Nog een laatste reactie dan om het weer af te sluiten.

Ik doe hier mijn afstudeerstage, en dat heb ik verder allemaal zelf geregeld. Het is niet via een of ander bestaand uitwisselingsprogramma, maar een mailtje gestuurd naar een professor hier waar een docent van mij wel eens een naamkaartje van had gehad tijdens een conferentie. Zo is het balletje (na eindeloos mailen en dingen regelen) gaan rollen. Wel kan je van Universiteit Utrecht een beurs krijgen als je in het buitenland gaat studeren, van welgeteld 260 euro (eenmalig). Kan je net je luchthavenbelasting van betalen. Van de gemeente hier in Japan krijg ik nog 70 euro per maand (meer dan van de uni in Utrecht

). Zoals Oscar dus zegt, even flink sparen en eventueel lenen bij de IBG. Japan is geen goedkoop land. Natuurlijk duur om er te komen, en vooral ook de huur is hoog. Ik zit hier in een kleine stad, waar mijn huur 500 euro per maand is. Zit je in Tokyo, dan kan je daar nog heel wat meer voor neerleggen. Als lange tijd vantevoren je buitenlandse studie al vast staat (meer dan een jaar vantevoren) heb je meestal wel meer mogelijkheden qua beurzen, maar bij mij was het pas 100% zeker dat het door zou gaan een maand voor ik daadwerkelijk ging.

Anyways... laten we het maar weer over de Wii (en eventueel de Gamecube

) hebben. Als iemand hier nog wat over wil weten of wat dan ook... m'n mail adres staat in m'n profiel.
Over de Wii gesproken... waar is in godesnaam de vader van Korin (Colin?) in Zelda? Die moet iets hebben wat z'n zoontje wil weten, maar ik kan hem nergens vinden. Lekker is dat... vast zitten in Zelda al voordat je je zwaard hebt. Ik zal het maar op de taalbarriere gooien.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.