[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 31 Laatste
Acties:
  • 252.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nee, mijn download snelheid is 5 Mb, weet je nog, met 1 decoder.
2 decoders wordt officieel niet ondersteund ,dus daar kun je idd. niets mee.

Maar laten we dat juridisch geneuzel hier maar laten zitten.
Er heeft iemand een technisch probleem, en dat is niet de klant van tele2, wat en wie hier tussen zit maakt voor de gebruiker (de afnemer van een dienst) verder niet uit.
Onder dat contract uit komen is echt het probleem niet hoor.
Ik wil gewoon echter Tele2 behouden en net als voorheen gewoon met 2 decoders kunnen tv kijken.
Ik begrijp ook wel dat er niemand een kabel rechtstreeks van de centrale naar mijn huis trekt.

Alleen de uitspraak die je doet:je zal er mee moeten leven tot contracteinde.

Dat is typisch de tele2 uitspraak, en daar ga ik dus niet mee akkoord.Zou even lekker worden als bedrijven die producten/diensten leveren allemaal zo gaan reageren. :o

Maar goed Tele2 zal dus met een voorstel moeten komen, o.i.d. ik moet ze die mogelijkheid wel geven.

[ Voor 4% gewijzigd door ziggymaster op 22-03-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:49
Nee, je hebt een 10 Mbit download. Of je nu TV kijkt of niet, dat telt niet mee.
De Tv stream is onderdeel van je verbinding in totaal.

Je hebt de 2de decoder gekregen op het oude adres, dus daar was genoeg snelheid.
Jij bent verhuisd met de consequentie dat je nu een langzamere verbinding hebt.
Nu is die niet snel genoeg meer voor een 2de decoder.
Hoe wil je dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
Nou de vraag is niet hoe ik dat op wil lossen, maar hoe Tele2 dat op gaat lossen.

En de 2e decoder werkte hier ook perfect, tot de verbinding niet meer deed wat hij voorheen deed.
En jij blijft steeds aan dat feit voorbij gaan.

Kijk als het nu nooit op dit adres gewerkt had, geen enkel probleem het zij zo.
En dat het hier nooit meer gaat werken ook prima, alleen om weer op jouw uitspraak uit te komen,

je zal er mee moeten leven tot contracteinde.
Is niet het juiste antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nou de vraag is niet hoe ik dat op wil lossen, maar hoe Tele2 dat op gaat lossen.
Tele2 zal niks oplossen. Er is al een technisch onderzoek geweest met de bekende resultaten.
Volgens Tele2 voldoet je verbinding aan de minimale voorwaarden.

En de 2e decoder werkte hier ook perfect, tot de verbinding niet meer deed wat hij voorheen deed.
En jij blijft steeds aan dat feit voorbij gaan.

Ik heb alles al uitgelegd over overspraak. Wat is nog onduidelijk voor je?

Kijk als het nu nooit op dit adres gewerkt had, geen enkel probleem het zij zo.
En dat het hier nooit meer gaat werken ook prima, alleen om weer op jouw uitspraak uit te komen,

je zal er mee moeten leven tot contracteinde.
Is niet het juiste antwoord ;)

Hoop doet leven, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
Voorlopig kan ik in ieder geval morgen weer voetbal kijken, en daar had ik het tenslotte voor.

En ik blijf het maar positief bekijken totdat iemand een nieuwe kabel de grond in ramt. O-)

Biedt tevens nieuwe perspectieven, nu mag ik eindelijk van mijn vrouw nieuwe satelliet spulletjes uitzoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

ziggymaster schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 08:40:

Zal het me lukken ze een monteur de centrale in te sturen, en fysiek het aderpaar te wisselen?
Antwoord: Nee... Tele2 wil wel.. maar KPN wil niet... Deze omsteekprocedure is a) niet interessant voor KPN en b) KPN test die lijn even en zegt "ooooh werkt prima hoor.. doen we niks aan, is goed bevonden voor analoge telefonie".

Klaar... kun je echt helemaal niks mee... met een beetje mazzel maken ze een TIE ticket aan bij KPN omdat de lijn niet lekker is maar ga daar maar niet van uit met 10 mbit op die afstand.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
idd. en dat is dus het probleem, ligt ook niet aan tele2

Zal er inderdaad mee moeten leren leven, :(

Ook de kabel is niet zaligmakend zag ik net al 24mb 60euro=upc.

p.s. moet zeggen dat ik door bepaalde mensen bij Tele2 keurig geholpen ben via dit forum o.a. en echt wel overtuigd bem dat de lijn fysiek k..t is.

[ Voor 30% gewijzigd door ziggymaster op 23-03-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

Vraagje tussendoor...

Ik heb 20 mb internet (toen kon het nog) internet van Tele2 en heb hier toen nog zo'n versatel zwart modem bij gekregen. Is dit nog steeds het modem wat wordt uitgeleverd of is hier inmiddels iets anders voor in de plaats gekomen die weeeeel WPA ondersteund :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat zwarte modem (Davolink) ondersteunt inmiddels WPA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

msx2 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:07:
Dat zwarte modem (Davolink) ondersteunt inmiddels WPA. :)
Zwart modem..ledjes aan de voorkant (maar welke heeft dat niet) met versatel in rode letters erop? Heb ik een updatetje gemist?

ja dus...wpa staat er nu gewoon bij..thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door xon op 30-03-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Er is sinds gisteren een storing in Dordrecht maar helaas vermelden ze niets op de mededelingen pagina van de tele2 site. De medewerker van tele2 helpdesk had eerder ook al andere mensen gesproken die zelfde hadden gemeld. Ze zou het doorspelen maar inmiddels nog niets op site. Zouden ze dit net als UPC doen om voor nieuwe abo's als stabiel over te komen en/of om geld binnen te halen door mensen die bellen over de storing (al zijn de kosten lokaal tarief)? Of gewoon luiheid.

Wel overigens snel te woord gestaan (en lokaal tarief). Is sinds mn aanmelding maanden geleden voor het eerst dat ik bel vanwege een storing dus hoop dat het vanavond weer werkt. Al met al prima tevreden over Tele2 Compleet 20MB abo alleen jammer dat ik te ver (2,3km) van de wijkkast woon waardoor slechts 10MB haal ;) maar al met al nog steeds prima deal.

[ Voor 37% gewijzigd door funrider op 31-03-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 19:32
Het is toch niet te geloven wat ik nu heb gehoord over Tele2.
Het schijnt dat de monteurs "zwart" netwerkkaarten verkochten 8)7 .
Ik ken iemand die heeft problemen met haar netwerkkaart en die had gebeld naar Tele2 en die zeggen nu dat ze er niks aan gaan doen/kunnen doen

Tele2 :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 17:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb sinds dit weekend een tweede decoder aangesloten op het modem. ( boven in de slaapkamer )

En ik moet zeggen dat dit prima werkt! We kunnen zonder problemen met twee televisies tegelijkertijd kijken en internetten ( normaal surfen ) zonder dat dit te merken is.

