[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:10
Het probleem is hier verholpen _/-\o_
Stroom even van de router af halen en na een tijdje er weer op zetten.

Als het goed is gaat het rode lampje knipperen op een gegeven moment.

Dan word de update binnen gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:18
MarkoAlmelo schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:21:
Het probleem is hier verholpen _/-\o_
Stroom even van de router af halen en na een tijdje er weer op zetten.

Als het goed is gaat het rode lampje knipperen op een gegeven moment.

Dan word de update binnen gehaald!
ben benieuwd, ga het ook eens proberen.
ervaringen komen zo na de edit :)

edit:
Tot nu toe ziet het er goed uit, nog geen 1 disconnect gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door summetje op 08-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het lijkt te zijn opgelost, ik heb gisteren lekker zitten WOWen met de internet radio aan en ondertussen zitten surfen en de vriendin was op de laptop bezig.

Geen problemen gehad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Laatst online: 08:18
kleine disconnects krijg ik niet meer, alleen heb ik nu nog dat snachts meerdere malen de internet verbinding voor langere tijd wegvalt. volgens het modem heeft hij wel verbinding maar krijgt hij geen WAN ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:17

paQ

(jarig!)
paQ schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:01:
ja uh...
snap je dat het geen nut heeft allerlei voorbeelden te gaan zitten bedenken dat het wel eens goedkoper uit zou kunnen pakken?
Die voorbeelden zijn er voor elke willekeurige aanbieder bij te halen.
Het gaat om het grote beeld, en in het grote beeld (net zoals bij alle 'marktwerkingsaanbiedingen') ben je aan het eind van het verhaal niets wijzer
ik zie dat zelfs de rechter in een kort geding upc en ziggo gelijk heeft gegeven en dat tele2 haar advertentieteksten dient aan te passen.
'een totaal pakket kost immers (ook) 45 euro'

http://www.nu.nl/internet...rtentie-rectificeren.html

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 14-08-2010 10:26 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik wil overgaan van Tele2 naar Online. Heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Nu krijg ik van Tele2 een brief dat abbo beëindigd op 09-09-2010. En dat ik nog abbonnementsgeld €239,- ben verschuldigd over de resterende maanden omdat contract eindigt op 26-05-2011.

1. Kan dit zomaar. Met die nieuwe wet?
2. Ik heb geen idee hoe ze aan de datum van 26-05-2011 komen.
3. Kan ik er nu nog vanaf en Online zeggen dat ik per 26-05-2011 over wil gaan naar hun?

Ik heb 26-11-2007 bij Tele2 een contract afgesloten. 26-11-2009 is weer een contract ingegaan.

Wie weet hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je weet toch zelf wel welke contracten je afsluit? En welke looptijd die contracten hebben?

Lijkt mij niet zo moeilijk.
Als je in een contractperiode zit, moet je dokken om onderuit te komen.
Is de contractperiode afgelopen gaat stilzwijgend je contract over in een abonnement.
Meestal zit bij dat abonnement een opzeg periode van één maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Zonekill schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:53:
Ik wil overgaan van Tele2 naar Online. Heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Nu krijg ik van Tele2 een brief dat abbo beëindigd op 09-09-2010. En dat ik nog abbonnementsgeld €239,- ben verschuldigd over de resterende maanden omdat contract eindigt op 26-05-2011.

1. Kan dit zomaar. Met die nieuwe wet?
2. Ik heb geen idee hoe ze aan de datum van 26-05-2011 komen.
3. Kan ik er nu nog vanaf en Online zeggen dat ik per 26-05-2011 over wil gaan naar hun?

Ik heb 26-11-2007 bij Tele2 een contract afgesloten. 26-11-2009 is weer een contract ingegaan.

Wie weet hoe het zit?
Als je 26-11-2009 een nieuw contract bent aangegaan, zit je tot 26-11-2010 aan vast. Na die datum kan je per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Jordy van e schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:08:
[...]

Als je 26-11-2009 een nieuw contract bent aangegaan, zit je tot 26-11-2010 aan vast. Na die datum kan je per maand opzeggen.
Je hebt waarschijnlijk vorig jaar je contract verlengt met 18maanden zodat je de eerste drie maanden wat minder hoefde te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Probleem met de zender volgorde bij Zappen:

Opgelost door de zendervolgorde NOG een keer in te stellen en de normale NED1,2,3 uit te zetten.
Het blijkt dat Tele2 met elke update deze instellingen dus wist.
Jammer. Maar goed, het werkt weer. Zappen in de gewenste volgorde.

Enige is, dat als je nu op 1 drukt, dat er RTL4 in de balk komt te staan en dat hij wel NED1 HD toont als beeld.
Werkt dus redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:17

paQ

(jarig!)
tis weer gedaan met de kabelpret?
http://www.nu.nl/internet...t-opening-kabelmarkt.html

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb het totaal pakket van tele2 inc eredivisielive. Als ik download met altbinz haal ik een snelheid van ongeveer 1.6 mb maar ze beloven 20mb. Download nu wel draadloos maar heb hier een utp kabel liggen.

Is het verstandig om voor fiberspeed te gaan, dat is 60mb, zeggen ze.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

Wat is verstandig? Ligt eraan wat je wil en verwacht....ben net over van Tele2 internet & bellen naar Fiberspeed & bellen (€34,95). Haal nu een download snelheid van rond de 3.5MB/sec en een up van bijna 6MB/sec en dat voor 5 eurootjes meer :) Fiberspeed wordt nog niet geleverd met televisie...wellicht gaat dat nog gebeuren in de toekomst. Ik ben er erg blij mee!

beeldaandemuur

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Versteegrob schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:04:
Heb het totaal pakket van tele2 inc eredivisielive. Als ik download met altbinz haal ik een snelheid van ongeveer 1.6 mb maar ze beloven 20mb. Download nu wel draadloos maar heb hier een utp kabel liggen.

