[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spirry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04-2017
Waar ik op over wil stappen:
- Tele2 Compleet TV €44,90 p.m. (€34,90 1e/6maanden) [1/20Mb]

Wat ik nu heb:
- Chello light €32.95 p.m. [3/1Mb]
- UPC digitale TV €2,99 p.m.

Huidige statistieken:
- Afstand tot centrale is ~1300 meter
- HTTP/FTP download is (wat Eweka ongeveer aangeeft) ~375K/sec
- Digitale TV van UPC werkt eigenlijk perfect maar wil graag eredivisie voetbal zien.
- Telefoon werkt ook gewoon goed, nooit problemen
- Internet uptime is ook goed (snelheid kan natuurlijk veel beter)

Wat ik wil weten:
- Wat is de betrouwbaarheid van de TV? (met andere woorden, hoe vaak zit je zonder)
- Wat is de kwaliteit van de TV? Ik hoor van verschillende kanten dat het af en toe lagt.
- Hoe zit het met de decoder van de TV? Ik las rond voorjaar 2006 dat hier nogal veel problemen mee waren, zijn deze inmiddels verholpen?
- Wat is de betrouwbaarheid van de Telefonie?
- Heeft er nog iemand een "Stom, stom, niet doen!" opmerking?
- Hoe zit het met de FPU? Hoeveel GB kan ik ong downloaden per maand en heeft iemand wel eens commentaar gehad?

Ben nogal bang dat het tegenvalt omdat UPC goed bevalt. Ook omdat ADSL2+ minder betrouwbaar is dan internet via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Met het oog op revelvante informatie i.v.m. keuze, een klein schopje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

kan je al overstappen naar een andere provider met nummerbehoud als je ook belt via tele 2

heb nu ADSL 2+ verbinding met 20 Mb Internet + Telefonie + Live Eredivisie en betaal 49,95 euro per maand en vind dit toch wat te veel van het goede als je bijvoorbeeld speedlinq ziet

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens. Ik zie op de tele2 site zelf, dat ze de beste koop zijn door de consumentenbond? Op basis waarvan is dit?

Ik heb zelf een tijdje gebeld voor Tele2. En heb dus alleen maar in me oren gekregen: TELE2 is GOED. Je snapt het wel.

Hoe betrouwbaar en goud zijn de volgende producten.
- ADSL Super
- ADSL + Telefonie (en dan vooral de telefonie + ik wil gewoon 20MB, hoop ik wel voor elkaar te krijgen als ik het wil hebben)
- ADSL + Telefonie + Tv (Hoe bevalt de TV??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
thalantis schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:05:
kan je al overstappen naar een andere provider met nummerbehoud als je ook belt via tele 2

heb nu ADSL 2+ verbinding met 20 Mb Internet + Telefonie + Live Eredivisie en betaal 49,95 euro per maand en vind dit toch wat te veel van het goede als je bijvoorbeeld speedlinq ziet
Ja,

Ik ben van Versatel/Tele2 overgestapt naar Orange en kon zelfs kiezen welke van de twee nummers ik wilde overnemen. Dat ze vervolgesn die porteringsaanvraag verkeerd in het systeem zetten waardoor oplevering een week vertraagd werd laten we maar buiten beschouwing. Het nummerporteren is hier probleemloos gelukt.

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

bedankt voor de info

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb een vreemd probleem wat iemand hier misschien kan uitleggen.

Na wat gestechel met Planet internet waar ik een 6 Mbit lijn heb wil ik graag overstappen op Tele2 Compleet ABO incl. telefonie.

Ik heb ze dus even gebeld en zij beweren dat Tele2 Compleet niet leverbaar is op ons adres omdat de centrale te ver weg staat :|

De afstand tot de kpn centrale is 206m, of maakt Tele2 geen gebruik van het KPN netwerk?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ben twee weken op vakantie geweest, kpn is alvorens langsgeweest om vanalles te fixxen in de centrale meterkast. Ben nu terug, maar helaas nog steeds geen signaal (wacht al 4,5 maand op internet)

edit:

kom er ook zojuist achter dat men doodleuk de 19de een bedrag van 34,90 heeft afgeschreven van mijn bankrekening.. wat kan ik hier aan doen? Dit geld terugeisen ofzo? Heb nog geen 1 seconde verbinding gehad met tele2 :?

[ Voor 37% gewijzigd door FREAKJAM op 27-07-2007 08:54 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

RammY

Dát!

(jarig!)
Standeman schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:52:
Ik heb een vreemd probleem wat iemand hier misschien kan uitleggen.

Na wat gestechel met Planet internet waar ik een 6 Mbit lijn heb wil ik graag overstappen op Tele2 Compleet ABO incl. telefonie.

Ik heb ze dus even gebeld en zij beweren dat Tele2 Compleet niet leverbaar is op ons adres omdat de centrale te ver weg staat :|

De afstand tot de kpn centrale is 206m, of maakt Tele2 geen gebruik van het KPN netwerk?
Ik weet niet waar je woont maar het kan zijn dat in de wijkcentrale waar jij op verbonden bent, geen ADSL2 apparatuur staat van Tele2. Dan kun je nog zo dicht bij zitten maar gaat het niet werken.
Als je me een postcode doet figulier ik het je zo ff uit ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:02:
Ben twee weken op vakantie geweest, kpn is alvorens langsgeweest om vanalles te fixxen in de centrale meterkast. Ben nu terug, maar helaas nog steeds geen signaal (wacht al 4,5 maand op internet)

edit:

kom er ook zojuist achter dat men doodleuk de 19de een bedrag van 34,90 heeft afgeschreven van mijn bankrekening.. wat kan ik hier aan doen? Dit geld terugeisen ofzo? Heb nog geen 1 seconde verbinding gehad met tele2 :?
Je kunt ze bellen maar ze zullen je aangeven dat je het beste een email kunt sturen op het moment dat je volledig bent aangesloten. Dan kunnen ze het totale te vergoeden bedrag namelijk uitrekenen.
Tele2 werkt met een "bijna" volledig automatisch factuur systeem. De jongens van de tech mogen daar helaas geen wijziging aan maken als er sprake is van een langdurige storing.
Máár,...als je dat mailtje stuurt is mijn ervaring dat ze altijd snel en correct antwoorden met een creditatie als het onder de 100 euro is. Daarboven wordt het teruggestort.

Oh,..bijna vergeten...mocht je een actie pakket hebben waarin de eerste maanden een bepaalde korting of extra product bij zit kun je die ook beter even vermelden in je mail.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:49:
We hebben hier ineens een raar probleem :?

Had net even de modem verplaatst naar boven, daar lag ook een telefoon lijntje om even te testen of dat werkte (ivm beter bereik voor de mensen op zolder, studentenhuis je weet). Nou enfin, dat werkte dus zonder problemen. Daarna direct de modem terug aangesloten in de meterkast, direct op het ISRA punt. In het begin deed ie niks, heb toen een harde reset gedaan en inmiddels hebben we weer internet.

Echter, het is enórm sloom :? Normaal ging het hier 1,6mb/s en nu ineens nog maar max. 300kb/s en een max upload van 16kb/s :?