Daarnaast weinig klachten verder over Tele2.

In het begin nog problemen gehad met de stabiliteit van het televisiesignaal ( stond elk uur 4x vast voor 5 sec ) maar sinds een week of 3 is dat ook volledig over.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13

FTL

Vandaag tele2 vision gold aangesloten hier, 2 maanden op proef.
Wat me erg opvalt is dat de media decoder best wel 'old school' is.

Tijdens zappen nogal traag, en zodra ik een menu open of dat er een 'page down' plaatsvindt valt het beeld stil. Bijvoorbeeld:
TV-Gids openen: zwart scherm en na enkele seconden komt het beeld terug.
Ga na volgende pagina met zenders: zwart scherm en na enkele seconden komt het beeld terug.

Tijdens zappen, na het zwarte beeld, krijg ik 1 seconde beeld dan even een hapering en dan is de stream pas echt op gang.

Is dit gebruikelijk? Ik heb een samsung smt-6010e.
Hoe kan ik zien welke software versie ik heb en welke is de laatste?

[ Voor 19% gewijzigd door FTL op 28-04-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Weet iemand hoe het zit nu verder gaat met de voetbal uitzendrechten??

Zit ik nog goed bij tele2 voor volgend seizoen of kan ik mijn abbo gaan opzeggen?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Hoe verhoudt de beeldkwaliteit zich tot Digitenne? En tot digitale sat?
DVD kwaliteit claimen ze, DVD kwaliteit is wat ik met Canal Digitaal ontvang naar mijn mening. Kan me niet echt voorstellen dat dit in de buurt komt. Kan dat eigenlijk met een stream van 5 Mbit?

En die decoder, wat voor aansluitmogelijkheden zitten daar allemaal op? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,
Ik ben een vaste bezoeker van het forum van tele2.

forum.tele2.nl

Maar sinds gisteren zie ik ineens
Information

Sorry dit Board is tijdelijk buiten gebruik, probeer het later nog eens.
Iemand enige idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Hallo mede bezoekers, na 2 jaar lid te zijn geweest van KPN waar ik trouwens zeeeeeeeer tevreden over ben qua stabiliteit van het netwerk ga ik toch de stap maken om van provider te veranderen.

Ik heb zelf nu na de vele vergelijkingen die ik gemaakt heb besloten om het 20 mb abbonnement aan te schaffen van Tele 2.

Wat voor mij het allerbelangrijkste criterium is en dat ook heel zwaar weegt bij het overstappen naar de juiste provider is de stabiliteit van het internet.

Hoe zit dat bij tele 2 valt de verbinding er vaak uit of eigenlijk nooit?

Hoe zit het met de kwaliteit van de modem, is dit te vergelijken met de speedtouch die ik nu van KPN in bruikleen heb of is het minder. Zijn er ook mensen hier met een PS3 die gebruik maken van het PSN network en daarmee geen problemen ondervinden ''dus NAT 2'' verbinding zonder problemen.

Ik hoop nooit meer de mistap te maken die ik 2 jaar terug hebt gemaakt om een contract af te sluiten bij Wanadoo, een en al ellende en het is uiteindelijk tot een rechtzaak gekomen waar ik in het gelijkheid ben gesteld.

Me contract kunnen ontbinden en een schadevergoeding gekregen voor de leed wat ik financieel heb opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Achillias

Qua stabiliteit is er niks mis mee. Ben zelf nu al een half jaar abonnee en ik heb nog geen
uitval van internet gemerkt.
Je krijgt een Davolink router bij je abonnement. Die is niet zo best. Een zwak wireless signaal
en een beperkte functionaliteit met betrekking tot instellingen en aansluitingen.
Ik heb zelf geen PS3, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Je moet zelf eens kijken op forum van Tele2. Daar staat veel gebruikerservaringen.
Helaas is hij momenteel off-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262363

TripleQ schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:39:
Hallo,
Ik ben een vaste bezoeker van het forum van tele2.

forum.tele2.nl

Maar sinds gisteren zie ik ineens

[...]

Iemand enige idee waarom?
Ik kwam er vandaag ook achter dat het forum offline is, ik denk te veel negatieve reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 19:23
Nadat ik gisteren mijn modem heb gereset, ben ik mijn wireless kwijt. Hij staat simpelweg er niet meer tussen als ik inlog op het modem. Ik heb het modem nog een keer gereset, dit lost het probleem niet op. Als ik het probeer in te stellen via het online admin menu dan loopt de router vast :S. Iemand enig idee hoe ik dit weer werkend kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 262363 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:38:
[...]

Ik kwam er vandaag ook achter dat het forum offline is, ik denk te veel negatieve reacties. :)
Zijn ze zelf schuld! Zitten er een paar gasten het forum vol te braken (bijna letterlijk) of elkaar voor
rotte vis uit te maken en de mod is fijn met vakantie...Welterusten dan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 23-05-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
De tele2 helpdesk verwijst zelf gewoon altijd naar 't forum...

Vind het daarom ook SCHANDALIG, dat ze nu al meer dan een week het forum offline hebben gezet.. zonder ook maar een mededeling te zetten op hun klantenservice pagina.

Ik heb ze ook al gemaild, maar natuurlijk geen reactie op gekregen (maandag verstuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153262

Hmm, had 5 minuten geleden een disconnect van 10-15 sec, waarna mijn snelheid niet meer boven de 650kb/sec komt met Tele2 20Mbit abbo (heb ook http://www2.versatel.nl/100mb.bin al getest). Lijkt alsof mijn snelheid zomaar is gedowngrade. Meer mensen last hiervan?

ps: regio rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik ben zojuist teruggebeld door Tele2, omdat ik dus een email had gestuurd, met de vraag waarom het forum is.

het antwoord van haar was (zoals verwacht)
"Het forum is voor onbepaalde tijd offline gehaald, omdat er voor tele2 niet gewenste informatie op stond"

Nouwjah...kan me er wel iets bij voorstellen..al die idioten, die het forum onderspuwen met onzin en gal...

Vind het heel erg jammer...Want ik hielp er altijd veel andere mensen.

Nou ja....Moet ik maar een andere verslaving gaan zoeken :P

En ze ging er in ieder geval een notitie van maken, dat er nergens een melding van was gemaakt, dat het forum offline is (bv bij mededelingen) Vond ze ook erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesjk
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05-2008
Dan ga je toch naar http://tele2.gebruikers.eu/
Als er maar genoeg tele2 gebruikers daar gaan zitten dan komen de juiste tips en trucs daar ook wel.
Een voordeel Tele2 zal het forum niet snel sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zijn er trouwens mensen die Tele2 20mbit ADSL hebben, die problemen hebben met een hoge ping?

