Dag,
Mijn ouders hebben een nieuw Tele2 abonnement dat ik zojuist heb aangesloten. Voorheen hadden ze ook Tele2 (Zonnet) maar betaalden inmiddels te veel voor een te langzame snelheid, vandaar de overstap. Ze hebben alleen internet, dus geen telefonie van Tele2, dit is nog steeds bij KPN.
Een situatieschets:
De vorige bewoner heeft een vaag/oud PTT verdeelkastje in de meterkast geplaatst om vanuit daar alle ruimtes te voorzien van een telefoonaansluiten. Aan één van deze aansluitingen (woonkamer) heb ik het modem aangesloten, daarop weer de telefoon. In de slaapkamer zit ook nog een telefoon, die dus rechtstreeks nog aan dat vage/oude PTT verdeelkastje hangt.
Ik begrijp dat dit verre van een wenselijke situatie is, maar helaas kan het niet anders. Ik ben allang blij dat het ook nu weer gewoon werkt, wellicht met iets minder snelheid dan als het direct na het Israpunt zou zijn aangesloten, maar alla.
Echter wat ik nu heb (en bij het vorige *Zonnet* abonnement niet) is dat als de telefoon gebruikt wordt, de internetverbinding wegvalt. Hang je de telefoon weer op, komt na een minuutje de internetverbinding weer op gang.
Enerzijds ben ik geneigd te denken: dat ligt aan de situatie, aan de andere kant: voorheen was het ook niet zo.
Iemand wellicht een idee wat een (andere) oorzaak zou kunnen zijn?
Gr. Ronald
[
Voor 3% gewijzigd door
Wierema op 17-09-2010 21:15
]