Heb nog 2x een harde reset uitgevoerd maar het blijft zo :? Overigens ligt het niet aan andere mensen (die bv torrents op max upload hebben staan) want ik heb iedereeen van de lijn afgegooid om te testen.

Iemand bekend met dit probleem en weet hoe je dit kunt oplossen?
Wat heb je gedaan met het lijntje dat naar boven gaat?? Is die ergens op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:32:
[...]

Wat heb je gedaan met het lijntje dat naar boven gaat?? Is die ergens op aangesloten?
als je snelheid zo hard gedaalt is is er echt wat mis met je aansluiting! Heb ik een keertje gehad bij een monteur. 1x keer ging die op 300 kbit en daarna een goede linesync van 14 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:58:
[...]

als je snelheid zo hard gedaalt is is er echt wat mis met je aansluiting! Heb ik een keertje gehad bij een monteur. 1x keer ging die op 300 kbit en daarna een goede linesync van 14 mbit.
Ik ben niet degene met het probleem Wouter. Zie mijn quote.

Als er iets anders op de lijn is aangesloten dan kan dat inderdaad snelheidsproblemen opleveren.
Daarnaast zou het best kunnen dat tijdens zijn verhuizing van modem een kabeltje kapot is gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Laatst online: 12-09 11:00
spirry schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:54:
Waar ik op over wil stappen:
- Tele2 Compleet TV €44,90 p.m. (€34,90 1e/6maanden) [1/20Mb]

Wat ik nu heb:
- Chello light €32.95 p.m. [3/1Mb]
- UPC digitale TV €2,99 p.m.

Huidige statistieken:
- Afstand tot centrale is ~1300 meter
- HTTP/FTP download is (wat Eweka ongeveer aangeeft) ~375K/sec
- Digitale TV van UPC werkt eigenlijk perfect maar wil graag eredivisie voetbal zien.
- Telefoon werkt ook gewoon goed, nooit problemen
- Internet uptime is ook goed (snelheid kan natuurlijk veel beter)

Wat ik wil weten:
- Wat is de betrouwbaarheid van de TV? (met andere woorden, hoe vaak zit je zonder)
- Wat is de kwaliteit van de TV? Ik hoor van verschillende kanten dat het af en toe lagt.
- Hoe zit het met de decoder van de TV? Ik las rond voorjaar 2006 dat hier nogal veel problemen mee waren, zijn deze inmiddels verholpen?
- Hoe zit het met de FPU? Hoeveel GB kan ik ong downloaden per maand en heeft iemand wel eens commentaar gehad?

Ben nogal bang dat het tegenvalt omdat UPC goed bevalt. Ook omdat ADSL2+ minder betrouwbaar is dan internet via de kabel.
Dit Weekend heb ik de TV van Tele2 aangesloten, het werkt tot nu toe perfect :) Ik zal je op de hoogte houden.

De kwaliteit is goed te noemen, ik zie geen enkel verschil met UPC, het lijkt soms gewoon scherper te zijn.

Ook met de decoder is niets mis. Werkt ook prima. Ik zal je op de hoogte houden.

De telefonie heb ik nu een maand in gebruik, ook perfect nog geen enkel probleem mee gehad.

Geen opmerking, ik raad Tele2 gewoon aan :)

Ik download redelijk wat, ik denk rond de 100 gig per maand, maar nog geen commentaar gehad, heb ook de newsserver van Tweakdsl en deze traint mooi op 1.5 MB/S, als ik TV aan het kijken ben gaat hij terug naar 1 MB/S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spirry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04-2017
Hardstikke bedankt voor je antwoorden drpeer, zal het zeker in gedachten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nog een weekje en ik wacht alweer 5 maanden :'(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
Even een klein vraag; de reclame van tele2 doet vermoeden dat je zonder kpn tele2 kan aanvragen. klopt dat? ik ga verhuizen en wil eigenlijk van kpn af omdat ik het niet gebruik, behalve voor adsl. Omdat de start topic aangeeft dat je wel KPN nodig hebt..

op dit moment heb ik orange met KPN. als ik KPN opzeg, wat gebeurd er dan met mijn 1 jaar contract van orange? zit ik daar dan nog een jaar aan vast?

en nog een laatste vraag .. klopt het dat je alleen een tele2 modem kan gebruiken? ben erg tevreden over mijn fritz

[ Voor 12% gewijzigd door Amien90 op 11-08-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:18

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Aangezien ik ook overweeg om tele2 te nemen en toch graag soms wat van de tv wil opnemen vraag ik me af hoe jullie dat doen?
  • Ik weet dat pioneer HDD recorders heeft die via G-Link infrarood naar de digitale decoder kunnen sturen.
  • Ook heb ik gezien dat Sony HDD recorders een STB synchro recorder functie heeft zodat je via EPG op de decoder alles kunnen plannen en alleen maar op het knopje record external hoeft te drukken van de hdd recorder.. deze synchroniseert dan de tijden via scart met de decoder.
Nu is mijn vraag, weten jullie of een van deze twee systemen weten icm de tele2 decoder? Of ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

waarschuwing!!

Er stond bij ons, zo leek het, een bericht van Tele2 op het antwoordapparaat met het bericht dat ze je nummer willen gaan porteren en dat je een bepaald nummer moest bellen mocht je dit niet willen. Er hing hier gelijk iemand aan de lijn richting dat telefoonnummer (draait alleen een bandje), ik snel gecheckt en het is geen nummer van Tele2. Contact opgenomen met klantenservice en die weten ook van niets. Het was een telefoonnummer uit Engeland. Dit ruikt vies al zeg ik het zelf, al iemand anders die dit bandje heeft gehoord? Tele2 heeft ons in ieder geval weten te vertellen dat ze dit nooit vanuit Engeland zouden doen en dit bericht is hun verder ook onbekend. Opletten dus!

http://files.powersp00n.nl/tele2.wma
Begint ergens op de helft maar het bericht herhaalt zich nog een keer.

[edit] Het nummer dat ze je vragen terug te bellen is volgens Google, een aantal pagina's wel van Tele2. Vreemd geval...

