[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiWaWoWa
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2010
@ Jism, nou wat vreemd dan, ik kan nu al 3 dagen geen 1 van die Fora's bereiken... Ik krijg deze leuke 403 melding:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server. tele2.gebruikers.eu

:S Wie kan ik hiervoor aanschrijven ? Ik heb verder helemaal niets misdaan dus denk dat er iemand Trigger Happy was of zo ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Zijn geen problemen hoor zover ik weet.
Ben moderator op het tele2 forum. ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Roelio86 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:05:
Ik heb sinds deze week ook tele2 met de nieuwe hd decoder. Nu heb ik ook een home cinema set staan, en ik wil graag dat ik het geluid van de tv over de home cinema set kan afspelen. Hoe kan ik dit het beste aan elkaar koppelen? Kan ik de home cinema set via de HD decoder van tele2 aansluiten of moet hij direct op de tv. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen. Bedankt!
HDMI van decoder naar tv. Optisch naar je home cinema set. Het geluid is toch nu nog alleen stereo.
Dat is het makkelijkste ;)
De decoder heeft alleen maar outputs, geen doorlus opties om het zo maar te zeggen.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Laatst online: 17-09 19:22
Misschien domme vraag, maar optisch is de SPDIF aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Roelio86 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:57:
Misschien domme vraag, maar optisch is de SPDIF aansluiting?
Domme vragen bestaan niet hoor :P
Maar het klopt, dat is de SPDIF aansluiting, of soms ook Toslink genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
Oke, bedankt. Maar via deze kabel kun je toch ook gewoon gebruik maken van dolby surround?
Of ondersteund tele2 dat nog niet? Zo nee, per wanneer komt dat wel of weet je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Roelio86 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:19:
Oke, bedankt. Maar via deze kabel kun je toch ook gewoon gebruik maken van dolby surround?
Of ondersteund tele2 dat nog niet? Zo nee, per wanneer komt dat wel of weet je dat niet?
Ja dolby digital (5.1)wordt ondersteund door de Animo decoders, maar Tele2 stuurt alleen nog maar een stereo signaal mee met de complete tv stream.
Hoe wat en wanneer een 5.1 signaal mee gezonden zal worden geen idee. Is niet alleen tele2 in dat geval.
De zenders zelf zullen het ook mee moeten sturen naar de tele2 servers. Als zij het niet aanbieden aan tele2 dan kan tele2 ook niet meer dan een stereo signaal doorgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
Op die manier, ok ik weet voorlopig even genoeg! Bedankt voor je hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

In de nieuwsbrief 05-03-2010 van Tele2:
Bekijk gratis de Oscar® uitreiking op Film1!

Film1 heeft een spetterende Oscarcampagne voor onze Tele2 Klanten. U kunt bij Tele2 op Film1 gratis genieten van de Oscar® uitreiking. Lekker vanuit uw luie stoel genieten van de pracht en praal van de beroemdheden. De freeview start op zondag 7 maart 9:00 uur tot maandag 8 maart 9:00 uur. Voor de highlights van de Oscars® kun je ook nog van 20:20 tot 22:10 uur gratis kijken!

Maak gratis kennis met de zender Sport1!

Van 5 maart 17:00 uur tot en met 15 maart het beste buitenlandse voetbal live en gratis op je tv. Tijdens de Gratis Kijkdagen van Sport1 kan je gratis genieten van live topvoetbal uit de beste Europese competities. Elf dagen lang wedstrijden uit onder andere de Engelse Premier League, de Duitse Bundesliga en de Spaanse Primera Division. En niet te missen, de kwartfinales van de FA Cup en de wedstrijden Fiorentina - Bayern Munchen, Arsenal - Porto, Real Madrid - Lyon en Manchester United - AC Milan uit de UEFA Champions League. Of kijk naar het WK hockey, topduels uit de NBA, de World Golf Championships, de ATP Masters Indian Wells en de Premier League of Darts.
Op dit moment zijn alle Film1 en Sport1 kanalen vrij te zien zelfs. (06-03-2010)
Of Film1 ook tot de 15e vrij beschikbaar blijft geen idee, maar op het moment kan je de Film1 kanalen bekijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:56:
Beste Cheecky,

In eerste plaats vervelend dat je internet langzaam is en dat je er niet uit bent gekomen met mijn collega van de klantenservice. Graag wil ik je hiermee helpen, indien het inmiddels nog niet is opgelost. Zou je mij een e-mail kunnen sturen met je postcode en huisnummer? Mijn e-mailadres is danielle@tele2.com

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Ik zal maandag contact met u opnemen, aangezien u in het weekend wel niet zult werken?

Na de Tele2 medewerker die gewoon de hoorn erop gooide toen hij er niet uit kwam, heb ik nogmaals contact opgenomen over het zeer trage internet (zo'n 20kb/s download). Deze medewerker ging er weer direct vanuit dat het aan de klant lag. Het zou aan Spyware moeten liggen, want er werden vele MB's per seconde binnen gehaald volgens hem. Waarom Spyware vele MB's per seconde naar een van mijn computers binnenhaalde kon hij niet vertellen. De upload (en ping) is namelijk prima (iets minder dan 100kb/s)

Aangezien het internet niet altijd traag is, en dit de tweede keer was dat het voorkwam sinds we HD TV van Tele2 hebben, leek het me ook niet waarschijnlijk dat de Spyware eens per maand zijn werk deed. Maar de letterlijke woorden van de Tele2 technische medewerker waren: "Weet u hoe Spyware werkt dan!? Ik wel, ik heb het zelf geschreven.."

Op de vraag waarom de TV niet werkt als alle PC's uit staan (en Spyware dus niets kan doen) was zijn antwoord dat Spyware ook in het modem kon zitten. Aangezien het modem van Tele2 is zei ik dat hij er dan maar schone software/firmware op moest zetten, waarop ik weer geen reactie kreeg.

Hij wilde mij eigenlijk vanaf het begin een anti-virus pakket verkopen, maar ik heb wel anti-virus ("Maar het is als beste getest blablabla..."). We hebben er nog een tijdje over gediscussieerd, want het leek me zeer onwaarschijnlijk dat Spyware het probleem was en ineens deed mijn internet het weer. Waarom kon hij mij ook niet vertellen. Maar hij zal wel iets gereset hebben, of het was puur toeval.

Allang blij dat het internet het weer deed nog met een stuk of 5 virus en Spyware scanners rond gegaan op de 2 PC's hier, maar natuurlijk niets gevonden.

Dan vrijdagavond: zelfde probleem. Van minimaal 10Mbit/s naar 20kb/s. Geen TV, want die trekt niks over die lage snelheid.

Zaterdag morgen: weer zo'n 7 Mbit/s en TV.

En vanavond ineens: 36Kb/s op http://speedtest.tele2.nl/ en geen TV.

