Die eerste lijkt wel een beetje op zo'n dementor van HP.. als je em iets meer kleertjes aangeeftAlwinB© schreef op maandag 26 februari 2007 @ 02:40:
Ghost character. Nog Wip:
Ziet er stoer uit.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 136983
Die eerste lijkt wel een beetje op zo'n dementor van HP.. als je em iets meer kleertjes aangeeftAlwinB© schreef op maandag 26 februari 2007 @ 02:40:
Ghost character. Nog Wip:
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Anoniem: 93354
Dat komt door meshsmooth en slecht (nofi) polyplacement. Je kunt dit tegengaan door zoveel mogelijk 4 puntige polygonen te maken, en proberen alle polygonen ongeveer even groot te maken. Dan werkt de subdiv algoritme goed zonder al te veel gaan rekken.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:59:
Ik had ook nog een vraagje over unwrappen. Als je gaat unwrappen en je plakt je plaatje (bv ferrari logo) erop dan word het op je model uitgerekt. Is er een manier waarop je zo kan unwrappen dat je dat niet krijgt?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 116370
Ziet er goed uit kun je is een wireframe laten zien ben wel benieuwdAnoniem: 93354 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:59:
Na 6 maanden niks met max te hebben gedaan ben ik een paar weken geleden begonnen met het maken van een Ferrari F1 uit 1989. Op wat kleine details en het texturen na is alles af
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen ik weet helemaal niks van belichting en renderen. Dat had ik ook al met mijn porsche model en die zag er daardoor ook nooit perfect uit. Zou iemand die er wel verstand van heeft mij willen helpen met het op zetten van een goede belichting en render?
Ik had ook nog een vraagje over unwrappen. Als je gaat unwrappen en je plakt je plaatje (bv ferrari logo) erop dan word het op je model uitgerekt. Is er een manier waarop je zo kan unwrappen dat je dat niet krijgt?
Anoniem: 110235
Anoniem: 116370
zou je nog eens een wireframe kunnen maken van je voorvleugel ?Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:31:
[afbeelding]
(sorry voor de beetje gare manier van laten zien, weet niet hoe je een mooie wire kan renderen)
Opzich is alles dus wel redelijk vierkant. Het gedeelte aan de voorkant van de sidepod wil ik bv een Ferrari logo maar daar word het logo ong. 2x zo lang uitgerekt. Op de voorkant zitten wel een paar vage vormen want ik kreeg het echt niet voor elkaar om de voorvleugen en de ophanging mooi met vierkanten vast te krijgen dus daar zitten een aantal driehoeken, 5 hoeken en geloof ook nog wel een 8 hoek. Maar in de render zie je dat toch niet dus dat boeit me nog niet zo heel veel.
@Chester: Zou alles uit veel kleinere vierkanten moeten bestaan op mooi een texture erop te kunnen plakken?
Ongeveer in het midden heb je veel kleinere polygonen dan aan de zijkanten. Ik denk dat daar je probleem zit.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:31:
[afbeelding]
(sorry voor de beetje gare manier van laten zien, weet niet hoe je een mooie wire kan renderen)
Opzich is alles dus wel redelijk vierkant. Het gedeelte aan de voorkant van de sidepod wil ik bv een Ferrari logo maar daar word het logo ong. 2x zo lang uitgerekt. Op de voorkant zitten wel een paar vage vormen want ik kreeg het echt niet voor elkaar om de voorvleugen en de ophanging mooi met vierkanten vast te krijgen dus daar zitten een aantal driehoeken, 5 hoeken en geloof ook nog wel een 8 hoek. Maar in de render zie je dat toch niet dus dat boeit me nog niet zo heel veel.
@Chester: Zou alles uit veel kleinere vierkanten moeten bestaan op mooi een texture erop te kunnen plakken?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik weet wel dat solidworks en cinema4d een ellende zijn onder VistaPlint schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:40:
Hier al mensen die 3ds max icm met Vista draaien?
Zoek even in dit topic op "vista." Is namelijk al langs gekomen.Plint schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:40:
Hier al mensen die 3ds max icm met Vista draaien?
[ Voor 11% gewijzigd door -DG- op 28-02-2007 21:52 ]
die vormen hier geen probleem onder Vista Ulimate (SolidWorks 2007 en Cinema4D R10)Bartjuh schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:42:
[...]
