[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Zonekill schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:14:
[...]

Dit heb ik dus nu ook en bij is het met draad bijna 4x zo snel, ja 4x. 400 KB tegen 1600 KB.

Zal vanavond eens TCP Optimizer proberen kijken of het helpt om de draadloze snelheid (beveiligd met WPA-tsk) wat omhoog te krikken.
Goh, het heeft gewerkt!
Haal nu op laptop draadloos ongeveer 1,5 MB/s. 1500 KiloByte voor de duidelijkheid.

Verwijderd

Ik heb recentelijk me aangemeld voor tele2, echter gaat dit pas in vanaf 31 oktober (het nieuwe pakket met internet+telefonie en de gratis laptop).

Nu zei de mevrouw aan de telefoon dat er een bevestigings brief zou worden bezorgd en ik kreeg een sms dat ik me order kan volgen op de tele2 website. (Echter zonder account gegevens, die geloof ik per brief worden aangeleverd). Dus nu is mijn vraag, is het normaal dat dit zo lang duurt (omdat het pas per 31oktober ingaat) of moet ik er achter gaan? Vrouw aan de telefoon had al een paar keer verwarring met me bankrekening nummer en gegevens alhoewel bij het "eindgesprek" ik alles getripple checkt heb en het daar wel klopte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:32:
Ik heb recentelijk me aangemeld voor tele2, echter gaat dit pas in vanaf 31 oktober (het nieuwe pakket met internet+telefonie en de gratis laptop).

Nu zei de mevrouw aan de telefoon dat er een bevestigings brief zou worden bezorgd en ik kreeg een sms dat ik me order kan volgen op de tele2 website. (Echter zonder account gegevens, die geloof ik per brief worden aangeleverd). Dus nu is mijn vraag, is het normaal dat dit zo lang duurt (omdat het pas per 31oktober ingaat) of moet ik er achter gaan? Vrouw aan de telefoon had al een paar keer verwarring met me bankrekening nummer en gegevens alhoewel bij het "eindgesprek" ik alles getripple checkt heb en het daar wel klopte.
Ik heb ook recentelijk (12 september) Tele2 Compleet Plus met laptop, zonder TV besteld. M'n verzoek was om het abonnement per 1 oktober in te laten gaan, maar ze zeiden aan de telefoon al dat dat waarschijnlijk niet zou lukken. Ik kreeg in het gesprek echter al wel meteen een gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee ik m'n bestelling via Mijn Tele2 op de site kan volgen en zelfs al gebruik kan maken van een emailaccount.

Hieronder de status van mijn bestelling, waarbij ik momenteel op punt 4 zit te wachten:
1. De bestelling is ontvangen door Tele2. Check
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken. Check
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2. Check
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per e-mail.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.

Hieronder mijn abonnementshistorie:
1. 20 september 2008 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
2. 20 september 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
3. 20 september 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
4. 19 september 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
5. 12 september 2008 Tele2 heeft order geregistreerd.
6. 12 september 2008 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.

Het begin ging wel lekker, maar nu is er al 5 dagen niets gebeurd, terwijl ik zou denken dat ze na een verdere verwerking van de bestelling ook meteen beginnen met het treffen van technische voorbereidingen. Heb geen zin om na 1 oktober al te lang zonder internet te komen zitten. Meerdere keren per dag dus maar ff de site checken en vooral de opmerking "Zolang de voorraad strekt" op de website, bevalt me helemaal niet mbt de laptop waar ik nogal naar uitkijk...

Iemand enig idee of het normaal is dat het enige tijd duurt voordat men met technische voorbereidingen begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaazzz, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik vandaag of volgende week eens tele2 ga bellen.
Eerlijk gezegd heb ik nu al mijn twijfels, puur omdat het telefoon gesprek bijvoorbeeld heel raar verliep (ik moest bijvoorbeeld even wachten en toen drukte de telefoniste mij perongeluk weg, waardoor ik weer moest terugbellen ik een andere telefoniste aan de lijn kreeg en na de situatie hebben uitgelegd maar nog een keer opnieuw moest bellen).

En die laptop...tjah, ik hoop maar dat deze op voorraad blijft. Voor ons beide want ik kijk er ook wel naar uit hehehe.

*edit* Had even contact opgenomen met tele2, heb nu een gebruikersnaam en wachtwoord :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 11:48 . Reden: Extra info toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alkjoa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 17:24
Hier ff mijn ervaringen met Tele2 compleet (zonder laptop):

Begin augustus telefonisch besteld. Na enkele weken kreeg ik het pakket (modem) toegestuurd (3 sept). Aangesloten aan telefoon-muurcontactdoos: werkt niet.
Bellen dus met klantenservice. Na een paar onbenullige gesprekken over hoe je de kabels correct moet aansluiten kreeg ik een referentienummer waarmee ik de technische dienst kon bereiken (uiteraard pas na in de gewone wachtrij te staan). Ook de technische dienst kwam niet verder, wel werd me duidelijk gemaakt dat de modem direct aan het ISRA-punt in de kelder moet worden aangsloten. Op de vraag hoe ik dan internet en telefoon in mijn woning zou moeten krijgen werd me vriendelijk verteld dat ik toch een paar kabels door het huis kon trekken en bovendien was het toch een wireless modem!
Hoe dan ook, aansluiten aan het ISRA-punt in een huurhuis met meerdere bewoners deed ik liever niet zelf. Dus monteur besteld en een paar dagen later kwam eindelijk iemand met verstand naar de zaak kijken. Hij kon wel vaststellen dat binnenshuis alles in orde was en dus iemand van KPN aan de slag moest. Weer wat dagen later de KPN monteur over de vloer gehad en die kon het eindelijk regelen (fout in de wijkcentrale). Nu werkt alles, en de modem kan gewoon in de woonkamer staan.
De monteurs hebben mij niets berekend; die van Tele2 (eigenlijk CSS) niet omdat hij het niet aangesloten kreeg en die van KPN niet omdat het een fout in de wijkcentrale was.
Op zich zou ik tevreden kunnen zijn ware het niet dat:
-je van de klantenservice van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ze geen verstand van zaken hebben
-ik ruim 150 belminuten kwijt ben
-ik 2x een halve dag vrij moest nemen
-de klantenservice vanTele2 zelf niets heeft bijgedragen aan het vinden van het probleem; de monteur heb ik op eigen houtje besteld

Dus 22 dagen na begin van de facturering werkt het eindelijk. Na 10 minutjes bellen met de klantenservice werd me ook belooft om deze 3 weken te crediteren.

Conclusie:
Weet je zeker dat je een werkende telefoondoos hebt dan kan Tele2 een goede keuze zijn. Zodra er echter problemen ontstaan zit je diep in de **** want de klantenservice is waardeloos.

[ Voor 0% gewijzigd door Alkjoa op 26-09-2008 15:36 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:47
ach, de problemen worden vooral veroorzaakt doordat KPN wel eens wil opleveren op het 2e aderpaar, de gemiddelde klant is technisch niet erg ver gevorderd, en hierdoor worden dus ook 95% van de problemen opgelost door het nalopen van de aansluitsituatie.

Die KPN monteur die aangestuurd is is door diezelfde klantenservice gedaan, ze gaan er vanuit dat een CSS monteur wel zijnw erk goed doet, en KPN word daarna aangestuurd ;).

Het jammere is dit verhaal is altijd dat kpn er altijd grote moeite mee heeft om gewoon een aderpaartje aan te sluiten, en het jammere is dat jij dus een uitzondering bent die wel goed weet hoe het e.e.a aangesloten hoort te zijn (zoals de meesten hier)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Daar ligt inderdaad de knoop: je moet een werkende telefoonverbinding of ADSL verbinding hebben als je een abo bij Tele2 afsluit. Het risico is anders te groot dat, als het niet werkt, je vele weken verder bent tot het wel gaat werken.

Ook lees ik veel over "te volle" telefooncentrales. Dan is er geen aansluiting meer over voor nieuwe abonnees.
Daar had ik ook last van. Het heeft gelukkig maar een maandje geduurd tot er wel weer plaats was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
cornfed99111 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:25:
Daar ligt inderdaad de knoop: je moet een werkende telefoonverbinding of ADSL verbinding hebben als je een abo bij Tele2 afsluit. Het risico is anders te groot dat, als het niet werkt, je vele weken verder bent tot het wel gaat werken.

