Nou ik heb sinds vrijdagmorgen ook mn Wii
Ik was die morgen naar de MM in zwolle gegaan waar het echt een chaos was.
Toen ik aankwam stonden er al een aantal mensen, sommigen die waren samen om 1 Wii te halen, dus ik gok dat er 15 mensen stonden. Ik kreeg nummer 10 en een vriend van me nr 11. Die nummertjes was gewoon een idee van iemand die daat stond, maar daar werd geen gebruik van gemaakt. Want toen het rolluik open ging begon iedereen met beuken en rennen. Nou wilde ik natuurlijk ook een Wii hebben dus ik rende en beukte gezellig mee. Mensen knalden overal tegenaan en overheen. Ook waren er een paar die via de verkeerde kant van de roltrap naar beneden probeerden te gaan. Maar eenmaal aangekomen bij de stapel Wii's lagen mensen over elkaar en de Wii stuiterden weg. Nou met een beetje geklim en gebeuk heb ik dan toch uiteindelijk een Wii weten te bemachtigen.
De games had ik de dag daarvoor al gekocht, namelijk Wii Play, Red Steel en natuurlijk Zelda.
De Wii
Heel mooi en klein. En vooral ook stil, je hoor em echt niet als je aan het gamen bent, enkel als het helemaal stil is kan je de fan soms horen. Enkel hoor je soms de laser heen en weer schuiven, wat zo te horen soms best met veel geweld gaat.
Wiimote
Ligt heel lekker in de hand, eigenlijk nog best wel zwaar (met batts erin dan) voor zijn maat. Misschien hadden ze de knopjes wat dichter bij elkaar kunnen zetten. Zo is de 1 en 2 knop slecht "bereikbaar" als en vast hebt als pointer. Wat ook geldt voor het d-pad. Als je je vingers op B + A hebt liggen, dan moet je de wiimote even "overpakken" als je de d-pad wilt aanklikken.
Wii Menu
Werkt super goed, en vooral ook snel. Enkel is het nog wel es lastig om iets te vinden in de options. Gelukkig hoef je daar maar amper in te werken.
Internet en updates
Connectie maken ging heel goed en snel (afgezien dan van het punt dat ik onze WEP key in zat te voeren in het SSID veld

). Wat wel heel lang duurt zijn de updates, dat schiet echt niks op. Gelukkig hoef je dat niet vaak te doen.
Shop Channel
Ik heb nog geen Wii Points dus ik kon niks kopen in de Shop Channel. Maar ik had maar gewoon wat gekeken. Soms duur het laden van de shop heel lang. Maar soms gaat het ook heel snel.
Wat wel elke keer snel gaat is het navigeren in de shop zelf (dus game info bekijken). Dit overigens ook als het laden van de shop zelf land duurt.
Wii Sports
Tennis: Heel leuk om samen te doen. Het speelt heel simpel maar is toch zeer doeltreffend.
Bowling: In het begin had ik steeds dat mn bal teveel effect naar links had waardoor hij meestal verkeerd uitkwam. Maar naar wat oefenen gaat het nu al een heel stuk beter.
Boxen: Ik vind er eigenlijk niks aan. Het werkt niet echt lekker, en dat komt doordat de hoogte van slag wordt bepaald door de hoek van de controller. En dus kan je niet echt gericht slaan, en komt het neer op doelloos heen en weer rammen.
Golf: In het begin wat lastig om de snelheid te bepalen, maar dat gaat inmiddels goed. Verder leuk om te spelen.
Baseball: Best wel leuk om te spelen maar het is een beetje jammer dat je met een slag "uit je pols" veel meer effect heeft dan dat je een echte slag nadoet.
Al met al zeer leuk om te spelen, en al helemaal als je het met iemand anders speelt.
Wii Play
Sommige games zijn echt heel leuk, zoals Laser Hockey, Find Mii en Target Shooting. Maar sommige games zoals, bijvoorbeeld Tafeltennis, vind ik niet leuk om te spelen. Ook hierbij is het stukken leuker om met 2 mensen samen te spelen.
Als er geen Wiimote bij het spel zit, dan is het iig niet koopwaardig.
Red Steel
In het begin was het HEEL erg wennen. Maar na een tijdje gaat het al stukken beter. Het gaat zelfs goed. Je kan snel mikken en ook heb ik geen problemen met het ronddraaien, dat gaat snel zat.
Wat wel irritant is, zijn de stukje dat je met je zwaard moet gaan vechten. Dit vertraagt het spel heel erg en het veel eigenlijk best slecht aan als je het voor de 3e keer hebt gedaan. Imo hadden ze dit er veel beter uit kunnen laten.
Overigens vind ik dat het er best netjes uitziet. De levels staan heel erg vol, en alles kan zowat kapot. Ook zien de explosies en het vuur er heel erg netjes uit.
Zelda TP
Ik ben pas net op weg naar de 2e tempel dus ik kan eigenlijk geen goed oordeel geven over dit spel. Maar wat ik er nu al van heb gezien is echt geweldig. Het speelt zo super lekker en het ziet er HEEL mooi uit. Dan bedoel ik niet de textures enzo, dat is op sommige momenten gewoon te wazig. Maar de stijl en de sfeer zijn zo goed.
Wat ik trouwen wel jammer vind is dat je niet echt controle hebt over je zwaard. Je kan dan wel met de Wiimote zwaaien om te slaan met je zwaard, maar het maakt niet uit hoe je dat doet. Dus als je op je paard zit kan je niet bepalen of je nou links of rechts van je slaat. Dan heb ik het eigenlijk net zo lief gewoon onder een knopje zitten.
Wat wel heel erg goed werkt is het mikken (b.v. met je slingshot) met de Wiimote als pointer. Je kan zo heel erg snel en precies mikken.
Overall
Echt een geweldige console, maar die nog niet optimaal wordt benut. Maar ik ga ervan uit dat dat vanzelf zal komen. En als ik kijk naar hoe het nu al werkt dan zal het zeker goedkomen.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.