Volgens speedtest (ook al is dit niet de beste test natuurlijk), valt de ping tamelijk hoog uit;
http://www.speedtest.nl/D...ID=0&pi_id=190&co_id=1593

in vergelijking met andere providers :o.

En welke modem krijg je tegenwoordig bij Tele2 (alleen ADSL 20mbit)?

[ Voor 9% gewijzigd door Blaze85 op 25-06-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Devrim schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:54:
Het is toch niet te geloven wat ik nu heb gehoord over Tele2.
Het schijnt dat de monteurs "zwart" netwerkkaarten verkochten 8)7 .
Ik ken iemand die heeft problemen met haar netwerkkaart en die had gebeld naar Tele2 en die zeggen nu dat ze er niks aan gaan doen/kunnen doen

Tele2 :r
Heb gehoord.....
schijnt.....

En wat zou Tele2 met de netwerkkaart moeten doen? Die is immers niet van hen, niet zo netjes van die monteurs, maar om daar nou heel Tele2 voor verantwoordelijk te stellen.
Het kan ook zijn dat de monteur de betreffende klant die schijnbaar geen netwerkkaart in z'n pc had even wilde matsen, en voor de klant even snel een netwerkkaartje á 15 euro heeft ingebouwd.

Als ik het goed heb, is de verwaardelijkheid van Tele2 tot en met de modem, daarna is het aan de klant zelf.

En een netwerkkaartje "zwart" verkopen om de klant even te matsen staat uiteraard in geen verhouding tot illegale UPC aansluitingen om maar eens iets te noemen ;-)

Ik ben inmiddels, na wat aansluitprob's met kruiskabels al ruim ander half jaar een tevreden klant van Tele2. In al die tijd geen storing gehad.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:53
Imtech, het installatiebureau, geeft klanten de mogelijkheid om een netwerkkaart, bekabeld of draadloos, aan te schaffen. De garantie afhandeling hiervan gebeurt, zover ik weet, ook via Imtech.

Hier is dus niks "zwarts" aan hoor ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik heb sinds 5 juli geen internetverbinding (wel telefoon). Mijn abbo is 3 juli omgezet naar 20 Mb/s.

Heb al reset gedaan maar geen verbinding meer zowel draadloos als bedraad.
Wat ik raar vindt is dat als ik hem bedraad aansluit mijn laptop totaal de aansluiting niet herkent. Hij zou toch iets moeten herkennen ook al is er geen internetverbinding op de lijn, of niet?

Zal vanavond KS van tele2 maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Gisteravond laat ineens geen internet meer in Dordrecht (3313). Meer mensen die problemen hebben/hadden? Staat geen storings melding op tele2 site. Vanavond weer even proberen of alles werkt (zit nu op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Even een lofdicht aan de klantenservice van Tele2 !

Ik wilde mijn abonnement wijzigen van TV/Telefonie/Internet naar Telefoon + Internet.
Klantenservice gebeld, meteen geholpen door vriendelijke mensen. Geen wachttijden !
Ik kreeg een medewerker aan de lijn die me moest doorschakelen naar een andere afdeling. Normaal gesproken moet je dan nog een keer je hele verhaal kwijt, maar deze man wist gelijk waarvoor ik belde. Daar kunnen ze bij andere bedrijven nog wat van leren. Helder, snel, duidelijk. Perfect :)
En dat ook nog eens voor lokale gesprekskosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Zonekill schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:52:
Ik heb sinds 5 juli geen internetverbinding (wel telefoon). Mijn abbo is 3 juli omgezet naar 20 Mb/s.

Heb al reset gedaan maar geen verbinding meer zowel draadloos als bedraad.
Wat ik raar vindt is dat als ik hem bedraad aansluit mijn laptop totaal de aansluiting niet herkent. Hij zou toch iets moeten herkennen ook al is er geen internetverbinding op de lijn, of niet?

Zal vanavond KS van tele2 maar eens bellen.
Opgelost!

Die chat optie van Tele2 is toch wel top. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:09

peer

oeps

Heb me vandaag ook maar aangemeld voor tele2 gold.

Iemand enig idee wat de "gratis monteur" allemaal doet?
Om de decoder aangesloten te krijgen, moet er namelijk een utp kabel vanuit de meterkast naar de kamer getrokken worden (niet zo'n lekker werkje, door de kruipruimte, gaten boren e.d.)

Ook vraag ik me af welke problemen ik allemaal tegen ga komen.
Vandaag namelijk orange/ online opgezegd.
Dit zou per direct gebeuren, ook meteen tele2 aangevraagd, opleverdatum voor 15 augustus.

Ben benieuwd hoelang de downtime zal zijn.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
peer schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:51:
Iemand enig idee wat de "gratis monteur" allemaal doet?
Om de decoder aangesloten te krijgen, moet er namelijk een utp kabel vanuit de meterkast naar de kamer getrokken worden (niet zo'n lekker werkje, door de kruipruimte, gaten boren e.d.)
De monteur gaat niet in kruipruimtes kruipen, dat zal jij moeten doen...Net als het boren...
Hij zal alleen je router installeren aan je ISRA en een UTP kabel leggen naar de decoder.
Het is geen aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Laatst online: 30-03 12:35

Largo

Donderdraak

cornfed99111 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:52:
[...]

De monteur gaat niet in kruipruimtes kruipen, dat zal jij moeten doen...Net als het boren...
Hij zal alleen je router installeren aan je ISRA en een UTP kabel leggen naar de decoder.
Het is geen aannemer.
Ik vond t eigenlijk wel een beetje jammer, ze leggen alles zichtbaar langs de plinten. Wie wil dat nou.

Even over die lijn naar de decoder: kan die ook op een gewone switch of moet die perse uit lan1/2 van het modem komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Normaal is een directe verbinding met de router het beste.
Alle verkeer op LAN 1 of 2 heeft de hoogste prioriteit in de router.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 13-07-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

Nicap

Tsssk....

