Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 71 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.754 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

MetroidPrime schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:13:
Component is toch altijd YPbPr of YCbCr en geen RGB? De connectoren zijn dan wel rood, groen en blauw gekleurd, maar voor het signaal wordt volgens mij geen RGB gebruikt.
Het is gewoon RGB echter loopt er bij de rood en groen ook horizontale en verticale synchronizatie signalen mee.
Bij PAL 60 heb je exact hetzelfde aantal beeldlijnen als bij NTSC. Dat voordeel vervalt dus.
Niet met PAL games via component.. ga maar proberen. Vooral met MKDD zie je het verschil.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floort
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 00:30
Ik ben er net achter wat voor video's er op de wii afgespeeld kunnen worden.
Het moeten per-se .mov bestanden zijn met motion-jpeg encoding. Een H.264 .mov filmpje van 12.7 MB word met motion-jpeg opeens 119.8 MB groot. Terwijl de beeldkwaliteit ook nog achteruit gaat.

Ik snap dat motionjpeg makkelijker te editen is, maar het is wel een beetje belachelijk dat er geen betere codec's afgespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20
Floort schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:41:
Ik ben er net achter wat voor video's er op de wii afgespeeld kunnen worden.
Het moeten per-se .mov bestanden zijn met motion-jpeg encoding. Een H.264 .mov filmpje van 12.7 MB word met motion-jpeg opeens 119.8 MB groot. Terwijl de beeldkwaliteit ook nog achteruit gaat.

Ik snap dat motionjpeg makkelijker te editen is, maar het is wel een beetje belachelijk dat er geen betere codec's afgespeeld kunnen worden.
waarschijnlijk zelfde reden waarom Canon filmpjes van zijn digicamera's in motion-jpeg opslaat, het kost niets qua royalties of licentie-kosten oid.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

apNia schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:07:
[...]
XiN-eViL er zit echt een bug in. Als ik m'n code invoer krijg ik een compleet andere code er in die eindigt op 1000. Weet niet of dit gepost is. Maar het werkt iig niet...

MetroidPrime >> die image in de startpost met bijbehorende link?
Wat is je code dan, dan kijk ik even wat er fout gaat :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
komt er eigenlijk nog weer een F-zero spel voor de Wii?
Zou wel vet zijn. F-zero op de snes was cool 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
DukeBox schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:28:
[...]

Het is gewoon RGB echter loopt er bij de rood en groen ook horizontale en verticale synchronizatie signalen mee.
Is RGB niet gewoon rood groen en blauw en YPbPr Luminatie, kleurverschil blauw en kleuverschil blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
[...]

Componentkabels gebruiken echt YPbPr en geen RGB. Het YPbPr signaal wordt afgeleid van RGB, maar het is echt iets anders.
Niet met PAL games via component.. ga maar proberen. Vooral met MKDD zie je het verschil.
Volgens mij is PAL-60 echt niets anders dan NTSC, maar dan met de PAL kleurcodering.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MetroidPrime schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:20:
Volgens mij is PAL-60 echt niets anders dan NTSC, maar dan met de PAL kleurcodering.
Een beschrijving die ik ergens heb gevonden hierover...

First you should understand that terms like PAL and NTSC refer only to
the colour system used for a composite video signal. There are also
two line/field rate standards used - 525 lines at 60Hz, and 625 lines
at 50Hz. These are completely independent of the colour system, so you
could have PAL at 525 lines and 60Hz (known as PAL 60), or NTSC at 625
lines and 50Hz (NTSC 50).
The standard system used in Europe is PAL 50 (i.e. PAL colour with 625
lines and 50Hz field rate), while in the USA and Japan NTSC 60 is
used.

Converting between different colour systems is relatively easy, but
converting between different line/field standards is difficult and
results in quality loss. That's why PAL VCRs with NTSC playback, for
example, output PAL 60 (retaining the 525-line 60Hz structure of the
original NTSC signal) rather than convert the signal to true PAL 50.

Fortunately most *recent* PAL TVs can accept a 525-line, 60Hz input
without problems, so the PAL 60 option is the one to use here. If you
use an older TV which "rolls" or "squashes" the picture if PAL 60 is
used, then switch to PAL 50 if your DVD player allows it. You'll
suffer some quality loss with PAL 50 conversion (a "jerky" effect on
playback is the most common symptom).

Also use PAL 50 if you want to record to video, because PAL VCRs
*cannot* record a PAL 60 signal.

Note that the 525/60Hz - 625/50Hz discrepancy still applies if you use
RGB or S-Video, rather than composite PAL or NTSC. Some TVs are more
tolerant of a 60Hz input in RGB mode, however.

Volgens mij wordt het nu tijd dat we weer on topic gaan. Leuk om te weten wanneer er nieuwe kabels te verkrijgen zijn....maar tenslotte is dit een Wii topic. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ding wat ik niet snap, mijn altijd aan internet heb ik geactiveerd, de diskgleuf zou dan toch iets moeten doen ? En ook als ik een emailtje stuur naar me Wii duurt het harstikke lang.
Wat me ook wel irriteert, elke keer de vraag of ik wil updaten, en dan melden dat hij al up to date is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn buurjongetje nu al een paar keer hier over de vloer gehad om gebruik te maken van onze Wii en ik vraag nu namens hem waar je de meeste kans maakt om (tussen nu en kerstmis) zonder enige reservering een Wii te kunnen bemachtigen.
Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Iedereen zou volgens Nintendo in staat moeten zijn voor de kerst een Wii te kunnen bemachtigen, de vraag is alleen wanneer het zover is dat iedereen die een Wii gereserveerd heeft hem ook daadwerkelijk heeft gekregen en daarna zullen ze gewoon zo voor het grijpen liggen in menig winkel lijkt me.

Hoe lang zal dit duren? Zou hij voor de kerstvakantie al verkrijgbaar zijn voor mensen die zomaar willekeurig een winkel binnenlopen?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.........

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boely schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:54:
[...]

Jullie hebben wel lef om zo vlak langs de beamer te staan meppen :P Maar zo stond ik gisteren ook ja, alleen dan de beamer op een iets veiligere afstand
En toch in splitscreen op dat filmpje, dat is mooi, ik hoor wel wanneer je 2de controller binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:21

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

He rik ! :D Idd toch splitscreen. Ik bel je zodra ik hem binnen heb ;)

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

(edit: Sync probleem bij krayz lijkt verdwenen :-))

Over de beschikbaarheid van de Wii. Ik meen ergens vernomen te hebben dat de tweede shipment groter of minimaal gelijk is aan de eerste. Ik denk dat je rond de derde shipment al grote kans hebt om hem zo op te pikken. Een hoop winkels hebben pre-order lijsten van in de 50 consoles maar daar zitten nog steeds een hoop mensen tussen die al op een andere manier een Wii hebben bemachtigd.

[ Voor 12% gewijzigd door fZeroNewbie op 10-12-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

dat is een waanzinnig stukje onzin....het zou beter zijn jezelf te informeren ipv maar wat uit je duim te zuigen.
Component is GEEN rgb, nooit geweest en zal het ook nooit zijn, en bevat tevens geen gescheiden "syncronisatiesignalen" (welke televisiekabel doet dit in godsnaam?).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainCharisma schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:44:
Iedereen zou volgens Nintendo in staat moeten zijn voor de kerst een Wii te kunnen bemachtigen, de vraag is alleen wanneer het zover is dat iedereen die een Wii gereserveerd heeft hem ook daadwerkelijk heeft gekregen en daarna zullen ze gewoon zo voor het grijpen liggen in menig winkel lijkt me.