Heb net gekeken en het maakt niks uit of ik draadloos download of met de kabel, dat is toch raar ?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Versteegrob schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:04:

Dat heb je verkeerd begrepen, lees maar eens de website en je contract goed na. Ze beloven geen 20Mb/s, overal staat tot 20Mb/s. En met Fiberspeed is dat net zo. Dat is bij elke ADSL/VDSL provider zo, omdat bij deze technieken de snelheid afhankelijk is van de afstand tot de centrale.

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:54
Ik word hier helemaal gek van de hick-ups. Iedere dag ligt mijn verbinding er -tig keer uit. Ik heb al meerdere keren mijn modem gereboot, maar dat mocht niet baten. Ik heb ook geen idee welke firmware ik heb en of die al is geupdate laatst. Morgen maar eens bellen met de klantenservice.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Heeft iemand last van geen mail kunnen verzenden via de SMTP van tele2?

Ik wil zojuist een reeks mailtjes sturen, heb de uitgaande SMTP gewijzigd met mijn tele2 username / pass maar hij blijft hangen op "verbonden". Uiteindelijk timed het uit en sta ik een beetje vast ermee.

Iemand een idee? Edit: poort 587 ipv 110. -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 20:09 ]

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:00:

Ik wil zojuist een reeks mailtjes sturen, heb de uitgaande SMTP gewijzigd met mijn tele2 username / pass maar hij blijft hangen op "verbonden". Uiteindelijk timed het uit en sta ik een beetje vast ermee.

Avast als virusscanner? Zoja moet je tele2 even toevoegen als uitzondering. Zit je btw wel op je eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:52

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:00:

Ja ik zie dat ik ook geen mail kan versturen. Krijg geen togang tot de tele2 smtp ... gvd, is er wat gewijzigd zonder dat de klant ervan op de hoogte is ?? of ligt de smtp er weer eens uit ...

Net met een virtuele domme doos aan de chat gelegen, daar wordt je ook niks wijzer van, en een mail sturen naar de klantenservice heeft weinig zin, ik heb geen mail....

"Send test e-mail message: Your outgoing (SMTP) e-mail server has reported an internal error. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: 476 connections from your host are temporarily denied"

Nou lekker dan ... hoe lang gaat zoiets duren ...?

[ Voor 28% gewijzigd door mjl op 22-08-2010 14:17 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

mjl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:48:
[...]

Ja ik zie dat ik ook geen mail kan versturen. Krijg geen togang tot de tele2 smtp ... gvd, is er wat gewijzigd zonder dat de klant ervan op de hoogte is ?? of ligt de smtp er weer eens uit ...

Net met een virtuele domme doos aan de chat gelegen, daar wordt je ook niks wijzer van, en een mail sturen naar de klantenservice heeft weinig zin, ik heb geen mail....

"Send test e-mail message: Your outgoing (SMTP) e-mail server has reported an internal error. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: 476 connections from your host are temporarily denied"

Nou lekker dan ... hoe lang gaat zoiets duren ...?
Hmm geen mogelijkheid om een andere SMTP te gebruiken? Ik pak altijd die van Gmail, omdat die overal werkt en eigenlijk best goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik probeer al een tijdje een alles in 1 pakket te krijgen via Tele2.
Ik loop echter tegen een technisch punt aan.
Het komt er op neer dat ik nu ADSL heb van Telfort. Ik haal zo'n 12 Mbit en dat is voldoende voor het alles in 1 pakket van Tele2.
Het gekke is, dat Tele2 mij maar 4 mbit kan leveren. Het is een kwestie van een migratie in de centrale, maar ik kan ze het maar niet aan het verstand krijgen.

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Tele2 haar centrale voor elkaar maakt?
Ik boks steeds tegen de 1e lijn verkoop aan namelijk...
Niks ten nadele van hen, maar zij kunnen zoiets niet escalleren blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
MauriX schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:37:
Het komt er op neer dat ik nu ADSL heb van Telfort. Ik haal zo'n 12 Mbit en dat is voldoende voor het alles in 1 pakket van Tele2.
Het gekke is, dat Tele2 mij maar 4 mbit kan leveren. Het is een kwestie van een migratie in de centrale, maar ik kan ze het maar niet aan het verstand krijgen.

Heeft iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat Tele2 haar centrale voor elkaar maakt?
Misschien dat dit komt omdat je in een gebied woont waar Tele2 zelf geen apparatuur heeft staan.
Als je me een PM stuurt met je postcode/huisnr dan kan ik evt wel even voor je kijken hoe het zit m.b.t de beschikbaarheid.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
MauriX schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:37:

Ik kan ook een max 4MB lijn nemen via Tele2 terwijl ik op mijn oude adres wel een 8-10MB plus snelheid had met 2.3km van wijkkast. Nu woon ik zo'n 500 meter van wijkkast. Verhaal van Tele2 is dat de wijkkast vol zit voor Tele2. Ik heb nu uiteindelijk maar Alice genomen en heb daarbij nog onbeperkt gratis vast-vast bellen hele week zonder starttarief voor 30 euro p/mnd daar kan Tele2 niet tegenop. Ik haal nu tussen 10-12MB overigens. Had wel meer gehoopt ivm afstand wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Jemig zeg. Wat is Tele2 slecht bezig bij mij thuis. TV stoort constant, internet is ongelofelijk traag. Kan de helft van de tijd niet online gamen en de televisie is vaak opgebouwd uit blokjes....