[ Voor 11% gewijzigd door PowerSp00n op 13-08-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

ik kreeg een telefoontje dat leek te komen vanuit engeland, met een gesproken tekst dat de voicemail aan stond en dat ik die uit kon zetten met #64# of iets dergelijks
was wel van tele2

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Amien90 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:34:
Even een klein vraag; de reclame van tele2 doet vermoeden dat je zonder kpn tele2 kan aanvragen. klopt dat? ik ga verhuizen en wil eigenlijk van kpn af omdat ik het niet gebruik, behalve voor adsl. Omdat de start topic aangeeft dat je wel KPN nodig hebt..

op dit moment heb ik orange met KPN. als ik KPN opzeg, wat gebeurd er dan met mijn 1 jaar contract van orange? zit ik daar dan nog een jaar aan vast?

en nog een laatste vraag .. klopt het dat je alleen een tele2 modem kan gebruiken? ben erg tevreden over mijn fritz
mijn nieuwe aansluiting is ook zonder kpn.. dit gaat via de zogenaamde raw copper lijn.. (dit is het witte/oranje draadje in je telefooncontactdoos) Normaal wordt rood (telefoon) en blauw (adsl) gebruikt, en die 2 draadjes gaan weer via kpn :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

FREAKJAM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:24:
[...]

mijn nieuwe aansluiting is ook zonder kpn.. dit gaat via de zogenaamde raw copper lijn.. (dit is het witte/oranje draadje in je telefooncontactdoos) Normaal wordt rood (telefoon) en blauw (adsl) gebruikt, en die 2 draadjes gaan weer via kpn :)
rood/blauw is +/- geen adsl/telefoon, beide gaan over hetzelfde draaden paartje maar op een andere frequentie, je splitter splitst dan die 2 frequentie gebieden naar 2 nieuwe dradenparen. Je hebt altijd minimaal 2 draden nodig voor een signaal, de + (signaal) en de -(of aarde...).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

thalantis schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:00:
ik kreeg een telefoontje dat leek te komen vanuit engeland, met een gesproken tekst dat de voicemail aan stond en dat ik die uit kon zetten met #64# of iets dergelijks
was wel van tele2
Ik kreeg gisteren ook zo'n telefoontje rond 19u, het was een NL tekst met erg veel ruis maar ik pakte net een toestel zonder nummerweergave :/
Volgens mij werd nog gemeld dat ik een email kon verwachten ofzo, heb er verder niets mee gedaan.
Waarom juist Tele2 nummers (mijn nummer is geporteerd van Kpn) werden gekozen is me een raadsel, dan lijkt het toch van Tele2 intern te moeten komen :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
FREAKJAM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:24:
[...]

Zo'n lijn is niet altijd oranje/wit als combinatie. Dat is toevallig bij jouw aansluiting het tweede/extra aderpaar dat er altijd al ongebruikt heeft gelegen naar je huis.

Andere kleur combinaties met meer draadjes komt ook voor in huizen.

Normaal is het meestal zo dat je op blauw/rood wordt aangesloten ja, je eerste aderpaar. Als die al bezet is door een dienst en Tele2 (of een telco) vraagt een nieuwe lijn aan (raw copper, heet eigenlijk NLS (NewLineService), of ATL (non-shared lijn)) komt dat op een ander (vrij) aderpaar mits aanwezig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ga halverwege september verhuizen en wil Tele2 compleet met TV aanvragen. Moet ik hiermee wachten of duurt dit erg lang en kan ik de aanvraag nu al beter indienen. Ik heb nu al de sleutels van het huis.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij de aanvraag wordt gecheckt of je lijn geschikt is, dan weet je iig of het kan.
Je kan ook aangeven wanneer je het wilt hebben, doorgaans ben je 2-3 weken verder.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfu, Ik snap er echt geen zak meer van.
Wij hebben namelijk net een media center en daar willen we eigenlijk ook wel Digitale TV bij maar dan zonder een kastje erbij want die kan nergens meer. Maar ik begrijk dat je bij deze ook weer een kast krijgt. Krijg je dan net zo'n kast als bij Mime van KPN? En kun je die zeg maar ook verderweg zetten. Eigenlijk willen wij gewoon alleen TV op de Media Center zonder nog een kast erbij maar volgens mij word dat moeilijk.

//EDIT. Oeps zie dat in het vorige topic de hardware staat beschreven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ben nu ook alweer bijna half jaar in het bezit van Tele2 internet, telefonie en televisie.

Echter bleek na de installatie dat de modem te ver van de hoofdaansluiting zat. Ik heb toen zelf de modem zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting geplaatst. Hiermee was de afstand van de modem tot mijn computer en tv wel weer zo'n meter of 15 geworden.

Wilde hier kabels voor gaan trekken, maar dit zou teveel werk worden. Een switch is ook mogelijk, maar de modem zelf is ook niet echt super.

Zou dus een de Tele2 modem als bridge willen gebruiken, zodat ik in mn eigen kamer een betere router kan plaatsen. Dit lost gelijk een hoop problemen op.

Heb topic even doorgenomen, maar werdt hier niet echt wijzer van. Heeft iemand een soortgelijke zelfde instelling die deze kan toelichten?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is nogal simpel, je kan het Tele2 Davolink modem alleen gebruiken zoals hij wordt geleverd en niet anders.
Technisch gezien kan het modem veel meer dan Tele2 toe staat.
Omdat de helpdesk panisch is voor werk is alles zodanig dichtgetimmerd dat je iig altijd een verbinding zal kunnen maken.
Echter is instellen als bridge, wpa-2 enz. niet toegankelijk ondanks dat het modem dit kan |:(
De enige oplossing is dus idd een switch er achter en evt. dmz host instellen want dat kan wel.
Ik heb een gigabit switch er achter gezet zodat ik meer dan 2 lan aansluitingen heb en uiteraard 1000Mb/s snelheid op m'n netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Mesh schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:48:
Ben nu ook alweer bijna half jaar in het bezit van Tele2 internet, telefonie en televisie.

Echter bleek na de installatie dat de modem te ver van de hoofdaansluiting zat. Ik heb toen zelf de modem zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting geplaatst. Hiermee was de afstand van de modem tot mijn computer en tv wel weer zo'n meter of 15 geworden.

Wilde hier kabels voor gaan trekken, maar dit zou teveel werk worden. Een switch is ook mogelijk, maar de modem zelf is ook niet echt super.

Zou dus een de Tele2 modem als bridge willen gebruiken, zodat ik in mn eigen kamer een betere router kan plaatsen. Dit lost gelijk een hoop problemen op.

Heb topic even doorgenomen, maar werdt hier niet echt wijzer van. Heeft iemand een soortgelijke zelfde instelling die deze kan toelichten?
Als je je modem als bridge wilt gebruiken kun je voor zo ver ik weet je telefonie en TV niet meer gebruiken. Die werken alleen met het Tele2 modem in routed mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik was ook van plan om een router achter de Davolink router te plaatsen.
Het betreft een Speedtouch 780WL.
De bedoeling is om de Davolink alleen als modem te gebruiken (bridge) en de Speedtouch voor
netwerk (lan/wlan) en telefonie (sip) te gebruiken.
Ik heb geen telefonie abo bij Tele2, alleen internet.
Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
cornfed99111 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:49:
Ik was ook van plan om een router achter de Davolink router te plaatsen.
Het betreft een Speedtouch 780WL.
De bedoeling is om de Davolink alleen als modem te gebruiken (bridge) en de Speedtouch voor
netwerk (lan/wlan) en telefonie (sip) te gebruiken.
Ik heb geen telefonie abo bij Tele2, alleen internet.
Kan dat?
Oh ja zeker wel. Dan heb je de Davolink helemaal niet meer nodig. Je kunt gewoon de instellingen in de Speedtouch zetten. Je Speedtouch is dan modem en router :)

De instellingen voor Tele2 ADSL vindt je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Maar je hebt toch die Davolink nodig om te verbinden met het Versatel netwerk???
Ik bedoel: je hebt een user/password nodig om op hun netwerk te komen, maar je krijgt die gegevens
niet van Tele2 en modem is geblokkeerd. Net als de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Gisteren mijn aanvraag ingediend voor tele2 gold. Die gasten hebben het heel erg druk. Ik ben benieuwd of ze dit kunnen behappen of dat we net zo'n fiasco krijgen als bij kpn met internetplusbellen.

p.s. begrepen dat kpn lijn niet nodig is. Dit moet denk ik even aangepast worden in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb ook Tele2 Super. Ik heb ook een accesspoint (een linksys). Ik wil graag zo'n situatie opzetten dat ik op het modem by de wireless settings instel dat ik WPA-TKIP als beveiliging heb. Maar nu moet ik ook nog zaken als Radius server, Radius port en Radius key moet invullen. Ik wil t dus zo hebben dat wanneer ik onder zit bij het modem ik een sterk signaal heb. Als ik dan naar boven ga wordt het signaal heel zwak. Daarom heb ik een accesspoint. Zodat ik boven en onder volle bak ontvangst heb.

