Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08
Weet iemand of tele 2 tegenwoordig ook routed iptv aanbied ? Of is het nog steeds bridged ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53
Ik ben sinds kort klant bij Tele2 en heb een vreemd probleem. Als ik in de settopbox instel dat ik graag de interface als 1080p wil hebben, vult hij niet het volledig beeld met de tv stream. De interface gebruikt wel de volle 1920x1080, alleen de tv-stream is rondom 1cm kleiner.
Zet ik de interface op 720p, vult hij wel volledig beeld met de tv stream..
Hebben meer mensen hier last van? Vind het nogal vaag en vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

*Kick*

Nadat ik een sms kreeg dat ze prijs weer gaan verhogen maar eens gebeld met de klantenservice om te vragen of ik gewoon via een andere provider kon opzeggen aangezien mijn contract officieel nog niet afloopt.
Uiteraard de vraag waar ik heen wil gaan: NLE natuurlijk.

Meestal ben ik niet zo van de inpalm deals die je dan krijgt maar ik moet zeggen, ik ben toch gebleven :D

Internet en TV basis, eerste 6 maanden €27,-. daarna €32,- en de eerste 3 maanden Ziggo sport gratis. En ik hoef niks opnieuw in te stellen, is ook wat waard.

Dus voor de mensen die willen overstappen, bel ze ff ;)

edit
Dit is wel met het 50Mb pakket maar die heb ik nu ook en met NLE zou ik een whopping 60Mb halen volgens de check dus de 100Mb van NLE was irrelevant evenals de wifi repeater, ik heb al overal wifi.

edit2
Hou er wel rekening mee dat dit aanbod voor 1 jaar geldt en dat je gewoon verlengt!
Dus als je nu bv 3 maanden onderweg bent in je contract zal je dus alsnog 9 maanden het volle pond betalen a €43,- per maand.
Neem dit mee in je overweging en confronteer ze ermee, allicht kan je nog langer korting krijgen.
In mijn geval is het maar 16 dagen dus ik heb het er niet over gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door Humma Kavula op 31-05-2017 22:17 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:02
Ik ook gebeld om op te zeggen kreeg dit aanbod
https://www.dropbox.com/s..._20170531-200823.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Vandaar dat het zo druk was met opzeggen.

Maar ook al krijg ik dat aanbod... Ik ga toch. Brak WiFi modem waarbij je veel niet kan instellen en 100mbit vind ik meer waard. En weer een muziekzender is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29

CodeIT

Code IT

Ik ga in plaats van de nieuwe prijs van 37 euro per maand, 30 euro per maand betalen gedurende de gehele contractperiode en erna.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1hziyDBsrrd3MkDB0sCtxSmv/full.png
Het kan dus zeker lonen om even te bellen.

[ Voor 100% gewijzigd door CodeIT op 06-06-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Ik kreeg hier het volgende aanbod:
50Mbit--> 100Mbit + bellen basis + tv light
Eerste 6 maanden 29 euro, daarna 33 euro.

Op zich een leuke deal tov de standaardprijs, maar ik ga niet op de actie in. NLE is toch nog goedkoper in dat geval + cashback + gratis wifi-extender (komt in de tuin) + meer zenders in het basispakket + beter modem.

Verder wel tevreden geweest over Tele2 dus daar ligt het niet aan. Voor mobiel ga ik nu wel weer naar Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb tot op heden nog steeds geen sms, e-mail of brief van Tele2 gekregen over de prijsverhoging. Nu kan ik natuurlijk zeggen: niets vernomen dus geen prijsverhoging. Maar dan sturen ze waarschijnlijk alsnog een brief met de verhoging per een andere datum.
Zodoende dus maar eens gebeld en gevraagd of de verhoging ook voor mij van toepassing is aangezien ik niets vernomen heb. "Even kijken meneer, we kunnen u een jaar lang dezelfde prijs aanbieden als die u nu al betaalt voor het internet abonnement. Zodoende heeft u dan geen prijsverhoging de komende 12 maanden."
Aangezien het nog wel maanden/meer dan een jaar gaat duren voor KPN met VVDSL vanuit de wijkcentrales gaat komen, zit ik met mijn 50 mbit abonnement goed bij Tele2 op dit moment dus maar op het aanbod ingegaan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:49
slaay schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:18:
Ik heb tot op heden nog steeds geen sms, e-mail of brief van Tele2 gekregen over de prijsverhoging. Nu kan ik natuurlijk zeggen: niets vernomen dus geen prijsverhoging. Maar dan sturen ze waarschijnlijk alsnog een brief met de verhoging per een andere datum.
Zodoende dus maar eens gebeld en gevraagd of de verhoging ook voor mij van toepassing is aangezien ik niets vernomen heb. "Even kijken meneer, we kunnen u een jaar lang dezelfde prijs aanbieden als die u nu al betaalt voor het internet abonnement. Zodoende heeft u dan geen prijsverhoging de komende 12 maanden."
Aangezien het nog wel maanden/meer dan een jaar gaat duren voor KPN met VVDSL vanuit de wijkcentrales gaat komen, zit ik met mijn 50 mbit abonnement goed bij Tele2 op dit moment dus maar op het aanbod ingegaan.
Zelfde situatie hier, geen mail/sms of wat dan ook. Ik neem echter ook enkel internet 50mbit af van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Lightning89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Zelfde situatie hier, geen mail/sms of wat dan ook. Ik neem echter ook enkel internet 50mbit af van ze.
Dan kun je je beroepen op het feit dat ze je niet geïnformeerd hebben over de wijziging:
https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

Maar.. ze zullen je dan die 2-3 euro compenseren en vervolgens alsnog een brief sturen over de prijswijziging.
Waarmee je dus niks opschiet uiteindelijk (behalve die 2-3 euro en een hoop ellende van mailen/bellen/etc).

Kortom, even bellen en aangeven dat je niets vernomen hebt loont dus meer in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
slaay schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:03:
[...]

Dan kun je je beroepen op het feit dat ze je niet geïnformeerd hebben over de wijziging:
https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

Maar.. ze zullen je dan die 2-3 euro compenseren en vervolgens alsnog een brief sturen over de prijswijziging.
Waarmee je dus niks opschiet uiteindelijk (behalve die 2-3 euro en een hoop ellende van mailen/bellen/etc).

Kortom, even bellen en aangeven dat je niets vernomen hebt loont dus meer in ieder geval!
Alsof we het over de duivel hebben, ik heb zojuist een mailtje ontvangen met een verhoging van 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Lightning89 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:50:
[...]

Alsof we het over de duivel hebben, ik heb zojuist een mailtje ontvangen met een verhoging van 2 euro.
Hier net ook ontvangen! De datum van 30 juni 2017 mag dus sowieso niet, aangezien ze minimaal een maand van te voren een wijziging aan het abonnement moeten doorgeven.
Maar wel vreemd dat ze nu pas een e-mail sturen, terwijl het al geruime tijd bekend is en zelfs 31 mei stond het al op de FP van tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:52
Ik kreeg ook een maand geleden de beoogde verhoging voor m'n kiezen, en had net als degenen hiervoor even op een avond gebeld met de vraag om de opzegging in gang te zetten. Ook ik kreeg een aanbod, wat uiteindelijk voor mij op €0,50 verschil per maand zou uitkomen. Voor zo'n beperkt verschil ga ik niet overstappen ;) . Het volgende aanbod kreeg ik;

- Bellen basis, á €0,00 (is alleen een aansluiting, gebruik betaal ik voor)
- Internet Extra á €25,- (dus die 100mbps)
- TV Basis á €10,- (eerste zes maanden 5,-)
- Opnemen á 3,-
==
Totaal: €38,- per maand, de eerste zes maanden €33,-.

Verder heb ik ook aangedrongen op het ontvangen van het nieuwe soort modem, de ZTE's, welke ik na wat 'gezeur' op het forum uiteindelijk ook nog heb mogen ontvangen. Aansluiten en gáán! Nog wel een mooi ding, mijn abonnement is ingegaan sinds gister, en loopt nu nog een jaar. Dus heb verlengd vanaf dit moment en niet pas per einddatum van het vorige contract.

Dusja, op zich niet ontevreden.. :)

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Zojuist een ZTE Modem van tele2 geinstalleerd. Signaal moet vanaf vandaag actief zijn. Kreeg ook sms vanmiddag., echter brand er geen T1 of T2 ledje, is er iets mis met mijn hoofdaansluiting? Ik heb een telefoon wand aansluiting. Dus daar zit alles wel goed. Vrees het ergste natuurlijk nu. Neem aan dat er een T1 lampje moet branden die aangeeft dat er signaal is?

