[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Jazzper schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:40:

ik denk dat ze zich suf betalen voor een achterhaald product.
Volgens mij is dat de enige juiste conclusie.

Effe bellen met Tele2 lijkt me dan ook handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldstrike36
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08-2023
Ik heb ook een supertrage Hotmail,,
Al een oplossing voor? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Jazzper schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:40:
Afgelopen weekend was ik bij mijn ouders. Zij hebben al jaren ADSL van achtereenvolgens Zonnet, Versatel en Tele2 (alleen het label veranderde, het product niet). Ik vond het altijd stuitend langzaam maar ging er van uit dat het door een brakke setup kwam (bekabeling, modems, etc is niet goed daar, maar nooit tijd voor gehad om aan te pakken). Nu heb ik dus eens met frisse kabels de boel aangesloten en tot mijn verbazing bleef internet vrij traag. Ik heb de factuur eens bekeken en kwam er niet helemaal uit. Mijn vraag is: betalen zij de hoofdprijs voor een oud product? Ik zal e.e.a. specificeren:

Ze hebben ooit bij Zonnet een E-tech ADSL usb modem v2 gehad, omdat ze ondanks mijn advies er van overtuigd waren dat ze maar 1 pc nodig hadden (vandaar het gratis USB pakket). Ik heb dat later vervangen door een E-tech ADSL router modem v2 AnnexA met 4 UTP poorten. Dat modem heb ik volgens mij toentertijd van marktplaats getrokken of uit de magazijnopruiming van Norrod. Enfin, dat kabbelde zo door. In de loop der jaren gingen de snelheden bij iedereen (en ook bij mij) van zowel ADSL als kabel omhoog, maar ik vond het bij mijn ouders nog steeds traag. Van het weekend heb ik het modem de allernieuwste firmware gegeven (en was gelijk alle instellingen kwijt wat me 3 uur kostte om uit te zoeken al internettend op mijn HTC telefoon).

100kb/s down, 32kb/s up is de huidige waarde. Hier betalen ze echter vrolijk 30 euro per maand voor. Volgens mij heb je voor 19 euro bij Tele2 al een 20mbit ADLS abo. Wat gaat hier fout?
De naam van het pakket (aldus de factuur) is ADSL Family. Deze naamgeving stamt volgens mij nog van Zonnet of het Versatel tijdperk. Worden deze abonnees niet upgegrade? Ook al moeten mijn ouders (die volledig noob zijn) dit misschien zelf constateren, netjes lijkt me het niet.

Opties die volgens mij zijn:
- het modem kan de nieuwe snelheden niet aan
- ze hadden maar moeten upgraden door het aan te geven
- er is hardwarematig nog iets mis (niet bij de clients, heb getest met 2 laptops, 2 pc's, OSX en XP)
- een of andere buurtcentrale werkt niet mee.

ik denk dat ze zich suf betalen voor een achterhaald product.

Kan altijd nog bellen van de week met Tele2 (de juiste weg lijkt me), maar misschien dat mensen hier al een idee hebben?
ADSL family is adsl1. Een heel oud product dus! ik zou even bellen met 0800-1602 dan kunnen ze het overzetten naar een adsl2 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja het is oud product. Ouders hebben gebeld. Krijgen nu upgrade en nieuw modem en goedkoper tarief (hoewel Tele2 nog even probeerde telefoonie erbij te crossellen). Dat je hier zelf achter moet komen zeg!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Jazzper schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:36:
ja het is oud product. Ouders hebben gebeld. Krijgen nu upgrade en nieuw modem en goedkoper tarief (hoewel Tele2 nog even probeerde telefoonie erbij te crossellen). Dat je hier zelf achter moet komen zeg!
Tja als het goed is zouden ze er al een keer over moeten gebeld zijn! Internet + bellen is natuurlijk een betere deal voor zowel de consument als Tele2. Echter merk ik wel dat voor ouder mensen of voor mensen die geen kennis hebben van techniek. Ze beter de analoge lijn kunnen houden aangezien dat ook werkt als het modem op storing gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

tja, mijn ouders snappen dat toch niet. En ik was nooit achterdochtig want ik gaf de bekabeling de schuld (door een ander iemand foutief gelegd en ik had nooit tijd gehad om dat eens aan te pakken). Pas toen ik de bekabeling aanpakte ging er een lampje branden (in mijn hoofd).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Jazzper schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:54:
tja, mijn ouders snappen dat toch niet. En ik was nooit achterdochtig want ik gaf de bekabeling de schuld (door een ander iemand foutief gelegd en ik had nooit tijd gehad om dat eens aan te pakken). Pas toen ik de bekabeling aanpakte ging er een lampje branden (in mijn hoofd).
Persoonlijk vind ik dat een rare benadering van de zaak. Je kijkt toch eerst wat je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Voor Tele2 klanten met een Davolink DV-201/DV-2020, het achterhalen van de gebruikersnaam/wachtwoord van ADSL gaat als volgt.

Download: firmware
Houd de init (reset)knop van de Davolink ingedrukt tot de Power-LED rood kleurt.
Geef je PC evt. een vast IP en benader vervolgens het modem op: http://192.168.1.1
Upload daar het bestand 'custom'. Het kan ~ 10 minuten in beslag nemen (LEDs knipperen ondertussen).
Eenmaal voorzien van de alternatieve firmware, login op in op de FTP server ftp://192.168.1.1 met lama/lama
Download het bestand tftp.get uit /var. Zoek in kladblok naar 'vccId1_username' en 'vccId1_password'. Et voilà

Verdere gegevens (tenzij anders aangegevens in tftp.get):

VPI/VCI: 0.32
Protocol: PPPoE
Let op: TV of telefonie van Tele2 zelf werkt niet op andere modems.
Ben nu zover dat ik ftp toegang tot de router heb. Echter heb ik aan de inloggegevens niets aangezien ik wil proberen om de router als switch te gaan gebruiken (eigenlijk voornamelijk als 2e accespoint boven). Is dit nu ook mogelijk? De passwd file heb ik eruit gekregen alleen bruteforce schijnt jaren te gaan duren. Iemand hier al in geslaagd? Kon het in ieder geval nergens vinden in dit topic (na heel wat lezen). Alle tips en adviezen zijn welkom!

[ Voor 43% gewijzigd door RemcoR op 04-09-2009 21:45 . Reden: Verkeerde quote en vreemde layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Goldstrike36 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:05:
Ik heb ook een supertrage Hotmail,,
Al een oplossing voor? O-)
Dit probleem heb ik ook sinds een paar maanden.
Het inloggen in Hotmail duurt ongeveer 1 minuut, ongeacht het OS of aansluiting (Windows/Linux/OSX en PC met draad/draadloos of laptop met draad/draadloos).

Bij Youtube is het nog vreemder, het duurt ongeveer 20 seconden voor een filmpje begint met afspelen. Tot die tijd blijft het bufferbalkje leeg. Na die 20 seconden begint hij te bufferen en binnen 1 seconde begint hij met afspelen.
Dit gebeurt bij vrijwel elk filmpje, maar er zijn ook filmpjes welke wel direct beginnen met spelen! Dit is ook weer hetzelfde bij alle computers en laptops op deze verbinding.

EDIT: Specs: Tele2 20Mbit zonder tv/telefonie.
Laptops en PCs van Pentium 4 tm Quadcores, met IE en Opera getest.

[ Voor 6% gewijzigd door j86 op 05-09-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RemcoR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:42:
[...]

Ben nu zover dat ik ftp toegang tot de router heb. Echter heb ik aan de inloggegevens niets aangezien ik wil proberen om de router als switch te gaan gebruiken (eigenlijk voornamelijk als 2e accespoint boven). Is dit nu ook mogelijk? De passwd file heb ik eruit gekregen alleen bruteforce schijnt jaren te gaan duren. Iemand hier al in geslaagd? Kon het in ieder geval nergens vinden in dit topic (na heel wat lezen). Alle tips en adviezen zijn welkom!
Standaard heeft die router al 4 x 10/100Mbit switchpoorten, en is het dus ook een switch. Als je echter "intelligente" wireless dingen wilt gaan doen zoals repeaten, WDS of iets dergelijks: het zou wellicht kunnen, maar dan moet Versatel die optie 'open' zetten. Want zolang jij je router blijft verbinden met internet, pusht Versatel de firmware & settings naar je router - en kan je WDS of repeater functionaliteit vergeten. Gemakkelijker is het om een los access point te kopen en dit aan je router te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
RemcoR schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:42:
[...]

De inloggegevens zijn alleen voor toegang tot het Tele2 netwerk.
Voor wat jij van plan bent, heb je die niet nodig.

