Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
@Onderbuurman, ik kan de stekker wel van 3 naar 2 verhuizen, denk alleen dat de pc's, nas en printer dat boven niet echt prettig zullen vinden, er hangt dus nog een netwerk achter die draad. Ze zullen dan helaas nog een kabel naar beneden moeten trekken, ik hoopte eigenlijk (aangezien het iptv is) dat het ook via port3 zou werken.
[ Voor 44% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-02-2010 00:48 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Andere antwoord:
Ja decoders moeten op poort 1 en 2
Dus wil je die kabel ergens anders voor gebruiken moet je nieuwe kabel trekken
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik heb begrepen (uit informatie van de website, de helpdesk en internetfora):
- De contractduur is 1 jaar.
- HD en uitzendingemiste kost 5 euro extra.
- Opnemen en pauzeren is ook 5 euro extra.
- Oude decoders blijven gewoon werken. De oude decoder moet terug maar als je al een tweede decoder hebt bijbesteld bij een vorig abbo dan kun je die gewoon houden en gebruiken voor een andere tv.
- De levertijd is nu ongeveer 6 weken.
Wat me nog niet helder is:
- Volgens de website moet je kiezen voor de "hd optie" en dan worden de SD zenders ook in betere kwaliteit uitgezonden dan bij de "standaard dienst". Kan iemand dit bevestigen, er wordt nota bene gebruik gemaakt van de zelfe decoders. bron: http://se.tele2.nl/3p/hd_kwaliteit.html
- Als je later nog een aanvullend pakket bij je dienst wilt nemen (zoals hd) dan kan dat niet meer, dat moet je van te voren aangeven. Met andere woorden: als je wilt wachten met HD tot dat er meer kanalen dan Ned 1,2 en 3 worden aangeboden, dan moet je wachten tot het einde van je contract.
Wat ze bedoelen met betere kwaliteit is dat de Animo Decoders SD signalen upscalen naar 720p/1080i[b][message=33480587,noline]
- Volgens de website moet je kiezen voor de "hd optie" en dan worden de SD zenders ook in betere kwaliteit uitgezonden dan bij de "standaard dienst". Kan iemand dit bevestigen, er wordt nota bene gebruik gemaakt van de zelfe decoders. bron: http://se.tele2.nl/3p/hd_kwaliteit.html
Meer niet.
Je kan volgens mij tussendoor eenmalig up of downgraden en een extra pakket erbij nemen kan altijd zover ik weet.[b][message=33480587,noline]
- Als je later nog een aanvullend pakket bij je dienst wilt nemen (zoals hd) dan kan dat niet meer, dat moet je van te voren aangeven. Met andere woorden: als je wilt wachten met HD tot dat er meer kanalen dan Ned 1,2 en 3 worden aangeboden, dan moet je wachten tot het einde van je contract.
Wat Tele2 gaat doen het verdere HD aanbod is volgens mij niet bekend.
Op het moment zullen ze alleen Ned 1,2,3 HD gaan aanbieden.
Wat ik al eerder hier zei, de HD uitzendingen zullen pas eind feb. actief worden. Staan wel al in het zender overzicht maar nog geen signaal helaas.
Dat is helder, daarom vroeg ik het ook. Misschien was het niet helemaal duidelijk maar mijn vraag is:GiLeX schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:03:
[...]
Wat ze bedoelen met betere kwaliteit is dat de Animo Decoders SD signalen upscalen naar 720p/1080i
Meer niet.
[...]
Moet je het HD pakket kiezen voor de upscale mogelijkheden (volgens de site WEL) of kun je met het gewone pakket ook gebruik maken van deze optie? Juist omdat dezelfde type decoders worden gebruikt (met of zonder harde schijf) lijkt dit mij niet het geval.
Beide modellen decoders kunnen standaard upscalen naar een hogere resolutie.Goodfellas schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:50:
[...]
Moet je het HD pakket kiezen voor de upscale mogelijkheden (volgens de site WEL) of kun je met het gewone pakket ook gebruik maken van deze optie?
Daar hoef je geen extra abo voor.
Als je echter echte High Definition wilt hebben, moet je het extra HD abo afsluiten.
Op zich is je vraag wel terecht.
De info op de site van Tele2 suggereert wel iets anders.
Kortom, niet alles geloven waar ze reclame mee maken...
Ik heb een abbonement met Tele2 (versatel) en ik had al een router van versatel geinstalleerd. (Ik huur dus ik heb zelf niets gekozen)
Vanuit de router (model: DV201AMR) vertrekken 2 kabels. 1 gaat naar mijn desktop en 1 naar een switch. Vanaf de switch vertrekken 3 kabels voor de buren die boven wonen.
We delen dus de internetverbinding met 4. We gebruiken zowel kabel als Wifi. (Aantal max pc 8, 4 kabel en 4 wifi)
Vaak is het heel moelijk om verbinding via wifi te maken, zelfs als je 10 cm ver van de router bent. Heel soms heb je er geen last van maar toch als die doet is het heel traag.
Vaak hebben de buren ook problemen met de verbinding via kabel. Hun verbinding valt uit en dan moet ik per se de router uit en weer aanzetten. Dan doet het weer goed. Ik heb zelf nooit problemen met de kabel en de desktop gehad. Het is snel genoeg om te kunnen gamen.
Dit zijn de gegevens van test:

- Heeft iemand ervaring hiermee?
- Kan dat aan de router liggen?
- Moet ik een bepaalde wifi kanaal instellen?
- Is het zo dat als b.v. 8 pc tegelijk aan staan dan valt het verbinding van iemand van ons uit?
Ik wacht graag op jullie reacties en tips.
Alvast bedankt!
Dankcornfed99111 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:10:
[...]
Beide modellen decoders kunnen standaard upscalen naar een hogere resolutie.
Daar hoef je geen extra abo voor.
Als je echter echte High Definition wilt hebben, moet je het extra HD abo afsluiten.
Op zich is je vraag wel terecht.
De info op de site van Tele2 suggereert wel iets anders.
Kortom, niet alles geloven waar ze reclame mee maken...
Ten eerste niet handig van je om hier mede te delen dat je je internet verbinding doorverkoopt ... Tele2 leest mee! (Of zit je verhuurder fout .. studentenhuis ofzo?)Artuzzo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:57:
Beste mensen,![]()
Ik heb een abbonement met Tele2 (versatel) en ik had al een router van versatel geinstalleerd. (Ik huur dus ik heb zelf niets gekozen)
Vanuit de router (model: DV201AMR) vertrekken 2 kabels. 1 gaat naar mijn desktop en 1 naar een switch. Vanaf de switch vertrekken 3 kabels voor de buren die boven wonen.
We delen dus de internetverbinding met 4. We gebruiken zowel kabel als Wifi. (Aantal max pc 8, 4 kabel en 4 wifi)
Vaak is het heel moelijk om verbinding via wifi te maken, zelfs als je 10 cm ver van de router bent. Heel soms heb je er geen last van maar toch als die doet is het heel traag.
Vaak hebben de buren ook problemen met de verbinding via kabel. Hun verbinding valt uit en dan moet ik per se de router uit en weer aanzetten. Dan doet het weer goed. Ik heb zelf nooit problemen met de kabel en de desktop gehad. Het is snel genoeg om te kunnen gamen.
Dit zijn de gegevens van test:
[afbeelding]Mocht iets niet duidelijk zijn of niet genoeg informatie hoor ik het graag!
