Moek morgen maar ff proberen dan!
Inderdaad, werkt als een zonnetje! gewoon mixed mode gekozen met een PSK, en AES + TKIPVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:04:
[...]
WPA zou ook moeten werken! Ook normaal via het menu tegenwoordig!
-------
Inderdaad. Er blijkt een modem update uitgevoerd te zijn waardoor het nu wel mogelijk is!mjl schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:30:
[...]
Inderdaad, werkt als een zonnetje! gewoon mixed mode gekozen met een PSK, en AES + TKIP
Zoals sommige van jullie wel weten is de televisie box erg langzaam in reactie. Bij het switsen van zenders kan ik erin komen dat het langzaam gaat, maar de menu interface van de tx-box niet. Ik wordt altijd erg ongeduldig als ik meerdere seconden ergens op moet wachten en vele menu`s door moet worstelen. Aan het laatste is weinig te doen,maar de snelheid volgens mij wel. Het lijkt me dat de tv-box weergave pagina`s niet steeds gedownload hoeven te worden en dat ze uit het cache kunnen komen. Daarnaast moet het gedownload niet zoveel tijd te kosten aangezien er voldoende download snelheid beschikbaar is (4 mbit voor televisie).
Ik vroeg me dus af of er tweaks zijn om dit sneller te krijgen. Een beetje de tx-box van een OC voorzien ofzo. Iemand met ervaring of tips???
Ik vroeg me dus af of er tweaks zijn om dit sneller te krijgen. Een beetje de tx-box van een OC voorzien ofzo. Iemand met ervaring of tips???
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Kan iemand me even uitleggen hoe ik het aankrijg?Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:04:
[...]
WPA zou ook moeten werken! Ook normaal via het menu tegenwoordig!
ik heb gister wel in het menu zitten kijken, maar je moet dan toch ergens een sleutel kwijt kunnen, net zoals bij WEP ?
Verwijderd
WPA heeft er altijd al bijgestaan.
Alleen niet de WPA PSK
Deze heb je nodig en staat er bij mij ook niet tussen.
WTF, gisteren stond hij er niet en vandaag wel.
Heeft wel ff mogen duren zeg..... Ze waren het gezeik van de tweakers zeker zat
Alleen niet de WPA PSK
Deze heb je nodig en staat er bij mij ook niet tussen.
WTF, gisteren stond hij er niet en vandaag wel.
Heeft wel ff mogen duren zeg..... Ze waren het gezeik van de tweakers zeker zat
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 17:02 ]
Nou, dat nou ook weer niet
. Deze update stond al een tijd gepland. Zitten behoorlijke wijzigingen (die ik hier niet ga posten) en één daarvan is het eindelijk beschikbaar maken van WPA. Update is begonnen in Amsterdam en wordt gefaseerd uitgerold door heel Nederland. Dus als je de optie nog niet ziet, even geduld hebben.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Behoorlijke wijzigingen??ACID-dude schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:04:
Nou, dat nou ook weer niet. Deze update stond al een tijd gepland. Zitten behoorlijke wijzigingen (die ik hier niet ga posten) en één daarvan is het eindelijk beschikbaar maken van WPA. Update is begonnen in Amsterdam en wordt gefaseerd uitgerold door heel Nederland. Dus als je de optie nog niet ziet, even geduld hebben.
Zie niet echt veel wijzigingen. Sterker nog alleen het kunnen kiezen voor WPA.
Klopt, maar er zit meer in dat modem dan wat de eindgebruiker te zien krijgtDiamond AT schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:30:
[...]
Behoorlijke wijzigingen??
Zie niet echt veel wijzigingen. Sterker nog alleen het kunnen kiezen voor WPA.
Verwijderd
Ja je vult je pre shared key in en saved.
Type het eerst in je search van FF of IE. (rechts boven) dan copy het in het invulveld van de router.
Dan zal je netwerkconnectie wegvallen en moet je bij het opnieuw aanmelden van de connectie die Key weer invullen. Daarom is het handig deze eerst ergens neer te zetten (tekst file of in de search van je FF of IE)
Verder wel mooi als we de rest ook krijgen van de router instellingen. De originele firmware van de router is erg uitgebreid.
Type het eerst in je search van FF of IE. (rechts boven) dan copy het in het invulveld van de router.
Dan zal je netwerkconnectie wegvallen en moet je bij het opnieuw aanmelden van de connectie die Key weer invullen. Daarom is het handig deze eerst ergens neer te zetten (tekst file of in de search van je FF of IE)
Hebben we WPA gaat p2p geknepen wordenACID-dude schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:04:
Zitten behoorlijke wijzigingen (die ik hier niet ga posten) en één daarvan is het eindelijk beschikbaar maken van WPA.
Verder wel mooi als we de rest ook krijgen van de router instellingen. De originele firmware van de router is erg uitgebreid.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 20:04 ]
Waar haal je die info vandaan als ik vragen mag?ACID-dude schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:04:
Nou, dat nou ook weer niet. Deze update stond al een tijd gepland. Zitten behoorlijke wijzigingen (die ik hier niet ga posten) en één daarvan is het eindelijk beschikbaar maken van WPA. Update is begonnen in Amsterdam en wordt gefaseerd uitgerold door heel Nederland. Dus als je de optie nog niet ziet, even geduld hebben.
en die pre-shared key mag je zelf verzinnen neem ik aan ?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:55:
Ja je vult je pre shared key in en saved.
Verwijderd
Ja, er zijn lego key generators te vinden online.
Of je verzint zelf een aantal getallen.
Inderdaad, gewoon een key inkloppen en het werktVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:55:
Ja, er zijn lego key generators te vinden online.
Verwijderd
Hallo!
Ik heb een vraag. Sinds kort heb ik Tele2 20mb internet + bellen met die samsung modem. Nu wil ik via VPN client (dus inbellen op servers van mijn bedrijf) bestanden bekijken en dit lukt niet. Reden: mijn poorten staan niet open. Nu heb ik dit zelf geprobeerd via een handleiding en lukt dit niet (dus naar mijn persoonlijke url van de modem, ingelogd, achtereenvolgens op > Advanced
setup > NAT > Virtual Servers / Port Triggering en de codes: Open UDP-
poort 500, 4500 en 10000, en PPTP poort 1723. Nu geeft hij de foutcode: There is no application is selected. Wat doe ik dan fout???
Bij Tele2 helpdesk willen ze niet helpen omdat ze dit niet ondersteunen, maar misschien weet iemand hier het!
Ik heb een vraag. Sinds kort heb ik Tele2 20mb internet + bellen met die samsung modem. Nu wil ik via VPN client (dus inbellen op servers van mijn bedrijf) bestanden bekijken en dit lukt niet. Reden: mijn poorten staan niet open. Nu heb ik dit zelf geprobeerd via een handleiding en lukt dit niet (dus naar mijn persoonlijke url van de modem, ingelogd, achtereenvolgens op > Advanced
setup > NAT > Virtual Servers / Port Triggering en de codes: Open UDP-
poort 500, 4500 en 10000, en PPTP poort 1723. Nu geeft hij de foutcode: There is no application is selected. Wat doe ik dan fout???
Bij Tele2 helpdesk willen ze niet helpen omdat ze dit niet ondersteunen, maar misschien weet iemand hier het!
Verwijderd
Als je een poort opent dan moet je bovenaan een service selecteren of het vinkje eronder aanzetten en zelf een naam geven. Dan zal je die melding niet meer krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 18:42 ]
Tip voor nieuwe klanten van Tele2:
Bid dat je aanvraag in een keer goed gaat. Gaat het niet goed dan is het heel lastig om de goede medewerker te vinden en deze vervolgens zover te krijgen dat het gefixt wordt. Bij mij kreeg de monteur het kastje niet werkend. Vervolgens weken lang bellen (50 euro aan telefoonkosten gemaakt). Hiervan krijg ik 10 euro terug. Zij mogen maximaal 10 euro crediteren.
Het lastige is dat ze je niet mogen/kunnen doorverbinden met iemand die je wel kan helpen. Je krijgt altijd iemand van het callcenter aan de lijn.
P.s. Ik heb een samsung (versatel) decoder voor Tele2 TV. Soms schiet deze tijdens het tv kijken op groene beeld. Afstandbediening reageert niet meer en het rode knopje op de decoder ook niet. Alleen van het stroom afhalen en weer terugzetten helpt.
Update: monteur zal er binnen een maand naar kijken. (20 werkdagen)
Hier zit ik dus nog 2 jaar aan vast
Bid dat je aanvraag in een keer goed gaat. Gaat het niet goed dan is het heel lastig om de goede medewerker te vinden en deze vervolgens zover te krijgen dat het gefixt wordt. Bij mij kreeg de monteur het kastje niet werkend. Vervolgens weken lang bellen (50 euro aan telefoonkosten gemaakt). Hiervan krijg ik 10 euro terug. Zij mogen maximaal 10 euro crediteren.
Het lastige is dat ze je niet mogen/kunnen doorverbinden met iemand die je wel kan helpen. Je krijgt altijd iemand van het callcenter aan de lijn.
P.s. Ik heb een samsung (versatel) decoder voor Tele2 TV. Soms schiet deze tijdens het tv kijken op groene beeld. Afstandbediening reageert niet meer en het rode knopje op de decoder ook niet. Alleen van het stroom afhalen en weer terugzetten helpt.
Update: monteur zal er binnen een maand naar kijken. (20 werkdagen)
[ Voor 7% gewijzigd door Tasminos op 31-10-2007 13:10 ]
Verwijderd
Ik heb sinds 2 jaar Versatel 20mb, maar de snelheid ligt nu nog maar op zo'n 6-7mb. Hebben meer mensen hier last van de laatste tijd? Ik heb al gebeld, maar het kan wel 20 dagen duren voordat de technische dienst weer contact met me opneemt.
Is er iets wat ik er zelf aan kan doen? Heb het modem al uitgetrokken gehad, maar dat hielp niks.
Is er iets wat ik er zelf aan kan doen? Heb het modem al uitgetrokken gehad, maar dat hielp niks.
Hoi, wij zitten hier thuis met dezelfde problemen als jou, mijn download komt niet meer boven de 600kb's uit en mijn upload niet meer boven de 50kb's, Ook ik kreeg hetzelfde verhaaltje te horen, eerst beweerde ze zelfs dat het aan mijn thuis setup lag, terwijl hier nooit iets is veranderd
,
Technische dienst neemt ook met mij later contact op, alleen kan dit even duren helaas,
afwachten denk ik maar
Ps : normaal was het gemiddeld 1,2mb/s down en 115kb's up
Technische dienst neemt ook met mij later contact op, alleen kan dit even duren helaas,
afwachten denk ik maar
[ Voor 7% gewijzigd door Gipsy King op 08-11-2007 00:04 ]
Traint het modem op dezelfde waarden is als je het reset? Het zou een tijdelijke hickup kunnen zijn natuurlijk.Gipsy King schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:46:
Hoi, wij zitten hier thuis met dezelfde problemen als jou, mijn download komt niet meer boven de 600kb's uit en mijn upload niet meer boven de 50kb's, Ook ik kreeg hetzelfde verhaaltje te horen, eerst beweerde ze zelfs dat het aan mijn thuis setup lag, terwijl hier nooit iets is veranderd,
afwachten denk ik maar
Even een vraagje die ik hier (en via google) zo snel niet kan vinden.. Ik ben Versatel 20mb ADSL2+ plus Voetbal aboneee van het eerste uur en heb die afgelopen 2,5 jaar niets aan mijn abonnement veranderd... Heb ik nu nog steeds een jaarcontract dat zichzelf ieder jaar stilzwijgend verlengd, of kan ik gewoon ieder moment opzeggen (met 1/2 maanden opzegtermijn)? Ik moet namelijk straks mijn huis uit en kan dit abonnement niet laten meeverhuizen..
