Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 9 ... 59 Laatste
Acties:
  • 513.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

mr_petit

opperprutser

Ik heb zelf jaren met zo'n el cheapo krik gewerkt (van ongeveer 30 euro oid) en die heeft al heel wat auto's omhoog gekrikt (ook zware bakken).
Maar het is wel zo dat als je onder een auto gaat liggen, bijvoorbeeld om de uitlaat te vervangen, elke cm die je in hoogte wint een geschenk uit de hemel is.
Wat dat betreft is die rustbuster krik heel aardig en ik vind 'm niet heel duur voor wat je er voor krijgt.

Maar je moet zelf de keuze maken.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 01:58

Christiano007

Ich bin der champion

Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/dhzcartools/article6600055.jpg

En zoiets voor €89.95. is dan gelijk een stuk minder? Is van Mannesmann

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Mijn garagekrik alleen al kost het driedubbele, en dat is nog een redelijk budgetmodel.

Ik zou dat soort spul dus fijn laten staan, het gaat ook om je eigen veiligheid. Als je daar op wilt besparen, ga je gang.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

met zo'n goedkoop krikje omhoog kan best, maar ga dr niet onder liggen!

Liever een koedkoop kingzooi krik met een set normale assteunen dan een dure krik alleen.

De aanbieding van rustbuster (135,-) voor een krik + 2 steunen klinkt niet verkeerd!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:39

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Die Mannesman is zo te zien dezelfde krik die je vaak in aanbiedingen ziet bij de Lidl of bouwmarkt. Ik gebruik zo'n krik al behoorlijk wat jaartjes en het werkt. Maar rollen doen ze niet (zeker niet op een klinkerstraat) en echt hoog komt hij ook niet. Daarbij ligt de schotel nog vrij hoog op het laagste punt, wat weleens problemen wil geven (bij m'n Compact kreeg ik hem er af en toe niet onder omdat hij te hoog was). Maar ze zijn op zich wel sterk, m'n vader gebruikt zo'n krikje om z'n Ford Transit op te krikken.

Sowieso moet je nooit onder een auto werken die op de krik staat, altijd as-steunen gebruiken en zorgen dat die goed stabiel staan, ongeacht de prijs en kwaliteit van de krik. En als hij op as-steunen staat, altijd voorzichtig zijn met zijwaartse belastingen, een as-steun is stabieler, maar een auto kan er nog altijd vanaf glijden.

Als ik onder de auto moet werken en de wielen hoeven er niet af, gaat bij mij de auto ook altijd op een minibrug (van die stalen, of in mijn geval zelfgemaakte houten, opritjes).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Die krik is inderdaad nog aardig hoog op z'n laagste punt. Hier staat er ook één. Het werkt, maar is verre van ideaal.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Die van Mannesmann is niet alleen de krik, maar dus het gehele setje voor die prijs. Uiteraard staat veiligheid op 1, en dat doe je door de assteunen te gebruiken. Maar ik klus niet zo vaak onder de auto, en dan ziet die Omega-set er mooi uit, maar daar komt ook weer €25 verzendkosten bij. En dan wordt het alweer een tikkie duurder.

Als ik vrij regelmatig zou klussen, dan had ik het absoluut geen probleem gevonden voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als je een goedkope krik zoekt, de Lidl heeft komende week weer een krikje voor €24,95. Dat is dezelfde als de Mannesmann van hierboven.

Ik heb eigenlijk alleen die assteunen nog nodig. Ik heb nu inklapbare 3-pootjes en die doen het, maar daar is ook alles mee gezegd...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ff een domme vraag: wat is het punt van zo'n set?
Afbeeldingslocatie: https://www.lefthanderchassis.com/groupimages/2513667.jpg

ik bedoel, het is aluminium, je kan dr dus alleen dingen mee los en vastmaken die niet heel vast zitten, en verder is t overduidelijk bedoeld als gewichtsbesparend setje voor n race-auto ofzo, maar.. nja, ze zijn zo nutteloos :P kan je eigenlijk net zo goed niks meenemen, of een bahco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit, dat lijkt me het grootste voordeel. Nu lijkt mij dat persoonlijk dan weer het minst relevante deel van gereedschap, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

