[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

MisterLBP schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:58:
Ben sinds januari ook een tele2 gebruiker. Alleen er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.
Ik heb een 20Mb abbo, ik woon 1923m van de centrale vandaan, ik heb alleen mijn netwerkkabel aangesloten naar mijn pc (waar alle processen zijn afgesloten behalve Google Chrome), en toch haal ik maar 650KB/s. Terwijl dit in theorie ongeveer 1,8MB/s hoort te zijn? Ik weet dat er een verschil is tussen theorie en praktijk, maar dit is bijna 1/3 wat ik ontvang. Wat is er mis???

Hierbovenop ontvang ik sinds vanochtend zelfs 25KB/s! Kan dit te maken hebben met de fup? Ik download wel veel. Maar als dat zo is hoor ik toch eerst een waarschuwingod te ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou ze even bellen en aangeven dat je niet tevreden bent over de snelheid. dan halen ze namelijk de knijp eraf die er soms op zit. Weet dit uit eigen ervaring en is dus geen gelul. Iets met dubbel patchen en gebruikers die het toch niet merken enzo ;)

Mocht dat niet helpen dan kan het je netwerk zijn. Kabels etc. al nagekeken? Andere poort proberen, andere kabel, poorten open, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Ik heb geen virussen op mijn pc. En ik heb ook geen downloadprocessen wanneer ik mijn snelheid meet.
Verder is mijn modem zo 'gelocked' dat ik niet kan aflezen wat voor snelheid ik ontvang.

Modem resetten, factory setting, kabels controleren. Ik heb alles al geprobeerd.

Heb net ook Tele2 gebeld. Werd vriendelijk geholpen door een vrouw. Ze vertelde me dat de 5,4Mbit die ik ontvang sowieso al te langzaam zou zijn en dat er iets goed mis was. Ze zei dat ik vandaag of morgen terug gebeld zou worden door de technische dienst. Ik werd drie uur later al teruggebeld door de Technische Dienst.
Heb ruim 1,5 uur met de man gepraat.
Heb eerst de contactdoos eruit gesloopt en mijn modem direct aan de kabels aangesloten (zorgde volgens de man voor 0,4mbit winst). Vervolgens vroeg hij of ik mijn modem direct kon aansluiten aan het isla-punt. Aangezien ik die niet kon vinden, krijg ik over 1,5 week een monteur op de vloer.
Oorzaak zou volgens de man kunnen liggen aan mijn oude ISDN-lijn die niet goed overgezet is.
Verder konden ze niet verklaren waarom mijn snelheid van 600kB/s plotseling naar (ondertussen) 17kB/s is gedaald.

Mijn eerste ervaring met de service van Tele2 is in iedergeval helemaal goed.

Er is trouwens iets heel raars heb ik net gemerkt.
In uTorrent haal ik via mijn prive tracker gewoon de 650kB/s terwijl het laden van sites errrrrg langzaam gaat. :? Dit ga ik nader onderzoeken...

Weet iemand trouwens waar ik mijn modem moet aansluiten in de meterkast? Er is nergens een poort om de telefoonkabel in te stoppen. Wel eentje waar RJ45 in kan, maar dat is van het oude ISDN-systeem.
Ik heb wel een kastje van KPN, maar die staat niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
MisterLBP schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:50:
Ik heb geen virussen op mijn pc. En ik heb ook geen downloadprocessen wanneer ik mijn snelheid meet.
Verder is mijn modem zo 'gelocked' dat ik niet kan aflezen wat voor snelheid ik ontvang.

Modem resetten, factory setting, kabels controleren. Ik heb alles al geprobeerd.

Heb net ook Tele2 gebeld. Werd vriendelijk geholpen door een vrouw. Ze vertelde me dat de 5,4Mbit die ik ontvang sowieso al te langzaam zou zijn en dat er iets goed mis was. Ze zei dat ik vandaag of morgen terug gebeld zou worden door de technische dienst. Ik werd drie uur later al teruggebeld door de Technische Dienst.
Heb ruim 1,5 uur met de man gepraat.
Heb eerst de contactdoos eruit gesloopt en mijn modem direct aan de kabels aangesloten (zorgde volgens de man voor 0,4mbit winst). Vervolgens vroeg hij of ik mijn modem direct kon aansluiten aan het isla-punt. Aangezien ik die niet kon vinden, krijg ik over 1,5 week een monteur op de vloer.
Oorzaak zou volgens de man kunnen liggen aan mijn oude ISDN-lijn die niet goed overgezet is.
Verder konden ze niet verklaren waarom mijn snelheid van 600kB/s plotseling naar (ondertussen) 17kB/s is gedaald.

Mijn eerste ervaring met de service van Tele2 is in iedergeval helemaal goed.

Er is trouwens iets heel raars heb ik net gemerkt.
In uTorrent haal ik via mijn prive tracker gewoon de 650kB/s terwijl het laden van sites errrrrg langzaam gaat. :? Dit ga ik nader onderzoeken...

Weet iemand trouwens waar ik mijn modem moet aansluiten in de meterkast? Er is nergens een poort om de telefoonkabel in te stoppen. Wel eentje waar RJ45 in kan, maar dat is van het oude ISDN-systeem.
Ik heb wel een kastje van KPN, maar die staat niet eens aan.
de modems geleverd door Tele2 zijn annex a modems. als je gebruik maakt van een isdn centrale heb je een annex b modem nodig. oftewel die oude isdn centrale moet er gewoon uitgehaald worden en er moet een standaard KPN telefoonaansluiting overblijven. die lus je door naar de splitter die je erbij hebt gekregen of je maakt een directe aansluiting op het modem. maar als tele 2 je al een monteur hebt toe gezegd zou ik daar gewoon op wachten. je kan het door allerlei draden los te gaan trekken alleen maar moeilijker maken voor die monteur.

als je foto's maakt van de kastjes in de meterkast. dan zou iemand het misschien kunnen herkennen en zeggen dit moet je doen. maar zonder zicht op de meterkast wordt dat lastig. isdn kastjes komen er in allerlei soorten en maten. en jij hebt het er ook over dat er een kastje van kpn staat dat niet eens aanstaat.

persoonlijk kan ik je zonder foto's moeilijk helpen.

en idd de technische dienst van tele 2 is zeer bekwaam alleen ze te spreken krijgen is soms wat lastig.
een paar maandjes terug hebben we in de straat bliksem inslag gehad maar de mevrouw van de tele2 wilde geen modem sturen. ze wilde dat ik eerst gebeld zou worden door de technisch dienst maar dat kon wel 10 werkdagen duren. terwijl net de buurman om wiens verbinding en modem het ging net in het ziekenhuis lag voor een operatie van 12 uur. ik weet niet meer waarvoor ik die vrouw allemaal heb uitgemaakt en hoelang ze me heeft aangehoord want toen ik uitgeraast was, had ze de verbinding al verbroken. dus op dat punt kan tele2 nog veel verbeteren maar als je geluk hebt dat het rustig is bij de technische dienst dan lijkt het idd of tele 2 de zaken redelijk voor mekaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik gebruik vaak de chat, direct en correct contact. Werkt naar mijn mening beter en sneller, en de mensen zijn vaak wat breder opgeleidt. Zo kreeg ik het niet voor elkaar om een mini-laptop te krijgen bij verlening van mijn abonnement, die zou alleen voor nieuwe klanten zijn. Via de chat uiteindelijk gezegd dat ik dan wel even een maandje naar Alice ging en dan weer terugkwam als nieuwe klant. Hij moest er erg om lachen en heeft toen de boel voor me rondgemaakt. En nieuw contract (goedkoper en zonder digiTV die ik niet gebruikte) en mini-laptop erbij krijgen lol. Nee, ik ben erg tevreden over TELE2. Die dozen die je soms telefonisch aan de lijn krijgt daar gelaten. Gewoon chatten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Tarabass schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:16:
[...]
Ik gebruik vaak de chat, direct en correct contact. Werkt naar mijn mening beter en sneller, en de mensen zijn vaak wat breder opgeleidt. Zo kreeg ik het niet voor elkaar om een mini-laptop te krijgen bij verlening van mijn abonnement, die zou alleen voor nieuwe klanten zijn. Via de chat uiteindelijk gezegd dat ik dan wel even een maandje naar Alice ging en dan weer terugkwam als nieuwe klant. Hij moest er erg om lachen en heeft toen de boel voor me rondgemaakt. En nieuw contract (goedkoper en zonder digiTV die ik niet gebruikte) en mini-laptop erbij krijgen lol. Nee, ik ben erg tevreden over TELE2. Die dozen die je soms telefonisch aan de lijn krijgt daar gelaten. Gewoon chatten :9
chatten was in dit geval vrij lastig aangezien de bliksem het modem gefrituurd had. en ik wist niet tele2 tegenwoordig ook chat had. de telefonisch helpdesk is gewoon de firewall van een bedrijf om de gewone mensen met de domme vragen weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik heb een probleem met tele2.

mijn abbo wordt per direct opzeggen en ik mot natuurlijk mijn contract afbetalen zeg maar €200.
want er is bij hun een opzeg procedure opgestart door een ander adsl provider(soort overstap opzeg procedure). ik weet van nix en heb nix getekend of post/mail stukken gekregen van derden adsl partij. en hun wil niet zeggen bij welke partij de opzeggen heeft opgestart. dus ik mot volgens tele2 zelf achter komen door heel NL rond te bellen.
dit komt letterlijk zo uit de lucht vallen. iemand ideen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn modem aangesloten in huis.
DSL brandt groen, Power brandt rood.
Als ik inlog op modem zie ik dat het modem geen IP krijgt.
Resetten helpt niet, iemand anders ooit een soortgelijke situatie gehad? Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
MisterLBP schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:58:
Ben sinds januari ook een tele2 gebruiker. Alleen er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.
Ik heb een 20Mb abbo, ik woon 1923m van de centrale vandaan, ik heb alleen mijn netwerkkabel aangesloten naar mijn pc (waar alle processen zijn afgesloten behalve Google Chrome), en toch haal ik maar 650KB/s. Terwijl dit in theorie ongeveer 1,8MB/s hoort te zijn? Ik weet dat er een verschil is tussen theorie en praktijk, maar dit is bijna 1/3 wat ik ontvang. Wat is er mis???

