[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 13.913 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
das makkelijk zeg, heb je niet eens CC meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

De (denk ik) final van mijn Ferrari :)

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/1420/testrendertexture9wm5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/2595/testrendertexture8vi7.jpg

Het enige waar ik nog niet helemaal blij mee ben is het band material, die zou aan de zijkanten wat meer moeten glimmen maar het is me nog niet echt gelukt om dat te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Schuey schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:27:
das makkelijk zeg, heb je niet eens CC meer nodig!
jawel :P ik bedoelde CC op het gebied van 3d, foutjes ofzo met modellen.. niet dat je elke milimeter gaat vergelijken met het huis en mijn render ;) zodra ik er geld voor krijg, dán moet het precies :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Mooi hoor, die formule 1 wagen :) ziet er goed uit, mischien is het een leuk idee om de banden (ik neem aan dat het nu gewone slicks zijn) om daar regenbanden van te maken , met wat profiel erop :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het enige waar ik nog niet helemaal blij mee ben is het band material, die zou aan de zijkanten wat meer moeten glimmen maar het is me nog niet echt gelukt om dat te veranderen.
Ziet er leuk uit :) Maar waarom maak je er geen kewle omgeving bij? Hij lijkt nu een heel klein beetje op een speelgoed auto. Niet slecht bedoeld hoor. Maar als je een omgeving er bij maakt komt er misschien wat beter uit. Hij lijkt ook een beetje te zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat ik zelf nog zou veranderen is de studio erom heen, die hoeken rond maken. (Kan de tutorial even niet vinden..)
En misschien de kleur van de complete auto veranderen, volgens mij glimt die iets te veel.
Grotere versie hier posten is misschien ook leuk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

[afbeelding]

[afbeelding]

mooi :) aleen vind ik persoonlijk het glim gehalte erg hoog liggen. nog wat, je wagen lijkt te zweven ;)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik heb in 3ds max dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/3273/hoifg2.jpg

Nu wil ik daar een afbeelding op doen. Bijvoorbeeld dit. Die afbeelding moet er gewoon goed op staan. Maar ik weet niet hoe ik dat zo simpel daar op kan doen. Lijkt mij wel dat dat simpel kan.

[ Voor 6% gewijzigd door dntje op 10-03-2007 20:09 ]

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 22:39
Kijk eens naar de tutorial van Oogst "Tutorial voor een basic huisje deel 2: het texturen" ;)

edit:
Het is trouwens wel heel erg basic, dus ik kan het zo ook wel uitleggen:
Ga naar je material editor:
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Tutorials/Tutorial%20huis%20deel%202%20texturing/Huis-textures02.jpg

Dan klik je bij Diffuse op dat vierkante dingetje naast de kleur. Dan selecteer je bitmap, ga je naar je afbeelding, en klik dan vervolgens op de knop waar hierboven een rondje omheen staat als je het modelletje geselecteerd hebt. ;)
Dan dit ding nog aanzetten:
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Tutorials/Tutorial%20huis%20deel%202%20texturing/Huis-textures07.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door -DG- op 10-03-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Dat werkt alleen als alle polies even groot zijn, anders vervormt de texture.

Als je het netjes wilt doen kun je die filmstrip toch gewoon even unwrappen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties :)

Ik vind ook dat de lak teveel glimt, maar ik heb niet zoveel verstand van het maken van materials dus had ik een tutorial opgezocht. Het material wat ik gebruik is een raytrace maar ik heb geen idee hoe ik het minder glimment kan maken. Ik dacht dat specular level en glosiness dat deden maar als ik die waardes verander maakt het totaal geen verschil. Voor de rest zit er alleen een falloff map in het diffuse slot en een reflectionmap in reflect. De reflect waardes aanpassen helpt ook niet, dan word alles een beetje vaag doorzichtigachtig lijkt het wel maar het word er iig niet minder glimmend op. Weet iemand hoe ik dat kan fixen?

