[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste
Acties:
  • 253.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dat weet ik niet.
Zo een database (Fourstack) bijhouden is mensenwerk.
Kan maandag al in orde zijn of volgende maand pas...

Daarom mijn Telfort suggestie. Die zitten dichter bij de bron, zo gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purple Dolphin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 13:22
cornfed99111 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:02:
[...]

Dat weet ik niet.
Zo een database (Fourstack) bijhouden is mensenwerk.
Kan maandag al in orde zijn of volgende maand pas...

Daarom mijn Telfort suggestie. Die zitten dichter bij de bron, zo gezegd. ;)
Okay, Telfort heeft inderdaad wel een prima vergelijkbare pakketten (ik zou dan voor de 80Mbit gaan ipv van de 40. Ook al haal ik dan slechts 50Mbit is dat nog altijd 10Mbit erbij waar ik maar 4 euro per maand voor betaal).
Gek genoeg geeft Telfort's postcode check aan dat op mijn adres alleen de volgende toevoegingen beschikbaar zijn: [leeg] en A
De postcode checks bij KPN en Tele2 geven wél aan dat er internet beschikbaar is op mijn adres (19B) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de postcode check kon ik 100 Mb/s halen, maar ik haalde max 50 Mb/s (vectoring was nog niet ingeschakeld, termijn onbekend).

Paar weken later en nu haal ik alleen 33 Mb/s.

Klantenservice zei dat ze de DLM zouden resetten.
Was uiteindelijk niet gebeurd, en toen werd er gezegd dat de snelheid door KPN begrensd was.

Volgens mij wordt ik voorgelogen.

Weten jullie wat de echte reden zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ bij 'VDSL2*' ? Dat is de max. snelheid die mogelijk is over het lijntje naar jouw huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:12:
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ bij 'VDSL2*' ? Dat is de max. snelheid die mogelijk is over het lijntje naar jouw huis.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7JR4fvL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Jongens,

Ik heb dit te zien gekregen via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/, Welke Alles in 1 pakket kan ik dan het beste nemen? Ik woon in Delft.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/62e7703f1007834d5c0dab6783dfa001.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 08:50
Hmm.. Ik krijg "Access is not allowed from your region" achter die fourstack link (zit op het werk)
Ben momenteel bij Ziggo maar het lijkt erop dat ze me geen aanbieding willen doen voor een jaartje erbij dus ik ben aan het rondkijken..

Situatie:
Postcode gebied 9737
Ziggo -> vrijwel nooit een storing, snelheid prima en super goede beeldkwaliteit op TV via Horizonbox.
2 televisies aangesloten.

Ik betaal nu echter de hoofdprijs en merk dat ik aan 100Mb ruim voldoende zou moeten hebben.

Glasvezel zal wel nooit beschikbaar komen op mijn adres :(.
Postcode check geeft aan dat ik 100/30 moet kunnen bestellen bij de verschillende VDSL providers.

Ik wil iets waarmee ik wel weer zorgeloos kan internetten, TV kijken en bellen zonder dat ik constant storingen heb. Ook wil ik wel graag een stabiele snelheid en een ping waarmee een beetje kan wordenge-gamed.

Mijn oog viel op Tele2 omdat de prijs aanzienlijk beter is dan wat ik nu betaal;
huidig: 200/20 internet met TV Royaal (incl. Horizon) en onbeperkt bellen voor 86,85 euro/maand
Tele2: 100/30 internet met TV basis + Pluspakket en Film1 met bellen (onbeperkt niet meer nodig, zit al op mobiel) voor 66euro per maand (na de aanbiedingperiode)

Ik ben echter nogal bang dat overstappen naar Tele2 me een hoop kopzorgen zal opleveren door bijvoorbeeld meer storingen, slechte kwaliteit TV of iets dergelijks. Ook hoor je wisselende verhalen over de klantenservice.

Zijn er hier mensen in de omgeving van 9737 die gebruik maken van Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Waarom dan niet eerst Tele2 aanvragen en laten aansluiten en pas na tevreden zijn Ziggo opzeggen?
Omdat je wijzigt van infrastructuur, zitten beide aansluitingen elkaar niet in de weg.
En bij problemen heb je altijd nog internet en tv van Ziggo achter de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 11-10-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
cornfed99111 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:24:
Waarom dan niet eerst Tele2 aanvragen en laten aansluiten en pas na tevreden zijn Ziggo opzeggen?
Omdat je wijzigt van infrastructuur, zitten beide aansluitingen elkaar niet in de weg.
Een budgetprovider zoeken om vervolgens een 'lijntje' van zo'n 80 euro/maand op reserve te hebben is mij een beetje teveel van het goede. Ik wil juist mijn kosten omlaag brengen, niet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Gadgeteer schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:03:
[...]

Een budgetprovider zoeken om vervolgens een 'lijntje' van zo'n 80 euro/maand op reserve te hebben is mij een beetje teveel van het goede. Ik wil juist mijn kosten omlaag brengen, niet verhogen.
Het dubbele abonnement hoeft ook geen jaren te duren.. ;) Maandje overlap moet voldoende zijn.

Omdat je de woorden 'zorgeloos', 'bang' en 'kopzorgen' gebruikte in je post, leek mij mijn suggestie een redelijk alternatief voor al die overpeinzingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
cornfed99111 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Het dubbele abonnement hoeft ook geen jaren te duren.. ;) Maandje overlap moet voldoende zijn.

Omdat je de woorden 'zorgeloos', 'bang' en 'kopzorgen' gebruikte in je post, leek mij mijn suggestie een redelijk alternatief voor al die overpeinzingen.
Maar als Tele2 dan tegenvalt zit je er wel een jaar aan vast, schiet niet op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:20:
Dag Jongens,

Ik heb dit te zien gekregen via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/, Welke Alles in 1 pakket kan ik dan het beste nemen? Ik woon in Delft.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Knielen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:50:
[...]

