[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Tha BasZ

Firmware updates zijn een bedrijfsgeheim. Wanneer ze komen en wat ze verbeteren? Dat weet alleen Tele2.
De enigste methode om uit te vinden waar het aan ligt, is met de helpdesk bellen.
Tele2 kan je verbinding controleren en kijken wat je modem en decoder aan het uitspoken zijn.
Als klant heb je geen toegang tot zulke gegevens.

@ I_Cx_I

Dat ziet er niet goed uit.
Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA punt?
En test je met een netwerkkabel of over WIFI?

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 06-09-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag overgestapt van Tele2 naar Telfort en wat een opluchting! Goedkoper, sneller, en een veel beter modem waar ik alles op in kan stellen wat ik wil met een veel beter wifi signaal. Voor mij nooit meer Tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Cx_l
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03-2023
@ I_Cx_I

Dat ziet er niet goed uit.
Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA punt?
En test je met een netwerkkabel of over WIFI?
ja dat heb ik en ik test met netwerkkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Cx_l
  • Laatst online: 25-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:19:
Vandaag overgestapt van Tele2 naar Telfort en wat een opluchting! Goedkoper, sneller, en een veel beter modem waar ik alles op in kan stellen wat ik wil met een veel beter wifi signaal. Voor mij nooit meer Tele2!
ik denk dat ik ook ga overstappen naar telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik zal inderdaad eens helpdesk bellen, neem aan dat ze ook in een soort van log kunnen zien dat er hiccups zijn geweest?

Is namelijk niet echt te voorspellen wanneer ze er zijn.

Overigens gisterenavond dan maar weer 2x in uur of 4 een hiccup...
Niet echt een pijl op te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Tha BasZ

De helpdesk kan ook een log van je verbinding inzien. Dat kan elke provider.

@ I_Cx_I

Zijn er aftakking na het ISRA punt?
Je upload is bar slecht. Dat wijst op meestal op een verkeerde aansluiting of een brakke telefoonlijn.
Voor jouw geldt hetzelfde als voor Tha BasZ. Alleen via de helpdesk is er een oplossing mogelijk.
Je kan natuurlijk ook overstappen naar een andere provider.
Maar als er een probleem is met je telefoonlijn, dan zal je bij de nieuwe provider dezelfde problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:19:
Maar volgens mij geen HD zenders?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Wat ik hier lees over Tele2 is niet louter halleluja. Zou xs4all, naast een duurdere, ook een betere keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:22:
[...]

Maar volgens mij geen HD zenders?
Klopt maar dat zal er vooral mee te maken hebben dat ik geen tv heb, ik kijk al jaren geen tv meer. ;) Kan echt niet begrijpen wat mensen leuk vinden aan talentenshows, herhalingen en reclame, kan mijn tijd wel beter besteden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:44
Sjah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:37:
Wat ik hier lees over Tele2 is niet louter halleluja. Zou xs4all, naast een duurdere, ook een betere keus zijn?
Vergeet niet dat er in fora zich bijna alleen maar gebruikers melden die een oplossing zoeken voor hun probleem of klacht. De 'tevreden' gebruikers zal je hier dan ook niet zo snel zien. Als je op zoek bent naar het goedkoopste triple play pakket, dan ben je bij Tele2 aan het juiste adres. Bij een (veel) duurdere provider als Xs4all is het gewoon beter geregeld, zoals een (veel) betere helpdesk en betere apparatuur zoals alleen al het modem. Dat brengt automatisch minder problemen met zich mee. Dus het ligt er volkomen aan wat je er voor over hebt en hoe hoog je irritatie grens ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

ik vindt dat Tele2 grote stappen heeft gemaakt met een efficiente en prima opgeleide helpdesk. Ja, er zitten vast wel rotte appels tussen, maar het gemiddelde niveau is goed en het personeel is vriendelijk en best behulpzaam. Echter vind ik de prijzen van Tele2 tegenover de kwaliteit/concurrenten totaal de plan mis slaan. Ze zijn echt niet meer DE budget provider van toen. Het is jammer dat het product technisch zo inferieur is, anders was ik er graag lid gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is inferieur, de modem, de tv-modem, of het telefoonlijntje tov de kabel/glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Het modem sowieso, geen instel mogelijkheden, slecht bereik. Er zijn concurrenten die net zoveel kosten maar het zowel hardware matig als helpdesk beter doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, ik waardeer dat zoiets in dit topic door Tele2 users wordt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:08:
De Het modem sowieso, geen instel mogelijkheden, slecht bereik. Er zijn concurrenten die net zoveel kosten maar het zowel hardware matig als helpdesk beter doen.
Ik ben wel benieuwd welke provider dan net zoveel kost of goedkoper is als Tele2? Als ik op totaalwijzer.nl kijk zie ik Tele2 er bovenuit steken wat betreft het goedkoopste abonnement (tot 50mb met tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Idd, als je triple lpakket wilt, steken ze boven alles en iedereen uit, in noem bijv. een tientje goedkoper dan Upc met tel./50MB/HD-Tv.

edit: tja dat HD zenderaanbod is wel inferieur, zie ik nu.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 06-09-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Sjah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:06:
Wat is inferieur, de modem, de tv-modem, of het telefoonlijntje tov de kabel/glasvezel?
Snelheid van de lijn
Beeldkwaliteit
Modem
Idd, als je triple lpakket wilt, steken ze boven alles en iedereen uit, in noem bijv. een tientje goedkoper dan Upc met tel./50MB/HD-Tv.

edit: tja dat HD zenderaanbod is wel inferieur, zie ik nu.
HD van UPC is echt prima, dat van Tele2 mag je niet eens HD noemen (verschil is echt enorm). Bij UPC kan je je eigen router gebruiken, waardoor je waarschijnlijk ook betere snelheden haalt met een groter bereik. Je hebt tevens analoge tv/radio voor andere tv's/radio's in huis. Waarschijnlijk heb je bij UPC ook een betere internet snelheid, ondanks zowel Tele2 als UPC beweren dat de 50Mbit hebben.

Mocht je UPC pakken, neem dan wel de DVR optie + HD. Dan krijg je ook een goede decoder die er ook nog leuk uit ziet (cisco).

[ Voor 60% gewijzigd door DjVe op 07-09-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:30
Jordy van e schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:24:
[...]

Snelheid van de lijn
Beeldkwaliteit
Modem

[...]

HD van UPC is echt prima, dat van Tele2 mag je niet eens HD noemen (verschil is echt enorm). Bij UPC kan je je eigen router gebruiken, waardoor je waarschijnlijk ook betere snelheden haalt met een groter bereik. Je hebt tevens analoge tv/radio voor andere tv's/radio's in huis. Waarschijnlijk heb je bij UPC ook een betere internet snelheid, ondanks zowel Tele2 als UPC beweren dat de 50Mbit hebben.

Mocht je UPC pakken, neem dan wel de DVR optie + HD. Dan krijg je ook een goede decoder die er ook nog leuk uit ziet (cisco).
Snelheid van de lijn hoeft zeker niet slechter te zijn, alleen is dit afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Woon je dichtbij dan kun je 60Mbit halen aan snelheid (dit is wat er uitgestuurd word, ondanks dat er geadverteerd word met 50Mbit).

Het HD aanbod is inderdaad wat mager, maar zal nog uitgebreid worden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het belangrijkste minpunt wordt hier vergeten.

De tv stream belast je maximale downloadsnelheid.
Dat gaat dus ten koste wat je nog allemaal met het internet kan doen.
Bij VDSL is dat minder een probleem, maar voor ADSL is dat echt iets om over na te denken.
Kabelproviders scheiden digitale tv en het internet. Dus daar heb je er geen last van.

Verwijderd

Kan de iptv decoder ook aangesloten worden op een accesspoint ipv rechtstreeks op het modem?

Dat scheelt me namelijk een extra kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Kort antwoord: Nee.

Lang antwoord: De decoder heeft geen Wi-Fi. Je kan de decoder wel aansluiten via Wi-Fi, maar dat is erg omslachtig, je hebt dan een apart accesspoint nodig die aangesloten is op LAN1 of LAN2 van je modem (dus een apart Wi-Fi netwerk speciaal voor de TV), en dan een Wi-Fi-Ethernet brug die dat Wi-Fi signaal weer overzet naar Ethernet voor je decoder. En dan heb je ook nog kans dat er van alles en nog wat tussen zit waardoor je snelheid niet hoog genoeg is, en je dus haperende TV krijgt. Een setje powerplugs is waarschijnlijk een goedkoper en handiger idee.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een zwart OEM ? modem uit 2009, valt helemaal niets in te stellen qua portforwarding ed. of moet dit wel mogelijk zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen weekend gaat mijn download snelheid niet voorbij de 5 Mbit/seconde.. terwijl ik een 20 Mbit/seconde abo heb.. (Regio IJmuiden).

Wellicht knijpen ze me dicht omdat ik vrijdag overstap naar KPN.. meer mensen hier wel eens last van?
Of zou dit onzin zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:00:
Wij hebben een zwart OEM ? modem uit 2009, valt helemaal niets in te stellen qua portforwarding ed. of moet dit wel mogelijk zijn ?
Een Davolink toevallig? Daarop kan je wel poorten forwarden, kijk maar eens onder Advanced Setup > NAT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Hoelang duurt het voordat je telefoon weer werkt na KPN->Tele2?
Volgens de site is mijn telefoon 5Okt omgezet naar Tele2 telefonie,maar de hele telefoon doet niks meer sinds 5Okt :X
Alles is goed aangesloten, net nog alles nagelopen, internet en digitale tv doen het prima

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cthulhu schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:54:
Hoelang duurt het voordat je telefoon weer werkt na KPN->Tele2?
Volgens de site is mijn telefoon 5Okt omgezet naar Tele2 telefonie,maar de hele telefoon doet niks meer sinds 5Okt :X
Alles is goed aangesloten, net nog alles nagelopen, internet en digitale tv doen het prima
Dat verschilt per situatie, stap je over van internet en digitale TV naar een Internet, Bellen & TV pakket ? Dan kan je in principe je RJ-45 telefoonkabeltje in de VOIP1 poort van het modem prikken en zou je telefoonlijn up moeten zijn.

