[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste
Acties:
  • 252.867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Wij hebben momenteel van Zonnet/Versatel/Tele2 nog een verbinding van 2048/512 a 25 euro p/m
Heb ze gemaild dat nieuwe klanten voor dit abbo veel minder betalen, even later brief thuis of we omgezet willen worden naar 20 mbit (enkel internet).

Nog een weekje en dan krijgen we ons nieuwe modem en surfen we vele malen sneller voor hetzelfde bedrag per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 00:18
Tele2 is een KTO aan het houden :+ Nooit van ze verwacht eerlijk gezegd. Ik heb maar gezegd dat ze bij moeten blijven met de pakketten zoals de upload want anders worden ze buitenspel gezet daar de glasboeren op langetermijn. Ik kreeg zo waar nog gelijk van haar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:03

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij begrijpen uit uw bericht dat het probleem dat u eerder meldde nog niet verholpen is. Uit onze gegevens blijkt dat uw eerdere melding inderdaad nog in behandeling is bij de verantwoordelijke afdeling. Tele2 doet haar uiterste best om uw verbinding zo spoedig mogelijk te herstellen. Wij vragen u geduld te tonen. U wordt door één van onze collega's gebeld.
Onze excuses voor het ongemak.
zucht.. geduld tonen? Ik heb al 2,5 maand geduld :O

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 31-05-2007 08:50 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

@Tumb, lekker blijven waar je nu zit, je wint (bijna) niks aan snelheid en ff je modem op GDMT zetten is er niet meer bij (veel opties zijn afgeschermd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07
hjs schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:04:
@Tumb, lekker blijven waar je nu zit, je wint (bijna) niks aan snelheid en ff je modem op GDMT zetten is er niet meer bij (veel opties zijn afgeschermd)
Dat dacht ik zelf ook. Er valt weinig te winnen en mijn lijn moet wel stabiel zijn draai nog een mail server.

bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Iedereen gisteren ook even geschrokken van zijn Factuur :+

Door de nieuwe lay-out hadden ze vorige maand geen factuur gestuurd, nu dus dubbel.

Overigens is de nieuwe lay-out geen verbetering in mijn geval, mijn abo is nu opeens "4MB ADSL + Voip (unlimited calling) + Voetbalpakket" Terwijl ik helemaal geen voetbal heb :)
Nou ja, mijn abo is actiecode 568 en die heeft ooit een weekje per ongeluk online gestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

Pascal Saul schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:57:
Tele2 is een KTO aan het houden :+ Nooit van ze verwacht eerlijk gezegd. Ik heb maar gezegd dat ze bij moeten blijven met de pakketten zoals de upload want anders worden ze buitenspel gezet daar de glasboeren op langetermijn. Ik kreeg zo waar nog gelijk van haar :?
glas zal zeker niet binnen 5 a 10 jaar de ADSL of kabel gaan verdringen. Glas is veel te duur ( lees de projecten maar van Amsterdam). Investering is zeer hoog en tja als je toevallig in een proef project zit heb je veel geluk. Upload is leuk en ja ik zou ook wel 100 mbit upload willen hebben ( had 10 mbit ) maar tja dit is zeer prijzig en massaal inzetten vraagt om miljoenen euro's

ps: wist je dat zeer veel bedrijven en klanten nog gewoon 1 a 2 mbit hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zojuist weer gebeld naar de helpdesk. Het schijnt een probleem te zijn van zulk technisch aard, dat het in behandeling is genomen door een hoge technische afdeling. De helpdesk heeft me verteld, dat er geen vrije ader aanwezig is binnen mijn gebouw (woon in een studio). Geen vrije ader, oftewel geen signaal mogelijk. De helpdesk beweerde dat ze zelf geen persoonlijk contact kunnen liggen met deze "hoge technische" afdeling, en dat ze enkel op hun schermpje kunnen zien wat de foutmelding/status is van mijn order. Het is ook onduidelijk hoelang het nog gaat duren.. Technische dienst zou mij binnenkort een belletje geven. :X

Wat is jullie mening hierover? Moet ik het hele gedoetje annuleren (wacht al 2,5 maand), of moet ik wachten tot alles gefixed is? Weet niet of ze namelijk kosten gaan verrekenen als ik alles annuleer, of moet dokken voor het "werk" wat tot nu toe verricht is. :?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FREAKJAM schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:02:
Zojuist weer gebeld naar de helpdesk. Het schijnt een probleem te zijn van zulk technisch aard, dat het in behandeling is genomen door een hoge technische afdeling. De helpdesk heeft me verteld, dat er geen vrije ader aanwezig is binnen mijn gebouw (woon in een studio). Geen vrije ader, oftewel geen signaal mogelijk. De helpdesk beweerde dat ze zelf geen persoonlijk contact kunnen liggen met deze "hoge technische" afdeling, en dat ze enkel op hun schermpje kunnen zien wat de foutmelding/status is van mijn order. Het is ook onduidelijk hoelang het nog gaat duren.. Technische dienst zou mij binnenkort een belletje geven. :X

Wat is jullie mening hierover? Moet ik het hele gedoetje annuleren (wacht al 2,5 maand), of moet ik wachten tot alles gefixed is? Weet niet of ze namelijk kosten gaan verrekenen als ik alles annuleer, of moet dokken voor het "werk" wat tot nu toe verricht is. :?
nah werk aan tele2 kant hoeft natuurlijk niet te betalen. welke postcode is het?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 42753 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:32:
[...]

nah werkt aan tele2 kan hoeft natuurlijk niet te betalen. welke postcode is het?!
Postcode is 5611 EH

Het vreemde is wel, dat een andere kerel, die bij mij op de verdieping woont, gewoon een adsl-aansluiting heeft van KPN. Daarnaast neem ik aan dat als er 24 studio's aanwezig zijn in een complex, dat er dan genoeg vrije aders lopen?

[ Voor 37% gewijzigd door FREAKJAM op 31-05-2007 15:30 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

Zal wel een typisch gevalletje zijn van KPN lijn aanduiding.
Lijntje vol, kan niet.. moet het een stom achtervoegseltje zijn.

Komt vanzelf in orde...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FREAKJAM schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:36:
[...]

