Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:03

WoBBeL

*zwaai*

Tele2 opgezegd, en kreeg daar vandaag de bevestiging van. Uiteraard moet ik het modem opsturen, want dat is een bruikleen modem.

Als ik dat niet doe, moet ik € 150,- betalen :')

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 21:16
xost schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:03:
Tele2 opgezegd, en kreeg daar vandaag de bevestiging van. Uiteraard moet ik het modem opsturen, want dat is een bruikleen modem.

Als ik dat niet doe, moet ik € 150,- betalen :')
Is dat zo gek dan? :')

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:23

DjVe

Hatsaflats!

Inderdaad...als ze €50 boete hadden gevraagd, is het waarschijnlijk meer werk (meer mensen sturen het kastje dan niet terug). €150 is gewoon een fictief bedrag wat nergens op gebaseerd is, echter is het een hoop geld, waardoor iedereen hem keurig terug stuurt.

Verwijderd

Ah dat verklaart 150 euro..

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 09:08
Jordy van e schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:25:
[...]

Inderdaad...als ze €50 boete hadden gevraagd, is het waarschijnlijk meer werk (meer mensen sturen het kastje dan niet terug). €150 is gewoon een fictief bedrag wat nergens op gebaseerd is, echter is het een hoop geld, waardoor iedereen hem keurig terug stuurt.
ach ik had er geen problemen mee omdat !#$%%$#%-ding terug te sturen na opzeggen van Tele2, we kregen er netjes een doos voor thuis gestuurd.

Maar die €150,- is inderdaad meer een stok achter de deur, dan dat die modem het waard is

Onder de grote rots, naast die kleine

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik zit zelf te denken over te stappen;
heb Tele2 Compleet (TV, internet, bellen) voor 45,-..
bellen maken we geen gebruik van, omdat we mobiel zijn.
toch lukte het nergens alleen tv / internet te krijgen, dus daarom de 'compleet'.

De verbinding vind ik niet prettig, heb regelmatig de nare ervaring tijdens het online gamen op mijn PS3 uit het spel gegooid te worden omdat de verbinding weer eens weg valt, zo lijkt het.

Ook die modem is gewoon ronduit slecht; heeft weinig / geen opties..
en de WIFI ook nog een keer een 'g' en niet een 'n'. #vraagtzichafinwelkjaarhijleeft

Toch maar eens verkennen of KPN niet een betere aanbieding heeft ..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 20:09

koekjah

Luctor et emergo

Zit een beetje met hetzelfde probleem als Whitehouse. Ik woon in Schiedam, daar is geen analoge kabel meer te verkrijgen. Ik heb liever geen digitenne omdat ik lees dat veel mensen er problemen mee hebben. Kom ik al snel weer uit op Tele2, echter zit daar weer bellen bij en dat gebruik ik totaal niet. Zonde zonde zonde..

Hoe kan ik trouwens zien hoever ik van de wijkcentrale af zit? Ben benieuwd naar een 'schatting' van de internetsnelheid die ik met tele2 kan halen.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

whitehouse schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:08:
Ik zit zelf te denken over te stappen;
heb Tele2 Compleet (TV, internet, bellen) voor 45,-..
bellen maken we geen gebruik van, omdat we mobiel zijn.
toch lukte het nergens alleen tv / internet te krijgen, dus daarom de 'compleet'.

De verbinding vind ik niet prettig, heb regelmatig de nare ervaring tijdens het online gamen op mijn PS3 uit het spel gegooid te worden omdat de verbinding weer eens weg valt, zo lijkt het.

Ook die modem is gewoon ronduit slecht; heeft weinig / geen opties..
en de WIFI ook nog een keer een 'g' en niet een 'n'. #vraagtzichafinwelkjaarhijleeft

Toch maar eens verkennen of KPN niet een betere aanbieding heeft ..
En jij denkt dat het bij KPN beter is? Je blijft op een ADSL netwerk hangen met weinig bandbreedte voor IPTV. Daar komt bij dat interactieve tv van KPN helemaal een regelrechte ramp is. Ik moet toegeven dat ik de afgelopen tijd geen klachten heb over IPTV van Tele2. Hij is eindelijk stabiel en het opnemen gaat eigenlijk wel prima. Ik mis alleen de optie om alle opnames tegelijk te wissen...je drukt je een ongeluk om de schijf weer leeg te krijgen.

Natuurlijk is de beeldkwaliteit niet om naar huis te schrijven, zeker als je het gaat vergelijken het de vezel en kabel boeren. Echter is de prijs van tele2 totaal niet concurrerend met andere aanbieders (wat vreemd is voor een budgetknaller). Ik ben nu 50 euro per maand kwijt met IPTV met PVR + 20 (lees 15) Mbit Internet + gewone telefonie.

Bij UPC krijg ik voor 54 euro.HD PVR + HD pakket + 25Mbit Internet + Telefonie + analoge tv. Bij de meeste vezelboeren ligt die prijs ook op die grens.

Conclusie: Tele2 is te hebberig! :+

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
koekjah schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:32:
Zit een beetje met hetzelfde probleem als Whitehouse. Ik woon in Schiedam, daar is geen analoge kabel meer te verkrijgen. Ik heb liever geen digitenne omdat ik lees dat veel mensen er problemen mee hebben. Kom ik al snel weer uit op Tele2, echter zit daar weer bellen bij en dat gebruik ik totaal niet. Zonde zonde zonde..

Hoe kan ik trouwens zien hoever ik van de wijkcentrale af zit? Ben benieuwd naar een 'schatting' van de internetsnelheid die ik met tele2 kan halen.
Je kunt dan toch gewoon digitale tv afnemen bij je lokale kabelboer dat is veel beter beeld dan Tele2,Digitenne,KPN of schotel. Caiway is dat dacht ik in Schiedam. Dan heb je voor 16 euro per maand heel veel digitale SD en HD zenders (moet je wel een HD kastje aanschaffen). De Humax 5050 is een prima kastje (HD en PVR) die je wellicht via Caiway met korting kunt aanschaffen. Voor je 2e, 3e tv kun je ofwel voor 20 euro een goedkoop DVB-T decoder nemen zonder kabels te trekken. Ofwel je kiest voor de betere oplossing en koopt voor 50 euro een simpele decoder voor in slaapkamer (Humax Fox bijv). Of als je moderne tv's heb staan die een DVB-C (met CI+ slot) of DVB-T (slechtere kwaliteit) dan kun je een los pasje aanschaffen bij Caiway en heb je geen decoder nodig.
Jordy van e schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:57:
[...]

En jij denkt dat het bij KPN beter is? Je blijft op een ADSL netwerk hangen met weinig bandbreedte voor IPTV. Natuurlijk is de beeldkwaliteit niet om naar huis te schrijven, zeker als je het gaat vergelijken het de glasvezel en kabel boeren. Echter is de prijs van tele2 totaal niet concurrerend met andere aanbieders (wat vreemd is voor een budgetknaller). Ik ben nu 50 euro per maand kwijt met IPTV met PVR + 20 (lees 15) Mbit Internet + gewone telefonie.

Bij UPC krijg ik voor 54 euro.HD PVR + HD pakket + 25Mbit Internet + Telefonie + analoge tv. Bij de meeste vezelboeren ligt die prijs ook op die grens.

Conclusie: Tele2 is te hebberig! :+
Ik ben het met je eens dat digitale kabel, glasvezel (via Glashart Media - XMS,Tweak,Lijbrandt want KPN geeft op glasvezel zelfde lowres door als via IPTV) de beste kwaliteit leveren. Daarna komt CanalDigitaal (schotel) en IPTV van Tele2 of KPN Interactieve tv. Digitenne is de laagste kwaliteit die je kunt krijgen.

