[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

@Def!ance:
Probleem is natuurlijk dat diegene die jou eerder heeft verteld dat het eerder in orde zou zou, te optimistisch was. Dat is best slecht info geven. Je geeft dan als helpdesk medewerker een antwoord wat de klant wil horen, maar voor de rest is het echt een belabberd antwoord.
Vervolgens krijg jij die gozer aan de lijn, en die denkt: "Ja het is mijn schuld niet dat de klant denkt dat het NU al in orde zou moeten zijn" en die gaat dan in de verdediging. Ook niet goed gelopen dat gesprek, maar niet allemaal zijn schuld.

Ik heb ook vaak mensen aan de lijn die boos zijn over beloofde levertijden(ander bedrijf), dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost voor je!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jmk schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:39:
@Def!ance:
Probleem is natuurlijk dat diegene die jou eerder heeft verteld dat het eerder in orde zou zou, te optimistisch was. Dat is best slecht info geven. Je geeft dan als helpdesk medewerker een antwoord wat de klant wil horen, maar voor de rest is het echt een belabberd antwoord.
Vervolgens krijg jij die gozer aan de lijn, en die denkt: "Ja het is mijn schuld niet dat de klant denkt dat het NU al in orde zou moeten zijn" en die gaat dan in de verdediging. Ook niet goed gelopen dat gesprek, maar niet allemaal zijn schuld.

Ik heb ook vaak mensen aan de lijn die boos zijn over beloofde levertijden(ander bedrijf), dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost voor je!
Wat mij tegen de borst stootte was niet het feit dat het target niet gehaald werd, maar dat hij doodleuk vertelde dat ik "me kop maar moest houden" (niet met zon woorden uiteraard) omdat de oplevering geen 3 maanden duurde en ik dus maar tevreden moest zijn.
like wtf.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
GiLeX schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:15:
Je kan nog via de toslink/optisch het geluid door sturen naar je receiver ;)
Als je teminste een optische ingang op je reveicer hebt, of eventueel via een scart adapter.
Dit is natuurlijk een optie, maar optische ingang heb ik niet. Redelijk 'oud' plasmascherm.
Get!em schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:28:
Ik heb de decoder rechstreeks op de tv. Daarna lus ik geluid van de tv door naar de geluidsinstallatie. Je tv moet dit natuurlijk wel ondersteunen (audio uitgang, in welke vorm dan ook).

Edit.. een reden dat dit wss niet goed gaat is het feit dat je, als je via je geluidsinstallatie laat lopen, ook extern (dus buiten de decoder) kunt opnemen. En dit is iets wat veel kanalen niet willen. Dit is in de HDMI standaard ingebakken en wat aangezet kan worden.
Ik zou er dus niet al te veel op rekenen dat het via je andere apparatuur dan TV het gaat werken.
Dat is echt balen, dacht ook al dat dit het probleem zou zijn... We gaan het op een andere manier proberen. Bedankt voor jullie feedback mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik bedoel ook rechtstreeks vanaf je decoder naar de receiver niet vanaf de tv :D

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tele2 stinkt. Hapert om de zoveel tijd en doet het regelmatig niet. Haalt ook nog eens lage snelheden.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/772438478.png
Snelheid daalt soms zelfs naar 1 a 2 mbps (download).

Bij het online gamen, zoals bij MW2, loop ik ook altijd een paar seconde achter (dus de vijand ziet mij vaak eerder dan ik hem (zie ik vaak in de kill cam) of ik schiet eerder, maar in de killcam schiet ik later). Die ping komt ook vaak boven de 100ms.

Ik snap wel dat je nou niet letterlijk die 20 mbps haalt, maar je kan toch wel zeker de heft verwachten of op z'n minst driekwart. Het enige wat ik wil is een beetje fatsoenlijk en snel internet.

[ Voor 32% gewijzigd door Uniciteit op 05-04-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@ squatjj: snelheid is simpelweg afhankelijk van de afstand van jou tot de centrale. Daar kan Tele2 helemaal niets aan doen.
Mensen hebben met Tele2 nu eenmaal wat hogere 'pings' dan bij andere providers, maar daar merk ik zelf niets ten nadele van het online gamen van, ook niet in MW2. Wellicht ietsje sneller reageren op je tegenstanders ;)
Dat je snelheid inzakt lijkt me niet de bedoeling, echter is speedtest.net niet betrouwbaar qua metingen. Download een 100mb.bin bestand vanaf Tele2 zelf (http://www2.versatel.nl/100mb.bin), en kijk wat voor snelheid je daarbij haalt (en uiteraard ook even kijken als je denkt dat de snelheid opeens lager is).
Valt de snelheid dan nog lager uit dan normaal, even contact opnemen met Tele2 lijkt me.

En nee, ik ben geen Tele2 medewerker, slechts een tevreden klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

EDIT schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:07:
@ squatjj: snelheid is simpelweg afhankelijk van de afstand van jou tot de centrale. Daar kan Tele2 helemaal niets aan doen.
Mensen hebben met Tele2 nu eenmaal wat hogere 'pings' dan bij andere providers, maar daar merk ik zelf niets ten nadele van het online gamen van, ook niet in MW2. Wellicht ietsje sneller reageren op je tegenstanders ;)
Dat je snelheid inzakt lijkt me niet de bedoeling, echter is speedtest.net niet betrouwbaar qua metingen. Download een 100mb.bin bestand vanaf Tele2 zelf (http://www2.versatel.nl/100mb.bin), en kijk wat voor snelheid je daarbij haalt (en uiteraard ook even kijken als je denkt dat de snelheid opeens lager is).
Valt de snelheid dan nog lager uit dan normaal, even contact opnemen met Tele2 lijkt me.

En nee, ik ben geen Tele2 medewerker, slechts een tevreden klant ;)
Nou ze kunnen er toch wel iets aan doen.... Bij Ziggo was het zelfs sneller een paar jaar geleden (ook ADSL). En bij mij zit er bij MW2 soms wel een seconde verschil tussen wat ik en de tegenstander zie. Dat is veel. Over dat 100 mb bestand doet-ie bijna twee minuten over, dus ongeveer 1 mbps.

Valt me toch tegen hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 05-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

abaart schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:20:
Iemand anders ook last van een regelmatig uitvallende verbinding? Hier valt het internet soms een paar minuten uit. Regio Hoogeveen. Gebeurt sinds gisteravond.
Heb er hier (omgeving Nijmegen) ook veel last van, vrijwel elke nacht valt het internet weg. Meestal begint het rond half 1 - 1 uur, het internet heeft de hele tijd goed gewerkt maar valt ineens compleet weg voor 15 - 30 minuten. Soms is het daarna weer terug, soms blijft de verbinding wegvallen.
Ik heb verder niets veranderd voordat het probleem is ontstaan, wel erna met andere pcs/switches/kabels getest, maar dit maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Squatjj schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:31:
[...]

Nou ze kunnen er toch wel iets aan doen.... Bij Ziggo was het zelfs sneller een paar jaar geleden (ook ADSL). En bij mij zit er bij MW2 soms wel een seconde verschil tussen wat ik en de tegenstander zie. Dat is veel. Over dat 100 mb bestand doet-ie bijna twee minuten over, dus ongeveer 1 mbps.

Valt me toch tegen hoor.
Ziggo adsl ? sinds wanneer bieden zij dat aan 8)7

dus je zit rond de 10mbit te internetten. Heb je al een postcode check gedaan om na te gaan hoever je van de wijkcentrale afzit? En internet je draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Squatjj schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:31:
[...]

