[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
yeppa71 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:35:
Een dect-telefoon is geen optie, omdat deze een adapter bevat en alle adapters gaan daar 's nachts uit....... Da's ook de reden dat ze geen telefonie van Tele 2 wilden, omdat ze dan onbereikbaar zijn 's nachts, als het modem uit gaat... Het modem kan daarom ook niet bij het israpunt geplaatst worden, omdat deze op een erg onhange plek in het huis is bevestigd, wat het iedere avond 'uit zetten' bemoeilijkt...
klik aan klik uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 11:01
trap af, trap op...

Ja ik zie de moeilijkheden ook niet zo, maar ja, ze zijn een generatie eerder he....

[ Voor 3% gewijzigd door Wierema op 17-09-2010 23:58 ]

Verwijderd

Euh .... mobiele telefoon? Ergens moet er toch toegegeven worden ... je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe vaak er gelijktijdig gebeld zal worden uit de slaapkamer en ge-internet vanuit de woonkamer? Zeker als 'savonds alle adapters eruit gaan ...

Ik ga er overigens van uit dat met "de telefoon" de telefoon in de slaapkamer bedoeld wordt? Ik heb je verhaal nog eens gelezen en het vermeld eigenlijk niet welke telefoon het probleem is?

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 11:01
Jaa tuurlijk, die hebben ze ook wel,dus ik ga dat ook sugereren. En inderdaad in de praktijk zal het niet erg vaak voorkomen. Maar even voor de duidelijkheid: het gaat dus wel om de hoofdtelefoon, in de woonkamer. Dus dat kan nog wel es voorkomen. Die is correct aangesloten via de splitter, en ook als de stekkers van alle overige telefoons op alle andere aansluitingen in de andere ruimtes eruit getrokken zijn, dan nog gaat internet down als er gebeld wordt met die correct aangesloten tefefoon.
Mijn moeder merkt (enigszinds terecht) op dat dan de siuatie gelijk is aan ieder ander met één telefoonaansluiting.

Het enige dat ik kan bedenken dat er teveel vertakkingen zijn die het signaal verzwakken, maar wilde er toch een berichtje hier aan wagen...

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik heb nu de afgelopen week 3x mijn modem moeten resetten. Sympomen liepen uit en van helemaal geen internet, tot heel slecht internet, bijvoorbeeld dat de radio2 stream het dan niet doet.

Ik heb net via de configuratiepagina van de router een reboot gedaan, en nu doet de webradio het meteen, eerst heel stotterend of helemaal niet.

Vervelend is, dat dat de verbinding van het internet slecht is, de performance van het draadloze thuisnetwerk ook heel slecht wordt. Ik was bijvoorbeeld laatst een film aan het streamen van mijn vaste PC naar mijn laptop, en op het moment van de internetstoring viel mijn video dus ook weg.
Dat zou ik op kunnen lossen door een draadloze router te nemen van een A merk, twijfel daar over.

Ik heb dit jaar ook een periode van 6 maanden gehad waarin ik mijn modem niet hoefde te resetten.

Yippie kayak, other buckets!

• Dewaterweg
yeppa71 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:58:
trap af, trap op...

Ja ik zie de moeilijkheden ook niet zo, maar ja, ze zijn een generatie eerder he....
Het systeem klik aan klik uit;). Dan kunnen je ouders savonds doormiddels een afstandsbediening het modem uitschakelen en sochtends weer inschakelen. Je kan ook een tijdklok gebruiken :)

Verwijderd

@yeppa71:

De splitter zelf heeft volgens mij geen adapter nodig, die zou je in de meterkast kunnen plaatsen voor het "vage kastje" dat er nu zit. Telefonie naar dat kastje toe en dan zou dat moeten werken. Je zou voor de zekerheid kunnen testen of het internet werkt als je daar het modem aansluit.

Als dat werkt kan je het volgende nog proberen; als het goed is gaat er een vier aderige kabel naar de woonkamer waarvan maar twee aders gebruikt worden. Gebruik de twee ongebruikte aders om internet naar de woonkamer te brengen en sluit daar het modem aan.

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tele2 bewijst mij helaas waarom goedkoop duurkoop blijkt te zijn.

Zitten nu in de 10e maand van ons abonnement (20 Mbit) en hebben sinds 2 maanden het probleem van een steeds wegvallende verbinding. Eerst hadden we (studentenhuis) dit maar afgewacht omdat we er nog mee konden leven. Uiteindelijk werd het zo erg dat ik maandag met de helpdesk gebeld heb. Hier was een monteur van KPN belooft en deze zou woensdag langskomen. Ik had de Tele2 medewerker nadrukkelijk gevraagd om de monteur 's ochtends langs te laten komen omdat er 's middags niemand thuis zou zijn en ik mijn telefoon ook niet meer kon opnemen. Opmerkelijk was dat ik op dat moment nog wel op internet zat maar volgens de medewerker stond mijn modem zelfs offline :') Ik had uitgelegd dat we bij het aansluiten van de verbinding ook al problemen hadden. Toen moest er een monteur langs komen om het juiste aderpaar te vinden. Het probleem zou hier waarschijnlijk in de aansluiting in de centrale liggen.

's Middags om 15.00 werd ik eindelijk gebeld door de monteur maar ik kon helaas niet opnemen. Mijnheer had ondanks de wat de telefonist de dag eerder had verteld, niet mijn voicemail ingesproken.

Toen ik om 16.00 weer thuis kwam deed het internet het niet meer. Eerst een halfuurtje gewacht want dit gebeurt dus vaker. Toen het nog steeds niet werkte had ik maar weer (veels te lang) met Tele2 gebeld. De Tele2 medewerker wist mij te melden dat de moneur langs was geweest en mij vandaag (woensdag) opnieuw zou bellen.

Vandaag tot 14.00 gewacht tot ik terug zou worden gebeld maar helaas was dit tervegeefs. Ik heb de helpdesk zelf weer gebeld en na alles weer opnieuw te hebben uitgelegd zou er een herinnering aan KPN worden gestuurd om het probleem op te pakken. Volgens hen was deze ticket bij KPN nog in behandeling.

Na 16.30 had ik nog steeds geen internet signaak. Ik heb maar weer met Tele2 gebeld omdat ik nog steeds niets gehoord had van deze monteur. Na uitgelegd te hebben dat ik nog steeds wacht en nog steeds niets gehoord heb vroeg ik de beste jongeman om eens uit te zoeken hoe het er mee zat. Nadat ik 5 minuten in de wacht stond wist hij te vertellen dat mijn ticket inmiddels al bij KPN was 'afgemeld' en dat er een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. Omdat het al bijna 5 uur was (16.40 uur) zouden nieuwe afspraken pas de volgende dag worden doorgemeld aan KPN :') Vervolgens kon het nog een dag duren voordat het sginaal weer door kwam.

Nu vroeg ik hoe het kwam dat ik verder niets meer van de monteur had gehoord en dat mijn ticket toch afgemeld was. Volgens de Tele2 medewerker zou de KPN monteur een kaart door de bus hebben gedaan. Helaas heeft niemand in dit huis ooit een brief op de mat zien liggen. Ook vond ik het zelf wel komisch dat de Tele 2 medewerker beweerde dat het niet meer werken van mijn signaal en het bezoek van de KPN Monteur niets met elkaar hadden te maken :')

[ Voor 5% gewijzigd door Ewald ! op 22-09-2010 17:12 ]

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Sinds mijn contact via de twitter, iemand van tweakers en de telefoon zijn al mijn problemen weg.

Een van de dingen is om je modem weg te zetten van het basisstation van je telefoon, dit hielp hier thuis ook al een beetje.

• jmk

jmk

Ewald ! schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:08:
Ok tele2 heeft hier steken laten vallen, maar ook een gevalletje vaagheid KPN lijkt me, die komen de afspraken niet na. Dan kan je op de helpdesk bij tele2 ook weinig.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:28
yeppa71 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:55:
Jaa tuurlijk, die hebben ze ook wel,dus ik ga dat ook sugereren. En inderdaad in de praktijk zal het niet erg vaak voorkomen. Maar even voor de duidelijkheid: het gaat dus wel om de hoofdtelefoon, in de woonkamer. Dus dat kan nog wel es voorkomen. Die is correct aangesloten via de splitter, en ook als de stekkers van alle overige telefoons op alle andere aansluitingen in de andere ruimtes eruit getrokken zijn, dan nog gaat internet down als er gebeld wordt met die correct aangesloten tefefoon.
Mijn moeder merkt (enigszinds terecht) op dat dan de siuatie gelijk is aan ieder ander met één telefoonaansluiting.

Het enige dat ik kan bedenken dat er teveel vertakkingen zijn die het signaal verzwakken, maar wilde er toch een berichtje hier aan wagen...
Of je splitter is defect of je aansluiting klopt niet. Vrij eenvoudig te testen door vanaf het ISRA punt even 1 telefoon en je modem aan te sluiten middels de splitter met meegeleverde kabels. Aan je verhaal te horen vermoed ik dat de aansluiting niet klopt.

...

• Dewaterweg

Zitten nu in de 10e maand van ons abonnement (20 Mbit) en hebben sinds 2 maanden het probleem van een steeds wegvallende verbinding. Eerst hadden we (studentenhuis) dit maar afgewacht omdat we er nog mee konden leven. Uiteindelijk werd het zo erg dat ik maandag met de helpdesk gebeld heb. Hier was een monteur van KPN belooft en deze zou woensdag langskomen. Ik had de Tele2 medewerker nadrukkelijk gevraagd om de monteur 's ochtends langs te laten komen omdat er 's middags niemand thuis zou zijn en ik mijn telefoon ook niet meer kon opnemen. Opmerkelijk was dat ik op dat moment nog wel op internet zat maar volgens de medewerker stond mijn modem zelfs offline :') Ik had uitgelegd dat we bij het aansluiten van de verbinding ook al problemen hadden. Toen moest er een monteur langs komen om het juiste aderpaar te vinden. Het probleem zou hier waarschijnlijk in de aansluiting in de centrale liggen.

's Middags om 15.00 werd ik eindelijk gebeld door de monteur maar ik kon helaas niet opnemen. Mijnheer had ondanks de wat de telefonist de dag eerder had verteld, niet mijn voicemail ingesproken.

Toen ik om 16.00 weer thuis kwam deed het internet het niet meer. Eerst een halfuurtje gewacht want dit gebeurt dus vaker. Toen het nog steeds niet werkte had ik maar weer (veels te lang) met Tele2 gebeld. De Tele2 medewerker wist mij te melden dat de moneur langs was geweest en mij vandaag (woensdag) opnieuw zou bellen.

Vandaag tot 14.00 gewacht tot ik terug zou worden gebeld maar helaas was dit tervegeefs. Ik heb de helpdesk zelf weer gebeld en na alles weer opnieuw te hebben uitgelegd zou er een herinnering aan KPN worden gestuurd om het probleem op te pakken. Volgens hen was deze ticket bij KPN nog in behandeling.