[ Voor 10% gewijzigd door Marsjee op 16-06-2017 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik zou even bellen met de technische helpdesk (050-3689339). In mijn ervaring zijn ze best wel kundig, alleen niet al te snel. Ze ben ik 2 weken offline geweest vanwege een kapotte poort in de centrale. De monteur van KPN was er de volgende dag al, het deel wat Tele2 moest doen (de poort vervangen of de lijn om prikken) duurde vervolgens een stuk langer. Gelukkig is er mobiel internet, echt vervelend werd het gelukkig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Heineken schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:06:
Ik zou even bellen met de technische helpdesk (050-3689339). In mijn ervaring zijn ze best wel kundig, alleen niet al te snel. Ze ben ik 2 weken offline geweest vanwege een kapotte poort in de centrale. De monteur van KPN was er de volgende dag al, het deel wat Tele2 moest doen (de poort vervangen of de lijn om prikken) duurde vervolgens een stuk langer. Gelukkig is er mobiel internet, echt vervelend werd het gelukkig niet.
Vanmorgen gebeld, en vanmiddag om 4uur is het opgelost bij mij thuis. Blijkbaar moest ik de 2e aansluiting gebruiken, maar die moest eerst apart aangesloten worden achter het plastic plaatje. Ik heb deze wel open gehad, maar niet gezien dat er nog een ander ader-paar lag.. en ook niet aan gedacht dat dit het probleem. kon zijn. Weer iets geleerd iig. Best goede service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
(jarig!)
Heb vandaag ook met Tele2 gebeld.
Kwam er (voor ik belde) achter dat deze maand m'n jaarcontract ook verloopt, dus uberhaubt was het noodzaak om weer te bellen.
Ik heb nu Internet Basis van € 25, dat naar € 27 zou gaan.
In eerste instantie boden ze € 25, maar dat heb ik binnen een paar tellen naar € 22 gekregen (prijs Internet Light).
Ik ben weer tevreden voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
dirkie schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:59:
[...]
Sorry voor de late reactie, ivm drukte heb ik het een tijdje laten liggen...

Ik ben wel wat stapjes verder gekomen, namelijk dat ik de FB in het IPTV VLAN (34) online krijg. Daarnaast start de STB ook gewoon op, kan het de provisioning server oid bereiken en kan ik unicast zaken (gemist, HBO) gewoon kijken. Helaas heb ik multicast (dus live tv) nog niet aan de praat kunnen krijgen.
[...]
Heb je dit nog werkend kunnen krijgen eigenlijk? Ik zit nu prima bij NLEx (waarbij het kwestie is van VLAN4 doorzetten naar settopbox om bridged IPTV te hebben) maar ben wel benieuwd of het je nog gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb op dit moment bij Tele2 een Internet Light ADSL abonnement. Hier haal ik max. 8 à 9 Mbit mee.

Ik zit in een jaren '30 woonwijk in Utrecht en vermoed dat de snelheid niet zozeer aan Tele2 ligt, maar aan de koperen infrastructuur. Hoe kan ik checken wat de maximum snelheid is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Laatst online: 20:28
cerberusss schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:29:
Ik heb op dit moment bij Tele2 een Internet Light ADSL abonnement. Hier haal ik max. 8 à 9 Mbit mee.

Ik zit in een jaren '30 woonwijk in Utrecht en vermoed dat de snelheid niet zozeer aan Tele2 ligt, maar aan de koperen infrastructuur. Hoe kan ik checken wat de maximum snelheid is?
O.a. via deze link...
En hier ook.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Je hebt 2x dezelfde link gepost :) maar toch bedankt! Er is heel wat meer mogelijk. Ik wil graag de vaste lasten laag houden, maar het begint irritant te worden als VL niet eens het journaal kan kijken. Misschien toch maar upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Heb even gecheckt, en zie dat bij mij bonded 216 is, maar ik WEET dat dit huis, maar 1 koperpaar heeft, heb ik een mogelijkheid om gratisss een 2e aderpaar te laten leggen? Lijkt mij onwaarschijnlijk, zelfs betaald lijkt me het van niet...

Iemand een mening waarom ze ook de bonded snelheid op mijn adres erbij vernoemen, vroeger was dat niet zo, ik heb die site jaar of 2 terug al gecheckt.

Wat xs4all postcodecheck meldt is dat 80 mogelijk is, maar ook 160 (dus bonding)....raarrrrr....

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 18-10-2017 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik heb nu een jaar Tele2 Internet Light en ben niet tevreden. Regelmatig ligt het internet er uit. Dan reboot ik het modem en is alles weer in orde. Of mijn vriendin zit het journaal op nos.nl te kijken, en dat gaat ineens haperen. Wederom een reboot en alles is in orde. Dit treedt zowel bekabeld als wireless op.

(Het wireless gedeelte van het modem gebruik ik niet (uitgeschakeld via de (web-)instellingen op het modem), ik heb twee goede access points, een Apple Airport Express en een oude WRT54-GL.)

Een punt van aandacht is dat ik behoorlijk torrents download. Ik heb van Tele2 de Comtrend VI-3223u gehad.

Vragen:
- Kan dat modem wellicht niet tegen bittorrent?
- Is er een nieuwe versie van het modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
cerberusss schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:10:
Vragen:
- Kan dat modem wellicht niet tegen bittorrent?
- Is er een nieuwe versie van het modem?
Je hebt al een actueel model modem. Alleen als je verbinding verandert van telefooncentrale naar wijkkast, krijg je een ander (en beter) model.

Verder is het zeker raadzaam om het aantal connecties te limiteren in het torrent programma.
Begin eerst eens met een laag aantal. Bijvoorbeeld 50.
Als dat een tijdje goed gaat, verhoog je het telkens met 50.
Je zal dan op een punt komen dat de problemen weer gaan beginnen.
Dan weet je welke waarde te veel is. Je blijft daar dus het beste onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
cornfed99111 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:22:
Verder is het zeker raadzaam om het aantal connecties te limiteren in het torrent programma.
Thanks, helemaal niet aan gedacht... meteen toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb mijn Tele2 ADSL geüpgrade (van Light > Basic, en TV er bij genomen). Nu heb ik daarbij ook een nieuw modem gekregen (ZTE, heb volgens mij nu een Thomson, maar weet ik niet zeker). In de begeleidende brief staat dat ik dit pas vanaf de 27e als mijn verbinding wordt opgeleverd kan aansluiten, maar ik vraag me af of dat niet al eerder kan, want ik heb immers als een Tele2 ADSL verbinding? Bij een nieuwe verbinding begrijp ik dat het signaal moet worden opgeleverd, maar in dit geval zou dat toch niet zo hoeven te zijn?

Ik vraag het omdat ik er de komende weken niet ben en liever alvast het nieuwe modem aansluit zodat alles meteen werkt voor de andere bewoners in huis (die ik zelf liever niet belast met die dingen aansluiten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
Keeper schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:52:
In de begeleidende brief staat dat ik dit pas vanaf de 27e als mijn verbinding wordt opgeleverd kan aansluiten, maar ik vraag me af of dat niet al eerder kan, want ik heb immers als een Tele2 ADSL verbinding?
Je krijgt toch een nieuwe verbinding, denk ik.
Het Thomson modem is bedoeld voor verbindingen op het eigen Tele2 netwerk in de nummercentrale.
Het ZTE modem is voor straatkasten bedoeld, namelijk VDSL2 met vectoring via het KPN netwerk.
Daarom kreeg je ook een aansluitdatum. Een monteur moet je lijn omzetten/aansluiten in die straatkast.