Postcode is 5611 EH

Het vreemde is wel, dat een andere kerel, die bij mij op de verdieping woont, gewoon een adsl-aansluiting heeft van KPN. Daarnaast neem ik aan dat als er 24 studio's aanwezig zijn in een complex, dat er dan genoeg vrije aders lopen?
uh nee. je order heb je totaal verkeerd aangevraagd (of iemand ingevoerd) Jouw postcode en straatnaam komen niet overeen! ;) HD bellen en aanpassen dus!

ps: Vraag na welke gegevens ze hebben en check zelf maar op routenet of tpgpost.nl wat wel de juiste gegevens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 42753 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:33:
[...]

uh nee. je order heb je totaal verkeerd aangevraagd (of iemand ingevoerd) Jouw postcode en straatnaam komen niet overeen! ;) HD bellen en aanpassen dus!

ps: Vraag na welke gegevens ze hebben en check zelf maar op routenet of tpgpost.nl wat wel de juiste gegevens zijn.
Mijn adres is wel correct. Ik heb ze al 4x verteld dat ik in een straat woon die nog niet zo lang bestaat in Eindhoven. Daarnaast is mijn order inderdaad eerst verkeerd ingevoerd door iemand (zwolseweg ofzo), en heb al 3x mijn adres met ze doorgenomen! Mijn gegevens staan weldegelijk goed in het systeem..

van de tpg site:
Het resultaat van uw zoekopdracht is:

Smalle Haven ** (geef natuurlijk niet mn hele adres op hiero)
5611 EH EINDHOVEN
Nederland
Dus vertel jij me maar eens wat er fout is! En bovendien, hoe weet je wat ik verkeerd zou hebben gedaan? Tele2 medewerker? :P

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 02-06-2007 03:10 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FREAKJAM schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 01:27:
[...]

Mijn adres is wel correct. Ik heb ze al 4x verteld dat ik in een straat woon die nog niet zo lang bestaat in Eindhoven. Daarnaast is mijn order inderdaad eerst verkeerd ingevoerd door iemand (zwolseweg ofzo), en heb al 3x mijn adres met ze doorgenomen! Mijn gegevens staan weldegelijk goed in het systeem..

van de tpg site:

[...]

Dus vertel jij me maar eens wat er fout is! En bovendien, hoe weet je wat ik verkeerd zou hebben gedaan? Tele2 medewerker? :P
Bel KPN eens of er volgens hun een koperlijn aansluiting mogelijk is op precies jouw huisnummertoevoeging want volgens mij is hier iets niet helemaal OK! ...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 02-06-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 42753 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Bel KPN eens of er volgens hun een koperlijn aansluiting mogelijk is op precies jouw huisnummertoevoeging want volgens mij is hier iets niet helemaal OK! ...
Lijkt me wel, gast die hier op de verdieping woont heeft zelfs ADSL van KPN.
Maar ik zal even een belletje doen

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FREAKJAM schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:06:
[...]

Lijkt me wel, gast die hier op de verdieping woont heeft zelfs ADSL van KPN.
Maar ik zal even een belletje doen
Dat kan wel zo zijn maar iemand die op 1a woont is compleet anders dan iemand die op 1b woont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik vind het nog steeds vreemd, magoed ik wacht op antwoord van KPN

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik wil eigenlijk wel overstappen naar Tele2 ADSL + Compleet belgratis altijd. 39,95 voor 20mbit + gratis bellen. Maar ik kan nergens vinden of ze ook een (goede) newsserver hebben. Kunnen jullie daar iets over zeggen?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:57
Tele2 maakt gebruik van de newsservers van Tweaknews, de retentie is dus erg goed. Nadeel is dat je maar 2 verbindingen kan maken, die gecapped zijn op zo'n 35KB/s per verbinding. Wel kan je tegen gereduceerd tarief een volwaardig Tweaknews abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Dat moet dan maar, 70kb/s heb je natuurlijk niks aan :P
Kan ik dat ook ergens nalezen, want op de tele2 site kan ik hier niets over vinden. Op de tweaknews site ook niet trouwens...

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206777

Wij zitten momenteel bij @Home te internetten (alleen internet) maar we hebben vaak disconnects, al nieuwe installatie pakket etc. gekregen maar het maakt niks uit. Maar goed, nu willen we wel overstappen naar een andere ISP, en toen zag ik dat Tele2 wel mooie aan biedingen had. Is de verbinding van Tele2 wel goed, geen disconnects etc. En werkt de telefonie ook goed ? (dus zonder storingen e.d.)

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206777 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:12:
Wij zitten momenteel bij @Home te internetten (alleen internet) maar we hebben vaak disconnects, al nieuwe installatie pakket etc. gekregen maar het maakt niks uit. Maar goed, nu willen we wel overstappen naar een andere ISP, en toen zag ik dat Tele2 wel mooie aan biedingen had. Is de verbinding van Tele2 wel goed, geen disconnects etc. En werkt de telefonie ook goed ? (dus zonder storingen e.d.)

alvast bedankt !
check altijd eerst de afstand tot de centrale. rond de 3000 meter maximaal is prima(6MBIT).tot 1500-2000 meter maximale snelheid ( 15 MBIT ). Maaruh stabiel ligt zeer vaak aan de klant zijn bekabeling of KPN lijn.
Tele2 heeft de stabiliteit goed in orde en ook is telefonie goed. Indien je problemen krijgt zal de HD prima helpen en als het echte niet goed werkt ontbind je je abbo. Er zijn(waren veel) inderdaad klanten met problemen (lees de forums maar) maar over het algemeen gaat het sinds een hele tijd goed. Je merkt gewoon dat er op forums veel minder klachten worden "gedumpt".

Wat je kan doen is @home aanhouden voor 1 extra maandje.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 03-06-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hapSnap schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:18:
Tele2 maakt gebruik van de newsservers van Tweaknews, de retentie is dus erg goed. Nadeel is dat je maar 2 verbindingen kan maken, die gecapped zijn op zo'n 35KB/s per verbinding. Wel kan je tegen gereduceerd tarief een volwaardig Tweaknews abonnement nemen.
Eweka is ook prima. snelheid is ongelimiteerd. op glasvezel haalt een vriend met gemaak 100mbit/s ;) uh ok tele2 dus rond de 1.5 MB/s (~15mbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Anoniem: 42753 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:06:
[...]

vraag ABSOLUUT geen KPN abbo aan. dit is niet meer nodig. . Als er fysiek een lijn ligt van kpn waar nog geen signaal van dsl, telefonie etc op staat gewoon tele2 bellen als je geen kpn abbo wilt en zeggen dat je een raw copper lijn met diensten van tele2 wilt bestellen.
De startpost mag dan wel geüpdate worden? Geldt dit voor alle abonnement, of alleen de abonnementen waar telefonie bij inzit. En komt er dan wel 9,95 extra kosten overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

ff een vraagje, moet je per se dat modem van tele2 gebruiken of kan ik lekker mijn 3com-router houden. Kan het nergens vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woekele schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:17:
[...]