Valt me toch tegen hoor.
Ziggo heeft voor zover ik weet nooit ADSL geleverd, enkel internet via de kabel. Dat je daar verschil in ziet klopt, aangezien kabel vrijwel geen last heeft van die afstand tot de centrale.
Als jij met 1 MByte/s (want dat is het, niet 1 mbit/s wat jij zegt) download, heb je dus een verbinding van ongeveer 10 mbps (overhead inbegrepen). Dat is op enige afstand gewoon een nette verbinding.
Al eens gekeken hoe ver je van de centrale zit?
Ook als je draadloos internet kan het nog uitmaken voor de snelheid.

Edit: spuit 11 in iets meer woorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

EDIT schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:30:
[...]

Ziggo heeft voor zover ik weet nooit ADSL geleverd, enkel internet via de kabel. Dat je daar verschil in ziet klopt, aangezien kabel vrijwel geen last heeft van die afstand tot de centrale.
Als jij met 1 MByte/s (want dat is het, niet 1 mbit/s wat jij zegt) download, heb je dus een verbinding van ongeveer 10 mbps (overhead inbegrepen). Dat is op enige afstand gewoon een nette verbinding.
Al eens gekeken hoe ver je van de centrale zit?
Ook als je draadloos internet kan het nog uitmaken voor de snelheid.

Edit: spuit 11 in iets meer woorden :P
Afstand centrale is ongeveer 2 km.

En met dat downloaden dan komt dat toch altijd in beeld hoeveel je ondertussen al hebt gedownload? Ik heb zelf geteld en daarop maak ik uit dat het ongeveer 1 mb per seconde is (geen idee het mb in hoofdletters is).

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 06-04-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Squatjj schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:08:
[...]

Afstand centrale is ongeveer 2 km.

En met dat downloaden dan komt dat toch altijd in beeld hoeveel je ondertussen al hebt gedownload? Ik heb zelf geteld en daarop maak ik uit dat het ongeveer 1 mb per seconde is (geen idee het mb in hoofdletters is).
ja dat is in bytes niet in bits. Als je op 2km woont zou het dus wel wat sneller kunnen. Ik zou zeggen controleer je aansluitsituatie. Mocht dat helemaal goed zijn neem dan contact op met de helpdesk misschien kunnen zij wat meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Het is gewoon slecht bij Tele2!
Volgens de ADSL2+ specs zou ik tegen de 24mbit(1.1km) moeten kunnen halen kwa afstand,
Mijn modem traint in op 12mbit :/

DE HELFT DUS.

Daarbij flikkert de hele zooi gemiddeld 6 keer per dag weg.
Ik ben hier absoluut niet tevreden mee, en ga hier tegenin.
Was er geen initiatief in de regering waarin werd besproken dat ADSL aanbieders minimaal zoveel % van de aangeboden snelheid diende te halen?
Ik kan geen ruk met deze verbinding zo, en het irritante is gewoon ook dat de TV dan ook wegkiept.

Ik denk dat ik Ziggo maar weer eens ga bellen en daar mijn geschil ga (proberen) op te lossen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
CrankyGamerOG schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:56:
Het is gewoon slecht bij Tele2!
Volgens de ADSL2+ specs zou ik tegen de 24mbit(1.1km) moeten kunnen halen kwa afstand,
Mijn modem traint in op 12mbit :/

DE HELFT DUS.

Daarbij flikkert de hele zooi gemiddeld 6 keer per dag weg.
Ik ben hier absoluut niet tevreden mee, en ga hier tegenin.
Was er geen initiatief in de regering waarin werd besproken dat ADSL aanbieders minimaal zoveel % van de aangeboden snelheid diende te halen?
Ik kan geen ruk met deze verbinding zo, en het irritante is gewoon ook dat de TV dan ook wegkiept.

Ik denk dat ik Ziggo maar weer eens ga bellen en daar mijn geschil ga (proberen) op te lossen.......
en wat zegt de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

(jarig!)
Ik haalde ook maar de helft van wat de te behalen snelheid was (lees: buurman 5 deuren verderop)
De TV haalde het ook vaak niet (SD nieteens HD) en als je dan tv kon kijken, dan kon je bijna niet meer Internetten.

Na veel vijven en zessen per direct ontbonden, naar de UPC winkel gelopen en 3 uurtjes later een mega goede verbinding en een zut HD zenders ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Dewaterweg schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:38:
[...]

en wat zegt de klantenservice?
Ja die maken zich er makkelijk vanaf, ow ja ik zie dat u pas sinds vrijdag abonnee bent, dus ik kan nu nog geen grafiek uitdraaien, u moet nog even een weekje wachten....

op 1.1Km van de centrale maar 9mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
herkenbaar
en dan komt een monteur van tele 2
en dan van kpn
en dan weer tele 2
en dan hoor je 2 weken niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

paQ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:36:
herkenbaar
en dan komt een monteur van tele 2
en dan van kpn
en dan weer tele 2
en dan hoor je 2 weken niks
Mjah, het is gewoon om te huilen, ze investeren dus blijkbaar gewoon nergens in lijkt wel.
Nog nooit zon brakke support meegemaakt in mijn 15 jaar op internet. 8)7

En dat internet eens wegvalt kan ik niet zo mee zitten , maar het probleem is dat de tv dan ook gewoon wegknalt.

En daarbij komt nog eens dat die TV ontvanger maar half werkt.... :'(
Als ik op CH+ duw (dus channel omhoog) springt hij ALTIJD naar radio, ik word er ziek van.
Iemand daar nog een oplossing voor?(ja ik heb dat ding al 100x gereset)

[ Voor 32% gewijzigd door CrankyGamerOG op 07-04-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Defance,

Ik heb je postings gelezen en graag zou ik je klacht in behandeling willen nemen. Zou je alsjeblieft je gegevens naar mij toe kunnen sturen. Graag ontvang ik je postcode en huisnummer of klantnummer per e-mail. Zou je dit samen met een korte omschrijving van je klacht naar danielle@tele2.com willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:01:
Beste Defance,

Ik heb je postings gelezen en graag zou ik je klacht in behandeling willen nemen. Zou je alsjeblieft je gegevens naar mij toe kunnen sturen. Graag ontvang ik je postcode en huisnummer of klantnummer per e-mail. Zou je dit samen met een korte omschrijving van je klacht naar danielle@tele2.com willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Done.

Verder, HD TV, wat is er HD aan 3 zenders ? :/
Ik had echt wel verwacht meer zenders te hebben, ik voel me echt misleid.
Voor hetzelfde geld had ik een alles in 1 plus gehad met VEEL meer HD zenders bij Ziggo.
(en ook nog eens meer snelheid (factor 3 !)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
paQ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:59:
Ik haalde ook maar de helft van wat de te behalen snelheid was (lees: buurman 5 deuren verderop)
De TV haalde het ook vaak niet (SD nieteens HD) en als je dan tv kon kijken, dan kon je bijna niet meer Internetten.

Na veel vijven en zessen per direct ontbonden, naar de UPC winkel gelopen en 3 uurtjes later een mega goede verbinding en een zut HD zenders ;)
En hoeveel betaal je nu per maand? Wel de 17 E voor analoge TV meetellen he.

Ik zou Tele 2 zo weer terugwillen maar bieden op mijn nieuwe adres alleen maar 4 Mb aan (5709 GM) en dat vind ik te weinig. Al ervaring met UPC en nu Telfort maar die halen het niet bij Tele 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

CrankyGamerOG schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:20:
[...]

Done.