Ik ben altijd een zeer tevreden klant geweest van Tele2 met internet. Maar sinds we HD TV hebben is het alleen maar problemen.
  • Instabiel internet dat vaak zomaar onder 30kb/s daalt.
  • Geen TV als het internet het niet doet, of alleen haperend geluid.
  • TV decoder wil soms niet uit (enige oplossing is stekker eruit).
  • TV decoder kan soms maar tussen twee zenders zappen.
  • TV decoder maakt bliep (tik) geluiden in uitzendingen.
  • TV decoder blijft vastzitten in menu's.
We moeten TV van KPN nog opzeggen, maar m'n vriendin is van plan de KPN tuner maar weer uit de kast te halen. Wat een drama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheeky schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:32:
Maar de letterlijke woorden van de Tele2 technische medewerker waren: "Weet u hoe Spyware werkt dan!? Ik wel, ik heb het zelf geschreven.."
Oh ja, hij kan het zelf schrijven, wat een flappie. Verder verteld die gelukkig niet zo veel onzin. Fijn als je van ze afhankelijk bent en dat je dan zo geholpen wordt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen hier met Tele2,
Zodra er 2 gebruikers op internet gaan

1x laptop met Wifi
1x met UTP kabel desktop via Switch

Werkt er niks meer.

Aub even helpen:
Tele2 en Multinetworking probleem

Thankyou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Cheeky schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:32:
[...]

Ik zal maandag contact met u opnemen, aangezien u in het weekend wel niet zult werken?

We moeten TV van KPN nog opzeggen, maar m'n vriendin is van plan de KPN tuner maar weer uit de kast te halen. Wat een drama..
Neem inderdaad contact op met e-mail support van Danielle die kunnen je vaak beter helpen met dit soort problemen.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je nog een KPN tuner hebt en nog een abonnement heb bij KPN. Is dat Interactieve tv die ook over IPTV werkt of bedoel je KPN Digitenne door de ether DVB-T? Als je IPTV van KPN nog hebt dan is dat wel erg vreemd want 2 aanbieders op 1 lijn lijkt me niet goed en misschien niet eens mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier wordt de kwaliteit van het beeld ondertussen steeds slechter.

Er zijn nu momenten dat er 5 minuten achter elkaar niets anders is dan hikkend geluid (alleen maar hikken, zonder door te spelen) en dat ik naar slechte digitale foto's van het originele beeld zit te kijken. Daarna kan het weer 5 minuten goed gaan, maar dan weer overnieuw een aanval.
Ik hoop dat de update snel komt, want dit is niks zo.

Verder is uiteraard gisteren de Film1 pakketten overal weer gedisabled (was net aan het rondkijken toen rond 22.30 de film1 (5x) weer uit de zenderlijst en tvgids werd gehaald). Sport 1 staat er nu nog wel in (5x)

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 09-03-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Film1 was tijdelijk ivm de Oscars, daar zul je nu weer gewoon voor moeten betalen.
Sport1 heeft nu tot en met 15 maart open kijkdagen. Daarna zal ook sport1 weer achter slot en grendel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
funrider schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:12:
[...]

Neem inderdaad contact op met e-mail support van Danielle die kunnen je vaak beter helpen met dit soort problemen.

Wat ik alleen niet begrijp is dat je nog een KPN tuner hebt en nog een abonnement heb bij KPN. Is dat Interactieve tv die ook over IPTV werkt of bedoel je KPN Digitenne door de ether DVB-T? Als je IPTV van KPN nog hebt dan is dat wel erg vreemd want 2 aanbieders op 1 lijn lijkt me niet goed en misschien niet eens mogelijk.
Digitenne, niet KPN IPTV. Na vanmorgen de zoveelste daling van 15Mb/s naar 15kb/s (en geen TV) weer contact gehad met Tele2. Deze keer gelukkig een behulpzaam meisje aan de lijn, die het probleem niet direct bij mij neerlegde. Ze kon niet in de wijkcentrale komen (daar zit het probleem??), maar wel op mijn modem. Ze ging het probleem doorspelen aan de technische dienst. Daar heb ik de hele dag nog niks van gehoord, maar mijn internet is weer 12Mb/s op het moment. Dat kan ook toeval zijn natuurlijk, want het probleem is niet constant.

Op google (en GoT) zijn trouwens veel meer mensen te vinden waarvan Tele2 internet ineens zomaar daalt naar bijna niks. Iemand zegt dat dit een bekend probleem is bij de Tele2 modems??

Mijn digitale TV decoder was vanmorgen ook constant aan het updaten. 'Er is een update. Een moment a.u.b.' > 'Bezig met updaten.' > Opnieuw opstarten. En dat dan zo'n tien keer achter elkaar. Zal wel aan het internet hebben gelegen dat het niet voltooid kon worden. Het meisje van de helpdesk zei dat er officieel 16 maart een update uit komt.

Net even de TV weer geprobeerd en weer de update op het scherm. Nu wel succesvol voltooid geloof ik. Eerste impressie: zappen werkt niet meer. Van Ned 2 omhoog zappen gaat regelrecht naar 140 of een andere radiozender. ;(

edit: openen van de tv gids heeft het zap-probleem opgelost. So far so good..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er zijn nu berichten van de KPN dat ze hun snelheden aan het 'verdubbelen' zijn. Ik zat vroeger ook bij de KPN en krijg nog steeds de mailings die er bij horen. Dus ik kreeg ook te zien dat mijn oude 8Mbit abo nu naar 16 Mbit zou gaan.

Dat is natuurlijk leuk...als je bij de KPN zit. Nu ben ik begin dit jaar overgestapt naar Tele2 omdat ze veel goedkoper waren. En ze me een tot 20Mbit abo aanboden. Op mijn oude KPN lijn haalde ik met moeite 6-7 vanwege de afstand tot de centrale. Dat is, geheel volgens verwachting, bij Tele2 niet beter geworden. Die afstand is immers niet veranderd. Maar hoe kan de KPN nu die snelheid wel verhogen naar 16 Mbit en waarom kan Tele2 dat niet? Of gaan ze dat ook doen en hoe moet ik me dat dan technisch voorstellen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

KPN zal in de wijkcentrale's o.a. de DSLAM's wel hebben ge-update naar de ADSL 2+ norm.
ADSL is namelijk tot max 8 Mb en met ADSL2+ is tot max 24Mb mogelijk. (afhankelijk van je afstand natuurlijk)
Tele2 maakt al langer gebruik in veel wijkcentrale's van ADSL2+ vandaar ook hun tot 20Mb ;) wil je sneller internet van tele2 moet je naar Tele2 Fiberspeed overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ortep schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:34:
Er zijn nu berichten van de KPN dat ze hun snelheden aan het 'verdubbelen' zijn. Ik zat vroeger ook bij de KPN en krijg nog steeds de mailings die er bij horen. Dus ik kreeg ook te zien dat mijn oude 8Mbit abo nu naar 16 Mbit zou gaan.

Dat is natuurlijk leuk...als je bij de KPN zit. Nu ben ik begin dit jaar overgestapt naar Tele2 omdat ze veel goedkoper waren. En ze me een tot 20Mbit abo aanboden. Op mijn oude KPN lijn haalde ik met moeite 6-7 vanwege de afstand tot de centrale. Dat is, geheel volgens verwachting, bij Tele2 niet beter geworden. Die afstand is immers niet veranderd. Maar hoe kan de KPN nu die snelheid wel verhogen naar 16 Mbit en waarom kan Tele2 dat niet? Of gaan ze dat ook doen en hoe moet ik me dat dan technisch voorstellen?
Heel simpel?
KPN is zn centrales aan het upgraden naar ADSL2+ en Tele2 gaat niet via KPN maar via een andere aanbieder die niet upgrade?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Die centrale is al jaren ADSL2+ het probleem is de afstand die er voor zorgt dat ik maar 7 haal. Wat ik dus niet begrijp is hoe de KPN kan aanbieden dat die snelheid omhoog gaat. Ze kunnen die afstand niet kleiner maken en FTTC staat op een laag pitje en dat kunnen ze nooit in een maand in heel Nederland uitrollen.