Na 16.30 had ik nog steeds geen internet signaak. Ik heb maar weer met Tele2 gebeld omdat ik nog steeds niets gehoord had van deze monteur. Na uitgelegd te hebben dat ik nog steeds wacht en nog steeds niets gehoord heb vroeg ik de beste jongeman om eens uit te zoeken hoe het er mee zat. Nadat ik 5 minuten in de wacht stond wist hij te vertellen dat mijn ticket inmiddels al bij KPN was 'afgemeld' en dat er een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. Omdat het al bijna 5 uur was (16.40 uur) zouden nieuwe afspraken pas de volgende dag worden doorgemeld aan KPN :') Vervolgens kon het nog een dag duren voordat het sginaal weer door kwam.

Nu vroeg ik hoe het kwam dat ik verder niets meer van de monteur had gehoord en dat mijn ticket toch afgemeld was. Volgens de Tele2 medewerker zou de KPN monteur een kaart door de bus hebben gedaan. Helaas heeft niemand in dit huis ooit een brief op de mat zien liggen. Ook vond ik het zelf wel komisch dat de Tele 2 medewerker beweerde dat het niet meer werken van mijn signaal en het bezoek van de KPN Monteur niets met elkaar hadden te maken :')
Hier kan tele2 vrij weinig aan doen, je lijn is instabiel dit wordt of veroorzaakt door het verkeerd aansluiten(niet op isra) dan wel een fout op de lijn. Dat het een tijd goed werkte en opeens niet dat is inderdaad vervelend alleen heeft dat vrij weinig te maken met de KPN monteur.

Ik zou als ik jou was zelf nog een keer je aansluitsituatie doornemen. Misschien zit er ergens toch een draadje niet helemaal juist

• Ewald !
  • Niet online
Dewaterweg schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:52:
[...]

Hier kan tele2 vrij weinig aan doen, je lijn is instabiel dit wordt of veroorzaakt door het verkeerd aansluiten(niet op isra) dan wel een fout op de lijn. Dat het een tijd goed werkte en opeens niet dat is inderdaad vervelend alleen heeft dat vrij weinig te maken met de KPN monteur.

Ik zou als ik jou was zelf nog een keer je aansluitsituatie doornemen. Misschien zit er ergens toch een draadje niet helemaal juist
"Misschien" heb je niet goed gelezen?

Er was een klacht over een wegvallende verbinding. Dit wegvallen was disconnecten voor 2 seconden en reconnecten. Het internet werkte gewoon, alleen is er niet veel aan om elke 3 minuten van MSN afgegooid te worden, niet in kunnen loggen op het intranet van hogeschool/universiteit, geen bestanden groter dan 3 MB te kunnen downloaden en niet een fantsoenlijk spelletje Fifa 10 online te kunnen spelen.

De aansluiting is zoals ik zei aangesloten door notabene een monteur van KPN zelf omdat deze de lijn/het aderpaar moest vinden waarop het signaal binnen kwam. Ik heb nog een praatje met de beste man gemaakt en hij heeft nog even op kunnen scheppen over zijn 10.000 euro kostende multi-meter en volgens hem was de noise dermate dat mijn snelheid ronde de 1500 kB/s zou liggen. Dit bleek later te kloppen.

De KPN monteur is verzocht mij in de OCHTEND te bellen/langs te komen. Dit heeft hij niet gedaan. Daarnaast heeft hij vervolgens geen kaartje in de bus gedaan zoals hoort. Als ik een ca. een uur later thuis kom werkt het internet niet meer. Dat is nu 48 uur terug, en heb al die tijd nog steeds geen internet verbinding.

Vervolgens wordt mij urenlang verteld (2 maal!) dat de klacht nog in behandeling is, maar later blijkt deze support ticket bij KPN al 'afgesloten' te zijn.

Om 16.40 :? wordt mij verteld dat het te laat is om een nieuwe afspraak met KPN te maken, en daarom werd de volgende dag (vandaag) pas het verzoek voor een nieuwe afspraak verstuurd. Ik heb de hele niets gehoord van noch Tele2 noch KPN. De turnaround zou 48 uur zijn, wat betekent dat wij hoogstwaarschijnlijk het hele weekend ook nog zonder internet zullen zitten.
jmk schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:08:
[...]

Ok tele2 heeft hier steken laten vallen, maar ook een gevalletje vaagheid KPN lijkt me, die komen de afspraken niet na. Dan kan je op de helpdesk bij tele2 ook weinig.
Tele2 heeft een contract met de KPN en de KPN heeft een contract met Tele2. Als ik een afspraak maak dan is het hun gezamelijke verantwoordlijkheid mij goed te dienen. Ik blijf thuis om de beste man binnen te kunnen laten. Uiteindelijk komt hij niet opdagen en sluit op eigen houtje, zonder waarschuwing, ons hele internet af. Plus het bovenstaande verhaal vind ik het reden genoeg om met een vinger naar beide partijen te wijzen.

Edit 13:40
Zelf maar even gebeld met Tele2, en weer dezelfde jongen als gister aan de lijn gekregen (of ze hebben net als Danielle ook allemaal dezelfde naam). Voor de verandering eens snel en duidelijk geholpen....
De klacht was 'al' door naar het hoofdkantoor van Tele2 en hierdoor konden ze bij de helpdesk niets meer voor mij betekenen.
Ik zal binnen 24 uur, hoogstwaarschijnlijk MORGEN, terug gebeld worden voor een afspraak. Omdat de monteurs niet in het weekend werken zal mijn internet hopelijk maandag weer werken. Precies een week na mijn klacht over een 'haperende' verbinding |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Ewald ! op 23-09-2010 13:42 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Ewald!

Je moet eens hier kijken voor je probleem 'haperende' verbinding: http://tele2.gebruikers.e...thread.php?thread_id=1857

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Heb problemen met de mail, meer mensen hier last van? Webmail werkt ook niet, en postvakje.nl ook niet

edit - al opgelost door Tele2, mail werkt weer

[ Voor 19% gewijzigd door Cthulhu op 24-09-2010 12:48 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ping is echt om te janken soms met gamen.

Dacht het ligt aan mijn TCP/IP settings omdat die ooit es gewijzigd was voor 30mbit glasvezel van KPN, maar heb het zaakje teruggedraaid naar effectief 12mbit (wat ook de snelheid is van mijn lijn). Regelmatig modem herstart, geen open wireless en al die ongein maar mijn ping blijft hoog.

Met bijv Concepts ICT had ik altijd 5 tot 20, dit is gemiddeld 50. Een ping van 50ms stamt nog uit de kabel van Wanadoo tijdperk oid :P Met een beetje Adsl moet je toch geringe snelheden/latencys kunnen halen lijkt mij.

Denk dat ik dus ook mijn abbo binnenkort ga opzeggen bij Tele2 en weer terugga naar een fatsoenlijke ISP. Edit: Ja. Ik ga ADSL opzeggen en weer fijn terug naar Concepts ICT o.a waar ik wel een jaar lang met plezier van heb genoten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 01:26 ]

• Ewald !
  • Niet online
Ewald ! schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:50:
[...]

"Misschien" heb je niet goed gelezen?

Er was een klacht over een wegvallende verbinding. Dit wegvallen was disconnecten voor 2 seconden en reconnecten. Het internet werkte gewoon, alleen is er niet veel aan om elke 3 minuten van MSN afgegooid te worden, niet in kunnen loggen op het intranet van hogeschool/universiteit, geen bestanden groter dan 3 MB te kunnen downloaden en niet een fantsoenlijk spelletje Fifa 10 online te kunnen spelen.

De aansluiting is zoals ik zei aangesloten door notabene een monteur van KPN zelf omdat deze de lijn/het aderpaar moest vinden waarop het signaal binnen kwam. Ik heb nog een praatje met de beste man gemaakt en hij heeft nog even op kunnen scheppen over zijn 10.000 euro kostende multi-meter en volgens hem was de noise dermate dat mijn snelheid ronde de 1500 kB/s zou liggen. Dit bleek later te kloppen.

De KPN monteur is verzocht mij in de OCHTEND te bellen/langs te komen. Dit heeft hij niet gedaan. Daarnaast heeft hij vervolgens geen kaartje in de bus gedaan zoals hoort. Als ik een ca. een uur later thuis kom werkt het internet niet meer. Dat is nu 48 uur terug, en heb al die tijd nog steeds geen internet verbinding.

Vervolgens wordt mij urenlang verteld (2 maal!) dat de klacht nog in behandeling is, maar later blijkt deze support ticket bij KPN al 'afgesloten' te zijn.

Om 16.40 :? wordt mij verteld dat het te laat is om een nieuwe afspraak met KPN te maken, en daarom werd de volgende dag (vandaag) pas het verzoek voor een nieuwe afspraak verstuurd. Ik heb de hele niets gehoord van noch Tele2 noch KPN. De turnaround zou 48 uur zijn, wat betekent dat wij hoogstwaarschijnlijk het hele weekend ook nog zonder internet zullen zitten.

[...]
Tele2 heeft een contract met de KPN en de KPN heeft een contract met Tele2. Als ik een afspraak maak dan is het hun gezamelijke verantwoordlijkheid mij goed te dienen. Ik blijf thuis om de beste man binnen te kunnen laten. Uiteindelijk komt hij niet opdagen en sluit op eigen houtje, zonder waarschuwing, ons hele internet af. Plus het bovenstaande verhaal vind ik het reden genoeg om met een vinger naar beide partijen te wijzen.

Edit 13:40
Zelf maar even gebeld met Tele2, en weer dezelfde jongen als gister aan de lijn gekregen (of ze hebben net als Danielle ook allemaal dezelfde naam). Voor de verandering eens snel en duidelijk geholpen....
De klacht was 'al' door naar het hoofdkantoor van Tele2 en hierdoor konden ze bij de helpdesk niets meer voor mij betekenen.
Ik zal binnen 24 uur, hoogstwaarschijnlijk MORGEN, terug gebeld worden voor een afspraak. Omdat de monteurs niet in het weekend werken zal mijn internet hopelijk maandag weer werken. Precies een week na mijn klacht over een 'haperende' verbinding |:(
Zoals voorspeld zit ik hopelijk maandagavond weer aangesloten.

Gisterochtend gebeld door een KPN medewerker om een nieuwe afspraak te maken met een monteur. Hij zou tussen 14.00 en 16.00 langskomen.

Om 16.45 gaat de bel! Het is de monteur! Nadat hij heeft alles heeft doorgemeten kwam hij tot dezelfde conclusie kwam die ik woensdag ook al had: Er kwam geen signaal meer binnen :F

Nu was het volgende probleem. De collega die woensdag langs is geweest heeft de aansluiting in de centrale omgezet op een andere sub-verdeler oid. Hij zei dat hij niet meer heen en weer kon rijden naar de centrale en terug (lees: hij wil naar huis want om 17.30 staat het eten klaar). Hij gaf me aan dat ik die avond gebeld zou worden door de KPN om een nieuwe afspraak te maken voor die avond zodat twee man de lijn kon doormeten vanaf mijn huis naar de centrale om de juiste aansluiting te vinden. Hij zei zelfs dat er ook nog een kans bestond dat hij mij zou bellen. Zoals verwacht nooit gebeld door geen van beide.

De monteur vroeg nog hoe laat mij verteld was dat hij langs zou komen. Hij was namelijk om 15.30 gebeld om vanuit Winschoten naar Groningen te komen...

Volgende voorspelling: Maandag nooit gebeld worden en tot eind volgende week zonder internet te zitten.

