Allereerst bedankt voor de reacties tot nog toe...
@Gravit0n Gravit0n schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:26:
[...]
Tele2 heeft haar eigen netwerk inderdaad, alleen het aderpaar wordt van KPN gehuurd.
20Mbit/s ga je nooit halen, de specificatie van ADSL2+ komt op jouw afstand neer op 4Mbit/s.
Maar goed, dat hangt ook van de kwaliteit van het aderpaar tussen de mdf en het isra punt.
Zodra de kwaliteit ondermaats is, zul je nooit een stabiele verbinding krijgen.
Dit valt enkel te testen zodra de lijn actief is.
Stabiliteit is voor het grootste gedeelte hiervan afhankelijk, dus maakt het niet heel veel uit of je nu Tele2, KPN of een VNO neemt. Backbone netwerken zijn over het algemeen zeer stabiel.
Heeft het feit dat er in het huis (bouwjaar 1930/1940) nog nooit een hoofdtelefoonaansluiting (IS/RA) heeft gezeten en er dus (vanaf de weg?) een nieuwe lijn moet worden aangelegd nog enige invloed hierop, aangezien de huidige infrastructuur methoden en materialen lijkt mij beter zijn dan van 10/20/30/+ jaar geleden.
Verder spreek je al over de max specificatie van een ADSL2+ verbinding op de locatie, maar uit de PC-check van BBNed kwam die niet als mogelijkheid naar voren. Van de asymmetrische DSL varianten alleen de ADSL (1) en van de symmetrische alleen SDSL. Als met ADSL2+ volgens jou de max. al 4Mbit/s bandbreedte is, wat zal het er met ADSL1 dan nog van overblijven?

Hoe kom je verder aan/tot deze cijfers/aannames?
@cornfed99111Huis is geen nieuwbouw, maar oud jaren 30/jaren 40 huis waar nog nooit de mogelijkheid is geweest tot het gebruiken van een vaste telefoon. Er is dus nog nooit een IS/RA punt of telefoonlijn naar het huis aangelegd.
cornfed99111 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:50:
Je hebt juist zeer gemakkelijke keuzes.
De afstand die BBNed aangeeft is vaak de meest realistische.
De snelheidsvoorspelling van Telfort ondersteunt dit met een heel conservatieve voorspelling .
Maar je mag ervan uitgaan dat IPTV via ADSL niet of nauwelijks mogelijk is.
Aangezien de kabel en Digitenne afvallen bij je, blijft er maar één vorm over. Canal Digitaal.
Andere keuzes heb je niet.
[... ...]
Pak dan een internet provider van je keuze.
Telfort is een goede keus vanwege de goede Webcare. Tele2 is goedkoper, maar als er problemen
optreden, ben je nog niet jarig. Tele2 is een budget provider met ook een budget service.
Wat de uiteindelijke snelheid gaat worden is niet te voorspellen.
Dat hangt van vele factoren af.
Je kan eindigen met een superlijn van 6/7 Mbit of een klapperlijn van net 2 Mbit.
Als ik Canal Digitaal als TV leverancier neem kan ik daar ook kiezen voor het
Alles-in-1 pakket (met theoretisch internet tot 20Mb/s, maar wat dus lang niet zal worden gehaald) kiezen, waarom zou dit een slechtere optie zijn dan bijvoorbeeld alleen satelliet TV bij Canal Digitaal en dan bij Tele2 (bieden theoretisch aan
Razendsnel Internet tot 20 Mb/s), Telfort (bieden theoretisch aan
Internet Instap tot 8 Mb/s; Snelheid op jouw adres: 2 Mb/s), of KPN (bieden theoretisch aan
Internet Instap tot 8 Mb/s, Scarlet One (bieden theoretisch aan
Internet tot 20 Mb/s)...? Zitten er daarnaast grote verschillen tussen de snelheden/betrouwbaarheid die deze providers leveren?