Hierbovenop ontvang ik sinds vanochtend zelfs 25KB/s! Kan dit te maken hebben met de fup? Ik download wel veel. Maar als dat zo is hoor ik toch eerst een waarschuwingod te ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Probeer dit progje eens.

Sowieso ff contact opnemen met Tele2.

Ik zit ongeveer 1,8km van centrale en haal max 1,4MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:16:
Net mijn modem aangesloten in huis.
DSL brandt groen, Power brandt rood.
Als ik inlog op modem zie ik dat het modem geen IP krijgt.
Resetten helpt niet, iemand anders ooit een soortgelijke situatie gehad? Wat te doen?
Gewoon ff bellen of via iemand anders chatten met tele2 dat werkt vaak snel en goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Zonekill op 11-04-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:35:
Momenteel heb ik internet + bellen van Telfort maar ben het helemaal zat, gelukkig kan ik per 1 juni overstappen naar een andere provider. Telfort levert dan wel 20 mb maar met de huidige centrale hier in het dorp is geen adsl-2 te krijgen en het hoogst haalbare is dus 6 mb maar dat vind ik op zich niet erg. Bij Telfort heb ik het probleem dat wanneer ik aan het downloaden ben (via usenet) er een zware storing in het telefoonverkeer zit waardoor het inkomende en uitgaande gesprek bijna niet te verstaan is. Ben ik klaar met downloaden dan moet ik het modem resetten, vergeet ik dit dan ben ik telefonisch niet meer bereikbaar. Heb je daar met Tele2 geen last van of kan ik dan beter weer terug gaan naar Kpn (had met internetplusbellen van Planet totaal geen probleem) waar ik prijstechnisch weinig zin in heb.
bekend bericht.
dit ligt aan de zyxel modem trouwens.
ook last van gehad, downloaden en slechte verbinding met telefoon of helemaal geen verbinding kunnen krijgen en in gesprek zijn.
als je bezig bent met downloaden of klaar bent met downloaden weer de modem opnieuw opstarten omdat ie helemaal is vastgelopen.
heb ik gewoon opgelost met een speedtough THOMSON ST780.
voor 20 euro gekocht en nu nergens meer last van, gewoon downloaden en bellen tegelijk.
mischien ook een optie ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:12

Zillion01

Obey your screen!

Weet iemand hoe je multicast aan kunt zetten op het Tele2 modem? Ik draai Firefly op een Ubuntu server, echter mijn wireless Macbook vindt de Itunes bieb niet. Wired wel.

Hier Versatel 20MB modem tips & tricks
staan extra opties voor dit modem, echter http://192.168.1.1/enblservice.html lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan de experts!

Vanaf aanstaande donderdag wordt mijn lijn van xs4all naar tele2 omgezet.
Nu is pas maandag een monteur beschikbaar helaas....
Kan ik donderdag alvast het internet aan de praat krijgen met mijn xs4all Speedtouch of Fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:48:
Even een vraag aan de experts!

Vanaf aanstaande donderdag wordt mijn lijn van xs4all naar tele2 omgezet.
Nu is pas maandag een monteur beschikbaar helaas....
Kan ik donderdag alvast het internet aan de praat krijgen met mijn xs4all Speedtouch of Fritzbox?
Heel kort en simpel:
nee.

Helaas moet je per se hun eigen router gebruiken (tenminste, dit was een half jaar geleden nog zo. Neem aan dat ze dat niet veranderd hebben.)

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 14-04-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Pers bericht vrijdag 10 april van Tele2:

Vanaf deze week kunt u SBS Gemist bekijken via Tele2 TV. Dit houdt in dat u programma's van Net5, SBS6 en Veronica tot 10 dagen terug kunt bekijken. Onder andere S1ngle, Smaken Verschillen, Ruby Wax goes Dutch en Holland's got Talent kunt u vanaf heden moeiteloos terugkijken. En dit is tijdelijk gratis!

Kijk dus snel via de Tele2 TV Mediabrowser bij Programma Gemist en vind hier het nieuwe aanbod van Net5, SBS6 en Veronica!

Typisch is wel dat ze op de eigen site dit nog niet hebben bijgewerkt. Is toch vrij positief om te vermelden.

Zie ook hier en hier.

Nu ik zo weer kijk naar het zender aanbod is het toch wel redelijk treurig dat ze niet eens een uitgebreider pakket gaan lanceren. Ik heb jaren internet+bel gehad dat was zeer goed overigens.

Rondom BBC op IPTV is het overigens ook stil. Belgacom (IPTV in Belgie) is het tenslotte ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Zillion01 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:29:
Weet iemand hoe je multicast aan kunt zetten op het Tele2 modem? Ik draai Firefly op een Ubuntu server, echter mijn wireless Macbook vindt de Itunes bieb niet. Wired wel.

Hier Versatel 20MB modem tips & tricks
staan extra opties voor dit modem, echter http://192.168.1.1/enblservice.html lijkt niet te werken.
Dat kan je niet uitzetten. De extra opties op die site werken al jaren niet meer.
Dat hebben ze door een firmware update onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hier ook een groot dilemma,

Morgen krijgen we de sleutel van ons huisje. Ik ben al in het bezit van een Samsung LE40A656 40inch FullHD TV en wil natuurlijk perfect beeld. Ik wil sowieso 20mbit internet, digitale TV en eventueel telefoon. Mogelijkheid tot een tweede TV aansluiten zou mooi zijn.

Opties die ik heb:

# Alice: Die staat nu bovenaan m'n lijstje. Internet + telefonie voor 30 euro per maand. Echter heb dan nog geen TV.

# Tele2: Ik kan bij Tele2 triple play afnemen, internet + telefonie + Tv voor een nette prijs. Maar de digitale TV geeft dus geen super beeld dus deze valt af.

# UPC: Ik zou alleen UPC nemen voor de digitale TV naast Alice voor internet, maar 16,70 kabelgebruik + 18,50 voor HD digitale TV met opname mogelijkheid vind ik wat te duur per maand.

# KPN Digitenne: Te slecht beeld. Interactieve TV van KPN zou nog een optie kunnen zijn, maar dan moet je ook internet van KPN afnemen en dat wil ik liever niet (kan ook niet als ik Alice voor internet neem), weinig snelheid voor een veel te hoge prijs per maand.

# Schotel: Eenmalig zo'n 400 euro investeren in een Dreambox, Schotel met 4 koppen en je kijkt goedkoop TV (vriendjes met cardsharing 8)) in een super kwaliteit. Internet dan van Alice erbij. Nadeel; lelijke schotel aan het huis hangen.

Zijn dit m'n enige opties, of zijn er meer mogelijkheden voor digitale TV in goede kwaliteit? Voorlopig kijken we wel UPC analoog, vorige bewoners hadden UPC en UPC kennende sluiten ze de kabel toch niet direct af :P.

Zucht.. :z.

[ Voor 8% gewijzigd door sh4dow op 15-04-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 23:26

mjl

Ugh

sh4dow schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:36:
Hier ook een groot dilemma,

Morgen krijgen we de sleutel van ons huisje. Ik ben al in het bezit van een Samsung LE40A656 40inch FullHD TV en wil natuurlijk perfect beeld. Ik wil sowieso 20mbit internet, digitale TV en eventueel telefoon. Mogelijkheid tot een tweede TV aansluiten zou mooi zijn.

Opties die ik heb:

# Alice: Die staat nu bovenaan m'n lijstje. Internet + telefonie voor 30 euro per maand. Echter heb dan nog geen TV.

# Tele2: Ik kan bij Tele2 triple play afnemen, internet + telefonie + Tv voor een nette prijs. Maar de digitale TV geeft dus geen super beeld dus deze valt af.

# UPC: Ik zou alleen UPC nemen voor de digitale TV naast Alice voor internet, maar 16,70 kabelgebruik + 18,50 voor HD digitale TV met opname mogelijkheid vind ik wat te duur per maand.

# KPN Digitenne: Te slecht beeld. Interactieve TV van KPN zou nog een optie kunnen zijn, maar dan moet je ook internet van KPN afnemen en dat wil ik liever niet (kan ook niet als ik Alice voor internet neem), weinig snelheid voor een veel te hoge prijs per maand.

# Schotel: Eenmalig zo'n 400 euro investeren in een Dreambox, Schotel met 4 koppen en je kijkt goedkoop TV (vriendjes met cardsharing 8)) in een super kwaliteit. Internet dan van Alice erbij. Nadeel; lelijke schotel aan het huis hangen.

Zijn dit m'n enige opties, of zijn er meer mogelijkheden voor digitale TV in goede kwaliteit? Voorlopig kijken we wel UPC analoog, vorige bewoners hadden UPC en UPC kennende sluiten ze de kabel toch niet direct af :P.

Zucht.. :z.
Ik zou zeggen neem Tele2 of Alice (Tele2 is de eerste paar maanden goedkoper geloof ik) en UPC voor de TV.