Ook lees ik veel over "te volle" telefooncentrales. Dan is er geen aansluiting meer over voor nieuwe abonnees.
Daar had ik ook last van. Het heeft gelukkig maar een maandje geduurd tot er wel weer plaats was.
Nja, ik ben er van overtuigd dat elke provider die kaal-koper lijnen levert deze issue's met KPN heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ben ik met je eens. Maar..
Het probleem ligt bij de enorme wachttijd van de technische dienst bij Tele2.
Zij moeten normalerwijze KPN aansturen als er problemen zijn. En dat duurt structureel te lang.
Daar zou veel verbetering in zitten als Tele2 daar echt de moeite (geld) voor zou doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:52:
Klaazzz, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik vandaag of volgende week eens tele2 ga bellen.
Eerlijk gezegd heb ik nu al mijn twijfels, puur omdat het telefoon gesprek bijvoorbeeld heel raar verliep (ik moest bijvoorbeeld even wachten en toen drukte de telefoniste mij perongeluk weg, waardoor ik weer moest terugbellen ik een andere telefoniste aan de lijn kreeg en na de situatie hebben uitgelegd maar nog een keer opnieuw moest bellen).
Die telefoniste van mij maakte er ook een zooitje van. Aan het begin van het gesprek gaf ik al aan dat ik zelf KPN en Online had opgezegd, dus dat ik een nieuw nummer moest hebben. Ik werd namelijk platgebeld door callcenters, dus wilde ik een nieuw geheim nummer. Vervolgens vroeg ze welk nummer ik wilde behouden, waarop ik haar weer duidelijk moest maken dat ik geen nummer moest behouden. Niet veel later in het gesprek vroeg ze opnieuw wat ook alweer het nummer moest zijn wat ik wilde behouden. Op een gegeven moment had ze de hele bestelling geplaatst, dus vroeg ik of ze me niet moest vragen of ik het nieuwe nummer in de gids wilde hebben. Daarop antwoordde ze dat ze me had aangemeld voor gidsvermelding omdat ze er eigenlijk al vanuit ging dat ik dat wel wilde. Stomme doos... En ze kon de bestelling ook niet meer aanpassen, zei ze.

Een dag later nog maar ff de klantenservice gebeld om te checken of ik echt wel met een nieuw nummer was aangemeld en of dit nog een geheim nummer kon worden. Ik was wonderbaarlijk genoeg wel met een nieuw nummer aangemeld, maar hij kon de gidsvermelding niet voor mij wijzigen. Daarvoor had die verkoopster de bestelling direct moeten annuleren en een nieuwe moeten plaatsen, maar daar was het al te laat voor.

Ik hoop niet dat dit een voorbode is voor wat er nog komen gaat. Ik ga er vanuit dat het technisch wel goed zit hier, aangezien mijn telefoon nu bij KPN wel gewoon werkt en internet van Online ook. Dit was 2 jaar geleden toen ik het net aanmeldde nog een probleem. Internet werkte toen wel, maar bellen lukte niet. Na heen en weer gestuurd te zijn tussen Online en KPN, was er bij de klantenservice van KPN opeens iemand die kon zien dat er iets mis was in de wijkcentrale. Dezelfde week is het nog opgelost.

Ik wacht in spanning af wat er deze keer gaat gebeuren...

Verwijderd

Ik heb nog een oude Versatel router.

Wat is het admin wachtwoord hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Een aantal paginas terug las ik over de lan 1 en 2 poort van de davolink dat deze alleen te gebruiken zijn voor tv. Is dat alleen icm met tv of heeft internet en bellen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
rijsbol schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:10:
Een aantal paginas terug las ik over de lan 1 en 2 poort van de davolink dat deze alleen te gebruiken zijn voor tv. Is dat alleen icm met tv of heeft internet en bellen dit ook?
Ook met Internet+Bellen zijn alleen LAN3+LAN4 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Devian schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:50:
[...]

Ook met Internet+Bellen zijn alleen LAN3+LAN4 te gebruiken.
Ok dan kan ik dit eventueel uitbreiden met een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

rijsbol schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:41:
[...]

Ok dan kan ik dit eventueel uitbreiden met een router?
Zou ik met een switch doen. Routeren doet het tele2 modem prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooooooooooooooooooo!!!!

12 september bestelling geplaatst en steeds m'n bestelling via de website in de gaten gehouden. Sinds 20 september was er geen vooruitgang te zien bij de verwerking van m'n bestelling tot ik vandaag zag dat hij gisteren is geannuleerd.

Meteen met de klantenservice gebeld waar men zei dat dit kwam doordat er iets mis ging met de portering van mijn telefoonnummer. En dat terwijl ik bij mijn bestelling meerdere malen had aangegeven dat ik mijn nummer niet wilde behouden, maar een nieuw telefoonnummer wilde hebben omdat ik het zelf al bij KPN had opgezegd. Die doos aan de telefoon vroeg meerdere keren welk nummer ik wilde behouden, waarop ik meerdere keren antwoorde dat ik geen nummer wilde behouden.

Een dag later leek het in de bestelling alsof ik toch met nummerportering was aangemeld, waarop ik de klantenservice belde. Daar wisten ze mij te vertellen dat ik echt met een nieuw nummer werd aangemeld en dat het inderdaad voor mij op de site leek alsof er een nummer werd geporteerd, wat dus niet het geval zou zijn.

Nu krijg ik te horen dat m'n bestelling dus is vastgelopen omdat men toch heeft geprobeerd mijn nummer te porteren. De klantenservice wilde een nieuwe bestelling plaatsen, maar daarbij kwam de foutmelding dat er momenteel geen ruimte meer is in de centrale...........

Een achterliggende afdeling neemt nu binnen een paar dagen contact met me op en tot die tijd zit ik dus vanaf morgen zonder internet, wat sowieso nog wel een maand gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De kans om een andere provider te zoeken. Als er geen ruimte is in de centrale, kan je zeker nog een extra maand wachten tot je wel aangesloten wordt. Wegwezen daar....

Of is de laptop zo belangrijk voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:48
hmmm............ik ben dus niet de enige die last heeft van een volle wijkcentrale.

Ik heb het tele2 compleet pakket op 29aug besteld, en online kon ik hem mooi volgen. In het begin ging het goed, maar na 18 september is er niets meer gebeurd. Ikke bellen, krijg ik de melding dat de wijkcentrale vol zit. Ondertussen ben ik een maand verder, en eergisteren weer contact gehad maar helaas zit de wijkcentrale nog steeds vol.

Iemand een idee hoe lang dit nog kan gaan duren, want ik zit nu op het punt dat ik aan de ene kant de boel wil annuleren, maar wie zegt mij dat een andere aanbieder wel plek heeft. Dat ik niet straks bij bijv. telfort ook 1,5 maand geduld moet hebben.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik heb elk jaar een andere provider genomen. Dus ik heb genoeg ervaring.
Tele2 (Versatel) is tot nu toe de enige provider die problemen heeft met "volle centrales".
Ik heb nog nooit iets gelezen bij andere providers over "volle centrales".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het tijd voor een grotere capaciteit. Wat ik overigens wel vreemd vind is dat er bij mijn weten hier gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerk. Het gaat immers toch om de afstand van mijn woning tot de centrale? En die centrale is oorspronkelijk toch van KPN? Misschien snap ik het verkeerd hoor, maar mijn Online-abo stopt per vandaag, dus zou er volgens mij weer een plek in de wijkcentrale vrij moeten komen, maar volgens de klantenservice was dit niet het geval.

Kan iemand uitleggen hoe de structuur van netwerken en centrales mbt ADSL-providers in elkaar steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik dacht dat Tele2 over het eigen netwerk van Versatel ging :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal best, maar er loopt 1 koperdraadverbinding naar mijn woning die buiten mijn woning naar 1 centrale loopt. Ze zullen namelijk niet de stoep openbreken om een kabel te verleggen ofzo om me op een ander netwerk aan te sluiten. Weet niet of het zo is hoor, maar klopt het niet dat Tele2 gewoon meelift op het netwerk van KPN tot aan de hoofdcentrale of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Tele2 heeft het netwerk van Versatel, dit loopt tot de (meeste) wijkcentrales. KPN beheert het kopernetwerk, van de wijkcentrales tot aan het IS/RA punt.

Tele2 heeft dus zijn eigenlijk landelijke glasvezelnetwerk, net zoals BBned en KPN dit ook hebben(en het oude wanadoo netwerk wat t-online? nu heeft dacht ik)

Er zijn echter een aantal plaatsen waar het netwerk van Tele2 niet loopt, hier word iets meer gebruik gemaakt an het KPN netwerk, de KPN lijn is dan niet van de wijkcentrale tot aan het IS/RA punt, maar van bvb de POP locatie tot aan het IS/RA punt (een POP locatie verbind een aantal wijkcentrales met elkaar) vanaf de POP locatie gaat het dan weer het Tele2 netwerk op. Bij de aanvraag van je abonnement kun je dan meestal geen 20mbit aanvragen, maar wel 4Mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door Devian op 01-10-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Providers met een eigen glasvezelnetwerk moeten ruimte huren in de telefooncentrale. Die is immers van KPN.
Hoe het technisch precies zit weet ik niet meer. Heb het ooit eens gelezen.
Het komt erop neer dat een provider bijvoorbeeld 200 aansluitingen huurt in de centrale.
Als ze vol raken, kan je twee dingen doen. Meer bij huren of de klanten in een wachtrij zetten tot er weer plaats is.

