American Express vraagbaak
https://wren.co/join/Devian
Je ip is iig niet goed, 169.X.X.X is automatisch toegewezen onzin adres van windowsStinger_Ventura schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:41:
[...]
Als ik naar de details kijk, dan zie ik een IP adres met 169.254.XX.XX
klinkt als een probleem met telefoon. die lijkt niet goed op te hangen na een gesprek en houdt dus de lijn bezet waardoor niemand je kan bellen. als je dan vervolgens zelf probeert te bellen en hangt daarna zelf op dan ben je uiteraard weer bereikbaar. kan je geen 100% zekerheid geven en aangezien het moeilijk reproduceerbaar is kan ik niet zo 1-2-3 een oplossing of een test bedenken buiten het aansluiten van een andere telefoonpeer schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:38:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met telefonie?
Wordt af en toe gebeld op mijn mobiel, dat we de hele dag al in gesprek zijn.
Pak ik de huistelefoon dan heb ik gewoon kiestoon.
Hierna kan ik ook weer normaal gebeld worden.
Als ik één letter in de key verander, dan krijg ik een foutmelding.Devian schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:56:
je vult de verkeerde key in
Mbt het IP adres: dit staat gewoon op DHCP via de router in mijn computer?
zou ik zelf een IP adres moeten invullen, en zo ja welke range?
American Express vraagbaak
192.168.1.100 (vrijwel zeker dat die nog niet gebruikt wordt).Stinger_Ventura schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:34:
[...]
Als ik één letter in de key verander, dan krijg ik een foutmelding.
Mbt het IP adres: dit staat gewoon op DHCP via de router in mijn computer?
zou ik zelf een IP adres moeten invullen, en zo ja welke range?
mask: 255.255.255.0
gate: 192.168.1.1
Zelf even DNS servers opzoeken en invullen!
Maakt niet uit.Pannekoek81 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:02:
Zelf heb ik tele2 compleet genomen na flink wat gedoe met UPC. TV beeld op mn breedbeeld tv met vriezer erachter was wel ok. Echter vind ik het op mn samsung lcd wat tegenvallen. Had er meer van verwacht, vraag me echter wel af, aangezien er een netwerk kabel loopt vanaf de modem naar de (lelijke en helaas geen HDMI) decoder, als je deze vervangt door een wat duurdere, maar mogelijk betere kabel of dan het beeld ook beter word? Of zijn al die netwerkkabels gelijk en is dit gewoon oplichterij?
Echter is de kas aanwezig dat de LCD techniek veroorzaakt dat het beeld tegenvalt. De tv zal dit beeld "upscalen", dit heeft kwalitietsverlies tot gevolg.
Verwijderd
Ben het met je eens dat de decoder wat lelijk oogt en ben benieuwd of evt een nieuwere versie voor betere qual kan zorgen door bijv hdmi te gebruiken oid. Ik denk dat op dit moment UPC het nog het beste doet qua digi tv....

Heb het beeld van Ziggo gezien op de 32inch lcd van mn ouders en dat is echt super mooi. helaas geen ziggo bij ons beschikbaar
Kwaliteit van de decoder zal de beeldkwaliteit niet verbeteren, daarvoor heb je gewoon meer bandbreedte nodig dan de 4mb die nu doorgegeven wordt.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:30:
het is duidelijk dat je vanaf bijv 37" met de huidige techniek van tele2 beter geen tv erbij kunt nemen, op een crt valt het volgens mij mee en heb je gewoon goed beeld. Ikzelf heb het op onze 40" lcd getest en is dan erg blokkerig, op de 32 " op de slaapkamer is het beeld redelijk tot goed qua ervaring.
Ben het met je eens dat de decoder wat lelijk oogt en ben benieuwd of evt een nieuwere versie voor betere qual kan zorgen door bijv hdmi te gebruiken oid. Ik denk dat op dit moment UPC het nog het beste doet qua digi tv....
Verwijderd
Ook dat idd, maar het is nog in de kinderschoentjes allemaal dus ik wacht gewoon af, maar voor de mensen die twijfelen om toch voor de tv dienst te gaan is dit eigenlijk wel een must om te weten. Juist omdat LCD / Plasma erg populair aan het worden is.Largo schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:34:
[...]
Kwaliteit van de decoder zal de beeldkwaliteit niet verbeteren, daarvoor heb je gewoon meer bandbreedte nodig dan de 4mb die nu doorgegeven wordt.
Ik gebruik Tele2 TV met een 50"Plasma scherm, en heb geen last van blokkerig beeld.
klopt maar de kwaliteit is nooit zo goed als Ziggo! Die leveren namelijk 4-12mbit/s streams aan! Ik kan ze gewoon naast elkaar testen .. Ziggo geeft beter beeld dan Tele2. Hopelijk dat Tele2 dit opgelost in de toekomst met VDSL en een nieuwe decoder.Devian schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:19:
Zoals ik al eerder zei is de kans groter dat het aan de TV ligt dan aan Tele2.
Ik gebruik Tele2 TV met een 50"Plasma scherm, en heb geen last van blokkerig beeld.
Toekomst is wanneer ongeveer? Zit momenteel in twijfel om voor televisie terug te gaan naar UPC (freedzed6 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:56:
[...]
... Hopelijk dat Tele2 dit opgelost in de toekomst met VDSL en een nieuwe decoder.

Heb jij een glazen bol?Pannekoek81 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 07:23:
[...]
Toekomst is wanneer ongeveer? Zit momenteel in twijfel om voor televisie terug te gaan naar UPC () en dan te kiezen voor HDTV
Als je nu een grote HD tv wil kopen zou ik voor upc gaan.
Ikzelf heb een 26" lcd (4 jaar geleden heel stoer
Had met vissen erin, maar die werkt niet vandaar de vraag. Misschien was het al keer ergens genoemdLargo schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:51:
[...]
Heb jij een glazen bol?
Als je nu een grote HD tv wil kopen zou ik voor upc gaan.
Ikzelf heb een 26" lcd (4 jaar geleden heel stoer) Ik blijf voorlopig bij tele2 en wacht de ontwikkelingen af.
Heb zelf 37" fullhd, (stelt tegenwoordig ook niks voor want lijkt wel alsof je voor een woonkamer van 4 bij 5 tegenwoordig 50" moet nemen

Internetsnelheid valt tegen zo'n 8 a 10 mb.
Decorder is traag.
Nu heb ik een LCD besteld, komt van de week.
Dus ik ging kijken voor een HDMI uitgang in de decoder, die toch nodig is voor digitale signalen( of zit ik fout
Dus zit er helemaal, dus ook geen digitale tv.
Ik heb zelf al wat rond gelezen, maar kan geen direct antwoord vinden op deze vraag.
Kan je digitale tv doorsturen met een scartkabel
Maar via scart krijg je dus ook gewoon een digitaal signaal op je tv?
Ik dacht altijd dat HDMI digitaal was en scart analoog.
Ze worden in de tv omgezet naar een digitaal signaal.
Smsje ontvangen dat de bestelling ontvangen was
15 januari nog een smsje ontvangen dat de bestelling nog steeds volgens planning verloopt.
Ik vroeg me af hoe het hiermee stond want ik kon nog niet inloggen want ik had geen brief ontvangen.
Ben ik gisteren op, blijkt er een fout in het adres of huisnummer te zitten. De bestelling was nu geannuleerd en ik kon het opnieuw aanvragen, doorlooptijd van 5 weken.
Nou lekker is dat. 24 Januari verhuisd naar me nieuwe appartement, kan ik nu nog 5 weken gaan wachten op internet.
Ik denk erover gewoon UPC te nemen, tv werkte al voor me verhuizing.
Heb je zonder de tv aan wel 20Mb dan? Volgens mij neemt tv +/- 5Mb van je volledige snelheid weg. Hoe verder je van de centrale woont, hoe lager de snelheid is. Als je dus via de speedcheck 12Mb/s gaat daar nog 5 van af voor de tv, meen ik opgevangen te hebben... Daarom hangt het echt van je verbinding af of je een tweede tv kan aansluitenVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:28:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar waar is de resterende 10 mbit van mijn 20mbit verbinding dan (zonder dat ik dan tv kijk?), want een vorige poster reageerde "Bandbreedte hoort wel gereserveerd te zijn." en ik dacht dat je oa daarom niet je volledige 20mbit haalt...
Ik dacht eigenlijk dat het zoiets was: 20mbit - 5 mbit (gereserveerd voor tv) - 5 mbit (gecapped ivm stabiliteit centrale wat hier beweerd word) = 10Mbit wat ik dus met alles zou moeten halen,...
TV word niet zo heel veel gekeken maar vervelend is het wel. Ik ga het zo even 'testen' en zal hier mijn 'bevindingen' posten straks.
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Verwijderd
Waar doe ik die postcode check?Matjan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:45:
[...]
Heb je zonder de tv aan wel 20Mb dan? Volgens mij neemt tv +/- 5Mb van je volledige snelheid weg. Hoe verder je van de centrale woont, hoe lager de snelheid is. Als je dus via de speedcheck 12Mb/s gaat daar nog 5 van af voor de tv, meen ik opgevangen te hebben... Daarom hangt het echt van je verbinding af of je een tweede tv kan aansluiten
Vandaag mij aangemeld voor tele2 compleet met de hele mikmak dus. Als het goed is heb ik op 8maart de aansluiting in huis...