Maar als Tele2 dan tegenvalt zit je er wel een jaar aan vast, schiet niet op denk ik.
Dat is bij elke provider zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
cornfed99111 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:24:
cornfed99111 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Knielen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:50:
[...]

ThinkPadd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

Dat is bij elke provider zo.
Reden te meer om zo goed mogelijk te proberen alle voor en nadelen tegen elkaar af te wegen. Ziggo werkt gewoon goed maar ik wil heel graag de kosten omlaag zien te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je zou ook nog naar Telfort kunnen kijken. Ik ben daar in 9401 erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ThinkPadd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:10:
Je zou ook nog naar Telfort kunnen kijken. Ik ben daar in 9401 erg tevreden over.
Telfort is wel direct een stuk duurder dan Tele2 en biedt dan ook nog minder snelheid.

Keuzes maken ... moeilijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoezo minder snelheid? :)
Ik heb nu 50/10 van ze en ga morgen naar 100/?? waarschijnlijk.

Voordeel van Telfort is voor mij het kunnen gebruiken van een eigen modem (Fritz!box 7360 heb ik er nu aan hangen). Internet en TV werkt daar prima mee. Ook routed mode, zodat je Netflix op de Arcadyan HMB2260 settopbox kunt gebruiken. Telefonie geen idee, dat heb ik niet.

Mocht je nog wat willen weten stuur maar een DM, het gaat hier nu wat offtopic ;)

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 11:52
Gadgeteer schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:06:
[...]

Telfort is wel direct een stuk duurder dan Tele2 en biedt dan ook nog minder snelheid.

Keuzes maken ... moeilijk moeilijk
Wellicht nog wat ter overdenking ;) . Ik ben recent ook overgestapt van kabel (Delta in mijn geval..) naar Tele2. Enige ding wat opvalt, de beloofde snelheid haal je niet, je kunt maximaal +- 95% van de snelheid halen (50 wordt dan dus 47,5). Verder valt ons de reactiesnelheid van de TV-box wel enigszins tegen. 'Even de TV-gids' raadplegen duurt wel enkele seconden voordat deze wordt getoond. Het irriteert nog niet, maar denk dat vrouwlief dat snel gaat doen :+ .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
robbierzz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:25:
[...]

Wellicht nog wat ter overdenking ;) . Ik ben recent ook overgestapt van kabel (Delta in mijn geval..) naar Tele2. Enige ding wat opvalt, de beloofde snelheid haal je niet, je kunt maximaal +- 95% van de snelheid halen (50 wordt dan dus 47,5). Verder valt ons de reactiesnelheid van de TV-box wel enigszins tegen. 'Even de TV-gids' raadplegen duurt wel enkele seconden voordat deze wordt getoond. Het irriteert nog niet, maar denk dat vrouwlief dat snel gaat doen :+ .
Vwb snelheid, dat is natuurlijk eigen aan de gebruikte netwerktechniek. xDSL wordt ook altijd uitgedrukt in max. zoveel mB per seconde.

De snelheid van de aangeboden TV box zal niet veel lager zijn dan die van mijn Horizonbox. Dit went redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
robbierzz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:25:
Enige ding wat opvalt, de beloofde snelheid haal je niet, je kunt maximaal +- 95% van de snelheid halen (50 wordt dan dus 47,5).
Dat hangt van de afstand af die je hebt tot aan de centrale. Hier haalt mijn upload 6Mbit/s (ik heb een 50/5 verbinding).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Gadgeteer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:36:
[...]

Vwb snelheid, dat is natuurlijk eigen aan de gebruikte netwerktechniek. xDSL wordt ook altijd uitgedrukt in max. zoveel mB per seconde.

De snelheid van de aangeboden TV box zal niet veel lager zijn dan die van mijn Horizonbox. Dit went redelijk snel.
Klopt wel dat het een maximale snelheid is, hoewel Tele2 zegt er eerlijk over te zijn; het is de te verwachten snelheid, geen tot en met. Althans dat is de marketing eromheen ;) . Het ophalen van de TV-gids, zappen en dergelijke vind ik persoonlijk dus wel langzamer gaan met de Tele2 box dan met de (5 jaar oude) Samsung decoderdie ik gebruikte om te kijken via Delta. Is natuurlijk geen vaststaand feit, maar een persoonlijke ervaring met de Tele2 apparatuur.
Universal Creations schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:15:
[...]

Dat hangt van de afstand af die je hebt tot aan de centrale. Hier haalt mijn upload 6Mbit/s (ik heb een 50/5 verbinding).
Het modem geeft aan dat 'ie 110 mbit kan halen, ik heb echter een 50 abo. Heb meerdere reacties in dit topic gezien waarbij het feitelijke verlies uitkomt op +- 5% (100 wordt 95, 50 wordt 47). Op basis daarvan concludeer ik dat het niks te maken heeft met de afstand, maar alles met dat Tele2 een paar procent reserveert voor het regelen van een aantal zaken op de lijn. Over de upload hoor je mij overigens niet klagen, die is ruim 30 mbit.

[ Voor 44% gewijzigd door robbierzz op 14-10-2016 11:00 ]

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het is niet wat mijn modem aangeeft, maar wat een speedtest heeft gemeten en wat ik ook dagelijks zie als ik aan het uploaden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is sinds kort vvdsl geleverd, maar ik kwam niet verder dan 99Mb/s op het modem.

In de praktijk was dat dus ongeveer 90Mb/s (met speedtest).

Daarna had ik het modem opnieuw gestart en nu haal ik max 90 Mb/s.

Volgens de monteur had ik ongeveer 110Mb/s attainable.

