[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als je een abo neemt op het Tele2 (Versatel) netwerk, krijg je een Davolink DV-2020 of een Davolink AMR-201.
Ze zien bijna gelijk uit en zijn qua functionaliteit precies hetzelfde.
Zoek maar eens op dit forum.

Via het KNP netwerk weet ik niet. Vroeger was dat de Tilgin Vood 442. Of ze die nog hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Largo schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:50:
Wie heeft er ervaring met het toevoegen van diensten? Ik heb nu internet en tv, en wil ook telefonie toevoegen. Kan ik in zon geval ook gebruikmaken van (lopende) aanbiedingen? (maw kan ik aanspraak maken op 3 maanden korting, of wellicht een laptop als die actie weer start?)
volgens mij doen ze daar niet zo lastig over.
Ik wou vorige maand me tv uit het pakket laten halen, schoteltje kopen etc. Echter toen ik wou opzeggen zegt dat meisje, ik kan het contract met een jaar verlengen (liep officieel nog iets van 10 maanden). En dan doet u gewoon mee in de huidige actie, dus half jaar voor iets van 3 tientjes. Heb ik me weer op een goedkope manier laten overhalen en kijk nog een jaartje tv bij ze :+

Lijkt me dus dat als je iets wilt toevoegen je zeker gebruik mag maken van, anders zou ik mooi zeggen dat je ermee wilt stoppen >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 20:35
Hallo,

Ik had een vraag:
Kan je met Tele2 internet + bellen abonnement (Nederland) via de thuis-telefoon smsjes sturen?
Ik heb een telefoon toestel dat dit ondersteunt, maar het lukt me op dit moment niet om smsjes te versturen.
Moet ik misschien iets instellen, of kan dit niet?
bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Dutch-gabber schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:43:
Hallo,

Ik had een vraag:
Kan je met Tele2 internet + bellen abonnement (Nederland) via de thuis-telefoon smsjes sturen?
Ik heb een telefoon toestel dat dit ondersteunt, maar het lukt me op dit moment niet om smsjes te versturen.
Moet ik misschien iets instellen, of kan dit niet?
bvd.
Dit kan niet.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 20:35
Bij de winkel (makro NL) zeiden ze dat je gewoon zou kunnen sms'en, maar in belgië lukte dit in ieder geval niet.
Nu ik in Nederland woon dacht ik dus "eindelijk" maar nee dus.. Wordt deze functie binnenkort wel bruikbaar, of moet je hier gewoon extra aansluitkosten voor betalen ofzo? Want anders vind ik de optie op de telefoon nogal nutteloos/misleidend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenalzeven
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-08 14:05
ik kom nu ongeveer een week niet meer boven precies 250 kB/s uit met het downloaden van bestanden via torrents. buiten torrentbestanden haal ik wel mijn maximale downloadsnelheid.. hebben meer mensen hier last van?

ik heb het 20 Mb/s abo en woon in zuid-holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Mijn snelheid dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/501605716.png

Twijfel toch erg naar kabel... Die 'beloofde' 20 mbit is verre van behaald, en vooral met die snelheidsupgrade is ziggo wel aantrekkelijk.

Het enige probleem is, tele2 heeft volgensmij het beste aanbod qua uitzendinggemist op je tv (wat thuis redelijk veel gekeken wordt)... Ziggo is op dat vlak duur en erg beperkt qua aanbod (per zender missch. 3 programma's die later bekeken kunnen worden. bij tele2 bijna alles!).

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
geerttttt schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:47:
Mijn snelheid dan maar:
[afbeelding]

Twijfel toch erg naar kabel... Die 'beloofde' 20 mbit is verre van behaald, en vooral met die snelheidsupgrade is ziggo wel aantrekkelijk.

Het enige probleem is, tele2 heeft volgensmij het beste aanbod qua uitzendinggemist op je tv (wat thuis redelijk veel gekeken wordt)... Ziggo is op dat vlak duur en erg beperkt qua aanbod (per zender missch. 3 programma's die later bekeken kunnen worden. bij tele2 bijna alles!).
uitzending gemist heb je tegenwoordig niet eens meer tele2 of ziggo voor nodig.
de nieuwste tv's van bijv samsung hebben Medi@ 2.0 met als 1 van de onderdelen Internet@TV(ik geloof dat er nog meer tv's zijn met soort gelijke technieken)waarmee je via internet uitzending gemist van o.a. nederland 1,2,3 hebt. en in september wordt geloof ik ook de SBS group toegevoegd aan het aanbod via de Widgets(want dat is het in feite)

en met de naderende switch naar CI+ zal er voor ziggo ook meer mogelijk worden mbt uitzending gemist.(omdat de oude standaard te open was zouden de kosten veel te hoog worden om uitzending gemist aan te bieden) ze kunnen namelijk makkelijker programma's blokkeren. of coderen zodat je ze niet zomaar meer naar je harde schijf kan halen. (wat RTL op hun site doet door middel van Windows media player te forceren met een daaraan gekoppelde check of je wel vanuit nederland kijkt, voor bepaalde programma's waardoor je die dus op je USA Windows 7 installatie niet eens kan bekijken :( )

maar vraag ook een beetje in de buurt rond of er veel problemen zijn met ziggo. zelf ben ik ook sinds deze maand over op ziggo en heb totaal geen problemen(hopelijk blijft dit zo zodra ze telefonie hebben overgenomen) maar van kennissen hoor ik nu ik vertel dat ik ook ziggo heb dat ze er spijt van hebben ooit te zijn overgestapt.
van 7,2/0,7Mbit ben ik naar 10,2/1,2Mbit(nu en per 1 juli 20,5/3,2Mbit)en qua kosten is het gelijk gebleven.(zolang ik geen extra digitale pakketen ga nemen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Zou de huidige apparatuur toereikend zijn voor HD tv? Of zit dat er zo en zo voorlopig nog niet bij Tele 2?

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
t-x-m schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:15:
Zou de huidige apparatuur toereikend zijn voor HD tv? Of zit dat er zo en zo voorlopig nog niet bij Tele 2?
Het gaat er denk ik vooral om of de snelheid toereikend genoeg is.
Ik weet niet hoeveel mbit/s HD tv is, maar denk dat ie heel wat van de internet verbinding zal opslurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

thefox154 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:42:
[...]

Ik wou vorige maand me tv uit het pakket laten halen, schoteltje kopen etc. Echter toen ik wou opzeggen zegt dat meisje, ik kan het contract met een jaar verlengen (liep officieel nog iets van 10 maanden). En dan doet u gewoon mee in de huidige actie, dus half jaar voor iets van 3 tientjes. Heb ik me weer op een goedkope manier laten overhalen en kijk nog een jaartje tv bij ze :+

Lijkt me dus dat als je iets wilt toevoegen je zeker gebruik mag maken van, anders zou ik mooi zeggen dat je ermee wilt stoppen >:) ;)
Dat idee had ik ook. Ik zag bij hetnet een abbo met tv voor 30 euro per maand, een jaar lang zonder contract. Die interface van interactieve tv is echt beter dan die van tele2, en vooral sneller! En 8/1 mb internet is genoeg, (tele2 is ook nog maar 10 mb) dus dat maakt niet uit. Ik ga het eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
EDIT schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:28:
[...]

Het gaat er denk ik vooral om of de snelheid toereikend genoeg is.
Ik weet niet hoeveel mbit/s HD tv is, maar denk dat ie heel wat van de internet verbinding zal opslurpen.
Ligt eraan.. een h264 stream zou niet zoveel bandbreedte in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-08 11:09
Mijn ouders zijn overgestapt van KPN naar Tele2, bij KPN had ik een aantal websites op de FTP staan, ik kom echter bij tele2 op geen enkele manier in de ftp-map. Ik gebruik WS_FTP en microsoft explorer, login op Telfort en KPN lukte prima, echter krijg ik bij TELE2 niet eens een scherm om mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Hulp a.u.b.! Als ik probeer te gaan naar ftp://home.versatel.nl krijg ik de melding: "Kan geen toegang to deze map krijgen, Controleer of u de bestandsnaam juist heeft gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt. Details: The connection with the server was reset

Mocht het antwoord al op GoT staan, dan heb ik het nog niet kunnen vinden, de Tele2 klantenservice had nog nooit van FTP gehoord!