Dat heeft dus niks te maken met de 'last mile' koperdraad van je ISRA tot in de centrale. Die is immers altijd van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
cornfed99111 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:56:
Providers met een eigen glasvezelnetwerk moeten ruimte huren in de telefooncentrale. Die is immers van KPN.
Het komt erop neer dat een provider bijvoorbeeld 200 aansluitingen huurt in de centrale.
Als ze vol raken, kan je twee dingen doen. Meer bij huren of de klanten in een wachtrij zetten tot er weer plaats is.

Dat heeft dus niks te maken met de 'last mile' koperdraad van je ISRA tot in de centrale. Die is immers altijd van KPN.
Jij bedoelt waarschijnlijk de zogenoemde "sipstiften", eigenlijk een schakelkast die het kopernetwerk van KPN aansluit op de apparatuur van de telco binnen de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:56:

Met andere woorden, de aansluiting is technisch wel mogelijk, maar Tele2 verdomt het om meer aansluitingen te huren. Ik had tot 1 oktober namelijk internet van Online dat via dezelfde wijkcentrale zou lopen, waardoor er nu dus een plek vrij zou moeten zijn.

Iemand enig idee dan of er in geval van een escalatie waarbij je als klant met een probleem wordt opgezadeld, extra aansluitingen gehuurd kunnen worden wanneer ik daar op zou staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als klant kan je dat gerust vergeten. De enige factor is geld.
Stel je voor dat bij 200 aansluitingen er 30 wachten op een aansluiting.
En dat er binnen 6 maanden er 70 contracten eindigen. Dan gaat Tele2 echt niks bijhuren.

Nogmaals. Zolang er een vlekkeloze oplevering is, kan je veel plezier hebben met Tele2.
Maar als er technische problemen opdoemen, gaat het veel te lang duren tot alles opgelost is.

Overigens klopt de redenering niet van je.
Online (het vroegere Orange) heeft een eigen netwerk en dus ook eigen aansluitingen.
Daar heeft Tele2 niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Mijn ervaring met Tele2:

Toen versatel net met dat 20mb+voetbal pakket kwam gelijk genomen. Alles ging netjes op tijd. Jaren plezier van gehad.

Tot ik vorige maand verhuisde. Wat een hel, wacht nog steeds op mijn internet(en tv) aansluiting en ja had het ruim van te voren aangegeven. 16september zou alles werken......dus niet

En maar bellen en bellen, steeds zou ik zogenaamd terug gebeld worden door een of andere technische dienst ofzo. Natuurlijk gebeurd dat nooit......

Geen idee wat ik nu moet doen..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Aangetekende brief sturen waar je ze een duidelijke termijn stelt (twee weken) om de verhuizing goed door te voeren. Als ze daar niet aan kunnen voldoen, geef je aan het contract te ontbinden en over te stappen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als ze één maand geen verbinding kunnen leveren, kan je kosteloos opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Connecties kunnen handig zijn zeg. Werk zelf voor Ziggo en een collega van me kent iemand bij Tele2. Heeft gisteren even een mailtje voor me gestuurd en kreeg vandaag bericht terug dat ze voor me geregeld hebben dat de bestelling alsnog door gaat lopen. Geen idee hoe het opeens kan dat er nu wel plek zou zijn in de centrale, maar ik hoef in elk geval geen telefoontje van het hoofdkantoor af te wachten.

Net even status bestelling gecheckt:

1. 16 oktober 2008 Een opdracht wordt verstuurd naar modem/installatiepartner
2. 03 oktober 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3. 03 oktober 2008 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
4. 03 oktober 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 03 oktober 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 03 oktober 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
7. 20 september 2008 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 20 september 2008 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
9. 19 september 2008 De respijtperiode van jouw bestelling is verstreken.
10. 12 september 2008 Tele2 heeft order geregistreerd.

De verwachte opleverdatum van 17 oktober voordat alles fout liep, lijkt ook nog eens gehaald te worden. Ik houd nog ff een slag om de arm, maar dit ziet er toch redelijk rooskleurig uit na de ellende van begin deze week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Ik had dit bericht al in de huiskamer staan, maar besloot hem toch hier neer te zetten. Wellicht loopt er hier iemand van Tele2 rond die het kan oplossen. Enkele maanden geleden kwam ik thuis van mijn vakantie en bleek mijn internet niet meer te werken. Op de deurmat lag een envelop; er was op mijn adres een overstap aangevraagd en XS4all heeft de stekkers eruit getrokken.

Dat is vreemd, ik heb helemaal geen verhuizing aangevraagd! Ik zit al sinds het begin van MXStream bij XS4all en heb absoluut geen reden om bij hun weg te gaan! Verbaasd heb ik met hun contact opgenomen en na een goed gesprek kwamen we tot de conclusie dat mijn ADSL-verbinding waarschijnlijk is gekaapt. Daar kon XS4all niks aan veranderen, dat was nou eenmaal OPTA regelgeving en zij hebben simpelweg aan dit verzoek voldaan. XS4all kon mij echter niet vertellen naar welke provider ik overgestapt zou moeten zijn en dus stapte ik in een leeg gat.

Na een aantal telefoontjes met de OPTA (goede service trouwens) kwamen wij tot de conclusie dat ik maar het beste gewoon opnieuw bij XS4all ADSL zou moeten aanvragen. Een proces wat uiteindelijk anderhalve maand geduurd heeft want mijn 'nieuwe provider' weigerde de lijn vrij te geven.

Iets wat geïrriteerd heb ik het allemaal over mij heen laten komen. Alles werkt weer zoals het zou moeten, mijn lijn is stabiel en ik leef gewoon weer verder.

Vorige week gebeurde er opeens iets vreemds... Mijn overbuurvrouw van nummer 2 klopte bij ons aan, zij kreeg op haar mobiele telefoonnummer een SMSje van TELE2 dat ONS 033-thuis telefoonnummer vanaf volgende week zou worden geporteerd naar haar. 'U kunt dan nog goedkoper bellen...' . Wat volgde was een periode van absolute verbazing. Ongelooflijk... wat gebeurd er in hemelsnaam met ons telefoonnummer?

Nu viel alles een beetje op zijn plaats, waarschijnlijk zijn die mafketels van TELE2 ook de reden geweest dat ik een tijdje niet heb kunnen internetten. Volgens mijn buurvrouw heeft zij telefonisch een half jaar geleden een aanbieding gekregen van TELE2 om over te stappen naar een snellere abonnements vorm. Dat is toen niet helemaal goed gegaan (ze kreeg twee abonnementen, 2 rekening etc etc) omdat er toen ONS huisnummer in het systeem is ingetikt . Daarvoor is toen ook excuses aangeboden door iemand van het management en zij kreeg de belofte dat alles nu goed was.

Ik heb vervolgens gebeld met TELE2 en na een eeuw of vier in de wachtrij gestaan te hebben begon het gesprek al goed; 'wat is uw postcode en huisnummer meneer?'. Uiteraard stond ik niet in hun systeem, dat wil ik ook helemaal niet want ik heb natuurlijk niks met deze lui te maken. Een zoek tocht in het systeem leverde uiteindelijk op ons telefoonnummer wel in hun systeem stond, gekoppeld aan huisnummer 2, mijn overburen. Na de nodige tekst en uitleg heeft die mevrouw een aantal aanpassingen in het systeem gemaakt en kreeg ik de mededeling dat er nog niks aan de hand is, immers was de verhuizing nog niet doorgegeven aan KPN. Niks aan de hand, geen paniek...

Tot ik gisteren een brief kreeg van KPN, die hebben mijn telefoonlijn & nummer opgezegd en vanaf woensdag heb ik dus geen telefoon meer. Uiteraard heb ik KPN opgebeld en ze het hele verhaal uitgelegd, maar zij kunnen er niks aan doen. Net zoals bij XS4all is dit een typisch gevalletje van regelgeving... ik moet wederom TELE2 bellen omdat alle -zij- het kunnen oplossen.

Wat volgde is enkele uren aan totale tijdverspilling. Ik word doorgestuurd van de ene naar de andere helpdesk medewerker, systemen die 'eruit liggen' en supervisors die van niks weten, wachtrijen die je verbinding verbreken. Het probleem ligt 'bij het hoofdkantoor', maar niemand schijnt mij iets te kunnen vertellen of mij door te willen verbinden met mensen die mij er wel iets over willen vertellen. Een aantekening in het systeem lost dit probleem niet op, probeer ik ze uit te leggen, iemand moet -nu- even met KPN bellen voordat zij de stekker eruit trekken!