In dit geval heb je te maken met de (standaard -buiten contract-) opzegtermijn van 1 maand.scorpion303 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:13:
Even een vraagje die ik hier (en via google) zo snel niet kan vinden.. Ik ben Versatel 20mb ADSL2+ plus Voetbal aboneee van het eerste uur en heb die afgelopen 2,5 jaar niets aan mijn abonnement veranderd... Heb ik nu nog steeds een jaarcontract dat zichzelf ieder jaar stilzwijgend verlengd, of kan ik gewoon ieder moment opzeggen (met 1/2 maanden opzegtermijn)? Ik moet namelijk straks mijn huis uit en kan dit abonnement niet laten meeverhuizen..
Als aanvulling op ACID-dude, mocht Tele 2 niet kunnen leveren op je nieuwe adres dan wordt je contract automatisch ontbonden per de verhuisdatum.scorpion303 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:13:
Ik moet namelijk straks mijn huis uit en kan dit abonnement niet laten meeverhuizen..
Yep, heb al alles wat mogelijk is getest, geen verschil merkbaar, het varieerd per dag tussen de 500kb's en 700kb's nu maar nog lang niet wat het normaal was. De upload blijft ook unstabiel. Heb ook al met een modem van een kennis geprobeerd (zelfde verbinding) ook geen verschil merkbaar.musicfreak schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:55:
[...]
Traint het modem op dezelfde waarden is als je het reset? Het zou een tijdelijke hickup kunnen zijn natuurlijk.
Maybe een plaatselijk probleem ?
Verwijderd
Pas op met Tele2 mensen!!!
Ze zijn heel goed in het strikken van klanten maar eens je tekent ben je de pineut. Hun netwerk is bagger en dat merk je aan je internetverbinding. Zelden halen mensen de 20mbit. Als je de helft haalt mag je blij zijn. En dan nog zit je met hoge pings en +/-25% packet losses. En de helpdesk.........? Ik zwijg daar liever over.
Na 1 jaar dikke ellende ben ik daar weggegaan. Ik dacht van alle ellende af te zijn en wat blijkt, die gasten hebben de 4 maanden na het opzeggen gewoon abogeld van mijn rekening afgehaald.
Ik heb dit al na een maand gemeld en het ging onmiddelijk opgelost worden. We zijn nu 7 maanden later en ik wacht nogsteeds op mijn +200EU
Ze beloven veel maar actie ondernemen is er niet bij!!!!
Jullie zijn gewaarschuwd!!
Edit:
Ik heb het hoofdkantoor een week of 2 geleden schriftelijk om uitleg gevraagd. Ik neem aan dat je jullie wel aanvoelen dat ik tot op heden nog geen antwoord heb gekregen!
Ze zijn heel goed in het strikken van klanten maar eens je tekent ben je de pineut. Hun netwerk is bagger en dat merk je aan je internetverbinding. Zelden halen mensen de 20mbit. Als je de helft haalt mag je blij zijn. En dan nog zit je met hoge pings en +/-25% packet losses. En de helpdesk.........? Ik zwijg daar liever over.
Na 1 jaar dikke ellende ben ik daar weggegaan. Ik dacht van alle ellende af te zijn en wat blijkt, die gasten hebben de 4 maanden na het opzeggen gewoon abogeld van mijn rekening afgehaald.
Ik heb dit al na een maand gemeld en het ging onmiddelijk opgelost worden. We zijn nu 7 maanden later en ik wacht nogsteeds op mijn +200EU
Ze beloven veel maar actie ondernemen is er niet bij!!!!
Jullie zijn gewaarschuwd!!
Edit:
Ik heb het hoofdkantoor een week of 2 geleden schriftelijk om uitleg gevraagd. Ik neem aan dat je jullie wel aanvoelen dat ik tot op heden nog geen antwoord heb gekregen!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 20:33 ]
ook ik waarschuw jullie voor Tele2
- september heeft een monteur alle kastjes (niet werkend) afgegeven. Volgens hem zou dit binnen 3 dagen wel gaan werken.
- Nu anderhalve maand later. Meer dan 50 euro aan telefoon kosten en 80 euro aansluitkosten en abb. geld nog steeds geen werkende tv. Deze schiet om het half uur op groen beeld. Ik moet eerst de stekker van de decoder verwijderen en weer terug om weer beeld te krijgen. Met veel pijn en moeite is mijn abb. kosteloos opgezegt per volgende week. Ik heb echter het grote vermoeden dat hier ook problemen mee ontstaan.
Aan voorgaande erger ik me niet eens zo veel. Ik word er wel woest over als ik eraan terugdenk maar toch. Het grootste probleem bij Tele2 is dat mensen je vaak niet kunnen helpen en dan maar iets roepen. Nadat mij is toegezegt dat ik kon opzeggen of alleen internet kon behouden koos ik ervoor om alleen internet te behouden van 20mb. Ik kreeg echter een dag later een mailtje met daarin het bericht dat mijn abb. is gedowngrade van Gold naar Brons en dat ik mijn decoder moest opsturen. Brons houd echter in dat je standaard tv kanalen kunt kijken naast telefoon en internet. Allereerst begreep ik dit niet omdat ik had afgesproken dat ik alleen internet wil en waarom ik de decoder dan moest terugsturen als ik al akkoord zou gaan met Brons.
Ik dus bellen en verteld dat ze alles maar gewoon moeten afsluiten om dat ik hier na al die problemen geen zin meer in had. De medewerker meld mij dat aangezien mij is toegezegt dat ik kosteloos mag opzeggen hij dit zou regelen. Ik zou (op mijn verzoek. ik vertrouw die gasten voor geen meter meer) binnen 5 minuten een bevestiging gemaild krijgen.
Je raad het al. De hele avond geen mail ontvangen. Ik dus een mailte via de contactformulier waar mijn bevestiging blijft. De volgende dag word ik gebeld met het verzoek opnieuw te bellen met Tele2 KS omdat er nergens bekend is dat de boel zou worden afgesloten. Ik moest zelf weer bellen omdat de medewerker die heeft gebeld niet kan doorverbinden. En een leidinggevende spreken is not done.
Ik dus weer 15 minuten in de wacht. Om van een dame te horen te krijgen dat mijn contract per oktober is ingegaan en dat ik een contract heb van 2 jaar. Weer moest ik alles uitleggen. Nu heb ik iemand te pakken kunnen krijgen die mij in ieder geval een bevestiging heeft gemaild waarin staat dat mijn contract en alle bijbehorende dienste per volgende week worden beëindigd en het verzoek alle appartuur terug te sturen.
Haal hier je voordeel uit mensen. Wat hier boven staat dekt niet eens 25 procent van de tijd die ik met ze doorgebracht aan de telefoon, mails en 2 brieven naar het hoofdkantoor..
Als je toch voor tele2 kiest bid dan dat het in een keer zal werken. Als het in een keer werkt heb je geluk. Werkt het niet dan wens ik je veel succes met de klantenservice.
Ik ga nu voor TV digitene van KPN met eredivisievoetbal voor 13,95. Tele2 bied dit ook aan voor 9,95 maar die fout maak ik niet een tweede keer.
p.s. niet op de spelfouten letten. Dit heb ik aan een stuk door getypt. Ik ben erg blij dat ik van Tele2 af ben. Het enige positieve van Tele2 is dat ze mij kosteloos mijn abb. hebben laten opzeggen. Andere mensen zullen ongetwijfeld goede ervaringen hebben. Ik voel me wel verplicht om medetweakers te informeren hierover.
- september heeft een monteur alle kastjes (niet werkend) afgegeven. Volgens hem zou dit binnen 3 dagen wel gaan werken.
- Nu anderhalve maand later. Meer dan 50 euro aan telefoon kosten en 80 euro aansluitkosten en abb. geld nog steeds geen werkende tv. Deze schiet om het half uur op groen beeld. Ik moet eerst de stekker van de decoder verwijderen en weer terug om weer beeld te krijgen. Met veel pijn en moeite is mijn abb. kosteloos opgezegt per volgende week. Ik heb echter het grote vermoeden dat hier ook problemen mee ontstaan.
Aan voorgaande erger ik me niet eens zo veel. Ik word er wel woest over als ik eraan terugdenk maar toch. Het grootste probleem bij Tele2 is dat mensen je vaak niet kunnen helpen en dan maar iets roepen. Nadat mij is toegezegt dat ik kon opzeggen of alleen internet kon behouden koos ik ervoor om alleen internet te behouden van 20mb. Ik kreeg echter een dag later een mailtje met daarin het bericht dat mijn abb. is gedowngrade van Gold naar Brons en dat ik mijn decoder moest opsturen. Brons houd echter in dat je standaard tv kanalen kunt kijken naast telefoon en internet. Allereerst begreep ik dit niet omdat ik had afgesproken dat ik alleen internet wil en waarom ik de decoder dan moest terugsturen als ik al akkoord zou gaan met Brons.
Ik dus bellen en verteld dat ze alles maar gewoon moeten afsluiten om dat ik hier na al die problemen geen zin meer in had. De medewerker meld mij dat aangezien mij is toegezegt dat ik kosteloos mag opzeggen hij dit zou regelen. Ik zou (op mijn verzoek. ik vertrouw die gasten voor geen meter meer) binnen 5 minuten een bevestiging gemaild krijgen.
Je raad het al. De hele avond geen mail ontvangen. Ik dus een mailte via de contactformulier waar mijn bevestiging blijft. De volgende dag word ik gebeld met het verzoek opnieuw te bellen met Tele2 KS omdat er nergens bekend is dat de boel zou worden afgesloten. Ik moest zelf weer bellen omdat de medewerker die heeft gebeld niet kan doorverbinden. En een leidinggevende spreken is not done.
Ik dus weer 15 minuten in de wacht. Om van een dame te horen te krijgen dat mijn contract per oktober is ingegaan en dat ik een contract heb van 2 jaar. Weer moest ik alles uitleggen. Nu heb ik iemand te pakken kunnen krijgen die mij in ieder geval een bevestiging heeft gemaild waarin staat dat mijn contract en alle bijbehorende dienste per volgende week worden beëindigd en het verzoek alle appartuur terug te sturen.
Haal hier je voordeel uit mensen. Wat hier boven staat dekt niet eens 25 procent van de tijd die ik met ze doorgebracht aan de telefoon, mails en 2 brieven naar het hoofdkantoor..