Ik heb trouwens in Port triggering port 21 gewoon open gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutte op 23-06-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Rutte schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:22:
Mijn ouders zijn overgestapt van KPN naar Tele2, bij KPN had ik een aantal websites op de FTP staan, ik kom echter bij tele2 op geen enkele manier in de ftp-map. Ik gebruik WS_FTP en microsoft explorer, login op Telfort en KPN lukte prima, echter krijg ik bij TELE2 niet eens een scherm om mijn gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Hulp a.u.b.! Als ik probeer te gaan naar ftp://home.versatel.nl krijg ik de melding: "Kan geen toegang to deze map krijgen, Controleer of u de bestandsnaam juist heeft gespeld en of u wel een toegangsmachtiging voor de map hebt. Details: The connection with the server was reset

Mocht het antwoord al op GoT staan, dan heb ik het nog niet kunnen vinden, de Tele2 klantenservice had nog nooit van FTP gehoord!

Ik heb trouwens in Port triggering port 21 gewoon open gezet.
http://special.zonnet.nl/homepage/pages/index.php?t=4
kijk hier eens. Link heb ik gekregen van een chat tele2 medewerker

De url is trouwens ftp://ftp.home.versatel.nl

Voor gebruik van een FTP client hoef je trouwens nooit een poort open te zetten, dat moet alleen als je je PC wil gebruiken als FTP server.

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 23-06-2009 23:47 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutte
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-08 11:09
Heel erg bedankt. Het lijkt nu allemaal weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

thefox154 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:42:
[...]

Gelukt, 1 jaar contract triple play, eerste 6 maanden 30 euro daarna 40 euro. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mjl schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:33:
[...]

Vooral de info van Def!ance hoor.. De methode hierboven beschreven is voor de 201 en de 2020, ik heb het zelf met de 2020 geprobeerd en de flash werkte prima. Vanaf vandaag ga ik Tele2 aangesloten krijgen, eens zien of ik de ppoe data er uit kan vissen of dat tele2 er al een update voor heeft dat dit niet meer zomaar kan ;)

Hoewel mischien eerst eens zien of het tele2 gaat lukken om vandaag de migratie en tel. nummer portering uit te voeren ...
Mijn ouders hebben ook Tele2 en uit verveling ben ik vanmiddag ook even aan de slag gegaan om de inloggegevens te achterhalen. Ik wilde daarna alles aansluiten op een Cisco router die ik nog had liggen, helaas had deze echter een G.SHDSL aansluiting i.p.v. een normale ADSL aansluiting en dat gaat niet werken. Jammer, want met de aanwezige debugfuncties hoopte ik wat meer inzicht in de datastroom te krijgen.

Ik zag trouwens dat die tftp.get file is opgebouwd zoals hier is beschreven: klik. Het bovenste deel is jibba-jabba, maar uit de configuratieparameters is wel wat nuttige info te halen.

Zo maak ik bijvoorbeeld het volgende op uit de tftp.get die ik heb:
  • Er wordt gebruik gemaakt van AAL5 LLC/SNAP als encapsulatie voor internet, daar waar je bij andere providers regelmatig AAL5MUX tegen komt.
  • Authenticatiemechanisme staat op auto i.p.v. PAP of CHAP, dus wellicht werken ze allebei (kwestie van uitproberen).
  • Je router heeft als intern Tele2 adres 10.x.x.x, dit adres staat bovenaan genoemd in de vorm van File name: 10.x.x.x.conf. Als je dit pingt krijg je response, maar andere adressen in deze range zijn niet bereikbaar.
  • Bij de video & voice secties staat vccId#_dhcpc = enable, gevolgd door een WAN IP-adres. Ook dit zijn twee 10.x.x.x adressen, die wederom bereikbaar zijn en wederom een lokaal (sub)interface op je router lijkt te zijn. Wat me hier opvalt is dat het lijkt alsof DHCP aan staat (enabled), maar er toch een fixed IP is opgegeven. Het zou ook kunnen zijn dat dit juist het adres is dat ze krijgen van de DHCP server...
  • Inhakend op het vorige stukje, maar nu over internet: bij het internetdeel staat vccId#_dhcpc = disabled. Ik zou een fixed IP verwachten, maar dit komt niet duidelijk terug in deze sectie. Dit zou echter met een eenvoudige trial & error uit te vinden moeten zijn: je zou eerst DHCP kunnen proberen, alternatief zou het fixed interne adres (dat je bovenin kunt vinden) zijn.
  • Ik ben niet zo'n voicegoeroe, maar het voicegedeelte lijkt op MGCP berust te zijn. Als je een router hebt die MGCP ondersteunt, dan zou je dit evt. later kunnen proberen (nadat het internet deel werkt).
Helaas kan ik het zelf dus niet proberen omdat ik geen fatsoenlijke ADSL router voorhanden heb, maar wellicht heeft iemand die het wel kan proberen iets aan deze bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:43
Zijn alle problemen die ik overal lees met betrekking tot TV nog steeds niet opgelost? Wij willen graag overstappen naar TELE2 Gold is dit een stabiel pakket? Anders willen wij voor UPC of ziggo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

geldermalsen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:47:
Zijn alle problemen die ik overal lees met betrekking tot TV nog steeds niet opgelost? Wij willen graag overstappen naar TELE2 Gold is dit een stabiel pakket? Anders willen wij voor ziggo gaan.
Welke problemen?
Beetje ouderwets systeem en de interface is een beetje langzaam, maar het beeld is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is er een optie dat Tele2 ooit met HDTV gaat komen of kan het adsl netwerk dat niet aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
koen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:29:
Is er een optie dat Tele2 ooit met HDTV gaat komen of kan het adsl netwerk dat niet aan :?
In de toekomst gaat dit wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Devian schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:15:
[...]

In de toekomst gaat dit wel komen.
Waar baseer je dat op?

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Uitleg:

Ik heb sinds een dag eindelijk mijn TV aan de praat met het GOLD pakket (heb 2 imtech monteurs langs gehad die het niet aan de praat kregen maar ook vertikte om het in de meterkast aan te sluiten ipv de woonkamer) Dus heb het uiteindelijk in de meterkast aangesloten en haal nu de 8Mbit ipv 4Mbit die de monteurs kregen.

Echter nu wil ik graag een 2de decoder vanwege dat ik 2 tv's heb echter zullen deze nooit tegelijk aanstaan. Dus dit is geen probleem voor de download sneheid. Echter krijg ik ze dit niet aan hun hoofd gepraat bij Tele2. Dus ben ik alsnog verplicht om een kabelabbonement te nemen voor mijn 2de tv. Want ik ga niet iedere keer de decoder aansluiten om de andere TV als ik boven TV wil kijken.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Je kunt toch een splitter achter de uitgang plaatsen en met een radiografische afstandsbediening zappen? Of denk ik nu heel simpel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
universal creations schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:40:
Je kunt toch een splitter achter de uitgang plaatsen en met een radiografische afstandsbediening zappen? Of denk ik nu heel simpel.
De ene TV staat beneden en de anderen boven. De box wordt aangesloten op een scart kabel op de tv.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voor scart kun je zoiets als Gigavideo van Marmitek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:56
Ik wil misschien overstappen naar tele2 20mbit ADSL (zonder telefonie), omdat UPC behoorlijk knijpt in het torrentverkeer.
Knijpt tele2 torrents en usenet niet af?
En het modem/router dat er bij komt, is die een beetje goed? Of loopt 'ie vast als er veel connecties doorheen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Ik heb hier geen enkel probleem met torrents en usenet, deze gaan beide op de maximale snelheid die bij mij mogelijk is (woon vrij ver (3+ KM) van de centrale, maximale snelheid voor mij is ongeveer 670 KB/s).
Of de router goed is? Tja, voor mij is ie prima. Ben zelf niet een veel eisende gebruiker. Echter heb ik met de standaard instellingen van uTorrent bijv. nooit problemen gehad met een vastloper van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Nou monteur is hier net geweest om het zaakje aan te sluiten.
(pakket internet+bellen+tv)

Alles is aangesloten maar werkt nog niet,
gister is alles opgeleverd...

Maar KPN moet nog een kabel trekken in de centrale...?
We wachten af, gelukkig werkt het internet nog via de oude provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

gabberjoost schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:31:
Ik wil misschien overstappen naar tele2 20mbit ADSL (zonder telefonie), omdat UPC behoorlijk knijpt in het torrentverkeer.
Knijpt tele2 torrents en usenet niet af?
En het modem/router dat er bij komt, is die een beetje goed? Of loopt 'ie vast als er veel connecties doorheen gaan?
Met torrents en USEnet haal ik 1,55 MB/s. Kastje moest een tijdje geleden nog wel eens gereset worden, maar de laatste 6 maand niet hoeven doen. Tele2 Compleet 20Mbit

[ Voor 26% gewijzigd door jmk op 02-07-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:12
patrieckske schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:40:
We wachten af, gelukkig werkt het internet nog via de oude provider...
Als die andere provider een ADSL provider is dan kan het kloppen, dan zou het - tenzij je nu internet via het andere aderpaar krijgt) gek zijn als er twee providers tegelijk werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Als die andere provider een ADSL provider is dan kan het kloppen, dan zou het - tenzij je nu internet via het andere aderpaar krijgt) gek zijn als er twee providers tegelijk werkten.
klopt de ''vorige'' provider is inderdaad ADSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 23:26

mjl

Ugh

Neuwe voorwaarden - kan reden tot vervroegde opzegging zijn ;)

Sinds kort heb ik ook Tele2 (Internet + Telefonie). Meteen de eerste week al spam op m'n mail over een festival waarvan Tele2 sponsor is.