Hoe lang zal dit duren? Zou hij voor de kerstvakantie al verkrijgbaar zijn voor mensen die zomaar willekeurig een winkel binnenlopen?
NIEMAND wanneer de Wii ruim beschikbaar is overal. Ga er maar vanuit dat de vraag voorlopig nog wel even groter blijft dan het aanbod; en je dus moeite zal moeten doen om er één vroeg te kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:33:
Een ding wat ik niet snap, mijn altijd aan internet heb ik geactiveerd, de diskgleuf zou dan toch iets moeten doen ? En ook als ik een emailtje stuur naar me Wii duurt het harstikke lang.
Wat me ook wel irriteert, elke keer de vraag of ik wil updaten, en dan melden dat hij al up to date is :(
Je kan het licht instellen in de WiConnect24 menu. Zorg dat deze dan correct is ingevuld. Zet dan je toestel in standby en wandel naar je pc. Verstuur een email en wacht tot de Wii dit heeft ontdekt. Zijn licht zal branden.
Als ik nu de Wii aanzet en hem vervolgens weer in standby plaatst dan gaat het licht bij mij uit.

De vraag van het opnieuw updaten komt enkel voor als je naar het weer- of nieuws kanaal gaat. Deze kanalen werken momenteel niet zoals al vaker is verteld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Pwain schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:02:
[...]

Je kan het licht instellen in de WiConnect24 menu. Zorg dat deze dan correct is ingevuld. Zet dan je toestel in standby en wandel naar je pc. Verstuur een email en wacht tot de Wii dit heeft ontdekt. Zijn licht zal branden.
Als ik nu de Wii aanzet en hem vervolgens weer in standby plaatst dan gaat het licht bij mij uit.
we zouden eigenlijk gewoon aan nintendo verzoeken indienen voor het continue branden van dat lichtje en eventueel uitzetten :)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pwain schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:02:
[...]

De vraag van het opnieuw updaten komt enkel voor als je naar het weer- of nieuws kanaal gaat. Deze kanalen werken momenteel niet zoals al vaker is verteld hier.
Dit probeer ik ook, en de vraag van updaten, krijg ik elke x als ik hem aanzet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Laatst online: 06:21

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Moet lukken via een simpel firmware updateje lijkt mij :D

Blijf het bijzonder grappig vinden, dat je lekker kan mailen met iedereen via je console.
Nu maar hopen dat snel de kanalen open gaan, en hopelijk in de komende 6 mnd nog veel meer leuke shit.

[ Voor 63% gewijzigd door Boely op 10-12-2006 22:11 ]

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Hier ook een keer geblokkeerde wiimotes gehad.

Er is trouwens nu ook een menselijk slachtoffer gevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:12:
Er is trouwens nu ook een menselijk slachtoffer gevallen :+
En nog steeds is het wachten op ons eerste Niet-Amerikaanse slachtoffer >:)

Ik heb nu slechts 1x gehad dat ik de grip verloor, maar het polsbandje hield het gelukkig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 17:14
Je speelt de MP3's af in sommige games, ik heb helaas nog geen games die dit ondersteunen en weet ook niet of die er al zijn.
Volgens mij had ik laatst ergens gelezen dat Excite Truck er gebruik van maakt.

En dan is er nog een mogelijkheid, via het fotokanaal.
Je start dan een dia-show en drukt dan op instellingen oid, dan kan je kiezen op welke manier je de foto's langs wilt laten komen, stilstaand, bewegend of via sepia. Je kan hier ook kiezen welke muziek je erbij wilt hebben.
En daar verschijnen je mp3's, dus knal er gewoon wat foto's op en start een leuke dia show.
Hoe speel je die MP3's dan af? Met wat mp3tjes op me SD-card vind de Wii niks.
Wat ik trouwens ook een slim iets vind: het batterijen verbruik, als je even stopt om een paar minuten iets anders te gaan doen, gaat de wii-mote in slaapstand.

[ Voor 10% gewijzigd door RollieBollie op 10-12-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Nou ik heb sinds vrijdagmorgen ook mn Wii :D

Ik was die morgen naar de MM in zwolle gegaan waar het echt een chaos was.
Toen ik aankwam stonden er al een aantal mensen, sommigen die waren samen om 1 Wii te halen, dus ik gok dat er 15 mensen stonden. Ik kreeg nummer 10 en een vriend van me nr 11. Die nummertjes was gewoon een idee van iemand die daat stond, maar daar werd geen gebruik van gemaakt. Want toen het rolluik open ging begon iedereen met beuken en rennen. Nou wilde ik natuurlijk ook een Wii hebben dus ik rende en beukte gezellig mee. Mensen knalden overal tegenaan en overheen. Ook waren er een paar die via de verkeerde kant van de roltrap naar beneden probeerden te gaan. Maar eenmaal aangekomen bij de stapel Wii's lagen mensen over elkaar en de Wii stuiterden weg. Nou met een beetje geklim en gebeuk heb ik dan toch uiteindelijk een Wii weten te bemachtigen. :D

De games had ik de dag daarvoor al gekocht, namelijk Wii Play, Red Steel en natuurlijk Zelda.

De Wii
Heel mooi en klein. En vooral ook stil, je hoor em echt niet als je aan het gamen bent, enkel als het helemaal stil is kan je de fan soms horen. Enkel hoor je soms de laser heen en weer schuiven, wat zo te horen soms best met veel geweld gaat.

Wiimote
Ligt heel lekker in de hand, eigenlijk nog best wel zwaar (met batts erin dan) voor zijn maat. Misschien hadden ze de knopjes wat dichter bij elkaar kunnen zetten. Zo is de 1 en 2 knop slecht "bereikbaar" als en vast hebt als pointer. Wat ook geldt voor het d-pad. Als je je vingers op B + A hebt liggen, dan moet je de wiimote even "overpakken" als je de d-pad wilt aanklikken.

Wii Menu
Werkt super goed, en vooral ook snel. Enkel is het nog wel es lastig om iets te vinden in de options. Gelukkig hoef je daar maar amper in te werken.

Internet en updates
Connectie maken ging heel goed en snel (afgezien dan van het punt dat ik onze WEP key in zat te voeren in het SSID veld :X ). Wat wel heel lang duurt zijn de updates, dat schiet echt niks op. Gelukkig hoef je dat niet vaak te doen.

Shop Channel
Ik heb nog geen Wii Points dus ik kon niks kopen in de Shop Channel. Maar ik had maar gewoon wat gekeken. Soms duur het laden van de shop heel lang. Maar soms gaat het ook heel snel.

Wat wel elke keer snel gaat is het navigeren in de shop zelf (dus game info bekijken). Dit overigens ook als het laden van de shop zelf land duurt.

Wii Sports
Tennis: Heel leuk om samen te doen. Het speelt heel simpel maar is toch zeer doeltreffend.
Bowling: In het begin had ik steeds dat mn bal teveel effect naar links had waardoor hij meestal verkeerd uitkwam. Maar naar wat oefenen gaat het nu al een heel stuk beter.
Boxen: Ik vind er eigenlijk niks aan. Het werkt niet echt lekker, en dat komt doordat de hoogte van slag wordt bepaald door de hoek van de controller. En dus kan je niet echt gericht slaan, en komt het neer op doelloos heen en weer rammen.
Golf: In het begin wat lastig om de snelheid te bepalen, maar dat gaat inmiddels goed. Verder leuk om te spelen.
Baseball: Best wel leuk om te spelen maar het is een beetje jammer dat je met een slag "uit je pols" veel meer effect heeft dan dat je een echte slag nadoet.

Al met al zeer leuk om te spelen, en al helemaal als je het met iemand anders speelt.

Wii Play
Sommige games zijn echt heel leuk, zoals Laser Hockey, Find Mii en Target Shooting. Maar sommige games zoals, bijvoorbeeld Tafeltennis, vind ik niet leuk om te spelen. Ook hierbij is het stukken leuker om met 2 mensen samen te spelen.

Als er geen Wiimote bij het spel zit, dan is het iig niet koopwaardig.