UPC kun je eventueel het simpelste DTV paket nemen, HD TV is wel mooier dan standaard (SD) maar ook (blijkbaar aanzienlijk) duurder.

Het wordt tijd dat alle kabel aanbieders op elkaars netwerk mogen, anders zou je leuk Ziggo kunnen nemen, daar kost een digitaal pakket je maar iets van 4 euro per maand extra, wel zelf je decoder/HD-HDD recorder aanschaffen dan.
sh4dow schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:01:
Ziggo en UPC werken samen.. Ik deed een postcodecheck op Ziggo maar er kwam uit dat Ziggo niet op ons adres kan leveren. Maar daaronder werd ik mooi doorverwezen naar UPC.
Is niet zozeer samenwerken maar verwijzen naar elkaar door. Ziggo levert toch echt andere producten dan UPC en hebben beide hun eigen netwerk.

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 16-04-2009 10:29 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Ziggo en UPC werken samen.. Ik deed een postcodecheck op Ziggo maar er kwam uit dat Ziggo niet op ons adres kan leveren. Maar daaronder werd ik mooi doorverwezen naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:26

jeka

Support your local club.

Kan iedereen die meer dan 1 tv's in huis heeft zonder kabelaansluiting tele2 afraden.
Ik zit te ver van de telefooncentrale voor een tweede decoder waardoor ik maar 1 decoder kan aansluiten, en dus maar op 1 tv in huis tv kan kijken...(of 2 tv's met de zelfde zender).
Dit staat nergens vermeld op de website en bij de klantenservice vinden ze dat ik had moeten bellen om dit na te vragen.
Als het op de website staat ga je hier toch van uit?

Moet dus nog een kabelaansluiting nemen of digitenne aanschaffen. Weer allemaal extra kosten dus..

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55
funrider schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:10:
Pers bericht vrijdag 10 april van Tele2:

Vanaf deze week kunt u SBS Gemist bekijken via Tele2 TV. Dit houdt in dat u programma's van Net5, SBS6 en Veronica tot 10 dagen terug kunt bekijken. Onder andere S1ngle, Smaken Verschillen, Ruby Wax goes Dutch en Holland's got Talent kunt u vanaf heden moeiteloos terugkijken. En dit is tijdelijk gratis!

Kijk dus snel via de Tele2 TV Mediabrowser bij Programma Gemist en vind hier het nieuwe aanbod van Net5, SBS6 en Veronica!
Waarna er opeens bij uitzending gemist "tijdelijk gratis!" staat. Uitzending gemist is het enige waarvoor ik tele 2 digitale tv nog handig vind, als ze daar extra voor gaan vragen zeg ik meteen op en stap over op Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hemel, wat is die samsung decoder lelijk oldskool zeg. Lijkt wel een oude atari (da's wel weer een mooi ding). En traag met zappen, gaap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
mjl schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:39:
[...]

Ik zou zeggen neem Tele2 of Alice (Tele2 is de eerste paar maanden goedkoper geloof ik) en UPC voor de TV.

UPC kun je eventueel het simpelste DTV paket nemen, HD TV is wel mooier dan standaard (SD) maar ook (blijkbaar aanzienlijk) duurder.

Het wordt tijd dat alle kabel aanbieders op elkaars netwerk mogen, anders zou je leuk Ziggo kunnen nemen, daar kost een digitaal pakket je maar iets van 4 euro per maand extra, wel zelf je decoder/HD-HDD recorder aanschaffen dan.
Helemaal mee eens.

Internet / Bel ervaring:
Ben zelf recentelijk door verhuizing van Tele2 naar Alice moeten gaan switchen. Voor internet en bellen waren Tele2 en Alice ook de betere opties. Tele2 zeer tevreden over geweest bel/internet20MB alleen niet meer mogelijk op nieuwe adres (wijkkast vol) daardoor naar Alice overgestapt. Let er wel op dat je telefoon in sommige gevallen met hun modem niet gelijk werkt en je een gratis dect filter telefonisch kunt aanvragen bij Alice. Bij mij werkte t wel direct met Siemens Gigaset 260. Bij mijn ouders met ouder Siemens toestel moest er een dect filter tussen. Beide zeer tevreden. Alice heeft ook nog als voordeel dat je onbeperkt (fair use) gratis vast-vast hele week kunt bellen zonder starttarief. Bij Tele2 kost dit knaken.

Sowieso niet met KPN en al helemaal niet met Telfort beginnen. Mijn ouders hebben een jaar Telfort ellende (voip bellen) achter de rug.

Televisie ervaring:
Op een fullHD moet je zoals je zelf al zegt geen Digitenne nemen ivm de lage bitrate (2,5/3Mbps) ook KPN Interactive tv is in combi met hun trage abo's niet handy. Tele2 tv schijnt niet bijster qua kwaliteit schijnt. Het is dat op dit moment de kabel nog niet open is. Zou wel vanaf september '09 zo moeten zijn want OPTA heeft goedkeuring uit Brussel gekregen maandje terug. Rechtzaken lopen met Ziggo, UPC die het weer aanvechten dat YouCA en Tele2 op de kabel komen.

Op dit moment dus voor jou beste optie qua beeld is UPC alleen dat kost je wel knaken. HD aanbod is veel te duur. Afhankelijk van je kijkgedrag heb je genoeg aan Starter of Royaal met of zonder DVR. Is wel 16.70 euro analoog + 4 of 9.50 digitaal (of meer) voor 'normale' digitale tv zonder HD zenders. Een combi abo (bel/internet/digitv) bij UPC kost zo'n 60 euro (digitaal + analoog) alleen dan heb je slechts 10Mb internet en betaal je extra voor t vast-vast bellen ipv bij Alice gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:58
Ha heb ook een huis gekocht en ben me aan het orienteren voor internet/tv/bellen.

Situatieschets: appartement, komen 2 tv's in, waarvan 1 grote plasma en een wat kleinere in de slaapkamer. Huis ligt meer dan 2 kilometer van de dichtstbijzijnde centrale af (2100 meter), dus superduper internet is niet mogelijk. Verder qua telefonie weinig interessants :). Woon trouwens in een Ziggo gebied waar geen UPC mogelijk is.

Gezien de grote TV wil ik ook een zo goed mogelijk beeld. Heb hier al gelezen dat Digitenne dan afvalt. Ook UPC valt dus af en dan blijven eigenlijk Ziggo, Tele2 en Alice over.

Gezien de goede kwaliteit digitale TV van Ziggo, en de uitgebreide opties (extra zenders, HD, eredivisie), neigt mijn voorkeur naar Ziggo (ondanks de slechte verhalen/opstartproblemen).

Internet + bellen zit ik te bekijken bij Online. Mooie aanbieding (25 euro per maand en nu met 150 euro cashback bij 2 jaar abbo en is incl. KPN lijn kosten).

Nu mijn vraag. Als ik de combinatie Ziggo TV + Online internet&bellen neem, krijg ik dus via de kabel tv binnen, met daarbij de decoder van Ziggo. Het internet&bellen van Online komt via de telefoonkabel binnen met dus in de gangkast de router/modem. Omdat deze twee zaken gescheiden zijn, hebben ze geen invloed op elkaars snelheid. Nadeel is dat ik twee rekeningen krijg. Voordeel is weer dat als er eentje storing heeft, de ander nog werkt.

Andere optie is tripleplay bij Ziggo (internet&tv&bellen). Voordeel is dat alles bij 1 aanbieder zit (1 factuur). Nadeel is weer de storingsgevoeligheid en het feit dat als er storing is, ik dan echt niks meer heb. De internetsnelheden van Ziggo liggen wel een stukje lager voor dezelfde prijs als Online.
Plus, is het zo dat bij internet en tv over de kabel, ook je internet vertraagd op het moment dat je tv kijkt?

Wat zouden jullie aanraden?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Let wel op dat je bij Online geen draadloos modem krijgt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Als je weinig vast belt neem Tele2 of Online (met Online geen ervaring mee) omdat hier nog bel kosten vast-vast bovenop komen. Ben zelf zoals eerder beschreven pro Tele2 en Alice. Bel je veel vast-vast neem dan Alice heeft als voordeel maandelijk op te zeggen en is inclusief starttarief en gratis vast-vast bellen. Voordeel van Tele2 is dat je gelijk draadloos modem hebt. Beide zijn zeer goed met telefonie (voip) als je het mij vraagt. Van Online veel negatief gelezen ivm bellen met dat was met name met de toenmalige Wanadoo/Orange box. Telfort sowieso niet aan beginnen als je stabiliteit wilt en al helemaal als je vaak vast belt. Zie eerder genoemd.

Doe overigens wel even een postcode check want het kan voorkomen dat je niet kunt kiezen voor een van eerder genoemd omdat geen plek meer is in de wijkkast. Dat was bij mij bij Tele2 het geval toen ik in januari ging verhuizen daardoor moeten overstappen van Tele2 (anders slechts 4MB gehad ipv 20MB die mn Compleet abo bood) naar Alice waar wel plek was.

Voor je tv moet je zeker Ziggo nemen als dat je kabel provider is. De kabel levert beste kwaliteit en veel zenderaanbod (en je behoud BBC 1,2 en evt. 3,4 in extra zenderpakket).