Verder, HD TV, wat is er HD aan 3 zenders ? :/
Ik had echt wel verwacht meer zenders te hebben, ik voel me echt misleid.
Voor hetzelfde geld had ik een alles in 1 plus gehad met VEEL meer HD zenders bij Ziggo.
(en ook nog eens meer snelheid (factor 3 !)).
Ik zie ook amper kwaliteitsverschil tussen SD en HD van Tele2. Het beeld van UPC/Ziggo en de glasvezel providers is beduidend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
nou
ik heb een tijdje tele 2 (ook HD blabla), digitenne en UPC HD tegelijk gehad. tele2 kan gewoon niet tippen aan UPC. Het is al met al misschien 10-15 euro duurder voor een allin pakket, maar dan heb je ook iets dat werkt, 4 keer zoveel HD zenders, Uberhaupt meer zenders en 3 keer sneller Internet.
Geen moeilijke keuze
en ohja.. je kunt tenminste internetten als je tv aanstaat, en op andere lokaties in huis kun je je analoge signaal blijven gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 07-04-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
Het pakket met HD zenders is op dit moment nog niet definitief, daar zal de komende tijd meer over bekend worden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
NotoriousBAS schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:48:
[...]

En hoeveel betaal je nu per maand? Wel de 17 E voor analoge TV meetellen he.

Ik zou Tele 2 zo weer terugwillen maar bieden op mijn nieuwe adres alleen maar 4 Mb aan (5709 GM) en dat vind ik te weinig. Al ervaring met UPC en nu Telfort maar die halen het niet bij Tele 2.
uit mijn hoofd 58 (droomdeal + wat uitbreidingen)
en dat is:
-bellen standaard
-25 MB (en dan ook écht en altijd!) Inet
-digitale tv (zender of 40)
-DVR
-HD TV (stuk of 10 - 12 zenders in HD)
-incl CAI

Bij tele2 zat ik aan 45 (bij 2 jaar contract)
+ 13 euro goedkoper
- minder zenders
- maar 3 HD zenders
- fuck verbinding
- TV ten koste van Inet
- extra settops voor extra tv's (ALS je al voldoende snelheid zou hebben)

Verder vertoonde de tele2 settops flink wat kuren. Ding werd ook loeiheet en maakte herrie. liep vaak vast. En ohja... je hebt een UTP verbinding nodig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
waroom valt mijn Wifi verbinding steeds uit?
Soms met het opnieuw invoeren van de PW gaat maar meestaal niet.

Iemand ideeën? Ik heb net een nieuwe modem van TELE2 gekregen en de wifi verbinding valt uit ook als ik van 1 mt van de modem ver ben. Moet iedereen per se een extra router kopen om een fatsoenlijke wifi te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm al getest met een andere WIFI-interface? Het hoeft niet perse het modem te zijn. De complete SSID valt bij mij wel eens weg, maar ik gebruik dan ook geen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Artuzzo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:35:

Iemand ideeën? Ik heb net een nieuwe modem van TELE2 gekregen en de wifi verbinding valt uit ook als ik van 1 mt van de modem ver ben. Moet iedereen per se een extra router kopen om een fatsoenlijke wifi te hebben?
Vaak wel aan te raden. De Davolink staat niet bekend om zn wifi kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Monteur van KPN over de vloer gehad, die heeft alles nagelopen.

Maar wtf, blijkbaar CAPT tele2 mijn verbinding op 15mbit zonder reden, en hierom haal ik maar 13mbit.
Monteur gaf aan dat hij dat al vaker had gezien bij Tele2?

Like WTF?

ik heb een 20mbit abbo geen 15mbit.

Volgens de helpdesk is dit dus normaal ? wtf ?
ja anders kunnen we onze diensten niet garanderen, aka een capaciteitsprobleem.
Maar daar heb ik niks mee te maken, ik sluit een 20mbit abbo af, niet een 15mbit abbo.

Ja maar meneer u heeft TOT 20mbit.
Nou nee dus mevrouw, dus TOT 15mbit ..... omdat jullie het cappen op 15....

wtf dit is gewoon oplichting pur sang, en het is gewoon crimineel in mijn ogen.
Ja en dan kun je zeggen het is maar 5 mbit, klopt maar het gaat om het principe.

[ Voor 49% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-04-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je trap open deuren in.
Het is al jaren bekend dat Tele2 bij sommige centrales iedereen capt op 15 Mbit.
Dat is inderdaad vanwege de brakke apparatuur die ze in de centrales hebben staan.

Dat heeft overigens niets met je 13 Mbit te maken.
Al zat je wel op 20 Mbit, dan kon je maar 13 Mbit top halen.
Als je echt last van de cap had, dan zat je inderdaad 15 Mbit max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

cornfed99111 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
Je trap open deuren in.
Het is al jaren bekend dat Tele2 bij sommige centrales iedereen capt op 15 Mbit.
Dat is inderdaad vanwege de brakke apparatuur die ze in de centrales hebben staan.

Dat heeft overigens niets met je 13 Mbit te maken.
Al zat je wel op 20 Mbit, dan kon je maar 13 Mbit top halen.
Als je echt last van de cap had, dan zat je inderdaad 15 Mbit max.
Zit ik dus ook maat ;), de monteur liet het me toch zien, als de cap er niet op zou zitten zou ik 17mbit halen ;)
En niks open deuren, voor jou misschien, voor mij niet, het is niet wat ik afgesloten heb, en ik heb als klant niks van doen met hun capaciteitsprobleem.
Dat is hun infrastructuur, en dus hun pakkie an.
Ik heb een 20mbit abbo, geen 15mbit, en het gaat me er niet om dat ik geen 20mbit haal ,het gaat erom dat ze hem op voorhand al cappen en me dus niet de snelheid "proberen" te geven.
Principekwestie dus, en als ik die cap er niet vanaf gaat ontbind ik de overeenkomt.
Want ik sluit een tot 20mbit af, niet een tot 15mbit.

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-04-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Hoe kan hij dat laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Bij de buurman ;) die via hun loopt ;) Op dezelfde afstand dus.

Het ligt dus puur aan de brakke DSLAM.

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-04-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Had de buurman ook Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Ik zeg toch die via hun loopt, zelfde centrale, geen tele2 aparatuur dus ;)
Die zit niet gecapt op 15mbit, en haalt dus 17mbit ;)

Dan nog, je kunt Tele2 wel verdedigen, moet je zelf weten, maar het is gewoon niet ok wat ze doen.
Dan moeten ze erbij MELDEN van te voren dat die gecapt gaat worden op 15mbit.

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-04-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Waar staat dan dat ik Tele2 verdedig? Jij vormt snel een mening van anderen mensen.

Je zit hier niet bij noob.net, maar bij GoT..
Dan ga ik ervan uit dat je gezocht hebt op ervaringen van Tele2.
Dan had je minder verrast kunnen zijn hoe Tele2 omgaat met haar klanten en welke beperkingen er
zijn bij haar verbinding.

Terugkomend op je buurman zijn 17 Mbit.
Jouw lijn is niet te vergelijken met zijn lijn.
Afstand is niet de enige factor van snelheid. De lijnkwaliteit is dat ook namelijk.
Is die niet optimaal, stijgt je line attentuation en zakt daarmee je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja. Die cap op 15mbit en uiteindelijk maar 13mbit halen is geen oorzaak om het maar op Tele2 af te schuiven. Ook Ziggo capt, bijna elke ADSL boer capt, line-sharing. Om het gebruik van andere gebruikers ook te garanderen met goede stabiele telefoonlijnen.