Als je toch voor tele2 kiest bid dan dat het in een keer zal werken. Als het in een keer werkt heb je geluk. Werkt het niet dan wens ik je veel succes met de klantenservice.
Ik ga nu voor TV digitene van KPN met eredivisievoetbal voor 13,95. Tele2 bied dit ook aan voor 9,95 maar die fout maak ik niet een tweede keer.
p.s. niet op de spelfouten letten. Dit heb ik aan een stuk door getypt. Ik ben erg blij dat ik van Tele2 af ben. Het enige positieve van Tele2 is dat ze mij kosteloos mijn abb. hebben laten opzeggen. Andere mensen zullen ongetwijfeld goede ervaringen hebben. Ik voel me wel verplicht om medetweakers te informeren hierover.
[ Voor 5% gewijzigd door Tasminos op 08-11-2007 17:12 ]
Zo te zien gaat het met meerdere mensen niet goed ? zou het regio gebonden zijn ? ikzelf en 2 kennissen komen uit regio Brabant (roosendaal) daar is het dus erg bagger ! Welke regios hebben er nog meer last van ? alvast bedankt voor de aanvullingen, dan kunen we een een goed telefoon gesprek aanknopen.
Na mijn slechte inet verbinding nu al al problemen met de voetbal wesdstrijden, flinke lag continu, geen plezier meer zo.
Na mijn slechte inet verbinding nu al al problemen met de voetbal wesdstrijden, flinke lag continu, geen plezier meer zo.
Op www.speedtest.net kun je goed de verbinding op zijn max laten testen.
Al gedurende 1 week is de maximale verbinding het volgende :

Download = 5Mbit
Upload= 0,6Mbit
Komt niet eens in de buurt van het 20Mbit/1Mbit abbonnement.
Mijn contract duurt nog 3 maanden daarna zal ik stappen overwegen helaas

Download = 5Mbit
Upload= 0,6Mbit
@ hierboven.. speedtest is GEEN accurate meter.
Kijk in de startpost voor wat 100MB bin bestanden en kijk zelf hoe snel je verbinding dan is.
Zo.. Duidelijk even wat positief tegengeluid laten horen na al deze negatieve berichten.
(jullie bold.. ík bold
)
Ik heb nu inmiddels 2 jaar het 20Mbit pakket van TELE2, afgesloten bij Versatel destijds.
Mijn ervaringen met Chello en Speedlinq waren niet geweldig: veel downtime en matige snelheden.
Gedurende de afgelopen twee jaar nooit last gehad van enige downtime (bij Chello minimaal een paar keer in de maand) of wat dan ook. Een meer dan tevreden klant hier..
En over het niet halen van de volle 20Mbit.. Noem mij een abonnement die dat wél kan op dezelfde lokatie ?
Na al die tijd dat ISP's met '20MB-internet' termen lopen te gooien moet je toch wel weten dat het een theoretisch maximum is en dat je al blij mag zijn als je er bij in de buurt komt.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik richting Telfort neig. Dit is echter puur om de 20 euro in de maand die het mij dan zal schelen.
Kijk in de startpost voor wat 100MB bin bestanden en kijk zelf hoe snel je verbinding dan is.
Zo.. Duidelijk even wat positief tegengeluid laten horen na al deze negatieve berichten.
(jullie bold.. ík bold
Ik heb nu inmiddels 2 jaar het 20Mbit pakket van TELE2, afgesloten bij Versatel destijds.
Mijn ervaringen met Chello en Speedlinq waren niet geweldig: veel downtime en matige snelheden.
Gedurende de afgelopen twee jaar nooit last gehad van enige downtime (bij Chello minimaal een paar keer in de maand) of wat dan ook. Een meer dan tevreden klant hier..
En over het niet halen van de volle 20Mbit.. Noem mij een abonnement die dat wél kan op dezelfde lokatie ?
Ik moet er wel bij vermelden dat ik richting Telfort neig. Dit is echter puur om de 20 euro in de maand die het mij dan zal schelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 14-11-2007 17:24 ]
Heb wederom getest met 100mb.bin files van Versatel server zelf. Draaide er max 500/600kb's uit.
Telefonisch contact gehad met tele2, bleek dat de wijkcentrale verkeerd stond afgesteld, We moesten toen 20 minuten wachten voordat we weer internet zouden krijgen, dat klopte. daarna ging de tele2 meneer even mijn router voorzien van ''nieuwe firmware'' (deze kon ik nergens op internet vinden. Daarna nog 1 reboot en ik moest de test opnieuw uitvoeren, tot mijn grootse verbazing haal ik nu ineens het dubbele, weer terug op 1,2mb's nu. al met al kijken hoe lang het aanblijft, tijdelijk weer tevreden
Telefonisch contact gehad met tele2, bleek dat de wijkcentrale verkeerd stond afgesteld, We moesten toen 20 minuten wachten voordat we weer internet zouden krijgen, dat klopte. daarna ging de tele2 meneer even mijn router voorzien van ''nieuwe firmware'' (deze kon ik nergens op internet vinden. Daarna nog 1 reboot en ik moest de test opnieuw uitvoeren, tot mijn grootse verbazing haal ik nu ineens het dubbele, weer terug op 1,2mb's nu. al met al kijken hoe lang het aanblijft, tijdelijk weer tevreden
Ik heb telfort aangevraagd. Het is niet gelukt omdat Tele2 mijn lijn aan het opzeggen is. Dit terwijl ik specifiek heb aangegeven dat ze dit niet moesten doen omdat ik mijn internet over wil laten zetten naar Telfort. Dit was geen enkel probleem volgens de dame aan de telefoon..KeN. schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:23:
(jullie bold.. ík bold)
En over het niet halen van de volle 20Mbit.. Noem mij een abonnement die dat wél kan op dezelfde lokatie ?Na al die tijd dat ISP's met '20MB-internet' termen lopen te gooien moet je toch wel weten dat het een theoretisch maximum is en dat je al blij mag zijn als je er bij in de buurt komt.
Niet alleen de prijs is de doorslag geweest voor mij om naar Telfort te gaan, maar ook de positieve verhalen qua service. Zie de Telfort topic op GoT. Telfort heeft mij geadvisseerd een nieuwe aanvraag in te dienen. Mijn mail die ik heb opgegeven de eerste keer wordt voor mij gereserveerd. Kortom al veel positiefs in het begin. Tele2 was vanaf de aanvraag al een drama. Nogmaals ik heb het alleen over mijn eigen ervaring.
Zoals ik er nu tegen aankijk ga ik ook naar telfort als mijn contract afgelopen is (mei).
@Daimond AT, wat heb je gedaan dat ze je lijn nu al aan het opzeggen zijn, was je te vroeg met opzeggen bij Tele2 ?
@Daimond AT, wat heb je gedaan dat ze je lijn nu al aan het opzeggen zijn, was je te vroeg met opzeggen bij Tele2 ?
Verwijderd
Je mag blij zijn met die snelheden, ik heb een 20mbit/1mbit abbo met deze snelheid:Gipsy King schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:35:
[afbeelding]
Download = 5Mbit
Upload= 0,6Mbit

En ze blijven maar vaag doen.
Gezien de vele problemen mocht ik kosteloos opzeggen. Ik belde echter direct daarna om door te geven dat ik het over wil laten zetten naar telfort. Dit was geen enkel probleem. Waarschijnlijk had iemand al een opzeggingsprocedure opgestart en kon dat niet meer terugdraaien. Dit snap ik wel alleen wel vreemd dat mij aan de telefoon is doorgeven dat het wel goed ging komen.hjs schreef op donderdag 15 november 2007 @ 06:27:
Zoals ik er nu tegen aankijk ga ik ook naar telfort als mijn contract afgelopen is (mei).
Bij mij is het reeds opgelost, zie verhaal, maybe moet je dat ook eens laten checken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:47:
[...]
Je mag blij zijn met die snelheden, ik heb een 20mbit/1mbit abbo met deze snelheid:
[afbeelding]
En ze blijven maar vaag doen.
''Heb wederom getest met 100mb.bin files van Versatel server zelf. Draaide er max 500/600kb's uit.
Telefonisch contact gehad met tele2, bleek dat de wijkcentrale verkeerd stond afgesteld, We moesten toen 20 minuten wachten voordat we weer internet zouden krijgen, dat klopte. daarna ging de tele2 meneer even mijn router voorzien van ''nieuwe firmware'' (deze kon ik nergens op internet vinden. Daarna nog 1 reboot en ik moest de test opnieuw uitvoeren, tot mijn grootse verbazing haal ik nu ineens het dubbele, weer terug op 1,2mb's nu. al met al kijken hoe lang het aanblijft, tijdelijk weer tevreden''
Verwijderd
Casema kabel..KeN. schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:23:
En over het niet halen van de volle 20Mbit.. Noem mij een abonnement die dat wél kan op dezelfde lokatie ?Na al die tijd dat ISP's met '20MB-internet' termen lopen te gooien moet je toch wel weten dat het een theoretisch maximum is en dat je al blij mag zijn als je er bij in de buurt komt.
Speedtest: 15702 / 1392 kb/s
Meer mensen last vandaag van het volgende euvel?
De connectie word random verbroken, heel kort, maar lang genoeg om bijvoorbeeld MSN te laten afmelden. Super irritant
Omgeving Dordrecht hier.
De connectie word random verbroken, heel kort, maar lang genoeg om bijvoorbeeld MSN te laten afmelden. Super irritant
Omgeving Dordrecht hier.
Vervolg op mijn verhaal:
Per 19-11-07 is mijn internet afgesloten. (sinds 20-11-07 heb ik inderdaag geen internetsignaal meer). Ik krijg rond de 70 euro terug ivm onterecht betaald abb. kosten. Dit had ik op 15-11-07 op mijn rekening moeten hebben volgens de factuur.
Ik zit nu al ruim 20 minuten aan de telefoon met Tele2 om het volgende te horen te krijgen:
- Er klopt iets niet in de administratie.
- De technische dienst heeft problemen met de boel af te sluiten
- Het geld krijg u pas op u rekening als dit allemaal geregeld is
Ik vraag dus wanneer dit gaat gebeuren:
Ja dat duurt nog een paar weken.
Wat is dan de doorlooptijd hiervoor:
Weet ik niet. Maar er is om de zoveel tijd een sessie waarin dit moet plaatsvinden.
Nu zit ik zonder internet en krijg ik telkens van Telfort te horen dat ze geen internet bij mij kunnen aansluiten omdat er nog een lijn loopt via Tele2. Dit terwijl ik niet meer kan internetten thuis.
Dus beste mensen ook voor de boel afsluiten moet u niet bij Tele2 zijn.
Per 19-11-07 is mijn internet afgesloten. (sinds 20-11-07 heb ik inderdaag geen internetsignaal meer). Ik krijg rond de 70 euro terug ivm onterecht betaald abb. kosten. Dit had ik op 15-11-07 op mijn rekening moeten hebben volgens de factuur.