Na herhaaldelijk heen en weer mailen blijkt dat in de voorwaarden te staan maar een opt out is mogelijk. Na een maand is dit (als het goed is ...) afgerond.

Naar mijn verbazing gisteren een mail met de strekking: Feest want we zijn weer eens als beste getest: korting op een dagje weg (oftwel verkapte reclame...).

Ik weer op zoek naar een opt-out optie voor deze spam mail-lijst.... zie ik onderaan ineens:

Ja, de wet is veranderd dus we hebben ook de voorwaarden eens aangepast .... fijn dat dat er even tussen neus en lippen door vermeld wordt zodat niet iedereen het ook leest....

Voor degenen die dus binnen het jaarcontract willen opzeggen is er dus een kans aangebroken om op basis van de aanpassing van de voorwaarden (waar je dan dus niet mee accoord gaat) weer eens over te stappen naar een andere provider ... ter info dus, voor mij: afgezien van het spam gezeur (ik lees de mail van tele2 al uberhaupt niet "heb me eige provider") loopt het zo prima (oja newsgroups is tergend traag (~70 kbyte/s), maar goed die 3x per jaar dat ik het gebruik voor een DVD image is het te doen) blijf ik nog wel ff bij Zwarte Frank ...

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 03-07-2009 10:50 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rare vraag misschien. Sinds vanmiddag beschik ik na 3,5 maand wachten eindelijk over mijn signaal. Een lang verhaal welke ik jullie zal besparen, maar het heeft er mee te maken dat KPN een ISRA-punt moest aanleggen en natuurlijk ging dat niet zonder slag of stoot.

Ik heb een Tele2 TV Gold abbonement. Ze adverteren met een downloadsnelheid tot 20 MB/s. Uiteraard is zo’n snelheid te mooi om waar te zijn, maar 10 MB/s zou bij wijze van spreken natuurlijk ook top zijn.

Goed, vanmiddag is een KPN storingsmonteur langs geweest die zowel het ISRA-punt als ‘mijn lijn’ naar de centrale heeft gecontroleerd en getest. Een paar dagen geleden ben ik gebeld door Tele2 om zo’n storingsmonteur aan te sturen. Puur uit nieuwschierigheid vroeg aan haar wat voor downloadsnelheid mijn buren hebben, die eveneens Tele2 klant zijn en over hetzelfde abbonement beschikken.

Zij vertelde mij dat zij vrijwel constant over 15Mbit/s downloadsnelheid zitten. De afstand tussen de centrale en mijn woning bedraagt ongeveer 650 meter.

Toen ik net een populaire film in de torrents in bitcomet plaatste zag ik dat de film met max. 54 kb/s gedownload wordt. Upload is 13kb/s. Veel te laag lijkt mij.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:49:
Een rare vraag misschien. Sinds vanmiddag beschik ik na 3,5 maand wachten eindelijk over mijn signaal. Een lang verhaal welke ik jullie zal besparen, maar het heeft er mee te maken dat KPN een ISRA-punt moest aanleggen en natuurlijk ging dat niet zonder slag of stoot.

Ik heb een Tele2 TV Gold abbonement. Ze adverteren met een downloadsnelheid tot 20 MB/s. Uiteraard is zo’n snelheid te mooi om waar te zijn, maar 10 MB/s zou bij wijze van spreken natuurlijk ook top zijn.

Goed, vanmiddag is een KPN storingsmonteur langs geweest die zowel het ISRA-punt als ‘mijn lijn’ naar de centrale heeft gecontroleerd en getest. Een paar dagen geleden ben ik gebeld door Tele2 om zo’n storingsmonteur aan te sturen. Puur uit nieuwschierigheid vroeg aan haar wat voor downloadsnelheid mijn buren hebben, die eveneens Tele2 klant zijn en over hetzelfde abbonement beschikken.

Zij vertelde mij dat zij vrijwel constant over 15Mbit/s downloadsnelheid zitten. De afstand tussen de centrale en mijn woning bedraagt ongeveer 650 meter.

Toen ik net een populaire film in de torrents in bitcomet plaatste zag ik dat de film met max. 54 kb/s gedownload wordt. Upload is 13kb/s. Veel te laag lijkt mij.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
pm me even je pc/huisnr, kijk ik even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ik heb zojuist een 2e tv-decoder ontvangen van Tele2 en wilde de tv in de slaapkamer erop aansluiten. Echter de meegeleverde ethernetkabel van Tele2 was te kort. Dus heb ik de ethernetkabel geklikt aan een ethernet-koppelstuk en vervolgens aan het andere eind van het koppelstuk nog een ethernetkabel geklikt, zodat de afstand van de decoder naar de modem overbrugd kon worden.

Echter blijkt het niet te werken. Wanneer ik de decoder in de stekker steek gaat het standby-lampje op de decoder de hele tijd knipperen van rood naar groen. Dan verschijnt er een bericht op de tv: "No signal".
Waarna het standby-lampje op de decoder op rood springt en ook het error-lampje op de decoder rood wordt.
Ook op de modem brandt het LAN2-lampje niet. LAN2 is namelijk de in/uitgang op de modem waar ik de nieuwe decoder op heb aangesloten.

Ik heb de ethernetkabels eens vergeleken en het blijkt dat de ethernetkabel van Tele2 slechts 4 koperen contactpunten heeft en mijn eigen ethernetkabel is gewoon standaard.

Ik heb geen idee wat het kan zijn. Het koppelstuk is nieuw. Ik heb er zelfs 4, waarop ik het getest heb.
Heeft iemand een idee waarom mijn setup niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwissel de decoders eens. Verwissel de netwerkkabels eens. Verwissel de LAN poorten eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte r.destroijer en Arcane Apex,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Alex Weijer
Tele2 webservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik heb sinds vandaag precies al 1 maand geen Internet en Telefoon. Tele2 weet steeds niet wat de oorzaak van de stroning is.
Tele2 neemt echt weinig initiatief om mij op de hoogte te houden en met het onderzoeken van het probleem.

Zodra ik zelf telefoontje pleeg naar klantenservice ( 0900 ) dan gaan ze weer verder met de storing. KPN is 2 keer langs geweest, omdat volgens Tele2 zou aan de lijnen liggen, maar alle lijnen zijn goed volgens KPN.

Vorige week is een monteur langs geweest, die wist het ook niet, en die zei dat ik zou binnen 5 werkdagen gebeld worden, het is nu 6de werk dag en ik ben niet gebeld.

Nog steeds in de afwachting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
kardox schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:39:
Ik heb sinds vandaag precies al 1 maand geen Internet en Telefoon. Tele2 weet steeds niet wat de oorzaak van de stroning is.
Tele2 neemt echt weinig initiatief om mij op de hoogte te houden en met het onderzoeken van het probleem.

Zodra ik zelf telefoontje pleeg naar klantenservice ( 0900 ) dan gaan ze weer verder met de storing. KPN is 2 keer langs geweest, omdat volgens Tele2 zou aan de lijnen liggen, maar alle lijnen zijn goed volgens KPN.

Vorige week is een monteur langs geweest, die wist het ook niet, en die zei dat ik zou binnen 5 werkdagen gebeld worden, het is nu 6de werk dag en ik ben niet gebeld.

