[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:53:
Sinds 1 dag Tele2,

zonder inhuodelijk alles na te lopen, ik haal een snelheid van 1.1MB p/s.

Aangezien ik geen wireless gebruik wil ik mijn vorige concepts ICT modem er tussen zetten. Zou dat enige zin hebben ? Ik weet mijn afstand niet naar de centrale, en of de bedrading uberhaubt wel goed is. Ik vind 1.1MB p/s wel aardig aan de lage kant, zeker als je 2.5MB gewend was.
Heb je ook telefonie van Tele2? Zo ja heeft het geen nut want dan werkt je telefoon niet meer.

Als je geen telefonie hebt je er een ander modem tussen zetten, details over hoe je dat moet doen staat al beschreven in dit forum even een search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Al iemand met Fiberspeed ervaringen? Het blijft verdacht stil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
ik wordt nu toch wel een beetje moe van tele2..
voorheen gingen mn usenet downloads nog wel zo een 1200kbps (wat ik al mager vind op 20mb maar ala)
de laatste weken komt het regelmatig voor dat ik niet eens de 600 haal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11
Al bijna een jaar op steady 1,5 mb p/s. Op 200m van de wijkcentrale af. Ik wacht daarom met veel spannign Fiberspeed af!!!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 22:02

mjl

Ugh

Donnie Darko schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:30:
ik wordt nu toch wel een beetje moe van tele2..
voorheen gingen mn usenet downloads nog wel zo een 1200kbps (wat ik al mager vind op 20mb maar ala)
de laatste weken komt het regelmatig voor dat ik niet eens de 600 haal....
Is ook wel tijdstip afhankelijk. Ik haal zo'n 10-11 Mbit (effectief zo rond ~800 kb/s) en vorige week had ik ineens een download van boven de 1,5 Mbyte... Overigens haalt mijn usenet maar 70 kb/s of gebruik je daar een betaalde service voor ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update. 29 September heb ik het probleem als eerste gemeld hier op GoT, 13 Augustus heb ik het probleem voor het eerste gemeld bij Tele2.

Zo'n kleine 2 1/2 maand later en het probleem is nogsteeds niet verholpen.

Tele2 heeft al 3x een KPN monteur aangestuurd. De monteur is langs geweest en niks kunnen vinden. KPN zegt dat Tele2 aandringt om mijn koper te vervangen maar dat kunnen ze blijkbaar pas doen als de aparatuur verkeerde waardes meet en niet eerder. Volgens KPN is mijn koper beter dan wat je normaal gesproken krijgt.

Uiteindelijk Tele2 monteur langs geweest. Ik moet zeggen dat ik als tweakert misschien iets meer technische inzicht heb en dus hogere verwachtingen maar dit was dus ronduit amateuristische. Dat hij dezelfde tests die ik ook heb gedaan nogmaals gaat doen om zeker te zijn is normaal, maar ik verwacht dan wel dat de monteur iets beter bewapend bij mij aan deur komt en dat net een stapje verder gaat om het probleem te achterhalen.

2 1/2 maand later en we weten nu nog steeds niet waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:29
Kun je me een pc/huisnr pm'en? Dan kan ik even kijken wat er aan de hand is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

kRiZzZiZ schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:32:
Al bijna een jaar op steady 1,5 mb p/s. Op 200m van de wijkcentrale af. Ik wacht daarom met veel spannign Fiberspeed af!!!
Same here. Zit gewoon tegen de / een cap aan, want je merkt gewoon dat 'ie nog sneller zou kunnen. Heb me al aangemeld voor Fiberspeed en wacht (on)geduldig het verlossende telefoontje af dat het eindelijk beschikbaar is in mijn buurt.. Kom op TELE2 rol het nou eens goed uit. Ik stap over naar UPC hoor! :P (haha as if..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:50:
Kun je me een pc/huisnr pm'en? Dan kan ik even kijken wat er aan de hand is.
Ik heb al een keer eerder contact gehad met de webservice op dit board. Ik heb toch liever dat het gaat via officiële kanalen, heb je misschien een mail adres bij tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmmm....bijzondere ervaring met Tele2. Ik heb mezelf over laten zetten van Internet Plus Bellen 8Mbit naar Tele2 met bellen TOT 20 Mbit. Heel netjes overal bevestigingen van gekregen via mail SMS en op de website.

Geplande opleverdatum de 27ste. Modem verstuurd op de 22ste. Daar is niets mis mee, prima planning. Modem was netjes op de afgesproken tijd binnen. Briefje er bij dat ik het niet voor de geplande datum moet installeren. Begrijpelijk omdat tot die tijd ik het KPN signaal nog heb en nog niet het Tele2 signaal.
Het probleem was echter dat mijn Experia box plotseling niet meer online was. Ik dacht: het zal toch niet? en ik hing het modem van Tele2 er aan. Veel geknipper van lampjes en Bingo! ik was online via Tele2, 4 dagen voor de afgesproken datum vlot werk, ik heb er geen probleem mee. Maar iemand die er geen kijk op heeft raakt in paniek en belt de KPN.
Tikje langzaam, dat wel hooguit 7 Mbit, ik zit wel ver van de centrale, (2400 meter) maar dit is wel erg langzaam. Het echte probleem is echter dat ik geen telefoon meer heb want die doet het dus niet.

Helpdesk gebeld en die gaven door dat ik nog geen signaal kon hebben want het was nog niet opgeleverd. Euh...wat zegt u? Ik werk wel via Tele2 dat kan ik aan het IP adres zien. Oh nu ja, dan heeft er iemand te snel gewerkt. En hoe nu met de telefoon? Onbegrip aan de andere kant, u sluit de telefoon toch gewoon aan via de splitter? Nee, dat gaat niet want ik bel al jaren via internet en heb dus geen analoog signaal. Of hebben jullie me soms terug gezet op analoog?
Nee, dat hadden ze niet gedaan maar de oplossing was eenvoudig: geen probleem, daar gebruikt u tijdelijk de Experia box voor. Euhh...dat gaat niet werken, want ik kom niet online met dat ding. Bovendien zie ik me nog niet twee ADSL modems op één lijn aansluiten.

