Daar gaat meestal een CR123 in, en daar flits je geen honderden keren per weekend mee.neographikal schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:32:
Nogal ja, maar volgens mij zitten die dingen ook in m'n analoge EOS en die gaan verrekte lang mee
Die D200 blijft toch wel een beest van een camera op bepaald gebied....
Dus toch maar bij Nikon blijven ?jules schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 01:41:
Die D200 blijft toch wel een beest van een camera op bepaald gebied....
Heb jij nu je die 1d mk2n hebt geen Canon spul in de aanbieding?GerardHenninger schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 02:05:
[...]
Dus toch maar bij Nikon blijven ?
Eerlijk gezegt weet ik het nog steeds niet 100 % zeker. Ieder merk heeft weer z'n specifieke voor en nadelen. En die overstap zou me klauwen met geld kosten. Ik denk dat ik gewoon lekker bij Nikon blijf
Heb nu wel een 20D over eigenlijk....... maar of ik die ga verkopen, geen idee.jules schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:37:
[...]
Heb jij nu je die 1d mk2n hebt geen Canon spul in de aanbieding?.
Eerlijk gezegt weet ik het nog steeds niet 100 % zeker. Ieder merk heeft weer z'n specifieke voor en nadelen. En die overstap zou me klauwen met geld kosten. Ik denk dat ik gewoon lekker bij Nikon blijf
Gewoon lekker bij je merk blijven, want behalve een hele nieuwe investering moet je ook weer investeren in het omgaan met een nieuwe camera.
Vanavond m'n eerste feestje met m'n tankje. Ik hoop dat het gaat lukken.
Nu eerst naar Kamera-Express..
Ehh, hoe zet je die ST-E2-mini-flits dan uit?MartijnGizmo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:40:
Dat komt omdat ie ook iedere keer als je afdrukt flitst. Scheelt een hoop als je uitzet dat de externe flitser afgaat, als je hem alleen als AF-assist gebruikt. Daarnaast zijn die batterijen erg goedkoop te krijgen op eBay.nl.....
Ik heb net m'n hele manual erop nagelezen en ik vind 't nergens terug.
Of bedoel je dat je 't in de custum functions moet gaan zoeken?
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
* GerardHenninger wacht op neo's 70-200 2.8 IS partyshots
laat maar.
[ Voor 129% gewijzigd door sapphire op 16-12-2006 17:42 ]
Ik wil hier niet de irritante moderator gaan uithangen, maar het is inmiddels al zo'n 36 keer voorbij gekomen hier.. voor dit soort shots hebben we namelijk een ander topic: [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etcsapphire schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:48:
niet echt een "party"maar de sfeer was er neit minder om.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaar dat ik dus ook geen inhoudelijk commentaar ga geven op je foto's
Volgende week ergens, ding gaat eerst de verzekering inGerardHenninger schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:37:
* GerardHenninger wacht op neo's 70-200 2.8 IS partyshots
Wie is er trouwens morgen allemaal op InnerCity?
Ik weet dat KrL er kan zijn, ik ben er, rut-gr zal er ook wel even zijn, maar nog anderen van hier?
Ik weet dat KrL er kan zijn, ik ben er, rut-gr zal er ook wel even zijn, maar nog anderen van hier?
Bericht hierboven
Nope lag in de planning zeker omdat het lekker om de hoek isFloris schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:36:

HF daar en als je daarna nog wat wil drinken TWSTD.nl hebben 4jarig bestaan dus dat feest gaat al door zinds gisteren nacht en gaat door tot en met zondag avond

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
jullie weten mensen wel vrolijk welkom te heten in fotografie......Mittnick schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:26:
[...]
Ik wil hier niet de irritante moderator gaan uithangen, maar het is inmiddels al zo'n 36 keer voorbij gekomen hier.. voor dit soort shots hebben we namelijk een ander topic: [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc
Vandaar dat ik dus ook geen inhoudelijk commentaar ga geven op je foto's

Tja, sorry, maar er worden hier zo vaak beginnersvragen gesteld waarbij men consequent de TS niet leest. Nu stelde jij geen vraag, maar het wordt letterlijk behandeld:
Met alle respect: het had misschien wat vriendelijker gekund, maar even lezen kan geen kwaadVoor dit topic geldt dezelfde policy als die van de gehele FG, dus geen thumbnails breder dan 600 pixels en al helemaal geen fullsize platen. De bedoeling is dat hier alleen partyfotografie-platen verschijnen, voor concerten en festivals kan je dus bij de buren terecht. Doe ook iedereen een plezier, en gebruik de check images knop wanneer je foto's post. Dit scheelt een hoop scrollwerk.
[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 16-12-2006 17:46 ]
ligt eraan hoe je het bekijkt.....tis geen festival of concert...dus ja...
Een aantal shots van gisteren, Electronation in de Melkweg:
1. Om even duidelijk te maken waar het om gaat

2. Nid & Sancy live

3. Nid & Sancy live

4. Nid & Sancy wederom

5. Groupies van Dr. Lektroluv; Erg leuke dames

6. Dr. Lektroluv himself

7. Een van de tientallen publiek shots

8. Overzicht shot bij het einde van optreden van Dr. Lektroluv

Op zich vind ik bovenstaande mooie shots. Heb er uiteraard nog wel meer maar van de 2GB
aan plaatjes, zijn er denk ik hooguit 20-30 goed gelukt. Ik zit heel erg met het compromis tussen
enerzijds sfeer wegflitsen, en anderzijds beweging onscherpte. Erg jammer, want het was een
super feest, erg leuk publiek. Maar ja, aldoende leert men hoop ik
1. Om even duidelijk te maken waar het om gaat