Stap je over van KPN analoge telefonie -> Tele2 analoge telefonie (Shared line) dan zou je in principe geen downtime moeten ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Edit: Verplaatst naar het Fiberspeed topic

[ Voor 93% gewijzigd door TheTMC op 18-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:59:
[...]

Dat verschilt per situatie, stap je over van internet en digitale TV naar een Internet, Bellen & TV pakket ? Dan kan je in principe je RJ-45 telefoonkabeltje in de VOIP1 poort van het modem prikken en zou je telefoonlijn up moeten zijn.
Dat werkte idd :) Telefoon werkt nu(vorige week al ;) )
Had alleen internet van Tele2, nu totaal pakket

[ Voor 5% gewijzigd door Cthulhu op 25-10-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Tha BasZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:10:
Ik zal inderdaad eens helpdesk bellen, neem aan dat ze ook in een soort van log kunnen zien dat er hiccups zijn geweest?

Is namelijk niet echt te voorspellen wanneer ze er zijn.

Overigens gisterenavond dan maar weer 2x in uur of 4 een hiccup...
Niet echt een pijl op te trekken...
Na de nieuwe update een tijdje geleden (kregen we ook bericht van) zijn de happeringen wel een STUK minder!
Nog niet he-le-maal weg, maar wel mee te leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een behoorlijke trage verbinding vandaag (200KB/s) zelfs na paar modem resets, en op twitter zie ik dat een aantal mensen ook problemen hebben met hun tele2 verbinding.
Weet iemand wat en of er iets aan de hand is?

http://twitter.com/search?q=tele2

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Nu in een uur tijd voor het eerst sinds lange tijd weer eens de verbinding er uit geklapt. Tot 3 keer toe nu, hoop niet dat het vaker gebeurd :(
Wat probleempjes in de centrale wellicht, zag op twitter al dat er meer mensen last van hadden.

EDIT: en uiteraard precies als je ze niet meer telefonisch kunt bereiken }:O

[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 30-10-2011 19:54 ]

Verwijderd

EDIT schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:52:
Nu in een uur tijd voor het eerst sinds lange tijd weer eens de verbinding er uit geklapt. Tot 3 keer toe nu, hoop niet dat het vaker gebeurd :(
Wat probleempjes in de centrale wellicht, zag op twitter al dat er meer mensen last van hadden.

EDIT: en uiteraard precies als je ze niet meer telefonisch kunt bereiken }:O
Branden de lampjes van je modem ook steeds rood ?
Mijn modem bleek kapot te zijn, waardoor ie zichzelf regelmatig resette en alles op rood ging.

• EDIT
  • Nu online
Nee, echt enkel internet ligt er uit. Klantenservice zag uiteraard helemaal niets, maar kon wel een monteur aansturen om ons te helpen met aansluiten, kosten uiteraard voor onze rekening. Eh, wat? Intern werkt alles prima, alleen naar buiten toe werkt het niet.
Na die drie keer is nogmaals de verbinding er uit geklapt, duurde behoorlijke tijd voor ik weer een IP adres kreeg (net als die andere drie keer langer dan normaal).
Daarnaast is nog altijd de verbinding voor m'n gevoel niet helemaal stabiel. Qua downloaden geen probleem of normaal surfen, maar sinds dat die verbinding er uit is geklapt heb ik soms moeite met e-mail ophalen via IMAP, maar kan uiteraard stom toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Waarom komen er allerlei kosten bij van bellen als je dat totaal pakket hebt?? bijna 8euro

Regionaal 11 00:18:35 € 2,72
Overige 6 00:11:25 € 1,59
Nationaal 3 00:10:37 € 1,21
Mobiel 1 00:04:35 € 0,49
Service 5 00:10:48 € 1,86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Goed, we zitten hier nu alweer 4 dagen zonder internet en telefonie. Lijkt te liggen in de centrale. Tele2 komt tot nu toe geen enkele belofte na over monteurs of zelfs maar iets simpels als terugbellen.
Iemand enig idee hoe we Tele2 actie kunnen laten ondernemen om het te fixen? Dit is gewoon hardstikke frustrerend.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 09-02-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thabasement
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb nu ook sinds kort het Tele2 pakket TV (non HD digitaal)+ VDSL (50Mbit). Na wat gedoe met de wijkcentrale begon het systeem te werken. Internet werkt uitstekend.

Echter, TV niet. Zodra je TV gaat kijken gaat na een minuut of 10 het signaal haperen (poppend geluid). Één minuut daarna loopt het beeld en geluid vast en dan na nog één minuut gaat het scherm zwart. Dan duurt het nog een minuut en dan reset het signaal weer tot een goed niveau.

Dit herhaald zich om de tien minuten..

Waardeloos dus. Ik heb een speedtestje gedaan en nu blijkt dat ik nog maar 20mbit over heb van de beloofde 50mbit (zo gaat dat met adsl). Zou dit dan te weinig zijn als je alleen TV kijkt zonder te downloaden?

Ik heb er nu al weinig vertrouwen in. Ik heb sinds de aanschaf al een euro of 20 opgebeld aan tele2 (als het niet meer is) en vermoed dat ze dit probleem ook niet gaan oplossen voor mij. Kan je het contract laten ontbinden bij zo'n bedrijf als het technisch niet op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
thabasement schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:07:
van de beloofde 50mbit (zo gaat dat met adsl).
VDSL. ADSL komt maar tot de 24Mbits (en dat is theoretisch) ;)
thabasement schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:07:
Zou dit dan te weinig zijn als je alleen TV kijkt zonder te downloaden?
Nee. (Wij hadden ook Tele2, er kwam 8Mbits binnen en we konden rustig TV kijken en downloaden tegelijk.)

[ Voor 15% gewijzigd door Lrrr op 19-02-2012 04:05 . Reden: foutje met quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het poppend geluid komt hier af en toe voor en ook dat hij uitvalt. In de 3 jaar dat ik nu dit systeem van Tele2 heb zijn het vooral bepaalde fases waarin het fout gaat.

- Opnemen en TV op een andere zender kijken tegelijk. Soms helpt het om naar de zender te gaan die opgenomen wordt en dan weer terug naar de eerdere zender te gaan.
- TV kijken en bepaalde upload/download functies op je PC. Sommige uploads verstoren de verbinding zodanig dat het TV kijken belemmerd wordt. Stop even tijdelijk de upload en je weet of het daaraan ligt.
- Downloads via torrentclients. Sommige torrentclients verstoren de verbinding. Ik gebruik voornamelijk mjutorrent (utorrent) en daar gaat het wel goed mee.
- FTP (ftp clients kunnen de verbinding verstoren).

Echter in de meeste gevallen kan alles gewoon samen: 2x tegelijk opnemen + internetten op een pc gaat goed. Terwijl ik slechts een max van 8Mbit haal vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:52

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:00:
Klinkt als een davolink, beste is (mijn mening) om DMZ (Demilitrised zone; alle poorten naar het WAN IP van je router doorsturen) in te stellen naar een goede router (modem op wan van Router) en dan de router in te stellen qua port forwarding etc. Je modem wordt dan gewoon een doorgeef luik als het ware.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben nu al een poosje lid van Tele2 met de Fibrespeed aansluiting, maar we hebben een downloadsnelheid van 21mbps 2.56mbps dus helaas is dat niet optimaal. Heeft te maken met de bekabeling van KPN, poosje geleden hier wel een monteur gehad maar die kon weinig doen.

Maar nu wil ik graag digitale televisie ontvangen zodat ik Eredivisie Live en Sport1 kan ontvangen. De monteur had gezegd dat onze verbinding daar te slecht voor is maar nu lees ik hierboven dat het ook kan met 8mbps download snelheid en daar zit ik ruim boven.

Een andere vraag is hoe sluit ik het aan? Ik woon namelijk in een studentenhuis en nu wil ik het tv signaal met 3 huisgenoten delen is dit ook mogelijk? Nu is het ook nog zo dat ik de tv op mijn monitor wil ontvagen omdat ik geen "echte" tv heb. Dus het signaal via de pc of HDMI laten binnenkomen, weet iemand of dit ook mogelijk is?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij Tele2 toegestaan een Tor exit node te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLevi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 13:48
Ik ben overgestapt van allerlei verschillende providers naar het tele2 tripleplay pakket. Nu vroeg ik mij af hoe laat het internet ongeveer wordt overgezet, want ik kan het me vanwege mijn werk niet veroorloven om lang zonder internet te zitten. Hoe laat was dat bij jullie ongeveer? de klantenservice van tele2 werkte niet echt mee, en kon me geen tijd geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zou ik geen moment zonder internet zitten. Uiteindelijk heb ik op de dag van oplevering geen internet gehad, pas de volgende middag du het kan wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ MrVegeta

Je mag maximaal 2 decoders maar hebben.
Hoe wil je dat verdelen over 4 personen? Ze willen toch elk naar iets anders kijken.

@ lfs

Er wordt niets geblokkeerd op het Tele2 netwerk.
Zijn er dan providers die Tor blokkeren? Ik weet geen een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Corn, daar kwam ik helaas ook achter ja.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
IPTV is leuk en handig, maar er kleven echt wel nadelen aan.
Dat wordt vaak zorgvuldig verborgen gehouden door veel aanbieders. Zeker Tele2 is daar goed in.
De belangrijkst nadelen zijn:

* Je moet kijken via de decoders.
* Maximaal twee decoders per aansluiting (Tele2 in ieder geval).
* Bij te weinig bandbreedte kan de tweede decoder geweigerd worden.
* De tv stream(en) moet je aftrekken van je bruto max download.
* Je kan geen opnames kopiëren van de harde schijf van de decoder.
* Geen internet (storing) = geen tv.