Klantenservice van Tele2 was in mijn geval ook erg TOP. Nog geen 10 seconden in de wacht. Alle problemen die er waren zijn ook netjes opgelost. Nou heb ik nog niet veel klantenservicen gebeld, maar van de 6 ofzo is dit wel de beste.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13

FTL

Het verbaast me hoe weinig reacties er in deze topic wordt gepost, teken van goede service van tele2?
Helaas heb ik sinds vandaag nogal veel storing op tele2 vision, was bekend volgens helpdesk. Heb tijdelijk wat zenders maar die zijn nogal slechte kwaliteit. Hoge compressie per zender en breedbeeld wordt als 4:3 verstuurd. Tijdelijk mag ik hopen, zien naderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Storingen pagina Tele2:
Algemene Storing TV
Op dit moment zijn er problemen met de ontvangst van veel televisiezenders door een storing bij het NOB. Deze problemen doen zich voor in heel Nederland Er wordt hard aan gewerkt om de dienst(en) weer optimaal te laten werken. Wij verwachten dat deze storing in de loop van deze dag weer wordt opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

cornfed99111 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:40:
Normaal is een directe verbinding met de router het beste.
Alle verkeer op LAN 1 of 2 heeft de hoogste prioriteit in de router.
Helaas is lan1/2 exclusief voor tv. Als je je pc op deze poorten aansluit krijg je wel een ip etc maar geen connectie met internet of netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Largo schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:29:
[...]

Helaas is lan1/2 exclusief voor tv. Als je je pc op deze poorten aansluit krijg je wel een ip etc maar geen connectie met internet of netwerk.
Dat staat ook in de handleiding. Dus dat klopt. ;)
De router wikkelt muticast ip verkeer gescheiden af over deze LAN poorten.
Hoewel ze één internetverbinding delen, krijgt dat verkeer vanaf de router voorrang boven alle andere verkeer. Zo is de kans heel klein dat de stream naar de decoder onderbreekt als je bijvoorbeeld gaat downloaden via een torrent of usenet.

Dit is een van de reden waarom Tele2/Versatel deze router verplichten voor alle verbindingen over hun
eigen netwerk. Helaas voor hun kijk ik geen tv via Tele2... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 23:48
Wij hebben internet + telefonie van TELE2 hier thuis, en sinds een paar maanden zijn wij niet meer 100% van de tijd bereikbaar per telefoon. Mensen die ons dus willen bellen krijgen dan de melding te horen ''mailbox is vol''.

Hoe kan deze melding uitgezet worden? Iemand die mij belt kan het toch niks interesseren of mijn mailbox nou vol zit of niet? Diegene die belt die moet gewoon de telefoon over kunnen laten gaan aan de andere kant... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
kan je met een tvkaart ook tv zien op je pc?
heb tele2 vision gold
aangezien alles via die modem gaat en het 1 en ander is afgesloten

[ Voor 36% gewijzigd door mook op 05-08-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
De snelheid van internet is niet omhoog gegaan.

Sinds 11 juli gratis van 4 Mb naar 20 Mb maar de download snelheid is nog steeds max. 420 kB/s.

Vreemd, heeft iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30
Ben misschien van plan het Tele2 gold abo te nemen alleen zit ik bijna 2km van de centrale vandaan. Dit lijkt me eigenlijk een tikie te ver om een goede verbinding te hebben vooral bij tv kijken. Dan is Ziggo een betrouwbaardere partij.
Meer mensen ervanring met een afstand van 2km bij de centrale vandaan en een Tele 2 abo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik zelf zit ook op ongeveer 2 kilometer van de centrale via een wide open verbinding.
Ik zit zelf op ongeveer 15 Mbit snelheid.

Daar moet nog 5 Mbit vanaf in jouw geval vanwege de tv stream.
Dus maximaal 10 Mbit als je zo een abonnement neemt in combinatie met tv.
Hoe de lijnkwaliteit is maakt ook nog uit hoe snel je kan zijn.
Dus het kan best lager zijn dan 10 Mbit. Maar dat is dus gewoon het maximale wat je kunt verwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door cornfed99111 op 11-08-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Wide-open abonnement, is toch dat abonnement die 39,95 (de niet actieprijs) kost incl. telefonie?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat zijn alle 20 Mbit abonnementen. TV of telefonie erbij staat daar los van.
Ook zijn bij veel telefoniecentrales de wide open verbindingen automatisch begrensd tot 15 Mbit.
Dus eigenlijk geen wide open meer, maar ja. Dat is eigenlijk een geheimpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 15-04 18:25

RammY

Dát!

das al sinds 2005 geen geheimpje meer :S

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Voor tweakers wel ja.
Op de site van Tele2 ben ik die info nog nooit tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30
Dus je betaald voor een 20MBit lijn die al snelheid verliest door de lengte ervan maar ook nog eens begrensd is tot 15 MBit. :/

Ik weet nog niet wat het wordt, wil namelijk wel gewoon goed tv beeld hebben en geen last krijgen van storingen / schokkerig beeld omdat later toch blijkt dat ik te ver van de centrale vandaan zit.

Trouwens hoe zit dat met meedere tv's aansluiten, ik lees hier dat je twee decoders mag gebruiken maar dat dat natuurlijk ook weer bandbreedte vreet. Oplossing is misschien zo'n draadloos systeempje dat je aan de andere tv kan hangen hoef je geen tweede decoder te hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_density op 13-08-2008 13:32 ]

Anoniem: 134417

Nou tele2 is hier wel goed bezig heur.
Afgelopen maand (01/07) zijn we dus verhuisd van belgie naar nederland.
2 weken voordat we gingen intrekken in het nieuwe huis hadden we ons aangemeld bij tele2 voor dat dsl-telefonie-tv abo.
3 dagen geleden kwam eindelijk de installateur langs. Hop alles erop zetten en zien of het werkt en weg was ie..

nu probleemgevallen :p

1. er scheelt iets met de lan ofzoiets? sluit ik mn utp aan op poort 3-4, zie ik dat ik beperkte verbinding heb. Vreemde is dat ik geen internet heb EN ik kom niet eens in de router (2020 gevalletje) via 192.168.1.1?

2. ben ik draadloos verbonden...nog maar snelheid van laten we zeggen max 4mbps (met utp UIT decoder -_-) . TV kijken gaat daarentegen wel goed :) (ondanks het feit dat we nu die kabel doortrekken naar de meterkast) Over meterkast gesproken..moet die router nu perse in die meterkast gaan staan?...zuigt gewoon :p. Voor de verhuis in .be was het gewoon in eender welke telefoonlijn kabeltje ragge en hoppa klaar is kees -_-

3. op mijn tele2 pagina zie ik dus geen informatie oid over mijn huidige abonnement? Mijn broer had op zijn kot in roffa ook tele2...en daar zag die pagina er een stuk voller uit -_-

vage hap moet ik zeggen :/

• cornfed99111
@ mr_density

De decoder kan maar één tv kanaal tegelijk weergeven.
Dus je kan wel 10 tv's aansluiten op de decoder, maar dan kijk je 10 maal dezelfde zender...
Vandaar dat sommige mensen een tweede decoder vragen. Dan kan je op je slaapkamer naar iets anders kijken als er voetbal op tv is... >:)

@ dgen

Welkom in Nederland :)

1 Zorg ervoor dat je alles op 'automatisch ip verkrijgen' staat in je netwerkadapter (ipv4) en gebruik een straight netwerkkabel. De switch heeft geen auto-sensing (geloof ik).
Als je tv kan kijken via Tele2, dan is er ook internet 'aanwezig'.