[ Voor 19% gewijzigd door funrider op 23-04-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Sluuz schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:00:
<knip>

je twijvelt tussen online + ziggo of ziggo tripleplay
en je vraagt om advies in de tele 2 topic. 8)7 8)7

anyways ik ben een ervaringsdeskundige met online internet op 2400 meter
en weet van me buurman hoe het is om tele2 internet 4mbit + telefonie + voetbal te hebben
en ik heb de afgelopen weken met hem gekeken voor een nieuwe tv en naar alle waarschijnlijkheid koopt hij over een week of 2 de nieuwe panasonice 46 inch plasma tv en hij heeft al aangeven over te stappen naar ziggo triple play.

zelf hebben we online voor internet + kpn voor telefonie + ziggo voor analoge tv
maar nu er serieus gekeken wordt naar een grote tv voor beneden gaan wij ook naar ziggo triple play
49.95 voor 16mbit internet + digitale tv + telefonie. is in onze ogen de beste optie.
en aangezien ziggo klanten onderling gratis bellen en aangezien steeds meer mensen ziggo nemen zal je hier ook wat besparen ten opzichte van online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

- Ziggo voor Digitale TV (Superieur qua kwaliteit) nu een actie met korting op een HD decoder of recorder
- Tele2/Alice voor internet (beste prijs en redelijke voorwaarden en service voor zover ik de topics gelezen heb)

!! GEEN Online, vroeger heette dat Orange, niks dan gelazer (dure helpdesk en slechte service) en wurgcontract waarbij je maar 1x per jaar kunt opzeggen, 1 dag te laat = heel jaar betalen!

Verder geen ervaringen (nog niet) met Tele2, Voip kwam wel als beste uit de bus bij een of andere test.

Alice gebruikt hetzelfde modem en verbinding als mijn huidige provider, bij mijn huidige provider is dat zeer goed en stbiel maar "moet" er weg omdat ik van baan verander en dan te veel moet gaan betalen (wordt nu betaald door het werk).

[ Voor 3% gewijzigd door mjl op 24-04-2009 09:34 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Mili schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:42:
[...]

zelf hebben we online voor internet + kpn voor telefonie + ziggo voor analoge tv
maar nu er serieus gekeken wordt naar een grote tv voor beneden gaan wij ook naar ziggo triple play
49.95 voor 16mbit internet + digitale tv + telefonie. is in onze ogen de beste optie.
en aangezien ziggo klanten onderling gratis bellen en aangezien steeds meer mensen ziggo nemen zal je hier ook wat besparen ten opzichte van online.
Welk alles-in-een abonnement bedoel je? Ik zie alleen maar een 10MB Plus pakket voor 49.95 wel overigens goed pakket alleen qua bellen zul je meer kwijt zijn dan bij bijv. Alice als je veel vast belt. Ik woon zelf in UPC gebied. Jammer dat UPC niet soortgelijk aanbied daar betaal je zo'n 49.95 (digitv, internet 10MB, bel) + analoge tv prijs 16.70 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Net weer een half uur met Tele2 aan de telefoon gehangen; om de 3 maanden heb ik 1 a 2 weken last van een klapperende verbinding; sinds vanmiddag werkte ie helemaal niet meer.
Na een kwartier kreeg hij de line weer uit in de centrale maar blijft ie nog klapperen...

Besluit: Zodra Ziggo zijn snelheden verhoogd heeft (naar 20/3 in mijn geval) dan stap ik over.

Ben best tevreden maar elke paar maanden brak internet zonder dat de oorzaak achterhaald wordt is toch niet tof :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
mjl schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:33:
[...]

- Ziggo voor Digitale TV (Superieur qua kwaliteit) nu een actie met korting op een HD decoder of recorder
- Tele2/Alice voor internet (beste prijs en redelijke voorwaarden en service voor zover ik de topics gelezen heb)
heb ik hier ook! Tele2 onderling bellen is overigens gratis en ja Ziggo TV is super goed beeld en voor plasma is helaas Tele2 en Digitenne te matig maar wacht maar op Tele2 als die ook HD gaan uitzenden met VDSL ;) Tele2 heeft al gezegd om analoge TV te gaan aanbieden en dan kan ik al raden wat ze ernaast gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:54
Ik heb een vraagje, hopelijk kunnen jullie mij gaan helpen. Ik ben van plan om een siemens sx762 modem achter een tele2 modem te plaatsen. De voip van tele2 wil ik door lussen naar de sx762. Is dit mogelijk? Ipv een telefon op lan1 van tele2 komt een kabel waarme ik het doorlus naar de sx762.
De tele2 modems zijn behoorlijk dicht getimmerd, dus ik weet niet zeker of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 10:58
Mili schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:42:
[...]

je twijvelt tussen online + ziggo of ziggo tripleplay
en je vraagt om advies in de tele 2 topic. 8)7 8)7
Oeps! Had de [TELE2] tag over het hoofd gezien. Dacht dat dit een algemeen topic was. Excuses.
anyways ik ben een ervaringsdeskundige met online internet op 2400 meter
en weet van me buurman hoe het is om tele2 internet 4mbit + telefonie + voetbal te hebben
en ik heb de afgelopen weken met hem gekeken voor een nieuwe tv en naar alle waarschijnlijkheid koopt hij over een week of 2 de nieuwe panasonice 46 inch plasma tv en hij heeft al aangeven over te stappen naar ziggo triple play.

Ik vraag me ook af waar je dat abo van 16mbit + digitale tv + telefonie voor 49,95 hebt gezien. Gaat de snelheid binnenkort omhoog?
Gezien mijn afstand tot de centrale zal ik voor internet via de kabel gaan (gegarandeerde snelheid, zit ik niet vast aan ~8mbit) en dus triple play bij Ziggo. Bedankt voor de antwoorden en ik zal naar het andere topic verhuizen ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb hier al sinds 2006 een tele2-compleet abonnement.
Nu wil ik de tv-gedeelte afzeggen, nu hoorde ik via de klantenservice, dat als je geen gegronde reden hebt, je 90 euro moet betalen als je dus wilt downgraden.
Iemand die dit ook kan bevestigen?

Edit:
Tijdens het gesprek heb ik laten weten dat het beeld schokt wanneer ik het geluid harder/zachter zet, ook wanneer ik aan het zappen ben. Ze wouden het proberen op te lossen (heb ik maar laten doen) ,maar probleem bleef ik houden, zodat ik een gegronde reden hebt om toch kosteloos te kunnen downgraden. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Bullus op 28-04-2009 17:57 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Bullus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:27:
Heb hier al sinds 2006 een tele2-compleet abonnement.
Nu wil ik de tv-gedeelte afzeggen, nu hoorde ik via de klantenservice, dat als je geen gegronde reden hebt, je 90 euro moet betalen als je dus wilt downgraden.
Iemand die dit ook kan bevestigen?

Edit:
Tijdens het gesprek heb ik laten weten dat het beeld schokt wanneer ik het geluid harder/zachter zet, ook wanneer ik aan het zappen ben. Ze wouden het proberen op te lossen (heb ik maar laten doen) ,maar probleem bleef ik houden, zodat ik een gegronde reden hebt om toch kosteloos te kunnen downgraden. ;)
Denk dat die 90 euro alleen is tijdens contractperiode... Als je het op einde van je contract aanpast lijkt het me niet, want inwezen sluit je dan een nieuw contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Sluuz schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:00:
Ha heb ook een huis gekocht en ben me aan het orienteren voor internet/tv/bellen.

Situatieschets: appartement, komen 2 tv's in, waarvan 1 grote plasma en een wat kleinere in de slaapkamer. Huis ligt meer dan 2 kilometer van de dichtstbijzijnde centrale af (2100 meter), dus superduper internet is niet mogelijk. Verder qua telefonie weinig interessants :). Woon trouwens in een Ziggo gebied waar geen UPC mogelijk is.

Gezien de grote TV wil ik ook een zo goed mogelijk beeld. Heb hier al gelezen dat Digitenne dan afvalt. Ook UPC valt dus af en dan blijven eigenlijk Ziggo, Tele2 en Alice over.

Gezien de goede kwaliteit digitale TV van Ziggo, en de uitgebreide opties (extra zenders, HD, eredivisie), neigt mijn voorkeur naar Ziggo (ondanks de slechte verhalen/opstartproblemen).

Internet + bellen zit ik te bekijken bij Online. Mooie aanbieding (25 euro per maand en nu met 150 euro cashback bij 2 jaar abbo en is incl. KPN lijn kosten).

Nu mijn vraag. Als ik de combinatie Ziggo TV + Online internet&bellen neem, krijg ik dus via de kabel tv binnen, met daarbij de decoder van Ziggo. Het internet&bellen van Online komt via de telefoonkabel binnen met dus in de gangkast de router/modem. Omdat deze twee zaken gescheiden zijn, hebben ze geen invloed op elkaars snelheid. Nadeel is dat ik twee rekeningen krijg. Voordeel is weer dat als er eentje storing heeft, de ander nog werkt.

Andere optie is tripleplay bij Ziggo (internet&tv&bellen). Voordeel is dat alles bij 1 aanbieder zit (1 factuur). Nadeel is weer de storingsgevoeligheid en het feit dat als er storing is, ik dan echt niks meer heb. De internetsnelheden van Ziggo liggen wel een stukje lager voor dezelfde prijs als Online.
Plus, is het zo dat bij internet en tv over de kabel, ook je internet vertraagd op het moment dat je tv kijkt?

Ik kan je Ziggo zeer aanraden, goede beeld kwaliteit (beter dan wat ik bij UPC gezien heb) en tot nog toe goede service (4x aan de lijn gehad en goed geholpen voor lokaal tarief).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Een kennis van mij heeft Tele2 internet en Telefonie.
Dat werkt allemaal via het bijgeleverde modem van Tele2 een volgens mij een Davolink,

Op dit apparaat zitten 4 ethernet poorten. Echter werken er hier maar 2 van.
Is dit een probleem in het modem, of krijg je maar een modem van Tele2, met 2 werkende poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:27:
Een kennis van mij heeft Tele2 internet en Telefonie.
Dat werkt allemaal via het bijgeleverde modem van Tele2 een volgens mij een Davolink,

Op dit apparaat zitten 4 ethernet poorten. Echter werken er hier maar 2 van.
Is dit een probleem in het modem, of krijg je maar een modem van Tele2, met 2 werkende poorten?
In de handleiding staat het ook:
twee poorten zijn voor (ik dacht) streaming media, niet voor computers. De andere twee zijn gewoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

EDIT schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:31:
[...]