Net zo goed als Tele2 Fiberspeed maar in een heel beperkt aantal wijken kan uitrollen. Dat is bij mij dus ook niet te krijgen.

De snelheid die ik heb is ruim voldoende, maar sneller voor hetzelfde geld is natuurlijk leuker. Ik haal bij alletwee precies dezelfde snelheid...geheel volgens verwachting. ADSL2+ blijft ADSL2+ en de afstand blijft ook gelijk.

Mijn vraag is meer dat ik het verhaal van de KPN technisch niet begrijp. Maar als er een oplossing zou zijn lijkt het me dat Tele2 dat ook moet kunnen, die koperdraad verandert niet als je van KPN naar Tele2 gaat of terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 10-03-2010 09:54 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programma opnemen met tijdsplanning lukt nog steeds niet, ook nog niet teruggebeld,.. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier staan de programma's die ik wil opnemen via de tv gids aan.

Vorige week werkte dit niet (bij uitzetten/standby) verloor de tvgids welke programma's opgenomen moesten worden.
Nu werkt het wel. Ook de wekelijkse of dagelijkse opnamen werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De verhoging van KPN betreft de MAXIMALE snelheid per abonnementsvorm.
Dat is iets anders dan de maximale snelheid naar aanleiding van de afstand tot de centrale.

Tele2 zelf werkt alleen met ADSL2+ in de centrales waar het zelf aanwezig in is.
Waar Tele2 niet aanwezig is, gebruikt Tele2 het KPN Wholesale netwerk. Dat is ADSL1 en dus max 8 Mbit.

Zowel KPN als Tele2 zijn met VDSL2 bezig.
De Tele2 uitrol van VDSL2 (Fiberspeed) vindt uitsluitend plaats in de nummercentrales.
Daarom kan je alleen binnen een straal van 1500 meter aangesloten worden.
Daarbuiten is het voordeel van VDSL namelijk weg.

KPN doet eigenlijk alles tegelijk.
Er zijn FttH en FttC projecten bezig in samenwerking met Reggefiber.
Maar dat staat allemaal op een laag pitje.
Daarom doet KPN nu ook de nummercentrales upgraden met VDSL2+. Dat gaat sneller en goedkoper.
Daarbij zit uiteraard dezelfde snelheidsbeperkingen als bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een aantal weken flink problemen met Tele2. Het gaat om het volgende:

Vorig jaar mei een abbo genomen. Na alles aangesloten te hebben bleek de downloadsnelheid zwaar tegen te vallen. Haalde met moeite 750/800 kbs.. Het probleem zat hem in de afstand tussen het isra-punt en het modem. Het isra-punt bevind zich nl op de begane grond terwijl ik op de 3e etage woon. Ondanks dat ik vrij dicht bij de wijkcentrale zit (600m) blijft mijn snelheid dus laag. Maar goed dat is aan mijn aansluiting/bekabeling te wijten..

Ondanks dat heb ik tot enkele weken terug probleemloos, naar omstandigheden, gebruik kunnen maken van internet en tv. Vanaf ongeveer 21 februari heb ik echter het probleem dat mijn beeld steeds bevriest. Decoder reageert vervolgens nergens meer op en moet gereset worden. Dit wordt af en toe zo gek dat ik tijdens een avondje tv kijken een keer of 15/20 de decoder kan resetten.

Heb contact gehad met Tele2 en er was ook te zien dat vanaf 21 februari mijn verbinding erg onstabiel is. Dit is volgens hun volledig te wijten aan de afstand tussen isra en modem. Dat het al die tijd goed is gegaan veranderde daar niets aan. Volgens de medewerker kan het een tijd goed gaan en dan uiteindelijk toch fout.

Nu is mijn vraag of het kan dat mijn verbinding van de één op de andere dag zoveel slechter is? Aan de situatie hier (bekabeling) is helemaal niets veranderd. Aan de hulpdesk heb ik niets meer want die leggen de schuld telkens bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

(jarig!)
Het wordt nu wel wat triestig allemaal...

Tele 2 heeft 10 dagen geleden voor het laatst gemeldt dat "men er mee bezig is".
sindsdien niets meer vernomen en de webcare mevrouw weet ook niets concreets te vertellen.

Zojuist nogmaar eens contact met de helpdesk gezocht en zij kunnen geen status bekijken, niets :{
Ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen toen ik daar op aanstuurde, alwaar er weer lichtelijk geërgerd werd gereageerd waarom ik bij hem terecht kwam als er techinsche problemen zijn...

:|

ondertussen hang ik al 28 minuten aan de lijn naar jazz te luisteren, met voorlopig nog geen zicht op wat meewerking.

gaat lekker hoor -O-

edit: ik ga wat anders zoeken

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 15-03-2010 13:31 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:49:
Heb al een aantal weken flink problemen met Tele2. Het gaat om het volgende:

Vorig jaar mei een abbo genomen. Na alles aangesloten te hebben bleek de downloadsnelheid zwaar tegen te vallen. Haalde met moeite 750/800 kbs.. Het probleem zat hem in de afstand tussen het isra-punt en het modem. Het isra-punt bevind zich nl op de begane grond terwijl ik op de 3e etage woon. Ondanks dat ik vrij dicht bij de wijkcentrale zit (600m) blijft mijn snelheid dus laag. Maar goed dat is aan mijn aansluiting/bekabeling te wijten..

Ondanks dat heb ik tot enkele weken terug probleemloos, naar omstandigheden, gebruik kunnen maken van internet en tv. Vanaf ongeveer 21 februari heb ik echter het probleem dat mijn beeld steeds bevriest. Decoder reageert vervolgens nergens meer op en moet gereset worden. Dit wordt af en toe zo gek dat ik tijdens een avondje tv kijken een keer of 15/20 de decoder kan resetten.

Heb contact gehad met Tele2 en er was ook te zien dat vanaf 21 februari mijn verbinding erg onstabiel is. Dit is volgens hun volledig te wijten aan de afstand tussen isra en modem. Dat het al die tijd goed is gegaan veranderde daar niets aan. Volgens de medewerker kan het een tijd goed gaan en dan uiteindelijk toch fout.

Nu is mijn vraag of het kan dat mijn verbinding van de één op de andere dag zoveel slechter is? Aan de situatie hier (bekabeling) is helemaal niets veranderd. Aan de hulpdesk heb ik niets meer want die leggen de schuld telkens bij mij..
Sluit het gewoon aan op het ISRA punt met een kabel niet langer als 2 meter. Controleer je download snelheid is die veel hoger ligt het intern blijft die laag dan ligt het in de lijn naar je huis toe. En dan kan je bellen want dan staat het aangesloten zoals voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
HD tv is ook alweer uitgesteld las ik elders?

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

paQ schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:37:
HD tv is ook alweer uitgesteld las ik elders?