Maar je kan gerust dat nieuwe modem uittesten op je huidige lijn hoor. Gaat niet kapot.
Je zal alleen geen verbinding mee kunnen opbouwen tot je nieuwe aansluiting er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
Ik heb een raar probleem bij de internet verbinding van mijn moeder. Het tele2 modem geeft een upload aan van 1Mbit/s, en ook speedtest geven die resultaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from Tele2 Nederland (82.174.99.42)...
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Breedband Arnhem (Arnhem) [0.76 km]: 41.595 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 12.03 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 1.00 Mbit/s

Terwijl een file transfer structureel sloom blijft.
code:
1
2
# ssh moeder "dd if=/dev/ada0" | pv > /dev/null
 906KiB 0:00:10 [ 125KiB/s] [                <=>                                                                    ]

Direct van de server (bij mijn moeder) zelf:
code:
1
2
3
4
# curl --upload-file test https://transfer.sh/hello.txt  -O aap
  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current
                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
  0  100M    0     0    0  640k      0   106k  0:16:00  0:00:06  0:15:54  108k

Om de validiteit van de tweede test even vast te stellen, hetzelfde getest via mijn eigen server op een 100/100 glasvezel verbinding. Die transfer.sh moet dus 1.00 Mbit/s aankunnen.
code:
1
2
3
4
#  curl --upload-file test https://transfer.sh/hello.txt  -O aap
  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current
                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
 73  100M    0     0   73 73.5M      0  5792k  0:00:17  0:00:13  0:00:04 7838k

De modem hangt in de meterkast direct aan het KPN IRSA punt en de betreffende server zit bekabeld aangesloten. Server is een Intel Atom D525 FreeBSD machine.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
CurlyMo schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:32:
Ik heb een raar probleem bij de internet verbinding van mijn moeder.

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Type modem en type abonnement aangeven is een begin.

Had je een herstart van het modem gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
cornfed99111 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:11:
[...]
Type modem en type abonnement aangeven is een begin.
Abo: Internet Light

Modem: Comtrend 2
Had je een herstart van het modem gedaan?
Ik heb onlangs het geheel naar de meterkast verplaatst en hoopte dat dat het probleem oploste (voor direct aansluiting op ISRA). Modem is daarbij dus uit geweest. Heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@CurlyMo

Ziet eruit als een doodnormale ADSL2 verbinding met die upload.
Had je eerder andere waardes?
Hoe ver zit je vanaf de centrale? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
cornfed99111 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:45:
@CurlyMo

Ziet eruit als een doodnormale ADSL2 verbinding met die upload.
Had je eerder andere waardes?
Ik vind 100Kbit/s niet normaal. 1Mbit/s prima. Dat is dan nog niet de geadverteerde 1,5Mbit/s, maar goed genoeg. Eerdere waardes weet ik niet, mijn moeder woont er nog niet lang.
Hoe ver zit je vanaf de centrale? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Wat
    Koper
Beschikbaar
    Small green check
Distributiepunt(en)
    SDF

Wat
    FttH
Beschikbaar
    Small red cross
Distributiepunt(en)

Technologie
    Internet Snelheid
Koper/DSL
    98 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
    -

Technologie
    Internet Snelheid
Fiber
    -

Afstanden worden niet genoemd.

Volgens https://www.providercheck.nl is de afstand 1000m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@CurlyMo

Mijn oog valt steeds op die 1 Mbit/s upload van speedtest.net en die is redelijk.
Vind wel je dat 12 Mbit/s download aan de lage kant zit, voor een 1000 meter verbinding.

Blijft over je transfer probleem met ssh.
Nu ben ik geen ssh expert, maar kan het niet aan te kleine buffers liggen of mismatch block size tussen ssh en internet verbinding? Is maar een suggestie.
Voor zover ik weet is er geen aanwijzing dat een router/modem een probleem zou hebben met een ssh verbinding.

Probeer eens een SFTP verbinding uit. Ligt mij meer voor de hand om veilig bestanden over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
cornfed99111 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:05:
@CurlyMo
Blijft over je transfer probleem met ssh.
Om dat uit te sluiten heb ik ook de CURL test gedaan. Die blijft ook steken op 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
CurlyMo schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:38:
[...]

Om dat uit te sluiten heb ik ook de CURL test gedaan. Die blijft ook steken op 100k.
Maar daar hebben we niet zoveel aan, want dat is op een andere machine en op een andere verbinding.
Je bewijst alleen daar mee dat de software zelf het aan zou kunnen.

Kan je de intrainwaardes nu wel zien op het modem?
Vroeger was dat onmogelijk zonder admin toegang.
Ik ben ergens een admin login tegengekomen. Weet alleen niet of die ook geldt voor die Comtrend.

Gevonden: https://www.ifnull.org/articles/router_full_access/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
cornfed99111 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:08:
[...]
Maar daar hebben we niet zoveel aan, want dat is op een andere machine en op een andere verbinding.
Je bewijst alleen daar mee dat de software zelf het aan zou kunnen.
Die test heb ik dus zowel op mijn eigen server gedraaid als degene die bij mijn moeder ligt. Met mijn eigen test bewijs ik dat die transfer.sh site makkelijk 1Mbit/s upload aankan, en met de test bij mijn moeder dat hetzelfde commando maar 0,1Mbit/s haalt.
Kan je de intrainwaardes nu wel zien op het modem?
Vroeger was dat onmogelijk zonder admin toegang.
Ik ben ergens een admin login tegengekomen. Weet alleen niet of die ook geldt voor die Comtrend.

Gevonden: https://www.ifnull.org/articles/router_full_access/
Mijn moeder is nu op vakantie, dus kan alleen via SSH bij een server die bij haar draait, maar heb geen browsers o.i.d. Met lynx is het me niet gelukt. Daar zijn die webGUIs te uitgebreid voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@CurlyMo

Je moet via het eigen interne netwerk inloggen op die routers.
Ze zijn normaal alleen te gebruiken met een user account en die is heel beperkt qua informatie en settings.
Pas bij een admin inlog (helpldesk kan dat wel) zie je de intrainwaardes.
Vond dit nog, misschien werkt het: jixxed in "Tele2 (VSDL2)modem settings, Comtrend vervangen door Draytek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik zal als ze weer terug is van vakantie dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik ben weer een stapje verder. Ik bedacht me dat ik ook een proxy kan opzetten via SSH naar mijn moeder. Dat is gelukt en ik kan ook inloggen op de router. Na het openen van de website:
http://192.168.1.1/backupsettings.cmd?action=view

Krijg ik een XML terug met alle instellingen in de router. Eén daarvan is:
XML:
1
2
3
4
    <X_BROADCOM_COM_LoginCfg>
      <SupportPasswordHash>bla bla bla bla in base64</SupportPasswordHash>
      <UserPassword>dXNlcgA=</UserPassword>
    </X_BROADCOM_COM_LoginCfg>

Ik heb dus de SupportPasswordHash, maar ik weet ik niet wat het support account username is. De password.html pagina werkt niet en ook de updatesettings.html niet zoals beschreven op de welbekende site.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:11
Hallo allen,

Sinds een half jaar ongeveer ADSL van Tele2 met ZTE H369a modem. Dualband dus ging goed, zeker omdat het druk is op 2.4Ghz.
Nu sinds 2 of 3 weken is de 5Ghz vaak of niet zichtbaar voor devices of hij wil niet verbinding krijgen.
2.4Ghz geen probleem. Heb al kanaal gewijzigd en modem opnieuw opgestart. Maar dat lost het maar zeer tijdelijk op.
Ik heb LG G6, Nexus 7 2013 en m'n vriendin HTC One M7. Alle drie probleem.

Nou las ik dat KPN gedoe heeft met z'n Experia V10. Nu heeft mijn modem zelfde type nummer. Zou dit zelfde probleem zijn? Of heeft Tele2 andere firmware op het modem?
Ik kan verder niks vinden over dit probleem icm Tele2.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
2Swift schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:11:
Hallo allen,

Sinds een half jaar ongeveer ADSL van Tele2 met ZTE H369a modem. Dualband dus ging goed, zeker omdat het druk is op 2.4Ghz.
Nu sinds 2 of 3 weken is de 5Ghz vaak of niet zichtbaar voor devices of hij wil niet verbinding krijgen.
2.4Ghz geen probleem. Heb al kanaal gewijzigd en modem opnieuw opgestart. Maar dat lost het maar zeer tijdelijk op.
Ik heb LG G6, Nexus 7 2013 en m'n vriendin HTC One M7. Alle drie probleem.

Nou las ik dat KPN gedoe heeft met z'n Experia V10. Nu heeft mijn modem zelfde type nummer. Zou dit zelfde probleem zijn? Of heeft Tele2 andere firmware op het modem?
Ik kan verder niks vinden over dit probleem icm Tele2.