Nou zou ik enorm boos kunnen worden, maar zo'n bedrijf als TELE2 heeft daar toch geen boodschap aan. Ik ben geen klant van ze, lever geen geld op, en vanaf woensdag moet ik maar gewoon bij de buurvrouw mijn telefoon opnemen. Één ding weet ik wel, zodra hier de telefoon eruit ligt ga ik met mijn laptop in de lobby van het TELE2 kantoor werken... Eens kijken hoe snel dan dingen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik maak deze post namens de buren omdat de buurman zelf voor een zware rug operatie in het ziekenhuis ligt
gisteren bliksem inslag gehad in de straat en sindsdien geen internet en telefonie meer
Tele 2 gebeld vanaf mijn eigen huis telefoon (thank good voor draadloze dect telefoon's met 50 meter bereik)
na 20 minuten wachten een vriendelijke mevrouw aan de lijn gehad die de standaard vragen afging (welke lampjes er branden en wat ze doen. nou power brand, de 2e knippert soms, 3e lampje was uit, telefoon lampjes beide ook uit. na kort in de wacht te worden gezet kwam ze met de medeling dat ik de binnenkomende lijn uit het modem moest halen voor minimaal 2 uur omdat ze een lijnmeting willen doen van de centrale tot aan het huis. en dat er binnen 14 dagen contact wordt opgenomen door een technische afdeling. ik natuurlijk ze gelijk wijzen op het feit dat de abbonee in het ziekenhuis ligt en een zware rug operatie tegemoet ging en dat ze dus eigenlijk zo snel mogelijk weer bereikbaar wilde zijn. voor zowel het ziekenhuis als familie en vrienden die geïnteresseerd zijn hoe het gaat. dit zou ze erbij vermelden maar kan iemand een indicatie geven van hoelang het over het algemeen duurt voor dat tele 2 door heeft dat ze een monteur moeten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Icey

Het zal je maar gebeuren. Wens je veel sterkte. Je zal het nodig hebben.

@ Mili

Meestal zorgt Tele2 ervoor dat binnen één maand de problemen zijn opgelost.
Dan immers kan je kosteloos je contract opzeggen.
Een blikseminslag betekent meestal een defecte router. Ik zou proberen om een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
cornfed99111 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:50:
@ Mili

Meestal zorgt Tele2 ervoor dat binnen één maand de problemen zijn opgelost.
Dan immers kan je kosteloos je contract opzeggen.
Een blikseminslag betekent meestal een defecte router. Ik zou proberen om een nieuwe te krijgen.
denk inderdaad dat ik maandag maar weer even bel met ze want aangezien ik wel nog gewoon internet heb is er niks mis met de line naar onze straat het kan hooguit zo zijn dat de tele apparatuur in de centrale defect is geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Weet iemand of een Davolink Tele2 router (met WPA2-TSK beveiliging) met daaraan verbonden een NAS schijf i.c.m een PS3 geen problemen geeft?

Ik had namelijk een PS3 te leen en daarbij gaf PS3 aan, UPnP niet beschikbaar, tevens viel internet verbinding uit terwijl ik in 11 maanden met Tele2 geen uitval heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
UPnP is niet beschikbaar in de Davolink. Dus via die weg werkt het niet.
Je moet de poorten individueel openen naar de PS3.
Ik heb zelf geen PS3, maar er is geen andere manier om de PS3 zelfstandig op internet toe te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Icey: De fout die gemaakt is zoals je hem omschrijft kan niet alleen worden toegeschreven aan Tele2. Telefoonnummers staan bij de Opta geregistreerd op een bepaald adres. Wanneer iemand bij Tele2 een nummerportering doorgeeft moet hiervoor ook het te porteren nummer bij Tele2 doorgegeven worden. Het lijkt me sterk dat Tele2 jouw nummer uit het telefoonboek heeft gepikt en daardoor aannemelijker dat de overburen jouw nummer hebben doorgegeven. Wanneer Tele2 vervolgens via de OPTA een porteringsverzoek bij de andere provider doorgeeft, dient het te porteren nummer overeen te komen met het opgegeven adres. Jouw adres dus, en niet dat van de overburen. In jouw geval had de OPTA de nummerportering dus niet goed mogen keuren en ook KPN had het verzoek tot nummerportering van Tele2 moeten afwijzen, simpelweg omdat het adres niet overeen kwam met het adres waarop het nummer geregistreerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Ik heb sinds kort ook tele2 internet (verhuisd) en ik krijg het niet voor elkaar om met de tele2 mailserver een e-mail te versturen met als e-mail adres een niet tele2 adres (van een eigen domijn naam). Is dit bij tele2 niet mogelijk? (anders gezegd, zal ik zelf een mailserver op moeten zetten?). Ik kon er niets over vinden in dit topic.

Edit: right, smtp.versatel.nl werkt wel, lekker vaag.

[ Voor 7% gewijzigd door IceM op 06-10-2008 18:09 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57

HenkS

Da_king alias HenkS

vraagje

ik heb dus ook tele2, internet en digitale tv naar tevredenheid (overigens wel een aanrader als je een LCD tv hebt om een golden-scart te kopen. stuk beter beeld naar mijn idee

maar waar ik voor mail:

hebben meer mensen last van dat wireless van de tele2 router/modem niet zo goed is? in de huiskamer staat mijn tele2modem, en daar heb ik goed bereik, maar in de keuken of slaapkamer (allemaal zelfde verdieping ik woon in een appartement) is het slecht of werkt het niet :(

hebben meer mensen dit probleem, en hoe kan ik dit het beste oplossen? (apparaat er tussen plaatsen ofzo?)

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat probleem had ik inderdaad ook. Zodra ik mijn huiskamer uit was had ik nog maar 1 of 2 streepjes bereik.
De oplossing hiervoor is vrij simpel: even de antenne vervangen door een betere :)

Ik heb zo'n dingetje gekocht, en nu heb ik door mijn hele huis perfect bereik :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.smc.com/images/products/400/SMCHMANT_6_EU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
En die antenne schroef je zo op de Davolink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
rijsbol schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:46:
En die antenne schroef je zo op de Davolink?
Er moet een SMA connector aan de antenne zitten. Dan kan je hem zo aan de Davolink draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ow nice
heb m gevonden

http://www.smc.com/index....LD&cid=5&scid=33&pid=1343

shop:

http://www.zercom.eu/inde...c=2227&f=1&h=1&s=1&a=4927

deze kan dus op die tele2 modem?

[ Voor 86% gewijzigd door HenkS op 08-10-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Kan de Tele2 modem ook geflashed worden, naar een volledige router?

Ik kan nu niet eens zien hoeveel mensen er verbinding hebben met mijn router, de interface is prut opgezet.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
joint_me schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:19:
Kan de Tele2 modem ook geflashed worden, naar een volledige router?
In principe ja, maar je kan hem dan niet meer gebruiken voor Tele2 verbindingen.
Er is een wachtwoord nodig om een verbinding te maken, namelijk. En die is geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een vijf weken geleden internet + bellen besteld bij TELE2.

Vijf weken lang niets gehoord. Paar keer gebeld, moest gewoon wachten
en alles zou wel binnen de termijn geregeld worden. Nu kijk ik af en toe wel is
via de site, wat de status van mijn bestelling is. Sinds vandaag staat er helemaal
niets meer... Heb ook geen bericht gehad hierover.

Vind ik dus ontzettend belachelijk. Vijf weken lang zonder internet, en nu dit...
snap niet dat ze op nr1 staan bij de Consumentenbond test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even iets vertellen over een probleem dat ik had met tele2.

vorige week ben ik over gestapt van Alice naar Tele2 compleet. allebij het 20MB pakket.

nadat ik was overgestapt kreeg ik bij tele2 geen hoge draadloze verbinding meer. alleen via de UTP kabel kreeg ik mijn volledige snelheid. draadloos kon ik dus maar downloaden met 300 kbps. Bedraad was dit gewoon 1,15 mbps.

bij Alice was dit allebij gewoon rond de 900 kbps en 1 mbps.

Na een gesprek met Tele2 werd er gezegd dat dit kwam omdat de maximale draadloze verbinding met een router maar rond de 350 kbps is! Ik wist dat dit niet waas was omdat de router die ik gebruikte achter mijn Alice modem, een Netgear WGR614, wel gewoon draadloos mijn maximale snelheid haalde. Tele2 vertelde mij dus dat dit echt niet kon!!! En dat ik het probleem bij mijn bekabeling moest zoeken van het ISRA naar mijn modem en verder! Ik vertelde ze dus dat mijn bedrade snelheid gewoon goed was, alleen mijn draadloze verbinding was waardeloos! Maar dat mijn draadloze verbinding nooit zo hoog kon zijn als mijn bedrade verbinding!

Ik heb dit getest door een 100mb bin bestand te downloaden van een ftp server van Tele2

Na even zoeken op dit forum kwam ik uit bij het programma TCPOptimizer. na hier de wat simpele instellingen te hebben veranderd haal ik nu draadloos dezelfde snelheid als bedraad! Gelukkig maar!

Als nog vragen zijn over verdere instellingen van mij, dan hoor ik het graag en help ik ook graag verder!

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de helpdesk word ik goed te woord gestaan. Heb zojuist te horen gekregen dat mijn bestelling zonder duidelijke reden is gecancelled. Medewerker vertelde mij dat hij een foutcode op zijn scherm had staan, maar deze foutcode heeft geen corresponderende beschrijving.