Storing of iets? Ik ben echt totaal niet tevreden!!! Is het via de kabel beter?!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Euh.. torrentclient nog aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Helemaal niks. Als ik Usenet aanzet, dan is het helemaal verschrikkelijk...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 20:52
Hoe kan ik kijken wat mijn maximale snelheid kan zijn bij tele2 ? Het zal toch wel op een of andere manier geschat kunnen worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:54
stoofpeer schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:40:
Hoe kan ik kijken wat mijn maximale snelheid kan zijn bij tele2 ? Het zal toch wel op een of andere manier geschat kunnen worden ...
Buurtonderzoek doen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
mjl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:48:
[...]

[nog meer ranting]
Net contact gehad met Tele2 ...
Wegens de grote hoeveelheid SPAM is er besloten om POORT 25 in zijn GEHEEL te blokkeren!
(tele2 mail kan via poort 587 oid)

...
Zit je dan met je 2 gehoste domeinen mooi te kijken...

Straks maar een mooi opzegbriefje knutselen ....

[ Voor 3% gewijzigd door Zilverdael80 op 24-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Zilverdael80 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

Net contact gehad met Tele2 ...
Wegens de grote hoeveelheid SPAM is er besloten om POORT 25 in zijn GEHEEL te blokkeren!
(tele2 mail kan via poort 587 oid)

...
Zit je dan met je 2 gehoste domeinen mooi te kijken...

Straks maar een mooi opzegbriefje knutselen ....
Waarom zouden je gehoste domeinen geen gebruik kunnen maken van de SMTP van Tele2?
Volgens mij blokkeren er tegenwoordig meer providers poort 25 dan dat er providers zijn die dit nog niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Devian schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Waarom zouden je gehoste domeinen geen gebruik kunnen maken van de SMTP van Tele2?
Volgens mij blokkeren er tegenwoordig meer providers poort 25 dan dat er providers zijn die dit nog niet doen.
Ik mag niet connecten op smtp.domein.nl (poortje 25)
Maar relayen vanuit mijn Tele2 mail account mag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Zilverdael80 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:05:
[...]

Ik mag niet connecten op smtp.domein.nl (poortje 25)
Maar relayen vanuit mijn Tele2 mail account mag ook niet.
Maar jij kunt voor je pop.domein.nl gewoon uitgaand smtp.tele2.nl gebruiken, de mail van domein.nl komt dan binnen via je eigen pop server, en gaat naar buiten via de smtp servers van Tele2.

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Devian schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:28:
[...]

Maar jij kunt voor je pop.domein.nl gewoon uitgaand smtp.tele2.nl gebruiken, de mail van domein.nl komt dan binnen via je eigen pop server, en gaat naar buiten via de smtp servers van Tele2.

Of mis ik iets?
Nee, dan krijg ik de melding relaying denied for hummediehum@domein.nl (of iets in die strekking)
(of mis ik nou weer wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Zilverdael80 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Nee, dan krijg ik de melding relaying denied for hummediehum@domein.nl (of iets in die strekking)
(of mis ik nou weer wat)
gebruikt smtp.tele2.nl met poort 587.
Ik denk dat eventueel anders smtp.versatel.nl op poort 25 ook moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Devian schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

gebruikt smtp.tele2.nl met poort 587.
Ik denk dat eventueel anders smtp.versatel.nl op poort 25 ook moet werken.
Daarop krijg ik dus de foutmelding zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Alleen poort 25 is geblokkeerd bij Tele2.
Dus als je een willekeurige alternatieve poort gebruikt voor de smtp server, moet dat lukken.
Mits de server een andere poort dan poort 25 accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zie ik nog steeds geen update van die digitale tv die al maanden geleden is beloofd door Danielle van tele2 op dit forum???? .... tele2 - weg ermee - trage k-u-t videotheek en zapleed..... schaam jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Iemand enig idee hoe je via telnet op de Davolink van Tele2 kan komen? Ik wil graag de trainingswaardes weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Alle login gegevens voor telnet of het admin account is geheim voor klanten.
Alleen Tele2 heeft die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Zilverdael80 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:04:
[...]

Daarop krijg ik dus de foutmelding zoals hierboven.
Verander je smtp server naar: smtp.tele2.nl
Bij verificatie doe je aan, let op gebruikersnaam + wachtwoord moet je handmatig invullen. Gebruik hier dus je gebruikersnaam+wachtwoord van tele2!(de smtp server van tele2 kent jou gebruikersnaam en wachtwoord van je domein natuurlijk niet waardoor smtp.tele2.nl jou weigert)
Geen ssl of andere troep aanzetten als laatste moet poort 25 nog worden gewijzigd naar 587

zo werkte het voor mij :)

@rvdh -> heb jij nog een adsl2+ modem liggen? Zo ja kan je die erop aansluiten. Je zou ook gewoon even kunnen bellen en navraag doen hoe je lijn eruit ziet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dewaterweg op 24-08-2010 23:37 . Reden: reactie op rvdh toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Peter_Aragorn schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:25:
Jemig zeg. Wat is Tele2 slecht bezig bij mij thuis. TV stoort constant, internet is ongelofelijk traag. Kan de helft van de tijd niet online gamen en de televisie is vaak opgebouwd uit blokjes....