2. Nid & Sancy live

3. Nid & Sancy live

4. Nid & Sancy wederom

5. Groupies van Dr. Lektroluv; Erg leuke dames

6. Dr. Lektroluv himself

7. Een van de tientallen publiek shots

8. Overzicht shot bij het einde van optreden van Dr. Lektroluv

Op zich vind ik bovenstaande mooie shots. Heb er uiteraard nog wel meer maar van de 2GB
aan plaatjes, zijn er denk ik hooguit 20-30 goed gelukt. Ik zit heel erg met het compromis tussen
enerzijds sfeer wegflitsen, en anderzijds beweging onscherpte. Erg jammer, want het was een
super feest, erg leuk publiek. Maar ja, aldoende leert men hoop ik
joehoe!Floris schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:36:
*offtopic* heeft Dr. Elek. een groen masker of is dat het licht
?
Masker; 1 van zijn trademarksPat-Skim schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:58:
*offtopic* heeft Dr. Elek. een groen masker of is dat het licht?
Deze nacht ben ik naar een kerstparty geweest waar ik weer wat aandige foto's heb kunnen maken, en eindelijk eens "dragging the shutter" heb kunnen proberen. Dat valt nog écht niet mee om dat even te doen. Zeker omdat ik in een mega grote ruimte zat (sporthal), met relatief weinig licht... Echt heel weinig licht. Soms zelfs alleen een paar lampjes. Dragging the shutter was dus niet altijd bruikbaar.
De kerstparty was in Middelharnis, de Staver, en werd geörganiseerd door Happy Music. Met dank aan meneer v/d Valk en Partykick, heb ik deze foto's kunnen schieten. Hopelijk zien jullie wat vooruitgang
Ben er zelf nog lang niet tevreden over maar als ik een begin foto pak:
Dan nu een selectie van de 500 foto's die ik gemaakt heb:
Dansdemonstratie, om even in de gala stemming te komen!
Helaas niet genoeg achtergrond licht om fatsoenlijk draggin the sutter toe te passen.
En de eerste voetjes komen van de vloer!
DJ Stélo zorgt ervoor dat er nóg meer voetjes van de vloer gaan.
Mooie lichtinval in deze foto. Sluitertijd kon nog wel wat langer. maar dat moest ik dus nog uitvinden!
En een langere sluitertijd op deze dames deed het goed. Beweging in de plaat, en door de 2nd curtain flash lekker scherp. Dat gaat er al op lijken!
Heel jammer dat er achter de DJ's geen licht was, dan had Lieke van Lexmond er toch even wat beter op gestaan! En ze heeft er zin in hoor!
Speciaal voor mij, inclusief tong naar buiten + knipoog
Tja, de ster DJ van vanavond moest natuurlijk ook even een handtekeningen sessie doen.
En met de halve zaal op de foto natuurlijk! Velen hadden zelf een cam bij, maar voor de minder gelukkigen onder ons, was ik voorzien van een camera, én toegang tot de gehele zaal (backstage, onstage)!
DJ Lieke spin die platen!
Zaaltje vol met net geklede partygangers! Eindelijk ging de verlichting een beetje aan! Dit was één van de vele zalen (de hoofdzaal).
Even binnen gluren bij de verlichting (tja, ik had gewoon wat meer licht nodig, dus maar even gevraagd).
Meer licht! Niet wat ik bedoelde (ik wilde sfeerlicht, kleurtjes, geen wit licht).
Toch maar weer switchen naar andere kleurtjes licht (gelukkig). En drank maakt meer kapot dan je lief is
En eindelijk een fatsoenlijke instelling gevonden voor de foto's!
Lichtsituatie zoals deze het meeste was, erg lastig om dan te schieten (zeker vanwege de rookmachines die overal stonden), maar dit leverde wel een fraaie plaat op.
Ietsje te hard ingeflits, maar moest even een afsluitende foto hebben
Tot volgende week (dan ga ik naar de kerstparty in Alcazar!). Commentaar is van harte welkom! Ik heb nog een hoop te leren (merk ik wel) en ik denk dat ik aardig op weg ben. Shoot me!
De kerstparty was in Middelharnis, de Staver, en werd geörganiseerd door Happy Music. Met dank aan meneer v/d Valk en Partykick, heb ik deze foto's kunnen schieten. Hopelijk zien jullie wat vooruitgang
Ben er zelf nog lang niet tevreden over maar als ik een begin foto pak:
Mijn eerste partyfoto ever

Mijn eerste partyfoto ever
Dan nu een selectie van de 500 foto's die ik gemaakt heb:

Dansdemonstratie, om even in de gala stemming te komen!

Helaas niet genoeg achtergrond licht om fatsoenlijk draggin the sutter toe te passen.

En de eerste voetjes komen van de vloer!

DJ Stélo zorgt ervoor dat er nóg meer voetjes van de vloer gaan.

Mooie lichtinval in deze foto. Sluitertijd kon nog wel wat langer. maar dat moest ik dus nog uitvinden!

En een langere sluitertijd op deze dames deed het goed. Beweging in de plaat, en door de 2nd curtain flash lekker scherp. Dat gaat er al op lijken!

Heel jammer dat er achter de DJ's geen licht was, dan had Lieke van Lexmond er toch even wat beter op gestaan! En ze heeft er zin in hoor!

Speciaal voor mij, inclusief tong naar buiten + knipoog

Tja, de ster DJ van vanavond moest natuurlijk ook even een handtekeningen sessie doen.

En met de halve zaal op de foto natuurlijk! Velen hadden zelf een cam bij, maar voor de minder gelukkigen onder ons, was ik voorzien van een camera, én toegang tot de gehele zaal (backstage, onstage)!

DJ Lieke spin die platen!

Zaaltje vol met net geklede partygangers! Eindelijk ging de verlichting een beetje aan! Dit was één van de vele zalen (de hoofdzaal).

Even binnen gluren bij de verlichting (tja, ik had gewoon wat meer licht nodig, dus maar even gevraagd).

Meer licht! Niet wat ik bedoelde (ik wilde sfeerlicht, kleurtjes, geen wit licht).

Toch maar weer switchen naar andere kleurtjes licht (gelukkig). En drank maakt meer kapot dan je lief is

Lichtsituatie zoals deze het meeste was, erg lastig om dan te schieten (zeker vanwege de rookmachines die overal stonden), maar dit leverde wel een fraaie plaat op.

Ietsje te hard ingeflits, maar moest even een afsluitende foto hebben
Tot volgende week (dan ga ik naar de kerstparty in Alcazar!). Commentaar is van harte welkom! Ik heb nog een hoop te leren (merk ik wel) en ik denk dat ik aardig op weg ben. Shoot me!
[ Voor 29% gewijzigd door Nik op 17-12-2006 04:28 ]
Wat is er mis met dat logo dan? Besides, liever commentaar op mijn foto dan op het logo aub. Want commentaar op het logo heb ik helemaal niks aan.
[ Voor 53% gewijzigd door Nik op 17-12-2006 11:34 ]
Natuurlijk heb je daar wel wat aan: het leidt af en het is irritant groen, die feedback kun je meenemen voor een herontwerp/plaatsing bijvoorbeeld.
Anyway, leuke shots, met name drie trekt me erg. Ik zou wel even goed naar je WB/EV hier en daar kijken, soms zit je er wat naast
Anyway, leuke shots, met name drie trekt me erg. Ik zou wel even goed naar je WB/EV hier en daar kijken, soms zit je er wat naast
@ proller: Uit je eigen commentaar bij je foto's wordt goed duidelijk dat je snapt waar je mee bezig bent.
Zo te zien heb je zelf prima door tegen welke beperkingen je aanloopt en je hebt blijkbaar ook al door hoe je daar omheen kan werken. Kortom, dat "ik heb nog een hoop te leren" valt wel mee. Je hebt vrij letterlijk het licht gezien, de rest is ervaring. Al die kleine mini-situaties waarbij je nu nog moet nadenken over wat de beste aanpak is, die zijn over een tijdje tweede natuur.
Zo te zien heb je zelf prima door tegen welke beperkingen je aanloopt en je hebt blijkbaar ook al door hoe je daar omheen kan werken. Kortom, dat "ik heb nog een hoop te leren" valt wel mee. Je hebt vrij letterlijk het licht gezien, de rest is ervaring. Al die kleine mini-situaties waarbij je nu nog moet nadenken over wat de beste aanpak is, die zijn over een tijdje tweede natuur.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik heb een aantal foto's vervangen (alleen de landscapes, daar heb ik een versie van zonder logo). Hopelijk is dit beter?
Zeker, drie komt door de afwezigheid van het groen nog beter naar voren!
Dankje! Ik vond nog een leuke kijk en vergelijk foto, waar ik toch wel trots op ben!