Voor bepaalde klanten is IPTV zeker een goed alternatief.
Maar vooral mensen die het gemak van analoge kabel willen hebben, is IPTV niets voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirageH1992
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 12:43
Zelf ook Tele2 in huis. Het alles-in-1 pakket dus internet (20Mbit) - telefonie en TV met 2 decoders.

De internetverbinding is heel stabiel. In de (uit mijn hoofd) 6 jaar tijd dat wij Tele2 gebruiken (toen nog Zonnet) slechts enkele keren utgevallen. Nooit langer dan 10 min. zonder gezeten en vaak al op te lossen door de router even opnieuw te starten. Weet wel dat toen het overstappen moeizaam ging. We zaten weken zonder maar dat is al zo lang geleden dat dat nu niet meer relevant is.

De snelheid zonder de TV-decoders aan is ongeveer 1.5 MB/s max en dan zit ik ong een kilometer van dat centrale kastje in de buurt.(woonplaats; Oldenzaal - Overrijssel)
Per TV-decoder moet je ongeveer 600KB/s rekenen wat hij van je bandbreedte weghapt. Zodra er dus één aanstaat heb ik nog 900 KB/s over en bij beide aan nog een krappe 350 KB/s max.

Beeldkwaliteit van digitale TV is prima alleen jammer dat er bij sommige uitzendingen 2 zwarte balken links en rechts zitten omdat de uitzending op bv. 4:3 is opgenomen. Dit kun je naar mijn weten niet aanpassen naar 16:9 en dan met een licht uitgerekt beeld.

De decoders willen overigens af en toe nog wel eens een reboot nodig hebben. Soms werkt de software niet meer goed (zwart beeld/ inlogproblemen) als je een tijd lang de decoder niet uit hebt gehad (geheel zonder stroom dus). Trek je de stekker er even uit en opnieuw erin en alles werkt weer naar behoren. Dit gebeurd bij ons eens in de 2 weken en de laatste tijd zelfs minder (updates van Tele2?)

Telefonie gebruik ikzelf weinig tot niet ivm mobiele telefoon en dat is dus meer voor mijn ouders en die hoor ik nooit klagen. Hier kan en zal ik dus verder niet over spreken.

De router is trouwensn og van Versatel en het type weet ik zo niet. Er zit in ieder geval draadloos in en 2 Ethernetpoort en 2 voor TV. Daarnaast natuurlijk een switch aangesloten want die 2 poorten hebben wij niet genoeg aan.
Er hangen 2 desktop PC's achter, 2 laptops en 2 mobiele telefoons en dat werkt allemaal uitstekend.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G10RG10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 21:37
Goeden, uuuh, diep in de nacht zie ik alweer..., :z

Ik raadpleeg de fora op Tweakers.net al jaren en jaren, maar heb nooit de noodzaak gehad om advies te vragen. Dit is dus mijn eerste post (juiste categorie ?? :X ) en dus heb ik hier ook nog nooit advies gegeven. Ik heb mijzelf altijd aardig gered in het netjes en stabiel aanleggen van (AIO) internetverbindingen en thuisnetwerken e.d., echter weten meerdere mensen meer dan 1 en daarbovenop is de kennis op dit gehele forum groter dan de som der delen. Vandaar dat ik hier om rond 4:35AM (en geedit om 5:15AM) toch om jullie adviezen vraag m.b.t. het volgende: :O

We hebben net een huis gekocht en vandaar vraag ik hier om advies omtrent de mogelijkheden t.a.v. Internet/TV(/Bellen).

Kabel, ZIGGO in dit geval, valt helaas af daar er geen kabel (in de buurt) in de grond ligt, gezien de afgelegen ligging van het huis. Een Alles-in-1 Plus pakket wat ik nu van hen al jaren afneem is echt super, zowel in stabiliteit als snelheden, maar helaas moet ik nu dus overstappen op het DSL netwerk, aangezien ik internet over de satelliet geen optie vind door de beperkte snelheden en relatief hoge kosten. Echter heeft het huis ook nog geen IS/RA hoofdtelefoonaansluiting, dus enige vorm van internet/TV over DSL is heden nog niet mogelijk.

Naar mijn huidige weten kan ik het goedkoopst een IS/RA aansluiting bekomen door een KPN belbudget abo af te sluiten zodat VolkerWessels in naam van KPN de graaf -c.q. aansluitwerkzaamheden uitvoert. Als er een voordeligere manier is dan verneem ik dat overigens ook graag.

Uit de postcodecheck van BBNed komen de volgende gegevens t.a.v. infrastructuur. Ik betwijfel of de gegevens in de SNELHEID (MAX) kolom de daadwerkelijke theoretische downloadsnelheden betreffen, waarschijnlijk de bandbreedtes (?).

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL KPN ATM DSL 8Mb/1Mb
SDSL KPN ATM DSL 1Mb/1Mb
Wijkcentrale
Code:Akm
Afstand:± 3781 meter

Verder geeft de PC-check van ADSLzoeker.nl dat juist niet het netwerk van KPN werkt, maar juist die van BBNed. Uit diverse third-party PC-checks blijkt verder dat Tele2 en Telfort beperkt diensten aanbiedt. Uit de Telfort PC-check blijkt dat er maximaal 2 Mb/s snelheid beschikbaar is op het adres en er dus alleen internet en bellen kan worden geleverd. De PC-check van Tele2 zegt dat ze hun 3-in-1 basispakket met Internet tot 20Mb/s met Interactieve TV kunnen leveren. KPN komt niet voor in de third-party PC-checks, maar de PC-check op de KPN website leert dat ze alleen InternetPlusBellen Instap met tot 8Mb/s down en 1Mb/s up kunnen leveren, gelijk aan de bovenstaande BBNed gegevens.

Uiteraard krab ik mij nu eens achter de oren: Hoe zit het nu en wat is wijsheid? :F

Ten eerste: Tele2 heeft toch haar eigen netwerk (Versatel, BBNED) t.o.v. KPN, maar op welke infrastructuur zit ik aangesloten? Postcode-check BBNED geeft KPN ATM DSL, terwijl ADSLzoeker.nl BBNED (dus Tele2) aangeeft.

Ten tweede: Wat is wijsheid? Tele2 nemen? Of kunnen ze (technisch) niet leveren wat ze dus aanbieden en geeft dit onherroepelijk problemen met internet, (interactieve) digitale TV door beperkte bandbreedte/snelheid. Telfort nemen? KPN nemen? Is beide van KPN en hetzelfde netwerk, maar daadwerkelijk maar een snelheid van 2 Mb/s (naar Telforts zeggen), wat waarschijnlijk 2/8= theoretische maximale snelheid van 500KB/s lijkt me nou niet echt top. Bovendien moet er dan TV via de satelliet bij worden genomen. PC-check bij Canal Digitaal geeft aan dat maximaal 24,4 Mb/s mogelijk is op mijn postcode en bied dus o.a. hun Alles in 1 EntertainmentHD pakket aan met HDTV via de satelliet en internet (toch via Online van T-mobile?) tot 20 Mb/s aan. T-mobile Online geeft echter op hun website aan dat ze helaas geen internet beschikbaar hebben op het adres en dus niet kunnen leveren. Digitenne is qua TV niet echt een optie, gezien het beperkte zenderaanbod en geen HD.

RESUMEREND MIJN VRAAG:

Wat zouden jullie in deze situatie aanraden ten aanzien van het (stabiel) verkrijgen van zo snel mogelijk internet en zo uitgebreid mogelijke TV functionaliteiten?!! :?

Bij voorbaat dank! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door G10RG10 op 25-09-2012 05:15 . Reden: toevoeging Canal Digitaal en T-Mobile Online informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
G10RG10 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 04:35:Uiteraard krab ik mij nu eens achter de oren: Hoe zit het nu en wat is wijsheid? :F

Ten eerste: Tele2 heeft toch haar eigen netwerk (Versatel, BBNED) t.o.v. KPN, maar op welke infrastructuur zit ik aangesloten? Postcode-check BBNED geeft KPN ATM DSL, terwijl ADSLzoeker.nl BBNED (dus Tele2) aangeeft.

Ten tweede: Wat is wijsheid? Tele2 nemen? Of kunnen ze (technisch) niet leveren wat ze dus aanbieden en geeft dit onherroepelijk problemen met internet, (interactieve) digitale TV door beperkte bandbreedte/snelheid. Telfort nemen? KPN nemen? Is beide van KPN en hetzelfde netwerk, maar daadwerkelijk maar een snelheid van 2 Mb/s (naar Telforts zeggen), wat waarschijnlijk 2/8= theoretische maximale snelheid van 500KB/s lijkt me nou niet echt top. Bovendien moet er dan TV via de satelliet bij worden genomen. PC-check bij Canal Digitaal geeft aan dat maximaal 24,4 Mb/s mogelijk is op mijn postcode en bied dus o.a. hun Alles in 1 EntertainmentHD pakket aan met HDTV via de satelliet en internet (toch via Online van T-mobile?) tot 20 Mb/s aan. T-mobile Online geeft echter op hun website aan dat ze helaas geen internet beschikbaar hebben op het adres en dus niet kunnen leveren. Digitenne is qua TV niet echt een optie, gezien het beperkte zenderaanbod en geen HD.

RESUMEREND MIJN VRAAG:

Wat zouden jullie in deze situatie aanraden ten aanzien van het (stabiel) verkrijgen van zo snel mogelijk internet en zo uitgebreid mogelijke TV functionaliteiten?!! :?

Bij voorbaat dank! _/-\o_
Tele2 heeft haar eigen netwerk inderdaad, alleen het aderpaar wordt van KPN gehuurd.