Iemand een idee?
Heb je een Chromecast?
nieuws: Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende ro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Ja, die heb ik. Maar die staat alleen aan als de tv aan staat. Als tv uit is, de chromecast ook.
Kan het dan alsnog een oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
2Swift schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Ja, die heb ik. Maar die staat alleen aan als de tv aan staat. Als tv uit is, de chromecast ook.
Kan het dan alsnog een oorzaak zijn?
Als je dit vraagt heb je het artikel niet gelezen of niet begrepen.
Er staat zelfs een work-around van Arnout in de reacties (1ste) om dit op te lossen.
Dan kan je zelf ontdekken of dit daadwerkelijk de veroorzaker is van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
cornfed99111 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Als je dit vraagt heb je het artikel niet gelezen of niet begrepen.
Er staat zelfs een work-around van Arnout in de reacties (1ste) om dit op te lossen.
Dan kan je zelf ontdekken of dit daadwerkelijk de veroorzaker is van je probleem.
Die acties had ik al ondernomen. Nog niet de beta van play service geïnstalleerd. Zal ik ook nog even doen
Weet wel dat mijn buren ook een chromecast hebben, zou dat kunnen storen?
En misschien begrijp ik het inderdaad niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
2Swift schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Die acties had ik al ondernomen. Nog niet de beta van play service geïnstalleerd. Zal ik ook nog even doen
Weet wel dat mijn buren ook een chromecast hebben, zou dat kunnen storen?
En misschien begrijp ik het inderdaad niet. :)
De Chromecast-update die het zou moeten fixen wordt vanaf morgen uitgerold: klik
Ik zou dus een week afwachten of het nog voorkomt. Zo'n uitrol kan een paar dagen duren voordat hij alle devices heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titel aangepast, zodat het meer in lijn is met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Even terug ook probleem gehad met WiFi. Inmiddels opgelost voor mijn eigen mobiele telefoon en mijn tablet.
Echter, de mobiele telefoon van m'n vriendin (HTC One M7) met de allerlaatste update van Google Play Services, heeft wel Wi-Fi drops, en met name op 5Ghz.

Ik kan er niet achter komen of dit nog ligt aan de "chromecast bug" of het modem van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Hallo,

mijn huidige Abo bij NLE loopt af, ik mag dus weer overstappen, ik vroeg mij af of Tele2 nog steeds de Motorola Setopbox gebruikt of dat daar al een verbetering in is gekomen ( vind de KPN boxen fijner/sneller werken ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

Zojuist een tele2 modem geinstalleerd. Tele2 meldt 50mbps te kunnen leveren, fourstack meldt 55, modem meldt zelfs 75 als max.

Echter. Tele2 laadt een 42mbps profiel in, na contact met de klantenservice melden ze 'ja maar het is minimaal 80 procent'. Hebben jullie ook hier last van? Kan gewoon een 50mbps profiel ingeladen worden maar tele2 heeft er geen zin in. Nu zal ik wel een extern callcenter hebben gehad, dus van de week nog maar eens bellen... Kijken of ze hem dan wel op 50 kunnen laten intrainen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 24-03-2018 19:13 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg - naar ik aanneem niet als enige - vandaag e-mail van Tele2 over *wederom* een prijsverhoging van 2 euro "door gestegen kosten".

Een jaar geleden was dit ook al zo, wat het tot een yoy prijsverhoging van grofweg 8% maakt. Belachelijk.
Zo ver ik begrijp worden kosten voor data en dergelijke juist steeds lager. Er wordt ook totaal niet verklaard wat die hogere kosten dan zijn.

Sterker nog, in 2016 heeft KPN met terugwerkende kracht de kosten van gebruik van het kopernetwerk verlaagd:
nieuws: KPN verlaagt tarieven voor alternatieve aanbieders over koper
Heeft Tele2 toen ook voor alle klanten de tarieven (met terugwerkende kracht) verlaagd?

Het strookt ook niet met hun annual report, dus wat mij betreft is het zonder uitleg een leugen:
http://www.tele2.com/Docu...864665.pdf?epslanguage=en

Net profit 2016: 1601M SEK
Net profit 2017: 2672M SEK

Nederland is niet los gerapporteerd, want: " Tele2 Netherlands is reported as a discontinued operation following the agreement in December 2017 to merge the business with T-Mobile Netherlands, pending regulatory approval"

Ofwel: op het eerste gezicht kloppen de claims niet, en er is geen concreet inzicht in cijfers. Die 8% prijsstijging die nodig is is zonder verdere onderbouwing naar mijn smaak niets meer dan misleidend.

Ben ik vreemd dat ik het een rare bedoening vind? Dit is mijn 3e jaar Tele2 en weet niet hoe snel de prijzen daarvoor stegen, maar ik krijg erg het gevoel dat er gewoon gelokt wordt om daarna met flinke sprongen de prijzen te verhogen.

Ik zie elders aanbiedingen die rond dezelfde prijs zitten, en ik heb geen zin om continue een leverancier in de gaten te blijven houden om te kijken of ze dit soort trucs uithalen. Zijn er meer mensen die om deze reden aan het kijken zijn naar een andere aanbieder, en welke?

[edit]
Arrggh, ook zo vermoeiend- doe je reply op de e-mail krijg je een auto-reply dat reacties per e-mail niet kunnen. Dus dan moet je naar de website, een webform in, door de assistent heen en vanaf daar je reactie op een e-mail geven. Hebben dit soort bedrijven nu echt niet door hoe slecht de klantervaring op deze manier is? Zij sturen verdorie een e-mail over een bestaand product wat ik afneem. Krijg je een berg drempels voor je kiezen voor je in contact kan komen...

[edit2]
Ook mooi, hebben ze op de site een knop "Online opzeggen"- krijg je een formulier waar je verplicht een telefoonnummer achter moet laten zodat ze je kunnen bellen. De wet zegt duidelijk dat je moet kunnen opzeggen via dezelfde weg als je het afsluiten deed. Dat was online, dus ik moet online kunnen opzeggen.
https://www.nu.nl/economi...ls-rond-abonnementen.html

[edit3]
Zit je eindelijk in een livechat na door de bot heen te zijn, wordt gewoon de chat afgesloten na het doorgeven van gegevens... Kom je terug "nee, het was langer dan 2 minuten stil, dan kunnen we verbreken" - terwijl ik het laatste bericht had. Wat een drama...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Nox schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:12:
Zojuist een tele2 modem geinstalleerd. Tele2 meldt 50mbps te kunnen leveren, fourstack meldt 55, modem meldt zelfs 75 als max.

Echter. Tele2 laadt een 42mbps profiel in, na contact met de klantenservice melden ze 'ja maar het is minimaal 80 procent'. Hebben jullie ook hier last van? Kan gewoon een 50mbps profiel ingeladen worden maar tele2 heeft er geen zin in. Nu zal ik wel een extern callcenter hebben gehad, dus van de week nog maar eens bellen... Kijken of ze hem dan wel op 50 kunnen laten intrainen.
Dat proces heet DLM en kan maximaal 10 dagen duren. DLM zet de lijn in stapjes omhoog: 42Mbit is inderdaad het profiel waar vaak mee gestart wordt. Na 3 dagen zou de snelheid dan al hoger moeten liggen. DLM houdt de stabiliteit van de lijn in de gaten, en als de lijn stabiel genoeg blijft gaat de snelheid weer verder omhoog.

Is dus normaal. Inmiddels zou je nu een maand verder dus ook de 50 aan kunnen tikken.

Tele2 kan dit proces ook niet beïnvloeden trouwens. Dit proces is actief op vrijwel alle DSL lijnen die als nieuwe aansluiting worden opgeleverd.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 23-04-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004

Nox

Noxiuz

krakendmodem schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:42:
[...]

Dat proces heet DLM en kan maximaal 10 dagen duren. DLM zet de lijn in stapjes omhoog: 42Mbit is inderdaad het profiel waar vaak mee gestart wordt. Na 3 dagen zou de snelheid dan al hoger moeten liggen. DLM houdt de stabiliteit van de lijn in de gaten, en als de lijn stabiel genoeg blijft gaat de snelheid weer verder omhoog.

Is dus normaal. Inmiddels zou je nu een maand verder dus ook de 50 aan kunnen tikken.

Tele2 kan dit proces ook niet beïnvloeden trouwens. Dit proces is actief op vrijwel alle DSL lijnen die als nieuwe aansluiting worden opgeleverd.
Klopt als een bus, even gekeken en 52mbit :)

Jammer dat het callcenter van T2 dit niet kan uitleggen. Zo moeilijk is het niet lijkt me.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:42:
Ik krijg - naar ik aanneem niet als enige - vandaag e-mail van Tele2 over *wederom* een prijsverhoging van 2 euro "door gestegen kosten".