Qua prijs zijn tegenwoordig de alles in 1 (internet+tv analoog/digitaal + bellen) bij de kabelaars het meest gunstige. O.a. vanwege analoge tv (Ziggo,UPC althans nog wel) voor 2e,3e tv maar ook het snellere internet wat veelal meer klopt met het gestelde en digitale tv is van hogere kwaliteit bij vrijwel alle zenders (SD en HD).

Bij UPC kan ik ook 3-1 abo nemen vanaf 45 euro echter dan komen er nog belkosten bij en heb ik basis digitale pakket (voordeel is wel dat analoge radio/tv al bijzit).

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-11 20:09

koekjah

Luctor et emergo

Tja Caiway is een optie, maar vind het veel te duur!

Bij tele2 heb ik voor 40,- Internet tot 50mb/s, televisie en bellen.
Bij Caiway heb ik voor dezelfde prijs ook televisie, maar internet met een snelheid van slechts 6mb/s en geen bellen.

Wil ik een beetje 'normaal' internet dan kost het me al 53,- en als ik er dan telefonie bij wil kom ik op bijna 60 euro per maand. Is een beetje wikken en wegen, maar scheelt jaarlijks zo'n 240 euro.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 13:23

DancePlaza

ninja

iemand met de power plug>?

Afbeeldingslocatie: http://apps.tele2.nl/tele2v2/orderstraat/popup-powerplugs.png

Van het kastje naar de muur lopen...

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:52
In woon nu samen met mijn vriendin in haar woning, een paar maanden geleden hebben we een abonnement op Tele2 internet, telefonie en interactie TV afgesloten. Over een paar maanden gaan we naar mijn woning verhuizen, hier heb ik een lopend internetabonnement via XMS glasvezel. Tele2 is op dit adres ook leverbaar.

Leidt dit ertoe dat ik Tele2 zal moeten blijven betalen tot het einde van de looptijd van het contract? Of is het feit dat er in de 'nieuwe' woning reeds een lopend internetabonnement aanwezig is reden om op te kunnen zeggen?
In het eerste geval zeg ik liever deze maand op, dat kan aangezien Tele2 de telefonietarieven per 1 februari gaat wijzigen. Dan moet ik alleen voor een maar een paar maanden een abonnement bij bijvoorbeeld Ziggo of Alice afsluiten.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn afstand tot de centrale is 1744 meter. Dit lijkt mij persoonlijk enorm laag? Desondanks haal ik slechts 6-7mbps. Kom ik in aanmerking voor VDSL-50mbps?

Tevens overweeg ik om mijn modem te vervangen om een snellere interne wi-fi snelheid te halen. Is dit mogelijk? Kunnen jullie tips geven in de vorm van product-namen?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Je komt niet in aanmerking voor VDSL bij Tele2 de ondergrens ligt op 1200m
Heb je alleen internet van Tele2 of een combi pakket (telefonie,internet en TV)?
Als je alleen internet hebt zou je met een andere router kunnen werken.
Heb je een combi pakket dan is het niet mogelijk helaas. Dan zit je vast aan het davolink modem.
Wat je wel kan doen en wat veel meer gedaan wordt is een extra router achter de davolink in te zetten
(meer info hier over hebben we op http://tele2.gebruikers.eu)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:35
Om te laten zien dat er ook (veel) dingen goed gaan:

Tele2 als beste provider uit onderzoek rug en metrixlab

[ Voor 19% gewijzigd door Devian op 03-02-2011 10:00 ]

https://wren.co/join/Devian

• Isane
is het mogelijk om een harde schijf in de digitale hd decoder te bouwen?

EDIT: Ik zie dat de decoder met de recorder een ander type is...

[ Voor 34% gewijzigd door Isane op 07-03-2011 11:51 ]

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:26
Pas geleden ons abbonnement voor tele2 opgezegd na 2 jaar hun diensten te hebben gebruikt.
Toen we het twee jaar geleden afsloten was het een goede deal. Maar tegenwoordig heb je voor
een paar euro meer per maand een abbo via Ziggo wat toch enkele voordelen bied.

- 2x zo snel internet
- normale televisie + beter beeld (sinds de update van de decoders enkele weken geleden is de tv schandalig slecht geworden.)
- geen snelheidsverlies als er tv gekeken word en gedownload tegelijkertijd

Voor de rest tevreden geweest tijdens onze abbonnementsduur. Nooit uitval oid. Telefoon werkte prima. Maar er zitten helaas te veel nadelen aan adsl + iptv voor de prijs.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ hierboven:

Wat bedoel je precies met slechte TV?

Kwaliteit van beeld slecht?
Hick-ups?
Langzaam?
Storing?

• VulcanRaven
Tha BasZ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:33:
@ hierboven:

Wat bedoel je precies met slechte TV?

Kwaliteit van beeld slecht?
Hick-ups?
Langzaam?
Storing?
De kwaliteit van het beeld was redelijk. Niet slecht maar ook geen digitale tv natuurlijk. Wat ik bedoelde met slechte tv was het reageren van de decoders. Dit was een ware hel. Elke actie op de afstandsbediening werd pas 3 seconden later overgenomen door de decoder. Wat als gevolg had dat je steeds verkeerde zenders intikte, steeds teletekst 3x aan en uit gaat etc. Een heel sloom systeem. We hebben nu digitale tv via ziggo en dit is toch een enorme verademing.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

VulcanRaven schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:55:
[...]

De kwaliteit van het beeld was redelijk. Niet slecht maar ook geen digitale tv natuurlijk. Wat ik bedoelde met slechte tv was het reageren van de decoders. Dit was een ware hel. Elke actie op de afstandsbediening werd pas 3 seconden later overgenomen door de decoder. Wat als gevolg had dat je steeds verkeerde zenders intikte, steeds teletekst 3x aan en uit gaat etc. Een heel sloom systeem. We hebben nu digitale tv via ziggo en dit is toch een enorme verademing.
Had jij nog het oude type decoder (model jaren 80, vierkant en een lompe afstandbediening) of had je wel het nieuwe type (klein, rond/ovaal, zwartglimmend).
Die laatste, incl de software reageren bij mij juist redelijk vlot. Weinig hicks. Wel hicks met hevig downloaden of een uitgaand/binnenkomend telefoongesprek, maar die was binnen 5 seconden ook weer weg.

Enige is dat snelle bewegingen of snelle lichtflitsen in beeld erg wazig worden (bijv een film met een disco scene of een film met een flitsend vuurgevecht).

• VulcanRaven
Get!em schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:29:
[...]

Had jij nog het oude type decoder (model jaren 80, vierkant en een lompe afstandbediening) of had je wel het nieuwe type (klein, rond/ovaal, zwartglimmend).
Die laatste, incl de software reageren bij mij juist redelijk vlot. Weinig hicks. Wel hicks met hevig downloaden of een uitgaand/binnenkomend telefoongesprek, maar die was binnen 5 seconden ook weer weg.

Enige is dat snelle bewegingen of snelle lichtflitsen in beeld erg wazig worden (bijv een film met een disco scene of een film met een flitsend vuurgevecht).
Ik heb denkelijk de oude gehad. Was een samsung kastje met versatel logo erop. Iig niet die van de reclame.