Red Steel
In het begin was het HEEL erg wennen. Maar na een tijdje gaat het al stukken beter. Het gaat zelfs goed. Je kan snel mikken en ook heb ik geen problemen met het ronddraaien, dat gaat snel zat.

Wat wel irritant is, zijn de stukje dat je met je zwaard moet gaan vechten. Dit vertraagt het spel heel erg en het veel eigenlijk best slecht aan als je het voor de 3e keer hebt gedaan. Imo hadden ze dit er veel beter uit kunnen laten.

Overigens vind ik dat het er best netjes uitziet. De levels staan heel erg vol, en alles kan zowat kapot. Ook zien de explosies en het vuur er heel erg netjes uit.

Zelda TP
Ik ben pas net op weg naar de 2e tempel dus ik kan eigenlijk geen goed oordeel geven over dit spel. Maar wat ik er nu al van heb gezien is echt geweldig. Het speelt zo super lekker en het ziet er HEEL mooi uit. Dan bedoel ik niet de textures enzo, dat is op sommige momenten gewoon te wazig. Maar de stijl en de sfeer zijn zo goed.

Wat ik trouwen wel jammer vind is dat je niet echt controle hebt over je zwaard. Je kan dan wel met de Wiimote zwaaien om te slaan met je zwaard, maar het maakt niet uit hoe je dat doet. Dus als je op je paard zit kan je niet bepalen of je nou links of rechts van je slaat. Dan heb ik het eigenlijk net zo lief gewoon onder een knopje zitten.

Wat wel heel erg goed werkt is het mikken (b.v. met je slingshot) met de Wiimote als pointer. Je kan zo heel erg snel en precies mikken.

Overall
Echt een geweldige console, maar die nog niet optimaal wordt benut. Maar ik ga ervan uit dat dat vanzelf zal komen. En als ik kijk naar hoe het nu al werkt dan zal het zeker goedkomen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:18:
[...]

Knap als je een pal game kunt vinden die zonder freeloader 480p ondersteund, daarom zeg ik dat ik uitga van de GameCube en als de S-video en RGB kabels wel in Amerika en Europa werken waarom zijn ze dan alleen in een regio te koop en niet bij beide?.
Het gaat er niet om hoe je 480p kan krijgen uit een PAL gamecube, jij zei namelijk dat je helemaal geen beeld via component kan krijgen op een PAL gamecube en dat is dus niet waar. Overigens kan je ook een PAL spel gewoon via component spelen, het zal dan alleen interlaced worden weergegeven.
Ook zonder freeloader kan je overigens NTSC spellen afspelen op een cube, met een modchip welteverstaan, maar zoals ik al zei gaat het er niet over hoe het moet, maar dat het kan.

Wat betreft je 2e opmerking. De PAL gamecube kan inderdaad geen s-video weergeven en de NTSC gamecube geen RGB (via de analoge poort). Ik heb al eerder gezegd dat de Gamecube geen DAC aan boord heeft en de Wii dus wel, je vergelijk tussen de AV out van de cube en de Wii klopt dus niet, vandaar mijn opmerking dat de Wii waarschijnlijk wel RGB zal ondersteunen.
Het Fantoom schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:26:
Ik ben er niet zeker van of de scart-aansluiting van mijn oude philips tv RGB ondersteund. Er staat geen rgb-logo bij de scart en in de handleiding kan ik er ook niets over vinden.
Als ik echter een dvd-speler aansluit op deze tv via de scart springt deze automatisch naar het goede kanaal wanneer ik de dvd-speler inschakel.
Kan ik er dan vanuit gaan dat er RGB opzit (of is dit geen specifiek kenmerk van een rgb-kabel)?
Dat is een kenmerk van de SCART aansluiting, het hoeft dus niet per se RGB signaal te zijn wat er over heen loopt. Dit wordt (als ik het me goed herinner) geregeld via pin 12 in de scart connector. Zodra daar signaal op komt te staan zal je TV naar dat betreffende externe kanaal overschakelen. Door middel van een voltageverschil kan ook worden aangegeven of het een 16:9 of 4:3 beeldformaat betreft.
DukeBox schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:59:
[...]

Jouw post is ook complete onzin, de kabel gaat gewoon op de Digital AV interface op de GC.
B.t.w een component kabel ís altijd RGB !

De component kabel van de GC past (helaas) niet op de Wii, buiten dat deze op de GC op een hele andere connector moet loopt hier ook geen audio over.

Het voordeel van een component kabel is de progressive scan en met pal heb je wel een lagere refresh rate (50 fps i.p.v. 60 fps) maar wel een 3e meer aan beeldlijnen wat het beeld een stuk gedetaileerder maakt. Met pal 60 heb je zelfs het ultieme resultaat op een GC.
Geen idee wat je probeert te vertellen..... Als je dacht dat ik niet wist dat de component kabel van de GC op de digital out van de GC moet dan heb je het mis, waarom denk je anders dat er een DAC in de GC component kabel zit? Ook heb ik het nooit gehad of de GC component kabel wel of niet op de Wii past.....
Wat betreft je PAL vs NTSC verhaal: 576i heeft inderdaad meer beeldlijnen dan 480i, maar noem mij maar eens een spel wat goed geoptimaliseerd is voor PAL. De meeste ontwikkelaars lossen dit namelijk op door zwarte lijnen in het 480i signaal te proppen en het zo dus "op te rekken" naar 576i. Vroeger waren deze lijnen goed zichtbaar omdat ze als balken boven en onder in beeld te zien waren, tegenwoordig worden de lijnen verspreid over het hele beeld en zijn ze dus minder zichtbaar. Gedetailleerder wordt het beeld dus niet, tenzij ze een spel echt voor 576i hebben ontwikkeld en dat gebeurt helaas zo goed als nooit.
[...]

En waar blijft het blauwe signaal dan?? RGB is een vorm van component, component is geen vorm van RGB..... Oftwel: YPbPr (wat in de volksmond component video wordt genoemd) is geen RGB.

[ Voor 55% gewijzigd door Schweino op 10-12-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
[b][message=27095418,noline]Vanitas schreef op zondag 10 december 2006 @
Overall
Echt een geweldige console, maar die nog niet optimaal wordt benut. Maar ik ga ervan uit dat dat vanzelf zal komen. En als ik kijk naar hoe het nu al werkt dan zal het zeker goedkomen.
Dat hij nog niet goed benut werd, had ik ook al door. Graphics kunnen beter en het motion sensing kan bij sommige games beter, omdat het bij andere wel goed kan. Het coolste is dat de games waarbij het goed werkt ook heel leuk schijnen te zijn. Hoop dat ik er snel een krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb twilight princess besteld voor de Wii *O*

enige nadeel heb nog geen Nintendo Wii... hoe komt dat nou de reden is wel te raden ze zijn fucking uitverkocht -O-

ok volgende op mijn lijst
Nintendo Wii
Wii play
extra nunchuk
Call of duty 3 of far cry geen idee welke me het tofst lijkt. nou ja ff testen in de winkel dan maar :)

en dan heb ik een dilemma wil namelijk ook 2 classic controllers maar hoorde van een collega dat je met de classic wii controller geen gamecube spellen kunt spelen :? klopt dit? want dan moet ik 2 gamecube controllers kopen lijkt me onlogisch

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:41:

en dan heb ik een dilemma wil namelijk ook 2 classic controllers maar hoorde van een collega dat je met de classic wii controller geen gamecube spellen kunt spelen :? klopt dit? want dan moet ik 2 gamecube controllers kopen lijkt me onlogisch

iemand een idee?
nee, ga es dood :( (niet serieus bedoeld natuurlijk(speciaal voor tampie) )

het is al 101241 keer op GoT verteld het staat ook nog op de site van nintendo( JA DAT STAAT ER) en je zou ook nog de eerste de beste link op google kunnen aanklikken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:42:
[...]