2 Hoeft niet persé in de meterkast. Alleen moet je niet gaan klagen dat je verbinding slechter wordt als je de router op zolder neerzet. >:)

3 Als er iets niet klopt zou ik eens bellen met de helpdesk. Daar zijn ze voor.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 14-08-2008 02:32 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik ben ook van plan om adsl aan te gaan schaffen en dan waarschijnlijk van tele2 gezien het grote prijsverschil per maand. Maar ik ben nogal gebrand om mijn 20mbit ook daadwerkelijk te halen, is er ergens een mogelijkheid om uit te vinden hoe ver je van de telefooncentrale zit.

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Was dat niet www.adslcentrale.nl of zo?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 13:35
Raar eigenlijk dat de database van de postcode centrales maar tot 2003 loopt, het lijkt me dat er in ruim 5 jaar toch wel wat meer centrales in nederland worden bijgeplaats.

• cornfed99111
Dat klopt wel wat je daar zegt. Daarom moet je altijd eerst een postcode check uitvoeren via de
site's van de providers zelf. Die wordt meestal wel actueel gehouden.

Je moet ook bedenken dat er weinig nieuwe ontwikkelingen zijn op ADSL gebied.
Sinds de uitrol van ADSL2+ is het stil geworden. Het wachten is begonnen op VDSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134417

Zo, het gaat hier nu de goede kant op met de verbindingen in huis.
Vandaag kabels door laten trekken..router ligt in meterkast. Alle pc's liggen direct aangesloten op deze router (yay!)

Vandaag tele2 gebeld en deze zag dan op zijn beurt dat onze snelheid veel te laag was...dus die heeft ervoor gezorgd dat er dinsdag een monteurtje langskomt om te kijken of alles wel in orde is...ofzoiets :p

Maar goed...ben blij dat alle kabels nu uit de kamer zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ik ben wellicht geinteresseerd in het Tele2 TV Gold pakket, echter vraag ik me een aantal dingen af.
Ik zit nu bij Online(voorheen Orange/Wanadoo) en mijn ervaring daar is dat internet echt feilloos werkt, been zeer tevreden over zowel de stabiliteit van de verbinding, de snelheid en de service bij de helpdesk.

Nu is het volgende het geval. Ik kende ooit iemand welke een abonnement had bij Pilmo(Of Pilma?, not sure)
Die modem die je daarbij kreeg was volgens mij van BBNed. Dat ding was zo brak, echt niet te geloven. Je kon er echt helemaal NIETS mee. Dat bedrijf bestaat nu ook niet meer.
Internet en telefonie deden het bij dat bedrijf gewoonweg niet en ik vermoed dat dat voornamelijk door de modem kwam. Die modem van BBNed zat zo dichtgetimmerd voor klanten. Wat ik daarmee bedoel is dat je niets in kan stellen, je de modem niet kan resetten, omdat er geen knoppen op zitten en zelfs dat het uit de stekker trekken van de modem en deze er vervolgens weer indoen de modem niet reset.
Volgens mij was het de bedoeling om de modem zo simpel te maken dat de klant er geen interactie mee hoefde te hebben, zodat het simpel was, maar het resultaat was dat er totaal geen interactie met die modem mogelijk was, je kon er gewoon niets mee en daardoor was er bij problemen niets dat je kon doen om de verbinding eventueel te herstellen.
Het was echt een wereld van verschil met Online. De persoon met die modem heeft nooit internet gehad of telefoon, maar heeft toch moeten betalen.
Als ik me niet vergis is dat bedrijf samengegaan met Alice en hebben die nu dezelfde modem. Ik meen vernomen te hebben dat ook Telfort deze modem meelevert aan de klant.

Ik zou niet bij een provider terecht willen komen welke die modem levert.
Dus daarom wil ik weten wat voor een modem Tele2 levert bij het Tele2 TV Gold pakket van 39,95 p/m. En of er tenminste basiszaken op die modem zitten zoals een resetknop of dat de modem reset bij het uit de stekker halen en of de modem toegankelijk is via een lokaal ip-adres om instellingen te veranderen.
Dus dat is vraag 1.

Vraag 2 is of het mogelijk is met behulp van een splitter 2 tv's aan te sluiten op de modem/decoder box. (zonder extra kosten)

Vraag 3: Werkt het internet en de modem van dat Tele2 pakket in combinatie met Linux? Bij de meeste providers is dit het geval, echter bij sommige moet je door hoepels springen om het aan de praat te krijgen en bij anderen werkt het soms helemaal niet, dus vandaar mijn vraag.

[ Voor 13% gewijzigd door Arcane Apex op 15-08-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ten eerste heb ik zelf zo een BBned 'modem' een tijdje gehad.
Dat 'modem' is een Allied Data Copperjet 816/1616 voip router en geen modem.
Prima apparaatje, trouwens. Tot de bliksem hem kilde.

Vraag 1: Davolink AMR201 of Davolink DV2020. Als de 'search' functie ooit zou gebruiken, wist je dat al.

Vraag 2: Je kan wel 50 tv's aansluiten aan de decoder. Maar je zal dan wel 50 maal dezelfde zender zien.

Vraag 3: De router bouwt een ethernetwerk op die platform onafhankelijk is. Linux is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Je kan voor een eenmalig bedrag een extra decoder krijgen om 2 tv's aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Bedankt voor de antwoorden cornfed99111 en Devian.

Is er overigens een specifieke reden waarom er 2 verschillende modems geleverd kunnen worden? (Davolink AMR201 of Davolink DV2020)

En komt de digitale tv decoder er apart bij of maakt deze onderdeel uit van de Davolink modem?
Wanneer deze geintegreerd zit in de modem, klopt het dan dat je 2 Davolink modems nodig zult hebben om 2 tv's aan te kunnen sluiten?

[ Voor 38% gewijzigd door Arcane Apex op 15-08-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
De decoders zijn apart, en je ontvangt een DV2020. De DV201 is een ouder model wat neit meer uitgeleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb vandaag ook een DV2020 ontvangen voor Tele2Compleet.

Weet iemand ook of het mogelijk is om nog Vision erbij te nemen? Heb nu Digitenne, maar ben niet zo tevreden over de ontvangstkwaliteit hier. Omdat ik nog geen plakplintjes heb gelegd, is het trekken van een utp-kabel nog een koud kunstje...