20Mbit/s ga je nooit halen, de specificatie van ADSL2+ komt op jouw afstand neer op 4Mbit/s.
Maar goed, dat hangt ook van de kwaliteit van het aderpaar tussen de mdf en het isra punt.

Zodra de kwaliteit ondermaats is, zul je nooit een stabiele verbinding krijgen.
Dit valt enkel te testen zodra de lijn actief is.

Stabiliteit is voor het grootste gedeelte hiervan afhankelijk, dus maakt het niet heel veel uit of je nu Tele2, KPN of een VNO neemt. Backbone netwerken zijn over het algemeen zeer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
4Mbit is wat aan de lage kant hoor, ik denk zelf dat het wel wat hoger zal zitten.

Even gezocht:
Op 4km van de centrale kun je snelheden halen tussen de 4Mbit tot 10Mbit. Er zijn echter wat uitzonderingen, zowel naar boven als naar onderen.

[ Voor 49% gewijzigd door Devian op 25-09-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Devian schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:03:
4Mbit is wat aan de lage kant hoor, ik denk zelf dat het wel wat hoger zal zitten.

Even gezocht:
Op 4km van de centrale kun je snelheden halen tussen de 4Mbit tot 10Mbit. Er zijn echter wat uitzonderingen, zowel naar boven als naar onderen.
Ga maar van het laagste uit bij Tele2.
Realiseer je overigens ook dat je per TV-(kanaal) ook nog 4 tot 5MBit inlevert. Dus 1 kanaal opnemen en 1 kanaal kijken levert een belasting van zo'n 8-10MBit op. Dit gaat dus af van je internet snelheid op dat moment.

Zou je dus 10MBit in totaal hebben, dan hou je voor internetten bij gelijktijdig kijken naar TV nog 5MBit over.

Bij mij, in praktijk, haal ik ongeveer 8-9MBit max (woon in stad, maar wel 3,4km vanaf centrale!). Twee kanalen (kijken/opnemen) aan en mijn internet zakt compleet in onder de1Mbit. Soms zelfs gaan de opnames mis, omdat er te weinig bandbreedte is. Ik heb mijn lijn laten optimaliseren door Tele2 en KPN om het maximale eruit te halen, en de monteur zag geen enkele verbetering meer mogelijk.
Sinds de nieuwe codec op het Tele2 netwerk voor TV is het wel een stuk beter met gelijktijdig opnemen trouwens.

Elke andere ADSL aanbieder zal je hetzelfde overkomen.

Tips:
Zit je vast aan ADSL dan is Tele2 wel aan te raden tov de rest (goede beeldkwaliteit en functionaliteit van de recorder/decoder , en laagste prijs).
Heb je alternatieven, kijk dan vooral naar kabel (niet mogelijk bij jou zo te lezen). Een duurder abonnement met adsl + satelliet kan ook.

Ik zit zelf op dit moment te twijfelen om toch naar UPC te gaan, ivm stabieler internet en nog betere beeldkwaliteit (en de aanbieding van de Horizon)

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 25-09-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Get!em schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:05:
[...]

Ga maar van het laagste uit bij Tele2.
Realiseer je overigens ook dat je per TV-(kanaal) ook nog 4 tot 5MBit inlevert. Dus 1 kanaal opnemen en 1 kanaal kijken levert een belasting van zo'n 8-10MBit op. Dit gaat dus af van je internet snelheid op dat moment.

Zou je dus 10MBit in totaal hebben, dan hou je voor internetten bij gelijktijdig kijken naar TV nog 5MBit over.

Bij mij, in praktijk, haal ik ongeveer 8-9MBit max (woon in stad, maar wel 3,4km vanaf centrale!). Twee kanalen (kijken/opnemen) aan en mijn internet zakt compleet in onder de1Mbit. Soms zelfs gaan de opnames mis, omdat er te weinig bandbreedte is. Ik heb mijn lijn laten optimaliseren door Tele2 en KPN om het maximale eruit te halen, en de monteur zag geen enkele verbetering meer mogelijk.
Sinds de nieuwe codec op het Tele2 netwerk voor TV is het wel een stuk beter met gelijktijdig opnemen trouwens.

Elke andere ADSL aanbieder zal je hetzelfde overkomen.

Tips:
Zit je vast aan ADSL dan is Tele2 wel aan te raden tov de rest (goede beeldkwaliteit en functionaliteit van de recorder/decoder , en laagste prijs).
Heb je alternatieven, kijk dan vooral naar kabel (niet mogelijk bij jou zo te lezen). Een duurder abonnement met adsl + satelliet kan ook.

Ik zit zelf op dit moment te twijfelen om toch naar UPC te gaan, ivm stabieler internet en nog betere beeldkwaliteit (en de aanbieding van de Horizon)
De kans is wel heel klein hoor dat je op die afstand met 4Mbit totaal zit.
Het scheelt in ieder geval dat bij Tele2, mocht je het nemen, dat als de snelheid niet gehaald word(voor goed tv, zeg maar 6Mbit) je vrij makkelijk kunt opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je hebt juist zeer gemakkelijke keuzes.

De afstand die BBNed aangeeft is vaak de meest realistische.
De snelheidsvoorspelling van Telfort ondersteunt dit met een heel conservatieve voorspelling .
Maar je mag ervan uitgaan dat IPTV via ADSL niet of nauwelijks mogelijk is.
Aangezien de kabel en Digitenne afvallen bij je, blijft er maar één vorm over. Canal Digitaal.
Andere keuzes heb je niet.

Het grootste probleem is dat je geen ISRA punt in je woning hebt.
Dat aanleggen kost een smak geld.
De uitzondering daarop is de verplichting van KPN om een telefoonaansluiting te realiseren
als je een telefoonabonnement bij ze pakt. Zoals je al zelf aangaf.
Dat is de goedkoopste manier om een aansluiting te krijgen.

Pak dan een internet provider van je keuze.
Telfort is een goede keus vanwege de goede Webcare. Tele2 is goedkoper, maar als er problemen
optreden, ben je nog niet jarig. Tele2 is een budget provider met ook een budget service.

Wat de uiteindelijke snelheid gaat worden is niet te voorspellen.
Dat hangt van vele factoren af.
Je kan eindigen met een superlijn van 6/7 Mbit of een klapperlijn van net 2 Mbit.

Moet overigens niet de aannemer de aansluitingen voor je regelen?
Dat is immers zijn taak, normaal gesproken.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 25-09-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
cornfed99111 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:

Telfort is een goede keus vanwege de goede Webcare. Tele2 is goedkoper, maar als er problemen
optreden, ben je nog niet jarig. Tele2 is een budget provider met ook een budget service.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Er zijn genoeg voorbeelden waar de klantenservice van Tele2 erg goed is en die van Telfort juist slecht. T.o.v een aantal jaar geleden is er zeker een kwaliteitsslag gemaakt. Daarnaast word Telfort ook als budget in de markt gezet.

G10RG10 :
Als je me een PM doet met je postcode/huisnr dan kan ik wellicht wat beter zien welke snelheid er haalbaar is in die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het is ook niet meer dan logisch dat je niet mijn mening bent.
Tele2 is je werkgever. Je gaat toch niet iets afkeuren dat elke maand zorgt voor brood op de plank.

Daar heb ik geen last van.

De klantenservice is verbeterd tegenover vroegere tijden, dat klopt.
Maar hij blijft onder de maat.

Enkele voorbeelden:
* Die lachwekkende virtuele assistent.
* Het eigen forum dat meer meer schade dan goed aan de reputatie van Tele2.
* Onkundige helpdeskmedewerkers.
* Webcare is alleen een doorgeefluik naar de helpdesk. Kunnen zelf niets voor elkaar krijgen.
Kennis over zaken ook niet aanwezig.

Als je echt weten wilt hoe Tele2 problemen aanpakt, moet je dit topic lezen op hun eigen forum.
https://forum.tele2.nl/internet-188/problemen-email-10100
Of ook dit:
https://forum.tele2.nl/te...n-tv-decoder-update-12142

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 25-09-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Ik voel me vrij genoeg om ook dingen te kunnen afkeuren.

Ik ben het met je eens dat de virtuele assistent en ook het forum tekortschieten zodra het probleem wat serieuzer word. Maar in veel gevallen helpt het de klant wel. 95% van de vragen zijn simpele vragen waar de assistent of het forum wel soelaas bied. Die 5% moeilijkere vragen zit dan de uitdaging, die met die middelen inderdaad minder goed opgepakt worden.

Het is gewoon een afweging die gemaakt word. Ik denk dat op deze manier de simpele vragen wel sneller en laagdrempeliger opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Daarmee onderschrijf je dus de stelling dat Tele2 een prima provider is, tot er echte problemen ontstaan.

Mailen met de helpdesk gaat niet. Is alleen op uitnodiging mogelijk.
De virtuele assistent kan je niet verder helpen.
De echte helpdesk medewerker heeft te weinig kennis. Weet alleen dat te vertellen wat op zijn scherm verschijnt.
Webcare is alleen doorgeefluik. Kan zelf ook niks.
Forum is aanfluiting qua kennis en moderatie. Soms heb ik plaatsvervangende schaamte wat ik daar zie!
Altijd moet een andere afdeling een case verder afwerken. Dat vergt veel tijd en als er dan nog fouten in de afhandeling gebeuren, zit je gelijk van de regen in de drup. Nooit is iemand aansprakelijk of verantwoordelijk.

Tele2 heeft nog veel werk voor zich.

Ohh, nog bijna de communicatie vergeten!
Tele2 communiceert alleen met haar klanten als dat geld voor ze oplevert.
Alle belangrijke mededelingen die misschien wel eens belangrijk zouden zijn voor de klanten, blijven achterwege.