Ik heb het nu 2 weken, maar traag vind ik nog een milde omschrijving van die decoder. Hij is afzichtelijk lelijk en verschrikkelijk traag. Veeeeeeel te traag, wat een k*****ding. Internet en telefoon ben ik verder wel tevreden over, al werkt het internet niet zo goed als een lijntje waar geen tv bij zit. Maar jezus, die decoder....Goldstrike36 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:01:
Ik heb nu net een maand tele2, ben er niet helemaal tevreden over.
Internetsnelheid valt tegen zo'n 8 a 10 mb.
Decorder is traag.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Via deze website kan je de afstand meten: http://www.speedtest.nl/ADSL/Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:01:
[...]
Waar doe ik die postcode check?
Vandaag mij aangemeld voor tele2 compleet met de hele mikmak dus. Als het goed is heb ik op 8maart de aansluiting in huis...
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Inderdaad de looks van 1980 en software van 1990. Regelmatig dat ik het hele scherm zie zoals het onopgemaakt is (dus onopgemaakte buttons en dergelijke). Ik hoop dat er binnenkort een keer een firmware update komt ofzo. Het zappen gaat op zich snel, alleen de eerste beelden duren een paar seconden. het doorzappen naar een bepaald kanaal zonder beeld kan gewoon lekker snel. Af en toe komt bij mij ook de fout voor dat het geluid niet synchroon loopt met de beelden. Dit is na het zappen of het aan en uitzetten en connecten met een andere server weer over. Ik heb het idee dat server 1 bij mij het snelste werkt en daarna server 6. Alle andere zijn trager.MrAngry schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:17:
[...]
Ik heb het nu 2 weken, maar traag vind ik nog een milde omschrijving van die decoder. Hij is afzichtelijk lelijk en verschrikkelijk traag. Veeeeeeel te traag, wat een k*****ding. Internet en telefoon ben ik verder wel tevreden over, al werkt het internet niet zo goed als een lijntje waar geen tv bij zit. Maar jezus, die decoder....
Zou er ooit een firmware update komen? Of zou het hele kastje dan omgezet worden. Zal wel weer zoiets worden als, dat bestaande klanten een jaar mogen wachten terwijl nieuwe klanten het meteen meekrijgen.
Anyhow, UPC is beter en sneller, maar ook 2x zo duur.
Volgens mij kunnen alleen de Kabelaars gegarandeerd HDTV aanbieden. Voor uitzending in DVD kwaliteit is +/- 9 MB/s nodig en voor HDTV zelfs 20MB/s. Kijk maar:Pannekoek81 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 07:33:
[...]
Had met vissen erin, maar die werkt niet vandaar de vraag. Misschien was het al keer ergens genoemd
Heb zelf 37" fullhd, (stelt tegenwoordig ook niks voor want lijkt wel alsof je voor een woonkamer van 4 bij 5 tegenwoordig 50" moet nemen), maar vind beeld niet super, dus ik twijfel om terug te gaan naar UPC voor hdtv, maar goed als dit op een x termijn was dan had ik het nog wel ff afgewacht (scheelt toch weer zo'n 20 euro per maand
)
http://www.marketing-online.nl/nieuws/moduleitem44413.html
[ Voor 8% gewijzigd door Matjan op 02-02-2009 17:27 ]
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Dat is wel erg onjuist. Indien de provider HD wil leveren en encodeert dit naar H264, dan heb je al HDTV bij 4mbit.Matjan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:24:
[...]
Volgens mij kunnen alleen de Kabelaars gegarandeerd HDTV aanbieden. Voor uitzending in DVD kwaliteit is +/- 9 MB/s nodig en voor HDTV zelfs 20MB/s. Kijk maar:
Verwijderd
De afstand is 104 meter, wat wilt dat dan zeggen?Matjan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:18:
[...]
Via deze website kan je de afstand meten: http://www.speedtest.nl/ADSL/
Dat wil dan zeggen dat je dichtbij een centrale woont en (bijna) de volle snelheid van ADSL kan krijgen...Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:39:
[...]
De afstand is 104 meter, wat wilt dat dan zeggen?
Van het anders coderen van het signaal heb ik "0" verstand. Als HDTV idd met 4 MB/s al kan, hoeveel is er dan nodig om mormale tv te ontvangen? 2MB/s?
[ Voor 21% gewijzigd door Matjan op 03-02-2009 09:48 ]
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Nou heb ik een paar dingen opgepikt hier en in het modem topic maar ik blijf met een paar vragen zitten.
Er zijn nogal wat beperkingen mbt het modem, zoals geen admin wachtwoord, USB poort onbruikbaar maar wat kan er nou wel mee...:
Valt de DHCP zo in te stellen dat er vaste IP's aan bepaalde MAC adressen gekoppeld worden ?
Is p2p verkeer nog steeds probleematisch (veel verbindingen) ?
Kan ik een DMZ instellen (bijv naar een andere router) zonder enige poort beperkingen ?
Zijn er nog poorten geblokkeerd vanut Tele2 ?
Is het WiFi gedeelte geheel uit te schakelen ?
Is er onderhand de mogelijkheid om een ander modem (ik heb er 1 die echt nooit uitvalt...) te gebruiken (ik heb zo'n vermoeden van niet ....) ?
Als iemand hier kort op kan antwoorden weet ik snel genoeg denk ik.
-------
De meeste providers gebruiken nu een mpeg2 compressie, dan ben je voor normaal tv tussen de 4-10 mbit kwijt, ligt aan de kwaliteit die de provider kiest. Op het momemt dat er betere compressiemethoden gebruikt zullen worden kan er dus een betere kwaliteit geleverd worden terwijl het minder ruimte inneemt.Matjan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:13:
[...]
Dat wil dan zeggen dat je dichtbij een centrale woont en (bijna) de volle snelheid van ADSL kan krijgen...
Van het anders coderen van het signaal heb ik "0" verstand. Als HDTV idd met 4 MB/s al kan, hoeveel is er dan nodig om mormale tv te ontvangen? 2MB/s?
Vooruit dan maar, zie bold je antwoorden.mjl schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:45:
Ik overweeg tele2 te nemen voor Internet en Telefonie.
Nou heb ik een paar dingen opgepikt hier en in het modem topic maar ik blijf met een paar vragen zitten.
Er zijn nogal wat beperkingen mbt het modem, zoals geen admin wachtwoord, USB poort onbruikbaar maar wat kan er nou wel mee...:
Valt de DHCP zo in te stellen dat er vaste IP's aan bepaalde MAC adressen gekoppeld worden ?
Nop. Wel mac filter met allow/deny optie.
Is p2p verkeer nog steeds probleematisch (veel verbindingen) ?
Wel met mijn uTorrent. Alles wordt traag maar loopt niet vast.
Kan ik een DMZ instellen (bijv naar een andere router) zonder enige poort beperkingen ?
DMZ is in te stellen voor 1 pc, voor zover ik zie zijn er geen poorten geblocked
Zijn er nog poorten geblokkeerd vanut Tele2 ?
Nee, zie hierboven.
Is het WiFi gedeelte geheel uit te schakelen?
Ja
Is er onderhand de mogelijkheid om een ander modem (ik heb er 1 die echt nooit uitvalt...) te gebruiken (ik heb zo'n vermoeden van niet ....) ?
Nee
Als iemand hier kort op kan antwoorden weet ik snel genoeg denk ik.
voor HDTVV 20 MBit? Welnee joh! Download eens een MKV file en check de bitrate. Deze zit voor een prima HD film rond de 7 MBit/s Gewoon een kwestie van compressie.Matjan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:24:
[...]
Volgens mij kunnen alleen de Kabelaars gegarandeerd HDTV aanbieden. Voor uitzending in DVD kwaliteit is +/- 9 MB/s nodig en voor HDTV zelfs 20MB/s. Kijk maar:
Verwijderd
[.Dat wil dan zeggen dat je dichtbij een centrale woont en (bijna) de volle snelheid van ADSL kan krijgen...
Ik ben net verhuisd en zit 600 meter van de centrale vandaan, maar haal max 1 MB,
Iemand tips om wellicht de snelheid op te voeren?
lijkt er mijn inziens op dat de dns servers bij tele2 het drukker hebben gekregen? ik heb verder niks veranderd aan de modem instellingen etc.
Hiervoor had ik TweakDsl met gratis TweakNews.
Nou hoorde ik ergens dat Tele2 standaard TweakNews gebruikt maar capt op 0.5 mbit. Je kunt voor een gereduceerd tarief snellere toegang krijgen, ik kan niks vinden op de website van Tele2/Tweakdsl.
Iemand hier meer informatie over ?
Op het moment dat je Tele2 hebt en naar de site van tweaknews gaat komt de aanbieding vanzelf in beeld.Viper® schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:13:
Ik heb toch maar weer Tele2 aangevraagd nu ik verhuisd ben.
Nou hoorde ik ergens dat Tele2 standaard TweakNews gebruikt maar capt op 0.5 mbit. Je kunt voor een gereduceerd tarief snellere toegang krijgen, ik kan niks vinden op de website van Tele2/Tweakdsl.
4,95 voor 10 mbitViper® schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:13:
Ik heb toch maar weer Tele2 aangevraagd nu ik verhuisd ben.
wat ruim voldoende is aangezien de gemiddelde snelheid bij tele2 tussen de 12mbit en 15mbit lijkt de te liggen
inmiddels ook een bevestiging van Tweak gehad, kan nu ook inloggen en de status op de website zien.
verwacht 7 maart
1ste aanvraag, 5 januari geweest. Heerlijk dat het anno 2009 nog weken moet duren om dit soort zaakjes te regelen. Iets zegt me dat Kpn een grote vinger in de pap heeft.