Er is een mogelijkheid bekend om de Davolink als switch/ap te gebruiken achter een andere router.
Ik heb zelf het niet uitgeprobeerd, maar je kan het proberen natuurlijk.
Lees dit draadje even door: http://tele2.gebruikers.e....1.253&pid=3323#post_3323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook sinds 4 sep Tele2. Het positieve is dat ik geen dag zonder internet heb gezeten (hulde Compuserve en/of Tele2), en dat ik nu geen KPN meer nodig heb.
Nadelen: trager internet (had Compuserve 8Mb, nu Tele2 20Mb) en veel slechter bereik van de Modem/Router...

Probleem 1: kunnen ze niets aan doen. Ik zit nu op ca. 7 a 8 Mb, maar ze kunnen pas wat doen als het onder de 6 is....
Probleem 2: ze hebben "in" mijn modem gekeken en "alles op het sterkst gezet". Vreemd genoeg heeft het wel iets geholpen, waardoor je je gaat afvragen waarom ze deze instellingen niet standaard hebben.
Ondanks deze verbetering ben ik nog aan't twijfelen of ik mijn oude Zyxel modem/router niet achter de Tele2 modem/router nog ga zetten, zodat ik op de pot weer kan internetten met m'n Macbook Pro :P (aangezien ik ook telefonie van hun heb, werkt de "hack" die op pagina 47 staat niet voor mij... :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Iemand al ervaring met de nieuwe FiberSpeed abo's over de telefoonlijn? 60Mb/s down, 6Mb/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:58:
[...]

De inloggegevens zijn alleen voor toegang tot het Tele2 netwerk.
Voor wat jij van plan bent, heb je die niet nodig.

Er is een mogelijkheid bekend om de Davolink als switch/ap te gebruiken achter een andere router.
Ik heb zelf het niet uitgeprobeerd, maar je kan het proberen natuurlijk.
Lees dit draadje even door: http://tele2.gebruikers.e....1.253&pid=3323#post_3323
Door het slechte bereik van de Tele2 router ben ik dus ook naar oplossingen aan't zoeken om het bereik binnenshuis te verbeteren (zie hierboven).
De oplossing waarvan je de link hebt geplaatst, is volgens mij Tele2 router <kabel> andere router (als AP) <wireless> PC als ik het goed heb begrepen (ben ook maar een n00b :P )

Terwijl wat RemcoR en ik juist alles draadloos willen, dus de 2e router als ranger extender oid gebruiken. Is dit ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:07
Wolly schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:53:
Iemand al ervaring met de nieuwe FiberSpeed abo's over de telefoonlijn? 60Mb/s down, 6Mb/s up.
Ik ga het vandaag of morgen bestellen, op mijn adres is het al verkrijgbaar (Kampen). Ben zeer benieuwd, ook naar de snelheden en of deze wel waar gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:11:
[...]

Door het slechte bereik van de Tele2 router ben ik dus ook naar oplossingen aan't zoeken om het bereik binnenshuis te verbeteren (zie hierboven).
De oplossing waarvan je de link hebt geplaatst, is volgens mij Tele2 router <kabel> andere router (als AP) <wireless> PC als ik het goed heb begrepen (ben ook maar een n00b :P )

Terwijl wat RemcoR en ik juist alles draadloos willen, dus de 2e router als ranger extender oid gebruiken. Is dit ook mogelijk?
Ik lees uit de post van RemcoR nergens iets van range extending. Hij heeft het wel over access point en switch.
Daar heeft mijn link betrekking tot. De Davolink wordt switch en AP zonder het modem te gebruiken.

Wat jij wilt is iets anders.
Jij wilt één groot draadloos netwerk maken, zodat je overal bereik hebt.
De Davolink ondersteunt zulke functies zelf niet (WDS).
Het kan alleen als de andere range extender functioneert zonder WDS.
Er bestaan apparaten die dat kunnen.
Je moet je wel realiseren dat range extending altijd de maximale snelheid halveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:53
Wat betreft wireless van Tele2, ik zou gewoon zelf een goed access point kopen en dat T2 kastje alleen als modem gebruiken (dus ook niet als router). Ik heb dat hier thuis icm een airport express en het werkt helemaal perfect. Je kan dan ook makkelijker uitbreiden met meerdere (zelfde type) access points.

Verwijderd

Dit heb ik inmiddels ook gedaan. Ik heb mijn oude Zyxel modem/router gebruikt als router en de Tele2 modem/router als modem. Iig weer het goede bereik wat ik voorheen had.

Voor degene die dit ook willen doen, maar de kennis er niet voor hebben (zoals ik), zie hier een tutorial.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sjakie334 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:06:
[...]

Ik ga het vandaag of morgen bestellen, op mijn adres is het al verkrijgbaar (Kampen). Ben zeer benieuwd, ook naar de snelheden en of deze wel waar gemaakt kunnen worden.
Hou ons op de hoogte 8)

• henk26
Mijn hele wijk staat vol met borden 'Fiberspeed zone' van Tele2 tot vlaggen aan toe. Ik dus snel naar de website om mijn abonnement eens rap om te zetten naar Fiberspeed. Als je op jouw link klikt heb ik een negatieve postcodecheck, maar als je via Tele2.nl -> Internet en Bellen -> Fiberspeed internet en bellen klikt en dan op bestellen heb ik wel een positieve postcodecheck. Helaas werkt het bestelproces (nog) niet, bij abonnement wijzigen blijf ik 'hangen' op mijn huidige product. Bellen met de klantenservice om te bestellen heeft geen zin, ze komen niet verder dan 'sorry meneer, maar ik kan het in mijn systeem niet omzetten' of ze weten er nog niets van. Het lijkt me allemaal wat overhaast in de markt gezet.

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 20:34
Hmm dat probleem heb ik ook bij die postcode check geeft die aan dat niet kan en bij bestellen kan ik gewoon bestellen. is het nu wel of niet beschikbaar? Alphen aan den rijn zou het volgens tele2 moeten hebben vorige week maakte ze ook allemaal reclame.

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 21:30
Exact hetzelfde hier wat betreft de postcodecheck. Bestellen via de echte bestelprocedure is wel mogelijk hier, Groningen Centrum. Kies ik in de bestelprocedure een postcode in een klein dorp, dan wordt er ook aangegeven dat het product niet beschikbaar is. Maar via de andere postcode check krijg ik ook een negatief advies op mijn eigen adres. Dus ik neem gewoon aan dat de andere postcodecheck niet helemaal up-to-date is met de correcte wijken.

• rene_1974
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 14:12
Ik wil van Tele2 af.
Ze doen mij steeds weer loze beloftes en als ik bel over problemen met internet, dan word standaard de oorzaak bij mij, mijn pc of mijn bekabeling gelegd.
Dat ben ik goed zat.
Woensdag heb ik nog gebeld over het probleem van bepaalde pagina's die traag zijn via Internet Explorer.
Hierover werd altijd maar gezegd dat het wel aan mijn pc zal liggen en als het daar niet aan ligt, dan weten zij het ook niet meer en kunnen ze het niet oplossen.
Woensdag werd opeens aangegeven dat het inderdaad aan Internet Explorer ligt en dat daar een update voor komt die het probleem oplost.
Toen heb ik tevens gevraagd naar het Fiberspeed gebeuren of ze daar al wat meer over wisten.
Werd mij verteld dat ze voor halverwege volgend jaar 2 miljoen gebruikers op Fiberspeed zullen hebben gezet en dat ik daar dan ook wel bij zou zitten.
Vanmorgen werd ik gebeld door de technische dienst over het probleem van het trage hotmail en dergelijke, word weer het probleem bij mij neergelegd. :S
Vraag ik of ik ook gebruik kan gaan maken van Fiberspeed, krijg ik te horen dat dat voor mij niet mogelijk is omdat ik te ver weg woon van hun centrale.

Heeft iemand advies voor mij, hoe ik kan aantonen dat hun in gebreke zijn en dat ik dus mijn contact kan ontbinden, zonder 630 euro boete te moeten betalen?
Dat moest ik namelijk betalen om van ze af te komen, omdat mijn contract nog tot eind volgend jaar loopt.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Traag internet ligt in 99% van de gevallen aan de gebruiker... Meerdere keren gehad dat er beweert werd door de klant dat dit niet zo zou zijn, sturen we daar een monteur heen die met een eigen laptop gaat testen, blijkt er niks aan de hand te zijn... De kosten worden dan bij de klant gelegd (zo'n 80 euro), krijgen we echter weer dat de klant het daar niet mee eens is....

geen makkelijke wereld hoor ;)

https://wren.co/join/Devian

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
rene_1974 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:12:
Ik heb ook last van het probleem van TERGEND trage hotmail.
Trouwens niet alleen hotmail is traag bij mij.
Facebook en meerdere spellen bij Facebook (Farm Town, YoVille) zijn behoorlijk traag en ik krijg ook diverse foutmeldingen.