^ van de website van kerstparty.nl, hun eigen fotograaf

^ mijn foto
Wat een wereld van verschil
^ mijn foto
[ Voor 14% gewijzigd door Nik op 17-12-2006 12:04 ]
Lol, doet me denken aan van die Tellsell reclames met voor / na de drie weken afslankpillen of iets dergelijks
Verwijderd
yep duidelijk herkenbaar, heb dezelfde soort shots als ik mijn STE2 ga gebruiken met flitser en nog op P modus sta. altijd een reminder dat ik weer naar M moetproller schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:03:
Dankje! Ik vond nog een leuke kijk en vergelijk foto, waar ik toch wel trots op ben!
[afbeelding]
[afbeelding]
^ mijn foto
en als ik gisteravond commentaar op je fotos had dan had ik die ook wel meteen gegeven, alleen dat logo brandde nog na op mijn netvlies. kijk gewoon eens hoe anderen het hier doen, een logo moet je foto niet afbreken maar aanvullen. ik heb er pas mee gewacht met een logo toevoegen tot ik een manier en methode had die ik geen afbreuk vond doen aan de fotos zelf maar de fotos meer zouden ondersteunen.
IDD, wel in proller zijn nadeel, want daar zijn de dames dikkerneographikal schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:10:
Lol, doet me denken aan van die Tellsell reclames met voor / na de drie weken afslankpillen of iets dergelijks
CRiSiS: Electronation-baas heb ik gister nog op de foto gezet 
Alhier:

Andere gedenkwaardige plaatjes
link2party-kerel (Robbie geloof ik), deze plaat is echt eng-scherp, zeker voor ISO800
(100% crop -947kB-)

Vriendinnetje met vriendin

Erik-E, heb de plaat moeten "redden" gezien mijn flitser dienst weigerde. (Gaat niet goed met lief 550EXje na de val...)

Oeh Ruben-wat-is-zijn-naam, die was redelijk van het drinken

...

't was lekker druk @bar:

Luuc doet zijn ding

Lieve mensen van het licht, die huiskat was weer erg trouwens

Felix vroeg eerst of het licht wat minder kon, waarna de licht-lui alles maar op rood en paars zetten. Daarna vroeg hij of ik zijn vriendin niet kon vertellen dat ze niet on-stage hoort, want hij werd gek van d'r.
Djax

Mereltje (hoort niet in het rijtje thuis eigenlijk he?
)

Michel kan en niet MC-en en zijn set stonk (aldus heb ik me laten wijsmaken)

Hier was het verbazend stil

Wii (met oude koordjes
)

Bart Skil(l)s (sp?)

Iemand nog zoenende meisjes gezien toevallig?
Alhier:

link2party-kerel (Robbie geloof ik), deze plaat is echt eng-scherp, zeker voor ISO800

Erik-E, heb de plaat moeten "redden" gezien mijn flitser dienst weigerde. (Gaat niet goed met lief 550EXje na de val...)

...

't was lekker druk @bar:

Luuc doet zijn ding

Felix vroeg eerst of het licht wat minder kon, waarna de licht-lui alles maar op rood en paars zetten. Daarna vroeg hij of ik zijn vriendin niet kon vertellen dat ze niet on-stage hoort, want hij werd gek van d'r.
Djax

Mereltje (hoort niet in het rijtje thuis eigenlijk he?

Wii (met oude koordjes

Bart Skil(l)s (sp?)

Bericht hierboven
@proller:
Wat is je Exif van die vergelijk foto, en waar had je je filter op staan? Het is een wereld van verschil iig. Good job!
Wat is je Exif van die vergelijk foto, en waar had je je filter op staan? Het is een wereld van verschil iig. Good job!
Hmm, plaatjes van Qlimax waren strakker Floor, hier zit wat minder knalwerk tussen
Camera: F/4,5 - 35mm - 1/60sec. - ISO 400CRiSiS schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:41:
@proller:
Flitser: 2nd curtain flash - Flits op -1/3
Die knakker van de Lama's! Ruben Nicolai ofzoFloris schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:41:
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door Nik op 17-12-2006 14:23 ]
Verwijderd
nou hier dan nog wat fototjes van gisteren van fabelhaft in de lanx

Dimitri met Hans Dulfer samen (leuke combi wel
)