nee, ga es dood :(

het is al 101241 keer op GoT verteld het staat ook nog op de site van nintendo( JA DAT STAAT ER) en je zou ook nog de eerste de beste link op google kunnen aanklikken.
zo vaak al. ik snap je frustraties als je de tel bij aan het houden bent en je staat al over de honderduizend keer begrijp ik dat het storend voor je is.

get a life :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/dump/1165233794.jpg

De classic controller heeft niet genoeg knoppen voor gamecube games dus als je gamecubes games wil spelen moet je een gamecube controller kopen, wil je VC games spelen dan koop je een classic controller (dan weet je 100% zeker dat het werkt)

[ Voor 67% gewijzigd door Ramon op 10-12-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dank is groot.

hopelijk kan ik er eind deze week een wii scoren :) als iemand nog tips heeft waar ik het beste kan reserveren graag. al denk ik dat het overal een drama wordt :/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon de Jesus schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:51:
[afbeelding]

De classic controller heeft niet genoeg knoppen voor gamecube games dus als je gamecubes games wil spelen moet je een gamecube controller kopen, wil je VC games spelen dan koop je een classic controller (dan weet je 100% zeker dat het werkt)
het lullige is dat ik beiden wil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:01:
[...]

dan koop je ze beiden? :P ga je niet dood van toch? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 22:37
[...]

Zo goed als alle VC games zijn ook te spelen met Gamecube controllers, dus ik zou er dan gewoon daar twee van halen (Wavebird is nog steeds bij Dixons in de aanbieding voor 19,95)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

als je GOED in het schema kijkt zieje dat je met cube controllers OOK (zo goed als) alle VC games kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:04:
[...]

als je GOED in het schema kijkt zieje dat je met cube controllers OOK (zo goed als) alle VC games kan spelen
ja maar dan tref je net dat spel dat niet (goed) werkt... krijg hier een beetje een simulatie gevoel bij... het werkt MAAR niet altijd...

ja ik kan ze allebei kopen maar dan zit je veel met controller a en dan moet je ineens met controller b aan de gang...

los van alles vind ik die classic controller van de wii het vetst

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:34

Ace

Happy Happy Joy Joy

Afbeeldingslocatie: http://www.wirelesssensorbar.com/images/wireless-wii-censor.jpg

Dat is snel :)

Vanavond bij iemand langs geweest met een Wii die ook een projector heeft (net zoals ik) en met de normale sensorbar is dat toch niet echt handig. Wii op de bank, videokabeltjes schuin omhoog naar de beamer helemaal strak, sensor bar kabel ook helemaal strak en dan was het net te doen.

Ook is het richten niet helemaal correct met zo'n groot scherm, je wijst naar midden links/rechts van het scherm maar de pointer is dan al helemaal aan de zijkant. Niet een onoverkomelijk probleem gelukkig.

Wii Sports is 'grappig' wanneer je dat regelmatig met anderen kan spelen, maar zodra je met Zelda klaar bent lijkt het er mij op dat er bijna niks leuks uitkomt tot aan Mario Galaxy en/of Elebits. Dat was mijn besluit toen ik bij hem wegreed...

Maar nu ik dan weer een wireless sensorbar voorbij zie komen begin ik weer te twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 20:50
@ace Ik denk dat op het moment je een tweetal ir-ledjes op de uiteinden van je scherm zet (links-rechts) dat je een betere controle hebt met je wiimote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ace schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:13:
[afbeelding]

Dat is snel :)

Vanavond bij iemand langs geweest met een Wii die ook een projector heeft (net zoals ik) en met de normale sensorbar is dat toch niet echt handig. Wii op de bank, videokabeltjes schuin omhoog naar de beamer helemaal strak, sensor bar kabel ook helemaal strak en dan was het net te doen.

Ook is het richten niet helemaal correct met zo'n groot scherm, je wijst naar midden links/rechts van het scherm maar de pointer is dan al helemaal aan de zijkant. Niet een onoverkomelijk probleem gelukkig.

Wii Sports is 'grappig' wanneer je dat regelmatig met anderen kan spelen, maar zodra je met Zelda klaar bent lijkt het er mij op dat er bijna niks leuks uitkomt tot aan Mario Galaxy en/of Elebits. Dat was mijn besluit toen ik bij hem wegreed...

Maar nu ik dan weer een wireless sensorbar voorbij zie komen begin ik weer te twijfelen :P
call of duty 3 en far cry lijkt me anders ook tof met de wii mote :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:34

Ace

Happy Happy Joy Joy

Frank J. schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:18:
@ace Ik denk dat op het moment je een tweetal ir-ledjes op de uiteinden van je scherm zet (links-rechts) dat je een betere controle hebt met je wiimote...
Zou dat werken? Lijkt me dat de Wiimote de IR bron op een bepaalde afstand van elkaar verwacht, en wanneer je dat aanpast dat er dan van aiming helemaal niks meer overblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Ramon de Jesus schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:51:
[afbeelding]

Dat is niet geheel waar, de Classic controller heeft iedere knop die ook op de Gamecube controller zit en zelfs nog een paar extra. De Gamecube controller heeft namelijk maar één schouderknop (Z) terwijl de Classic Controller er twee heeft(ZL en ZR). De Classic Controller heeft dan ook nog een min-, home- en plus-knop waar de Gamecube controller alleen een start-knop heeft. Zelfs de analoge triggers met klik-functionaliteit zijn aanwezig op de Classic controller.

De Classic Controller zou in theorie prima zijn om te gebruiken als vervanger voor de Gamecube controller. Ik denk dat het puur om technische redenen niet kan om de Classic Controller voor Gamecube spellen te gebruiken. Welke controller is bijvoorbeeld controller 1 als je een Classic Controller gebruikt op Wiimote 1 en er tegelijkertijd een Gamecube controller op poort 1 zit? Ik denk ook dat Nintendo liever de Bluetooth uitschakelt als er een Gamecube spel gespeeld wordt aangezien er veel manieren zijn om Gamecube homebrew te booten en ze liever niet zien dat Gamecube homebrew gebruikt wordt om illegale kopieën van Wii spellen te spelen.

De vraag is alleen waarom de Classic controller twee analoge triggers heeft met klik-functie en twee analoge sticks. De enige console die zulke triggers heeft is de Gamecube en er is nog geen enkele Virtual Console titel aangekondigd die van een console komt met twee analoge triggers. Ik vermoed zelf dat Nintendo mogelijk in de toekomst van plan is om sommige Gamecube spellen aan te bieden via de Virtual Console. Animal Crossing is bijvoorbeeld minder dan 40 megabyte, dus dat zou bijvoorbeeld een prima kandidaat zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 11-12-2006 00:30 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Hij ziet alleen de twee ir leds naast elkaar wat hij als referentie ziet.
Als je de wiimote dichterbij het scherm haalt (+/- 0,5 meter dan ziet hij de twee leds ook op een grotere afstand dan als je er 3 meter vanaf staat. Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Wat wel zo moet zijn is dat je wiimote de leds in 1 keer moet kunnen zien. Ze moeten dus niet buiten het zichtveld van de wiimote vallen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

MetroidPrime schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:25:
Dat is niet geheel waar, de Classic controller heeft iedere knop die ook op de Gamecube controller zit en zelfs nog een paar extra. De Gamecube controller heeft namelijk maar één schouderknop (Z) terwijl de Classic Controller er twee heeft(ZL en ZR). De Classic Controller heeft dan ook nog een min-, home- en plus-knop waar de Gamecube controller alleen een start-knop heeft. Zelfs de analoge triggers met klik-functionaliteit zijn aanwezig op de Classic controller.