AlexanderB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:08:
ff een domme vraag: wat is het punt van zo'n set?
[afbeelding]

ik bedoel, het is aluminium, je kan dr dus alleen dingen mee los en vastmaken die niet heel vast zitten, en verder is t overduidelijk bedoeld als gewichtsbesparend setje voor n race-auto ofzo, maar.. nja, ze zijn zo nutteloos :P kan je eigenlijk net zo goed niks meenemen, of een bahco.
Heel handig om de volgende koppelingen te kunnen monteren:
(de blauw rode)
Afbeeldingslocatie: http://www.full-race.com/store/images/full/honda-b-series-ls-vtec-conversion-kit-0.jpg

met een bahco sloop je deze aluminium koppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:24
Vanaf volgende week zaterdag hebben ze bij de Aldi een pneumatische slagmoersleutel te koop, zie http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/OFF11.SHTML
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/BILD11K.JPG
Iemand hier ervaring mee, is dit de moeite om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

als je een compressor hebt met een fatsoenlijke luchttank, liefst 6-8 bar (en die na 2x gebruiken nogsteeds dat leveren kan en niet versleten is), dan prima.
met een te kleine compressor / zonder tank heb je dr niks aan, dan ontwikkelt ie gewoon niet veel kracht.

oh, juist, aluminium koppelingen.. makes sense :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
Hoeveel lucht verbruikt z'n sleutel dan ongeveer? M.a.w., hoe groot moet de luchttank zijn om een beetje fatsoenlijk mee te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:24
Gouwden schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:26:
Hoeveel lucht verbruikt z'n sleutel dan ongeveer? M.a.w., hoe groot moet de luchttank zijn om een beetje fatsoenlijk mee te kunnen werken?
250-300 liter per minuut zit je zo aan met een luchtsleutel. Een luchtsleutel is zo ongeveer het meest lucht verbruikende gereedschap dat je op een compressor kunt aansluiten. (Teminste, voor hobby gebruik)

Een goedkope compressor van de bouwmarkt met een 25liter tankje gaat dat niet opbrengen. (kijk maar eens hoe lang zo'n compressor erover doet om dat 25 liter tankje op druk te brengen, dat doet ie niet in 5 seconde) En met 25 liter lucht is de tank ook binnen een paar seconde leeg met zo'n luchtratel. Effectief heb je dan echt maar een paar seconde fatsoenlijke druk achter je sleutel staan.

Op zich wel handig als je een ECHT vastzittende moer los wilt draaien, maar in combinatie met een simpele compressor onzinnig als je bijvoorbeeld even de wielen wilt wisselen van je auto. Dan zit je langer te wachten op druk dan de tijd dat het kost om de wielen los te draaien met een wringijzer.

Persoonlijk zou ik eerst gaan kijken voor een fatsoenlijke compressor als je meer wilt doen met lucht dan alleen bandjes oppompen. Een 100+ liter tank en een mooie 2-cylinder compressor. Dan ben je 500-600 euro verder en heb je nog steeds een compressor met een effectieve opbrengst van 150 liter per minuut ofzo, maar met die 100 liter tank kun je dan toch wel aardig vooruit met een slagmoersleutel, als je het niet erg vind om af en toe even pauze te houden.

Let op: Voor goedkopere compressors wordt niet de effectieve opbrengst, maar de aangezogen hoeveelheid lucht in de specificaties opgenomen. Die laatste ligt vaak zo twee keer hoger.

[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 15-10-2011 21:04 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Werkt prima met een 25liter tank, Mits de bouten niet zijn vastgestampt met een kruissleutel oid. Ja de compressor zal continue draaien maar levert genoeg om de wielen los te draaien, en voor vele andere doeleinden waarbij je snel een aantal bouten/moeren (tot ~M12)zou willen los/vast draaien.

Ik gebruik al jaren een 1,5pk compressor met 25liter tank voor mijn luchtsleutel.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gisteren heb ik de luchtdruksleutel van de Lidl kunnen testen op de compressor van m'n pa. Op zich is dat geen lichte compressor, maar de sleutel maakte geen indruk op wielbouten (die met 100Nm aangetrokken zijn en met een gewone sleutel zo los te trekken zijn).
Probleem is waarschijnlijk de slang. De compressor bouwt netjes 8 bar op, maar na 2 slagen is die druk (en daarmee de kracht) bij de sleutel al weg. Beetje jammer...