Dimitri

gevangenisdames

portretje in VHF modus

sluikreclame

Dimitri met Hans Dulfer samen (leuke combi wel

Dimitri

gevangenisdames

portretje in VHF modus

sluikreclame

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 14:48 ]
Ik heb ook wel een beetje geprobeerd wat softere platen te schieten, iets meer ID&T stijl zegmaar. Hard, rammen, knallen is goed voor Qlimax waar alles goed verlicht is, waar je overal bergen mensen hebt etc.neographikal schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:46:
Hmm, plaatjes van Qlimax waren strakker Floor, hier zit wat minder knalwerk tussen
Als het wat rustiger is en het licht minder naar je zin, dan moet je een andere insteek kiezen, zoals je kunt zien op: http://www.id-t.com/experience-events-pics-ic2006-01.php
Bericht hierboven
Mooie foto's, toch nog een lichtpuntje bij Innercity(vond het niet zo denderend). Maaar....Floris schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:07:
[...]
Ik heb ook wel een beetje geprobeerd wat softere platen te schieten, iets meer ID&T stijl zegmaar. Hard, rammen, knallen is goed voor Qlimax waar alles goed verlicht is, waar je overal bergen mensen hebt etc.
Als het wat rustiger is en het licht minder naar je zin, dan moet je een andere insteek kiezen, zoals je kunt zien op: http://www.id-t.com/experience-events-pics-ic2006-01.php
Dat je als fotograaf een beetje aandacht wil kan ik begrijpen. Maar midden achter de DJ van shirt wisselen(Tweakers shirt nogwel
Geef je flitser maar een zoen van me, misschien helpt het
Via de Custom Functions idd.dodge_911 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:26:
[...]
Ehh, hoe zet je die ST-E2-mini-flits dan uit?
Ik heb net m'n hele manual erop nagelezen en ik vind 't nergens terug.
Of bedoel je dat je 't in de custum functions moet gaan zoeken?
Hos2 heeft een 350D, toch? En het is nog maar de vraag of de 350D kan wat jij bedoelt. De custom functions van een 350D hebben alleen wat te zeggen over of de AF assist afgaat, of niet, of alleen via een externe flitser. Daar kan je niet aangeven dat er niet geflitst mag worden.
In tegenstelling tot een 10/20/30D, waarbij dat wel kan. Bij de 10D als voorbeeld:
Custom Function 05: AF-assist beam / Flash firing
0: Emits / Fires
1: Does not emit / Fires
2: Only ext. flash emits / Fires
3: Emits / Does not fire
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
ik heb deJumpStart schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:39:
[...]
Hos2 heeft een 350D, toch? En het is nog maar de vraag of de 350D kan wat jij bedoelt. De custom functions van een 350D hebben alleen wat te zeggen over of de AF assist afgaat, of niet, of alleen via een externe flitser. Daar kan je niet aangeven dat er niet geflitst mag worden.
In tegenstelling tot een 10/20/30D, waarbij dat wel kan. Bij de 10D als voorbeeld:
0 emits,
1 doesn't emit
2 Only emits ext flash
maar dit gaat toch over dat enge witte lichtje ?
Mijn eerste ervaringen met mij nieuwe camera hieronder.
In het kort de voor- en nadelen
Nadelen :
- Zoeken naar de knoppen. Dit is een kwestie van tijd
- Switchen van Av naar M en weer terug ging niet snel genoeg. Is inmiddels opgelost, zie onderaan
- De camera, lens en flitser combinatie wordt toch echt zwaar na verloop van tijd
Voordelen :
- Veel snellere AF
- ISO 800 geeft minder ruis dan m'n 20D/30D
- 2 geheugenkaartjes, scheelt een boel gekloot met wisselen als een kaartje vol is
- Betere lichtmeting naar mijn mening
Enfin, gisteren dus in de grootste discotheek van Nederland geweest, The Zenith. Heel bizar allemaal, mega groot, 13x verdwaald, heel breed publiek, van dochter+mams tot hakbars...
#01 Promo-chick

#02 Publiek wat los gaat

#03 Resident DJ

#04 Oeh, lasers!

#05 Nog meer lasers...

#06 Don Diablo

#07 Nog meer Don "ik doe niet aan alcohol" Diablo

#08 Diablo fans?

#09 Binnenplaats met daar omheen 8 (!!!) zalen

#10 Een blauwe kerst...

#11 Fedde le Grand

#12 Aanhang 1Management

#13 Nog een keer FLG

Wat betreft m'n camera was het een kut avond, het frustreerde me dat ik niet dezelfde snelheid had als met m'n 20D/30D. Vooral het switchen tussen de camera-mode was vervelend.
Maar, toen ik om 7 uur thuis kwam vond ik een mailtje in m'n inbox met daarin een uitleg over het vastleggen van camera instellingen. Meteen geprobeerd en verrek, het werkt, ideaal! Ik kan nu dus eindelijk instellingen opslaan en met 1 druk op een knop springt m'n camera naar die opgeslagen instellingen en weer terug. Hoef ik niet meer jaloers te zijn op Nikon gebruikers. Jeej!
In het kort de voor- en nadelen
Nadelen :
- Zoeken naar de knoppen. Dit is een kwestie van tijd
- Switchen van Av naar M en weer terug ging niet snel genoeg. Is inmiddels opgelost, zie onderaan
- De camera, lens en flitser combinatie wordt toch echt zwaar na verloop van tijd
Voordelen :
- Veel snellere AF
- ISO 800 geeft minder ruis dan m'n 20D/30D
- 2 geheugenkaartjes, scheelt een boel gekloot met wisselen als een kaartje vol is
- Betere lichtmeting naar mijn mening
Enfin, gisteren dus in de grootste discotheek van Nederland geweest, The Zenith. Heel bizar allemaal, mega groot, 13x verdwaald, heel breed publiek, van dochter+mams tot hakbars...
#01 Promo-chick

#02 Publiek wat los gaat

#03 Resident DJ

#04 Oeh, lasers!

#05 Nog meer lasers...

#06 Don Diablo

#07 Nog meer Don "ik doe niet aan alcohol" Diablo

#08 Diablo fans?

#09 Binnenplaats met daar omheen 8 (!!!) zalen

#10 Een blauwe kerst...

#11 Fedde le Grand

#12 Aanhang 1Management

#13 Nog een keer FLG

Wat betreft m'n camera was het een kut avond, het frustreerde me dat ik niet dezelfde snelheid had als met m'n 20D/30D. Vooral het switchen tussen de camera-mode was vervelend.
Maar, toen ik om 7 uur thuis kwam vond ik een mailtje in m'n inbox met daarin een uitleg over het vastleggen van camera instellingen. Meteen geprobeerd en verrek, het werkt, ideaal! Ik kan nu dus eindelijk instellingen opslaan en met 1 druk op een knop springt m'n camera naar die opgeslagen instellingen en weer terug. Hoef ik niet meer jaloers te zijn op Nikon gebruikers. Jeej!
Verwijderd
Damn, dus het komt er nu op neer dat we jaloers op jou camera worden
(een -tot nog toe- tevreden Nikon gebruiker)
(een -tot nog toe- tevreden Nikon gebruiker)
Verwijderd
hela gerard best wel leuk die curves alleen bij foto 12 begin ik nu gemixte gevoelens te krijgen of dit een plaatje uit een tombraider video game komt of een echte foto is. het is veels te spooky en onnatuurlijk naar mijn mening , voor de rest best gaaf om te zien die zenith . waar ligt die tent eigenlijk ? en hebben ze daar ook wel eens goa
@Gerard
Is te zien aan je pics dat je flink moest wennen wel. De kleuren Henninger pics zitten er niet echt tussen. Maar kan ook aan de tent liggen dat weet ik niet.
Wel nice dat je lekker kunt switchen tussen de instellingen. Ben benieuwd naar het beest
Maar zie ik zaterdag wel
Is te zien aan je pics dat je flink moest wennen wel. De kleuren Henninger pics zitten er niet echt tussen. Maar kan ook aan de tent liggen dat weet ik niet.
Wel nice dat je lekker kunt switchen tussen de instellingen. Ben benieuwd naar het beest
Maar zie ik zaterdag wel