Ik bel dus die figuren van de helpdesk op en die zeggen wij ondersteunen alleen WEP als encryptie.... 8)7

Wat moet ik nou bij die Radius gevallen instellen??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zie dat er momenteel een aktie is dat je bij een Tele2 Compleet 10 Mb abonnement voor 2 jaar à 39,95, een gratis laptop krijgt.

Momenteel zit ik nog bij UPC (dik tevreden overigens, misschien mede omdat ik daar werk) maar dit ziet er wel interessant uit. Zitten hier nog addertjes onder het gras? Installatiekosten ofzo? En is dit overal aan te vragen? Ik zit op tele2.nl al te zoeken om een postcodecheck ofzo, maar kan niets vinden.

[edit]
Probeerde net ook te bellen, maar ze hebben een wachtrij van meer dan 10 minuten hoor ik. Zijn dit normale wachttijden bij tele2? Zulke lange wachtrijen hebben 'wij' gemiddeld niet...

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 07-09-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik moet zeggen dat mijn ervaring bij de klantenservice beter was. Werd vrijwel direct geholpen en goed te woord gestaan.

Tele2 heeft een postcode check, namelijk hier:

http://www.account.tele2....594&RA.Installer.name=DHZ

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 05:27
Tot nu toe een positieve ervaring hier: vanochtend aangesloten op het Tele2 netwerk met het complete pakket.

Overzetting van SpeedXS naar Tele2 is soepel verlopen. Vrijdag ging het SpeedXS signaal eraf, en het Tele2 signaal erop. Maandagochtend kwam de monteur, en sloot alles rap aan. Het werkt prima. Downloadsnelheid van 1.4MB/s via speedtest.bbned.nl.
De TV decoder vind ik wel wat traag, en bij het TV kijken zie je heel soms fractals, maar niet storend. Aanstaande zondag maar de eerste voetbal wedstrijd bekijken, want daar ging het mij toch wel om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

martijnn schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:36:
De TV decoder vind ik wel wat traag, en bij het TV kijken zie je heel soms fractals, maar niet storend.
Artifacts bedoel je. ;) Dit is een fractal:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.nada.kth.se/~d96-era/fractal.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 05:27
Bergen schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:26:
[...]
Artifacts bedoel je. ;) Dit is een fractal:

[afbeelding]
die zie ik ook O-)

Maar inderdaad, artifacts. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Drugs are bad m'kay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Waarom heeft Tele2 nu opeens alleen nog maar 2 en 4 Mb abbo's?
Ik wil een snellere! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Heb toch gewoon 20Mbit aan kunnen vragen via de helpdesk. Tevens kan het ook nog via winkels als MyCom geloof ik. Let wel op en laat je niet naaien, want de eerste helpdesk medewerker zei mij dat het alleen nog mogelijk was i.c.m. bronze tv (dan is het 2,95 per maand duurder ofzo).

Toevallig was een vriend van mij net 2 weken verhuisd en die had wel gewoon 20Mbit/telefonie zonder tv. Dus toch nog maar gebeld met de helpdesk, was idd nog leverbaar maar stond niet meer op de website, hebben het gewoon netjes omgezet (levering was nog niet gedaan) en heb nu dus gewoon 20/telefonie zonder tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

CaptainM schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:11:
Ik heb ook Tele2 Super. Ik heb ook een accesspoint (een linksys). Ik wil graag zo'n situatie opzetten dat ik op het modem by de wireless settings instel dat ik WPA-TKIP als beveiliging heb. Maar nu moet ik ook nog zaken als Radius server, Radius port en Radius key moet invullen. Ik wil t dus zo hebben dat wanneer ik onder zit bij het modem ik een sterk signaal heb. Als ik dan naar boven ga wordt het signaal heel zwak. Daarom heb ik een accesspoint. Zodat ik boven en onder volle bak ontvangst heb.

Ik bel dus die figuren van de helpdesk op en die zeggen wij ondersteunen alleen WEP als encryptie.... 8)7

Wat moet ik nou bij die Radius gevallen instellen??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• majoh
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Bergen schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:12:
Ik zie dat er momenteel een aktie is dat je bij een Tele2 Compleet 10 Mb abonnement voor 2 jaar à 39,95, een gratis laptop krijgt.

Momenteel zit ik nog bij UPC (dik tevreden overigens, misschien mede omdat ik daar werk) maar dit ziet er wel interessant uit. Zitten hier nog addertjes onder het gras? Installatiekosten ofzo? En is dit overal aan te vragen? Ik zit op tele2.nl al te zoeken om een postcodecheck ofzo, maar kan niets vinden.
Ben ook benieuwd naar deze actie, iemand ervaring ermee, en met de 10 mbit adsl. is dat ook ADSL 2 (of +).

• cornfed99111
@ majoh

Alle snelheden boven 8 Mbit zijn altijd ADSL2+.
Er is een forum op de Tele2 site, kijk onder klantenservice. Misschien wordt je daar wijzer.

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Kan iemand mij vertellen of TV van Tele2 via ADSL beter kwaliteit beeld is dan Digitenne?

Vooral bij bij snel bewegend beeld is Digitenne slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Kreeg van de week een brief van Tele2.
De centrale is vol. Ik moet wachten tot medio november.

Ben volgens mij niet de enige :
http://www.webwereld.nl/a...actie-nauwelijks-aan.html

Ik heb al begin augustus me aangemeld. Dus voor de 'laptop-actie' bekend werd.
Nu ben ik ook de dupe van de aanstorm door de laptops.....Begint goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
cornfed99111 schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:29:
Kreeg van de week een brief van Tele2.
De centrale is vol. Ik moet wachten tot medio november.

Ben volgens mij niet de enige :
http://www.webwereld.nl/a...actie-nauwelijks-aan.html

Ik heb al begin augustus me aangemeld. Dus voor de 'laptop-actie' bekend werd.
Nu ben ik ook de dupe van de aanstorm door de laptops.....Begint goed...
Nee idd, ik heb die brief ook gehad. Maar ik zit dus wel zonder internet to half november :X omdat ik net een nieuwe woning heb.
|:(

Kan ik het nog afzeggen? en een andere provider nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Zonekill op 25-09-2007 16:51 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Zonekill schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:49:
[...]