- Heeft iemand ervaring hiermee?
- Kan dat aan de router liggen?
- Moet ik een bepaalde wifi kanaal instellen?
- Is het zo dat als b.v. 8 pc tegelijk aan staan dan valt het verbinding van iemand van ons uit?
Ik wacht graag op jullie reacties en tips.
Alvast bedankt!
Waarschijnlijk kan je router (ik neem aan het Tele2 Modem) de hoeveelheid verbindingen niet aan, mischien dat 1 of meer van je gebruikers p2p donloads aan heeft staan (torrents bijv) die veel active verbindingen maken. Hierdoor kan je modem traag worden of zelfs vast lopen. Een oplossing is er niet voor, behalve dan minder verbindingen te maken of regelmatig je modem moeten resetten. Een klik-aan klik-uit schakelaar met 4 afstands bedieningen zou doorvoor geschikt zijn om dat op afstand te kunnen doen.
Wat je zou kunnen proberen is een router te nemen waarbij je een maximaal aantal verbindingen en maximaale upload en download speed (~90% van je daadwerkelijke maximum om overhead naar je modem toe te staan en het modem te ontzien) is in te stellen en meer geheugen heeft om alles af te handelen, deze router sluit je dan weer aan op je Tele2-modem aan als DMZ-host. Bij mij werkt dat prima, hiermee voor kom ik dat het Tele2 modem vast loopt en kan ik naar hartelust downloaden als ik dat wil.
Verder is het draadloze deel van de Tele2 router mischien niet krachtig genoeg om al je PC's te bedienen. Een krachtige router met fatsoenlijke WiFi zou dan dus ook moeten helpen (een linksys DIR-855 bijv.). Aangezien je voor provider speelt moet dat er toch vanaf kunnnen lijkt me.
Verder zal de verbinding uberhaupt traag zijn zodra er meerdere gebruikers actief zijn. Zeker de 1 mbit upoad zal snel vol zitten en dat ga je merken als bottle-neck. een stukje QoS zal dan ook schelen (wederom dure/luxe router dus...).
Ik heb in een vorig huis eenzelfde constructie gehad met de "buren" met een gratis verbinding via het werk. Ik heb toen een router met dd-wrt erop gebruikt om ieder poortje van de router (en dus iedere gebruiker) te "knijpen" op een derde van de upload en download snelheid, dat hielp al enorm, naast goede afspraken over p2p verkeer.
Overigens geeft de speedtest een prima uitkomst, dit is wat ik bij de meeste 20mbit verbindingen van Tele2 zie.
[ Voor 20% gewijzigd door mjl op 17-02-2010 11:35 ]
-------
Ik heb zelf een Onkyo receiver tussen de recorder en m'n TV ,maar helaas helpt dat ook niet. TV beeld komt niet door (zie wel het menu etc), wel goed geluid. Rechtstreek HDMI naar m'n JVC geeft goed beeld maar haperend geluid.
Tele2 zegt dat ze enorm veel klachten ontvangen hierover en dat het een software probleem is. Via scart kan ik nu wel kijken, maar dat is echt verschrikkelijk (nog lelijker dan via m'n oude kastje).
Maar eens kijken of ik kan sjoemelen met beeld hdmi rechtstreeks naar m'n tv en geluid op een andere manier (via de scart doorpluggen), dan heb ik geen digitaal geluid, maar wel topbeeld voorlopig. Eens zien hoelang Tele2 erover doet om dit op te lossen.
De oude decoder kan dan mooi door naar de slaapkamer
Geluid optisch door sturen naar je reciever dat die dat ondersteunt.Maar eens kijken of ik kan sjoemelen met beeld hdmi rechtstreeks naar m'n tv en geluid op een andere manier (via de scart doorpluggen), dan heb ik geen digitaal geluid, maar wel topbeeld voorlopig. Eens zien hoelang Tele2 erover doet om dit op te lossen.
De oude decoder kan dan mooi door naar de slaapkamer
Heb geen handshake problemen met de animo decoder. daar lijkt het namelijk wel een beetje op.
Heb trouwens de A132 en daar zijn toch minder problemen mee.
Heb zelf ook geluid optisch naar mijn pioneer lopen ondanks dat deze hdmi heeft. Maar juist omdat ik lang niet altijd de reciever aan heb, de hdmi rechtstreeks op m'n pana
Kijk zover had ik nog niet eens gedacht! Gouden tip! (zit nog op m'n werk, vanavond maar even pielen).Geluid optisch door sturen naar je reciever dat die dat ondersteunt.
Heb geen handshake problemen met de animo decoder. daar lijkt het namelijk wel een beetje op.
Heb trouwens de A132 en daar zijn toch minder problemen mee.
Heb zelf ook geluid optisch naar mijn pioneer lopen ondanks dat deze hdmi heeft. Maar juist omdat ik lang niet altijd de reciever aan heb, de hdmi rechtstreeks op m'n pana
Voorlopig gewoon via optisch digitaal naar m'n receiver (Onkyo 606, dus dat gaat wel lukken
Ik luister nooit geluid via de TV, vreselijk geluid tov van m'n theater-setje
[ Voor 3% gewijzigd door Timmio op 17-02-2010 12:42 ]
Meer als stereo wordt nog niet doorgegeven op het moment iig, ondanks dat de Animo decoders Dolby Digital ondersteunen
Als ik een bdtje kijk staat de recieverr wel aan hoor, voor de gewone tv uitzendingen voldoet het geluid van de pana wel hier :lol: Hoef bijwijze vanspreken het nieuws niet in surround te zien
Het was zo ingesteld, en het werkte gelijk.
Ik moet zeggen dat het menu een stuk sneller en fijner werkt dan de oude
Toch werkt het af en toe niet helemaal goed.
Wanneer ik bijvoorbeeld op het 'source' knopje druk op de afstands bediening, kan ik voor m'n tv een andere bron kiezen (bv VGA) wanneer ik dan terug ga naar HDMI1, heb ik geen beeld meer van de zenders, ik zie dan alleen balken.
Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om de opgenomen uitzendingen over te zetten naar een computer via het netwerk.
Dank je wel Marco!mjl schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:21:
[...]
Ten eerste niet handig van je om hier mede te delen dat je je internet verbinding doorverkoopt ... Tele2 leest mee! (Of zit je verhuurder fout .. studentenhuis ofzo?)
Waarschijnlijk kan je router (ik neem aan het Tele2 Modem) de hoeveelheid verbindingen niet aan, mischien dat 1 of meer van je gebruikers p2p donloads aan heeft staan (torrents bijv) die veel active verbindingen maken. Hierdoor kan je modem traag worden of zelfs vast lopen. Een oplossing is er niet voor, behalve dan minder verbindingen te maken of regelmatig je modem moeten resetten. Een klik-aan klik-uit schakelaar met 4 afstands bedieningen zou doorvoor geschikt zijn om dat op afstand te kunnen doen.
Wat je zou kunnen proberen is een router te nemen waarbij je een maximaal aantal verbindingen en maximaale upload en download speed (~90% van je daadwerkelijke maximum om overhead naar je modem toe te staan en het modem te ontzien) is in te stellen en meer geheugen heeft om alles af te handelen, deze router sluit je dan weer aan op je Tele2-modem aan als DMZ-host. Bij mij werkt dat prima, hiermee voor kom ik dat het Tele2 modem vast loopt en kan ik naar hartelust downloaden als ik dat wil.