Ik hoop dat ik 15 mbit ga halen. Heb jaren Tweak 24 mbit WO gehad en daar haald ik 18-20
is die 10mbit voor 4,95 overigens met een username & pass, of wordt het via je ip adres geregeld.
Anders ga ik liever voor een Eweka account en deel ik die met een vriend van me, ben je per persoon goedkoper uit.
Bedankt, hie kan ik wat mee! Nu een knoop doorhakken, ik twijfel nog tussen tele2 en alice ....
-------
die is IP-geregeldViper® schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:22:
is die 10mbit voor 4,95 overigens met een username & pass, of wordt het via je ip adres geregeld.
als oud tweak klant zou je toch moeten weten dat tweak sowieso niet geshared mag worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Mili op 09-02-2009 13:22 ]
http://www.ad.nl/multi-me...sprek_goed_te_volgen.html
http://www.ad.nl/multi-me...ernet_nog_niet_super.html
Sinds februari ben ik van orange 20mb naar tele2 20mb overgestapt. Mn internet is ietsjes langzamer geworden.. Van 1650/1700 kB/s bij orange naar 1570 kB/s bij tele2, maar daar valt mee te leven.
Wat ik wel een beetje jammer vind van de router (ik weet niet welke er allemaal uitgeleverd worden maar ik heb zo'n compleet zwarte) dat ik geen enkele vorm van beveiliging (wpa2) erin kan zetten want dan maken 3 verschillende laptops geen verbinding meer met de router. De technische dienst had dat gezegt, en dat de mac filtering ook uit moet want dan werkt het ook niet goed.
Het enige wat ze doen ter 'beveiliging' doen is het aanvinken van Hide Access Point.
Beetje debiel, mn hele netwerk is onbeveiligd nu.
Iemand tips waardoor ik toch WPA2 kan inschakelen?
ik onderhoud de internet verbinding voor de buurman. hij zit bij tele 2 maar heeft al 3 jaar zonder problemen en WPA-beveiling erop staan. hij kreeg het advies zelf van de helpdesk om het vinkje bij hide access point weg te halen. dus het zou zo ver ik weet gewoon moeten werken.voil schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:21:
Eventjes mijn ervaringen delen...
Sinds februari ben ik van orange 20mb naar tele2 20mb overgestapt. Mn internet is ietsjes langzamer geworden.. Van 1650/1700 kB/s bij orange naar 1570 kB/s bij tele2, maar daar valt mee te leven.
Wat ik wel een beetje jammer vind van de router (ik weet niet welke er allemaal uitgeleverd worden maar ik heb zo'n compleet zwarte) dat ik geen enkele vorm van beveiliging (wpa2) erin kan zetten want dan maken 3 verschillende laptops geen verbinding meer met de router. De technische dienst had dat gezegt, en dat de mac filtering ook uit moet want dan werkt het ook niet goed.
Het enige wat ze doen ter 'beveiliging' doen is het aanvinken van Hide Access Point.
Beetje debiel, mn hele netwerk is onbeveiligd nu.
Iemand tips waardoor ik toch WPA2 kan inschakelen?
een ander oplossing is het kopen van een cheap wireless routertje, beveilig je die gewoon met een WPA2 wachtwoord en zet je het wireless gedeelte van het tele2 modem uit.
jeej.
[ Voor 83% gewijzigd door voil op 10-02-2009 16:33 ]
Verwijderd
Volgens mij is 't niet ip-geregeld maar wordt er slechts gekeken of je via een tele2 verbinding aanklopt. Dus eigenlijk wel ip-geregeld, maar dan slechts de ip-range van tele2. Ik kan namelijk via tele2-tweaknews ook bij familie dl'en op snelheid via de news-server.Mili schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:20:
[...]
die is IP-geregeld
als oud tweak klant zou je toch moeten weten dat tweak sowieso niet geshared mag worden.
Ik heb gezocht maar niets gevonden van de reden die hierachter zou kunnen zitten, en ik heb moeite de sales helpdesk hierin te geloven. Wat denken jullie?
Belbudget ligt bij KPN?euchromatic schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:43:
Ik heb laatst de tele2 helpdesk gebeld om mijn 2Mb/s abonnement om te laten zetten naar de tot20 Mb/s variant. De helpdesk probeerde mij (uiteraard) een internet+bellen abo aan te smeren, maar ik ben gehecht aan mijn belbudget: ik wil de modem gewoon uit kunnen zetten 's nachts. Volgend de helpdesk was dit absoluut onmogelijk: 20 Mb/s internet in combinatie met Belbudget kan technisch niet. Ik heb toen de deal maar afgeblazen.
Ik heb gezocht maar niets gevonden van de reden die hierachter zou kunnen zitten, en ik heb moeite de sales helpdesk hierin te geloven. Wat denken jullie?
Dan moet het gewoon kunnen, waarschijnlijk als je het pakket aanvraagt via de website van Tele2 dat het dan al gezien word als upgrade.(Aangeven dat je al bij Tele2 zit)
Belbudget bij KPN ja, de ouderwetse analoge aansluiting. Ik zal je morgen nog eens bellen naar Tele2, kijken of ik een andere operator aan de lijn krijg die me wel snapt.Devian schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:36:
[...]
Belbudget ligt bij KPN?
Dan moet het gewoon kunnen, waarschijnlijk als je het pakket aanvraagt via de website van Tele2 dat het dan al gezien word als upgrade.(Aangeven dat je al bij Tele2 zit)
Verwijderd
De tele2 decoder is verbonden via een scartkabel met mijn sony bravia tv.
Nu heb ik het probleem dat ik een soort ruis of toon hoor, gewoon een storend signaal zelfs als het volume laag is.
Weet iemand of dit echt alleen aan de scart kabel ligt of meer aan de tv of de decoder?
Hmm gewoon dit aanvragen:euchromatic schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:52:
[...]
Belbudget bij KPN ja, de ouderwetse analoge aansluiting. Ik zal je morgen nog eens bellen naar Tele2, kijken of ik een andere operator aan de lijn krijg die me wel snapt.
http://se.tele2.nl/internet/I_Home_internet.html
Let wel, 1 jaar contract dus ... daarna natuurlijk per maand opzegbaar. En ja je zult door Tele2 herhaaldelijk gevraagd worden over te stappen naar hun telefonie (en TV), op zich het overwegen waard (want waarom 9 euro pm betalen als het ook voor minder kan ??). Let wel dat je dus ook zomaar telefonie kunt krijgen van ze, een half ja woord (bijv. "Interessant toch?" je beantwoord met "Ja, maar ...") is voor veel telecom bedrijven al genoeg om je over te zetten ....
Een brom is vaak een aardings probleem.Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:22:
Ik heb sinds vandaag een Tele2 gold abo, dus met internet,telefonie en tv.
De tele2 decoder is verbonden via een scartkabel met mijn sony bravia tv.
Nu heb ik het probleem dat ik een soort ruis of toon hoor, gewoon een storend signaal zelfs als het volume laag is.
Weet iemand of dit echt alleen aan de scart kabel ligt of meer aan de tv of de decoder?
Zijn alle betrokken apparaten aangesloten op een geaard stop contact (met een geaarde stekker!)? Indien ja, dan is het wat anders.
Zo niet dan zou je de chassis van alle apparaten met elkaar kunnen verbinden met een draadje zodat ze onderling geaard zijn. Zo heb ik het gebrom van mijn adio kaart van computer naar versterker opgelost.
[ Voor 33% gewijzigd door mjl op 12-02-2009 15:39 ]
-------
Verwijderd
Dit is gewoon mogelijk. Het is namelijk gewoon een wijziging in je abbonement.euchromatic schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:43:
Ik heb laatst de tele2 helpdesk gebeld om mijn 2Mb/s abonnement om te laten zetten naar de tot20 Mb/s variant. De helpdesk probeerde mij (uiteraard) een internet+bellen abo aan te smeren, maar ik ben gehecht aan mijn belbudget: ik wil de modem gewoon uit kunnen zetten 's nachts. Volgend de helpdesk was dit absoluut onmogelijk: 20 Mb/s internet in combinatie met Belbudget kan technisch niet. Ik heb toen de deal maar afgeblazen.
Kan gewoon gedaan worden bij de klantenservice. Lukt het je niet pm me dan ff.
Ik had een TweakDsl verbinding dus dan had ik via me ip direct toegang tot TweakNews.Mili schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:20:
[...]
die is IP-geregeld
Zou best kunnen dat veel nieuwsgroep accounts niet geshared mogen worden. Zit natuurlijk ook een deel marketing achter. Op die manier zou iedereen een eigen account moeten nemen.
Verder mag er wel meer niet. De vraag is meer of het kan of dat het niet mogelijk is.
bij ontdekking van sharing van een tweaknews account wordt de toegang tot usenet ontzegtViper® schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:52:
[...]
Ik had een TweakDsl verbinding dus dan had ik via me ip direct toegang tot TweakNews.
Zou best kunnen dat veel nieuwsgroep accounts niet geshared mogen worden. Zit natuurlijk ook een deel marketing achter. Op die manier zou iedereen een eigen account moeten nemen.
Verder mag er wel meer niet. De vraag is meer of het kan of dat het niet mogelijk is.
oftewel je mag op zoek naar een andere usenet provider
Quote "Belgacom voegt BBC zenders aan aanbod toe
Door Robert Briel | 3 maart 2009 | 16:42 NL
Belgacom TV voegt zeven BBC zenders aan aanbod toe. Met ingang van vandaag kunnen Belgacom TV Classic abonnees naast BBC World News ook BBC One en BBC Two zien.