Heeft iemand tips om dit te verhogen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RxNOgyP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ThinkPadd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:24:
Hoezo minder snelheid? :)
Ik heb nu 50/10 van ze en ga morgen naar 100/?? waarschijnlijk.

Voordeel van Telfort is voor mij het kunnen gebruiken van een eigen modem (Fritz!box 7360 heb ik er nu aan hangen). Internet en TV werkt daar prima mee. Ook routed mode, zodat je Netflix op de Arcadyan HMB2260 settopbox kunt gebruiken. Telefonie geen idee, dat heb ik niet.

Mocht je nog wat willen weten stuur maar een DM, het gaat hier nu wat offtopic ;)
Postcodecheck op Telfort geeft aan dat ik max. 80/8 kan bestellen. Voor mij is 80 down misschien zelfs genoeg, echter een up van 8 is wel heel erg 2012.

De snelheid die Tele2 aanbiedt lijkt me voor mij de beste keus (max. 100/30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Gadgeteer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Postcodecheck op Telfort geeft aan dat ik max. 80/8 kan bestellen. Voor mij is 80 down misschien zelfs genoeg, echter een up van 8 is wel heel erg 2012.

De snelheid die Tele2 aanbiedt lijkt me voor mij de beste keus (max. 100/30).
Bij mij zegt hij ook 80/8 als ik nu de postcodecheck invul op de Telfort site. Ik trek toch echt 100/30 naar binnen met dat 80/8 pakket ;) ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"

Wat de providers zeggen is minder interessant, wat op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search is het belangrijkste. Dat is van KPN en geeft aan wat de technische max. snelheid is van je lijn. Omdat XS4ALL, Telfort e.d. allemaal de infrastructuur van KPN gebruiken tegenwoordig met VVDSL is het alleen maar een ander naampje wat eraan hangt. Als er op die site staat dat je 100Mbit/s VDSL2 kunt halen dan zal je waarschijnlijk ook gewoon 100/30 binnenkrijgen.

[ Voor 102% gewijzigd door ThinkPad op 17-10-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 05:39:
Hier is sinds kort vvdsl geleverd, maar ik kwam niet verder dan 99Mb/s op het modem.

[afbeelding]
Even afwachten of de lijn nog omhoog gaat in snelheid, of misschien een ander modem eraan hangen die vvdsl aankan. Maar dat is een stapje verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HvanderT schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Even afwachten of de lijn nog omhoog gaat in snelheid, of misschien een ander modem eraan hangen die vvdsl aankan. Maar dat is een stapje verder :P
Ik zag dat voor sommige RJ11 kabels CCA wordt gebruikt.

Zou dit veel invloed hebben op de kwaliteit van de verbinding of is het verwaarloosbaar?

Ik heb de geleverde RJ11 kabel gebruikt, maar ik weet niet of die dus volkoper of CCA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Dat is verwaarloosbaar. Ik heb op een andere aansluiting platte kabel moeten gebruiken van 2 meter en er is geen verschil met een standaard kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 05:39:

[afbeelding]
Bij meerdere VVDSL2 lijnen gezien dat de snelheid soms wel 10/15 mbit per keer herstarten scheelt. Hoe hoger de snelheid hoe hoger het verschil soms kan zijn lijkt het wel :X aan de andere kant, VVDSL2 wijzigt dynamisch de snelheid aan de kwaliteit van de lijn terwijl er sync is, dus het kan nog wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:51

NSG

Je weet niks!

Ik ben niet zo vaak meer op dit adres, maar merkte al een tijdje dat de torrents steeds sneller gingen, inmiddels zelfs meer dan verdubbeld en dat allemaal zonder aankondiging :)
Ze mogen ook wel stiekem pair bonding activeren, haha.
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58061df4caf2c/58061df4c73b3-t2.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 10-09 12:50
Flappie schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:57:
[...]

Oh ja zeker wel. Dan heb je de Davolink helemaal niet meer nodig. Je kunt gewoon de instellingen in de Speedtouch zetten. Je Speedtouch is dan modem en router :)

De instellingen voor Tele2 ADSL vindt je hier
Ben wel heel benieuwd of dit nog mogelijk is. Zelf heb ik een Netgear R7000. De modem van Tele2 vind ik helemaal niks. Bereik is echt super slecht.

Zou geweldig zijn als ik die er tussen uit kan halen.

Iemand hier mee ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Cobraa schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Ben wel heel benieuwd of dit nog mogelijk is. Zelf heb ik een Netgear R7000. De modem van Tele2 vind ik helemaal niks. Bereik is echt super slecht.

Zou geweldig zijn als ik die er tussen uit kan halen.

Iemand hier mee ervaring mee?
Welk modem heb je nu?
Die Netgear is alleen een router zonder modem. Dus die kan je niet direct aansluiten op je telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Een pricewatch: Asus DSL-AC68U zou wellicht wel kunnen, die heeft ook een VDSL2 modem aan boord. Maar of dat ook gaat werken met een Tele2-lijn durf ik niet te zeggen. Proberen en terugsturen als het niet werkt?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 20-10-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Laatst online: 10-09 12:50
cornfed99111 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:01:
[...]

Welk modem heb je nu?
Die Netgear is alleen een router zonder modem. Dus die kan je niet direct aansluiten op je telefoonlijn.
Sucks... Heb een technicolor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als je aangesloten bent op een KPN buitenring straatkast met alleen internet, moet je eens kijken in de welkomstbrief. Daar moet een login staan die het mogelijk maakt om een eigen modem te installeren in plaats van de Technicolor. Je moet op zoek naar een modem dat geschikt is voor Vectored VDSL2.
Heb je ook telefonie en/of TV, dan ben je verplicht de Technicolor gebruiken. Je kan dan niet zonder.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 21-10-2016 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mumsel schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:44:
4. Vul bij username de gebruikersnaam onder het kopje "Inloggegevens MijnTele2" uit de welkomstbrief in met daarachter @tele2.nl dus bijvoorbeeld d.jansen@tele2.nl, vul bij wachtwoord het wachtwoord ook uit de brief. Dit was in mijn geval een combinatie van hoofdletters, kleine letters en cijfers.
cornfed99111 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:12:
moet je eens kijken in de welkomstbrief.
ThinkPadd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:14:
Nieuwe VDSL-klanten krijgen die tegenwoordig in de welkomstbrief
Heb tele2 (internet only) voor iemand besteld en wil met een FB7360 gaan werken.

Enig idee wanneer je deze welkomstbrief krijgt en of iedereen die krijgt?

Wat gebeurt er als je je ww van mijn tele2 veranderd?

Even wat personen gequote ivm notificatie :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De welkomstbrief krijg je na afloop van je herroepingstermijn, als het goed is.

Als het wachtwoord verandert van 'Mijn Tele2', dan is die anders dan het vorige wachtwoord. ;)
Maar wat bedoel je precies daarmee? Dat wachtwoord is niet hetzelfde als je netwerk wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

cornfed99111 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:39:
De welkomstbrief krijg je na afloop van je herroepingstermijn, als het goed is.

Als het wachtwoord verandert van 'Mijn Tele2', dan is die anders dan het vorige wachtwoord. ;)
Maar wat bedoel je precies daarmee? Dat wachtwoord is niet hetzelfde als je netwerk wachtwoord.
Ok, dan klopt het dat ik die nog niet heb gezien...

Dat het ww veranderd snap ik :), maar ik dacht dat in de welkomstbrief je ww stond van mijn tele2, als je dan dat ww veranderd, moet je dan ook een ander ww in je FB stoppen, of blijft dat het oorspronkelijk uitgegeven ww.

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 27-10-2016 10:47 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Het netwerklogin is niet gelijk aan je 'Mijn Tele2' / Mailserver login. Was het maar zo gemakkelijk.
Je krijgt overigens alleen die netwerkgegevens als je aangesloten wordt op een KPN buitenring.
Bij andere aansluitingen van Tele2 zelf niet. Glasvezel is onbekend hoe het daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is dat ergens te checken of je op een kpn buitenring komt?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
albino71 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:58:
Is dat ergens te checken of je op een kpn buitenring komt?
Ja, op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ staan dan meerdere distributiepunten. Als je op de centrale zit dan zie je maar één distributiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dit zegt fourstack, waar kan ik dat aan zien dan? Ptn? Centrale dus dan, en geen buitenring?

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/e0a918535665488daf6bf2f5b6a3070f.png

[ Voor 12% gewijzigd door albino71 op 27-10-2016 11:10 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Damn, dat is balen, want dan kan ik dus niet de eigen Fritzbox gebruiken?

Kan ik in de technicolor zelf een ander SIP account toevoegen?

Bedankt voor jullie reacties btw! :)

[ Voor 37% gewijzigd door albino71 op 27-10-2016 11:18 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik zou even afwachten met wat je precies voor een modem en aansluiting gaat krijgen .
En dan pas plannen maken.

Feit is dat je met Tele2 apparatuur geen admin account hebt.
Je kan daar dus alleen minimale instellingen plegen met een user account. Geen SIP dus.

In het uiterste geval kan je het Tele2 modem gebruiken als een gateway en de Fritz daarachter alle andere verkeer laten afhandelen. Dat is altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben er zojuist achtergekomen dat ze in mijn appartementencomplex prutbekabeling zit (is waarschijnlijk ooit 40jaar geleden aangelegd en niets meer vernieuwd). Ik woonde eerst op de 3de verdieping en haalde een snelheid van ongeveer 50/6Mbit/s (ik heb een 50/5 abo). Nu zit ik op de 6de verdieping en is de snelheid gedaald naar 33/3Mbit/s. Ik vrees dat ik daar niets aan kan laten doen.

Het "grappige" is dat ik in de overbruggingsperiode een paar weken internet had via de wifi van mijn ex-buurvrouw (heeft ook Tele2 50/5) en ik een hogere upload haalde met 3 verdiepingen beton ertussen dan nu via de kabel/wifi.

[ Voor 23% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2016 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mumsel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23
albino71 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:17:
[...]

[...]

[...]

Heb tele2 (internet only) voor iemand besteld en wil met een FB7360 gaan werken.

Enig idee wanneer je deze welkomstbrief krijgt en of iedereen die krijgt?

Wat gebeurt er als je je ww van mijn tele2 veranderd?

Even wat personen gequote ivm notificatie :)
De brief kreeg ik een ongeveer een week voordat mijn aansluiting actief werd. Als je je wachtwoord verandert voor mijn.tele2.nl blijft het wachtwoord uit de brief werken om via de Fritzbox in te loggen. In mijn ervaring werkt dit ook als je direct op de VVDSL-centrale wordt aangesloten. Heb dit laatst bij een kennis in Bodegraven in orde gemaakt die ook direct op de centrale zat. Met glasvezel heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Vorige week de overstap gezet naar de NLEx. Reden is tweeledig; kosten en gebruikte apparatuur Tele 2.

Voor wat betreft de kosten zijn ze de afgelopen jaren toch flink wat gestegen. Nuttig dat een nieuwe partij als NLEx druk gaat zetten op de prijzen. Mijns inziens een initiatief dat steun verdient.

Als het gaat om de router en de settopbox zal het spul van NLEx allicht van een recentere datum zijn. Dat geeft risico's op kinderziektes maar ik ben graag bereid om dat risico te dragen. Overigens werd ik vrij snel na mijn toenadering tot de nieuwe isp benaderd door de huidige. Niet om een concurrerend aanbod neer te leggen maar meer om een soort van opheldering. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om op te stappen. Zo was de intonatie v betrokken Tele2 medewerker in ieder geval.

Lang leve de vrije markt!

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
peacelord schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:03:
Vorige week de overstap gezet naar de NLEx. Reden is tweeledig; kosten en gebruikte apparatuur Tele 2.

Voor wat betreft de kosten zijn ze de afgelopen jaren toch flink wat gestegen. Nuttig dat een nieuwe partij als NLEx druk gaat zetten op de prijzen. Mijns inziens een initiatief dat steun verdient.

Als het gaat om de router en de settopbox zal het spul van NLEx allicht van een recentere datum zijn. Dat geeft risico's op kinderziektes maar ik ben graag bereid om dat risico te dragen. Overigens werd ik vrij snel na mijn toenadering tot de nieuwe isp benaderd door de huidige. Niet om een concurrerend aanbod neer te leggen maar meer om een soort van opheldering. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om op te stappen. Zo was de intonatie v betrokken Tele2 medewerker in ieder geval.

Lang leve de vrije markt!
Je krijgt een Experiabox V10. Weinig kans op kinderziekten. Is gewoon het standaard KPN modem.
Idem dito voor de set-top-box. Alles van KPN.

Maar inderdaad interessante prijzen hebben ze daar. Daar krijgen ze het nog moeilijk mee bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mumsel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

De brief kreeg ik een ongeveer een week voordat mijn aansluiting actief werd. Als je je wachtwoord verandert voor mijn.tele2.nl blijft het wachtwoord uit de brief werken om via de Fritzbox in te loggen. In mijn ervaring werkt dit ook als je direct op de VVDSL-centrale wordt aangesloten. Heb dit laatst bij een kennis in Bodegraven in orde gemaakt die ook direct op de centrale zat. Met glasvezel heb ik geen ervaring.
De lijn is vandaag opgeleverd en ik heb helaas geen brief gezien. Is dat vreemd?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 09:04
//Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Skobes op 01-11-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
albino71 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

De lijn is vandaag opgeleverd en ik heb helaas geen brief gezien. Is dat vreemd?
Bij elke provider krijg je een welkomstbrief met inlogcodes/instellingen voor diverse dingen.
Dus ja, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 03:43:
[...]

Bij elke provider krijg je een welkomstbrief met inlogcodes/instellingen voor diverse dingen.
Dus ja, vreemd.
Nee hoor. Laatst ook Tele2 geïnstalleerd bij iemand die geen brief met inlogcodes had. Specifiek voor moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 06:32:
[...]

Nee hoor. Laatst ook Tele2 geïnstalleerd bij iemand die geen brief met inlogcodes had. Specifiek voor moeten bellen.
Hoe weet je dan je inloggevens van mail en "Mijn Tele2"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:19:
[...]

Hoe weet je dan je inloggevens van mail en "Mijn Tele2"?
Door te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Zo werkt dat niet. Ook niet bij Tele2.

Je krijgt eerst een brief dat je je aangemeld hebt bij Tele2 met de voorwaarden.
Als de aansluitingsprocedure begonnen is, krijg je de welkomstbrief met alle details van je
internet aansluiting: e-mail adres, inloggcode "Mijn Tele2" en de mail instellingen.
Als je dan ook op een buitenring zit, zou daar ook de netwerklogin nog bij moeten staan.
Dat laatste is dus relatief nieuw en zeer ongebruikelijk voor Tele2.

Zat er geen welkomstbrief in de doos bij het modem?
Wellicht als mail naar je originele aanmeld-mailadres?

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 02-11-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was voor een vriendin. Het pakket bevatte een boekje waarin ik wel dacht dat de codes daar in zouden staan, echter dus niet.

Het aansluiten ging dus goed, echter de aanmelding moest voor gebeld worden. Wellicht een foutje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat vermoed ik ook.
Ik zou wel de wachtwoorden aanpassen, als dat nog niet gebeurd is.
Want het kan zijn dat die brief bij iemand anders beland is en dus nu de mail kan meelezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:35:
[...]

Dat vermoed ik ook.
Ik zou wel de wachtwoorden aanpassen, als dat nog niet gebeurd is.
Want het kan zijn dat die brief bij iemand anders beland is en dus nu de mail kan meelezen....
Dat is inderdaad een goede tip en had ik inderdaad al aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb gebeld vanochtend, omdat ik geen brief oid heb gehad. Wel wat emailverkeer, waaronder een met een tijdelijk ww.

Dat was 'm dus....het werkt! bedankt allen!

Edit: Traint in op 50/10, helemaal top. Ik weet niet hoe het met de technicolor was, niet gecheckt.

[ Voor 23% gewijzigd door albino71 op 02-11-2016 18:21 ]

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Bij Tele2 wordt nu bij de (V)VDSL abo's een nieuw modem geleverd, namelijk de ZTE Experiabox V10 net zoals KPN momenteel levert.

Zie de PDF die bij ZTE Modem staat
https://www.tele2.nl/klan...net/internet-installeren/

En bevestiging op het Tele2 Forum: https://forum.tele2.nl/va...23/index1.html#post363023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat is nogal een upgrade _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nou ja, eerst maar eens afwachten welke firmware erop zit.
Want Tele2 heeft er een handje in met dingen aanpassen naar eigen inzicht.

Qua hardware wel een goede upgrade. Een stuk moderner dan de Comtrend of Technicolor.
En je leest best veel goede verhalen over de performance van het apparaat.

EDIT:

Heeft de 'normale' V10 wel admin toegang?
Want ik lees in de handleiding al over de standaard Tele2 user/user inlog.

EDIT 2:

Schijnt inderdaad standaard admin te zijn op de KPN versie.
Ben benieuwd naar de Tele2 versie.

[ Voor 28% gewijzigd door cornfed99111 op 03-11-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
balen, zit net 2 maanden met dat domme technicolor ding. Die gebruik ik niet eens, heb maar een repeater erbij gekocht die wel fatsoenlijk bereik + 5Ghz AC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Waah schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:38:
balen, zit net 2 maanden met dat domme technicolor ding. Die gebruik ik niet eens, heb maar een repeater erbij gekocht die wel fatsoenlijk bereik + 5Ghz AC heeft.
herkenbaar 8)7 ..

Gelijk een vraag, ik wil graag de DNS instellingen aanpassen die door het modem worden uitgegeven. Heb de opstelling nu zon staan, dat mijn eigen router een switch is in het eigen netwerk, waardoor ik op dat apparaat geen andere DNS servers meer kan opgeven. Heeft iemand 'n idee of het kan, en zo ja, hoe ik de DNS instellingen in het Technicolor modem kan veranderen?

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:31
robbierzz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:20:
[...]

herkenbaar 8)7 ..

Gelijk een vraag, ik wil graag de DNS instellingen aanpassen die door het modem worden uitgegeven. Heb de opstelling nu zon staan, dat mijn eigen router een switch is in het eigen netwerk, waardoor ik op dat apparaat geen andere DNS servers meer kan opgeven. Heeft iemand 'n idee of het kan, en zo ja, hoe ik de DNS instellingen in het Technicolor modem kan veranderen?
Dit kan niet ding is helemaal dicht gespijkerd enige optie die je hebt is een eigen router er achter hangen in soort van dmz............
Home Network --> Devices --> Assign the public IP address of a connection to a device --> dan je router selecteren en dan zou het moeten werken....
Je router krijgt dan het ip van buiten + een subnet 255.255.0.0
Mijn eigen router staat in hop2 dus 192.168.2.x met een subnet 255.255.255.0 + eigen dns instellingen en de eerste router blijft daardoor bereikbaar op de 192.168.1.1

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan1986 op 04-11-2016 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Prolution schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:43:
Bij Tele2 wordt nu bij de (V)VDSL abo's een nieuw modem geleverd, namelijk de ZTE Experiabox V10 net zoals KPN momenteel levert.

En bevestiging op het Tele2 Forum: https://forum.tele2.nl/va...23/index1.html#post363023
Behalve de nieuwe modem, zit er nog meer in het vat:

https://www.tele2.nl/tvtesten/

Heb zelf via-via de nieuwe interface al gezien en gebruikt, ikzelf vind het een verademing t.o.v. de huidige interface. Kan het iedereen aanraden. Zal kijken of ik al wat foto's mag plaatsen van hoe het eruit ziet (denk het niet overigens), maar kan je dus aanraden om je hiervoor aan te melden. Heb nog niet gehoord wat de testperiode is, maar dat zul je wel horen als je je aanmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamSogeking
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08-2018
SkyFlyer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:42:
[...]

Behalve de nieuwe modem, zit er nog meer in het vat:

https://www.tele2.nl/tvtesten/

Heb zelf via-via de nieuwe interface al gezien en gebruikt, ikzelf vind het een verademing t.o.v. de huidige interface. Kan het iedereen aanraden. Zal kijken of ik al wat foto's mag plaatsen van hoe het eruit ziet (denk het niet overigens), maar kan je dus aanraden om je hiervoor aan te melden. Heb nog niet gehoord wat de testperiode is, maar dat zul je wel horen als je je aanmeld.
Leuk! Ik heb me aangemeld! _/-\o_

- Sogeking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 10:16
Zou het kunnen zijn dat ze een dealtje hebben gesloten met KPN(-Wholesale)?
Aangezien ook NL-EX het V10 modem aan gaat bieden en er nu ook een nieuw Tele2 itv menu komt?
Misschien gaan ze ook over op de Arcadyan ontvangers? (hoop het zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik zit al weer een paar jaar bij T2 en heb al wat dieptepuntjes mee gemaakt, gisteren was er weer een tragisch dieptepunt bij T2.
De oude modem functioneerde prima (op het wifi gedeelte na, want dat is gewoon RUK (waar ik gelukkig wel voor gecompenseerd ben)), moest T2 mij weer een nieuwe modem in de maag splitsen (niet omdat het moet, maar (kennelijk) omdat het kan!).
Oke, dat moest met uiteraard met veel trom geroffel aangekondigd worden met de nodige e-mails en smsjes (niet omdat het moet, maar (kennelijk) omdat het kan!), de modem ruim 2 weken eerder ontvangen (niet omdat het moet, maar (kennelijk) omdat het kan!), dan de over zettings datum, dus alles netjes aangesloten, en ja hoor het werkte!
Op de dag dat (4 november) het over gezet werd, ook nog een smsje gehad (niet omdat het moet, maar (kennelijk) omdat het kan!) is de verbinding diep triest.
Jaren 48 down en 15 up ben ik op eens gezakt van 30mb en 3mb up, en dat allemaal ZONDER enige vorm van bijbetaling!! (niet omdat het moet, maar (kennelijk) omdat het kan!)
T2 zegt dat ik over ge switcht ben van oude naar nieuwe centrale, de nieuwe (stabiele zegt men) lijn moet zich automatisch beetje bij beetje de komende 2 weken "opregelen" naar de max snelheid wat deze lijn kan "hebben".
Hebben meer mensen ervaring met dit antwoord van T2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

Je lijn is zich aan het intrainen, bekend iets en klopt inderdaad. De komende tijd zul je merken dat de snelheid omhoog gaat. Reset je modem niet, zet het niet uit etc. Dit zorgt allemaal maar voor verstoringen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
Vertel eerst een welk abonnement je exact hebt, welk modem je hebt ontvangen en welke snelheden je ziet als je je postcode invult op KPN Fourstack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Balance schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:58:
[...]

Vertel eerst een welk abonnement je exact hebt, welk modem je hebt ontvangen en welke snelheden je ziet als je je postcode invult op KPN Fourstack.
T2 internet basic tot 50 mb
laatste test resultaten Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/29qjofk.png
Fourstack resultaat Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wbuy5u.png

[ Voor 3% gewijzigd door pawarana op 05-11-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik vermoed dat Tele2 gewoon een foutje heeft gemaakt. Gooi dit eens naar hun klanten service en het wordt vast gefixt.
vr6-only schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:49:
Je lijn is zich aan het intrainen, bekend iets en klopt inderdaad. De komende tijd zul je merken dat de snelheid omhoog gaat. Reset je modem niet, zet het niet uit etc. Dit zorgt allemaal maar voor verstoringen.
Dat hoort toch niet zo lang te duren? Ik dacht altijd dat een kwestie van minuten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

Balance schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:57:

[...]

Dat hoort toch niet zo lang te duren? Ik dacht altijd dat een kwestie van minuten was.
Bij mijn neef duurde het 6 dagen alvorens hij de volle 100 Mbit had. Begon eerst rond de 70 en zich langzaamaan omhoog te krikken. Volgens Breedbandwinkel is de afstand tot de straatkast 208 meter.

Zelf geen ervaring met VDSL en weet dus niet of dat normaal is.

[ Voor 59% gewijzigd door vr6-only op 06-11-2016 00:19 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Check, ik heb me even ingelezen en het heeft met Dynamic Line Management (DLM) te maken. Het kan dus inderdaad zijn dat het een aantal dagen tot een week duurt voor dat een ADSL (hoe VDSL werkt weet ik niet) lijn op de maximale snelheid zit. Het komt erop neer dat DLM de performance over een of twee dagen meet, en aan de hand van die resultaten kijkt of je naar een hogere of lagere snelheidsklasse (met bijbehorende foutmarge) kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Prolution schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:43:

Dat is wel interessant :) Maar eens vragen of ze het modem om willen ruilen als mijn contract afloopt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Dat is zeker een interessant modem. Ik heb het genoegen om hem al in gebruik te hebben.

De ZTE H369A is het. En een flink voordeel is dat de 2.4GHz én 5GHz gelijktijdig hun signaal kunnen uit zenden. De ZTE kiest zelf welke devices van welk netwerk gebruik zullen maken, top geregeld dus!

Op zich is de interface vrij eenvoudig voor ons als user, maar bijvoorbeeld de kenners kunnen ook de DHCP uit zetten om maar wat te noemen.

Een verslag van mijn bevindingen staat hier:
https://forum.tele2.nl/ti...ualband-modem-tele2-60489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Verschillende kleuren lampjes bij de poorten _/-\o_.

Verder 3x3 MIMO op de 5 GHz band, best een prima modem!

Enig idee hoe je dit modem als bestaande klant kan krijgen? (100/30 Internet Extra abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat aparte RJ11 Y kabeltje is inderdaad voor pair bonding.
De ZTE is daarvoor geschikt. Zie L1 en L2 LED bij de DSL poort.

Hoe zit het met port forwarden? Daar zullen we veel vragen over langs zien komen.
Ik zie een 'assign public ip' staan. Dat zal wel de DMZ zijn.

Als je het interessant vindt, kan je hier zien hoe de originele ZTE firmware eruit ziet.

http://setuprouter.com/router/zte/h369a/screenshots.htm

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 06-11-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Tele2 is trouwens best wat duurder geworden! Toen ik in juni m'n Internet Extra (100/30) abonnement afsloot betaalde ik €10 aansluitkosten, de eerste drie maanden €10 en daarna €28. Nu zijn de aansluitkosten €25 en betaal je meteen €28. In het eerste jaar betaalde je eerst €292 en nu €361.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De aansluitkosten kun je sowieso wel kwijtspelen als je via www.cashbackxl.nl ofzo het abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

*schop*
Iedereen de update ontvangen voor TV?
Ik ben er blij mee, eindelijk een "terug naar de vorige zender knop" en fancy ( goede) styling/indeling.
Had net een nieuwe 48" aan de muur toen de update 1 dag later kwam.

Iemand enig idee of en wanneer Tele2 met bundel korting komt? ( thuis en mobiel )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Humma Kavula schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:05:
*schop*
Ik ben er blij mee, eindelijk een "terug naar de vorige zender knop" en fancy ( goede) styling/indeling.

Iemand enig idee of en wanneer Tele2 met bundel korting komt? ( thuis en mobiel )
Nog geen update, en kan alleen rtl4 bekijken. Kan bij veek apparaten in het netwerk niet en port forwarding kun je instellen maar doet vervolgens niets. En online gamen lukt ook al niet... Tenzij ik een VPN conect.

Klap op de vuurpijl is dat het ook nog wisselt. Soms werkt alles prima, en soms werk niks.

Maar krijg een nieuw modem (heb nu de 789) en daarbij blijft de powerled rood branden. Dus hoop dat het daarmee te maken heeft. Anders wordt het nog een lange 8 maanden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 05-02-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistig
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
Humma Kavula schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:05:
*schop*

Ja, hier ok die ***** update gekregen, staan nu 100 zenders tussen waar ik geen abbo voor heb en dus alleen een melding te zien krijg. Wat mij betreft had het niet gehoeven.

Workarond: Moet nu eerst favo's toevoegen en dan met de blauwe knop kan ik dan die 100 zenders overslaan.
Wil je naar de radiozenders mag ik gaan zoeken in de 900 serie's.

Bedieningsgemak is dus verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Kan iemand die ook het Technicolor tg789bvn Modem heeft iets voor mij checken?
Welke kleur brand het power-lampje bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
Bij mij brand hij niet. (alleen aan het begin even rood volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Arjan1986 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:54:
Bij mij brand hij niet. (alleen aan het begin even rood volgens mij)
Het power-lampje brand niet? Dat heb ik nog nooit gezien bij welk appataat ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
Afbeelding

Wil je voortaan thumbnails van je afbeeldingen maken? Dit plaatje is echt te groot

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

me schoonvader kreeg de update van de tv vanmorgen.
toen werd er gevraagd om een kinderslot en paycode.
Hij heeft hem dus weer uitgezet en ik mag er vanavond naar kijken.

Hij heeft alleen nog zo'n meodem uit 2008 staan (zwart rechtopstaand met een antene aan de achterkant) volgens mij is dit een adsl modem?
Hij gaat volgende week over op vvdsl maar de klantenservice zei dat ie geen nieuw modem hoeft?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthaxx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 17:45
Jammer dat Telfort zo moeilijk doet om mijn Experiabox v8 te vervangen met een v10.

"Wij geven niet zomaar modems uit" krijg ik als reactie. Betalen voor 100mbit internet en dan een modem leveren waarbij je draadloos maar 1/4 van de snelheid haalt.

Lever dan helemaal geen modem en geef korting op het abonnement. Ik koop mijn eigen modem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
darthaxx schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:32:
Jammer dat Telfort zo moeilijk doet om mijn Experiabox v8 te vervangen met een v10.

"Wij geven niet zomaar modems uit" krijg ik als reactie. Betalen voor 100mbit internet en dan een modem leveren waarbij je draadloos maar 1/4 van de snelheid haalt.

Lever dan helemaal geen modem en geef korting op het abonnement. Ik koop mijn eigen modem wel.
En dit post je in het Tele2 topic omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
Waah schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:54:
Kan iemand die ook het Technicolor tg789bvn Modem heeft iets voor mij checken?
Welke kleur brand het power-lampje bij jullie?
Het powerlampje brand rood tijdens het opstarten en wordt groen als dat gedaan is en gereed voor gebruik.
De grap is als je de interne wifi hebt uitgezet dan is de powerled ook uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geradus
chucky666 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:39:
me schoonvader kreeg de update van de tv vanmorgen.
toen werd er gevraagd om een kinderslot en paycode.
Hij heeft hem dus weer uitgezet en ik mag er vanavond naar kijken.

Hij heeft alleen nog zo'n meodem uit 2008 staan (zwart rechtopstaand met een antene aan de achterkant) volgens mij is dit een adsl modem?
Hij gaat volgende week over op vvdsl maar de klantenservice zei dat ie geen nieuw modem hoeft?
Dat is nog de Davolink en die wordt vrijwel zeker vervangen bij een ander abonnement zoals VDSL.
Krijgt waarschijnlijk de Technicolor en met een beetje geluk de ZTE in huis.
Die oude Davolink hoeft ook niet meer retour gestuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Geradus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:26:
[...]

Het powerlampje brand rood tijdens het opstarten en wordt groen als dat gedaan is en gereed voor gebruik.
Dat dacht ik al. Mijn technicolor blijft rood branden. Heb al een nieuwe gekregen maar ook die blijft rood branden na opstarten.

Heel bijzonder. Met allerlei kunstgrepen het nu wel voor elkaar gekregen maar aangezien ze het niet kunnen oplossen ben ik zsm weg bij Tele2.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 13-02-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
Je maakt me wel nieuwsgierig met welke kunstgrepen je dat voor elkaar hebt gekregen.

Want een rode powerled betekend dat er geen verbinding is met het internet.

En dat kan vele oorzaken hebben. Van een brakke telefoonkabel, van modem naar ISRA, tot een niet goed werkend ISRA punt zelf. En verder naar de straatkast en centrale toe.

Heb je al eens een lijnmeting laten doen? Wat geeft je modem aan bij up en down?

Je kunt naar een andere provider gaan maar die lijn wordt er niet anders door, het blijven dezelfde draadjes, behalve als je naar de kabel gaat.

Het lijkt me eerder toe dat er een probleem is in de bij jou aanwezige infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Geradus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:57:
Je maakt me wel nieuwsgierig met welke kunstgrepen je dat voor elkaar hebt gekregen.

En dat kan vele oorzaken hebben. Van een brakke telefoonkabel, van modem naar ISRA, tot een niet goed werkend ISRA punt zelf. En verder naar de straatkast en centrale toe.

Heb je al eens een lijnmeting laten doen? Wat geeft je modem aan bij up en down?

Je kunt naar een andere provider gaan maar die lijn wordt er niet anders door, het blijven dezelfde draadjes, behalve als je naar de kabel gaat.

Het lijkt me eerder toe dat er een probleem is in de bij jou aanwezige infrastructuur.
Blijkbaar geeft die powerled dat dus niet aan. Internet wordt volgens mij gewoon weergegeven door de wereldbol. Niet door de powerled, die is voor algemene status over het algemeen. Als die rood knippert heb je geen verbinding idd. Maar mijn brand continu.

Heb al een test laten doen door tele2, alles lijkt prima. Up/Downstream zijn 30/105 Mbps dus dat is ook prima. Heb nu het router achter het modem gezet en die direct het IP gegeven van de buitenlijn (dat kan met het technicolor-modem) en alle poorten open gezet naar de router. De router regelt dan de rest eigenlijk, en het modem geeft alles door.

Dat instellen was nogal hit-n-miss. Maar uiteindelijk is het met behulp van wat Tweakers wel gelukt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
Geradus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:26:
[...]

Vandaar dat verklaart waarom die van mij uit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

never mind...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Geradus schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:57:

Nog even een update. Direct te horen gekregen van de klachtenlijn van Tele2:
Een rood brandend powerlampje betekend dat 1 van je diensten niet is aangesloten.
En dat klopt bij mij, want ik heb inc telefonie, maar dat gebruik ik niet.
Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2