Tja...toen wist hij het ook niet meer. Gewoon wachten tot de 27ste was zijn antwoord

Zucht dat liep bij de helpdesk van de KPN toen ik ze nodig had voor een storing een stuk beter. Maar ja, die is dan ook 2 keer zo duur

[ Voor 8% gewijzigd door Ortep op 24-10-2009 14:16 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 15:49
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:29:
[...]
Ik heb al een keer eerder contact gehad met de webservice op dit board. Ik heb toch liever dat het gaat via officiële kanalen, heb je misschien een mail adres bij tele2?
Die gast werkt bij Tele2. Ik zou de hulp niet weigeren. Hoe meer paardjes de kar trekken, hoe sneller het gaat.
Er is wel een e-mail adres van de helpdesk, maar dat werkt alleen op uitnodiging.
Zonder uitnodiging krijg je alleen een standaard mail om te bellen in plaats van te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
Ortep schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:11:

Nee, dat gaat niet want ik bel al jaren via internet en heb dus geen analoog signaal. Of hebben jullie me soms terug gezet op analoog?
Nee, dat hadden ze niet gedaan maar de oplossing was eenvoudig: geen probleem, daar gebruikt u tijdelijk de Experia box voor. Euhh...dat gaat niet werken, want ik kom niet online met dat ding. Bovendien zie ik me nog niet twee ADSL modems op één lijn aansluiten.

Tja...toen wist hij het ook niet meer. Gewoon wachten tot de 27ste was zijn antwoord
Je moet nagaan of je telefoonnummer die je via KPN gebruikte ( ik ga uit van dus VoIP via die KPN box) wel is aangevraagd om via Tele2 te werken. Als je deze niet hebt overgezet naar Tele2 tja dan werkt het niet. Want dan bel je nu gewoon met een nieuw telefooonnummer via Tele2. Je hebt en dus had geen analoog telefoon en dus ook geen splitter Je zet dan toch fysiek de Telefoon stekker om van de KPN box naar de telefoonaansluiting van de Tele2 modem(even de manual doorlezen).

Als je het wel fysiek hebt overgezet dan moet je even zeggen of je wel kiestoon hebt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

freedzed6 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:54:
Je moet nagaan of je telefoonnummer die je via KPN gebruikte ( ik ga uit van dus VoIP via die KPN box) wel is aangevraagd om via Tele2 te werken. Als je deze niet hebt overgezet naar Tele2 tja dan werkt het niet. Want dan bel je nu gewoon met een nieuw telefooonnummer via Tele2. Je hebt en dus had geen analoog telefoon en dus ook geen splitter Je zet dan toch fysiek de Telefoon stekker om van de KPN box naar de telefoonaansluiting van de Tele2 modem(even de manual doorlezen).

Als je het wel fysiek hebt overgezet dan moet je even zeggen of je wel kiestoon hebt etc.
Het was aangevraagd met nummerbehoud, ik heb ook op mijn welkomsbrief staan dat mijn 'oude' nummer mijn tijdelijke tele2 nummer is. Als ik via een nieuw Tele2 nummer zou bellen, dan moet ik in ieder geval uit kunnen bellen.
Ik heb de manual gelezen en ik heb natuurlijk de stekker van mijn telefoon in de aansluiteing van het tele2 modem gezet. Daar krijg ik en kiestoon. Maar dat zegt niets, die kiestoon wordt in het modem gegenereerd. Bellen kan ik er niet mee. Zodra ik een nummer intoets begint hij keurig te 'bellen' (Pulsdialing zo te horen) en dan wordt het stil.

Volgens de helpdesk zou ik zelfs al niet eens internet op kunnen want voor zover hij kon nagaan was er nog helemaal niets opgeleverd en moest ik nog gewoon op het KPN systeem zitten.

Maar als het dan toch zo was moest ik beslist via de splitter werken om mijn telefoon over te zetten tot ik echt geporteerd ben. Ik had de indruk dat hij alleen wist hoe je de zaak moest aansluiten als je van analoog vandaan kwam.

De manual is niet echt geschreven voor de huidige situatie op pc/telefonie gebied. Ze hebben het nog over installeren op win 98/me en win 2000/xp We zijn inmiddels al een OS of 2 verder en het grootste deel van Nederland belt ook al niet meer analoog. Maar de manual gaat wel uit van de analoge situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmm...er gebeurt in ieder geval iets. Ik kreeg een SMSje dat de oplevering op de 27ste zou zijn. Dat is geheel volgens planning maar heeft weinig met de werkelijke situatie te maken. En ik kan inmiddels niet meet bij MijnTele2 en de webmail vam Tele2.
We wachten maar af tot dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Ortep schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:26:
Hmmm...er gebeurt in ieder geval iets. Ik kreeg een SMSje dat de oplevering op de 27ste zou zijn. Dat is geheel volgens planning maar heeft weinig met de werkelijke situatie te maken. En ik kan inmiddels niet meet bij MijnTele2 en de webmail vam Tele2.
We wachten maar af tot dinsdag
Mijn Tele2 geeft inderdaad een foutmelding. Slordig, was eerder deze week ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Ortep,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:16:
Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens.
De mail is verzonden, bedankt voor de snelle reactie.

Van mij hoef je niet direct van alles te gaan doen op dit moment. Het gaat nu nog om de laatste paar uur tot de echte oplevering. Gebruik het maar als een methode om de processen te verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem:

Mijn laptop Asus z9200U (windows xp) kan maar geen verbinding met de modem. Het netwerk verschijnt netjes tussen de beschikbare maar als ik erop klik dan blijft de laptop maar proberen te connecten met de modem, wat uiteindelijk niet lukt. Het probleem is dus niet zozeer dat ik geen internet heb, maar dat hij niet eens kan verbinden met de modem. Met rechtstreekse kabel heb ik gewoon internet.

Het probleem heb ik niet met andere netwerken, als ik op school met de laptop werk of ergens anders dan heb ik altijd zo verbinding en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:18:
Ik heb het volgende probleem:

Mijn laptop Asus z9200U (windows xp) kan maar geen verbinding met de modem. Het netwerk verschijnt netjes tussen de beschikbare maar als ik erop klik dan blijft de laptop maar proberen te connecten met de modem, wat uiteindelijk niet lukt. Het probleem is dus niet zozeer dat ik geen internet heb, maar dat hij niet eens kan verbinden met de modem. Met rechtstreekse kabel heb ik gewoon internet.

Het probleem heb ik niet met andere netwerken, als ik op school met de laptop werk of ergens anders dan heb ik altijd zo verbinding en internet.
Kan je met andere netwerkapparatuur wel wireless connecten?
Je kan in http://192.168.1.1/ ook de Wireless -- Security instellingen wijzigen naar iets minder streng, of onder Wireless -- Advanced de channel wijzigen van 11 naar 6, dan wil wel eens helpen met connectie problemen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:58:
[...]

Kan je met andere netwerkapparatuur wel wireless connecten?
Je kan in http://192.168.1.1/ ook de Wireless -- Security instellingen wijzigen naar iets minder streng, of onder Wireless -- Advanced de channel wijzigen van 11 naar 6, dan wil wel eens helpen met connectie problemen.
De monteur heeft het met zijn eigen laptop getest en toen werkte het. Ik kan die security wat verminderen kijken of dat wat oplevert.

