Hmmmm....bijzondere ervaring met Tele2. Ik heb mezelf over laten zetten van Internet Plus Bellen 8Mbit naar Tele2 met bellen TOT 20 Mbit. Heel netjes overal bevestigingen van gekregen via mail SMS en op de website.
Geplande opleverdatum de 27ste. Modem verstuurd op de 22ste. Daar is niets mis mee, prima planning. Modem was netjes op de afgesproken tijd binnen. Briefje er bij dat ik het niet voor de geplande datum moet installeren. Begrijpelijk omdat tot die tijd ik het KPN signaal nog heb en nog niet het Tele2 signaal.
Het probleem was echter dat mijn Experia box plotseling niet meer online was. Ik dacht: het zal toch niet? en ik hing het modem van Tele2 er aan. Veel geknipper van lampjes en Bingo! ik was online via Tele2, 4 dagen voor de afgesproken datum vlot werk, ik heb er geen probleem mee. Maar iemand die er geen kijk op heeft raakt in paniek en belt de KPN.
Tikje langzaam, dat wel hooguit 7 Mbit, ik zit wel ver van de centrale, (2400 meter) maar dit is wel erg langzaam. Het echte probleem is echter dat ik geen telefoon meer heb want die doet het dus niet.
Helpdesk gebeld en die gaven door dat ik nog geen signaal kon hebben want het was nog niet opgeleverd. Euh...wat zegt u? Ik werk wel via Tele2 dat kan ik aan het IP adres zien. Oh nu ja, dan heeft er iemand te snel gewerkt. En hoe nu met de telefoon? Onbegrip aan de andere kant, u sluit de telefoon toch gewoon aan via de splitter? Nee, dat gaat niet want ik bel al jaren via internet en heb dus geen analoog signaal. Of hebben jullie me soms terug gezet op analoog?
Nee, dat hadden ze niet gedaan maar de oplossing was eenvoudig: geen probleem, daar gebruikt u tijdelijk de Experia box voor. Euhh...dat gaat niet werken, want ik kom niet online met dat ding. Bovendien zie ik me nog niet twee ADSL modems op één lijn aansluiten.
Tja...toen wist hij het ook niet meer. Gewoon wachten tot de 27ste was zijn antwoord
Zucht dat liep bij de helpdesk van de KPN toen ik ze nodig had voor een storing een stuk beter. Maar ja, die is dan ook 2 keer zo duur
[
Voor 8% gewijzigd door
Ortep op 24-10-2009 14:16
]