Voor Belgacom TV Select abonnees komen naast BBC Prime ook de nationale zenders BBC3, BBC4, Cbeebies, CBBC en BBC HD beschikbaar. De overeenkomst is een doorbraak, want Belgacom is hiermee de eerste IPTV aanbieder in de Benelux die deze Britse zenders kan aanbieden.
BBC One en BBC Two zijn sinds de jaren zeventig in België analoog te bekijken via de kabel. Tot voor kort konden de klanten van Belgacom TV alleen BBC Prime volgen en BBC World. Sinds vandaag zijn in totaal 9 BBC-zenders beschikbaar op IPTV.
In Nederland zijn ook andere aanbieders dan de kabelbedrijven gïinteresseerd in het doorgeven van de nationale BBC zenders, zoals KPN en mogelijk ook Tele 2 Vision. "
Best een bizarre ontwikkeling te noemen.
Ben benieuwd of dit ook er ook voor gaat zorgen dat IPTV/Glasvezel spelers zoals KPN, Tele2 en Alice ook de BBC zenders alsnog kunnen gaan aanbieden

Helemaal mooi om te zien dat ze meteen alle BBC zenders doorgeven inclusief Cbeebies en BBC HD.
[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 04-03-2009 09:12 ]

De grote soap over de ADSL aansluiting begint weer, Telfort en KPN hadden hem geweigerd omdat het huisnummer (58 A) niet bestond, Tele2 accepteerde hem wel en kwam erachter dat het 58 BOV moest zijn (terwijl de facturen van KPN destijds altijd 58 A waren)
[edit]
Heb mijn Tele2 ADSL modem nog niet ontvangen, dus er zit een normale Linksys ADSL modem achter op dit moment
[ Voor 14% gewijzigd door WoBBeL op 04-03-2009 10:17 ]
Verwijderd
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl
Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
Nu heb ik mijn moeder geadviseerd om een Tele2 Internet (20 Mbit) te nemen bij haar thuis. Ze heeft nu nog UPC via de kabel. Echter de laatste weken gaat het internet supertraag (lees: 30 minuten voor het laden van een pagina

Ik wil haar het Tele2 Internet (20 Mbit) abonnement laten nemen met onderstaand modem:

Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave
Met een wireless kaartje in haar vaste pc.
Let wel dat het modem dan in de meterkast op de begane grond komt te staan en de pc op zolder blijft staan. De zolder is op de 2e verdieping en de plafonds bestaan uit gewapend beton. Ze woont 1.9 KM van de centrale. 20 Mbit zal ze dus zowieso niet halen.
Mijn vraag is als volgt: komt het wireless signaal nog wel goed door van de begane grond naar de zolder (2e verdieping) met gewapend beton? En met een fatsoenlijke snelheid? Bij UPC heeft ze UPC Internet Classic 3 Mbit.
Lang verhaal he
[ Voor 3% gewijzigd door DPhoenix op 05-03-2009 10:28 ]
AULXJMHR
Ik denk dat je het beste het even kunt testen met een ander wireless router hoe het signaal doorkomt, zij het dat er natuurlijk een verschil in kwaliteit bestaat en daarmee een verschil in signaalsterkte. Mijn ervaring is echter met het plaatsen van een wireless modem of -router in de meterkast dat het signaal daardoor hard achteruit gaat. Volgens mij wordt ook geadviseerd de modem altijd buiten de meterkast te plaatsen indien mogelijk.
Verder heb ik met de genoemde modem goede ervaringen, het signaal komt bij mij goed door op een verdieping met een gewapende betonvloer. Verder wil ik je nog meegeven dat je met Tele2 nooit 20mbit haalt, maar in de meest ideale situatie ca. 15 mbit vanwege de netwerkinstellingen welke Tele2 hanteert in verband met TV en telefonie. Ik haal zelf dan wel wat minder snelheid, maar daartegenover staat wel een uitstekende Voip telefoniedienst. Met TV heb ik geen ervaringen.
[ Voor 0% gewijzigd door henk26 op 05-03-2009 13:35 . Reden: typo ]
Dat is geen ideale situatie.
De ene betonvloer is de andere niet, maar je moet geen sterk signaal verwachten.
De Davolink staat bekend (en zelf ervaren) dat het geen sterk signaal geeft.
Je kan wel nog overwegen om met andere antennes te werken of een extra access point aan te sluiten.
Nou lekker, 'k heb net cheap2 besteld ...Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:18:
jup ik heb ook schele2, en die davolink modems zijn crap van de bovenste plank.
@DPhoenix: Wat ook een optie is is UPC houden en voor een paar tientjes een wireless router kopen en het UPC modem beneden aansluiten. Een router en netwerk kaart met MIMO ondersteuning (somige G-routers en alle N-routers) hebben een (veel) beter bereik. Ik haal hiermee (MIMO-G router) vol signaal vanuit de meterkast naar Zolder. 2 huizen verderop haal ik nog 40-56Mbit (met 1-2 streepjes).
Mocht UPC dan toch CRAP blijven kun je Tele2 overwegen, en dan heb je alvast een stevige wireless router die voldoende signaalsterkte geeft (aangezien de wireless van het tele2 modem slecht schijnt te zijn).
[ Voor 14% gewijzigd door mjl op 06-03-2009 10:39 ]
-------
Bedankt voor de tips. Moeder meld dat het signaal nu opeens weer in orde is. Monteurs van UPC zeiden namelijk dat het aan de lengte van de coax-kabel lag (deze is circa 6 a 8 meter). Ik houd nog even de "vinger aan de kabel". Een wireless modem van UPC zal dan ook een optie kunnen zijn.mjl schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:36:
[...]
Nou lekker, 'k heb net cheap2 besteld ...
@DPhoenix: Wat ook een optie is is UPC houden en voor een paar tientjes een wireless router kopen en het UPC modem beneden aansluiten. Een router en netwerk kaart met MIMO ondersteuning (somige G-routers en alle N-routers) hebben een (veel) beter bereik. Ik haal hiermee (MIMO-G router) vol signaal vanuit de meterkast naar Zolder. 2 huizen verderop haal ik nog 40-56Mbit (met 1-2 streepjes).
Mocht UPC dan toch CRAP blijven kun je Tele2 overwegen, en dan heb je alvast een stevige wireless router die voldoende signaalsterkte geeft (aangezien de wireless van het tele2 modem slecht schijnt te zijn).
AULXJMHR
het signaal dat je op zolder overhoud is rond de 60% signaal sterkte. in de praktijk is dit geen probleem
de 1.9km van de centrale kan echter wel een probleem zijn. snelheden zullen tussen de 8-12mbit(en dan schat ik het zeer ruim) liggen.(persoonlijk is mijn ervaring eerder 8mbit namelijk dan 12mbit. en de davolink is een modem waarmee je geluk lijkt te moeten hebben, metname met je antenne. de buurman hier heeft al 3 modem versleten(laatste was door blikseminslag dus niet echt de schuld van tele2 en zijn eerste modem had een signaal van 45-55% op zolder(vanuit de meterkast), de 2e had een signaal 60-70% en de 3e heeft nu 55-65%
onzin wat die monteur zegt. de lengte van de kabel is totaal inrelevant. wat wel een probleem kan zijn is de kwaliteit van de kabel. kijk maar eens hoe een coax kabel eruit zietDPhoenix schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:15:
[...]
Bedankt voor de tips. Moeder meld dat het signaal nu opeens weer in orde is. Monteurs van UPC zeiden namelijk dat het aan de lengte van de coax-kabel lag (deze is circa 6 a 8 meter). Ik houd nog even de "vinger aan de kabel". Een wireless modem van UPC zal dan ook een optie kunnen zijn.
van 15 jaar oud
van 10 jaar oud
van 5 jaar oud.
en hoe dik ze zijn(lees wat ze kosten)
er is wel degelijk verschil namelijk tussen €0.20 p/m bij de bouwmarkt. of €3,- p/m bij de elektronica specialist.
[ Voor 33% gewijzigd door Mili op 06-03-2009 13:53 ]
Inmiddels is het signaal weer slecht. Ik ga de computer naar de begane grond slepen en daar met een korte coax-kabel testen. Verdere updates zal ik in een UPC-topic plaatsen. Tenzij we besluiten om naar Tele2 te gaan. Dit is tenslotte een Tele2 topicMili schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:48:
[...]
het signaal dat je op zolder overhoud is rond de 60% signaal sterkte. in de praktijk is dit geen probleem
de 1.9km van de centrale kan echter wel een probleem zijn. snelheden zullen tussen de 8-12mbit(en dan schat ik het zeer ruim) liggen.(persoonlijk is mijn ervaring eerder 8mbit namelijk dan 12mbit. en de davolink is een modem waarmee je geluk lijkt te moeten hebben, metname met je antenne. de buurman hier heeft al 3 modem versleten(laatste was door blikseminslag dus niet echt de schuld van tele2 en zijn eerste modem had een signaal van 45-55% op zolder(vanuit de meterkast), de 2e had een signaal 60-70% en de 3e heeft nu 55-65%
[...]
onzin wat die monteur zegt. de lengte van de kabel is totaal inrelevant. wat wel een probleem kan zijn is de kwaliteit van de kabel. kijk maar eens hoe een coax kabel eruit ziet
van 15 jaar oud
van 10 jaar oud
van 5 jaar oud.
en hoe dik ze zijn(lees wat ze kosten)
er is wel degelijk verschil namelijk tussen €0.20 p/m bij de bouwmarkt. of €3,- p/m bij de elektronica specialist.