WAAR-DE-LOOS. KPN :r Tele2 :r

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
Bovenstaand is typisch KPN.
KPN maakt ook (bijna) nooit zelf een nieuwe afspraak. Je bon word gewoon afgesloten en het is aan een Tele2 mederwerker om die BON weer helemaal opnieuw in te vullen en aan te melden bij KPN, daarna pas gaat KPN weer bellen om een afspraak te maken.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:46:
Bovenstaand is typisch KPN.
KPN maakt ook (bijna) nooit zelf een nieuwe afspraak. Je bon word gewoon afgesloten en het is aan een Tele2 mederwerker om die BON weer helemaal opnieuw in te vullen en aan te melden bij KPN, daarna pas gaat KPN weer bellen om een afspraak te maken.
Morgenochtend dan maar weer gelijk naar Tele2 bellen. Inmiddels meer dan 1,5 maand internet 'verbeld' ;w

Zijn er adressen of nummers waar ik kan klagen over deze gang van zaken? Kosten terugvorderen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Je kunt altijd proberen deze weg te volgen, begin in dat geval bij de tweede stap, aangezien dat eerste dus niet geholpen heeft: http://www.consuwijzer.nl...nie_internet_of_televisie

Stuur gewoon een nette brief met daarin je klacht aangetekend naar Tele2.
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 70041
9704 AA Groningen

Zet daarin dus ook duidelijk wat je als oplossing verwacht (teruggave van het verbelde internet/onnodig gemaakte kosten) en hoe snel je reactie van tele2 verwacht (bijv. binnen 7 werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• object78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-04 15:01
Op dit moment heb ik Tele2 internet+tv+bellen tot 20Mbps en maak nog gebruik van de oude Samsung decoder. Op zich werkt het allemaal prima, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar de aanbieding die Tele2 nu heeft voor 34,95 per maand 1 jaar lang met de nieuwe decoder.

Kan iemand mij vertellen of de aansluitkosten van 29,95 per maand ook voor bestaande klanten geldt? Als dat niet zo is, kan iemand mij vertellen of de nieuwe decoder echt de moeite waard is qua beeldkwaliteit (SD, niet HD)? Dat het apparaat sneller zapt boeit me niet zo eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Het was weer raak gisteren.
Hele grote lagspikes in me lagometer met COD.
Ik was de enige die er last van had, en de enige op het thuisnetwerk op dat moment.
Ook skype begon spontaan te stotteren, ik hoop dat tele2 het snel oplost of dat me pa zegt dat we overstappen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

object78 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:25:
Op dit moment heb ik Tele2 internet+tv+bellen tot 20Mbps en maak nog gebruik van de oude Samsung decoder. Op zich werkt het allemaal prima, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar de aanbieding die Tele2 nu heeft voor 34,95 per maand 1 jaar lang met de nieuwe decoder.

Kan iemand mij vertellen of de aansluitkosten van 29,95 per maand ook voor bestaande klanten geldt? Als dat niet zo is, kan iemand mij vertellen of de nieuwe decoder echt de moeite waard is qua beeldkwaliteit (SD, niet HD)? Dat het apparaat sneller zapt boeit me niet zo eigenlijk.
Je kunt zo overstappen indien je niet meer in een aanbiedingsperiode zit. Je krijgt dan een aangepaste aanbieding voor de nieuwe periode (je zit dan weer 1 of 2 jaar vast). Meestal nemen ze gewoon de lopende aanbieding over, zonder overstapkosten.
Gewoon even bellen met de helpdesk (afdeling verkoop).

Is zo geregeld, en je tv kwaliteit gaat er echt op vooruit. Even nieuwe kastje installeren (is een kwestie van 3 stekkers omwisselen en oude kastje wegdoen).

Oude kastje moet je op verzoek terugsturen. Tot die tijd kun je em voor je tweede tv gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 28-09-2010 12:29 ]

• object78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-04 15:01
Get!em schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:28:
[...]

Je kunt zo overstappen indien je niet meer in een aanbiedingsperiode zit. Je krijgt dan een aangepaste aanbieding voor de nieuwe periode (je zit dan weer 1 of 2 jaar vast). Meestal nemen ze gewoon de lopende aanbieding over, zonder overstapkosten.
Gewoon even bellen met de helpdesk (afdeling verkoop).

Is zo geregeld, en je tv kwaliteit gaat er echt op vooruit. Even nieuwe kastje installeren (is een kwestie van 3 stekkers omwisselen en oude kastje wegdoen).

Oude kastje moet je op verzoek terugsturen. Tot die tijd kun je em voor je tweede tv gebruiken...
Bedankt voor je antwoord. Gisteren maar eens even gebeld met Tele2, en inderdaad, ik kan gebruik maken van de aanbieding zonder aansluitkosten te betalen.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Zitten nu in de 10e maand van ons abonnement (20 Mbit) en hebben sinds 2 maanden het probleem van een steeds wegvallende verbinding.
Herkenbaar!

Je mag nog van geluk spreken dat ze iemand langssturen, ik werd afgescheept met het feit dat ik een apple computer heb. Want dan kunnen ze geen ondersteuning bieden :X

Op het moment dat de helpdesk dat zei mijn abonnement verbroken!

[ Voor 7% gewijzigd door joint_me op 29-09-2010 09:44 ]

Hello fellow humans

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:33

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

jmk schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:35:
Ik heb nu de afgelopen week 3x mijn modem moeten resetten. Sympomen liepen uit en van helemaal geen internet, tot heel slecht internet, bijvoorbeeld dat de radio2 stream het dan niet doet.

Ik heb net via de configuratiepagina van de router een reboot gedaan, en nu doet de webradio het meteen, eerst heel stotterend of helemaal niet.

Vervelend is, dat dat de verbinding van het internet slecht is, de performance van het draadloze thuisnetwerk ook heel slecht wordt. Ik was bijvoorbeeld laatst een film aan het streamen van mijn vaste PC naar mijn laptop, en op het moment van de internetstoring viel mijn video dus ook weg.
Dat zou ik op kunnen lossen door een draadloze router te nemen van een A merk, twijfel daar over.

Ik heb dit jaar ook een periode van 6 maanden gehad waarin ik mijn modem niet hoefde te resetten.
De modems die Tele2 levert zijn helaas zo instabiel dat je ze om de zoveel tijd zult moeten resetten.
(Geen wonder gezien die dingen ook maar een allegaartje van hard- en software zijn)

Hoe ik dit heb opgelost is de modem aan een tijdschakelaar hangen. Mijn modem krijgt 's nachts rond 4.30 een reboot (1-5 minuten van de stroom af). Het reset probleem was hiermee voor mij grotendeels verholpen, ik hoef de modem hoogstens 1 a 2 keer per jaar te resetten.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• jmk

jmk

classpc schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:44:
[...]

De modems die Tele2 levert zijn helaas zo instabiel dat je ze om de zoveel tijd zult moeten resetten.
(Geen wonder gezien die dingen ook maar een allegaartje van hard- en software zijn)

Hoe ik dit heb opgelost is de modem aan een tijdschakelaar hangen. Mijn modem krijgt 's nachts rond 4.30 een reboot (1-5 minuten van de stroom af). Het reset probleem was hiermee voor mij grotendeels verholpen, ik hoef de modem hoogstens 1 a 2 keer per jaar te resetten.
Oh, dat is wel een goed idee! Heel simpel, zoals de meeste goede ideeën. :)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Mjah, even inhaken maar weer op de al eerder door mij (en nog meer mensen hier en ook op andere fora) haperende internet verbindingen.

Vandaag zou ik een nieuwe modem en hd decoder krijgen (ook daar heb ik problemen mee), maar omdat de expediteur niet precies kon vertellen wat er nu precies omgeruild word had ik maar even contact opgenomen met tele2.

Daar wisten ze het ook niet maar het zou zo maar kunnen dat het beide apparaten was, dus dat is maar even afwachten dan.

Nu werd er op het tele2 gebruikers forum verwezen naar een twitter bericht van Tele2 webcare,
http://twitter.com/Tele2Webcare/statuses/25794455862
http://twitter.com/Tele2Webcare/statuses/25794386012

Dus ik dacht toen ik tele2 toch aan de lijn had om even te informeren naar deze update.
Nou daar wisten ze van niets, had ook niet echt het idee dat die medewerker wist van het bestaan van de tele2webcare service twitter dienst of überhaupt dat de personen achter de webcare dienst ook gewoon mee praten op fora zoals GoT en Tele2 gebruikers forum.

Het excuus waarmee hij er uiteindelijk onder vandaan kwam is dat dit waarschijnlijk vanaf het hoofdkantoor gedaan werd en dat er bij hun niets van bekend is.

Bij mij is het ondertussen zo erg met me verbinding dat ik maar niet meer online game aangezien ik daar toch vanaf getrapt word.
En zonder een fatsoenlijke download manager die vanzelf weer een retry doet na een bepaalde tijd kan ik niet eens meer grote files downloaden.

De beta files van WoW:Cataclysm ben ik na 4 dagen bijna mee klaar, de downloader stopt op een gegeven moment vanzelf en dan moet ik hem sluiten en opnieuw opstarten, aangezien het in totaal 18gb oid is ben ik daar wel ff mee bezig.

De kids kijken de laatste tijd maar in hun kamer TV (daar hebben we KPN Digitenne), want in de woonkamer is het een drama.
Het enige wat het op het moment goed doet is de telefoon.

Ik ben al 3jaar tele2 abbo, en tot een maandje terug was ik erg tevreden en had ik nog nooit echte grote problemen gehad, maar sinds die patch van 1sept is het een drama, maar dat krijg ik er bijde helpdesk an die toko niet in.

Als dit nog lang zo blijft ruk ik die tele2 meuk van de muur en vraag ik een ziggo abbo aan en dan gaat tele2 er bij de eerst volgende mogelijkheid uit.

Slash Care
Mementô

• Devian
Kun je kijken of het nu stabieler is?

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:52
Zijn die prijzen die Tele2 vermeld inclusief of exclusief BTW?
Ik krijg nu dus mijn eerste factuur voor mijn internetverbinding (zonder bellen) en er komt opeens nog even 19% bij. Er staat nergens op de website dat de prijzen exclusief BTW zijn!?

edit:

Het klopt.. ik keek gewoon niet aandachtig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door aalekss op 30-09-2010 13:43 ]

• Devian
Inclusief BTW.

19% BTW moet altijd vermeld worden op de factuur, is dus gewoon teruggerekend.

• Routed
Devian schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:33:
[...]

Kun je kijken of het nu stabieler is?
Nope, zit nu op me werk en als ik vanavond thuis kom heb ik een nieuwe modem+decoder staan en is het oude spul al weg (dat moest van tele2 gelijk aan de vogel die de vervanging kwam brengen worden mee gegeven).

Maar, is er iets gebeurd dan waardoor het stabieler zou moeten zijn?

Slash Care
Mementô

• Devian
Ik heb iets veranderd waardoor het beter zou moeten gaan, als je in ieder geval in Den Haag woont ;).

• Routed
Devian schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:38:
Ik heb iets veranderd waardoor het beter zou moeten gaan, als je in ieder geval in Den Haag woont ;).
Ik hoor net van mijn vrouw dat AMP is geweest met een nieuwe HD recorder en TNT heeft geprobeerd een nieuwe modem af te leveren (Wat niet is gelukt aangezien ze toen de koters aan het ophalen was).
Dus ik sluit vanavond eerst ff de decoder aan en dan check ik wel even hoe me internet er bij hangt.