De Classic Controller zou in theorie prima zijn om te gebruiken als vervanger voor de Gamecube controller. Ik denk dat het puur om technische redenen niet kan om de Classic Controller voor Gamecube spellen te gebruiken. Welke controller is bijvoorbeeld controller 1 als je een Classic Controller gebruikt op Wiimote 1 en er tegelijkertijd een Gamecube controller op poort 1 zit? Ik denk ook dat Nintendo liever de Bluetooth uitschakelt als er een Gamecube spel gespeeld wordt aangezien er veel manieren zijn om Gamecube homebrew te booten en ze liever niet zien dat Gamecube homebrew gebruikt wordt om illegale kopieën van Wii spellen te spelen.

De vraag is alleen waarom de Classic controller twee analoge triggers heeft met klik-functie en twee analoge sticks. De enige console die zulke triggers heeft is de Gamecube en er is nog geen enkele Virtual Console titel aangekondigd die van een console komt met twee analoge triggers. Ik vermoed zelf dat Nintendo mogelijk in de toekomst van plan is om sommige Gamecube spellen aan te bieden via de Virtual Console. Animal Crossing is bijvoorbeeld minder dan 40 megabyte, dus dat zou bijvoorbeeld een prima kandidaat zijn.
Ik denk eerder dat Nintendo ontwikkelaars de mogelijkheid wil geven om games op de Wii uit te brengen die traditionele controls bieden, of in ieder geval die als optie hebben naast de nieuwe Wiimote controls. Daarnaast kan het uiteraard ook nog voor allerlei andere dingen gebruikt worden, ze willen gewoon alle mogelijkheden open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich zijn die twee analoge sticks best handig. De linker ter vervanging het standaard N64 pookje. En de rechter ter vervanging van de vier C knopjes op de N64 joypad. De twee extra triggers is dan weer een verhaal apart. Want alleen bij de GameCube games kan je die eigenlijk gebruiken. Dus das wel een beetje een raar geval. Zoiezo dacht ik eerst dat er maar twee triggers op de Classic controller zaten. En geen vier...

Op zich moet het dus zeker mogelijk zijn om met de Classic controller een GameCube game te spelen. Misschien dat die functie later alsnog met een firmware upgrade toegepast zou kunnen worden.

Eventueel zou je ook kunnen stellen dat ze deze controller een beetje als 'Plan B' hebben bij Nintendo. Developers hebben dus altijd nog de keuze om ouderwetse controls te gebruiken. Alhoewel ik me niet echt kan voorstellen waarom iemand voor de qua hardware zwakste console een game zou maken, die alleen met de traditionele controls overweg kan. Niet echt logisch op zich lijkt mij... Zoiezo is dan eigenlijk een beetje de hele bedoeling van de Wii af op zich.

GameCube games besturen met de Classic controller lijkt mij een veel realistischere optie. Ziezo ga je niet drie controllers maken voor een game systeem, voor normaal gebruik. Een lightgun, of wat andere extra dingetjes, oké. Maar geen drie soorten 'standaard' controllers om 'normale' games mee te gaan spelen.

Zoiezo koop ik persoonlijk de Wii alleen voor de nieuwe controller, en de bijbehorende games. Niet voor al die andere meuk. GameCube games spelen is op zich wel een leuke optie, want anders staat de kast hier ook zo snel vol met consoles. De Virtual Cnsole optie doet mij eerlijk gezegd niet echt iets. Als ik echt retro wil gaan, dan haal ik die consoles wel uit de kast, of van de zolder af. Er gaat niets boven het origineel vind ik. Alhoewel ik vaak te lui ben om de hele shit aan te sluiten, en maar gewoon de oude vertrouwde PC emulator van een willekeurige console opstart. Bovendien ga ik echt niet weer al mijn games opnieuw kopen via de Virtual Console... d:)b

De optie dat het mogelijk is, is zeker leuk. Maar alleen voor een select publiek denk ik. Persoonlijk zou ik liever een goed origineel exemplaar kopen via bijvoorbeeld Marktplaats of eBay. Een console met een hele bundel games kost toch ook geen fuck meer, laten we eerlijk zijn. Daarnaast downloaden de meeste mensen die ik ken gewoon een heel Torrentje met allerlei games en emulators via Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een schaamteloos gejat power schematje van iemand die een metertje aan zijn wii gemaakt had:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
EVENT                                        CURRENT (AMPS)     POWER (WATTS)
Standby mode                                      0.10              11.5
On at Wii menu, no disc loaded                    0.16              18.5
On at Wii menu, disc loaded                    0.17-0.18          19.6-20.8
Spinning up disc (peak)                           0.22              25.4
Playing Wii Sports Bowling                        0.18              20.8
Playing Excite Truck (racing)                     0.18              20.8
Playing Zelda (intro)                             0.18              20.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 01:13:
hier een schaamteloos gejat power schematje van iemand die een metertje aan zijn wii gemaakt had:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
EVENT                                        CURRENT (AMPS)     POWER (WATTS)
Standby mode                                      0.10              11.5
On at Wii menu, no disc loaded                    0.16              18.5
On at Wii menu, disc loaded                    0.17-0.18          19.6-20.8
Spinning up disc (peak)                           0.22              25.4
Playing Wii Sports Bowling                        0.18              20.8
Playing Excite Truck (racing)                     0.18              20.8
Playing Zelda (intro)                             0.18              20.8
en dan de PS3 met zijn 380 watt _O- ruim 18 keer zoveel als de wii belachelijk voor een console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR is een tennis pro nu :) Dat smashen is nog steeds lastig. Ik ben er op zich wel achter hoe 't moet ('t is gewoon timing) maar om 't nog daadwerkelijk te doen is lastig. De timing moet best precies zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zeg! De wii is echt heel zuinig met stroom, goed bezig daar bij nintendo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
MetroidPrime schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:20:
Componentkabels gebruiken echt YPbPr en geen RGB. Het YPbPr signaal wordt afgeleid van RGB, maar het is echt iets anders.
Even mijn twee centjes over het component/RGB gebeuren en een zo simple mogelijke uitleg. :)

Ik denk dat hier weer eens kwestie is van miscommunicatie. De term "component video" is namelijk nogal ambigu. Component video is namelijk gewoon analoge video informatie die meer dan één signaal bevat. Bij composiet is alle video informatie in één signaal gepropt. Bij component zijn er meerdere signalen. Een voorbeeld van component is RGB, waarbij je drie signalen hebt (rood, groen, blauw, en eventueel nog een/twee extra signalen voor synchronizatie), tegenover het enkele signaal bij composiet. Omdat iedere kleur te maken is door aan te geven in welke mate iets rood, groen en blauw is, kun je deze drie aparte componenten dus gebruiken om het benodigde beeld samen te stellen. Aangezien de video informatie dus is opgebouwd uit verschillende componenten, heet het component video.

Een ander voorbeeld van component video is YPbPr, wat meestal bedoeld wordt met de term "component video". Maar eigenlijk is het dus alleen maar een voorbeeld van component video! :) Wanneer er gebruik gemaakt wordt van YPbPr om de informatie te componentizeren wordt de video informatie ook in drie componenten verdeeld. Y bevat de luminance informatie, dus informatie over de brightness. Enkel de Y-component bevat dus de informatie van een zwart-wit afbeelding. Daarbij wordt het verschil tussen de hoeveelheid blauw en de luminance, en idem dito voor rood, toegevoegd. Met deze drie componenten kan het beeld ook opgebouwd worden.

Als het voorstellen van de verschillen tussen RGB en YPbPr wat lastig is, verwijs ik je graag naar dit voorbeeld van RGB componentization en dit voorbeeld van YPbPr componentization.

Kortom, ik denk dat DukeBox meer zit te denken aan component video in het algemeen (al dan niet bedoeld), en jij meer aan component video in de zin van component video dat gebruik maakt van YPbPr. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 21:07
Als je de RGB kabel aansluit op een tv waarop de scart geen RGB ondersteund, krijg je dan hetzelfde beeld als bij de standaard kabel of komt er dan helemaal niets in beeld en kun je die kabel niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Ghehe, je kunt je DS opladen via de USB poorten op de Wii. Helaas werken USB keyboard, game pads, iPod Nano's, etc allemaal niet (op een ledje in de USB muis na).