• Ernieball_d
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 16:20
Ik wil tv van Tele2 nemen en ik vraag me af of ik mijn tweede decoder van internet kan halen..
Heb net Tele2 gebeld en zij zegt eerst: "Nee, dat kan niet want de tweede poort moet geactiveerd worden en dat kan alleen bij de aanschaf van een 2de decoder". Toen ik haar vertelde dat ik het achterlijk vind dat de poort niet open gezet wordt als je geen decoder via hun koopt, zei ze: "De decoder wordt aan mijn adres gekoppeld waardoor een andere decoder niet bij mij zou werken"

Weet iemand of dit klopt en dat ik dus verplicht ben om een nieuwe decoder via Tele2 te kopen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 18:50
Sinds vandaag trotse bezitter van ADSL Telefonie en TV.

Maar wilde dus 1 van mijn pc's op de usb poort aansluiten, alleen heb ik hier dus drivers voor nodig.
Heeft iemand ze toevallig liggen?

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je Davolink router hebt, kan je niets aansluiten aan de USB poort. Die is zo dood als een pier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Dat weet ik gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273220

Arcane Apex schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:58:
Ik ben wellicht geinteresseerd in het Tele2 TV Gold pakket, echter vraag ik me een aantal dingen af.
Ik zit nu bij Online(voorheen Orange/Wanadoo) en mijn ervaring daar is dat internet echt feilloos werkt, been zeer tevreden over zowel de stabiliteit van de verbinding, de snelheid en de service bij de helpdesk.

Nu is het volgende het geval. Ik kende ooit iemand welke een abonnement had bij Pilmo(Of Pilma?, not sure)
Die modem die je daarbij kreeg was volgens mij van BBNed. Dat ding was zo brak, echt niet te geloven. Je kon er echt helemaal NIETS mee. Dat bedrijf bestaat nu ook niet meer.
Internet en telefonie deden het bij dat bedrijf gewoonweg niet en ik vermoed dat dat voornamelijk door de modem kwam. Die modem van BBNed zat zo dichtgetimmerd voor klanten. Wat ik daarmee bedoel is dat je niets in kan stellen, je de modem niet kan resetten, omdat er geen knoppen op zitten en zelfs dat het uit de stekker trekken van de modem en deze er vervolgens weer indoen de modem niet reset.
Volgens mij was het de bedoeling om de modem zo simpel te maken dat de klant er geen interactie mee hoefde te hebben, zodat het simpel was, maar het resultaat was dat er totaal geen interactie met die modem mogelijk was, je kon er gewoon niets mee en daardoor was er bij problemen niets dat je kon doen om de verbinding eventueel te herstellen.
Het was echt een wereld van verschil met Online. De persoon met die modem heeft nooit internet gehad of telefoon, maar heeft toch moeten betalen.
Als ik me niet vergis is dat bedrijf samengegaan met Alice en hebben die nu dezelfde modem. Ik meen vernomen te hebben dat ook Telfort deze modem meelevert aan de klant.

Ik zou niet bij een provider terecht willen komen welke die modem levert.
Dus daarom wil ik weten wat voor een modem Tele2 levert bij het Tele2 TV Gold pakket van 39,95 p/m. En of er tenminste basiszaken op die modem zitten zoals een resetknop of dat de modem reset bij het uit de stekker halen en of de modem toegankelijk is via een lokaal ip-adres om instellingen te veranderen.
Dus dat is vraag 1.

Vraag 2 is of het mogelijk is met behulp van een splitter 2 tv's aan te sluiten op de modem/decoder box. (zonder extra kosten)

Vraag 3: Werkt het internet en de modem van dat Tele2 pakket in combinatie met Linux? Bij de meeste providers is dit het geval, echter bij sommige moet je door hoepels springen om het aan de praat te krijgen en bij anderen werkt het soms helemaal niet, dus vandaar mijn vraag.
Hey hallo, ik zit een beetje met hetzelfde. Heb nu een online abbo tot 20mbps. Ik haal hier ongeveer 12mbps. Daar ben ik tevreden mee. Heb voor het televisie kijken geen kabel meer en maak nu gebruik van digitenne. Dit beviel mij goed tot ik een plasma van 94cm kocht. Nu zie ik dat het beeld lang niet de kwalitiet is van digitale tv van bijvoorbeeld ziggo/@home. Bij online is er altijd internet. Heb echt nooit problemen. Als deze digitale tv via adsl zouden aanbieden was ik nooit bij ze weggegaan.Nu heb ik de volgende vragen.

Kan ik er vanuit gaan dat als ik nu 12mbps haal bij onine ik dit ook ga halen bij tele 2 ?????????????

Klopt het dat als ik nu 12mbps haal ik maar 8mbps overhoud als ik mijn decoder of tv aanzet of is dit altijd gereserveerd voor de tv , of blijf ik gewoon 12mbps houden ??

Hoe zit het me de kwaliteit v'h beeld ten opzichte van digitenne ??? Is het de switch waard, mede omdat ik momenteel zo tevreden ben over orange/online.......

Alvast bedankt voor de reacties. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ha, ha. Zo een antwoord had al verwacht.... :w

@ everlast1975

Hoe snel Tele2 gaat worden bij jou, kan niemand precies zeggen.
Je moet ervan uitgaan dat je sowieso al gecapt wordt op 15 Mbit (zie elders in dit topic).
De decoder gebruikt ongeveer 5 Mbit van je capaciteit als hij aanstaat, anders niet.
Naar mijn inschatting is 7 Mbit (met tv erbij) een realistische verwachting voor je snelheid.
Uitgaande van je huidige 12 Mbit, natuurlijk.

Ik kan iedereen met grote HD televisies het advies geven om voor digitale kabel of voor een satelliet schotel te kiezen. Iedere andere techniek is tot vandaag de dag onvoldoende om met plezier naar je tv te kijken. Het beste is zelfs om voor HD ontvangers te gaan voor de beste kwaliteit. Dat is natuurlijk niet gratis (abonnement) en er moet apparatuur voor worden aangeschaft.
Tele2 zal je teleurstellen met hun beeldkwaliteit, zeker als je Digitenne tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Hallo,

Ik heb een beetje een n00bvraag, omdat ikzelf weinig verstand heb van draadloos internet. Komtie:

Mijn zus wil een 20mbit abonnement van Tele2 nemen, Tele2 super. Daarmee wil ze op twee desktopcomputers draadloos internetten. Allebei die computers hebben nog geen draadloze 'mogelijkheden', en het zijn allebei oude bedrijfs-Compaqs, aka. een PCI kaartje inbouwen kan volgens mij al niet.