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Je hebt gelijk, met een 350D werkt dat niet. Lekker ST-E2-batterijen slurpen dus.JumpStart schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:39:
[...]
Dat, of kijken of er nog ergens een gehackte firmware is voor de 350D die wat 20D truukjes beschikbaar maakt. De 300D kon op die manier immers ook omgetoverd worden zodat FEC en ISO 3200 beschikbaar werd.MartijnGizmo schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:02:
[...]
Je hebt gelijk, met een 350D werkt dat niet. Lekker ST-E2-batterijen slurpen dus.
mag ik verzoeken om de check images knop niet meer te gebruiken, ik vind het heerlijk om te scrollen, zeker de mensen met een langzame host waarbij het laden wel 30 secs (overdreven) duurt (alle foto's samen), blijf je lekker scrollen
Ik weet dat gerard altijd aan het curven is en dat zijn foto's expres zo zijn, maar het zwart lijkt op mijn tft wel af en toe te clippen, is dat alleen mijn monitor? In photoshop lijkt het allemaal prima mee te vallen, maar toch

Ik weet dat gerard altijd aan het curven is en dat zijn foto's expres zo zijn, maar het zwart lijkt op mijn tft wel af en toe te clippen, is dat alleen mijn monitor? In photoshop lijkt het allemaal prima mee te vallen, maar toch
Doe dit eens niet, we hebben het er net ingeramdnomad85 schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:57:
mag ik verzoeken om de check images knop niet meer te gebruiken, ik vind het heerlijk om te scrollen, zeker de mensen met een langzame host waarbij het laden wel 30 secs (overdreven) duurt (alle foto's samen), blijf je lekker scrollen
[ Voor 4% gewijzigd door neographikal op 18-12-2006 18:59 ]
Coole pics Gerard.. Waar ligt dat eigenlijk, dat Zenith? Ik heb er wel eens van gehoord, maar had geen idee dat het zó groot was.
http://www.thezenith.nl/ zegt Venray.
Gerard, had je je pics niet aan die club kunnen verkopen? Het verbaast me dat je niks over die fotograaf te klagen had. Heb je hem nergens gezien?
Onscherp, verbaasde mensen, het lijkt wel alsof er een student voor het eerst een camera vast heeft en daarmee in een club rondloopt.
Verwijderd
jeetje kijk net even op hun site, maar als ik die fotos aanschouw voel ik me het komende jaar zeker niet geroepen om eens die kant op te gaan. het lijkt wel de fotogallerie van de gemiddelde amsterdamse sjonnie en anita kroegjules schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:07:
[...]
Gerard, had je je pics niet aan die club kunnen verkopen? Het verbaast me dat je niks over die fotograaf te klagen had. Heb je hem nergens gezien?
Onscherp, verbaasde mensen, het lijkt wel alsof er een student voor het eerst een camera vast heeft en daarmee in een club rondloopt.

na dat commentaar hierboven ook maar eens gekeken idd, ....dat is wel heel erg zeg. Pak een willekeurige fotograaf in dit topic en die zal het echt een stuk beter doen.
Ik heb geen fotografen gezien, het leek erop dat ik de enige was tussen die 15.000 man. Later zag ik de eigenaar met een 350D rondlopen.... that's it.jules schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:07:
[...]
Maar no worries mensen, m'n foto's staan binnenkort op hun site.
Ik ken wat mensen die in de Zenith werken. Grote tent, wel erg massaal allemaal. Zitten mooie foto's tussen Gerard. Was het er nou druk toen je er was?
Ander vraagje, is een andere flitser (430EX ofzo) een 'gewone' aanrader of een hele grote aanrader bij partyfotografie?
Vergroot het erg de mogelijkheden die je hebt of kom je met de interne flitser op bijvoorbeeld -1 of -1.5 en een langere sluitertijd ook een heel eind.
Ik heb m'n dSLR pas twee weken dus ben nog spelenderwijs aan het leren. Grootste nadeel van die interne flitser is dat ie voorflitst om te focussen. Voor mij niet zo'n probleem (hoewel het sneller moet kunnen denk ik), maar voor de bezoekers irritant. Zag ook zo'n andere oplossing (IR ding) hier voorbij komen maar dat lijkt mij maar een halve oplossing (in de zin van: als er toch geld uitgegeven moet worden, dan liever gelijk goed doen).
Zijn er ook nog echte aanraders wat lenzen betreft? Ik heb de 50mm f1.8, nog niet echt gebruikt alleen. Alleen die 50mm is wat ver, handig om artiesten/DJ's erop te zetten maar voor publiek minder geschikt denk ik.
Hier wat fototjes trouwens.

#1 Niet helemaal scherp

#6 die beweging is wel leuk, maar iets te lange sluitertijd.

#7 was helaas iets bewogen
Tips en opbouwende kritiek zijn altijd welkom.
Nogmaals, dit was de eerste week dat ik ermee fotografeerde dus ik had geen idee hoe het eruit ging zien. Afgelopen week was er geen ruk te doen dus weinig materiaal
Ik stap over van een vijf jaar oude Minolta digitale compactcamera die ik op manual gebruikte.
Ander vraagje, is een andere flitser (430EX ofzo) een 'gewone' aanrader of een hele grote aanrader bij partyfotografie?
Vergroot het erg de mogelijkheden die je hebt of kom je met de interne flitser op bijvoorbeeld -1 of -1.5 en een langere sluitertijd ook een heel eind.
Ik heb m'n dSLR pas twee weken dus ben nog spelenderwijs aan het leren. Grootste nadeel van die interne flitser is dat ie voorflitst om te focussen. Voor mij niet zo'n probleem (hoewel het sneller moet kunnen denk ik), maar voor de bezoekers irritant. Zag ook zo'n andere oplossing (IR ding) hier voorbij komen maar dat lijkt mij maar een halve oplossing (in de zin van: als er toch geld uitgegeven moet worden, dan liever gelijk goed doen).
Zijn er ook nog echte aanraders wat lenzen betreft? Ik heb de 50mm f1.8, nog niet echt gebruikt alleen. Alleen die 50mm is wat ver, handig om artiesten/DJ's erop te zetten maar voor publiek minder geschikt denk ik.