De startpost mag dan wel geüpdate worden? Geldt dit voor alle abonnement, of alleen de abonnementen waar telefonie bij inzit. En komt er dan wel 9,95 extra kosten overheen?
GEEN extra kosten(9,95 oid). Ik heb de eerst paar maanden gratis en daarna 30 euro. Dit alles al vanaf het begin. KPN doorreken kosten of extra heffingen zijn verleden tijd :). Volgens mij is dit voor alle pakketen met de davolink router sinds +- 8 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 163846 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:16:
ff een vraagje, moet je per se dat modem van tele2 gebruiken of kan ik lekker mijn 3com-router houden. Kan het nergens vinden in dit topic.
Je weet de instellingen niet, dus je zit aan het modem vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52

joker1977

Tweakert

acq schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:02:
Tele2 is echter van mening dat de koperkabeltjes in de grond klok kunnen kijken en daardoor loss veroorzaken op bepaalde tijden. Sure... Vroeger heeft er altijd XS4ALL op gezeten en dat gaf nooit enig probleem. Ze zijn zelfs huisinstallatie wezen controleren (welke uiteraard goed was). En nu weten ze het niet meer. Onderhand kan ik een boek schrijven over de domme antwoorden die je van ze krijgt. Te sneu voor worden soms. Plaatsvervangende schaamte.

Oude modem wat er nu aan zit, is een fractie stabieler. Lijn heeft er nog niet uitgelegen, maar wel weer loss en instabiele snelheid en wegvallende telefoonlijn.
Als jij het vermoeden hebt dat het probleem niet in de OT-infrastructuur zit (dus tussen DSLAM en CPE); omdat het altijd goed was bij XS4All (andere Telco, neem ik aan?) en dat de packetloss veroorzaakt wordt door bandbreedte-problemen (binnen de IP-core) dan kan het veranderen van je modem geen enkele invloed hebben.

Ofwel, óf je modem mag geen enkele invloed hebben óf het probleem zit tussen je CPE en de DSLAM. Of beide uiteraard, maar dan nog lijkt het me merkwaardig dat het andere modem stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

hjs schreef op maandag 04 juni 2007 @ 06:23:
[...]

Dan geen tele2 voor mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 42753 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Zojuist een mailtje terug gehad waarin me wordt verteld een postcode-check te doen op de kpn-site.
De beschikbaarheid van ADSL connected by KPN hangt af van de afstand tussen het aansluitadres en de telefooncentrale.

Wilt u weten of u gebruik kunt maken van ADSL van KPN, controleer dan de beschikbaarheid via de postcodecheck op de site:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=957566/

Wanneer ADSL op uw locatie mogelijk is, wordt u de mogelijkheid geboden om ADSL te bestellen.

Als u niet in aanmerking komt voor ADSL kan dit een aantal oorzaken hebben:

- De maximaal toegestane lengte van de kabels tussen uw telefoonaansluiting en de telefooncentrale is te groot. Hierdoor is ADSL van KPN bij u niet mogelijk.
- Uw telefoonaansluiting bestaat gedeeltelijk uit glasvezel. ADSL is een digitale transmissietechniek die niet mogelijk is over een (gedeeltelijke) glasvezelverbinding.
Ze hebben dus niet eens de moeite genomen om mijn mail fatsoenlijk te lezen, want het antwoord slaat nergens op. Heb ze duidelijk gevraagd of er een vrije ader lag in mijn complex, niet of ik ADSL van KPN kan nemen :X Nogmaals een mail gestuurd met daarin de vraag of er een koperlijn aanwezig is op mijn huisnummertoevoeging. Nogmaals wachten dus..

update
Geachte heer,

Wij kunnen niet met zekerheid nagaan of er een aansluiting aanwezig is.
In de meeste gevallen is er wel een aansluiting aanwezig. Deze zou zich moeten bevinden in de meterkast.
zucht.. wordt hier ook niet veel wijzer van :(

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 04-06-2007 21:33 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FREAKJAM schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:14:
[...]

[...]

zucht.. wordt hier ook niet veel wijzer van :(
dit moet nu goed komen ;) Je kan nog ff je eigen status nazien via je eigen login over
enkele dagen. (op www.tele2.nl)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 05-06-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 42753 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:35:
[...]

dit moet nu goed komen ;) Je kan nog ff je eigen status nazien via je eigen login over
enkele dagen. (op www.tele2.nl)
dat is het punt, ik weet me eigen login niet :+
nooit gekregen via tele2 namelijk!

als je meer info hebt, mail me anders even :)

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 05-06-2007 20:48 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FREAKJAM schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:00:
[...]

dat is het punt, ik weet me eigen login niet :+
nooit gekregen via tele2 namelijk!

als je meer info hebt, mail me anders even :)
De helpdesk kan hopelijk helpen over enkele dagen! Bel ze even op over enkele dagen en vraag je email, eventueel per brief en hoe het met de aanvraag staat.

ps: mijn email (inloggen) ging pas werken nadat ik er 1 mail naartoe gestuurd had ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 15:05
Gisteren ook de zooi aangesloten.
Erg jammer dat het modem niet als bridge is in te stellen.
Maar met een beetje gehobby heb ik hem geforward naar mijn router.. geloof ik..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 42753 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:46:
[...]

De helpdesk kan hopelijk helpen over enkele dagen! Bel ze even op over enkele dagen en vraag je email, eventueel per brief en hoe het met de aanvraag staat.

ps: mijn email (inloggen) ging pas werken nadat ik er 1 mail naartoe gestuurd had ... :?
Toch maar stiekem zelf een belletje gedaan, en alles zou 11 juni geactiveerd moeten zijn! Dus hoop eindelijk morgen of dit weekend alles binnen te krijgen, zodat ik maandag alles kan aansluiten :D

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hebben andere mensen ook toevallig een dubbele rekening gehad, of ben ik de enige? Ik heb uiteraard direct de helpdesk gebeld. Zij gaven als antwoord dat vanwege een overgang van systeem het maandbedrag van de maand ervoor niet afgeschreven was.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

hjs schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:21:
Iedereen gisteren ook even geschrokken van zijn Factuur :+

Door de nieuwe lay-out hadden ze vorige maand geen factuur gestuurd, nu dus dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:47

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik twijfel nu om over te stappen van TweakDSL 10Mbit naar Tele2 10Mbit. Dit om de simpele prijstechnische reden: ik betaal nu EUR 34,95 per maand. En ik ga binnenkort verhuizen (over 3-4 maanden), maar voel er weinig voor om EUR 110,- verhuiskosten te betalen aan TweakDSL.

Maar, een ding is me nog niet duidelijk, hopelijk weet iemand dit:
  • Kan ik mijn eigen mail/web/FTP-server blijven draaien? Ik ben gewend dat er geen enkele uitgaande/inkomende TCP/UDP poort wordt geblocked. Is dat bij Tele2 niet anders?
  • Dat Vaste IP-adres (waarbij aangegeven staat dat het zou kunnen wijzigen) - hoe vast is hij? Iemand ervaring ermee dat hij inderdaad in de loop der tijd gewijzigd is?

[ Voor 197% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 10-06-2007 17:28 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Bij mij is poort 25 geblocked.