AULXJMHR
totaaltv / 11 maart 2009
totaaltv - 12 maart 2009(Upd.) Belgacom gaat BBC doorgeven via IPTV
Belgacom TV voegt zeven BBC zenders aan haar tv-aanbod toe. Met directe ingang kunnen Belgacom TV Classic abonnees naast BBC World News ook BBC One en BBC Two zien. Belgacom biedt Interactieve Televisie volgens het IPTV protocol aan en verkoopt dit in combinatie met telefonie en breedband-internet in grote delen van België.
Voor Belgacom TV Select abonnees komen naast BBC Prime bovendien ook nog eens de nationale zenders BBC3, BBC4, Cbeebies, CBBC en BBC HD beschikbaar. Er lijkt hiermee sprake te zijn van een grote doorbraak omdat de BBC altijd zeer standvastig is geweest in haar mening dat er geen nieuwe aanbieders, buiten van oudsher de kabel, de binnenlandse zenders mochten opnemen. De BBC zou voor deze aanbieders met alternatieven komen omdat de binnenlandse BBC-zenders eigenlijk niet voor distributie buiten Engeland bestemd zijn, aangezien ze worden gefinancierd met belastinggelden van de Britse kijker.
Omdat de BBC deze week nog niet voor commentaar bereikbaar was kunnen wij niet bevestigen of er inderdaad sprake is van een officieel akkoord tussen BBC Benelux en Belgacom TV. Indien dit wel zo is, lijkt daarmee de weg vrij voor aanbieders in Nederland die de zenders ook door willen geven, maar die niet via de kabel actief zijn, of nog nooit de BBC mochten doorgeven. Daarbij valt met name aan een partij als KPN (Digitenne) te denken die BBC1 en BBC2 graag zou willen doorgeven en het hele binnenlandse BBC pakket ook via IPTV zou willen aanbieden.
De BBC-zenders zijn wel beschikbaar via de satelliet Astra 2D en wel Free To Air. Officieel echter niet voor individuele ontvangst in de Benelux met een schotel. Ondanks dat ze ongecodeerd zijn (als deel van het Freesat pakket) zijn ook deze kanalen officieel alleen voor de 'Britse - binnenlandse - kijker'. De bedrijven CanalDigitaal en TV Vlaanderen hebben deze zenders, evenals Channel 4, Five en ITV, wel in hun zaplijsten opgenomen en hebben er zelfs een speciale ontvangstset voor. Deze week werd ook bekend dat het Zwitserse Cablecom (dat hetzelfde moederbedrijf als UPC heeft) alle Britse binnnelandse zenders via de kabel doorgeeft. Hiermee komen deze digitaal in vrijwel heel Zwitserland op de kabel. In Zwitserland is het wettelijk toegestaan om ongecodeerde signalen te herverspreiden zonder toestemming van de verspreider van deze signalen.
Update: de BBC heeft ons vandaag bij monde van Marijke van Hooren laten weten dat de situatie in België niet kan worden vergeleken met de Nederlandse. Belgacom heeft een overeenkomst gesloten voor digitale verspreiding voor alle binnenlandse kanalen inclusief de Britse versie van BBC-HD.
Bron: Trouw - 11 maart 2009.Kabel verliest mogelijk alleenrecht op BBC
Het monopolie van de kabel op het verspreiden van BBC 1 en 2 lijkt zijn langste tijd te hebben gehad.
BBC 1 en 2 zijn al jaren populair in Nederland en kijkers willen de Britse zenders steevast in hun tv-pakket. Maar de BBC heeft ze altijd alleen beschikbaar gesteld voor de kabelnetten. Daarmee bezorgt de Britse publieke omroep de kabelbedrijven een groot concurrentievoordeel op onder meer Digitenne van KPN en glasvezelnetten. Volgens een Nederlandse woordvoerder van de BBC wil de publieke omroep geen verdere verspreiding in Nederland.
Daar moet volgens de Opta nu een einde aan komen, meldt dagblad Trouw. Vragen over de kwestie in de Tweede Kamer en klachten van KPN en glasvezelnetten bij de telecomwaakhond lijken namelijk voor een doorbraak te zorgen. 'We zijn in december met vertegenwoordigers van de ministeries van cultuur en economische zaken naar Londen geweest. Daar kregen we de indruk dat er bij de BBC in Engeland veel minder strikt over verspreiding via de kabel en andere netten wordt gedacht dan bij de BBC-vertegenwoordiger in Nederland', zo meldt een Opta-woordvoerder.
In België ligt de situatie al anders, zo meldde Totaal TV eerder. Belgacom heeft al afspraken gemaakt over de verspreiding van BBC 1 en 2 via internet.
Valt reuze mee man. Prima te configgen en met een andere antenne erop (zelf een andere pigtail maakt al een wéreld van verschil) is het bereik van het wireless gedeelte ook meer dan prima te doen.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:18:
jup ik heb ook schele2, en die davolink modems zijn crap van de bovenste plank.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Online internet/telefonie: 25 euro + digitenne 7.50 = goedkoper dan 39.95 tele 2 (eerst half jaar is dan tele2 goedkoper).
Zelf wil ik op 2 tv's digitale tv, hebben we 2 pc's waarvan er 1 bijna altijd aanstaat (downloaden) en bellen we nu voornamelijk mobiel en zijn we overdag niet thuis.
Volgens de metingen zitten we ~2km van de centrale.
UPC is te duur evenals KPN. Ziggo kan en wil ik niet ontvangen. Blijft dus bovengenoemde keuzes over voor zover ik kan zien. Echter heb ik niet echt hele positieve verhalen over Tele2 gehoord van verschillende bronnen (dit topic, internet, face to face etc).
Is bijv de kwaliteit van digitale tv van Tele2 beter dan Digitenne of is dit precies het zelfde. Ik neem aan dat het gewoon via de adsl gaat, net zoals digitenne
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Je kan maximaal 2 tv's aansluiten bij tv van Tele2 en je hebt dan wel een flinke bandbreedte voor nodig,
omdat het iptv betreft (via adsl). Is de bandbreedte te weinig, krijg je de tweede decoder niet eens.
Bij Online heb je de hele verbinding voor internet en telefonie alleen en tv gaat dan via de ether (Digitenne).
De kwaliteit van tv van Tele2 en Digitenne is vergelijkbaar, maar naar mijn mening beide niet goed genoeg voor grote platte tv's met hoge resoluties.
Internet en telefonie van TELE2 en UPC voor de televisie.
Op mijn oude werk hadden we digiTV van TELE2, maar dat was echt huilen zonder pet op (ja, zó erg).
nouja vergeet niet dat als hij upc neemt voor tv dat hij 2 decoders + 2 smartcards zal moeten kopen(als UPC daar uberhaubt al aan meewerkt) en zal dus minimaal 2x€100,- moeten investeren. en dat kan voor veel mensen een vrij hoge drempel zijn. ik ben het er wel mee eens dat op een 42inch plat + 2e tv Tele2 qua kwaliteit niet echt acceptabel is.cornfed99111 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:16:
Ik zou geen Tele2 nemen in jouw geval.
Je kan maximaal 2 tv's aansluiten bij tv van Tele2 en je hebt dan wel een flinke bandbreedte voor nodig,
omdat het iptv betreft (via adsl). Is de bandbreedte te weinig, krijg je de tweede decoder niet eens.
Bij Online heb je de hele verbinding voor internet en telefonie alleen en tv gaat dan via de ether (Digitenne).
De kwaliteit van tv van Tele2 en Digitenne is vergelijkbaar, maar naar mijn mening beide niet goed genoeg voor grote platte tv's met hoge resoluties.
en je houdt qua download snelheid weinig over. 2km van de centrale betekent maximaal 10 mbit, 6mbit hiervan zal gereserveerd worden voor televisie+telefonie en dan heb je dus met geluk nog 4mbit over voor je internet.
de optie online met digitenne zou ik persoonlijk ook niet aan durven. ik zou bijvoorbeeld niet eens weten of dit wel geschikt is voor 2 tv's of dat je hiervoor ook een 2e kastje kan en moet bestellen. en het is al vaker uit tests gebleken dat digitenne zeer storings gevoelig is. het gaat over de zelfde golflengte als de magnetron. draadloze telefoon, draadloze router, enz, enz
als jij financieel echter upc + online/tele/telfort/alice/enz/enz echt niet kan opbrengen tja. dan is digitenne nog je beste optie omdat
a) je toch al niet te hoge internet snelheid volledig beschikbaar blijft voor internet.
b) de beeld kwaliteit van digitenne nagenoeg gelijk is aan die van Tele2(met een licht voordeel nog zelfs voor digitenne.)
c) jezelf al aangaf dat digitenne + internet goedkoopste optie was.
Verwijderd
Ik had tele2 met telefonie besteld en het modem is al binnen.
Ik kan ook al op internet alleen nu staat er op de status pagina dat de technische oplevering weer opnieuw begint terwijl dat al doorlopen was.