#1 Niet helemaal scherp

Nogmaals, dit was de eerste week dat ik ermee fotografeerde dus ik had geen idee hoe het eruit ging zien. Afgelopen week was er geen ruk te doen dus weinig materiaal
Ik stap over van een vijf jaar oude Minolta digitale compactcamera die ik op manual gebruikte.
[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 19-12-2006 01:25 ]
Kijk hoe jij het doet, hoe jij dingen ervaart. Als je die voorflitsen irritant vind en geld genoeg hebt voor een grotere flitser, dan moet je vooral geld uitgeven. Deze vraag is ondertussen al vaak genoeg langsgekomen. Neo heeft er ook een stukje over in de start post staan.Tom schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 01:22:
Een belangrijke tip, vooral veel fotograferen en veel dingen doen. Als je ergens tegenaan loopt, creatief nadenken en naar oplossingen zoeken. Je kan een hoop geld gaan uitgeven, maar je kan het wellicht ook anders oplossen. Zorg dat je de basisdingen van fotografie goed begrijpt en je zult enorme vooruitgangen boeken.
Fotografeer jij wel eens in de Zenith? Mensen hadden het over een zekere "Tom", ben jij dat?Tom schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 01:22:
Ik ken wat mensen die in de Zenith werken. Grote tent, wel erg massaal allemaal. Zitten mooie foto's tussen Gerard. Was het er nou druk toen je er was?
[afbeelding]
#1 Niet helemaal scherp
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koop gewoon een 430EX en een groothoekzoom op 2.8 en je kan even vooruit.
Veel fotograferen komt wel goed, moet vrijdag, zaterdag en de beide kerstdagen werken.jules schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 02:05:
[...]
Een belangrijke tip, vooral veel fotograferen en veel dingen doen. Als je ergens tegenaan loopt, creatief nadenken en naar oplossingen zoeken. Je kan een hoop geld gaan uitgeven, maar je kan het wellicht ook anders oplossen. Zorg dat je de basisdingen van fotografie goed begrijpt en je zult enorme vooruitgangen boeken.
Nee, ben er drie keer geweest ofzo, en dat was niet om te fotograferen. Ken alleen wat mensen/DJ's die daar wel eens staanGerardHenninger schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 02:20:
[...]
Fotografeer jij wel eens in de Zenith? Mensen hadden het over een zekere "Tom", ben jij dat?
Koop gewoon een 430EX en een groothoekzoom op 2.8 en je kan even vooruit.
Maar zal eens kijken... denk wel dat zo'n 430EX z'n geld wel waard is. Zo'n groothoek is meer iets voor op het verlanglijstje.
@ Tom:
Een Speedlite 430 EX (en natuurlijk ook de 420, 550 en 580) is heerlijk omdat je dan AF assist hebt die wat minder lastig is voor je onderwerp, je hebt meer power tot je beschikking, je hoeft niet meer aan Red Eye Reduction te toen (lichtbron te ver van de lens vandaan) je kan een stuk schreeuwend duur plastic omnibounce gaan gebruiken en je kan eindelijk lekker de kop richten voor indirect flitsen. Heb ik nog iets gemist?
Al met al is een Speedlite, voor dit soort fotografie, zonder meer z'n investering waard!
Een Speedlite 430 EX (en natuurlijk ook de 420, 550 en 580) is heerlijk omdat je dan AF assist hebt die wat minder lastig is voor je onderwerp, je hebt meer power tot je beschikking, je hoeft niet meer aan Red Eye Reduction te toen (lichtbron te ver van de lens vandaan) je kan een stuk schreeuwend duur plastic omnibounce gaan gebruiken en je kan eindelijk lekker de kop richten voor indirect flitsen. Heb ik nog iets gemist?
Al met al is een Speedlite, voor dit soort fotografie, zonder meer z'n investering waard!

Dj Dekky and Miss Nine op een feestje van Armani op World aids day.
is paar weken geleden maar kwam hem net tegen. Denk deze kan ik wel ff posten.

Tuur met 2blonde popskes
[ Voor 19% gewijzigd door Blerf op 19-12-2006 10:24 ]
Je hebt weer mazzel dat Jumpstart het voor je wil uitleggen...Tom schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:00:
Okay duidelijk. Is dus wel een must om te hebben (wa$ er al bang voor![]()
).
Anyway, toen mijn zowel SB600 als SB800 vanwege haperende accu's er mee ophielden, was ik verplicht om met de interne flitser te werken. Dat werkte boven verwachting goed. Ik moet er echter wel bijzeggen dat ik met een Nikon D70 werk, waar je zelfs op je body zonder firmware hacks je flitser kan fec-en (minder of harder laten inflitsen). Alleen je rode ogen reductie werkt wat naadje bij een Nikon
Het licht is alleen alsnog kanonhard, je hebt geen focusassist, kortom: toch maar een externe
Hoo Jules, een 10/20/30D kan wel gewoon FEC'en, daar is geen firmware hack voor nodig. De 300D kon het niet zonder Creatief Met Firmwares™. De 350D kan het wel, maar het zit diep verborgen in de menustructuur. De 400D kan het, verwacht ik tenminste, ook gewoon.
@ Neo: Je hebt wel focus assist, in de vorm van pulsed flash. Maar dat is vele male irritanter en minder effectief dan de rode lamp van een speedlite of SP-E2.
@ Neo: Je hebt wel focus assist, in de vorm van pulsed flash. Maar dat is vele male irritanter en minder effectief dan de rode lamp van een speedlite of SP-E2.
Dat reken ik niet tot assist maar tot irritatie galore
Ik ben dit weekend het afdekkapje vooraan van m'n ST-E2 verloren...
Nu piepen er 2 oogjes uit een zwart gat
Toch maar 's even mailen naar Canon, of ze dat niet in voorraad hebben...
Update : WTF ? Net naar ETBass gebeld, 4,95€ vind ik nog doenbaar, maar dat ze dan ook nog eens 15€ behandelings- en verzendkosten gaan vragen, gaat m'n petje te boven.
Update : WTF ? Net naar ETBass gebeld, 4,95€ vind ik nog doenbaar, maar dat ze dan ook nog eens 15€ behandelings- en verzendkosten gaan vragen, gaat m'n petje te boven.
[ Voor 32% gewijzigd door dodge_911 op 19-12-2006 15:40 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Verwijderd
hela kan je er niet meteen 2 bestellen, bij mij is dat kappie ook foetsiedodge_911 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:17:
ROFA bellen?dodge_911 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:17:
Verwijderd
hela marty (en anderen niet zo dicht in de buurt wonende partyfotografen) komt binnenkort nog leuk goa feesie aan in adam noord
http://partyflock.nl/images/upload/86479_original.jpg
ideetje voor een meeting
ideetje voor een meeting
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 18:51 ]
Is Amsterdam centrum dichtbij genoeg?
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Hier wat foto's van Innercity, dit is het eerste feest waar ik gefotografeerd heb dus don't be to hard on me. Nee brand los en kom maar met tips ;-)

#2 Expres me flitser rechts gehouden.. Maar nogal een over kill wat de foto verpest vind ik.

#3 De menigte

#4 Los bij Benny. (geloof ik)

#5 Ook nog ff een laser mee gepikt

# 6 Afloop, Na nog wat gedronken te hebben kwamen we buiten in deze zooi...
Ik heb deze gemaakt met de Sony Alpha 100 + 3.5-6.3/18-200 lens + Sigma EF-500 DG super...
Ben trouwens bezig met het zoeken van een nieuwe lens voor party fotografie, iemand tips.
tot € 700 wil ik hieraan uitgeven.
#2 Expres me flitser rechts gehouden.. Maar nogal een over kill wat de foto verpest vind ik.