:z
Jup weer een weekje uitgesteld idd, Als ze zo door gaan, gaan ze een hele boel klanten verliezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Heeft er toevallig nog iemand nog recente ervaring met de levertijd? Ik woon in een appartement waar de telefoonlijn nog nooit van gebruikt is in Amsterdam. UPC heeft besloten helemaal kapot te gaan en ze fixen dat zo slecht dat ik er vanaf wil, maar wel zo snel mogelijk weer online zijn, ik zit nu al anderhalve week zonder internet en krijg al jeuk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
zojuist was er een update op de tvtuner, maar ik zie niets wat er gewijzigd zou moeten zijn :?
ook geen HD kanalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

paQ schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:38:
zojuist was er een update op de tvtuner, maar ik zie niets wat er gewijzigd zou moeten zijn :?
ook geen HD kanalen
HD kanalen zijn uitgesteld :P (eind van de maand nu)

Wat of welke verbeteringen er zijn in de huidige firmware versies geen idee.
Kan best zijn dat dit een tussentijdse update en dat de final firmware pas morgen beschikbaar is :?
Ff de skinversie in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dewaterweg schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:46:
[...]

Sluit het gewoon aan op het ISRA punt met een kabel niet langer als 2 meter. Controleer je download snelheid is die veel hoger ligt het intern blijft die laag dan ligt het in de lijn naar je huis toe. En dan kan je bellen want dan staat het aangesloten zoals voorgeschreven.
Grapjas... Het ISRA punt in veel appartementen complexen ligt in de centrale meterkast. Hier wordt alles doorgelust naar alle verschillende appartementen. De afstand tussen meterkast en appartement kan zo makkelijk oplopen naar zo'n 40meter kabel.
Het plaatsen van een modem aan het isra punt is dus geen optie in die complexen

Hier dezelfde situatie. 1,6km van centrale en ook zo'n 30meter vanaf ISRA.
Max download speed is hier zo'n 8Mbit, met geluk 10.

Echter, verder geen klachten. Internet werkt, telefoon werkt uitstekend, en tv werkt ook prima. Echter, met de nieuwe decoder is het tv gedeelte nu behoorlijk slecht (hikken en stops). Ik hoop dat de update snel wat verhelpt.
Ander gaat bij mij voor normaal gebruik de andere decoder er weer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Get!em schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:58:
[...]

Grapjas... Het ISRA punt in veel appartementen complexen ligt in de centrale meterkast. Hier wordt alles doorgelust naar alle verschillende appartementen. De afstand tussen meterkast en appartement kan zo makkelijk oplopen naar zo'n 40meter kabel.
Het plaatsen van een modem aan het isra punt is dus geen optie in die complexen

Hier dezelfde situatie. 1,6km van centrale en ook zo'n 30meter vanaf ISRA.
Max download speed is hier zo'n 8Mbit, met geluk 10.

Echter, verder geen klachten. Internet werkt, telefoon werkt uitstekend, en tv werkt ook prima. Echter, met de nieuwe decoder is het tv gedeelte nu behoorlijk slecht (hikken en stops). Ik hoop dat de update snel wat verhelpt.
Ander gaat bij mij voor normaal gebruik de andere decoder er weer tussen.
als je dan gewoon op het ISRA test. Niet dat je het daar moet laten staan. Werkt het aan de ISRA goed dan weet je dat je nieuwe kabels moet trekken die beter van kwaliteit zijn.
Zoek eerst het probleem binnenshuis als dat allemaal goed is kan je gaan klagen! Het is natuurlijk niet voor niks dat providers dit verlangen! Tuurlijk kan je een langere kabel gebruiken alleen kan de medewerker achter de telefoon niet inschatten of jou interne bekabeling van goede kwaliteit is. Vandaar de 2m regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Helaas kun je vaak niet zelf bij het ISRA punt. Alleen de beheerder (als in: woningstichting, electricien, bestuur vve, etc) heeft vaak de sleutel en die willen vaak voor een simpele test als dit niet komen opdraven, of met eventuele kosten voor voorrijden.
Daar komt nog bij, een nieuwe kabel trekken is vaak niet mogelijk. Zelfs in het appartement hier, wat gewoon van 1984 is, lukt het je niet om een dergelijke kabel opnieuw te trekken, omdat ze vaak in relatie met buren/verdiepingen/kruipruimtes liggen en soms geknoopt, in elkaar gewikkeld of gewoon via een verdeler verbonden zijn. Als bij mij hier de COAX doorgeknipt wordt direct achter het aansluitpunt in de muur, dan is hij met geen mogelijkheid weer terug te krijgen.
Bij oudere appartementen is dit vaak nog een graadje erger, en daar zijn er heel veel van......

Ik doel hier dus op appartementencomplexen/flats. Een woning 3 hoog in amsterdam valt vaak nog wel aan te passen, hoewel die door ouderdom vaak ook moelijk te bereiken zijn, echter hier zijn vaak aanpassingen gedaan in de latere jaren, waardoor kabels beter te tracen zijn en dus makkelijke opnieuw te trekken.
Dit soort appartementen dus: http://www.desmelthe.nl/i...4aadaa7c85b3d3e530a07.jpg

Ook digitaal via COAX heeft hier dezelfde soort problemen ivm oudere typen kabels die getrokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Get!em schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:07:
Helaas kun je vaak niet zelf bij het ISRA punt. Alleen de beheerder (als in: woningstichting, electricien, bestuur vve, etc) heeft vaak de sleutel en die willen vaak voor een simpele test als dit niet komen opdraven, of met eventuele kosten voor voorrijden.
Daar komt nog bij, een nieuwe kabel trekken is vaak niet mogelijk. Zelfs in het appartement hier, wat gewoon van 1984 is, lukt het je niet om een dergelijke kabel opnieuw te trekken, omdat ze vaak in relatie met buren/verdiepingen/kruipruimtes liggen en soms geknoopt, in elkaar gewikkeld of gewoon via een verdeler verbonden zijn. Als bij mij hier de COAX doorgeknipt wordt direct achter het aansluitpunt in de muur, dan is hij met geen mogelijkheid weer terug te krijgen.
Bij oudere appartementen is dit vaak nog een graadje erger, en daar zijn er heel veel van......

Ik doel hier dus op appartementencomplexen/flats. Een woning 3 hoog in amsterdam valt vaak nog wel aan te passen, hoewel die door ouderdom vaak ook moelijk te bereiken zijn, echter hier zijn vaak aanpassingen gedaan in de latere jaren, waardoor kabels beter te tracen zijn en dus makkelijke opnieuw te trekken.
Dit soort appartementen dus: http://www.desmelthe.nl/i...4aadaa7c85b3d3e530a07.jpg

Ook digitaal via COAX heeft hier dezelfde soort problemen ivm oudere typen kabels die getrokken zijn.
Grote vraag is dan wie is er dan verantwoordelijk voor? Jij als huisbeheerder? KPN als netbeheerder? of de ISP als toeleverancier?

Ik gok dat de bewoner en KPN samen verantwoordelijk zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden,

Vanaf vandaag wordt er een update uitgevoerd, die onder andere de beeld en geluidskwaliteit moet verbeteren. Meer informatie hierover is te vinden op onze website: http://se.tele2.nl/klantenservice/mededelingen2.html

Dit houdt echter geen verband met de HD kanalen. NL1, NL2 en NL3 worden vanaf 22 maart uitgezonden in HD. Overige zenders zullen medio zomer in een pakket aangeboden. De kosten hiervoor en om welke zenders dit gaat wordt tegen die tijd bekend gemaakt.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

De nieuwe skin versie (firmware) zou nu A0.16.2-17S0.21T02 moeten zijn

Menu-->Instelingen---> Algemeen-->Systeeminformatie:
Hier kan je dan de versie zien.