Verder is het draadloze deel van de Tele2 router mischien niet krachtig genoeg om al je PC's te bedienen. Een krachtige router met fatsoenlijke WiFi zou dan dus ook moeten helpen (een linksys DIR-855 bijv.). Aangezien je voor provider speelt moet dat er toch vanaf kunnnen lijkt me.
Verder zal de verbinding uberhaupt traag zijn zodra er meerdere gebruikers actief zijn. Zeker de 1 mbit upoad zal snel vol zitten en dat ga je merken als bottle-neck. een stukje QoS zal dan ook schelen (wederom dure/luxe router dus...).
Ik heb in een vorig huis eenzelfde constructie gehad met de "buren" met een gratis verbinding via het werk. Ik heb toen een router met dd-wrt erop gebruikt om ieder poortje van de router (en dus iedere gebruiker) te "knijpen" op een derde van de upload en download snelheid, dat hielp al enorm, naast goede afspraken over p2p verkeer.
Overigens geeft de speedtest een prima uitkomst, dit is wat ik bij de meeste 20mbit verbindingen van Tele2 zie.
Ik zit idd in een studentenhuis en ik weet niet waarom het niet mag. We zijn met 4 en we hebben een duurdere internet omdat we met 4 zijn. Ik weet het niet waar dan de fout is. Iig als dit niet mag wil ik het graag weten zodat ik dit kan bespreken.
Ik kijk nu voor een router! Is dat model van linksys bijzonder goed? Of kan ik ook een goedkopere versie aanschaffen? Die kost namelijk 150 euro...
Als ik dit installeer dan kan ik het voor mijzelf gebruiken zodat de buren minder last van mijn verbinding hebben en ik minder last van resetten? Wordt dan in werkelijkheid de modem van versatel alleen een verbindingsstuk tussen het telefoonnetwerk en de router en neemt dan de router zijn plaats?
Alvast bedankt
[ Voor 84% gewijzigd door Artuzzo op 17-02-2010 14:19 ]
Volgens mij mag je bij Tele2 niet je internet delen met je buren, maar als het 1 huis is zien we het maar als "1 gezin". Waarom je dan ook meer moet betalen weet ik ook niet, ik ken niet alle abbonnementsvormen van tele 2 uit m'n hoofd ..Artuzzo schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:13:
[...]
Dank je wel Marco!
Ik zit idd in een studentenhuis en ik weet niet waarom het niet mag. We zijn met 4 en we hebben een duurdere internet omdat we met 4 zijn. Ik weet het niet waar dan de fout is. Iig als dit niet mag wil ik het graag weten zodat ik dit kan bespreken.
Ik kijk nu voor een router! Is dat model van linksys bijzonder goed? Of kan ik ook een goedkopere versie aanschaffen? Die kost namelijk 150 euro...
Als ik dit installeer dan kan ik het voor mijzelf gebruiken zodat de buren minder last van mijn verbinding hebben en ik minder last van resetten? Wordt dan in werkelijkheid de modem van versatel alleen een verbindingsstuk tussen het telefoonnetwerk en de router en neemt dan de router zijn plaats?
Alvast bedankt
Geen garanties over of het beter werkt, dit is mijn algemene ervaring met dit soort problemen. Ik heb zelf de DIR-655 gebruikt (en weer terug gebracht), maar die had nogal last van een terugvallende performance voor het N-netwerk indien er ook G-verbindingen werden gemaakt. De DIR-855 heeft meerdere radio's en ondersteund dezelfde meervoudige MIMO als m'n wifi kaartjes. Daarnaast heeft deze ook een hoge LAN-WAN doorvoer wat bij toekomstige abonnementen van meer dan 20Mbit er voor zorgt dat je de hoge internet snelheid ook echt haalt, m'n oude router was maximaal 10-mbit WNA-LAN, dus ook voor Tele2 had ik de upgrade nodig. En Gigabit lan natuurlijk...
Er zijn vast wel alternatieven maar deze is (althans toen ik 'm een tijd geleden voor 180 euro kocht) wel het topmodel. Kijk anders ook even op de small net builder site voor vergelijkingen op snelheid en wifi kwaliteit.
Je Tele2 Modem moet je wel houden natuurlijk, maar alleen als doorgeefluik van de buiten wereld en jou netwerk.
-------
Thnx, ja we wonen samen in 1 appartement ik deel nix met de mensen uit andere appartementen.mjl schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:31:
[...]
Volgens mij mag je bij Tele2 niet je internet delen met je buren, maar als het 1 huis is zien we het maar als "1 gezin". Waarom je dan ook meer moet betalen weet ik ook niet, ik ken niet alle abbonnementsvormen van tele 2 uit m'n hoofd ..
Geen garanties over of het beter werkt, dit is mijn algemene ervaring met dit soort problemen. Ik heb zelf de DIR-655 gebruikt (en weer terug gebracht), maar die had nogal last van een terugvallende performance voor het N-netwerk indien er ook G-verbindingen werden gemaakt. De DIR-855 heeft meerdere radio's en ondersteund dezelfde meervoudige MIMO als m'n wifi kaartjes. Daarnaast heeft deze ook een hoge LAN-WAN doorvoer wat bij toekomstige abonnementen van meer dan 20Mbit er voor zorgt dat je de hoge internet snelheid ook echt haalt, m'n oude router was maximaal 10-mbit WNA-LAN, dus ook voor Tele2 had ik de upgrade nodig. En Gigabit lan natuurlijk...
Er zijn vast wel alternatieven maar deze is (althans toen ik 'm een tijd geleden voor 180 euro kocht) wel het topmodel. Kijk anders ook even op de small net builder site voor vergelijkingen op snelheid en wifi kwaliteit.
Je Tele2 Modem moet je wel houden natuurlijk, maar alleen als doorgeefluik van de buiten wereld en jou netwerk.
Ik zal voor die modem kijken! Nogmaals bedankt voor je hulp!

En dat noemen we een 20 mbit abo. Ik wil echt snel over naar 50 mb Ziggo alleen ik zit met Digitenne.
EDIT: (de volgende ochtend)
Nu zit ik op mijn Macbook en haal ik het volgende resultaat.. Ik snap er echt niks meer van :P:

[ Voor 26% gewijzigd door N1ckk op 18-02-2010 09:21 ]
Probeer eens een aantal andere test-servers, soms is 1 server traag wegens teveel traficNickalicious schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:25:
Ik snap er niks van, de ene keer is mijn internet redelijk tot zeer snel te noemen en de andere keer is het echt dramatisch.
[afbeelding]
En dat noemen we een 20 mbit abo. Ik wil echt snel over naar 50 mb Ziggo alleen ik zit met Digitenne.
EDIT: (de volgende ochtend)
Nu zit ik op mijn Macbook en haal ik het volgende resultaat.. Ik snap er echt niks meer van :P:
[afbeelding]
-------
Danielle is een bekende voor veel tele2 gebruikersEen vraag kan ik wel alvast beantwoorden. Ik heb zojuist vernomen dat vanaf half maart de HD televisie beschikbaar is voor NL 1, 2 en 3. (Je mag dit ook op het forum zetten van tele2gebruikers.eu als je dat wilt, dan weet iedereen het gelijk)
Groet,
Danielle van Tele2
Kortom HD doorgifte komt nog.