Ik zit nu al ruim 20 minuten aan de telefoon met Tele2 om het volgende te horen te krijgen:
- Er klopt iets niet in de administratie.
- De technische dienst heeft problemen met de boel af te sluiten
- Het geld krijg u pas op u rekening als dit allemaal geregeld is
Ik vraag dus wanneer dit gaat gebeuren:
Ja dat duurt nog een paar weken.
Wat is dan de doorlooptijd hiervoor:
Weet ik niet. Maar er is om de zoveel tijd een sessie waarin dit moet plaatsvinden.
Nu zit ik zonder internet en krijg ik telkens van Telfort te horen dat ze geen internet bij mij kunnen aansluiten omdat er nog een lijn loopt via Tele2. Dit terwijl ik niet meer kan internetten thuis.
Dus beste mensen ook voor de boel afsluiten moet u niet bij Tele2 zijn.
En nu met een accurate benchmark ipv Speedtest ?Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:25:
[...]
Casema kabel.
Speedtest: 15702 / 1392 kb/s
Zoals ik al zei, ik heb meerdere manieren om mijn max te testen en die geven allemaal hetzelfde resultaat.
Zie hier:
De Speedtest Benchmark:

En Opera, NewsLeecher en DU Meter en een IE download:

Toch apart dat Speedtest de enige is die afwijkt dan, niet ?
Ik denk ook dat je tevreden kunt zijn als er geen problemen ontstaan met je internet. Als het werkt dan werkt het. Internetsnelheid is volgens mij hetzelfde of je nu 20mb bij Telfort of bij Tele2 neemt..KeN. schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:23:
(jullie bold.. ík bold)
Waar ik moeite mee heb is het ontbreken van goede service als er problemen zijn. Bedrijven moeten zich meer gaan realisseren dat dit ook erg belangrijk is. Dus niet een contract aansmeren voor 1 of 2 jaar en voor de rest bekijk je het maar.
[ Voor 3% gewijzigd door Tasminos op 27-11-2007 10:34 ]
Gipsy King schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:35:
[afbeelding]
Download = 5Mbit
Upload= 0,6Mbit

Tele2 ( alles in 1 pakket ) is precies 1 week geleden bij mij opgeleverd.
Mijn eerste bevindingen.
Telefonie
Werkt prima. Enige probleem is dat ik geen kiestoon meer heb op m'n oude KPN lijn en dus m'n nr tijdelijk niet kan doorschakelen.
Televisie
Werkt overdag prima zonder problemen. 's avonds na een uur of 20:00 heb ik last van wat lijkt op line loss. Zo 1 a twee keer per uur valt m'n tv signaal compleet weg voor 2 seconden, daarna gaat televisie gewoon verder.
Hebben meer mensen hier last van?
Internet
Voor m'n gevoel werkt het prima. Ga ik speedtesten van allerlei bestanden dan haal ik slechts 750kb/s down max.
Is er een manier om te zien op wat voor snelheden de modem is ingetrained?
Mijn eerste bevindingen.
Telefonie
Werkt prima. Enige probleem is dat ik geen kiestoon meer heb op m'n oude KPN lijn en dus m'n nr tijdelijk niet kan doorschakelen.
Televisie
Werkt overdag prima zonder problemen. 's avonds na een uur of 20:00 heb ik last van wat lijkt op line loss. Zo 1 a twee keer per uur valt m'n tv signaal compleet weg voor 2 seconden, daarna gaat televisie gewoon verder.
Hebben meer mensen hier last van?
Internet
Voor m'n gevoel werkt het prima. Ga ik speedtesten van allerlei bestanden dan haal ik slechts 750kb/s down max.
Is er een manier om te zien op wat voor snelheden de modem is ingetrained?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Via je Tele2 router/modem niet nee. De helpdesk van Tele2 kan wel natuurlijk die info zien.
Er is volgens mij maar één manier om je profiel in de centrale te zien:
Hang er een ander modem aan!!
Je zal niet mee kunnen internetten (logisch), maar hij zal wel de intrainwaardes van je
verbinding laten zien.
Je zal niet mee kunnen internetten (logisch), maar hij zal wel de intrainwaardes van je
verbinding laten zien.
Ik heb toch regelmatig last van zeer lage snelheden, heb een 20mbit abbo.
Vandaag ook weer zeer traag, router al een paar keer opnieuw opgestart maar dat mag niet baten.
Iemand anders ook last er van?
Vandaag ook weer zeer traag, router al een paar keer opnieuw opgestart maar dat mag niet baten.
Iemand anders ook last er van?
Klopt idd. Ik ben sinds oktober van m'n Tele2 abo af, maar had m'n nieuwe modem al aangesloten op de morgen dat ik m'n nieuwe verbinding zou krijgen. Grappig genoeg trainde mijn modem bij T2 in op 15 Mbit. Nu bij Tweak traint hij in op 18Mbit (niet de 24Mbit die ze maximaal kunnen bieden maar toch, hoger dan 15Mbit).cornfed99111 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:00:
Via je Tele2 router/modem niet nee. De helpdesk van Tele2 kan wel natuurlijk die info zien.
verbinding laten zien.
Same here.TheVMaster schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:50:
[...]
Klopt idd. Ik ben sinds oktober van m'n Tele2 abo af, maar had m'n nieuwe modem al aangesloten op de morgen dat ik m'n nieuwe verbinding zou krijgen. Grappig genoeg trainde mijn modem bij T2 in op 15 Mbit. Nu bij Tweak traint hij in op 18Mbit (niet de 24Mbit die ze maximaal kunnen bieden maar toch, hoger dan 15Mbit).
Heb er vanavond m'n oude Demon modem ( 2602R ) op aan gesloten. Lijn synced op 15336kbit/1022kbit
Overigens haal ik bij lange na niet 15mbit, zelfs niet als ik m'n decoder niet aansluit.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik heb al vaker gelezen dat Versatel de verbindingsnelheid capped bij 15 Mbit.
Hoewel ze wel adverteren TOT 20 Mbit, toch niet zo fair van ze.
@ flitspaal
Als je TV erbij hebt wordt minimaal 4 Mbit gereserveerd voor de TV streams. Ik weet alleen niet
of die reservering permanent is of alleen als je TV kijkt....
@ flitspaal
Als je TV erbij hebt wordt minimaal 4 Mbit gereserveerd voor de TV streams. Ik weet alleen niet
Die 4mbit wordt alleen gecapped als de decoder aan staat.bij stand by krijg je er idd 4mbit bij.cornfed99111 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:52:
Ik heb al vaker gelezen dat Versatel de verbindingsnelheid capped bij 15 Mbit.
@ flitspaal
Met de decoder aan zit ik rond de 750kb/s, met de decoder uit ga ik richting de 1mb/s . Maar dus nog steeds ver van de 15mbit waar m'n modem op ingetrained is.
Zijn er hier verder nog mensen die last hebben van digitale artifacts op hun TV en dan met name 's avonds?
@ flitspaal
Heb je nu over bits of bytes?
Troep Tele2. Zojuist met mijn Pa een DVD-recorder wezen halen, in de hoop TV te kunnen opnemen. Bij de winkel nog even nagevraagd of het ook met digitale TV werkt. Ja, zou net zo moeten werken als gewone tv signalen.
Wat is het probleem nu: Je kunt blijkbaar alleen het programma opnemen wat je ook kijkt. Als ik dus het ene programma opneem en van zender verander om het andere te kijken, switched de opnemende zender ook mee. Vrij nutteloos zo dus.
Verder werkt het TV kijken met 2 decoders tegelijk ook niet. Als ik op mijn kamer TV wil kijken, gaat het beeld beneden en boven 'laggen'. Lekker is dat!
Overigens over de snelheid niks te klagen. Als de TV uit staat, en ik alleen voor het internet de verbinding gebruik, heb ik wel eens 1.8 MB /s gehad. Dus dat zit wel goed ^^
Maar aangezien wij Tele2 ook voor het TV gedeelte hebben, ben ik er behoorlijk ontevreden over, want die functie van het pakket is naar mijn mening zeer zwak.
Wat is het probleem nu: Je kunt blijkbaar alleen het programma opnemen wat je ook kijkt. Als ik dus het ene programma opneem en van zender verander om het andere te kijken, switched de opnemende zender ook mee. Vrij nutteloos zo dus.
Verder werkt het TV kijken met 2 decoders tegelijk ook niet. Als ik op mijn kamer TV wil kijken, gaat het beeld beneden en boven 'laggen'. Lekker is dat!
Overigens over de snelheid niks te klagen. Als de TV uit staat, en ik alleen voor het internet de verbinding gebruik, heb ik wel eens 1.8 MB /s gehad. Dus dat zit wel goed ^^
Maar aangezien wij Tele2 ook voor het TV gedeelte hebben, ben ik er behoorlijk ontevreden over, want die functie van het pakket is naar mijn mening zeer zwak.
Ehm. Beidecornfed99111 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:36:
@ flitspaal
M'n modem traint in op megabits :-). dus ong 15mbit/1mbit
Draadloze verbinding of bedraad?flitspaal.nl schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:13:
[...]
Ehm. Beide. met 750kb/s bedoel ik kilobytes per sec. met 1mb/s dus ook 1megabyte per sec.
M'n modem traint in op megabits :-). dus ong 15mbit/1mbit
Wij hebben nu bijna twee jaar (Versatel/)Tele2 Compleet met telefonie, live-voetbal en 20Mbit/1Mbit internet. Meer dan +/- 1,15MB/9Mbit hebben we nooit gehaald maar we zitten dan ook wel meer dan 2km van de centrale. De snelheid is dan nog wel acceptabel, daar heb ik niet zoveel over te klagen. De telefonie heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Erg veel storing op de lijn (lompe echo en irritant getik en geratel) en éééénorm vaak automatisch verbrekende verbinding als iemand ons belt en we de telefoon opnemen. Veel mensen moeten ons dan twee keer (of meerdere keren) opnieuw proberen te bellen. Aan de kant andere kant van de lijn lijkt/klinkt het alsof we de haak oppakken en meteen weer neergooien. Verschrikkelijk irritant.
Nou ligt de verbinding er de laatste paar weken nogal vaak uit. Bellen naar de helpdesk is vrij zinloos, die vragen alleen om het modem nogmaals te resetten. Na een paar uur blijkt het ineens weer te werken. Er is meestal wel een online melding, maar het modem krijgt geen IP. Ook veel last van time-outs de laatste dagen.
TV is ook absoluut niet storingsvrij. Erg veel wegvallende verbindingen, vastlopende decoder en haperend beeld.
Gelukkig krijgen we per 30 januari glasvezel via KPN (ik hoop tenminste "gelukkig") want van Tele2 ben ik niet echt blij geworden de laatste 2 jaar.
Ook vandaag ligt de verbinding er wéér uit
Nou ligt de verbinding er de laatste paar weken nogal vaak uit. Bellen naar de helpdesk is vrij zinloos, die vragen alleen om het modem nogmaals te resetten. Na een paar uur blijkt het ineens weer te werken. Er is meestal wel een online melding, maar het modem krijgt geen IP. Ook veel last van time-outs de laatste dagen.