Hoe werkt dit heb ik nu weer geen internet? (zit nu op de kabel)
Voordeel:
betere kwaliteit
meer zenderkeuze
volledige internet bandbreedte
nadeel
240 euro per jaar duurder
Ik hoef toch geen 2 smartcards te kopen. Die horen dan bij die extra decoder. Ik weet niet hoe je aan 2x 100 euro komt bij bij UPC krijg je die Box in bruikleen. Geen kosten behalve de maandelijkse
-De extra mediabox is per einde van de volgende kalendermaand opzegbaar U betaalt geen activering/ installatiekosten Aanvraag van een extra mediabox kan en mag alleen indien u reeds digitale televisie heeft bij UPC Maximaal één extra mediabox per huishouden Om de kwaliteit van de UPC diensten te kunnen blijven waarborgen ontvangt u de UPC Mediabox in bruikleen. Natuurlijk gaan wij er vanuit dat u zorgvuldig met de mediabox om gaat en hem conform de handleiding installeert en gebruikt. Indien de mediabox wordt beschadigd of gestolen dient u aangifte te doen bij politie en/of zult u uw verzekering op de hoogte moeten stellen.
owja ik dacht even aan ziggo. daarbij moet je alles zelf kopen. maar waarom gelijk dat duurste pakket erbij? met die 90 zenders.thewizard2006 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:27:
Financieel zal ik het vast wel kunnen betalen alleen zit ik nu in de opstart fase en wil ik alles proberen zo efficient mogelijk in te delen. Als ik UPC neem dan ben ik 16,70 kabel aansluiting + 9,50 royaal pakket + 4,00 extra decoder kwijt. Totaal zo'n 20 euro duurder dan digitenne + extra decoder. 240 euro per jaar. Keuzes keuzes keuzes....
Voordeel:
betere kwaliteit
meer zenderkeuze
volledige internet bandbreedte
nadeel
240 euro per jaar duurder
Ik hoef toch geen 2 smartcards te kopen. Die horen dan bij die extra decoder. Ik weet niet hoe je aan 2x 100 euro komt bij bij UPC krijg je die Box in bruikleen. Geen kosten behalve de maandelijkse
-De extra mediabox is per einde van de volgende kalendermaand opzegbaar U betaalt geen activering/ installatiekosten Aanvraag van een extra mediabox kan en mag alleen indien u reeds digitale televisie heeft bij UPC Maximaal één extra mediabox per huishouden Om de kwaliteit van de UPC diensten te kunnen blijven waarborgen ontvangt u de UPC Mediabox in bruikleen. Natuurlijk gaan wij er vanuit dat u zorgvuldig met de mediabox om gaat en hem conform de handleiding installeert en gebruikt. Indien de mediabox wordt beschadigd of gestolen dient u aangifte te doen bij politie en/of zult u uw verzekering op de hoogte moeten stellen.
en Digitenne vs. UPC. als jij zegt ik kijk max. 10 uurtjes per week tv. omdat ik of een dvd-tje aan heb staan of ik zit achter de computer en als ik dan al tv kijk, dan kijk ik alleen maar de nederlandse zenders(dus aan het zender pakket van digitenne heb ik genoeg) dan kan je per maand geld uitsparen maar als jij iedere avond tv zit te kijken dan kan het het soms mindere beeld flink gaan irriteren
als ik over een maand op zelfs zou gaan wonen nu zou ik zonder nadenken alles-in-1 bij ziggo nemen.
bij UPC zou dit betekenen voor 16Mbit(echt snelheid geen gezeur met afstanden tot de centrale)+onbeperkt bellen+Royaal met DVR(ik neem aan dat ze daarmee die digitale ontvanger bedoelen) voor 56 euro.
en wat jij wilde kostte 7.50+25+10=42.50 tja 14 euro per maand 1 jaar lang.(want die 25 euro abbo bij online is een jaar contract.) als je dus spijt krijgt van digitenne zit je even goed een jaar aan online vast. dus ik zou het wel weten.
Heb zelf Tele2 en het lijkt alsof er iets is aangepast, want beeld lijkt beter te zijn dan maand terug
Tele2 totaal: 40 euro p/m (tot 20mb internet/onbeperkt bellen/digi. tv)
UPC: 57 euro p/m (10mb internet/standaard bellen pakket/digi tv royaal = 30,50 + 9,50 + 9,50, waarvan goedkoopste gratis is zie site upc. Echter komt er nog 17 euro p/m radio/tv kosten bij van de gemeente)
Kijk op een 37inch fullhd LCD en het was echt blokkerig, maar nu is het aardig scherp, scherp genoeg om net beeld te hebbe, geen blokjes beeld.
Heb ook het beeld van Digitenne gezien op dezelfde tv, maar nee... bedankt... daar pas ik echt voor.
Hoe kom jij aan die 56 euro? Bedoel je bij UPC (10Mbit internet, standaard bellen, royaal tv + kabel kosten?). Ik zou dan denk ik eerder 16Mbit en Avond/Weekend bellen, royaaltv & DVR + kabel kosten = 70 euro. Als ik dit dan vergelijk met de 32.95 van Online + Digitenne.....
Het is niet dat ik veel voor de tv hang maar vind het wel relax om savonds een filmpje te kijken (op sbs of veronica ofzo). Die extra zenders zijn voornamelijk ook voor mijn vriendin en dan ook alleen de muziek (en de pron voor mij
Maar als ik spijt krijg zit ik er maar een jaar aan vast. Zo kan je het ook zien. Mocht Online + Digitenne niet aan de behoefte voldoen dan kan ik nog altijd overstappen.
De tv's waarop ik wil gaan kijken zijn een 42inch HD ready en een wat kleinere (weet nog niet wat maar denk eenk 32inch LCD)
[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 25-03-2009 12:33 ]
Neem lekker ziggo TV en daarnaast Tele2 internet + tel ofzo op een full HD TV wil je echt een beter signaal! Online (orange) kan ik je zeker niet aanraden! Niets dan gedoe (modem liep om de haveklap vast, telefoon deed erg moeilijk door de ingebeouwde splitter, continu gezeik of we geen extra diensten wilden, regelmatig (3-4x per jaar) geen internet, idioote opzegvoorwaarden (telkens een jaar vast...) enzovoorts. Ik heb nu nog internet van het werk (bbned) maar ga binnenkort over naar tele2 (andere baanthewizard2006 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 07:57:
Ziggo kan niet in onze regio + ik hoor niets dan elende van Ziggo.
Hoe kom jij aan die 56 euro? Bedoel je bij UPC (10Mbit internet, standaard bellen, royaal tv + kabel kosten?). Ik zou dan denk ik eerder 16Mbit en Avond/Weekend bellen, royaaltv & DVR + kabel kosten = 70 euro. Als ik dit dan vergelijk met de 32.95 van Online + Digitenne.....
Het is niet dat ik veel voor de tv hang maar vind het wel relax om savonds een filmpje te kijken (op sbs of veronica ofzo). Die extra zenders zijn voornamelijk ook voor mijn vriendin en dan ook alleen de muziek (en de pron voor mij) Maar is geen must ofzo. Tenminste dat denk ik niet
Maar als ik spijt krijg zit ik er maar een jaar aan vast. Zo kan je het ook zien. Mocht Online + Digitenne niet aan de behoefte voldoen dan kan ik nog altijd overstappen.
De tv's waarop ik wil gaan kijken zijn een 42inch HD ready en een wat kleinere (weet nog niet wat maar denk eenk 32inch LCD)
-------
Ik heb een 20Mb abbo, ik woon 1923m van de centrale vandaan, ik heb alleen mijn netwerkkabel aangesloten naar mijn pc (waar alle processen zijn afgesloten behalve Google Chrome), en toch haal ik maar 650KB/s. Terwijl dit in theorie ongeveer 1,8MB/s hoort te zijn? Ik weet dat er een verschil is tussen theorie en praktijk, maar dit is bijna 1/3 wat ik ontvang. Wat is er mis???
Hierbovenop ontvang ik sinds vanochtend zelfs 25KB/s! Kan dit te maken hebben met de fup? Ik download wel veel. Maar als dat zo is hoor ik toch eerst een waarschuwingod te ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
vergeet niet dat als je voor online kiest je ook nog 10 euro lijn huur heb van de kpn.thewizard2006 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 07:57:
Ziggo kan niet in onze regio + ik hoor niets dan elende van Ziggo.
Het is niet dat ik veel voor de tv hang maar vind het wel relax om savonds een filmpje te kijken (op sbs of veronica ofzo). Die extra zenders zijn voornamelijk ook voor mijn vriendin en dan ook alleen de muziek (en de pron voor mij) Maar is geen must ofzo. Tenminste dat denk ik niet
en toen ik die post schreef ben ik even naar de UPC site gegaan en een pakket samen gesteld en als je alles in 1 neemt dus telefonie+TV+internet is het goedkoopste product gratis
http://service.upc.nl/totaalpakketten/bundletool/
kijk daar maar eens. de €40.50 voor internet + €13.50 voor royaal met DVR + avond en weekend bellen kost €12.50 (deze is dan gratis)
als je duurste telefonie neemt (€15.50) is de royaal met DVR a €13.50 gratis
van Digitenne weet ik het niet. maar Online kan je niet aanpassen. dat is een jaarcontract.
En hoelang is het geleden dat je Online had. In het begin had ik ook problemen met UPC terwijl dat nu een stuk beter is (opstart problemen dus). Ik hoor nl weinig klachten over Online.
Digitale TV van UPC is al een stuk beter geworden. Je moet alleen zorgen dat je kabel niet te lang is en goed is aangesloten. Anders kan je inderdaad die artifacten krijgen. Daarnaast weet ik ook niet op wat voor TV jij kijkt naar Ziggo en je ouders naar UPC maar volgens mij moet UPC wel beter zijn omdat dit via de kabel gaat en Ziggo via de adsl of heb ik dat mis?
