[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:52

mjl

Ugh

Devian schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:40:
[...]

Bovenstaand mag nooit door een klant gedaan worden. Op het moment dat de klant zelf hier mee bezig gaat kan er een verzegeling verbroken worden. Mocht er in het ergste geval schade komen door het loshalen van de KPN zijde dan rekent KPN hier +/- 150EUR reparatie kosten voor.

Ook wij vanuit Tele2 mogen i.o.m KPN dit niet meer aan onze klanten vragen, hier zal altijd een KPN monteur voor aangestuurd moeten worden.
Tja, gevalletje eigen risico dus... bij de ISRA's die bij ons in de buurt hangen kun je gewoon bij beide zijden zonder zegels te verbreken, en ff checken of de schroefjes goed vastzitten lijkt me toch geen halszaak en voor tweakers met een beetje gezond verstand prima te doen (dit is tenslotte tweakers en geen Tele2 forum). Maar goed als Tele2 medewerker moet je bovenstaande natuurlijk even melden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mjl op 08-12-2009 11:50 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Vanwege altijd-gedoe-met-Online zit ik eens naar Fiberspeed van Tele2 te kijken.

Ik weet dat mijn centrale hiervoor geschikt is, en ik lees op diverse plaatsen zaken als:
De afstand van uw woonhuis tot de wijkcentrale, de kwaliteit van de koperlijnen, drukte op het internet: dat zijn allemaal factoren die op de uiteindelijke snelheid van toepassing zijn. Maar Tele2 garandeert dat iedereen die op een afstand tot 1,5 km vanaf de wijkcentrale woont, een minimale downloadsnelheid van 45 Mbit/sec.
Kijk, dat klinkt goed, aangezien:
quote: bbned postcode db
Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1203 meter.
*O*

Maar de Tele2 postcodecheck zegt dat het helaas niet beschikbaar is.

Als ik een andere postcode inklop die dichter bij dezelfde centrale zit kan 'ie wel.

Hanteert Tele2 een andere afstandsmeting tot de centrale dan bbned? Weet iemand dat toevallig?

Ik zou de helpdesk bellen, ware het niet dat ik aanneem dat die gasten dan gewoon hun schouders ophalen en zeggen dat hun schermpje zegt dat ik te ver van de centrale zit en dat het dus niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
m-m schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:13:
Maar de Tele2 postcodecheck zegt dat het helaas niet beschikbaar is.
hemelsbreed vs 'echte' afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakka680
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57
10 december verbinding opgeleverd gekregen. Van de beloofde 20mb krijg ik een 15.3mb lijn de upsnelheid is wel 1mb. Bij Demon en Compuserve is de lijn een jaar of 4-5 20mb geweest en dat was tot op het moment dat er 10 december een kpn'er (?) het heeft laten afknijpen op 15mb.

De modem is 1 grote ramp, ik ben op 149 euro afgegaan onder het motto dan zou die wel veel kunnen maar de functionaliteit die je krijg is zo'n beetje het minimum wat noodzakelijk is om te werken. Ik heb ook nergens gelezen (itt andere provider) dat je alleen met Tele2 modem kan werken. Meest krankzinnige is nog dat ze de DHCP niet instelbaar hebben gemaakt en dat het parentcontrol gedeelte ook foetsie is.

Op zoek naar de volgende provider dus want Tele2 komt hier niet meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Iets met even zoeken kan geen kwaad? 8)7

Bijvoorbeeld hier op GoT staat ergens in dit topic hoe jij je eigen router kunt gebruiken op de Tele2 lijn. Je krijgt enkel geen support meer van Tele2 er op.

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 11-12-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 01:14
Sinds vandaag ook tele 2 hier opgeleverd gekregen. Wat is nou het geval: draadloos maakt ie prima verbinding maar sluit ik m'n router, pc of laptop met een utp kabeltje aan... geen internet verbinding! Meerdere utp kabeltjes geprobeerd...ipconfig /release * en renew... noppes.
Iemand enig idee waarom draadloos werkt en LAN niet?

bovendien is de snelheid erg teleurstellend. (600kb/s... wat nou 20Mbit?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
LAN 3 of LAN 4 gebruiken van de router, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

KroeT

[...]

Want LAN 1 en 2 zijn, bijzonder genoeg, uitgeschakeld. Heb het toen ik nieuwe klant was ook gehoord van een helpdeskmedewerker.

Ik moet overigens regelmatig mijn modem resetten. Wireless blijft werken, maar de wired verbinding werkt dan niet meer. Ook geen statuslampjes naast de twee (op poort 3 en 4) aangesloten netwerkkabels... Zal ze maar eens gaan bellen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
LAN 1 en LAN 2 zijn gereserveerd voor de tv decoder. Onafhankelijk of je hem gebruikt of niet... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 14-12-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Majita schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:26:
Sinds vandaag ook tele 2 hier opgeleverd gekregen. Wat is nou het geval: draadloos maakt ie prima verbinding maar sluit ik m'n router, pc of laptop met een utp kabeltje aan... geen internet verbinding! Meerdere utp kabeltjes geprobeerd...ipconfig /release * en renew... noppes.
Iemand enig idee waarom draadloos werkt en LAN niet?

bovendien is de snelheid erg teleurstellend. (600kb/s... wat nou 20Mbit?!)
600 KB/s ligt aan de WLAN ( zoek eens op tcp optimizer + tele2 ) en check even port 3 of 4. Succes.

speciaal voor de luilakken:

http://tele2.gebruikers.e...d_id=140&pid=421#post_421

[ Voor 9% gewijzigd door freedzed6 op 14-12-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

KroeT schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:19:
Want LAN 1 en 2 zijn, bijzonder genoeg, uitgeschakeld. Heb het toen ik nieuwe klant was ook gehoord van een helpdeskmedewerker.

Ik moet overigens regelmatig mijn modem resetten. Wireless blijft werken, maar de wired verbinding werkt dan niet meer. Ook geen statuslampjes naast de twee (op poort 3 en 4) aangesloten netwerkkabels... Zal ze maar eens gaan bellen.
Dat is inderdaad raar, ik hoef echt nooit het modem te resetten, gebruik alleen geen wirels (apparte router...)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:55:
[...]

600 KB/s ligt aan de WLAN ( zoek eens op tcp optimizer + tele2 ) en check even port 3 of 4. Succes.

TCP-IP optimizer haalt weinig uit hoor, op een net 50 a 75KB per seconde meer. Niet dat je daar nu booming-tijdswinst mee haalt op bijv echt grote files.

Iemand een update voor dat topic in de TS met het versatel modem ? al die links zijn dood voor het modem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 20:30 ]

• ntongeren
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Ik ben serieus geïnteresseerd in de tele2 aanbieding met HD TV en harddisk. Echter deze wordt pas in februari 2010 geleverd; wat ik op zich vreemd vind. Ik vermoed zelf dat dit komt omdat ze wellicht de HD decoders nog niet hebben (mede omdat bijvoorbeeld de 'oude' handleiding nog op de site staat). Ik snap dan echter niet waarom ze nu al de actie hebben; waarom zouden ze deze dan niet 2 maand later starten?

Heeft iemand hier ideeën over?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ntongeren schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:19:
Ik snap dan echter niet waarom ze nu al de actie hebben; waarom zouden ze deze dan niet 2 maand later starten?

Heeft iemand hier ideeën over?
Ja, het omzetten van de ene ISP naar de andere duurt ongeveer 6 weken. Dan zitten er nu nog de kerstdagen tussen en als je dan even rekent ben je precies bij februari

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Ik heb iets mafs.

Ik wil een aansluiting verhuizen, maar als ik inlog op mijn tele2 en op verhuizen klik dan kan ik niks veranderen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:00:
Ik heb iets mafs.

Ik wil een aansluiting verhuizen, maar als ik inlog op mijn tele2 en op verhuizen klik dan kan ik niks veranderen. :/
Beetje laat maar, probeer eens een belletje.

Ik heb overigens ook iets mafs. Ik mag geen uitgaande mail meer doen. De user / pass klopt gewoon. Foutmelding 550 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

mace schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:00:
Ik heb iets mafs.

Moet je ook niet gebruiken...heeft mij 4 weken zonder internet bezorgd.

Gewoon bellen dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste week echt ongelooflijk veel gezeik met de verbinding weer. Wegvallend MSN, beroerde pings bij de vleet. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:17:
[...]

Beetje laat maar, probeer eens een belletje.

Ik heb overigens ook iets mafs. Ik mag geen uitgaande mail meer doen. De user / pass klopt gewoon. Foutmelding 550 dus.
Heb je bij uitgaande server waar een verificatie nodig is ook aangevinkt.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:37:
Ik heb de laatste week echt ongelooflijk veel gezeik met de verbinding weer. Wegvallend MSN, beroerde pings bij de vleet. Bah.
Daar heb ik ook bij vlagen last van en vandaag idd ook weer. Ik heb er al is over gebeld in het weekend, toen zou de technische dienst maandags terug bellen maar toen waren er geen problemen meer( om en nabij zwolle )

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_24_7
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ook ik heb de laatste tijd met mijn 20MB tele2 abonnement om de haverklap wegvallende verbindingen.

Typische voorbeelden:
MSN valt weg (of mis soms delen van gesprekken)
XFire gaat offline door wegvallende verbinding
Dc's bij online games
Radio streams zoals skyradio en radio2 (zowel de cam als alleen audio) gaan uit en gaan niet uit zichzelf verder.
Youtube filmpjes stoppen op een gegeven ogenblik en pas na page refresh of browser restart doet ie het weer.
Zelfs downloads via http lopen soms gewoon vast.

De verbinding heeft het hiervoor altijd gewoon goed gedaan (bekabeld netwerk) en er is niets recent gewijzigd. Ik had eerst een vermoeden dat het aan uTorrent lag, maar na het uitschakelen daarvan bleven de problemen gewoon bestaan. Router is al gereset maar haalt niets uit. Misschien maar eens een nieuwe zien te verkrijgen :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik heb een oud Zonnet adres en heb sinds de 26e geen e-mail meer ontvangen! Meer mensen met problemen?! :(

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:55:
[...]

Naar aanleiding van de problemen die ik de laatste weken heb met mijn internetsnelheid hier op het forum gekeken.

De snelheid die ik de laatste weken haal is zo 500KB/s. Van port 3 de kabel vanmiddag veranderd in port 4 en daarna behaalde ik ineens weer de snelheid die ik tot aan een paar weken geleden altijd behaalde van 1200KB/s.

Nu kom ik echter net thuis, pc aangezet en nu is de snelheid ineens weer gezakt naar de 500KB/s :?

Iemand een idee wat er mis gaat 8)7 ? Zou bijna denken dat ze bij tele2 de snelheid naar beneden halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
TripleQ schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:26:
Dit kan ik bevestigen...
Dit modem ondersteund het niet om je eigen externe ip adres te benaderen in je interne netwerk...
Dus altijd even testen vanaf een andere verbinding (buren...telefoon..werk)
Intern dus altijd je interne ipadres gebruiken, eventueel je host bestand aanpassen:)
Dit meen je niet. Een tijdje geleden mijn eigen server ingericht en ik maar testen en ik kon hem niet benaderen. De klantenservice gebeld die zeiden dit is een niet ondersteunende functie probeer google maar.
Zo over de zeik gegaan dat ik van heel dat tele2 zooitje af wil. En dan lees je hier gewoon een hele simpele oplossing wtf dit gaat echt helemaal nergens over dat hele tele2 niet. gelukkig loopt mijn abbo binnenkort af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Naar aanleiding van de problemen die ik de laatste weken heb met mijn internetsnelheid hier op het forum gekeken.

De snelheid die ik de laatste weken haal is zo 500KB/s. Van port 3 de kabel vanmiddag veranderd in port 4 en daarna behaalde ik ineens weer de snelheid die ik tot aan een paar weken geleden altijd behaalde van 1200KB/s.

Nu kom ik echter net thuis, pc aangezet en nu is de snelheid ineens weer gezakt naar de 500KB/s :?

Iemand een idee wat er mis gaat 8)7 ? Zou bijna denken dat ze bij tele2 de snelheid naar beneden halen :?
Overdag haal ik ook niet meer dan 900kb. na 10 s'avonds schiet die ineens omhoog na 1.5 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik nu opvallend vindt, maar dat is bij alle aanbieders van producten, is dat ze altijd interessante aanbiedingen hebben voor nieuwe klaten, maar als vaste klant doen ze weinig moeite je binnen te houden.

Ik heb op dit moment UPC tv + Royaal DVR = 16,50 + 6,50 (actie destijds)
Ik heb Tele2 20 mbit + bellen van 30 euro (6 maanden 15 euro)

Aangezien ik bijna een jaar Tele2 heb loopt het zaakje af. Het is voor mij persoonlijk veel interessanter om over te schakelen naar UPC met hun actie van 45 euro voor alles (+5 euro voor DVR).
Over een jaar zou ik dan weer een aanbieding van Tele2/ ISP kunnen nemen.

Waarom is dit toch altijd, waarom is het altijd interessant om over te schakelen, ook al ben je tevreden over je huidige aanbieder. Wordt er geen onderzoek gedaan naar de kosten van het binnenhalen van nieuwe klanten en het behouden hiervan.

Ik ben tevreden met mijn Tele2 verbinding, maar puur omdat het financieel aantrekkelijk is ga ik wel rondkijken of ik niet over kan schakelen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 13:03

KL643

beeldaandemuur

Ik had het zelfde maar dan bij Online....vandaar de "easy" overstap service gedaan naar Tele2. Behalve dat het bij de eerste keer aanmelden iets mis is gegaan (was niets bekend van de aanmelding) en dat mijn huidige telefoon nummer niet over gezet was.....en oh ja bijna vergeten...Online nog steeds geld van onze rekening haalt (uiteraard gestorneerd en rek nr Online geblokkeerd) ben ik nu een tevreden tele2 klant :)
Uiteindelijk ben ik nu weer iets goedkoper uit....en over een jaar zien we wel weer verder.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Viper® schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:43:

Waarom is dit toch altijd, waarom is het altijd interessant om over te schakelen, ook al ben je tevreden over je huidige aanbieder. Wordt er geen onderzoek gedaan naar de kosten van het binnenhalen van nieuwe klanten en het behouden hiervan.
Als je even belt naar 08001602 en je zegt dat je al bestaande klant bent, dan kun je nu wel overstappen naar die nieuwe service:

25 euro x 6 maanden + 18 maanden x 50euro met PVR in bruikleen.

Zelf ook gedaan, terwijl ik nog een oude allesin1 van tele2 had die nog niet was afgelopen. Zelfde aanbieding als nieuwe klanten dus.

Inderdaad is de nieuwe aanbieding van UPC ook leuk, gelukkig rekenen ze nu wel met de standaard 16,80 erbij. Deden ze eerder niet.. :( waardoor veel mensen verrast werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
Get!em schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:56:
[...]

Als je even belt naar 08001602 en je zegt dat je al bestaande klant bent, dan kun je nu wel overstappen naar die nieuwe service:

Zelf ook gedaan, terwijl ik nog een oude allesin1 van tele2 had die nog niet was afgelopen. Zelfde aanbieding als nieuwe klanten dus.

Inderdaad is de nieuwe aanbieding van UPC ook leuk, gelukkig rekenen ze nu wel met de standaard 16,80 erbij. Deden ze eerder niet.. :( waardoor veel mensen verrast werden.
Hm, ik belde van de week naar een 0900 nummer om te verlengen, die verkoper kon me als bestaande Tele2 klant alleen de eerste 3 maanden de korting geven (14,95 dus) (Internet + Bellen), uiteraard niet meteen toegehapt.

Als ik dus 0800-1602 bel kan ik wel gebruik maken van de actie die eigenlijk voor nieuwe klanten is?

Ik zie trouwens dat bovenstaande volgens mij een andere actie is, of niet? Jij hebt het over de Internet, bellen en TV actie zeker?

Ik wil verlengen met Internet + Bellen, zou ik dan ook gebruik kunnen maken van de 'nieuwe klanten aanbieding'?

Wat is trouwens een PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

PVR = Wikipedia: Digital video recorder

Die ik noemde is inderdaad Internet + Bellen + TV

Of het ook geld voor Internet + Bellen weet ik niet... je zou het kunnen vragen/bekijken. Zeggen dat je contract is afgelopen en dat je nieuw contract wil volgens de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Get!em schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:56:
[...]

En vaak wordt je spontaan gebeld door tele2 als je contract bijna afloopt of je niet van een mooie aanbieding gebruik wilt maken, dan wat doorzeuren/afhouden tot je krijgt wat je wil hebben.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik zit ook te kijken naar de Tele2 TV HD aanbieding en heb twee vragen waar ik nergens antwoord op kan vinden;
- Kan je met de decoder één kanaal opnemen en een andere kanaal kijken tegelijkertijd (zoals bij KPN IP TV kan)
- Wat kost een extra Tele2 TV HD decoder; er staat wel op de site van Tele2 FAQ deze vraag maar in het antwoord staat niets vermeld over de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Kan ik Tele2 bellen met de mededeling dat ik 6 maanden voor 14,95 wil als ik voor een jaar verleng ?

zo niet, kan ik net zo goed UPC nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Viper® schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:25:
Kan ik Tele2 bellen met de mededeling dat ik 6 maanden voor 14,95 wil als ik voor een jaar verleng ?

zo niet, kan ik net zo goed UPC nemen.
Gewoon proberen en dreigen met opzegging indien ze het aanbod niet doen. Je kunt tenslotte elders goedkoper terrecht, of het beter is en daadwerkelijk goedkoper (stroomvretende mediabox enzo) moet je zelf bekijken moet dan nog blijken natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door mjl op 13-01-2010 17:04 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
mjl schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:01:
[...]

En vaak wordt je spontaan gebeld door tele2 als je contract bijna afloopt of je niet van een mooie aanbieding gebruik wilt maken, dan wat doorzeuren/afhouden tot je krijgt wat je wil hebben.
Als het goed is, word ik zometeen teruggebeld, ik zou graag die nieuwe Digitale iTV Decoder erbij willen hebben, ookal ga ik verlengen met Internet + Bellen. Vorige abbo was wel met de Decoder, maar die nieuwe is veel moderner natuurlijk.

Moet toch kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Als het goed is, word ik zometeen teruggebeld, ik zou graag die nieuwe Digitale iTV Decoder erbij willen hebben, ookal ga ik verlengen met Internet + Bellen. Vorige abbo was wel met de Decoder, maar die nieuwe is veel moderner natuurlijk.

Moet toch kunnen lijkt me.
Je wilt een decoder gratis krijgen terwijl je niet het TV product gaat afnemen 8)7. Dit gaat natuurlijk niet werken. Of wil je het tv product erbij bestellen met de decoder? Dit kan wel de eerste 3 maanden betaal je dan 34,95 en de rest van het jaar 49,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:36:
[...]

Je wilt een decoder gratis krijgen terwijl je niet het TV product gaat afnemen 8)7. Dit gaat natuurlijk niet werken. Of wil je het tv product erbij bestellen met de decoder? Dit kan wel de eerste 3 maanden betaal je dan 34,95 en de rest van het jaar 49,95
Ik zeg niet gratis, maar bij me vorige abbo kreeg ik die lelijke Samsung box, met Versatel erop. Ik ga proberen of ik dat ding op de een of andere manier kan omruilen. Bovendien staat er op de Tele2 site dat je zo'n ding in bruikleen krijgt. Dus ik zie het probleem niet zo.

Televisie erbij is geen optie, omdat we hier al Caiway hebben, die houden tenminste niet vast aan maximaal 2 decoders per huishouden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:55:
[...]

Ik zeg niet gratis, maar bij me vorige abbo kreeg ik die lelijke Samsung box, met Versatel erop. Ik ga proberen of ik dat ding op de een of andere manier kan omruilen. Bovendien staat er op de Tele2 site dat je zo'n ding in bruikleen krijgt. Dus ik zie het probleem niet zo.

Televisie erbij is geen optie, omdat we hier al Caiway hebben, die houden tenminste niet vast aan maximaal 2 decoders per huishouden :) .
Als je geen tv erbij neemt waarom wil je dan een decoder krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:07:
[...]

Als je geen tv erbij neemt waarom wil je dan een decoder krijgen?
Omdat we er nu ook al 1 hebben, zo'n lelijk Samsung ding met weinig mogelijkheden qua aansluitingen ook. Die nieuwe heeft ook HDMI, en die heb ik liever aan de HD TV zitten dan een Scart als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twpk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:40
Buffalo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:07:
[...]

Omdat we er nu ook al 1 hebben, zo'n lelijk Samsung ding met weinig mogelijkheden qua aansluitingen ook. Die nieuwe heeft ook HDMI, en die heb ik liever aan de HD TV zitten dan een Scart als ik eerlijk ben.
Je krijgt geen decoder als je geen iTV product erbij neemt. Daarnaast is de decoder ook niet echt bruikbaar zonder Tele2 TV abo
Bij alle TV abbo's krijg je een nieuwe decoder(al dan niet inc harddisk recorder). De Samsungs worden niet meer geleverd.

[ Voor 31% gewijzigd door Twpk op 13-01-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:07:
[...]

Dus even samengevat je hebt ooit een 3P abbo gehad, dat is terug gezet naar internet+bellen. Toen heb je je decoder gehouden en je keek TV via de lelijke samsung stb? Want dat bleef werken?

Nu wil je dus een nieuwe decoder in bruikleen krijgen om hem aan te sluiten op je hd-tv maar je wilt niet betalen voor de dienst.

Sorry maar ik ben een beetje in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:19:
[...]

Dus even samengevat je hebt ooit een 3P abbo gehad, dat is terug gezet naar internet+bellen. Toen heb je je decoder gehouden en je keek TV via de lelijke samsung stb? Want dat bleef werken?

Nu wil je dus een nieuwe decoder in bruikleen krijgen om hem aan te sluiten op je hd-tv maar je wilt niet betalen voor de dienst.

Sorry maar ik ben een beetje in de war.
Nee volgens mij was het toen ook alleen internet + bellen, gezien de prijs. Het was toen een actie dat je de Visionbox (decoder) erbij kreeg met 75 euro videotegoed voor films via die decoder. TV stond als proef wel 2 maanden open, maar werd daarna afgesloten. Voor de rest werkt alles gewoon. Ik zou ook Eredivsie (pay per view) kunnen kijken, en Uitzending gemist werkt ook gewoon.

Maar ik heb gisteren gebeld, en die nieuwe decoder gaat inderdaad niet lukken.

Wat ik wel vreemd vond, dit wist ik echt niet, dat voor bestaande klanten bij verlenging een 1,5 jaar contract geldt. Is dit bekend bij jullie? Waarom is dit precies? Ik zou nu dan de eerste 3 maanden 14,95 gaan betalen en de overige 15 maanden 29,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heeft uverhaupt iemand die nieuwe decoder al? Of staan er ergens gebruikerservaringen en vergelijkingen met de oude situatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 19:16
Weet iemand of het mogelijk is om draadloos het Davolink modem te "repeaten". Situatie hier is zo dat ik beneden een Davolink Tele2 modem heb staan en op de eerste verdieping heb ik een Sitecom WL-161 router staan. Nu wil ik eigenlijk dat de Sitecom het signaal oppikt en ook weer uitzendt. Is dit überhaupt mogelijk om draadloos te realiseren of is er echt een ethernetkabel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De Davolink heeft geen WDS aan boord. Dus via die weg gaat het niet.
Maar je hebt ook routers/access points die repeaten zonder WDS. Dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 19:16
Moet ik dan mijn router instellen als client of accesspoint? Dat het ding in hetzelfde subnetmask en iprange moet staan snap ik. Ook de DHCP staat uit op mijn router en gebruik ik hetzelfde kanaal.

Daarnaast kan ik nog kiezen uit deze twee opties:
1. Enable Mac Clone (Single Ethernet Client)
2. Enable Universal Repeater Mode (Acting as AP and client simultaneouly)

en infrastructure network of Ad hoc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

koen schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:42:
Heeft uverhaupt iemand die nieuwe decoder al? Of staan er ergens gebruikerservaringen en vergelijkingen met de oude situatie? :)
Die dingen worden pas na 1 februari uitgeleverd. De mijne staat voor begin februari op schema voorlopig.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fijn.... wensen ze je een happy cheap year, komen ze met tariefsverhogingen en ongunstiger voorwaarden:
nieuw artikel 15.4:
Extra kosten voor de Dienst indien de Klant uitsluitend de Breedband Verbinding gebruikt voor internet (en dus niet in combinatie met digitale telefonie en/of televisie): Voor het functioneren van de Dienst is het van belang dat de Klant beschikt over een actieve analoge telefoonlijn van KPN. Daartoe zal de Klant een overeenkomst hebben gesloten met KPN of een andere aanbieder van vaste telefonie die hiervoor gebruik maakt van het netwerk van KPN. Indien de Klant niet beschikt over een analoge telefoonlijn van KPN of de overeenkomst voor deze analoge telefoonlijn met KPN of een andere aanbieder die gebruik maakt van het netwerk van KPN eindigt tijdens de looptijd van de Overeenkomst, dan zal Tele2 ten behoeve van de (instandhouding van) Dienst een analoge telefoonlijn van KPN afnemen. Aangezien Tele2 hiervoor kosten moet betalen aan KPN, kan Tele2 hiervoor extra kosten in rekening brengen bij de Klant voor de resterende looptijd van de Overeenkomst.

nieuw artikel 5.2:
Tele2 is gerechtigd om haar tarieven jaarlijks op 1 juli te wijzigen volgens de CBS Consumentenprijsindex over het voorgaande kalenderjaar. Artikel 5.4 is op deze vorm van tariefswijziging niet van toepassing.
Verhoogde telefoon tarieven:
Gesprekstarieven
Tele2 wijzigt per 15 februari 2010 haar gesprekstarieven. Het tarief voor bellen naar vaste nummers in Nederland, met uitzondering van betaalde service nummers, wijzigt van € 0.025 per minuut naar € 0.034 per minuut. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wijzigt van € 0.155 per minuut naar € 0.169 per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Get!em schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:50:
Fijn.... wensen ze je een happy cheap year, komen ze met tariefsverhogingen en ongunstiger voorwaarden:

[...]

[...]
Fijn weer een stap terug in de tijd.... waren de meeste providers over het hele "betalen voor je koper lijn" af kmoen ze er weer mee terg. Hoeveel moet dat dan kosten, vast hetzelfde als een KPN budget lijn ....

Naja, voor minder neem je er dan dus telefonie bij, dat is waar ze op willen aansturen natuurlijk. Ik ga in ieder geval eens uitzoeken of een andere provider betere tarieven heeft ... ze geven ons tenslotte weer een mogelijkheid tot vroegtijdige opzegging.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Overigens was dit toch al deels zo. Specificaties voor alleen de 20mbit internet:
Tarieven
Maandelijkse kosten: Internet Super Eerste 3 maanden €9,95 p/mnd. Daarna €19,95 p/mnd
Indien je geen actieve, analoge telefoonlijn van KPN hebt Betaal je €5,- extra p/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ok, dan zullen ze die gewoon van een losse regel naar de algemene voorwaarden verhuisd hebben.
Trouwens, ook niet heel gek, want je moet er tegenwoordig aardig wat voor doen wil je je telefoonlijn nog los houden van je adsl abonnement. Dit omdat de meesten een telefonie abonnement afleveren die voor enkele euro's extra bij je adsl zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Die dingen worden pas na 1 februari uitgeleverd. De mijne staat voor begin februari op schema voorlopig.
Ben benieuwd.
Ik zie bij oplevering bij mij staan 8 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Get!em schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:50:
[...]

[...]
Is dit voldoende reden om je abonnement op te zeggen (ik zit nog in het eeerste jaar).
Ik was al niet blij met betaalde vaste gesprekken en nu wordt het ook nog fors duurder

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Voor diegene met het tele 2 pakket .... is het bij jullie ook zo vreselijk beroerd beeld?

om in schalen uit te drukken.

een dvd geeft een 8 kwa beeld
analoge tv geeft een 6
tele2 digitaal een 2

echt geen kijken dit decoder in de schuur gegooit ...heb je niks aan. zal die hd tv met nieuwe decder beter zijn?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

jeanj schreef op zondag 17 januari 2010 @ 02:48:
[...]

Is dit voldoende reden om je abonnement op te zeggen (ik zit nog in het eeerste jaar).
Ik was al niet blij met betaalde vaste gesprekken en nu wordt het ook nog fors duurder
Ja, een aanpassing in de voorwaarden is genoeg reden.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Heeft iemand die nieuwe TV decoder al? Ik ben benieuwd naar de ervaringen, die oude is echt prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rol-Co schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:16:
Voor diegene met het tele 2 pakket .... is het bij jullie ook zo vreselijk beroerd beeld?

analoge tv geeft een 6
tele2 digitaal een 2

echt geen kijken dit decoder in de schuur gegooit ...heb je niks aan. zal die hd tv met nieuwe decder beter zijn?
Nee, beeld is hier prima, en ook beter dan wat er van UPC analoog binnenkomt.
Echter, waar UPC af en toe last heeft van grijze ruis zoals normaal is op een analoge kabel (meestal nauwelijks zichtbaar), heeft tele2 af en toe last van pixelated beeld, door compressie en stotteringen in signaal. Verder gewoon prima.
Bij heftig veranderende beelden (vuurwerk, flitsende lampen, veel beweging) is tele2 wel slechter. Doordat de compressie het niet bij kan benen, zie je heel veel grote pixelblokken. Dit is inherent aan het digitale systeem wat tele2 gebruikt voor de standaard digi tv.
Ik hoop dat dit met het nieuwe systeem een stuk minder is, aangezien ze dan overgaan op andere compressie (3 mbit ipv 5 mbit) en ook bij het nieuwe systeem HD te verkrijgen is voor 5 euro extra (zie site), wat ik dus heb aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Largo schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:21:
Heeft iemand die nieuwe TV decoder al? Ik ben benieuwd naar de ervaringen, die oude is echt prut.
Zie hierboven, ze worden pas vanaf begin februari uitgeleverd, er is nog niemand* die het heeft gezien.

*mogelijk een testpanel, maar die zullen wel niet mogen reviewen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

koen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:32:
[...]

Ik zie bij oplevering bij mij staan 8 februari.
Op mijn tele2 pagina staat nu 2 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

mjl schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:25:
[...]

Ja, een aanpassing in de voorwaarden is genoeg reden.
Kan je het dan epr 15/2 opzeggen, of kan elke datum? bv ook eind februari? Of 15 maart? Dit ivm overgang op een andere provider, daar heb ik wel 4 weken + voor nodig

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
Get!em schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:57:
[...]

Vorige week besteld en staat nu op 15 februari. Ik ben al in het bezit van internet/bellen/televisie.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Rol-Co schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:16:

analoge tv geeft een 6
tele2 digitaal een 2

Je kan met je tv instellen aardig wat bereiken om het beeld beter te krijgen, op mn vorige gewone koelkast breedbeeld tv was het prima, echter op mn lcd vond ik het echt zwaar slecht. Mn abo periode afgewacht en overgestapt o.a. wegens het beeld.

Ze gaven bij de klantenservice toen al wel aan dat het met de nieuwe decoder een stuk beter moet zijn op de grotere lcd / plasma tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

jeanj schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:26:
[...]

Kan je het dan epr 15/2 opzeggen, of kan elke datum? bv ook eind februari? Of 15 maart? Dit ivm overgang op een andere provider, daar heb ik wel 4 weken + voor nodig
Iedereen kan nu opzeggen tot 12 februari bij TELE2 en dan duurt het nog even voordat ze er werkelijk mee stoppen ( bij mij een maand), dus in jou geval 11 febr bellen zou 11 maart afsluiting geven.
Pannekoek81 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:42:
[...]

Je kan met je tv instellen aardig wat bereiken om het beeld beter te krijgen, op mn vorige gewone koelkast breedbeeld tv was het prima, echter op mn lcd vond ik het echt zwaar slecht. Mn abo periode afgewacht en overgestapt o.a. wegens het beeld.

Ze gaven bij de klantenservice toen al wel aan dat het met de nieuwe decoder een stuk beter moet zijn op de grotere lcd / plasma tv's.
Ja ik heb het uiteindelijk redelijk gekregen met andere kabels enz enz , maar ik was het weer in 5 min zat door dat trage menu en afstandsbediening, dus het heeft me er niet van weerhouden om eerder op te zeggen nu het kan. (zeker omdat dit abo mij in de schoenen geschoven was en ik nu dus een contract tot 2011 had gekregen :( )
Binnen 1 dag caiway kabel geregeld hier en super (HD) beeld zonder kastjes/decoders + 32mbit i-net die het ook echt haalt, en geen 8mbit zoals tele2.
Ik was klant vanaf zonnet maar ben er nu klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Rol-Co schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:58:
[...]

Iedereen kan nu opzeggen tot 12 februari bij TELE2 en dan duurt het nog even voordat ze er werkelijk mee stoppen ( bij mij een maand), dus in jou geval 11 febr bellen zou 11 maart afsluiting geven.

[...]

Ja ik heb het uiteindelijk redelijk gekregen met andere kabels enz enz , maar ik was het weer in 5 min zat door dat trage menu en afstandsbediening, dus het heeft me er niet van weerhouden om eerder op te zeggen nu het kan. (zeker omdat dit abo mij in de schoenen geschoven was en ik nu dus een contract tot 2011 had gekregen :( )
Binnen 1 dag caiway kabel geregeld hier en super (HD) beeld zonder kastjes/decoders + 32mbit i-net die het ook echt haalt, en geen 8mbit zoals tele2.
Ik was klant vanaf zonnet maar ben er nu klaar mee.
Wat is het prijsverschil, dus de meerprijs die je nu betaalt?

Traag menu valt mee...ja als je uitgebreid de tv gids gebruikt en teletekst dan kan ik het begrijpen dat je er moe van word...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

De meerprijs zal rond 20,- zijn maar ik heb dus letterlijk 4x sneller internet ( 900kb/sec bij tele2 en nu 3900kb/sec ) en 2 tv digitaal ipv 1 met betere kwaliteit, modem en decoder zijn mijn eigendom en dat zijn ze bij tele2 nooit.....al wil je dat ook niet.

Ik heb tele2 niet genomen omdat ik goedkoop wil en dus ook minder maar ik wi gewoon goed, prijs niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:57:
[...]

Da's morgen, heb je al een verzendbevestiging oid voor de nieuwe decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

koen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:15:
[...]

Da's morgen, heb je al een verzendbevestiging oid voor de nieuwe decoder?
Helaas, vorige week een brief gekregen van uitstel tot 15 feb. Dan ben ik er niet, dus zal tot eind feb duren voordat ik iets kan laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ten eerste, ik ben nieuw op dit forum en technisch ben ik niet echt ingesteld, maar ik zit toch met een kwestie en zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Wij hebben tele 2 internet aangevraagd ( hadden hiervoor geen internet dus 1e keer aansluiten ). Een vaste telefoonlijn hebben wij wel, maar die is tijdelijk stop gezet wegens een achterstallige rekening. Als die is betaald stoppen we ons contract met KPN ook bij wie de lijn nu loopt. Ik heb dus bij de aanvraag van het internet van tele 2 ingevuld dat we geen actieve analoge lijn hebben, omdat we zijn afgesloten van KPN en daarna het toch stopzetten. Dat klopt toch? Of hebben we bij aansluiting straks een probleem dat we opeens 2 lijnen hebben want bij tele 2 moet ik nu 5 euro extra betalen voor lijnkosten.

Het pakket is gisteren aangekomen en de officiele oplevering vind morgen plaats. Nu wil ik het eerst zelf proberen te installeren, daarna evt de installatie monteur. Gisteren dus meteen geprobeerd aan te sluiten maar het is mij niet helemaal duidelijk waar de modem aangesloten moet worden...waar onze telefoon op staat aangesloten, het stopcontact, moet een stekker in, en in die stekker moet van onderen weer een kabeltje worden aangesloten, en de andere kant in het modem, maar ondanks dat alle onderdelen die erin zouden moeten zitten, zit het stekkertje er niet in om dus in het stopcontact te doen, en het kabeltje op aan te sluiten. We wonen in een wat oudere flat al, en in de meterkast zit al helemaal geen stopcontact oid.

Ik snap er dus kortom even niks meer van. Hopelijk hoor ik hier wat tips en antwoorden.

Sorry als ik wat A-technisch overkom, maarja dat heb ik niet in me.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoals het nu lijkt, zou ik alsnog even een monteur erbij halen. Niet dat het niet uit te leggen is, maar meer om alles even te controleren door een ervaren iemand.
De kwestie met de afgesloten lijn is een lastige. De huidige status is slecht op te vragen (ervaring) en het opnieuw aansluiten moet door een monteur van KPN gebeuren. Ook daarvoor zou ik dus even de boel kortsluiten met zowel kpn als tele2.

Als je in je kennissen kring iemand hebt met ervaring is dat natuurlijk ook een pre om die even te vragen. Doe dat dan even voor een flesje wijn of kratje bier, is diegene ook weer happy.

Zo te horen heb je alleen tele2 internet aangevraagd. Zou je er ook telefoon bij aanvragen (wat niet gek veel kost) dan betaal je de lijnhuur niet. Even opletten of je die kosten dus anders zou willen verrekenen. Want 5 euro voor lijnhuur, of 5 euro voor bellen en geen lijnhuur maakt dus wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monteur is ingeschakeld, en hij komt vrijdagochtend. De tele 2 website geeft aan dat de technische oplevering al gedaan is, dus hopelijk gaat het morgen goed. Vrijdag is de telefoonlijn van KPN nog steeds uitgeschakeld/afgesloten, maar kan het dan wel geinstalleerd worden? Ik heb inderdaad alleen ADSL besteld sinds wij besloten hebben in de toekomst gewoon mobiel te bellen ipv vaste aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik wil heel graag fiber power internet op mijn adres. Bij de overburen kan het al en bij mij niet. Navraag bij Tele2 werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickalicious schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:31:
Ik wil heel graag fiber power internet op mijn adres. Bij de overburen kan het al en bij mij niet. Navraag bij Tele2 werkt niet.
Ja dat kan heah misschien lopen de kabels van jou huis naar de centrale net 500m om of zit je aangesloten op een totaal andere centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:38:
[...]

Helaas, vorige week een brief gekregen van uitstel tot 15 feb. Dan ben ik er niet, dus zal tot eind feb duren voordat ik iets kan laten horen.
Gek, ik las al meer over uitstel, maar op mijn tele2 is de datum van oplevering juist vervroegd: van 8 naar 6 februari :P Heb nog geen mail gehad dat de decoder ook daadwerkelijk is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om een SIP -> SIP gesprek (voip) te starten met een Tele2 klant?