En mijn pc is 2546, dus dat is wel Den Haag ja :)

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Ik heb overigens het verhuisverzoek bij Concepts ICT ingediend.

Teminste wel fatsoenlijk bbned-netwerk zonder hoge latencys enz.

• Devian
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:56:
Ik heb overigens het verhuisverzoek bij Concepts ICT ingediend.

Teminste wel fatsoenlijk bbned-netwerk zonder hoge latencys enz.
Volgens mij maakt Concepts ICT ook gebruik van het Tele2 netwerk (buiten dat ze dat van BBNed gebruik maken).

En daarbij is BBNed van Tele2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
Devian schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:38:
Ik heb gisteravond niet lang de tijd gehad om even op internet te frotten.

Maargoed, ik heb wel even een uurtje ongestoord wow kunnen spelen (Waar ik normaal dan al minimaal 4keer een dc had gehad.
Wel 1 grote lagspike van 10sec oid gehad dat ik even zowiets had van, daar gaan we..
De resterende 6gb van de beta patch is in 1 keer binnen gekomen, dat viel dan wel weer mee.
irc was nog steeds een drama, maar dat kan ook aan de quakenet webclient hebben gelegen welke ik nu even gebruik.
Ik zal vanavond even mirc installeren en kijken wat die meld.

Mijn vrouw heeft geen probs gehad met haar pokeren gisteravond, wel met facebook/farmville en dat soort meuk, maar dat kan ook gewoon een facebook probleem zijn.

Vanavond heb ik niet zoveel in de planning staan, ik zal eens kijken hoe het dan is.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:41:
[...]

Volgens mij maakt Concepts ICT ook gebruik van het Tele2 netwerk (buiten dat ze dat van BBNed gebruik maken).

En daarbij is BBNed van Tele2 ;)
Maar waarom zijn die pings dan belachelijk hoog?

Er is toch ook vaker gezegd dat bijna niemand uberhaubt die 20mbit haalt ? (Dus waarmee ze adverteren). Het netwerk is inderdaad BBNed maar er zal vast wel aan traffic shaping worden gedaan. Bijna 50 tot 70MS in CSS / Only dutch, is geen pretje er na 15 warnings te moeten worden uitgekicked.

Concepts ICT is een ISP die naar mijn weten wel een goede latency had en beloofde snelheid (22mbit op 400m). Ik heb daar goede ervaringen mee en heb daarom verhuisverzoek ingediend om af te stappen van Tele2 en over te stappen naar Concepts ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
Nou, irc is nog steeds een ramp, gamen/surfen is wel verbeterd maar is cker niet wat het is geweest.

Ik weet niet precies wat je veranderd heb Devian, maar het is er voor eeen deel wel op vooruit gegaan.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:\Documents and Settings\Jism>pathping www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
  0  computer [x.x.x.x
  1  192.168.1.1
  2  ip1-208-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.208.1]
  3  ge-0-0-0-1316.ncr01ht.versatel.net [217.16.36.185]
  4  unlabelled.versatel.net [212.53.18.98]
  5  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  6  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  7  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 175 seconden berekend...
            Van bron - hier  Dit knooppunt / deze verbinding
Hop  RTT    Verl./verzonden  Verloren/verz.   Adres
  0                                           computer [x.x.x.x]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    1ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.1
                                0/ 100 =  0%   |
  2   30ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ip1-208-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.208.1]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   33ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ge-0-0-0-1316.ncr01ht.versatel.net [217.16.36.185]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   35ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  unlabelled.versatel.net [212.53.18.98]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   38ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  amsix.true.nl [195.69.144.171]
                                0/ 100 =  0%   |
  6   42ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
                                0/ 100 =  0%   |
  7   34ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\Documents and Settings\Jism>

30Ms is eigenlijk vrij hoog. Een volgende test:

C:\Documents and Settings\Jism>pathping nos.nl

Bezig met het traceren van de route naar nos.nl [145.58.28.89]
via maximaal 30 hops:
  0  computer [x.x.x.x]
  1  192.168.1.1
  3  ge-1-0-0-1416.ncr01ht.versatel.net [217.16.36.201]
  4  ge-1-0-0-616.br01sara.versatel.net [212.53.18.122]
  5  po10.br01tc2.omroep.nl [195.69.145.86]
  6  po60.mgw-sr26.omroep.nl [145.58.253.53]
  7  po62.mgw-sr26.omroep.nl [145.58.253.62]
  8     *        *        *
Statistieken worden nu gedurende een periode van 200 seconden berekend...
                                0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  2   30ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ip1-208-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.208.1]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   33ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ge-1-0-0-1416.ncr01ht.versatel.net [217.16.36.201]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   35ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ge-1-0-0-616.br01sara.versatel.net [212.53.18.122]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   37ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  po10.br01tc2.omroep.nl [195.69.145.86]
                                0/ 100 =  0%   |
  6   37ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  po60.mgw-sr26.omroep.nl [145.58.253.53]
                              100/ 100 =100%   |
  7  ---     100/ 100 =100%     0/ 100 =  0%  po62.mgw-sr26.omroep.nl [145.58.253.62]
                                0/ 100 =  0%   |
  8  ---     100/ 100 =100%     0/ 100 =  0%  computer [0.0.0.0]

De trace is voltooid.

Ook hier weer een gemiddelde reactietijd van 30Ms of hoger. In games is dat erger, omdat je CPU meer belast wordt en daardoor minder tijd heeft voor het netwerkgebeuren. Uiteindelijk wordt je uit servers gekicked omdat je ping te hoog is (70Ms tot en met 120Ms / lagspikes). Ik noem m'n PC verder ook niet traag, maar het is gewoon rampzalig. Er wordt naar mijn weten duidelijk wel aan trafic shaping gedaan.

Nog eentje naar m'n eigen webserver:

Bezig met het traceren van de route naar www.jvanderlinde.net [87.233.188.48]
via maximaal 30 hops:
  0  computer [x.x.x.x]
  1  192.168.1.1
  3  ge-1-0-0-1216.ncr01ht.versatel.net [217.16.36.169]
  4  unlabelled.versatel.net [212.53.18.98]
  5  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  6  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  7  server.correcthosting06.nl [87.233.188.48]

0/ 100 =  0%   |
                                0/ 100 =  0%   |
  2   30ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ip1-208-173-82.adsl2.static.versat
el.nl [82.173.208.1]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   33ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ge-1-0-0-1216.ncr01ht.versatel.net
 [217.16.36.169]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   35ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  unlabelled.versatel.net [212.53.18
.98]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   38ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  amsix.true.nl [195.69.144.171]
                                0/ 100 =  0%   |
  6   42ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1
.218]
                                0/ 100 =  0%   |
  7   34ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  server.correcthosting06.nl [87.233
.188.48]

De trace is voltooid.

Het is duidelijk dat vanaf de eerste outside hop er meteen al een ping van 30ms of hoger plaatsvind. Dat is erg storend en reactie vanuit de helpdesk van Tele2 levert me alleen de usual antwoord op met "hoelang is uw adsl telefoon stekker-draad". Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
Mjah, ik kreeg het er bij die mensen ook niet in dat het al 3jaar (bij tele2) probleemloos werkt, en dat de modem al 3jaar op de zelfde plek stond.

Nahja, morgen even de neiuwe modem ophalen maar op het postkantoor en hopen dan tele2webcare of Devian nog wat voor me kan betekenen.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Een gedeelte van de lag is te verklaren door technieken die zijn ingezet om het ADSL2+ signaal robuuster te maken. Mocht iemand daar iets over willen lezen:

Interleaving: Wikipedia: Interleaving
word gebruikt icm met
Impulse Noise Protection: http://www.draytek.co.uk/support/kb_vigor_inp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There is a performance/resilence balance to be considered when using INP. i.e. a there exists a tradeoff between Impulse Noise Protection, coding gain and data latency, so INP, and particularly higher settings of INP should be used only where the benefits are considered greater than the effect on other areas of performance. On 'good' lines, or those which rarely suffer from Impulse Noise, the use of INP would have a nett detrimental eaffect on performance. i.e. Increasing the INP setting increases latency. The maximum bitrate of standard ADSL2+ is 24Mb/s, but that is only achieveable without INP. You cannot use INP without affecting performance, even if the Broadcom extensions are used and the higher you set your INP value, the greater the effect. Interleaving without INP can also be used to reduce the effects of impluse noise, but also reduces nett performance. Interleaving also adds some latency (estimated 20ms)
Dat verklaart waarom ik minimaal 30ms naar True ping. Dat is ook de reden waarom ik servers uitgekicked wordt. Gebruik van een ander modem is niet toegestaan want die codes zijn niet publiekelijk. Als dat kon had ik allang een ander modem geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Technieken als INP en Interleaving zorgen er niet voor dat jij uit servers gekicked word. Ze zijn er juist voor om dat tegen te gaan!

En tegenwoordig, met de nieuwe dslam chipsets(Die Tele2 ook gebruikt) is het gewoon mogelijk om technologieën als INP in te zetten zonder dat dit een impact heeft op de snelheid ;). 5 jaar geleden was dat inderdaad anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
Mjah weet je.

Een collega van mij heeft een paar maanden gelegen ook een soortgelijk issue gehad met zijn provider (Telfort) waar ze bij een overgang naar adsl2 ook ineens problemen kregen.

Symptomen waren min of meer het zelfde, geen connectie verlies maar er kwam gewoon geen data op en neer (of heel weinig, genoeg om tcp based protocollen de nek om te draaien).

Na maanden testen samen met de kpn/telfor/fabrikant van de dslam hardware bleek er dus een fout te zitten in de firmware/software van de dslam (Vergeef me als ik het een beetje fout heb) en uiteindelijk heeft de fabrikant van de dslam apparatuur een quickfix en uiteindelijk een permanente oplossing voor er voor gemaakt.

Dit is nog niet eens zo heel lang geleden, maar als ik bedenk hoeveel tijd en geduld hij daarmee heeft gehad, dat gaat bij mij gewoon niet gebeuren.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Routed schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:24:
Nou, irc is nog steeds een ramp, gamen/surfen is wel verbeterd maar is cker niet wat het is geweest.

Ik weet niet precies wat je veranderd heb Devian, maar het is er voor eeen deel wel op vooruit gegaan.
Ik zal later vandaag nog eens kijken, ben de laatste tijd een beetje druk dus er nog niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Devian schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:40:
Technieken als INP en Interleaving zorgen er niet voor dat jij uit servers gekicked word. Ze zijn er juist voor om dat tegen te gaan!
Dat klopt wel, maar bij Games ligt dan nog wat anders: als je Ping niet onder een bepaalde waarde zit, of regelmatig pieken vertoont, wordt je door de admin (of adminbot) van die gameserver gewoon gekickt.
Er zit op de gameserver een stukje software die bijhoud wat voor pingtijden jij hebt tijdens het gamen, is die regelmatig te hoog (hoger dan de ingestelde maximum waarde) dan kan dat stukje software die gebruiker waarschuwen en/of kicken.
De 30ms maken dan wel degelijk een verschil. Als je een gameserver met maximum 40 hebt, dan zit je al snel over de grens, en wordt je uit de game gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:40
Ik heb nog nooit problemen gehad dat ik een te hoge ping zou hebben in gameservers en er daarom uitgekicked werd.
Ja, mijn ping is ook 35+, maar dat heeft nog geen enkele keer geleid tot de problemen die Jism beschrijft.
@ Jism: vind eerlijk gezegd dat je wel een beetje loopt te zeiken omdat het algemeen bekend is dat je met Tele2 een 30+ ms ping hebt. Had je in élk topic, élk nieuwsbericht over Tele2 kunnen lezen.
Als ik een nieuwe ADSL/VDSL aanbieder zou kiezen, zou ik eerst kijken wat de ervaringen ermee zijn, en kijken of dat voldoet aan de wensen die ik heb.