Ben nu even niet thuis, dus kan het niet per direct proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Het lijkt er op dat de Hotmail-snelheid weer als vanouds is. Het inladen gaat nu weer binnen een paar seconden i.p.v. een halve minuut.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
misschien dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen verschaffen,

ik heb onlangs contact gehad met tele2 over fiberspeed.
hier werd mij verteld dat het niet mogelijk was omdat ik 2600 meter van de telefooncentrale af zit...
nu zit ik eens te kijken op www.speedtest.nl/adsl/
waar je een postcode check kan doen, blijkt dat de dichtstbijzijnde centrale zo een 800 meter van mij af zit.
zou het zo kunnen wezen dat ik of op de verkeerde centrale zit, of dat tele2 de check verkeerd heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Update van de vorderingen:

Ik kreeg een SMSje dat om 10:00 mijn telefoon zou worden omgezet zodat de hele oplevering voltooid zou zijn. Het was om 9:59 nog niet gedaan, maar toen ik om 10:15 testte was het gebeurd. Een prima planning. Alles werkt en de omzetting van Intenet Plus Bellen 8Mbit van de KPN naar Tele2 to 20 Mbit is min of meer vlot gegaan. Een klein hikje maar daar viel mee te leven. Het enige jammere is dat mijn snelheid niet omhoog is gegaan, maar veel had ik daarvan ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ik begrijp iets niet, misschien dat een van jullie dit wel kan.

als ik 20 Mbit adsl wil nemen dan is dit niet beschikbaar op mijn adres, neem ik 20mbit met telefonie kan het wel geleverd worden, is dit een verkoop truc of een probleem op de website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubstar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 07:51
Ik heb al geruime tijd een TELE2 verbinding (tot 20Mb/s) sinds de aanleg hier een paar jaar terug zit er een cap op de snelheid van 15Mbit, hoogstwaarschijnlijk door problemen in de wijk centrale hier. Voor de rest nooit problemen tot aan gister. Sinds gister komt mijn verbinding niet hoger dan ~10Mbit (downloaden met 1,1 MB p/s), terwijl deze vroeger altijd de gecapte 15Mb haalde.

Ik vroeg mij af of iemand anders hier ook opeens last van kreeg? het lijkt wel alsof de cap naar beneden is bijgesteld of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Ik heb sinds vandaag Fiberspeed tot 60 mb/s. Ben nu bezig met uittesten en natuurlijk kijken hoeveel sneller het is dan mn oude 20 mbit pakket. Monteur heeft het bij me geïnstalleerd, de installatieprocedure verschilt niets met die van het 'oude' pakket. Aankoppelen en draadloos instellen, verder direct werkend zonder iets te hoeven instellen. Op tweakers heeft geloof ik een artikel gestaan om welke modem het gaat.

Ik heb het nu bedraad getest met de nieuwsgroepen (Eweka) en diverse snelheidtests op internet speedtest.bbned.nl en speedtest.net. Het valt allemaal zwaar tegen.
De modem is wederom compleet dichtgetimmerd en heeft dezelfde menuconfig als degene behorende bij het 20 mbit pakket. Volgens de monteur trainde de modem in met 50 mbit, dus ik dacht verheugd aan een snelheid om en nabij de 6 mb. Helaas komt hij niet verder dan ca. 4 mb. Dat betekend een snelheid van ca. 30 mbit. Mogelijk wordt Fiberspeed ook 'gecapped' maar dat kan ik helaas nog niet traceren. De upload is wel behoorlijk, zo'n 4 mb.

Ik ga het de komende dagen uitgebreider testen en zal hier de resultaten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:16
Heeft toevallig iemand hier ervaring met tele2 decoder via een powerline setje?
Het zit namelijk in de planning om een extra decoder aan te vragen...

[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 29-10-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

sjakie334 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:51:
Helaas komt hij niet verder dan ca. 4 mb. Dat betekend een snelheid van ca. 30 mbit. Mogelijk wordt Fiberspeed ook 'gecapped' maar dat kan ik helaas nog niet traceren. De upload is wel behoorlijk, zo'n 4 mb.
Wil je ruilen met mij? :) Ik heb een tot 20 Mbit lijn en ik haal 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
sjakie334 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:51:
Ik heb sinds vandaag Fiberspeed tot 60 mb/s. Ben nu bezig met uittesten en natuurlijk kijken hoeveel sneller het is dan mn oude 20 mbit pakket. Monteur heeft het bij me geïnstalleerd, de installatieprocedure verschilt niets met die van het 'oude' pakket. Aankoppelen en draadloos instellen, verder direct werkend zonder iets te hoeven instellen. Op tweakers heeft geloof ik een artikel gestaan om welke modem het gaat.

Ik heb het nu bedraad getest met de nieuwsgroepen (Eweka) en diverse snelheidtests op internet speedtest.bbned.nl en speedtest.net. Het valt allemaal zwaar tegen.
De modem is wederom compleet dichtgetimmerd en heeft dezelfde menuconfig als degene behorende bij het 20 mbit pakket. Volgens de monteur trainde de modem in met 50 mbit, dus ik dacht verheugd aan een snelheid om en nabij de 6 mb. Helaas komt hij niet verder dan ca. 4 mb. Dat betekend een snelheid van ca. 30 mbit. Mogelijk wordt Fiberspeed ook 'gecapped' maar dat kan ik helaas nog niet traceren. De upload is wel behoorlijk, zo'n 4 mb.

Ik ga het de komende dagen uitgebreider testen en zal hier de resultaten vermelden.
Je weet wel dat Eweka maximaal 40 mbit/s per ewekaabbo haalt? Ik ben wel benieuwd naar een test met een bestand zoals:

http://www2.tele2.nl/100mb.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
freedzed6 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:44:
[...]

Je weet wel dat Eweka maximaal 40 mbit/s per ewekaabbo haalt? Ik ben wel benieuwd naar een test met een bestand zoals:

http://www2.tele2.nl/100mb.bin
Eweka gaat tot 50 mbit/s, haal hier zo'n 30 mbit/s.
Op speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/606547611.png

http://www2.tele2.nl/100mb.bin haal ik ca. 20 mbit/s

En dat allemaal op ca. 300 meter van de centrale, waarbij de modem intraint op ca. 50 mbit/s.

Inmiddels zag ik dat er een apart topic is geopend voor Fiberspeed:
Tele2 Fiberspeed 60 Mbps Ervaringen

Ik schakel daarnaartoe over

[ Voor 20% gewijzigd door henk26 op 29-10-2009 21:09 . Reden: toevoeging topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Ik heb een probleem met mijn tele2 modem davolink Internet & Bellen.