• EDIT
  • Nu online
Meer mensen problemen met het bereiken van in Amerika gehoste sites?
Verbinding geeft hier een timeout naar bijvoorbeeld tinypic.com (waardeloos met Twittergebruik :P).
Traceroute loopt vast na hops bij Sprintlink. Site werkt via andere verbindingen (KPN mobiel, dedicated server) prima.
Andere sites geven zelfde problemen (ook bij totaal andere hosters, dus ligt niet aan hoster o.i.d.). Helpdesk bellen bood helaas geen soelaas.

Edit: en op het Tele2 forum iemand met hetzelfde probleem: http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=1188

[ Voor 31% gewijzigd door EDIT op 21-03-2011 22:08 ]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02:15

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Same here.. Ik kwam net niet op teamcoco.com. Dacht er verder niets van, tot ik me bedacht dat Tele2 de laatste tijd aan het prutsen was.

http://www.downforeveryoneorjustme.com/teamcoco.com (is gewoon up dus)

EDIT: Jarenlang prima service, maar de laatste tijd laten ze toch een paar steken vallen. Mijn gameplezier op mijn XBOX360 is ook achteruit gegaan door de matige verbinding die ik soms heb. Lagggg :X

[ Voor 32% gewijzigd door Ken. op 22-03-2011 00:07 ]

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 14:33

D_V

EDIT schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:05:
Meer mensen problemen met het bereiken van in Amerika gehoste sites?
Verbinding geeft hier een timeout naar bijvoorbeeld tinypic.com
Ah, vandaar. Zat hier ook al te kijken of ik wellicht per ongeluk tinypic in de lijst met geblokkeerde sites had gezet.

• EDIT
  • Nu online
En inmiddels ook officieel door Tele2 bevestigd:
http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=1190

Edit: en opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 22-03-2011 17:25 ]

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 13:31
Niet echt dus, momenteel weer problemen, ik kan ook niet bellen, nog meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door hello123456 op 01-04-2011 16:44 ]

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Nope hier (Gouda) geen last van storingen met Telefonie.

Wel heb ik eigenlijk sinds een tijdje last van hick-ups.

Dus om de zoveel tijd (niet echt een pijl op te trekken) blijft het beeld even voor een seconde hangen.
Geluid doet het dan ook niet...

Lijkt net of je veel zit te downloaden dat die even een soort van moet bijschakelen of zo.
Maar voor de rest zit er niemand op WiFi of gebruikt de internetverbinding enigszins.

Zal eens proberen om de telefoon eruit te halen en WiFi uit te zetten, kijken of het daar aan ligt.

Maar voorlopig iemand hetzelfde probleem????

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 13:31
Telefoon bleek achteraf veroorzaakt door mijn moeder, die was achter het bed geweest met de stofzuiger en heeft daarbij de telefoon kabel losgetrokken. Naja, kan gebeuren.

Verwijderd

Tha BasZ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:26:

Dus om de zoveel tijd (niet echt een pijl op te trekken) blijft het beeld even voor een seconde hangen.
Geluid doet het dan ook niet...

Maar voorlopig iemand hetzelfde probleem????
Zie hier ook: http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=865

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Yupe dank!

Maar er staat niet echt een oplossing in...

Eigenlijk alleen van bel Tele2 maar...

Het rare is dat je er ook echt pijl op kan trekken.
Gisteren bijvoorbeeld 0,0 "haperingen" terwijl die wel gewoon lang aanstond...

Iemand anders ideeen?

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11 01:33
Heeft iemand anders ook last van lage upload sinds 3 dagen ofzo?

20mbit Abo

Normaal:
Down: 1050 KB/s
Up: 15 KB/s

Nu:
Down: 1040KB/s
Up: 0,5 KB/s

Kan niet meer e-mailen (attachments uploaded kan niet meer) en met FTP websites bijwerken is al helemaal onmogelijk. Valt me nog mee dat ik kan surfen |:(.

Lekker weer.

[ Voor 5% gewijzigd door BasNation op 06-04-2011 16:34 ]

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Gisteren toevalligerwijs nog een testje gedaan en daar gewoon goede snelheid.

Wel 50Mbit abbo...

• BasNation
Afbeeldingslocatie: http://img863.imageshack.us/img863/6038/speedtesth.jpg
Supertöll

p.s. Uploaden van deze super HQ jpg duurde bijna een minuut.

[ Voor 27% gewijzigd door BasNation op 07-04-2011 15:57 ]

• Devian
Dit is vaak terug te herleiden aan iets in de eigen situatie. ben helaas niet in staat het 1 en ander uit te zoeken dez eweek maar probeer het met 1 pc aangesloten die geen andere programma's draait dan de webbrowser

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Neem aan ook gewoon bedraad getest?

Draadloos moet je natuurlijk ook hogere uploads halen...

Ook even modem reboot gedaan e.d. ?

• BasNation
Hehe natuurlijk, wat ik heb geprobeerd:

- Andere PC (laptop) en Virtual PC
- Enkele keren modem gereset (en hard-reset met paperclip).
- Andere modem (had nog een andere Davolink DV2020 liggen), die had destijds problemen met een IP adres krijgen van Tele2 maar doet het in principe nog best goed (maar exact zelfde probleem).
- Alles tussen RSA en modem eruit gesloopt, modem zit nu op 50cm van contactpunt.
- Andere kabel tussen modem en PC (nu 2m CAT6 kabel), alleen 1 pc aangesloten.
- Netwerk gemonitord, totaal geen traffic op Windows achtergrond diensten na, welke ongeveer 300 bit/s trekken. Totaal geen virussen of spyware aanwezig (zeer grondig gecontroleerd).
- Verschillende soorten traffic, P2P, Usenet, FTP, HTTP, etc.

Tja... wat blijft er dan nog over?

Heb gister al 2 uur met Tele2 aan de lijn gehangen en daar zaten 5 mensen ernaar te kijken en ze kwamen er niet uit. :/

[ Voor 17% gewijzigd door BasNation op 08-04-2011 11:34 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Moet normaal wel 20mbit kunnen halen. Het zal toch niet zo zijn dat ik ge-capped wordt ,omdat ik binnekort ga overstappen :(
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1245950095.png

|2600k|Asus 290|

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10
Ik vroeg me af of er iemand hier is die ook van tele2 tussentijds afgekomen is? Ik heb in December me contract weer verlengd volgens mij voor 1 jaar dit is standaard geloof ik. Alleen dit heb ik eigenlijk in allerijl gedaan omdat ik werd gebeld op stage. Achteraf niet zo slim want ik ben absoluut niet tevreden over de snelheid. Ik heb een 20mbit abo maar ik mag blij zijn als ik 10mbit haal en op zondag is het al helemaal drama want dan kan de snelheid dalen tot 4mbit.

Volgens speedtest.nl zijn er 2 centrales in de buurt waarvan 1 op 1200 meter dat in principe dus 20mbit gewoon moet geven, maar er is er ook 1 op 2500 meter afstand en het lijkt er wel op dat ik daarop zit sinds ik ook ongeveer op die snelheid zit van nabij de 10mbit.

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
1200 Hoorn Nh-Risdam 1625NV HOORN NH 0229
2584 Berkhout 1647AH BERKHOUT 0229

Dit alles is trouwens met de standaard router van tele2 en bekabeld internet. Anyway sinds ziggo weer snelheidsverhoging heeft aangekondigd op het alles-in-1 plus pakket ben ik eigenlijk wel bereid 20 euro p/m meer te betalen voor degelijke tv en zeker 4x zo snel internet, maar dan moet ik wel tussentijds van tele2 af kunnen komen.