Nee idd, ik heb die brief ook gehad. Maar ik zit dus wel zonder internet to half november :X omdat ik net een nieuwe woning heb.
|:(

Kan ik het nog afzeggen? en een andere provider nemen?
Afzeggen kan binnen de 7 werkdagen wettelijke respijt (gezien vanaf dagtekening welkomstbrief) óf als de order >1 maand op 'pauze' staat. Een medewerker van de KS kan je die datum geven. Goede kans overigens dat de order al voor die tijd weer gaat lopen, check mijntele2 / KS.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Tasminos
  • Niet online
Volgende week woensdag komt er een monteur om Tele2 Gold te installeren. Ik heb echter een nieuwe woning zonder tv en/of pc. Ik hoop dinsdag in te trekken. Heb wel een laptop dus kan internet direct testen. Ik heb moet echter nog een tv kopen. Voor woensdag maar een kleine kleurentv geleend. Deze heeft echter geen scartkabel. Kan ik hiermee wel testen of tv werkt????

Verwijderd

Diamond AT schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:27:
Volgende week woensdag komt er een monteur om Tele2 Gold te installeren. Ik heb echter een nieuwe woning zonder tv en/of pc. Ik hoop dinsdag in te trekken. Heb wel een laptop dus kan internet direct testen. Ik heb moet echter nog een tv kopen. Voor woensdag maar een kleine kleurentv geleend. Deze heeft echter geen scartkabel. Kan ik hiermee wel testen of tv werkt????
Als er geen SCART aansluiting op de TV zit kan het niet getest worden. De monteur heeft geen TV bij zich....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:19: Als er geen SCART aansluiting op de TV zit kan het niet getest worden. De monteur heeft geen TV bij zich....
Grapjas....op GoT proberen wij elkaar waar mogelijk te helpen. :w

Indien de TV een video-in en audio-in aansluiting heeft (geel/zwart of geel/rood/wit), kun je het volgende doen:
  • Voor een paar Euro's bij de lokale elektro boer een scart adapter kopen met een "Scart-In" en een "Video/Audio-Out" aansluiting.
  • Indien jezelf géén Video kabel (met gele tulp stekkers) ter beschikking hebt, kun je deze ook verkrijgen bij dezelfde elektro boer. (een Audio kabel zit reeds inbegrepen in het Tele2-pakket)
  • Sluit het een en ander als volgt aan: Tele2 Decoder - <Adapter> - <Video/Audio kabel> - TV
Probleem opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door Indy91 op 30-09-2007 12:51 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

RammY

Dát!

(jarig!)
En het leuke is.. op de decoder van Tele2 kun je met 3 tulpjes uit ;)
2x geluid en video... dus je hoeft hm zelfs niet om te adapteren.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
dank is groot. Weet nu wat met te doen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
Weet iemand of de actie met de laptop nog steeds geldt? De actie loopt namelijk maar tot 30 september maar op de site staat deze er nog wel gewoon op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Waar zie je em staan dan.. Ik zie de actie nergens meer staan op Tele2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
Eryq schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:31:
Waar zie je em staan dan.. Ik zie de actie nergens meer staan op Tele2.nl
Ik zag hem een uur geleden nog wel staan, nu hebben ze hem inderdaag weggehaald van de site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Geachte medetweakers,

Ik zit sinds 23 mei al met een probeem. Het probleem met mijn Tele2 aanvraag zal ik achterwege laten maar waar het nu omgaat is het feit dat mijn modem nog nooit online is geweest, sinds de oplevering 27 juli niet... Het betreft het Tele2 ADSL Plus abonnement.

Na inmiddels uren te hebben gebeld met de helpdesk/2de lijns/hoofdkantoor is er nog geen steek veranderd aan mijn verbinding, het powerlampje van mijn modem (DV-201AMR) blijft rood knipperen. Het modem komt tijdens het opstarten een fractie van een seconde online (wordt gezien bij tele2) en knalt er vervolgens uit.

Situatie:
1ste lampje: Rood
2de lampje: Groen knipperend
3de lampje: Groen

Ook het 2de modem wat is opgestuurd maakte geen verschil.

Mijn probleem ligt inmiddels al een maand bij het hoofdkantoor en ik krijg totaal geen feedback. Ook bellen met de helpdesk heeft geen effect, zij kunnen (willen) mij niet doorverbinden met het hoofdkantoor. Ik ben altijd vriendelijk geweest maar dat zet totaal geen zoden aan de dijk. Na het lezen van het artikel van advocaat Vos ben ik in staat ook gerechtelijke stappen te nemen. Heeft iemand hier al ervaring mee bij Tele2?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
--

[ Voor 100% gewijzigd door Naresh op 01-10-2007 13:27 ]

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben ondertussen ook wel klaar met Tele2.
Internet is wel okay maar ik vind dat de kwaliteit van de telefonie achter blijft, regelmatig zijn we onbereikbaar en werkt het wel klinkt het gewoon niet goed.

Ga maar eens informeren wat ik moet doen om mijn telefoonnummer naar een andere aanbieder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKeano
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47
Ik heb Tele2 Compleet, met Telefonie, Internet20mbps, Digitale TV+Eredivisie.
Ik wil graag alleen mijn Digitale TV+Voetbal afzeggen, is dit mogelijk?
Ik heb vanaf ongeveer december 2005, alles laten installeren, in juni 2006 kwam er een of ander bericht waarbij ik 5€ extra moest betalen voor eredivisie oid (was toen overgenomen door tele2), dus gedaan want ik wilde voetbal behouden.
Maar nu wil ik alleen het internet behouden + telefonie, en dan via sport1 de voetbal ontvangen (incl digitale tv).
Ik heb net de klantenservice gebeld, hij heeft me verteld dat ik NIET kon opzeggen en dat in juni 2008 het contract afgelopen zou zijn mits ik 1á2 maand vantevoren een opzeggingsbrief zou sturen.
Maar is dat mogelijk? Hebben jullie hier ervaring met het opzeggen van Tele2? Of het wijzigen want ik wil alleen de TV opzeggen.......

Bedanktt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Vandaag heeft een monteur Tele2 gold afgeleverd. In de voorwaarden staat dat deze werken word afgeleverd. Ik heb echter geen werkende signaal. Van de monteur begrepen dat de technische dienst dit nog moet regelen in de centrale. Ik zie echter wel dat Tele2 al een incasso opdracht heeft verstuurd naar mijn bank. Hebben meer mensen deze ervaring? Hoe lang duurt het meestal voordat die gasten het alsnog werkend kunnen krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdegrave
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb 2 weken terug ook een brief van tele2 gehad dat er pas half november opgeleverd zou worden wegens capaciteit v/d centrale, dit zou in eerste instantie gebeuren begin October.

Ik heb dus direct gebeld met tele2 toen de brief op de mat kwam en mijn ongenoegen geuit over de gang van zaken, dit naar mijn idee zonder resultaat want volgens de helpdesk medewerker was het niet mogelijk eerder aangesloten te worden!