Een jaar geleden was dit ook al zo, wat het tot een yoy prijsverhoging van grofweg 8% maakt. Belachelijk.
Zo ver ik begrijp worden kosten voor data en dergelijke juist steeds lager. Er wordt ook totaal niet verklaard wat die hogere kosten dan zijn.

Sterker nog, in 2016 heeft KPN met terugwerkende kracht de kosten van gebruik van het kopernetwerk verlaagd:
*knip*
Vorig jaar gebeld voor de verhoging en kreeg toen aanbod van jaar lang voor 25 euro per maand. Dat loopt nu over 2 maanden af, gisteren weer aanbieding gekregen van 26 euro per maand een jaar lang.
Dat is nog altijd goedkoper dan overstappen naar T-Mobile bijvoorbeeld. En dan heb ik Internet Basis (50 mbit) inclusief een vast telefoonnummer.

[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 24-04-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:15:
[...]

Vorig jaar gebeld voor de verhoging en kreeg toen aanbod van jaar lang voor 25 euro per maand. Dat loopt nu over 2 maanden af, gisteren weer aanbieding gekregen van 26 euro per maand een jaar lang.
Dat is nog altijd goedkoper dan overstappen naar T-Mobile bijvoorbeeld. En dan heb ik Internet Basis (50 mbit) inclusief een vast telefoonnummer.
Ah, apart. Bij mij in de chat werd daar niets over genoemd. Wellicht dat als je naar het opzeggingsformulier gaat (dat niet aan de wet voldoet...) dat er meer mogelijk is in het telefoongesprek- blijkbaar snappen mensen de waarde van Customer Experience in dit soort dinosaurusbedrijven nog steeds niet :P (Zie rapport in signature, ja, ik weet waar ik het over heb...)

Weet je zo nog of je contact had met de algemene klantenservice? Of afdeling opzeggingen? Ik heb het idee communicatie te sturen naar de afdeling sabbatical :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:47:
[...]

Ah, apart. Bij mij in de chat werd daar niets over genoemd. Wellicht dat als je naar het opzeggingsformulier gaat (dat niet aan de wet voldoet...) dat er meer mogelijk is in het telefoongesprek- blijkbaar snappen mensen de waarde van Customer Experience in dit soort dinosaurusbedrijven nog steeds niet :P (Zie rapport in signature, ja, ik weet waar ik het over heb...)

Weet je zo nog of je contact had met de algemene klantenservice? Of afdeling opzeggingen? Ik heb het idee communicatie te sturen naar de afdeling sabbatical :+
Dat is altijd de oplossing bij dergelijke bedrijven, bellen en eventueel opzeggen. Dan komen ze altijd wel met een aanbieding. Ze zorgen er natuurlijk voor dat je niet zomaar korting krijgt, want ze willen ook geld verdienen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nou komende (3) maand nog even gratis Ziggo sport als afscheidscadeau gekregen van tele2..
Belde om te vragen voor een verlengaanbod maar zo mooi als dat hij nu is kunnen ze hem niet meer maken.
( €30,- p/m hele jaar, 50Mb + Basis TV en 6 mnd Ziggo) Dus gaf ze mij als warm houdertje weer 3 maanden Ziggo zonder contractverlenging, NLE, ik kom eraan! :+

-edit-
Hmm, toch twijfel... Ze bieden nu voor hetzelfde als wat ik had voor €33,5 per maand het hele jaar en nog 2 maand gratis film1 of het pluspakket.. Keuzes keuzes...

[ Voor 19% gewijzigd door Humma Kavula op 30-04-2018 11:39 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Tele 2 opgezegd om over te stappen naar NLE voor Internet + bellen. Kreeg een telefoontje van Tele 2 dat ze me ineens 100mb + bellen wilden aanbieden voor 25 euro per maand. Niet gedaan uiteindelijk, maar er is dus wel iets mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thlinx
  • Niet online
Bericht van Tele2
Jammer maar helaas; de kosten die we moeten maken voor het onderhouden van ons netwerk en het aanbieden van onze service zijn nogal gestegen. Daarom ontkomen we niet aan een prijsverhoging voor je Internet Thuis abonnement.

Voor jou betekent dit dat je totale abonnementskosten per 1 juli veranderen van € 22,00 naar € 25,00 per maand. Met deze iets hogere prijs hou je bij Tele2 de allerbeste deal.
Op zich blijft Tele2 daarmee (na wat vergeleken te hebben op internet) ook dit jaar volgens mij de goedkoopste van Nederland voor internet only. Nu een jaar abonnee en redelijk tevreden. Zie daardoor, ondanks de verhoging, geen reden te vertrekken. Mocht iemand echter een goedkopere optie weten verneem ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-08 14:31
Thlinx schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Op zich blijft Tele2 daarmee (na wat vergeleken te hebben op internet) ook dit jaar volgens mij de goedkoopste van Nederland voor internet only. (...) Mocht iemand echter een goedkopere optie weten verneem ik dat graag.
Klopt. Er zijn op dit moment ook geen kortingsacties die de andere providers goedkoper kunnen maken. Dus zal Tele2 wel je best optie moeten zijn.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Een aardige manier om toch korting te krijgen op Tele2 is om abonnement aan te schaffen via Shopkorting:

https://www.shopkorting.nl/tele2

Dit is zo'n site waarbij men de cashback deelt met de koper. Als je naar die page gaat, en op de blauwe button klikt, dan krijg je een overzicht van de kortingen. Voor ADSL iets van 15,75 euro.

De procedure is dus: clear al je cookies en history, ga naar Shopkorting en log in, ga naar de Tele2 page en klik op de "shop met korting" button. Na redirecten plaats je je bestelling bij Tele2. Maak daarna een screenshot van je history en bewaar die voor de zekerheid totdat je je korting ziet verschijnen in Shopkorting. Duurt wel lang, maand of twee.

[ Voor 34% gewijzigd door TucanoItaly op 26-05-2018 11:10 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

TucanoItaly schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 08:56:
Een aardige manier om toch korting te krijgen op Tele2 is om abonnement aan te schaffen via Shopkorting:

https://www.shopkorting.nl/tele2

Dit is zo'n site waarbij men de cashback deelt met de koper. Als je naar die page gaat, en op de blauwe button klikt, dan krijg je een overzicht van de kortingen. Voor ADSL iets van 15,75 euro.

De procedure is dus: clear al je cookies en history, ga naar Shopkorting en log in, ga naar de Tele2 page en klik op de "shop met korting" button. Na redirecten plaats je je bestelling bij Tele2. Maak daarna een screenshot van je history en bewaar die voor de zekerheid totdat je je korting ziet verschijnen in Shopkorting. Duurt wel lang, maand of twee.
Noem dan ook andere cashback sites zoals bijvoorbeeld https://www.cashbacktotaal.nl/shop/tele2. Daar krijg je bijvoorbeeld € 31,50 cashback ;)
Of bij https://www.cashbackxl.nl/webshops/tele2 waar je € 25,00 krijgt. En zo zijn er nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

slaay schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:19:
Noem dan ook andere cashback sites zoals bijvoorbeeld https://www.cashbacktotaal.nl/shop/tele2. Daar krijg je bijvoorbeeld € 31,50 cashback
Hmmm, nu heb ik een beetje spijt dat ik niet verder heb gekeken. Shopkorting heeft me altijd netjes heeft uitbetaald, wat is je ervaring met bovenstaande sites?

N.B. ben hier geen reclame aan het maken, het zal me verder worst wezen. Ik zoek gewoon de laagste prijs/hoogste korting.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

TucanoItaly schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:33:
[...]

Hmmm, nu heb ik een beetje spijt dat ik niet verder heb gekeken. Shopkorting heeft me altijd netjes heeft uitbetaald, wat is je ervaring met bovenstaande sites?

N.B. ben hier geen reclame aan het maken, het zal me verder worst wezen. Ik zoek gewoon de laagste prijs/hoogste korting.
Zie hiervoor bijvoorbeeld: https://www.cashbacksvergelijken.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik zie net dat Tele2 de prijs voor internet /bellen in mijn abo ''maar'' 4 euro omhoog gaat. Vorig jaar juni was dat 2 euro. En daarvoor is mijn abo naar ''light'' gezet ''(light'' bestond daarvoor niet) en moest ik een 5 euro duurder pakket pakken om weer vergelijkbare internetsnelheid te krijgen. Het nieuws werd gebracht in een zeer irritante mail.

In december was het nieuws dat T-Mobile concurrent Tele2 overnam.
''Daarom hoopt T-Mobile CEO Abildgaard ''de gecombineerde krachten van T-Mobile en Tele2 genoeg zijn om een beter alternatief aan Nederlandse klanten te bieden...maar moet ook betere prijzen opleveren voor vaste diensten als breedband internet.'' 8)7 Mooi niet dus!

Ik hoorde ook onlangs een expert op de radio vertellen dat die internet providers zat winst maken en dat een prijsverhoging dus niet echt nodig is. Er werd ook gesteld dat de politiek moest ingrijpen.

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/lw8l49zfz/Schermopname_34.png

[ Voor 11% gewijzigd door 8mile13 op 01-06-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Al heel wat jaren heb ik nu Tele2, het 50 mbit abonnement. Waarbij mijn modem intraint op 55 mbit down en 10 mbit up (rechtstreeks verbonden met de wijkcentrale).
Tot een week geleden haalde ik maximaal 47 mbit effectief aan download en net geen 10 mbit up. Maar vandaag viel me op dat Tele2 nu eindelijk pas de maximale snelheid op mijn lijn geeft: http://www.speedtest.net/result/7502784682

Is dat bij meer mensen het geval of hebben ze bij de wijkcentrale mogelijk de instellingen veranderd waardoor ik nu wel 50 mbit down haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28
slaay schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:55:
Al heel wat jaren heb ik nu Tele2, het 50 mbit abonnement. Waarbij mijn modem intraint op 55 mbit down en 10 mbit up (rechtstreeks verbonden met de wijkcentrale).
Tot een week geleden haalde ik maximaal 47 mbit effectief aan download en net geen 10 mbit up. Maar vandaag viel me op dat Tele2 nu eindelijk pas de maximale snelheid op mijn lijn geeft: http://www.speedtest.net/result/7502784682

Is dat bij meer mensen het geval of hebben ze bij de wijkcentrale mogelijk de instellingen veranderd waardoor ik nu wel 50 mbit down haal?
Als er aan de trainingssnelheid niks veranderd is hebben ze aan hun kant hooguit het profiel gewijzigd, dat gebeurt op een zogenoemde BRAS verderop in het netwerk bij een datacenter van Tele2. Dit staat los van de wijkcentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
slaay schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:55:

Traint je modem sinds kort op 55Mb in?

Als je namelijk eerst 47Mbit had, dan kan het zijn dat je lijn op precies 50.000kbps verbonden was. Na aftrek van overhead blijft er dan rond de 47Mb over. Het kan ook zijn dat je keihard werd gecapped op 50Mbit, dan blijft er net iets minder over.

Nu zit je op 55000kbps, na overhead eraf zit je dan rond de 50Mb.

Wat hierboven dus al staat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Mijn modem trainde altijd al in op 55/10 mbit. Dus daar is niks in gewijzigd. Dan moet het dus zijn dat Tele2 meer snelheid levert dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
slaay schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 01:14:
Mijn modem trainde altijd al in op 55/10 mbit. Dus daar is niks in gewijzigd. Dan moet het dus zijn dat Tele2 meer snelheid levert dan voorheen.
Dan werd je lijn op 50Mbit afgeknepen. Doordat er dan nog wat overhead afgaat kom dan op 48Mbit. Dat "profiel" is er nu af, waardoor de beperkende factor nu de telefoonlijn zelf is. (Die kan voor nu nog niet harder dan 55/10)

Ik had vroeger 40Mbit van KPN, bij een speedtest kwam ik nooit verder dan 38.5Mbit. die knepen netjes op 40Mb af.

Ik haal hier bij KPN trouwens ook strak 50/9.8 vanuit de wijkcentrale. Ook 55/10 profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narvie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:11
8mile13 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:16:
Ik zie net dat Tele2 de prijs voor internet /bellen in mijn abo ''maar'' 4 euro omhoog gaat. Vorig jaar juni was dat 2 euro. En daarvoor is mijn abo naar ''light'' gezet ''(light'' bestond daarvoor niet) en moest ik een 5 euro duurder pakket pakken om weer vergelijkbare internetsnelheid te krijgen. Het nieuws werd gebracht in een zeer irritante mail.

In december was het nieuws dat T-Mobile concurrent Tele2 overnam.
''Daarom hoopt T-Mobile CEO Abildgaard ''de gecombineerde krachten van T-Mobile en Tele2 genoeg zijn om een beter alternatief aan Nederlandse klanten te bieden...maar moet ook betere prijzen opleveren voor vaste diensten als breedband internet.'' 8)7 Mooi niet dus!

Ik hoorde ook onlangs een expert op de radio vertellen dat die internet providers zat winst maken en dat een prijsverhoging dus niet echt nodig is. Er werd ook gesteld dat de politiek moest ingrijpen.

[afbeelding]
Mijn abonnement (internet basis en tv basis) zou van 31 naar 41 per maand gaan. Ik heb even gebeld met de klantenservice en kreeg direct het aanbod 6 maanden lang 32 euro en daarna 37 euro per maand.

Internet Basis 12 maanden € 27,00
TV Basis 12 maanden € 10,00
Totaal per maand € 37,00
Kortingen
TV Basis : eerste 6 maanden € -5,00
Actieprijs per maand € 32,00

Dit vond ik acceptabel en heb het geaccepteerd. Heeft er iemand ervaring met dit soort aanbiedingen, is er ruimte om telefonisch te onderhandelen of krijg je vrijwel direct het bodembod?

Update: Hmm, ik heb even in het draadje teruggelezen en ik begrijp dat er vaak nog wel meer mogelijk is. Maar goed, ik ben voor nu toch al tevreden. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Narvie op 31-07-2018 20:33 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat dit even hier:
Beste Tweakers,

Ik heb snel advies nodig of het een goed idee is om van Ziggo over te stappen naar Tele2. Er is in mijn wijk nog geen glasvezel aangelegd dus ik zal van kabel naar VDSL over moeten stappen. Gaat de kwaliteit van de verbinding achteruit?

Verder was ik abbonee van UPC voor de merger dus ik heb nu nog 50Mb abbo van ze (startpakket bij UPC) maar ze hebben mij een aanbod gedaan om de Ziggo start pakket te krijgen, wat 40Mb is, tegen een lagere prijs voor een jaarcontract, daarna zal ik opnieuw met hen moeten gaan onderhandelen.

Bij Tele2 krijg ik voor eenzelfde jaar contract 100Mb voor 2 euro minder maar dat is dan wel via VDSL. Is het een goed idee om over te stappen? Ik heb geen toegevoegde waarde aan TV enz. van Ziggo want die kijk ik nooit. Is de kwaliteit van de verbinding en modem van Tele2 goed?

Ik heb wat loyaliteit opgebouwd bij Ziggo ik weet niet of ik dezelfde service kan verwachten van Tele2. Zijn ze bereid om extraatjes te leveren om bestaande klanten te houden? Please help
Het gaat me voornamelijk om de ervaring van VDSL vergeleken met kabel. Qua "loyaliteit" bedoel ik bijvoorbeeld dat ze de prijs van mijn abbo verlagen omdat ik een bestaande klant ben.

Edit: Ik zit ook nog behoorlijk ver van de wijkcentrale, meer dan 3000 meter. VDSL zou op langere afstanden een snelle en stabiele verbinding moeten kunnen bieden maar ik weet het niet. Volgens deze site is tot 222 Mbit mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2018 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:23:
Ik laat dit even hier:

[...]

Het gaat me voornamelijk om de ervaring van VDSL vergeleken met kabel. Qua "loyaliteit" bedoel ik bijvoorbeeld dat ze de prijs van mijn abbo verlagen omdat ik een bestaande klant ben.

Edit: Ik zit ook nog behoorlijk ver van de wijkcentrale, meer dan 3000 meter. VDSL zou op langere afstanden een snelle en stabiele verbinding moeten kunnen bieden maar ik weet het niet. Volgens deze site is tot 222 Mbit mogelijk.
Die wijkcentrale (MDF op netco) moet je vergeten. Die wordt alleen nog bij de ADSL lijnen gebruikt op zo'n afstand.

Je bent nu op een wijkkast (SDF) aangesloten, en die staat meestal een paar 100 meter van je vandaan. Die wijkkast is aangesloten op glasvezel, vandaar dat je de hoge snelheid kan krijgen.