Storing of iets? Ik ben echt totaal niet tevreden!!! Is het via de kabel beter?!
Ook hier een groot drama laatste week tm vandaag... Tv valt continu weg, internet valt uit... Zucht... Op tele2.nl wordt er nergens over storingen gesproken. Gelukkig nog maar 2 maanden contract, dan kan ik eindelijk weer eens fatsoenlijke tv kwaliteit bestellen en internet. Die afkoopsom ligt inmiddels omder de 100 euro, verleidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
CousinBoneless schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Ook hier een groot drama laatste week tm vandaag... Tv valt continu weg, internet valt uit... Zucht... Op tele2.nl wordt er nergens over storingen gesproken. Gelukkig nog maar 2 maanden contract, dan kan ik eindelijk weer eens fatsoenlijke tv kwaliteit bestellen en internet. Die afkoopsom ligt inmiddels omder de 100 euro, verleidelijk...
Mag ik vragen hoeveel decoders voor tv jullie hebben staan? En welke decoder? Amino xxx En hoever jullie van wijkkast wonen? Een goede vriend van mij heeft ook zo'n 3-1 abo van Tele2 en is niet ontevreden. Hij gebruikt de basis Amino decoder zonder recorder of HD. Zal nog eens navragen hoe het nu bij hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
CousinBoneless schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:27:
[...]

Dit lijkt meer op een probleem met je verbinding zelf. Wat zei de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Dewaterweg schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:15:
[...]

Dit lijkt meer op een probleem met je verbinding zelf. Wat zei de helpdesk?
Ik heb de helpdesk nog niet te pakken weten te krijgen. Na 2x > 15 minuten in de wachtrij te hebben gestaan ben ik die Jay-Z waitingtune ook zat, ik zal in de loop van vandaag nog wat pogingen wagen.

Verder heeft de verbinding altijd prima gewerkt en heb ik eigenlijk niets gewijzigd in de setup. Verder gebruik ik het meegeleverde modem en decoder zonder andere poespas.

Overigens staat het officiele Tele2 forum bol van de klachten over soortgelijke problemen, jammer dat ik bij de tariefverhoging (naar mobiel bellen met x cent per minuut) van juli de kans niet heb gegrepen om binnen de aangeboden 2 weken het contract te beindigen. Wat een drama... ;(

Verwijderd

Beste Forumleden,

De datum van de softwareupdate is bekend. Dit zal plaatvinden op woensdag 1 september. De update gebeurt automatisch en hier hoef je zelf niets voor te doen. Dit gebeurt 's nachts. De decoders die uit staan, gaan in de 24 uur erna automatisch updaten. Als je de decoder weer aan zet dan moeten de volgende problemen zijn opgelost:

* Het opname issue wordt opgelost.

* Enkele van onze klanten krijgen een zwart beeld via HDMI en gebruikern momenteen de SCART kabel. Dit probleem moet opgelost zijn na de update. Deze klanten kunnen dan ok via HDMI hun decoder aansluiten.

* Een aantal EPG issues worden opgelost
Waaronder het niet verdwijnen van popup's (nu moet de back-button gebruikt worden). De EPG van de voetbal kanalen kunnen leeg zijn.

* De PPV voetbal kanalen zijn niet meer zichtbaar in de EPG.
Hierdoor kun je wanneer je Eredivisie Live in je pakket hebt direct naar de zenders en kunnen klanten zonder Eredivisie Live in hun pakket via de optie Voetbal, wedstrijden bekijken.

* Radiokanalen blijven in de TV lijst staan.

* De informatie op TV bij versneld afspelen is verbeterd.
Bij het sneller afspelen van een film (Video On Demand) wordt de pop-up correct aangepast.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Verwijderd

Beste Cousinboneless,

Wat jammer dat je problemen ondervindt met de verbinding voor internet en TV. Mag ik alsjeblieft je postcode en huisnummer ontvangen per e-mail? Graag ontvang ik ook een telefoonnummer waar je goed op te bereiken bent. Je kunt dit sturen naar danielle@tele2.com o.v.v. 'Cousinboneless'.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Om terug te komen op de verbindings problemen die ik enige tijd geleden had. Sinds de modem update door tele2 is het wel wat beter geworden. Maar ik heb nog steeds als ik video ga streamen via youtube o.i.d. dat er 1 op de 2 keer de verbindings snelheid gewoon in elkaar stort. Niet alleen op mijn pc, andere netwerk apparaten werken dan ook niet meer. Ze krijgen wel verbinding maar er komt gewoon geen data binnen. Het resetten van de modem, of de netwerk kaart lost het probleem op..

Ik wordt er nogal moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:23:
Beste Forumleden,

De datum van de softwareupdate is bekend. Dit zal plaatvinden op woensdag 1 september. De update gebeurt automatisch en hier hoef je zelf niets voor te doen. Dit gebeurt 's nachts. De decoders die uit staan, gaan in de 24 uur erna automatisch updaten. Als je de decoder weer aan zet dan moeten de volgende problemen zijn opgelost:

* Het opname issue wordt opgelost.

* Enkele van onze klanten krijgen een zwart beeld via HDMI en gebruikern momenteen de SCART kabel. Dit probleem moet opgelost zijn na de update. Deze klanten kunnen dan ok via HDMI hun decoder aansluiten.

* Een aantal EPG issues worden opgelost
Waaronder het niet verdwijnen van popup's (nu moet de back-button gebruikt worden). De EPG van de voetbal kanalen kunnen leeg zijn.

* De PPV voetbal kanalen zijn niet meer zichtbaar in de EPG.
Hierdoor kun je wanneer je Eredivisie Live in je pakket hebt direct naar de zenders en kunnen klanten zonder Eredivisie Live in hun pakket via de optie Voetbal, wedstrijden bekijken.