Met mijn VOIP aansluiting kan ik gebeld worden op zowel mijn nr als mijn sip adres, maar bij Tele2 kan ik hier vrij weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik meen mij te herinneren dat Tele2 H323 gebruikt, dus geen SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
TheGhostInc schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:54:
Weet iemand of het mogelijk is om een SIP -> SIP gesprek (voip) te starten met een Tele2 klant?

Met mijn VOIP aansluiting kan ik gebeld worden op zowel mijn nr als mijn sip adres, maar bij Tele2 kan ik hier vrij weinig over vinden.
Kan inderdaad niet, Tele2 gebruikt geen SIP.

https://wren.co/join/Devian

• Devian
Misschien leuk, wat screenshots van het nieuwe tv product:

http://elektronaut.carbonmade.com/projects/2571227#1

• cornfed99111
Ziet er gelikt uit!
Je was projectleider van de ontwikkeling van de user interface?

[ Voor 37% gewijzigd door cornfed99111 op 11-02-2010 14:47 ]

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoor net dat onze decoder gisteren aan is geboden door UPS, maar we waren niet thuis. Ze komen zo weer, dus vanavond maar eens aan het pielen.

Overigens ben ik gewoon een tevreden gebruiker. M'n verbinding doet het nagenoeg altijd, snelheid bij usenet is (via paid server) 1,55 mb per seconde (geen megabit dus, megabyte...). Dus gaat als een tierelier.

Ik kreeg 2 weken terug ook een brief dat het niet de 2e zou worden maar de 15e. Dus ze zijn nu nog een paar daagjes te vroeg, als de verbinding dan technisch (qua signaal) maar werkt.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 13:03

KL643

beeldaandemuur

Ben benieuwd naar jou ervaringen...wat je over houd aan snelheid voor het downloaden van usenet tijdens tv kijken en opnemen tegelijk en ook natuurlijk over de beeld kwaliteit.

beeldaandemuur

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Ziet er fraai uit. Vriend van me heeft binnenkort ook Tele2 tv (zonder HD zenders). Ben benieuwd.
Ik heb zelf UPC Digital tv ook ok alleen soms is de laad tijd tussen schermen dramatisch.

• Devian
cornfed99111 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:44:
Ziet er gelikt uit!
Je was projectleider van de ontwikkeling van de user interface?
nee, dat was ik niet ;). maar je bent wel scherp ;)

• cornfed99111
Ahh, jammer...mis geschoten.... >:)

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oude situatie:
Snelheid met usenet ging normaal tot 1,55mb, maar met tv aan naar de 1mb per seconde. Prima dus

Nieuwe situatie:
Geen idee nog, wel geven ze aan als je tv kijkt en opneemt tegelijk (dus 2 kanalen tegelijk streamt) je snelheid omlaag gaat, tja dat had ik kunnen bedenken.

Overigens probeer ik nu al 2 uur m'n decoder aan de praat te krijgen, maar ik heb alles gezien alleen geen beeld... M'n menu werkt, ik kan overal doorheen (het ziet eruit zoals de screenshot die hiervoor in een post stond) en het werkt prima, op beeld na dus. Ik heb dus wel geluid van de zenders, maar geen beeld erbij. Radio werkt ook prima. Bij uitzending gemist hetzelfde, geen beeld wel geluid. lekker wazig tele2...

Ook gaat de decoder steeds uit en aan en weer updaten, geen idee wat ie aan het doen is.. erg vaag. Nog niet tevreden dus, maar goed maar even afwachten wat ie allemaal gaat doen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Is waar ook, zo mijn ouders even bellen of het switchen van de decoder gelukt is, helaas geen monteur zoals bij het eerste aansluiten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Ik heb hier een Nokia N96, maar ik krijg het niet voor elkaar om emails te kunnen verzenden. Emails ontvangen gaat zonder problemen:

Instellingen:
uitgaande email

email adres: account@tele2.nl
Gebruikersnaam: account (zonder @tele2.nl)
Wachtwoord: ****
Server uitgaande mail: smtp.hiway.nl
Toegangspunt in gebruik: Mobiel internet
Beveiliging: Uit
Poort: 25

Maar ik krijg elke keer de melding: Server niet gevonden

Waar kan het aan liggen?

EDIT: Probleem is opgelost, dmv uitgaande mail server te veranderen naar: mail.kpnmail.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Isane op 12-02-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Net de nieuwe HD recorder binnen en het werkte na 10 min al. Beeld is kwalitatief net iets beter dan digitenne, maar de snelheid en mogelijkheden van de Amino 532 zijn verbluffend. Alles werkt snel en ziet er qua indeling super uit.

Als ik het beeld een cijfer mag geven (op een Le32a656 Full HD scherm):

UPC analoog: 5.5
Digitenne: 6
XMS analoog: 6
Tele2: 6.5
UPC digitaal: 7.5
XMS digitaal: 8

Mogelijkheden digitale tv:

XMS: 7
Tele2: 8
UPC: 8,5

Overall een prima aanwinst voor de tv :)

Edit: Zonder dtv haalde ik een maximale downloadsnelheid van 1550 Kpbs. Nu zit ik met de tv aan op 1080 kbps :)

[ Voor 10% gewijzigd door DjVe op 15-02-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Heb jij het HD-pakket genomen en werken de HD kanalen 101, 102 en 103 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb het pakket met de HD ontvanger. Nederland 1, 2 en 3 zijn wel stukken scherper, dus dat zal dan wel het HD pakket zijn (ik heb ook uitzending gemist erin zitten). Er staat verder geen info bij de kanalen dat ze HD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Jordy van e schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:41:
Als ik het beeld een cijfer mag geven (op een Le32a656 Full HD scherm):

UPC analoog: 5.5
Digitenne: 6
XMS analoog: 6
Tele2: 6.5
UPC digitaal: 7.5
XMS digitaal: 8

Mogelijkheden digitale tv:

XMS: 7
Tele2: 8
UPC: 8,5

Overall een prima aanwinst voor de tv :)
Hmm klinkt een stuk beter dan de verhalen uit de begin tijd van Tele2 al ben ik wel benieuwd wat de precieze bitrate is die de SD en HD zenders hebben bij Tele2. Bij SD zenders is het bij Digitenne 2,5 a 3 MBps, bij UPC zijn de meeste zenders 8 Mbps (digitaal) en bij KPN Interactieve tv schijnt het rond de 4Mbps te zijn. Tele2 waarschijnlijk ook zoiets.
Kun je ook je eigen favorietenlijst(en) maken en sorteren?
Bij UPC waar ik nu zit kan dit nog steeds niet. Ik kan alleen 1 lijst maken maar niet sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ja je kan de zenders op eigen volgorde zetten. Bitrate kan ik nergens aflezen, maar als ik de HD kanalen aan zet is mijn mx download snelheid 1100 kbps (normaal 1550)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Vandaag contact gehad met de klantenservice van tele2.

Mijn nieuwe abbo is gisteren opgeleverd (internet, HD televisie en bellen). Ik was reeds al in het bezit van een tele2 abbo dus ik kijk nu nog steeds via het "oude" samsung kastje.

De HD harddisk recorder is zoals we weten redelijk vertraagd. Het zou nog een dag of 5 duren voordat mijn kastje uitgeleverd zou worden. Indien ik het kastje straks ontvangen heb kan ik contact opnemen met Tele2 en komen zou mij met een vergoeding over de brug wegens de "gemiste" periode....

Kunnen meerdere hier denk ik wel van profiteren dus ik dacht ik deel het even.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Jordy van e schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:07:
ja je kan de zenders op eigen volgorde zetten. Bitrate kan ik nergens aflezen, maar als ik de HD kanalen aan zet is mijn mx download snelheid 1100 kbps (normaal 1550)
Niet helemaal. Je kunt de zapvolgorde veranderen, niet daadwerkelijk de zendernummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De Animo A132 HD decoder ook binnen. Draait binnen een paar minuten idd. Ideaal dat je zo kan ompluggen, had nog zo'n antieke Samsung in gebruik.
Nu nog ff vogelen wat het beste resutlaat geeft 720p of 1080i op de plasma hier.
Alleen werkt hier nog niet alles, ben ik achter.
* Zender volgorde wijzigigingen worden nog niet op geslagen.
* Interactief gedeelte nog niet beschikbaar
* film huren wil nog niet
* NL 1,2,3 Zijn gewoon nog SD. De HD ned zenders staan op preset 101, 102 en 103 (volgens mij) maar worden nog niet doorgegeven hier :|
Ben benieuwd of er over niet al te lange tijd ook de andere zenders in HD beschikbaar komen (RTL/SBS/Discovery/NatGeo enz)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:28
Hmm.. ik heb de laatste maanden erg veel problemen met Tele2. Hebben hier thuis al een zeer lange tijd een 20mbit verbinding maar sinds vorig jaar oktober ongeveer merken we erg veel problemen.

Problemen zijn onder andere (zeer) hoge pings, msngesprekken die wegvallen, msn dat uitvalt, skype dat de verbinding verbreekt door timeouts, verbindingen naar vpn servers die timeouts krijgen. etc. niet echt acceptabel naar mijn idee. zeker omdat dit 'vroeger' nooit het geval was.
Als ik thuis een pinglog draai naar bijvoorbeeld www.tele2.nl dan zit deze vaak rond de 25ms.. vrij normaal. maar regelmatig schiet deze gedurende ongeveer 5/10 seconden uit naar +500ms. en meerdere timeouts. daarna is het weer rustig.

Gevolg is dus dat een beetje normaal internetten, msnen, gamen, etc. er soms niet meer in zit.. hierover al erg lang contact bij Tele2. Inmiddels een nieuw modem gekregen, maar helaas nog steeds niet opgelost..
Ik vraag me echt af wat we nu nog kunnen doen.. hele interne netwerk vernieuwen (=hoge kosten?) en twijfelen of het hiermee opgelost is? Toch maar kijken naar een andere provider?

Misschien dat er meer mensen hier zijn met soortgelijke verhalen? Eventuele ideeen worden ook erg op prijs gesteld! :)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Lees net op het tele2gebruikersforum, dat de "echte" HD uitzendingen pas eind februari actief zullen worden.
(technische problemen bij Tele2)
Kan dit niet bevestigen helaas, maar dat zou het niet werken van de presets 101-103(NL1-3HD) kunnen verklaren.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Heeft Tele2 eigenlijk nog een alternatief voor meerdere TV's in huis? Net als KPN IP TV waar je digitenne voor een prikkie erbij krijgt. Nu is dit natuurlijk ook KPN maar toch.

OF moet je echt een extra decoder kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

xon schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:18:
Heeft Tele2 eigenlijk nog een alternatief voor meerdere TV's in huis? Net als KPN IP TV waar je digitenne voor een prikkie erbij krijgt. Nu is dit natuurlijk ook KPN maar toch.

OF moet je echt een extra decoder kopen?
Een 2e decoder moet je idd aanvragen en voor betalen. Nu weet ik niet of het nog net zo is als met de oude decoders. Dat was destijds 50e eenmalig.
Maar:
Tele2 zal bij een aanvraag kijken naar de afstand naar een buurt centrale, zit je volgens hun te ver weg krijg je geen 2e decoder.
Daar had ik "vroeger"geluk mee :P kreeg een 2e decoder voor ze die check gingen invoeren. Kan volgens Tele2 nu ook geen 2e meer krijgen omdat de afstand tot de buurt centrale te groot is eigenlijk.
Maakt me nu ook niet echt uit. Heb boven de Samsung staan in de slaapkamer. Kunnen we iig daar kijken als we niet wat anders aan doen zijn O+ :9~ :9 O-)
dus de SD decoder boven en de HD decoder beneden. En nu nog een SD decoder op reserve staan sinds de HD decoder er is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

de HD decoder geeft wat problemen met opnemen. Je kan wel opnemen en kijken tegelijk, maar zodra je twee dingen tegelijk wil opnemen kan je niet kijken (das normaal). Maar na het annuleren van de opnames is het onmogelijk weer beeld te krijgen en moet je het kastje een harde reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

GiLeX schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:29:
[...]

Een 2e decoder moet je idd aanvragen en voor betalen. Nu weet ik niet of het nog net zo is als met de oude decoders. Dat was destijds 50e eenmalig.
Maar:
Tele2 zal bij een aanvraag kijken naar de afstand naar een buurt centrale, zit je volgens hun te ver weg krijg je geen 2e decoder.
Daar had ik "vroeger"geluk mee :P kreeg een 2e decoder voor ze die check gingen invoeren. Kan volgens Tele2 nu ook geen 2e meer krijgen omdat de afstand tot de buurt centrale te groot is eigenlijk.
Maakt me nu ook niet echt uit. Heb boven de Samsung staan in de slaapkamer. Kunnen we iig daar kijken als we niet wat anders aan doen zijn O+ :9~ :9 O-)
dus de SD decoder boven en de HD decoder beneden. En nu nog een SD decoder op reserve staan sinds de HD decoder er is 8)7
Kan je ze ook beide tegelijk gebruiken? Mijn ouders hebben nu de HD staan en de SD dus "over" (geen idee of die terug moet). Jammer dat die dan op port 2 moet en de kabel die naar boven ligt op port 3 zit (ivm internet door het rest van hun huis).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2