Ik speel ook het online spel (wat ik eigenlijk meer als een echt 2e leven zie) second life.
Ondanks dat ik echt geen trage computer heb (Intel E8400 processor, 4 GB geheugen, 1 GB Sapphire Radeon HD4870 videokaart), heb ik daar regelmatig last van lag (netwerkvertraging) en daardoor krijgt mijn videokaart het heel zwaar te verduren.
Hierdoor heb ik zelfs al een keer een vastloper van mij pc gehad (bluescreen) en 1 keer heb ik een reboot van mijn pc gehad.

Ik hoor het graag als iemand hier een oplossing voor mocht hebben.
Rene. De eerder genoemde problemen zoals vastlopers , bluescreen en video kaart die het heel zwaar krijgen heeft helemaal NIKS met netwerken te maken. wat WEL mogelijk is dat je browser een proces oproept die een website heeft waar je PC opeens grote moeite mee heeft en dus een CPU load van 100% krijgt en zelfs vastloopt. Het is vervelend om steeds te horen dat het aan je PC ligt terwijl deze niet traag hoort te zijn(je hebt een snelle pc inderdaad). Nu is het antwoord van de klantenservice niet voldoende. Ik vraag me wel af wat je zelf al hebt getest naast dus deze berichten.

1) Hoe zijn de processen van je PC als deze traag is? http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

2) Welke andere browers heb je wel eens geprobeerd?

3) Heb je wel eens een andere pc/laptop op dezelfde websites getest en hoe liep dit?

4) Wat is de Internet snelheid over het algemeen ? -> http://www.numion.com/You...QuickStart=SelectDefaults

Post eens wat screenshots van de snelheid bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Hebben meer mensen last van het feit, dat op zondag van 19.00 tot 20.00 internet helemaal eruit ligt of verschrikkelijk traag is. Kan zo eigenlijk niet eens normaal op internet.

Ik heb het deze week eens in de gaten gehouden, maar zo gauw studio sport afgelopen is, was mijn verbinding weer razend snel. Het valt precies binnen het uur dat voetbal wordt uitgezonden, ik dacht dat een ADSL verbinding geen last had van ander data verkeer, het gaat toch over een verziek andere lijn?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
joint_me schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:57:
Hebben meer mensen last van het feit, dat op zondag van 19.00 tot 20.00 internet helemaal eruit ligt of verschrikkelijk traag is. Kan zo eigenlijk niet eens normaal op internet.

Ik heb het deze week eens in de gaten gehouden, maar zo gauw studio sport afgelopen is, was mijn verbinding weer razend snel. Het valt precies binnen het uur dat voetbal wordt uitgezonden, ik dacht dat een ADSL verbinding geen last had van ander data verkeer, het gaat toch over een verziek andere lijn?
Nee je TV data stream heeft ook bandbreedte nodig en als je maximale bandbreedte bijvoorbeeld 6 MBit/s heb je nog +- 1 MBit/s over voor internet. De TV bandbreedte slokt ongeveer 4-5MBit/s op. Je kan even kijken hoeveel bandbreedte je hebt via http://www.numion.com/You...QuickStart=SelectDefaults
Als dit rond de 6 MBit/s download ligt dan weet je waardoor het komt. TV stream wordt inderdaad wel gescheiden op andere niveau's en heeft prioriteit op internet data verkeer ( logisch anders gaat het sputteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
freedzed6 schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:59:
[...]

Nee je TV data stream heeft ook bandbreedte nodig en als je maximale bandbreedte bijvoorbeeld 6 MBit/s heb je nog +- 1 MBit/s over voor internet. De TV bandbreedte slokt ongeveer 4-5MBit/s op. Je kan even kijken hoeveel bandbreedte je hebt via http://www.numion.com/You...QuickStart=SelectDefaults
Als dit rond de 6 MBit/s download ligt dan weet je waardoor het komt. TV stream wordt inderdaad wel gescheiden op andere niveau's en heeft prioriteit op internet data verkeer ( logisch anders gaat het sputteren).
Maar ik heb geen TV van TELE2!

Dat zou dus betekenen dat ze problemen hebben met de capaciteit van hun netwerk, als voetbal minded Nerderland naar Studio Sport gaat zitten staren.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
joint_me schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:50:
[...]

Dat zou dus betekenen dat ze problemen hebben met de capaciteit van hun netwerk, als voetbal minded Nerderland naar Studio Sport gaat zitten staren.
Dat kan het niet zijn, tv neemt altijd even veel capaciteit, ongeacht de hoeveelheid kijkers. Daarom is het ook een Multicast stream.

Bij de videotheek kan dit wel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
joint_me schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:50:
[...]

AH op die manier. Dit is natuurlijk wel mogelijk maar is het ook als paul de leeuw/nos journaal op de TV is want die trekken nog meer kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05
Heeft uberhaupt iemand wat meer info over Fiberspeed dan op de tele2 website staat vermeld?

Komt fiberspeed van tele2 straks ook i.c.m tv? Hoe ziet de toekomst rond de product eruit? Vind het namelijk nu nog erg beperkt (Alleen internet).

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
kRiZzZiZ schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:06:
Heeft uberhaupt iemand wat meer info over Fiberspeed dan op de tele2 website staat vermeld?

Komt fiberspeed van tele2 straks ook i.c.m tv? Hoe ziet de toekomst rond de product eruit? Vind het namelijk nu nog erg beperkt (Alleen internet).
Als het goed is komt dat pakket aan het eind van dit jaar. Fiberspeed is wel al mogelijk icm bellen

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 10:30
Ik ben recent verhuisd en heb sinds gisteren een internet+telefoon+tv abonnement van tele2, en ik ben me kapot geschrokken van de kwaliteit van het TV signaal. Het is veel slechter dan analoog! (Heb het vergeleken, er staat nog signaal op de coax) Vooral bij bewegende beelden als sport of actiefilms zijn veel compressieartifacten te zien, zodaning dat dingen onherkenbaar worden. Natuurlijk gelijk de klantenservice gebeld. "De technische dienst gaat er naar kijken."

Ik verwacht niet dat de technische dienst dit op kan lossen. Is zoiets een reden om voortijdig van mijn TV-abonnement af te mogen stappen? Hebben jullie eventueel andere tips? De lijn haalt 10 Mbit dus dat moet geen probleem zijn.

Ter referentie plaatje van hoe erg het is: Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6046/img0030f.th.jpg

• Dewaterweg
Ja de kwaliteit van TV is inderdaad niet zo geweldig. Raad persoonlijk ook iedereen af om dat product te nemen! Tele 2 gebruikt namelijk middeleeuws apparatuur.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Turiya schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:41:
Ik ben recent verhuisd en heb sinds gisteren een internet+telefoon+tv abonnement van tele2, en ik ben me kapot geschrokken van de kwaliteit van het TV signaal. Het is veel slechter dan analoog! (Heb het vergeleken, er staat nog signaal op de coax) Vooral bij bewegende beelden als sport of actiefilms zijn veel compressieartifacten te zien, zodaning dat dingen onherkenbaar worden. Natuurlijk gelijk de klantenservice gebeld. "De technische dienst gaat er naar kijken."

Ik verwacht niet dat de technische dienst dit op kan lossen. Is zoiets een reden om voortijdig van mijn TV-abonnement af te mogen stappen? Hebben jullie eventueel andere tips? De lijn haalt 10 Mbit dus dat moet geen probleem zijn.

Ter referentie plaatje van hoe erg het is: [afbeelding]
Bizar. Ik ben absoluut niet te spreken over de diensten van Tele2 maar de kwaliteit van het beeld is (als het niet vastloopt) bij mij vele malen beter dan analoog. Misschien een half gare decoder? (Vraag de helpdesk om een nieuwe, wacht niet tot ze zelf met die suggestie komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou ook graag overstappen naar Fiberspeed, maar wat ik hier aan ervaringen hoor, houdt het me nog wel tegen.

Ben erg tevreden over Telfort 20MB, zou fijn zijn als Telfort 60MB ging aanbieden. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

THE_BASE schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:57:
Ik zou ook graag overstappen naar Fiberspeed, maar wat ik hier aan ervaringen hoor, houdt het me nog wel tegen.

Ben erg tevreden over Telfort 20MB, zou fijn zijn als Telfort 60MB ging aanbieden. :)
Ik lees hier - op wat mislukte aanvragen na - überhaupt geen ervaringen over Fiberspeed.
Of bedoel je TELE2 in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ken. schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:25:
[...]

Ik lees hier - op wat mislukte aanvragen na - überhaupt geen ervaringen over Fiberspeed.
Of bedoel je TELE2 in het algemeen?
Nee, haha, ik snap dat het net nieuw is en er weinig ervaringen zijn. Maar wellicht wat testgebruikers of ervaringen van 20MB-gebruikers?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05
THE_BASE schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:03:
[...]