Nog steeds in de afwachting...
iemand zal ik de centrale wel een stekkertje eruit hebben getrokken.
zal niet de eerste keer zijn per ongeluk er wat verwisseld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
* LuckY zit te denken over een Tele2 abonnement te nemen, het Super Abonnement.
Echter heb ik wat vraagjes aan de evaringsdeskundigen hier ( :+ )
Heeft er iemand ervaring met Tele2 omtrent:
  • Het blokkeren van poorten vooral SMTP Port 25 ?
  • Hoe is de ervaring met nieuwsgroepen zijn er momenten waarop het geknepen wordt of is er altijd fullspeed?
  • Het hosten van je eigen server voor niet comerciele doeleinden.(mail/web)
  • De FUP bereiken / extra betalen?
  • Algemene dingen zoals netwerk stabiliteit / ping / packetloss?
  • Facturatie / administratie (Altijd op dag X of willekeurig en krijg je de goede rekeningen?)
  • Welk modem/router wordt er bijgeleverd en zijn er veel known hacks/features?
Om er een heel topic over te maken is over rated, en 1000'den reacties lezen... tja liever lui dan moe :+

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 07-07-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is Port 25 geblokt en kan alleen gebruikt worden via de tele2 smtp. Mijn mail provider heeft gelukkig een alternative poort opengesteld :P
• Hoe is de ervaring met nieuwsgroepen zijn er momenten waarop het geknepen wordt of is er altijd fullspeed?
Er is altijd full speed van 30kb/s
Dit is altijd al geweest bij Tele2 dus voor nieuws groepen moet je een extra abo nemen.
*dit kan dus wel leest ik
Hier heb ik nog nooit problemen mee gehad, ik ben er erg tevreden mee.
• Facturatie / administratie (Altijd op dag X of willekeurig en krijg je de goede rekeningen?)
Ja, ook hiermee heb ik geen problemen, er is 1malig een foutje geweest met de factuur (deze werd 2x gerekend maar deze is netjes en snel afgehandeld door Tele2.

Bij Tele2 zit je voor de lage kosten, niet voor de service. Als je een babbeltje wilt maken met een huismoeder in Groningen kun je de helpdesk bellen maar deze weten vaak niets en geven ook vaak de standaard verkeerde antwoorden (als ze er een hebben tenminste :o ) Maar sinds de update van de router zodat je ook WPA2 hebt hoor je me niet klagen.

oh ja die router is niet veel goeds en je kunt er ook niets meer mee doen dan een poortje openzetten en je WPA/2 of web opzetten. De rest zit achter slot en grendel en tele2 heeft de sleutel zelf ook niet meer :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
LuckyY schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:02:
* EDIT zit te denken over een Tele2 abonnement te nemen, het Super Abonnement.
Echter heb ik wat vraagjes aan de evaringsdeskundigen hier ( :+ )
Heeft er iemand ervaring met Tele2 omtrent:
  • De FUP bereiken / extra betalen?
  • Welk modem/router wordt er bijgeleverd en zijn er veel known hacks/features?
Om er een heel topic over te maken is over rated, en 1000'den reacties lezen... tja liever lui dan moe :+
Ik zal proberen deze vragen te beantwoorden, maar dit is mijn eigen ervaring.

Het blokkeren van poorten vooral SMTP Port 25 ?
Staat hier gewoon open voor zover ik weet (afgelopen jaar geen mailserver thuis meer gedraaid, toen geen enkel probleem)

Hoe is de ervaring met nieuwsgroepen zijn er momenten waarop het geknepen wordt of is er altijd fullspeed?
Nieuwsgroepen worden hier niet geknepen.

Het hosten van je eigen server voor niet comerciele doeleinden.(mail/web)
Werkt prima, heb dat een tijdje gedaan.

Algemene dingen zoals netwerk stabiliteit / ping / packetloss?
Netwerk stabiliteit/packetloss is prima. In de ruim 3 jaar dat ik nu bij Tele2 zit, heeft het internet er (voor mij merkbaar) 1x ongeveer een kwartier uit gelegen.
Ping/latency is hier hoger dan een gemiddelde adsl verbinding, maar wel stabiel. Met pingen naar servers in Nederland altijd tussen de 38 en de 40 ms.

Facturatie / administratie (Altijd op dag X of willekeurig en krijg je de goede rekeningen?)
Voor zover ik weet altijd op dezelfde dag, nog geen verkeerde rekeningen ontvangen.

Welk modem/router wordt er bijgeleverd en zijn er veel known hacks/features?
Ik heb hier een Davolink 201-AMR staan.
Ding is prima voor mij. Zit wireless met WPA2 encryptie op, portforwaring simpel in te stellen zonder veel gezeur, eventueel DMZ host in te stellen.
In Versatel 20MB modem tips & tricks kan je wel wat truucjes e.d. vinden, hoewel veel niet meer zullen werken i.v.m. het snel updaten van de firmware door Tele2 na het ontdekken van zo'n lek :P

Let wel: dit zijn mijn eigen ervaringen van de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Tot Nu toe klinkt het goed, over die helpdesk had ik inderdaad het zelfde gevoel:

Ik had geen datalimiet maar bij overschrijving van mijn datalimiet wordt er zonder waarschuwing extra kosten in rekening gebracht |:( :+
En hij moest zeg maar 20x lopen naar iemand die wel antwoordt kon geven......
Er is altijd full speed van 30kb/s
Dit is altijd al geweest bij Tele2 dus voor nieuws groepen moet je een extra abo nemen.
Ik had het eigenlijk meer over als ik een ander abo zou nemen zoals eweka of dat geknepen zou worden.

Hmm als ik moet relayen via hun is het niet echt een probleem.....

Thanks voor de antwoorden en laat ze maar verder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een gemiddelde downloader is het Fair Policy geen probleem.
En de 20MB/s haal je nooit, ook niet al je in de centrale woont. Maar de 15 is prima te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:36:
Voor een gemiddelde downloader is het Fair Policy geen probleem.
En de 20MB/s haal je nooit, ook niet al je in de centrale woont. Maar de 15 is prima te halen.
Ik heb bij tele2 helaas geen snelheids test gevonden, waar staat deze op internet?

Daarmee kan ik alleen me eigen download snelheid meten hé.... die weet ik wel _o-
Ik moet zo een speedtest op postcode hebben zonder dat je er een verbinding hebt, zoals op xs4all of online of telfort.
Die je snelheid voorspelt (met een fout marge van 20 mbit :+)

[ Voor 27% gewijzigd door LuckY op 07-07-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
http://www2.versatel.nl/100mb.bin

Die is van Tele2. Of bedoelde je dat niet? :P

[ Voor 20% gewijzigd door EDIT op 07-07-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 23:26

mjl

Ugh

LuckyY schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:11:
[...]

Ik heb bij tele2 helaas geen snelheids test gevonden, waar staat deze op internet?

Daarmee kan ik alleen me eigen download snelheid meten hé.... die weet ik wel _o-
Ik moet zo een speedtest op postcode hebben zonder dat je er een verbinding hebt, zoals op xs4all of online of telfort.
Die je snelheid voorspelt (met een fout marge van 20 mbit :+)
Ik haal ook geen 15 mbit (eerder 10-11), bij verschillende speedtest sites wordt dergelijke info bijgehouden (postcode) dus daar zou je eens naar kunnen zoeken (heeft internetten.nl niet ook zulke info??).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn aanvraag bij tele2 loopt niet geheel soepeltjes

Ik had de aanmeldings brief niet goed gelezen en ze hebben mij het verkeerde abonnement gegeven qua telefonie. De helpdesk wilde/kon niks voor me doen en adviseerde te wachten tot het aangesloten was en dan wat te regelen. Dat dat niet acceptabel was, wilde er bij hem niet in. Ik heb gevraagd om met zijn manager te spreken, maar dat kon hij niet doen.....

Ik heb de voice log maar opgevraagd, die krijg ik tenminste nog (hoop ik) en dat het wel goed op band staat.

Daarnaast had ik bij besteling de garantie gekregen dat ik voor 1 augustus wordt aangesloten, het wordt nu 3 augustus (en ja is maar 3 dagen later, maar in dat weekend heb ik juist wel internet nodig, en ik ben er alleen mee akkoord gegaan als het het voor 1 augustus aangesloten kon worden, ik wordt 27 juli afgesloten van de oude provider)

Een leuk begin.....

edit:

Even een terugkoppeling
1. aansluiting nog steeds op 3 augustus gebeurd :(
2. Netjes paar dagen daarna terug gebeld en het abo is aangepast, zodat ik nu het correcte abo heb (geen voice log of dergelijke gehad)
3. Ze hadden mijn voip nummer voor nummerbehoud niet meer, maar dat is netjes achteraf overgezet. Ik werd hierover wederom netjes terug gebeld na mijn vakantie.

Al met al niet onttevreden over de klacht afhandeling

[ Voor 34% gewijzigd door jeanj op 13-09-2009 17:26 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
jeanj schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:41:
Mijn aanvraag bij tele2 loopt niet geheel soepeltjes

Ik had de aanmeldings brief niet goed gelezen en ze hebben mij het verkeerde abonnement gegeven qua telefonie. De helpdesk wilde/kon niks voor me doen en adviseerde te wachten tot het aangesloten was en dan wat te regelen. Dat dat niet acceptabel was, wilde er bij hem niet in. Ik heb gevraagd om met zijn manager te spreken, maar dat kon hij niet doen.....

Ik heb de voice log maar opgevraagd, die krijg ik tenminste nog (hoop ik) en dat het wel goed op band staat.