* Radiokanalen blijven in de TV lijst staan.

* De informatie op TV bij versneld afspelen is verbeterd.
Bij het sneller afspelen van een film (Video On Demand) wordt de pop-up correct aangepast.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Joh.....het werd eens tijd zeg }:O het is dat UPC me een offerte gaf van 400 euro om een coax naar de deur te leggen, anders was ik allang weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Wow...zo duur :X Ik heb er ook wel eens aan gedacht om hier een aansluiting aan te laten leggen (aansluiting komt binnen bij de beneden buren) maar met dit soort bedragen red ik mij voorlopig met digitenne...Moest die coax van ver komen?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

KL643 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:30:
Wow...zo duur :X Ik heb er ook wel eens aan gedacht om hier een aansluiting aan te laten leggen (aansluiting komt binnen bij de beneden buren) maar met dit soort bedragen red ik mij voorlopig met digitenne...Moest die coax van ver komen?
Ik woon net om een hoek (15 meter) en hij moest vanuit daar komen. Ik ga geen cent betalen voor een gesloten netwerk. Echt van de zotte om eerst geld te moeten geven aan de provider om er vervolgens betaalde diensten af te kunnen nemen 8)7 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Jordy van e schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:59
Echt van de zotte om eerst geld te moeten geven aan de provider om er vervolgens betaalde diensten af te kunnen nemen 8)7 8)7 .
Helemaal mee eens!

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Laatst online: 11-05 09:31
Wat ik eens even wilde informeren bij mijn mede tele2 abonnees is het volgende.

Ik heb nu sinds 2+ jaar 20mbit internet van Tele2 naar redelijke tevredenheid en heb daar sinds en paar maanden digitale tv bij genomen.

Maar nu merk ik sinds een week of 2 dat ik tijdens het spelen van WoW enorme lag spikes van wel 10/15seconde krijg welke in de meeste gevallen resulteren in een disconnect.

Al het andere internet verkeer loopt gewoon door, usenet/ventrillo/skype/webgames van de kids, vpn's blijven gewoon staan etc etc, het enige wat er last van heeft is WoW (world of warcraft voor degene die niet weten waar wow voor staat).

Bij mij in de guild zijn er nog 2 mensen die tele 2 hebben en die hebben hier ook last van (en nee die wonen niet in de buurt van Den Haag).

Zijn er mensen hier die hier ook last van hebben (hadden) en die dit succesvol hebben aangekaart bij Tele2?
Ik heb door privé omstandigheden nog niet veel zin/tijd gehad om zelf te bellen maar ik wil deze week toch echt even contact opnemen met Tele2 en heb niet veel zin om tegen een frontoffice telefoon figuur aan te botsen die een ip adres niet van een subnetmask kan onderscheiden.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Internet is zoooo traag, en bij speedtest.net krijg ik het volgende resultaat...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/935204229.png

Weer storing bij tele2?

[ Voor 6% gewijzigd door Isane op 31-08-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Routed schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:14:
Wat ik eens even wilde informeren bij mijn mede tele2 abonnees is het volgende.

Ik heb nu sinds 2+ jaar 20mbit internet van Tele2 naar redelijke tevredenheid en heb daar sinds en paar maanden digitale tv bij genomen.

Maar nu merk ik sinds een week of 2 dat ik tijdens het spelen van WoW enorme lag spikes van wel 10/15seconde krijg welke in de meeste gevallen resulteren in een disconnect.

Al het andere internet verkeer loopt gewoon door, usenet/ventrillo/skype/webgames van de kids, vpn's blijven gewoon staan etc etc, het enige wat er last van heeft is WoW (world of warcraft voor degene die niet weten waar wow voor staat).

Bij mij in de guild zijn er nog 2 mensen die tele 2 hebben en die hebben hier ook last van (en nee die wonen niet in de buurt van Den Haag).

Zijn er mensen hier die hier ook last van hebben (hadden) en die dit succesvol hebben aangekaart bij Tele2?
Ik heb door privé omstandigheden nog niet veel zin/tijd gehad om zelf te bellen maar ik wil deze week toch echt even contact opnemen met Tele2 en heb niet veel zin om tegen een frontoffice telefoon figuur aan te botsen die een ip adres niet van een subnetmask kan onderscheiden.
Ook ik heb deze problemen gehad, maar na de laatste update zijn de WOW problemen volledig opgelost.
Ik kan nu weer alles tegelijk, WOW, music stream, internetten tegelijk en geen problemen meer. (regio gelderland)

Deze update is wel ongeveer 2 weken geleden geplaatst, misschien heeft hij bij jou nog niet de update geinstalleerd? Anders eens de stroom van de router halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:46:
Internet is zoooo traag, en bij speedtest.net krijg ik het volgende resultaat...

[afbeelding]

Weer storing bij tele2?
Vooral gezien je upload snelheid denk ikd at er een pc in je eigen netwerk zit die de verbinding flink aan het gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De update voor de Animo decoders is uitgerold. benieuwd naar de ervaringen/
Nieuwe skinversie (firmware) is A0.16.2-19a1S0.29T00P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Even een vraagje: Ik ben net verhuisd, en heb me gister opgegeven voor tele 2 20mbit internet..
Weet er toevallig iemand hoe snel dit aangesloten word?

Ik hoop op een antwoord!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:51:
Even een vraagje: Ik ben net verhuisd, en heb me gister opgegeven voor tele 2 20mbit internet..
Weet er toevallig iemand hoe snel dit aangesloten word?