Waar het op neer komt:
Nu moet ik dus weer zo een zes weken gaan wachten. De hele procedure gaat voor mij
opnieuw beginnen. Zelfs de inschrijving... Vind dit erg jammer.

Wat nou als ze het na zes weken weer ver***en :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
Icey schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:29:

Vorige week gebeurde er opeens iets vreemds... Mijn overbuurvrouw van nummer 2 klopte bij ons aan, zij kreeg op haar mobiele telefoonnummer een SMSje van TELE2 dat ONS 033-thuis telefoonnummer vanaf volgende week zou worden geporteerd naar haar. 'U kunt dan nog goedkoper bellen...' . Wat volgde was een periode van absolute verbazing. Ongelooflijk... wat gebeurd er in hemelsnaam met ons telefoonnummer?
uh waar bevind zich het ISRA punt waar jij jouw aansluiting op connect ? Niet toevallig doorverbonden naar het huis van de buurvrouw? Dit kan je eens vragen bij KPN! zonder te melden dat je bij Tele2 zit! Zij hebben wel informatie hierover!

ps: ga er aub niet vanuit dat een aansluiting bij jouw thuis ook geregistreerd staat als onder jouw huis nummer! dit kan doorgelust zijn via de buren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:48:
Ik wil even iets vertellen over een probleem dat ik had met tele2.

....
Ik heb dit getest door een 100mb bin bestand te downloaden van een ftp server van Tele2

Na even zoeken op dit forum kwam ik uit bij het programma TCPOptimizer. na hier de wat simpele instellingen te hebben veranderd haal ik nu draadloos dezelfde snelheid als bedraad! Gelukkig maar!

Als nog vragen zijn over verdere instellingen van mij, dan hoor ik het graag en help ik ook graag verder!

Tim
mm dat is wel irritant zeg.

maar ik haal toch wel 800kbs ofzo als ik azareus aan heb staan wireless, dus dan zal ik er geen probleem van hebben lijkt me zo. of kan t met dat programma bij iedereen beter denk je?

[ Voor 38% gewijzigd door HenkS op 14-10-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcore87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik las op tv-telefonie-internet.nl iets over tele's TV strategie. Zo maken nu onderscheid in IPV en internet TV. Wat is dit verschil?

Zie artikel; http://www.tv-telefonie-i...et_'tv_via_internet'.html

Ik wil eigenlijk tele2 tv gold gaan aanschaffen, dit is toch IPTV? Ik zie op de bovenstaande site dat je nu eindelijk 2 ontvangers op 1 abo kan aanlsluiten. Dit zoek ik eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tele2 verdeelt het tv-signaal over zijn eigen netwerk. Dat is de huidige situatie.
Die gaan dus niet over het internet. Daarom kan je alleen tv kijken als je een verbinding hebt via Tele2.

Je hebt ook zoiets via telefonie. Voice over IP is bellen via en door het internet.
Voice over DSL is telefonie over het eigen netwerk van de provider. Dus staat ook los van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadcore87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-11-2021
Ok, perfect. Helemaal helder. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

* sjaak houd z'n hart vast...
Begin oktober de stap genomen om een adsl abo af te nemen bij tele2 met een respijtperiode van 7 dagen. Daarna volgen de andere stappen zoals technisch opleveren en modem afleveren. Nu staat er echter op de volg orderstatus nog steeds geen vinkje bij respijtperiode verlopen, dit terwijl er exclusief weekenddagen inmiddels al 11 dagen voorbij zijn. Dus even een belletje, krijg ik te horen dat de respijtperiode 28 dagen is maar de rest van het proces gewoon doorloopt. :? Nu heb ik er een abo naast lopen en met een overlap opgezegd maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
4 november krijg ik de sleutel van mijn huis(Appartement) en ik ben van plan een Tele2 pakket af te nemen. Wanneer is volgens jullie de beste tijd om dit pakket te bestellen? Dus met andere woorden hoe lang gaat er overheen voordat je aangesloten bent?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb maand of 2 geleden Tele2 Super genomen (20MB internet voor €20/maand), nu zag ik van de week die mooie aanbieding van Tele2 Compleet (20MB internet en bellen voor €35/maand).
Nu heb ik gisteren de klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd dat ik nog maar net me internet abonnement heb bij Tele2 en of ik deze nog kan upgraden naar een Compleet pakket en die laptop dan kan krijgen.
Nu zij die jongen bij de klantenservice dat het niet mogelijk is om het abonnement te upgraden en als dat wel zou kunnen dat ik dan geen laptop krijg.

Ik heb wel vaker gehad dat ze bij de klantenservice soms ook niet alles weten, kan iemand mij vertellen of het misschien toch mogelijk is om nog dat compleet pakket te krijgen met laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

kRiZzZiZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:21:
4 november krijg ik de sleutel van mijn huis(Appartement) en ik ben van plan een Tele2 pakket af te nemen. Wanneer is volgens jullie de beste tijd om dit pakket te bestellen? Dus met andere woorden hoe lang gaat er overheen voordat je aangesloten bent?
Mijn oplevertermijn is 5 weken. (hoop ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ redstorm

Je kan de laptop ook zo met een korting bestellen. Lijkt me een stuk eenvoudiger.
http://www.tele2actie.nl/vasteklanten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
sjaak schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:12:
[...]

Mijn oplevertermijn is 5 weken. (hoop ik ;))
Dus met andere woorden, nu bestellen modem op huidige adres in ontvangst nemen en dan wachten totdat je in nieuwe huis bent aangesloten?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
kRiZzZiZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:11:
[...]

Dus met andere woorden, nu bestellen modem op huidige adres in ontvangst nemen en dan wachten totdat je in nieuwe huis bent aangesloten?
ja gewoon even alternatief afleveradres opgeven
en even aangeven vanaf waarneer ze het mogen opleveren
en dan zou het geen probleem mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:24
sjaak schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:18:
* sjaak houd z'n hart vast...
Begin oktober de stap genomen om een adsl abo af te nemen bij tele2 met een respijtperiode van 7 dagen. Daarna volgen de andere stappen zoals technisch opleveren en modem afleveren. Nu staat er echter op de volg orderstatus nog steeds geen vinkje bij respijtperiode verlopen, dit terwijl er exclusief weekenddagen inmiddels al 11 dagen voorbij zijn. Dus even een belletje, krijg ik te horen dat de respijtperiode 28 dagen is maar de rest van het proces gewoon doorloopt. :? Nu heb ik er een abo naast lopen en met een overlap opgezegd maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Iemand ervaringen hiermee?
Hey,

ja hier weet ik wel het een en ander over.
Het is op dit moment zo dat wegens grote drukte, t2 kampt met een modemtekort. Hierdoor is het hele respijt naar 28 dagen geschroefd. In week 43 zullen de problemen opgelost zijn. (qua modem levering e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:23:
Hallo,

Ik heb maand of 2 geleden Tele2 Super genomen (20MB internet voor €20/maand), nu zag ik van de week die mooie aanbieding van Tele2 Compleet (20MB internet en bellen voor €35/maand).
Nu heb ik gisteren de klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd dat ik nog maar net me internet abonnement heb bij Tele2 en of ik deze nog kan upgraden naar een Compleet pakket en die laptop dan kan krijgen.
Nu zij die jongen bij de klantenservice dat het niet mogelijk is om het abonnement te upgraden en als dat wel zou kunnen dat ik dan geen laptop krijg.

Ik heb wel vaker gehad dat ze bij de klantenservice soms ook niet alles weten, kan iemand mij vertellen of het misschien toch mogelijk is om nog dat compleet pakket te krijgen met laptop?
Om tele2 laptop te kunnen verkrijgen zal men een nieuwe klant moeten zijn. Dus om tele2 laptop te kunnen krijgen zult u minimaal 6 maanden geen t2 compleet of gerelativeerde diensten gehad moeten hebben. Pakketten zoals vaste telefonie en oud inbelinternet is enkel mogelijk kunt u zich wel aanmelden voor t2 compleet laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Szaby schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:52:
[...]

Hey,

ja hier weet ik wel het een en ander over.
Het is op dit moment zo dat wegens grote drukte, t2 kampt met een modemtekort. Hierdoor is het hele respijt naar 28 dagen geschroefd. In week 43 zullen de problemen opgelost zijn. (qua modem levering e.d.)
Ah okay, dat maakt het een stuk duidelijker. Weet je toevallig of dat ook geen invloed heeft op de opleverdatum? Dat zou wel mooi zijn namelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er iemand van UPC digitale televisie overgestapt naar Tele2 digitale televisie? Ik ben benieuwd naar het kwaliteits verschil. Iemand die hier iets over kan zeggen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:37:
@ redstorm

Je kan de laptop ook zo met een korting bestellen. Lijkt me een stuk eenvoudiger.
http://www.tele2actie.nl/vasteklanten/
Oke bedankt voor de tip, vind 329 euro persoonlijk nog even teveel voor zo'n gadget.
Ik hou het dan maar bij mijn 20mbit lijntje zonder telefonie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
sjaak schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 06:53:
[...]