Recent voorbeeldje:
Tele2 wijzigt deze zomer de pre-paid beltegoed duur van van één jaar naar 6 maanden.
Krijg ik daar een SMS of een mail van? NEE.
"Staat toch op de site en in de voorwaarden" zegt Tele2.
Dus ik moet elke keer alles goed nakijken als ik al jaren vaste pre-paid klant ben en al jaren mag genieten
van één jaar beltegoed. Van 2006 of 2007 is altijd alles bij het oude gebleven tot medio 2012.
Want zolang ben ik pre-paid klant van Tele2.
Nee, ik krijg wel altijd leuke reclame sms'jes om beltegoed te kopen bij de Kruidvat.
Dan heeft Tele2 geen problemen met communiceren.

[ Voor 35% gewijzigd door cornfed99111 op 25-09-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Nu spreek je over een eigen ervaring wellicht?

Er zitten genoeg capabele helpdesk medewerkers, heb er zelf ook ooit gezeten.
Ja natuurlijk weet 1e lijn niet alles, maar 2e of 3e lijn kan alles oplossen. Ook zijn er genoeg voorbeelden te vinden waar alles goed gaat. Natuurlijk hoor je meestal de zaken die misgaan, en hoor je het minder snel als het goed gaat.

Ik ben het overigens met je eens(persoonlijk) dat het niet makkelijk naar de helpdesk kunnen mailen niet helemaal handig is.

Ik onderschrijf overigens niet dat het prima is tot er echte problemen zijn, ik zeg alleen dat je voor echte problemen beter kunt bellen dan een berichtje op een forum of de virtuele assistent gaan proberen ;).

Het is ook jammer dat je zelf de keren dat het wel werkt of goed gaat niet ziet.

Mgoed, deze discussie kunnen we misschien beter ergens anders voeren, voordat we wellus-nietus lopen te doen hier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Over bepaalde dingen gaan we het nooit eens worden, denk ik.
Als iemand die een positie heeft in de organisatie, vind ik wel dat je weinig drive hebt om de helpdesk
te verbeteren.
Heb je geaccepteerd dat het niet beter kan?
Of mag alles verbeterd worden zolang het maar niets kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:05:
Over bepaalde dingen gaan we het nooit eens worden, denk ik.
Als iemand die een positie heeft in de organisatie, vind ik wel dat je weinig drive hebt om de helpdesk
te verbeteren.
Heb je geaccepteerd dat het niet beter kan?
Of mag alles verbeterd worden zolang het maar niets kost?
Wellicht heeft hij een compleet andere functie dan het verbeteren van de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Gravit0n schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:24:
[...]

Wellicht heeft hij een compleet andere functie dan het verbeteren van de helpdesk?
Ik heb in een eerdere positie heel erg veel gedaan(samen met anderen) om het te verbeteren, veel waarvan de klant direct iets gemerkt heeft bij het bvb bellen met de klantenservice. Maar sinds 2,5 jaar zit ik niet meer in de positie om invloed uit te oefenen op bvb de klantenservice. Ik kan nu wel wat meer invloed uitoefenen op de kwaliteitservaring van de diensten.

Maar het kriebelt wel soms hoor. Probeer dan wel vaak om hier op tweakers klanten te helpen (zoals je ook al weet help ik hier al een flinke tijd klanten, net zoals jij dat ook doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

cornfed
Dit is geheel niet aan de orde. Tele2 heeft juist een goede klantenservice. Al sinds het begin 5 jaar geleden (monteur), tot en met tussendoor (helpdesk en monteur) goed geholpen. En nee, ik heb geen aandelen tele2, en nee, ik ben niet 100% tevreden. Dat niet 100% tevreden is nu tot het technische uiterste gehaald en er valt gewoon niet meer te verbeteren. Technisch is het gewoon niet haalbaar.

Tele2 heeft bij die verbeteringen goed geholpen en zo zie je dat Devian hier ook weer direct opspringt om te helpen. Hij krijgt zo even een DM van me :)

Om een voorbeeld van goede service te geven: Lijn was plots slecht en verbinding instabiel begin dit jaar.. Helpdesk gebelt en die zou monteur (KPN) sturen. Monteur stond volgende ochtend 8.30 op de stoep. Daarna dezelfde dag nog afhandeling via technische staf Tele2 gehad op afstand.
Resultaat: instabiliteit weg, en een iets snellere max (van 8 naar 9MBit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G10RG10
Allereerst bedankt voor de reacties tot nog toe... _/-\o_

@Gravit0n
Gravit0n schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:26:
[...]
Tele2 heeft haar eigen netwerk inderdaad, alleen het aderpaar wordt van KPN gehuurd.

20Mbit/s ga je nooit halen, de specificatie van ADSL2+ komt op jouw afstand neer op 4Mbit/s.
Maar goed, dat hangt ook van de kwaliteit van het aderpaar tussen de mdf en het isra punt.

Zodra de kwaliteit ondermaats is, zul je nooit een stabiele verbinding krijgen.
Dit valt enkel te testen zodra de lijn actief is.

Stabiliteit is voor het grootste gedeelte hiervan afhankelijk, dus maakt het niet heel veel uit of je nu Tele2, KPN of een VNO neemt. Backbone netwerken zijn over het algemeen zeer stabiel.
Heeft het feit dat er in het huis (bouwjaar 1930/1940) nog nooit een hoofdtelefoonaansluiting (IS/RA) heeft gezeten en er dus (vanaf de weg?) een nieuwe lijn moet worden aangelegd nog enige invloed hierop, aangezien de huidige infrastructuur methoden en materialen lijkt mij beter zijn dan van 10/20/30/+ jaar geleden.

Verder spreek je al over de max specificatie van een ADSL2+ verbinding op de locatie, maar uit de PC-check van BBNed kwam die niet als mogelijkheid naar voren. Van de asymmetrische DSL varianten alleen de ADSL (1) en van de symmetrische alleen SDSL. Als met ADSL2+ volgens jou de max. al 4Mbit/s bandbreedte is, wat zal het er met ADSL1 dan nog van overblijven? ;( Hoe kom je verder aan/tot deze cijfers/aannames?

@cornfed99111

Moet overigens niet de aannemer de aansluitingen voor je regelen?
Dat is immers zijn taak, normaal gesproken.
Huis is geen nieuwbouw, maar oud jaren 30/jaren 40 huis waar nog nooit de mogelijkheid is geweest tot het gebruiken van een vaste telefoon. Er is dus nog nooit een IS/RA punt of telefoonlijn naar het huis aangelegd.
Je hebt juist zeer gemakkelijke keuzes.

De afstand die BBNed aangeeft is vaak de meest realistische.
De snelheidsvoorspelling van Telfort ondersteunt dit met een heel conservatieve voorspelling .
Maar je mag ervan uitgaan dat IPTV via ADSL niet of nauwelijks mogelijk is.
Aangezien de kabel en Digitenne afvallen bij je, blijft er maar één vorm over. Canal Digitaal.
Andere keuzes heb je niet.
[... ...]

Wat de uiteindelijke snelheid gaat worden is niet te voorspellen.
Dat hangt van vele factoren af.
Je kan eindigen met een superlijn van 6/7 Mbit of een klapperlijn van net 2 Mbit.
Als ik Canal Digitaal als TV leverancier neem kan ik daar ook kiezen voor het Alles-in-1 pakket (met theoretisch internet tot 20Mb/s, maar wat dus lang niet zal worden gehaald) kiezen, waarom zou dit een slechtere optie zijn dan bijvoorbeeld alleen satelliet TV bij Canal Digitaal en dan bij Tele2 (bieden theoretisch aan Razendsnel Internet tot 20 Mb/s), Telfort (bieden theoretisch aan Internet Instap tot 8 Mb/s; Snelheid op jouw adres: 2 Mb/s), of KPN (bieden theoretisch aan Internet Instap tot 8 Mb/s, Scarlet One (bieden theoretisch aan Internet tot 20 Mb/s)...? Zitten er daarnaast grote verschillen tussen de snelheden/betrouwbaarheid die deze providers leveren?

Daarnaast zeg je dat Tele2 goedkoper is dan Telfort, in 3p AIO pakketten zal dit ongetwijfeld zo zijn, maar als ik in mijn situatie (Canal Digitaal TV met los internet abo) een aantal providers eens vergelijk kom ik tot een andere conclusie:

PROVIDERLOS INTERNET ABOBANDBREEDTE Down-Up (theoretisch)PRIJS P/M
SCARLETInternet tot 20Mb (ADSL)20 Mb/s - ? Mb/s € 29,95 + €6,95 bij geen KPN-lijn
XS4ALL (KPN)Internet Start 8 Mb/s - 1 Mb/s € 30,00
KPNInternet Instap 8 Mb/s - 1 Mb/s € 25,00
TELFORT (KPN)Internet Instap 8 Mb/s (2Mb/s in mijn geval dus) - 1 Mb/s € 17,50
TELE2Razendsnel Internet tot 20 Mb/s 20 Mb/s - 1 Mb/s € 26,00 met de eerste 9 mnd €10,00 p/m (vanaf 1-10-2012 € 27,00)

Uit bovenstaande tabel blijkt dus dat XS4ALL de duurste is en daarna KPN. Van de overgebleven Scarlet, Telfort en Tele2 volgt nu theoretisch idd Telfort als duurdere van de drie, maar gezien mijn situatie en maximaal te behalen bandbreedte/snelheid zou Telfort goedkoper zijn t.o.v. Scarlet en Tele2 aangezien die toch dezelfde beperkingen (afstand IS/RA- <-> MDF) kent als Telfort op mijn nog aan te leggen aansluiting en dus ook niet meer Mb/s kunnen leveren.