Upside down

• Devian
Pollore schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:45:
Ik vroeg me af of er iemand hier is die ook van tele2 tussentijds afgekomen is? Ik heb in December me contract weer verlengd volgens mij voor 1 jaar dit is standaard geloof ik. Alleen dit heb ik eigenlijk in allerijl gedaan omdat ik werd gebeld op stage. Achteraf niet zo slim want ik ben absoluut niet tevreden over de snelheid. Ik heb een 20mbit abo maar ik mag blij zijn als ik 10mbit haal en op zondag is het al helemaal drama want dan kan de snelheid dalen tot 4mbit.

Volgens speedtest.nl zijn er 2 centrales in de buurt waarvan 1 op 1200 meter dat in principe dus 20mbit gewoon moet geven, maar er is er ook 1 op 2500 meter afstand en het lijkt er wel op dat ik daarop zit sinds ik ook ongeveer op die snelheid zit van nabij de 10mbit.

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
1200 Hoorn Nh-Risdam 1625NV HOORN NH 0229
2584 Berkhout 1647AH BERKHOUT 0229

Dit alles is trouwens met de standaard router van tele2 en bekabeld internet. Anyway sinds ziggo weer snelheidsverhoging heeft aangekondigd op het alles-in-1 plus pakket ben ik eigenlijk wel bereid 20 euro p/m meer te betalen voor degelijke tv en zeker 4x zo snel internet, maar dan moet ik wel tussentijds van tele2 af kunnen komen.
Volgens mij zit je op 1.6Km en haal je 12.7Mbit.
Einde contract is inderdaad 21 dec 2011. Je lijn is verder wel stabiel, zie geen fouten, afkopen zou de enige optie zijn.

• irmscherstation
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb nu ongeveer 2 maanden de verkeerde keuze gemaakt om met tele2 in zee te gaan. Na eerst een maand geen contact op me isra punt gehad te hebben is dat probleem eindelijk eens verholpen(monteur moest in de wijk centrale effe 2 draadjes in het goede contact stoppen, en ja dat duurd bij de kpn ongeveer een MAAND voor ze dat lukt.....)

Na een week gebruik te hebben kunnen maken van alles(alles in 1 pakket) viel de hele service zo goed als weg. Geen digitale tv, een niet hoorbare vast telefoon lijn en een internet verbinding dat nog langzamer was dan een 56k modum.....Na 3 monteur hebben ze het weer voor mekaar om het weer een beetje draaiend te krijgen. De laatste monteur vertelde me dat de kabel in de grond nog maar voor 70% werkte en dat het kan zijn dat het een keer gaat gebeuren dat alles weer weg valt maar dan in de hele wijk.

Nu ik eindelijk weer kan internetten haal ik een snelheid van 10Mb download(als ik geluk heb) en een upload van nog geen 1Mb, online gamen word er dus niet echt veel beter op. Alles in huis heb ik nagelopen om te kijken of het aan mij kan liggen, maar alles is in orde. Pingen naar me modum is 1 ms dus dat is ook goed.

Weet iemand of het mogelijk is om de upload snelheid omhoog te krijgen want dat schiet niet op. Uitzending gemist loopt bijvoorbeeld voor geen meter. Alleen maar streamen tussendoor. En als ik alles aan heb staan, digitale tv ,wireless internet voor de laptop van me vrouw en me eigen pc(gewoon met een draad) dan kan ik op mijn pc bijna niks meer, gamen word dan een ramp en me vrouw kan geen filmpje meer kijken, zo traag word alles.

mvg ilko

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:56
irmscherstation schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:47:

Nu ik eindelijk weer kan internetten haal ik een snelheid van 10Mb download(als ik geluk heb) en een upload van nog geen 1Mb, online gamen word er dus niet echt veel beter op. Alles in huis heb ik nagelopen om te kijken of het aan mij kan liggen, maar alles is in orde. Pingen naar me modum is 1 ms dus dat is ook goed.
Ditzelfde probleem heb ik hier ook. Ben een halve dag zoet geweest om het hoger ( proberen ) te krijgen met beta-tweaks van de davolink modem, maar niets heeft geholpen. Ik kan je in ieder geval met zekerheid zeggen dat dit ligt aan de kant van Tele2, doordat zij alles op 10mbit cappen wegens "stabiliteitsproblemen". Google voor de lol maar eens op "Tele2 10mbit cap", en je krijgt er al wat meer info over.

Zodoende ben ik meer benieuwd of ik ( wegens deze vorm van "misleiding" bij het afsluiten van het abonnement ) het abonnement voortijdig kan afsluiten. Ben op het moment nét een maand in bezit. Ik heb veel gezocht en gelezen, maar uit de algemene voorwaarden van Tele2 van Internet, Bellen en TV blijkt dat ze met artikel 9.9, 9.10 en 9.11 zichzelf in lijken te dekken met dit soort misleidende handeling jegens de klanten ;( . Echter verklaart artikel 3.5 dat Tele2 "zichzelf onthoudt van oneerlijke handelspraktijken" :*) . Zodoende lijkt het mij mogelijk om op basis van artikel 3.5 het contract te ontbinden, doordat Tele2 zichzelf niet aan hun eigen voorwaarden houdt. De verklaring "TOT 20 Mbit betekent ook dat het 10Mbit kan zijn..." lijkt mij totaal onrechtig, omdat ze opzettelijk de verbinding omlaag schroeven, zonder dat de klanten tijdens het afsluiten van het abonnement hierover worden ingelicht ( pure misleiding dus ).

De situatie:
ongeveer 900m van de centrale ( volgens de grafiek van Speedtest.nl dus nog in het optimale bereik ).
Direct aangesloten na de router ( dus geen overige capping-hubs e.d. ).
PC Schoon geïnstalleerd ( dus geen bandbreedte-slurpende applicaties ).

Mijn vraag dus aan de mensen met ervaring: Is er nog een mogelijkheid om het abonnement voortijdig te onderbreken wegens "misleiding" of andere omschrijving? Zo ja, zou ik hier graag uitleg over ontvangen.

Contact met de servicedesk heeft namelijk niets meer opgeleverd dan onervaren beunhazen die de verbinding verbreken als je ze op hun verkeerde been zet. :P

Alvast bedankt, en met vriendelijke groet,

Gydeon

• jmk
  • Laatst online: 03:59

jmk

Ik heb een 20/1 abo van Tele2. Ik ben klant geworden toen 4/1 werd aangeboden, en kreeg een gratis snelheidsverhoging met een verlenging van 2 jaar. Inmiddels heb ik mijn abo pas opnieuw verlengt met 1 jaar zodat ik een leuke korting kreeg een paar maanden. Ben tevreden, heb niet direct de behoefte over te stappen op glas ofzo.

Effectief zijn dit mijn snelheden tijdens het downloaden/uploaden:
1,5 MB/s DOWN dus 12 Mb/s DOWN ik haal dus 60%
90 KB/s UP dus 0,72 Mb/s UP ik haal dus 72%

@Gydeon: Jij hebt met 10/1 een iets lagere snelheid, maar volgens mij nog steeds binnen de marge waarin tele2 mag zitten. Ik denk dat je wettelijk geen poot hebt om op te staan. Meen dat dit onderwerp een paar maanden geleden ook al aan de orde was in dit topic. Jammer voor je dat je niet tevreden bent maar meer zit er niet in denk ik helaas.

Yippie kayak, other buckets!

• EDIT
  • Nu online
Gydeon schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:34:
[...]