By the way, XS4All lijkt exact hetzelfde te doen tegenwoordig. De eerste hop is al 28 ms (VDSL), terwijl dit bij onze vorige XS4All verbinding (ADSL) rond de 12 ms lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:40:
De server waarop ik speel heeft een hoge ping alert script meedraaien, die je na 15 warnings eruit kicked. Dat komt door mijn hoge ping, en niets anders :P Op andere servers gaat het wel goed hoor....

@Edit:

Volgens mij haalde ik met een andere ISP nog minder dan 10ms naar de eerste hop. 30ms naar de eerste hop vanaf je modem is gewoon hoog. :P

Surfendgewijs merk je daar niet veel van, op gamen is dat toch een andere niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Routed schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:24:

Ik heb weer even gekeken, je adsl lijn zelf is vrij stabiel. Lopen wel een paar errors overheen maar dat zou je niet moeten merken.
De instelling die ik aangepast heb staat nog steeds goed.

Wat ik ook zie is dat er op dit moment 800+ connecties openstaan, waarvan het grootste gedeelte door "slakkie". Ik denk dat je op die pc iets van een torrent programma gebruikt? Het zou misschien handig zijn om het maximaal aantal connecties wat dat programma openen kan, en binnen welk tijdsbestek, te beperken.

De CPU van het modem wil het wel eens moeilijk krijgen als er veel connecties opgebouwd moeten worden, er wifi aanstaat, en hij ook nog eens met port forwardings bezig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Na serieus 10x op een ongepast moment gebeld te zijn door Tele2 belden ze vandaag eindelijk minder-ongelegen ;)

Ik zit op 3km van de centrale en mijn verbinding is nogal wisselvallig. Ik verlies met enige regelmaat nogal pakketjes en mijn modem traint in tussen de 6 en 9.8 (net geen 10 :'( ) mbit.

Vooral erg lastig als je voor je werk dagelijks met VoIP bezig bent, dan is packetloss net iets minder gewenst dan tijdens een paar uurtjes Eweka.

Nu krijg ik dus extra error correctie op mijn lijn, weet iemand wat dat precies inhoudt en welke techniek daarvoor gebruikt wordt? Ik zit op een nogal brakke koperlijn schijnt, maar wat verwacht je van een oud kerkpand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Wat is tele2 slecht.
Steeds uitval van verbinding enzo.
Ben dus niet de enige.
Bij mij heb ik ook niet gelijk verbinding als ik de computer opstart.
Is dat bij meerdere zo? En bij mijn Netwerkcentrum staat ook geen verbinding.
Is dit ook een Tele2 probleem of ligt dit aan iets hier?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Daywalk3r schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:52:
Wat is tele2 slecht.
Steeds uitval van verbinding enzo.
Ben dus niet de enige.
Bij mij heb ik ook niet gelijk verbinding als ik de computer opstart.
Is dat bij meerdere zo? En bij mijn Netwerkcentrum staat ook geen verbinding.
Is dit ook een Tele2 probleem of ligt dit aan iets hier?
Tja...ik heb het nu al een paar jaar...geen enkel probleem..Nu ja, twee keer viel de verbinding weg. De eerste keer omdat iemand met een graafmachine een kabel beschadigd had en één keer omdat er ergens in de KPN centrale iets was mis gegaan waardoor een hele wijk zonder enige verbinding zat.

In alletwee de gevallen werd ik keurig door Tele2 helpdesk op de hoogte gehouden. Soms met 3 telefoontjes per dag. En na een paar dagen een telefoontje of het nu echt wel opgelost was en of ik tevreden was. Ze hebben zelfs buiten mijn klacht om iemand langs gestuurd omdat ze vonden dat mijn lijnsnelheid toch wel wat erg laag was. (Ik zit 3100 meter van de centrale, ik had niet eens meer verwacht) Die man heeft mijn israpunt aangepast zodat ik een paar lasjes kwijt ben en de snelheid iets omhoog ging.

Wat moeten ze nog meer doen?

Maar mensen die tevreden zijn komen dat niet 3 keer per week hier melden. Mensen die klachten hebben om wat voor ereden dan ook komen dat hier 2 keer per dag melden

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 09-10-2010 09:20 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:56
Nou ik heb hier ook probleem met disconnects. De verbinding valt weg bij streaming en gaming. Wanneer een filmpje gestreamed word stopt hij halverwege met het streamen van data en moet er opnieuw geladen worden, waarna hetzelfde natuurlijk weer voor kan komen. Tijdens de WK finale hebben we bijvoorbeeld ongeveer 9 / 10 keer opnieuw moeten starten omdat de verbinding wegvalt. Gamen heeft ook ontzettend last van dit probleem en verbonden blijven met een gameserver is erg problematisch. De verbinding is een aantal seconden totaal weg en gaat opeens weer verder. Tele2 heeft inmiddels meer dan 4 maanden de tijd gehad dit op te lossen. 2 maanden geleden gaf tele 2 aan dat ze niet direct een oplossing hadden maar er aan te zullen werken en er op terug te komen. Ook onze buren hebben er last van bij ADSL en kunnen geen digitale televisie kijken zonder dat dit uitvalt van tijd tot tijd. Streaming valt vaak uit, gaming werkt niet zonder disconnects. Het is geen toeval dat het in dit hele huizenblok zo is lijkt mij. Ik ben natuurlijk geen expert op het gebied van telecommunicatie maar het lijkt mij dat het probleem zich tussen de centrale en onze blok bevind. We zitten hier in een nieuwbouwblok (meerdere malen aangegeven bij tele2) waarbij dus veel verbouwd is en een beschadigde kabel oid lijkt me de meest waarschijnlijke optie. Echter nemen ze dit niet serieus wanneer ik dit aangeef. Ik heb natuurlijk uitgesloten of het probleem wellicht bij ons zelf zou kunnen liggen. Ik heb meedere pc's en laptops rechtstreeks op de modem aangelsoten, echter het probleem bleef aanwezig. Ik heb dit met verschillende kabels en wifi geprobeerd voor het geval de kabel of de pc het probleem zou vormen.

Natuurlijk hebben we het er niet bij laten zitten en de ontzettend veel contact gehad met de helpdesk. We hebben (met een paar uitzonderingen van mensen zonder kennis, tot mensen die de telefoon er gewoon op gooiden )veel kundige mensen gesproken die ons netjes hebben geprobeerd te helpen. Echter wanneer ze ons beloofden terug te zullen bellen gebeurde dit vrijwel nooit.

We hebben in die tijd een monteur over de vloer gehad. De KPN monteur heeft fouten op de lijn gemeten die voor problemen konden veroorzaken. Hij zei dat hij op dat moment niet aantoonbaar meten of dit het oorzaak van het probleem was. Wij hebben aangegeven dat de alle buren in dit blok hetzelfde probleem hebben met ADSL en we hebben dit (bekende problemen en resultaten kpn monteur) ook benadrukt bij onze gesprekken met de helpdesk. We hebben hierna een cap op de verbinding gehad. We hebben nieuwe modemsettings gekregen. De hele modem is vervangen. De centrale is onderzocht door kpn. Ik heb in logs bijgehouden (op hun verzoek) wanneer de verbinding precies wegvalt en die gegevens doorgegeven. Ze hebben ons andere DNS servers gegeven. Basicly is alles gedaan wat mogelijk was. Echter is het probleem er nog steeds. Hierna hebben wij aangegeven dat het probleem nog niet opgelost is en kregen wij te horen dat er gezocht zou worden na een oplossing. Enkele maanden verder hebben wij hiervan echter helemaal niets vernomen. De verbinding werkt nog steeds niet naar behoren.

Wij zijn nu gaan proberen de verbinding op te zeggen echter wil tele2 dit niet doen zonder afkoopsom. De verbinding werkt duidelijk niet naar behoren en dit is bekend bij hun.
Telkens echter wanneer wij telefonisch aangeven te willen opzeggen worden we doorgestuurd naar de technische helpdesk die vrolijk het lijstje met oplossingen van voren af aan weer wil beginnen en aangeeft dat ze de verbinding niet gaan opzeggen omdat ze nog een x aantal mogelijke oplossingen willen uitvoeren (welke wij allemaal al gehad/getest hebben en welke allemaal niet gewerkt hebben).
Bij de afdelingen opzeggingen hebben we het afgelopen donderdag eindelijk voor elkaar gekregen dat ze een opzegging op technische gronden gingen uitvoeren. Echter is deze afgewezen en houden ze nu vol dat we of met een afkoopsom moeten opzeggen, of dat ze een technische oplossing willen bieden (lees: weer dezelfde "oplossingen" die al voorbij zijn gekomen).

We zijn tot de conclusie gekomen dat er met de mensen van de opzeggingen afdeling van tele2 niet verder te komen valt en zijn inmiddels een sommatie aan het opstellen voor het beeindigen van het contract vanwege in gebreke blijving van tele2. Wij willen hierbij ook de gemaakte kosten terugvorderen, we hebben inmiddels niet alleen maanden voor een niet correct werkende verbinding betaald, we hebben ook al ruim boven de 100 euro aan telefoonkosten gemaakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn dingen die verstandig zijn om vast te leggen?

We hebben inmiddels onze telefoongegevens (logs van telecomproviders) opgevraagd om hiermee aan te tonen dat wij ze voldoende op de hoogte hebben gesteld van de problemen en instaat gesteld hebben om voor een oplossing zorgen.
Ook hebben we nog beschikking over een aantal (handmatig) bijgehouden logs waarin ik de disconnects heb bijgehouden. Ik kan eventueel de verbinding nog wel weer gaan testen hierop en meer logs produceren. Is dit aan te raden zullen de logs die ik heb bijgehouden wel voldoende zijn?
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie die verstandig zijn om vast te leggen?

We hopen dat onze brief met de ontbinding van het contract voldoende zal zijn om dit rond te krijgen. De ervaring leert ons echter dat we hier niet te veel van moeten verwachten bij tele2 dus we zullen ons ook de komende tijd gaan voorbereiden voor een eventuele rechtsgang.

[ Voor 13% gewijzigd door Skerekrow op 12-10-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Goed nieuws bericht:

Ik heb afgelopen maand heel wisselvallig internet gehad. Normaal is mijn snelheid met Tele2 Compleet (20/1) max 1.44 MB/s. Maar ik heb tot voor het weekend pieken gehad van 1.1 MB/s. Zeer teleurstellend. Ook heb ik veel en lange periodes gehad dat ik niet normaal kon luisteren naar webradio (Radio 2) en ook het streamen van MP3's met Foobar 2000 van een netwerkshare ging niet zonder stotteren en stoten.