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20061211/ggl19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20061211/ggl21.jpg

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik zou ook graag een Wii bestellen (ik weet het, ik had hem ruim van tevoren moeten pre-orderen) Nou heb ik niet de illusie dat hij ergens nog op voorraad is, maar ik heb gelezen dat deze week nog een 2e lading komt. Waar zou ik hem kunnen bestellen zodat ik de meeste kans maak dat ik hem ASAP binnen heb? Ik zat zelf aan bijvoorbeeld bol.com te denken. Wat denken jullie?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 18:12

Smoonshine

Feyenoord!!

Magic schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:28:
Ik zou ook graag een Wii bestellen (ik weet het, ik had hem ruim van tevoren moeten pre-orderen) Nou heb ik niet de illusie dat hij ergens nog op voorraad is, maar ik heb gelezen dat deze week nog een 2e lading komt. Waar zou ik hem kunnen bestellen zodat ik de meeste kans maak dat ik hem ASAP binnen heb? Ik zat zelf aan bijvoorbeeld bol.com te denken. Wat denken jullie?
Media Markt heeft over het algemeen grote voorraden. Daarbij doen de meesten ook niet aan preorders en diegene die het wel doen hebben deze week alles kunnen uitleveren. Ik zou het daar eens proberen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Magic schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:28:
Gewoon naar de mediamarkt gaan, daar krijgen ze er best veel binnen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb sinds vorige week vrijdag ook een wii, had wel geluk heb hem bij de FRS in helmond gehaald, daar stonden er een stel te wachten die er al de hele nacht stonden. Ik was gelukkig net op tijd want er kwamen later nog wat andere bij voor niks want ze hadden er daar maar twee. Alleen hadden ze bij de FRS zelda niet:( Gelukkig bij de dixons nog wel 1 exemplaar:).

Nou voor de spellen, ik vindt wii sport geinig voor even maar in je eenje is het niet zoveel aan.Zelda is echt vet, de controls moest ik wel even aan wennen maar na een paar uurtjes spelen ben je er al aan gewend vooral het aimen met de wiimote is heel leuk. Ik was wel een beetje teleurgesteld in hoe het grafisch eruit ziet, maar het wordt naarmate je speelt wel mooier, nou speel ik wel met de compostie kabel en dat ziet er niet uit op mijn lcd, dus dan maar even wachten tot ik een component kabel heb voordat ik verder speel met zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Okee thanx :) ik moet deze week toch nog even langs de mediamarkt, eens even kijken dan of ze hem hebben staan :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hey hoe zit dat eigenlijk met dat verhaaltje dat je NDS demo's kon downloaden via WiiConnect24? Ik neem aan dat daar specifieke hardware voor in moet zitten (tenzij de gewone WiFi chipset het NiFi protocol ondersteunt?). Maar ik hoorde er een tijd geleden veel over, maar nu niks meer... any news on that? Of was dat een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Nou ik heb sinds zaterdag mijn Wii via Bol.com gekregen.. maand van te voren gereserveerd. geen probs dus.. eerste dag zelda 8 uur lang ggespeeld.. zit nu bij 2e tempel ongeveer. Wil het niet te snel doen.. vorige zelda had ik ook binnen 2 weken uitgespeeld :P.

Als iemand nog vast zit bij TP laat het even weten misschien heb ik wat tips.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:46:
Zo heb sinds vorige week vrijdag ook een wii, had wel geluk heb hem bij de FRS in helmond gehaald, daar stonden er een stel te wachten die er al de hele nacht stonden. Ik was gelukkig net op tijd want er kwamen later nog wat andere bij voor niks want ze hadden er daar maar twee. Alleen hadden ze bij de FRS zelda niet:( Gelukkig bij de dixons nog wel 1 exemplaar:).

Nou voor de spellen, ik vindt wii sport geinig voor even maar in je eenje is het niet zoveel aan.Zelda is echt vet, de controls moest ik wel even aan wennen maar na een paar uurtjes spelen ben je er al aan gewend vooral het aimen met de wiimote is heel leuk. Ik was wel een beetje teleurgesteld in hoe het grafisch eruit ziet, maar het wordt naarmate je speelt wel mooier, nou speel ik wel met de compostie kabel en dat ziet er niet uit op mijn lcd, dus dan maar even wachten tot ik een component kabel heb voordat ik verder speel met zelda.
Dan heb ik je daar nog gezien want ik ben er om 9 uur ff wezen kijken of het nog nut had om er te gaan staan. Ik wist nl dat ze er maar 2 hadden. Zelda hadden ze anders bij de bart smit nog wel liggen :P die hebben alle spellen maar geen wii's.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen Vrijdag het laatste exemplaar bij de Makro in Duiven kunnen grissen nadat ik hier had gelezen dat ze daar nog voorradig waren. Dit was rond een uur of 16:00. Puur geluk gehad dus dat er uberhaupt in Nederland nog eentje zonder te reserveren te krijgen was. Ik had er geeneens rekening mee gehouden dat ik er eentje op de release dag zou kunnen bemachtigen.

Ik moet toch zeggen dat ik het een wonderbaarlijk apparaat vind. Zo klein, zo simpel en toch zo leuk. Dat hele Wii-mote verhaal is natuurlijk grandioos, en het bowlen ermee is de bomb :)
Is toch mooi dat het toch nog allemaal kan zonder dikke specs en hitte problemen, zoals mijn XBOX360 heeft, om maar mee te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:06:
Ik heb afgelopen Vrijdag het laatste exemplaar bij de Makro in Duiven kunnen grissen nadat ik hier had gelezen dat ze daar nog voorradig waren. Dit was rond een uur of 16:00. Puur geluk gehad dus dat er uberhaupt in Nederland nog eentje zonder te reserveren te krijgen was. Ik had er geeneens rekening mee gehouden dat ik er eentje op de release dag zou kunnen bemachtigen.

Ik moet toch zeggen dat ik het een wonderbaarlijk apparaat vind. Zo klein, zo simpel en toch zo leuk. Dat hele Wii-mote verhaal is natuurlijk grandioos, en het bowlen ermee is de bomb :)
Is toch mooi dat het toch nog allemaal kan zonder dikke specs en hitte problemen, zoals mijn XBOX360 heeft, om maar mee te kunnen.
Ik dacht dat de Marko de Wii pas vanaf morgen gaat verkopen, tenminste dat stond in het krantje dat ik in het weekend ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Iemand die trouwens voor mij ff de doos wil nameten. Hij moet in mijn rugzak pasen aangezien ik alleen een motorrijbewijs heb :P

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zo ik ben effe afwezig geweest 8) maar ik heb dus ook mijn wii _/-\o_
Het is echt een geweldig apparaat en zelda is tot nu toe geweldig (heb net de tweede tempel gehaald)
nu heb ik alleen een vraag. Gister middag toen de zon fel door mijn raam scheen werkte mijn wii mote niet meer goed. Ik heb het geprobeerd met gordijnen dicht en open ik heb de sensor bar verplaatst en mijn tv gedraaid maar ik heb geen oplossing gevonden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. (zodra de zon minder fel wordt heb ik nergens last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
harley schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:38:
Iemand die trouwens voor mij ff de doos wil nameten. Hij moet in mijn rugzak pasen aangezien ik alleen een motorrijbewijs heb :P
Ik heb hier op het werk niet de doos liggen maar hij paste gewoon in mijn kipling rugzak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ulysses ergens was wel in de config van je Wii de mogelijkheid van omgevingslicht aan te passen geloof ik. Kan er nu niet bij, maar zoiets was het. Misschien scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wat heb ik een O+ vrouw hè :) :
38x25x11

>From: mijn@mailadres.nl
>To: haar@mailadres.com
>Subject: Wii
>Date: Mon, 11 Dec 2006 10:40:10 +0100 (CET)
>
>Kun je de wii-doos nameten voor mij ?
>
>LxBxH
>

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:50
Hij is 25x38x11 CM.
LxBxD

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgen de winkels deze week eigenlijk grotere ladingen binnen dan afgelopen week met de launch of zullen er nog steeds tekorten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb zeker weinig kans als ik vandaag wat winkels afstruin? Weet echt totaal niet wanneer de volgende leveringen zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Wie heeft er eigenlijk Rayman gekocht en wat zijn jullie ervaringen?