Ah okay, dat maakt het een stuk duidelijker. Weet je toevallig of dat ook geen invloed heeft op de opleverdatum? Dat zou wel mooi zijn namelijk. ;)
als het goed is, moest in het begin van je aanmelding al het goede opleverdatum gemeld zijn. Als deze maar +-1 maand later dan je aanvraag datum is...tel er nog 1 maand bij op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Szaby schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:29:
[...]

als het goed is, moest in het begin van je aanmelding al het goede opleverdatum gemeld zijn. Als deze maar +-1 maand later dan je aanvraag datum is...tel er nog 1 maand bij op :P.
Is een maand en 4 dagen later... :o Ben benieuwd. M'n oude abo loopt gelukkig nog even door, just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Na alle probleem reacties, hier even een positieve. Eind september besteld internet+telefoon+tv zonder laptop. Verwachte opleverdatum 20 oktober. Aangezien ik per 1 oktober op het adres woonde was ik voor mezelf al wat te laat, maar vond ik niet erg, was toch mn eigen schuld. Eerste weken prima statusvorderingen en opleverdatum verschoof naar 14 oktober. Monteur zat gratis in pakket, dus die werd weekend voor 14 oktober besteld. Eerstvolgende mogelijkheid was 20 oktober (vandaag), smiddags. Werd zaterdags gebeld, of het ook sochtends als eerste kon.. prima.. 8 uur sochtends stond ie voor de deur. Alles aangesloten en eerste modem afgekeurd en 2e modem werkte wel. TV werkt ook prima.

Vannavond wifi instellen met wachtwoord en snelheid testen. Eerste snelheids testen wezen op een gemiddelde van 5Mbit (700kb/s) waarbij tv aanstond, over WIFI. Misschien dat tcp optimizer nog wat kan verbeteren, maar lijkt me niet heel verkeerd. Ja, ik kan 20Mbit eisen, maar weet dat dat technisch lastig zit.

Zijn er nog modem tweaks te noemen die kunnen helpen?
Genoteerd als eerste optimaliseerders zijn: nieuwe antenne, tcpoptimizer instellen... nog meer?

TCP optimizer gedaan.
Nu dit als testbestand: http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Snelheid met tv uit.. gemiddeld met firefox en over wireless: 1.1MB/s
Snelheid met tv aan... gemiddeld met firefox over wireless: 700KB/s
Lijkt me op eerste gezicht prima.

Edit 2.
Bovenstaande tests allemaal gedaan met onbeveiligde WIFI. Kreeg het niet voor elkaar om de Davolink 2020 op een normale manier aan de WPA2 psk te krijgen (in combinatie met mijn computer). De verbinding kwam niet tot stand. Daarna mijn FON router er maar aangeknoopt en nu geen enkel probleem meer.

Nu over een beveiligde WIFI een wisselend resultaat van downloaden met TV aan. Wisselend tussen 400KB/s tot 1,2MB/s (op www.speedtest.nl) 100mb.bin geeft een steady 700KB/s aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Get!em op 21-10-2008 22:03 . Reden: Aanvullende testresultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Achmedd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:16:
Mijn ervaring met Tele2:

Toen versatel net met dat 20mb+voetbal pakket kwam gelijk genomen. Alles ging netjes op tijd. Jaren plezier van gehad.

Tot ik vorige maand verhuisde. Wat een hel, wacht nog steeds op mijn internet(en tv) aansluiting en ja had het ruim van te voren aangegeven. 16september zou alles werken......dus niet

En maar bellen en bellen, steeds zou ik zogenaamd terug gebeld worden door een of andere technische dienst ofzo. Natuurlijk gebeurd dat nooit......

Geen idee wat ik nu moet doen..... :/
Heb dus mijn diensten opgezegd bij Tele2. Op 20 oktober had ik nogmaals gebeld, weer precies hetzelfde verhaaltje,"kan niks voor U doen""U word teruggebeld ". |:(

Tip voor mensen die Tele2 hebben en gaan verhuizen ; geef u verhuizing ff een half jaar van te voren aan ofzo, misschien dat u dan wel gewoon op tijd aangesloten word... :/

KOTS@TELE 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, had een aanvraag gedaan voor Tele2 adsl-telefonie-tv, werd dus in eerste instantie afgekeurd, kreeg binnen een week na aanvraag een brief met de tekst dat de aanvraag niet uitgevoerd kon worden omdat ik negatief geregistreerd stond by experian...OK., dacht ik, dan geen tele2...(Geen mail gestuurd naar tele2 of experian, helemaal niets !!)
Kreeg ik vandaag een brief dat ondanks mijn eerder afgekeurde aanvraag deze toch door kon gaan omdat ik TE NEGATIEF BEOORDEELD was door experian na hun controlle (???)...wtf ? wat een werkwijze is dit dan (of wat is hun werkwijze ?)...weet nu eigenlijk niet eens meer of ik tele2 nog wel wil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wees blij dat Tele2 een tweede controle bij experian voor je doet. Je gegevens daar kunnen soms voor problemen zorgen bij mobiele telefoon aanvragen, zonder dat je weet dat het daardoor komt. Een ander bedrijf zal je dan gewoon afwijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ervaring met dat zijn wijkkast vol zit?
Tele2 vertelde me dit gisteren leuk nadat ik hun eens opbelde hoe het ermee zat (31oktober word alles omgewisseld). Ze schuiven de schuld een beetje af op KPN terwijl ik ergens het vermoeden heb dat hun zelf persoonlijk geen punten meer hebben.

Gezien het feit dat ik nu mijn abbo bij wanadoo/orange/online opzeg en er dus een punt vrij komt?!?
Ik wil wel graag z.s.m internet..wat kan ik nu als beste doen? Cancellen? (Zoals tele2 ook al aanbood) of wachten op uitbreiding van de wijkkast (Zou volgens Tele2 zover ze konden lezen al 27oktober moesten worden gedaan door KPN maar dit was onverwacht uitgesteld).

Vind het hele verhaal maar vaag...Graag enig advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:21:
Ik kreeg 15 september de sleutel van mijn nieuwe stulp, Heb op 20 augustus gebeld om het tele2 Gold pakket aan te vragen (TV Internet Telefonie) en heb op 20 oktober opgeleverd gekregen.

meer dan 1 maand zonder tv en internet. Mijn vriendin heeft het flink te verduren gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
Korte vraag, de TV decoder is deze aangesloten via CAT5 bekabeling of kan het eventueel ook draadloos?

Als het niet draadloos kan neig ik na een oplossing om via het elektriciteitsnet met een een oplossing zoals deze

iemand ervaring met ofwel draadloos of de Devolo (of dergelijke)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Decoder gaat met een Cat5 kabel, kan niet draadloos. Ook niet met een draadloze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

dago21 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:41:
Korte vraag, de TV decoder is deze aangesloten via CAT5 bekabeling of kan het eventueel ook draadloos?

Als het niet draadloos kan neig ik na een oplossing om via het elektriciteitsnet met een een oplossing zoals deze

iemand ervaring met ofwel draadloos of de Devolo (of dergelijke)??
Dat heet powerline of homeplug. Ik zou wel een goed merk nemen en de verkoper vragen of het met tele2 tv werkt. Maar dat moet bijna wel want het is een gewone netwerkverbinding. Ik wil voor dezelfde configuratie gaan, wanneer ga je dit aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Largo schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:47:
[...]

Dat heet powerline of homeplug. Ik zou wel een goed merk nemen en de verkoper vragen of het met tele2 tv werkt. Maar dat moet bijna wel want het is een gewone netwerkverbinding. Ik wil voor dezelfde configuratie gaan, wanneer ga je dit aanschaffen?
Deze week denk ik. Eerst eens kijken of het kan werken omdat beide kanten geen PC/Mac aangesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Largo schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:47:
[...]

Nogmaals, er is een hele grote kans dat dit gaat niet werken... dus om teleurstellingen te voorkomen en onnodige uitgaven te besparen kun je het beter niet doen.

Internetten met zo'n kit is geen probleem, dit komt o.a doordat daar gebruik word gemaakt van het tcp/ip protocol wat eventuele omgevallen bitjes kan herstellen. Maar elk omgevallen bitje bij een tv stream levert beeld problemen op. En omdat het een live stream is, met een bijzonder korte buffer, kan het omgevallen bitje niet zomaar nogmaals opgevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Devian schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:33:
[...]

Nogmaals, er is een hele grote kans dat dit gaat niet werken... dus om teleurstellingen te voorkomen en onnodige uitgaven te besparen kun je het beter niet doen.