M'n andere speeltjes die onlangs heb gekregen, hebben wel hun nut bewezen. De wiggen voor de bekleding hebben mij goed geholpen bij het loshalen van een deurpaneel en het magnetische schaaltje heeft ook goed z'n dienst bewezen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kan iemand me uitleggen wat het grote voordeel van een luchtsleutel is? Qua kracht/vermogen is het toch ook prima elektrisch op te wekken? Wat is dan het voordeel? Ik kan me voorstellen dat het een goedkoop apparaat is, maar dat argument vervalt als je voor thuisgebruik een compressor moet kopen. Ik kan me ook voorstellen dat het apparaat bij langdurig gebruik niet te heet wordt (gecomprimeerde lucht koelt het weer af), maar ook dat is bij thuisgebruik niet snel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hij kan vastgerotte bouten losslaan. Het is tegelijk een slagmoersleutel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:07:
Kan iemand me uitleggen wat het grote voordeel van een luchtsleutel is? Qua kracht/vermogen is het toch ook prima elektrisch op te wekken? Wat is dan het voordeel? Ik kan me voorstellen dat het een goedkoop apparaat is, maar dat argument vervalt als je voor thuisgebruik een compressor moet kopen. Ik kan me ook voorstellen dat het apparaat bij langdurig gebruik niet te heet wordt (gecomprimeerde lucht koelt het weer af), maar ook dat is bij thuisgebruik niet snel relevant.
Een luchtsleutel op zichzelf heeft ook geen "voordeel" tov bv een elektrische slagmoersleutel, het is gewoon een handige accessoire voor wanneer je al een compressor hebt.
Voor mij is het hebben van een compressor juist het grote voordeel. Het is een erg multifunctioneel stuk gereedschap.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het grootste voordeel van een slagmoer- of luchtsleutel is dat deze al snel stoten van 400Nm geeft (duurdere komen tot 800). Dat lukt je met een elektrische niet zonder je polsen je breken. Door de korte stoten kan je hem namelijk prima in bedwang houden, maar schrikken bouten en moeren wel los. Zelfs moeten die op bewegelijke objecten zitten (zoals de moeren van een schokdemper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
We hebben bij ons in de schuur een accu slagmoersleutel van Snap On, die dingen werken perfect.
Alleen jammer dat de lader het heeft begeven, en die in NL niet zijn te krijgen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op termijn is lucht volgens mij ook goedkoper, lichter en duurzamer (minder bewegend spul), maar dat is wel na de eerste investering. Het is maar net hoe vaak je wat gebruikt of dat de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 13:37
Christiano007 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:54:
[afbeelding]

En zoiets voor €89.95. is dan gelijk een stuk minder? Is van Mannesmann
Ik heb die set. Werkt prima. Voor dat geld dan. Ik rijdt meestal 1 kat op oprijdbokken en zet de andere kant dan omhoog met de krik. Daar zet ik dan minimaal 2 maar soms 4 assteunen onder dan zit je altijd veilig. De krik rijdt bij mij wel goed, ook op klinkers. De rest zijn frutsels, al is dat bedje wel lekker af en toe ;)

De oliebak is ok, maar het was handiger geweest als het gietpunt in de hoek zat ipv in het midden omdat je nu bij het laatste restje toch een kliederboel krijgt.

Die wigjes voor de wielen, ik heb ze nog nooit gebruikt, maar als je maar 1 kant opkrikt is daar niets mis mee als backup, ik zou wel altijde de handrem en de versnelling inschakelen.

De assteunen zijn vrij degelijk, ik durf er in ieder geval onder te liggen, en ik ben best voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 14:29
Gouwden schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:57:
Vanaf volgende week zaterdag hebben ze bij de Aldi een pneumatische slagmoersleutel te koop, zie http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/OFF11.SHTML
[afbeelding]
Heb deze een flinke tijd terug gekocht, ook via Aldi. Het exemplaar dat ik heb is trouwens van Ferm, ze hebben er bij mij alleen een TOP-CRAFT sticker op geplakt. Verder ziet alles (incl koffer) er exact uit zoals deze.