Nee, haha, ik snap dat het net nieuw is en er weinig ervaringen zijn. Maar wellicht wat testgebruikers of ervaringen van 20MB-gebruikers?
Wel iets mer nieuws op de frontpage....

http://tweakers.net/nieuw...gst-van-hd-televisie.html

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 13:11
Wij hebben hier Tele2 voor tv/internet/telefonie met het standaard modem. Deze heeft 2 TVuitgangen, via UTP. Iemand ervaring met het er tussenzetten van een hub, zodat ik naast m'n andere 2 huisgenoten ook TV kan kijken?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
stevenP schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:32:
Wij hebben hier Tele2 voor tv/internet/telefonie met het standaard modem. Deze heeft 2 TVuitgangen, via UTP. Iemand ervaring met het er tussenzetten van een hub, zodat ik naast m'n andere 2 huisgenoten ook TV kan kijken?
Zo gaat dat niet. Er kunnen maar maximaal twee decoders aangemeld worden in het netwerk.
Je moet op een SCART uitgang van een decoder een splitter plaatsen en het signaal zo verdelen over meedere tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
cornfed99111 schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:28:
[...]

Zo gaat dat niet. Er kunnen maar maximaal twee decoders aangemeld worden in het netwerk.
Je moet op een SCART uitgang van een decoder een splitter plaatsen en het signaal zo verdelen over meedere tv's.
Hmm, precies wat ik verwachtte. Dat betekend dus ook dat ik niet kan zappen, aangezien de reciever beneden / bij huisgenoten staat. :X

Thanks voor het snelle antwoord, maar dat gaat 'm natuurlijk niet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe werkt de telefonie bij Tele2? Is dat VoATM? VoDSL? VoIP (via dezelfde verbinding als je internet dus)?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

wat is dit raar man via firefox en iexplorer is de download speed 350kb/ps en via een download manager is ie 1500kb/ps waar ligt dit nou aan iemand die dit ook heeft?

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Ik moet zeggen, dat ik behoorlijk tevreden ben, wacht dat is een understatement, ik ben zeer tevreden over m'n tele2 connectie. Heb het tot 20mbit abonnement, haal zo rond de 12 a 13mbit. Dus snelheid zat, en tevens zeer stabiel, wat voor mij het belangrijkst is.

Enige - punt was de handleiding, die gaf alleen maar aan dat je een 4-puntige stekker nodig had, om een connectie te kunnen krijgen, als was het al voldoende kabeltje 1 in het rode clipje te doen en kabeltje 2 in de zwarte, kabeltje van kastje naar modem en voila: zhe interwebz started working.

Maar ben dus over het algemeen zeer tevreden over m'n verbinding (even afkloppen op hout, anders krijg ik dadelijk nog problemen).

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Ik heb weer een leuke met Tele2

Ik heb 2 keer een Imtech monteur langsgehad om 3 maanden gelden mijn Tele2 modem enz te laten aansluiten. Iedere keer wouden ze hem in de woonkamer aansluiten en niet in de meterkast. Ik heb zelfs de 2de keer gezegd dat het van de helpdesk van tele2 toch echt aangesloten moest worden in de meterkast. Maar de Imtech vond dat maar onszin want die afstand was toch maar erg klein dus dat mocht niet uitmaken.

Resultaat: ik haalde een te lage snelheid om tv te kunnen kijken. Ze hebben ook een paar keer een andere decoder er aangehangen om te kijken of het niet aan de decoder lag.

Na de 2de keer heb ik het maar zelf aangesloten in de meterkast waarna ik wel de benodigde wel snelheid haalde.

Echter zag ik vorige maand mijn rekeningen van tele2 (nooit op gelet) en die waren extreem hoog. Er werd zelfs een keer ruim 200 euro afgeschreven, leuk. Ik dus meteen bellen met de helpdesk. "Ja meneer maar u huurt ook erg veel films" Dit terwijl ik nog nooit films had gehuurt via de decoder. :? Na wat meer vraag werk konden ze mij vertellen dat ik die dag nog 3 films had gehuurd. Leuk maar was net 2 uur terug van 3 weken vakantie :/ . Dus ik vraag hoeveel decoders ik dan zou moeten hebben volgens hun systeem. Het antwoord was 2 terwijl ik er dus maar 1 heb staan. Wat blijkt nu het geval, 1 van de decoders die ze hebben gebruikt tijdens het testen staat bij iemand anders die als een gek films aan het huren is op mijn account (decoder wordt aan je account gekoppeld). Ze hebben nu die decoder geblokkeerd en mijn klacht is dus door gezet naar een andere afdeling omdat er voor ruim 250 euro aan films is gehuurd op mijn naam. Ik zit nu al een maand te wachten op antwoord wat ze hier aan gaan doen :(

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Devian
PM even je pc/huisnr naar me.

Verwijderd

Thuis hebben wij een compleet pakket met ADSL-telfonie en TV.
Volgens mij een 20 mbits verbindin, dat halen we jammer genoeg nooit.

Zelf zit ik op een laptop boven, beneden staan de switch + router. Beiden computers hebben regelmatig dat de verbinding wegvalt(zwak signaal) als ik het bekijk in U-torrent gaan alle download b.v. van 1mb/s naar 2KB/s en dan valt het soms ook helemaal weg.

Dit heb ik ook met MSN messenger, waar ik regelmatig een gesprek met iemand voer en waar dan MIJN of ZIJN/HAAR tekst niet doorkomt. Ook valt regelmatig MSN dan gewoon uit en dan moet ik weer opnieuw loggen.

Vaak is het geen complete downtime van laten we zeggen een uur/2 uur maar gewoon een kleine storing van een minuut en dan is het signaal weer op volledige sterkte. Heeft iemand misschien enig idee hoe of wat ik eraan kan doen zodat het internet fatsoenlijk werkt? 8)7

• stevenP
Goed, er kunnen dus maar 2 receivers op het modem. Als ik dus op m'n kamer internet wil, moet óf de hoofdbewoner z'n TV-lijntje inleveren, of de huiskamer.. Weinig kans :+

Digitenne kan ik er altijd naast parkeren, maar ik weet niet of ik daar zo vrolijk van wordt, aangezien je dan wéér met het gedoe met smartcards, 1receiver etc zit.. Kan ik naast het Tele2 compleet-abbo nog een simpel kabelTV-abbo'tje leggen, desnoods via ziggo o.i.d.?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijdje Tele2 internet+bellen maar ik had nog geen telefoon.

Als ik nu een telefoon moet kopen dan moet ik FSK of DTMF hebben toch ?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:56:
Thuis hebben wij een compleet pakket met ADSL-telfonie en TV.
Volgens mij een 20 mbits verbindin, dat halen we jammer genoeg nooit.

Zelf zit ik op een laptop boven, beneden staan de switch + router. Beiden computers hebben regelmatig dat de verbinding wegvalt(zwak signaal) als ik het bekijk in U-torrent gaan alle download b.v. van 1mb/s naar 2KB/s en dan valt het soms ook helemaal weg.

Dit heb ik ook met MSN messenger, waar ik regelmatig een gesprek met iemand voer en waar dan MIJN of ZIJN/HAAR tekst niet doorkomt. Ook valt regelmatig MSN dan gewoon uit en dan moet ik weer opnieuw loggen.

Vaak is het geen complete downtime van laten we zeggen een uur/2 uur maar gewoon een kleine storing van een minuut en dan is het signaal weer op volledige sterkte. Heeft iemand misschien enig idee hoe of wat ik eraan kan doen zodat het internet fatsoenlijk werkt? 8)7
Zoiets is geen probleem met je internet, maar een probleem met je interne (draadloze) netwerk.
Het handigste wat je kunt doen (op volgorde van stabiliteit en snelheid)
1. Kabel(s) trekken. Mits kabel goed werkt het altijd, tot 1 Gbit/s intern
2. Via het stopcontact. Mits het werkt, tot 100 Mbit/s intern
3. Extra repeater/accespoint boven, voor beste signaal/kwaliteit moet je hier eigenlijk een draad heen trekken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Dewaterweg
Viper® schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:17:
Ik heb al een tijdje Tele2 internet+bellen maar ik had nog geen telefoon.

Als ik nu een telefoon moet kopen dan moet ik FSK of DTMF hebben toch ?
Ja als je gebruik wilt maken van nummerweergave inderdaad. wanneer je een dtmf of fsk heeft gekocht moet u even in het modem deze instelling aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Casejunkie schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:30:
Ik heb weer een leuke met Tele2

Ik heb 2 keer een Imtech monteur langsgehad om 3 maanden gelden mijn Tele2 modem enz te laten aansluiten. Iedere keer wouden ze hem in de woonkamer aansluiten en niet in de meterkast. Ik heb zelfs de 2de keer gezegd dat het van de helpdesk van tele2 toch echt aangesloten moest worden in de meterkast. Maar de Imtech vond dat maar onszin want die afstand was toch maar erg klein dus dat mocht niet uitmaken.