Sinds kort doen de lan poorten op het modem het niet meer, erg vervelend omdat mijn PC zolder staat en wireless niet top is boven.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd.
- de kabel getest die naar boven loopt. (Laptop beneden PC boven kan dan gewoon bestanden delen)
- de laptop rechtstreek op modem aangesloten. ( 2 verschillende kabels getest)
- Alle instellingen na gekeken kan niks vinden.
- Modem gereset, aan/uit gedaan niks heeft effect.

De lampjes op het modem en PC branden wel, de PC verstuurd ook gewoon informatie maar ontvangt niks.
Dus ik krijg gewoon geen IP van het modem.

Het modem is trouwens iets van 3jaar oud, 1keer ingesteld en heeft altijd als een zonnetje gelopen. :)

Gelukkig doet het wireless nog wel dus heb nog wel internet. (maar snelheid is kwalitatief uitermate teleurstellend)

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1849 meter.
Das bijna 2KM :D

Ik haal omgerekend 1.1MB p/s voor het telfort tot 20mbit internet. Ik zat al te denken of ik niet beter mijn oude vertrouwde Concepts ICT modem erin kon pluggen, omdat die veel betere snelheden behaalde dan de standaard geleverde modems. I.e met zelfs 900 meter afstand had ik ruim 2MB p/s gehaald. Wellicht traint het modem net iets anders in, of komt het gewoon niet goed met die snelheid :P

Verder wel prima te spreken over de verbinding. Kan een SSH sessie dagenlang aan hebben staan zonder dat de boel eruit knikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte ruudjuhnl

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Krijg net sms van mijn pa: de tv en internet liggen er uit. kan jij ff kijken of er wat op het internet staat over een storing?
Ga ik kijken op tele2.nl; De hele storings pagina is offline. http://se.tele2.nl/klantenservice/mededelingen2.html
Het frame daar binnenin wil niet laden. Lijkt me duidelijk dus xD

Overigens: omgeving Deventer gaat het om.

[ Voor 6% gewijzigd door Magnetic_Man op 05-11-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte rob1n

Webservice Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Die nieuwe commercial met nieuwe settopbox en HDTV, welke vanaf februari 2010 geleverd gaan worden. Weet iemand of het ook voor bestaande klanten mogelijk wordt om over te stappen?

• krizzziz
koen schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:41:
Die nieuwe commercial met nieuwe settopbox en HDTV, welke vanaf februari 2010 geleverd gaan worden. Weet iemand of het ook voor bestaande klanten mogelijk wordt om over te stappen?
Nieuwe Commercial gespot? Zie er nog niks over staan op www.tele2.nl.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ja dit is mogelijk zie hier.
kRiZzZiZ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:38:
[...]

Nieuwe Commercial gespot? Zie er nog niks over staan op www.tele2.nl.
Ik wel hoor gisteren of eergister nog gezien onder 'Internet, Bellen en tv' op de Tele2 site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Hmm, 2 jarig contract en het blijft bij 20MB/s. Daar moet ik wel even over nadenken.

Ik hoop wel op een snellere settopbox, die huidige decoder voor tv is eigenlijk te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan overstappen en dan gaat een nieuw 2 jarig contract in.
De gereserveerde mb's voor TV worden er 3 ipv 6.
Zappen wordt sneller en interactiever, iig dat is me telefonisch verteld.
Het is wel een tientje duurder dan het eerdere alles in 1 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aww nog meer mensen problemen met de verbinding de laatste tijd?

Op de modem brand alles gewoon goed en ook de tv werkt perfect, maar het internet ligt er (draadloos en bedraad) om de minuut uit. Soms kan ik een paar dagen weer fatsoenlijk internetten maar nu is het weer beurt.(gelderland)

Zie verder niets op de storingen lijst van Tele 2 en na een belletje met tele2 werdt er naar heel veel "uhmmm en dit en dit?" maar gezecht dat er in de buurt inderdaad storingen zijn en dat het die dag nog opgelost zou worden (2 weken geleden).. Maar nu werkt het internet weer sporadisch tegen!

Mensen met het zelfde probleem? of eventueel, wat zou er hier een probleem kunnen zijn? De modem is al een aantal keren gereset maar verder zou ik niet anders weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

KroeT

[...]

Ik lees op verschillende plaatsen dat wake-on-lan (wol) vanaf een extern adres wordt geblokkeerd door het Tele2-modem. Het werkt bij mij inderdaad niet, met een 20mbit inclusief telefonie abonnement.
Ik heb gebeld met de klantenservice, maar daar kende men de term niet. De jongen die ik aan de lijn had snapte er niets van en, hoewel hij erg aardig was, hij kwam niet verder dan 'als u zegt dat wij iets blokkeren dan geloof ik u, het zal dan ook een heel gevaarlijke dienst zijn.'
Weten jullie of wol op afstand geblokkeerd wordt door Tele2?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Largo schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 21:32:
[...]

Hmm, 2 jarig contract en het blijft bij 20MB/s. Daar moet ik wel even over nadenken.

Ik hoop wel op een snellere settopbox, die huidige decoder voor tv is eigenlijk te traag.
Helemaal mee eens! Zodra er 60mbps snelheden mogelijk zijn dan ga ik overstappen.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

KroeT schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:52:
Ik lees op verschillende plaatsen dat wake-on-lan (wol) vanaf een extern adres wordt geblokkeerd door het Tele2-modem. Het werkt bij mij inderdaad niet, met een 20mbit inclusief telefonie abonnement.
Ik heb gebeld met de klantenservice, maar daar kende men de term niet. De jongen die ik aan de lijn had snapte er niets van en, hoewel hij erg aardig was, hij kwam niet verder dan 'als u zegt dat wij iets blokkeren dan geloof ik u, het zal dan ook een heel gevaarlijke dienst zijn.'
Weten jullie of wol op afstand geblokkeerd wordt door Tele2?
Heb je de juiste port-trigger aan staan. VPN naar m'n werk werkte pas naa het instellen van de juiste port-triggers (en niet zo zeer de port forwards...).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Dank voor de tip. Gek genoeg werkt VPN uitstekend na het forwarden van de juiste ports. Ik heb het port-triggeren net even geprobeerd. Helaas maakt het in mijn geval voor WoL geen verschil.

Ik lees op wikipedia het volgende:

The disadvantage of port triggering is that it only allows one client on the network to supply a particular service that uses a particular incoming port. Port triggering is unsuitable for putting servers behind a NAT router because it relies on the computer to make an outgoing connection before it can receive incoming ones;

Bij WoL initieert mijn computer natuurlijk niets, het eerste signaal komt van buitenaf. Heeft zo'n port-trigger dan wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Je kan ook even de klantenservice bellen, zij kunnen in het modem een dmz ingeven misschien dat wol dan wel werkt.

