[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ik ben benieuwd... je bent een van de weinige die met tele2 hoger dan 10mbps krijgt.. en dan proberen hoger te krijgen? hmmm.. succes

als het je lukt,, super, hoop dat tele2 er wat van leert, maar heb er een hard hoofd in..

succes en we horen het van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:40
Consiglieri schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:27:
[...]

Ik heb na nogmaals bellen het voor elkaar gekregen toch een tele2 monteur/technicus te spreken en er is door hem gemeld dat er een 'cap' op de lijn zit van 15 MB/s om een constant stabiele verbinding te waarborgen.

Ik snap dat ik dan zonder tv maar 15 MB/s haal, maar dat is helaas niet het geval. Ik heb hiervoor makkelijk 18 MB/s gehaald en dat was 7 dagen per week 24 uur per dag gedurende mijn hele abbonementsperiode met tweakdsl.

Op een of andere manier bleef het op 11 MB/s steken.

Het rare is dat tijdens het gesprek met de technicus ik ineens wel 14/15 MB/s haalde als de tv decoder uit stond, maar toen ik dat gesprek beindigd had en het modem ontkoppeld had van stroom en weer terug in het stopcontact stak ik weer maar 11 MB/s haalde.

Ik heb gevraagd of de 'cap' er af gehaald kon worden, want ik ben ervan overtuigd dat ik dan 18MB/s zonder tv haal en als de tv decoder aan staat 14/15 MB/s.

Ik laat nog weten hoe dit uit pakt.
Het word bij de klantenservice/monteurs wel eens uitgelegd als een 'cap', maar ik kan je verzekeren dat dit het niet is ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Devian schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:23:
[...]

Het word bij de klantenservice/monteurs wel eens uitgelegd als een 'cap', maar ik kan je verzekeren dat dit het niet is ;).
Wat zou het dan wel zijn?

Ik ben een Versatel klant vanaf het begin en ik haalde 2,23 MB/s na een landelijke "storing" haalde ik ineens de welbekende 1,55MB/s

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
henkyyyyyyy schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:27:
[...]

Wat zou het dan wel zijn?

Ik ben een Versatel klant vanaf het begin en ik haalde 2,23 MB/s na een landelijke "storing" haalde ik ineens de welbekende 1,55MB/s
In het begin waren er veel TV problemen, hier is het netwerk op aangepast om een betere stabiliteit te kunnen garanderen. Google maar op "Impulse Noise Protection". Afhankelijk van het type Dslam wat gebruikt word zal dit een impact hebben op intrainsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Consiglieri schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:27:
[...]

Ik heb na nogmaals bellen het voor elkaar gekregen toch een tele2 monteur/technicus te spreken en er is door hem gemeld dat er een 'cap' op de lijn zit van 15 MB/s om een constant stabiele verbinding te waarborgen.

Ik snap dat ik dan zonder tv maar 15 MB/s haal, maar dat is helaas niet het geval. Ik heb hiervoor makkelijk 18 MB/s gehaald en dat was 7 dagen per week 24 uur per dag gedurende mijn hele abbonementsperiode met tweakdsl.

Op een of andere manier bleef het op 11 MB/s steken.

Het rare is dat tijdens het gesprek met de technicus ik ineens wel 14/15 MB/s haalde als de tv decoder uit stond, maar toen ik dat gesprek beindigd had en het modem ontkoppeld had van stroom en weer terug in het stopcontact stak ik weer maar 11 MB/s haalde.

Ik heb gevraagd of de 'cap' er af gehaald kon worden, want ik ben ervan overtuigd dat ik dan 18MB/s zonder tv haal en als de tv decoder aan staat 14/15 MB/s.

Ik laat nog weten hoe dit uit pakt.
Modbreak:Flamen doe je maar ergens anders.

[ Voor 36% gewijzigd door IEF op 28-11-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Devian schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:01:
[...]

In het begin waren er veel TV problemen, hier is het netwerk op aangepast om een betere stabiliteit te kunnen garanderen. Google maar op "Impulse Noise Protection". Afhankelijk van het type Dslam wat gebruikt word zal dit een impact hebben op intrainsnelheden.
Ik denk dat als de 'cap' er af is en tv problemen geeft dat ik mooi weer terug naar ziggo digitale tv terug ga, want de hoeveelheid kanalen is ook om te huilen bij tele2.
Ik mis bij tele2 tv:
discovery science
national geographic
travel channel
nick junior

Sowieso is het betreurenswaardig dat het zo veel bandbreedte in beslag neemt, maar goed. Ik had dat vooraf kunnen zien wat het pakket in hield, maar toch :D

[ Voor 4% gewijzigd door Consiglieri op 24-11-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
Prachtig onnodige flame.

Het is toch heel simpel.

Met tweakdsl haalde ik altijd 18 MB/s en nu met Tele2 11 MB/s en het enige dat veranderd is dat ik naar Tele2 ben overgestapt. Hoe kan ik dan fouten maken?
Bovendien betaalde ik bij tweakdsl niet veel meer. Het ging me meer om van KPN af te zijn, want dat is in verhouding veel duurder. Het leek me sowieso handig om alles van 1 bedrijf af te nemen, maar echt handig blijkt het nu niet te zijn.

Ik ben niet uit op gerechtelijke stappen. Ik wil gewoon weten waar dat enorme verschil vandaan komt en het
eventueel verholpen zien. Meer niet.

Overigens heeft een bundel klachten op een forum niets te maken met de daadwerkelijke snelheid die ik potentieel kan behalen, want niet iedereen die problemen heeft zit op dezelfde postcode.

*reageer er dan ook niet op*

[ Voor 57% gewijzigd door IEF op 28-11-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:29
Weet iemand of je ook instellingen kan doen voor telefonie? De website van Tele2 is helaas niet zoals XS4ALL (hence the price) - ik denk aan dingen als Blokkeren van onbekende nummers, Voicemail2Email, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
dago21 schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:16:
Weet iemand of je ook instellingen kan doen voor telefonie? De website van Tele2 is helaas niet zoals XS4ALL (hence the price) - ik denk aan dingen als Blokkeren van onbekende nummers, Voicemail2Email, enz.
Ik ben er toevallig net mee bezig geweest en je kunt wel een aantal dingen blokkeren, maar niet uitgebreid.

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://i186.photobucket.com/albums/x304/IlConsiglieri/blokkerentele2.jpg

1) even inloggen op: http://www.tele2.nl/klantenservice/mijntele2/
2) klik op: vaste telefonie
3) klik op: Abonnement instellingen bekijken/wijzigen
4) Kies de gewenste instellingen
5) klik op: akkoord

[ Voor 16% gewijzigd door Consiglieri op 25-11-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand hier mij wat wijzer kan maken.
Binnenkort ga ik verhuizen, ik heb dus net met Tele2 gebeld en die zeggen dat ze op mijn toekomstige adres niet dezelfde snelheid kunnen leveren, niet zo'n probleem kan ik mee leven dus ga ik daar mee akkoord.
Maar dan krijg ik daarna te horen dat omdat ik het pakket met de gratis laptop heb (11 maanden geleden) dat ik dan nu maar even 350 euro afkoopsom moet betalen voor die laptop.
Dit lijkt er mij dan op dat ik straks bijna 700 euro voor die laptop heb betaald? (2 jarig contract).
De helpdesk van tele2 valt niet mee te praten en een interne mail naar een meerdere sturen doen ze ook niet aan.
Ze zeggen gewoon doodleuk dat ik maar even 350 euro zsm moet overmaken voor die laptop terwijl ik mijn abbo helemaal niet wil beeindigen, ik wil gewoon verhuizen en als de snelheid dan lager is dat maakt me niet zoveel uit, maar volgens hun kan dat niet :s

Kan dit zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarFox76
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Miscommunicatie denk ik....Staat gewoon in hun FAQ:

Indien u tijdens de minimum contractduur van 24 maanden verhuist naar een locatie buiten het dekkingsgebied van Tele2, is Tele2 gerechtigd eenmalig € 399 bij u in rekening te brengen ter dekking voor de kosten van de mini laptop.

- Indien u tijdens de minimum contractduur van 24 maanden verhuist naar een locatie binnen het dekkingsgebied van Tele2 waar geen internet tot 20Mb/s geleverd kan worden maar wel 4 Mb/s, heeft u de keuze uw abonnement voort te zetten met 4Mb/s internetsnelheid tegen dezelfde abonnementsprijs of brengt Tele2 eenmalig € 399 bij u in rekening ter dekking voor de kosten van de mini laptop.