Mijn webserver heeft voor me een andere SMTP poort ingesteld zodat ik niet via Tele2 hoef te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Vergeet dan ook even niet dat jij Tele2 Compleet Lite hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212749

Hallo luitjes, vraagje hè:

Ik wilde na drie jaar tevredenheid, maar teveel betalen van SpeedXS 8mbit overstappen op Tele2 20mbit ADSL, het zogenaamde ADSL Super abonnement. Alles ligt hier nu netjes met routers en modems na een heel gedoe.

Maar nu krijg ik dus gratis een wireless modem van Tele2. Best handig gezien de laptop die ik hier in huis heb, maar daar ben ik dus niet echt op voorbereid. Is het dus mogelijk om met een ander niet-wireless modem gebruik te maken van de diensten van Tele2. In dit geval dus het ADSL Super abonnement?

En zo niet, wireless internet delen... Nog nooit mee gewerkt! Is het makkelijk te installeren? Zijn er handleidingen voor? Voor de duidelijkheid, ik hoef maar 2, of eigenlijk 3 (inclusief laptop) computers te voorzien van internet. En zorgt wireless internet niet voor een enorme daling van de snelheid als je twee verdiepingen hoger zit dan het modem?

Veel vragen, maar ik ben toch wel benieuwd.

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Het modem heeft naast wireless ook 2 poorten voor netwerk kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 12:39
hjs schreef op maandag 04 juni 2007 @ 06:23:
[...]

Daar zijn we toch tweakers voor? Bij Orange/KPN wordt het ook niet ondersteunt en werkt het ook met de juiste instellingen. Heeft niemand het nog werkend met de bv de Speedtouch modems van KPN? Ik overweeg namelijk weer terug te gaan vanaf Orange naar Tele2. En is het nog steeds gecapped op 15323 kbit/sec zoals afgelopen jaar? Kon het zo snel niet vinden.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dinkelover schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:57:
[...]

Daar zijn we toch tweakers voor? Bij Orange/KPN wordt het ook niet ondersteunt en werkt het ook met de juiste instellingen. Heeft niemand het nog werkend met de bv de Speedtouch modems van KPN? Ik overweeg namelijk weer terug te gaan vanaf Orange naar Tele2.
die info kun je misschien hier vinden
Versatel 20MB modem tips & tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43
Ik zit het topic een beetje door te lezen, maar als ik het goed begrijp laat de snelheid die tele2 beloofd (20mbit) nog wat te wensen over? Wat is de snelheid die ik ongeveer kan verwachten als ik 750 meter van de centrale zit? Ik vraag dit omdat ik nu bij XS4all zit, en over wil stappen naar OF tele2 20mbit+ bellen of Casema 15mbit + bellen. Ik betaal nu bij xs4all 100 euro voor 6mbit met bellen ;( . Bij casema zou ik dan 80 euro betalen en bij tele2 slechts 40 euro. Dat is dus de helft wat ik bij casema zou gaan betalen. Is het nou echt zo brak bij tele2, wat ik overal lees? Of valt het nog enigsinds mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik haal een stabiele 12Mb op 4km van de centrale (moet kunnen ;)) dus 750m zou met een goede lijn geen probleem moeten zijn, al kan je beter van een cap op 15Mb uit gaan die je in het beste geval niet hebt.
Er zijn tabellen voor de snelheid in relatie met de afstand tot de centrale, daar wijkt Tele2 niet van af.
De helpdesk is niet top, maar ook niet duur en je klacht wordt op den duur wel verholpen als je ze 'warm' houdt :)
Ik heb nu al 2 jaar geen grote problemen meer gehad en heb alles wat ze bieden (20Mb, tv en telefonie).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 17:27

jOzh

Sweet dude!

Gezien het enorme snelheids en prijsverschil tussen mijn huidige IPB abonnement bij Planet en het Tele2 Compleet abonnement, wil ik graag overstappen. Na een belletje naar Tele2 kreeg ik echter te horen dat het voor Tele2 onmogelijk is om een digitale telefoonaansluiting (wat ik blijkbaar heb) over te nemen. Dit zou betekenen dat ik, als ik toch wil overstappen, een nieuw telefoonnummer zou krijgen. Dit is iets wat ik toch niet zo graag heb.

Ik vind het ook maar een vreemd verhaal, klopt het inderdaad dat het voor Tele2 niet mogelijk is om een IPB abonnement simpel over te hevelen naar een Tele2 Compleet abonnement?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 08:34

mjl

Ugh

jOzh schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:03:
Gezien het enorme snelheids en prijsverschil tussen mijn huidige IPB abonnement bij Planet en het Tele2 Compleet abonnement, wil ik graag overstappen. Na een belletje naar Tele2 kreeg ik echter te horen dat het voor Tele2 onmogelijk is om een digitale telefoonaansluiting (wat ik blijkbaar heb) over te nemen. Dit zou betekenen dat ik, als ik toch wil overstappen, een nieuw telefoonnummer zou krijgen. Dit is iets wat ik toch niet zo graag heb.

Ik vind het ook maar een vreemd verhaal, klopt het inderdaad dat het voor Tele2 niet mogelijk is om een IPB abonnement simpel over te hevelen naar een Tele2 Compleet abonnement?
Nummerportatie moet gewoon kunnen! Ze zijn gewoon te lui om het te doen, kost ze teveel moeite en dus geld .... (je krijgt waar je voor betaald ;) )

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

mjl schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:06:
[...]

Nummerportatie moet gewoon kunnen! Ze zijn gewoon te lui om het te doen, kost ze teveel moeite en dus geld .... (je krijgt waar je voor betaald ;) )
Dat meen je niet... Dus als ik genoeg zeur zou ik het misschien toch voor elkaar krijgen? Lekker bedrijf dan dat Tele2...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Verhaal wordt nog mooier, ik heb nogmaals Tele2 gebeld, maar nu direct naar de klantenservice. Daar werd me verteld dat nummerportatie wel gewoon mogelijk is. Bij haar heb ik dan ook direct een abonnement aangevraagd maar helaas kon ze niet in een of ander systeem komen (?). Ze verbond me door met iemand anders, daar nogmaals verteld dat ik wil overstappen van IPB mét nummerbehoud. Nou, dat kon niet hoor! Geen enkele provider kon volgens haar nummerportatie toepassen vanaf een IPB abonnement.

[edit]Ongelooflijk dit, nogmaals naar de klantenservice gebeld, kreeg nu een gozer aan de lijn (misschien seksistisch maar dat geeft toch wat meer vertrouwen dan een dame. Op de een of andere manier veronderstel ik dan wat meer technische bagage al hoeft dit natuurlijk helemaal niet zo te zijn...). Hij gaf weer aan dat nummerportatie WEL mogelijk is, dus ik bij hem een abonnement aangevraagd. Ook hij kreeg een foutmelding bij het invoeren van mijn gegevens maar hij kon dat omzeilen. Nu lijkt alles geregeld te zijn maar ik moet nog zien hoe het allemaal gaat lopen. Ik verwacht toch nog wel een aantal overstapprobleempjes...