TV is ook absoluut niet storingsvrij. Erg veel wegvallende verbindingen, vastlopende decoder en haperend beeld.
Gelukkig krijgen we per 30 januari glasvezel via KPN (ik hoop tenminste "gelukkig") want van Tele2 ben ik niet echt blij geworden de laatste 2 jaar.
Ook vandaag ligt de verbinding er wéér uit

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 28-12-2007 11:13 ]
Ik heb beide getest, op m'n server die via een 1gbit switch is aangesloten op de Davolink. En met een HP/Compaq 6320 laptop. Beide geven dezelfde resultaten qua snelheden.
In de server zit een 3com gbit kaart..
@ flitspaal
Aan je apparatuur kan het niet liggen.
Dan is maar een één conclusie mogelijk: De Davolink traint op een lagere waarde in
dan je Demon modem. Of dat het werk is van Tele2 of een technische eigenschap is niet te zeggen.
Dan is maar een één conclusie mogelijk: De Davolink traint op een lagere waarde in
dan je Demon modem. Of dat het werk is van Tele2 of een technische eigenschap is niet te zeggen.
idd,cornfed99111 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:42:
@ flitspaal
Rotte is dat daar niet achter is te komen. Althans afgezien van wat basale informatie kan ik niets halen uit die Davolink. Ik weet dat het iig niet ligt aan de ADSL koperlijn die er ligt tussen de centrale en m'n huis. M'n oude Demon account was een 12mbit account die ik tot de volle 100% kon voltrekken. En m'n oude demon modem traint op de lijn van tele2 in op 15mbit.
Vraag blijft dan over wat tele2 aan het uitspoken is.
Ik heb m'n aansluitingen nog eens nagekeken en ik heb alles 100% zeker weten goed aangesloten.
[ Voor 5% gewijzigd door mkleinman op 28-12-2007 16:48 ]
Dit heeft weinig met Tele2 te maken, maar meer met het feit dat je dvd recorder blijkbaar geen tuner heeft die je kan gebruiken. Dit heb je ook bij kabel digitale tv of digitenne.rob1n schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:26:
Troep Tele2. Zojuist met mijn Pa een DVD-recorder wezen halen, in de hoop TV te kunnen opnemen. Bij de winkel nog even nagevraagd of het ook met digitale TV werkt. Ja, zou net zo moeten werken als gewone tv signalen.
Inderdaad volkomen logisch en heeft totaal niks met Tele2 te maken. Ik heb de decoder hier ook analoog op 'n ingang van de DVD-recorder aangesloten en dat werkt prima. Natuurlijk kun je dan niet ook nog TV kijken via de decoder op een ander kanaal. Dan moet je een tweede decoder hebben, of twee IPTV-tuners in één (of ingebouwd in een DVD-recorder) maar die bestaan volgens mij nog helemaal niet. Niet voor algemeen gebruik in elk geval, KPN levert zelf wel zo'n soort apparaat.
Wat jullie bedoelen zijn twin tuners. Die bestaan niet voor IPTV. Je moet 2 decoders gebruiken.
[ Voor 43% gewijzigd door cornfed99111 op 29-12-2007 00:52 ]
Wat ik dus ook al zeicornfed99111 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:46:
Wat jullie bedoelen zijn twin tuners. Die bestaan niet voor IPTV. Je moet 2 decoders gebruiken.
Maargoed, het is toch te gek voor woorden als je 2 decoders moet gaan neerzetten om iets te kunnen opnemen terwijl je het andere kijkt? Nu kunnen we alleen dingen opnemen die we aan het kijken zijn.
Overigens heb ik hierover ook al gebeld met de helpdesk van tele2. Die wist mij te vertellen dat die twintuners voor iptv er wel zijn maar tele2 ze nog niet levert. Dat zou wellicht wel komen. En idd, @Home en KPN hebben wel twintuners bij hun digitale tv. Dit is dus wel iets waar je rekening mee moet gaan houden als je een pakket gaat kiezen.
Overigens heb ik hierover ook al gebeld met de helpdesk van tele2. Die wist mij te vertellen dat die twintuners voor iptv er wel zijn maar tele2 ze nog niet levert. Dat zou wellicht wel komen. En idd, @Home en KPN hebben wel twintuners bij hun digitale tv. Dit is dus wel iets waar je rekening mee moet gaan houden als je een pakket gaat kiezen.
@Home levert dan ook geen IPTV. Da's niet echt met mekaar te vergelijken, 't werkt volgens compleet verschillende technieken. Verder wordt hiervoor bij KPN extra bandbreedte gereserveerd, heb je alleen de eigen KPN-tuner en ben je afhankelijk van het KPN-abonnement en de beschikbaarheid op het KPN-netwerk. Je vraagt gewoon iets wat nog niet echt goed en veelvuldig beschikbaar of vergkrijgbaar is, dus je reactie begrijp ik niet helemaal. Dan moet je maar DVB-C (via één van de kabelmaatschappijen) of DVB-T (Digitenne) nemen, met een bijpassende (kostbare) twintuner.rob1n schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:01:
Maargoed, het is toch te gek voor woorden als je 2 decoders moet gaan neerzetten om iets te kunnen opnemen terwijl je het andere kijkt? Nu kunnen we alleen dingen opnemen die we aan het kijken zijn.
Twin Tuners betekent ook 2 maal 4 Mbit downstream.
Als je nu al ziet dat vaak al capaciteitsproblemen zijn (bandbreedte) bij Tele2, denk ik dat het nog heel
lang gaat duren voor ze twin tuners gaan aanbieden.
Als je nu al ziet dat vaak al capaciteitsproblemen zijn (bandbreedte) bij Tele2, denk ik dat het nog heel
Ik zit te twijfelen of ik een tweede decoder erbij ga nemen ( ivm televisie boven op de slaapkamer. ). Zijn er hier meer mensen met twee decoders en wat zijn jullie ervaringen?cornfed99111 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:11:
Twin Tuners betekent ook 2 maal 4 Mbit downstream.
Andere optie zou zijn om Digitenne te nemen alleen dat is op de middellange termijn duurder dan die tweede decoder.
Overigens kijken we relatief weinig TV boven en zelden of nooit op twee televisies tegelijkertijd.
denk eens even na: toen je vroeg iets op nam op video had je toch ook 2 tuners om ondertss naar een ander programma te kunnen kijken, namelijk die van je video en die van je tv. 2 aparte 'decoders voor 2 aparte dingen.rob1n schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:01:
Nu heb je er slechts 1: die decoder van Tele2 en al de rest kan alleen maar analoog van de kabel halen. dus ja, wil je het ene kijken en het andere opnemen heb je 2 decoders nodig, zodat de ene het ene eraf kan halen voor je video (die neemt alleen op wat binnenkomt over scart af dat nu digitaal is, een videocamera, dvd-speler of iets anders: 't gaat gewoon rechtstreeks naar de band: zap je, neem jet zappen mee op) en de andere kan het dan naar je tv sturen om dat te zien.
Dus dit is eerder een gevalletje: "in 't verkoopspraatje gelopen zonder er zelf voldoende van te weten" (aka 'domme gebruiker') en niet een gevalletje "stomme Tele2"
maar het hierbovenstaande is mijn mening als een persoon die op de helpdeks heeft gewerkt van een belgische digitale tv aanbieder waar veel mensen ook zo afkwamen en achteraf bleek dat ze zelf niet wisten hoe hun eigen recorder werkte...
(ps: het digitaal signaal zit tot aan je tv op de kabel enkel zijn al die toestellen te dom om iets met dat signaal te doen en kan enkel die ene decoder er iets mee ...
als jij dat ene ding (1 decoder) dan 2 dingen tegelijk wilt laten doen (2 kanalen decoderen en apart doorgeven), dat is dan jouw probleem en niet het probleem van Tele2.
(de belgische Telenet heeft bv een digicorder met 2 digitale tuners: 1 die voor het intern opnemen op eigen hd werkt, en 1 voor het extern doorgeven naar video-recorder en tv dient. die laatste 2 krijgen het zelfde signaal dus ook daar is het: analoog opnemen is het zelfde als analoog zien.)
pps: zoek hierover ook even mijn posts in het topic over het Belgische Telenet en zijn digibox/-corder.
[ Voor 19% gewijzigd door soulrider op 19-01-2008 00:31 . Reden: wat aanvulling >:) ]
Ik heb Tele2 Vision gold vorig jaar gekocht in juni. Ben het aangegaan voor een contractduur van 24 maanden (kon niet anders helaas).
Nu ben ik zeer zeker niet te spreken over de geleverde kwaliteit. De TV hapert eigenlijk altijd en het voetbal is soms niet eens te ontvangen. Ik zou graag omwille van de geleverde kwaliteit (die niet voldoet) onder mijn contract uit willen of down-graden naar Tele2 via digitenne (voor 9,95 pm). Weet iemand hier of dit mogelijk is? Of moet ik dan gewoon de volle mep betalen voor de duur van de resterende 17 maanden?
Nu ben ik zeer zeker niet te spreken over de geleverde kwaliteit. De TV hapert eigenlijk altijd en het voetbal is soms niet eens te ontvangen. Ik zou graag omwille van de geleverde kwaliteit (die niet voldoet) onder mijn contract uit willen of down-graden naar Tele2 via digitenne (voor 9,95 pm). Weet iemand hier of dit mogelijk is? Of moet ik dan gewoon de volle mep betalen voor de duur van de resterende 17 maanden?
Ik heb een klein (DNS?) probleempje bij een vriend van mij met tele2 compleet.
Hij kan niet op de fan-site van psv komen. Elke andere site lijkt het wel gewoon te doen.
bij mij thuis kan ik er gewoon op komen, binnen 2 sec hele pagina binnen
het gaat om deze site: psv.netwerk.to
Ik heb vanuit zijn huis een tracert gedaan. Geeft een timeout.
Bij mij thuis heb ik ook een tracert gedaan. Geeft prima resultaat. Bij die vriend loopt hij vast op de 1-na laatste trace... (Ik heb ook tele2 compleet, we zitten denk ik 2 km van elkaar af)
Ik heb ook ipconfig /flushDNS gedaan bij hem
Ik heb bij hem de host file leeg gemaakt.(en gereboot)
Ik heb ook spyware S&D gedraaid, die vond alleen wat tracking cookies.
Ik heb alle tijdelijke internetbestanden verwijderd.
Ik heb overigens ook even geprobeerd op via een BartPE Windows contact te maken met internet, maar dat gaat ivm draadloos internet niet goed. Dat zou een mooie test zijn geweest. Hij kan geen bedraad internet op zijn pc krijgen, Ik heb helaas ook niet even een laptop waarmee ik dan even kan kijken of ik met zijn modem op de psv site kom (wel lastig, maarja, ik moet nog een paar maandjes wachten voordat ik die in huis krijg)
Ik vermoed dat dit toch een DNS probleem is. Misschien aan de kant van tele2, misschien toch aan zijn kant. Zijn er andere dingen waardoor ik het DNS gebeuren een schopje kan geven?