Ziggo is in verhouding duurder dan ADSL, want nu betaal ik nog geen 25 euro per maand voor een 11 a 12mbit verbinding. Ik woon ruim 1,7KM van de centrale af, ik ben bestwel blij met de behaalde snelheid hoor. Vroeger zat ik op minder dan 300 meter van de centrale af, 23mbit was ook helemaal geen probleem via Concepts ICT / Denon netwerk. 1.7KM afstand en daarbij 12mbit avg halen is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Ik ben dus verhuist, naja bij mijn vriendin ingetrokken, en nou was ik van plan mijn 20mbit te verhuizen.

Nou krijg ik te horen van de helpdesk dat ik geen 20 mbit kan krijgen vanwege de afstand tot de centrale... nou zit ik echt letterlijk om de hoek van een centrale. die volgens http://adsl.hunen.net/ aan zo goed als elke afnemer levert.

Ik ben niet echt happig om teruggezet worden naar een 4mbit lijn terwijl fysiek gewoon 20mbit mogelijk zou moeten zijn. Online beaamt dat en kpn zelf ook als ik een postcode check bij hun laat doen.

Ook niet omdat mijn abbo kosten gelijk zouden blijven aangezien ik een laptop pakket heb bij ze die eind dit jaar afloopt. heeft iemand nog tips wat ik kan doen / eisen?

Het kan een volle wijkcentrale zijn natuurlijk... maargoed.. beetje onterecht dat ik dan teruggezet wordt in snelheid en niet omlaag ga in kosten

[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 08-04-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:41:
Tja. Die cap op 15mbit en uiteindelijk maar 13mbit halen is geen oorzaak om het maar op Tele2 af te schuiven. Ook Ziggo capt, bijna elke ADSL boer capt, line-sharing. Om het gebruik van andere gebruikers ook te garanderen met goede stabiele telefoonlijnen.

Ziggo is in verhouding duurder dan ADSL, want nu betaal ik nog geen 25 euro per maand voor een 11 a 12mbit verbinding. Ik woon ruim 1,7KM van de centrale af, ik ben bestwel blij met de behaalde snelheid hoor. Vroeger zat ik op minder dan 300 meter van de centrale af, 23mbit was ook helemaal geen probleem via Concepts ICT / Denon netwerk. 1.7KM afstand en daarbij 12mbit avg halen is ook niet verkeerd.
Het gaat ook niet omdat ik de snelheid niet haal, het gaat erom dat ik een tot "20mbit" contract heb, en mijn verbinding gewoon al fysiek beperkt word op 15mbit, en of dat nou wel of niet normaal is heb ik niks mee te maken als eindklant.
Nogmaals dat hun infrastructuur het niet aankan is hun probleem, niet het mijne, ik neem een dienst af en die word naar mijn mening niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Get!em schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:17:
[...]

Vaak wel aan te raden. De Davolink staat niet bekend om zn wifi kwaliteit.
Dat heb idd gemerkt...met de nieuwe modem heb ik ten minste minder last van normale verbinding met kabel...maar ik snap niet waarom TELE2 die shit moet verkopen en niet een redelijk modem met een normale antenne? Waarom moet men een router erbij? Ik snap wel als je in een enorme villa woont...dan koop ik er 2 maar niet vanaf 1 mt afstand valt die uit... Jammer! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 18-09 09:28
Artuzzo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:07:
[...]

Dat heb idd gemerkt...met de nieuwe modem heb ik ten minste minder last van normale verbinding met kabel...maar ik snap niet waarom TELE2 die shit moet verkopen en niet een redelijk modem met een normale antenne? Waarom moet men een router erbij? Ik snap wel als je in een enorme villa woont...dan koop ik er 2 maar niet vanaf 1 mt afstand valt die uit... Jammer! :(
Als na 1 meter de wlan wegvalt dan ligt het ofwel aan het modem (defect/brak) ofwel aan verstoring in de ruimte. Heb je het kanaal van de wlan verbinding al aangepast op het modem? Voer gewoon een harde reset uit en kijk dan of het helpen van het kanaal helpt (test op kanaal 1, 6 en 11).

Het lijkt mij namelijk erg sterk dat het standaard zo is dat de modems die tele2 uitlevert maar werken tot 1 meter.

[ Voor 7% gewijzigd door IceM op 09-04-2010 07:50 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
IceM schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 07:49:
[...]

Als na 1 meter de wlan wegvalt dan ligt het ofwel aan het modem (defect/brak) ofwel aan verstoring in de ruimte. Heb je het kanaal van de wlan verbinding al aangepast op het modem? Voer gewoon een harde reset uit en kijk dan of het helpen van het kanaal helpt (test op kanaal 1, 6 en 11).

Het lijkt mij namelijk erg sterk dat het standaard zo is dat de modems die tele2 uitlevert maar werken tot 1 meter.
Hij stond op kanaal 9. Ik heb het nu op 6 staan. Ik zal je laten weten of dit helpt! Bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mogelijk dat t wel helpt ja.. Zitten je buren ook op 9, dan zit je elkaar in de weg. Draai even een wifiscanner, en zie welke kanalen je buren hebben. Kies dan je eigen vrije kanaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
CrankyGamerOG schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:02:
[...]

Het gaat ook niet omdat ik de snelheid niet haal, het gaat erom dat ik een tot "20mbit" contract heb, en mijn verbinding gewoon al fysiek beperkt word op 15mbit, en of dat nou wel of niet normaal is heb ik niks mee te maken als eindklant.
Nogmaals dat hun infrastructuur het niet aankan is hun probleem, niet het mijne, ik neem een dienst af en die word naar mijn mening niet geleverd.
Veel succes met het vinden van een internetleverancier die wel aan jouw eisen voldoet. Ik ben bang dat je die niet gaat vinden, ook niet bij de kabelboeren.

Ik ben het best met je eens dat de reclames wat misleidend zijn, maar om daar nu zo'n ophef over te maken.
Verder geeft het contract jou helemaal geen garantie op een 20Mb verbinding. Dit is "normaal" en daar moet je het maar mee doen. Ik denk dat er geen rechter in NL is die jou gelijk gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Supremo schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:21:
[...]

Veel succes met het vinden van een internetleverancier die wel aan jouw eisen voldoet. Ik ben bang dat je die niet gaat vinden, ook niet bij de kabelboeren.

Ik ben het best met je eens dat de reclames wat misleidend zijn, maar om daar nu zo'n ophef over te maken.
Verder geeft het contract jou helemaal geen garantie op een 20Mb verbinding. Dit is "normaal" en daar moet je het maar mee doen. Ik denk dat er geen rechter in NL is die jou gelijk gaat geven.
Nee je gaat voorbij aan het feit dat het een tot 20mbit is, maar niet aan tot 15mbit.
Het gaat ook niet om het feit dat ik geen 20mbit haal(door lijnlengte oid), dat snap je blijkbaar niet.
Als hij vanuit hun al gecapt word op 15 is het al van te voren bepaald dat ik never meer dan 15mbit KAN halen.