[ Voor 38% gewijzigd door jOzh op 19-06-2007 11:22 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jOzh schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:03:

dit kan wel maar het zal wel via Coin http://www.coin.nl/ en allelei databases overgezet moeten worden! technish is het mogelijk maar ja nieuwe techniek he ;) ik denk overigens dat het niet al te moeilijk is! Nu maar kijken of KPN het nummer vrij geeft vast wel :D
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:32
Hoe hebben jullie je wireless verbinding beveiligd ?
Ik browse naar mijn router. Onder Security kan ik kiezen voor: Open/Shard/WPA. WPA is neem ik aan het best...(?)

Onder WPA moet ik het volgende allemaal instellen:
WPA Group Rekey Interval: 0
RADIUS Server IP Address: 0.0.0.0
RADIUS Port: 0
RADIUS Key:
WPA Encryption: TKIP/AES/TKIP+AES
WEP Encryption: Dis-/Enabled

Staat nu op Open met wat keys beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 12:32

blade181

Cra-cra-cracker?

Heeft er iemand die tele2 vision silver/gold heeft besteld. Hoe bevalt dat product. Ik zit er aan te denken om het te bestellen, maar wil graag weten hoe betrouwbaar de tv/bellen en internet is. Ik heb nu UPC en dat is de laatste tijd om te huilen.

Another white boy in this movie? Damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gister brief van KPN in de brievenbus gehad. Maandag wordt de lijn opgeleverd, en daarna heb ik hopelijk snel internet.. Wacht nu al 3 maanden en 1 week.. :)

edit:

modem en decoder inmiddels ook binnen woehoe :D

[ Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 21-06-2007 17:57 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb nu een week Tele2 Compleet (20 mbit down, 1 mbit up, telefonie) en ben helaas niet erg tevreden. Afgelopen weekend storing gehad in de regio, dus 1,5 dag geen internet/telefonie.
De beloofde snelheid haal ik lang niet. Alleen de eerste dag haalde ik ongeveer 10mbit, maar de laatste dagen hangt de download snelheid rond de 6 mbit. Daarnaast heb ik al een aantal keer gehad dat de modem de verbinding kwijt was.
Ik heb net de klantenservice gebeld met deze klacht. De medewerker wist mij te vertellen dat aangezien mijn snelheid boven de 600 kilobyte/sec lag (ik heb dus ongeveer 740 kilobyte) ze geen actie ondernemen. Volgens Tele2 is dit een acceptabele snelheid. Ik noemde het eerder misleidend en reageerde teleurgesteld. Ik heb dit maar te accepteren. Al viel dit natuurlijk wel te wachten voor deze prijs..

Gemiddelde statistieken:
Snelheid: 6 mbit
ping: 40 ms
Afstand tot isra punt: ca 5 meter (kleinere afstand lijkt weinig uit te maken)
Afstand centrale: ong 300 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:32
Achmedd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 02:22:
Hoe hebben jullie je wireless verbinding beveiligd ?
Ik browse naar mijn router. Onder Security kan ik kiezen voor: Open/Shard/WPA. WPA is neem ik aan het best...(?)

Onder WPA moet ik het volgende allemaal instellen:
WPA Group Rekey Interval: 0
RADIUS Server IP Address: 0.0.0.0
RADIUS Port: 0
RADIUS Key:
WPA Encryption: TKIP/AES/TKIP+AES
WEP Encryption: Dis-/Enabled

Staat nu op Open met wat keys beveiligd.
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Euhm.. waarom had ik vanochtend ineens een ander ip adres? Is dat normaal?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ritchie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:48:
Euhm.. waarom had ik vanochtend ineens een ander ip adres? Is dat normaal?
nee, dat is niet normaal... Ik zit inmiddels bijna twee haar bij versatel/tele2 en heb (godzijdank) nog steeds hetzelfde ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

robbertb schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:51:
Ik heb nu een week Tele2 Compleet (20 mbit down, 1 mbit up, telefonie) en ben helaas niet erg tevreden. Afgelopen weekend storing gehad in de regio, dus 1,5 dag geen internet/telefonie.
De beloofde snelheid haal ik lang niet. Alleen de eerste dag haalde ik ongeveer 10mbit, maar de laatste dagen hangt de download snelheid rond de 6 mbit. Daarnaast heb ik al een aantal keer gehad dat de modem de verbinding kwijt was.
Trek de modem eens 10 seconden oid uit het stopcontact. Hierna er weer insteken en verbinding laten maken. Duurt iets van 2 minuten. Kijk dan of je al wat meer bandbreedte hebt. Een goed bestand om je snelheid te testen is bijvoorbeeld een Knoppix DVD van een Nederlandse server. Een kleiner bestand mag natuurlijk ook, maar dingen als speedtest ed geven ieg niet goed de snelheid weer. Gebruik software als DU meter om je snelheid te meten, makkelijk om een gemiddelde over enkele minuten te bekijken.

Ik heb zelf de ervaring dat de snelheid idd in de loop van een paar dagen flink daalt. Een reboot van het modem scheelt een hoop. Niet een geweldige oplossing van het probleem, maar beter dan niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Okyah op 26-06-2007 16:57 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
scorpion303 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:51:
[...]

nee, dat is niet normaal... Ik zit inmiddels bijna twee haar bij versatel/tele2 en heb (godzijdank) nog steeds hetzelfde ip-adres.
ah thnx.. ff in de gaten houden dan maar.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb deel 7 doorgestruind maar zit met twee vraagjes:

-bij m'n schoonmoeder gister modem (20Mb) afgeleverd; als ik nieuwe splitter aansluit gaat na 10 minuten 'status' knipperen er verder niets gebeuren (volgens manual moet connectie dan gelegd zijn). geen rode lampjes en geen DSL-signaal: is zoiets normaal, of duurt dat langer? Normaal is een modem binnen 2-3 minuten wel ingetraind? volgens statuspagina is de lijn allang opgeleverd; had daarvoor al het 1Mb Zonnet-ADSL (ADSL1) dus versatellijntje was al eerder actief?

-kun je als de 'oude' KPN-lijn nog actief is direct het draadje uit de meterkast in je modem pluggen om te testen of er een ADSL-signaal op de lijn staat (ja, stoort en geen max capaciteit, en je kunt dan niet bellen zonder ruis en piepjes, maar was altijd bij ADSL1 makkelijk om te testen)?