IMO een prima ding, al gebruik ik hem niet heel vaak. Ik gebruik hem ook met een 25 liter compressor, dan moet je inderdaad tussendoor wat geduld hebben. Gebruik wel een luchtslang met een grote diameter, anders is je luchtopbrengst al niet voldoende om een wielbout los te krijgen. Zo'n spiraalslang uit zo'n bouwmarkt-kitje (spuitje, bandenpomp, etc) is bijvoorbeeld te dun.
Zeker als je hem niet heel vaak gebruikt is het voor het geld een prima ding.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:55
Gouwden schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:57:
die ziet er verdacht hetzelfde uit als degene die ik laatst bij de rustbuster heb gekocht. Alleen is daarvan de onderkant en de bedieningsknop metaal. Kostte 60 euro geloof ik.

Het eerste exemplaar dat ik mee had deed niks, toen omgeruild, en die werkt prima met mijn 50l compressor. Uiteraard heb je de tank redelijk snel leeg, maar de meeste bouten krijg je wel in een keer los. Je moet er ook weer niet teveel van verwachten, dingen die echt heel vast zitten krijg je niet in een keer losgedraaid (veelal roestige bouten), maar voor 30 euro lijkt het me geen slechte koop. Zo'n ding is sowieso al fijn om te hebben omdat je veel minder aan het ratelen bent. De bijbehorende slagmoerdoppen heb ik nog niet gebruikt, want die zijn in mm, terwijl ik inches nodig heb. Weet dus niet wat daar de kwaliteit van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
Ben opzoek naar een klein ratelsetje (evt met inbus/torx dopje), iemand die tips hiervoor heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Ga je het veel gebruiken? Ga je het zwaar misbruiken? Je kan een klein setje vaak al bij de Lidl of bouwmarkt voor weinig meegappen. Kan je het zo een tijdje mee doen. Of je gaat voor een kleine set van bijv. Facom.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Tijdje terug kwamen hier handschoenen voorbij.
Iemand ervaring met deze:
http://www.evac.nl/shop/H...xiFlex-Comfort-p-973.html
En dan deze erbij voor al je meer gevoel wilt:
http://www.evac.nl/shop/O...-diverse-maten-p-522.html

En omdat het toch goedkoop is wil ik deze ook wel proberen.
http://www.evac.nl/shop/G...met-PU-coating-p-985.html

Ik wil toch wel handschoenen, omdat ik vaak mega vuile handen heb met de klussen die ik de laatste tijd doe. En pas tegen woensdag zien mn nagel(s)riemen er weer een beetje toonbaar uit al ik het weekend geklust heb. Plus de laatste tijd zie ik ook steeds meer berichten over het ongezondheid van afgewerkte olie, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Hey gasten, even dit topic bumpen he ;)
Ik kom dit tegen en lijkt dit niet té mooi om waar te zijn?

Iemand ervaringen met HBM tools?
http://www.hermanbuitelaa...reedschapwagen-OP=OP.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

buitelaar levert altijd wel goed spul.. denk dat t wel n goede deal is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Lijkt me een goeie deal. Gereedschap zal zeker niet geweldig zijn, maar voor die centen lijkt 't me een redelijke set. Alleen die schroevendraaiers heb ik ervaring mee; die zijn echt kut.
Maar voor 5 tientjes heb je elders een vrij complete set Gedore + en -
Die karren zijn wel vrij laag, dus vallen voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DopdeDouwer schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:02:
Tijdje terug kwamen hier handschoenen voorbij.
Iemand ervaring met deze:
http://www.evac.nl/shop/H...xiFlex-Comfort-p-973.html
En dan deze erbij voor al je meer gevoel wilt:
http://www.evac.nl/shop/O...-diverse-maten-p-522.html

En omdat het toch goedkoop is wil ik deze ook wel proberen.
http://www.evac.nl/shop/G...met-PU-coating-p-985.html