Resultaat: ik haalde een te lage snelheid om tv te kunnen kijken. Ze hebben ook een paar keer een andere decoder er aangehangen om te kijken of het niet aan de decoder lag.

Na de 2de keer heb ik het maar zelf aangesloten in de meterkast waarna ik wel de benodigde wel snelheid haalde.

Echter zag ik vorige maand mijn rekeningen van tele2 (nooit op gelet) en die waren extreem hoog. Er werd zelfs een keer ruim 200 euro afgeschreven, leuk. Ik dus meteen bellen met de helpdesk. "Ja meneer maar u huurt ook erg veel films" Dit terwijl ik nog nooit films had gehuurt via de decoder. :? Na wat meer vraag werk konden ze mij vertellen dat ik die dag nog 3 films had gehuurd. Leuk maar was net 2 uur terug van 3 weken vakantie :/ . Dus ik vraag hoeveel decoders ik dan zou moeten hebben volgens hun systeem. Het antwoord was 2 terwijl ik er dus maar 1 heb staan. Wat blijkt nu het geval, 1 van de decoders die ze hebben gebruikt tijdens het testen staat bij iemand anders die als een gek films aan het huren is op mijn account (decoder wordt aan je account gekoppeld). Ze hebben nu die decoder geblokkeerd en mijn klacht is dus door gezet naar een andere afdeling omdat er voor ruim 250 euro aan films is gehuurd op mijn naam. Ik zit nu al een maand te wachten op antwoord wat ze hier aan gaan doen :(
Ik heb gehoord via Devian dat ik netjes een refund krijg. _/-\o_
Netjes opgelost dus.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Casejunkie,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:52:
Geachte Casejunkie,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Webservice Tele2
Is al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ADSL en Telefonie van Tele2 en ik ben er helemaal niet over te spreken.

Ze hebben geen QoS diensten. Dat is leuk als je iets aan het downloaden bent en je krijgt telefoon, geen barst van te verstaan. Download stop zetten, terug bellen en download opnieuw opstarten als je klaar bent. Ze kunnen dit heelerg makkelijk oplossen door QoS op het modem aan te zetten maar dat doen ze dus niet en de gebruiker zelf kan er niet bij.

Ik heb al jaren ADSL nooit geen problemen gehad met de lijn, ook bij andere providers niet. Bij Tele2 heb ik heelerg vaak dat de ADSL lijn gewoon wegvalt Als je dan inlogged op het modem dan zie je ADSL Link status failed en 10 sec later springt hij dan weer terug op OK.

Ik heb veelste vaak dat de ADSL link up is maar dat er weer eens iets mis is met het Tele2 netwerk waardoor ik geen internet heb (en dus ook geen telefoon). Of dat bepaalde delen van het internet niet bereikbaar zijn.

Ik heb veel en veelste vaak dat ik over een website aan het surfen ben, als ik dan van een pagina naar de andere klik ineens in firefox een foutmelding krijg, als ik dan op refresh druk dan doet hij het weer. Dit gebeurd op alle sites ben zelfs hierdoor posts kwijt geraakt op tweakers.

Streaming sites (Youtube, uitzending gemist, etc. etc.) vergeet het maar! De stream valt gewoon weg en hij happert veel en veelste veel. De uitzendingen van Kassa of ZEMBLA op een fatsoenlijke manier opnieuw bekijken lukt me maar niet.

En nu is het zo dat ik vaker geen internet heb dan wel.

Al deze problemen bij elkaar laten mij toch echt denken dat er iets structureel fout zit in het Tele2 netwerk. Hebben andere mensen hier ook last van of ben ik de enige? Zijn er mensen om deze redenen overgestapt en zo ja naar welke provider? Ik denk serieus na over overstappen maar welke? De kosten moeten ongeveer hetzelfde blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
Ik ben alleen afnemer van het internet van tele2 (tot 20mbit) en ik ben over het algemeen zeer te spreken over de stabiliteit, heb geen last van het weg vallen van het internet. Ik ben alleen wel met je eens dat het kijken van streaming content vanaf uitzendinggemist wat schokkerig verloopt (al heb ik er bij youtube geen problemen mee, maar daar begint het laden soms wat traag).
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:06:

Ze hebben geen QoS diensten. Dat is leuk als je iets aan het downloaden bent en je krijgt telefoon, geen barst van te verstaan. Download stop zetten, terug bellen en download opnieuw opstarten als je klaar bent. Ze kunnen dit heelerg makkelijk oplossen door QoS op het modem aan te zetten maar dat doen ze dus niet en de gebruiker zelf kan er niet bij.

Ik heb al jaren ADSL nooit geen problemen gehad met de lijn, ook bij andere providers niet. Bij Tele2 heb ik heelerg vaak dat de ADSL lijn gewoon wegvalt Als je dan inlogged op het modem dan zie je ADSL Link status failed en 10 sec later springt hij dan weer terug op OK.

Ik heb veelste vaak dat de ADSL link up is maar dat er weer eens iets mis is met het Tele2 netwerk waardoor ik geen internet heb (en dus ook geen telefoon). Of dat bepaalde delen van het internet niet bereikbaar zijn.

Ik heb veel en veelste vaak dat ik over een website aan het surfen ben, als ik dan van een pagina naar de andere klik ineens in firefox een foutmelding krijg, als ik dan op refresh druk dan doet hij het weer. Dit gebeurd op alle sites ben zelfs hierdoor posts kwijt geraakt op tweakers.

Streaming sites (Youtube, uitzending gemist, etc. etc.) vergeet het maar! De stream valt gewoon weg en hij happert veel en veelste veel. De uitzendingen van Kassa of ZEMBLA op een fatsoenlijke manier opnieuw bekijken lukt me maar niet.

Al deze problemen bij elkaar laten mij toch echt denken dat er iets structureel fout zit in het Tele2 netwerk. Hebben andere mensen hier ook last van of ben ik de enige? Zijn er mensen om deze redenen overgestapt en zo ja naar welke provider? Ik denk serieus na over overstappen maar welke? De kosten moeten ongeveer hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Hebben andere mensen hier ook last van of ben ik de enige? Zijn er mensen om deze redenen overgestapt en zo ja naar welke provider?
Tja mijn tv was ook rampzalig, veel vastlopers enzo maar dat is nu wel een beetje voorbij. Hoop ellende en slechte service.
Maar zo goedkoop vindt je t nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian

Er word wel degelijk gebruik gemaakt van QoS.

Zowel Internet, TV, Vod als VoIP worden gescheiden en krijgen hun eigen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Ssizzlorr

heb je tele 2 al zelf gebeld ? ik ken iemand die heeft dit ook met ziggo had / heeft. hij heeft 5 keer gebeld en laatste een boos telefoontje. het antwoord was dat er storing in de lijn zat dus kreeg hij thuis nieuwe bekabeling en apparatuur hierna werkte het een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:58:
Er word wel degelijk gebruik gemaakt van QoS.

Zowel Internet, TV, Vod als VoIP worden gescheiden en krijgen hun eigen prioriteit.
Nou ik merk er echt niks van. Als iemand in het huis aan het streamen of aan het downloaden is (ze zijn hier in huis dol op uitzending gemist) dan kun je je telefoon verbinding vergeten. En dan komt er nog bij dat ik geen TV van ze heb, dan was het al helemaal mooi geweest. En dan komt er ook nog eens bij dat ze dat modem helemaal hebben dich getimmerd.
snoos schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:02:
Ssizzlorr

heb je tele 2 al zelf gebeld ? ik ken iemand die heeft dit ook met ziggo had / heeft. hij heeft 5 keer gebeld en laatste een boos telefoontje. het antwoord was dat er storing in de lijn zat dus kreeg hij thuis nieuwe bekabeling en apparatuur hierna werkte het een stuk beter
Ja, na meerdere malen bellen ligt het verhaal waarschijnlijk bij tier 3 support, iig ze hadden mij 2 weken geleden terug moeten bellen en dat hebben ze niet gedaan waarna ik vandaag nog eens heb gebeld en ik kreeg te horen dat ze "ermee bezig waren en meer kan ik je op dit momment niet vertellen". Ik vindt het zat, dat voip gebeuren moet er sowieso uit het werkt voor geen meter. Ik ga terug naar mijn oude vertrouwde POTS verbinding. Ik gebruik al jaren ADSL (een van de eerste Cistron klanten enzo, kent iemand ze nog?) en zit haast pal op de centrale, tot nu toe nooit geen problemen gehad.
Largo schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:58:
Tja mijn tv was ook rampzalig, veel vastlopers enzo maar dat is nu wel een beetje voorbij. Hoop ellende en slechte service.
Maar zo goedkoop vindt je t nergens anders.
Jah de reden waarom ik het eigenlijk zo lang heb uitgehouden is omdat het zo spot goedkoop is anders was ik er allang mee gestopt. Maar de problemen die het met zich mee brengt is het mij niet waard. Ik betaal liever iets meer voor een goede verbinding. Het is onderhand zover dat ik gewoon in firefox een tab open laat staan met de webserver van het modem, kan ik zien of ik verbinding heb of niet en dat zegt genoeg denk ik.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 22:14 ]

Verwijderd

Geachte SizzLorr,

Webservice Tele2

• cornfed99111
@ SizzLorr

Maken ze bij jou thuis ook gebruik van torrents?
Die kunnen je router te veel belasten en dan loopt hij vast.
Alleen een reset kan je dan nog verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zag toevallig deze aanbieding: http://www.wehkamp.nl/Win...wwECjC7wEwybwLCjC7wEwybwL

Ik had even de specs opgezocht: http://www.telec.nl/produ...ns_gigaset_as285_duo.html

Er staat hier:
Nummerweergave FSK, met de separaat te bestellen CLIP omzetter art.nr.: 820.8906, ook DTMF nummerweergave
Nu zit er bij Tele2 al een splitter bij.