Nu kreeg ik deze week 2 october mijn modem binnen met een brief erbij dat er 5 october opgeleverd zou worden! was niets over bekend in mijn klantenservice portal.

Dus gisteren de boel aangesloten en zowaar toch internet en telefonie opgeleverd, misschien heeft het telefoontje toch geholpen!

Dus wat ik wil zeggen heb je die brief gekregen bel gewoon even op en doe je beklag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hoe zijn jullie ervaringen mbt het meegeleverde multimedia modem Bij de adsl2+ verbinding van Tele2?

Ik heb het vermoeden dat de DV2020 stiekem poorten dicht houdt... DIt is te merken aan foutmeldingen bij Torrents.

edit: allang opgelost.. verwerkingstijd van dat modem is gewoon traag :P

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 14-10-2007 17:10 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
ik heb nu al 2 jaar adsl2 van tele 2, kreeg er toendertijd een modem bij (DV202 oid) maar heb nu de aanbieding aangenomen om mijn contract te verlengen met de laptop erbij.
Nu is mijn vraag welk modem de mensen krijgen die nu een nieuw adsl abbo nemen ?
Die Dv202 is verouderd (WEP en beroerd bereik ivm een linksys van mijn buurman 2 huizen verder) dus een nieuwe behoort denk ik wel tot de mogelijkheden.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een storing zoals deze:
Ik (woonachtig: Zuidoost brabant): Het lijkt dat het HTTP-verkeer/alles op poort 80 is gethrottled. Dit op alle PC's. Daardoor is het internet zeer traag. Probleem is er sinds gisteravond.

FTP (bijvoorbeeld) werkt wel op maximale snelheid. Internetverkeer stuur ik nu over VPN heen (over de Tele2 lijn) en dat werkt wel. Storingspagina van tele2 meld niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het schrijven en opsturen van een complete foutanalyse na Tele2 hebben ze ons binnen 2 uur teruggebeld met de melding dat er inderdaad een storing aan de hand was aan Tele2 zijde. Dit word zo spoedig mogelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Ik heb in ZO Brabant een beetje het zelfde probleem als Hel Gast. Alles behalve http is ok en de shift is sinds gister. Ff openDNS enzo als variant ingevuld, maar dat maakt geen verschil. Grappig, tis het eerste probleem dat ik ooit heb gehad met mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 09:38
Johny_B schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:37:
Ik heb in ZO Brabant een beetje het zelfde probleem als Hel Gast. Alles behalve http is ok en de shift is sinds gister. Ff openDNS enzo als variant ingevuld, maar dat maakt geen verschil. Grappig, tis het eerste probleem dat ik ooit heb gehad met mijn verbinding.
En dit geldt natuurlijk ook vooe Hel-gast.

T2 lijkt problemen te hebben met zn DNS-servers, alleen wat is niet bekend. Word aan gewerkt.
KillaZ schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:59:
ik heb nu al 2 jaar adsl2 van tele 2, kreeg er toendertijd een modem bij (DV202 oid) maar heb nu de aanbieding aangenomen om mijn contract te verlengen met de laptop erbij.
Nu is mijn vraag welk modem de mensen krijgen die nu een nieuw adsl abbo nemen ?
Die Dv202 is verouderd (WEP en beroerd bereik ivm een linksys van mijn buurman 2 huizen verder) dus een nieuwe behoort denk ik wel tot de mogelijkheden.
Ook het nieuwe modem van T2 (oud=DV2010, nieuw=DV2020) heeft dezelfde mogelijkheden, en ik heb ook nog niemand gehoord die hiermee een beter wireless signaal weer te realiseren. Modem lijkt nog steeds het beste te werken op Channel 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Ik heb nu ook gezever met mijn verbinding, Brabant ZO. Kan geen USA-servers bereiken en msn wil niet connecten. Staat niets over op de storingspagina.

Wachten maar tot morgen vrees ik :(.

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r8ality: Als je de mogelijkheid hebt om een VPN connectie of andere tunnel te leggen naar een server/computer buiten het tele2 netwerk en daarover alles stuurt dan werkt alles prima (op volle snelheids zelfs). En ik heb verder geen DNS problemen, DNS look ups gaan snel genoeg (veel sneller dan minder dan een seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:59
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:36:
r8ality: Als je de mogelijkheid hebt om een VPN connectie of andere tunnel te leggen naar een server/computer buiten het tele2 netwerk en daarover alles stuurt dan werkt alles prima (op volle snelheids zelfs). En ik heb verder geen DNS problemen, DNS look ups gaan snel genoeg (veel sneller dan minder dan een seconde).
Heb dus ook dezelfde verbindingsproblemen (een deel van het internet werkt wel en een ander deel niet), maar kun je mij uitleggen hoe ik dit kan doen? Ik neem aan dat ik de VPN instellingen via de router moet doen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Laatst online: 12-09 09:33
Heb hier ook hetzelfde probleem, sinds zaterdag avond eigenlijk al ook in Braband, in Helmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:58:
[...]

Heb dus ook dezelfde verbindingsproblemen (een deel van het internet werkt wel en een ander deel niet), maar kun je mij uitleggen hoe ik dit kan doen? Ik neem aan dat ik de VPN instellingen via de router moet doen.
Gewoon op je computer. Lukt alleen als je een VPN connectie kan maken met een server ergens, zoals op je werk of je school.
Eis is dan wel: Dat je ergens een VPN-server hebt, waarop je een account hebt.

Vervolgens: Alles redirecten via die VPN-connectie: (Windows XP):
Eigenschappen -> Netwerk -> TCP/IP (eigenschappen) -> Geavanceerd -> Standaard gateway in externe netwerk gebruiken (aanvinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
tinus89 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

[...]

Ook het nieuwe modem van T2 (oud=DV2010, nieuw=DV2020) heeft dezelfde mogelijkheden, en ik heb ook nog niemand gehoord die hiermee een beter wireless signaal weer te realiseren. Modem lijkt nog steeds het beste te werken op Channel 6.
Tijd voor de linksys van de buurman dus. Bedankt!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Zit nu via VPN inderdaad even ergens anders te werken en doet alles het wel inderdaad. Te belachelijk voor woorden dat er nog niets op die storingspagina staat?!?

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Hier in Brabant NO ook last van.. Erg slecht, liever helemaal geen verbinding dan een halve!