Keuzes lijken verder dus beperkt tot (?!):

Canal Digitaal Alles In 1 Pakket met internet tot 20Mb/s;
€ 54,95

of
Canal Digitaal HDTV met Telfort Instap internet (2 Mb/s);
€ 16,95/€ 19,95/€ 29,95 + € 17,50 = € 34,45-€ 47,45

of
Canal Digitaal HDTV met Tele2 Razendsnel Internet tot 20 Mb/s, en dan hopen op het maximale (maximale hulp van Tele2 bij het maximale uit nieuwe verbinding halen)?;
€ 16,95/€ 19,95/€ 29,95 + €26,00 (€27,00 per 1-10-2012) = € 43,95-€56,95

of
Tele2 3-in-1 basispakket met Interactieve televisie en Razendsnel Internet tot 20Mb/s, en dan hopen op het maximale (maximale hulp van Tele2 bij het maximale uit nieuwe verbinding halen)?;
€40,00 (€41,50 per 1-10-2012)

of
... ... ... ?!

@DEVIAN
Devian schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:26:
[...]

De kans is wel heel klein hoor dat je op die afstand met 4Mbit totaal zit.
Het scheelt in ieder geval dat bij Tele2, mocht je het nemen, dat als de snelheid niet gehaald word(voor goed tv, zeg maar 6Mbit) je vrij makkelijk kunt opzeggen.
Mocht ik de laatst genoemde optie nemen, TELE2 3-in-1 basispakket met Interactieve televisie en Razendsnel Internet tot 20Mb/s, hoeveel bandbreedte heb ik dan minimaal nodig om tegelijktijd gebruik te maken van TELE2 Interactieve HDTV te kijken en hun Razendsnelle Internet? Bovendien, als dit dus niet mogelijk blijkt op mijn locatie, kan er dus eenzijdig zonder problemen worden opgezegd? Welke problemen zijn te verwachten?

@ALL

Vaste telefonie is niet noodzakelijk, aangezien we daar weinig tot geen gebruik van maken. Kan een provider bij geen vaste telefonie, door de uiteindelijke installatie volledig ten dienste te stellen voor internet (in geval van satelliet TV) of internet/TV, hierdoor iets meer bandbreedte creëren?

[ Voor 2% gewijzigd door G10RG10 op 25-09-2012 17:58 . Reden: Referenties BOLD maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Je hebt rond de 4Mbit nodig voor een TV stream.
Stuur mij DM/PM een berichtje met je postcode en dan kan ik misschien vrij exact vertellen welke snelheid je kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:04
Wat betreft aanvragen aansluiting: www.aansluitingen.nl
Is niet alleen bedoeld voor nieuwbouwhuizen en nieuwbouw aansluitingen maar ook hiervoor. Ook particulieren kunnen dat.
KPN krijgt deze als netwerkbehererder binnen en heeft een leveringsplicht. Normaliter zullen zij dan contact met je opnemen (via Volker Wessels) om een aansluiting naar de meterkast te realiseren.Het ISRA punt dus.
Als je die eenmaal hebt kun je alle ADSL aanbieders nemen die beschikbaar zijn aangezien ze allemaal over dezelfde koperlijn van KPN komen. Canal Digital (ADSL via Online) net zo goed als bijvoorbeeld Tele2 (indien beschikbaar in de centrale). En KPN krijgt de lijnhuur toch wel dus dat maakt ze niet zoveel uit.

Verwar KPN de provider niet met KPN de netwerkbeheerder... dat mogen ze zelf ook niet meer :-)

Mijn advies zou ook zijn: TV via schotel, verreweg de beste kwaliteit en internet/bellen via ADSL.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G10RG10
Barre73 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:50:
Wat betreft aanvragen aansluiting: www.aansluitingen.nl
Is niet alleen bedoeld voor nieuwbouwhuizen en nieuwbouw aansluitingen maar ook hiervoor. Ook particulieren kunnen dat.
KPN krijgt deze als netwerkbehererder binnen en heeft een leveringsplicht. Normaliter zullen zij dan contact met je opnemen (via Volker Wessels) om een aansluiting naar de meterkast te realiseren.Het ISRA punt dus.
Als je die eenmaal hebt kun je alle ADSL aanbieders nemen die beschikbaar zijn aangezien ze allemaal over dezelfde koperlijn van KPN komen. Canal Digital (ADSL via Online) net zo goed als bijvoorbeeld Tele2 (indien beschikbaar in de centrale). En KPN krijgt de lijnhuur toch wel dus dat maakt ze niet zoveel uit.

Verwar KPN de provider niet met KPN de netwerkbeheerder... dat mogen ze zelf ook niet meer :-)

Mijn advies zou ook zijn: TV via schotel, verreweg de beste kwaliteit en internet/bellen via ADSL.
Bedankt voor je reactie en je advies!

Ik wist van de site (huis)aansluitingen.nl, maar begrijp ik uit jouw verhaal dat wanneer ik via die site een telecomlijn aanvraag dat er dan geen kosten voor mij aan verbonden zitten? Ervaring hiermee..?! Op de site staat het volgende: KPN neemt enkel contact met u op als er voor de aansluiting(en) kosten in rekening worden gebracht. Namens KPN zal VolkerWessels Telecom, bereikbaar op telefoonnummer 088-1860164 de aanvragen in behandeling nemen.. Het lijkt mij dat er voor de werkzaamheden ongetwijfeld een (gedeeltelijke) rekening mijn kant op zal komen, of heb jij andere ervaringen of kennis hieromtrent?!

[ Voor 5% gewijzigd door G10RG10 op 25-09-2012 17:48 . Reden: Toevoeging citaat (huis)aansluitingen.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G10RG10
Devian schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:32:
Je hebt rond de 4Mbit nodig voor een TV stream.
Stuur mij DM/PM een berichtje met je postcode en dan kan ik misschien vrij exact vertellen welke snelheid je kunt halen.
DM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik durf niet te garanderen dat er geen kosten aan zitten. Als er flink moet worden aangegraven dan wellicht wel, maar dat weet je pas als je het aanvraagt.
Bij standaard aansluitingen (vanuit de stoep naar de mterkast) zie ik nooit aansluitkosten maar ik ken je woning natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Misschien kunnen Get!em en Devian samen verbeteringsvoorstellen doen.
Ze hebben allebei dezelfde instelling en menig over Tele2.

Ouwe jongens krentenbrood..

@ G10RG10

Welk pakket in combinatie het goedkoopste is, weet ik niet. Ik had het over de reine ADSL prijs.
Dat is vaak al een puzzel om actie prijzen te onderscheiden van de normale prijzen.
Maar je moet niet alleen kijken naar prijs.

Als KPN de telefoonlijn moet aanleggen, is het ook handig als je ook alle diensten afneemt van KPN of een
van de dochters. Anders kan je een gevalletje 'van kastje naar de muur sturen' krijgen.
Tele2 wijst naar KPN als er problemen zijn met de KPN lijn en KPN zegt dat je klant bent van Tele2 en dat je
daar moet wezen. Genoeg voorbeelden al langs zien komen.

Het meest heikele punt voor je zijn de eventuele kosten voor de aansluiting.
Dat kan een veelvoud zijn van de jaarlijkse abonnementskosten.
Hoe ver is het huis van de andere bebouwing cq straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G10RG10
cornfed99111 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:50:
Misschien kunnen Get!em en Devian samen verbeteringsvoorstellen doen.
Ze hebben allebei dezelfde instelling en menig over Tele2.

Ouwe jongens krentenbrood..

@ G10RG10

Welk pakket in combinatie het goedkoopste is, weet ik niet. Ik had het over de reine ADSL prijs.
Dat is vaak al een puzzel om actie prijzen te onderscheiden van de normale prijzen.
Maar je moet niet alleen kijken naar prijs.

Als KPN de telefoonlijn moet aanleggen, is het ook handig als je ook alle diensten afneemt van KPN of een
van de dochters. Anders kan je een gevalletje 'van kastje naar de muur sturen' krijgen.
Tele2 wijst naar KPN als er problemen zijn met de KPN lijn en KPN zegt dat je klant bent van Tele2 en dat je
daar moet wezen. Genoeg voorbeelden al langs zien komen.

Het meest heikele punt voor je zijn de eventuele kosten voor de aansluiting.
Dat kan een veelvoud zijn van de jaarlijkse abonnementskosten.
Hoe ver is het huis van de andere bebouwing cq straat?
Dat zijn idd bekende (irritante) verhalen die je niet zelf wilt gaan meemaken: tijds- en energieverslindend.
In deze situatie biedt echter noch KPN noch 1 van haar dochters een Alles in Een pakket aan, het Internet, Bellen en TV Alles in 1 standaard pakket van KPN was anders ook een zeer aantrekkelijke optie, maar waarschijnlijk door de beperkte bandbreedte hebben zij dergelijke pakketten niet beschikbaar op onze locatie. Of hebben de providers afspraken over in welke postcode de een wat mag aanbieden en een ander niet? TELE2 (alles over ADSL) en Canal Digitaal (TV via satelliet en internet over ADSL via T-Mobile Online (?)) zijn de enige die wel een pakket met Internet, HD (interactieve) TV, en bellen (overbodig) aanbieden. De dichtstbijzijnde bebouwing is overigens een boerderij op een meter of 200 - 250, daarna een op 500, etc. Verder kijk ik juist niet echt naar de prijs, aangezien ik juist het maximale aan stabiele internetsnelheid en HDTV (zenderaanbod & functionaliteiten) wil behalen op de locatie en dan kom je zoals gewoonlijk tussen de € 35,- en € 60,- uit, alleen in mijn situatie krijg je dan qua ADSL bandbreedte en snelheid dus noodgedwongen veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Elke provider die IPTV aanbiedt, houdt een database bij die aangeeft op welke postcodes en huisnummers je een bepaalde snelheid kan verwachten.
Daarbij stelt elke provider zijn eigen minimale limiet waaraan een aansluiting moet voldoen qua snelheid.
Als je dus te ver weg woont van de centrale, zit je onder de minimale limiet die nodig is om je IPTV te leveren.
Dan wordt automatisch IPTV in je pakket geweigerd door de provider.
Je kan soms wel een alles-in-een pakket bestellen, maar die wordt je later geweigerd.
Dat wordt vaak nog handmatig nagekeken en dat kost een beetje tijd.