Merk helaas zelf nog weinig verbeteringen. Nog steeds af en toe bevriezend beeld en haperend geluid. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu zit met Tele2 en IPv6. Ik lees op diverse sites dat ze er mee bezig zijn, en ook het moederbedrijf lijkt IPv6 transit te hebben (http://ipv6.tele2.net/), maar weet iemand toevallig de status er van met betrekking tot de uitrol er van naar consumenten?
Hoop uiteraard op een reactie van Danielle of iemand anders van Tele2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- opname instellen werkt nog steeds niet!
- beeld hapert steeds vaker!

tele2 #fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op tele2.gebruikers.eu zegt Danielle (tele2 webcare) dat de update goed verlopen is.
Ben benieuwd naar de meningen hier naar de ervaringen nu.
Wat we op tele2.gebruikers.eu al zien en horen is dat er weinig tot geen verbetering is in de situatie.
De bekende klachten die er zijn met de nieuwe Animo decoders, lijken niet opgelost te zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Forumleden,

De software upgrade voor de iTV decoder van Tele2 is goed verlopen, hierdoor is onder andere de beeldkwaliteit verbeterd (blokjes, haperingen van het beeld). De problemen met betrekking tot het opnieuw laden van de TV gids waardoor de decoder tijdelijk niet meer reageert en het niet uit standby kunnen halen zijn ook opgelost. Het kan helaas voorkomen dat sommigen nu "zwart" beeld hebben terwijl je dat hiervoor niet had. Indien je dit ondervindt kun je de stroom van de decoder afhalen, 5 minuten wachten en vervolgens de stroom weer aansluiten op de decoder.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:41:
- opname instellen werkt nog steeds niet!
- beeld hapert steeds vaker!

tele2 #fail
Wat bedoel je met opname instellen? Puur op datum een bepaald tv programma opnemen? Doet het hier perfect en nog geen 1 hapering gezien na de update.

Niet een gehele fail dus...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:46:
[...]

Wordt een moeilijk verhaal aangezien ik niet direct bij het ISRA punt kan. Is voor mij ook nog maar 2 maanden voordat het abbo afloopt, ga vanaf eind april over op kabel. Dus al te veel moeite wil ik er ook niet meer voor doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

De amino 532 werkt toch vrij aardig hoor :) Opname functionaliteit werkt prima, alleen heb ik nog steeds één bug:

Als ik iets aan het kijken ben en dan twee maal iets wil opnemen geeft hij een foutmelding (logisch), maar dan kan ik met geen mogelijkheid meet terug naar tv kijken. Ook niet als ik alle opnames annuleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:08:
[...]

Wat bedoel je met opname instellen? Puur op datum een bepaald tv programma opnemen? Doet het hier perfect en nog geen 1 hapering gezien na de update.

Niet een gehele fail dus...
Het werkt gewoon niet als ik via de TV Gids een opname inplan.
Het inplannen lukt wel, maar hij neemt niet op!!!!
Dus wel #fail.
Waarom heb ik anders die HD Recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Zkywalker,

Ik heb vernomen dat het inplannen via de TV Gids niet meer lukt bij jou. Je kunt het volgende doen om dit op te lossen:
Alle geplande opnames en afstemmingen verwijderen via menu --> mijn content --> Planning
Decoder van het stroom afhalen, 5 min wachten, stroom weer aansluiten.
Nieuwe opnames en afstemmingen inplannen via menu --> TV Gids.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie Nack
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 17:10
Is het mogelijk om bij Tele2 in totaal 4 televisietoestellen aan te sluiten en tegelijk te kijken naar verschillende zenders?
Zo ja, welke abonnement en bijbehorende apparatuur is er dan benodigd en wat zijn de kosten?

Alvast bedankt voor de reactie

Harrie

PS De vraag zal ongetwijfeld eerder gesteld zijn, maar ik kon hier nog geen antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Harrie Nack schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:30:
Is het mogelijk om bij Tele2 in totaal 4 televisietoestellen aan te sluiten en tegelijk te kijken naar verschillende zenders?
Zo ja, welke abonnement en bijbehorende apparatuur is er dan benodigd en wat zijn de kosten?

Alvast bedankt voor de reactie

Harrie

PS De vraag zal ongetwijfeld eerder gesteld zijn, maar ik kon hier nog geen antwoord op vinden.
Ik denk als je er een switch tussen gooit dat je dan wel met 4 toestellen tv kan kijken, maar reken maar dat het echt je totale bandbreedte weg vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
geloof er helemaal niks van dat dat haalbare kaart is.
Misschien als je op een fiberspeed gebeuren een heeeele hoge snelheid haalt, maar 20+ Mbit trekken tegelijkertijd (en dan moet er niemand iets opnemen) lijkt me eerder iets waar je niet op moet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Harrie Nack schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:30:
Als je maar maximaal twee decoders kunt krijgen, hoe wil je op vier tv's iets verschillends zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
cornfed99111 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:23:
[...]

Als je maar maximaal twee decoders kunt krijgen, hoe wil je op vier tv's iets verschillends zien?
marktplaats? :P

[ Voor 87% gewijzigd door Isane op 19-03-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

waar ik nieuwsgierig naar ben..

Zijn er onder jullie kijkers naar Tele2 die van een digitaal Ziggo pakket komen?

Ik ben erg nieuwsgierig of de beeldkwaliteit te vergelijken is en wat jullie hiervan vinden? Ik heb het hier dan natuurlijk over het SD signaal omdat HD niet te vergelijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Jordy van e schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:41:
Net de nieuwe HD recorder binnen en het werkte na 10 min al. Beeld is kwalitatief net iets beter dan digitenne, maar de snelheid en mogelijkheden van de Amino 532 zijn verbluffend. Alles werkt snel en ziet er qua indeling super uit.

Als ik het beeld een cijfer mag geven (op een Le32a656 Full HD scherm):

UPC analoog: 5.5
Digitenne: 6
XMS analoog: 6
Tele2: 6.5
UPC digitaal: 7.5
XMS digitaal: 8

Mogelijkheden digitale tv:

XMS: 7
Tele2: 8
UPC: 8,5

Overall een prima aanwinst voor de tv :)

Edit: Zonder dtv haalde ik een maximale downloadsnelheid van 1550 Kpbs. Nu zit ik met de tv aan op 1080 kbps :)
Zie mijn eerdere post over beeldkwaliteit. Natuurlijk is UPC te vervangen voor Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Heeft iemand anders hier ook last van geen verbinding kunnen maken met sites in Amerika?