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-04-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
Ik vind dat Tele2 flink steken laat vallen door belangrijke informatie achter te houden.
En dat je als tweaker maar alles dient te weten slaat echt als een tang op een varken.
Ik had me ook vooraf nooit gerealiseerd dat SD tv kijken 5 Mbit trekt, en HD weet ik veel hoeveel, en dat dat dan nog eens van je schamele verbinding af gaat ook :{ (per tuner!)
Ook wist ik niet dat je maar 3 HDTV zenders bij je HD TV pakket kreeg en je voor de rest zou moeten bijbetalen zo rond de zomer.

en weet je waarom niet? omdat dat nergens staat! (althans stond)

buy cheap, buy twice... nieuwe slogan voor Tele2 wmb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

paQ schreef op zondag 11 april 2010 @ 20:44:
Ik vind dat Tele2 flink steken laat vallen door belangrijke informatie achter te houden.
En dat je als tweaker maar alles dient te weten slaat echt als een tang op een varken.
Ik had me ook vooraf nooit gerealiseerd dat SD tv kijken 5 Mbit trekt, en HD weet ik veel hoeveel, en dat dat dan nog eens van je schamele verbinding af gaat ook :{ (per tuner!)
Ook wist ik niet dat je maar 3 HDTV zenders bij je HD TV pakket kreeg en je voor de rest zou moeten bijbetalen zo rond de zomer.

en weet je waarom niet? omdat dat nergens staat! (althans stond)

buy cheap, buy twice... nieuwe slogan voor Tele2 wmb
Ben ik helemaal met je eens, ze misleiden de eindklant aan alle kanten.

1. HDTV !!!!!one!1one , niet dus, ze doen net of ze weet ik veel hoeveel hd aanbieden, maar het zijn alleen 1 2 3, en dan nog is de kwaliteit niet altijd goed.
Ik verwachte een HD pakket dus met 1 ,2, 3 en Disc HD, NAt Geo HD etc.

2. Internet "tot 20mbit", ja mijn reet, tot 15mbit dus !

3. Misbaksel van een tuner, ding werkt voor geen meter.
Ja dat weten ze en proberen ze te fixen, maar als ik hier teruglees heeft dat ding al MAANDEN problemen.(ch+ geeft radio ? wtf ?)

Ik ga echt hier niet mee akkoord, en ik heb ze dat ook per brief en telefonisch laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ik zie dat mensen van Tele2 in dit topic actief mee lezen en reageren. Waarvoor hulde.
Nu ben ik erg benieuwd of er op het tv platform nog wat gaat veranderen.

Ik heb de indruk dat de compressie toegenomen is/kwaliteit achteruit gegaan op de huidige normale tv. Het is de laatste blokjes tellen op 42inch plasma. Het HD-pakket met alwel 3 zenders (die ik nooit kijk) is niet van deze tijd. Gaat er op korte termijn nog wat gebeuren om de tv op concurrerend niveau met bijv. UPC te brengen? Sinds de aanpassing van hun propositie naar € 45 (all-in!) is dit een zeer interessant alternatief dat wel de gewenste kwaliteit brengt. Als ik hier HD aanvraag krijg ik wel de normale zenders DiscoveryHD etc, eerlijk is eerlijk hier betaal je 9 extra voor ipv 5. Maar goed je krijgt er wel 4x zoveel zenders voor terug. In een duidelijke betere kwaliteit. Ik wil graag Tele2 klant blijven maar het product moet dan wel voldoen.

Zijn er nog tweakers dit tips hebben om iets aan te passen (te tweaken >:) ) zodat de beelde kwaliteit niet meer zo bedroevend is? De juiste scartkabel heb ik al ;)

[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 12-04-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
Bij mij ging dat ontbinden gelukkig wat makklelijker omdat ik nieteens twee tv's kon aansluiten. Dan kun je je dienst dus onmogelijk aan me aanbieden.
Het is bij mij ontbonden 'om commercieel strategische reden'

En dan is er nog de tele2 webcare. Leuk zo'n bedrijfsaccount en net doen alsof er dan ineens een oplossing komt, maar meer dan kennisnemen van, doet Danielle niet. Snap ook wel dat Danielle het zelf niet kan oplossen, maar er wordt een bepaalde schijn hooggehouden, terwijl de enige die echt zei hoe het allemaal zat, de tele2 monteur van imtech is.
Die gaf bij zijn eerste bezoek al aan dat KPN echt niets gaat uitgraven om het probleem op te lossen. En wie zal het zeggen. Misschien is er ook bij mij wel gecapt; mijn buurman haalde immers het dubbele op een Telfort aansluiting. Allemaal nieuwe aansluitingen in de nieuwbouw.

Nee het is wel duidelijk dat ze willens en wetens essentiële informatie achterhouden. Sommige helpdeskmedewerkers snapten er ook helemaal niets van dat het gewoon niet duidelijk werd vermeld. Ze zeggen er alleen wat over als je er specifiek naar vraagt aan de telefoon, ander skom je er gewoon niet achter.

Hopelijk verduidelijken de laatste paar pagina's van dit topic e.e.a.
thefox154 schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:49:

Zijn er nog tweakers dit tips hebben om iets aan te passen (te tweaken >:) ) zodat de beelde kwaliteit niet meer zo bedroevend is? De juiste scartkabel heb ik al ;)
Hoe kijk jij HD via de scart kabel dan :?

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 12-04-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
[...]

Hoe kijk jij HD via de scart kabel dan :?
Waar lees jij dat ik HD kijk?? Normale tv, en de kwaliteit is ver beneden pijl.
Ik heb nu die "lelijke" samsung decoder staan. Waarvan het lijkt of de streams steeds slechter worden. Ik wil eventueel het HD-pakket aanschaffen maar met 3 zenders is dit natuurlijk om te huilen. En anders wordt het een overstap naar UPC, in de hoop dat die tegenwoordig stabiele verbindingen lezen, voor5 jaar terug ging je daar elke dag een uurtje plat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
ah zo... je overweegt de overstap.
Dan is je redenering de juiste imho (wat betreft de concurrent ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefox154 schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:49:
Ik zie dat mensen van Tele2 in dit topic actief mee lezen en reageren. Waarvoor hulde.
Als ze ballen hadden behandelen ze de problemen gewoon in dit topic plaats van een standaard melding van mail me je gegevens.
Dan zou de rest hier ten minste ook nog wat aan hebben. De helpdesk van hun weet ik zelf ook wel te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Tele2 knalt er al de hele dag uit hiero, anderen met dit probleem?

Grote lagspike, merk het in COD en Skype, 10 seconden goede verbinding -> Verbinding eruit.
Modem blijft wel gewoon aan staan en naar ongeveer 5 minuten gaat power even op rood, en doet het internet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Toevallig in het oosten van het land?
Is/was een storing iig volgens de mededelingen op de tele2 site:
Op dit moment is er een storing in Oost-Nederland. Voornamelijk klanten die in Arnhem en omgeving wonen ervaren op dit moment geen werkende diensten. Wij werken aan een oplossing, onze excuses voor het ongemak.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Nee, in Almere.
Maar het probleem lijkt verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 19:57
vanaf 20:00 heb ik ook last van wegvallende verbinding. Het modem brand dan inderdaad rood. na 5 minuten is het weg en vervolgens valt het na een kwartier weer uit. (omgeving a'dam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Of toch niet, klapt er telkens weer uit net vergat de modem zelfs de wifi instellingen, raar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Dorest0rm schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:16:
Of toch niet, klapt er telkens weer uit net vergat de modem zelfs de wifi instellingen, raar :S
Dat heb ik ook. Als het modem geen goede internet verbinding heeft, gaan de LAN/WIFI functies van de router ook heel onbetrouwbaar worden.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Het is alweer gefixed, mijn vader heeft vanmorgen naar Tele2 gebeld, blijkbaar is er bij ons iets spontaan gestart wat normaal gestart word als mensen verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ben nog aan het twijfen tussen Alice en Tele2. Wil persé de snelste verbinding van 20 mbits maar weet niet of ze die bij tele 2 kunnen garanderen. Iemand ervaring mee met een afstand van rond de 1000 meter van de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
Tc-Chub schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:27:
Ben nog aan het twijfen tussen Alice en Tele2. Wil persé de snelste verbinding van 20 mbits maar weet niet of ze die bij tele 2 kunnen garanderen. Iemand ervaring mee met een afstand van rond de 1000 meter van de centrale?
Ik zou Online en telfort niet zomaar uitvlakken hebben beide ook een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Als je 1000 meter van de centrale zit zou je zo rond de 16 mbit wel moeten kunnen halen misschien wel meer afhankelijk van je lijnkwaliteit en wijze van aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Tc-Chub schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:27:
Snelheid checks op de diverse website van ADSL providers kloppen veelal niet en geven een gunstiger beeld dan de werkelijkheid. Ik zit 500 meter van wijkkast en haal 10-14MB (draadloos) bij Alice Comfort abo. Ik verwacht dat Tele2 soortgelijk levert.