Grappig is ook dat de mededelingen pagina van tele2 ook een foutmelding geeft.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

VPN is er nu uit, torrents/msn gaan nu gewoon door, USA websites doen het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Nog steeds geen werkende Tele2 Gold. In de voorwaarde staat dat alles werkende door de monteur word afgeleverd. Bij mij brand echter alleen het power lampje en de status lampje knippert. Voor de rest geen DSL lampje wat wil branden. In eerste instantie werd aangegeven dat dit een probleem is met KPN. KPN is inmiddels langsgeweest en die beweren dat Tele2 het moet oplossen. Van het kast je naar de muur. Ik wil eigenlijk van dit alles af. Heb ook een brief opgesteld met het verzoek mijn aanvraag ongedaan te maken. Nog geen reactie hierop. Op geen enkele contactformulier geen reactie trouwens. Zeer slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Diamond AT schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:17:
Nog steeds geen werkende Tele2 Gold. In de voorwaarde staat dat alles werkende door de monteur word afgeleverd. Bij mij brand echter alleen het power lampje en de status lampje knippert. Voor de rest geen DSL lampje wat wil branden. In eerste instantie werd aangegeven dat dit een probleem is met KPN. KPN is inmiddels langsgeweest en die beweren dat Tele2 het moet oplossen. Van het kast je naar de muur. Ik wil eigenlijk van dit alles af. Heb ook een brief opgesteld met het verzoek mijn aanvraag ongedaan te maken. Nog geen reactie hierop. Op geen enkele contactformulier geen reactie trouwens. Zeer slechte service.
Dat had ik bij mij ook, maar dat bleek toch echt aan de KPN te liggen. Prutsmonteur misschien? Anders moet je even met een telefoon/multimeter ff kijken of je uberhaupt iets aan signaal op je aansluiting hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
r8ality schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:21:
[...]

Dat had ik bij mij ook, maar dat bleek toch echt aan de KPN te liggen. Prutsmonteur misschien? Anders moet je even met een telefoon/multimeter ff kijken of je uberhaupt iets aan signaal op je aansluiting hebt staan.
multimeter??? is dat iets wat een hard geluid maakt als er wel gewoon een signaal is?? Er is namelijk een monteur geweest die wat heeft opgemeten en deze beweert dus dat er wel gewoon een telefoonsignaal is. Van een kennis begrepen dat dat niet automatisch betekent dat er een werkende DSL signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Diamond AT schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

multimeter??? is dat iets wat een hard geluid maakt als er wel gewoon een signaal is?? Er is namelijk een monteur geweest die wat heeft opgemeten en deze beweert dus dat er wel gewoon een telefoonsignaal is. Van een kennis begrepen dat dat niet automatisch betekent dat er een werkende DSL signaal is.
Tele2 nogmaals laten komen dan. En zeggen dat als het niet je schuld is dat je dan wel betaald, wat je vervolgens weer verhaald op KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
Een veel gemaakte fout bij problemen bij een oplevering op een lege lijn zijn is, dat het signaal meetbaar moet zijn. Maar een DSL-signaal is geen meetbaar voltage van bijvoorbeeld 5 of 60volt zoals bij een analoge KPN-lijn. Dit signaal is dan ook niet meetbaar, noch met natte vingers of zelfs je toch en ook niet met een multimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Problemen zijn schijnbaar weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
r8ality schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:06:
Problemen zijn schijnbaar weer verholpen.
nee hoor. Nog steeds geen werkend signaal. Inmiddels weer gebeld en de mededeling weer gekregen dat het wordt voorgelegd aan de technische afdeling en dat ik maar moet wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
YEesss.....eindelijk...vanaf morgen ben ik weg bij Tele2 :)

Ach..eigenlijk was ik supertevreden : stabiele lijn, goedkoop TweakNews account, nooit storing....

Maar ja...54,95 per maand betalen of nu bij TweakDSL 20,-- per maand da's wel ff wat anders... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Iemand al bezig met een petitie voor dat modem? Je zou haast zeggen dat ze opzettelijk de veiligheid van klanten in het geding brengen door de modem zo te slopen (met name het ontbreken van WPA-PSK) en dat ze daarmee op z'n minst toch wat ethische gedragscodes schenden.

Op mijn e-mailtjes wordt in ieder geval ook niet gereageerd. Aan de telefoon deed de helpdesk medewerker of hij van niks wist. Hoezo modem aangepast dat er opties niet beschikbaar zijn, wat bedoelt u? Na 5 minuten praten ofzo ging hij eindelijk aan zijn supervisor vragen om terug te komen met de mededeling dat het niet ondersteund wordt.

Ben de moeilijkste niet dus heb hem gewoon gevraagd welke protocollen ze dan gebruiken en of ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord mag zodat ik zelf een ander modem kan kopen. Maar zelfs dit begreep hij niet.

Overigens gaf hij te kennen tweakers.net maar al te goed te kennen toen ik zei dat ze systematisch mail over het modem te lijken negeren. Dit kwam met een niet al te positieve toon. Blijkbaar mogen ze deze site niet.

Wat mij betreft petitie tijd. Iemand hier nog legal skills die een mooi briefje op kan stellen in de trand van grove tekortkoming door moedwillig alleen bewezen waardeloze encryptie toe te staan terwijl er veel betere in zit? Kan een mooie ethische discussie worden.

Het niet vrijgegeven van de gegevens vind ik ook vreemd. Ze kwamen alleen met het argument dat ik dan geen support op mijn modem zou hebben. Graag, ik hoef helemaal geen support op mijn modem, plaats met plezier die van hun terug als er iets met de lijn zou zijn t.b.v. troubleshooting. Het enige wat ik wil zijn de benodigde gegevens. En oh ja, alle 4 de poorten op de switch, scheelt weer een apparaat, scheelt weer CO2 :D, nog wat vuur voor een ethische discussie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Weet iemand al wat er gaat gebeuren met de voetbal rechten?
Als er volgend jaar geen voetbal meer is, wil ik overstappen, maar wil het wel tijdig weten natuurlijk ander zit ik er weer een jaar aan vast!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
freaky schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:00:
Iemand al bezig met een petitie voor dat modem? Je zou haast zeggen dat ze opzettelijk de veiligheid van klanten in het geding brengen door de modem zo te slopen (met name het ontbreken van WPA-PSK) en dat ze daarmee op z'n minst toch wat ethische gedragscodes schenden.

Op mijn e-mailtjes wordt in ieder geval ook niet gereageerd. Aan de telefoon deed de helpdesk medewerker of hij van niks wist. Hoezo modem aangepast dat er opties niet beschikbaar zijn, wat bedoelt u? Na 5 minuten praten ofzo ging hij eindelijk aan zijn supervisor vragen om terug te komen met de mededeling dat het niet ondersteund wordt.

Ben de moeilijkste niet dus heb hem gewoon gevraagd welke protocollen ze dan gebruiken en of ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord mag zodat ik zelf een ander modem kan kopen. Maar zelfs dit begreep hij niet.

Overigens gaf hij te kennen tweakers.net maar al te goed te kennen toen ik zei dat ze systematisch mail over het modem te lijken negeren. Dit kwam met een niet al te positieve toon. Blijkbaar mogen ze deze site niet.

[...verhaal over legal...]

Het niet vrijgegeven van de gegevens vind ik ook vreemd. Ze kwamen alleen met het argument dat ik dan geen support op mijn modem zou hebben. Graag, ik hoef helemaal geen support op mijn modem, plaats met plezier die van hun terug als er iets met de lijn zou zijn t.b.v. troubleshooting. Het enige wat ik wil zijn de benodigde gegevens. En oh ja, alle 4 de poorten op de switch, scheelt weer een apparaat, scheelt weer CO2 :D, nog wat vuur voor een ethische discussie....
Dit is dus een reden waarom ik ben weggegaan bij Tele2, afgezien van het feit dat ik nu de helft betaal van wat ik bij Tele2 betaalde voor mijn 20Mbit abo.