[ Voor 13% gewijzigd door tweaktubbie op 27-06-2007 15:36 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WPA Private! Zoek even de forums door van tweakers. je kan dus WPA op WPA2 via een omweg instellen! maar let wel op dat je weet wat je doet! indien dit lastig is kan je altijd WEP aanzetten. WEP is op zich ook behoorlijk veilig echter wel makkelijker te kraken.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 42753 op 28-06-2007 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robbertb schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:51:
Ik heb net de klantenservice gebeld met deze klacht. De medewerker wist mij te vertellen dat aangezien mijn snelheid boven de 600 kilobyte/sec lag (ik heb dus ongeveer 740 kilobyte) ze geen actie ondernemen. Volgens Tele2 is dit een acceptabele snelheid. Ik noemde het eerder misleidend en reageerde teleurgesteld. Ik heb dit maar te accepteren. Al viel dit natuurlijk wel te wachten voor deze prijs..

Gemiddelde statistieken:
Snelheid: 6 mbit
ping: 40 ms
Afstand tot isra punt: ca 5 meter (kleinere afstand lijkt weinig uit te maken)
Afstand centrale: ong 300 meter
wat je moet vragen aan de helpdesk wat de intrain snelheid is! Indien deze wel goed is ( zeg voor 300 meter 18 Mbit/s ) echter jouw snelheid is dit niet check dan je PC's na ( 10mbit netwerk kaarten, 10 mbit switches bijvoorbeeld) indien dit volgens jouw wel in orde is heeft de helpdeskje dan misschien op een ander abbo gezet?!

indien je intrain snelheid niet OK is (300 meter en 7 mbit/s ) uh tja dan wordt het een lastige zaak aangezien je namelijk ook KPN, jouw eigen kabel etc een probleem kan zijn. Misschien vragen of ze bij KPN kunnen aankloppen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zit nog steeds zonder internet.. KPN zou langskomen afgelopen maandag, komen ze niet op de afgesproken tijd langs.. vanavond dus even bellen om een nieuwe afspraak te maken.. :/

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FREAKJAM schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:55:
Zit nog steeds zonder internet.. KPN zou langskomen afgelopen maandag, komen ze niet op de afgesproken tijd langs.. vanavond dus even bellen om een nieuwe afspraak te maken.. :/
freakjam uh KPN komt helemaal niet langs! wat ze behoren te doen is de lijn aan te sluiten in de centrale! Je zou dus signaal moeten hebben als je je davolink router aan de lijn(ISRA) hangt.
indien je een monteur hebt besteld bij tele2 sturen zij een monteur langs om de kabels netjes te maken! maaruh je kan eens testen of je signaal hebt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224312

is er een mogelijk heid om in dat davolink modem te komen? ik kom er dus echt niet uit he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Anoniem: 42753 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:49:
[...]

freakjam uh KPN komt helemaal niet langs! wat ze behoren te doen is de lijn aan te sluiten in de centrale! Je zou dus signaal moeten hebben als je je davolink router aan de lijn(ISRA) hangt.
indien je een monteur hebt besteld bij tele2 sturen zij een monteur langs om de kabels netjes te maken! maaruh je kan eens testen of je signaal hebt alvast.
had een kaartje in de bus van kpn hoor.. zo een monteur stond hier smorgens aan de deur, terwijl ze s'middags zouden komen.. de centrale moet dus nog steeds gefixed worden.. heb namelijk nog steeds geen signaal :( op het kaartje stond ook dat iets veranderd moest worden in de centrale meterkast hier

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 17:10
Repeat schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:48:
Kan ik dat ook ergens nalezen, want op de tele2 site kan ik hier niets over vinden. Op de tweaknews site ook niet trouwens...
Van de klantenservice pagina van Tele 2 (zoeken op nieuwsgroepen): "Klik hier om de aanbiedingen te bekijken (de speciale aanbiedingen zijn alleen zichtbaar vanaf het ADSL-netwerk van Tele2)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

krijg net nieuwe brief, dat kpn 10 juli pas weer langskomt :S kan ik weer 2 weken wachten

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Anoniem: 224312 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:20:
is er een mogelijk heid om in dat davolink modem te komen? ik kom er dus echt niet uit he >:)
Als het goed is kun in het modem komen met de volgende ip http://192.168.1.1.
User: user
Pass: user
scorpion303 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:51:
[...]

Nou dit is niet waar. Versatel/Tele 2 heeft 2 type verbindingen DHCP en PPP. De wat oudere abonnementen zijn PPP dus dan kan het kloppen dat je een vast IP hebt. Maar zover ik weet zijn alle recente Tele2 verbindingen DHCP opgeleverd.

[ Voor 44% gewijzigd door Naresh op 01-07-2007 10:42 ]

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224875

werkt het met die combinatie (login & ww?) ik zie na dit draadje door de bomen het bos niet meer (of andersom):
-kan je nu wel zelf inloggen op het modem en instellingen wijzigen, zoals dmv in veel eerder draadje geposte optie om wat te editen en zo WPA(2) te krijgen?
-Lukt het nu wel of niet om poorten te forwarden?
Sorry, maar door de verschillende posts raak ik kwijt wat nu de meest recente antwoorden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Naresh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:37:

[...]

Nou dit is niet waar. Versatel/Tele 2 heeft 2 type verbindingen DHCP en PPP. De wat oudere abonnementen zijn PPP dus dan kan het kloppen dat je een vast IP hebt. Maar zover ik weet zijn alle recente Tele2 verbindingen DHCP opgeleverd.
nope... netjes PPP...
DHCP alleen je inbel abbo's van destijds Zonnet.
Kan zijn dat de Compleet LITE verbindingen DHCP zijn.
De normale 3P abbo's niet iig.

[ Voor 52% gewijzigd door RammY op 01-07-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RammY schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:51:
[...]

nope... netjes PPP...
YEP

in het verleden hadden mensen immers toegang tot de davolink router. Username en password kon je toen uitlezen dus tja dat is dus GEEN DHCP eerder Radius en dus PPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224875

Anoniem: 42753 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:25:
[...]

YEP

in het verleden hadden mensen immers toegang tot de davolink router. Username en password kon je toen uitlezen dus tja dat is dus GEEN DHCP eerder Radius en dus PPP
Heb je tegenwoordig geen toegang meer tot de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224875 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:00:
[...]

Heb je tegenwoordig geen toegang meer tot de router?
jawel maar in het begin was een en ander nog niet beveiligd.
Toegang gaat via je browser en daarna de gateway in te
type bv

http://192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
RammY schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:51:
[...]

nope... netjes PPP...
Ik werk op de helpdesk van ou versatel en ik weet dat alle nieuwe 3P verbindingen DHCP zijn en de Compleet Lite zijn PPP...

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naresh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:43:
[...]

Ik werk op de helpdesk van ou versatel en ik weet dat alle nieuwe 3P verbindingen DHCP zijn en de Compleet Lite zijn PPP...
niet alle ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224312

Naresh schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:37:
[...]