Internetten met zo'n kit is geen probleem, dit komt o.a doordat daar gebruik word gemaakt van het tcp/ip protocol wat eventuele omgevallen bitjes kan herstellen. Maar elk omgevallen bitje bij een tv stream levert beeld problemen op. En omdat het een live stream is, met een bijzonder korte buffer, kan het omgevallen bitje niet zomaar nogmaals opgevraagd worden.
Huh, weet je dat heel zeker? Volgens mij zijn port 1/2 identiek aan die van 3/4, allemaal tpc/ip. Alleen wordt er op de eerste 2 alleen een stream doorgegeven. Als je een 200Mbps netgear powerplug er tussen zet moet dat volgens mij ruim voldoende zijn voor errorcorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Largo schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:26:
[...]

Huh, weet je dat heel zeker? Volgens mij zijn port 1/2 identiek aan die van 3/4, allemaal tpc/ip. Alleen wordt er op de eerste 2 alleen een stream doorgegeven. Als je een 200Mbps netgear powerplug er tussen zet moet dat volgens mij ruim voldoende zijn voor errorcorrectie.
Laat ik het zo zeggen dat ik erg zeker weet dat er problemen zijn geweest met het draadloos maken van het signaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb sinfs kort problemen met het draadloos werken. Internet etc doet het gewoon. (WPA2-AES) Als ik via de kabel het 100MB bestand download gaat het goed. Draadloos niet, ook niet met andere encryptie. Tijdens het downloaden stopt hij gewoon...

[ Voor 10% gewijzigd door Masselink op 03-11-2008 15:45 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Devian schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:20:
[...]

Laat ik het zo zeggen dat ik erg zeker weet dat er problemen zijn geweest met het draadloos maken van het signaal ;).
Ja dat geloof ik! Maar die homeplug dingen zijn veel stabieler dan wifi, en echt wireless kan je het niet noemen daar het signaal via het electriciteitsnet gaat. Voor mij is het wel het proberen waard.

edit: ik weet niet zeker of het gaat werken, maar netgear heeft wel specifiek voor streaming techniek ontwikkeld: "Ingebouwde Quality of Service (QoS) voor video-streaming, gaming en VoIP"

[ Voor 31% gewijzigd door Largo op 03-11-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Masselink schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:45:
Ik heb sinfs kort problemen met het draadloos werken. Internet etc doet het gewoon. (WPA2-AES) Als ik via de kabel het 100MB bestand download gaat het goed. Draadloos niet, ook niet met andere encryptie. Tijdens het downloaden stopt hij gewoon...
Wat wil je nu dat wij doen?

Werkt het wel goed zonder enige encryptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Largo schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:26:
[...]

ik weet wel zeker dat het uit welke poorten je waarvoor gebruikt.
afgelopen donderdag mijn nieuwe tele2 modem neergezet. dus ik dacht simpel weg alle stekkers uit het oude modem halen en in de nieuwe pluggen. en als je dan per ongeluk de netwerkkabels omdraaid. dan kan je het modem resseten tot je een ons weegt maar het ging niet werken dus er is wel degelijk iets anders aan port 1/2 dan aan port 3/4 zover ik kan inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mook
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07-2022
zijn er nog mensen bij wie deze link nog werkt?
http://voetbal.mediafarm.versatel.nl/live1.asx ( openen in WMP of VLC )

Dan zou je het voetbal kanaal moeten kunnen zien.

Cijfer kan je veranderen en zo andere kanalen kiezen.
bij mij werkt het niet meer sinds dit seizoen terwijl bij sommige tele2 gebruikers het nog wel doet.
Afgelopen 3 jaar heb ik zo voetbal kunnen kijken via de pc namelijk.
Nu liggen de rechten bij eredivisielive en darom werkt het niet meer via de tele2 link..aldus een mail van tele2
Ik heb hier Tele2 vision Gold met voetbal abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Mili schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:36:
[...]

ik weet wel zeker dat het uit welke poorten je waarvoor gebruikt.
afgelopen donderdag mijn nieuwe tele2 modem neergezet. dus ik dacht simpel weg alle stekkers uit het oude modem halen en in de nieuwe pluggen. en als je dan per ongeluk de netwerkkabels omdraaid. dan kan je het modem resseten tot je een ons weegt maar het ging niet werken dus er is wel degelijk iets anders aan port 1/2 dan aan port 3/4 zover ik kan inschatten.
Volgens mij zeg ik dat er verschil zit tussen de poorten? 1-2 voor tv stream (via tcp/ip), 3-4 voor internet (via tcp/ip).
Veschillend in gebruik, maar hetzelfde protocol dus vandaar dat ik denk dat powerline wel zou kunnen werken. Maar ik zal het deze maand eens proberen, dan weten we het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond27
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05 19:25
Masselink schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:45:
Ik heb sinds een tijdje inderdaad exact hetzelfde probleem. Super irritant. Het zijn geen disconnects, je blijft je wireless icoontje gewoon zien in je system tray, alleen het beelschermpje (vh icoontje) wordt donker en er is vervolgens geen enkele communicatie meer tussen mijn pc en de Tele2 router voor minimaal 30 sec. tot een minuut of 3/4.

Ik dacht eerst ook dat het aan de encryptie zou moeten liggen en heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar het euvel deed zich na korte of iets langere tijd weer voor. Vervolgens zonder encryptie geprobeerd .... helaas hetzelfde probleem. Ik ben van plan om de helpdesk van Tele2 te gaan bellen. Ik verwacht niet dat ze me zullen kunnen helpen ... <zucht> ... maar ergens hoop ik stiekum dat het een bekend probleem is en dat een vergeten vinkje hier of daar in de netwerkinstellingen eea oplost.

Update 21:47
Inmiddels andere netwerk adapter geinstalleerd (had ik nog liggen voor in mijn htpc) en probleem is verholpen. Tele2 treft deze keer iig dus geen blaam! ;)

@Masselink: probleem zat bij mij dus in mijn wireless pci adapter. Wellicht daar de drivers eens van herinstalleren? En anders de pci-kaart even fysiek verwijderen uit je mobo en later weer terugplaatsen. Wil ook nog wel eens helpen, het zou namelijk een addresseringsprobleem kunnen zijn.

succes :)

[ Voor 16% gewijzigd door Diamond27 op 06-11-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Largo schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:17:
[...]

Ja dat geloof ik! Maar die homeplug dingen zijn veel stabieler dan wifi, en echt wireless kan je het niet noemen daar het signaal via het electriciteitsnet gaat. Voor mij is het wel het proberen waard.

edit: ik weet niet zeker of het gaat werken, maar netgear heeft wel specifiek voor streaming techniek ontwikkeld: "Ingebouwde Quality of Service (QoS) voor video-streaming, gaming en VoIP"
heb hem besteld, zal vragen in de winkel of het werkt met Tele2 en of ik hem anders terug kan brengen... twijfel twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Ok, heb het gekocht - mag eventueel binnen 8 dagen het terug brengen dus kan Maandag lekker testen.

Zoals je ziet is mijn local device 200Mbps (direct aan mijn Mac aangesloten) - de andere in de meterkast. Omdat dit niet de uiteindelijke locatie is moet ik hem met mijn powerbook nog testen bij de TV, maar op 1e gezicht zit het er prima uit. Het QOS moet ik me nog in verdiepen.

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/k4i2vk.png

QoS
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2v0z6dv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Heb nu Tele2 TV aanstaan met gebruik van de Powerline.
Deze heb ik zelfs op een verlengblok aangesloten ivm het netjes wegwerken.

Op een verlengblok raden ze af ivm de snelheid afname, maar het is nog ruim voldoende voor TV. Dus het werkt dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

dago21 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:33:
Heb nu Tele2 TV aanstaan met gebruik van de Powerline.
Deze heb ik zelfs op een verlengblok aangesloten ivm het netjes wegwerken.

Op een verlengblok raden ze af ivm de snelheid afname, maar het is nog ruim voldoende voor TV. Dus het werkt dus wel...
He mooi! Dat is goed nieuws.
En dat was ook goed te configureren? Ook als de connectie tussen modem en decoder gaat, en niet tussen port3/4 en pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Largo schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:08:
[...]

He mooi! Dat is goed nieuws.
En dat was ook goed te configureren? Ook als de connectie tussen modem en decoder gaat, en niet tussen port3/4 en pc?
Ja super makkelijk, een kop thee zetten is moeilijker (bij wijze van spreken).
handleiding is kort maar goed te doen.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Ik heb helemaal een leuke:

Ik heb voor Tele2 een prachtige tweakdsl adsl2+ met tweaknews gehad. Bij Tele2 heb ik het Gold pakket afgesloten, om niet teveel snelheid te verliezen. Ik wist dat met digitale tv van tele2 ik 5 MB/s zou kwijt raken, maar dat vond ik acceptabel.

Toen ik Tweakdsl had met mijn Linksys modempje, trainde mijn modem eigenlijk al maanden lang consistent op 18 MB/s in en via Tweaknews haalde ik ook downloads die constant op de maximum snelheid zaten.