Maar sinds gisteren heb ik nu ineens weer vrij snel internet, met zelfs piekwaarden van 1.6 MB/s. 1.44 stabiel als ik kijk naar de SABnzbD+ logs.

Wat mij ook opviel is dat als ik de modem maar weer eens opnieuw opstartte, ik zag dat die ging updaten. Ik merk trouwens dat 2 minuten de stroom eraf veel beter is om iets te resetten dan 10 seconden.

Dus in ieder geval in mijn regio(pc 3315), is tele2 er (voorlopig) in geslaagd een goede verbinding te realiseren. Hopelijk werkt bij jullie tele2 net zo hard aan een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.1MB is volgens mij wat vele users hebben.

iig draait het hier ook zo mee.

Ik kan vanaf vandaag of morgen genieten van de overstap naar een andere ISP, en behoor in principe een betere latency te hebben dan dat Tele2 doet. Over de snelheid ben ik het nog niet over uit, maar in verhouding zou dat een tikje beter moeten zijn maar mischien ook niet. De afstand speelt namelijk een grote rol, maar latency is mij belangrijker dan downloadsnelheid. Downloaden gebeurt toch ergens anders met een 30Mbit lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader heeft tele2 10mbps, maar haalt in de praktijk 300 k/sec via het draadloze netwerk dat 5 meter van de computer vandaan is. Volgens tele2 is dat normaal via een draadloos netwerk, maar ik vraag het me af. Probeer binnenkort wel via UTP iets erop te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:53:
Mijn vader heeft tele2 10mbps, maar haalt in de praktijk 300 k/sec via het draadloze netwerk dat 5 meter van de computer vandaan is. Volgens tele2 is dat normaal via een draadloos netwerk, maar ik vraag het me af. Probeer binnenkort wel via UTP iets erop te zetten..
Ja klopt, dit is vak een beperking in het besturingssysteem. Kan ook opgelost worden door bvb tcp optimizer te installeren en in te stellen op 20Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een of andere debiele user interface ontwerper heeft nu bedacht dat het vooruitspoelen van je opgenomen programma's duidelijker is met dubbele pijltjes ipv bv 3x of 4x rechtsboven in beeld,.. tjonge zeg kan het nog onduidelijker? En waarom is het nog steeds zo traaaaaggg om uitzending gemist op te roepen? Waarom zitten er nog steeds "lege" kinderprogramma's in de kindervideotheek en is dat zappen daarin bijna onmogelijk?

Er is hier veel te lezen over de gebrekkige internet van Tele2, maar die TV interface is echt ronduit slecht,
... en wordt maar niet beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Ja klopt, dit is vak een beperking in het besturingssysteem. Kan ook opgelost worden door bvb tcp optimizer te installeren en in te stellen op 20Mbit.
Vanaf Windows XP SP2 behoor je toch minimaal een TCP/IP Setting van 10Mb gemiddeld te hebben. Kan ook de powersaving van de wireless netwerk zelf zijn. Maar die TCP optimizer haalt niet zo bijzonder veel uit, behalve als je vanaf 20mbit of hoger gaat werken.

Vroeger haalde die TCP optimizer nog wat uit inderdaad, net 50KB p/s op een Windows XP (non-sp) installatie met 8MBit ADSL. Tegenwoordig weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Met wireless doen TCP optimizer nog steeds wonderen, met bekabeld is het nut inderdaad afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IffyIffy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09-2021
Ik zit sinds vandaag op Tele2, heeft iemand een idee hoe ik een HTTP server kan hosten? Als ik m'n externe Ip in de browser gooi krijg ik telkens de modem te zien, terwijl ik toch echt m'n porten geforward heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O- Zie Verwijderd in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topi..." in vergelijking met deze tabel:

Bezig met het traceren van de route naar nos.nl [145.58.28.91]
via maximaal 30 hops:
  0  computer.dummy.porta.siemens.net []
  1  sx762.dummy.porta.siemens.net []
  2  ict.18.254.concepts.nl [213.197.18.254]
  3  ict.18.25.concepts.nl [213.197.18.25]
  4  po20.br02nik.omroep.nl [195.69.144.243]
  5  po40.mgw-sr30.omroep.nl [145.58.253.57]
  6  po70.mgw-vss25.omroep.nl [145.58.253.70]
  7     *        *        *
  0                                           computer.dummy.porta.siemens.net []
                                0/ 100 =  0%   |
  1    0ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  sx762.dummy.porta.siemens.net []
                                0/ 100 =  0%   |
  2    8ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ict.18.254.concepts.nl [213.197.18.254]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   11ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ict.18.25.concepts.nl [213.197.18.25]
                                0/ 100 =  0%   |
  4    9ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  po20.br02nik.omroep.nl [195.69.144.243]
                                1/ 100 =  1%   |
  5   13ms     1/ 100 =  1%     0/ 100 =  0%  po40.mgw-sr30.omroep.nl [145.58.253.57]
                               99/ 100 = 99%   |
  6  ---     100/ 100 =100%     0/ 100 =  0%  po70.mgw-vss25.omroep.nl [145.58.253.70]
                                0/ 100 =  0%   |
  7  ---     100/ 100 =100%     0/ 100 =  0%  computer [0.0.0.0]

De trace is voltooid.

en

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
  0  computer.dummy.porta.siemens.net []
  1  sx762.dummy.porta.siemens.net [192.168.2.1]
  2  ict.18.254.concepts.nl [213.197.18.254]
  3  ict.18.25.concepts.nl [213.197.18.25]
  4  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  5  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  6  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Statistieken worden nu gedurende een periode van 150 seconden berekend...
  0                                           computer.dummy.porta.siemens.net []
                                0/ 100 =  0%   |
  1    0ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  sx762.dummy.porta.siemens.net []
                                0/ 100 =  0%   |
  2    8ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ict.18.254.concepts.nl [213.197.18.254]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   10ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ict.18.25.concepts.nl [213.197.18.25]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   21ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  amsix.true.nl [195.69.144.171]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   14ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
                                0/ 100 =  0%   |
  6    9ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

En een ping naar m'n webserver:
Pingen naar jvanderlinde.net [87.233.188.48] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 87.233.188.48: bytes=32 tijd=9 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 87.233.188.48:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 9ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 9ms

9ms!! Het tele2 modem ligt inmiddels al in een mandje die dus deze week nog retour gaat naar Tele2. Qua snelheid traint het modem nog in , staat op het moment op 6Mbit, maar dat wordt vanzelf ruimer. Probleem is dus opgelost, een verschil van bijna 30ms met wisseling van een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Inderdaad, je mist precies die 30ms die de eerste versatel server pikt. Hier overigens exact hetzelfde. 30ms vertraging door de eerste versatel server.

Zal wel iets met de tv te maken hebben. Die loopt over hetzelfde netwerk, en die zal de stabiliteit die daaruit voortkomt wel nodig hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 14-10-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dus bijna wel zeker dat er aan traffic shaping wordt gedaan en een techniek zoals iemand van de week al uitgelegd had om minder ruis te veroorzaken over de lijn maar wat wel ten koste gaat van de latency.

Jammer, maar ping in online games is het meest belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Elke provider doet aan een vorm van traffic shaping. Als dit niet zou gebeuren zou je niet meer kunnen telefoneren op het moment dat je aan het downloaden bent.

Internet, TV, Videotheek, Telefoon verkeer worden binnen het netwerk geprioriteerd, zodat op drukke momenten de juiste diensten voorrang krijgen. Dit veroorzaakt echter niet/bijna niet dat je latency word verhoogd.

De latency word vooral veroorzaakt om de lijn stabieler te maken zodat je een goede bitrate haalt(ook op langere afstanden), zonder dat je lijn instabiel word.

[ Voor 6% gewijzigd door Devian op 14-10-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik,

alleen werd ik regelmatig bepaalde servers uitgekicked omdat mijn ping public tot wel 70ms steeg in een server in amsterdam. En voor een ISP zoals Tele2 is 70ms aan de buitenkant zowat onacceptabel. Ik haal met een pingtest minimaal 30ms tov 9ms nu, dat is een wereld van verschil, zeker als je aan online games doet. Op internet na gebruik ik geen telefonie of TV, dus dat mag me ook wel gestolen worden.

Tele2 is een prima budget ISP, heb er middels wel een jaar van genoten, alleen baalde ik ervan dat ik servers wordt uitgekicked.

Het modem staat nu nog op 6mbit maar dat wisselt elk moment dat ik op mijn modem inlog (Siemens gigaset), die is dus nog druk bezig met intrainen. Zoals ik al schreef snelheid is me niet echt belangrijk, latency wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Traffic shaping en latency zijn twee verschillende dingen.

Tele2 heeft altijd een naar verhouding hogere ping gehad dan andere providers.
Dat is al vele jaren zo. De TV staat daar los van.
Ook als je geen tv afneemt, zit je met een hogere ping.

@ Quatroking

Je moet via een andere verbinding of via een proxy server je server uittesten.
De router ondersteunt geen NAT loopback. Dat is de reden van je probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door cornfed99111 op 14-10-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IffyIffy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09-2021
cornfed99111 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:26:
@ Quatroking

Je moet via een andere verbinding of via een proxy server je server uittesten.
De router ondersteunt geen NAT loopback. Dat is de reden van je probleem.
Op school eens uitgeprobeerd, en ja hoor, sluit allemaal goed aan en ik krijg gewoon m'n http servertje te zien. Best irritant dat ik niet via de eigen verbinding kan testen (local IP werkt gelukkig wel) maar het moet maar zo.

Ben voorlopig zeer tevreden over de aansluiting van Tele2! Ze hadden mij belooft het om 18:00 vandaag klaar te hebben, maar alles werkte al toppie sinds vanochtend 9:00! Keurig sms gehad dat ze klaar waren en nu geniet ik volop.

In tegenstelling tot KPN, die tot nu toe nog niks heb laten horen. Niet eens een afscheidsbriefje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 14-09 17:37
Devian schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Ik heb weer even gekeken, je adsl lijn zelf is vrij stabiel. Lopen wel een paar errors overheen maar dat zou je niet moeten merken.
De instelling die ik aangepast heb staat nog steeds goed.

Wat ik ook zie is dat er op dit moment 800+ connecties openstaan, waarvan het grootste gedeelte door "slakkie". Ik denk dat je op die pc iets van een torrent programma gebruikt? Het zou misschien handig zijn om het maximaal aantal connecties wat dat programma openen kan, en binnen welk tijdsbestek, te beperken.

De CPU van het modem wil het wel eens moeilijk krijgen als er veel connecties opgebouwd moeten worden, er wifi aanstaat, en hij ook nog eens met port forwardings bezig gaat.
HAHA wat een briljante opmerking! 800+ connecties pppffff. Misschien eens nadenken over een zakelijk dienst of wat je beter kan doen is ADSL1 aanschaffen(indien je DSLAM kaarten nog niet zijn overgezet naar ADSL2+/VDSL. Die gebruiken nog de oude fast path manier.

ps: 30 ms en stabiel of 8ms en elke dag 100 disconnects, Indien je dit zou omdraaien zouden er gigantisch meer klanten klagen over de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe geen onderbrekingen gezien met mijn nieuwe ISP,

maar voor iemand die surft en wat download is Tele2 helemaal zo gek nog niet. Alleen als je online wilt gamen dan heb je in sommige servers zelfs een probleem en wordt je eruit gekicked. Dat je gerapport wordt voor 70ms in Counter strike source is in de tijd van 2001 met de tijd van kabelboeren enz. Ik wil best wat snelheid inleveren voor een lagere latency, maar aangezien het een one for all setup is is dat gewoon niet te behalen bij Tele2. Ook de settings zijn volledig dichtgetimmerd aan het Tele2 modem.