Ik heb ook deze pagina gezien op got, misschien kan ik hier iets mee?
Ik kan eventueel beide tracerts posten...
Hij kan niet op de fan-site van psv komen. Elke andere site lijkt het wel gewoon te doen.
bij mij thuis kan ik er gewoon op komen, binnen 2 sec hele pagina binnen
het gaat om deze site: psv.netwerk.to
Ik heb vanuit zijn huis een tracert gedaan. Geeft een timeout.
Bij mij thuis heb ik ook een tracert gedaan. Geeft prima resultaat. Bij die vriend loopt hij vast op de 1-na laatste trace... (Ik heb ook tele2 compleet, we zitten denk ik 2 km van elkaar af)
Ik heb ook ipconfig /flushDNS gedaan bij hem
Ik heb bij hem de host file leeg gemaakt.(en gereboot)
Ik heb ook spyware S&D gedraaid, die vond alleen wat tracking cookies.
Ik heb alle tijdelijke internetbestanden verwijderd.
Ik heb overigens ook even geprobeerd op via een BartPE Windows contact te maken met internet, maar dat gaat ivm draadloos internet niet goed. Dat zou een mooie test zijn geweest. Hij kan geen bedraad internet op zijn pc krijgen, Ik heb helaas ook niet even een laptop waarmee ik dan even kan kijken of ik met zijn modem op de psv site kom (wel lastig, maarja, ik moet nog een paar maandjes wachten voordat ik die in huis krijg)
Ik vermoed dat dit toch een DNS probleem is. Misschien aan de kant van tele2, misschien toch aan zijn kant. Zijn er andere dingen waardoor ik het DNS gebeuren een schopje kan geven?
Ik heb ook deze pagina gezien op got, misschien kan ik hier iets mee?
Ik kan eventueel beide tracerts posten...
Yippie kayak, other buckets!
werkt hier anders prima ->
C:\>tracert psv.netwerk.to
Tracing route to psv.netwerk.to [74.53.6.5]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 33 ms 36 ms 35 ms ip1-128-173-82.adsl2.versatel.nl [82.173.128.1]
3 33 ms 33 ms 32 ms ge-2-0-0-1334.ncr01asd2.versatel.net [217.16.40.97]
4 33 ms 34 ms 34 ms ge-0-0-0-664.br01sara.versatel.net [212.53.18.2]
5 36 ms 33 ms 33 ms ams17-core-1.gigabiteth4-0-0.swip.net [130.244.200.133]
6 34 ms 34 ms 33 ms ams13-core-1.tengigabiteth2-1.swip.net [130.244.218.210]
7 35 ms 33 ms 38 ms some.amsterdam.router.above.net [130.244.200.158]
8 119 ms 119 ms 124 ms so-2-1-0.mpr1.lga5.us.above.net [64.125.27.185]
9 144 ms 144 ms 144 ms so-1-1-0.mpr1.ord2.us.above.net [64.125.27.169]
10 231 ms 170 ms 185 ms so-2-0-0.cr1.dfw2.us.above.net [64.125.30.245]
11 164 ms 165 ms 164 ms 64.124.79.77.theplanet.com [64.124.79.77]
12 165 ms 165 ms 197 ms te7-1.dsr02.dllstx3.theplanet.com [70.87.253.18]
13 165 ms 166 ms 166 ms 76.fd.5746.static.theplanet.com [70.87.253.118]
14 164 ms 164 ms 167 ms po2.car08.dllstx6.theplanet.com [12.96.160.57]
15 165 ms 165 ms 164 ms bolarus.netwerk.to [74.53.6.5]
Trace complete.
C:\>ping psv.netwerk.to
Pinging psv.netwerk.to [74.53.6.5] with 32 bytes of data:
Reply from 74.53.6.5: bytes=32 time=165ms TTL=46
Reply from 74.53.6.5: bytes=32 time=169ms TTL=46
Ping statistics for 74.53.6.5:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 165ms, Maximum = 169ms, Average = 166ms
C:\>
site is wel erg langzaam omdat ie ergens in de VS zit. de site laad verder wel helemaal!
Ik heb ook Compleet.
C:\>tracert psv.netwerk.to
Tracing route to psv.netwerk.to [74.53.6.5]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 33 ms 36 ms 35 ms ip1-128-173-82.adsl2.versatel.nl [82.173.128.1]
3 33 ms 33 ms 32 ms ge-2-0-0-1334.ncr01asd2.versatel.net [217.16.40.97]
4 33 ms 34 ms 34 ms ge-0-0-0-664.br01sara.versatel.net [212.53.18.2]
5 36 ms 33 ms 33 ms ams17-core-1.gigabiteth4-0-0.swip.net [130.244.200.133]
6 34 ms 34 ms 33 ms ams13-core-1.tengigabiteth2-1.swip.net [130.244.218.210]
7 35 ms 33 ms 38 ms some.amsterdam.router.above.net [130.244.200.158]
8 119 ms 119 ms 124 ms so-2-1-0.mpr1.lga5.us.above.net [64.125.27.185]
9 144 ms 144 ms 144 ms so-1-1-0.mpr1.ord2.us.above.net [64.125.27.169]
10 231 ms 170 ms 185 ms so-2-0-0.cr1.dfw2.us.above.net [64.125.30.245]
11 164 ms 165 ms 164 ms 64.124.79.77.theplanet.com [64.124.79.77]
12 165 ms 165 ms 197 ms te7-1.dsr02.dllstx3.theplanet.com [70.87.253.18]
13 165 ms 166 ms 166 ms 76.fd.5746.static.theplanet.com [70.87.253.118]
14 164 ms 164 ms 167 ms po2.car08.dllstx6.theplanet.com [12.96.160.57]
15 165 ms 165 ms 164 ms bolarus.netwerk.to [74.53.6.5]
Trace complete.
C:\>ping psv.netwerk.to
Pinging psv.netwerk.to [74.53.6.5] with 32 bytes of data:
Reply from 74.53.6.5: bytes=32 time=169ms TTL=46
Ping statistics for 74.53.6.5:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 165ms, Maximum = 169ms, Average = 166ms
C:\>
site is wel erg langzaam omdat ie ergens in de VS zit. de site laad verder wel helemaal!
Ik heb ook Compleet.
@ jmk
Als je een DNS probleem wilt uitsluiten moet je direct het ip adres intikken in de browser.
74.53.6.5
Als je een DNS probleem wilt uitsluiten moet je direct het ip adres intikken in de browser.
74.53.6.5
helaas werkt dat niet! die psv site zal wel een soort re-direct hebben.cornfed99111 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:46:
@ jmk
74.53.6.5
Je kan ook in Windows een andere DNS server instellen. OpenDNS bijvoorbeeld.
Daarmee omzeil je de Tele2 DNS server.
Daarmee omzeil je de Tele2 DNS server.
Dit komt me heel erg bekend in de oren. Ik ben allang blij dat ik van Tele2 af ben. Zie mijn verhalen paar posten terug. Het verbaast met dat ze nu de dag no zo schofterig zijn. Afgelopen maand opeens een factuur gekregen van 2 euro. Terwijl ik alles al maanden geleden heb opgezegt. Ik heb niet eens zin om weer met ze te bellen en me door die mensen gek te laten maken.The_Cure schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:02:
Ook leuk...
Ben sinds november 2005 lid van Versatel met Compleet TV + Eredivisievoetbal (alles dus)
Nu heb ik na de pilot met digitale tv, de digitale tv erbij genomen. Kostte 5€ per maand meer (dus totaal 45€ eerste 6 maanden 40€), enige voorwaarde: huidige abo zou verlengt worden met 24 maanden.
Nu kreeg ik vandeweek een brief dat ik 10€ per maand (dus 55€) meer moet gaan betalen wil ik het eredivisievoetbal/digitale tv (dus mijn bestaanden, in de zomer verlengde abo )behouden...
Gebeld en uitgelegd. "Tja meneer er zit niks anders op..." toen zei ik "nieuwe klanten betalen hetzelfde bedrag (45) als ik nu doe voor hetzelfde pakket. Ik zou daar 10€ meer voor moeten gaan betalen, dat is een beetje schofterig tegenover bestaande klanten". "tja regels zijn regels meneer ik kan ook niet meer doen".
Toen zei ik of ik dan niet mijn abo kon verlengen met een nieuw abo (die hetzelfde pakket/prijs als ik nu heb). Zij "dat kan wel maar dat kost 99€ want het is een downgrade" ..... toen brak mijn klomp. Pakket met dezelfde onderdelen + dezelfde prijs = een downgrade... Toen wist ze het ook niet meer...
Je schiet er gewoon helemaal niks mee op![]()
stelletje prutsers
MENSEN. Ik kan jullie niet vaker waarschuwen. Blijf uit de buurt van TELE2. Ik heb nu telfort voor 19,95 per maand (20mb). Nooit problemen en perfect geholpen bij het omzetten. Nee ik maak geen reclame. Ik heb alleen nu nog nachtmeries van Tele2.
Ik heb mijn tele2 abonnement zojuist beeindigd. De reden hiervoor is een verhuizing, de (tijdelijke?) snelheidscap die inmiddels al 2,5 jaar actief is en de beschikbaarheid van eredivisiebeelden via andere (goedkopere) aanbieders. Op het gebied van stabiliteit van de internetverbinding heb ik gelukkig de afgelopen twee jaar vrij weinig (tot niet) te klagen gehad...
Opzeggen ging telefonisch en vrij snel... Tot zover niets te klagen..
Het enige wat mij wel vrij sterk verbaast is dat ik de hardware (router + decoder) kosteloos aan tele2 dien te retourneren. Wat denkt tele2 in godsnaam met deze oude troep te gaan doen? Ik mag toch hopen dat je inmiddels een moderner apparaatje in je huiskamer krijgt, dan dat rare vierkante ding uit het atari-tijdperk die nu nog steeds onder mijn televisie staat? Gaan die dingen naar het oostblok of hebben ze een deal met een of ander museum?
Opzeggen ging telefonisch en vrij snel... Tot zover niets te klagen..
Het enige wat mij wel vrij sterk verbaast is dat ik de hardware (router + decoder) kosteloos aan tele2 dien te retourneren. Wat denkt tele2 in godsnaam met deze oude troep te gaan doen? Ik mag toch hopen dat je inmiddels een moderner apparaatje in je huiskamer krijgt, dan dat rare vierkante ding uit het atari-tijdperk die nu nog steeds onder mijn televisie staat? Gaan die dingen naar het oostblok of hebben ze een deal met een of ander museum?
Hoezo deze vragen? Het was toch de deal die je aanging...router + decoder in bruikleen.
Trouwens, dat spul wordt gerecycled. Nieuwe klanten krijgen jouw spul opgestuurd.
Trouwens, dat spul wordt gerecycled. Nieuwe klanten krijgen jouw spul opgestuurd.
als je hem niet terug stuurt, kan je hem misschien 'doneren' voor het goede doel hiere ?