Wil je echt snelheid garantie dan kun je beter een combi pakket nemen van je kabel provider. Daar kun je soms voor 45 euro internet, bel, analoge + basis digitale tv hebben al moet je met name op belkosten letten want daar is bijv. bij UPC standaard nog een starttarief en belkosten van toepassing. Ik kan nu bij Alice onbeperkt gratis vast-vast bellen zonder starttarief dat is vrij uniek in NL. Maar als je nauwelijks vast belt dan is het interessant vanwege hoge internet snelheid en is het gunstiger omdat je minder betaald voor analoog+digitale tv in combi pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Stomme vraag, maar is de HD televisie nu al werkzaam?
Want mijn ouders hebben wel de nieuwe decoder, maar zeggen dat ze nog niets gemerkt hebben van een zender wijziging enz (kan zijn dat automagisch 001 wordt vervangen door de HD nld1), maar kan dat op afstand niet controleren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:17
funrider schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:27:
[...]

Snelheid checks op de diverse website van ADSL providers kloppen veelal niet en geven een gunstiger beeld dan de werkelijkheid. Ik zit 500 meter van wijkkast en haal 10-14MB (draadloos) bij Alice Comfort abo. Ik verwacht dat Tele2 soortgelijk levert.

Wil je echt snelheid garantie dan kun je beter een combi pakket nemen van je kabel provider. Daar kun je soms voor 45 euro internet, bel, analoge + basis digitale tv hebben al moet je met name op belkosten letten want daar is bijv. bij UPC standaard nog een starttarief en belkosten van toepassing. Ik kan nu bij Alice onbeperkt gratis vast-vast bellen zonder starttarief dat is vrij uniek in NL. Maar als je nauwelijks vast belt dan is het interessant vanwege hoge internet snelheid en is het gunstiger omdat je minder betaald voor analoog+digitale tv in combi pakket.
Om aan te geven dat het ook andersom kan, ik heb klanten gezien op 1100meter met een snelheid van 21Mbit met een ADSL2+ verbinding (Tele2).

Maar je kunt ook pech hebben met de koperkabel...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

MeNTaL_TO schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:44:
Want mijn ouders hebben wel de nieuwe decoder, maar zeggen dat ze nog niets gemerkt hebben van een zender wijziging enz (kan zijn dat automagisch 001 wordt vervangen door de HD nld1), maar kan dat op afstand niet controleren.
Al een tijdje, je ouders moeten op 101, 102 en 103 kijken voor nld1, nld2 en nld3 HD
Ze vervangen niet de SD nld 1,2,3 maar staan dus op 101, 102 en 103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
funrider schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:27:
[...]

Kabelinternet is sowieso geen optie, heb alleen aansluitingen voor ADSL. Nja online heb ik hier en die leveren maar 8 mbit maximaal dus wilde graag wat meer. Nu kan je dus kiezen voor Alice en Tele2 in het 20 euro per maand aanbod en voor TweakDsl in het 40 euro aanbod maar dat is waarschijnlijk te duur. Volgens mij is tele2 ook per maand opzegbaar dus ik kan het wel proberen maar het gaat erom dat ik minimaal 8 mbit haal, het liefst hoger maar dat is niet te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

(jarig!)
waarom levert online dan geen hogere snelheid? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het valt me op dat er nog geen woord is gerept over de grote storing van Tele2 momenteel. Wij zitten al sinds donderdag zonder TV..

Nou kijk ik zelf niet zo vaak TV (zolang internet het doet ben ik blij ;)) maar mijn ouders zijn minder blij :P
Grote storing Deventer en omstreken 25-04-2010 / 11:45
Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2 Hierdoor kunt u problemen ondervinden met de beeldkwaliteit van uw televisie. Deze storing wordt zo spoedig mogelijk verholpen. Via deze website houden we u op de hoogte van de storing. De volgende regio`s zijn door deze storing getroffen: Almelo Apeldoorn Doetinchem Deventer Hengelo Nijverdal Winterswijk Zutphen Zevenaar Onze excuses voor het ongemak. .
Met vriendelijke groet, Tele2

De volgende regio s zijn door deze storing getroffen:
Almelo
Apeldoorn
Doetinchem
Deventer
Hengelo
Nijverdal
Winterswijk
Zutphen
Zevenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Heb er gisteren heel even last van gehad (5 minuten), en daarna geen enkel probleem mee gehad (regio zutphen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

MeNTaL_TO schreef op maandag 19 april 2010 @ 14:44:
Ga in het menu naar Instellingen. Daar staat iets als Zendervolgorde. Ga naar 101, 102, 103 en sleep die 1 voor 1 naar de plek van 1,2,3. Verberg vervolgens de kanalen 1,2,3.
Je hebt nu de kanalen 101,102,103 helemaal vooraan in je zapvolgorde + tvgids gezet.
Echter!...... Als je de gewone P+ en P- gebruikt, dan zal hij gewoon van 103 naar 104 of van 101 naar 100, 99 gaan (oftewel naar radio etc) en niet naar 4 (rtl4). Als je de navigatie pijltje omhoog/omlaag gebruikt en daarna de OK knop indrukt, gaat het wel goed!
Dit is dus dan ook de betere navigatie methode vanaf dan.

Edit:

Je zendervolgorde is dus dan
101 102 103 4 5 6 etc.
Met P+ gebruikt hij nog steeds de standaard volgorde, dus:
1 2 3 4 5 en verderop dus 101 102 103 104 105 etc..
Met pijltje omhoog, zal hij de nieuwe ingestelde zendervolgorde gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 26-04-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dank u, zal binnenkort dus even langs moeten gaan en hopen dat mijn ouders niet de P+ en P- gebruiken, want die snappen dat anders niet echt meer.
Wel slecht geregeld van Tele2 dat de HD zenders niet op 1 t/m 3 komen.
Ik kan dus mijn ouders laten testen door naar zender 101 te gaan of ze nu de HD kanalen wel al hebben?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik kan me vergissen, maar gisteren op NET5 Greys Anatomy (vriendin he....), zat er een HD logo in de rechterbovenhoek van NET5. Deze verscheen bij starten van programma en tijdens reclame was hij weer weg, net als NET5 logo.
Zou dit betekenen dat ze al over zijn op HD voor dat kanaal?

Ik keek er met zijdelings naar, dus heb niet even andere programma's gekeken, kan dus ook standaard bij NET5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Get!em schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:38:
Ik kan me vergissen, maar gisteren op NET5 Greys Anatomy (vriendin he....), zat er een HD logo in de rechterbovenhoek van NET5. Deze verscheen bij starten van programma en tijdens reclame was hij weer weg, net als NET5 logo.
Zou dit betekenen dat ze al over zijn op HD voor dat kanaal?