Nadat ik de Davolink erin gestoken had, download ik via Tweaknews nog maar met 11 MB/s en voor
de zekerheid heb ik ook maar een bin test bestandje van Versatel en Tele2 gedownload wat niet veel sneller gaat.

Het leuke is: Ik zit 750 meter van de centrale af en het ISRA punt is pas vernieuwd door KPN ivm telefoonproblematiek.

Ik bel dus de helpdesk op, waar ik een hoop nonsens te horen krijg van een dame die zeker niet veel verstand heeft van zaken en zeer onwelwillend is om dit door te zetten naar een technicus.

Zoals zij (en nog een aantal andere helpdesk medewerkers) meldt, is het boven het minimum van 6 MB/s
en dan doen ze er niets aan.

Met een hoop terugbellen en zeuren zou ik morgen gebeld moeten worden door een technicus, die ik dan nog eens maar eens moet uitleggen dat het verhaal eigenlijk heel simpel is en dat het opgelost moet worden.

Natuurlijk kan je snelheid varieren (zoals ook gemeld staat op de tele2 website), maar dat zou aan koper kwaliteit, afstand centrale en eventueel bandbreedte verbruik door bijvoorbeeld digitale tv.

Mijn probleem is simpel.

dag 1) tweakdsl met linksys op tiscali (carrier) -> 18 MB/s
dag 2) tele2 met davolink op versatel (carrier) -> 11 MB/s

Er is verder niets gewijzigd aan de bekabeling, of andere randapparatuur. Ik werk gewoon via een cat5 kabel, die geen milimeter verplaatst is geweest voor, tijdens en na het overstappen.

Het onacceptabele is niet dat ik geen 20 MB/s haal, maar dat niemand mij kan vertellen waarom ik ineens, door het aansluiten van de Davolink zo veel MB/s mis. En eigenlijk zou dit niet mogen, dus moet het gewoon
opgelost worden.

Nu hoop ik dat ik door de 'Tele2-consumenten-firewall' ben gekomen en dat een technicus mij gaat helpen, door bijvoorbeeld mijn eigen modem er aan te hangen, of mij te vertellen dat het aan Tele2 ligt, zodat ik hun
in gebreke kan stellen om het contract per direct te beeindigen, want dit is niet leuk meer.
[Zeur-Modus]

Weet iemand hoe ik dit zelf kan oplossen, of ben ik overgeleverd aan de goodwill van the cheapest of providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
Consiglieri

wat voor sync heb je OP DIT MOMENT dan als je je linksys modem aan de lijn hangt ?

[ Voor 7% gewijzigd door freedzed6 op 21-11-2008 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Diamond27 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:47:
[...]

@Masselink: probleem zat bij mij dus in mijn wireless pci adapter. Wellicht daar de drivers eens van herinstalleren? En anders de pci-kaart even fysiek verwijderen uit je mobo en later weer terugplaatsen. Wil ook nog wel eens helpen, het zou namelijk een addresseringsprobleem kunnen zijn.

succes :)
Ik ben er ook uit. Ik heb een thuisnetwerk, en mijn server op zolder was de oorzaak dat ik niet beneden niet goed draadloos kon internetten :?. Ik heb een nieuwe driver geinstalleerd. Ik weet niet hoe het kan, maar het is ook hier opgelost. Sorry Tele2!

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Consiglieri schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:51:
Ik heb helemaal een leuke:

Ik heb voor Tele2 een prachtige tweakdsl adsl2+ met tweaknews gehad. Bij Tele2 heb ik het Gold pakket afgesloten, om niet teveel snelheid te verliezen. Ik wist dat met digitale tv van tele2 ik 5 MB/s zou kwijt raken, maar dat vond ik acceptabel.

Toen ik Tweakdsl had met mijn Linksys modempje, trainde mijn modem eigenlijk al maanden lang consistent op 18 MB/s in en via Tweaknews haalde ik ook downloads die constant op de maximum snelheid zaten.

Nadat ik de Davolink erin gestoken had, download ik via Tweaknews nog maar met 11 MB/s en voor
de zekerheid heb ik ook maar een bin test bestandje van Versatel en Tele2 gedownload wat niet veel sneller gaat.

Het leuke is: Ik zit 750 meter van de centrale af en het ISRA punt is pas vernieuwd door KPN ivm telefoonproblematiek.

Ik bel dus de helpdesk op, waar ik een hoop nonsens te horen krijg van een dame die zeker niet veel verstand heeft van zaken en zeer onwelwillend is om dit door te zetten naar een technicus.

Zoals zij (en nog een aantal andere helpdesk medewerkers) meldt, is het boven het minimum van 6 MB/s
en dan doen ze er niets aan.

Met een hoop terugbellen en zeuren zou ik morgen gebeld moeten worden door een technicus, die ik dan nog eens maar eens moet uitleggen dat het verhaal eigenlijk heel simpel is en dat het opgelost moet worden.

Natuurlijk kan je snelheid varieren (zoals ook gemeld staat op de tele2 website), maar dat zou aan koper kwaliteit, afstand centrale en eventueel bandbreedte verbruik door bijvoorbeeld digitale tv.

Mijn probleem is simpel.

dag 1) tweakdsl met linksys op tiscali (carrier) -> 18 MB/s
dag 2) tele2 met davolink op versatel (carrier) -> 11 MB/s

Er is verder niets gewijzigd aan de bekabeling, of andere randapparatuur. Ik werk gewoon via een cat5 kabel, die geen milimeter verplaatst is geweest voor, tijdens en na het overstappen.

Het onacceptabele is niet dat ik geen 20 MB/s haal, maar dat niemand mij kan vertellen waarom ik ineens, door het aansluiten van de Davolink zo veel MB/s mis. En eigenlijk zou dit niet mogen, dus moet het gewoon
opgelost worden.

Nu hoop ik dat ik door de 'Tele2-consumenten-firewall' ben gekomen en dat een technicus mij gaat helpen, door bijvoorbeeld mijn eigen modem er aan te hangen, of mij te vertellen dat het aan Tele2 ligt, zodat ik hun
in gebreke kan stellen om het contract per direct te beeindigen, want dit is niet leuk meer.
[Zeur-Modus]

Weet iemand hoe ik dit zelf kan oplossen, of ben ik overgeleverd aan de goodwill van the cheapest of providers?
Doordat er ook TV in je pakket zit staat zeg maar de "foutcorrectie" wat hoger (Impulse Noise Protection). Dit zorgt ervoor dat de snelheid dje je nu met Tele2 haalt anders is dan met een provider zoder TV dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik heb het volgende probleem:

Mijn upload via mijn LAN kabel is nul. Via Wifi kan ik wel uploaden maar dan haal ik lang niet het maximale uit mijn 20 mbit abbo (tele2)

speedtest.net laat het volgende zien voor mijn WIFI verbinding

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/359967637.png

Voor wifi kan ik daar mee leven.

Via LAN haal ik 11000kb/s down maar helemaal niks up. Ik heb mijn desktop aangesloten op een ZYXEL 2602hw-C61 met een CAT 5 kabel.

De upload was altijd prima maar ik ben aan het pielen geweest met ports enzo om nas aan de praat te krijgen (niet gelukt dus staat weer in de doos)

Weet iemand hoe ik een standaard config weer op mijn modem krijg zodat ik in ieder geval weer via LAN kan internetten. ?

Of iemand een idee welke dingen ik even in mijn modem moet bekijken.
P.S. ik heb al een modem reset gedaan, zonder succes

[ Voor 3% gewijzigd door jjonkie op 22-11-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Devian schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:01:
[...]

Doordat er ook TV in je pakket zit staat zeg maar de "foutcorrectie" wat hoger (Impulse Noise Protection). Dit zorgt ervoor dat de snelheid dje je nu met Tele2 haalt anders is dan met een provider zoder TV dienst.
Ik heb na nogmaals bellen het voor elkaar gekregen toch een tele2 monteur/technicus te spreken en er is door hem gemeld dat er een 'cap' op de lijn zit van 15 MB/s om een constant stabiele verbinding te waarborgen.

Ik snap dat ik dan zonder tv maar 15 MB/s haal, maar dat is helaas niet het geval. Ik heb hiervoor makkelijk 18 MB/s gehaald en dat was 7 dagen per week 24 uur per dag gedurende mijn hele abbonementsperiode met tweakdsl.

Op een of andere manier bleef het op 11 MB/s steken.

Het rare is dat tijdens het gesprek met de technicus ik ineens wel 14/15 MB/s haalde als de tv decoder uit stond, maar toen ik dat gesprek beindigd had en het modem ontkoppeld had van stroom en weer terug in het stopcontact stak ik weer maar 11 MB/s haalde.

Ik heb gevraagd of de 'cap' er af gehaald kon worden, want ik ben ervan overtuigd dat ik dan 18MB/s zonder tv haal en als de tv decoder aan staat 14/15 MB/s.

Ik laat nog weten hoe dit uit pakt.
Pagina: 1 ... 9 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2