Anyway, ik vroeg me af of het dus zo zou (kunnen gaan) werken:

-ADSL aansluiting-->Draadloos modem-->Zoiets-->computer

Ik heb concreet drie vragen:
1 - Kun je direct 'draadloos inloggen' op het modem, of moet daar eerst een router aan ofzo?
2 - Welke dingen moet een 'draadloos internet usb ding' ondersteunen? Ik zie steeds 2,4Ghz band en 802.11g of 802.11n terugkomen, maakt dat allemaal nog iets uit?
3 - Kun je gewoon zonder problemen met twee computers draadloos internetten op één draadloos modem?

De site van Tele2 is nogal beknopt, vandaar dat ik het hier vraag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 03-09-2008 21:24 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ leokennis

Een Wlan oplossing op USB basis gaat zeker werken. Mits de PC USB heeft, natuurlijk.

Op je drie vragen:
1- Je krijgt een router met ingebouwd modem. Dus één apparaat voor alles, zeg maar.
2- Het verschil tussen die standaarden betreft vooral de snelheid. 802.11g is voldoende voor je draadloze verbinding met je router.
3- Ja, je kan tegelijk of ieder apart internetten. Je kan zelfs een eigen netwerk opbouwen tussen je eigen pc's. Wat je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

cornfed99111 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:51:
@ leokennis

Een Wlan oplossing op USB basis gaat zeker werken. Mits de PC USB heeft, natuurlijk.

Op je drie vragen:
1- Je krijgt een router met ingebouwd modem. Dus één apparaat voor alles, zeg maar.
2- Het verschil tussen die standaarden betreft vooral de snelheid. 802.11g is voldoende voor je draadloze verbinding met je router.
3- Ja, je kan tegelijk of ieder apart internetten. Je kan zelfs een eigen netwerk opbouwen tussen je eigen pc's. Wat je maar wilt.
Superbedankt, kan niet duidelijker :) De computers hebben wel USB2 ja ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Sinds een half jaar heb ik Tele2 en ook met zon Samsung digitale decorder.

Nu krijg ik binnenkort mijn Toshiba FullHD. En nu ga ik digitale televisie kijken maar helaas heeft de decoder van Tele2 een scart aansluiting. In hoeverre is digitale televisie mooier dan analoog, ze hebben tenslotten geen HDMI uitgang

• mjl
  • Laatst online: 07:57

mjl

Ugh

Versteegrob schreef op donderdag 04 september 2008 @ 02:00:
Sinds een half jaar heb ik Tele2 en ook met zon Samsung digitale decorder.

Nu krijg ik binnenkort mijn Toshiba FullHD. En nu ga ik digitale televisie kijken maar helaas heeft de decoder van Tele2 een scart aansluiting. In hoeverre is digitale televisie mooier dan analoog, ze hebben tenslotten geen HDMI uitgang
Ik ken die decoder niet maar als er component of RGB uitgestuurd kan worden via de Scart dan kun je van digitlale kwaliteit genieten. (moet je tv wel een component/RGB scart ingang hebben natuurlijk!

-------

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

hoe zit het tegenwoordig met wpa2 wireless beveiliging bij tele 2
ben op zoek naar wat anders, zit nu bij telfort maar daar is telefonie een drama

Jsunnyreports

• cornfed99111
@ Versteegrob

Probeer het uit, zou ik zeggen. Als je tv groot is (vanaf 40 inch) zal wel zien dat de kwaliteit niet de beste is.

@ thalantis

WPA2 is al lang beschikbaar.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
46inch wordt de tv, gelukkig kijk ik niet zovaak tv. Ben alleen benieuwd hoe eredivisie eruit zien.

Valt me trouwens wel op dat tele2 tegenwoordig vrij nieuwe films heeft die je kan bestellen, bijvoorbeeld Rambo 4

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Ik heb hier een Davolink modem (DV201AM). Heb er een lange netwerkkabel inzitten die naar een kamer loopt. Deze kabel wordt in deze kamer vervolgens aangesloten op een switch. Uit deze switch gaat een kabel naar een sattelietontvanger. Weer een andere is aangesloten op een laptop.

Het probleem is dat de laptop geen verbinding krijgt (kabel wordt niet herkend), maar de ontvanger heeft hier geen probleem mee. Ook als ik de kabels verwissel, verandert er niets.

Als ik de laptop direct aansluit op het modem met een netwerkkabel werkt het wel goed.

Wat zie ik hier over het hoofd?

Inventaris

• Devian
Versteegrob schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:39:
46inch wordt de tv, gelukkig kijk ik niet zovaak tv. Ben alleen benieuwd hoe eredivisie eruit zien.

Valt me trouwens wel op dat tele2 tegenwoordig vrij nieuwe films heeft die je kan bestellen, bijvoorbeeld Rambo 4
Tele2 heeft een nieuwe overeenkomst met een filmmaatschappij, waardoor de content in de videotheek lekker up-to-date is.

Verder heb ik een 50" plasma scherm en het TV beeld ziet er gewoon goed uit. Ik ga er wel van uit dat het op een LCD TV minder zal zijn, vooral indien deze 1080P is.

• cornfed99111
@ Jikan

Gebruik je straight of cross netwerkkabels?
Heb je ook de 'niet werkende' kabel gebruikt toen je de laptop direct aansloot aan de router?

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 04-09-2008 19:47 ]

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

blue hustler is natuurlijk een kutzender, maar elke keer als ik daarop zap, dan loopt mijn decoder vast. En nee, dat is geen parental lock ;)

Meer mensen met die probleem?

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
cornfed99111 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:46:
@ Jikan

Gebruik je straight of cross netwerkkabels?
Heb je ook de 'niet werkende' kabel gebruikt toen je de laptop direct aansloot aan de router?
Het zijn straight kabels, en ja ik heb ook de niet werkende kabel gebruikt bij het direct aansluiten. Toen werkte het wel prima.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

die sateliet netwerkkaart kan autosensing zijn, die van je laptop misschien niet....heb je de stekkers zelf geknepen?

[ Voor 4% gewijzigd door Largo op 06-09-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
Largo schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:53:
die sateliet netwerkkaart kan autosensing zijn, die van je laptop misschien niet....heb je de stekkers zelf geknepen?
Oui :)

PS: Daar mag het echter ook niet aan liggen. Macbook Pro heeft ook gewoon auto-sensing.

[ Voor 15% gewijzigd door nwnc op 08-09-2008 13:58 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Krijg geen DSL signaal, heb het 20MBit adsl + tel genomen. Modem bij andere Tele2 abbo aangesloten, en daar werkt alles, dus kabel + splitter + modem zou goed moeten zijn.

Geprobeerd direct op ISRA box in de meterkast: ook geen success.

Ik weet dat er 2 aderparen zijn: Rood/Blauw en Wit/Oranje; Is het verantwoord om gewoon wat combo's te gaan proberen om te zien of het in de wijkcentrale verkeerd is aangesloten? Zou dit kwaad kunnen voor de apperatuur?

