Ik heb vandaag eindelijk eens een lasdoosje aangesloten en zo een soortvan ISRA punt gemaakt. Bij mijn in de woning was deze helemaal niet aanwezig, er stak gewoon een grijze kabel met 6 aders uit de muur.
Dit was eerst verlengd maar op verzoek van Tele2 heb ik zelf maar een doosje aangekoppeld.
DSL kabel erin ein in het modem, modem komt online en steevast, 22 Mbit. Van de 32 haalbare op mijn adres.
Terwijl ik eigenlijk voor 50 betaal. Wat de fuck?
Tele2 maar volhouden dat het toch echt aan die 2.5 meter extra kabel lag die eerst nog tussen modem en aansluiting zat....
Ik ben benieuwd of ze dit ooit opgelost gaan krijgen, Wat me wel opviel was dat de kabel die uit de muur steekt van vertind koper is.
Waar ik ook niet over te spreken ben is het feit dat ze tweaken op alle mogelijke manieren proberen tegen te gaan:
-"Nee we ondersteunen geen eigen routers"
-"Nee je kan het admin wachtwoord echt niet krijgen hoor"
-"Nee je kan de PPPoE instellingen echt niet krijgen hoor, dat mag niet..."
Ik ben net een maand lid maar ik heb het nu al wel gezien geloof ik
Update 06 Juli.: Webcare teams hebben me naar de telefonische helpdesk verwezen, er komt een KPN monteur kijken...
Update 07 Juli.: Volgens het mannetje van KPN is de lijn kopertechnisch in orde. Mijn aansluiting thuis was ook in orde. Het balletje ligt weer bij Tele2 en daarmee vrees ik dat dit een gebed zonder einde wordt...
update 11 Juli. Net weer gebeld door Tele2, ze gaan KPN weer inschakelen. Volgens KPN is 22 Mbit het maximaal haalbare, terwijl alle databases zeggen dat er 32Mbit te halen valt. Ik ben benieuwd...
update 12 Juli. Tweede KPN monteur langsgeweest, die wist wel een oorzaak voor mijn lage snelheid aan te wijzen: Tele2 gebruikt VDSL op een kast waar eigenlijk Vectoring moet worden gebruikt. Alleen neemt Tele2 dit niet af bij KPN....dus tja. Zoals ik vermoedde gaat Tele2 dit niet opgelost krijgen. Now what?
Update 14 Juli.Net gebeld door KPN, ze willen WEER een monteur sturen, dit wordt dan de 3e keer.
Update 26 Juli. 3e monteur is net weggegaan, die zegt nu dat er een team onder de grond(VolkerWessel?) gaat kijken naar de kabel. Volgende week is dan dus de
VIERDE afspraak. Helemaal mooi: ik MOET thuis zijn anders krijg ik een rekening. Dat terwijl ik ze niet eens heb aangestuurd! Echt, wat, de, fuck??
[
Voor 55% gewijzigd door
ShadyNetworker op 26-07-2016 10:58
. Reden: update ]
It's always DNS...