In de handleiding staat het ook:
twee poorten zijn voor (ik dacht) streaming media, niet voor computers. De andere twee zijn gewoon te gebruiken.
Mijn fout, heb niet in de handleiding gekeken. Die konden ze zo snel niet vinden
Leveren ze wel een modem voor meer als 2pc's? Of moet ik er dan altijd een switch achter hangen.
Toch bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
Mijn tele2 verbinding zou 6 mei opgeleverd worden (bellen en internet). Nou ben ik benieuwd wanneer ze het modem gaan opsturen, want morgen zou dan de stekker eruit gaan van mijn huidige provider. Weet iemand hoelang de levertijden van die modems zijn? Ze hadden die toch allang kunnen opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ik heb net 6 weken in het buitenland doorgebracht. Ik kom terug en de lanverbinding doet het niet :S Krijg geen ip toegewezen. Zelfs na factoryreset werkt het niet. Via wireless werkt alles wel.

Van tele2 krijg ik te horen dat het aan mij ligt ( uiteraard). Ik heb meerdere pc's / laptops geprobeerd, maar geen van alle doet het. Ik heb aangegeven dat ik vermoed dat de modem niet werkt of dat de poorten kapot zijn. Dit is volgens Tele2 TE toevallig, maar dat het op meerdere pc niet werkt is wel gewoon toevallig.

Iemand een idee?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Mattie84 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:26:
Mijn tele2 verbinding zou 6 mei opgeleverd worden (bellen en internet). Nou ben ik benieuwd wanneer ze het modem gaan opsturen, want morgen zou dan de stekker eruit gaan van mijn huidige provider. Weet iemand hoelang de levertijden van die modems zijn? Ze hadden die toch allang kunnen opsturen?
Toen ik drie jaar geleden mijn huidige Tele2 verbinding liet aansluiten kreeg ik de router exact op de dag van aflevering. Wellicht bij jou ook het geval, maar weet niet hoe het tegenwoordig geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Sendar schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:16:
Ik heb net 6 weken in het buitenland doorgebracht. Ik kom terug en de lanverbinding doet het niet :S Krijg geen ip toegewezen. Zelfs na factoryreset werkt het niet. Via wireless werkt alles wel.

Van tele2 krijg ik te horen dat het aan mij ligt ( uiteraard). Ik heb meerdere pc's / laptops geprobeerd, maar geen van alle doet het. Ik heb aangegeven dat ik vermoed dat de modem niet werkt of dat de poorten kapot zijn. Dit is volgens Tele2 TE toevallig, maar dat het op meerdere pc niet werkt is wel gewoon toevallig.

Iemand een idee?
Ik gok modem kapot;

Zoals ik dat had mij mijn toenmalige vriendin:
Mattie84 in "Tele2 ADSL ervaringen"

Ze hadden toen overigens 2 maanden zonder internet gezeten ...

Succes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Ja bedankt. Ik had ook al zo'n vermoeden, maar zie ze dat maar eens wijs te maken... Misschien zeggen dat die gevallen is.. en sindsdien doet die het helemaal niet meer...

Maar ja, zal je hem eerst moeten opsturen voordat je nieuwe krijgt?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Tele2 beste getest in Consumentenbond Providermonitor:

http://www.consumentenbon...rs/providermonitor_april/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
@Sendar:

Nee je krijgt eerst een nieuwe, waarna je de oude moet opsturen. Mijn ex heeft trouwens de oude alsnog, omdat ze geen zin heeft om die op te sturen :D

Ik zou niet zeggen dat je hem hebt laten vallen, omdat dat ding in bruikleen is kunnen ze zeggen dat het jouw schuld is en dat je zelf een nieuwe moet betalen.

Begin maar direct met te zeggen:
Heb de splitter vervangen;
De kabel vanaf het splitterpunt naar het modem vervangen;
Modem gereset;
Meerdere computers geprobeerd;
De poorten 3 en 4 op het modem geprobeerd.

Als je alleen internet hebt van tele2 en niet het telefonie gedeelte, dan zou ik er ook bij zetten dat je telefoon het wel doet, op die manier weten ze ook direct dat de lijn tot aan de splitter ook niet defect is. Anders gaan ze daar namelijk ook nog proberen te zoeken :X (ervaring enzo :X :X :X)

Dan krijg je direct een lijntest, waar natuurlijk niets uit komt. Dan komt er een mannetje langs die gaat zeggen dat je modem kapot is, waarna er een modem opgestuurd wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Mattie84 op 05-05-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb inmiddels weer contact gehad met Tele2 en ze sturen nu binnen 5 werkdagen een nieuwe modem. Ik zal nog wel even laten weten of het dan is gelukt. Bedankt in elk geval door de informatie.

Update

Nieuwe modem ontvangen en werkt prima. Prima service ook binnen paar dagen een nieuwe.

[ Voor 19% gewijzigd door Sendar op 11-05-2009 15:39 . Reden: nieuwe informatie beschikbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ mattie,

Vertel je vriendin dan maar eens dat er € 150,- inrekening gebracht gaat worden voor het niet in leveren van het in bruikleen ontvangen modem.
Heeft ze dan nog steeds "geen zin" om het modem terug te sturen dan moet ze ook niet gaan jammeren als ze die € 150,- moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:50:
@ mattie,

Vertel je vriendin dan maar eens dat er € 150,- inrekening gebracht gaat worden voor het niet in leveren van het in bruikleen ontvangen modem.
Heeft ze dan nog steeds "geen zin" om het modem terug te sturen dan moet ze ook niet gaan jammeren als ze die € 150,- moet betalen.
kapot verklaarde modem heeft tele2 niet veel behoefte aan hoor.
me buurman heeft er inmiddels 5 liggen. allemaal in een retour doos klaar om naar het postkantoor te brengen maar hij zegt dat hij geen zin heeft om ze langs te brengen. het eerste defecte modem is uit 2006 en tele2 heeft er nogsteeds niet omgevraagd.
dus dit soort dreigberichtjes zijn volledig overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Mili schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 03:14:
[...]

kapot verklaarde modem heeft tele2 niet veel behoefte aan hoor.
me buurman heeft er inmiddels 5 liggen. allemaal in een retour doos klaar om naar het postkantoor te brengen maar hij zegt dat hij geen zin heeft om ze langs te brengen. het eerste defecte modem is uit 2006 en tele2 heeft er nogsteeds niet omgevraagd.
dus dit soort dreigberichtjes zijn volledig overbodig.
sorry 5 modems? Wat spookt hij uit met zijn modems? Ik heb modem twee jaar gehad en niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Mijn technische oplevering staat nog op 6 mei en ik zit nogsteeds te internetten via mijn oude provider. Ik had eigenlijk wel een status update verwacht. Zijn er meer mensen die iets soortgelijks hadden?

edit: ohja, dat zijn er nog veel meer geweest :o

[ Voor 11% gewijzigd door Mattie84 op 07-05-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
funrider schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:00:
[...]

sorry 5 modems? Wat spookt hij uit met zijn modems? Ik heb modem twee jaar gehad en niks aan de hand.
de 1e en 2e hadden zo goed als geen draadloos bereik.
3e modem werkte zijn oude kpn nummer niet meer
4e modem had weer range problemen.
(met range problemen bedoel ik, in de woonkamer maar 40% signaalsterkte waardoor er gewoon totaal geen stabiele verbinding was)
en het 5e modem is overleden na bliksem inslag in de straat.
en hij zit als sinds het zonnet, sinds het versatel is wordt dit type modem gebruikt, en nu dus al weer een paar jaar tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Mattie84 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:39:
Mijn technische oplevering staat nog op 6 mei en ik zit nogsteeds te internetten via mijn oude provider. Ik had eigenlijk wel een status update verwacht. Zijn er meer mensen die iets soortgelijks hadden?

edit: ohja, dat zijn er nog veel meer geweest :o
ik zou maar controleren of een of andere sinpele ziel niet per ongeluk heeft gedacht dat het 5 juni opgeleverd moet worden. en ik zou de opzegbrief van je huidige provider nog maar eens controleren meestal loopt je contract meestal tot de laatste dag van de maand. 31 mei dus in jouw geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
@Mili:

Denk het niet, Tele2 doet alles voor me. Ik heb aangegeven dat hun alles mogen regelen (dus opzeggen etc). De status is nu nogsteeds oplevering 6 mei, maar wel dat het modem opgestuurd gaat worden. Dus er zit wel vooruitgang in :) Het is dus even wachten tot het modem denk ik binnen komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie84 op 07-05-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Weet iemand of het mogelijk is om de decoder dmv scart - component aan te sluiten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen Ziggo en Tele2 (internet+bellen+tv)... Tele2 schijnt ok te zijn in Den Haag, maar het moet wel mogelijk zijn om 2 tv's tegelijk te kijken (naar verschillende zenders). Heb ergens gelezen dat de snelheid hiervoor niet voldoende is.

Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij mijn Grootmoe laatst haar rekeningen bekeken en daar zag ik dat ze 50 euro per maand betaalde alleen voor vaste telefonie!?
Dus ik opbellen naar tele2 en gevraagd hoe dat kon.
Ze zeiden dat ze nog een oud abbonnement had dus die kon ik per direct veranderen naar Internet plus bellen voor 25 euro per maand (25 euro verschil?)nou dat vond ik best dan want dan zat er ook meteen onbeperkt bellen bij.
Het duurde 3 weken voordat de oplevering helemaal klaar was. Top dus!
Modem kwam binnen heb alles aangesloten(wat een klus alle bedrading moest vervangen worden was nog van die oude met katoenen bedrading)
Nu als ik een speedtest doe kom ik uit op 15 Mb.
Vind ik top het huis staat zo'n 2 kilometer van de centrale.

Ik ben dus tot nu toe heel tevreden met Tele2!

Ik zou zelf ook heel graag overstappen op Tele2 maar dat gaat bijna niet omdat bij ons de centrale nog niet geupgrade is terwijl we er 300 meter vanaf zitten (Balen Dus!)
Iemand een idee waarneer die centrale geupgrade gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Laatst online: 07-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:30:
ik heb bij mijn Grootmoe laatst haar rekeningen bekeken en daar zag ik dat ze 50 euro per maand betaalde alleen voor vaste telefonie!?
Dus ik opbellen naar tele2 en gevraagd hoe dat kon.
Ze zeiden dat ze nog een oud abbonnement had dus die kon ik per direct veranderen naar Internet plus bellen voor 25 euro per maand (25 euro verschil?)nou dat vond ik best dan want dan zat er ook meteen onbeperkt bellen bij.
Het duurde 3 weken voordat de oplevering helemaal klaar was. Top dus!
Modem kwam binnen heb alles aangesloten(wat een klus alle bedrading moest vervangen worden was nog van die oude met katoenen bedrading)
Nu als ik een speedtest doe kom ik uit op 15 Mb.
Vind ik top het huis staat zo'n 2 kilometer van de centrale.

Ik ben dus tot nu toe heel tevreden met Tele2!

Ik zou zelf ook heel graag overstappen op Tele2 maar dat gaat bijna niet omdat bij ons de centrale nog niet geupgrade is terwijl we er 300 meter vanaf zitten (Balen Dus!)
Iemand een idee waarneer die centrale geupgrade gaat worden :P
Dat is nog aardig snel. Maar ik denk dat als de centrale geupgrade is, er niet meer als 15 Mb te halen valt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Tele2 (20mbit) op 21 april aangevraagd, de technische oplevering zou op 18 mei plaatsvinden.
Tot nu toe geen modem mogen ontvangen, maar die komt denk ik nog.

vind het een beetje jammer dat het een maand moet duren maar al met al loopt het vrij soepel, krijg telkens bericht als er weer vorderingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Iemand anders vanavond een storing met tele 2 tv (Omgeving zaandam) ??

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

kRiZzZiZ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:32:
Iemand anders vanavond een storing met tele 2 tv (Omgeving zaandam) ??
Wel een hickup die avond, niet echt hinderlijk.

Wat wel hinderlijk is is het "gratis" voetbal. Door die actie kan ik nu niet bij uitzending gemist en de videotheek. Nu al 2 dagen geen teletekst, epg enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Weet iemand of je een eigen modem aan kunt sluiten op tele2?
Het davolink modem weigert over lan ip's te verstrekken?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:49:
kort maar krachtig,
nee je kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Yep.
Voor Tele2 klanten met een Davolink DV-201/DV-2020, het achterhalen van de gebruikersnaam/wachtwoord van ADSL gaat als volgt.
  • Download: firmware
  • Houd de init (reset)knop van de Davolink ingedrukt tot de Power-LED rood kleurt.
  • Geef je PC evt. een vast IP en benader vervolgens het modem op: http://192.168.1.1
  • Upload daar het bestand 'custom'. Het kan ~ 10 minuten in beslag nemen (LEDs knipperen ondertussen).
  • Eenmaal voorzien van de alternatieve firmware, login op in op de FTP server ftp://192.168.1.1 met lama/lama
  • Download het bestand tftp.get uit /var. Zoek in kladblok naar 'vccId1_username' en 'vccId1_password'. Et voilà ;)
Verdere gegevens (tenzij anders aangegevens in tftp.get):
  • VPI/VCI: 0.32
  • Protocol: PPPoE
Let op: TV of telefonie van Tele2 zelf werkt niet op andere modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Interessant, iemand al geprobeert dit uit te voeren en werkt je modem nog nadat je de firmware hebt vervangen naar behoren (kun je er nog mee internetten en bellen) en kun je ook terug naar de originele firmware ??

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVRIES
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09-2024
Even mijn gal spuwen.

Ik heb in April Tele2 internet besteld en aangegeven dat het geen haast had omdat ik mijn woning aan het verbouwen was. Op 12 mei werd de verbinding al opgeleverd (week van te voren modem al in huis) perfect! Uiterst te spreken over Tele2 en hun service, telkens een sms ontvangen van de status van mijn bestelling etc. Top! Ik vol lof het verhaal tegen vrienden en familie vertellen hoe goed de service wel niet verliep tot vandaag...

We kwamen er afgelopen zaterdag achter dat Tele2 mijn internet op het verkeerde adres heeft opgeleverd. Ik woon op 6 bis en het is opgeleverd op huisnummer 6. Dus zou de verbinding verhuist moeten worden, ik zo: prima. "U hoort binnen 4 dagen van ons" ik weer met mijn gedachten, top service!

Word ik vandaag echter gebeld en nemen we het een en ander door en bevestigd de medewerker dat de verbinding inderdaad verhuist moet worden (ja doh dat wisten we zaterdag al). Zegt die gozer: dat duurt dan nog 21 dagen ik zwaar teleurgesteld natuurlijk omdat je aan de slag wilt met je internet die op 12 mei is opgeleverd. Ik heb nog aangegeven dat ik het vreemd vind dat de klant de dupe wordt van een fout van tele2 (verkeerde huisnummer ingevoerd, de post kwam overigens wel gewoon netjes op 6 bis binnen dus dat zat goed). De medewerker kon er helaas niets (Verrassing) aan doen. Dus heb ik het eerst maar zo gelaten maar ik zit nu sterk te twijfelen om Tele2 op te zeggen en over te stappen maar als ik dat doe ben ik weer net zo lang bezig volgens mij... oftewel ik wacht het maar gewoon af. Echter vind ik het een zeer slechte aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

thnx man vanavond ff pielen ,voorlopig toch geen tel en tv van tele2 dus dat komt goed uit !
mjl schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:57:
[...]

Interessant, iemand al geprobeert dit uit te voeren en werkt je modem nog nadat je de firmware hebt vervangen naar behoren (kun je er nog mee internetten en bellen) en kun je ook terug naar de originele firmware ??
Zover ik begrepen had zou dat niks uit mogen maken, ik begreep dat tele2 als je het modem reset zelf weer firmware erheen stuurt etc.
Over je bellen is zijn post duidelijk, dat werkt dan niet meer ;) (l-e-z-en)

edit :

Net uitgeprobeerd,

Ik krijg idd de username en password eruit, maar nadat ik me zyxel instel met de gegevens krijg ik geen dhcp lease van Tele2

Maar an sich weet ik nu wel me ppoe gegevens, dus dat is al iets

[ Voor 66% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-05-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

CrankyGamerOG schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:43:
Zover ik begrepen had zou dat niks uit mogen maken, ik begreep dat tele2 als je het modem reset zelf weer firmware erheen stuurt etc.
Over je bellen is zijn post duidelijk, dat werkt dan niet meer ;) (l-e-z-en)
"Let op: TV of telefonie van Tele2 zelf werkt niet op andere modems" <- staat in de post dus voor het davolink modem hoeft dit niet te gelden! In de settings zouden ook de instellingen voor telefonie kunnen staan, die dan in je andere modem gooien en klaar ;) (whishfull thinking)
edit :

Net uitgeprobeerd,

Ik krijg idd de username en password eruit, maar nadat ik me zyxel instel met de gegevens krijg ik geen dhcp lease van Tele2

Maar an sich weet ik nu wel me ppoe gegevens, dus dat is al iets
Mooi en toch niet ;) mischien kun je je MAC van het davolink modem clonen in de zyxel voor de dhcp. Het kan ook zijn dat als je een tijdje wacht de dhcp gereset wordt en je dan dus wel een IP krijgt.

Nog 1 vraag: werkt het originele tele2 Davolink modem nog (telefonie) en krijgt deze automagisch de oude (tele2) firmware terug?

Wat leuk zou zijn is dat je van de oude firmware eerst een backupkunt maken alvorens te flashen... om deze later weer terug te kunnen zetten.
DVRIES schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:41:
Even mijn gal spuwen.

........

Ik heb nog aangegeven dat ik het vreemd vind dat de klant de dupe wordt van een fout van tele2 (verkeerde huisnummer ingevoerd, de post kwam overigens wel gewoon netjes op 6 bis binnen dus dat zat goed). De medewerker kon er helaas niets (Verrassing) aan doen. Dus heb ik het eerst maar zo gelaten maar ik zit nu sterk te twijfelen om Tele2 op te zeggen en over te stappen maar als ik dat doe ben ik weer net zo lang bezig volgens mij... oftewel ik wacht het maar gewoon af. Echter vind ik het een zeer slechte aftersales.
Enige wat Tele2 kan doen is gratis veruizen en pas abonnement gaan rekenen na die 21 dagen, verder is het jammer maar helaas, een verhuizing duurt blijkbaar zo lang om door te voeren (burocratie van diverse partijen e.d.).