Zover ik nu weet ben ik tevreden met mijn nieuwe ISP en reageert elke website zowat op elke klik. Verschil tussen 9 ms en 30ms merk je ook echt in surfen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

Vraagje: Ik heb nu Fiberspeed en wil ook digitale t.v van Tele2 bestellen. Nu zit mijn modem beneden bij het ISRA punt en loopt er 1 LAN kabel naar boven naar mijn woonkamer waar ik alles verdeel met een switch. Kan ik hier de Tele2 decoder op aansluiten of moet er nog een kabel naar boven getrokken worden?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
KL643 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:23:
Vraagje: Ik heb nu Fiberspeed en wil ook digitale t.v van Tele2 bestellen. Nu zit mijn modem beneden bij het ISRA punt en loopt er 1 LAN kabel naar boven naar mijn woonkamer waar ik alles verdeel met een switch. Kan ik hier de Tele2 decoder op aansluiten of moet er nog een kabel naar boven getrokken worden?
ga dat even voor je uitzoeken, aangezien het fiberspeed modem een andere tv implementatie heeft als het normale davolink modem. Met de Davolink kan het in ieder geval niet, maar het kan zijn dat dit met het fiberspeed modem wel kan. Kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Thanks! Ik had vanmiddag iemand van de verkoop aan de telefoon gehad en die zei dat het mogelijk zou zijn maar ik vond hem nou niet erg overtuigend klinken....vandaar dat ik het hier ook maar eens vraag ;)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Het moet gewoon werken! Heb het gevraagd, en het modem zou gewoon moeten herkennen welke devices er aangesloten zitten en op die manier het verkeer goed routeren.

Kan dus alleen met een hub/switch. Met een router gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

O.k. bedankt! Heb het gelijk maar besteld en over een dag of 10 zou het moeten werken :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:44
KL643 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:42:
O.k. bedankt! Heb het gelijk maar besteld en over een dag of 10 zou het moeten werken :)
Ben benieuwd naar je ervaringen. Zit zelf er ook over te denken om het te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Het zou de 8ste moeten werken en dan laat ik wel weten hoe het bevalt

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Storing Noord-Oost nederland 04-11-2010:
Het kan zijn dat u momenteel problemen ondervindt met alle diensten.

Deze problemen doen zich voor in de regio Noord-Oost Nederland. Wij zijn hard aan het werk om de dienst(en) weer optimaal te laten werken.

Onze excuses voor het ongemak.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook storing in Noord Brabant - Waalwijk, nog meer mensen last ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die graag over willen stappen naar tele2 alles in 1:
meldt je aan via http://www2.tele2.nl/shoptegoed/index.html
vul de code 3C2-155-179 in dan krijgen we allebei 30,- gratis te besteden bij de mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Ok ((Waarschuwing )) Lang verhaal :)

Begin 2007 ben ik overgestapt van Planet naar Tele 2 ADSL.. Ik heb toen alles in 1 genomen..

Alles gaat goed en wel. Ik haal mooie snelheden.. (+- 14 Mb/s down en 0.7 up) met een stabiel internet..

Ik woon 2800 meter van de wijkcentrale af. Mooie snelheden toch.. Maar het allerbelangrijkst.. Het Internet Is Stabiel... In die tijd gebruikte ik de TV functie eigenlijk niet...

Stronkie is tevreden en kan zijn games met plezier op het internet spelen..

Maar dan eind 2009... Mijn internet word steeds instabieler.. Mijn MSN knalt er steeds uit.. Mijn games die ik online speel hebben veel latency problemen. Als ik naar een site ping dan geeft ie om de zoveel regels een "request Time Out" foutmelding.. Ik kan wel gewoon surfen enzo.. Tevens zie ik mijn snelheden op de verschillende speedtest ook in elkaar zakken.. In die tijd maar contact gezocht met Tele2.. Ja meneer.. Heel vervelend allemaal.. Allemaal de standaard vragen naar mijn hoofd gegooid en allemaal kunnen beantwoorden (ik heb zelf ook bij die internet helpdesks gewerkt.. Dus ik kende het riedeltje al).. Meneer u woont wel 2800 meter van de centrale af.. dus ja hoger dan 12Mbit kan ie niet komen.. Ik gelijk ja echt wel.. Ik zit normaal op +- 14Mbit. Maar goed het ging me niet om de snelheid maar om de instabiele verbinding.. Ok Meneer we sturen een monteur langs..

Ok monteur komt.. Ik zie hem in mijn straat in zo kast klooien..

(tijdens dit schrijven mijn Xfire en MSN al 2x uitgevallen :))

Ik meet de lijnen door meneer stronks.. Ik zal u op een ander punt zetten. Nou heel leuk meneer doet dat.. Komt binnen en gaat het isra punt meten.. Gaat het ding open gooien en gooit vervolgens een complete kabelbos weg die daar nog loss stond te hangen.. Ja had ik niet meer nodig..

Vervolgens vervangt hij mijn kabel voor RJ11 gegoten van 50cm... Vervolgens gaat hij met zijn meter meten.. Ja meneer dit moet goed zijn.. Je SNR is goed.. Je up en down is goed.. Dus dit is goed..

Monteur gaat weg..

Ik nog steeds problemen hebben..

Gaat Tele 2 zonder het te overleggen me cappen op 8Mb.. om te kijken of het dan wel goed gaat.. Ik merk dit dus gelijk en bel daar weer over op.. Ja zeggen ze.. Dat doen we om te kijken of de lijn nu wel stabiel blijft..

Ik bel na 4 dagen op.. Nee de lijn is nog niet stabiel.. maar gooi die cap er af.. Ik wil mijn snelheden hebben..

Vervolgens het maar zo gelaten en:

In maart 2010 ben ik overgestapt naar een ander ab vorm (die met interactive TV met de recorder
vanwege die actie die ze hadden) Tevens voor een 10tje meer gratis bellen in nederland.

Ik een nieuwe modem ontvangen en een heel mooi nieuw tv kastje.. Ik denk YES opnemen en pauzeren van TV...

Ik drukken en drukken... Nee hoor.. Geen mogelijkheid om dit te doen.. IK pissig als hell.. Tele 2 weer bellen.. Tja aangezien ze me niet kunnen garanderen dat het werkt sturen ze uit voorzorg geen decoder met HD mee.. Ik dacht.. Krijg nou wat.. Weer verkeerd voorgelogen.. Ik maar weer opperen dat mijn verbinding nog steeds niet optimaal is..

Nu laatste week maandag.. Ik meten via hun speedtest..

Down 10.2
Up 0.6

Nog steeds dat mijn verbindingen er steeds uit vliegen.. Niet vaak maar het gebeurd.. TV kijken heb ik ook al opgegeven daar als mijn decoder aangesloten is (en ja alleen maar aangesloten, dus lampje op rood) ik helemaal niet kan internetten (4.2 down en 0.6 up) Bovendien als ik dan toch moet kijken loopt dat ding steeds vast..

but anyways

Ik weer tele2 b ellen en weer alles uitgelegd

resultaat > .Bekende riedeltje van de medewerker.. Maar nu als ik niet tevreden zou zijn met de service die Tele 2 bied dan zou ik kostenloos mijn contract be eindigen kunnen. Maar dan moet er wel een monteur komen van de KPN die dit zwart op wit kan zeggen..

Ik zeg ok laat maar komen...Heel toevallig komt dezelfde man weer die al eerder bij me geweest is...

Ik nu goed opgelet en allewaarden genoteerd die hij ook had

In de Straat kast heb ik een Download van 171811 Upload van 924
In mijn huis kan ik halen 170004 upload 928

Maar hij zei het word dat er wat gebeurt daar in de kast op 11998 zat en in huis 11800 zat...

Heel vreemd allemaal

Mijn SNR is 11.8/7.5 en dat was zeer goed..

Ok ik dan vragen waarom ik maar 10.2 haal op mijn computer..

Tja zegt die man

er gebeurt wat in die modem wat wij niet kunnen zien.. U moet sowieso 14 Mbit kunnen halen (hoger kan niet daar dan de verbinding heel onstabiel zou zijn)

Mooi heb ik niet.. Ik zeg dit is wel voldoende bewijs dat ik niet krijg wat ik zou moeten krijgen en dat de kwaliteit ook belabberd is...

Monteur weg.. Ik Tele 2 weer bellen.. En ja hele riedeltje weer... Ik hem alles uitgelegt.. Gaat hij de modem bekijken ja meneer u haalt 12. en dat heeft toch te maken met de afstand na centrale.. Ik zeg zo .. Dat lijkt me niet daar de beste KPN Monteur net gezegt heeft dat ik minstens 14 moet kunnen halen.. Nou het zou misschien wel aan het modem kunnen liggen zegt de beste man.. MAar om zeker van te zijn hebben wij twee dagen nodig dat het modem online is.. Ik zeg ok.. goed.. Hun zouden mij gisteren dus opbellen

Niet dus.. Ik zelf maar weer bellen.. Zelfde riedeltje weer.. blablabla.. 2800 meter centrale.. Ik net zo hard weer weerleggen dat ik toch de KPN monteur geloof die het hier physiek gemeten heeft dan de hardware van tele 2.. Er gaat iets gewoon niet goed.. ben ontevreden wil van mijn ab af.. Ik betaal voor iets waar ik niet mee tevreden ben... Krijg ik te horen.. ja meneer dat kan wel maar dan moet u dat afkopen... Ik van neehoor.. Monteur heeft bewezen dat jullie geen dienst leveren waar ik mee tevreden ben dus ik kan er kostenloos vanaf.. Dit alles wat zijn collega me de dagen ervoor verteld had..

Nou meneer dan moet u morgen maar bellen daar onze afdeling dan nog open is..

Nou je raad het al

Ik vandaag bellen.. en ja hoor.. weer het zelfde verhaal blablablabla.. doe die heeft u dat al gedaan...

Nou dan moet ik u toch doorverbinden naar de afdeling storingen want ik kan dit niet zo opzeggen..

Ik denk WTF..... Moet er dus een speciale monteur komen die alles nog een keer gaat meten... Ja zegt ze.. Die eerste monteur is van de KPN dus dat kan wat strijd in onstaan daar ze onze concurent zijn...

Nou de moed zakt me in de schoenen.. Maar nu het allemooiste.. Monteur komt wel.. Maar mocht het toch aan mijn kabels liggen dan moet ik en 80 euro betalen en nog eens tele2 afkopen als ik er af wil.. mocht het aan tele2 liggen dan kan ik wel eventueel van mijn abbo af..

Pffftttt

Keer op keer het zelfde.. Afstand centrale.. Ik zeggen heb allang 15 gehad en het werkte goed zonder instabiliteit... EN bovendien volgens de KPN monteur kan ik gewoon 15 halen op mijn lijn..

Dus vertel mij eens.. ahhahaha.. wat te doen..