Ditzelfde probleem heb ik hier ook. Ben een halve dag zoet geweest om het hoger ( proberen ) te krijgen met beta-tweaks van de davolink modem, maar niets heeft geholpen. Ik kan je in ieder geval met zekerheid zeggen dat dit ligt aan de kant van Tele2, doordat zij alles op 10mbit cappen wegens "stabiliteitsproblemen". Google voor de lol maar eens op "Tele2 10mbit cap", en je krijgt er al wat meer info over.
Ik zou gewoon maar eens aan Tele2 vragen wat de werkelijke afstand tot de centrale is. Die tooltjes kloppen namelijk voor geen kilometer. Ik zou ook 2,5 kilometer van de centrale wonen, blijkt daadwerkelijk 3,5 KM te zijn.
Tenzij je daadwerkelijk kan onderbouwen dat er een cap op je lijn zit (dus geen onderbuikgevoelens!), lijkt het me heel sterk dat je van je abonnement op een andere manier af komt dan het af te kopen.

• Devian
Gydeon schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:34:
[...]

Zodoende ben ik meer benieuwd of ik ( wegens deze vorm van "misleiding" bij het afsluiten van het abonnement ) het abonnement voortijdig kan afsluiten. Ben op het moment nét een maand in bezit. Ik heb veel gezocht en gelezen, maar uit de algemene voorwaarden van Tele2 van Internet, Bellen en TV blijkt dat ze met artikel 9.9, 9.10 en 9.11 zichzelf in lijken te dekken met dit soort misleidende handeling jegens de klanten ;( . Echter verklaart artikel 3.5 dat Tele2 "zichzelf onthoudt van oneerlijke handelspraktijken" :*) . Zodoende lijkt het mij mogelijk om op basis van artikel 3.5 het contract te ontbinden, doordat Tele2 zichzelf niet aan hun eigen voorwaarden houdt. De verklaring "TOT 20 Mbit betekent ook dat het 10Mbit kan zijn..." lijkt mij totaal onrechtig, omdat ze opzettelijk de verbinding omlaag schroeven, zonder dat de klanten tijdens het afsluiten van het abonnement hierover worden ingelicht ( pure misleiding dus ).

De situatie:
ongeveer 900m van de centrale ( volgens de grafiek van Speedtest.nl dus nog in het optimale bereik ).
Direct aangesloten na de router ( dus geen overige capping-hubs e.d. ).
PC Schoon geïnstalleerd ( dus geen bandbreedte-slurpende applicaties ).

Mijn vraag dus aan de mensen met ervaring: Is er nog een mogelijkheid om het abonnement voortijdig te onderbreken wegens "misleiding" of andere omschrijving? Zo ja, zou ik hier graag uitleg over ontvangen.

Contact met de servicedesk heeft namelijk niets meer opgeleverd dan onervaren beunhazen die de verbinding verbreken als je ze op hun verkeerde been zet. :P

Alvast bedankt, en met vriendelijke groet,

Gydeon
Er is geen 10Mbit cap. Alleen op het moment dat een klant met een lijn die intraint op 11Mbit klaagt over instabiliteit, word i.o.m de klant de lijn stabieler gemaakt door deze een lagere snelheid te geven. Standaard word een zo hoog mogelijke snelheid behaald. Dit is mogelijk voor alle snelheden (een 7Mbit lijn op 6Mbit zetten bvb kan ook i.o.m de klant)

Verwijderd

Je kunt bij instabiele lijn intraining ook simpelweg de modem even aan en uit doen.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:42:
Je kunt bij instabiele lijn intraining ook simpelweg de modem even aan en uit doen.
In die volgorde is de toestand van de lijn zeker stabiel.... O-) :+
O+ O+

• Devian
Bij het aan uit zetten word gekeken naar de actuele SNR marge om te bepalen welke snelheid er behaalt kan worden. Als je echter last hebt van instabiliteit veroorzaakt door een metro/tram/trein die om het kwartier langskomt, of iets wat een ander type ruis genereert dan is je lijn nog steeds instabiel na het uit/aan doen.

Ik heb het dan ook over klanten die instabiliteit blijven houden na een reset.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Devian schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:36:
Bij het aan uit zetten word gekeken naar de actuele SNR marge om te bepalen welke snelheid er behaalt kan worden. Als je echter last hebt van instabiliteit veroorzaakt door een metro/tram/trein die om het kwartier langskomt, of iets wat een ander type ruis genereert dan is je lijn nog steeds instabiel na het uit/aan doen.

Ik heb het dan ook over klanten die instabiliteit blijven houden na een reset.
Thanks voor de heldere uitleg over de intraining.

Hier overigens regelmatig (zeg 1x per week) dat het modem echt uit en weer aan moet ivm stabiliteit van de lijn. De snelheid gaat ook na verloop van tijd gewoon eruit. En die is al niet heel hoog... (max 1.1MB per seconde downloaden en max 150KB per seconde uploaden...) direct na een herstart.

Voor de tv decoder geldt hetzelfde. Minimaal 1x per week uit en aanzetten ivm het vastlopen van de software (knoppen reageren niet meer, beeld loopt vast, geluid/beeld klopt niet of veel hikken) Daarna doet hij het weer een weekje :)

Gelukkig heeft UPC nog steeds niet bedacht (na 2 jaar) om de coax te deactiveren, dus die geldt als backup... ;) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 15-04-2011 11:42 ]

• Isane
Werkt de digitale tele2 decoder met de Logitech Harmony one?

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31

KL643

beeldaandemuur

Ja, geen probleem.

beeldaandemuur

• chronoz
Ik weet dat het hier niet hoort... maar een eigen topic hiervoor vind ik ook zo overdreven.

Mijn broertje beweert dat Google Maps bij hem op Tele2 Mobiel werkte op zijn telefoon, zonder dat hij internet had afgenomen bij Tele2 of wifi-verbinding had. Er zijn ook geen extra kosten in rekening gebracht.

Kan dit kloppen? Is dit een gratis dienst van Tele2? Of zou het in zijn geval niet gefactureerd zijn, omdat het misschien maar een paar honderd kilobyte bandbreedte betrof?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:20

ikt

Goeiendag heren.

Wij hebben een nieuwe televisie aangeschaft en willen bij ons Internet+Bellen pakket van Tele2, maar op de website is het niet mogelijk om alleen de TV-diensten over te stappen, er moet ook minimaal internet bij. Is het überhaupt mogelijk van een Internet+Bellen over te stappen naar Internet+Bellen+TV?

Verwijderd

chronoz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:01:
Ik weet dat het hier niet hoort... maar een eigen topic hiervoor vind ik ook zo overdreven.

Mijn broertje beweert dat Google Maps bij hem op Tele2 Mobiel werkte op zijn telefoon, zonder dat hij internet had afgenomen bij Tele2 of wifi-verbinding had. Er zijn ook geen extra kosten in rekening gebracht.

Kan dit kloppen? Is dit een gratis dienst van Tele2? Of zou het in zijn geval niet gefactureerd zijn, omdat het misschien maar een paar honderd kilobyte bandbreedte betrof?
Het kan zijn dat er nog iets gecached stond..

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Bij een gebrek aan informatie over Tele2 diensten in dit topic (met een topicstart uit 2006!) leek het me handig eens wat dingen te delen:

TV Streams kosten incl. foutcorrectie, zenderinfo etc. zo'n 5Mbit maximaal. Ook bij opnemen lijkt de recorder deze overbodige info op te vragen, dus opnemen verbruikt evenveel als een volwaardige stream.

WEP encryptie en/of shared keys op een open netwerk is kapot gegaan in de laatste firmware van davolink modems (zowel 2020 als 202AMR). Gebruik dus WPA(2), anders herstart je draadloze netwerk om de paar minuten. Wel handig: geen wlan scan tools meer nodig op je computer, deze zit nu in het modem (wireless -> advanced).