Er zijn er een paar die de box graag hebben om wat onderzoek te doen
(in het topic [Tele2] Multimedia-decoder emulator )
Er zijn er een paar die de box graag hebben om wat onderzoek te doen
(in het topic [Tele2] Multimedia-decoder emulator )
[ Voor 42% gewijzigd door soulrider op 31-01-2008 02:30 ]
Verwijderd
Weet iemand hoe ik mijn box kan updaten, kreeg laatst een brief met de handmatige update procudure, maar heb die per ongeluk weggegooid. Mijn box staat vaak helemaal uit, gebruik hem alleen voor live voetbal, maar ik denk dat ik nu een paar updates gemist heb. Alle advies is welkom
Nou... Fijn geregeld bij die Toko:
Ik heb op 4 december een aansluiting van "alles" aangevraagd, voorwaarde was dat ik huidige internet zelf op zou zeggen... Vandaag nog maar eens gebeld waar mijn DHZ pakket blijft:
"Die krijgt u niet omdat u binnen de afkoelperiode heeft opgezegd", nooit gedaan, dus gevraagd wie dit dan wel is geweest, of dat men daar bewijs van had: "Hier hebben wij geen bewijs van"
Kortom: Vanaf vanavond 0:00 geen internet en telefoon meer omdat die opgezegd zijn, en 4 fucking weken zonder internet en telefoon...
Tele2 is Fantastisch
Ik heb op 4 december een aansluiting van "alles" aangevraagd, voorwaarde was dat ik huidige internet zelf op zou zeggen... Vandaag nog maar eens gebeld waar mijn DHZ pakket blijft:
"Die krijgt u niet omdat u binnen de afkoelperiode heeft opgezegd", nooit gedaan, dus gevraagd wie dit dan wel is geweest, of dat men daar bewijs van had: "Hier hebben wij geen bewijs van"
Kortom: Vanaf vanavond 0:00 geen internet en telefoon meer omdat die opgezegd zijn, en 4 fucking weken zonder internet en telefoon...
Tele2 is Fantastisch
je naam doet je eer aan! Uh hebben ze dan geen voicelog oid?!
@ Pannenkoekkie
Wat stond er dan bij je statusaanvraag bij "Mijn Tele2" ?
Wat stond er dan bij je statusaanvraag bij "Mijn Tele2" ?
nou ik snap er niks van, als ik een nieuwe computer verbind met een netwerkkabeltje, dan krijgt deze geen goed ip-adres toegewezen. Krijgt wel een ip adres toegewezen, maar niet eentje in de trend van 192.168.1.#
Vervolgens ik dus met de bestaande computer wireless enablen, waardoor ik nu met het wireless van mijn laptop er wel goed op kom. Vervolgens trek ik met mijn domme kop de kabel van de bestaande computer er uit en die doet het nu niet meer?! Terwijl als ik de kabel van de decoder eruit trek en er weer insteek dan doet hij het wel. Maar een computer niet?
Ik heb het ieg nog nooit meegemaakt, kan ook geen setting vinden op de router/modem waardoor ik het wel kan laten werken.
edit: Als ik ipconfig /renew probeer, dan krijg ik de melding: Kan geen contact maken met dhcp server. aanvraag verlopen.
Vervolgens ik dus met de bestaande computer wireless enablen, waardoor ik nu met het wireless van mijn laptop er wel goed op kom. Vervolgens trek ik met mijn domme kop de kabel van de bestaande computer er uit en die doet het nu niet meer?! Terwijl als ik de kabel van de decoder eruit trek en er weer insteek dan doet hij het wel. Maar een computer niet?
Ik heb het ieg nog nooit meegemaakt, kan ook geen setting vinden op de router/modem waardoor ik het wel kan laten werken.
edit: Als ik ipconfig /renew probeer, dan krijg ik de melding: Kan geen contact maken met dhcp server. aanvraag verlopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Arsenicem op 09-03-2008 22:24 ]
Duw de kabels wel in de goede poorten?
Pc's en laptop's gaan in LAN 3 of 4, de tv decoder(s) gaan in LAN 1 of 2.
SUPER! lol wat simpel eigenlijk, maar ja nooit eerder meegemaakt. Had namelijk net de verbinding bij een kennis verkloot, die er geen verstand van hebben. Dus erg bedankt!cornfed99111 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:39:
Duw de kabels wel in de goede poorten?
Verwijderd
ik heb ook 2 weken zonder gezeten, door een afpsraak die kwijt was geraakt bij hun.. oo meneer ( 3 weken later) nu hebben we hem weer, ja sorry maar dat regelt het hoofdkantoor; dus wij kunnen u niet meteen aansluiten, slechte service en behandeling bij tele2 ik raad iedereen het af om daar een abbo te nemen.Pannenkoekkie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:28:
Nou... Fijn geregeld bij die Toko:
Tele2 is Fantastisch
Haha hoevaak ik zulke klanten aan de lijn krijgArsenicem schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:47:
[...]
SUPER! lol wat simpel eigenlijk, maar ja nooit eerder meegemaakt. Had namelijk net de verbinding bij een kennis verkloot, die er geen verstand van hebben. Dus erg bedankt!
Zijn er op het ogenblik meer mensen die vast op 10Mb staan?
Ben verhuisd heb toen gelijk getest met laptop wireless en 2xPC bedraad haalde ik rond 17Mb.
Ook met torrents aan,tv aan, wireless actief, 2x pc bedraad actief geen enkel probleem.(heb btw tele2 compleet met voetbal en telef.).
Ik blij, mijn vorige adres haalde ik 14Mb, ook wel redelijk, maar hoe meer hoe beter
Ik vond de laatste tijd al pagina's zo lang laden, maar goed dat heb je wel eens, ook nog eens druk dus het zal wel.
Ik besloot vanmiddag toch eens op onderzoek te gaan, want ik haat 'stroperige' systemen, en zo voelt het ook met browsen.
Eerst eens op pc1 in vista 30 tabbladen in firefox geopend, goed na 5 min. nog weinig, dan maar IE7, ook weinig reactie.
Dan maar eens in Xp inloggen (dualboot), vreemd
exact hetzelfde gedrag.
Goed dan maar andere pc, en ja hoor ook hier.
Nou dan maar eens een download testje, wat monitoren, en vreemd, pcies 10Mb keihard strak in grafiek.Andere pc, ja hoor 10Mb continu, geen piekje of gras te zien in grafieken, een blok (lijkt wel 1 lange blokpuls).Nou als laatste dan maar op de laptop linux, bedraad alleen op modem, u raad het al, ook 10Mb.
Nou heb ik 2 decoders, en 1 was stuk na de verhuizing, ook opgelost (na 4x contact e.d.)en ik vermoed dat er toen iets met de verbinding gedaan is.
Uiteraard zojuist de helpdesk gebeld, en toen kwam het ontnuchterende antwoord, ........
Het snoertje is te lang tussen modem en isra.
Op zich prima antwoord, maar niet na mijn uiterst verhelderende uitleg aan deze meneer
, en vooronderzoek, en downloadsnelheid in het verleden.
Nee meneer, eerst het snoertje, en dan kunnen we verder....
Sorry voor het lange intro, maar de vraag is dus, ervaren meer mensen dit de laaste tijd?
Ben verhuisd heb toen gelijk getest met laptop wireless en 2xPC bedraad haalde ik rond 17Mb.
Ook met torrents aan,tv aan, wireless actief, 2x pc bedraad actief geen enkel probleem.(heb btw tele2 compleet met voetbal en telef.).
Ik blij, mijn vorige adres haalde ik 14Mb, ook wel redelijk, maar hoe meer hoe beter
Ik vond de laatste tijd al pagina's zo lang laden, maar goed dat heb je wel eens, ook nog eens druk dus het zal wel.
Ik besloot vanmiddag toch eens op onderzoek te gaan, want ik haat 'stroperige' systemen, en zo voelt het ook met browsen.
Eerst eens op pc1 in vista 30 tabbladen in firefox geopend, goed na 5 min. nog weinig, dan maar IE7, ook weinig reactie.
Dan maar eens in Xp inloggen (dualboot), vreemd
Goed dan maar andere pc, en ja hoor ook hier.
Nou dan maar eens een download testje, wat monitoren, en vreemd, pcies 10Mb keihard strak in grafiek.Andere pc, ja hoor 10Mb continu, geen piekje of gras te zien in grafieken, een blok (lijkt wel 1 lange blokpuls).Nou als laatste dan maar op de laptop linux, bedraad alleen op modem, u raad het al, ook 10Mb.
Nou heb ik 2 decoders, en 1 was stuk na de verhuizing, ook opgelost (na 4x contact e.d.)en ik vermoed dat er toen iets met de verbinding gedaan is.
Uiteraard zojuist de helpdesk gebeld, en toen kwam het ontnuchterende antwoord, ........
Het snoertje is te lang tussen modem en isra.
Op zich prima antwoord, maar niet na mijn uiterst verhelderende uitleg aan deze meneer
Nee meneer, eerst het snoertje, en dan kunnen we verder....
Sorry voor het lange intro, maar de vraag is dus, ervaren meer mensen dit de laaste tijd?
Verhuizing opgeven bij Tele2 naar een adres wat verder dan 7.5km van de dichtstbijzijnde wijkcentrale afzit. In dit geval kunnen zij de afspraak niet nakomen om je het gewenste abo. te leveren dus word het contract ontbonden.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:38:
een manier om onder dat 2 jarig contract uit te komen?!
@ziggymaster :
Je hebt 2 decoders aangesloten nu? Volgens Tele2 is het namelijk zo dat 1 decoder die aanstaat 5mb verbruikt, en in standby een slordige 2mb.
Al met al een leuk verhaal van ze, maar toen ik de mijne eruit trok kwam ik nogsteeds niet boven de 1.01MB per seconde uit... En ook ik kreeg het verhaaltje kabel van isra punt - modem, maar in mijn geval is het 30CM..
Ik denk dat er gewoon teveel mensen op de wijkcentrale zitten.
Nou of er teveel mensen op de wijkcentrale zitten, weet ik niet, ik weet alleen dat mijn verbinding niet meer wide open is sinds enkele weken, en grote probleem voor tele2 is dat het reeds tijden goed gefunctioneert heeft, en er nu 1 of andere knurft mijn profiel op 10Mb heeft gezet, en er blijkbaar niemand bij de helpdesk is waar dit simpele feit door wil dringen.
Bij mij is het zo duidelijk, waarom kun je die lui nou niet overtuigen van je gelijk als het niet binnen het script valt?
Ik heb wel eens meer op 4 Mb gestaan toen je alleen maar versatel 4Mb en 20Mb had, belletje naar helpdesk en opgelost, waarom nu zo moeilijk.
Maar goed ik ken mijn provider inmiddels al een beetje dus gaan we morgen gewoon weer bellen, en soms ineens is er daar iemand die het licht dan ziet.
Bij mij is het zo duidelijk, waarom kun je die lui nou niet overtuigen van je gelijk als het niet binnen het script valt?
Ik heb wel eens meer op 4 Mb gestaan toen je alleen maar versatel 4Mb en 20Mb had, belletje naar helpdesk en opgelost, waarom nu zo moeilijk.