Omgeving zou idd ook vet zijn maar dat kan dan het beste met een HDRI map denk? maar daar weet ik veder niks van dus dat zal ik dan moeten onderzoeken of ik daar wat mee kan. Het idee van die regenbanden vind ik ook wel leuk, dat zal denk wel een goed effect geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Bozozo schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:24:
Dat werkt alleen als alle polies even groot zijn, anders vervormt de texture.

Als je het netjes wilt doen kun je die filmstrip toch gewoon even unwrappen?
Oke, dat klopt, maar ik had het idee dat dat al iets te ingewikkeld wordt voor dntje, hoewijl ik dit tuurlijk verkeerd kan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Je kunt de reflecties minder strak maken door een subtiele noise bump map toe te voegen.

Minder glimmend maken doe je toch echt met Glossiness en Specular. Het veranderen van die waardes moét invloed hebben op je renders.

Verder lijkt het erop dat je een groot wit vlak boven de auto hebt hangen. Dat wordt raytraced weerspiegeld en zorgt dus ook voor 'glans'.

edit: ik denk dat dntje gewoon een luie bui heeft want 3den dan hij wel geloof ik. (random search resultaat)

[ Voor 19% gewijzigd door Bozozo op 10-03-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Als die dat kan moet dit inderdaad ook wel lukken. Kijk hier anders nog even voor een goede UVW map tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ok dat texturen snap ik al wel hoor :P Unwrap UVW heb ik ook al gedaan maar dan kan je geen mooie rechte afbeelding gebruiken waar het mij dus om ging. Als je een rechte box gebruikt kan je het natuurlijk simpel texturen maar nu hij een andere vorm heeft gaat dat niet zo makkelijk, ook niet met uvw unwrap (model slingert heen en weer en gaat omhoog en omlaag en ik wil perse zo'n rechte afbeelding gebruiken).

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dat zal toch met Unwrap UVW moeten. ;)

Trouwens weer eens tijd voor een nieuw topic. :)

[ Voor 40% gewijzigd door -DG- op 11-03-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Speculair zegt niets over hoeveel een object reflecteert. Het geeft alleen aan hoe het directe licht wordt teruggekaatst. Als je m minder wilt laten reflecteren moet je de reflect map aanpassen. Wit is volledig spiegelen, zwart is niet spiegelen. Wat voor map zit er in? Falloff gok ik? Dan moet je de kleuren (alle 2) een stukje donkerder maken. In het geval van een bitmap kan je in de Output rollout spelen met de waardes om m donkerder te maken en als er geen map in zit moet je de waardes of de kleur van de reflection in het hoofdscherm van je material aanpassen. Als het niet lukt hoor ik het wel.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb een falloff in het difuse slot waar de kleur rood inzit (bovenste kleur licht, onderste donker). De kleur van mijn reflectslot is zwart en daarin zit ook een falloff map en daarvan is de bovenste kleur zwart en de onderste wit. Als ik die onderste kleur verander maakt dat geen verschil. Als ik de zwarte lichter maakt dan gaat alles juist veel meer reflecteren, ipv dat je nu goed rood ziet met wat reflecties komen er hele witte/heel licht rode vlakken waarop je heel goed reflecties ziet. Het beste effect kreeg ik nog toen ik 2 kleuren rood gebruikte, maar dat maakte alles eerder roder dan dat het echt de reflecties verminderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Heb je al geprobeerd om gewoon de waarde van de reflection map te verlagen? In de maps rollout staat een getalletje voor iedere map die je inlaadt. Zet de waarde van reflectie eens op 60 in plaats van 100, en kijk of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik ook gedaan, staat op 5 maar dat maakt totaal geen verschil.

Ow het klopt trouwens dat er ook een witte box boven mijn model hangt, dat stond in die render tutorial die ik gebruikt heb. Als ik die box weghaal zijn de reflecties wel veel minder maar dan ziet alles er ook een stuk donkerder (en lelijker) uit. Maargoed dan alsnog zou het wel mogelijk moeten zijn om ook met die box reflecties minder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
hallo.. ik heb nu in 3dsmax 3 planes met daarop blueprints staan en ik heb een vraagje.. (neee niet dat ze er lelijk op staan en met renderen wel goed :') ! ) maar over de plane waarmee ik ga modelen... hoe zorg ik ervoor dat mn plane omlijnt is, zodat ik zie welke rand ik kan selecteren, extruden, goed kan plaatsen enzo? ik zie er nu namelijk niks van..

en hoe maak ik de plane doorzichtig in de viewports, zodat ik erdoorheen de blueprint zie? (ja via Properties lukt het me wel.. maar de shortkey?)