Ik weet wel dat solidworks en cinema4d een ellende zijn onder Vista
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Met een geforce quadro niet?moser schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:26:
[...]
die vormen hier geen probleem onder Vista Ulimate (SolidWorks 2007 en Cinema4D R10)
Zorgen voor goede drivers en uitvoeren als Administrator
Anoniem: 30795
Wil wel graag zeggen dat het er goed of leuk uitziet, maar het ziet er op mijn scherm nogal donker uit daardoor is het mij niet helemaal duidelijk waar ik nu naar zit te kijken..bolleh schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:10:
2 nieuwe screenshots van mn quake 4 map:
[afbeelding]
[afbeelding]
nog steeds een hoop te doen
Ik maak inderdaad gebruik van een quadro
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Ziet er mooi uit, is die text in beeld ook van jou? Volgens mijn vertaalhulpje moet het namelijk "Waiting for one more player zijn". (En misschien is "Waiting for more players" een optie.) [/behulpzaam]bolleh schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:10:
2 nieuwe screenshots van mn quake 4 map:
[afbeelding]
[afbeelding]
nog steeds een hoop te doen
Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]
Netjes hoor! M'n complimenten.Anoniem: 74112 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:13:
Je kan een grotere versie bekijken op men art blog.
http://jonas.doublejay.be/
3dmax9 en vray
[afbeelding]
Anoniem: 124837
Cinema 4D draait hier anders prima onder vistaBartjuh schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:42:
[...]
Ik weet wel dat solidworks en cinema4d een ellende zijn onder Vista
Klein schopjeAnoniem: 93354 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:12:
Alleen gebruik ik dat stuk niet in mijn unwrap. Ik heb alleen de voorste 2 poly's gebruikt (ook 2 hoog) en die 3x4 poly's op de rug. Maar kan het probleem ook zijn dat mijn unwrap niet op ware grote is zeg maar? ipv dat het echt de maat is die in het in model heeft word het naar boven uitgerekt en in de breedte verkleint. Het word dus meer een vierkant dan een rechthoek. Ik heb in de unwrap dan ook wel geprobeert te vertixen te verplaatsen zodat de vorm beter is, dit lijkt wel een beetje te helpen maar kan je dat niet standaard krijgen? Ik gebruikt een planer uvw.
Anoniem: 177141
Ik denk niet dat ik je goed begrijp. Ik gebruik al een uvwmap met box als optie (planer geeft trouwens nagenoeg hetzelfde effect.Schuey schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:57:
wat je kan doen is gebruik maken van een uv box. Je maakt gewoon een grote vierkante box om heel je model, en elke keer als je iets wilt unwrappen selecteer je behalve de betreffende faces, ook de face van de box in de richting van de geselecteerde faces. Zo heb je altijd goede proporties, en is elk onderdeel van je auto gelijk van schaal
Veel zwart, metaal en lampjesAnoniem: 177141 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:53:
Hier een niewe render:
[afbeelding]
Ik ben er zelf nog niet erg tevreden over. Geen goeide compositie en belichting. Alien texture ben ik nog mee bezig dus heb ik die maar in de achtergrond gedaan. Heeft iemand ervaring met alien textures??? Kon niet echt wat goeds vinden via google. C & C plz!!!
Bedankthenkvdvelden schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:16:
je moet in het edit venster van unwrap ff de polys aanzetten, dat je die kan selecteren. en dan ga je naar....flatten (ergens? heb nu max niet opgestart) dan krijg je al je poly's netjes naast elkaar. Nouja netjes, je moet het zelfs wel even ordenen enz. hier de tutorials: klik
Enforcer | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | |
Allemaal thumbnails |
[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 02-03-2007 20:43 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ziet er goed uit, zeker voor SketchUp!NitroX infinity schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:31:
Al een paar weken aan het amateurn00b-3D'en met SketchUp.
Sinds een weekje bezig met een ruimteschip en ben tevreden genoeg om mijn huidige progressie te laten zien. Nog lang niet af, en dat zal ook wel lang duren
Enforcer[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] Allemaal thumbnails
C&C mag uiteraard.
edit:
Excuses voor het niet aan zetten van FSAA tijdens het nemen van de screenshots, ik gebruik FSAA vrijwel nooit.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Anoniem: 123349
Dan probeer ik het evenAnoniem: 177141 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:56:
[...]
Niet echt een C&C waar ik wat aan heb.
hahaha wou ff zeggen dat ik 't supertof vind hoe je echt de progressie van een matig wagentje ineens (deels model, deels belichting/rendering/materials) steeds meer een toffe wagen wordt. Vet man! Je gaat de goede kant op. Keep us postedAnoniem: 93354 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:20:
[...]