#3 De menigte
#4 Los bij Benny. (geloof ik)
#5 Ook nog ff een laser mee gepikt
# 6 Afloop, Na nog wat gedronken te hebben kwamen we buiten in deze zooi...
Ik heb deze gemaakt met de Sony Alpha 100 + 3.5-6.3/18-200 lens + Sigma EF-500 DG super...
Ben trouwens bezig met het zoeken van een nieuwe lens voor party fotografie, iemand tips.
Zo ik zie hier toch best wel veel bekenden voorbij komen.
Effe blijven checken hier. Hopelijk kan ik in de toekomst mee discusseren. Top dat er toch een partyfotografietopic is buiten partyflock om.
Effe blijven checken hier. Hopelijk kan ik in de toekomst mee discusseren. Top dat er toch een partyfotografietopic is buiten partyflock om.
Wat voor soort lens zoek je dan? Zijn verschillende soorten lenzen die je bij partyfotografie kan gebruikenVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:45:
Verwijderd
Nou denk groothoek, zoom heb ik voldoende en standaart zijn vaak goedkoper dus die koop ik wel in de magere tijdenSnackyman schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:49:
[...]
Wat voor soort lens zoek je dan? Zijn verschillende soorten lenzen die je bij partyfotografie kan gebruikengroothoek, standaard of zoom

Voor 700 niet, 490 moet lukkenVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:52:
[...]
Nou denk groothoek, zoom heb ik voldoende en standaart zijn vaak goedkoper dus die koop ik wel in de magere tijdenFisheye heb je niet voor 700 euries toch?
http://www.kamera-express...=showproduct&product=2292
15mm/2.8 van sigma
Verwijderd
Nice1 thnks gaan we eens ff inslaanRedXraD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:54:
[...]
Voor 700 niet, 490 moet lukken
http://www.kamera-express...=showproduct&product=2292
15mm/2.8 van sigmaEn volgens mijn produceert sigma ook een 8mm/4, maar of die er ook is voor de minolta/sony...
Nog iemand comments op de foto's die ik eerder gepost heb van innercity. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Hou er wel erg in dat het een 15mm fish is en geen 8mmVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 19:58:
[...]
Nice1 thnks gaan we eens ff inslaan.. Zal morgen eens bellen en nog verder goed rondkijken, laat nog wel weten wat het geworden is.
Nog iemand comments op de foto's die ik eerder gepost heb van innercity. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Verwijderd
mmm jah, en met 8 mm is het net ff iets leukerRedXraD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:07:
[...]
Hou er wel erg in dat het een 15mm fish is en geen 8mm
Maar we blijven zoeken

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:16:
[...]
mmm jah, en met 8 mm is het net ff iets leukerZeker omdat ik ook skaters (sven boekhorst) fotografeer en die kicken op dat soort foto's . Ben al druk aan het zoeken maar kan m niet vinden en ik denk als ik m vind dat het niet voor minder dan 700 euries kan...
Maar we blijven zoeken
offtopic:
knal je DM eens aan, want we vervuilen dit topic...
Ik zie zo 1,2,3 inderdaad geen sigma 8mm voor sony of minolta, wel voor nikon, canon en uiteraard sigma zelf... In de pricewatch staan 2 shops voor die 8mm, en dr staat gewoon geen minolta tussen. Nou kan dat zijn omdat sony/minolta lenzen op het moment gewoon ff niet lekker op gang komen volgens mij, de sigma 100-300/4 is ook niet echt lekker leverbaar enzo...
Als ik trouwens op sigma-benelux kijk zou die lens er wel zijn met minolta-vatting
En nou weer on-topic
[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 19-12-2006 20:23 ]
Weet niet welke camera je hebt, Ik heb de 10-22 hier liggen dat is pas groothoek. Maarja 5D en een 16-35 is helemaal groothoek dus ligt weer aan je camera
Verwijderd
Ik hoop dat dit snel komt.. zeker omdat ik een Sony dSLR hebRedXraD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:21:
[...]
offtopic:
Ik zie zo 1,2,3 inderdaad geen sigma 8mm voor sony of minolta, wel voor nikon, canon en uiteraard sigma zelf... In de pricewatch staan 2 shops voor die 8mm, en dr staat gewoon geen minolta tussen. Nou kan dat zijn omdat sony/minolta lenzen op het moment gewoon ff niet lekker op gang komen volgens mij, de sigma 100-300/4 is ook niet echt lekker leverbaar enzo...
En nou weer on-topic

Wat vind jij trouwens van de foto's die ik op innercity gemaakt heb ?
Aangezien dit de eerste keer is dat ik foto's post ( miss wel de laatste keer
Verwijderd
Ben bang dat het niet hard gaat passen maar ik bel morgen wel even voor die 8mm F3.5 EX DG CIRCULAR FISHEYE want een minolta past.Snackyman schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:23:
Weet niet welke camera je hebt, Ik heb de 10-22 hier liggen dat is pas groothoek. Maarja 5D en een 16-35 is helemaal groothoek dus ligt weer aan je camera
http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=40
Copy/Past:
Lensvatting(en) SIGMA, CANON, NIKON, MINOLTA/SONY, PENTAX
* Constructie en specificaties kunnen zonder voorafgaande melding worden aangepast.
* De versies voor Nikon en Pentax hebben geen diafragmaring. Hierdoor werken sommige functies bij een aantal cameramodellen mogelijk niet.
Bellen
De foto's, hoewel ik van die tak van fotografie eigenlijk helemaal geen kaas gegeten heb (onthoud dat even, want ik weet wél hoe verrotte moeilijk het isVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:26:
[...]
Ik hoop dat dit snel komt.. zeker omdat ik een Sony dSLR hebNee ben er reuze tevrede mee
Wat vind jij trouwens van de foto's die ik op innercity gemaakt heb ?
Aangezien dit de eerste keer is dat ik foto's post ( miss wel de laatste keer)
1: de 'ghosts' die ik zie vind ik net even té aanwezig, compositie doet het ook niet voor me.
2: Ik ga mee met je commentaar, ik vind ook dat je het omgevingslicht erg hebt weggeflitst.
3: Dit is al beter, al zou ik mijn cam de volgende keer recht houden
4: Weer wat minder, je hebt overduidelijk het publiek belicht waardoor dat witte 'gat' in het midden ontstaat, en dat scheve is weer niet echt 'mijn ding', maar dat is persoonlijk
5: Mooie lasertjes
6: Je horizon ook even rechttrekken, ik heb niet het idee dat je hier bewust je cam hebt scheefgehouden
Verwijderd
Thanks,RedXraD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:31:
[...]
De foto's, hoewel ik van die tak van fotografie eigenlijk helemaal geen kaas gegeten heb (onthoud dat even, want ik weet wél hoe verrotte moeilijk het is):
1: de 'ghosts' die ik zie vind ik net even té aanwezig, compositie doet het ook niet voor me.
2: Ik ga mee met je commentaar, ik vind ook dat je het omgevingslicht erg hebt weggeflitst.
4: Weer wat minder, je hebt overduidelijk het publiek belicht waardoor dat witte 'gat' in het midden ontstaat, en dat scheve is weer niet echt 'mijn ding', maar dat is persoonlijk
6: Je horizon ook even rechttrekken, ik heb niet het idee dat je hier bewust je cam hebt scheefgehouden
Goed commentaar, kan ik wel wat mee. maar indd bij 6 was het al erg laat/vroeg en na de nodige (gratis) drankjes
Maar in elk geval thanks
ja opzich wel leuk ideeVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:51:
hela marty (en anderen niet zo dicht in de buurt wonende partyfotografen) komt binnenkort nog leuk goa feesie aan in adam noord
ideetje voor een meeting