Dus ik moet KPN ook nog standaard 10 euro betalen voor de lijn? Dat wist ik niet. Als je UPC neemt, moet je dan ook nog die KPN lijn hebben? in dat geval maakt het dus niet uit waarvoor ik kies aangezien beide partijen dan dus dat hebben.
Ik heb ook al op die vergelijkingssite gekeken van UPC ja. Ik kom dan uit op
UPC: 16MB internet 40,50 + Royaal TV DVR 13,50 + avond/weekend bellen gratis + kabelkosten 16,70 + extra decoder voor boven 4 euro = 74.70 euro (dit kan 4 euro goedkoper door normaal bellen en alleen royaal te nemen)
Online/Digitenne: 20MB internet/bellen 25euro + Digitenne 7,50 + extra decoder boven 3.50 = 36 euro
Daarnaast hebbe mn ouders internet van online en totaal geen probleem.
Ik twijfelde 2 maandjes terug nog om zelf tv bij upc te nemen, zit nu bij tele2. Maar goed.. sinds paar dagen lijkt beeld van Tele2 verbeterd te zijn dus laat ik het lekker zo... het scheelt me toch bijna 20 euro in de maand.
Kijk zelf op 37inch full hd trouwens.
Als ik dan het totaalpakket bij Tele2 neem dan is nu de aanbieding tv/internet/bellen voor 29.95 eerste half jaar (daarna 39.95). Komen daar nog extra kosten bij mbt lijnhuur kpn of kabelkosten of weet ik veel wat?
Nee niks extra's. Ik heb zelfde abo als jij neemt. zit nu dan wel op de 40 in de maand, meestal iets hoger vanwege mobiel bellen... Maar ben meer dan tevreden... Internet vrij snel, TV is beter geworden en er lijkt een beter signaal te zijn met bellen, tenminste geluid... minder ruis en helder geluid. Zelfde telefoon als ik had bij UPC, maar toch verschil vanaf dag 1 gelijk merkbaar.thewizard2006 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:21:
bedankt pannekoek
Als ik dan het totaalpakket bij Tele2 neem dan is nu de aanbieding tv/internet/bellen voor 29.95 eerste half jaar (daarna 39.95). Komen daar nog extra kosten bij mbt lijnhuur kpn of kabelkosten of weet ik veel wat?
Voor het geld vind ik het allemaal goed... wie weet als alles word vrijgegeven straks dat andere ook dalen in prijs en dat ik voor tv naar Ziggo ga, dat is toch wel een groot verschil, maar als prijzen zo blijven vind ik het helemaal goed zo
Ja was bij mij gewoon op tijdtukkerpaddy schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:27:
Hmmm, ik ga a.s. maandag over van Online naar Tele2 ADSL en telefonie. Ik heb echter nog altijd geen installatiepakket ontvangen. Wel een sms dat ie 'deze week' verzonden wordt, maar ik ga me onderhand zorgen maken dat het pakket niet op tijd binnen is. Hoe is dit bij jullie gegaan? Was het installatiepakket op tijd binnen?
Toch zou ik online nog eens goed bekijken, in de tijd dat het nog Orange was kregen ze veel gezeik (oa Kassa) over zich heen. Ik was er niet tevreden over (slecht modem/firmware, onderbrekingen) en ben blij dat ik weg kon! Destijds moest je inderdaad nog 9 euro nog wat rekenen voor lijnhuur (was bij mij niet van toepassing, 'k had gewoon nog KPN). Kijk anders even in het topic van online, in de TS staat dit (prijzen en acties) volgens mij vermeld. Ik vond vooral de voorwaarden slecht qua contractduur, telkens met 1 jaar verlengd. M'n buurman wilde orange destijds opzeggen (andere baan en de nieuwe werkgever vergoede de aansluiting niet meer) en het bleek dat hij een week te laat was, hij mocht dus voor zowat een jaar betalen voor niks... best prijzig. Daarna bij afsluiten was hij z'n telefoon nummer kwijt (terwijl die bij KPN zat ...) en moest de lijn opnieuw worden aangesloten .... In eerste instantie vond Orange/Online dat hij dat zelf maar moest betalen, gelukkig liet hij het er niet bij zitten en is alles toch geod gekomen (zonder nog meer kosten en zijn nummer terug...).
Maar goed, bij jou kan het natuurlijk goed lopen, 'k heb in eerste instantie een prima verbinding gehad, maar als het gez**k eenmaal begint is een 0900 helpdesk met ruim een uur wachtijd en uiteindelijk geen oplossing erg frustrerend ...
Zo eerste rant van de ochtend
Verder hoef je bij UPC geen KPN meer te betalen (als je KPN tenminste opzegt). Bij Tele2 zijn er geen extra kosten, alleen bij de inschrijving/aanmelding moest ik eenmalig 14,95 betalen (dat was de enige verassing).thewizard2006 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:02:
MJL, wellicht dat je mijn post nog een keer wil lezen. Ik kan geen Ziggo ontvangen in die regio. Daarnaast heb ik een HD ready tv, geen Full HD
En hoelang is het geleden dat je Online had. In het begin had ik ook problemen met UPC terwijl dat nu een stuk beter is (opstart problemen dus). Ik hoor nl weinig klachten over Online.
Digitale TV van UPC is al een stuk beter geworden. Je moet alleen zorgen dat je kabel niet te lang is en goed is aangesloten. Anders kan je inderdaad die artifacten krijgen. Daarnaast weet ik ook niet op wat voor TV jij kijkt naar Ziggo en je ouders naar UPC maar volgens mij moet UPC wel beter zijn omdat dit via de kabel gaat en Ziggo via de adsl of heb ik dat mis?
Dus ik moet KPN ook nog standaard 10 euro betalen voor de lijn? Dat wist ik niet. Als je UPC neemt, moet je dan ook nog die KPN lijn hebben? in dat geval maakt het dus niet uit waarvoor ik kies aangezien beide partijen dan dus dat hebben.
Ik heb ook al op die vergelijkingssite gekeken van UPC ja. Ik kom dan uit op
UPC: 16MB internet 40,50 + Royaal TV DVR 13,50 + avond/weekend bellen gratis + kabelkosten 16,70 + extra decoder voor boven 4 euro = 74.70 euro (dit kan 4 euro goedkoper door normaal bellen en alleen royaal te nemen)
Online/Digitenne: 20MB internet/bellen 25euro + Digitenne 7,50 + extra decoder boven 3.50 = 36 euro
Ik heb goede hoop met Tele2, per 1 Juni moet het in gaan. Volgens de status updates via SMS wordt de migratie op 29 mei uitgevoerd...
ff een quote van Online uit de voorwaarden overstappen:
http://www.online.nl/voorwaarden/overstappen/
Hier het Online topic: [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)Voor overstappen van een bestaande internetverbinding anders dan ADSL (bijvoorbeeld kabel) naar ADSL Basis of ADSL Extra is een telefoonlijn nodig. Indien u niet beschikt over een KPN telefoonaansluiting op het moment van bestellen, geeft u Online toestemming een telefoonlijn zonder KPN abonnement op het aansluitadres te bestellen ten behoeve van de aansluiting voor ADSL van Online. Online behoudt zich het recht voor de aanvraag af te wijzen in het geval dat KPN geen standaard telefoonlijn (NLS type 1) op het aansluitadres kan leveren. Voor aansluitingen zonder KPN telefoonabonnement zal Online na oplevering van de ADSL verbinding kosten voor 'doorbelasting lijnhuur' in rekening brengen.
[ Voor 17% gewijzigd door mjl op 26-03-2009 11:10 ]
-------
Verwijderd
Ik heb ervaring met heel wat internet providers met voip abo's. Mijn ervaring is deze:Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:35:
Momenteel heb ik internet + bellen van Telfort maar ben het helemaal zat, gelukkig kan ik per 1 juni overstappen naar een andere provider. Telfort levert dan wel 20 mb maar met de huidige centrale hier in het dorp is geen adsl-2 te krijgen en het hoogst haalbare is dus 6 mb maar dat vind ik op zich niet erg. Bij Telfort heb ik het probleem dat wanneer ik aan het downloaden ben (via usenet) er een zware storing in het telefoonverkeer zit waardoor het inkomende en uitgaande gesprek bijna niet te verstaan is. Ben ik klaar met downloaden dan moet ik het modem resetten, vergeet ik dit dan ben ik telefonisch niet meer bereikbaar. Heb je daar met Tele2 geen last van of kan ik dan beter weer terug gaan naar Kpn (had met internetplusbellen van Planet totaal geen probleem) waar ik prijstechnisch weinig zin in heb.
# KPN InternetplusBellen (in de begin periode 2005/2006) - snelheid drama, bellen drama (toendertijd) toen incl bel kosten voordeligste oplossing ook t.o.v. upc. Anno nu nog steeds duur en slechte support.
# Telfort - hebben mn ouders gehad (feb-08 - feb 09) niets dan ellende met telefonie, internet werkte altijd. Slechte support helpdesk. zeer regelmatig modem reset nodig om weer 'normaal' te kunnen bellen of landelijke storingen.
# Tele2 - 2 jaar gehad (2007,2008) zeer tevreden met internet en ook bellen ook prima prijs. Belde zelf niet veel vast dus daardoor amper extra kosten. Ook had ik toen nog een abo Tele2 Compleet met gratis vast-vast bellen avond en weekend overdag toch niet thuis. Nu helaas niet meer zo. Helpdesk tegen lokaal tarief altijd snel ook iemand aan de lijn.