Alvast bedankt.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
nwnc schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:43:
[...]
Oui :)

PS: Daar mag het echter ook niet aan liggen. Macbook Pro heeft ook gewoon auto-sensing.
Welk type netwerk/switch ligt er? 100Mhz of een 1 Gig netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Ik zou gewoon even wachten op de monteur, die krijg je er toch standaard bij?
CMG schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:26:
Krijg geen DSL signaal, heb het 20MBit adsl + tel genomen. Modem bij andere Tele2 abbo aangesloten, en daar werkt alles, dus kabel + splitter + modem zou goed moeten zijn.

Geprobeerd direct op ISRA box in de meterkast: ook geen success.

Ik weet dat er 2 aderparen zijn: Rood/Blauw en Wit/Oranje; Is het verantwoord om gewoon wat combo's te gaan proberen om te zien of het in de wijkcentrale verkeerd is aangesloten? Zou dit kwaad kunnen voor de apperatuur?

Alvast bedankt.

• xon

xon

Largo schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:00:
Ik zou gewoon even wachten op de monteur, die krijg je er toch standaard bij?

[...]
krijg je nog steeds hetzelfde Davolink modem eigenlijk als je nu een abbo afsluite voor alleen internet? Met rode letters versatel erop? ;-)

Ben alles behalve tevreden over de wifi zend/ontvangt eigenschappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 03:27
Ik heb dus in juni 2006 een totaalpakket afgesloten bij Tele2, (tv gold met een 2jarig contract!!)
Ik heb dit gedaan omdat het me handig leek alles bij een provider en vooral ook voor het eredivisievoetbal.

Nu kom ik erachter dat voor dit seizoen ik 6 euro per wedstrijd die ik live wil kijken moet betalen!!
Heel jammer, eigenlijk wil ik er nu zo snel mogelijk vanaf.
Ook is het geluid en beeld bij tv kijken niet goed, het geluid loopt vaak a-synchroon met het beeld en ik krijg vaak blokjes of soms hapert het beeld.

Nu zijn er 2 mogelijkheden:

- ik laat dit door de technische dienst bekijken en binnen een maand moet het verbeterd zijn. Ze beoordelen dan of het acceptabel is en mocht dit niet zo zijn, kan ik gratis van mijn contract af.

- Ik betaal nu 99 euro en maak van mijn abo een internet-only 20 mb voor 20 euro per maand, over het internet ben ik wel tevreden namelijk.

Ik ben bang dat zij het beoordelen als acceptabel en ik nu vrolijk 45 euro per maand moet blijven betalen tot het einde van mijn contract, zonder voetbal... Ik neig meer naar optie 2, wat vinden mensen hier? iemand met eenzelfde ervaring/situatie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Waarom kom je nu pas achter dat de prijzen veranderen?
Je kan namelijk bij wijzigingen van prijzen en voorwaarden ten nadele voor jou het contract laten ontbinden. Nu zit je weer aan jaarcontract.

Begrijp ik dat je nu al 2 jaar kijkt naar blokjes in beeld? Of is dat van de laatste tijd.
Voor zover ik gelezen heb, ligt de grens bij 6 Mbit. Als je minder hebt, kan je onder het contract uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 03:27
Sorry, verspreking, ik heb het contract in juni 2007 afgesloten.
ben nu dus 1,3 jaar in mijn 2jarige contract bezig.

De TV is nooit optimaal geweest, alleen had ik me er bij neergelegd. Nu dat ik moet betalen voor het voetbal, kan ik dit aanhalen om onder mijn contract uit te komen, alleen ben ik bang dat onder hun voorwaarden zij het zien als acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nu wordt het duidelijker.
Als er voorwaarden of prijzen veranderen in je pakket, is het wettelijk geregeld om je contract te laten ontbinden. De veranderingen moeten wel ten nadele zijn voor jou.
Er is wel een termijn van 4 weken waar dat mogelijk is. De termijn geldt vanaf de wijziging/aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
xon schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:47:
Goed....ik heb iets geinigs :-)

Vandaag is mijn lijn opgewaardeerd van een 4 mb lijn naar een 20 mb lijn. Ik heb dit (om zeker te weten) nagevraagd bij de klantenservice van onze tele2 vrienden die het technisch bevestigde.

Toen ik net even (draadloos en beveiligd met 128kbs WEP) mijn speed ging checken kwam ik net een mb'tje hoger uit. ...ok fair..misschien toch nog niet over?

....
Ik zit nu te internetten op de UTP kabel en whaallaaa bijna 13 MB !!! Maar even opgehangen om zelf op onderzoek te gaan. Maar wat ik ook probeer...welke draadloze instellingen ik ook probeer..ik kom gewoon NIET boven de 5 MB te krijgen draadloos!! Op twee pc's en laptop getest met allen verschillende wifi kaartjes erin en allen zelfde snelheid. Uiteraard allemaal 100mbt G kaartjes.

Hoe is dit mogelijk en waar zit de beperking? Het kan toch NOOIT de helft schelen met de ontvangst op " uitstekend" (80%) op meerdere pc's.

Iemand hier ervaring mee en of een oplossing want dit is @#$%@#$
Dit heb ik dus nu ook en bij is het met draad bijna 4x zo snel, ja 4x. 400 KB tegen 1600 KB.

Zal vanavond eens TCP Optimizer proberen kijken of het helpt om de draadloze snelheid (beveiligd met WPA-tsk) wat omhoog te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Zonekill schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:14:
[...]

Dit heb ik dus nu ook en bij is het met draad bijna 4x zo snel, ja 4x. 400 KB tegen 1600 KB.

Zal vanavond eens TCP Optimizer proberen kijken of het helpt om de draadloze snelheid (beveiligd met WPA-tsk) wat omhoog te krikken.
Volgens mij is de snelheid van 802.11g max 54Mbps, dus inderdaad 5 mb p/s effectief van over.

En ps.....je reageert op een post uit Januari 2007....

Anoniem: 48844

OK. Bij aanmelding KPN nodig, later niet meer.

Geldt dit ook voor de concurrentie? Als ik naar Telfort of Alice + Bellen zou willen... moet ik dan eerst KPN klant zijn... wat ik nu bij Tele2 niet meer... voordat ik kan verhuizen?

Aparte situatie. Jammer trouwens dat ze geen Televisie upgrade hebben voor € 7,95 maandelijks. Momenteel hebben mijn ouders dit nog bij Essent. Tijdelijk 2 weken KPN Digitenne getest, maar dit beviel direct al niet, mede doordat we slecht bereik hadden.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 24-09-2008 01:07 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2