Dit is bij mij bijvoorbeeld een tracert naar lifehacker:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\abaart>tracert lifehacker.com

Traceren van de route naar lifehacker.com [69.60.7.199]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.XXXXX
  2    41 ms    39 ms    34 ms  ipXXXXX
  3    39 ms    36 ms    34 ms  ge-1-1-0-2231.ncr01zl.versatel.net [217.16.43.65
]
  4    38 ms    36 ms    36 ms  ge-2-1-0-0.ncr01asd2.versatel.net [217.16.47.5]

5    35 ms    39 ms    38 ms  ge-0-0-0-664.br01sara.versatel.net [212.53.18.2]

6    38 ms    37 ms    39 ms  ams17-core-1.tengigabiteth4-0-0.swip.net [130.24
4.200.133]
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8    38 ms    37 ms    39 ms  some.amsterdam.router.above.net [130.244.200.158
]
  9    39 ms    39 ms    39 ms  ge-0-2-0.mpr1.ams1.nl.above.net [64.125.28.93]
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *

En naar een andere Amerikaanse site die gevestigd is in Chicago:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

C:\Users\abaart>tracert ipartyradio.com

Traceren van de route naar ipartyradio.com [66.90.111.123]
via maximaal 30 hops:

1     2 ms   <1 ms     1 ms  192.168.XXXX
  2    38 ms    34 ms    35 ms  ip1-192-XXXXX
  3    37 ms    35 ms    52 ms  ge-0-1-0-2331.ncr01zl.versatel.net [217.16.43.97
]
  4    36 ms    35 ms    38 ms  ge-2-1-0-0.ncr01asd2.versatel.net [217.16.47.5]

5    40 ms    40 ms    37 ms  ge2-2-0-670.br01sara.versatel.net [212.53.31.66]

6    38 ms    37 ms    37 ms  ams17-core-1.tengigabiteth4-0-0.swip.net [130.24
4.200.133]
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 18     *        *        *

Iemand anders bij tele2 hier ook last van? Bij ziggo werkt alles gewoon normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door abaart op 20-03-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeks
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-07 00:27
Ik heb ook problemen met vebinden naar het buitenland, tracert timeouts op hetzelfde punt.

Tele2 zal wel eens wat problemen hebben :/

[ Voor 21% gewijzigd door cheeks op 20-03-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jep, zelfde problemen hier, zo'n beetje alles wat uit het buitenland moet komen werkt niet meer.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct. Ook uitgaande mail smtp.tele2.nl ligt plat. Aanmelden op o.a MSN lukt niet.

Pingen naar smtp.tele2.nl [212.247.156.14] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 212.247.156.14:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies).

Bezig met het traceren van de route naar smtp.tele2.nl [212.247.156.14]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2    32 ms    45 ms    29 ms  ip1-208-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.
208.1]
  3    32 ms    31 ms    31 ms  ge-0-0-0-1116.ncr01ht.versatel.net [217.16.36.14
5]
  4    31 ms    31 ms    31 ms  212.53.18.99
  5    32 ms    32 ms    31 ms  ams16-core-1.tengigabiteth5-0-0.swip.net [130.24
4.200.129]
  6    41 ms    42 ms    42 ms  cbv-core-1.pos15-0-0.swip.net [130.244.205.145]

7    42 ms    41 ms    41 ms  cbv-core-3.tengige0-0-0-2.swip.net [130.244.39.1
61]
 10     *        *

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

cheeks schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:43:
Ik heb ook problemen met vebinden naar het buitenland, tracert timeouts op hetzelfde punt.

Tele2 zal wel eens wat problemen hebben :/
Het is bijzonder irritant, want ik ben nu ook uitgelogd uit msn bijvoorbeeld. Mijn skype gesprek loopt gelukkig wel gewoon door. Een foutieve router in Amsterdam denk ik. Hier nog een tracertje naar twitter, ook hier loopt het weer vast op hetzelfde punt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24

C:\Users\abaart>tracert twitter.com

Traceren van de route naar twitter.com [128.242.240.116]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.XXX
  2    36 ms    38 ms    34 ms  ip1-192-XXX
  3    36 ms    34 ms    36 ms  ge-0-1-0-2331.ncr01zl.versatel.net [217.16.43.97
]
  4    41 ms    36 ms    36 ms  ge-2-1-0-0.ncr01asd2.versatel.net [217.16.47.5]

5    39 ms    38 ms    37 ms  ge-1-3-0-666.br01sara.versatel.net [212.53.18.18
]
  6    39 ms    37 ms    37 ms  ams17-core-1.tengigabiteth4-0-0.swip.net [130.24
4.200.133]
 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:10
gelukkig ben ik niet de eenigste :)

trace naar se.tele2.nl

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
C:\Users\Summetje>tracert se.tele2.nl

Traceren van de route naar se.tele2.nl [193.12.93.139]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2    18 ms    24 ms    17 ms  bras01poiut.versatel.net [212.53.19.241]
  3    18 ms    18 ms    18 ms  ge-2-0-0-1708.ncr01asd2.versatel.net [212.53.19.
129]
  4    20 ms    26 ms    20 ms  ge1-2-0-670.br01tc2.versatel.net [212.53.31.67]

5    19 ms    19 ms    19 ms  ams16-core-1.tengigabiteth5-0-0.swip.net [130.24
4.200.129]
  6    29 ms    29 ms    29 ms  cbv-core-1.pos15-0-0.swip.net [130.244.205.145]

7    32 ms    29 ms    30 ms  cbv-core-3.tengige0-0-0-5.swip.net [130.244.39.1
57]

[ Voor 93% gewijzigd door summetje op 20-03-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Hopelijk is de storing snel opgelost, het is vrij irritant dat je 90% van het internet niet kan bereiken. Via 3G van Vodafone werkt alles prima, alleen kun je niet alles op je mobiel doen natuurlijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
browsen via http://www.surfert.nl/ werkt nog wel

beter iets dan niks :)

[ Voor 21% gewijzigd door summetje op 20-03-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
Heb ook problemen. Kaan geen enkele Amerikaans website bezoeken, en PSN ook niet bereiken.

@Hengelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sawyer, hier ook hengelo. Probleem bestaat helaas nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Hier werkt alles gelukkig weer :) Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
yap alles lijkt weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:38:
Beste Zkywalker,

Ik heb vernomen dat het inplannen via de TV Gids niet meer lukt bij jou. Je kunt het volgende doen om dit op te lossen:
Alle geplande opnames en afstemmingen verwijderen via menu --> mijn content --> Planning
Decoder van het stroom afhalen, 5 min wachten, stroom weer aansluiten.
Nieuwe opnames en afstemmingen inplannen via menu --> TV Gids.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Danielle,

Klopt, zo kan ik wel inplannen en opnemen.

Ik moet alleen ELKE keer als ik iets wil inplannen, de stroom eraf halen en weer aansluiten.
Dat is de enige manier waarop het werkt. Niet handig he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:51
Hoi allemaal,

Iets langer dan een half jaar geleden zijn hebben wij een Tele2 abbonement afgesloten met tv, internet en telefonie. Nu zag ik dat er een nieuwe decoder gratis wordt geleverd bij nieuwe klanten. Nou was mijn vraag of ik als bestaande klant ook mijn oude decoder kan laten vervangen voor een nieuwe?

Groeten,

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

FF contact op nemen met de klantenserivce voor meer details. Maar in principe moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Negative schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:58:
Hoi allemaal,

Iets langer dan een half jaar geleden zijn hebben wij een Tele2 abbonement afgesloten met tv, internet en telefonie. Nu zag ik dat er een nieuwe decoder gratis wordt geleverd bij nieuwe klanten. Nou was mijn vraag of ik als bestaande klant ook mijn oude decoder kan laten vervangen voor een nieuwe?