Kan dit toestel zonder problemen aangesloten worden voor nummerweergave, volgens mij wel maar ik wilde het even zeker weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandmanneke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Er is eerder eens geschreven over een hack om de Tele2 username en password uit de DV-2020 modem te kunnen vissen (zie handleiding onder) echter krijg ik het bestand "tftp.get" niet te zien.

Misschien doe ik het verkeerd maar als ik de onderstaande stappen volg kan ik inderdaad in het modem komen alleen is het bestand "tftp.get" niet zichtbaar op de genoemde locatie, of een andere locatie.

Ik ben toch erg benieuwd naar hoe ik het username/password kan achterhalen zodat ik mijn eigen DSL modem/router kan gebruiken i.p.v. het Tele2 modem.
Voor Tele2 klanten met een Davolink DV-201/DV-2020, het achterhalen van de gebruikersnaam/wachtwoord van ADSL gaat als volgt.
•Download: firmware
•Houd de init (reset)knop van de Davolink ingedrukt tot de Power-LED rood kleurt.
•Geef je PC evt. een vast IP en benader vervolgens het modem op: http://192.168.1.1
•Upload daar het bestand 'custom'. Het kan ~ 10 minuten in beslag nemen (LEDs knipperen ondertussen).
•Eenmaal voorzien van de alternatieve firmware, login op in op de FTP server ftp://192.168.1.1 met lama/lama
•Download het bestand tftp.get uit /var. Zoek in kladblok naar 'vccId1_username' en 'vccId1_password'. Et voilà
Verdere gegevens (tenzij anders aangegevens in tftp.get):
•VPI/VCI: 0.32
•Protocol: PPPoE
Let op: TV of telefonie van Tele2 zelf werkt niet op andere modems.
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Zandmanneke

Als dat bestand niet aanwezig is, heb je geen verbinding gehad met het netwerk.

Kijk hier eens: http://tele2.gebruikers.e...wthread.php?thread_id=919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Zouden die naam/wachtwoord combi's werkelijk voor elk modem anders zijn?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandmanneke
cornfed99111 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 14:14:
@ Zandmanneke

Als dat bestand niet aanwezig is, heb je geen verbinding gehad met het netwerk.

Kijk hier eens: http://tele2.gebruikers.e...wthread.php?thread_id=919
Bedankt! Ik kon er even geen wijs uit worden en de tijdspanne waarin het mogelijk is om het bestand te downloaden is zeer beperkt.

Bedankt voor de hulp! Ik ga eens kijken of de WAG200G op het Tele2 netwerk wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Laat ook iets weten of het gelukt is en met welke instellingen van de WAG2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
Hebben meer mensen toevallig geïnformeerd naar Fiberspeed? Op mijn adres is zoals eerder gemeld het product beschikbaar, maar na telefonische bestelling heb ik nog niets binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandmanneke
cornfed99111 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:44:
Laat ook iets weten of het gelukt is en met welke instellingen van de WAG2000.
Helaas lukt het mij niet om de WAG200G op het Tele2 netwerk werkend te krijgen. Ik kom tot aan de wijkcentrale (DSL link is actief) maar ik ontvang geen WAN IP adres. Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met MAC adres filtering aan de zijde van Tele2 (m.a.w., alleen Tele2 hardware wordt toegelaten)

Nu ga ik dus maar op zoek naar een wireless ADSL router die over MAC cloning beschikt. Als iemand nog tips heeft dan houdt ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zandmanneke schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Helaas lukt het mij niet om de WAG200G op het Tele2 netwerk werkend te krijgen. Ik kom tot aan de wijkcentrale (DSL link is actief) maar ik ontvang geen WAN IP adres. Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met MAC adres filtering aan de zijde van Tele2 (m.a.w., alleen Tele2 hardware wordt toegelaten)

Nu ga ik dus maar op zoek naar een wireless ADSL router die over MAC cloning beschikt. Als iemand nog tips heeft dan houdt ik mij aanbevolen!
Oei, dan ben jij de eerste die een MAC filter daar tegenkomt.
Kan zijn dat Tele2 een extra beveiliging ingebouwd heeft.

Ik zou na een dag weer eens proberen. De lease is dan mogelijk afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:57:
Geachte SizzLorr,

Webservice Tele2
Ik heb net weer gebeld en ze zeiden dat het niet helemaal volgens de bedoeling was verlopen. Het was blijkbaar de bedoeling dat ik meteen de eerste keer met de technische dienst zou worden verbonden en dat is niet gebeurd.

Nou goed, ik heb net met de technische dienst een hoop tests gedaan en ze zeiden dat het modem wel op de juiste snelheid trainde maar om er van zeker te zijn dat het niet iets is in mijn huis sturen ze me een nieuwe modem met een setje bekabeling op. Ik zie even of die modem helpt zo niet zal ik jou wel even mailen met de details.

Blijkbaar traint het modem wel in op de juiste snelheid maar ik haal die snelheid dus bij lange na niet. Wat je wel zou kunnen doen is voorleggen dat bij de volgende firmware update ook wordt weergegeven op welke snelheid het modem intraint.

Het zou ook fijn zijn als er een Wireless N modem beschikbaar wordt gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Zandmanneke schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Er word niet aan mac filtering gedaan. Wel word er zoals cornfed99111 zegt maar max 1-2 ip-adressen per lease tijd verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat meer mensen gevonden met hetzelfde probleem. Ben iig niet de enige die dit probleem heeft en dat is een opluchting.

http://tele2.gebruikers.e...forum_id=15&thread_id=911

Gekke is dat op dat forum meer mensen dezelfde problemen beschrijven die ik ook heb, internet happert, sync valt weg, snelheid valt tegen, etc. etc. maar iedereen geeft er weer een eigen draai aan. Het lijkt mij dat er structureel iets fout zit in het netwerk van tele2.

Dit is wat ik nu haal.

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2438/9414/speed.io.png

Afstand tot wijk centrale is 384 meter.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandmanneke
Devian schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:05:
[...]

Er word niet aan mac filtering gedaan. Wel word er zoals cornfed99111 zegt maar max 1-2 ip-adressen per lease tijd verstrekt.
Als er niet aan MAC filtering wordt gedaan zou ik niets anders kunnen bedenken dan een ander modem te gebruiken. Ik heb 2e-hands een WAG325N op de kop getikt en als ik deze binnen heb ga ik het nog eens proberen.

Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik zie dat de Tele 2 Webservice hier meeleest post ik mijn klacht maar hier. Hij is te lang voor het contactformulier en ik ga in dit tijdperk echt geen brief sturen naar een internetprovider.

Vandaag crashte mijn emailclient bij het binnenhalen van de mail. Gevolg: mail weg en dus ook van de Tele2-mailserver. Aangezien de providers die mail toch een tijd moeten bewaren ivm privacyschende overheid belde ik op om te vragen of ze mijn mail wilden terugzetten. Was technisch niet mogelijk, was van mailserver af.

Dat laatste snap ik, maar dat eerste lijkt me echt onzin. Als ze mijn mail aan de politie kunnen leveren dan kunnen ze dat dus ook aan mij. De overigens correcte helpdeskmedewerker zei dat hij het in elk geval niet kon doen. Snap ik, maar het moet toch te regelen zijn. Ik ben tenslotte klant

Kennelijk is het beleid van Tele2 om hun klanten niet te willen helpen. Ik kan nog snappen dat het eventueel veel tijd kost, maar waar ik vandaan kom helpen we klanten gewoon als dat zou kunnen, zelfs als dat eventueel wat tijd en geld kost. Klanttevredenheid is erg belangrijk, maar kennelijk niet voor Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:16:
Omdat ik zie dat de Tele 2 Webservice hier meeleest post ik mijn klacht maar hier. Hij is te lang voor het contactformulier en ik ga in dit tijdperk echt geen brief sturen naar een internetprovider.

Vandaag crashte mijn emailclient bij het binnenhalen van de mail. Gevolg: mail weg en dus ook van de Tele2-mailserver. Aangezien de providers die mail toch een tijd moeten bewaren ivm privacyschende overheid belde ik op om te vragen of ze mijn mail wilden terugzetten. Was technisch niet mogelijk, was van mailserver af.

Dat laatste snap ik, maar dat eerste lijkt me echt onzin. Als ze mijn mail aan de politie kunnen leveren dan kunnen ze dat dus ook aan mij. De overigens correcte helpdeskmedewerker zei dat hij het in elk geval niet kon doen. Snap ik, maar het moet toch te regelen zijn. Ik ben tenslotte klant

Kennelijk is het beleid van Tele2 om hun klanten niet te willen helpen. Ik kan nog snappen dat het eventueel veel tijd kost, maar waar ik vandaan kom helpen we klanten gewoon als dat zou kunnen, zelfs als dat eventueel wat tijd en geld kost. Klanttevredenheid is erg belangrijk, maar kennelijk niet voor Tele2.
Alles kan.

- Een backup terugzetten op een test mailserver.
- Mail opzoeken van Kuppie.
- Mail van Kuppie terug zetten naar de productie mailserver.
- Kuppie rekening presenteren van +/- 500 euro.
- Kuppie gaat Rader inschakelen.
- Tele2 wéér de sjaak.
- Tele2 stuurt nieuwsbrief naar servicedesk:
"Als mail van de server af is dan kunnen wij de klant niet meer helpen. De klant moet zelf voor een backup zorgen van zijn mail/computer."

Ik weet nog dat bij een niet te noemen verzekeraar/bank het terugzetten van een mailtje die een eindgebruiker kwijt was +/- 1000 euro aan de afdeling werd doorberekend. Dit is niet echt een handeling die binnen 8 uur uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N97 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

Alles kan.

- Een backup terugzetten op een test mailserver.
- Mail opzoeken van Kuppie.
- Mail van Kuppie terug zetten naar de productie mailserver.
- Kuppie rekening presenteren van +/- 500 euro.
- Kuppie gaat Rader inschakelen.
- Tele2 wéér de sjaak.
- Tele2 stuurt nieuwsbrief naar servicedesk:
"Als mail van de server af is dan kunnen wij de klant niet meer helpen. De klant moet zelf voor een backup zorgen van zijn mail/computer."

Ik weet nog dat bij een niet te noemen verzekeraar/bank het terugzetten van een mailtje die een eindgebruiker kwijt was +/- 1000 euro aan de afdeling werd doorberekend. Dit is niet echt een handeling die binnen 8 uur uitgevoerd kan worden.
Bij bedrijven waar ik heb gewerkt ging dat aanzienlijk sneller, maar misschien waren die niet groot genoeg.

Anyway, als zoiets echt zolang duurt en zoveel kost én als ze me dat aan de telefoon gewoon gezegd hadden, dan had ik daar genoegen mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:07:
Bij bedrijven waar ik heb gewerkt ging dat aanzienlijk sneller, maar misschien waren die niet groot genoeg.

Anyway, als zoiets echt zolang duurt en zoveel kost én als ze me dat aan de telefoon gewoon gezegd hadden, dan had ik daar genoegen mee genomen.
Was technisch niet mogelijk, was van mailserver af.
Als ze mijn mail aan de politie kunnen leveren dan kunnen ze dat dus ook aan mij. De overigens correcte helpdeskmedewerker zei dat hij het in elk geval niet kon doen. Snap ik, maar het moet toch te regelen zijn. Ik ben tenslotte klant

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

Maar een Internetprovider is dan ook geen klein bedrijf... niet echt een vergelijking.

Je moet wel realiseren dat helpdesk medewerkers (in het algemeen) vaak geen flauw benul hebben dat dit technisch mogelijk is. En als het niet in het draaiboek staat dan is het niet mogelijk.
Wanneer je met een 2e/3e lijns medewerker babbelt dan weet je pas wat mogelijk allemaal is.

Wees blij dat ie niet heeft gezegd dat je de "Laat kopie achter op server" knop aan had moeten vinken... :+
Maar serieus, vind het echt kut voor je dat je je mail kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian

Ik zal eens voor je kijken...kun je een pc/huisnr sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6

jammer kuppie maar bijna geen enkele provider houd de volledige mails vast op de mail servers. Wat ze wel bijhouden is de afzender , ontvanger , tijd datum etc maar niet de inhoud. Simpel: dit kost te veel opslag ruimte.

Je hebt wel opties als je extra betaald er dan wel een backup beschikbaar is maar normaal gesproken is er geen backup.

toch even gevraagd: het is eventueel wel mogelijk maar het probleem is wel als je net je mail hebt proberen op te halen, dit mislukt en hierna een backup draait je alsnog de mail kwijt bent.

[ Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 08-10-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webservice: Kun je aan de mensen die erover gaan voorleggen dat ze tenminsten even de optie voor uPnP aanzetten op het modem. Het modem zoals het nu is, is gewoon domweg waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:29
Hoi,

Zal ik mijn vraag ook maar gelijk stellen. Ik heb sinds een week of 4-5 nu ADSL van Tele2. Dit is de 20mb lijn. Nu alles aangesloten en heb ook gewoon internet. Begin van de week had ik 250 kb/sec download. Ik vond dit zeer traag voor een 20mb lijn. Heb dan dus ook de helpdesk gebeld. Nu hebben we dus het 'probleem' opgelost sinds 4 weken terug. Maar eigenlijk ben ik nu nog steeds niet tevreden aangezien ik nu net de 500 kb/sec haal. Volgens de helpdesk medewerker is dit bij mij in de buurt de standaard snelheid in verband met de afstand tot de provider.

Nu is dus mijn vraag of er een manier is om onder het contract uit te komen in verband met de kwaliteit. Ik betaal dus eigenlijk een 20mb lijn terwijl ik er misschien net 8 van gebruik.

Sorry als dit al eens behandeld is maar ik had geen zin om 56 pagina's door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
Ook tele2 (net zoals een aantal andere providers) adverteren met tot 20Mb verbindingen, de snelheid van 20Mb zal je nagenoeg nooit halen, behalve als je dichtbij de centrale woont. Het kan dus inderdaad zo zijn dat je maar zo'n 8Mb trekt, dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de afstand woning <> centrale.

Onder het contract uitkomen, zal lastig zijn aangezien je akkoord bent gegaan met het TOT verhaal en ze dus geen garantie hoeven geven, dat je daadwerkelijk 20Mb uit je lijn gaat trekken (of wat voor snelheid dan ook). Je kan natuurlijk altijd het contract opzeggen en naar een andere provider gaan, maar of de snelheid dan verbeterd is niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroxtje: Bij andere ADSL providers zul je hetzelfde probleem hebben, te ver weg van de centrale = lage snelheid. Je zou eventueel Kabel of misschien glasvezel kunnen proberen als het beschikbaar is.

Een maat van mij kreeg korting omdat hij de snelheid niet kon halen, zelfde reden. Het hangt allemaal af van hoe goed je babel is. Bel ze even op en probeer iets te regellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zeroxje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:07:
Hoi,

Zal ik mijn vraag ook maar gelijk stellen. Ik heb sinds een week of 4-5 nu ADSL van Tele2. Dit is de 20mb lijn. Nu alles aangesloten en heb ook gewoon internet. Begin van de week had ik 250 kb/sec download. Ik vond dit zeer traag voor een 20mb lijn. Heb dan dus ook de helpdesk gebeld. Nu hebben we dus het 'probleem' opgelost sinds 4 weken terug. Maar eigenlijk ben ik nu nog steeds niet tevreden aangezien ik nu net de 500 kb/sec haal. Volgens de helpdesk medewerker is dit bij mij in de buurt de standaard snelheid in verband met de afstand tot de provider.

Nu is dus mijn vraag of er een manier is om onder het contract uit te komen in verband met de kwaliteit. Ik betaal dus eigenlijk een 20mb lijn terwijl ik er misschien net 8 van gebruik.

Sorry als dit al eens behandeld is maar ik had geen zin om 56 pagina's door te spitten.
Check eerst eens je intrain waarde (of kan dit niet bij Tele2?)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na drie maanden, een tiental telefoontjes en een hoop verwarring (ze hadden de lijn op het verkeerde isra punt aangesloten) heb ik sinds kort internet + bellen van Tele2.

Het probleem is dat mijn contract twee maanden geleden ingegaan is. Het geld dat ik in die twee maanden betaald hebt wordt nu verrekend met de kosten voor de komende twee maanden, maar ik had het contract afgesloten via een aanbieding: internet 20mbit + bellen voor 6 maanden voor 14.95 en daarna voor 29,95 per maand. En daardoor ben ik nu twee maanden voor mijn aanbieding kwijt, ik betaal nu 4x 14,95 en daarna wordt er 29,95 gerekend.
Is er een mogelijkheid om dit recht te zetten, zodat ik gewoon de eerste zes maanden 14,95 betaal?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:29:
Hallo,

Na drie maanden, een tiental telefoontjes en een hoop verwarring (ze hadden de lijn op het verkeerde isra punt aangesloten) heb ik sinds kort internet + bellen van Tele2.

Het probleem is dat mijn contract twee maanden geleden ingegaan is. Het geld dat ik in die twee maanden betaald hebt wordt nu verrekend met de kosten voor de komende twee maanden, maar ik had het contract afgesloten via een aanbieding: internet 20mbit + bellen voor 6 maanden voor 14.95 en daarna voor 29,95 per maand. En daardoor ben ik nu twee maanden voor mijn aanbieding kwijt, ik betaal nu 4x 14,95 en daarna wordt er 29,95 gerekend.
Is er een mogelijkheid om dit recht te zetten, zodat ik gewoon de eerste zes maanden 14,95 betaal?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
Stuur me even een pm met je pc/huisnr. Kijk ik er even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

mjl

Ugh

Zeroxje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:07:
Hoi,

Kwestie van jammer, i haal 'maar' 11mbit, ook niet best (wel beter dan 8 ....)...

Indien Tele2 een goedkoper abonnement zou hebben voor 8MB zou je dat kunnen afdwingen ... maar meer is niet nodig.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele simpele vraag. Ik ga eind van de week over naar Tele2 Adsl + Telefonie. Nu kreeg ik vandaag de modem binnen en zag dat ze het hadden over de splitter die er tussen moet. Ik was gewend van mijn vorige modem, dat er geen splitter tussen hoefde. Wat ik dus eigenlijk nu wil is:

Isra==>Modem-adsl , en dan tel1-uit naar de telefoon, en uiteraard Lan3 of 4 naar de pc. Dit zonder de splitter.

Kan dit? Of moet ik echt:

Isra==> Splitter==>Adsl-in etc.

De vraag is nog korter als ik gewoon vraag of de DV2020 ook de signalen splitst.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:58

_Apache_

For life.

@ TS : Je linkje voor tele2 usenet-gebruikers is kapot. Hier vind je nieuwe - up to date - info. :)

http://versatelservice.helptu.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 14-10-2009 16:59 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:29
Bedankt voor het antwoord iedereen.

Ik heb nog even rond gezocht op het internet en het blijkt dat inderdaad meer mensen er last van hebben dan alleen ik. Heb een check gedaan op een website en daar bleek dat de afstand tussen mijn woning en de centrale 2.2 km was. Is het dan zo een groot verschil. Ik had eigenlijk verwacht dat 2.2km niet zo een heel groot verschil uit zou kunnen maken?

Over het contract, ik kan dit natuurlijk altijd opzeggen maar dat wil gewoon zeggen dat ik het dit jaar minstens moet blijven gebruiken? (Aangezien het voor één jaar is). Ik baal hier nogal van aangezien ik nogal verwend was met Ziggo (Haalde bijna 3 MB/sec) Dit is toen opgezegd in verband met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:57:
De vraag is nog korter als ik gewoon vraag of de DV2020 ook de signalen splitst.. 8)
Kort antwoord: De DV2020 splitst de signalen niet.

De splitter is alleen nodig als je naast je ADSL abonnement ook nog een analoog telefoonabonnement hebt.
In alle andere gevallen is hij overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 01:01:
[...]

Kort antwoord: De DV2020 splitst de signalen niet.

De splitter is alleen nodig als je naast je ADSL abonnement ook nog een analoog telefoonabonnement hebt.
In alle andere gevallen is hij overbodig.
Het is mij nu helder..dank daar voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52
Even een vraagje. Ik heb zelf thuis heel veel problemen met Tele2 elke keer valt de verbinding uit zodat er geen internetverbinding is en geen telefoonverbinding iets wat wel zeker een stuk of 8x per dag gebeurd. De uitval verschilt van 1 minuut tot een paar uur.
Tele2 zelf zegt dat het hun probleem niet is en dat ik zelf apparaten er aan heb hangen die daarvoor zorgen.
Ik heb er aan hangen een iMac (Snow Leopard) en een Windows Vista Laptop op beide computers draaien geen gekken dingen. Ze worden gebruikt op internet voor normaal surfen via Safari en FireFox.

Nu is er dinsdag een monteur van Tele2 geweest die heeft ook benadrukt dat het probleem NIET thuis ligt en dat Tele2 gewoon een heel zwakke verbinding levert. Weer met Tele2 gebeld en die geloofde het dus weer niet na lang gezeik is er vandaag een monteur van KPN geweest die heeft vanaf de hoofdcentrale tot de wijkcentrale en vanaf daar tot het huis gecontroleerd, hij kon buiten niks vreemds vinden.
In het huis zijn ze ook nog gaan meten daar kwam hij er achter dat het signaal met 8mb/s het modem in gaat en als het eruit komt haalt het tussen de 4 en 6 mb/s dus best wel een verschil.
Weer Tele2 gebeld die zeggen dat er niks van waar is en dat ik alles zelf verzin..

Gelukkig loopt in December het contract met Tele2 af *O*

Weet iemand of het normaal is dat Tele2 in het modem de snelheid knijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Robert1989: Ik heb hetzelfde probleem. Alleen bij mij is het toch iets anders verlopen. Bij werdt bij het eerste belletje al geconstateert dat het niet in mijn eigen huis was en dat het probleem ergens anders was, maar waar weten ze nogsteeds niet.

Dat je 8MBps krijgt en daar achter inzakt tot 6MBps is normaal, het modem train immers in op 8MBps maar er zitten nog wat verliezen tussen enzo.

Maar als ik zo je verhaal lees denk ik dat er iets mis is tussen jou IS/RA punt en jou modem. Controlleer anders even de kabels, stekkers en connectors of ze wel goed zijn en of er geen oxidatie op zit. Ik weet niet hoever jij van jou centrale woont maar dat jou modem intraint op 8MBps duidt op iets anders, dat gebeurd alleen als je te ver weg woont van de centrale of als er iets mis is met je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:52
Dat het internet met 8Mbps intraint op het modem is wel iets wat normaal is ik woon op +/- 3km van de wijkcentrale.. Maar ik vind het verlies van 8Mbps naar bv 4Mbps erg veel en zeker als het IS/RA punt op nog geen 25 cm van het modem afzit en er nu weer net 3 dagen op zit opnieuw gemaakt door KPN monteur voor de zekerheid dat het dat niet was.
Als ik dan mijn laptop op nog geen meter van het modem aansluit met een Cat5e LAN kabel geen breuken gecontroleerd door verschillende te gebruiken. en dan maar een snelheid op mijn laptop heb van 4 Mbps, daarbij wel te vermelden dat Firewall, virusscanner en andere zooi dat voor langzaam internet kan zorgen uit staat..

Het constante uitvallen is natuurlijk ook zo vreemd iets. Waar Tele2 gewoon van zegt er is niks aan de hand u verzint het allemaal :S.
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:11:
@Robert1989: Ik heb hetzelfde probleem. Alleen bij mij is het toch iets anders verlopen. Bij werdt bij het eerste belletje al geconstateert dat het niet in mijn eigen huis was en dat het probleem ergens anders was, maar waar weten ze nogsteeds niet.

Dat je 8MBps krijgt en daar achter inzakt tot 6MBps is normaal, het modem train immers in op 8MBps maar er zitten nog wat verliezen tussen enzo.

Maar als ik zo je verhaal lees denk ik dat er iets mis is tussen jou IS/RA punt en jou modem. Controlleer anders even de kabels, stekkers en connectors of ze wel goed zijn en of er geen oxidatie op zit. Ik weet niet hoever jij van jou centrale woont maar dat jou modem intraint op 8MBps duidt op iets anders, dat gebeurd alleen als je te ver weg woont van de centrale of als er iets mis is met je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 dag Tele2,

zonder inhuodelijk alles na te lopen, ik haal een snelheid van 1.1MB p/s.

Aangezien ik geen wireless gebruik wil ik mijn vorige concepts ICT modem er tussen zetten. Zou dat enige zin hebben ? Ik weet mijn afstand niet naar de centrale, en of de bedrading uberhaubt wel goed is. Ik vind 1.1MB p/s wel aardig aan de lage kant, zeker als je 2.5MB gewend was.
Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2