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Net is hier Tele2 Internet-Telefoon-TV aangesloten.
Werd lekker snel gedaan en alles werkt.

Ben er tot nu toe tevreden over. Haal met tv aan 8.5 mbit en zonder tv aan 12-13 mbit. Dus snel genoeg.
Enige wat nog niet werkt is de PC direct aangesloten via een utp kabel. Heb wel verbinding maar geen internet dus dat nog eventjes oplossen.

• Devian
Consiglieri schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:03:
[...]
Bovendien heb ik daar momenteel bewijs voor, daar Tele2 de 'cap' er af gehaald heeft en ik nu wel 14 a 15 MB/s behaal in plaats van 11 MB/s.
Er bestaat al helemaal geen cap van 11Mbit ;).

[ Voor 56% gewijzigd door IEF op 28-11-2008 16:33 ]

• Consiglieri
Devian schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:43:
[...]

Er bestaat al helemaal geen cap van 11Mbit ;).
Dat geloof ik meteen, maar het sluit niet uit dat de cap plus wat problemen aan de Tele2 kant dit veroorzaakt heeft.

In ieder geval is het nu redelijk goed te doen. :D

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
VulcanRaven schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:10:

Ben er tot nu toe tevreden over. Haal met tv aan 8.5 mbit en zonder tv aan 12-13 mbit. Dus snel genoeg.
Enige wat nog niet werkt is de PC direct aangesloten via een utp kabel. Heb wel verbinding maar geen internet dus dat nog eventjes oplossen.
Gebruik je wel LAN 3 of LAN 4 voor je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ja nu wel :P

Kwam er naderhand idd achter dat alleen de laatste 2 poorten voor pc gebruik zijn. Op het modem stonden gewoon Lan1,2,3,4 dus ik nam aan dat die hetzelfde waren. Maar nu werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
VulcanRaven schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:10:

heb je het laten doen of zelf gedaan :? zoals ik het lees heb je het laten doen en het is best slordig aangezien het duidelijk op de instructie kaart stond }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Algemene Storing regio Amsterdam
Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2 in West Nederland met name in de regio Amsterdam. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met uw adsl verbinding. Wij verzoeken u op een later tijdstip opnieuw verbinding te maken. De storing zal zo snel mogelijk opgelost worden. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Tele2

Tele2 Webmail storing.
Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2 voor webmail. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met het verzenden van e-mail. Deze storing wordt zo spoedig mogelijk verholpen. Wij verzoeken u op een later tijdstip opnieuw te proberen e-mails te verzenden. Via deze website houden we u op de hoogte van de storing. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Tele2
Hier in Dronten, Flevoland lag die er net ook even uit...maar lijkt het nu weer te doen..
Meer mensen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:50
Heb sinds kort ook Tele2 20mbit, maar zit er eigenlijk ook webspace bij?

Heb al ff gekeken op tele2.nl maar kon er niet echt wat over vinden, en 't ftp adres wat ik vond werkt niet echt (ftp://home.tele2.nl).

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Ok, nvm, heb 't al gevonden (ftp.home.versatel.nl), moest ff verder kijken dan m'n neus breed is :P

[ Voor 16% gewijzigd door Veen op 29-11-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Hier in Cuijk 5431, vanaf 18.00u ook storing. Geen Internet/telefonie/tv.
Geen meldingen op tele2.

Zit nu op een draadloos internet van een ander.

[ Voor 20% gewijzigd door Bullus op 29-11-2008 23:37 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik had deze week een storing van Tele2 Compleet. Kon nie bellen nie, en nie internetten nie :+
Hetzelfde gold voor kennissen in mijn wijk.

Na een paar uur opgelost, alleen een slechte ochtend gehad. Sowieso vrij probleemloze stabiele aansluiting hier.

Ik vond het alleen wel heel jammer dat het thuisnetwerk het daardoor ook heel slecht deed.
Maximale doorvoer over de wireless was minder, en de verbinding tussen mijn laptop en de router viel steeds weg. Best vervelend want ik was een paar GB aan het kopieren naar mijn laptop van mijn vaste PC

Toen de storing voorbij was, was alles weer normaal.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag tele2 internet + bellen ontvangen.. na alles geinstalleerd te hebben blijkt dat ik maar max 38kb/s kan downloaden WTF?!? hoe kan dit?!?

khad op zn minst wel een snellere internet abo verwacht :/..

Zelfs mijn vorige abo ( Ziggo alles-in-1) was nog sneller... max 200kb/s

nou ben ik niet zo'n computer genie maar kan iemand mij uitleggen waarom mijn internetsnelheid zooo ontzettend traag is?? komt het door de plaats waar ik woon!?? (Utrecht)

Ik snap er werkelijk niks meer van :(

• Mili
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:28:
vandaag tele2 internet + bellen ontvangen.. na alles geinstalleerd te hebben blijkt dat ik maar max 38kb/s kan downloaden WTF?!? hoe kan dit?!?

khad op zn minst wel een snellere internet abo verwacht :/..

Zelfs mijn vorige abo ( Ziggo alles-in-1) was nog sneller... max 200kb/s

nou ben ik niet zo'n computer genie maar kan iemand mij uitleggen waarom mijn internetsnelheid zooo ontzettend traag is?? komt het door de plaats waar ik woon!?? (Utrecht)

Ik snap er werkelijk niks meer van :(
er vanuit gaande dat jij een 4mbit abbo hebt zou je snelheden moeten kunnen halen van rond de 450 kb/s

bij welke manier van downloaden haal je dit?
- nieuwsgroepen zijn bij tele2 op 40 kb/s gecapped. wil je sneller dan moet je helaas bij betalen.(€4.95 per maand via tweaknews speciaal voor tele 2 klanten)
- niet iedere site kan verzenden via al te hoge snelheden.
http://speedtest.bbned.nl/ ik haal op deze site zelf 800 kb/s wat zeer acceptabel is voor mij gezien mijn afstand tot de centrale.
http://www.speedtest.net/ op deze site haal ik ook mooie snelheden.

is de pc/laptop verbonden via een kabel of draadloos?
- draadloos is vaak langzamer maar kan aardig recht getrokken worden via tcp/ip optimizer

waar staat het modem?
- en slechte kwaliteit telefoonkabel/contact binnenshuis kan een hoop problemen opleveren.

Verwijderd

Ik wil een router achter de modem plaatsen, maar krijg geen goed IP-adres. Welke IP-adressen kan ik gebruiken voor de gateway en de dns?

Iemand een idee?

• cornfed99111
Nee, geen idee.

Je overdondert dit forum met zoveel informatie, dat mijn kristallen bol nu defect is....

Verwijderd

Mili schreef op donderdag 11 december 2008 @ 06:05:
[...]

er vanuit gaande dat jij een 4mbit abbo hebt zou je snelheden moeten kunnen halen van rond de 450 kb/s

bij welke manier van downloaden haal je dit?
- nieuwsgroepen zijn bij tele2 op 40 kb/s gecapped. wil je sneller dan moet je helaas bij betalen.(€4.95 per maand via tweaknews speciaal voor tele 2 klanten)
- niet iedere site kan verzenden via al te hoge snelheden.
http://speedtest.bbned.nl/ ik haal op deze site zelf 800 kb/s wat zeer acceptabel is voor mij gezien mijn afstand tot de centrale.
http://www.speedtest.net/ op deze site haal ik ook mooie snelheden.

is de pc/laptop verbonden via een kabel of draadloos?
- draadloos is vaak langzamer maar kan aardig recht getrokken worden via tcp/ip optimizer

waar staat het modem?
- en slechte kwaliteit telefoonkabel/contact binnenshuis kan een hoop problemen opleveren.
dankje wel voor de tips, het probleem is inmiddels opgelost.. =) ik haal nu idd een i-net snelheid van rond 450 kb/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Hier maar weer eens een positief bericht. Gisteren tele2 monteur op bezoek gehad. Modem en decoder geinstalleerd. Alles keurig afgewerkt. Sneldheid van 18mbit is geen probleem. Toch handig als de wijkcentrale onder je appartementencomplex zit.
Computer heeft hele avond staan downloaden. Alles zonder progs binnen gekregen. Ook al staat de tv aan blijft de dwonloadsnelheid hoog. Ben benieuwd hoe dit wordt als ik straks mijn 2e decoder binnen krijg.