De meeste providers gaan zeker geen IPTV leveren met afstanden boven de 1500 meter van de centrale.
Tele2 hanteert nog een lager limiet, dacht ik.
De afstandsmeting van BBNed is meestal accuraat.
Dus het zit er zeer dik in dat je nergens een drie-in-een pakket kan afsluiten die via IPTV werkt.
Wacht maar af wat Devian je kan zeggen over je snelheid. Dan weet je het zeker.

T-Mobile Online had een contract met Canal Digitaal, maar die heeft KPN nu overgenomen.
Als het goed is, krijg je bij een alles-in-een pakket nu een KPN lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 26-09-2012 00:22 ]

• Barre73
Wat de kosten betreft zou je goed kunnen (ik herhaal: kunnen..) wegkomen. Sinds vorig jaar heeft KPN geen aansluitplicht meer zoals voorheen. Wel hebben zij nog een leveringsplicht. Bij particuliere woningen helemaal. Zij mogen echter daarbij zelf het medium kiezen. In theorie zou dat dus ook een 3G dienst kunnen zijn. Maar dat heb ik alleen nog bij liftaansluitingen zien gebeuren.

Dus simpel: vraag die aansluiting aan en kijk wat er gebeurt. Als er kosten aan zitten krijg je in ieder geval eerst een waarschuwing / offerte.
Mocht je dan de aansluiting hebben dan ben je in ieder geval al weer verder en kun je dan gaan bekommeren over de provider van je keuze.

• Devian
cornfed99111 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:53:
De meeste providers gaan zeker geen IPTV leveren met afstanden boven de 1500 meter van de centrale.
Tele2 hanteert nog een lager limiet, dacht ik.
Ik denk dat je hier VDSL2 verwart met IPTV. Er zit een limiet op tot op welke afstand VDSL2 van de wijkcentrale geleverd mag worden, dit is 1500m. Voor IPTV is er geen limiet en word de intrainsnelheid aangehouden.

Dit kan dus betekenen dat je op 4km gewoon IPTV krijgen kunt.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

G10RG10 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:50:
[...]

Dat zijn idd bekende (irritante) verhalen die je niet zelf wilt gaan meemaken: tijds- en energieverslindend.
In deze situatie biedt echter noch KPN noch 1 van haar dochters een Alles in Een pakket aan, het Internet, Bellen en TV Alles in 1 standaard pakket van KPN was anders ook een zeer aantrekkelijke optie, maar waarschijnlijk door de beperkte bandbreedte hebben zij dergelijke pakketten niet beschikbaar op onze locatie. Of hebben de providers afspraken over in welke postcode de een wat mag aanbieden en een ander niet? TELE2 (alles over ADSL) en Canal Digitaal (TV via satelliet en internet over ADSL via T-Mobile Online (?)) zijn de enige die wel een pakket met Internet, HD (interactieve) TV, en bellen (overbodig) aanbieden. De dichtstbijzijnde bebouwing is overigens een boerderij op een meter of 200 - 250, daarna een op 500, etc. Verder kijk ik juist niet echt naar de prijs, aangezien ik juist het maximale aan stabiele internetsnelheid en HDTV (zenderaanbod & functionaliteiten) wil behalen op de locatie en dan kom je zoals gewoonlijk tussen de € 35,- en € 60,- uit, alleen in mijn situatie krijg je dan qua ADSL bandbreedte en snelheid dus noodgedwongen veel minder.
Informeer gewoon even bij de aanbieders hoe om te gaan met deze situatie, waarbij er nog geen KPN lijn ligt en ook geen UPC/Ziggo kabels beschibkaar is.

Het kastje/muur verhaal bij KPN en eventuele concurrenten zijn er inderdaad nog steeds, maar mijn ervaring is dat dit minder wordt en mijn laatste eigen ervaring is dat het juist perfect samenwerkt, zie eerder.

In jouw situatie is Satelliet + ADSL het maximaal haalbare: beste kwaliteit tv en daarbij maximaal bandbreedte overhouden voor puur internet
Elke andere 3play over ADSL zal de kwaliteit van beide beinvloeden.

Tele2 heeft wel de betere interactieve tv (opnemen, tv pauze, huurfilms, uitzendinggemist etc). Met Satelliet lukt opnemen en pauzeren (met 1 kanaal ) ook wel, maar interactieve tv ken ik nog niet over satelliet tv (zegt niet dat het nog niet bestaat overigens, zijn inventieve aanbieders die mogelijk de adsl lijn hierin betrekken)

Andere mogelijkheid is 3G internet proberen van 1 van de aanbieders. KPN en Vodafone kunnen al leveren tot 14MBps theoretische snelheden. Soms is aan de rand van het buitengebied een verrassend goed bereik. Wel zit je dan al snel met datalimieten en hogere kosten.

• cornfed99111
Devian schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:19:
Ik denk dat je hier VDSL2 verwart met IPTV. Er zit een limiet op tot op welke afstand VDSL2 van de wijkcentrale geleverd mag worden, dit is 1500m. Voor IPTV is er geen limiet en word de intrainsnelheid aangehouden.

Dit kan dus betekenen dat je op 4km gewoon IPTV krijgen kunt.
Ik denk dat je gelijk hebt.
De limiet lag vroeger bij 6 Mbit download.
Of dat nog zo is, weet ik niet.

Ik word er ook niet jonger op.. :>

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 27-09-2012 00:43 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Even een vraagje:

Hoeveel webruimte heb je als Tele2-klant nou eigenlijk? Ik heb, als oud-ZonNetinbeller, nu al 3 Gb gebruikt en hij blijft maar doorgaan...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet of je rechtsteeks op de Davolink 2020, tegelijkertijd kunt werken met WLan en Lan (poort 3 en 4)?
Nu is dit namelijk niet het geval, de Lan werkt alleen maar als de Wlan is enabled! Lijkt mij toch dat dit moglijk moet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Nu online
Is het nog steeds mogelijk de gegevens uit de DV201 te halen? Deze custom firmware link: http://www.filefactory.com/file/agc6c2e/n/firmware_zip is in ieder geval down..

Wil graag mn eigen modem/router gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanB89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door SeanB89 op 09-11-2012 12:27 . Reden: niet meer van toepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

uhmm kick? weinig mensen die vragen hebben mbt tele2? (zou theoretisch goed nieuws moeten zijn lijkt me???)

Ik zit rond te kijken naar een goedkoop internet abonnement met nog een beetje snelheid, 20Mbit vind ik opzich wel goed maar ik lees heel veel negatieve reacties over tele2, qua snelheid, stabiliteit en het modem schijnt ook een oud ding te zijn.

Ik had een vraag waarom ik op mijn postcode geen 50Mbit kan krijgen, maar ik was er net achter gekomen dat dit VDSL is? Is er ook ergens een ETA wanneer dit wel op mijn adres beschikbaar is? En als ik een 20Mbit abonnement neem van een jaar is het ook mogelijk om die halverwege te upgraden naar 50Mbit?

Via kpn dan ik wel gewoon vdsl halen...

Ik zit volgens speedtest.nl op 610meter van de wijkcentrale met postcode 9728el

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
610 Groningen-Zuid 9727JH GRONINGEN 050
1770 Groningen-Centrum 9711HT GRONINGEN 050
3543 Groningen-Selwerd 9741CS GRONINGEN 050
3727 Groningen-Haren Gn 9751AC HAREN GN 050
3901 Groningen-Hoogkerk 9745BC GRONINGEN 050
4983 Groningen-Vierverlaten 9744TC GRONINGEN 050
5670 Groningen-Lewenborg 9732HA GRONINGEN 050
6155 Eelde 9765AA PATERSWOLDE 050
7095 Roden-Peize 9321CG PEIZE 050
8460 Glimmen 9756AN GLIMMEN 050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik zou geen rekening houden met een tussentijdse upgrade naar VDSL.
Tele2 levert die uitsluitend via de telefooncentrale. In tegenstelling tot KPN en dochters die
op veel locaties ook vanuit straatkasten kunnen leveren. Daarom bij jou wel VDSL via KPN en niet Tele2.

Tele2 is een prima provider voor de normale consument.
De veeleisende tweaker moet uitkijken of het geen kat in de zak is.
Het modem is al +-8 jaar in de running (Davolink), dus zwaar verouderd.
Helaas is het wel verplicht om daarvan gebruik te maken.
Er bestaat een loophole, maar dat is altijd zonder telefonie of tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

cornfed99111 schreef op maandag 09 september 2013 @ 00:19:
Ik zou geen rekening houden met een tussentijdse upgrade naar VDSL.
Tele2 levert die uitsluitend via de telefooncentrale. In tegenstelling tot KPN en dochters die
op veel locaties ook vanuit straatkasten kunnen leveren. Daarom bij jou wel VDSL via KPN en niet Tele2.

Tele2 is een prima provider voor de normale consument.
De veeleisende tweaker moet uitkijken of het geen kat in de zak is.
Het modem is al +-8 jaar in de running (Davolink), dus zwaar verouderd.
Helaas is het wel verplicht om daarvan gebruik te maken.
Er bestaat een loophole, maar dat is altijd zonder telefonie of tv.
Ah duidelijk waarom KPN wel kan leveren.

En die loophole is? want ik neem alleen internet af. Ik kan trouwens nergens levertijden vinden, hoe lang het duurt voordat de boel allemaal is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Levertijden zijn ongeveer hetzelfde als ook bij andere providers.
Reken maar op 3-4 weken na indienen aanvraag.

De loophole is het hacken van de Davolink om achter het netwerk login te komen.
Daarmee kan je dan je eigen modem aansluiten op het Tele2 netwerk.
Alleen zijn er nu andere revisie modellen in omloop bij Tele2 waar de hack niet meer zou werken.
Hangt dus ervan af welk model Davolink je krijgt..Dat weet je niet van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

De 'netwerklogin' is gewoon PPP en die is heel gemakkelijk: username_uit_welkomstbrief@@3p.versatel.nl met wachtwoord uit welkomstbrief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb het besteld, ik ben benieuwd wat mijn ervaringen zullen zijn.
Ik zit op 600Meter dus dan moet ik wel in de buurt van 20Mbit komen toch?