Verwijderd
Toen jij hier Erik- E knipteFloris schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:41:
CRiSiS: Electronation-baas heb ik gister nog op de foto gezet
Alhier:
[afbeelding]
link2party-kerel (Robbie geloof ik), deze plaat is echt eng-scherp, zeker voor ISO800(100% crop -947kB-)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
...
[afbeelding]
't was lekker druk @bar:
[afbeelding]
Luuc doet zijn ding
[afbeelding]
[afbeelding]
Djax
[afbeelding]
Mereltje (hoort niet in het rijtje thuis eigenlijk he?)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wii (met oude koordjes)
[afbeelding]
Bart Skil(l)s (sp?)
[afbeelding]

Stond ik onder

Zelfde moment toch?? Oke offtopic maar wel leuk..
Even je EXIF checken, die van Floris is van "2006:12:17 03:01:10".....
Verwijderd
2006:12:17 02:47:47 en nu zit ik net te kijken naar de tijd maar die klopt niet helemaal... dus dat kan dan aardig kloppen.MartijnGizmo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:08:
Even je EXIF checken, die van Floris is van "2006:12:17 03:01:10".....
Gelijk me tijd ff goed zetten...
Verwijderd
ik zou 6 persoonlijk vanaf de grond gemaakt hebben en iets dichterbij, krijg je nog meer dieptewerking van de hekken en nog wat beter het afval eropRedXraD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:31:
[...]
De foto's, hoewel ik van die tak van fotografie eigenlijk helemaal geen kaas gegeten heb (onthoud dat even, want ik weet wél hoe verrotte moeilijk het is):
bij 5 mis ik nog wat contrasten, lasers zijn wel mooi alleen er mist nog iets in. jammer dat het hoofd rechts er niet wat meer er doorheenkomt of dat een of ander figuur met een camera erbovenuitsteekt , maar ja dat heb je niet altijd voor het grijpen dat soort momenten
en waarom krijg ik geen commentaar op mijn fototjes of moet er expliciet om gevraagd worden tegenwoordig
Verwijderd
Bedankt, volgende keer maak ik ook een foto laag, heb er wel meerdere hoor maar bij deze zie je tot ver achterin de flyers liggen. en dat hoofd jah indd jammer. Heb hier ook meer foto's van.Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:21:
[...]
ik zou 6 persoonlijk vanaf de grond gemaakt hebben en iets dichterbij, krijg je nog meer dieptewerking van de hekken en nog wat beter het afval erop![]()
bij 5 mis ik nog wat contrasten, lasers zijn wel mooi alleen er mist nog iets in. jammer dat het hoofd rechts er niet wat meer er doorheenkomt of dat een of ander figuur met een camera erbovenuitsteekt , maar ja dat heb je niet altijd voor het grijpen dat soort momenten
en waarom krijg ik geen commentaar op mijn fototjes of moet er expliciet om gevraagd worden tegenwoordig
Kan denk ik moeilijk 300 foto's hierop knallen. heb er een paar uitgekozen waar ik wel commentaar op had verwacht en waar ik ook iets mee kan.
Verwijderd
Wat vind je van de trouwens?Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:21:
[...]
ik zou 6 persoonlijk vanaf de grond gemaakt hebben en iets dichterbij, krijg je nog meer dieptewerking van de hekken en nog wat beter het afval erop![]()

Verwijderd
als partyfoto niet echt pakkend, je ziet er totaal geen diepte en herkenbare punten in. had net zo goed kunst kunnen zijn. bij laserfotos probeer ik toch altijd iets van perspectief erin te krijgen van de mensen of publiek zodat je weet hoe groot het isVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:17:
[...]
Wat vind je van de trouwens?
[afbeelding]
heb zelf niet zoveel pakkende lasershots. blijft gewoon moeilijk fotograferen en is meestal toch een lucky shot
deze zijn te groot om hier zomaar te posten
http://thehospages.com/pi...-08-05-sonica/image61.jpg
http://thehospages.com/pi...6-19-solstice/image12.jpg
boomfestival

ik heb ook wat foto's geschoten op inner city.
stoere gasten:

Stoere gasten kunnen ook gek doen
stoere gasten:

Stoere gasten kunnen ook gek doen

Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Het klinkt misschien gek, maar dat kost het maken, innen en boeken van een factuur nu eenmaal al snel. Veel leveranciers sturen kleine onderdelen daarom liever "with complements". ETBass is, voor zover ik begrepen heb, een onafhankelijk bedrijf dat kostendekkend moet werken. In directe zin hebben ze niets aan je als potentiële koper van nog meer Canonspul, dus ze zullen je niets cadeau geven. Begrijp ik dat Canon je heeft doorverwezen naar ETBass? Zou mij wel wat tegenvallen, want zo'n ST-E2 is geen echt gangbaar amateurspul, hetgeen je voor Canon wel kwalificeert als een goede klant, waarin ze best wat mogen investeren.dodge_911 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:17:
Thanks voor de Canon info. Ik doelde er overigens ook op dat Canon van die "mooie" voorflitsen afvuurt voor het focussen (of dat dé oplossing is, is maar de vraag) en dat Nikon z'n (verblindende) AF-assistlampje heeft (en of dát de oplossing is is ook maar de vraagJumpStart schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:32:
Hoo Jules, een 10/20/30D kan wel gewoon FEC'en, daar is geen firmware hack voor nodig. De 300D kon het niet zonder Creatief Met Firmwares™. De 350D kan het wel, maar het zit diep verborgen in de menustructuur. De 400D kan het, verwacht ik tenminste, ook gewoon.
Verwijderd
hela canon heeft ook zo'n oogverblindend af assistlampje hoor , niet alleen nikon gebruikers hebben exclusief dat soort volstrekt irritante gadgetsjules schreef op woensdag 20 december 2006 @ 06:25:
[...]
Thanks voor de Canon info. Ik doelde er overigens ook op dat Canon van die "mooie" voorflitsen afvuurt voor het focussen (of dat dé oplossing is, is maar de vraag) en dat Nikon z'n (verblindende) AF-assistlampje heeft (en of dát de oplossing is is ook maar de vraag)
Dit topic is gesloten.
Let op:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
Dragging the shutter: http://www.planetneil.com/faq/dragging-the-shutter.html
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
Dragging the shutter: http://www.planetneil.com/faq/dragging-the-shutter.html