Verder kan iedereen z'n DM functie aanzetten, onder myreact/voorkeuren/privacy/direct messages, dan kan ik jullie namelijk mijn friendscode spammen en jullie weer terug :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

UlyssesNL schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:40:
Het is echt een geweldig apparaat en zelda is tot nu toe geweldig (heb net de tweede tempel gehaald)
nu heb ik alleen een vraag. Gister middag toen de zon fel door mijn raam scheen werkte mijn wii mote niet meer goed. Ik heb het geprobeerd met gordijnen dicht en open ik heb de sensor bar verplaatst en mijn tv gedraaid maar ik heb geen oplossing gevonden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. (zodra de zon minder fel wordt heb ik nergens last van)
Gevoeligheid aanpassen in je wii settings, helpt enorm ;)
Bij mij was het zonlicht niet echt een probleem (ik speel zowiso graag in de duisternis), maar de lichtjes van onze kerstboom werden wel allemaal opgepikt door men controller :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 13:58
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:49:
krijgen de winkels deze week eigenlijk grotere ladingen binnen dan afgelopen week met de launch of zullen er nog steeds tekorten zijn?
ik hoop dat er grotere ladingen komen, maar verwacht er niet te veel van.
Ga wel bij een vriend van mij Wii-en, heb geen zin om bij de Mediamarkt voor de deur te gaan liggen in de regen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
UlyssesNL schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:40:
Zoals je al opmerkt komt dit door de zon, je kan de gevoeligheid van je Wiimote instellen.

Ga naar Wii-Opties ==> Wii instellingen ==> Sensorbalk ==> Lichgevoeligheid
Je krijg dan een scherm te zien waar er ir straling vandaan komt.... je zult zien dat de zon dus ook in je zicht staat.... Probeer hem minder gevoelig te maken ( - ) of plaats je sensorbalk onder je tv...

Als dit niet werkt kun je je sensorbalk ook ergens naast je tv zetten. Dit is wel een beetje omslachtig maar als je gewoon op je sensorbalk richt zul je er redelijk snel aan gewent raken

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu met Zelda voorbij het verkrijgen van je tweede zwaard. ongeveer 14 uur mee bezig geweest. echt lachuh,

spoiler:
tweede tempel zonder schild uitgespeeld. ding brandde op en had geen zin om een nieuwe te gaan halen, gewoon gekeken hoe ver ik kon komen zonder. baasje binnen 1,5 minuut vergaan tot stof heerlijk!!! (En m'n zusje maar afvragen hoe ik dat voor elkaar kreeg, die ging toch maar een ander schild halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Play-asia heeft weer componentkabels, ze hebben alleen wel de prijs met €9 verhoogd :(

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:56:
Zit nu met Zelda voorbij het verkrijgen van je tweede zwaard. ongeveer 14 uur mee bezig geweest. echt lachuh,

spoiler:
tweede tempel zonder schild uitgespeeld. ding brandde op en had geen zin om een nieuwe te gaan halen, gewoon gekeken hoe ver ik kon komen zonder. baasje binnen 1,5 minuut vergaan tot stof heerlijk!!! (En m'n zusje maar afvragen hoe ik dat voor elkaar kreeg, die ging toch maar een ander schild halen)
Haal dan ook meteen je 2e schild!
spoiler:
Het hylian shield in kakariko in de general store voor 200 rupi

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 22-09 17:08
De MM in Hengelo melde net dat ze dachten dat ik pas in januari / februari 2007 aan de beurt ben. Walgelijk :( misschien maar in Nordhorn proberen bij de MM.

Ik vraag mij serieus af waarom Nintendo dit zo heeft bedacht. Ik heb besloten er een belletje aan te wagen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Hoedje schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:52:
Wie heeft er eigenlijk Rayman gekocht en wat zijn jullie ervaringen?

Verder kan iedereen z'n DM functie aanzetten, onder myreact/voorkeuren/privacy/direct messages, dan kan ik jullie namelijk mijn friendscode spammen en jullie weer terug :P.
Yup gekocht, is een erg leuk spel, gisteren de verhaal modes uitgespeeld (een spel niet gehaald, die met die radio's meppen zodat de konijntjes gaan dansen en dan de 2e versie met dat grote konijn die de radio weer uitzet) Het leuke van dit spel is de diversiteit van de spelletjes, je kunt het zo gek niet bedenken en het zit er in, dus voor ieder wat wils!

Ik ben me nu aan het storten op de score functie (tot 4 spelers tegelijk spelen is erg leuk!) om zo hoog mogelijke scores te krijgen en de speciale bonussen vrij te spelen. De scores die je moet halen zijn echt monsterlijk hoog, dus ik denk niet dat ik ze allemaal vrij kan spelen. Ben vrij goed in het dansen met de konijnen, maar hoger dan 2200 punten is volgens mij gewoon niet mogelijk |:(

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiCk schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:01:
De MM in Hengelo melde net dat ze dachten dat ik pas in januari / februari 2007 aan de beurt ben. Walgelijk :( misschien maar in Nordhorn proberen bij de MM.

Ik vraag mij serieus af waarom Nintendo dit zo heeft bedacht. Ik heb besloten er een belletje aan te wagen zo.
Goed idee vraag meteen waarneer de volgende lading consoles in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Thx voor de replies.
Hehe ik weet min probleem al 8)7
ik heb een keer toen ik de eerste keer de wii menu's doorstruinde de gevoeligheid op hoog gezet |:( nooit meer aan gedacht. Zal het vanavond effe veranderen maar kan pas van het weekend weer testen want als ik thuis kom schijnt de zon al niet meer :X

Ik zit er trouwens over te denken om een ander speakertje in mijn wii mote te zetten. Ik vind de geluidskwaliteit daarvan het slechtste wat er is aan de wii
Ik heb al gezocht op internet maar kan er niks over vinden wel heb ik gelezen dat het een simpel plastic membraampje is. Ik heb mijn wii mote nog niet losgehaald weet niet eens wat voor schroeven er in zitten. Ik zal vanavond thuis wel effe kijken. Iemand nog een idee of een tip of misschien zeggen jullie zelfs dat het helemaal geen nut heeft (omdat het verstuurde geluid via bluetooth gewoon brak is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Exorcist schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:52:
Heb zeker weinig kans als ik vandaag wat winkels afstruin? Weet echt totaal niet wanneer de volgende leveringen zijn :|
Ik geloof dat er elke week nieuwe ladingen komen. A.s. woensdag ongeveer. Week later weer. Etc etc. Doe toch een pre-order. Grote kanshebbers zijn E-plaza, Bart Smit, intertoys en Media Markt.

[ Voor 37% gewijzigd door apNia op 11-12-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collaborator schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:00:
[...]

Haal dan ook meteen je 2e schild!
spoiler:
Het hylian shield in kakariko in de general store voor 200 rupi
Heb ik ook idd gehaald hoor
spoiler:
heb je ook het item dat ie daarna heeft als special? de hawkeye?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:06:
[...]