Zelfs uitzending gemist deed het. Reactie op pauze, play was ook sneller dan bij UPC. Maar ik dacht dat er geen Uitzending gemist werd aangeboden bij 'gewoon' tv aanbod hij heeft namelijk geen HD pakket of Programma gemist aanvullend pakket a 5 euro meer. Volgens de site zit alleen daarbij uitzending gemist van publieke en sbs/net5/veronica? Is dat tijdelijk een paar maanden gratis? Stonden geen bedragen bij.
Ook zag ik dat on demand nog niet actief was.
Is ook niet echt duidelijk op de site idd.
Uitzending gemist is tijdelijke gratis. Daar moet ik nog bij zeggen dat ik het nu al een jaar gratis heb gehad dus hoe lang dat nog duurt: wie zal het zeggen.
Toen ze begonnen met uitzending gemist voor de commerciele zenders werd er bij gezegd dat deze tijdelijk gratis zouden zijn.
Zou me niet verbazen dat die situatie zo blijft.
Publieke zenders gratis gemist en tzt de commerciele zenders op pay per view.
ehhhh..HOI
Het wil soms is een keer voorkomen dat wanneer ik een email ga verzenden in vista met windows mail, dat sommige mails niet aankomen in hotmail, ondanks dat in windows mail de email in verzonden item staat.
Ik heb al gekeken bij hotmail of hij mischien mijn tele2 mailadres geblokkeerd wordt. is niet het geval. ook niet in de spambox. Kan het zijn dat tele2 of hotmail de desbetreffende mail blokkeerd op een één of andere manier?.
AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX
Bel ik ze, geven ze aan dat er niet genoeg snelheid gehaald kan worden.
Wazig, want via Telfort haal ik ongeveer 16 mbit. Hoeveel moet je dan wel niet hebben?
Voor interactieve TV van kpn is 'slechts' 12 mbit nodig.
Zit hier iemand van Tele2? Ik vermoed dat ze steeds afgaan op de postcode check.
[ Voor 13% gewijzigd door MauriX op 22-02-2010 14:58 ]
https://wren.co/join/Devian
Alleen bij" Bel Onbeperkt Altijd" heb je volgens tele2 geen starttarief alle andere Bel Onbeperkt varianten hebben een starttarief van 10ct per gesprek.
En bij bellen naar mobiel ongeacht welk Bel Onbeperkt heb je 10ct starttarief.
[ Voor 18% gewijzigd door GiLeX op 22-02-2010 20:31 ]
Daar is nog niet zoveel over bekend, zou zeggen leef je uitZanthr schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:59:
Jammer dat de startpost zo verouderd is! Ik zit ook te kijken om over te stappen naar Tele2, het complete pakket (internet/tv/telefonie) maar ben zo benieuwd naar de tweakbaarheid van de itv decoder!
Er draait iig weer linux (2.6) kernel op de Animo decoders met of Fresco of opera variant als browser.
Volgens hun site zijn er geen starttarieven, ongeacht welk pakket?GiLeX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:29:
Starttarief van het gesprek![]()
Alleen bij" Bel Onbeperkt Altijd" heb je volgens tele2 geen starttarief alle andere Bel Onbeperkt varianten hebben een starttarief van 10ct per gesprek.
En bij bellen naar mobiel ongeacht welk Bel Onbeperkt heb je 10ct starttarief.

Eerder deze week waren dat er nog drie
Nog leuker is het volgende:
En in een tabel er direct onder:Als je belt via Tele2 dan profiteer je van voordelige beltarieven. Voor bellen naar vaste nummers binnen Nederland betaal je naast een starttarief van maar 5 cent per gesprek 2,5 cent per minuut (m.u.v. betaalde service- en internetnummers). Ook voor het bellen naar mobiele nummers betaal je een starttarief van slechts 5 cent per gesprek en per minuut betaal je 15,5 cent ongeacht naar welke mobiele provider je belt.
naar vaste nummers starttarief €0,05 en minuuttarief €0,034
Is weer lekker duidelijk

Daar staat dat er alleen starttarieven zijn voor gesprekken buiten de gratis periode.
Dan zou ik jou geval toch de factuur en/of de specifacities op de site bij rekening online nakijken,Ken. schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:39:
Hier staan de drie pakketten en de tarieven: http://se.tele2.nl/ib/wlr/nationale_tarieven.html
Daar staat dat er alleen starttarieven zijn voor gesprekken buiten de gratis periode.
Dus inloggen op mijn tele2 en dan bij klantoverzicht/rekening online kiezen voor Verbruiksdetails.
Daar onder ff de periode zoeken die je wilt zien en het factuur nummer van die periode.
Hopelijk vind je daar je antwoord waarom er alsnog toch betaald moet worden.
EDIT: Haha nice. Het is inderdaad gewoon vijf cent starttarief per gesprek.
Het gedeelte waaruit ik had gequote was losse telefonie.. Ik dacht dat het om het even was met internet+telefonie. Wel een leuke dame aan de telefoon gehad die het met me na een gesprek van tien minuten uitpuzzelde overigens
[ Voor 47% gewijzigd door Ken. op 23-02-2010 17:24 ]
Verwijderd
Maar ik hoor dat in dat geval de prijs van Tele2 internet ook omhoog gaat met €5,- per maand? Dat is toch niet eerlijk? Je moet toch wel van een KPN-verbinding af kunnen komen?
5 euro lijnkosten betaal je alleen als je internet afneemt. Dit is bij de meeste providers zo. Als je internet plus bellen afneemt dan betaal je geen extra kosten.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:00:
Ik ben van plan mijn ouders over te zetten op een voice-over-ip oplossing, omdat ik inmiddels erg veel ervaring heb met voip en hiermee maandelijks aan KPN-kosten wordt bespaard.
Maar ik hoor dat in dat geval de prijs van Tele2 internet ook omhoog gaat met €5,- per maand? Dat is toch niet eerlijk? Je moet toch wel van een KPN-verbinding af kunnen komen?
Sinds kort verhuist en toen Tele2 pakket met nieuwe HD decoder (Animo met HDD) genomen.
Nu heb ik het volgende probleem:
Decoder rechtstreeks naar TV via HDMI levert geen probleem op.
Decoder naar versterker (Marantz) naar TV (alles via HDMI) levert alleen zwart beeld op. Zie wel dat TV het 720P signaal ontvangt.
Wanneer ik HD decoder reset (stroom eraf en erop) krijg ik wel gewoon beeld.
Halverwege maart komt Tele2 met updates en mijn vraag is of mijn probleem dan ook wordt opgelost of ligt het aan wat anders? Instellingen op TV, versterker en decoder staan allemaal op HDMI en 720P.
Ik hoor graag een reactie
Lijkt erop dat de decoder en je versterker elkaar niet goed verstaan.
Die instellingen kun je in je decoder menu verzetten.
Ook ik heb nu de nieuwe decoder een tijdje en zal even wat indrukken geven:
Aansluiten is echt fluitje van een cent als je modem en alles al hebt liggen.
Eerste wat opvalt is het ontzettend kleine apparaatje. Nadeel is dat het wel een rond klein apparaat is van ijzer. Hierdoor kun je er niks opzetten of stapelen (bijv dvd). Bij mij echter geen probleem, zo weggestopt in kastje.
TV instellen op de afstandbediening is ook makkelijk. ( je zet dan je tv aan en bedient geluid van tv met de tele2 afstandbediening)
Kwaliteit van het beeld is vele malen beter dan de oude decoder. Vooral bij bewegende delen ontbreken nu de bekende mpeg blokken.
Zappen, instellingen, tvgids, menustructuur en alles is nu veel sneller en mooier opgezet. Meer zoals je van interactieve tv verwacht dan met het oude.
Ledjes op voorkant geven aan wat je aan het doen bent. Ook opnemen, bekijken van opname of gewoon tv is eruit te filteren als je even oplet.
Het pauzeren en afspelen van TV gaat prima.
Het opnemen van TV en tegelijkertijd kijken naar een ander kanaal werkt ook prima!
Opnemen via tv gids is zeer makkelijk.
Enkele bugs of ergernissen:
Beeld hapert om de zoveel minuten (20 minuten). Even een hik, en dan weer verder. Hopelijk verbeterd die service nog wel.
HD kanalen niet aanwezig, komt nog, ben benieuwd. Wel jammer voor de mensen die het er nu al bij hebben en voor betalen terwijl er dus niks is....
Geluid is bagger slecht, tenminste als ik het direct door de tv laat afspelen. Iets te hard en je krijgt krassend geluid bij bassen en pieperige tonen bij hoge tonen. Nog geen manier gevonden om dit te voorkomen. Zal even kijken of ik het inkomende geluid van de decoder ergens zachter kan zetten, (want daar zit waarschijnlijk het probleem)
[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 24-02-2010 14:44 ]
Als het goed is gaan ze ergens in maart 2010 beginnen met het aanbieden van de diverse pakketten.
Dat is inmiddels al een poosje bekendEskiya schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:16:
Van de week de klantenservice van Tele2 aan de lijn gehad. Ik had een vraag over het aanbod van de tv zenders. De medewerker wist me te vertellen dat ze momenteel bezig zijn met het uitbreiden en invoeren van pakketten (net als bijv. ziggo) turks pakket, hindi pakket, muziek pakket, HD pakket etc. etc.
Als het goed is gaan ze ergens in maart 2010 beginnen met het aanbieden van de diverse pakketten.
Als je het topic een paar pagina's terug leest zul je zien dat dat er al staat. Op andere fora wordt dat ook al bevestigd door de medewerkers van Tele2
Op het moment is het zo dat de hd pakketten wat naar de achtergrond geschoven zijn ivm de aanloop problemen en kinderziektes met de nieuwe decoders.
Daar komt halverwege maart een software update voor en pas daarna worden iig Ned 1, 2, 3 als eerste in HD kwaliteit pas door gezonden, en dan op een later tijdstip zullen er meer hd pakketen volgen.
Heb al naar instellingen gekeken en die staan naar mijn weten goed ingesteld (720P), zal 1080i ook eens proberen. Wat zijn andere opties, mocht dit niet werken?Get!em schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:41:
Al met andere instellingen op de decoder geprobeerd? (1080i etc).
Beeld hapert om de zoveel minuten (20 minuten). Even een hik, en dan weer verder. Hopelijk verbeterd die service nog wel.
HD kanalen niet aanwezig, komt nog, ben benieuwd. Wel jammer voor de mensen die het er nu al bij hebben en voor betalen terwijl er dus niks is....
Geluid is bagger slecht, tenminste als ik het direct door de tv laat afspelen. Iets te hard en je krijgt krassend geluid bij bassen en pieperige tonen bij hoge tonen. Nog geen manier gevonden om dit te voorkomen. Zal even kijken of ik het inkomende geluid van de decoder ergens zachter kan zetten, (want daar zit waarschijnlijk het probleem)
Wat betreft bugs en ergernissen:
Beeld hapert bij mij heel soms, maar ben wel vaak ineens geluid kwijt!? Geluid is verder prima, niet krassende geluiden of pieperige tonen zoals jij het omschrijft.
Ik betaal dus voor HD-zenders, maar het is nog niet HD (ga ik even over bellen)
Daarom bij mijn ouders ook maar op 720p gezet.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Om de simpele reden dat het niet ondersteund wordtMeNTaL_TO schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:58:
Waarom zit er geen 1080p stand in btw (niet dat het veel nut gaat hebben, dacht dat de uitzendingen in 720p gaan plaatsvinden?)
Daarom bij mijn ouders ook maar op 720p gezet.
Ik vind dat tele2 erg mistig doet over wat je nou precies krijgt met hdtv.
en ook mistige berichten over uitzendgemist. die 3 of 4 programma's die ik kan kiezen schiet niet echt op natuurlijk.
wellicht klinkt het achteraf wel logisch, maar ik heb me vooraf niet gerealiseerd dat tv kijken ongeveer 5 mbit trekt van je inet verbinding, waar ik maar 7 max haal, op een 20 mbit abo... (afstand 1500 meter)
maw
als de tv aanstaat, houdt het met max 300 kbyte/s wel op...
[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 24-02-2010 16:33 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Van de commercielen is het inderdaad huilen met de pet... maar wat verwacht je?... het zijn nu voornamelijk de nederlandse producties en dat zijn er niet zo veel... RTL zit er niet bij, hoop dat die binnenkort wordt toegevoegd.
Verder is als het goed is de bitrate van de nieuwe decoder wat lager... nog niet getest of dit werkelijk zo is, maar had dingen gehoord dat dat slechts 3,5 zou zijn.
Ben het met je positieve punten eens! Wat een verbetering t.o.v. de oude samsung decoder!Get!em schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:41:
De bugs:
De haperingen, ik heb ze ook soms, niet zo vaak als jij. Ik merk, dat als ik de torrents uitzet en de pc's van het internet haal, dat het beter wordt (zo goed als over).
Het geluid voer ik via high-end receiver met dito luidsprekers. Ben er goed over te spreken, zeker niet de problemen tegengekomen die jij ervaart.
Al met al dus overwegend positief.
Niemand?Devian schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:35:
16Mbit zou meer dan voldoende moeten zijn.
Misschien woon je in een gebied waar tele2 nog geen eigen apparatuur heeft staan
maar ik krijg bij NL1 bijv maar 4 progroamma'sGet!em schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:51:
Uitzending gemist? Werkt hier als een tierelier. Bijna alle publieke programma's van Ned 1,2,3 tot 10 dagen terug. Gebruik het regelmatig.
Van de commercielen is het inderdaad huilen met de pet... maar wat verwacht je?... het zijn nu voornamelijk de nederlandse producties en dat zijn er niet zo veel... RTL zit er niet bij, hoop dat die binnenkort wordt toegevoegd.
Verder is als het goed is de bitrate van de nieuwe decoder wat lager... nog niet getest of dit werkelijk zo is, maar had dingen gehoord dat dat slechts 3,5 zou zijn.
Bij NL2 eveneens.
dat schiet toch weinig op?
Ik ben vooralsnog dik ontevreden, maar dat ligt temeer aan de veelste lage snelheid. Ik kom bedraad al niet boven de 740 K zoiets. Met TV aan, 340 over, dat is volgens mij zelfs onvoldoende om een tweede tuner aan te sluiten.
Dit is natuurlijk waardeloos.
Daarbij weet ik niet of ik nou NL 1, 2, 3 in HD zit te kijken of niet.
101, 102, 103 doen bij mij niets.
en het nummer van de klantenservice 'experiencing difficulties' en dan wordt de verbinding verborken.
