Yup. Ik ben ook maar een arme student. Ik zei dat ik later een Fullframe Eos wil kopen, niet dat ik er nu eentje heb. Nu heb ik (zie sig!) een d60: 2ehands, 6.1 MP, degelijk en voldoet aan mijn wensen. Ik kan tot 30*40 acceptabel opblazen. Toch wil ik meer dingen erbij (zoals een reservebody! Mijn camera zou eens op een klus kapot gaan

) en een lens. Zou ik kiezen voor wat ik wil dan ben ik veel meer kwijt (een eos 5d + 17-40L) dan ik heb te besteden (een studentenbudget). Wens en realiteit liggen zoals altijd ver van elkaar verwijderd.
Daarom overweeg ik alternatieven, zoals de
* Sigma 17-70. Maar die is niet geschikt voor fullframe
* De tamron 17-50 wordt net gesuggereerd. De 2.8 over de volle lengte lijkt mij wel wat. Alleen over de scherpstelling weet ik (nog) niets (Is er iemand in omgeving Woerden bij wie ik de lens kan uitproberen?). Dat is voor mij essentieël, omdat ik vnl reportage werk doe. Het gaat mij niet om dé foto (superscherp) maar om de kans (supersnel). Natuurlijk wil ik beide, maar budgetair gezien moet ik kiezen voor één van beide en dan krijgt supersnel het primaat.
* Weet iemand hoe Tokina het doet in het topsegment van de range 17 ~ 40? In de FP zie ik alleen Tokina 12-24, maar dat is te wijd voor mij.
even vloeken in de kerk: toen ik een keuze ging maken tussen Nikon of Canon was wat ik uit Focus c.s. las dat Nikon het merk was voor dé foto en Canon het merk om elke kans te fotograferen. Vond ik wel een geinige vergelijking. Of die helemaal opgaat, weet ik niet omdat ik geen Nikon heb. Ik wil hier dan ook geen Nikon <> Canon discussie starten.
[
Voor 4% gewijzigd door
Eusebius op 31-01-2007 09:40
]