Overigens kwam ik er achter dat Tele2 wel degelijk de lijn knijpt op 15Mbit. Nadat ik afgelopen dinsdag mijn nieuwe modem aansloot detecteerde dat modem dat ik een 15Mbit down en 1 Mbit up verbinding had. Nadat woensdag mijn TweakDSL signaal op de lijn stond was de lijnsnelheid ineens op meer dan 18Mbit en 1,1Mbit up. Hoezo Tele2 knijpt de lijn niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat betaal je eigenlijk als je eerder van je contract af wil? (mijn contract loopt nog tot mei volgend jaar).
Gewoon de resterende maandbedragen in 1x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

hjs schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:22:
Wat betaal je eigenlijk als je eerder van je contract af wil? (mijn contract loopt nog tot mei volgend jaar).
Gewoon de resterende maandbedragen in 1x ?
Meestal wel ja, maar lees de voorwaarden eens door zou ik zeggen.

Na je verplichte contractduur is het per maand geloof ik.... maar tele2 kennende "smeren" ze je al voor het verlopen van dat jaar nog wel weer een nieuwe actie aan (niet dat dat slecht hoeft te zijn, kan een mooie aanbieding zijn, maar ze hebben maar weinig nodig om er van uit te gaan dat je ja gezegd heb op een cotract wat je wellicht niet wilt ("goh ja ik denk er even over na" ja staat in de zin en je kpn is binnen een week onomkeerbaar opgezegd...).

[ Voor 33% gewijzigd door mjl op 18-10-2007 15:46 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaky schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:00:
WPA en WPA2 (beide PSK) is wel aan de praat te krijgen met dit modem hoor :). Ik had daar al ooit een site voor over online staan, zal even kijken of die er nog is.

Edit: Ja: Site:
http://home.versatel.nl/familiehellings/wlsecurity.html

Inloggen met je gebruikersgegevens voor je modem. Gaat er van uit dat modem op 192.168.1.1 staat <anders pagina even downloaden en zoeken op dat IP-adres en aanpassen>.
PPPoE, en gebruikersnaam en wachtwoord is geheim.

Ik heb hier een prachtig Linksys modem liggen bijvoorbeeld. Zou hem dolgraag weer gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:51:
[...]

WPA en WPA2 (beide PSK) is wel aan de praat te krijgen met dit modem hoor :). Ik had daar al ooit een site voor over online staan, zal even kijken of die er nog is.

Edit: Ja: Site:
http://home.versatel.nl/familiehellings/wlsecurity.html

Inloggen met je gebruikersgegevens voor je modem. Gaat er van uit dat modem op 192.168.1.1 staat <anders pagina even downloaden en zoeken op dat IP-adres en aanpassen>.

[...]

Ik heb hier een prachtig Linksys modem liggen bijvoorbeeld. Zou hem dolgraag weer gebruiken.
Top die gaan we ff proberen, WEP is tenslotte zo gekraakt door kwaadwillenden ... moet nu telkens de antenne los halen ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:51:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat het niet mogelijk is om een modem op dat kastje van Tele2 aan te sluiten. Ik heb het kastje op de begane grond en heb internet nodig op de derde verdieping. Ik wil dus een wireless modem plaatsen op de eerste of 2de verdieping. Zodat ik nog goed signaal kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus89
Wat betreft de WPA, dit klopt. Dit is fabrieksaf weggetimmert in de firmware. Waarom weet ik niet. De KS kan hier ook niks aan doen.

Wat betreft protocollen voor eigen modems, die hebben ze bij de KS gewoonweg niet omdat Tele2 ze niet uitgeeft. En wat je niet hebt kan je niet geven he. Agents kunnen hierdoor, niet weten waarover je het hebt.
Ik zou zeggen: pak je groote vriend Google er eens bij....

Overigens is aansluiten van een wireless accesspoint geen probleem, alleen kan de KS je er geen support op geven, en zal je bij problemen ook vragen deze te verwijderen.

Last but not least heeft Tele2 geen structurele hekel aan Tweakers, alleen de meeste helpdeskmedewerkers zijn geen fan van de bezoekers omdat ze dikwijls evenveel weten als zijzelf, soms ook meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
TheVMaster schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:18:
[...]

Dit is dus een reden waarom ik ben weggegaan bij Tele2, afgezien van het feit dat ik nu de helft betaal van wat ik bij Tele2 betaalde voor mijn 20Mbit abo.

Overigens kwam ik er achter dat Tele2 wel degelijk de lijn knijpt op 15Mbit. Nadat ik afgelopen dinsdag mijn nieuwe modem aansloot detecteerde dat modem dat ik een 15Mbit down en 1 Mbit up verbinding had. Nadat woensdag mijn TweakDSL signaal op de lijn stond was de lijnsnelheid ineens op meer dan 18Mbit en 1,1Mbit up. Hoezo Tele2 knijpt de lijn niet :?
Kijk naar mijn quote en naar de datum ;)
henkyyyyyyy schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:29:
Even een update over mijn ineens tragere verbinding na de algehele storing van gisteren.

Nog steeds niet hoger dan 1,55Mb/s voor de storing was het 2,23Mb/s, gebeld en als het morgen nog zo is terugbellen!

En dit vond ik op het versatel forum!

Het zelfde hier, van 2,1MB naar 1,55MB per seconde. Wat mij betreft nog steeds een leuke snelheid, maar als je aan meer geroken hebt....

Echter, als het een algehele storing is geweest (in dit geval in het ADSL netwerk, dus aan de KPN kant) mag je er van uit gaan dat deze dan ook weer naar behoren wordt opgelost op de eerste werkdag.

Rustig afwachten, en als het woensdag nog niet is veranderd is het wat mij betreft vroeg zat om aan de bel te gaan hangen. Ik geloof niet dat ze de lijn hebben geknepen, want dan zou iedereen er 'last' van moeten hebben

Dit kan toch geen toeval meer zijn! Volgens mij cappen ze de boel en willen ze zo de storing laten wegblijven!

[ Voor 43% gewijzigd door henkyyyyyyy op 18-10-2007 19:49 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Diamond AT schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:59:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat het niet mogelijk is om een modem op dat kastje van Tele2 aan te sluiten. Ik heb het kastje op de begane grond en heb internet nodig op de derde verdieping. Ik wil dus een wireless modem plaatsen op de eerste of 2de verdieping. Zodat ik nog goed signaal kan ontvangen.
Geen modem inderdaad maar een switch of wireless AP (AccessPoint) kan wel. Voor wireless is een wireless router die je in AP mode kunt gebruiken ook een optie, kwestie van de WAN-aansluiting niet gebruiken. Het voordeel van een router is dat er vaak nog 4 switch poorten op zitten, waarvan er 3 gebruikt kunnen voor computers en 1 voor de verbinding naar je router/modem van tele2.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tinus89 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:38:
Wat betreft de WPA, dit klopt. Dit is fabrieksaf weggetimmert in de firmware. Waarom weet ik niet. De KS kan hier ook niks aan doen.
WPA zou ook moeten werken! Ook normaal via het menu tegenwoordig! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 23:07 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2