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 24-02-2010 17:27 ]
Dat is dus precies mijn vraag, waarom wordt het niet ondersteundGiLeX schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:17:
[...]
Om de simpele reden dat het niet ondersteund wordt
Waarom wel 1080i, terwijl de uitzendingen in 720p zijn, waarom dan niet een 1080p stand?
BTW Hebben jullie nog wat moeten doen voor de HD kanalen of komen die gewoon automatisch vervangen in het overzicht?
[ Voor 15% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-02-2010 19:57 ]
Mijn lijnsnelheid is inderdaad ondermaats. Tele2 heeft na een meting 7,8 Mbit gemeten. Ik kwam zelf aan 6550K. Er moest volgens tele2 makkelijk 15 Mbit te halen zijn. Hij gaf ook al aan dat een tweede tv problemen ging geven, áls het al zou werken. Laat staan dat je dan nog bandbreedte overhoudt voor Internet. Daarnaast kan het ook zo zijn dat HDTV straks meer bandbreedte vraagt en daarmee dus ook al problemen zal veroorzaken.
Het probleem lag in elk geval buiten volgens tele 2. Ik heb wel aangestuurd op ontbinding als er niet snel een oplossing geboden kan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-02-2010 23:24 ]
Verder, het zwarte beeld nu ook ervaren. Wel beeld van de menu's en tv gids etc. Ook geluid, maar beeld is zwart.
Stekker uit decoder en er weer in deed het oplossen.
Decoder zit bij mij rechtstreeks op de tv..
En als je maar een paar programma's hebt bij uitzending gemist: betaal je de volledige service? Incl uitzending gemist, of heb je de gewone service met digi tv zonder?
Hier werkt trouwens opnemen kanaal 1, tegelijkertijd pauzeren van een ander kanaal en dan ook terugkijken prima. Wel mooi dus dat je meerdere dingen tegelijk kan opnemen en of bekijken en opnemen ander kanaal tegelijk.
Stukje is geknipt van http://tele2.gebruikers.euTele2 Webcare schreef:
Beste forumleden,
Graag wil ik jullie een overzicht geven van vaker voorkomende klachten en problemen. Vanaf nu zal ik hierover elke week een update geven. Mochten jullie input, tips of adviezen hebben dan zijn deze meer dan welkom!
Haperen van het beeld
Het is bekend dat sommige klanten klachten kunnen ondervinden met de beeldkwaliteit, zoals haperend of blokkerig beeld. Mijn collega's zijn steeds bezig met het monitoren en verbeteren van de beeldskwaliteit. Eind maart verwachten wij een software-update hiervoor te kunnen geven zodat we de beeldkwaliteit aanzienlijk kunnen verbeteren.
Tweede decoder aansluiten in hetzelfde huishouden
Per huishouden kunnen er maximaal twee Digitale Decoders worden aangesloten. Dit kan een Harddisk Recorder en Digitale Decoder zijn of twee Digitale Decoders. Dit heeft te maken met de internetsnelheid die nodig is voor de doorgifte TV.
Problemen met het opnemen van programma’s
Ik heb verschillende signalen gekregen over de problemen met opnames. Deze problemen gelden overigens niet voor alle klanten. Het zijn problemen die specifiek bij klanten voorkomen en per klant verschillen, in het algemeen zijn er geen problemen met de Harddisk Recorder en het opnemen en pauzeren van live TV. Mijn collega’s zijn hard op zoek naar een oplossing en zullen dit zo snel mogelijk aanbieden aan de klanten waarbij dit niet naar behoren werkt.
Problemen met HDMI
In sommige gevallen blijken er aansluitingsproblemen via de HDMI-kabel te zijn. Het gaat hierbij voornamelijk om nieuwere TV's. Mijn collega’s werken hard aan een oplossing. Als je last hebt van; geen beeld, maar wel geluid, kan je het volgende doen: Maak de HDMI kabel los en sluit deze weer opnieuw aan of haal de decoder even van het stroom. Als alternatief kan je tijdelijk de decoder aansluiten op SCART.
Draadloze oplossing voor het verbinden met de modem naar de decoder
Het is in principe mogelijk om een draadloze verbinding te leggen tussen de modem en de decoder. Echter is een draadloze storingsgevoelig en is de kwaliteit van het signaal niet te garanderen.
Tele2 ondersteunt een dergelijke oplossing op het moment niet vanwege deze storingsgevoeligheid.
Een mogelijke oplossing hier voor zou zijn: http://www.ruckuswireless...s/mediaflex-home-products. Maar nogmaals, wij kunnen je met een dergelijke oplossing niet garanderen dat je storingsvrij TV kan kijken!
HD zenders
Half maart is HD televisie beschikbaar voor NL1, NL2 en NL 3. Daarnaast zal er in de loop van het jaar een HD zenderpakket geïntroduceerd worden waarin verschillende zenders in HD kwaliteit zullen worden aangeboden.
Kosten Ere Divisie Live
Alle wedstrijden van de Ere Divisie zullen vanaf het nieuwe voetbalseizoen in de vorm van een abonnement worden aangeboden. De kosten die hieraan verbonden zijn bedragen 12,50 per maand.
Ik hoop dat ik jullie hiermee wat meer duidelijkheid heb kunnen geven!
Met vriendelijke groet,
Danielle
Ik vind het best onbehoorlijk eigenlijk
Alleen het geluid (optical) of ook beeld (HDMI). Ik krijg namelijk alleen zwart beeld wat Danielle van Tele2 aangeeft... alleen is mijn plasma al bijna 3 jaar oud...n0zem schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:01:
[...]
Het geluid voer ik via high-end receiver met dito luidsprekers. Ben er goed over te spreken, zeker niet de problemen tegengekomen die jij ervaart.
Wanneer jij alles via HDMI hebt aangesloten (decoder -> receiver -> tv) dan ben ik erg benieuwd naar jouw instellingen!
1080i ook geprobeerd maar helpt niet. Alle instellingen staan volgens mij goed. Hopelijk verbetert de update een heleboel, gaat dit trouwens automatisch of moet je daar iets voor doen?Get!em schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:41:
Al met andere instellingen op de decoder geprobeerd? (1080i etc).
Ben leek op dit gebied
Het is alleen niet duidelijk welke software ge-update gaat worden.
Of die van de servers van Tele2 of die op de decoders of misschien wel allebei.
Hoe dan ook je hoeft er niks voor te doen. Als het een decoder software update is wordt die automatisch verspreid en geïnstalleerd op de decoder.
Top! Nu nog beeld en ik ben tevredenGiLeX schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:30:
De updates gaan automagisch
Het is alleen niet duidelijk welke software ge-update gaat worden.
Of die van de servers van Tele2 of die op de decoders of misschien wel allebei.
Hoe dan ook je hoeft er niks voor te doen. Als het een decoder software update is wordt die automatisch verspreid en geïnstalleerd op de decoder.
Ook niet erg slim; de Olympische Spelen in HD was mooi geweest, dat loop ik nu(en alle klanten van Tele2) dus mis.
Ook de andere minpunten als het zwarte beeld, blokkerig beeld bij snelle bewegingen, en de tik in het geluid ervaar ik. Ik ben gelukkig wel positief over de decoder: de menu's en het zappen zijn vele malen sneller dan de oude Samsung decoder, de beeldkwaliteit ligt over het algemeen hoger, het pauzeren en opnemen werkt zonder problemen, net als uitzending gemist.