Al met al tot nu toe (dag 2) erg enthousiast.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:12
kRiZzZiZ schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:54:
Hier maar weer eens een positief bericht. Gisteren tele2 monteur op bezoek gehad. Modem en decoder geinstalleerd. Alles keurig afgewerkt. Sneldheid van 18mbit is geen probleem. Toch handig als de wijkcentrale onder je appartementencomplex zit.
Computer heeft hele avond staan downloaden. Alles zonder progs binnen gekregen. Ook al staat de tv aan blijft de dwonloadsnelheid hoog. Ben benieuwd hoe dit wordt als ik straks mijn 2e decoder binnen krijg.

Al met al tot nu toe (dag 2) erg enthousiast.
Ook van deze kant positieve berichten, aansluiten ging snel en ik vind het een erg voordeel dat je de modem niet zelf in hoeft te stellen. Telefonie werkt ook erg goed. Het enige nadeel vind ik dat je aan de modem niets kan veranderen en dat de snelheid in relatie tot de intrainsnelheid van de modem tegenvalt. Als ik mijn oude experiabox eraan hang traint deze in met een dikke 17 mbit, maar ik haal met de Davolink slechts een dload snelheid van ca. 1.500 kb/s, terwijl je normaliter 17/8= ca. 2 mb/s zou moeten kunnen halen. Ik bespeur verder in het forum dat er meer mensen rond de 1500 kb/s zitten, terwijl te normaliter meer zou moeten kunnen halen. Lijkt dus beleid van Tele2 dat je 'gecapped' wordt op deze snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
sjakie334 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:06:
[...]

Ook van deze kant positieve berichten, aansluiten ging snel en ik vind het een erg voordeel dat je de modem niet zelf in hoeft te stellen. Telefonie werkt ook erg goed. Het enige nadeel vind ik dat je aan de modem niets kan veranderen en dat de snelheid in relatie tot de intrainsnelheid van de modem tegenvalt. Als ik mijn oude experiabox eraan hang traint deze in met een dikke 17 mbit, maar ik haal met de Davolink slechts een dload snelheid van ca. 1.500 kb/s, terwijl je normaliter 17/8= ca. 2 mb/s zou moeten kunnen halen. Ik bespeur verder in het forum dat er meer mensen rond de 1500 kb/s zitten, terwijl te normaliter meer zou moeten kunnen halen. Lijkt dus beleid van Tele2 dat je 'gecapped' wordt op deze snelheid?
Officieel is het delen door 8, maar rekening houdende met overhead enz kun je beter delen door 10.

17Mbit zou dan 1700 kb/s zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
[...]

Ik bespeur verder in het forum dat er meer mensen rond de 1500 kb/s zitten, terwijl te normaliter meer zou moeten kunnen halen. Lijkt dus beleid van Tele2 dat je 'gecapped' wordt op deze snelheid?
Ik heb er eens een lang gesprek over gevoerd met een dame van hun callcentre.
Zij gaf aan dat de meeste wijkcentrales beperkt zijn om snelheden hoger dan de welbekende 15 megabit door te geven en dat er van hun uit geen echte cap op de lijn zit.

Uiteraard vreemd, vooral omdat hier in mijn gebied de boel vrij recent helemaal vernieuwd lijkt te zijn, dus of ik daar nu weer zoveel waarde aan moet hechten....

Andere providers geven op de postcodecheck bij mij aan dat ie toch echt 19 van de 20 megabit zou moeten kunnen halen....maar ja...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Altijd fijn maar niet heus, Vandaag was ineens onze modem/router defect. Nadat de medewerkster aan de telefoon haar domme vragendraaiboekje "hoe lang is de afstand van uw telefoonkabel naar de modem?", alsof de verbinding slecht is. ER BRANDEN UBERHAUPT GEEN LAMPJES!!
affijn, nieuwe modem krijg ik.. maar duurt zo'n 5 werkdagen.

Fijn, 5 dagen thuis geen vast internet dus. ff wat regelen met de buren dan maar... Altijd handig dat je zelf geen andere adsl2 modem kunt aansluiten (onderandere omdat dan je decoder niet meer werkt).

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]
Ik bespeur verder in het forum dat er meer mensen rond de 1500 kb/s zitten, terwijl te normaliter meer zou moeten kunnen halen. Lijkt dus beleid van Tele2 dat je 'gecapped' wordt op deze snelheid?
Dat is ook mijn idee inderdaad. Als ik met Newsleecher wat binnenhaal zie je 'm echt naar de 1,5MB schieten en heel soms gaat 'ie er nog een fractie van een seconde overheen ook. Krijg er echt een gevoel bij dat het komt door een limitatie aan de maximale snelheid. Luxe probleem denk ik dan, maar toch.

• Devian
Het is geen "cap" op die manier zoals jullie denken dat deze erop zit. Door de Impulse Noise Protection kan het voorkomen dat op bepaalde type Dslams dit een effect op de maximaal haalbare snelheid heeft. Aan de andere kant verhoogd het wel de stabiliteit.

• henk26
Zijn er meer mensen die last hebben van instabiele ping tijden met een hoog gemiddelde? Op mijn oude Solcon lijn had ik altijd een stabiele ping van rond de 40-50, maar op mijn Tele2 lijn zit ik gemiddeld boven de 70 met constante uitschieters naar 300 tot 400. En daarmee gaat de lol van het onlinegamen er wel een beetje vanaf.
Edit: bedraad of draadloos, het maakt geen verschil. Tevens maakt het geen verschil in welke games ik speel, alle geven zeer instabiele pingtijden. Mogelijk dat het tijdstip nog uitmaakt (ochtend/avond, nog niet getest).

[ Voor 25% gewijzigd door henk26 op 18-12-2008 21:13 . Reden: Resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Laatst online: 21-08 06:55
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn decoder handmatig kan updaten naar de laatste firmware?

Kreeg van tele2 te horen dat ik hem 24 uur moet laten aanstaan en dat ie dan vanzelf update. Niet dus.

Wellicht kan ik met een bepaalde toetsencombinatie automatisch die update binnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
hydex schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:27:
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn decoder handmatig kan updaten naar de laatste firmware?

Kreeg van tele2 te horen dat ik hem 24 uur moet laten aanstaan en dat ie dan vanzelf update. Niet dus.

Wellicht kan ik met een bepaalde toetsencombinatie automatisch die update binnen halen?
Is niet mogelijk.. het is de decoder in standby plaatsen, en dan zal die moeten updaten binnen ongeveer 10-20 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ken. schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:09:
[...]

Dat is ook mijn idee inderdaad. Als ik met Newsleecher wat binnenhaal zie je 'm echt naar de 1,5MB schieten en heel soms gaat 'ie er nog een fractie van een seconde overheen ook. Krijg er echt een gevoel bij dat het komt door een limitatie aan de maximale snelheid. Luxe probleem denk ik dan, maar toch.
Ik heb ook altijd nog 1,5 MB. Ik heb een tijd geleden (3 a 4 jaar terug) erover gebeld met tele2 (toen nog versatel). Zij vertelden me toen dat het waarschijnlijk aan mijn telefoonbekabeling lag. bladiebla natuurlijk, op de een of andere manier is het gewoon gecapped. Ik betwijfel ook of het een technisch tekort is of gewoon een setting (wellicht om de stabiliteit idd te vergroten). Maar op die manier is de geadverteerde 20 mb natuurlijk nooit te halen.

Zijn er hier ook mensen die wel meer dan 1,5 mbps halen en rond de 2000 of 2200 kbps halen?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
geerttttt schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:55:
[...]

Ik heb ook altijd nog 1,5 MB. Ik heb een tijd geleden (3 a 4 jaar terug) erover gebeld met tele2 (toen nog versatel). Zij vertelden me toen dat het waarschijnlijk aan mijn telefoonbekabeling lag. bladiebla natuurlijk, op de een of andere manier is het gewoon gecapped. Ik betwijfel ook of het een technisch tekort is of gewoon een setting (wellicht om de stabiliteit idd te vergroten). Maar op die manier is de geadverteerde 20 mb natuurlijk nooit te halen.