Groeten,

Jasper
Je moet dan een nieuw abonnement afsluiten voor een jaar, je oude vervalt dan maar je zit er wel opnieuw een jaar aan vast en je krijgt de eerste maanden korting. Zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja kan wel, je sluit alleen opnieuw een abbo af.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Jongens ik heb een nieuwe modem van tele2 sinds kort gekregen omdat de wifi verbinding niet goed was en omdat het internetverbinding vaak uitviel. Nu heb ik geen problemen meer met het uitvallen van het internetverbinding maar wel met verbinding maken met WIFI ook vanaf 1 mt van de modem af.
Natuurlijk is mijn verbinding op slot met een pw en ik ben de enige die gebruik van maak.
Soms is er volledig bereik, soms als nu, moet ik de kabel aansluiten anders kan ik niet internetten. Ik krijg nu bv 2 op 5 van bereik maar toch is het bijna niet te doen. Ik kan zelf msn niet openen.

Ik hoor het graag van jullie wat ik hiermee kan doen. Ik ben bereid om een router met een goede antenne te kopen maar het lijkt me heel raar dat ik soms zelfs niet van 1 mt afstaand van de modem geen verbinding met wifi kan maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

niemand die mij kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor degene die het nog niet ontdekt had, de extra HD kanalen zijn aan het einde van je kanalenset toegevoegd (NL 1, 2, 3)
Handigste is het via de tvgids, dan staan ze boven de normale NL 1, 2, 3.

De update eerder deze maand heeft hier het volgende opgeleverd:
Hikken is nog steeds aanwezig, zowel geluid als beeld. Wel stukken minder, maar nog steeds niet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Kanaal nummer 101, 102 en 103 ;)

Hier is de stream de laatste dagen netjes constant, weinig tot haast geen hikjes meer in het geluid en
stilstaande beelden.
Jammer alleen dat je toch kan zien dat er ook bij de HD streams nog wat extra compressie is toepast.
Dit zullen ze wel gedaan hebben om de klanten een meer stabielere stream aan te bieden.

Nu benieuwd naar wat Tele2 nog van plan is met het HD aanbod verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
even uit nieuwsgierigheid....
hoeveel Mbit trekt nou een HD stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Wat ik tot nu toe heb gezien ergens rond de 6 a 8 Mb/s voor de 720P HD streams. tegen 4 a 5 Mb/s voor een SD stream.
Heb het nog niet echt 100% getest iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
dan zal het bij mij nieteens spelen. :N
Blijf het nog steeds ronduit bezwaarlijk vinden dat Tele2 hier niet duidelijk over is in hun communicatie en verkoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Me Tele2 opgezegd. Geen klachten over, alleen was hun verlengingsaanbieding voor mij niet interessant genoeg in vergelijking met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

paQ schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:04:
dan zal het bij mij nieteens spelen. :N
Blijf het nog steeds ronduit bezwaarlijk vinden dat Tele2 hier niet duidelijk over is in hun communicatie en verkoop :(
Hier stottert de SD nog wel eens. De HD kanalen stotteren veel minder. (misschien door minder gebruik? zou het stotteren een server probleem zijn?)

De HD is duidelijk een verbetering in kwaliteit. Binnenkort maar eens de kanalen omwisselen, volgens mij kon dat in de config.

Wel jammer is dat de TVgids niet meer 1 hele week weer kan geven. 4 of 5 dagen is nu het maximum ipv eerder 6 of 7 dagen. Hierdoor lukt het niet meer om een week van te voren een opname in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ligt het aan mij of heeft Tele2 de laatste tijd steeds meer last van downtime? @ Capelle a/d IJssel (omgeving Rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackman
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds dinsdag werkt mijn tele2 adsl 20mbit verbinding niet meer.
Het probleem is dat het DSL lampje op het modem niet gaat branden, en als ik inlog in de router staat er bij adsl status: FAILED

Klantenservice gebeld en een aantal lijntests gedaan, die bleken in orde. Kabels vervangen, ander aansluitpunt geprobeerd... en uiteindelijk geconstateerd dat het aan het modem zou moeten liggen.
Dus, vandaag al een vervangend modem bezorgd gekregen, maar nog steeds werkt het niet!

Wederom de klantenservice gebeld, en de technische dienst gaat het verder uitzoeken.. Ze gaan me terugbellen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, maar toch ben ik benieuwd wat er nou mis kan zijn.
Is er hier iemand met een soortgelijk probleem, of iemand die me misschien inzicht kan geven in wat er zoal mis kan gaan waardoor zo'n verbinding plotseling niet meer goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
kpn wil wel eens iets te enthousiast kabels opruimen....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackman
  • Niet online
Devian schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:42:
kpn wil wel eens iets te enthousiast kabels opruimen....
Oei, ik was er al bang voor dat ik de oorzaak in dat soort domeinen moest gaan zoeken...
Overigens heeft mijn bovenbuurman ook tele2 adsl, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
GiLeX schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:47:
Wat ik tot nu toe heb gezien ergens rond de 6 a 8 Mb/s voor de 720P HD streams. tegen 4 a 5 Mb/s voor een SD stream.
Heb het nog niet echt 100% getest iig
hmm voor HD zenders wel bedroevend laag. Ik heb bij UPC nu 8Mbps voor 10 populaire SD zenders (Publieke, RTL, SBS groep). Al is 5Mbps voor SD al zat kijk naar BBC 1,2 bij UPC is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Bitrate zegt weinig. Welke codecs gebruikt worden zegt veel meer. Zo kan een 4Mb mpeg4 stream een veel betere kwaliteit geven dan een 6Mb mpeg2 stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

mpeg4 pt10 AVC/H.264 HP@L4 om precies te zijn voor de 720P HD streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
GiLeX schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:38:
mpeg4 pt10 AVC/H.264 HP@L4 om precies te zijn voor de 720P HD streams
Sniffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackman
  • Niet online
Crackman schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:52:
Sinds dinsdag werkt mijn tele2 adsl 20mbit verbinding niet meer.
Het probleem is dat het DSL lampje op het modem niet gaat branden, en als ik inlog in de router staat er bij adsl status: FAILED

Klantenservice gebeld en een aantal lijntests gedaan, die bleken in orde. Kabels vervangen, ander aansluitpunt geprobeerd... en uiteindelijk geconstateerd dat het aan het modem zou moeten liggen.
Dus, vandaag al een vervangend modem bezorgd gekregen, maar nog steeds werkt het niet!

Wederom de klantenservice gebeld, en de technische dienst gaat het verder uitzoeken.. Ze gaan me terugbellen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, maar toch ben ik benieuwd wat er nou mis kan zijn.
Is er hier iemand met een soortgelijk probleem, of iemand die me misschien inzicht kan geven in wat er zoal mis kan gaan waardoor zo'n verbinding plotseling niet meer goed is?
3 dagen later nu, en zomaar ineens werkt het weer!
Ik meld het maar ff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Humm volgens tele2 is mijn verbinding "technisch opgeleverd" en word het modem verstuurd door het modem partner, en ik zou hiervan mail krijgen.

1. ik heb geen mail
2. Moet er kiestoon zijn op de lijn? want ik heb dus geen kiestoon :+

Edit, en hoe lang duurt het gemiddeld tussen die melding en daadwerkelijk ontvangen van het modem?

[ Voor 17% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-03-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

UPS staat dan binnenkort voor je deur met een pakketje.
Deze week nog.