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/help.PNG

ik zie dus heel moeilijk waar de plane zit op andere viewports, en ik zie ook niet welke edge ik geselecteerd heb (als ik naar edge-mode ga dan, nu zit ie op vertex ;) )

ook zie ik in de viewports niet waar de plane ligt van de blueprints... kortom, ik zie te weinig!! ik wil de randjes van de planes overal zien, dat ik ze kan selecteren enzo... ik heb de videotutorial van de audi maar ik kan geen video's afspelen op mn pc, dan loopt ie vast :')

[ Voor 16% gewijzigd door Thrilled op 12-03-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Thrilled schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:07:
hallo.. ik heb nu in 3dsmax 3 planes met daarop blueprints staan en ik heb een vraagje.. (neee niet dat ze er lelijk op staan en met renderen wel goed :') ! ) maar over de plane waarmee ik ga modelen... hoe zorg ik ervoor dat mn plane omlijnt is, zodat ik zie welke rand ik kan selecteren, extruden, goed kan plaatsen enzo? ik zie er nu namelijk niks van..

en hoe maak ik de plane doorzichtig in de viewports, zodat ik erdoorheen de blueprint zie? (ja via Properties lukt het me wel.. maar de shortkey?)

[afbeelding]

ik zie dus heel moeilijk waar de plane zit op andere viewports, en ik zie ook niet welke edge ik geselecteerd heb (als ik naar edge-mode ga dan, nu zit ie op vertex ;) )

ook zie ik in de viewports niet waar de plane ligt van de blueprints... kortom, ik zie te weinig!! ik wil de randjes van de planes overal zien, dat ik ze kan selecteren enzo... ik heb de videotutorial van de audi maar ik kan geen video's afspelen op mn pc, dan loopt ie vast :')
alt+q was dacht k transparant maken, anders ff bij je shortkeys kijken. En die omlijning kan je met f2 f3 of f4 doen moet je maar ff proberen.

Welke heli ga je maken? Ik heb ooit deze gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/images/parts/bell430/1g.jpg Was wel leuk om te doen. En je ziet niet zo heel veel 3d heli's rond vliegen hier en op andere forums. :)

[ Voor 8% gewijzigd door FreezingPixels op 12-03-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
al die toetsencombo's werken niet :P Bij de blueprints stond hij onder "Bell 427", is er zo eentje: http://www.vrtulnik.cz/lzs/helo2402.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Thrilled schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:21:
al die toetsencombo's werken niet :P Bij de blueprints stond hij onder "Bell 427", is er zo eentje: http://www.vrtulnik.cz/lzs/helo2402.jpg
Doen we t anders: rechter muisknop op perspective en dan smooth+highlights en edged faces aan zetten.

Alt+x s transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
ok hij is nu transparant en ik zie mn plane goed, alleen lopen er schuine lijnen over de blueprints (van de hoek linksonder naar rechtsboven bijvoorbeeld, over de blueprint heen..) dit is bij alle 3 de blueprints zo..

/edit ter verduidelijking: Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/help2.PNG

[ Voor 16% gewijzigd door Thrilled op 12-03-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Thrilled schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:45:
ok hij is nu transparant en ik zie mn plane goed, alleen lopen er schuine lijnen over de blueprints (van de hoek linksonder naar rechtsboven bijvoorbeeld, over de blueprint heen..) dit is bij alle 3 de blueprints zo..

/edit ter verduidelijking: [afbeelding]
Ga je ff naar je preference settings->>viewports->>Configure Driver in 3d max en zet je display all triangle edges uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
\[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 37 ;)

[ Voor 58% gewijzigd door -DG- op 12-03-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:48

André

Analytics dude

:)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.