Daarnaast zeg je dat Tele2 goedkoper is dan Telfort, in 3p AIO pakketten zal dit ongetwijfeld zo zijn, maar als ik in mijn situatie (Canal Digitaal TV met los internet abo) een aantal providers eens vergelijk kom ik tot een andere conclusie:
PROVIDER | LOS INTERNET ABO | BANDBREEDTE Down-Up (theoretisch) | PRIJS P/M |
SCARLET | Internet tot 20Mb (ADSL) | 20 Mb/s - ? Mb/s | € 29,95 + €6,95 bij geen KPN-lijn |
XS4ALL (KPN) | Internet Start | 8 Mb/s - 1 Mb/s | € 30,00 |
KPN | Internet Instap | 8 Mb/s - 1 Mb/s | € 25,00 |
TELFORT (KPN) | Internet Instap | 8 Mb/s (2Mb/s in mijn geval dus) - 1 Mb/s | € 17,50 |
TELE2 | Razendsnel Internet tot 20 Mb/s | 20 Mb/s - 1 Mb/s | € 26,00 met de eerste 9 mnd €10,00 p/m (vanaf 1-10-2012 € 27,00) |
Uit bovenstaande tabel blijkt dus dat XS4ALL de duurste is en daarna KPN. Van de overgebleven Scarlet, Telfort en Tele2 volgt nu theoretisch idd Telfort als duurdere van de drie, maar gezien mijn situatie en maximaal te behalen bandbreedte/snelheid zou Telfort goedkoper zijn t.o.v. Scarlet en Tele2 aangezien die toch dezelfde beperkingen (afstand IS/RA- <-> MDF) kent als Telfort op mijn nog aan te leggen aansluiting en dus ook niet meer Mb/s kunnen leveren.
Keuzes lijken verder dus beperkt tot (?!):
Canal Digitaal Alles In 1 Pakket met internet tot 20Mb/s;
€ 54,95
of
Canal Digitaal HDTV met Telfort Instap internet (2 Mb/s);
€ 16,95/€ 19,95/€ 29,95 + € 17,50 =
€ 34,45-€ 47,45
of
Canal Digitaal HDTV met Tele2
Razendsnel Internet tot 20 Mb/s, en dan hopen op het maximale (maximale hulp van Tele2 bij het maximale uit nieuwe verbinding halen)?;
€ 16,95/€ 19,95/€ 29,95 + €26,00 (€27,00 per 1-10-2012) =
€ 43,95-€56,95
of
Tele2 3-in-1 basispakket met
Interactieve televisie en Razendsnel Internet tot 20Mb/s, en dan hopen op het maximale (maximale hulp van Tele2 bij het maximale uit nieuwe verbinding halen)?;
€40,00 (€41,50 per 1-10-2012)
of
... ... ... ?!
@DEVIANDevian schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:26:
[...]
De kans is wel heel klein hoor dat je op die afstand met 4Mbit totaal zit.
Het scheelt in ieder geval dat bij Tele2, mocht je het nemen, dat als de snelheid niet gehaald word(voor goed tv, zeg maar 6Mbit) je vrij makkelijk kunt opzeggen.
Mocht ik de laatst genoemde optie nemen,
TELE2 3-in-1 basispakket met Interactieve televisie en Razendsnel Internet tot 20Mb/s, hoeveel bandbreedte heb ik dan minimaal nodig om tegelijktijd gebruik te maken van TELE2
Interactieve HDTV te kijken en hun
Razendsnelle Internet? Bovendien, als dit dus niet mogelijk blijkt op mijn locatie, kan er dus eenzijdig zonder problemen worden opgezegd? Welke problemen zijn te verwachten?
@ALL
Vaste telefonie is niet noodzakelijk, aangezien we daar weinig tot geen gebruik van maken. Kan een provider bij geen vaste telefonie, door de uiteindelijke installatie volledig ten dienste te stellen voor internet (in geval van satelliet TV) of internet/TV, hierdoor iets meer bandbreedte creëren?
[
Voor 2% gewijzigd door
G10RG10 op 25-09-2012 17:58
. Reden: Referenties BOLD maken ]