Als het goed is kun in het modem komen met de volgende ip http://192.168.1.1.
User: user
Pass: user

[...]

yup, was er al achter en kom er ook in, netjes alles kunnen bijwerken.

is er geen admin voor toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
Halloow,

Volgens mij klopt er iets niet. Op TV word reclame gemaakt voor 20 Mb snelheid + telefonie voor 29,95. Ga ik naar de site van Tele2, staat er bij Tele2 Compleet: Supersnel 4Mb/s internet
Ook staat op de site van Tele2: 2-jarig contract :?

Op internetten.nl staat wel de 20Mbit actie. Ook staat hier vermeld dat het gaat om een 1-jarig contract. Hoe zit het nu precies :?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij is het de 4mbit abbo maar als je nu tijdelijk aanmeld krijg je 20mbit voor de zelfde prijs.
Anders moeten ze de al lopende 4mbit abbo's ook naar 20 zetten en dat doen ze natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
De reclame van de tv zijn van de "afkickweken", die zijn nu voorbij. Dus tele 2 compleet is nu 4 Mb/s en ze hebben ook compleet met 20 Mb/s maar dit is een 2 jarig contact.

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En weet je dan toevallig ook hoe het nu zit met de huidigie actie van TIJDELIJK 10 Mbti, maar ik kan nergens iets vinden over hoe tijdelijk tijdelijk is. Wil dat zeggen dat ik over een jaar dan weer teruggezet wordt naar 4 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 18:30
drpeer_holland schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:44:
Ik heb gisteren ook Tele2 Compleet 20 MBIT incl. Telefonie besteld.

Heb nu nog Tweakdsl B10. De verbinding werkt perfect, alleen moet vanaf volgende maand 40 euro gaan betalen. Dit vind ik te duur dus daarom stap ik over per 1 juli.

15-05-2007: Bestelling geplaatst tele2.
15-05-2007: Brief voor de overname verstuurd aan Tweakdsl.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de status.
04 jul 2007 05:58:59 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
04 jul 2007 04:30:43 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
04 jul 2007 04:28:55 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
03 jul 2007 00:00:00 Tele2 heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
27 jun 2007 00:00:00 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
23 mei 2007 18:07:16 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
23 mei 2007 00:15:31 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
22 mei 2007 00:10:18 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
15 mei 2007 21:33:06 Tele2 heeft order geregistreerd.

Tele2 heb ik maandag aangesloten en werkte perfect, de snelheid was 15 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
Naresh schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:53:
De reclame van de tv zijn van de "afkickweken", die zijn nu voorbij. Dus tele 2 compleet is nu 4 Mb/s en ze hebben ook compleet met 20 Mb/s maar dit is een 2 jarig contact.
Op internetten.nl staat een Tele2 actie met 20 Mbit + Telefonie voor 29,95 met een 1 jarig contract. Weet iemand hier iets meer van? Is dit een fout en moet dit 2jarig zijn?

Hmm, vanmorgen stond ie er nog op. Nu is ie al weer weg :) Acties is dus niet meer geldig. Jammer. Zoek ik wel een adndere provider. Dag dag Tele2 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Flappie op 04-07-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Anoniem: 224312 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:46:
[...]

yup, was er al achter en kom er ook in, netjes alles kunnen bijwerken.

is er geen admin voor toevallig?
nee in het tele2 modem kan je niet als admin inloggen. dat wachtwoord is alleen bij tele2 bekend.

Ik zelf vond dat nogal storend ... kon geen vpn aanzetten ... dus simpel opgelost... tele2 modem dmz doorgezet naar me freecom fsg ... en daar regel ik nu gewoon alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Wat voor snelheid zou ik kunnen verwchten bij 1750 meter afstand van
Telefooncentrale Goes-Centrum Van de Spiegelstraat 2?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25892

We hebben hier ineens een raar probleem :?

Had net even de modem verplaatst naar boven, daar lag ook een telefoon lijntje om even te testen of dat werkte (ivm beter bereik voor de mensen op zolder, studentenhuis je weet). Nou enfin, dat werkte dus zonder problemen. Daarna direct de modem terug aangesloten in de meterkast, direct op het ISRA punt. In het begin deed ie niks, heb toen een harde reset gedaan en inmiddels hebben we weer internet.

Echter, het is enórm sloom :? Normaal ging het hier 1,6mb/s en nu ineens nog maar max. 300kb/s en een max upload van 16kb/s :?

Heb nog 2x een harde reset uitgevoerd maar het blijft zo :? Overigens ligt het niet aan andere mensen (die bv torrents op max upload hebben staan) want ik heb iedereeen van de lijn afgegooid om te testen.

Iemand bekend met dit probleem en weet hoe je dit kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221602

Naresh schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:43:
[...]

Ik zou me echt diep schamen als voor zo'n slecht bedrijf zou werken :P

Probeer Tele2 nu al ongeveer.... 1 jaar zover te krijgen om een fout van ze te herstellen. (Ze hebben me gecapped op 4Mbit, terwijl ik een 20Mbit/s oftwel, Wide-Open, abbo heb).
Laatste maanden actief geprobeerd, ze hebben al 4x beloofd het op te lossen zie niks :?
Pauper bedrijf :P

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 221602 op 05-07-2007 20:47 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK MENSEN OPGELET !!!

Ik kwam er achter dat de voicemail in een keer is ingeschakeld. Ik moest naar huis bellen en kreeg in een keer tot mijn verbazing een dame die doodleuk mijn nummer op ging zeggen en vroeg om een bericht achter te laten.Dit heb ik voorheen nog nooit gehad!

Ik heb dit nog nooit ingesteld en aangezien ik een geheim nummer heb ben ik dit ook niet van plan.
Ik heb het dan ook meteen uitgeschakeld door #64# in te toetsen. Voor voor de gene die dit ook niet willen zou ik ook maar eens naar huis bellen en aanhouden. Als hij niet aanstaat dat geeft hij op het einde het onbekend nummer signaal. Om je voicemail af te luisteren ook al heb je het niet ingeschakeld moet je een pincode hebben. Bij mij was dit 0000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
Anoniem: 221602 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:45:
[...]

Ik zou me echt diep schamen als voor zo'n slecht bedrijf zou werken :P

Probeer Tele2 nu al ongeveer.... 1 jaar zover te krijgen om een fout van ze te herstellen. (Ze hebben me gecapped op 4Mbit, terwijl ik een 20Mbit/s oftwel, Wide-Open, abbo heb).
Laatste maanden actief geprobeerd, ze hebben al 4x beloofd het op te lossen zie niks :?
Pauper bedrijf :P
Ik werk op de helpdesk van OUD VERSATEL ik heb dus niks te maken met de Tele 2 en de nieuwe Tele 2 producten.

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:17:
OK MENSEN OPGELET !!!