Ik keek er met zijdelings naar, dus heb niet even andere programma's gekeken, kan dus ook standaard bij NET5 zijn.
Nee, dit betekent dat Net5 deze in HD aanbied, maar tele2 geeft deze niet in HD door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

topicje op Tele2.gebruikers.eu:
Beste Forumleden,

Iedereen die afgelopen weekend in Deventer en omstreken last heeft gehad van de grote storing willen wij graag tegemoetkomen. Ik vind het heel vervelend dat dit voor zovelen overlast heeft veroorzaak en wil hierbij mijn excuses aanbieden hiervoor. Ook namens mijn collega's wil ik hiervoor excuses maken. Mijn collega's van techniek zijn hard bezig geweest dit zo snel mogelijk op te lossen, maar dit heeft helaas langer geduurd. Daarom wil ik degenen die niet naar behoren gebruik hebben kunnen maken van onze producten en diensten in de regio Deventer een compensatie van 10 euro aanbieden. Om dit vergoed te krijgen kun je contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Zij zijn te bereiken op 0900-2411602 (lokaal tarief)

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Voor de mensen die dus last hebben gehad van de genoemde storing,
Bellen met de helpdesk en expliciet ook dit bericht doorgeven aan de mederwerker daar.
Helpdesk weet weer nergens vanaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het is nu verdomme al de 10e keer dat mijn automatische opnames weer niet gedaan zijn! Ook komt het regelmatig voor dat hij niet wil zappen en dan van een willekeurige zender naar de radio springt. Het apparaat begint me een beetje de keel uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

De veel voorkomende en bekende problemen idd...
Het bekende antwoord krijg je terug van de helpdesk: er wordt gewerkt aan een update die weer verbeteringen moet brengen etc etc etc etc...........

ook op het hier boven genoemde forum zijn dat de veel voorkomende problemen.
Het is niet echt reklame voor Tele2 zoals ze er mee omgaan iig.

Zo lang het ze het nog niet voor elkaar hebben met de Animo decoders zou ik je aanraden, bellen met de helpdesk een ticket laten aan maken en dan na een maand als de problemen nog niet zijn opgelost contract opbreken en opzeggen.
Je zou dan niet meer de eerste zijn die dat op die manier doet iig.
Er zijn al verschillende die op die manier hebben opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
@paQ, nja ik ga verhuizen naar een andere locatie en ik hoor wel eens van buurtgenoten daar die Alice of Tele 2 hebben dat ze wel rond die snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gilex,

Mijn collega's bij de klantenservice zijn hier allen van op de hoogte gesteld over een tegemoetkoming voor de gedupeerden door de storing in Deventer.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Ik kreeg 3,50 euro terug bij een pakket van 40,-..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:18:
Beste Gilex,

Mijn collega's bij de klantenservice zijn hier allen van op de hoogte gesteld over een tegemoetkoming voor de gedupeerden door de storing in Deventer.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Kom de rest dan ook tegenmoet voor de niet/half werkende decoder.....
Of de mensen die gecapt op 15mbit zitten vanwege jullie capaciteits probleem.
Of de mensen die al maanden wachten op "echte" HD TV.

etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

CrankyGamerOG schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:47:
[...]

Kom de rest dan ook tegenmoet voor de niet/half werkende decoder.....
Of de mensen die gecapt op 15mbit zitten vanwege jullie capaciteits probleem.
Of de mensen die al maanden wachten op "echte" HD TV.

etc etc etc
Ik heb Tele2 gebeld over de half werkende decoder. Hij gaf aan dat er idd problemen waren en dat alle klanten met "HDTV" gecompenseerd gaan worden. Ik ben benieuwd, ik heb ze een maand gegeven om mijn problemen op te lossen. Ik krijg maandag een nieuwe decoder (alsof dat iets gaat veranderen, maar ach)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb mijn nieuwe decoder binnen. Maar natuurlijk zit het "zap naar radio" probleem er nog steeds in.

Ik heb wel een tijdelijke oplossing gevonden!

Het probleem zit in de zender volgorde en als je het volgende doet dan stuit je op het probleem:

- Zet de HD zenders van Nederland 1, 2 en 3 (101, 102 en 103) op 1, 2 en 3.
- Zet de SD zenders van Nederlans 1, 2 en 3 achter de laatste tvzender in de lijst (eredivisie 10)
- Ga nu naar de SD 1, 2 of drie en zap omhoog tot je bij de radio bent
- Probeer nu terug te zappen en je zal merken dat je met geen mogelijkheid meer op kunnen zappen naar tv zenders. Alleen een powerflip zorgt ervoor dat je weer normaal kan kijken en zappen.

Als je de SD zenders van 1, 2 en 3 nu ergens vóór de eredivisie zenders zet, dan zal je niet meer zo snel op het probleem stuiten omdat je eerst weer door 10 extra zenders moet zappen. Natuurlijk niet echt een oplossing, maar het is wel beter dan steeds blijven powerflippen.

Zo maar weer eens Tele2 bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jordy van e schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:31:
Ik heb mijn nieuwe decoder binnen. Maar natuurlijk zit het "zap naar radio" probleem er nog steeds in.

Ik heb wel een tijdelijke oplossing gevonden!

Het probleem zit in de zender volgorde en als je het volgende doet dan stuit je op het probleem:

- Zet de HD zenders van Nederland 1, 2 en 3 (101, 102 en 103) op 1, 2 en 3.
- Zet de SD zenders van Nederlans 1, 2 en 3 achter de laatste tvzender in de lijst (eredivisie 10)
- Ga nu naar de SD 1, 2 of drie en zap omhoog tot je bij de radio bent
- Probeer nu terug te zappen en je zal merken dat je met geen mogelijkheid meer op kunnen zappen naar tv zenders. Alleen een powerflip zorgt ervoor dat je weer normaal kan kijken en zappen.

Als je de SD zenders van 1, 2 en 3 nu ergens vóór de eredivisie zenders zet, dan zal je niet meer zo snel op het probleem stuiten omdat je eerst weer door 10 extra zenders moet zappen. Natuurlijk niet echt een oplossing, maar het is wel beter dan steeds blijven powerflippen.

Zo maar weer eens Tele2 bellen
Zoals al eens eerder gezegd:

Zet de SD zenders 1,2,3 op: verbergen/verwijderen.(terwijl ze nog op de originele plek staan).
Zap vervolgens met de navigatie buttons (vierwegbuttons op je afstandbediening waar OK in het midden zit) en niet metde P+ en P-.

Dan is het hele probleem niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat ik steeds vaker heb is dat het opnemen mislukt.

De opname is wel 1 uur (duur van het programma), maar bij afspelen stopt hij meteen in een zwart beeld.
Er valt vervolgens niks anders te doen dan opname wissen.

Ook heb ik het idee dat door dit soort geintjes de hardeschijf langzaam volloopt en niet meer leger wil worden. Zit ondertussen op 55%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23
Get!em schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:10:

De opname is wel 1 uur (duur van het programma), maar bij afspelen stopt hij meteen in een zwart beeld.

Ook heb ik het idee dat door dit soort geintjes de hardeschijf langzaam volloopt en niet meer leger wil worden. Zit ondertussen op 55%.
Dit heb ik eerlijk gezegd ook weleens. Maar wat bij mij gebeurd is dat er 2 opnames op de schijf staan. 1 werkt en 1 werkt niet. na het deleten van beide is bij mij de schijf wel weer een stuk leger.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Get!em schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:07:
[...]

Zoals al eens eerder gezegd:

Zet de SD zenders 1,2,3 op: verbergen/verwijderen.(terwijl ze nog op de originele plek staan).
Zap vervolgens met de navigatie buttons (vierwegbuttons op je afstandbediening waar OK in het midden zit) en niet metde P+ en P-.