Zijn er hier ook mensen die wel meer dan 1,5 mbps halen en rond de 2000 of 2200 kbps halen?
zal wel met de beperking van het modem te maken hebben denk ik.
en misschien ook om telefonie en televisie gewoon een gegarandeerd stukje bandbreedte toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Laatst online: 21-08 06:55
Weet iemand van jullie wat de meest recente firmware update is van jullie decoder?
Kun je vinden onder instellingen decoder.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Laatst online: 23-06 13:57
Heeft tele2 zo'n zelfde kaart als bijvoorneeld Digitene van KPN? Dit ivm een HTPC kaartlezer.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Damien2004 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:00:
Heeft tele2 zo'n zelfde kaart als bijvoorneeld Digitene van KPN? Dit ivm een HTPC kaartlezer.
NEE....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 3 weken mijn tele2 super pakket (20mbit) binnen. Alles direct aangesloten via de 5 pins telefoonstekker op de hoofdaansluiting en met een telefoonkabeltje direct naar het modem. Nou niet werken dus :(... Power lampje brande en Status lampje knipperend om de seconde en voor de rest alles uit. Ik dus die hoofdaansluiting uit elkaar gehaald blijkt niks aangesloten te zitten :S Foutje van me vorige bewoner ofzo.. ben net verhuist. Maar goed nu is dus het probleem dat ik op de 5 pins stekker ( de hoofdaansluiting zeg maar alles zelf moet aansluiten want het is nu toch wel belangrijk dat me internet het gaat doen. Nou heb ik gegoogled en gelezen dat het enige wat belangrijk is ( aangezien ik geen vaste telefonie gebruik omdat ik alles mobiel doe ) dat de horizontale aansluitpunten de rode en blauwe kabel aangesloten hebben. Nou werkt dat dus niet.. en nu is het probleem dat er meerdere rode kabels zijn om precies te zijn heb ik 2x geel, 2x groen, 2x blauw, 2x rood. Kan iemand mij helpen? Ik zou erg graag op me eigen internet willen surfen ipv de onbeveiligde buren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help plse :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
je hebt voor het signaal altijd 2 draden nodig! Dit wordt dus ECHT proberen! Maar even een simpele aansluiting die je makkelijk kan aansluiten elke keer en dan maar naar de modem kijken( 1 min wachten of het lampje blijft branden).

eventueel kan je wel Tele2 bellen voor een lijnmeting.
ps: als echt niks werkt en een lijnmeting meld alles in orde dan zou ik kpn om hulp vragen ( via tele2 ) die kunnen het met een pieper wel achterhalen hoe het aangesloten moet zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door freedzed6 op 23-12-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb beide rode en blauwe gebruikt in elke mogelijke combinatie. Niet elke keer 1 minuut gewacht. Misschien is dat de boosdoener. Ik heb ook de rode en de blauwe direct aangesloten op de splitter onder de kopjes lijn en vanuit daar een telefoonlijn naar het modem. Dat werkte ook niet. Ik heb tele2 inmiddels gesproken en het enige wat hun me kunnen bieden is een KPN monteur die het ISHRA punt komt herstellen :S. Zo moeilijk kan het toch niet zijn als t alleen een rode en een blauwe kabel is.. Het is niet dat ik inzit over de kosten van een monteur het is meer dat ik hier al zolang zit zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:37:
Ik heb nu al 3 weken mijn tele2 super pakket (20mbit) binnen. Alles direct aangesloten via de 5 pins telefoonstekker op de hoofdaansluiting en met een telefoonkabeltje direct naar het modem. Nou niet werken dus :(... Power lampje brande en Status lampje knipperend om de seconde en voor de rest alles uit. Ik dus die hoofdaansluiting uit elkaar gehaald blijkt niks aangesloten te zitten :S Foutje van me vorige bewoner ofzo.. ben net verhuist. Maar goed nu is dus het probleem dat ik op de 5 pins stekker ( de hoofdaansluiting zeg maar alles zelf moet aansluiten want het is nu toch wel belangrijk dat me internet het gaat doen. Nou heb ik gegoogled en gelezen dat het enige wat belangrijk is ( aangezien ik geen vaste telefonie gebruik omdat ik alles mobiel doe ) dat de horizontale aansluitpunten de rode en blauwe kabel aangesloten hebben. Nou werkt dat dus niet.. en nu is het probleem dat er meerdere rode kabels zijn om precies te zijn heb ik 2x geel, 2x groen, 2x blauw, 2x rood. Kan iemand mij helpen? Ik zou erg graag op me eigen internet willen surfen ipv de onbeveiligde buren :+
een foto van het isra punt zou helpen.
er zijn een hoop foto's namelijk op internet en mijn isra punt heb ik zelf ook al een keertje open gesloopt per ongeluk (tja het grote mysteri van het aansluiten van een adsl eind jaren 90) dan zie je een vaag kastje met een paar draadjes en dan wil je dat openmaken :D)

maar maak even een fotootje van het isra punt en je kabel
en foto zegt meer dan 1000 woorden zeggen ze toch wel eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dank voor jullie reacties :) Maar tussen nu en 14.00h komt er een KPN monteur om het ISRA punt te herstellen :D En dit alles gratis met dank aan tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou tele2 monteur is geweest alleen ik zit rond de 1300 kb/s soms net ietsje meer voor een paar seconden. Terwijl ik wel dicht bij de centrale zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
hai,

Kon het met de zoekfunctie niet vinden, maar, heeft iemand enige idee waar mijn
M knoppen op mijn afstandsbediening voor zijn?

Zijn dat vrij te programeren macro's? Dat zou echt heel fijn zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Hallo allemaal,
ben nieuw op dit forum. Maar ik volg dit topic al een tijdje. Ik heb tele2compleet. Ik krijg nu 4mb (tele2 zegt dat het niet sneller kan), met een afstand van 850 meter van de centrale. Kan ik alsnog proberen om 20mb op te eisen bij tele2? aangezien dat zeker wel haalbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
thobe schreef op zondag 28 december 2008 @ 15:09:
Hallo allemaal,
ben nieuw op dit forum. Maar ik volg dit topic al een tijdje. Ik heb tele2compleet. Ik krijg nu 4mb (tele2 zegt dat het niet sneller kan), met een afstand van 850 meter van de centrale. Kan ik alsnog proberen om 20mb op te eisen bij tele2? aangezien dat zeker wel haalbaar moet zijn.
afstand tot de centrale is inderdaad een belangrijk punt als het aankomt op snelheid
maar helaas zijn er in nederland nogsteeds centrales waar geen adsl2+ beschikbaar is. en dan is tele afhankelijk van wat kpn als maximale snelheid kan en wil doorgeven. en vaak is dat 4mbit. dus ik denk dat opeisen weinig nut heeft. je kan natuurlijk altijd vragen waarom je 4mbit krijgt en je geen genoegen neemt met een antwoord "het kan niet sneller" je wilt de technisch uitleg horen desnoods wil je iemand van de technische dienst spreken.(die moeten dan binnen 10 dagen jouw terugbellen, dit is de standaard doorloop tijd voor die afdeling bij tele2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds nu ongeveer 2 maanden ook het tele2 alles in 1 pakket. Hiervoor Orange / Online 20Mbit verbinding gehad met altijd een download snelheid van max ongeveer 2mb p/s.

Na de overstap naar Tele2, niks veranderd aan het ISRA punt en die situatie verder, alles aangesloten en zit rond de 1 mb p/s als ik de 100bin file van versatel download om de soort van snelheids test te doen.
Als ik de TV decoder aan zet zakt dit verder weg tot 400kb / 500kb en hoger komt die dan niet, zowel draadloos als via een rechtstreekse kabel vanaf mijn notebook (ongeveer 1 meter kabel om te testen).
Voor de zekerheid (don't ask why) toch het ISRA punt laten controleren en 'mooi' laten maken maar nog geen verschil.
Zonder tv zit ik dus op een snelheid van ongeveer 1 mb p/s download en met tv ongeveer de helft.

Tele2 support al gebeld en werd eerst afgescheept dat ik het niet juist zou hebben aangesloten, volgens hun zou het signaal in orde moeten zijn, ongeveer 15Mbit wat zij konden meten (wat ik al gek vind want via Orange in dezelfde centrale wat nog geen paar honderd meter van mijn huis is haalde ik altijd de volle 20Mbit).

Kan het toch niet het modem zijn wat wellicht de snelheid niet helemaal goed aan kan?

On a positive note, verder eigenlijk nog geen problemen ondervonden met Tele2, TV gaat ook goed en redelijk beeld op een 37" LCD (verschild nog wel per zender en nog geen UPC qual maar toch), vind het alleen jammer / raar dat dit zo met de snelheid om gaat, en je dan via de helpdesk afgescheept word....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:41:
Ik heb sinds nu ongeveer 2 maanden ook het tele2 alles in 1 pakket. Hiervoor Orange / Online 20Mbit verbinding gehad met altijd een download snelheid van max ongeveer 2mb p/s.
Welkom bij Tele2. Ik zit ook slechts 300 meter van de centrale, heb alles zo optimaal mogelijk ingesteld, maar kom niet verder dan 1.5mb/s. Alle providers die hier 20 mbit leveren geven aan dit te kunnen halen, zo ook Tele2. Maar helaas wordt je eigenlijk een beetje bedrogen. Verder leveren ze uiteraard wat ze moeten leveren, namelijk stabiel internet en telefonie +opt. TV.
Daarnaast valt me de ping tijden in online games nogal tegen, voorheen bij Solcon op het kpn netwerk altijd stabiel rond de 40 msec, maar nu 60 - 70 msec. Zo zie je maar dat goedkoop soms ook nadelen heeft. Want dat is naar mijn mening het verschil waar je voor betaald (dat schaap heet niet voor niets Cheap :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Oké. Bedankt, ik zal een nette email/brief maken met daarin mijn verhaal. Heb via BBned opgezocht en wat blijkt:

ADSL is beschikbaar, ADSL2+ is beschikbaar, SDSL bundeling is beschikbaar, Linesharing is beschikbaar, dit is een BBned locatie. Centrale: Drn - C (Dieren centrum), de afstand is precies 854 meter.

Ik zal dus gewoon met gemak die 20mb kunnen ontvangen. In ieder geval kunnen alice en kpn het wel volgens hun site.

Ik neem aan dat tele2 zelfde centrale gebruikt, dus ze moeten mij gewoon adsl2+ kunnen leveren. Dus ik zal zeker een technische verklaring vragen.

in ieder geval bedankt, en ik zal nog laten weten wat Tele2 hierop te melden heeft. er is namelijk geen enkele reden om mij geen adsl2+ te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjakie334 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:02:
[...]

Welkom bij Tele2. Ik zit ook slechts 300 meter van de centrale, heb alles zo optimaal mogelijk ingesteld, maar kom niet verder dan 1.5mb/s. Alle providers die hier 20 mbit leveren geven aan dit te kunnen halen, zo ook Tele2. Maar helaas wordt je eigenlijk een beetje bedrogen. Verder leveren ze uiteraard wat ze moeten leveren, namelijk stabiel internet en telefonie +opt. TV.
Daarnaast valt me de ping tijden in online games nogal tegen, voorheen bij Solcon op het kpn netwerk altijd stabiel rond de 40 msec, maar nu 60 - 70 msec. Zo zie je maar dat goedkoop soms ook nadelen heeft. Want dat is naar mijn mening het verschil waar je voor betaald (dat schaap heet niet voor niets Cheap :P ).
Online gamen op pc doe ik niet (meer), tegenwoordig via de xbox360 en dat gaat wel gewoon prima in bijv Halo3 of GTA4 online.
Ik blijf me af vragen waarom het verschil met bijv een andere provider.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjakie334 schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:02:
[...]

Heb ik ook. Firefox geeft met ophalen van 1 gb bestand snelheid van 1.5-1.6 mb/s aan. Zit op iets meer dan 700 meter van de centrale. Haalde met Online een hogere snelheid. Volgens mij zit tele2 toch echt ergens dwars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De '15 Mbit cap' van Tele2 is al vaker vermeld in dit forum en zelfs in dit topic.
Hij geldt niet voor alle abonnees. Dat hangt af aan welke centrale je zit. Ga er maar vanuit
dat de meeste centrales die hebben. Zo wordt het netwerk stabiel gehouden en overbelasting voorkomen.
De meeste belasting voor het netwerk wordt veroorzaakt door de tv-streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 00:47:
De '15 Mbit cap' van Tele2 is al vaker vermeld in dit forum en zelfs in dit topic.
Hij geldt niet voor alle abonnees. Dat hangt af aan welke centrale je zit. Ga er maar vanuit
dat de meeste centrales die hebben. Zo wordt het netwerk stabiel gehouden en overbelasting voorkomen.
De meeste belasting voor het netwerk wordt veroorzaakt door de tv-streams.
En dat is dan mijn 'probleem'? Ik adverteer niet met 20Mbit verbindingen... om de stabiliteit te waarborgen oke, maar vermeld dat er dan gewoon bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:41:

Na de overstap naar Tele2, niks veranderd aan het ISRA punt en die situatie verder, alles aangesloten en zit rond de 1 mb p/s als ik de 100bin file van versatel download om de soort van snelheids test te doen.
Als ik de TV decoder aan zet zakt dit verder weg tot 400kb / 500kb en hoger komt die dan niet, zowel draadloos als via een rechtstreekse kabel vanaf mijn notebook (ongeveer 1 meter kabel om te testen).
Voor de zekerheid (don't ask why) toch het ISRA punt laten controleren en 'mooi' laten maken maar nog geen verschil.
Zonder tv zit ik dus op een snelheid van ongeveer 1 mb p/s download en met tv ongeveer de helft.

Tele2 support al gebeld en werd eerst afgescheept dat ik het niet juist zou hebben aangesloten, volgens hun zou het signaal in orde moeten zijn, ongeveer 15Mbit wat zij konden meten (wat ik al gek vind want via Orange in dezelfde centrale wat nog geen paar honderd meter van mijn huis is haalde ik altijd de volle 20Mbit).

Kan het toch niet het modem zijn wat wellicht de snelheid niet helemaal goed aan kan?

On a positive note, verder eigenlijk nog geen problemen ondervonden met Tele2, TV gaat ook goed en redelijk beeld op een 37" LCD (verschild nog wel per zender en nog geen UPC qual maar toch), vind het alleen jammer / raar dat dit zo met de snelheid om gaat, en je dan via de helpdesk afgescheept word....
kan zijn dat je een 2e hands modem heb gekregen. de 1e generatie (en misschien ook wel de 2e) had een stuk lagere intrainwaardes en metname draadloos was een stuk minder. als voorbeeld oude modem: beneden op 2 meter van het modem 65% signaal sterkte. op zolder 25% en dus zo goed als niet te gebruiken. nieuwe modem: beneden op 2 meter van het modem 90% signaal sterkte, op zolder 65% signaal sterkte. bij de buren op zo'n 20 meter van het modem (dus door 2 buitenmuren heen) 45%. dus dat gaat net aan. of het aan de adapters ligt of aan het modem zelf dat moet je mij niet vragen maar dit zijn gewoon feiten waarvan tele2 afweet. dus ik zou toch blijven bellen net zolang tot ze een case maken en je dus doorsturen naar de technische dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 08:17:
[...]

En dat is dan mijn 'probleem'? Ik adverteer niet met 20Mbit verbindingen... om de stabiliteit te waarborgen oke, maar vermeld dat er dan gewoon bij. ;)
ze adverteren met abonnementen tot 20 mbit en 20 mbit gegarandeerd. maar ook dit is al zo vaak gemeld dat je dat nou wel eens een keer had mogen weten.
en je bent nou eenmaal niet de enige op deze wereld. met name mensen die verder van de centrale zitten zijn nou eenmaal beter af met die iets lagere en stabielere verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door Mili op 30-12-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

[...]

Ben het wel met angelo eens. 20 mb is niet de snelheid die theoretisch/praktisch gezien mogelijk is. Ook al sluit ik het modem aan in de centrale zelf, dan nog haal ik die snelheid niet. De mate waarin de snelheid afneemt moet evenredig zijn aan de afstand tot de centrale, en niet bij voorbaat al 25% gereduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:44:
[...]

ze adverteren met abonnementen tot 20 mbit en 20 mbit gegarandeerd. maar ook dit is al zo vaak gemeld dat je dat nou wel eens een keer had mogen weten.
en je bent nou eenmaal niet de enige op deze wereld. met name mensen die verder van de centrale zitten zijn nou eenmaal beter af met die iets lagere en stabielere verbinding.
Volgens mij klopt dit niet helemaal, want nogmaals waarom is dit dan enkel zo ingeregeld bij Tele2 en niet bij andere providers? Dat er het eea al vaak is vermeld wilt niet zeggen dat dat dan maar geaccepteerd moet worden.

Waarschijnlijk ben jij zo'n tele2 support medewerker aan je afwimpelings reactie te zien ;) maar feit blijft dat dit gewoon 'raar' is, verklaar het dan is, en kom aub niet met stabielere verbinding voor mensen wat verder van de centrale, om 1 voorbeeld te noemen en weer terug te komen op bijv Online, mijn broer en wat vrienden wonen 4 straten verder weg en maakt gebruik van de zelfde centrale in de wijk(dus die naast mijn huis) en zit continu op een snelheid van ongeveer 1.6mb p/s en heeft absoluut geen last van stabiliteits problemen (al ruim 2 jaar klant daar).

Wireless heb ik geen problemen, heb een verbinding continu van 100% signaal met het modem van Tele2 dus dat is het probleem ook niet.

Omdat wij zakelijk ook gebruik maken van Tele2 ben ik overgestapt mocht deze vraag gesteld worden.

En nogmaals, buiten de snelheid heb ik wat dat betreft niks te klagen mbt Tele2, vind dit gewoon een vreemde zaak ivm bijvoorbeeld andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er trouwens in het modem terug te vinden op welke snelheid hij 'intraind' ???
Met het gewone 'user' account kan ik dit niet terug vinden... ben daar wel benieuwd naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:53:
is er trouwens in het modem terug te vinden op welke snelheid hij 'intraind' ???
Met het gewone 'user' account kan ik dit niet terug vinden... ben daar wel benieuwd naar..
Ik geloof het niet, tele2/versatel heeft de firmware van het modem zo bewerkt dat dit soort waardes niet meer te achter halen zijn.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:07:
[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal, want nogmaals waarom is dit dan enkel zo ingeregeld bij Tele2 en niet bij andere providers? Dat er het eea al vaak is vermeld wilt niet zeggen dat dat dan maar geaccepteerd moet worden.

Waarschijnlijk ben jij zo'n tele2 support medewerker aan je afwimpelings reactie te zien ;) maar feit blijft dat dit gewoon 'raar' is, verklaar het dan is, en kom aub niet met stabielere verbinding voor mensen wat verder van de centrale, om 1 voorbeeld te noemen en weer terug te komen op bijv Online, mijn broer en wat vrienden wonen 4 straten verder weg en maakt gebruik van de zelfde centrale in de wijk(dus die naast mijn huis) en zit continu op een snelheid van ongeveer 1.6mb p/s en heeft absoluut geen last van stabiliteits problemen (al ruim 2 jaar klant daar).
ehm ik ben in geen enkele manier betroken bij tele 2 ik ben iemand die alleen baat heeft gehad bij een stabilisering door mijn provider.
mijn oom die woont op 300m van de centrale en haalde eerst altijd 20mbit zonder schokken. maar omdat ik zelf woon ik op 2300m van de central en nadat bij mijn provider(dezelfde als me oom) heb geklaagt hebben ze wat veranderd in de centrale waardoor ik nu een stabiele verbinding heb waarbij ik intrain tussen de 7,6 en 8,0 waar het voor die verandering max 7mbit was en ik kon iedere dag wel 3 keer het modem resetten.
en ik heb geen zin in ruzies hierover. als je maar een klein beetje op de hoogte was van hoe een centrale werkte dan had je dit begrepen. maarja ik zal in de toekomst jouw berichtjes maar negeren om ongewest flamen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op woensdag 31 december 2008 @ 05:45:
[...]

ehm ik ben in geen enkele manier betroken bij tele 2 ik ben iemand die alleen baat heeft gehad bij een stabilisering door mijn provider.
mijn oom die woont op 300m van de centrale en haalde eerst altijd 20mbit zonder schokken. maar omdat ik zelf woon ik op 2300m van de central en nadat bij mijn provider(dezelfde als me oom) heb geklaagt hebben ze wat veranderd in de centrale waardoor ik nu een stabiele verbinding heb waarbij ik intrain tussen de 7,6 en 8,0 waar het voor die verandering max 7mbit was en ik kon iedere dag wel 3 keer het modem resetten.
en ik heb geen zin in ruzies hierover. als je maar een klein beetje op de hoogte was van hoe een centrale werkte dan had je dit begrepen. maarja ik zal in de toekomst jouw berichtjes maar negeren om ongewest flamen te voorkomen.
Ik ben niet iemand die het op de persoon speelt, maar wil hier toch even op reageren want nu lok je gewoon een flame uit en jezelf maar indekken in deze post.. Zag je die mooie smiley niet in mijn reactie op jouw eerdere post? maar goed daar begin ik niet aan want wil jou absoluut niet aan het huilen krijgen deze oudjaars dag.

Maar nogmaals, en ik hoef niet op de hoogte te zijn van hoe een centrale werkt want ben maar een consument (ICT Beheerder bij een groothandel, maar dat doet er nu niet toe) die afgaat op de aanbiedingen van deze provider en nergens word daar vermeld dat je door stabiliteit niet max je 20mbit haalt, dit kan ik wel terug vinden hier op het forum en waarschijnlijk andere forum's ook maar niet bij de Provider zelf, zoals ik eerder al poste werd ik door tele2 support afgescheept want het zou wel aan mijn config liggen en heb ik deze redenen niet gehoord van die medewerkers. Dus jij verwacht dat de 'consument' eerst alle forums mbt internet gaat afzoeken om zo tot een conclusie te komen? denk dat niet iedereen zo bovenop oa tweakers zit en ik wil hier gewoon een duidelijk antwoord op. Want zoals in dit topic te lezen is halen sommige dus schijnbaar wel de volledige 20mbit (Inrichting centrale verschil waarschijnlijk), en in vergelijking met andere providers...

Offtopic... Iedereen een gezonde en veilige jaarswisseling toegewenst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Largo schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:07:
[...]

Ben het wel met angelo eens. 20 mb is niet de snelheid die theoretisch/praktisch gezien mogelijk is. Ook al sluit ik het modem aan in de centrale zelf, dan nog haal ik die snelheid niet. De mate waarin de snelheid afneemt moet evenredig zijn aan de afstand tot de centrale, en niet bij voorbaat al 25% gereduceerd.
Right! Een sync van een ADSL2+ modem in de centrale ligt rond de 23-24 Mbit/s. Je hebt klanten die rond de 21mbit/s sync maakte dus tja 20mbit is mogelijk met adsl2+. Er is een hele discussie geweest over Tele2 en hier werd vaak gemeld dat klanten op 15mbit/s zitten maar dit bij de helpdesk werd uitgelegd om de diensten van klanten stabiel te laten draaien! Tja ik heb liever ook 15mbit/s met een prima telefoon abbo erbij dan dat ik 21mbit/s haal en mijn telefoon en TV de halve dag eruit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:53:
gewoon even een andere ADSL2+ modem erbij pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
freedzed6 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:48:
[...]

gewoon even een andere ADSL2+ modem erbij pakken!
sinds waarneer werken niet tele2 modems op een tele2 abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 10:44:
[...]

Right! Een sync van een ADSL2+ modem in de centrale ligt rond de 23-24 Mbit/s. Je hebt klanten die rond de 21mbit/s sync maakte dus tja 20mbit is mogelijk met adsl2+. Er is een hele discussie geweest over Tele2 en hier werd vaak gemeld dat klanten op 15mbit/s zitten maar dit bij de helpdesk werd uitgelegd om de diensten van klanten stabiel te laten draaien! Tja ik heb liever ook 15mbit/s met een prima telefoon abbo erbij dan dat ik 21mbit/s haal en mijn telefoon en TV de halve dag eruit liggen.
Mee eens, maar het ging mij erom dat mij dit niet vermeld werd op de support desk van Tele2 en ik dit nergens kan terug vinden bij hun op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Mili schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:59:
[...]

sinds waarneer werken niet tele2 modems op een tele2 abonnement?
Ze hoeven ook niet te werken!
Ze moeten intrainen met de DSLAM. Dan weet je gelijk je modemprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
[...]
Ik weet niet welke problemen je hebt en dus weet ik niet waar jij het over hebt.
Ik had het niet specifiek tegen jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
cornfed99111 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 01:04:
[...]

Ze hoeven ook niet te werken!
Ze moeten intrainen met de DSLAM. Dan weet je gelijk je modemprofiel.
owk ik heb ooit geprobeerd een linksys WAG54GS aan te sluiten en daar bleven de lampjes rood dus ik kon er weinig mee :
cornfed99111 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 01:11:
[...]