Maar goed ik ken mijn provider inmiddels al een beetje dus gaan we morgen gewoon weer bellen, en soms ineens is er daar iemand die het licht dan ziet.
Ik heb ook het Tele2-compleet-met-TV abbo bij tele2.
Ik heb een paar vraagjes, wellicht weet iemand antwoord.
- Kan het signaal voor televisie op een of andere manier draadloos worden gemaakt? Ik heb gemerkt dat het zich wel laat 'switchen' met een switch.
- Bestaan er dvd(harddisk)-recorders met digitale tuners geschikt voor tele2?
Alvast bedankt!
Ik heb een paar vraagjes, wellicht weet iemand antwoord.
- Kan het signaal voor televisie op een of andere manier draadloos worden gemaakt? Ik heb gemerkt dat het zich wel laat 'switchen' met een switch.
- Bestaan er dvd(harddisk)-recorders met digitale tuners geschikt voor tele2?
Alvast bedankt!
- In principe ja. Je kan via stroomnetwerkadapters werken of via een WIFI verbinding.
Je moet wel het netwerkverkeer (TV stream) gescheiden houden van je overige verkeer.
Ook moet zulke apparatuur een constante stream van 5 Mbit kunnen leveren.
- Nee. Je kan wel een aparte DVD recorder aan de decoder aansluiten. Maar je kan dan maar
één signaal kijken of opnemen. Of je moet 2 decoders hebben, natuurlijk.
Je moet wel het netwerkverkeer (TV stream) gescheiden houden van je overige verkeer.
- Nee. Je kan wel een aparte DVD recorder aan de decoder aansluiten. Maar je kan dan maar
Ok bedankt. Kan iemand me in het kort uitleggen wat ik moet doen om het draadloos werkend te krijgen? Dan heb ik het volgende scenario:cornfed99111 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:32:
- In principe ja. Je kan via stroomnetwerkadapters werken of via een WIFI verbinding.
ADSL-modem --> {wireless setup} --> decoder -->TV.
Ik heb nog een extra WIFI accesspoint/router liggen en een WIFI netwerkkaart. Ik heb wel eens geprobeert de Wifikaart met een 'gewone' netwerkkaart in een PC te 'bridgen' om het verkeer draadloos te maken, maar zonder succes. Bij testen bleek verkeer met die setup tom mysterieuze redenen te worden afgeknepen naar 3Mbit. Als je 5 Mbit nodig hebt voor tv is dat wellicht de oorzaak.
Heeft iemand een beter idee?
Misschien wel leuk om de verdere voortgang bij Tele2 even te laten weten:
geknipt van het tele2 forum:
sja..... ik hoef het verhaal van de helpdesk, en helpende hand hier zeker niet meer neer te zetten..Maar goed we hebben een nieuw fenomeen:
de centrale stuurt idd. 10Mb meneer
Mooi! we zijn er dus uit dat het niet bij mij ligt,"Nee meneer", nou mooi , regel even dan mijn profiel van 20 Mb zoals al ik al jaren had., en we zijn klaar
Euh jah....Ik ga even overleggen met een collega
Nou we hebben nog eens gekeken naar uw verbinding, en er is veel signaal verlies,
Het stekkertje of de verbinding is niet goed.
Ik zeg nou dan kijken we even draadloos, ik vraag het exacte webadres van de 100MB test file, daarna een oorverdovende stilte, wat bedoelt u meneer???ik zeg nou dat testbestand van jullie om de download snelheid te testen.
Nou ik weet niet waar u het over heeft meneer.
Ach en toen heeft einstein nogmaals de wijkcentrale gereset,met als gevolg dat de verbinding wegviel
Het moment nadert dat ik het opgeef, ik heb er de moed, kracht , geduld, en tijd niet meer voor.
geknipt van het tele2 forum:
sja..... ik hoef het verhaal van de helpdesk, en helpende hand hier zeker niet meer neer te zetten..Maar goed we hebben een nieuw fenomeen:
de centrale stuurt idd. 10Mb meneer
Mooi! we zijn er dus uit dat het niet bij mij ligt,"Nee meneer", nou mooi , regel even dan mijn profiel van 20 Mb zoals al ik al jaren had., en we zijn klaar
Euh jah....Ik ga even overleggen met een collega
Nou we hebben nog eens gekeken naar uw verbinding, en er is veel signaal verlies,
Het stekkertje of de verbinding is niet goed.
Ik zeg nou dan kijken we even draadloos, ik vraag het exacte webadres van de 100MB test file, daarna een oorverdovende stilte, wat bedoelt u meneer???ik zeg nou dat testbestand van jullie om de download snelheid te testen.
Nou ik weet niet waar u het over heeft meneer.

Ach en toen heeft einstein nogmaals de wijkcentrale gereset,met als gevolg dat de verbinding wegviel
Het moment nadert dat ik het opgeef, ik heb er de moed, kracht , geduld, en tijd niet meer voor.
check je netwerk kaart ook eens op 10mbit ?! ennuh het kan zijn dat als je verhuisd de wijkcentrale zo ver weg zit (2KM) dat je dus 10mbit maximaal haalt. Pak eens een adsl2+ modem erbij en sluit die eens aan. Je kan dan je linesync even bekijken
je moet ALTIJD even kijken op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ of http://www.unet.nl/?wholesale_xdsl
en vul hier je postcode in + kpn wholesale.
laat die resulaten eens hier zien.
[ Voor 29% gewijzigd door freedzed6 op 19-03-2008 13:07 ]
Ja klinkt allemaal goed leuk en aardig, echter je vergeet 1 belangrijk stukje in mijn verhaal:
Ik heb hier 17Mb download gehaalt, vorige adres 14Mb, er verandert niets aan de situatie, en ineens kan ik geen tv meer op 2e decoder bekijken.
Pas toen ben ik gaan meten en kijken, en helpdesk, en snoertjes wisselen blah blah,
Dus het zal allemaal wel capaciteit probleem zijn, maar dat is dus niet mijn probleem, en wat ik al aangaf het blijkt dus technisch mogelijk wide open op mijn adres te leveren, daar dit altijd zo geweest is,
en btw afstand is nu 2140meter, en vorige adres 1790meter.
Ik heb hier 17Mb download gehaalt, vorige adres 14Mb, er verandert niets aan de situatie, en ineens kan ik geen tv meer op 2e decoder bekijken.
Pas toen ben ik gaan meten en kijken, en helpdesk, en snoertjes wisselen blah blah,
Dus het zal allemaal wel capaciteit probleem zijn, maar dat is dus niet mijn probleem, en wat ik al aangaf het blijkt dus technisch mogelijk wide open op mijn adres te leveren, daar dit altijd zo geweest is,
en btw afstand is nu 2140meter, en vorige adres 1790meter.
Ben inmiddels een stukje verder geholpen, dankzij mee lezende behulpzame mensen die ook blijkbaar wat dichter bij het vuur zitten.
Heb alleen isra==>20cm snoertje==>modem, en 1 laptop aangesloten en geen verandering gemeten, de
lijn traint gewoon niet hoger in.
Heb hier ook nog de meetgegevens:
Mode: ADSL2+
Channel: N/A
Trellis: ON
Line Status: No Defect
Training Status: Showtime
Down Up
SNR (dB): 9.3 6.6
Attn(dB): 33.0 24.7
Pwr(dBm): 20.5 12.8
Max(Kbps): 13416 1052
Rate (Kbps): 10040 1023
Attn is veel te hoog.
Probleem lijkt dus een kpn kabel te zijn die slechter is geworden
Heb alleen isra==>20cm snoertje==>modem, en 1 laptop aangesloten en geen verandering gemeten, de
lijn traint gewoon niet hoger in.
Heb hier ook nog de meetgegevens:
Mode: ADSL2+
Channel: N/A
Trellis: ON
Line Status: No Defect
Training Status: Showtime
Down Up
SNR (dB): 9.3 6.6
Attn(dB): 33.0 24.7
Pwr(dBm): 20.5 12.8
Max(Kbps): 13416 1052
Rate (Kbps): 10040 1023
Attn is veel te hoog.
Probleem lijkt dus een kpn kabel te zijn die slechter is geworden
Welke modem/router heb je aangesloten?
Dit zijn de metingen van tele2, via techn.dienst gekregen.
Ik heb even gekeken, je profiel staat op Auto (dwz zo hoog mogelijk haalbaar)
Echter trained de lijn in op:
Current downstream 10041 kbps .
En dat is dus vreemd, uitgesloten is nu mijn verbinding, het is dus tussen isra en centrale.
Het lijkt er werkelijk op dat er een kabel slechter is geworden?
En wat voor stappen zou ik nu nog eens kunnen ondernemen?Enig idee?
Mijn grote probleem is nog steeds eigenlijk dat ik helemaal niet van Tele2 afwil, ik was al jaren tevreden gebruiker, met complete pakket, en sinds 2 weken ofzo, kan ik nog maar op 1decoder kijken.Met een downloadsnelheid van een adsl 1 verbinding.
Zal het me lukken ze een monteur de centrale in te sturen, en fysiek het aderpaar te wisselen?
Ik heb even gekeken, je profiel staat op Auto (dwz zo hoog mogelijk haalbaar)
Echter trained de lijn in op:
Current downstream 10041 kbps .
En dat is dus vreemd, uitgesloten is nu mijn verbinding, het is dus tussen isra en centrale.
Het lijkt er werkelijk op dat er een kabel slechter is geworden?
En wat voor stappen zou ik nu nog eens kunnen ondernemen?Enig idee?
Mijn grote probleem is nog steeds eigenlijk dat ik helemaal niet van Tele2 afwil, ik was al jaren tevreden gebruiker, met complete pakket, en sinds 2 weken ofzo, kan ik nog maar op 1decoder kijken.Met een downloadsnelheid van een adsl 1 verbinding.
Zal het me lukken ze een monteur de centrale in te sturen, en fysiek het aderpaar te wisselen?
Het fenomeen 'overspraak' is dan van toepassing op je lijn.
Hoe meer verkeer in je bundel naar de centrale, hoe meer overspraak je krijgt.
Er is bijna niks tegen te doen. Je kan proberen of het andere aderpaar de problemen
verminderen, maar het kan zelfs nog erger zijn dan op je huidige paar.
Er is ook geen reden voor opzegging contract, omdat je met 10 Mbit ruim binnen de grenzen zit
wat nog toelaatbaar is. (TOT 20 Mbit, weet je nog?).
Je zal er mee moeten leven tot contracteinde.
Hoe meer verkeer in je bundel naar de centrale, hoe meer overspraak je krijgt.
Er is bijna niks tegen te doen. Je kan proberen of het andere aderpaar de problemen
verminderen, maar het kan zelfs nog erger zijn dan op je huidige paar.
Er is ook geen reden voor opzegging contract, omdat je met 10 Mbit ruim binnen de grenzen zit
wat nog toelaatbaar is. (TOT 20 Mbit, weet je nog?).
Je zal er mee moeten leven tot contracteinde.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2