Je kan een schatting maken door te kijken waar je wijkkast staat op de volgende site.

https://vvdsl.robinflikkema.nl

Verder is Vectoring qua feeling net zo snel als kabelinternet. Ping hangt rond de 7-10ms. Een hele verbetering tov de ADSL lijnen van vroeger.

De verbinding zelf gaat via KPN apparatuur, dus een pakket van KPN of Tele2 gaat dezelfde snelheid opleveren. Bij Tele2 bespaar je puur op de service. Heb je een probleem, dan loop je kans dat het wat langer kan duren dan als je bij KPN zou zitten. De stabiliteit van de lijnen zijn verder wel hetzelfde.

Enige verschil kan er nog in de backbone naar het Tele2 netwerk zijn. Maar dat is bij elke provider zo.

[ Voor 21% gewijzigd door krakendmodem op 31-08-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
krakendmodem schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Je kan een schatting maken door te kijken waar je wijkkast staat op de volgende site.

https://vvdsl.robinflikkema.nl
Wat een handige site! Bestaat er ook zoiets voor glasvezel?

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

wimpien schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:32:
[...]

Niet helemaal wat je zoekt, maar misschien ook wel ;)
https://www.breedbandatlas.nl/

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
hp-got schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Niet helemaal wat je zoekt, maar misschien ook wel ;)
https://www.breedbandatlas.nl/
Dankjewel! Ook een super site, laat alleen helaas geen startkasten/wijkcentrales zien.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
wimpien schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:32:
[...]

Eindelijkglasvezel.nl

Is alleen voor de Reggefiber glasgebieden. Andere partijen/aanbieders staan er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Dus, ik heb sinds een paar uur extreme package loss, maar enkel downstream (in Wageningen).

Alle connectors gecontroleerd, de apparatuur ge-reboot, enz.. Helaas, nog geen verschil.
Gek genoeg is de ping wel prima (als packages door komen), en upstream gaat alles goed.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7701051829.png

Ik doe nu al 'n uurtje een poging om een telefoonnummer te vinden van Tele2, maar websites doen het allemaal niet zo goed.

Anderen hier ook last van? Suggesties wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
Noxious schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:17:
Dus, ik heb sinds een paar uur extreme package loss, maar enkel downstream (in Wageningen).

Alle connectors gecontroleerd, de apparatuur ge-reboot, enz.. Helaas, nog geen verschil.
Gek genoeg is de ping wel prima (als packages door komen), en upstream gaat alles goed.

[Afbeelding]

Ik doe nu al 'n uurtje een poging om een telefoonnummer te vinden van Tele2, maar websites doen het allemaal niet zo goed.

Anderen hier ook last van? Suggesties wat ik nog kan proberen?
Telefoonnummer service
Bel onze klantenservice op 020-754 4444. Of op 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Dennis-L schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:20:
[...]

Telefoonnummer service
Bel onze klantenservice op 020-754 4444. Of op 1200 als je jouw mobiele nummer van Tele2 gebruikt. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur
*O* <3 ^) Dankjewel!!!

Edit: Ze gaan 'n nieuw modem sturen, waarschijnlijk is het routergedeelte stuk.
Zo lang even een oude aangesloten die 30/20 haalt, dus het zit duidelijk in het modem.

[ Voor 18% gewijzigd door Noxious op 08-10-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Ik kom in december in een huis te wonen met maximaal 11Mbps aan snelheid, de huidig eigenaren geven zelfs 8Mbps als maximum aan. Eind dit jaar/begin volgend jaar (zal wel wat vertraging in komen) wordt er glas aangelegd. Tot dan moet ik, wat mij betreft, gewoon op zoek naar de goedkoopste provider (internet only, gezien HD TV niet praktisch lijkt qua snelheid). Tele2 vraagt dus €25,- in de maand en via CashbackXL is er nog wat leuks terug te krijgen. Zat eerst te denken aan KPN met 4G voor buitengebieden, maar dat kost me het dubbele.

Ik heb het topic doorgespit maar krijg niet helemaal duidelijk hoe de ervaringen zijn van de laatste tijd, zou jullie advies ook wel gewoon Tele2 zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door rscheper op 11-10-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

rscheper schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:28:
Ik kom in december in een huis te wonen met maximaal 11Mbps aan snelheid, de huidig eigenaren geven zelfs 8Mbps als maximum aan. Eind dit jaar/begin volgend jaar (zal wel wat vertraging in komen) wordt er glas aangelegd. Tot dan moet ik, wat mij betreft, gewoon op zoek naar de goedkoopste provider (internet only, gezien HD TV niet praktisch lijkt qua snelheid). Tele2 vraagt dus €25,- in de maand en via CashbackXL is er nog wat leuks terug te krijgen. Zat eerst te denken aan KPN met 4G voor buitengebieden, maar dat kost me het dubbele.

Ik heb het topic doorgespit maar krijg niet helemaal duidelijk hoe de ervaringen zijn van de laatste tijd, zou jullie advies ook wel gewoon Tele2 zijn?
Als je al weet dat je straks glasvezel gaat afnemen is het slim om te bekijken welke provider je dan eventueel kan nemen. Want je gaat bij Tele2 wel een jaarcontract aan. Je kan informeren of het mogelijk is zodra er glas ligt om dan over te stappen naar Tele2 glas tijdens je jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Overstappen zou, ook als je een jaarcontract hebt, probleemloos moeten gaan.

https://www.tele2.nl/klan...rstappen%20op%20glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zijn hier mensen met een MediaAccess TG789bvn Tele2 modem-router in DMZ naar een extra router erachter zodat je meer controle hebt over je netwerk? Gaat dat goed?

Op zich heel blij met Tele2, voor 27 euro haal ik 60 down 30 up, maar het is wel irri dat je niet eens de DNS en DHCP kan veranderen in de router, bijv. Valt me nog mee dat ik wel kan port-forwarden..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 19:30
maratropa schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:52:
Zijn hier mensen met een MediaAccess TG789bvn Tele2 modem-router in DMZ naar een extra router erachter zodat je meer controle hebt over je netwerk? Gaat dat goed?

Op zich heel blij met Tele2, voor 27 euro haal ik 60 down 30 up, maar het is wel irri dat je niet eens de DNS en DHCP kan veranderen in de router, bijv. Valt me nog mee dat ik wel kan port-forwarden..
Dat gaat helemaal prima, ik heb niet eens iets in DMZ gezet. Nieuwe router eraan, wifi uitgeschakeld op modem en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
Geradus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:09:
Overstappen zou, ook als je een jaarcontract hebt, probleemloos moeten gaan.

https://www.tele2.nl/klan...rstappen%20op%20glasvezel
Bedankt! Dit is echter wel naar Tele2 glasvezel, voorlopig zie ik maar 1 provider abonnementen leveren op mijn adres en dat is nog niet Tele2. Maar wellicht komt dat zodra het er ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Knielen schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Dat gaat helemaal prima, ik heb niet eens iets in DMZ gezet. Nieuwe router eraan, wifi uitgeschakeld op modem en gaan.
Maar hoe zit dat dan aangesloten? Je hebt een kabel uit de tele2 modem in de wan poort van je nieuwe router? Heb je dan geen 2 keer NAT? En port forwards etc?

Dus dit heb je niet gebruikt:?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YenClygVRarVU1fIhrWApVj3/full.png

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 19:30
maratropa schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Maar hoe zit dat dan aangesloten? Je hebt een kabel uit de tele2 modem in de wan poort van je nieuwe router? Heb je dan geen 2 keer NAT? En port forwards etc?

Dus dit heb je niet gebruikt:?
[Afbeelding]
Dat heb ik inderdaad niet gebruikt en dus inderdaad een dubbele port forward. Ik heb ook maar 1 port forward, dus dat is voor mij niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
maratropa schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:52:
Hier staat het uitgebreid geschreven hoe je dat kunt doen. Zelf heb ik dat geruime tijd al zo staan en het werkt gewoon goed. Inmiddels heb ik een ZTE modem ontvangen en eigenlijk weer op dezelfde manier ingericht.
Je wordt er een stuk vrolijker van met een eigen router in je netwerk..
https://forum.tele2.nl/ti...sen-zinvol-of-onzin-52822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
thnx @Knielen @Geradus

Ik lees dus ook dat er een ZTE modem/router is. Eerder in het topic lees ik ook dat iemand na wat aandringen hem heeft kunnen omruilen. Moet ik dat willen, dat ZTE modem/router? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb een ZTE H369A. Hij heeft ook 5 Ghz dat is wel een verbetering. Daarnaast vind ik de interface iets beter.