Daarnaast had ik bij besteling de garantie gekregen dat ik voor 1 augustus wordt aangesloten, het wordt nu 3 augustus (en ja is maar 3 dagen later, maar in dat weekend heb ik juist wel internet nodig, en ik ben er alleen mee akkoord gegaan als het het voor 1 augustus aangesloten kon worden, ik wordt 27 juli afgesloten van de oude provider)

Een leuk begin.....
Levering staat nu voor 27 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Afgelopen Donderdag is alles opgeleverd en aangesloten,

alleen geen linesync, storing is door de monteur gemeld, bij KPN,
die moesten in de centrale nog een kabeltje omsteken of bij steken...

Echter tot op heden nog geen signaal... Wachten maar even af tot morgen dan gaat de 6e werkdag in... (hier staat bij KPN 5 werkdagen voor) anders moeten we maar eens in onze mobiele telefoon klimmen aangezien ik nu ook niet gewoon kan bellen...

Als ik naar mijn vaste nummer bel krijg ik zo'n rare toon te horen... (oooaaaaiiiiiiieeeeee zeg maar) dit had ik vanmiddag (toen ik op me werk was) niet, en dus had ik hoop. Helaas voor niets geweest nu krijg ik weer dat geluid...

[ Voor 20% gewijzigd door patrieckske op 08-07-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
ok alles lijkt goed gekomen te zijn...

verloop verhaal:

01-07-2009
Monteur komt langs installeert de boel, maar kan nog niet ''live'' gaan er geen active sync signaal.
Storing door monteur aangemeld bij KPN. Dit staat ook op de opleverbon vermeld. Uiterlijk Woensdag zou het zaakje moeten werken.

08-07-2009
Het werkt niet, ik internet nog altijd via mijn oude provider (Online) welke al is opgezegd. Het signaal van Tele2 is dus nog niet actief. Ik post mijn betoog hier op het forum. Nog geen 20 minuten later belt een medewerker van Tele2 (technische dienst ofzo) mij op. Ze gaan het aanmelden bij KPN. Ik zeg dit is al door de monteur gedaan. Kijken het na. Blijkbaar niet. Vreemd ik heb het zwart op wit. Ze gaan het aan melden. Donderdag uiterlijk Vrijdag zou alles moeten werken.

09-07-2009
Het signaal van Online is inderdaad niet meer actief. Het Tele2 signaal zit erop. Alles werkt meteen.

Bevindingen:
- Televisie:
* Na omschakelen naar een ander kanaal schokt het beeld de eerste paar seconden. Dit is bij alle zenders. Hierna is alles in orde. Af en toe (heel af en toe) blokjes in beeld. Dit kan echter ook komen door het onweer, vermoed ik. Uitzending Gemist werkt prima haha, leuk dat het nu nog gratis is ben benieuwd wat dit in de toekomst zou moeten gaan kosten.

- Internet:
* De 20mbit word zeker niet gehaald. Bij Online ook 20mbit hier kreeg ik draadloos download van minimaal 1,6mb, dit is nu bij Tele2 rond de 1mb. Zal het dit weekend eens gaan proberen via de kabel. Maar ik denk zo dat het sowieso trager is ook omdat de TV via zelfde lijntje binnenkomt he. Tijdens downloaden geen achteruitgang gemerkt bij kwaliteit van Televisie.

- Telefonie:
We kunnen weer bellen en gebeld worden op ons vaste nummer. Verder niet aan een test onderworpen.

We'll keep you informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overgestapt van XS4all naar Tele2 vanwege de kosten en zelfde snelheid. Het ging fout vanaf maandag. Ze hadden de lijn al overgezet maar het pakket was nog niet binnen. Vanmiddag binnengekregen en allemaal netjes aangesloten en ingesteld. Nu is het wireless hard aan het haperen en de snelheid (bekabeld) is 1mbit down, 0.1 up. Knap beroerd. Zometeen maar eens een reset en opnieuw instellen, kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
@Ronald: Lekker klote dan, hopelijk is je snelheid inderdaad door jezelf wat hoger gekregen...

Ik werd vanmorgen gebeld door de Technische dienst, of de aansluitding naar wens werkte. Gezegd dat alles goed is gegaan na het vorige telefoontje.Dat ik wel had opgemerkt dat de snelheid aan de lage kant was. Snelheid werd meteen gemeten, 11,5 mbit. Inderdaad in de lage kant aangezien de afstand tot de centrale niet erg groot was zodat dit voor snelheids vermindering zou zorgen. Ik had aangegeven dat ik begreep dat niet de volle bandbreedte gehaald kon worden aangezien telefonie over het zelfde lijntje gaat. (waarom geen 25mbit verbinding zodat de extra 5 gereserveerd kunnen worden voor TV signaal) Monteur had meteen iets gereset in de centrale waardoor de snelheid wel omhoog zou gaan. (in overleg of het niet erg was als de thuisblijvers even zonder alles zaten) Dus als ik vanavond thuis ben gaan we dit eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:07
Hallo,

misschien kan de meelezende tele2 medewerker eens uitleggen waarom er maar een 15 megabit signaal op de lijn wordt gezet en geen 20 megabit?

Bij mij was de snelheid gehalveerd. Maar na verschijdende monteurs over de vloer gehad te hebben is de snelheid weer vanouds. in eerste instantie dacht ik dat ik de maximale snelheid kon halen van 15 megabit gezien mijn afstand van de centrale. Maar de diverse monteurs wisten mij te vertellen dat het signaal uit de centrale maar 15 megabit was en geen 20 megabit. Toch vreemd.

henisa

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

henisa schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:34:
Hallo,

misschien kan de meelezende tele2 medewerker eens uitleggen waarom er maar een 15 megabit signaal op de lijn wordt gezet en geen 20 megabit?

Bij mij was de snelheid gehalveerd. Maar na verschijdende monteurs over de vloer gehad te hebben is de snelheid weer vanouds. in eerste instantie dacht ik dat ik de maximale snelheid kon halen van 15 megabit gezien mijn afstand van de centrale. Maar de diverse monteurs wisten mij te vertellen dat het signaal uit de centrale maar 15 megabit was en geen 20 megabit. Toch vreemd.

henisa
Digitale tv gebruikt ook 4 Mb en misschien 1 Mb voor voip gereserveerd?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Laatst online: 26-12-2024
Sinds mijn verhuizing heb ik 4mbit met telefonie van Tele2. Daarvoor de 20mbit lijn.

Ik had Tele2 al gevraagd wanneer ze denken over te gaan naar 20Mbit maar dat ligt (volgens hun aan de kpn).

Ik heb gekeken bij speedtest.nl naar de afstand naar de wijkcentrale en dat is 1133 meter, goed voor een snelheid van 22+mbit.

Ik heb dit forum al half gelezen en gogoogled maar kan hier niets over vinden. Toch zou ik graag (weer) overgaan naar 20 mbit.
wie weet raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Devian schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:05:
Het is geen "cap" op die manier zoals jullie denken dat deze erop zit. Door de Impulse Noise Protection kan het voorkomen dat op bepaalde type Dslams dit een effect op de maximaal haalbare snelheid heeft. Aan de andere kant verhoogd het wel de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier, maar denk dat ik op Tweakers de meeste kans op een antwoord heb (lurk heel vaak hier). In elk geval veel meer kans dan bij de helpdesk. Ik schrok een klein beetje van het niveau van de medewerker.("Zet u eerst eens uw decoder uit" "Uhm... ik heb alleen internet van jullie en dus wel een modem, geen decoder".... toen was de medewerker al de weg kwijt. Daar hield zijn script op volgens hem. Er is ook geen 1e lijn of expert).

Goed.... mijn probleem is dit:

Browsen gaat erg langzaam. Denk: 28k8 langzaam. Het lijkt wel of hij er eerst 'door moet prikken', of het adres moet vinden... het kan heel lang duren voordat een site geladen is (ik zie dan dus nog niets) en dan ineens gaat het heel snel.

Het gekke is: downloads gaan best wel snel. Ook daarvoor geldt dat het soms even kan duren voordat het downloaden begint, maar als de download is gestart haal ik best hoge snelheden (400 k/s). Zou ik in elk geval voor browsen tevreden mee zijn.

Ik heb dit getest met 3 computers (2x mac, 1x pc), draadloos (heb vol bereik) en met draad, met en zonder torrentclient open etc.

Wie kan mij helpen? Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Zucht...de zoveelste betalingsherinnering. Zelfs keer afgesloten geweest.
Er staat altijd ruim voldoende saldo op, maar ze kunnen het schijnbaar steeds niet afschrijven (en alle gegevens kloppen!)