Ik kwam er achter dat de voicemail in een keer is ingeschakeld. Ik moest naar huis bellen en kreeg in een keer tot mijn verbazing een dame die doodleuk mijn nummer op ging zeggen en vroeg om een bericht achter te laten.Dit heb ik voorheen nog nooit gehad!

Ik heb dit nog nooit ingesteld en aangezien ik een geheim nummer heb ben ik dit ook niet van plan.
Ik heb het dan ook meteen uitgeschakeld door #64# in te toetsen. Voor voor de gene die dit ook niet willen zou ik ook maar eens naar huis bellen en aanhouden. Als hij niet aanstaat dat geeft hij op het einde het onbekend nummer signaal. Om je voicemail af te luisteren ook al heb je het niet ingeschakeld moet je een pincode hebben. Bij mij was dit 0000.
wtf is is er mis als iemand een nummer gaat opnoemen welke je net zelf gebelt heb? :?
OK een voicemail ach ja gewoon uitzetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

@Naresh, je hebt wel een heel bekende avatar, daarmee liep er ook eentje rond op het zon forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221602

Naresh schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:30:
[...]

Ik werk op de helpdesk van OUD VERSATEL ik heb dus niks te maken met de Tele 2 en de nieuwe Tele 2 producten.
Allemaal Tele2 Group, zou me dus gewoon diepschamen :P
Maar goed, let's stay on-topic :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Wij hebben per vandaag weer Casema televisie. De Tele2 televisie doet het simpelweg waardeloos bij ons. Blokkering beeld, het beeld staat soms verdorie zelfs tot twee minuten stil! De hoop op een oplossing door Tele2 heb ik opgegeven. Over telefonie en 20Mbit Internet ben ik prima tevreden dus voor die 45 euro zing ik de nog een jaar resterend abo wel uit. Graag zelfs, met TweakNews :D

Maar goed, mijn ervaring met de TV van Tele2 is: BAGGER!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
TV vraagje:

Ervan uitgaand dat ik 1 km van de centrale woon en prima adsl aan kan sluiten, en dit bij mij nog nooit is uitgevallen (orange 20mbit). Kan ik er dan van uitgaan dat mijn tv het ook altijd doet met tele2? Niet zoals voip bij tiscali? Krijg ik geen lag tijdens gamen als ik tv zit te kijken? Of gaat mijn tv niet laggen als ik max bandbreedte gebruik voor nieuwsgroepen? Wat zijn de ervaringen met tv en telefonie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
hattorihanzo schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:47:
TV vraagje:

Ervan uitgaand dat ik 1 km van de centrale woon en prima adsl aan kan sluiten, en dit bij mij nog nooit is uitgevallen (orange 20mbit). Kan ik er dan van uitgaan dat mijn tv het ook altijd doet met tele2? Niet zoals voip bij tiscali? Krijg ik geen lag tijdens gamen als ik tv zit te kijken? Of gaat mijn tv niet laggen als ik max bandbreedte gebruik voor nieuwsgroepen? Wat zijn de ervaringen met tv en telefonie eigenlijk?
je kunt er van wel vanuit gaan. Zit zelf op 750 meter van de centrale. Heb tv en heb nog nooit geen beeld gehad of wat dan ook. Ding werkt altijd (sinds februari) enigste wat heel af en toe niet functioneert is de tvgids. Als je tv gids aankies knikkert ie je terug in het hoofdmenu. Maar goed als dat 2x per maand gebeurd zal het mij een biet wezen. ben nog steeds een erg tevreden gebruiker :+

edit: had je post niet goed gelezen. TV heeft nog nooit gelagt of wat dan ook. Ik gebruik zelf een tweaknews accountje 10mb. Volgens mij is het namelijk zo dat op het moment dat je tv aanstaat je modem automatisch iets van 4 of 5mb gereserveerd houd op de lijn voor de tv. Dus zal je nieuwsgroep bij een 20mb account iets inzakken denk ik....

[ Voor 15% gewijzigd door thefox154 op 07-07-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

wtf .. das toch PPP ... maar dan wel met een Statisch DHCP Adres? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220421

Hallo,

Ik ben van plan mijn huidige internetplusbellen van KPN op te gaan zeggen en in plaats daarvan een Tele2 compleet abo te gaan nemen.

Zijn er andere mensen hier op het forum die hetzelfde in het verleden hebben gedaan?

Wat zijn de ervaringen voor wat betreft de omschakeling van telefonie en internet van de ene naar de andere provider? Waar moet ik rekening houden? Gaat de overstap echt soepel?

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Anoniem: 220421 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:40:
Hallo,

Ik ben van plan mijn huidige internetplusbellen van KPN op te gaan zeggen en in plaats daarvan een Tele2 compleet abo te gaan nemen.

Zijn er andere mensen hier op het forum die hetzelfde in het verleden hebben gedaan?

Wat zijn de ervaringen voor wat betreft de omschakeling van telefonie en internet van de ene naar de andere provider? Waar moet ik rekening houden? Gaat de overstap echt soepel?

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb in principe dezelfde vraag. Heb nu InternetPlusBellen (3mbit) + Digitale TV van KPN en wil alles overzetten naar Tele2

Is dit een verstandige keuze, met het oog op stabiliteit?

Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik te weinig snelheid krijg voor de prijs die ik betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
Heb zelf een overstap nog lopen van KPN InternetplusBellen Go (1500/256 a 34,95 pmnd) naar Tele2 Compleet (20000/1000 a 29,95 pmnd 1 jaar contract). Dit heb ik geregeld in de "opzegweken" inmiddels lees ik op bellen.com en tele2.nl dat snelheid voor dat zelfde abo nu 4000 is geworden (actie afgelopen) en 2 jaar contract is.

Maar als eerder twee genoemde KPN gebruikers nog steeds interessant vinden dan kan ik vertellen dat eerder gezeik was bij KPN dan bij Tele2. Overigens meenemen van telefoon nummer grootste punt van irritatie. Dacht kies voor gemak en neem niet mee (zou overstap vertragen zij men bij Tele2) maar uiteindelijk heeft KPN zitten blunderen. Ik stap over op half augustus naar Tele2 Compleet abo. Aangezien mijn KPN abo tot 17 augustus uit moet zitten. Die gasten van KPN in mei gebeld (ivm opzegtermijn) dat ik uit wil zitten maar opzeg per 17 aug. Netjes brief gehad met 17 augustus vermeld. Toen kwam 't. Ik kreeg een e-mail rekening van KPN met boete bedrag aangezien ik eerder contract beeindig? Bleek dat medewerker 1 juni had ingetikt en brief 17 augustus stond o o o Uiteindelijk kunnen redden na veel dure mobiele telefoontjes met 0900 nummer. Uiteindelijk nog wel internet gelukkig maar telefoon werkt sindsdien niet meer. Nog een maandje en dan ben ik eindelijk weg bij KPN.
Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2