Heb sinds kort ook het opnemen pakket van Tele2. Maar er blijkt dan een harddisk in de decoder te zitten..dacht dat het allemaal cloud gebaseerd was tegenwoordig. Maar die decoder wordt er niet sneller op, in het begin liep hij bij een opname vast. Interface op 1080 resolutie zetten vond ie ook niet leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
maratropa schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:07:
thnx @Knielen @Geradus

Ik lees dus ook dat er een ZTE modem/router is. Eerder in het topic lees ik ook dat iemand na wat aandringen hem heeft kunnen omruilen. Moet ik dat willen, dat ZTE modem/router? :)
Wisselen van modem lijkt me niet zo zinvol als je een ook eigen router gebruikt. En het is ook afhankelijk van je infrastructuur, iets van onnet en offnet, het fijne weet ik daar niet zo direct van.

Maar je gebruikt dan bij je eigen router DMZ, zet het ip nummer vast en wel of niet je externe ip nummer doorzetten en je hebt niets meer van doen met het modem van Tele2. Die demoduleert en moduleert dan alleen nog, boeiend welk modem dat dan is. Je up en down snelheid wordt er niet anders door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jammer maar helaas; de kosten die we moeten maken voor het onderhouden van ons netwerk en het aanbieden van onze service zijn nogal gestegen. Daarom ontkomen we niet aan een prijsverhoging voor je Internet Thuis abonnement.

Voor jou betekent dit dat je totale abonnementskosten per 1 januari 2019 veranderen van € 26 naar € 29 per maand. Met deze iets hogere prijs hou je bij Tele2 de allerbeste deal.

De nieuwe prijs gaat in op 1 januari 2019. Ook de algemene voorwaarden wijzigen. Deze nieuwe voorwaarden vind je hier.

Ben je het er niet mee eens? Dan kan je tot en met 31 december je Internet Thuis abonnement kosteloos opzeggen via telefoonnummer 020- 754 4444.
Iemand anders ook een prijsverhoging gehad? Ben benieuwd of het gerelateerd is aan de goedgekeurde overname door T-mobile of dat er straks nóg een prijsverhoging overheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Welke snelheid heb je bij dat pakket 20 mbit?
Wel zuur dat er wéér een verhoging aankomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 00:23:
Ik laat dit even hier:

[...]

Afstand wijkcentrale is al lang niet meer belangrijk, dat fabeltje komt nog uit de ADSL tijd, KPN heeft veel binnen & buitenring kasten geplaatst, Indien je een (V)VDSL abbo neemt wordt je omgeprikt naar de dichtbijzijnde straatkast(doen ze niet pro actief, je moet echt een ander abbo/provider wissel doen), als er 222 mbit mogelijk is via fourstack, dan klopt dit in praktijk ook redelijk, tenzij de lijn beschadigd is.
Alle abbo,s boven 20mbit zijn standaard vdsl, 3000meter kan niet eens op vdsl.

Ik heb 100 / 30 van tele2 gehad, altijd super snel en strakke timings.de abbo snelheden werden uitstekend gehaald.

Modem altijd bij de ISRA hangen, liefst maximaal 10cm kabeltje.
Indien je niet op een wijkcentrale wordt aangesloten, dan wordt de upload ook niet geknepen(bij vectoring lijnen).

Grappig dat deze website nog bestaat> www.adslcentrale.nl :+

[ Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 02-12-2018 00:02 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Laatst online: 03-01 19:20
mr_evil08 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:24:
[...]

Afstand wijkcentrale is al lang niet meer belangrijk, dat fabeltje komt nog uit de ADSL tijd, KPN heeft veel binnen & buitenring kasten geplaatst, Indien je een (V)VDSL abbo neemt wordt je omgeprikt naar de dichtbijzijnde straatkast(doen ze niet pro actief, je moet echt een ander abbo/provider wissel doen), als er 222 mbit mogelijk is via fourstack, dan klopt dit in praktijk ook redelijk, tenzij de lijn beschadigd is.
Alle abbo,s boven 20mbit zijn standaard vdsl, 3000meter kan niet eens op vdsl.

Ik heb 100 / 30 van tele2 gehad, altijd super snel en strakke timings.de abbo snelheden werden uitstekend gehaald.

Modem altijd bij de ISRA hangen, liefst maximaal 10cm kabeltje.
Indien je niet op een wijkcentrale wordt aangesloten, dan wordt de upload ook niet geknepen(bij vectoring lijnen).

Grappig dat deze website nog bestaat> www.adslcentrale.nl :+
Dit is dus een fabeltje van jou !!
Er zijn nog genoeg plekken (vooral buiten gebieden ) waar alleen ADSL is.
Dat bijna alle providers alleen > 20Mbit wil verkopen doet daar niets aan af .
Inderdaad als fourstack, aangeeft dat een bepaalde snelheid te halen is is dat meestal ook zo (maar deze site houd al rekening met afstand tot centrale of kast.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 18:17
theuser schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:31:
[...]

Dit is dus een fabeltje van jou !!
Er zijn nog genoeg plekken (vooral buiten gebieden ) waar alleen ADSL is.
Dat bijna alle providers alleen > 20Mbit wil verkopen doet daar niets aan af .
Inderdaad als fourstack, aangeeft dat een bepaalde snelheid te halen is is dat meestal ook zo (maar deze site houd al rekening met afstand tot centrale of kast.)
Ik ontken ook niet dat ze er niet zijn, veelal zijn dit bijzonder gevallen.
Mijn ouders wonen ook in een gehucht waar maar een paar huizen staan, toch heeft KPN ervoor gekozen om daar een kast neer te zetten, zo zijn er meer.

Als je pro-actief bezig gaat en genoeg mensen over de streef krijgt wil KPN gerust wel om de tafel dit te bespreken.

De overheid wil dat iedereen kan genieten van 100mbit, dus ze komen wel aan de beurt(desnoods 4g of ander straalverbinding).
nieuws: Nederlandse overheid gaat aanleg snelle internetverbindingen subsidiëren

Ik zou het toch echt bij fourstack houden, afstand tot wijkcentrale zegt niks, je kan gerust op een totaal andere kast aangesloten zijn / geworden, wil je het zeker weten vraag dan een lijnmeting aan.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 02-12-2018 11:15 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:11
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben vanaf zaterdag tm vandaag 15.00 geen internet , tv , telefoon gehad.
Zaterdag middag netjes gebeld werd zo snel mogelijk een monteur geregeld NOT!
elke keer als me moeder belde zelfde verhaal wat vervelend we gaan wat eraan doen :( (drama 1e klas)
bleek dus kabel los in een kast ergens :? (best knap dat je daar pas na bijna een week achterkomt)

Nu had ze al de leiding gevende ofzo gesproken en die zei....
Mvr als opgelost is komen we met een vergoeding aan u kant...
Me moeder heeft net gebeld en wat is de vergoeding 9 hele euro's

dit is toch belachelijk of niet?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Lees dit nu , zit zelf bij Ziggo, weet dat Ziggo ook lousy betalers zijn met storingen. Denk dan bij mezelf, dat het blijkbaar niet zo riant werkt als bij stroomstoring, die gasten lappen wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nick25 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:59:
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben vanaf zaterdag tm vandaag 15.00 geen internet , tv , telefoon gehad.
Zaterdag middag netjes gebeld werd zo snel mogelijk een monteur geregeld NOT!
elke keer als me moeder belde zelfde verhaal wat vervelend we gaan wat eraan doen :( (drama 1e klas)
bleek dus kabel los in een kast ergens :? (best knap dat je daar pas na bijna een week achterkomt)

Nu had ze al de leiding gevende ofzo gesproken en die zei....
Mvr als opgelost is komen we met een vergoeding aan u kant...
Me moeder heeft net gebeld en wat is de vergoeding 9 hele euro's

dit is toch belachelijk of niet?
Nee, dat is niet belachelijk. Wat voor bedrag hadden jullie dan in gedachten?

https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon

Je wordt gecompenseerd op basis van hoelang die storing duurt en het bedrag wat je per maand aan Tele2 kwijt bent. Voor een week is +-10 euro normaal

Ben je het niet eens met de gang van zaken, dan stap je over naar een andere provider zoals KPN. Dan betaal je fors meer, maar dan staat er met hooguit twee dagen op monteur op de stoep.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 04-01-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door krakendmodem op 04-01-2019 17:31 ]

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2