Tele2 TV lees ik mindere verhalen over zou beter moeten zijn t.o.v. Digitenne. Digitenne heeft namelijk bitrate van 2-2,5 Mbps en Tele2 schijnt 4Mbps tv streams door te geven. Ziggo en UPC geven grote zenders (Ned1,2,3,SBS,RTL) door in 8Mbps. Ook is afstand van wijkkast van belang in geval van tv afname bij Tele2 TV, KPN Interactieve tv, HetNet TV. Hoe verder van wijkkast hoe minder internet snelheid je overhoud omdat tv wat opslurpt. Heb zelf dan ook gewoon UPC ernaast (analoog momenteel) kost wat maar heb je ook wat strak beeld (met juiste kabels) en BBC1,2
# Alice - sinds januari goede ervaring mee zowel prijs als snelheid goed. Ook lekker stabiel zowel internet en bellen. Let er wel op dat sommige DECT telefoons niet werken ofwel met een dect-filter ertussen (die je via helpdesk gratis kan aanvragen). Even bespreken welk toestel je gebruikt kunnen ze nagaan namelijk. Bellen is wel prettig dat vast-vast gratis is hele week zonder starttarief. Goede en snelle helpdesk.
# Online - geen ervaring mee maar zou toch niet snel daarnaartoe overstappen sowieso qua bellen duur en KPN kosten komen er nog bij dus al snel 35 euro p/mnd. Lees ook her en der dat lang (duur) moet wachten als je helpdesk belt.
Verwijderd
Dank je wel, duidelijke reactie.funrider schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:53:
[...]
Ik heb ervaring met heel wat internet providers met voip abo's. Mijn ervaring is deze:
# KPN InternetplusBellen (in de begin periode 2005/2006) - snelheid drama, bellen drama (toendertijd) toen incl bel kosten voordeligste oplossing ook t.o.v. upc. Anno nu nog steeds duur en slechte support.![]()
# Telfort - hebben mn ouders gehad (feb-08 - feb 09) niets dan ellende met telefonie, internet werkte altijd. Slechte support helpdesk. zeer regelmatig modem reset nodig om weer 'normaal' te kunnen bellen of landelijke storingen.![]()
# Tele2 - 2 jaar gehad (2007,2008) zeer tevreden met internet en ook bellen ook prima prijs. Belde zelf niet veel vast dus daardoor amper extra kosten. Ook had ik toen nog een abo Tele2 Compleet met gratis vast-vast bellen avond en weekend overdag toch niet thuis. Nu helaas niet meer zo. Helpdesk tegen lokaal tarief altijd snel ook iemand aan de lijn.![]()
Tele2 TV lees ik mindere verhalen over zou beter moeten zijn t.o.v. Digitenne. Digitenne heeft namelijk bitrate van 2-2,5 Mbps en Tele2 schijnt 4Mbps tv streams door te geven. Ziggo en UPC geven grote zenders (Ned1,2,3,SBS,RTL) door in 8Mbps. Ook is afstand van wijkkast van belang in geval van tv afname bij Tele2 TV, KPN Interactieve tv, HetNet TV. Hoe verder van wijkkast hoe minder internet snelheid je overhoud omdat tv wat opslurpt. Heb zelf dan ook gewoon UPC ernaast (analoog momenteel) kost wat maar heb je ook wat strak beeld (met juiste kabels) en BBC1,2![]()
# Alice - sinds januari goede ervaring mee zowel prijs als snelheid goed. Ook lekker stabiel zowel internet en bellen. Let er wel op dat sommige DECT telefoons niet werken ofwel met een dect-filter ertussen (die je via helpdesk gratis kan aanvragen). Even bespreken welk toestel je gebruikt kunnen ze nagaan namelijk. Bellen is wel prettig dat vast-vast gratis is hele week zonder starttarief. Goede en snelle helpdesk.
# Online - geen ervaring mee maar zou toch niet snel daarnaartoe overstappen sowieso qua bellen duur en KPN kosten komen er nog bij dus al snel 35 euro p/mnd. Lees ook her en der dat lang (duur) moet wachten als je helpdesk belt.
Alice valt af, kan ik hier niet krijgen.
Online heb ik geen zin in.
Digitale tv via adsl kan ik niets mee want dat is hier niet mogelijk, ik kijk Digitenne op een normale breedbeeld-tv en heb (ondanks alle negatieve berichten) prachtig helder beeld zonder enige storing (dus ook niet van de brommertjes die voorbij knorren
Waar het mij nu voornamelijk om gaat is dat ik bij de nieuwe provider geen problemen meer heb als ik download en tegelijk telefoneer of steeds mijn modem moet resetten als ik gedownload heb.
Tele2 heeft zeer sterk mijn voorkeur maar ik moet wel zeker weten dat het probleemloos is want anders zit ik me weer 1 jaar te ergeren.
Verwijderd
Ziet er dus toch naar uit dat ik dan maar meer moet gaan betalen en xs4all ga nemen.
Verwijderd
Inderdaad gaat het 'tv signaal' af van je bandbreedte.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:11:
Hmm het leek zo aantrekkelijk, maar ik begrijp dus dat de tv kwaliteit naatje is en dit ook van je internetbandbreedte afgaat?
De beeldkwaliteit is niet slecht, maar de technologie is ondertussen wel 4 jaar verder.
Voor beeldbuis toestellen en kleinere platte tv's kan je goed met de kwaliteit leven.
Voor de grote jongens is dat iets anders. Elke tekortkoming wordt dan zichtbaar in het beeld.
Er zijn wel (duurdere) tv's die daar nog wel een redelijk signaal van maken, maar ik zou me dat echt niet aandoen. Als je persé een grote platte tv wilt, zorg dan ook voor een kwalitatief voldoende bron.
Daarmee kan Tele2 niet concurreren met satelliet of digitale kabel.
Bandbreedte gaat wel iets omlaag, maarja, wat maakt dat nou uit. Als je tv kijkt, internet je niet. En ben je heavy downloader dan zit je bij tele2 zowiezo niet goed. Met tv aan is hier een 10Mbit toch goed te halen. Als heavy user vind je dat al niet best denk ik.
MisterLBP schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:58:
Ben sinds januari ook een tele2 gebruiker. Alleen er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.
Ik heb een 20Mb abbo, ik woon 1923m van de centrale vandaan, ik heb alleen mijn netwerkkabel aangesloten naar mijn pc (waar alle processen zijn afgesloten behalve Google Chrome), en toch haal ik maar 650KB/s. Terwijl dit in theorie ongeveer 1,8MB/s hoort te zijn? Ik weet dat er een verschil is tussen theorie en praktijk, maar dit is bijna 1/3 wat ik ontvang. Wat is er mis???
Hierbovenop ontvang ik sinds vanochtend zelfs 25KB/s! Kan dit te maken hebben met de fup? Ik download wel veel. Maar als dat zo is hoor ik toch eerst een waarschuwingod te ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
wat wil je horen dan?MisterLBP schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:58:
Ben sinds januari ook een tele2 gebruiker. Alleen er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.
20 mbit betekent bij tele2 15mbit als je tot 500m van de centrale zit
10 mbit als je tot 1500m van de centrale zit
en alles verder dan 1500m is gewoon een kwestie van geluk. omdat die 1923m vaak ook nog hemelsbreed is en niet de echte afstand kan je daar weinig mee. als er ooit een hele omweg is gebruikt. kan dit best 2400m aan koper zijn. plus dat de kwaliteit van het koper ook per regio verschilt.
F.U.P. wordt je niet door geknepen. die zouden ze pas als excuus kunnen gaan gebruiken als jij werkelijk 20mbit haalt en 24/7 6 maanden lang download. maar zelfs dan komt het zelden voor dat een provider de F.U.P. gebruikt om mensen te knijpen.
enige tips die ik je kan geven is laat een virusscanner en spywarecanner los op je pc.
ik heb in de afgelopen week van meer dan 10 mensen in me MSN lijst(en ik heb er maar 50 in staan) virus mailtjes en berichtjes gehad. dus er is duidelijk een epidemie.
en als dat niks uithaalt dan is het enige wat je kan doen tele2 bellen ik heb geen glazen bol en ben niet de nieuwe uri geller en kan vanaf hier zien wat er allemaal gebeurt tussen de KPN centrale en jouw pc.
Geen idee, ik heb nog geen tele2, of het met dit modem kan, maar lees eens de waarden uit van het modem, deze meld op welke snelheid het modem intraint (m'n huidige modem haalt 7,5 Mbit terwijl ik een 8Mbit abo heb).
Verder zoals de post hierboven; zorg dat je virus vrij bent een geen donwnload processen open hebt staan, controleer ook of er niemand met je wireless mee zit te liften en het modem dicht gooit door mega veel p2p connecties.
Zet je modem eens uit en na 15 seconden weer aan...
Als je er dan nog niet uit komt: bel de helpdesk en laat het ze uitzoeken ...
20 Mbit is in theorie maximaal 2.5 Mbyte maar 2 Mbyte is realistischer (overhead). Als 10Mbit op 1500 meter de norm is mag je nog van geluk spreken bij 1900m met de huidige 6Mbit.
Bij Orange had ik niet meer dan ~800 kbyte/s, en dan is mijn centrale dichterbij (1300m)
[ Voor 15% gewijzigd door mjl op 27-03-2009 17:05 ]
-------
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2