Admin login kan alleen vanaf een specifieke WAN interface (niet de publieke internet WAN natuurlijk!). Hou maar op met zoeken naar ww/user combo via 192.168.1.1 dus.

DV2020 en DV202AMR vinden het heel erg niet cool als je via zowel wlan als lan tegelijk verbinding maakt.

smtp.versatel.nl over poort 25 werkt meestal ook gewoon voor het verzenden van mail, zonder die vervelende login/587 op smtp.tele2.nl.

Vragen? Barst maar los, verwacht alleen geen bedrijfsgevoelige informatie.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Devian
Cio schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:26:
Bij een gebrek aan informatie over Tele2 diensten in dit topic (met een topicstart uit 2006!) leek het me handig eens wat dingen te delen:

TV Streams kosten incl. foutcorrectie, zenderinfo etc. zo'n 5Mbit maximaal. Ook bij opnemen lijkt de recorder deze overbodige info op te vragen, dus opnemen verbruikt evenveel als een volwaardige stream.

WEP encryptie en/of shared keys op een open netwerk is kapot gegaan in de laatste firmware van davolink modems (zowel 2020 als 202AMR). Gebruik dus WPA(2), anders herstart je draadloze netwerk om de paar minuten. Wel handig: geen wlan scan tools meer nodig op je computer, deze zit nu in het modem (wireless -> advanced).

Admin login kan alleen vanaf een specifieke WAN interface (niet de publieke internet WAN natuurlijk!). Hou maar op met zoeken naar ww/user combo via 192.168.1.1 dus.

DV2020 en DV202AMR vinden het heel erg niet cool als je via zowel wlan als lan tegelijk verbinding maakt.

smtp.versatel.nl over poort 25 werkt meestal ook gewoon voor het verzenden van mail, zonder die vervelende login/587 op smtp.tele2.nl.

Vragen? Barst maar los, verwacht alleen geen bedrijfsgevoelige informatie.
Bij opnemen word geen overbodige info opgeslagen, tv-gids informatie word slechts opgevraagd op het moment dat de decoder opstart/ de data verouderd is en je naar de tv gids gaat.

Admin inloggen kan zeker wel via de LAN interface, maar hou toch maar op met zoeken naar ww/user want dat is niet te vinden.

smtp.versatel.nl werkt altijd zolang je van een tele2 lijn afkomt.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Devian schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:23:
[...]
Bij opnemen word geen overbodige info opgeslagen, tv-gids informatie word slechts opgevraagd op het moment dat de decoder opstart/ de data verouderd is en je naar de tv gids gaat.

Admin inloggen kan zeker wel via de LAN interface, maar hou toch maar op met zoeken naar ww/user want dat is niet te vinden.

Sorry, mijn onwetendheid. Was mij niet duidelijk dat zenderinfo los van afstemmen op de zender werd opgehaald. Dat bij opnemen tv gids informatie niet ook word opgeslagen was duidelijk ja. Enige wat ik zie/zag is dataverbruik, dat leek exact hetzelfde bij een opname starten als bij op een zender afstemmen.

Ah, leuk. Leefde in de veronderstelling dat er geen useraccount was die vanaf 192.168.1.x kon inloggen en admin rechten had (logisch dat de fysieke LAN interface sowieso de mogelijkheid wel heeft, praktische noodzaak).

Ehr, tsja, er is helaas niets aan Tele2 consumenten diensten wat altijd werkt, naar mijn ervaring. Je definitie van een tele2 lijn is me niet 100% duidelijk, begrijp ik goed dat er dus geen uitzonderingen zijn qua type verbinding (b.v. mobiel internet)?

De laatste is natuurlijk een stom voorbeeld, maar aangezien het als een dienst i.c.m. dsl verbindingen te koop is (wlan/3g stick die thuis naar WLAN gaat).

[ Voor 6% gewijzigd door Cio op 27-05-2011 15:10 . Reden: Leuk overigens, dat er geen vraag maar commentaar komt. Heb ik zelf natuurlijk ook veel meer aan! ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Devian
met Tele2 lijn bedoel ik een Tele2 ADSL lijn, daar controleert de SMTP server namelijk op.

• RammY
  • Laatst online: 12:46

RammY

Dát!

Devian schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:23:
[...]

Admin inlog is niet zo heel moeilijk ... alleen niet met de "officiele" firmware die Davolink in opdracht van Tele2 maakt.
Met een zelf geparste firmware lukt dat prima... maar VoIP word dan beetje lastig.
Internet only is no prob :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 01:21
Cio schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:05:
[...]

Enige wat ik zie/zag is dataverbruik, dat leek exact hetzelfde bij een opname starten als bij op een zender afstemmen.
Dat leek niet alleen zo, maar dat zal wel moeten.
Er is geen verschil in de tv stream als er na kijkt of opneemt.
De tv stream is bestaat uit beeld en geluid.

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 14:45
Ik zit met een heel raar probleem met Tele2, heb 2 keer gebeld naar de helpdesk maar zij zeggen dat ze het nog aan het uitzoeken zijn. Vraag me af of iemand hier ook deze probleem heeft.
Ik probeer namelijk deze website te bereiken. Maar ik krijg steeds deze meldingen. Als ik het via een hotspot (op mijn telefoon) probeer, of buitenhuis probeer dan werkt het website gewoon normaal. Met een proxy kan ik de site ook gewoon gebruiken.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door F4c2Q op 28-05-2011 13:05 ]

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
D3x1l schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:04:
Ik zit met een heel raar probleem met Tele2, heb 2 keer gebeld naar de helpdesk maar zij zeggen dat ze het nog aan het uitzoeken zijn. Vraag me af of iemand hier ook deze probleem heeft.
Ik probeer namelijk deze website te bereiken. Maar ik krijg steeds deze meldingen. Als ik het via een hotspot (op mijn telefoon) probeer, of buitenhuis probeer dan werkt het website gewoon normaal. Met een proxy kan ik de site ook gewoon gebruiken.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Probeer eens met een andere DNS naar de website te surfen? De dnsservers van Tele2 lopen nog weleens achter.

• Isane
Inderdaad, probeer het eens met de DNS servers van google
8.8.8.8 & 8.8.4.4

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met een internetpagina.

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 14:45
Dank je wel, jongens.
Snap niet dat ze dat niet bij tele2 kunnen melden :X Heb meer dan een half uur aan de telefoon gezeten om steeds met de instellingen van internet explorer te spelen. Terwijl dat niet eens mijn standaard browser is. :X
Nogmaals bedankt _/-\o_

• Oranje Banaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-11 22:29
Heb Tele2 internet en bellen (20mbit) eerst ging dit altijd tegen de 2MB/s maar sinds een maand gaat dit nog maar 800KB/s. Heb al van alles geprobeerd zoals modem resetten, computer direct op modem aansluiten, andere computers hebben hier ook last van. Het gaat om een bedraad netwerk. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb al Tele2 gebeld, maar de helpdesk van hun is om te janken :'(

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Helpdesk is inderdaad om te janken. Ik had ze gisteren ook al aan de lijn, heb een gewoon 4mbit abbo. En dat ging in eerste instantie sneller dan mijn ziggo Z1, nu heb ik nog 50 kb/s. Brr, dat is toch geen internet? En ik zit op 400 meter van de centrale!

Ik helpdesk bellen, omdat ik ook al sinds het begin eigenlijk, constant last heb van een verbinding die korstondig verbroken wordt, waardoor radio, videostreams en chatprogramma's steeds uitvallen.