[ Voor 31% gewijzigd door mjl op 26-05-2009 11:20 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mjl schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:15:
[...]

Nog 1 vraag: werkt het originele tele2 Davolink modem nog (telefonie) en krijgt deze automagisch de oude (tele2) firmware terug?

Wat leuk zou zijn is dat je van de oude firmware eerst een backupkunt maken alvorens te flashen... om deze later weer terug te kunnen zetten.

[...]
Ja, zodra je het tele2 modem weer terug aanhangt "ziet" tele2 hem en begint hem meteen weer naar origineel te flashen.
Er zit btw ook een originele firmware in de zip, maar die is eigenlijk dus overbodig.

Je moet ook zodra je het bestandje tftp.get ziet, meteen even de tel kabel eruit halen anders is de timeframe te kort....

Ik denk zelf persoonlijk niet dat het op mac adress gaat, maar wellicht weet iemand anders hier het antwoord op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:23:
[...]

Ja, zodra je het tele2 modem weer terug aanhangt "ziet" tele2 hem en begint hem meteen weer naar origineel te flashen.
Er zit btw ook een originele firmware in de zip, maar die is eigenlijk dus overbodig.

Je moet ook zodra je het bestandje tftp.get ziet, meteen even de tel kabel eruit halen anders is de timeframe te kort....

Ik denk zelf persoonlijk niet dat het op mac adress gaat, maar wellicht weet iemand anders hier het antwoord op.....
Mooi dan is het dus relatief veilig om te gaan klooien ;) ! Puur het feit dat die update start vertelt je dat er meer communicatie is met Tele2 dan een simpele ADSL verbinding. Zo zomaar kunnen dat ze dat als check gebruiken voor het uitdelen van een IP.

Is het IP overigens vast bij Tele2? Zo ja dan zou je eventueel met manuele IP, DNS en gateway instellingen kunnen werken voor de WAN?

[ Voor 20% gewijzigd door mjl op 26-05-2009 13:26 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mjl schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:23:
[...]

Mooi dan is het dus relatief veilig om te gaan klooien ;) ! Puur het feit dat die update start vertelt je dat er meer communicatie is met Tele2 dan een simpele ADSL verbinding. Zo zomaar kunnen dat ze dat als check gebruiken voor het uitdelen van een IP.

Is het IP overigens vast bij Tele2? Zo ja dan zou je eventueel met manuele IP, DNS en gateway instellingen kunnen werken voor de WAN?
Dat wil ik idd vanavond gaan proberen, maar de gateway word dan gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Uh? Je kan op die router dus maar 2 pc's hangen en geen switch met nog meer pc's?
Kan me het bijna niet voorstellen aangezien de IP reeks in de router zelf.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:49:
[...]

Uh? Je kan op die router dus maar 2 pc's hangen en geen switch met nog meer pc's?
Kan me het bijna niet voorstellen aangezien de IP reeks in de router zelf.
Nee het probleem was dat ik me server/switch logischerwijs op lan1 deed, maar helaas kan dit dus niet (schijbaar zijn die poorten voorbehouden voor andere doeleinden)
Op lanpoort 4 kreeg ik wel ip's.

Echter wil ik die davolink niet :P stom ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:11:
[...]

Nee het probleem was dat ik me server/switch logischerwijs op lan1 deed, maar helaas kan dit dus niet (schijbaar zijn die poorten voorbehouden voor andere doeleinden)
Op lanpoort 4 kreeg ik wel ip's.

Echter wil ik die davolink niet :P stom ding
Klopt staat ook in de handleiding, port 1 en 2 zijn voorbehouden aan de televisie decoder, porten 3 en 4 zijn wel vrij te gebruiken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:59:
[...]

Klopt staat ook in de handleiding, port 1 en 2 zijn voorbehouden aan de televisie decoder, porten 3 en 4 zijn wel vrij te gebruiken.
pffttt welke tweaker leest nou een handleiding ? :P

Op aanraden van Dav1d geprobeerd het andere modem een aantal keer te rebooten , maar dan nog krijg ik geen ip, ik heb het idee, dat het pasw waarschijnlijk weer veranderd is oid.

Ik ga van het weekend wel ff wat meer pielen.

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-05-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:00:
[...]

pffttt welke tweaker leest nou een handleiding ? :P

Op aanraden van Dav1d geprobeerd het andere modem een aantal keer te rebooten , maar dan nog krijg ik geen ip, ik heb het idee, dat het pasw waarschijnlijk weer veranderd is oid.

Ik ga van het weekend wel ff wat meer pielen.
Hmm als ze dat met elke update weer aanpassen.... lijkt me eerlijk gezegd een ondoenlijke zaak voor tele2, iedereen heeft toch een andere login/pass ?? In iedergeval had mijn modem geen tftp.get file in /var ... maar die is ook nog nooit aan het tele2 netwerk geweest ;) over een week eens kijken, dan zou tele2 opgeleverd moeten zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 26-05-2009 23:18 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mjl schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:17:
[...]

Hmm als ze dat met elke update weer aanpassen.... lijkt me eerlijk gezegd een ondoenlijke zaak voor tele2, iedereen heeft toch een andere login/pass ?? In iedergeval had mijn modem geen tftp.get file in /var ... maar die is ook nog nooit aan het tele2 netwerk geweest ;) over een week eens kijken, dan zou tele2 opgeleverd moeten zijn!
Nee dat klopt
Die tftp.get word er vlak voor de Tele2 flash opgezet door tele2, vandaar dat je dan ook even de tel kabel eruit moet halen anders ben je te laat. :)

En hoezo ondoenlijk? het kan gewoon een hash zijn adhv je ip/mac oid :)

[ Voor 5% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-05-2009 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
edit: Verkeerde topic 8)7

Het is nog vroeg :O. Ik moest [LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1) hebben ...

[ Voor 221% gewijzigd door Wouter! op 27-05-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Wouter! schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:58:
Bij IT's staat de 37PFL8404 in de folder: http://www.itsonline.nl/aanbiedingen/wk22/

Maar ik heb 'm nog nergens gezien ...
En die prijs slaat natuurlijk ook nergens op :P ;). 250 Euro aan vakantiecheques hoef ik niet te hebben, en 125 Euro korting is te weinig ...
uhmm volgens mij zit je in het verkeerde topic ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niets van. Corrigeer me wanneer ik het mis heb maar Tele2 bied internet & bellen aan voor 30,- per maand en dit gaat via de servers van KPN dus komt het in principe van KPN zelf (waar ik nu bij zit). KPN bied zelf een vergelijkbaar abonnement aan voor 65 euro per maand, waarom kan Tele2 dan in godsnaam zoveel goedkoper zijn? Ik begrijp er helemaal niets van.

edit: verder zou ik ook graag willen weten of je ergens kunt zien hoever je van een centrale af zit?
edit2: vergeten te vragen hoelang het duurt om over te stappen naar Tele2 wanneer je bij de KPN zit?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:06:
Ik snap er niets van. Corrigeer me wanneer ik het mis heb maar Tele2 bied internet & bellen aan voor 30,- per maand en dit gaat via de servers van KPN dus komt het in principe van KPN zelf (waar ik nu bij zit). KPN bied zelf een vergelijkbaar abonnement aan voor 65 euro per maand, waarom kan Tele2 dan in godsnaam zoveel goedkoper zijn? Ik begrijp er helemaal niets van.
Zover ik weet gebruikt Tele2 niet de kpn infra?(correct me if im wrong), maar versatel (wich is tele2 afaik)
Tele2 is zelf heel groot op fiber gebied.

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-05-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
CrankyGamerOG schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:08:
[...]

Zover ik weet gebruikt Tele2 niet de kpn infra?(correct me if im wrong), maar versatel (wich is tele2 afaik)
Tele2 is zelf heel groot op fiber gebied.
Klopt, Tele2 heeft een eigen glasvezel netwerk door heel Nederland liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

CrankyGamerOG schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 07:46:
[...]

En hoezo ondoenlijk? het kan gewoon een hash zijn adhv je ip/mac oid :)
Ja, maar dan zouden we met voldoende info eens moeten gaan reverse engineeren ;)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Vandaag het Tele2 alles-in-een pakket besteld, ik kan niet wachten. Van 2 Mbit (Ziggo Z1) naar 20 Mbit is nogal wat. :D

Zijn er nog dingen die ik moet weten, of waar ik rekening mee moet houden? Kun je trouwens gewoon een router achter de draadloze modem plaatsen? Heb hier een WRT54GL met Tomato staan, en het zou erg zonde zijn als ik die ineens niet meer kan gebruiken.
Hoe krijg je het voor elkaar! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Mike Post schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:41:
Vandaag het Tele2 alles-in-een pakket besteld, ik kan niet wachten. Van 2 Mbit (Ziggo Z1) naar 20 Mbit is nogal wat. :D

Zijn er nog dingen die ik moet weten, of waar ik rekening mee moet houden? Kun je trouwens gewoon een router achter de draadloze modem plaatsen? Heb hier een WRT54GL met Tomato staan, en het zou erg zonde zijn als ik die ineens niet meer kan gebruiken.

[...]

Hoe krijg je het voor elkaar! _O-
Het beste (naar mijn mening) kun je de WAN van de router (WRT) als DMZ met het modem verbinden alles (= alle poorten e.d.) wordt dan naar je router doorgestuurd, met welke je dan je interne verkeer kunt managen naar buiten toe. Draadloos gewoon uitschakelen in het modem en je WRT hiervoor gebruiken.

In geval van een firmware update kan je wireless ingeschakeld worden in je modem, dus wellicht een idee om de antenne van het modem te shroeven en wel MAC filter en WPA aan te zetten ....