Bedanktzal van het weekend eens kijken of het dan wel lukt.
Heb ondetussen wel 2 testrenders gemaakt met een tutorial van 3d-palace aangezien ik geen drol weet van belichting en het instellen van renders. Het resultaat is niet slecht al zeg ik het zelf.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door bolleh op 03-03-2007 19:59 ]
Het tweede schip vind ik aan de lichte kant, Meer schaduw en wat donkerder maken. Hij springt er nu te veel uit, naar mijn gevoel. Keep up the good workAnoniem: 177141 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:53:
Hier een niewe render:
[afbeelding]
Ik ben er zelf nog niet erg tevreden over. Geen goeide compositie en belichting. Alien texture ben ik nog mee bezig dus heb ik die maar in de achtergrond gedaan. Heeft iemand ervaring met alien textures??? Kon niet echt wat goeds vinden via google. C & C plz!!!
[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 03-03-2007 22:26 ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
je begrijpt me idd niet goedAnoniem: 93354 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:52:
[...]
Ik denk niet dat ik je goed begrijp. Ik gebruik al een uvwmap met box als optie (planer geeft trouwens nagenoeg hetzelfde effect.
Dit is wat ik krijg:
[afbeelding]
en dat word dan dit:
[afbeelding]
Anoniem: 177141
BedanktapNia schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:26:
[...]
hahaha wou ff zeggen dat ik 't supertof vind hoe je echt de progressie van een matig wagentje ineens (deels model, deels belichting/rendering/materials) steeds meer een toffe wagen wordt. Vet man! Je gaat de goede kant op. Keep us posted
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
[ Voor 35% gewijzigd door dreamwalker op 05-03-2007 15:33 ]
Anoniem: 73881
Techno>Music
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 06-03-2007 19:42 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Anoniem: 105830
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 07-03-2007 15:15 ]
Naden heb ik over zitten denken maar dat houd dan waarschijnlijk op bij 2 stuks (neus en 1 grote voor het bodywork wat meestal 1 groot deel is) en in het echt zijn die vaak nagenoeg onzichtbaar. Ik heb ook geen goede foto's van dit model in het echt dus ik weet ook niet waar ze zouden moeten zitten.dreamwalker schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:22:
@ b3n666 erg mooi.
Misschien is het nog mooi om wat naden toe te voegen om het nog realistischer te krijgen. Bijv. bij de voor vleugel/neus en de kap waar de motor onder zit.
En dat kussentje waar de helm tegen aan komt moet dat niet een andere kleur hebben?
Hoe heb je het nou uiteindelijk getextured?
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Heb je misschien Vista geinstalleerd op je laptop? Aan het plaatje te zien wel maar kan ook een theme zijn wellicht voor XP.3ds max 9 is volgens volgens mij niet 'vista ready'dreamwalker schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:23:
Heb vandaag eens een poging ondernomen om 3ds9 te installeren op mijn nieuwe laptop.
Maar de viewpoorts doen erg raar ik vroeg mij af heeft dat te maken met de volgende foutmelding?
[afbeelding]
@b3n666 dat heb je snel geleerd dat texturen.
[ Voor 11% gewijzigd door Postie op 08-03-2007 16:47 ]
Live every day, as if it's your last one
Bedankt voor die link, daar stonden idd nog wat stickers op die ik niet had. Heb die stickers er nu bij geplakt en ook nieuwe velgen en banden gemaakt. De banden ben ik nog noet helemaal blij mee omdat ze er nog een beetje vreemd uitzien van de zijkant. Begrijpt max trouwens textures met een transparante achtergrond?BamiHap schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:33:
Netjes gedaan die Ferrari
Ik heb ff gekeken, maar volgens mij mis je nog wel wat textures, op de neus staat nog Magneti Marelli en Weber, en dat staat ook achter het Agip logo op de sidepod.
Anyway ik weet niet of je deze link al had maar hier kan je t op zien:
http://www.symbolicmotors.com/vehicledetail.php?id=121
Ze zijn allemaal, behalve Weber, prima te vinden op brandsoftheworld.com.
Dan staat ook nog in het rode gedeelte van het Marlboro logo aan de zijkant de naam van de coureur (Berger of Alesi)
Anoniem: 157420
Phoe ziet er netjes uit man!Anoniem: 93354 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:20:
[...]