"ja maar mevrouw, uw verbinding is veel te laag om dat aan te kunnen, u moet upgraden" Hoezo mijn verbinding is te langzaam om te kunnen msn'n of een radiostream te kunnen luisteren. WTF. Ging eerst toch ook goed? "Nee dat kan echt niet, u moet een snellere verbinding nemen."

• chronoz
Weet iemand of de Davolink Tele2 router toevallig de VOIP adapter blokkeert van het verkrijgen van een IP-adres?

• cornfed99111
Nee, er wordt geen ip adressen geblokkeerd.
Wel zal je de poorten moeten openen in de firewall als je gebeld wilt worden.

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-11 09:11
Ik heb bij Tele2 een abonnement met 50Mbit internet + digitaleTV + bellen met een nieuwe Aminet 132 decoder. Hierbij heb ik op dit moment gewoon reguliere TV + interactieve TV.

Kan ik hierbij zelf mijn decoder wisselen voor een HDD recorder + decoder (AmiNET 532) van tele2 door deze gewoon van ebay te kopen? Gezien je bij Tele2 voor gebruik van een HDD recorder 5 euro per maand moet betalen.

• Dewaterweg
sugarlevi01 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:43:
Helpdesk is inderdaad om te janken. Ik had ze gisteren ook al aan de lijn, heb een gewoon 4mbit abbo. En dat ging in eerste instantie sneller dan mijn ziggo Z1, nu heb ik nog 50 kb/s. Brr, dat is toch geen internet? En ik zit op 400 meter van de centrale!

Ik helpdesk bellen, omdat ik ook al sinds het begin eigenlijk, constant last heb van een verbinding die korstondig verbroken wordt, waardoor radio, videostreams en chatprogramma's steeds uitvallen.

"ja maar mevrouw, uw verbinding is veel te laag om dat aan te kunnen, u moet upgraden" Hoezo mijn verbinding is te langzaam om te kunnen msn'n of een radiostream te kunnen luisteren. WTF. Ging eerst toch ook goed? "Nee dat kan echt niet, u moet een snellere verbinding nemen."
Gewoon opnieuw bellen, je lijn lijkt instabiel geworden. Vraag de agent of hij/zij ook even de lijn historie erbij pakt dan kan jij aangeven vanaf wanneer de snelheid slechter is geworden, zij kunnen dit uiteindelijk ook gewoon zien.
MDevil schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:47:
Ik heb bij Tele2 een abonnement met 50Mbit internet + digitaleTV + bellen met een nieuwe Aminet 132 decoder. Hierbij heb ik op dit moment gewoon reguliere TV + interactieve TV.

Kan ik hierbij zelf mijn decoder wisselen voor een HDD recorder + decoder (AmiNET 532) van tele2 door deze gewoon van ebay te kopen? Gezien je bij Tele2 voor gebruik van een HDD recorder 5 euro per maand moet betalen.
Je kan inderdaad een tweedehansje op de kop tikken, het probleem echter is dat wanneer de decoder al een keer is ingelogd het kan zijn dat je via iemands anders account tv kijkt. Dit kan ook weer de andere kant opwerken, wanneer de andere klant geen contract meer heeft kan het zijn dat je de melding krijgt 'om administratieve redenen ....' bellen naar de klantenservice kan wel maarja een nieuwe stb gaan ze niet sturen aangezien je geen recht hebt op een hd stb. En het vervelendste hiervan is dat ze heel lastig kunnen achterhalen bij welke account jou stb hoort. Maar je kan het altijd proberen :)

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:17

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door IEF op 15-07-2011 07:47 ]

• funrider
Is het meer mensen opgevallen dan Tele2 een pluspakket heeft gelanceerd met nieuwe zenders erin zoals CBBC en VH1 Classic.
Gek genoeg wel CBBC maar (nog) geen BBC3 en BBC4 of Ceebeebies. In het eerdere persbericht werd helemaal niet gesproken over andere zenders dan BBC 1,2.

Ook ontbreken er nog veel zenders zoals 13th Street, FoxLife, SyFy, History, Travel Channel bij Tele2 maar het is een begin. Ook is het digitale radio aanbod nog erg beperkt er zitten namelijk geen Belgische, Engelse of Franse zenders in het basis pakket.

• cornfed99111
CBBC word 'overdag' uitgezonden via BBC3.
Ceebeebies doet hetzelfde via BBC4.
BBC3 en BBC4 zijn dus uitsluitend in de avond te ontvangen.

Betekend dit dat Tele2 na de dagafsluiting van CBBC de zender op zwart zet?
Want als die door blijft lopen, heb je automatisch ook BBC3.

• funrider
cornfed99111 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:47:
CBBC word 'overdag' uitgezonden via BBC3.
Ceebeebies doet hetzelfde via BBC4.
BBC3 en BBC4 zijn dus uitsluitend in de avond te ontvangen.

Betekend dit dat Tele2 na de dagafsluiting van CBBC de zender op zwart zet?
Want als die door blijft lopen, heb je automatisch ook BBC3.
Het is mij bekend dat BBC 3,4 alleen in de avond uitzenden.

Dat vroeg ik me ook af toen ik CBBC zag staan of je dan 's avonds BBC3 ziet bij Tele2 of dat de zender dan op zwart gaat. Bij UPC is het precies het omgekeerde.

• Isane
@Tele2Webcare of een andere tele2 medewerker.

Op 13-7-2011 hebben wij een 2e digitale decoder en eredivisie live aangevraagd. De bedenkperiode verviel op 22-7-2011. Maar ik kreeg te horen van een collega van u dat eredivisie live pas op 5 september aangesloten wordt. De eredivisie start as weekend al en ik had gehoopt dan al eredivisie live te kunnen kijken (lijkt me logisch?)

Waarom duurt dit zo lang? Ik vind het wel een tegenvaller want ik heb eredivisie live aangeschaft om vanaf dag 1 te kunnen kijken..

EDIT: Fout lag bij tele2, probleem is inmiddels opgelost

[ Voor 15% gewijzigd door Isane op 03-08-2011 12:48 ]

• Isane
Waarom biedt tele2 geen eredivisie live HD aan?

Ik kijk nu eredivisie op de kanalen 201 t/m 204 (ECV) en wat zijn dan de kanalen 54 t/m 57 (ECP)

[ Voor 87% gewijzigd door Isane op 07-08-2011 18:07 ]

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-11 11:53
Dikke bagger.
Als sinds 10 uur vanochtend geen internet...

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Devrim schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:19:
Dikke bagger.
Als sinds 10 uur vanochtend geen internet...
en dan....wat heb je zelf al gedaan?.....

• Dewaterweg
MarkoAlmelo schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:08:
Waarom biedt tele2 geen eredivisie live HD aan?

Ik kijk nu eredivisie op de kanalen 201 t/m 204 (ECV) en wat zijn dan de kanalen 54 t/m 57 (ECP)
ECP = Pay Per View kanalen. Dus voor klanten die geen contract hebben!

• Isane
Dewaterweg schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

ECP = Pay Per View kanalen. Dus voor klanten die geen contract hebben!
Vreemd, ik heb ook wel eens losse wedstrijden gekocht op de ECV kanalen

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 09:44

made

.. made by made ..

Heren en Damens Tweakers,

Ik heb een dv-2020 die blijft zich de hele tijd resetten, een nieuwe wordt opgestuurd door tele2 maar misschien is er een oplossing voor zodat ik vanavond weer lekker online kan.

Kan ik de modem een soort harde reset geven o.i.d. ? (behalve de 10 seconde spanningsvrij maken)

tnx Made

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb em hier niet bij de hand, maar volgens mij zit er een klein gaatje achterop, vlak bij de antenne. Hierin zit een hard-reset knop die je kunt indrukken met een verbogen paperclip.
Geen idee of je er mee opschiet en of het iets stukmaakt, maar aangezien hij het nu toch niet doet, het proberen waard.