Als het een beetje mee zit ga ik morgen Tele2 aansluiten in een vergelijkbare setup ... ik zal m'n bevindingen we eens posten!

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 28-05-2009 10:42 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Bedankt voor je antwoorden, maar hoe zit het met de user credentials voor de Davolink 201 AMR? Niemand schijnt de credentials te weten, afgezien van Tele2 natuurlijk. Heeft iemand ze al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Mike Post schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:41:
[...]

Bedankt voor je antwoorden, maar hoe zit het met de user credentials voor de Davolink 201 AMR? Niemand schijnt de credentials te weten, afgezien van Tele2 natuurlijk. Heeft iemand ze al gevonden?
Kom op zeg, lees eens even terug..... dan zie je heel goed dat je die credentials kan uitlezen op een speciale manier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Mike Post schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:41:
[...]

Vooral de info van Def!ance hoor.. De methode hierboven beschreven is voor de 201 en de 2020, ik heb het zelf met de 2020 geprobeerd en de flash werkte prima. Vanaf vandaag ga ik Tele2 aangesloten krijgen, eens zien of ik de ppoe data er uit kan vissen of dat tele2 er al een update voor heeft dat dit niet meer zomaar kan ;)

Hoewel mischien eerst eens zien of het tele2 gaat lukken om vandaag de migratie en tel. nummer portering uit te voeren ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Kan ik ipv me gare versatel wireless modum eigenlijk een eigen modem/router gebruiken met bepaalde settings? Of gaat dat niet werken?

Ik gebruik alleen internet 20 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

xon schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:35:
Kan ik ipv me gare versatel wireless modum eigenlijk een eigen modem/router gebruiken met bepaalde settings? Of gaat dat niet werken?

Ik gebruik alleen internet 20 mb
Dude serieus lees eens even terug

De laatste 20+ post gaan juist daar over.....

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

CrankyGamerOG schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:16:
[...]

Dude serieus lees eens even terug

De laatste 20+ post gaan juist daar over.....

:/
T ja lezen is soms lastig, heb jij trouwens een ander modem aan de praat gekregen met de settings? Ik heb ondertussen het bestandje met de data maar nog geen modem geveonden om het te testen. Overigens kan ik geen duidelijke voip settings vinden in het bestandje...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobe-Bryant
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07-2009
Beste mensen,

Ik ga verhuizen en dus kan ik nu met een schone lei beginnen. Ik heb een Full HD LCD tv in de woonkamer en 1 normale en 1 nog te kopen nieuwe in de bijkamers. Ik zat te denken aan Tele 2 Gold (bellen, internet, tv) maar ben nu aan het twijfelen geslagen. Ik heb deze topic eens zitten bestuderen en dan heb ik het idee dat de meerderheid niet al te enthousiast is over de TV-diensten van Tele2 via ADSL.

Nu las ik dat Tele2 de kabel op gaat, daardoor zou ik de 2 extra tv's kunnen aansluiten. Maar binnen welke termijn gaat Tele2 de kabel op? En wordt daardoor het digitale signaal voor mn Full HD LCD ook anders? Of blijft dat met de huidige techniek doorkomen?

Wat raden jullie mij aan? UPC is niet verkrijgbaar, Ziggo wel. Kan ik het beste gaan voor Ziggo tv met Tele2 20MB of toch voor Tele2 Gold en dan maar hopen dat Tele2 snel op de kabel zit om mn extra tv's aangesloten te krijgen?

Lastig allemaal...

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

In iedergeval Ziggo voor de TV nemen! Het mooiste is een HD decoder van humax te nemen en een losse smartcard kopen (bij de pakketten van ziggo zelf moet je maar afwachten wat je krijgt). Er lopen op het moment wat kortings acties voor zulke decoders.

Dan moet je verder zelf even kijken of ziggo alles in 1 mischien goedkoper is dan ziggo DTV + Tele2 Internet+bellen

Ik heb het ook zo (Tele2 + Ziggo) en ziggo geeft gewoon superieur beeld boven het tele2 gebeuren.

Wanneer Tele2 de kabel op gaat ... geen idee niks over gehoord, kan altijd nog een tijd duren. Ik weet wel dat Ziggo goede kwaliteit levert en ondertussen de helpdesk aardig op orde heeft, voor Tele2 op de kabel zou je dan een eerste gebruiker zijn en is het natuurlijk afwachten wat de kwaliteit en ondersteuning gaat voorstellen!

Overigens heb ik nu koud 1 week Internet + Telfonie van Tele2. Het liep allemaal erg soepeltjes, migratie van de vorige ADSL aanbieder inclusief de telefoon nummer portering zijn beide gelukt!

Snelheid valt wat tegen (slechts 70% van de upload en 60% van de download) maar er is mee te leven...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/490235710.png

[ Voor 21% gewijzigd door mjl op 07-06-2009 13:21 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobe-Bryant
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07-2009
Bedankt voor je reactie!

Ik heb eens geinformeerd naar de mogelijkheden van Ziggo TV. Ik denk dat ik voor het normale Digitale TV pakket ga. Op zich voel ik veel voor HDTV van Ziggo maar €199 voor het installatiepakket is een behoorlijk bedrag. Voor €3,95 per maand kijk je dan enkel NGC, Discovery, History en Eurosport in HD kwaliteit. Op zich zenders die ik interessant vind maar voor dat bedrag? Film1 en Sport1, welke ik op den duur ook nog wil bestellen rijg je ook in HD kwaliteit door, dat dan weer wel. Overigens zit in die €199 ook een HDdecoder.

Ik slaap er nog even een nachtje over. Waar ik wel zeker van ben is dat het Ziggo alles in 1 pakket niet voordeliger is, ik kan bellen namelijk missen aangezien ik mn mobiel gebruik. Daarom heb ik zojuist Tele2 20MB a €24,95 (€19,95 + €5 vanwege het gebrek aan een werkende analoge KPNlijn) per maand besteld.

Nu is alleen de vraag nog of ik voor DT of HDTV van Ziggo ga. Wat een dilemma's allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Kobe-Bryant schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:30:
Bedankt voor je reactie!

Ik heb eens geinformeerd naar de mogelijkheden van Ziggo TV. Ik denk dat ik voor het normale Digitale TV pakket ga. Op zich voel ik veel voor HDTV van Ziggo maar €199 voor het installatiepakket is een behoorlijk bedrag. Voor €3,95 per maand kijk je dan enkel NGC, Discovery, History en Eurosport in HD kwaliteit. Op zich zenders die ik interessant vind maar voor dat bedrag? Film1 en Sport1, welke ik op den duur ook nog wil bestellen rijg je ook in HD kwaliteit door, dat dan weer wel. Overigens zit in die €199 ook een HDdecoder.

Ik slaap er nog even een nachtje over. Waar ik wel zeker van ben is dat het Ziggo alles in 1 pakket niet voordeliger is, ik kan bellen namelijk missen aangezien ik mn mobiel gebruik. Daarom heb ik zojuist Tele2 20MB a €24,95 (€19,95 + €5 vanwege het gebrek aan een werkende analoge KPNlijn) per maand besteld.

Nu is alleen de vraag nog of ik voor DT of HDTV van Ziggo ga. Wat een dilemma's allemaal :)
Voor 29,95 heb je telefoon erbij (want dan hoef je voor de kpn koperlijn niet appart te betalen ...) ...

Verder is het HD pakket zo duur vanwege de decoder, verder betaal je een vast bedrag per maand voor de HD-zenders (maar ik vond het aanbod wat krap tot nu toe), voor ~150 euro (ipv 199 bij ziggo) haal je er echter een (Humax HD-5000c) bij cardwriter, met een startpakket van ik geloof 30 euro ben je dan iets minder kwijt en met een beetje geluk krijg je er nog korting op ook (ff de acties nalopen op de ziggo site).

Ik kan je wel vertellen dat de SD uitzendingen ook met de HD decoder een stuk beter weer gegeven worden (lang leve HDMI...)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:56
mjl schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:42:
Ik kan je wel vertellen dat de SD uitzendingen ook met de HD decoder een stuk beter weer gegeven worden (lang leve HDMI...)
En upscaling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Niet echt, althans niet die van de decoder, het beste resultaat krijg ik als ik het originele signaal/resolutie laat doorsturen en niet laat upscalen door de decoder (mischien om dat m'n tv hd-ready is en niet full hd...),

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Laatst online: 06-09 14:35
Even een vraagje,

Heeft iemand zijn samsung ip-tv kastje wel eens opengehaald?
Ik ben namelijk benieuwd of ik makkelijk het IR ontvangertje eruit kan halen (of doorverbinden)
zodat ik het IR oogje onder mijn tv kan plakken.

Ik ben nu de hele tijd in een yoga houding om te zappen.
Heb zelf nog geen foto's gevonden van de binnenkant.. iemand toevallig wel?

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je kan beter een IR extender kopen.
Dan hoef je alleen een zendertje voor het ontvanger oog te plakken van de decoder.
Ik geloof Conrad heeft zulk spul in het assortiment. Anders even Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Wie heeft er ervaring met het toevoegen van diensten? Ik heb nu internet en tv, en wil ook telefonie toevoegen. Kan ik in zon geval ook gebruikmaken van (lopende) aanbiedingen? (maw kan ik aanspraak maken op 3 maanden korting, of wellicht een laptop als die actie weer start?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Laatst online: 24-11-2024
Wat is precies het modem dat je bij het aanvragen van een Tele 2-abbo krijgt? En kan iemand dit ook in de OP zetten? Het staat niet op de Tele 2-website.
Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2