Vorige keer werd ik afgesloten "omdat ik 2 weken terug al een brief heb gehad". Niet dus. "Wel, ik kan zien dat ie verstuurd is." Ja, en ik kan in mijn brievenbus zien dat ie er niet inzit...

Maargoed, vandaag weer 'n herinnering :'(
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:03:
Ik ben nieuw hier, maar denk dat ik op Tweakers de meeste kans op een antwoord heb (lurk heel vaak hier). In elk geval veel meer kans dan bij de helpdesk. Ik schrok een klein beetje van het niveau van de medewerker.("Zet u eerst eens uw decoder uit" "Uhm... ik heb alleen internet van jullie en dus wel een modem, geen decoder".... toen was de medewerker al de weg kwijt. Daar hield zijn script op volgens hem. Er is ook geen 1e lijn of expert).

Goed.... mijn probleem is dit:

Browsen gaat erg langzaam. Denk: 28k8 langzaam. Het lijkt wel of hij er eerst 'door moet prikken', of het adres moet vinden... het kan heel lang duren voordat een site geladen is (ik zie dan dus nog niets) en dan ineens gaat het heel snel.

Het gekke is: downloads gaan best wel snel. Ook daarvoor geldt dat het soms even kan duren voordat het downloaden begint, maar als de download is gestart haal ik best hoge snelheden (400 k/s). Zou ik in elk geval voor browsen tevreden mee zijn.

Ik heb dit getest met 3 computers (2x mac, 1x pc), draadloos (heb vol bereik) en met draad, met en zonder torrentclient open etc.

Wie kan mij helpen? Alvast heel erg bedankt!
Gebruik eens deze DNS servers:

208.67.222.222
208.67.220.220.

[ Voor 60% gewijzigd door WoBBeL op 16-07-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

xost schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:15:
Zucht...de zoveelste betalingsherinnering. Zelfs keer afgesloten geweest.
Er staat altijd ruim voldoende saldo op, maar ze kunnen het schijnbaar steeds niet afschrijven (en alle gegevens kloppen!)

Vorige keer werd ik afgesloten "omdat ik 2 weken terug al een brief heb gehad". Niet dus. "Wel, ik kan zien dat ie verstuurd is." Ja, en ik kan in mijn brievenbus zien dat ie er niet inzit...

Maargoed, vandaag weer 'n herinnering :'(

...
Tele2 schrijft ook gewoon onregelmatig af. Zowel met mobiel als Compleet. Je zou eigenlijk op de site een datum moeten kunnen kiezen. Zelfs Eneco(!!) heeft dat. Gewoon irritant als het steeds 2 weken eerder of later wordt afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik eens deze DNS servers:

208.67.222.222
208.67.220.220.
Uhm.... ik ben je eeuwig dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
roeni1 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:05:
Sinds mijn verhuizing heb ik 4mbit met telefonie van Tele2. Daarvoor de 20mbit lijn.

Ik had Tele2 al gevraagd wanneer ze denken over te gaan naar 20Mbit maar dat ligt (volgens hun aan de kpn).

Ik heb gekeken bij speedtest.nl naar de afstand naar de wijkcentrale en dat is 1133 meter, goed voor een snelheid van 22+mbit.

Ik heb dit forum al half gelezen en gogoogled maar kan hier niets over vinden. Toch zou ik graag (weer) overgaan naar 20 mbit.
wie weet raad??
kabel internet nemen.
er zijn gewoon nogsteeds centrales die om uit een lopende redenen nooit geschikt zijn gemaakt voor ADSL2+
kpn is daar inderdaad in eerste instantie verantwoordelijk voor maar die wil binnen nu en 5 jaar af van al die grote centrales per stad/dorp. er moeten per provincie 1 of 2 mega centrales komen die dan via glasvezel verbonden worden met de kastjes op wijk niveau. waardoor er maximaal 500m koper komt van de centrale naar je huis. kpn zal dus ook geen centrales meer updaten.

4mbit heb je en zal je houden tot glasvezel(fiber) er is. en anders dus kabel UPC/ziggo/caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:12
jmk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:24:
[...]
Tele2 schrijft ook gewoon onregelmatig af. Zowel met mobiel als Compleet. Je zou eigenlijk op de site een datum moeten kunnen kiezen. Zelfs Eneco(!!) heeft dat. Gewoon irritant als het steeds 2 weken eerder of later wordt afgeschreven.
Tele2 is bij mij altijd tussen de 15e en de 20e... tja... iets onregelmatig, maar lang niet zo erg als ik met UPC had... dat was echt een drama... kon je wel een datum kiezen, maar werkte totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
hm,

na reset verbinding door technische afdeling niet echt sneller geworden,
zal vandaages het tele2 kastje resetten

en anders bellen we maar weer met de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Niet online
Als reactie op mijn vorige post, heb ik het nu voor elkaar gekregen om met een eigen router (Cisco 1721 met ADSL interface) het internetdeel werkend te krijgen. Hieronder de gebruikte config, voor de geinteresseerden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
interface ATM0/3/0
 no ip address
 no atm ilmi-keepalive
 dsl operating-mode auto
!
interface ATM0/3/0.1 point-to-point
 description ### DATA SUBINTERFACE ###
 pvc 0/32
  encapsulation aal5snap
  pppoe-client dial-pool-number 1
 !
!
interface ATM0/3/0.2 point-to-point
 description ### VOICE SUBINTERFACE ###
 pvc 1/33
 <work in progress>

interface Dialer1
 ip address negotiated
 ip mtu 1492
 ip nat outside
 encapsulation ppp
 dialer pool 1
 ppp authentication chap callin
 ppp chap hostname <je_username>
 ppp chap password 0 <je_wachtwoord>
 ppp ipcp dns request
!
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Dialer1
!
access-list 1 permit 192.168.0.0 0.0.255.255
!
ip nat inside source list 1 interface Dialer1 overload

Het ging me er om om de internetverbinding via de router te kunnen laten lopen, puur om te kijken of het zou werken. Het voicegedeelte heb ik niet verder uitgewerkt of getest, al zou de bovengenoemde "pvc 1/33" wel moeten kloppen volgens de Tele2 config. Verder configuratie is wel nodig, maar ik heb geen zin/tijd om dit verder uit te werken omdat ik het toch nooit zal gebruiken.

- edit -
@cornfed: ik heb de inloggegevens via de methode van Dav1d achterhaald.

[ Voor 25% gewijzigd door Flipmo2K op 20-07-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Flipmo2K

Had je beschikking tot je login gegevens voor het netwerk of heb je een workaround?

Edit: Bedankt voor de info!

[ Voor 13% gewijzigd door cornfed99111 op 19-07-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobe-Bryant
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07-2009
Ik heb sinds kort een 20MB-abbo bij Tele 2, zonder tv en telefonie. Daarop doe ik via Usenet zo'n 1,3 MB/sec (draadloos). Nu heb ik een Payserver via Tweaknews, de 10MBversie. Zou ik met een payserver van 20MB nog sneller kunnen? Of haal ik bij Tele2 toch niet meer dan de huidige 1,3MB/sec.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ikzelf haal 1,45 MB/s. Vrij stabiel, met oudere releases wat trager. Ik zou geen duurder abo nemen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
jmk schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:32:
Ikzelf haal 1,45 MB/s. Vrij stabiel, met oudere releases wat trager. Ik zou geen duurder abo nemen als ik jou was.
welk abonnement heb jij dan? ook met tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Ik maak al ruim 2 jaar gebruik van Tele2 ADSL 20MB internetverbinding.
Tot voor kort nooit problemen, helaas heb ik sinds een week of 4 een vaag probleem.

Authenticatie bij hotmail duurt onwijs lang, zeker 1 site (www.eenkadovoor.nl) is niet meer bereikbaar, misschien meer, maar daar ben ik dan nog niet achter en naar ons (vriendin en ik) gevoel is de algehele internet beleving trager geworden.
Het duurt langer dan voorheen voordat sites worden weergegeven.

Ik maak thuis gebruik van een PC en een notebook van de zaak.
Helaas op beide machines de zelfde problemen, het enige wat dit uit sluit is dat ik een probleem heb op m'n prive PC...

Ik zit hier nu op m'n werk en daar kan ik de desbetreffende site op m'n notebook www.eenkadovoor.nl wel bereiken.

Binnen mijn vriendengroep gevraagd of ze eens willen kijken of ze deze site wel kunnen benaderen, en zij kunnen het allemaal wel, helaas heeft niemand Tele2 internet.

Volgens mij is het een Tele2 probleem, ik heb hierover contact opgenomen met de helpdesk, de helpdeskmedewerker die ik aan de lijn kreeg had ook even geprobeerd de site www.eenkadovoor.nl en hem lukte het wel 8)7 Hij heeft de Call toen doorgezet naar een Tele2 support engineer. Ik ben ook teruggebeld door een techneut van Tele2 die vervolgens mijn voicemail heeft ingesproken.
Het kwam er in het kort op neer dat ik maar contact moest opnemen met de sitebeheerder omdat het niet een Tele2 probleem was.

Wat ik nogal kort door de bocht vind, aangezien het probleem zich alleen bij mij lijkt voor te doen.

Als je vervolgens terug belt kom je eerst weer bij de 1e lijns support uit, moet je weer het hele probleem uitleggen, wordt je in de wacht gezet, komt er na 10 minuten iemand bij je terug. "Nee hoor meneer u moet bellen met de sitebuilder is niet ons probleem" |:( Als je dan vraagt "mevrouw probeert u aub de site eens te benaderen" krijg je als antwoord "meneer ik mag niet prive browsen" 7(8)7 "Ja maar een collega die ik van de week aan de lijn had deed dit ook voor mij en hij kon de site wel benaderen. "Ja meneer wat hij doet moet ie zelf weten, ik ga m'n baan niet op het spel zetten" Topper helpdesk d:)b

Zou iemand hier met een Tele2 verbinding aub eens willen proberen de site www.eenkadovoor.nl te benaderen.

1) Ik hoor graag de uitkomsten hiervan.
2) Hoe denken jullie over dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ik zal het vanavond eens testen. Ik heb zelf ook het idee dat het trager is geworden... Mja bij mij kan het nog beetje aan het systeem liggen, die is laatste tijd ook stukkie trager. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

patrieckske schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:57:
[...]

welk abonnement heb jij dan? ook met tv?
Tele2 Compleet(Internet 20/1+bellen). Geen TV.
Eweka, 4 connections van de 8 gebruik ik, de andere 4 gebruikt een vriend van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Supershiva schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:30:

verhaaltje

www.eenkadovoor.nl werkt bij mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
tnx voor het checken.
Even voor de goede order, je hebt dit geprobeerd via een Tele2 internet verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
m'n schoonvader heeft een soortgelijk probleem gehad,
hij kon ook diverse websites niet meer benaderen.

nu zijn er 2 dingen gebeurd die mogelijk de moeite waard zijn:

- reset van de router (dit was per ongeluk gebeurd)
- pc opnieuw installeren (is wel drastisch misschien heb je een laptop waarme je kan proberen de site te benaderen)

zelf dacht ik dat het kwam dat zijn pc onder de trojans/virussen zat... tja sommige mensen openen echt alles wat ze binnen krijgen via de mail/waarop ze kunnen klikken tijdens het surfen.

hij heeft nu een nieuwe PC (toevallig) en de sites zijn weer benaderbaar... echter komt het volgens hem om dat de tele2 router (dat zwarte kastje) gereset is... misschien dat het ook helpt om de stroom er even af te halen...

it's worth a try! :)
succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
patrieckske schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:56:
m'n schoonvader heeft een soortgelijk probleem gehad,
hij kon ook diverse websites niet meer benaderen.

nu zijn er 2 dingen gebeurd die mogelijk de moeite waard zijn:

- reset van de router (dit was per ongeluk gebeurd)
- pc opnieuw installeren (is wel drastisch misschien heb je een laptop waarme je kan proberen de site te benaderen)

zelf dacht ik dat het kwam dat zijn pc onder de trojans/virussen zat... tja sommige mensen openen echt alles wat ze binnen krijgen via de mail/waarop ze kunnen klikken tijdens het surfen.

hij heeft nu een nieuwe PC (toevallig) en de sites zijn weer benaderbaar... echter komt het volgens hem om dat de tele2 router (dat zwarte kastje) gereset is... misschien dat het ook helpt om de stroom er even af te halen...

it's worth a try! :)
succes!!!
Router van het stroom afhalen reeds een aantal keer geprobeerd.

Problemen doen zich zowel op m'n prive PC als het notebook van m'n werkgever voor.
Dat sluit volgens mij een "lokaal" probleem op m'n prive PC uit.

tnx for the reply anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Binnenkort krijgen mijn ouders(En ik dus ook) Tele2 met TV en telefonie. Als de custom/normaal davolink firmware wordt geflashed, blijft TV etc. wel werken?

Mijn idee is namelijk:

Extract gegevens van tele2(Via een handige tut van een paar pagina's terug) -> Normale firmware van davolink(Dus ook geen vaag tele2 admin account) -> Gegevens van tele2 erin gooien.

Maar blijft telefonie en TV dan wel gewoon werken? Of kunnen ze bij tele2 weer gewoon hun oude firmware erin flashen?

Dat hun totale controle hebben over het modem bevalt me namelijk helemaal niks.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Supershiva schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:49:
[...]

tnx voor het checken.
Even voor de goede order, je hebt dit geprobeerd via een Tele2 internet verbinding ?
Yup, thuis en bij een ander ook. Werkt bij beide systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Pannekoek81 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 20:25:
[...]

Yup, thuis en bij een ander ook. Werkt bij beide systemen.
Hier is de betreffende site ook gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Een kennis van mij kan niet op 1 of andere PSV site komen.

We zitten allebei op dezelfde centrale van Tele2 verbonden, hij dichterbij die locatie dan ik.
Ik kan de site wel bereiken thuis(maar wil dat niet, voetbal :'( )
Na de installatie van zijn PC zelfde probleem.

Wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Hey mensen,

Mijn TELE2 doos, met router e.d. is woensdag binnen gekomen (heb voor tot_20mbit lijntje gekozen) en ik vroeg me af of TELE2 ook usenet diensten aanbiedt? Heb via het almachtige oracle (google genaamd) wel iets gevonden van news.tele2.nl maar is dit ook nog steeds actief?

Anders zal ik me oude eweka accountje maar weer eens moeten activeren.

Grtz,

Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Supershiva schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:49:
[...]

tnx voor het checken.
Dit werkt hier ook via een tele2 lijn! Dit ligt overigens aan de site die je wilt bereiken! Je zou ze eens kunnen mailen of ze de logging kunnen doorspitten. Zeer waarschijnlijk is het een firewall probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
thundermo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:16:
Hey mensen,

Mijn TELE2 doos, met router e.d. is woensdag binnen gekomen (heb voor tot_20mbit lijntje gekozen) en ik vroeg me af of TELE2 ook usenet diensten aanbiedt? Heb via het almachtige oracle (google genaamd) wel iets gevonden van news.tele2.nl maar is dit ook nog steeds actief?

Anders zal ik me oude eweka accountje maar weer eens moeten activeren.

Grtz,

Wesley
Ja, news.tele2.nl werkt gewoon. Echter is de downloadsnelheid zeer beperkt (60 kbyte/s dacht ik). Maximaal 2 verbindingen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
EDIT schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:48:
[...]

Ja, news.tele2.nl werkt gewoon. Echter is de downloadsnelheid zeer beperkt (60 kbyte/s dacht ik). Maximaal 2 verbindingen tegelijk.
60kbyte/s... >.<, 2 lijntjes == 120kbyte/s --> nog steeds >.<

Agh dan zal ik gewoon m'n eweka accountje weer eens activeren. Dan kan ik tenminste normale snelheden halen, want 120kbyte/s is natuurlijk gewoon een lachertje voor nieuwsgroepen downloads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
thundermo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:53:
[...]

Agh dan zal ik gewoon m'n eweka accountje weer eens activeren. Dan kan ik tenminste normale snelheden halen, want 120kbyte/s is natuurlijk gewoon een lachertje voor nieuwsgroepen downloads...
Eh, 60 kbyte/s in totaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
thundermo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:53:
[...]

via tweaknews krijgen tele2 klanten korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
EDIT schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:55:
[...]

Eh, 60 kbyte/s in totaal :9
Humpff nog meer reden voor iets anders dus
Devian schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:11:
[...]

via tweaknews krijgen tele2 klanten korting.
Interesting ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 15:30
Als je maar af en toe iets download is deze site ook wel handig: http://www.just4today.net/

Daar kun je iedere dag een nieuwe login van de just4today newsserver vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

thundermo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:27:
[...]

Humpff nog meer reden voor iets anders dus

[...]

Interesting ^^
Ik gebruik ook tweaknews via tele2, met korting.
Ik betaal iets van 6 euro per maand, en ik download met de max van mijn verbinding.

Heel af en toe vage probleempjes met verbindingen die blijven hangen maar over het algemeen ben ik erg tevreden.

Als je naar tweaknews.nl gaat met een tele2 verbinding dan wordt je automatisch naar de tele2 pagina gestuurd met prijzen en abonnementen.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 24-07-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu sweex adaptes 85mbit
hoorde van de mensen bij de tele2 dienst dat tele2 het zelf niet support maar dat het wel kan
moet je minimaal 6mbps hebben
nu wil ik een paar nieuwe powerline adapters erbij kopen
die 85mbitps zijn te traag dan blijf ik al in het aanmeld scherm plakke en zoekt hij zich een ons naar de server
moet ik 200mbit of 300mbit kopen
en werken mijn 85adapters er dan ook nog voor internet op ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Supershiva schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:30:
Ik maak al ruim 2 jaar gebruik van Tele2 ADSL 20MB internetverbinding.
Tot voor kort nooit problemen, helaas heb ik sinds een week of 4 een vaag probleem.

Authenticatie bij hotmail duurt onwijs lang, zeker 1 site (www.eenkadovoor.nl) is niet meer bereikbaar, misschien meer, maar daar ben ik dan nog niet achter en naar ons (vriendin en ik) gevoel is de algehele internet beleving trager geworden.
Het duurt langer dan voorheen voordat sites worden weergegeven.

Ik maak thuis gebruik van een PC en een notebook van de zaak.
Helaas op beide machines de zelfde problemen, het enige wat dit uit sluit is dat ik een probleem heb op m'n prive PC...

Ik zit hier nu op m'n werk en daar kan ik de desbetreffende site op m'n notebook www.eenkadovoor.nl wel bereiken.

Binnen mijn vriendengroep gevraagd of ze eens willen kijken of ze deze site wel kunnen benaderen, en zij kunnen het allemaal wel, helaas heeft niemand Tele2 internet.

Volgens mij is het een Tele2 probleem, ik heb hierover contact opgenomen met de helpdesk, de helpdeskmedewerker die ik aan de lijn kreeg had ook even geprobeerd de site www.eenkadovoor.nl en hem lukte het wel 8)7 Hij heeft de Call toen doorgezet naar een Tele2 support engineer. Ik ben ook teruggebeld door een techneut van Tele2 die vervolgens mijn voicemail heeft ingesproken.
Het kwam er in het kort op neer dat ik maar contact moest opnemen met de sitebeheerder omdat het niet een Tele2 probleem was.

Wat ik nogal kort door de bocht vind, aangezien het probleem zich alleen bij mij lijkt voor te doen.

Als je vervolgens terug belt kom je eerst weer bij de 1e lijns support uit, moet je weer het hele probleem uitleggen, wordt je in de wacht gezet, komt er na 10 minuten iemand bij je terug. "Nee hoor meneer u moet bellen met de sitebuilder is niet ons probleem" |:( Als je dan vraagt "mevrouw probeert u aub de site eens te benaderen" krijg je als antwoord "meneer ik mag niet prive browsen" 7(8)7 "Ja maar een collega die ik van de week aan de lijn had deed dit ook voor mij en hij kon de site wel benaderen. "Ja meneer wat hij doet moet ie zelf weten, ik ga m'n baan niet op het spel zetten" Topper helpdesk d:)b

Zou iemand hier met een Tele2 verbinding aub eens willen proberen de site www.eenkadovoor.nl te benaderen.

Ik heb precies hetzelfde probleem met inloggen op Hotmail. Heeft iemand al een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
mleander schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met inloggen op Hotmail. Heeft iemand al een oplossing???
misschien moet je eens nagaan of je in het zelfde deel van nederland woont! misschien toch iets vreemds aan de tele2 instellingen ergens in het netwerk.

• Supershiva
mleander schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Het probleem mbt het niet kunnen bereiken van de website www.eenkadovoor.nl lag uiteindelijk niet bij Tele2
Om onduidelijke reden stond mijn IP adres op een blacklist van de hostingpartij van deze site 8)7
Is nu opgelost.

Het probleem van TERGEND trage hotmail is helaas nog niet opgelost, en wordt onderhand wel erg irritant.
Mocht iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag.

• SandaX
  • Laatst online: 15:22

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Helaas geen oplossing voor je, maar wel een workaround. In hotmail kun je instellen dat je al je mail doorgestuurd wilt hebben naar een ander adres. Je zou er dus voor kunnen kiezen om (bijvoorbeeld) een gmail adres aan te maken en je hotmail zo in te stellen dat hij de mail doorstuurt naar deze mailprovider?

• rene_1974
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 14:12
Ik heb ook last van het probleem van TERGEND trage hotmail.
Trouwens niet alleen hotmail is traag bij mij.
Facebook en meerdere spellen bij Facebook (Farm Town, YoVille) zijn behoorlijk traag en ik krijg ook diverse foutmeldingen.

Ik speel ook het online spel (wat ik eigenlijk meer als een echt 2e leven zie) second life.
Ondanks dat ik echt geen trage computer heb (Intel E8400 processor, 4 GB geheugen, 1 GB Sapphire Radeon HD4870 videokaart), heb ik daar regelmatig last van lag (netwerkvertraging) en daardoor krijgt mijn videokaart het heel zwaar te verduren.
Hierdoor heb ik zelfs al een keer een vastloper van mij pc gehad (bluescreen) en 1 keer heb ik een reboot van mijn pc gehad.

Ik hoor het graag als iemand hier een oplossing voor mocht hebben.

[ Voor 71% gewijzigd door rene_1974 op 27-08-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Ik heb hier net even een hotmailadres getest, maar ik heb totaal geen problemen met inloggen?
Inloggen gaat gewoon snel, site werkt prima.
Tele2/Versatel regio Zutphen overigens.

Als je een BSOD krijgt zou ik het eerder bij je eigen PC zoeken dan bij je internet verbinding. Wellicht netwerkdriver die niet geheel goed is?

[ Voor 28% gewijzigd door EDIT op 28-08-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Willen de mensen die een trage verbinding hebben het eens met Google Chrome proberen ipv Internet Explorer. Ik kwam het probleem ook tegen en het bleek in Internet Explorer te zitten.

Dat wil ik graag bevestigd hebben.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afgelopen weekend was ik bij mijn ouders. Zij hebben al jaren ADSL van achtereenvolgens Zonnet, Versatel en Tele2 (alleen het label veranderde, het product niet). Ik vond het altijd stuitend langzaam maar ging er van uit dat het door een brakke setup kwam (bekabeling, modems, etc is niet goed daar, maar nooit tijd voor gehad om aan te pakken). Nu heb ik dus eens met frisse kabels de boel aangesloten en tot mijn verbazing bleef internet vrij traag. Ik heb de factuur eens bekeken en kwam er niet helemaal uit. Mijn vraag is: betalen zij de hoofdprijs voor een oud product? Ik zal e.e.a. specificeren:

Ze hebben ooit bij Zonnet een E-tech ADSL usb modem v2 gehad, omdat ze ondanks mijn advies er van overtuigd waren dat ze maar 1 pc nodig hadden (vandaar het gratis USB pakket). Ik heb dat later vervangen door een E-tech ADSL router modem v2 AnnexA met 4 UTP poorten. Dat modem heb ik volgens mij toentertijd van marktplaats getrokken of uit de magazijnopruiming van Norrod. Enfin, dat kabbelde zo door. In de loop der jaren gingen de snelheden bij iedereen (en ook bij mij) van zowel ADSL als kabel omhoog, maar ik vond het bij mijn ouders nog steeds traag. Van het weekend heb ik het modem de allernieuwste firmware gegeven (en was gelijk alle instellingen kwijt wat me 3 uur kostte om uit te zoeken al internettend op mijn HTC telefoon).

100kb/s down, 32kb/s up is de huidige waarde. Hier betalen ze echter vrolijk 30 euro per maand voor. Volgens mij heb je voor 19 euro bij Tele2 al een 20mbit ADLS abo. Wat gaat hier fout?
De naam van het pakket (aldus de factuur) is ADSL Family. Deze naamgeving stamt volgens mij nog van Zonnet of het Versatel tijdperk. Worden deze abonnees niet upgegrade? Ook al moeten mijn ouders (die volledig noob zijn) dit misschien zelf constateren, netjes lijkt me het niet.

Opties die volgens mij zijn:
- het modem kan de nieuwe snelheden niet aan
- ze hadden maar moeten upgraden door het aan te geven
- er is hardwarematig nog iets mis (niet bij de clients, heb getest met 2 laptops, 2 pc's, OSX en XP)
- een of andere buurtcentrale werkt niet mee.

ik denk dat ze zich suf betalen voor een achterhaald product.

Kan altijd nog bellen van de week met Tele2 (de juiste weg lijkt me), maar misschien dat mensen hier al een idee hebben?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hier in Eindhoven heb ik het trage hotmail ook. Ik gebruik Firefox, maar met IE is het net zo traag.

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2