Dan is het hele probleem niet aan de orde.
Ik wil 101 102 103 vooraan hebben, maar wil ook beeld hebben als iemand gewoon op "1" drukt, de functionaliteit zit erin, dus dan moet die ook werken ;) het navigeren met de pijltjes, doe ik vaker, maar het probleem blijft net zo goed aanhouden met de pijltjes. Ik zie dan ook met de pijltjes geen programma info van de tv zenders en kan ze ook niet selecteren.

Ik snap sowieso niet waarom er een HD en SD versie van 1 2 en 3 in zitten.

Dat heb ik vanaf het begin al gehad. Op dat moment loopt ook mijn planning helemaal vol (ook al is het programma al geweest)

Als ik eerlijk ben, neem ik al bijna niets meer op. Mijn vriendin kijkt al haar series wel op de HTPC via uitzending/rtl gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Bij het internet+bellen+tv-pakket heb je toch geen aansluiting meer nodig op de analoge televisie? Ik ga binnenkort samenwonen en dit pakket van Tele2 lijkt ons wel interessant. Vroeg me alleen af of je dan ook de kabel nog af moet sluiten. Dacht het niet toch, omdat je tv kijkt via internet?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Peter_Aragorn schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:09:
Bij het internet+bellen+tv-pakket heb je toch geen aansluiting meer nodig op de analoge televisie? Ik ga binnenkort samenwonen en dit pakket van Tele2 lijkt ons wel interessant. Vroeg me alleen af of je dan ook de kabel nog af moet sluiten. Dacht het niet toch, omdat je tv kijkt via internet?
de kwaliteit van digitale tv is bij de upc of ziggo wel beduidend beter. Het is dat ik het hier niet kan krijgen, anders had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Peter_Aragorn schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:09:
Alles gaat via je telefoonlijn/koperlijn.
Coaxkabel van Ziggo/UPC niet meer nodig en dus ook geen abonnement daarbij nemen. Als je vriendin of jij er al woont, dan kun je die gewoon opzeggen.

@hierboven: keuze of upc/ziggo/tele2 is inderdaad nog apart van dit. Kies je voor tele2 dan zie mijn eerste zin in deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oke, dus de kwaliteit valt wel tegen. Raar eigenlijk toch, via internet kan ook veel mb worden verzonden en dus zou het beeld kwalitatief ook goed moeten zijn toch? Maarja, allicht beter dan digitenne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Nu online

CrankyGamerOG

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:20:
Oke, dus de kwaliteit valt wel tegen. Raar eigenlijk toch, via internet kan ook veel mb worden verzonden en dus zou het beeld kwalitatief ook goed moeten zijn toch? Maarja, allicht beter dan digitenne ;)
Het is niet allen de kwaliteit die minder is, het aanbod van zenders is tevens zwaar ruk, alsmede de tuner die voor geen meter werkt.
Ik zou me nog een keer bedenken.

Ik ga ze dan ook in gebreke stellen en ze sommeren om het binnen 7 werkdagen op te lossen (redelijke termijn?) zo niet dan zeg ik onherroepelijk en eenzijdig het contract op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oke, valt dus echt vies tegen. Gelukkig kan ik ook voor Ziggo kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:20:
De coaxnetwerken van Ziggo of UPC hebben gewoon meer bandbreedte, dus de kwaliteit en het aanbod is gewoon velen malen beter. Ik heb geen idee waar je woont, maar UPC is redelijk aan het stunten. Zo heb je al zo'n alles in één pakket voor 45 eurie.

Edit: iets met Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:39:
[...]

Het is niet allen de kwaliteit die minder is, het aanbod van zenders is tevens zwaar ruk, alsmede de tuner die voor geen meter werkt.
Ik zou me nog een keer bedenken.

Ik ga ze dan ook in gebreke stellen en ze sommeren om het binnen 7 werkdagen op te lossen (redelijke termijn?) zo niet dan zeg ik onherroepelijk en eenzijdig het contract op.
Ik vind 7 dagen erg kort. Ik zou eerder 2 tot 3 weken pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@ Def!ance, kijk anders ff op tele2.gebruikers.eu.
Daar hebben we een x aantal hulplijnen en richtlijnen voor een ingebrekestellingsprocudure en het opzeggen/ontbinden van je contract met Tele2 en hoe je dat moet aan pakken.
7 dagen is wat kort, maand is de norm eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Jordy van e schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:05:
[...]

De coaxnetwerken van Ziggo of UPC hebben gewoon meer bandbreedte, dus de kwaliteit en het aanbod is gewoon velen malen beter. Ik heb geen idee waar je woont, maar UPC is redelijk aan het stunten. Zo heb je al zo'n alles in één pakket voor 45 eurie.

Edit: iets met Ziggo ;)
Ja ga dan wonen in Almelo. Daar kan UPC niet geloof ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:09:
[...]

Ja ga dan wonen in Almelo. Daar kan UPC niet geloof ik :(
Ziggo UPC...beide één pot nat ;) Beide zijn aan het stunten met prijzen (ook omdat ze de hete adem van glasvezel in de nek voelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:00:
Oke, valt dus echt vies tegen. Gelukkig kan ik ook voor Ziggo kiezen :)
Ehm, echt vies tegen vallen? Mwa, ik ben er tevreden mee zoals het nu werkt. Inderdaad is het niet perfect, maar welke wel?

Wil je de hele dag maximale download speed en tegelijkertijd tv kijken en opnemen? Dan is tele2 niet de juiste keuze.(bijv met gezin, waarbij kids downloaden en ouders tv kijken). Doe je om en om, of ben je niet een hele intensieve internetter, dan kan het prima. Downloaden gaat ook nog prima samen met tv kijken (~ 7 Mbit).

UPC en Ziggo hebben beide ook zo hun probleempjes. De CI+ kaart van Ziggo is leuk, maar kan ook voor problemen zorgen. Bovendien heeft afgelopen halfjaar Ziggo er bij mijn ouders vaker uitgelegen dan Tele2 bij mij.
UPC heeft ook zo zn dingetjes.

Voor een genuanceerd beeld moet je gewoon even bij verschillende mensen langsgaan die de varianten tv hebben. Ook IPtv van KPN is dan nog een optie, en Digitenne. Al kan ik je beide laatste afraden. Ik heb in mijn vrienden/familie-kring alle bovengenoemde opties gezien: UPC analoog, UPC digitaal, Ziggo analoog, Ziggo digitaal (CI+), Tele2 HD, KPN digitenne, KPN IPtv. Voor mijn keuze als ik nog weer moest kiezen blijven UPC digitaal, Ziggo digitaal en Tele2 over.
Kies ik dan voor prijs/kwaliteit uit die 3, dan kom ik eerst bij Ziggo, dan bij Tele2. en dan bij UPC. Echter UPC of Ziggo is gebiedsgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ja daar heb je gelijk in... Ik heb nu op mijn slaapkamer digitenne. Het is goed te doen hoor, maar het kan natuurlijk beter...

Hoe zijn de HD-zenders van Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

.....
Hoe zijn de HD-zenders van Tele2?
NL1, 2, 3 zijn IN "HD" mits het bron materiaal ook in HD is aangeleverd ;)
Je kan het niet vergelijken met Ziggo/UPC, de gemiddelde HD stream bij Tele2 komt niet verder dan een 5Mb/s en dan heb je een 720p stream.... Gemiddelde Ziggo/UPC stream komt op een 12Mb/s
Pas in de loop van dit jaar (Tele2 roept in de zomer) komen er meer HD zenders beschikbaar, welke dat zullen zijn is nog steeds niet bekend helaas..

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2