OK OK Lees ze :)
Ik krijg een nieuw modem en een nieuwe decoder . Ik de boel aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stronkie schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:03:
Ok ((Waarschuwing )) Lang verhaal :)
Bekabeld getest ? via wifi is de snelheid minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Eh.. bekabeld.. ja ja.. TUurlijk :) hahah. Misschien vergeten te vertellen.. het is allemaal bekabeld getest..
Zelfs met de laptop van de KPN haalt ie maar 10.2 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:40
Zou zeggen: zet dit verhaal eens op hun eigen forum (http://forum.tele2.nl) ;)
Denk dat er wel iemand van hun webcare team "Danielle" naar zal kijken. Vaak helpen deze wel mee aan een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Pffff, eind december hoop ik van Tele2 af te zijn....6 Mbit :'(
Dat ligt niet zozeer aan Tele2, maar een slechte koperlijn ;)

[ Voor 33% gewijzigd door WoBBeL op 21-11-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nou ze maken er wel werk van! Misschien niet heel erg efficiënt aan aan het werk, maar ze maken er wel werk van.

Hopelijk lukt het met je nieuwe modem en decoder. Laat in ieder geval weten hoe het afloopt. Neem de ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 19:57
Wij hebben nu al een aantal jaar het adsl/tv pakket van versatel. Nu hebben we echter net een HDTV gekocht. Nu heb ik vernomen dat tele2 standaard nederland 1,2,3 aanbied als HD zender. (klopt dit?) zo ja hoe selecteer ik deze HD zenders?

En heeft iemand een idee waarom ik de decoder aan moet sluiten met zowel HDMI als ook component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De HD zenders Ned 1,2,3 vind je op 101,102 en 103. Maar dan alleen als je de nieuwe Animo decoder (met of zonder HDDrecorder) hebt en een abonnement hebt met HD tv en uitzending gemist.
Dat staat ook op de site van Tele2 bij de info van de verschillende opties die mogelijk zijn bij het IPTV procukt
Heb je nog de Samsung decoder heb je geen HD tv.
De decoder kan op verschillende manieren aangesloten worden. HDMI of scart.
Maar alleen bij HDMI kan je een HD signaal doorsturen naar je tv.

[ Voor 13% gewijzigd door GiLeX op 23-11-2010 21:54 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
EDIT: Laat maar.

[ Voor 89% gewijzigd door Isane op 25-11-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 14-09 17:37
Stronkie schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:13:
Eh.. bekabeld.. ja ja.. TUurlijk :) hahah. Misschien vergeten te vertellen.. het is allemaal bekabeld getest..
Zelfs met de laptop van de KPN haalt ie maar 10.2 dus
en is alles al doorgemeten? Laat je niet gek maken hoor want het kan ook de dslam kaart zijn. Ooit zoiets meegemaakt bij XS4all en ze doen er geen FLUIT aan! Tele2 kan je eens vragen of de de kaart in de centrale willen resetten maar anders heb je mogelijk te maken met overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skerekrow schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:39:
{verhaal - knip]

We hopen dat onze brief met de ontbinding van het contract voldoende zal zijn om dit rond te krijgen. De ervaring leert ons echter dat we hier niet te veel van moeten verwachten bij tele2 dus we zullen ons ook de komende tijd gaan voorbereiden voor een eventuele rechtsgang.
Even een update: dat het een rechtsgang wordt, is in ieder geval meer dan duidelijk.

Op 18 oktober een brief gestuurd dat we het contract ontbinden en dus het geld terug vorderen en dat we ook graag de gemaakte kosten vergoed zien. Totaalbedrag € 190,04 (dus abonnementsgeld dat al betaald was en telefoniekosten). Duidelijk in de brief gezet dat we binnen twee weken schriftelijke bevestiging van de ontbinding wilden ontvangen en vanaf dat moment ook direct het afgeschreven abonnementsgeld van die maand laten storneren.

Op 10 november hebben we bericht ontvangen van Tele2 dat ze onze opzegging hadden ontvangen en dat het abonnement per 30-11 zou worden opgezegd. We zouden dan nog wel een afkoopsom van €99,80 schuldig zijn. Wat Tele2 even in eigen voordeel verdraait, is dat wij het contract hebben ontbonden. Er is daarom geen sprake van de genoemde opzegging en al helemaal niet van een afkoopsom.

Gelukkig heb ik per toeval dezelfde ochtend een tweede brief de deur uit gedaan dat wij het contract per 20 oktober hadden ontbonden, maar hier nog geen bevestiging van hadden ontvangen. Ik heb hier ook in vermeld dat het toch ook vreemd was dat er in de afgelopen weken (waarin we dus feitelijk al ontbonden hadden, maar geen bevestiging hebben ontvangen) wel verschillende keren benaderd zijn om het probleem op te lossen. Iets dat wij uiteraard niet hebben aangenomen, aangezien er al geen sprake meer was van een contract.

Ik heb in dezelfde brief ook gemeld dat Tele2 (daardoor mede) geen aanspraak kon doen op de eigen algemene voorwaarden.
Tele2 zal storingen zo spoedig mogelijk onderzoeken en zij zal zich inspannen om de storing zo snel mogelijk op te lossen.
Als we maandenlang niets horen, terwijl het probleem blijft voortbestaan, en dan ineens twee keer telefoon krijgen (terwijl we eerder nooit werden terug gebeld) over het oplossen van de storing, lijkt me dat bepaald niet "zo spoedig mogelijk". Zoals ik ook in de brief heb gezet: “zo spoedig mogelijk” betekend niet een probleem vanaf juni niet op kunnen lossen en in oktober/november dezelfde “oplossingen” aandragen.

Ik heb Tele2 ook geattendeerd in deze brief op artikel 265, boek 6, Burgerlijk wetboek:
Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigd.
Aangezien de problemen bij ons van dusdanige aard waren dat gaming en streaming (youtube-filmpjes moesten vaak in drie delen geladen worden) vrijwel onmogelijk waren, is er geen sprake van geringe betekenis. Gezien de aard van het product zullen redelijkerwijs storingen op kunnen treden. Echter is bij ons geen sprake meer van storingen die in de verwachtingen kunnen liggen en gaan (aantoonbaar) de redelijkheid voorbij.

In ieder geval heeft Tele2 gisteren de vrijheid genomen € 113,95 af te schrijven, al heb ik geen idee waar dit bedrag op gebaseerd is. Vandaag hebben we een brief ontvangen dat wij de het abonnementsgeld uit oktober nog niet hebben betaald (dat hebben we dus laten storneren) en dat daarom alle diensten per 6 december worden afgesloten. Met andere woorden: ze weten echt niet wat ze willen en beloven.

Hoe dan ook maandag dus de bank bellen om ook de meest recente afschrijving te laten storneren en dan maar eens contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder over de rest van de nog te ontvangen kosten (die € 190,04). Ik zou ook best genoegen willen nemen met een situatie waarin het "gelijk oversteken" wordt; wij (eindelijk) van het contract af en de kosten vanaf het moment van ontbinding en dan alleen een vergoeding krijgen voor de gemaakte telefoonkosten (€ 55,39). Schieten beide partijen er een beetje bij in, maar zijn we er tenminste wel direct vanaf zonder dat er nog maanden overheen gaan met zo'n gerechtelijke procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:54
Momenteel kan ik met mijn Tele2 verbinding met 9 Mbit downloaden. Ik heb ook Tele 2 TV, echter als ik de Amino decoder aanzet dan hikt deze. Dit gebeurt ook als ik mijn computer uit heb staan, terwijl de TV stream 5 à 6 Mbit gebruikt.
Hoe zou dat kunnen komen? Het is wat vervelend om zowel bij live TV als bij uitzending gemist elke keer onderbrekingen in beeld en geluid te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Alles gaat hier alweer 1,5 maand helemaal goed.
Behalve het draadloze internet, die knalt er elke paar minuten weer uit om vervolgens bijna meteen weer online te komen, alleen mirc(irc.rizon) en de Playstations hebben er last van, ik gok dat de anderen een langere timeout hebben :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik ben verhuisd en heb nu ook tele2 genomen met interactieve televisie en 20mbit internet.
Het werkt prima maar ik zit alleen met een veel te lage internetsnelheid.

Als ik de interactive televisie aan heb staan en ik kijk naar me downloadsnelheid bij nieuwsgroepen dan kom ik niet hoger dan 175kb! Zet ik de interactive televisie uit dan schiet hij omhoog naar 650kb maar ook dit ligt nog veel te laag!

Als ik uitreken dan moet ik uitkomen op 20mbit (20 : 8 x 1024) 2,5mb. Nu weet ik dat de aanbieders nooit de aangeboden snelheid halen maar ik haal maar 650kb met interactive televisie uit. Minimaal 1,5mb moet toch wel te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Met de 20mbit lijn zal je niet hoger uitkomen dan 1,5 mb/s

Dit omdat de telefoonlijn in eerste instantie al 4mb in beslag neemt.

En aangezien alles over een lijntje heen gaat klopt het dat je downloadsnelheid omlaag gaat bij het gebruik van je tv.

Dit is zoals ik het heb geleerd over tele 2, dont blame me als ik het fout heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Dorest0rm schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:08:
Met de 20mbit lijn zal je niet hoger uitkomen dan 1,5 mb/s

Dit omdat de telefoonlijn in eerste instantie al 4mb in beslag neemt.

En aangezien alles over een lijntje heen gaat klopt het dat je downloadsnelheid omlaag gaat bij het gebruik van je tv.

Dit is zoals ik het heb geleerd over tele 2, dont blame me als ik het fout heb :p
Ik zal je even corrigeren dan ;).

De telefoonlijn neemt 120kbit/s in, en dat alleen op het moment dat je daadwerkelijk telefoneert.
Op het moment dat je TV aan zet zal er ergens tussen de 4 tot 6Mbit aan bandbreedte gebruikt worden.

Ligt er verder even aan op welk type wijkcentrale je aangesloten word, maar het meest waarschijnlijke tegenwoordig is het volgende:

Vanaf de wijkcentrale word er 24Mbit uitgestuurd.
Na een km of 1.5-2 zakt de snelheid naar 15Mbit.
Tot een km of 3-3.5 zakt de snelheid naar 6Mbit.
Tot een km of 4.5-5 zakt de snelheid verder naar 4Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Duidelijk, de telefoon heb ik nog niet aangesloten dus die valt nu zoiezo even af. Nu met televisie aan haal ik 180kb met downloaden terwijl ik 1,7km van de telefooncentrale af zit. Lijkt me dat nog niet alles correct is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Mazdok schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:01:

Als ik uitreken dan moet ik uitkomen op 20mbit (20 : 8 x 1024) 2,5mb. Nu weet ik dat de aanbieders nooit de aangeboden snelheid halen maar ik haal maar 650kb met interactive televisie uit. Minimaal 1,5mb moet toch wel te halen zijn?
Bij ADSL is er nog een 15% overhead op het transport van de data. Als je 20Mb ADSL signaal hebt haal je ongeveer 2.0 a 2.1MB/s aan snelheid. Niet die 2.5MB/s.

Voor het gemak delen door 10 of meer precies delen door 9,6 als je het wilt uitrekenen voor haalbare snelheid ten opzichte van de fysieke ADSL lijnsnelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Ik kan niet het geluid harder of zachter zetten met de afstandsbediening van de digitale decoder (HDTV). De rest van de knoppen werken (behalve TV uitzetten)

Heb ik iets fout gedaan?
Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2