Dit topic kan je helpen:
Tele2 20Mb modem tips & tricks

En deze handleiding wss ook:
http://www.davolink.co.kr/upfile/DV_Multi_Eng.zip

• Devian
Kleine knopje ingedrukt houden totdat de lampjes aan het front rood gaan branden, dan even spanning loshalen en weer aansluiten.

Verwijderd

Ons tele2 modem is destijds omgeruild nadat het modem telkens op een rode led-stand overging, bleek dat ie toch een defect had.. dus wie weet kun je het modem omruilen bij aanhoudende problemen.

• Isane
Heeft iemand hier de Logitech Z906 op de tele2 decoder aangesloten?

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Iemand vanavond ook problemen met Tele2 internet?
Hier (Gouda) doet tv en telefonie het wel maar internet niet.

Zag wel ergens dat er gisteren landelijk iets problemen waren....

• Isane
nvt

[ Voor 92% gewijzigd door Isane op 30-08-2011 18:41 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:52
Ok, toch maar geen nieuw topic geopend, kan ook hier.

Uhm, vraag is simpel, ik kan Tele2 50Mbit hier krijgen, ik begrijp dat dat VDSL is, en het ook te maken heeft dat het verdeelkastje dichter bij mijn huis zit dan een wijkcentrale, oid.. Nu vraag ik mij af op de iptv die ik erbij kan krijgen profiteert van de 50mbit lijn, ik bedoel er is meer bandbreedte, dus je zou op de 8mbit wat ik geloof upc doet voor een SD kanaal kunnen gaan zitten.
Simpele vraag is: gebeurt dit al? :+ Dan zou de telefoonlijn afzijn van het nadeel tov de kabel wat hen eeuwig voor de voeten geworpen wordt. Of ben ik nou gek? Moet je toch gebruik van maken?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

Nicap

Tsssk....

Maar dan moeten ze voor verschillende abonnees verschillende streams aanbieden. Ik denk niet dat ze dat doen of gaan doen, want dan moeten ze twee keer die apparatuur hebben.
KPN heeft ook dezelfde streams op glasvezel als op de ADSL lijnen volgens mij. Terwijl glasvezel juist bedoeld is voor snelle verbindingen.

• cornfed99111
Op zich een goed idee, maar dat is nog niet gerealiseerd.
Het maakt dus niks uit of je ADSL of VDSL hebt. De tv stream is hetzelfde.

• Sjah
Ok, en is die tvstream van Tele2 en kpn Mpeg4? Of nog steeds het ouderwetse Mpeg2?

• cornfed99111
Bij Tele2 zijn mpeg2 en mpeg4 in gebruik.
Voor de Amino decoders wordt mpeg4 gebruikt.
Voor de oude Samsung decoders nog steeds mpeg 2. Dat is enige waarmee die overweg kunnen.

Nieuwe klanten krijgen uitsluitend de nieuwe decoders.

[ Voor 12% gewijzigd door cornfed99111 op 04-09-2011 14:18 ]

• Sjah
Oh das best goed nieuwes, en hoeveel bandbreedte moet ik vanuit gaan per HD-kanaal? 6...10....12mbit?

En ik heb al 13 jaar telefoon via de kabel, maw mijn koperlijn is al zolang dood. Kan tele2 toch die laten activeren, zonder dat ik iets hoef te doen, of moet ik eerst gaan kloten met Kpn? (in de startpost staat van wel maar die is al 4 jaar niet bijgewerkt ;) )

[ Voor 56% gewijzigd door Sjah op 04-09-2011 14:26 ]

• Devian
cornfed99111 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:17:
Bij Tele2 zijn mpeg2 en mpeg4 in gebruik.
Voor de Amino decoders wordt mpeg4 gebruikt.
Voor de oude Samsung decoders nog steeds mpeg 2. Dat is enige waarmee die overweg kunnen.

Nieuwe klanten krijgen uitsluitend de nieuwe decoders.
Bijna goed. De HD kanalen zijn mpeg4, de SD kanalen zijn nog mpeg2. Ik dacht dat dit nog wel naar mpeg4 gaat.

De streams zijn verder op de Amino en Samsung decoders hetzelfde. (op HD na, die heb je niet op de samsung)

• cornfed99111
HD? Rond de 4/5 Mbit.

De startpost is oeroud.
De nieuwe aansluiting regelt Tele2 zelf.
De details kan je ook lezen op de Tele2 site.

@ Deviant

Inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 04-09-2011 14:56 ]

• Sjah
Nicap schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:28:
Maar dan moeten ze voor verschillende abonnees verschillende streams aanbieden. Ik denk niet dat ze dat doen of gaan doen, want dan moeten ze twee keer die apparatuur hebben.
KPN heeft ook dezelfde streams op glasvezel als op de ADSL lijnen volgens mij. Terwijl glasvezel juist bedoeld is voor snelle verbindingen.
Kortom voor glasvezel moet je niet bij Kpn zijn, maar glashart ofzo... (?) edit: onee glashart rolt het uhit, nouja Lijbrandt dan . :)

Dank Heeren/ Dames. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-09-2011 16:39 ]

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Meer mensen die bij Tele2 all-in pakket (50Mbit overigens) die last hebben van "hick-ups"?

Bij ons blijft het beeld en geluid even een seconde hangen en gaat dan weer vrolijk verder.

Voor de rest niet tegelijk heftig aan het downloaden of internetten of zo.

Enig idee waar dit aan kan liggen??

Hebben we nu terugdenkend eigenlijk al sinds het begin.
Alles opnieuw configgen / opstarten e.d. heeft ook geen effect gehad.

Kortom iemand ideeen / oplossingen / zelfde ervaringen??

• cornfed99111
Heb je die problemen ook als zit te downloaden of met streamen op je pc?

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Tha BasZ schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:40:
Meer mensen die bij Tele2 all-in pakket (50Mbit overigens) die last hebben van "hick-ups"?
(..)
Ja, hier hetzelfde probleem. Gebeurt niet stelselmatig. Af en toe blijft het beeld even een seconde hangen om dan weer verder te gaan. Een vriend van me programmeert decoders (voor andere providers) en die vertelde me dat dit te wijten is aan slecht geprogrammeerde firmware van de decoder. Helaas is hier dus niets aan te doen, tenzij Tele2 een update uitgeeft met beter geprogrammeerde firmware. Dat zal er voorlopig wel niet in zitten ben ik bang.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Als ik heftig zit te downloaden (lees > 2 a 3 MB/sec) dan heb ik er meer last van.
Maar ja dat vind ik op zich ook wel logisch met een theoretisch max. van 50Mbit.

Maar die hick-ups zijn af en toe maar toch elke dag wel een paar keer.
Maar zelfs dus zonder enig internetverkeer of telefoonverkeer!

Qua firmware haalt die neem ik aan toch wel de nieuwste firmware op indien er nieuwe beschikbaar is?

Vroeger @ Telfort internet had ik soms wel eens een update.
Maar met Tele2 eigenlijk nog nooit voorbij zien komen (misschien maakt die er ook wel geen melding van).

[ Voor 10% gewijzigd door Tha BasZ op 05-09-2011 17:07 ]

• I_Cx_l
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03-2023
ik heb een internet abonnoment van 20 mb/s maar dit is wat ik krijg.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1467866248.png

en ik moet telkens de router resetten...
ik denk dat ik binnekort ga over stappen naar een andere provider.
Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2