Nog een tip voor Tele2: Zorg dat de webcare service direct via de tele2 website / klantenservice te benaderen is, of stel een emailadres beschikbaar voor vragen. Nu moet ik het via GoT doen. Of nog beter: wees gewoon duidelijk bij levering / afsluiten van de abo's.
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 26-02-2010 20:33 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dat had niks uitgemaakt. spelen waren niet in HD op ned 1. En eurosport zit niet in het HD pakket waar ze mee beginnen.[b]Jeroenimoes schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:32:.....
Ook niet erg slim; de Olympische Spelen in HD was mooi geweest, dat loop ik nu(en alle klanten van Tele2) dus mis.
Dat was je hoe dan ook mis gelopen
Verwijderd
Nu loopt hier vanuit de "meterkast" een kabeltje dat bij de buren vandaan lijkt te komen naar boven (ik woon in een jaren 30 bovenwoning) met aan het einde een opbouw KPN wandcontactdoos. Die aansluiting heb ik nog nooit gebruikt maar ik ga er van uit dat die in het verleden gewoon voor telefonie is gebruikt. Ik heb er een telefoon op aangesloten maar, zoals verwacht, doet 'ie helemaal niets, ook geen enkel toontje ofzo. Ik denk daarom dat ik een niet werkend ISRA punt heb ... Hoe zorg ik nu voor een werkend ISRA punt?Om een Tele2 Internet (en Bellen, en TV) aan te sluiten is een werkend ISRA punt nodig. Indien een ISRA punt niet werkend is, dan komen de kosten voor herstel voor eigen rekening. Zorg dus eerst voor een werkend ISRA punt!
ik zie alleen maar blue hustler, en meer niet.
Volgens mij zend die aleen maar NA 23.00u uit en deze zit in het standaard pakket. hoef je niks voor te doen iig.paQ schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:47:
moet je dat hustler gebeuren trouwens nog ergens activeren ofzo?
ik zie alleen maar blue hustler, en meer niet.
iemand wel?
kun je overigens de tuner zelf ook zachter zetten in volume?
Als mijn tv op standje 1 staat, is dat nog niet echt heel zacht namelijk, en de tuner reageert niet op volume commando's van de ab.
Nee, heb het inderdaad via de optische verbinding lopen (receiver van vóór het HDMI-tijdperk).TimmieVelthuis schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:16:
[...]
Alleen het geluid (optical) of ook beeld (HDMI). Ik krijg namelijk alleen zwart beeld wat Danielle van Tele2 aangeeft... alleen is mijn plasma al bijna 3 jaar oud...
Wanneer jij alles via HDMI hebt aangesloten (decoder -> receiver -> tv) dan ben ik erg benieuwd naar jouw instellingen!
Kpn had een leveringsplicht, maar na de privatisering niet meer.paQ schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:57:
volgens mij dient KPN ervoor te zorgen dat je ISRA punt werkt.
Als het een bovenwoning is, dan hoeft er niet standaard 1 te zitten. Hij kan best vanaf de winkel eronder komen. En dat er maar 1 is/ra in het pand is.
Verwijderd

de decoder loopt telkens vast
of ik heb alleen geluid en zwart beeld.
geprgrammeerde uitzendingen zijn niet opgenomen
uitzending gemist afleveringen stoppen ineens na 2 minuten
de decoder reageert vaak op geen enkel commando
snelheid val veel lager uit dan zou moeten
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 02-03-2010 14:02 ]
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
die imtech monteur gisteren vertelde van wel.Iken374 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:51:
Weten jullie of je Fiberspeed Internet ook kan afnemen in combinatie met televisie? Zou geen probleem moeten zijn lijkt me...
Het voordeel daar namelijk was dat het niet uitmaakte op welke poort de tvtuner of Inet zat.
Ik wilde namelijk zowel de tuner als mijn eminent aansluiten, onbedraad. Dan zou ik dus 2 bridges moeten aanleggen
hij liet me overigens de snelhedentabel zien.
Als je verder dan 1500 meter weg zat, had het hele fiberspeed abo geen zin meer.
0-500 liep tegen de 60 Mb
Iemand enig idee of er een update is geweest van tele2 over data van de HD kanalen en updates?
Hmmm vreemd want kreeg vanavond mail terug van tele2 dat dit dus niet mogelijk is. Naja zal ze morgen wel eens bellen.paQ schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:08:
[...]
die imtech monteur gisteren vertelde van wel.
Het voordeel daar namelijk was dat het niet uitmaakte op welke poort de tvtuner of Inet zat.
Ik wilde namelijk zowel de tuner als mijn eminent aansluiten, onbedraad. Dan zou ik dus 2 bridges moeten aanleggenen dat hoefde by fiberspeed niet legde hij uit.
hij liet me overigens de snelhedentabel zien.
Als je verder dan 1500 meter weg zat, had het hele fiberspeed abo geen zin meer.
0-500 liep tegen de 60 Mb
Zit overigens ongeveer 100 meter van de centrale dus dat is geen probleem.Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 8428366, stuur ik u hierbij dit bericht.
Uit uw e-mail begrijp ik dat u fiberspeed in combinatie met tv wilt afnemen.
Op het moment biedt Tele2 geen combinatie pakket aan met fiberspeed en tv.
U kunt onze website http://www.tele2.nl in de gaten houden voor eventuele aanbiedingen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Lennaert Smith
Klantenservice Tele2
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.
Verwijderd
Ik zag jullie berichten over de HD tv. Graag wil ik jullie wat meer duidelijkheid hierover geven. Het is bekend dat sommige klanten klachten kunnen ondervinden met de beeldkwaliteit, zoals haperend of blokkerig beeld. Mijn collega's zijn steeds bezig met het monitoren en verbeteren van de beeldkwaliteit. Eind maart verwachten wij een software-update hiervoor te kunnen geven zodat we de beeldkwaliteit aanzienlijk kunnen verbeteren.
De zenders NL1, NL2 en NL3 zijn vanaf half maart in HD beschikbaar.
@Paq de problemen die je aangeeft zouden in principe verholpen worden met de update eind maart. Echter kan ik je klacht hierover ook in behandeling nemen om te kijken of er niet een ander probleem is wat zich hier voor doet. Je kunt je gegevens (postcode en huisnummer) naar mij sturen, zodat ik dit in behandeling kan nemen. Mijn e-mailadres is danielle@tele2.com
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Goed om je hier ook te zien iig!
Positief:
- Kwaliteit van het beeld is een stuk beter; ik zie veel minder blokjes en haperingen.
- Zappen gaat een stuk sneller.
- Tvgids werkt erg goed.
- Verbinding met tv via HDMI gaat goed.
Negatief:
- Wanneer ik van input wissel (HDMI1 naar HDMI2 of AV) en dan weer terug ga naar de aminet dan is het beeld zwart of gevuld met rode/blauwe lijnen. Daar zou ik nog mee kunnen leven als het niet ook gebeurde wanneer de decoder op standby staat. Voor mij betekend dit dus minimaal eens per dag de stekker er uit.
- Er zit geen stereo uitgang op de decoder. Ik heb een ouderwetse, maar nog goed klinkende, reciever die alleen over tulp aansluitingen beschikt. Het geluid gaat nu van svideo naar scart - van scart naar scart/tulp wisselblokje - van wisselblokje naar tulp stekker - naar de versterker.