Gaat het wat ver om hier te vragen wat een goede (redelijk goedkope) alternatief zou zijn voor een router/modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ xost

Jij hebt een glasvezel aansluiting. Dit betreft een xDSL aansluiting.
Dit is anders. Hier krijg je geen login in de welkomsbrief.
Accountnaam komt wel overeen [naam-email-adres]@3p.versatel.nl
Maar dat wachtwoord is geheim.

@ kaasaanfiets

Ik zou even afwachten welke type modem je precies krijgt.
En dan pas iets kopen.
Je kan immers de Davolink ook gebruiken puur als gateway en je interne netwerk laten afhandelen
met een eigen router. Dat is gebruikelijke oplossing.

Wat zegt BBned over je de afstand tot de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

cornfed99111 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:20:
@ xost

Jij hebt een glasvezel aansluiting. Dit betreft een xDSL aansluiting.
Dit is anders. Hier krijg je geen login in de welkomsbrief.
Accountnaam komt wel overeen [naam-email-adres]@3p.versatel.nl
Maar dat wachtwoord is geheim.

@ kaasaanfiets

Ik zou even afwachten welke type modem je precies krijgt.
En dan pas iets kopen.
Je kan immers de Davolink ook gebruiken puur als gateway en je interne netwerk laten afhandelen
met een eigen router. Dat is gebruikelijke oplossing.

Wat zegt BBned over je de afstand tot de centrale?
Op de door u opgegeven postcode 9728EL en huisnummer 2 t/m 202 zijn de volgende diensten over ons netwerk beschikbaar:

ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb
FTTx BBned Glasvezel (2-NEARNET) 100Mb/100Mb
Wijkcentrale

Naam:Groningen-Zuid
Code:Gn-Z
Afstand:± 1340 meter

Hier zit ik inderdaad ineens op 1340 meter, terwijl speedtest.nl 610 meter zegt. Ik neem aan dat adsl van tele2 onder ADSL2+ valt? tussen de 16 en 24Mbit?
Als ik op 1340 meter 16Mbit haal ben ik al wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan zou ik van de BBned waardes uitgaan.
Als je werkelijk 610 meter van de centrale zou wonen, had je ook de keuze gekregen voor een VDSL aansluiting.
Aangezien je dit niet aangeboden kreeg, ga ik van die 1340 meter uit.
Het gaat immers niet om de afstand in vogelvlucht, maar de werkelijke lengte van de telefoonkabel.
En ja, het is altijd afwachten natuurlijk, maar je kan de 16 Mbit halen.

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 09-09-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik zit nu al geruimte tijd bij Alice, wat inmiddels dus Tele 2 is, maar ik heb eigenlijk al misschien al wel een jaar last van het volgende. Zodra wij gaan telefoneren zakt de downloadsnelheid onder de 1 megabyte, terwijl als we niet telefoneren de maximale snelheid wordt gehaald van 1.6 megabyte per seconde. Hoort dat zo of?
Wij hebben telefonie en internet van Alice/Tele2, modem is nog van Alice.

[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 10-09-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

kaasaanfiets schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:51:
[...]

Op de door u opgegeven postcode 9728EL en huisnummer 2 t/m 202 zijn de volgende diensten over ons netwerk beschikbaar:

ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 16-24Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 20Mb/20Mb
FTTx BBned Glasvezel (2-NEARNET) 100Mb/100Mb
Wijkcentrale

Naam:Groningen-Zuid
Code:Gn-Z
Afstand:± 1340 meter

Hier zit ik inderdaad ineens op 1340 meter, terwijl speedtest.nl 610 meter zegt. Ik neem aan dat adsl van tele2 onder ADSL2+ valt? tussen de 16 en 24Mbit?
Als ik op 1340 meter 16Mbit haal ben ik al wel tevreden.
1340 meter met goed koper haal je 16 mbit zeker wel :) altijd van de bbned checker uit gaan, doen alle providers ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik heb sinds gisteravond ook Tele2 Internet tot 50Mbit, maar het is hier wel dramatisch slecht.
De afstand is volgens BBNed 975 meter, volgens Speedtest 555 meter, maar ik haal met kabel direct in het modem en de laptop maar 23Mbit. Dit zou toch wel wat hoger moeten kunnen, of is dit het VDSL-limiet?
Ik betaal 2,50 euro extra per maand om van 20Mbit naar 50Mbit theoretische max te kunnen, maar dat is praktisch gezien nutteloos hier.
Daarnaast is het WiFi-modem (Comtrend) ook belabberd, ik haal 5Mbit via WiFi op een paar meter afstand zonder muren/etc ertussen. Ik ga nog een normale router ertussen plaatsen (misschien met powerline voor optimale plaatsing), maar tot nu toe ben ik echt erg teleurgesteld in Tele2.

Ben nu nog jaloerser op mijn oude Ziggo-kabelverbinding dan eerst, 150Mbit strak ;(

Bambu Lab P1S Combo

• cornfed99111
@ vinom

Dan heb je nog vast en zeker die Copperjet 'boterhamdoos'.
Wat ben je dan aan het downloaden tijdens het bellen?

@ MacorgaZ

VDSL is heel gevoelig voor storingen. Het is daarom zeer belangrijk dat je eigen aansluiting
van het modem met de telefoonlijn zo optimaal mogelijk is.

• vinom
Het is inderdaad een copperjet en hij lijkt op een boterhamdoos ja :P
Downloaden doe ik via Usenet, dus dat gebruikt wel mijn max verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door vinom op 12-09-2013 14:53 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
MacorgaZ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:39:
Ik heb sinds gisteravond ook Tele2 Internet tot 50Mbit, maar het is hier wel dramatisch slecht.
De afstand is volgens BBNed 975 meter, volgens Speedtest 555 meter, maar ik haal met kabel direct in het modem en de laptop maar 23Mbit. Dit zou toch wel wat hoger moeten kunnen, of is dit het VDSL-limiet?
Ik betaal 2,50 euro extra per maand om van 20Mbit naar 50Mbit theoretische max te kunnen, maar dat is praktisch gezien nutteloos hier.
Daarnaast is het WiFi-modem (Comtrend) ook belabberd, ik haal 5Mbit via WiFi op een paar meter afstand zonder muren/etc ertussen. Ik ga nog een normale router ertussen plaatsen (misschien met powerline voor optimale plaatsing), maar tot nu toe ben ik echt erg teleurgesteld in Tele2.

Ben nu nog jaloerser op mijn oude Ziggo-kabelverbinding dan eerst, 150Mbit strak ;(
23Mbit is als het goed is je startprofiel, komende dagen zal je snelheid langzaam worden opgescaled tot de grens dat de lijn aankan.

En ja, het is algemeen bekend dat de modems die Tele2 levert hopeloos verouderd én slecht zijn.

@Vinom, waarschijnlijk maak je dan nog gebruik van VoDSL in plaats van VoIP? Oude techniek. Ik denk dat je Copperjet het misschien niet meer trekt, hoe oud is hij nu wel niet? :+

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 12-09-2013 21:06 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Waarom vernieuwen ze de boel dan niet?
Te duur?

• cornfed99111
@ vinom

Ja, die boterhamdoos is ook al een oudje aan het worden.
Zoals je het beschrijft lijkt het erop dat je modem je downloadsnelheid beperkt om voorrang te geven
aan de telefonie. Alleen gebruikt telefonie niet zoveel bandbreedte normaal gesproken.
Je kan eens een fabrieksreset uitvoeren op die doos en kijken of dat geholpen heeft.
Anders moet je ermee leven tot je een ander modem koopt of van provider wisselt.

@ kaasaanfiets

It's always about the money..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@Allen,
Ja, hij is toch wel wat jaartjes oud hoor, misschien wel vijf? Ik heb gisteren even Tele2 gebeld, maar die konden mij niet helpen, omdat ik bij de Alice klantenservice moest zijn, maar die waren al dicht. Ik weet wel dat ze van plan zijn om alle Alice klanten een Tele2 moden te laten krijgen, dus ik denk dat ik daar nu zeker voor in aanmerking kom.

De kwaliteit van het telefoneren word ook echt bagger als ik downloaden, men kan elkaar amper verstaan, dus ze moeten er sowieso iets aan gaan doen. Met tips als ''Did you try to turn it off and on again" hoeven zit dt keer niet mee aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Is overstappen naar Tele2 of een andere provider sowieso niet goedkoper?
Je zal wel vast hangen aan een heel oud abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb zojuist even met ze gebeld. Ik heb eigenlijk twee opties: of ze sturen een nieuw modem, wat dus nog altijd de copperjet is of ik moet overstappen naar Tele2 om in aanmerking te komen voor hun modem.

Ik neig eigenlijk eerst om een nieuwe copperjet van hun te krijgen, want overstappen wil moeders liever niet, omdat we vorige keer weken zonder telefonie hebben gezeten, terwijl ik het qua data en overlapping wel goed had geregeld.

Het tegenaanbod voor het overstappen is het volgende:
20Mbit internet plus bellen voor 33 Euro per maand (wel 10 cent starttarief en 8 cent per minuut)
Of anders nog onbeperkt bellen erbij nemen voor een tientje meer.

We betalen nu gemiddeld 40 euro voor 20mbit en 10 cent starttarief, dus de Tele2 aanbieding levert mij niks op behalve waarschijnlijk veel rompslomp en een nieuw modem.

For your information: Internet en bellen hebben we dus van Alice a.k.a. Tele2, maar ook weer niet en TV hebben we analoog van Ziggo, 16 Euries in de maand. Digitaal willen we niet.
Lastig...

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 13-09-2013 12:44 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2