Ik geloof dat er elke week nieuwe ladingen komen. A.s. woensdag ongeveer. Week later weer. Etc etc. Doe toch een pre-order. Grote kanshebbers zijn E-plaza, Bart Smit, intertoys en Media Markt.
Ik heb ook een pre-order gedaan , daarom wil ik weten wanneer ze komen want ik ben de eerst volgende op de lijst bij de FRS en Intertoys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

UlyssesNL schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:02:
Thx voor de replies.
Ik zit er trouwens over te denken om een ander speakertje in mijn wii mote te zetten. Ik vind de geluidskwaliteit daarvan het slechtste wat er is aan de wii
Ik heb al gezocht op internet maar kan er niks over vinden wel heb ik gelezen dat het een simpel plastic membraampje is. Ik heb mijn wii mote nog niet losgehaald weet niet eens wat voor schroeven er in zitten. Ik zal vanavond thuis wel effe kijken. Iemand nog een idee of een tip of misschien zeggen jullie zelfs dat het helemaal geen nut heeft (omdat het verstuurde geluid via bluetooth gewoon brak is)
Ik denk dat je die speaker ff voor een leuke gimmick moet aanzien. Kans is misschien dat als je er een nieuwe speaker inzet dat je batterij sneller drained is. Ik heb zoiets van "ik geloof 't wel". Leuke feature maar ik verwacht geen zuivere sound :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de E plaza in Veenendaal, had er met launch ongeveer 50 gekregen. toen ik er vrijdagavond op het nippertje nog ff 2 wiimotes ging halen hadden ze ook nog wel wat spellen op voorraad...

Zelda Spoiler (again) niet lezen als je de tempels nog niet gespeeld hebt!!!!!
spoiler:
vond het wel saai dat je weer je gevonden items (fused shadows) kwijtraakt als je ze net hebt. kreeg echt een ocarina of time gevoel, was wel een beetje een tegenvaller eigenlijk. hadden ze wel wat leuker op kunnen lossen om toch door te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

apNia schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:06:
[...]

Ja, ik heb al een pre-order uitstaan bij Bol.com. Weet alleen niet wanneer zij leveren, dus als ik er vd week eentje tegenkom in een winkel neem ik m mee. Maar vandaag zoeken zal dus niet zoveel zin hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat je die speaker ff voor een leuke gimmick moet aanzien. Kans is misschien dat als je er een nieuwe speaker inzet dat je batterij sneller drained is. Ik heb zoiets van "ik geloof 't wel". Leuke feature maar ik verwacht geen zuivere sound :)
Wat ik sowieso heb gedaan is het volume van je speaker wat zachter zetten, is het geluid al een stukje zuiverderderder. dat schelle geluid dat er standaard uit komt is echt om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:08:
[...]

Ik heb ook een pre-order gedaan , daarom wil ik weten wanneer ze komen want ik ben de eerst volgende op de lijst bij de FRS en Intertoys :)
offtopic:
wat ik begrepen heb van de de winkels en leveranciers is de levertijd op dit moment onbekend.
Maar dit hoort eigenlijk niet thuis in dit topic (zie topicwarning) 8)7

Ik heb nu trouwens iedere avond mijn broertje en mijn zusje weer op mijn kamer zitten |:(
Omdat ze willen bowlen :| zelfs mijn moeder heeft al een keer gebowld gister en zal het vast wel vaker willen doen. (had nintendo wel effe in de handleiding mogen zetten O-) iets van pas op de wii is verslavend voor huisgenoten en je raakt je privacy er door kwijt :+ ik bedoel al die warnings in de japanse handleiding en hier waarschuwen ze niet voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:13:
[...]

Ja, ik heb al een pre-order uitstaan bij Bol.com. Weet alleen niet wanneer zij leveren, dus als ik er vd week eentje tegenkom in een winkel neem ik m mee. Maar vandaag zoeken zal dus niet zoveel zin hebben dan.
hoe kan je pre-orderen bij Bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan.
Bel de Mediamarkt en de volgende levering zou "Aan het eind van de maand zijn".
Landelijk.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:18:
Lekker dan.
Landelijk.

oh oh...

FOK! forum:
Zonet even FRS gebeld, geen Wii's binnengekregen. Misschien volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 22-09 17:08
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:18:
Lekker dan.
Landelijk.

Hengelo deze week; maar alleen voor de mensen die hadden gereserveerd.
Ik haat MM Hengelo eerst zeggen "nee je kunt niet reserveren" en dan nog zo'n lijst hebben.

Consoleshop.nl melde mij eerder dat het ook bij hen onbekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
wat moet ik nou doen in de kerstvakantie, tentamens leren ofzo? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of is de Wii echt lelijk qua graphics?
Alle screenshots die ik zie, IGN - Gamespot, zijn allemaal niet moeders-mooiste. En dat vind ik toch wel belangrijk de laatste tijd. Want ik ben zelf vormgever, dus moet het er gelikt uit zien.

Het voordeel van de Wii lijkt mij weer het leuke met de controllers. En weer eens met vrienden veel lol maken. Maar, zoals bovenstaand, de graphics moeten dan wel van deze tijd zijn.
En ik kon het nergens vinden op internet. Dus kunnen jullie mij misschien helpen hiermee?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:24:
Alle screenshots die ik zie, IGN - Gamespot, zijn allemaal niet moeders-mooiste. En dat vind ik toch wel belangrijk de laatste tijd. Want ik ben zelf vormgever, dus moet het er gelikt uit zien.

Het voordeel van de Wii lijkt mij weer het leuke met de controllers. En weer eens met vrienden veel lol maken. Maar, zoals bovenstaand, de graphics moeten dan wel van deze tijd zijn.
En ik kon het nergens vinden op internet. Dus kunnen jullie mij misschien helpen hiermee?
Alvast bedankt!
Het is al lang en breed uitgemeten dat de Wii het niet moet hebben van de graphics (vergelijkbaar met een opgepoetste GC of een Xbox). Als je voor graphics gaat, koop dan een 360 of PS3. Voor gameplay moet je bij Nintendo zijn, dat is de sterke kant van de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt!
Ach, de graphics. Ze zijn niet van PS3, Xbox360 of PC kwaliteit. Dus als je dat het belangrijkste vind aan een game moet je de Wii vooral niet halen.

Echter, als je een gamer bent moet het eigenlijk niet zoveel uitmaken. De graphics van bijvoorbeeld Zelda (wat eigenlijk zelfs nog een GameCube game is) zijn in mijn ogen prima te doen. Plus als je eenmaal in een game zit, dan merk je de graphics nieteens meer. Laatst heb ik Crono Trigger nog zitten spelen op mijn SNES, en na de eerste 10 minuten merkte ik nieteens meer dat de graphics al zo verouderd zijn. Dus de Wii is geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt!
De wii is een opgevoerde gamecube met iets meer pipelines op de GPU en een extra RAM chip van 64MB. Grafisch is het niet Xbox360 of PS3 niveau, toch krijg je op de TV een minder kartellig beeld als op de screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32

Alvast bedankt!
grappig, dus als je vormgever bent zijn graphics belangrijker dan gameplay?

dus jij ontwerpt allemaal dingen die er goed uitzien, maar het boeit niet of ze duidelijk zijn? of makkelijk bruikbaar?

goede uitgangspositie als ontwerper O-)

offtopic:
zelf ben ik grafisch vormgever, en sta nog altijd achter de "form follows function" theorie voor wat betreft gebruiksvoorwerpen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 11-12-2006 11:31 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online

Alvast bedankt!
Als je graphics echt super belangrijk vind (wat ik opmaak uit je post)
Kun je misschien beter voor een xbox gaan want de graphics daarvan zijn wel beter.
Maar zelda is een gamecube game en die pusht de wii dus nog helemaal niet en ik vind het er erg mooi uitzien. Maar dat heeft meer met de stijl te maken. De wii is gewoon geen grafisch monster en ondersteunt geen hd resoluties. Als je dat belangrijk vind ga dus naar sony of microsoft.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, oneliners, offtopic geblaat en meldingen van enkel een aankoop of een verwachte leverdatum horen niet thuis in dit topic!

Lees dit heel goed door voordat je hier post!