En als ze dmz niet willen aanzetten omdat ze het misschien niet weten. Vraag dan naar de procedure voor wat te doen als VPN niet werkt. Of zeg gewoon wat de medewerker moet doen
advanced-> nat-> DMZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
Dewaterweg schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:31:
Je kan ook even de klantenservice bellen, zij kunnen in het modem een dmz ingeven misschien dat wol dan wel werkt.

En als ze dmz niet willen aanzetten omdat ze het misschien niet weten. Vraag dan naar de procedure voor wat te doen als VPN niet werkt. Of zeg gewoon wat de medewerker moet doen
advanced-> nat-> DMZ
Of je doet het zelf gewoon even?
Veel makkelijker dan de klantenservice lastig vallen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
EDIT schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:34:
[...]

Of je doet het zelf gewoon even?
Veel makkelijker dan de klantenservice lastig vallen :Y)
volgens mij kan je dat als klant zelf niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:17
Ik kan gewoon een DMZ host instellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT

KroeT

[...]

Ja, dat lukt mij ook. WoL werkt dan alsnog niet, vandaar dat ik dacht dat er buiten het voor normale stervelingen zichtbare menu een blokkade bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 15:16
Achterin de decoder bevinden zich 2 USB poorten, je kan er randapparatuur in stoppen.

Maar waar moet ik dan aan denken? Kan ik er bv een externe hd in stoppen om bv films te kijken die op de externe hd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die bekend is met een probleem dat MSN idioot onstabiel is met een Tele2 verbinding? Alles anders lijkt prima te werken wat stabiliteit betreft. Denk bittorrent, gamen over Xbox live en browsen. Maar MSN is echt ongelofelijk hard aan het wegvallen. Soms eens per 5 minuten en nu bijna elke minuut.

Heb alles al geprobeerd, andere routers aan de tele2 modem (davolink), andere instellingen voor DHCP, LAN/bedraad, port forwarding, andere clients (mac osx, dus Adium/msn for mac). Ongeveer 2 maand geleden Tele2 gebeld en ze zouden de verbinding upscalen, maar het probleem is nog steeds aanwezig en lijkt alleen maar erger te worden.

Halp. :(

@MarkoAlmelo: Nee, dat is enkel om via USB online te komen, kan geen randapparatuur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24

DeFeCt

je wéét toch

Sinds het wifi gedeelte in het DV-2020 modem is "geautomatiseerd" heb ik het probleem dat mijn iPhone met grote regelmaat de verbinding verliest. Daarnaast is mijn bereik op zolder uiterst belabberd. Ik zou er dan ook graag een extra wifi router naast zetten in de hoop dat daarmee het signaal beter wordt. Nu las ik hier en daar dat er problemen zouden zijn met de Linksys WRT160N maar zie hier niks van terug op de Tele2 site.

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn en welk merk ik het beste kan gebruiken in combi met mijn DV-2020 modem

TIA

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Gebruik gewoon alleen het accespoint gedeelte van de router dan werkt het ten alle tijden. Op de site van tele2 zal er inderdaad geen informatie te vinden zijn om een andere router dan wel een router achter het modem te plaatsen dit is namelijk niet ondersteund.

Heb je trouwens al geprobeerd kanalen te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Dewaterweg schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:04:
Heb je trouwens al geprobeerd kanalen te wijzigen?
Kanaal wijziging nog niet geprobeerd, is er 1 kanaal dat aan te bevelen valt?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Kanaal 5 tot 7 werken meestal het beste merk ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 09:29
Iemand al eens een defecte decoder gehad??

Wilde net tv kijken, maar het stanby lampje bleef rood, kon hem niet meer aanzetten.
Helpdesk gebeld de gebruikelijke dingen getest, werkte niet, wordt hopenlijk morgen teruggebeld door technische dienst. ( waarom weet ik ook niet, de decoder is gewoon kapot )

Probeerde hem net weer in het stopcontact te steken en nu brandt zelfs het standby lampje niet meer.

Ik hoop wel dat ik voor zondag een nieuwe heb anders mis ik Barcalona - Real Madrid.

Stel dat de technische dienst mij morgen niet terugbeld en ik ben zo gek om een decoder van marktplaats te plukken, werkt deze dan bij mij?
Of hebben ze allemaal hun unieke ID?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:50:
Iemand al eens een defecte decoder gehad??

Wilde net tv kijken, maar het stanby lampje bleef rood, kon hem niet meer aanzetten.
Helpdesk gebeld de gebruikelijke dingen getest, werkte niet, wordt hopenlijk morgen teruggebeld door technische dienst. ( waarom weet ik ook niet, de decoder is gewoon kapot )

Probeerde hem net weer in het stopcontact te steken en nu brandt zelfs het standby lampje niet meer.

Ik hoop wel dat ik voor zondag een nieuwe heb anders mis ik Barcalona - Real Madrid.

Stel dat de technische dienst mij morgen niet terugbeld en ik ben zo gek om een decoder van marktplaats te plukken, werkt deze dan bij mij?
Of hebben ze allemaal hun unieke ID?
bel heel snel terug naar de klantenservice, uit me hoofd is een blijvend standby lampje het signaal dat de decoder stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Dewaterweg schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:15:
[...]

bel heel snel terug naar de klantenservice, uit me hoofd is een blijvend standby lampje het signaal dat de decoder stuk is.
Bedankt voor je tip!!

Kreeg een aardige gozer aan de lijn en die stuurde hem vandaag nog op!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Geen dank, ik had namelijk laatst zelf een klant aan de telefoon met hetzelfde probleem vandaar dat ik het wist.

• mjl

mjl

Ugh

DeFeCt schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:47:
Sinds het wifi gedeelte in het DV-2020 modem is "geautomatiseerd" heb ik het probleem dat mijn iPhone met grote regelmaat de verbinding verliest. Daarnaast is mijn bereik op zolder uiterst belabberd. Ik zou er dan ook graag een extra wifi router naast zetten in de hoop dat daarmee het signaal beter wordt. Nu las ik hier en daar dat er problemen zouden zijn met de Linksys WRT160N maar zie hier niks van terug op de Tele2 site.

Ik vraag me af wat de ervaringen zijn en welk merk ik het beste kan gebruiken in combi met mijn DV-2020 modem

TIA
op zich simpel:

- Snelle router kopen (DIR-855 bijv ;) ). Maar een asus WL-520GC/UG met dd-wrt er op werkt ook erg goed.

- De WAN aan je modem koppelen

- In je router de WAN een ip geven in de sub-range van de DHCP van je modem zolang je laatste getal van je IP maar niet in de range van de DHCP zit ... (Bijv LAN IP modem: 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0 en DHCP sever op modem 192.168.0.8-192.168.0.16 dan WAN van de router op 192..168.0.100, 255.255.255.0 en gatway op 192.168.0.1)

- LAN kant van je router zelf configureren. Neem een ander subnet en andere sub-ip range (bijv 255.255.0.0 en 192.168.1.xxx

- stel op je modem nog even in dat het WAN IP van je router (192.168.0.100) als DMZ fungeert. Port forwarding gat dan dus in de router.

- eventueel port triggers instellen op je modem indien je VPN verbinding dat nodig heeft.

- WiFi van je modem uitzetten ;)

Zou zo ongeveer moeten werken ...

-------

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Dank voor de uitgebreide uitleg! Gaan we mee aan de slag :)

Flickr

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met een andere antenne op de DV201 of DV2020?
Op dealextreme kwam ik er een aantal tegen voor weinig…maar veel reacties zijn niet al te positief.

Vaste antenne:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25031

Losse antenne met 80cm kabel:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27187

Meer resultaten:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.sma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:06:
Heeft iemand hier ervaring met een andere antenne op de DV201 of DV2020?
Op dealextreme kwam ik er een aantal tegen voor weinig…maar veel reacties zijn niet al te positief.

Vaste antenne:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25031

Losse antenne met 80cm kabel:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27187

Meer resultaten:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.sma
Voor die 3 euro voor een antenne met kabeltje kan je weinig een buil vallen lijkt me ....

Jammer ik kan er geen antenne vinden die voor 2.5 & 5 GHz werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door mjl op 27-11-2009 09:34 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
henkyyyyyyy schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:34:
[...]

Bedankt voor je tip!!

Kreeg een aardige gozer aan de lijn en die stuurde hem vandaag nog op!! _/-\o_
Hmmm ik was weer eens te snel met blij zijn ;)
Krijg ik vandaag een telefoontje van de technische dienst, of ik weer wat wilde proberen met mijn decoder :(
Ik vertelde dat ik al een nieuwe opgestuurd kreeg, maar dat ging volgens die man niet. Er zou een monteur langskomen die hem dan zou omruilen!! WTF????
Wordt eerst nog door de monteur gebeld!

Dus zondag geen Barcelona - Real Madrid voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
kan je je postcode en huisnr hier neer zetten dan kan ik ff kijken of der wat verstuurd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Dewaterweg

Ahh, een Tele2 medewerker. Weet het Webcareteam dat je buiten aan het spelen bent... ;) ... 8)

Trouwens, het valt mij op dat de laatste weken men steeds weiniger ziet van het Webcareteam.
Hebben ze huisarrest gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
ik doe het op persoonlijke titel wil graag me mede tweakers helpen indien dat kan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Dewaterweg schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:19:
kan je je postcode en huisnr hier neer zetten dan kan ik ff kijken of der wat verstuurd is
Thanks!!

[ Voor 102% gewijzigd door henkyyyyyyy op 27-11-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dewaterweg schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:41:
ik doe het op persoonlijke titel wil graag me mede tweakers helpen indien dat kan natuurlijk ;)
Mijn zegen heb je. Carry on... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Er staat idd dat er een decoder wordt verstuurd maar dat er eerst contact wordt gezocht met u.
Waarom dit gedaan is weet ik zelf ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Dewaterweg op 27-11-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Dewaterweg schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:23:
[...]

Er staat idd dat er een decoder wordt verstuurd maar dat er eerst contact wordt gezocht met u.
Waarom dit gedaan is weet ik zelf ook niet.
Oke dank je wel voor de moeite!! _/-\o_

Net 1 minuut geleden is er naar mij gebeld door een monteur(?) dat hij dinsdag komt om de decoder om te ruilen.

Zondag maar proberen om een stream te vinden.

Zou je mijn postcode en huisnr weg willen halen in de quote aub ;)

[ Voor 7% gewijzigd door henkyyyyyyy op 27-11-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57
Hotmail blokkeert Versatel?

In 2008 had ik hier regelmatig last van en nu steekt het weer de kop op.
Het lijkt er op dat mail van mijn zonnet/versatel emailadres wordt geweigerd door Hotmail.

Hi. This is the qmail-send program at smtp7.versatel.nl.
Remote host said: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons.

Uitgebreider:

Hi. This is the qmail-send program at smtp7.versatel.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.
---------------------------------------------------------------------
<geadresseerde@hotmail.com>:
Connected to 65.55.37.72 but sender was rejected.
Remote host said: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support

--- Below this line is a copy of the message.

Return-Path: <afzender@zonnet.nl>
Received: (qmail 7821 invoked by uid 0); 29 Nov 2009 19:54:18 -0000
Received: from mijnomgekeerdeipadres.adsl2.static.versatel.nl (HELO mijnpcnaam) ([mijnipadres])
(envelope-sender <afzender@zonnet.nl>)
by smtp7.versatel.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for < >; 29 Nov 2009 19:54:18 -0000
From: etcetera

Komt dit bij jullie ook voor? Zo ja welke server/domein betreft het dan (smtp7.versatel.nl)?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnoz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 14:14
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:32:
Iemand die bekend is met een probleem dat MSN idioot onstabiel is met een Tele2 verbinding? Alles anders lijkt prima te werken wat stabiliteit betreft. Denk bittorrent, gamen over Xbox live en browsen. Maar MSN is echt ongelofelijk hard aan het wegvallen. Soms eens per 5 minuten en nu bijna elke minuut.

Heb alles al geprobeerd, andere routers aan de tele2 modem (davolink), andere instellingen voor DHCP, LAN/bedraad, port forwarding, andere clients (mac osx, dus Adium/msn for mac). Ongeveer 2 maand geleden Tele2 gebeld en ze zouden de verbinding upscalen, maar het probleem is nog steeds aanwezig en lijkt alleen maar erger te worden.

Halp. :(

@MarkoAlmelo: Nee, dat is enkel om via USB online te komen, kan geen randapparatuur aan.
Ik heb zelf ook het probleem dat MSN heel erg onstabiel is met Tele2, ik ontvang sommige berichten niet en soms worden mijn berichten ook niet verstuurd, naast het constant uitvallen van MSN... Alles behalve MSN werkt heel goed... Ik zou graag wat meer willen weten hier over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand issues met de snelheid de laatste periode?

Ik haal nog maar net 8Mbit (900 ~1000KB) ipv 1.2MB. (10mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijnoz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:16:
[...]

Ik heb zelf ook het probleem dat MSN heel erg onstabiel is met Tele2, ik ontvang sommige berichten niet en soms worden mijn berichten ook niet verstuurd, naast het constant uitvallen van MSN... Alles behalve MSN werkt heel goed... Ik zou graag wat meer willen weten hier over!
Inderdaad, ik heb tot dusver weinig te klagen over de snelheid. Ping is soms nog wel eens discutabel, helemaal met Xbox Live (denk CoD), maar heb erger gehad. Maar dat gedoe met MSN. De ene dag lijkt het opgelost, de andere dag 2x zo hard terug te komen. Iemand van Tele2 die hier antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:02:
[...]

Inderdaad, ik heb tot dusver weinig te klagen over de snelheid. Ping is soms nog wel eens discutabel, helemaal met Xbox Live (denk CoD), maar heb erger gehad. Maar dat gedoe met MSN. De ene dag lijkt het opgelost, de andere dag 2x zo hard terug te komen. Iemand van Tele2 die hier antwoord op kan geven?
Zover ik weet heb ik buiten dit topic er nog niet echt over gehoord.
Ook thuis met mijn eigen Tele2 verbinding werkt msn goed.

P.s deed jij niet iets met boeskool lan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 07:15:
Iemand issues met de snelheid de laatste periode?

Ik haal nog maar net 8Mbit (900 ~1000KB) ipv 1.2MB. (10mbit).
Precies hetzelfde probleem hier (omg R'Dam), paar weken geleden is het contract verlengd en sindsdien is de snelheid steeds minder aan het worden (eerst 1553 kB/s nu 1100/1200). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
rijsbol schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:06:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier (omg R'Dam), paar weken geleden is het contract verlengd en sindsdien is de snelheid steeds minder aan het worden (eerst 1553 kB/s nu 1100/1200). 8)7
Heb je dit de hele dag of vooral 's avonds na zeg 16 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
freedzed6 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:13:
[...]

Heb je dit de hele dag of vooral 's avonds na zeg 16 uur?
De gehele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 18:34
hmmm... heb zojuist mn pa's Tele2 weer aangesloten na een verhuizing (dus had de afgelopen week geen verbinding om te vergelijken), maar ook die kwam niet verder dan 900 kB/s. Was voorheen 1500 kB/s (naar eigen zeggen).
Ook in dit geval R'dam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet per dagdeel, immer constant *900KB*.

Verschillende speedtests, unlimited usenet abbo, modem zo nu en dan herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
Geen idee of ik dit hier mag plaatsen of een apart topic er voor aan moet maken, maar ik probeer het gewoon eerst zo :)

Ik heb sinds een tijd Tele2 internet (20mbit) en ben er op zich best tevreden mee. Ik ben vandaag even begonnen met het experimenteren voor het bereiken van mijn thuisservertje (http, ftp, ssh) van buitenaf. Het lijkt er alleen op alsof het portforwarden totaal niet werkt op mijn Davolink.

Ik ga via mijn modem -> NAT -> Virtual Servers: IP van mijn server, 21 - 21 TCP 21 - 21. In mijn beleving zou dit poort 21 (van buitenaf) moeten forwarden naar mijn server. Ook geprobeert: 2222 - 2222 TCP 22 - 22 (wat volgens mij poort 2222 zou moeten forwarden naar poort 22 op mijn server). Beiden geven timeouts.
Ook geprobeert: DMZ Host instellen. Maakt geen fluit uit

Zonet ook gebeld met klantenservice in de hoop dat er gewoon iets sufs fout stond, krijg ik eerst de reactue "U klinkt alsof u er heel veel verstand van heeft" na het vragen waarom mijn portforwarding niet werkt. In de herhaling geprobeert het uit te leggen via de 'taal' van de webinterface (Bij mijn netwerk instellingen kan ik virtuele servers instellen, maar dit werkt niet), wederom een kreet in de zin van "whuh?!", daarna 5 minuten gewacht omdat mevrouw het bij haar collega ging navragen om daarna bij mij terug te komen met de melding van: "Sorry meneer, dit is een niet ondersteunde functie, ik adviseer u om te googlen".. Met andere woorden, dead end

Is dit een bekend probleem of doe ik gewoon iets doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:55

KL643

beeldaandemuur

Ben gisteren ook even bezig geweest met poorten openen. Dacht in het begin dat ik gek werd want ik kreeg het maar niet voor elkaar |:( maarrrrr het volgende is het geval...open gewoon je poorten via NAT/Virtual Servers poort nummer opgeven en juiste IP en check het daarna via een ander netwerk (van de buren bijvoorbeeld) en dan moet het gewoon werken. Via je eigen netwerk controleren werkt gewoon niet! Voorheen (Online) kon ik mijn Qnap NAS bereiken via dns naam op mijn eigen netwerk...dit werkt niet bij Tele2.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit kan ik bevestigen...
Dit modem ondersteund het niet om je eigen externe ip adres te benaderen in je interne netwerk...
Dus altijd even testen vanaf een andere verbinding (buren...telefoon..werk)
Intern dus altijd je interne ipadres gebruiken, eventueel je host bestand aanpassen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:33:
Dit is niet per dagdeel, immer constant *900KB*.

Verschillende speedtests, unlimited usenet abbo, modem zo nu en dan herstart.
Bel ze eens om te vragen of je line sync ook rond die waardes zit want anders is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drak0z
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02-2015
@KL643, TripleQ
Dit heb ik zowaar al geprobeert. Heb een coloc bak staan waar linux op draait. Heen ssh'en vanaf mijn eigen pc, en dan terug ssh'en, als het goed is naar de server, geeft ook een time-out. Ik heb het gevoel alsof het hele NAT verhaal uitstaat op mijn modem?

*update* Ik heb letterlijk niks gedaan (nouja okay, ben even naar beneden gelopen en heb een biertje gepakt) en ineens kan ik connecten naar mijn lokale server vanaf mijn coloc bak.. Apart?!

[ Voor 26% gewijzigd door Drak0z op 06-12-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:12:
[...]

Zover ik weet heb ik buiten dit topic er nog niet echt over gehoord.
Ook thuis met mijn eigen Tele2 verbinding werkt msn goed.

P.s deed jij niet iets met boeskool lan?
Back in the days ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
Zojuist Tele2 aan de telefoon gehad:
- wijkcentrale is dichtbij genoeg, modem hangt dichtbij het isra-punt (<2 meter)
- 900 kb/s is meer dan hun minimale eis (600kb/s voor 20mbps abo's)
- wél vreemd dat mn upstream niet op de max intraint
- buren (met hetzelfde abo) trekken 11,6mbps (hier 8,6), maar wél met volledige upstream
- géén storingen bekend in of rond Rotterdam

kortom: "Niets aan te doen meneer, wij voldoen aan onze verplichtingen. Misschien blijkt er tóch een storing te zijn die in de toekomst opgelost wordt. Succes!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zo, daar ben je vet mee!
Fijn dat de klantenservice altijd bereid is om een stapje extra te doen... >:)

Misschien dat Devian iets kan doen. Die werkt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 22:09
Blackbird-ce schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:37:
- wijkcentrale is dichtbij genoeg, modem hangt dichtbij het isra-punt (<2 meter)
- buren (met hetzelfde abo) trekken 11,6mbps (hier 8,6), maar wél met volledige upstream

kortom: "Niets aan te doen meneer, wij voldoen aan onze verplichtingen. Misschien blijkt er tóch een storing te zijn die in de toekomst opgelost wordt. Succes!"
Morge!