Ik hoop op een antwoord!
Doorgaans duurt zoiets min 3 weken, log in op je mijn tele2 dan kan je je order volgen.

Verwijderd

Oooh das handig,

Maar die jongen zei dat het binnen een week sowieso wel kwam :(

Beetje jammer

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Ik vind het wel raar...als wij Tiscali ADSL verkopen is het bijna altijd met 1 á anderhalf week opgeleverd....

Verwijderd

Tiscali? Das toch Telfort?

• Devian
xost schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:39:
Ik vind het wel raar...als wij Tiscali ADSL verkopen is het bijna altijd met 1 á anderhalf week opgeleverd....
Dat zou al niet kunnen omdat je met de wettelijke respijt periode zit van 7 werkdagen.
het lijkt me niet handig een oplevering te starten terwijl de klant er nog van af mag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is net hoe je die termijn hanteert als ISP, de klant mag er namelijk ook nog binnen zeven dagen na oplevering van af zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msx2 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 06:30:
Dat is net hoe je die termijn hanteert als ISP, de klant mag er namelijk ook nog binnen zeven dagen na oplevering van af zien.
dus dan heb je 2 weken bedenktijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
Wij hebben thuis jaren internet en telefoon van tele2 gehad, de laatste tijd was het dramatisch met de snelheid en vooral de ping ( + 100 op speedtest.net) en dat laatste is erg vervelend als je nogal eens een game speelt.

Ik ben nu overgestapt naar een niet-nader-te-noemen kabel bedrijf en wat een verademing zeg, ping van <30 en ik heb drie keer zo snel internet en dat alles voor een prijs gelijk aan wat ik kwijt was bij Tele2.

Wat ik wel moet zeggen, is dat ik jarenlang een redelijk tevreden gebruiker ben geweest van tele2, dus deze post is niet als rant bedoeld.

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Devian schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:03:
[...]

Dat zou al niet kunnen omdat je met de wettelijke respijt periode zit van 7 werkdagen.
het lijkt me niet handig een oplevering te starten terwijl de klant er nog van af mag zien.
Als je telefonisch of via internet een contract hebt afgesloten, dan mag je 7 dagen nadat je het product werkend hebt nog afzeggen zonder opgave van reden. Koop op afstand heet dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:22:
[...]

Als je telefonisch of via internet een contract hebt afgesloten, dan mag je 7 dagen nadat je het product werkend hebt nog afzeggen zonder opgave van reden. Koop op afstand heet dat geloof ik.
mooi,

ik wil in ieder geval z.s.m. min internet.
want begin nu toch wel te balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Jordy van e schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:22:
[...]

Zover ik weet gaat dat niet op voor internet abonnementen, net zoals mobiele abonnementen.
Je respijt periode gaat lopen vanaf het moment dat je het contract afgesloten hebt.

Je hebt het hier niet over een product wat je koopt he, maar over een contract wat je afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
De respijtperiode gaat pas lopen na de ontvangst van de apparatuur zodat je van de dienst gebruik kan maken. Zie uitspraak (op Rechtspraak.nl ):
Bij een koopovereenkomst op afstand met een telecomprovider gaat de termijn van 7 werkdagen van artikel 7:46d BW lopen na ontvangst van de apparatuur waarmee van de overeengekomen dienstverlening gebruik kan worden gemaakt. Wanneer de verkoper van de koper begrijpt dat de koper van de overeenkomst af wil, is de overeenkomst ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Ik geef toch in overweging eens na te denken over het al dan niet afsluiten van een abotje tot 20 mb bij Tele2.
Op het gebied van waarmaken van de beloften moet ik zeggen, die komen ze volledig na. Ze leveren bijna altijd TOT 20 Mb hetgeen in de praktijk neerkomt op maximaal 8,5 - 9,5 Mb. Menig kabelaanbieder doet het wat dat betreft vele malen beter en kost hetzelfde zoniet is iets goedkoper.
Dit is geen flame, maar gewoon een constatering.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Gene schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:16:
Ik geef toch in overweging eens na te denken over het al dan niet afsluiten van een abotje tot 20 mb bij Tele2.
Op het gebied van waarmaken van de beloften moet ik zeggen, die komen ze volledig na. Ze leveren bijna altijd TOT 20 Mb hetgeen in de praktijk neerkomt op maximaal 8,5 - 9,5 Mb. Menig kabelaanbieder doet het wat dat betreft vele malen beter en kost hetzelfde zoniet is iets goedkoper.
Dit is geen flame, maar gewoon een constatering.
Je kunt van te voren d.m.v een postcode check redelijk zelf uitrekenen wat voor snelheden je verwachten kunt.
als je binnen 1,5km woont haal je meestal wel tussen de 15-20 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
msx2 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:04:
De respijtperiode gaat pas lopen na de ontvangst van de apparatuur zodat je van de dienst gebruik kan maken. Zie uitspraak (op Rechtspraak.nl ):