Bedankt voor die link, daar stonden idd nog wat stickers op die ik niet had. Heb die stickers er nu bij geplakt en ook nieuwe velgen en banden gemaakt. De banden ben ik nog noet helemaal blij mee omdat ze er nog een beetje vreemd uitzien van de zijkant. Begrijpt max trouwens textures met een transparante achtergrond?
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Acid_Burn op 08-03-2007 22:53 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Het hoeft allemaal niet 100% exact hetzelfde te zijnhenkvdvelden schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:10:
ik heb het idee dat de ramen iets smaller zijn dan jij heb, ook de pilaren bij de voordeur zijn wat dikker. maar verder ziet het er goed uit:)
jawelSchuey schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:27:
das makkelijk zeg, heb je niet eens CC meer nodig!
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ziet er leuk uitAnoniem: 93354 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:52:
De (denk ik) final van mijn Ferrari
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige waar ik nog niet helemaal blij mee ben is het band material, die zou aan de zijkanten wat meer moeten glimmen maar het is me nog niet echt gelukt om dat te veranderen.
Anoniem: 157420
Wat ik zelf nog zou veranderen is de studio erom heen, die hoeken rond maken. (Kan de tutorial even niet vinden..)Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige waar ik nog niet helemaal blij mee ben is het band material, die zou aan de zijkanten wat meer moeten glimmen maar het is me nog niet echt gelukt om dat te veranderen.
mooiAnoniem: 93354 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
[ Voor 6% gewijzigd door dntje op 10-03-2007 20:09 ]
Zo... nu eerst een Bavaria
[ Voor 63% gewijzigd door -DG- op 10-03-2007 20:23 ]
Oke, dat klopt, maar ik had het idee dat dat al iets te ingewikkeld wordt voor dntje, hoewijl ik dit tuurlijk verkeerd kan hebben.Bozozo schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:24:
Dat werkt alleen als alle polies even groot zijn, anders vervormt de texture.
Als je het netjes wilt doen kun je die filmstrip toch gewoon even unwrappen?
[ Voor 19% gewijzigd door Bozozo op 10-03-2007 20:43 ]
Zo... nu eerst een Bavaria
[ Voor 40% gewijzigd door -DG- op 11-03-2007 00:55 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
[ Voor 16% gewijzigd door Thrilled op 12-03-2007 17:10 ]
alt+q was dacht k transparant maken, anders ff bij je shortkeys kijken. En die omlijning kan je met f2 f3 of f4 doen moet je maar ff proberen.Thrilled schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:07:
hallo.. ik heb nu in 3dsmax 3 planes met daarop blueprints staan en ik heb een vraagje.. (neee niet dat ze er lelijk op staan en met renderen wel goed! ) maar over de plane waarmee ik ga modelen... hoe zorg ik ervoor dat mn plane omlijnt is, zodat ik zie welke rand ik kan selecteren, extruden, goed kan plaatsen enzo? ik zie er nu namelijk niks van..
en hoe maak ik de plane doorzichtig in de viewports, zodat ik erdoorheen de blueprint zie? (ja via Properties lukt het me wel.. maar de shortkey?)
[afbeelding]
ik zie dus heel moeilijk waar de plane zit op andere viewports, en ik zie ook niet welke edge ik geselecteerd heb (als ik naar edge-mode ga dan, nu zit ie op vertex)
ook zie ik in de viewports niet waar de plane ligt van de blueprints... kortom, ik zie te weinig!! ik wil de randjes van de planes overal zien, dat ik ze kan selecteren enzo... ik heb de videotutorial van de audi maar ik kan geen video's afspelen op mn pc, dan loopt ie vast
[ Voor 8% gewijzigd door FreezingPixels op 12-03-2007 17:16 ]
Doen we t anders: rechter muisknop op perspective en dan smooth+highlights en edged faces aan zetten.Thrilled schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:21:
al die toetsencombo's werken nietBij de blueprints stond hij onder "Bell 427", is er zo eentje: http://www.vrtulnik.cz/lzs/helo2402.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Thrilled op 12-03-2007 17:47 ]
Ga je ff naar je preference settings->>viewports->>Configure Driver in 3d max en zet je display all triangle edges uit.Thrilled schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:45:
ok hij is nu transparant en ik zie mn plane goed, alleen lopen er schuine lijnen over de blueprints (van de hoek linksonder naar rechtsboven bijvoorbeeld, over de blueprint heen..) dit is bij alle 3 de blueprints zo..
/edit ter verduidelijking: [afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq