irmscherstation schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:47:
Nu ik eindelijk weer kan internetten haal ik een snelheid van 10Mb download(als ik geluk heb) en een upload van nog geen 1Mb, online gamen word er dus niet echt veel beter op. Alles in huis heb ik nagelopen om te kijken of het aan mij kan liggen, maar alles is in orde. Pingen naar me modum is 1 ms dus dat is ook goed.
Ditzelfde probleem heb ik hier ook. Ben een halve dag zoet geweest om het hoger ( proberen ) te krijgen met beta-tweaks van de davolink modem, maar niets heeft geholpen. Ik kan je in ieder geval met zekerheid zeggen dat dit ligt aan de kant van Tele2, doordat zij alles op 10mbit cappen wegens "stabiliteitsproblemen". Google voor de lol maar eens op "Tele2 10mbit cap", en je krijgt er al wat meer info over.
Zodoende ben ik meer benieuwd of ik ( wegens deze vorm van "misleiding" bij het afsluiten van het abonnement ) het abonnement voortijdig kan afsluiten. Ben op het moment nét een maand in bezit. Ik heb veel gezocht en gelezen, maar uit de algemene voorwaarden van Tele2 van Internet, Bellen en TV blijkt dat ze met artikel 9.9, 9.10 en 9.11 zichzelf in lijken te dekken met dit soort misleidende handeling jegens de klanten

. Echter verklaart artikel 3.5 dat Tele2 "zichzelf onthoudt van oneerlijke handelspraktijken"

. Zodoende lijkt het mij mogelijk om op basis van artikel 3.5 het contract te ontbinden, doordat Tele2 zichzelf niet aan hun eigen voorwaarden houdt. De verklaring "TOT 20 Mbit betekent ook dat het 10Mbit kan zijn..." lijkt mij totaal onrechtig, omdat ze
opzettelijk de verbinding omlaag schroeven,
zonder dat de klanten tijdens het afsluiten van het abonnement hierover worden ingelicht ( pure misleiding dus ).
De situatie:
ongeveer 900m van de centrale ( volgens de grafiek van Speedtest.nl dus nog in het optimale bereik ).
Direct aangesloten na de router ( dus geen overige capping-hubs e.d. ).
PC Schoon geïnstalleerd ( dus geen bandbreedte-slurpende applicaties ).
Mijn vraag dus aan de mensen met ervaring: Is er nog een mogelijkheid om het abonnement voortijdig te onderbreken wegens "misleiding" of andere omschrijving? Zo ja, zou ik hier graag uitleg over ontvangen.
Contact met de servicedesk heeft namelijk niets meer opgeleverd dan onervaren beunhazen die de verbinding verbreken als je ze op hun verkeerde been zet.
Alvast bedankt, en met vriendelijke groet,
Gydeon