Ik weet niet welke problemen je hebt en dus weet ik niet waar jij het over hebt.
Ik had het niet specifiek tegen jou.
hij is gewoon een beetje pissed off omdat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt.
gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha pissed off niet hoor, tegendeel juist want nergens lees je iets in die richting. Lees anders bepaalde posts 3 x voor je erop reageerd.
Ik wou uitleg over waarom het verschil en dat is nu volgens mij wel duidelijk.
Mbt het intrainen dat ga ik vanavond even proberen, eerst even slapen. Hoop dat iedereen (net als ik) een mooie jaarswisseling heeft gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Hier ook 20mbit abo (compleet-pakket), maar haal ook maar 1.6mb/s. In het begin(3-4 jaar terug) had ik maar 1.5mb/s.
Volgens deze site is mijn afstand 1500m
http://pcdb.bbned.nl/

Wel valt me op als ik grabit gebruikt dat mijn snelheid begint bij 3mb en langzamerhand naar 1.6mb/s gaat in ong.5 sec.
Ook een keer gehad dat mijn snelheid maar 1mb/s was, maar door ff de modem te resetten( stekker eruit voor ong. 10 min), kreeg ik weer mijn gewone snelheid.

Binnekort ben ik van plan om mijn tv stop te zetten en naar ziggo te gaan denk ik, want vind de tv niet echt super. Elke keer bij het zappen, is het beeld ff stil ook als ik het geluid langzamer of harder zet.
Pas geleden bijna 2 wkn geen werkende diensten gehad, ook om dit weer te voorkomen besloten om de tv stop te zetten, mocht er weer een storing zijn, dan kan ik tenminste nog tv kijken.

Voor die 2wkn storing,had ik via tele2 gecrediteerd, scheelt weer de helft van het maandabo.Daarbij deden ze niet moeilijk mee.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Heey Tweakers,

Ik heb hetvolgende vraag.

Ik heb nu Tele2 met internet en telefonie. Op 5 januari zal ik ook Tele2 TV krijgen.
Wij hebben namelijk 2 tv's.
Ik kan nu een 2de decoder aanvragen bij tele2 voor 50 euri dat ga ik ook doen.

maar nu hetvolgende :

Ik heb gelezen op tweakers dat als je tele2 tv wilt gebruiken je die 2 speciale poorten moet gebruiken op de modem?
Klopt dit ?

Nu is dat geen probleem op de begane grond waar onze 1ste tv staat , daar staat namelijk ook de modem, maar voor onze 2de tv die op zolder zit. Daar hebben wij alleen een netwerk switch staan. Kan ik via deze switch op zolder tv pakketjes ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als de switch aangesloten is op de speciale tv ports dan kan dat.(volgens mij de 2 bovenste onderste ports is voor tv)

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 01-01-2009 20:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
thobe schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:20:
Oké. Bedankt, ik zal een nette email/brief maken met daarin mijn verhaal. Heb via BBned opgezocht en wat blijkt:

ADSL is beschikbaar, ADSL2+ is beschikbaar, SDSL bundeling is beschikbaar, Linesharing is beschikbaar, dit is een BBned locatie. Centrale: Drn - C (Dieren centrum), de afstand is precies 854 meter.

Ik zal dus gewoon met gemak die 20mb kunnen ontvangen. In ieder geval kunnen alice en kpn het wel volgens hun site.

Ik neem aan dat tele2 zelfde centrale gebruikt, dus ze moeten mij gewoon adsl2+ kunnen leveren. Dus ik zal zeker een technische verklaring vragen.

in ieder geval bedankt, en ik zal nog laten weten wat Tele2 hierop te melden heeft. er is namelijk geen enkele reden om mij geen adsl2+ te leveren.
Dat BBned er wel ADSL2 levert wil niet zeggen dat Tele2 in de betreffende centrale ook apparatuur heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
Al zou Tele2 niet adsl2+ kunnen leveren op mijn adres (ik heb nog geen reactie ontvangen), hoezo leveren me ze dan in ieder geval niet volledig adsl. (dus tot 8mb). Dan doen ze tenminste het maximale om in die buurt van 20mb te komen. Maar op dit moment heb ik sterk het idee (vooral na dit topic gelezen te hebben) dat Tele2 mooi adverteerd maar daar maar weinig van nakomt.

Overigens ben ik qua de rest een tevreden gebruiker: verbinding is stabiel, en kwaliteit van telefoon is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
thobe schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:17:
Al zou Tele2 niet adsl2+ kunnen leveren op mijn adres (ik heb nog geen reactie ontvangen), hoezo leveren me ze dan in ieder geval niet volledig adsl. (dus tot 8mb). Dan doen ze tenminste het maximale om in die buurt van 20mb te komen. Maar op dit moment heb ik sterk het idee (vooral na dit topic gelezen te hebben) dat Tele2 mooi adverteerd maar daar maar weinig van nakomt.

Overigens ben ik qua de rest een tevreden gebruiker: verbinding is stabiel, en kwaliteit van telefoon is goed.
In gebieden waar Tele2 zelf geen apparatuur heeft staan word gebruik gemaakt van het netwerk van KPN. Er is slechts een overeenkomst om tot 4Mbit dan aan te kunnen bieden.

Gelukkig zit op 80-90% van de colo's apparatuur van tele2 zelf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Laatst online: 13-09 14:30

hefaistos

feestelijk gehandicapt

23 december jongstleden zou op mijn adres Tele2 20mbit + telefonie geleverd worden, met nummerbehoud. Ik kom van Planet IPB (is KPN geworden), en ik wilde besparen. Bovendien zat er een laptopje gratis bij, dus ik vond het best.

Nu is het 03/01/2009 en mijn verbinding werkt nog steeds niet. Bij het porteren van het nummer is er een andere meneer uit mijn dorp, die hetzelfde nummer gekregen heeft, en hij heeft feitelijk mijn internet-aansluiting - en dus ook mijn telefoonnummer :+. En wat ze bij Tele2 doen:

• kunnen melding maken
• geven call door aan 2e lijns
• kunnen níet doorverbinden met iemand die ietwat meer kennis heeft (lees: 2e lijns, of supervisor)

Komt er voor mij op dit moment dus op neer: zodra je je probleem op wil lossen, ben je nergens bij Tele2.

Ik type deze post btw via een open verbinding in de buurt

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Iemand hier actuele ervaringen met het overstappen van een bestaand abbo bij KPN (oude planet) naar een tele2 bellen + internet abbo?

Gaat hier dus om een telco-telco migratie.
Heb m'n huidig abbo bij kpn moeten opzeggen anders zou ik er weer 1 jaar aan vastzitten. Loopt op 7 februari af.

Wat is op dit moment ongeveer de migratie tijd bij een telco-telco migratie?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Door verhuizing helaas afscheid aan t nemen van Tele2. Heb 2 jaar perfect internet+bel gehad van ze. Had n Compleet abo van 20Mb doordat ik 2.4 km van wijkkast (3313AT) zit uiteraard slechts 8Mb gehaald maar zat voor mij. Nu woon ik in Dordrecht en ga naar Zwijndrecht waar ik 400 meter van wijkkast (3335XH) zit helaas blijkbaar geen plek meer voor nieuwe tele2 aansluitingen daar waardoor ik risico maar neem om met alice in zee te gaan. Ben benieuwd. Hoop dat tzt toch weer terug kan als er weer plek is in de wijkkast.

Had dan ook graag tv erbij afgenomen. Want UPC is qua prijs iets te gortig aan het worden en Digitenne net iets te drama qua beeld. Weet iemand de bitrate van Tele2 tv 4 a 5 Mbps? Digitenne is dacht k iets van 2 a 2.5 Mbps toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ik heb de sprong ook maar gewaagd. Van Telfort naar Tele2... Verplicht, maar helaas. Bij het aanmelden hoor ik dat ik 18 februari internet heb. Pff. Wat duurt dat lang :( Maar goed.. Dat moet dan maar even.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik merk nu ooik dat als ik bijv azureus aan heb staan de tv begint te stotteren e.d.
Ik dacht dat dat een 'vast' stiukje bandbreedte was maar dat is dus niet zo, vind het wel jammer want bijv bij UPC staat het echt los van elkaar... tv en internet...
Maar goed, interactieve tv staat nog in de kinderschoentjes dus ik wacht rustig af... maar jammer vind ik het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:11:
ik merk nu ooik dat als ik bijv azureus aan heb staan de tv begint te stotteren e.d.
Ik dacht dat dat een 'vast' stiukje bandbreedte was maar dat is dus niet zo, vind het wel jammer want bijv bij UPC staat het echt los van elkaar... tv en internet...
Maar goed, interactieve tv staat nog in de kinderschoentjes dus ik wacht rustig af... maar jammer vind ik het wel....
Bandbreedte hoort wel gereserveerd te zijn. Mocht je toch problemen hebben en het kunnen reproduceren dan ben ik erg geinterreseerd.