Ben welliswaar niet Devian, maar ik werk er ook :+
Wel als bijbaantje naast mijn studie. (Parttime)
Werk mijn tech.

Kan wel even voor je kijken wat er aan de hand is. Als je tot morgen avond kan wachten, wil ik best even gaan kijken hoe en wat. Heb je mischien PC+huisnummer voor me dan?

Ik lees het wel op school.
(en nu moet ik men trein halen ........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu tevreden met tele2 eindelijk geen problemen meer.

Enige nadelen is dat deze provider enorm hoge pings heeft met gamen zelfs op NL servers.

GAMERS: NEEM GEEN TELE2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Lijkt er op dat er iets mis is met je isra of in de verdeelkast in je straat (aangezien je buren snellere verbinding hebben), eens alle aansluitingen doorlopen (ook de schroefjes aan de draadjes van de non - user kant).

Ik heb al eens m'n buurman geholpen, bleek dat het koper aan de onderkant van de SRA (KPN kant) niet goed vast zat. Na de draadjes even schoonmaken (oxydatie) en goed vastsetten in de schroefklemmetjes was het meteen succes!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
SpicyVokda schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:08:
[...]
Morge!

[...]

Kan wel even voor je kijken wat er aan de hand is. Als je tot morgen avond kan wachten, wil ik best even gaan kijken hoe en wat. Heb je mischien PC+huisnummer voor me dan?
Je hebt mail :-)
mjl schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:08:
[...]
Lijkt er op dat er iets mis is met je isra of in de verdeelkast in je straat (aangezien je buren snellere verbinding hebben), eens alle aansluitingen doorlopen (ook de schroefjes aan de draadjes van de non - user kant).
Het is semi-nieuwbouw (nieuwe woningen gemaakt van oude garageboxen onder een flat). ISRA-punt is dus ook compleet nieuw. Mag toch aannemen dat die nog wel een beetje netjes in elkaar zit. Geloof eerder dat het in een verdeeldoos/wijkcentrale zit, ook gezien enkele andere klachten over 900k/sec in omgeving R'dam...
Wie weet wat Szaby kan achterhalen. Ik wacht met spanning af :-)

(bedankt voor het meedenken overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnoz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 14:14
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:02:
[...]

Ik zit zelf in stadsveld, Enschede - Misschien dezelfde locatie?
Ik heb sinds anderhalf maand internet van Tele2, maar MSN heeft het nooit goed gedaan. Ik ben de laatste 2 weken het gaan testen - blijkt dat ports forwarden geen zin heeft, port triggering hetzelfde verhaal.
Miraculeus werkt alles heel goed als ik mijn laptop als DMZ instel... Denk ik stiekem toch dat het aan het portforwarden ligt? Ik snap niet waarom het modem het wel zou blocken bij mij, maar niet bij andere tele2 klanten?
Ik weet er aardig wat van, maar dit is echt apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Drak0z schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:09:
Ik ga via mijn modem -> NAT -> Virtual Servers: IP van mijn server, 21 - 21 TCP 21 - 21. In mijn beleving zou dit poort 21 (van buitenaf) moeten forwarden naar mijn server. Ook geprobeert: 2222 - 2222 TCP 22 - 22 (wat volgens mij poort 2222 zou moeten forwarden naar poort 22 op mijn server). Beiden geven timeouts.
Ook geprobeert: DMZ Host instellen. Maakt geen fluit uit

Is dit een bekend probleem of doe ik gewoon iets doms?
Ja echt je doet iets onwijs doms!! :+ neehoor ...
Kijk hier eens ->

http://portforward.com/

Wat zijn je linesync waardes(down stream), heb je dat gevraagd? Mischien kan Szaby dat even melden?
ps: met een ADSL2+ modem kan je dit zelf ook testen en uitlezen.

[ Voor 30% gewijzigd door freedzed6 op 07-12-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
freedzed6 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:50:
[...]
Wat zijn je linesync waardes(down stream), heb je dat gevraagd? Mischien kan Szaby dat even melden?
ps: met een ADSL2+ modem kan je dit zelf ook testen en uitlezen.
Niet om gevraagd.
Is door de eindgebruiker niet te zien met een Davolink DV-201AMR, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Blackbird-ce schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:09:
[...]

Niet om gevraagd.
Is door de eindgebruiker niet te zien met een Davolink DV-201AMR, toch?
Klopt maar een medewerker kan dit wel zien en ook een modem die het ADSL2+ ondersteund kan je aan de lijn hangen. Je hebt dan wel geen diensten maar de line sync is dan wel af te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
mjl schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:08:
[...]

Ik heb al eens m'n buurman geholpen, bleek dat het koper aan de onderkant van de SRA (KPN kant) niet goed vast zat. Na de draadjes even schoonmaken (oxydatie) en goed vastsetten in de schroefklemmetjes was het meteen succes!
Bovenstaand mag nooit door een klant gedaan worden. Op het moment dat de klant zelf hier mee bezig gaat kan er een verzegeling verbroken worden. Mocht er in het ergste geval schade komen door het loshalen van de KPN zijde dan rekent KPN hier +/- 150EUR reparatie kosten voor.

Ook wij vanuit Tele2 mogen i.o.m KPN dit niet meer aan onze klanten vragen, hier zal altijd een KPN monteur voor aangestuurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijnoz schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:35:
[...]

Ik zit zelf in stadsveld, Enschede - Misschien dezelfde locatie?
Ik heb sinds anderhalf maand internet van Tele2, maar MSN heeft het nooit goed gedaan. Ik ben de laatste 2 weken het gaan testen - blijkt dat ports forwarden geen zin heeft, port triggering hetzelfde verhaal.
Miraculeus werkt alles heel goed als ik mijn laptop als DMZ instel... Denk ik stiekem toch dat het aan het portforwarden ligt? Ik snap niet waarom het modem het wel zou blocken bij mij, maar niet bij andere tele2 klanten?
Ik weet er aardig wat van, maar dit is echt apart.
Hengelo, centrum. Ik heb nu iets anders getest na weer wat Googlen. Begonnen om (wat ik hier las) de router die aan de Davolink hangt in DMZ te zetten. Daarna ipv6 uitgezet en m'n MacBook Pro pram gezapped. Vandaag tot nu toe geen dc's. Maar we juichen niet te vroeg.
Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2