[...]
Bovenstaande gaat over een 'goed' niet een 'dienst'. Vlieger gaat in dit geval ook niet op aangezien je een dienst afsluit en geen modem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Je hebt wel degelijk een respijt periode van 7 dagen bij het afsluiten van een internet abonnement. Laatst nog een abonnement afgesloten (Fiberspeed) en zag bij mijn status staan: respijt periode (ook in de brief die ik ontving)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Inderdaad, ik zou zeggen zoek de uitspraak even op de site (zoeken op Tele2). Het gaat namelijk wel degelijk over een dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GiLeX schreef op woensdag 01 september 2010 @ 07:27:
De update voor de Animo decoders is uitgerold. benieuwd naar de ervaringen/
Nieuwe skinversie (firmware) is A0.16.2-19a1S0.29T00P
ik zie echt geen enkel verschil!
videotheek voor de kids is nog steeds een ramp!
waar is Ernst Bobby en de rest gebleven?
aaaarghhhhh #tele2 #fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af in hoeverre cappen mag? Weet iemand dit? Wel 20mb beloven maar eigenlijk zal je nooit boven de 15 uitkomen? Hoe zit dit en kan iemand me hier meer over vertellen wellicht? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ze beloven geen 20mb! maar tot 20mb en helaas hebben ze her en der nog DSLAM's in gebruik die niet stabiel genoeg zijn. Dus daar cappen ze om een zo stabiel mogelijke verbinding te hebben voor de consument.
En vergeet niet 20mb is een theoretische max. er zijn veel meer dingen van invloed op je uiteindelijke snelheid.
Bijv, afstand tot centrale, kwaliteit van de koperlijn tot je huis, de overhead etc etc.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
De theoretische max die haalbaar is is zelfs 24Mbit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Daar heb je gelijk aan maar tele2 houd het op 20 Mbps ;)
ADSL2+ heeft idd wat je zegt 24 Mbps maar dan wel op max 700m vanaf een centrale en daarna zakt het vrij snel in met de snelheid.
Op een 2 km van een centrale haal je nog maar een 15Mbps en bij 3 km kom je niet verder dan een 8Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Nee hoor, ook bij Tele2 kun je, als je dichtbij woont, 24Mbit halen. Dat kan ik met een 100% zekerheid zeggen ;).

Verder is het normale verloop van ADSL2+ inderdaad zo, echter ken ik ook klanten die op 3KM afstand 15Mbit kunnen halen, had ik ook maar zoveel geluk met mijn eigen koperkabeltje ;).

P.s kun je me eens een pm/mail sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@Devian zie DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gilex en of devian of iemand anders die er verstand van heeft...

Dus als ik het goed begrijp mag dit? Onder het motto 'tot' 20mbit? Staat er iets in de voorwaarden over dat cappen? Dat is wat ik graag wil weten? Dank alvast.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Het cappen is min of meer een publiekelijk geheim, het is toegeven door Tele2 in het verleden. Met als reden dus de instabiele DSLAM's her en der.
Het verhaal van de tot 20Mbit staat als ik me niet vergis niet zo omschreven in de Algemene voorwaarden mutli media diensten van Tele2
Maar wel dat er dus factoren van invloed kunnen zijn op de geleverde snelheid door Tele2. En daar niet voor aansprakelijk gesteld kunnen worden. Of zo ongeveer, ken ze niet helemaal uit mijn hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een newbie hier. Hoe kan ik een DM versturen naar jou....Ik kom er niet uit. Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

@novation, dat was niet voor jou bedoeld maar voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil jou juist een DM sturen aangezien ik het idee heb dat je er meer van weet dan ik. Daarom vraag ik hoe ik dat met doen. Ik heb namelijk geen flauw idee. Als ik op je naam druk kom ik in je gallery o.i.d. Misschien kan je mij een DM sturen? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal ervan dat ik regelmatig in CSS onlydutch.com eruit getrapt wordt omdat m'n verbinding aan de hoge kant is qua ping. 30 gemiddeld voor een servertje in Amsterdam. Dat is anno 2010 verschrikkelijk hoog :X Verder is qua mailen de boel snel down, krijg de hele dag al hikjes van smtp.tele2.nl met timeouts enz. Doet het dan weer wel na het drukken van F5, maar toch.

Ik was vroeger klant van Concepts ICT die een veel betere connectie leverde dan tele2 nu. Typisch voor de lagere prijs kan je ook niet al te beste kwaliteit verwachten. Als m'n abbonement straks afloopt wijk ik uit naar een andere ISP, wellicht kabel. Die haalt wel de beloofde snelheid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=35 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=34 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=36 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=36 ms TTL=57

Matige responstijden.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
GiLeX schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:57:
@ Marko,
Daarvoor kun je het beste contact opnemen met de helpdesk, weet niet hoelang je al bij tele2 zit, maar als je nog de oude decoder hebt (antieke Samsung) en je hebt je 2jarig contract al uitgediend kan je een abbo-wijziging doen ;)
Zo heb ik het iig in februari wel gedaan. Dan krijg een nieuw contract en nieuwe decoder.
Maar zou er nog ff goed over nadenken, er zijn nog behoorlijk wat problemen met de Animo decoders, vooral met de A532 (harddisk recorder)
Heb zelf weinig problemen, heb de A132, maar vind de kwaliteit van het aangeboden signaal in HD nog tegenvallen, er zijn nog maar drie zenders die in HD worden doorgegeven. Ned 1, 2 en 3. En daarvan is de beeldkwaliteit nog niet je van het.
Ik heb zojuist gebeld en de decoder aangevraagd. Ik ben zelfs 5 euro per maand goedkoper uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb het idee dat ik het afgelopen jaar meer last heb van time-outs dan voorheen. Beter gezegd de logs van SabNZBd staan tegenwoordig vol met een time out op news.tele2.nl en die had ik vroeger niet. Als die loopt, dan zijn gewoon met de beide lijntjes vol in gebruik.

Kan iemand dat bevestigen? En zo ja, wat doe ik er aan?

Verwijderd

Niemand die dezelfde issues heeft met smtp.tele2.nl ? :X

Krijg regelmatig timeouts bij het verzenden van Email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:26:

Nope. Alleen op news.tele2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:26:

Heb je een eigen mailserver draaien?
Dan werkt poort 25 niet meer namelijk Zie bijv:
http://www2.tele2.nl/klantenservice/dichtzettenpoort25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen eigen mailserver.