Er is al een probleem gevonden met torrents aan hebben staan + telefonie, word nu een oplossing voor gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

peer

oeps

Zijn er meer mensen die problemen hebben met telefonie?
Wordt af en toe gebeld op mijn mobiel, dat we de hele dag al in gesprek zijn.
Pak ik de huistelefoon dan heb ik gewoon kiestoon.
Hierna kan ik ook weer normaal gebeld worden.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:20:
[...]

Bandbreedte hoort wel gereserveerd te zijn. Mocht je toch problemen hebben en het kunnen reproduceren dan ben ik erg geinterreseerd.

Er is al een probleem gevonden met torrents aan hebben staan + telefonie, word nu een oplossing voor gezocht.
Net thuis met lunch nog even gekeken, zonder tv (ik heb nog geen telefoon aangesloten dus dat gebruik ik (nog) niet) zit ik constant op 1.05mb p/s via de versatel 100mb bin, dit ook in azureus met een populaire torrent van 4gb, echter als ik dan de tv aanzet zakt de snelheid en begint het beeld op tv te stotteren, is dus reproduceerbaar bij mij thuis. Situatie is als volgt:

Het modem zit rechtstreeks zonder splitter op het ISRA punt, met een kabeltje van denk 30cm. (onlangs ook ons ISRA punt laten NAkijken en mooi laten makeN)
Vanaf het modem naar de tv decoder gaat via een netwerk kabel van ongeveer 1,5 meter, staat redelijk dicht bij elkaar, andere bekabeling geprobeert maar idem dito. De pc's en notebooks zijn draadloos wat verder perfect werkt, geen uitval of snelheids verlies (dus die 1.05mb p/s max wat voorheen bij Online dus tegen de 1.8 / 2mb p/s was).

Zijn er nog dingen die ikzelf kan nagaan thuis, of deze toch aanmelden bij tele2?
Iig bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Sendar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:33:
Ik heb de sprong ook maar gewaagd. Van Telfort naar Tele2... Verplicht, maar helaas. Bij het aanmelden hoor ik dat ik 18 februari internet heb. Pff. Wat duurt dat lang :( Maar goed.. Dat moet dan maar even.
Heb ik dus ook gedaan, dus ik denk nou dan probeer ik het dit keer (vorige sprong naar telfort ging ook niet soepel) beter te regelen. Dus Telfort er vanaf op 4 januari en Tele2 erop op 5 januari.
Tele2 melde netjes dat alles ging naar wens en 5 januari zou ik dus Tele2 hebben. Dit gebeurde ook alleen de modem met de monteur erbij konden pas op 14 januari :'( Na veel internetten en lezen kreeg ik mijn Zyxel van Telfort ook niet aan de praat op het Tele2 netwerk dus moest ik wachten....

Kortom overstappen van internet provider gaat nooit vlekkeloos.......morgen word een spannende dag! Als het goed is en alles loopt volgens wens dan heb ik weer internet! 8)7

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:11:
Of de download plannen op een later tijdstip of je bandbreedte knippen denk ik in Azureus. Torrents nemen nogal eens de volledige beschikbare bandbreedte dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:06:
[...]

Of de download plannen op een later tijdstip of je bandbreedte knippen denk ik in Azureus. Torrents nemen nogal eens de volledige beschikbare bandbreedte dacht ik.
Dat dacht ik dus ook, maar waar is de resterende 10 mbit van mijn 20mbit verbinding dan (zonder dat ik dan tv kijk?), want een vorige poster reageerde "Bandbreedte hoort wel gereserveerd te zijn." en ik dacht dat je oa daarom niet je volledige 20mbit haalt...
Ik dacht eigenlijk dat het zoiets was: 20mbit - 5 mbit (gereserveerd voor tv) - 5 mbit (gecapped ivm stabiliteit centrale wat hier beweerd word) = 10Mbit wat ik dus met alles zou moeten halen,...
TV word niet zo heel veel gekeken maar vervelend is het wel. Ik ga het zo even 'testen' en zal hier mijn 'bevindingen' posten straks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:28:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar waar is de resterende 10 mbit van mijn 20mbit verbinding dan (zonder dat ik dan tv kijk?), want een vorige poster reageerde "Bandbreedte hoort wel gereserveerd te zijn." en ik dacht dat je oa daarom niet je volledige 20mbit haalt...
Ik dacht eigenlijk dat het zoiets was: 20mbit - 5 mbit (gereserveerd voor tv) - 5 mbit (gecapped ivm stabiliteit centrale wat hier beweerd word) = 10Mbit wat ik dus met alles zou moeten halen,...
TV word niet zo heel veel gekeken maar vervelend is het wel. Ik ga het zo even 'testen' en zal hier mijn 'bevindingen' posten straks.
Gereserveerd alsin dat er voorrang word verleend. Om het moment dat je geen tv kijkt zal het ook geen snelheid kosten, op het moment dat je tv kijkt + iternet zal TV nooit haperen odmat dit verkeer voorrang krijgt op internet verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik heb me helemaal gek gezocht, maar kan de oplossing niet vinden! :(

Ik mag meeliften op de verbinding van de buren, ze hebben me de KEY gegeven.

Echter, ik kom maar niet op het netwerk!
Bij het inloggen krijg ik na verloop van tijd een uitroepteken in de verbinding.
Als ik een andere KEY gebruik (volgens XP pro een WEP Key), dan geeft hij aan het het fout is.

Weet iemand wat het is? Volgens de buren hebben ze geen MAC filter ( dan zou ik ook niet gedeeltelijk op de verbinding komen volgens mij? )

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:54:
Ik heb me helemaal gek gezocht, maar kan de oplossing niet vinden! :(

Ik mag meeliften op de verbinding van de buren, ze hebben me de KEY gegeven.

Echter, ik kom maar niet op het netwerk!
Bij het inloggen krijg ik na verloop van tijd een uitroepteken in de verbinding.
Als ik een andere KEY gebruik (volgens XP pro een WEP Key), dan geeft hij aan het het fout is.

Weet iemand wat het is? Volgens de buren hebben ze geen MAC filter ( dan zou ik ook niet gedeeltelijk op de verbinding komen volgens mij? )
Even onder "voorkeursnetwerken wijzigen" alle netwerken die daar staan verwijderen, en het dan nogmaals proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit heeft betrekking op de 'Tele2 ADSL-TELEFONIE-TV Topic' ??? ;)

Wat is de signaal sterkte van het netwerk van de buren bij jou? en voor het uitroepteken in beeld komt, heb je dan wel verbinding en toegang tot de router / internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Het vreemde is dat ik toen ik hier 3 jaar geleden ging wonen mijn snelheid strak op 20mbit lag. Na een half jaartje werd dit 15mbit. Nu heb ik sinds 3 a 4 maanden mijn abbo om laten zetten van Voetbal+20mbit Internet naar 20mbit Internet+Telefonie en sindsdien kom ik niet hoger dan 13mbit. Ga denk ik maar een klachtbrief sturen want dit gaat nergens meer over. Het viel ook op dat op het moment dat mijn telefonie actief werd mijn snelheid naar beneden ging.. Meer mensen gehad?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Devian schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:23:
[...]

Even onder "voorkeursnetwerken wijzigen" alle netwerken die daar staan verwijderen, en het dan nogmaals proberen?
Heb alles verwijderd.

Als ik inlog dan vraagt hij om de Key, na daarna zie ik "Netwerkadres verkrijgen" en dan komt het uitroepteken weer in beeld.
Als ik naar de details kijk, dan zie ik een IP adres met 169.254.XX.XX

Signaalsterkte is 4 van de 5 balkjes op 54Mbit.

Ik zit hemelsbreed 5 meter van de router met één dun houten vloertje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger_Ventura op 13-01-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien jouw firewall / internet security dat wat tegenhoud qua verbinding? probeer die is uit te schakelen en dan opnieuw verbinding te maken (puur om te testen natuurlijk), dan kan je het 1 van het ander uitsluiten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:42:
misschien jouw firewall / internet security dat wat tegenhoud qua verbinding? probeer die is uit te schakelen en dan opnieuw verbinding te maken (puur om te testen natuurlijk), dan kan je het 1 van het ander uitsluiten.....
Hier heb ik met alle andere netwerken geen last van, aangezien ik vaak mijn laptop meeneem en overal op kom, en nooit het probleem heb gehad wat ik nu heb.
Dit lijkt me dus niet aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat snap ik en ben ik met je eens, maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.....
Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2