Weathersealing wil helaas niet zeggen dat een objectief dicht is of dicht moet zijn. Het is een fabeltje dat je met je 1D + 24-70 de plaatselijke sloot in kan duiken

. Daar zijn ze dus niet voor bedoeld. Dat veel voetbalfotografen bij regen met een zeil over hun cam langs het veld staan is natuurlijk ook een hint. Waar de diverse seals wel voor zijn is een betere bescherming tegen stof, zand, vocht, vuil, etc. Een filter aan de voorkant van je lens helpt daarin mee, maar ook dan kan ik het afraden om ermee in bad te gaan.
Verder heb ik nergens gezegd dat de bouw van een non-L lens slecht is. Zelfs de 'niet hogere prijsklasse' non-L lenzen zijn niet slecht, zoals de bouw van een 28-135, een EF-S 17-85, maar het verschil is op een paar punten wel te merken. Het viel me alleen op dat iemand zei: "Het enige verschil is dat er in plaats van metaal in de barrel, kunstof is gebruikt. " Wat dus niet waar is, want er zijn meer verschillen dan alleen dat punt.
En als laatst feliciteer ik pnieuwla met z'n 17-55. Het lijkt me een hele fijne lens, heel scherp, f/2.8 én IS. Als ik het geld ervoor zou hebben om ook voor m'n 20D die lens te halen, dan zou ik dat zeker doen. Maar helaas. De kerstman heeft m'n geld gestolen.
[
Voor 19% gewijzigd door
guillaumemay op 05-01-2007 06:35
]