Gewoon als uitgaand Smtp.tele2.nl met user/pass van Tele2. Ik krijg regelmatig timeouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:35:
Nee geen eigen mailserver.

Gewoon als uitgaand Smtp.tele2.nl met user/pass van Tele2. Ik krijg regelmatig timeouts.
Als je een Gmail account hebt, kun je via de smtp van google je email sturen als tele2.nl Die werkt wel goed genoeg.
Instructies, zie google :)

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 13-09-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen Gmail, verder ook niet nodig.

Maar zou wel gebruik willen maken van een fatsoenlijke SMTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Devian schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:56:
[...]

Misschien dat dit komt omdat je in een gebied woont waar Tele2 zelf geen apparatuur heeft staan.
Als je me een PM stuurt met je postcode/huisnr dan kan ik evt wel even voor je kijken hoe het zit m.b.t de beschikbaarheid.
Haha, hoe gaat dat ook alweer op tweakers? Ik zie nergens dat knopje... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Laatst online: 18-09 11:01
Dag,

Mijn ouders hebben een nieuw Tele2 abonnement dat ik zojuist heb aangesloten. Voorheen hadden ze ook Tele2 (Zonnet) maar betaalden inmiddels te veel voor een te langzame snelheid, vandaar de overstap. Ze hebben alleen internet, dus geen telefonie van Tele2, dit is nog steeds bij KPN.

Een situatieschets:
De vorige bewoner heeft een vaag/oud PTT verdeelkastje in de meterkast geplaatst om vanuit daar alle ruimtes te voorzien van een telefoonaansluiten. Aan één van deze aansluitingen (woonkamer) heb ik het modem aangesloten, daarop weer de telefoon. In de slaapkamer zit ook nog een telefoon, die dus rechtstreeks nog aan dat vage/oude PTT verdeelkastje hangt.
Ik begrijp dat dit verre van een wenselijke situatie is, maar helaas kan het niet anders. Ik ben allang blij dat het ook nu weer gewoon werkt, wellicht met iets minder snelheid dan als het direct na het Israpunt zou zijn aangesloten, maar alla.
Echter wat ik nu heb (en bij het vorige *Zonnet* abonnement niet) is dat als de telefoon gebruikt wordt, de internetverbinding wegvalt. Hang je de telefoon weer op, komt na een minuutje de internetverbinding weer op gang.
Enerzijds ben ik geneigd te denken: dat ligt aan de situatie, aan de andere kant: voorheen was het ook niet zo.
Iemand wellicht een idee wat een (andere) oorzaak zou kunnen zijn?
Gr. Ronald

[ Voor 3% gewijzigd door Wierema op 17-09-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
yeppa71 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:05:
Dag,

Mijn ouders hebben een nieuw Tele2 abonnement dat ik zojuist heb aangesloten. Voorheen hadden ze ook Tele2 (Zonnet) maar betaalden inmiddels te veel voor een te langzame snelheid, vandaar de overstap. Ze hebben alleen internet, dus geen telefonie van Tele2, dit is nog steeds bij KPN.

Een situatieschets:
De vorige bewoner heeft een vaag/oud PTT verdeelkastje in de meterkast geplaatst om vanuit daar alle ruimtes te voorzien van een telefoonaansluiten. Aan één van deze aansluitingen (woonkamer) heb ik het modem aangesloten, daarop weer de telefoon. In de slaapkamer zit ook nog een telefoon, die dus rechtstreeks nog aan dat vage/oude PTT verdeelkastje hangt.
Ik begrijp dat dit verre van een wenselijke situatie is, maar helaas kan het niet anders. Ik ben allang blij dat het ook nu weer gewoon werkt, wellicht met iets minder snelheid dan als het direct na het Israpunt zou zijn aangesloten, maar alla.
Echter wat ik nu heb (en bij het vorige *Zonnet* abonnement niet) is dat als de telefoon gebruikt wordt, de internetverbinding wegvalt. Hang je de telefoon weer op, komt na een minuutje de internetverbinding weer op gang.
Enerzijds ben ik geneigd te denken: dat ligt aan de situatie, aan de andere kant: voorheen was het ook niet zo.
Gr. Ronald
Spliter gebruikt?

wellicht kan je het volgende proberen:
- Koppel in de mtk de telefoonkabel los op het vage kastje.
- Sluit op het isra de splitter aan.
- Sluit op de splitter de telefoonkabel aan wat je los had gehald van het vage kastje.
- En als laatst sluit het modem aan op de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeppa71 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:05:
Gr. Ronald
De nieuwe apparatuur is waarschijnlijk gevoeliger voor storing die wordt veroorzaakt doordat je feitelijk een telefoon voor de splitter aansluit. De oplossing is heel eenvoudig, neem een draadloos telefoonsetje waarvan je het basisstation achter de splitter plaats (zelfde plek waar je nu het modem hebt geplaatst) en zet een extra handset in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Laatst online: 18-09 11:01
Een dect-telefoon is geen optie, omdat deze een adapter bevat en alle adapters gaan daar 's nachts uit....... Da's ook de reden dat ze geen telefonie van Tele 2 wilden, omdat ze dan onbereikbaar zijn 's nachts, als het modem uit gaat... Het modem kan daarom ook niet bij het israpunt geplaatst worden, omdat deze op een erg onhange plek in het huis is bevestigd, wat het iedere avond 'uit zetten' bemoeilijkt...
Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2