Tenzij je een monteur hebt besteld. Die zal dan telefonisch contact opnemen voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat kanalen betreft.
Het is mij ondertussen prima gelukt om de kanalen lekker te husselen.
NED 1,2,3 HD staan nu lekker vooraan.
NED 1,2,3 SD staan nu uit.
Voor de rest Discovery en NGC nog even naar voren gehaald.

Dat menu van de nieuwe HD recorder is echt prima te bedienen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu zelf al internet van tele2, wil eigenlijk ook de tv en het bellen erbij.. bevalt dit bij de meeste mensen?
Ik lees ook dat je een mediabox nodig hebt. Ik neem aan dat als je tv besteld je die erbij krijgt?
En waar moet je deze aansluiten? Want mijn modem staat nu in de meter kast en kan op geen enkele andere plek staan, en ik lees dat de mediabox bij de tv decoder moet staan naast je tv.. wordt een lekkere volle boel zo in de woonkamer..
Kan iemand aangeven wat je precies allemaal nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:51:
heb nu zelf al internet van tele2, wil eigenlijk ook de tv en het bellen erbij.. bevalt dit bij de meeste mensen?
Ik lees ook dat je een mediabox nodig hebt. Ik neem aan dat als je tv besteld je die erbij krijgt?
En waar moet je deze aansluiten? Want mijn modem staat nu in de meter kast en kan op geen enkele andere plek staan, en ik lees dat de mediabox bij de tv decoder moet staan naast je tv.. wordt een lekkere volle boel zo in de woonkamer..
Kan iemand aangeven wat je precies allemaal nodig hebt?
Geen mediabox bij Tele2 ;)
Maar een multimedia modem, een davolink DV2020, en daar sluit je de decoder rechtstreeks(UTP kabel) op aan, en het modem komt weer op je telco-lijntje/israpunt ;)
Telefoon en internet zijn prima, het TV verhaal op het moment is dat ze met nieuwe decoders en HDtv zijn begonnen en dat loopt nog niet overal soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Hebben veel mensen nog problemen met hun decoder?

Mijn decoder loopt via mijn receiver naar TV en krijg nooit beeld. Wel signaal (720P) maar beeld blijft zwart.
Moet nu telkens stroom eraf halen om beeld te krijgen, iets wat natuurlijk frustreert op een gegeven moment!

Ligt dit aan decoder of kan dit ook aan receiver liggen? Wanneer ik stroom eraf heb gehaald zie ik signaal eerst op 576P staan en verspringt dan naar 720P...

Er zou een update komen, maar hier nog steeds problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Aan te raden is om decoder direct op tv aan te sluiten middels hdmi. De handshake tussen decoder en andere apparaten doet het niet altijd goed. Ook met sommige tvs gaat dit soms fout. Enige remedie is inderdaad stroom van je decoder af en opnieuw starten. Tele2 (zie eerdere postings) weet dit al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Get!em schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:58:
Aan te raden is om decoder direct op tv aan te sluiten middels hdmi. De handshake tussen decoder en andere apparaten doet het niet altijd goed. Ook met sommige tvs gaat dit soms fout. Enige remedie is inderdaad stroom van je decoder af en opnieuw starten. Tele2 (zie eerdere postings) weet dit al.
Ik heb er idd geen last van als ik de decoder rechtstreeks aansluit op tv, maar dan kan ik geen gebruik maken van mijn geluidsinstallatie... toch wel belangrijk dat wanneer je zoiets hebt dit vlekkeloos werkt.

@Tele2 (Danielle): komen jullie met een oplossing? Zo ja, op wat voor termijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Je kan nog via de toslink/optisch het geluid door sturen naar je receiver ;)
Als je teminste een optische ingang op je reveicer hebt, of eventueel via een scart adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb de decoder rechstreeks op de tv. Daarna lus ik geluid van de tv door naar de geluidsinstallatie. Je tv moet dit natuurlijk wel ondersteunen (audio uitgang, in welke vorm dan ook).

Edit.. een reden dat dit wss niet goed gaat is het feit dat je, als je via je geluidsinstallatie laat lopen, ook extern (dus buiten de decoder) kunt opnemen. En dit is iets wat veel kanalen niet willen. Dit is in de HDMI standaard ingebakken en wat aangezet kan worden.
Ik zou er dus niet al te veel op rekenen dat het via je andere apparatuur dan TV het gaat werken.

[ Voor 50% gewijzigd door Get!em op 01-04-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Jezus wat een slechte en onvriendelijke helpdesk.

Vandaag is mijn pakket opgeleverd, zeggen ze....

Internet doet het (wow) en telefonie, maar televisie doet niks, user en ww worden niet geaccepteerd.

Bel ik vanmiddag op, ow ja meneer we hebben tot 12 uur om het op te leveren vannacht, dan moet het volgens onze voorwaarden opgeleverd zijn.
Ondertussen is het 10 uur, en bel ik dus weer, ow nee hoor meneer we mogen tot 24 uur NA 2 april op leveren. WTF ?
Geef dan geen 2 april als opleverdatum?

En een discussie met die gozer, niet normaal
H : Nou meneer dit is een perfecte oplevering.
ik : Nou nee , ben ik niet met je eens, ik neem een pakketdienst af en hiervan werken maar 2 onderdelen, dit noem ik dus niet perfect.
H : Nou , ik heb verhalen gehoord waar de oplevering van ADSL 3 maanden duurt meneer.
Ik : Het uitgangspunt bij u is dus 3 maanden wachten en alles wat sneller is, is dan perfect?
H: Ja, daar komt het wel op neer.
Ik : Even voor de duidelijkheid, de ene collega zegt binnen de 24 uur van de door uw genoemde opleveringsdatum dus 2 april moet het werken anders bent u in gebreke?
H : Nee meneer, we mogen tot 24 uur NA 2 april opleveren.
Ik : Ik heb geen vertrouwen in het feit dat het nog snel word opgeleverd, kun je een ticket aanmaken bij de technische dienst?
H : Nee, dat kan ik niet
Ik : Hoezo niet, ik bel toch met de tele2 helpdesk?
H : Ja meneer, maar ik kan geen ticket aanmaken.
Ik : ow dus als mijn internet niet meer werkt moet ik maar gewoon hopen dat het weer goedkomt, want meer als mijn verhaal aanhoren kunnen jullie dan niet?
H : Nee dan kan ik een ticket aanmaken
Ik : Net zeg je nog dat dat niet kan?
H : Als het morgen nog niet werkt , dan kunnen we een ticket aanmaken

wtf ? bied gewoon je excuses aan voor het ongemak, en zeg dat je het oplost, ook al doe je het niet......

Danielle, is dit de normale manier hoe jullie helpdesk omgaat met klanten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

Iemand anders ook last van een regelmatig uitvallende verbinding? Hier valt het internet soms een paar minuten uit. Regio Hoogeveen. Gebeurt sinds gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
Def!ance. Ik heb best wel heel veel contact gehad met de helpdesk(s).
Er zijn er best een aantal die echt hun uiterste best (lijken te) doen,
máár er zijn er ook de nodige die er écht de kantjes van af lopen als het om behulpzaamheid of vriendelijkheid gaat.
En dan afsluiten met: "Is uw vraag die ik probeerde te beantwoorden nu beantwoord?"

:? :{ |:( nee natuurlijk niet! 8)7

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2