[ Voor 94% gewijzigd door Artuzzo op 03-03-2010 18:49 ]
Krijg een jongen van tele2 aan de lijn. Ik denk, nou, dat klinkt als iemand die er verstand van heeft.. Ik leg uit dat m'n internet ineens erg langzaam is.
- 20kb/s download (maximaal)
- Upload wel normaal, iets onder de 100kb/s
- TV doet het niet, logisch aangezien deze over 20kb/s niks kan halen.
- Heb al gereset en fabrieksreset gedaan
- Draadloos en met draad hetzelfde
- Andere PCs ook hetzelfde
Tele2, leuk als het werkt...
Als iemand weet hoe ik het modem weer op gang kan krijgen, hoor ik het graag. Tele2 zal me daar in ieder geval niet mee helpen merk ik wel.
Beste forumleden,
Over de uitbreiding van kanalen en ons huidige aanbod, kan ik jullie het volgende vertellen. Het huidige 'HD TV en programma Gemist' pakket zal niet worden uitgebreid met meerdere HD zenders (behalve natuurlijk vanaf half maar NL1, NL2 en NL3). Wel zal er medio zomer een extra HD zenderpakket komen dat enkel uit HD zenders zal bestaan. Voor dit pakket kan dan gekozen worden tegen een extra vergoeding.
Op dit moment wordt BBC nog niet aangeboden. Graag willen we BBC aan jullie aan kunnen bieden en mijn collega's zijn op dit moment druk in onderhandeling met BBC om dit uit te kunnen zenden.
Film1 en Eredivisie Live zijn in abonnementvorm verkrijgbaar voor 12,50 per maand.
Ik hoop jullie zo voldoende over dit topic geïnformeerd te hebben. Opmerkingen of vragen hierover hoor ik graag!
Met vriendelijke groet
Danielle van Tele2
ehhhh..HOI
Ook interessant wat er wordt gemeld over BBC had dat ook eerder zien staan op Tele2 voorheen heeft er altijd een ander verhaal gestaan. Denk dat het ermee samenhangt dat ze ook vanaf deze maand op de kabel willen aanbieden op netwerken van UPC en Ziggo en wie weet ook op IPTV kunnen krijgen net zoals Belgacom in Belgie is gelukt al ligt het daar iets anders qua aanbieders.kRiZzZiZ schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:34:
Omdat ik op een ander forum een post van Danielle van Tele2 heb gezien die net even wat meer info bevat over het (toekomstige) HD-aanbod dacht ik van ik post het even hier.... Ik denk dat ze dat niet erg vind!
[...]
Verwijderd
In eerste plaats vervelend dat je internet langzaam is en dat je er niet uit bent gekomen met mijn collega van de klantenservice. Graag wil ik je hiermee helpen, indien het inmiddels nog niet is opgelost. Zou je mij een e-mail kunnen sturen met je postcode en huisnummer? Mijn e-mailadres is danielle@tele2.com
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Verwijderd
Bedankt voor het plaatsen van mijn andere posting in dit forum. Als toevoeging op dit bericht en als reactie op funrider: Het is niet zo dat het onze keuze is om BBC niet aan te bieden op dit moment. Dit hangt dus ook niet samen met de veronderstelling funrider over de kabel. Mijn collega's blijven zich inzetten om onderhandelingen hierover met BBC aan te gaan, zodat we BBC aan jullie - en andere klanten- uit kunnen zenden.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Verwijderd
Nu wil ik de zendervolgorde veranderen. Dat kan door de zenders te verschuiven, maar ze behouden wel hetzelfde nummer. Hoe kan dat? Als ik met +P en -P navigeer is de volgorde goed, maar als ik nummeriek een kanaal selecteer behoudt het zijn originele nummer. Rara hoe kan dat?
Volgende probleem, wat zijn die letters klein in de TV gids! Tjonge, kan dat niet groter of is mijn TV te klein?
MauriX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:52:
Tele2 heeft wel een leuke aanbieding dacht ik.
Bel ik ze, geven ze aan dat er niet genoeg snelheid gehaald kan worden.
Wazig, want via Telfort haal ik ongeveer 16 mbit. Hoeveel moet je dan wel niet hebben?
Voor interactieve TV van kpn is 'slechts' 12 mbit nodig.
Zit hier iemand van Tele2? Ik vermoed dat ze steeds afgaan op de postcode check.
Wat is dat nou weer voor onzin...Dewaterweg schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:22:
[...]
Misschien woon je in een gebied waar tele2 nog geen eigen apparatuur heeft staan
Verwijderd
Gewoon "live" opnemen lukt wel, maar een programma inplannen doet ie niet.
Het plannen wel, maar het opnemen zelf niet. Hij geeft geen "rood" rondje en op de decoder brandt ook geen rood lampje.
Dat is een van de problemen die op het moment nog voorkomen met de A532 decoders, je bent niet de enige die er last van heeft. Deze problemen en ook andere problemen zullen als het goed is binnenkort door Tele2 worden opgelost. Ze zijn er iig druk mee bezig.
Zie ook :GiLeX in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topi..."
Problemen met het opnemen van programma’s
Ik heb verschillende signalen gekregen over de problemen met opnames. Deze problemen gelden overigens niet voor alle klanten. Het zijn problemen die specifiek bij klanten voorkomen en per klant verschillen, in het algemeen zijn er geen problemen met de Harddisk Recorder en het opnemen en pauzeren van live TV. Mijn collega’s zijn hard op zoek naar een oplossing en zullen dit zo snel mogelijk aanbieden aan de klanten waarbij dit niet naar behoren werkt.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie overigens beweerde ik ook niet dat Tele2 BBC niet wil aanbieden.Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:03:
Beste KRiZzZiZ,
Bedankt voor het plaatsen van mijn andere posting in dit forum. Als toevoeging op dit bericht en als reactie op funrider: Het is niet zo dat het onze keuze is om BBC niet aan te bieden op dit moment. Dit hangt dus ook niet samen met de veronderstelling funrider over de kabel. Mijn collega's blijven zich inzetten om onderhandelingen hierover met BBC aan te gaan, zodat we BBC aan jullie - en andere klanten- uit kunnen zenden.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik besef juist goed dat BBC Nederland voorheen aangaf geen nieuwe contracten aan te gaan met andere partijen dan de contracten met bestaande aanbieders (kabelaars). Maar ik heb de berichtgeving gevolgd en weet dat BBC Engeland zelf er meer voor open stond om ook andere aanbieders wellicht de mogelijkheid wil bieden om BBC 1-4 door te geven zoals bij Belgacom (IPTV) in Belgie is gebeurd waar zelf BBC HD ook nog wordt doorgegeven. Al ligt de situatie in Belgie anders en ieder contract staat op zich.
Ik ben benieuw of BBC 1-4 naast BBC Entertainment en BBC News binnenkort worden toegevoegd dat zou zeer interessante verandering zijn.
Heb ik iets gemist?
Verwijderd
http://tele2.gebruikers.eu/WiWaWoWa schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 05:14:
Ligt het trouwens aan mij (mss een ban of zo ? al lijkt me dat niet logisch) of ligt het gebruikers forum offline (Niet alleen van Tele2, maar alle x.gebruikers.eu fora)
Heb ik iets gemist?
Werkt hier prima.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2