Ik wil toch wel handschoenen, omdat ik vaak mega vuile handen heb met de klussen die ik de laatste tijd doe. En pas tegen woensdag zien mn nagel(s)riemen er weer een beetje toonbaar uit al ik het weekend geklust heb. Plus de laatste tijd zie ik ook steeds meer berichten over het ongezondheid van afgewerkte olie, etc
Die stoffen handschoenen helpen niet super veel bij het schoonhouden van je handen, daarvoor moet je nitril (die blauwe) gebruiken. Maar het draagcomfort van nitril handschoenen is niet super hoog (wordt zweterig) en voor grip moet je ze sowieso niet dragen.
Mijn tip is, ga je met vloeistoffen, draag dan op dat moment nitril, of eventueel latex, maar bij het andere werk stof met een grip laag. En wees voorbereid op ze toch nog vaak afdoen. Op kleine, nauwe plekjes zijn handschoenen al snel juist onhandig. Maar bij wat grover werk, zoals remmen en onderstel is het heerlijk werken.
Yonni schreef op zondag 06 november 2011 @ 02:23:
Ga je het veel gebruiken? Ga je het zwaar misbruiken? Je kan een klein setje vaak al bij de Lidl of bouwmarkt voor weinig meegappen. Kan je het zo een tijdje mee doen. Of je gaat voor een kleine set van bijv. Facom.
Let alleen wel op de kwaliteit van de torx en inbus-dopjes... Bij goedkope setjes zijn die vaak zo slecht dat ze na 1 keer gebruiken al kapot zijn... Zeker de inbus-dopjes die een bolletje als kop hebben... (zodat je onder een hoek kan werken). Ik heb al eens gehad dat dat bolletje afbrak en vervolgens in de bout vast zat... En dan ben je zuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 07:51
deepbass909 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:21:
Ik heb al eens gehad dat dat bolletje afbrak en vervolgens in de bout vast zat... En dan ben je zuur...
Die zijn dan ook niet bedoeld om kracht op te zetten natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Ik wou net zeggen, je moet het gereedschap met je verstand gebruiken. Dat bedoel ik niet lullig, maar je moet gewoon niet te lomp met je gereedschap (en dat waar je het op gebruikt) omgaan. Als het klein grut is, voorzichtig! Grote dikke vette moeren? Rammen!!! Snappie? :7

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

TerminalNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:52:
[...]

Die zijn dan ook niet bedoeld om kracht op te zetten natuurlijk :).
Uhm, wat moet ik anders met doppen doen? Over de bouten aaien? Natuurlijk kan je op een 2mm inbus geen 100nm trekken, maar 7 mm dat in mijn remklauwen zit, moet hoe dan ook richting de 80nm aankunnen, dus het gereedschap daarvoor ook. Maar die bolletjes draaide je er al bijna af als de bout verder los was. Die komen ook absoluut niet meer in de buurt van mijn auto, helemaal niet meer sinds ik van Proxxon een goede set inbus en torxdoppen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Het gereedschapsetje-200-nogwat-stuks van €79,95 is weer aanwezig als aanbieding in Overijssel bij de Lidl.

[ Voor 16% gewijzigd door Christiano007 op 22-11-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

deepbass909 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:21:
[...]
Die stoffen handschoenen helpen niet super veel bij het schoonhouden van je handen, daarvoor moet je nitril (die blauwe) gebruiken. Maar het draagcomfort van nitril handschoenen is niet super hoog (wordt zweterig) en voor grip moet je ze sowieso niet dragen.
Mijn tip is, ga je met vloeistoffen, draag dan op dat moment nitril, of eventueel latex, maar bij het andere werk stof met een grip laag. En wees voorbereid op ze toch nog vaak afdoen. Op kleine, nauwe plekjes zijn handschoenen al snel juist onhandig. Maar bij wat grover werk, zoals remmen en onderstel is het heerlijk werken.
Toevallig lag er bij de Fabory een pallet handschoenen in de aanbieding, stof met nitril? afwerking. Dus je nagels en nagelriemen blijven schoon. Zweten dezen ze niet, en ze waren ook lekker dun. De boutjes en ringetjes kon ik er nog goed mee oppakken. Uiteindelijk toch smerige handen omdat ik APMstekkertjes op de achteruitrijschakelaar van een gemonteerde versnellingsbak moest schuiven waar eigenlijk geen plek voor was toen moesten ze toch uit (alles in die buurt was baggervet). :(

Ik weet het merk niet meer, voor die ~2 euro kan ik ze zeker aanraden. Zal binnenkort wel ff een plaatje/merk posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owjeih schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:01:

O wauw, als ik ruimte had zou ik het doen, al weet ik niet hoe de kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die kar heb ikzelf ook wel eens zien staan (hbm is niet de enige die dat generieke spul verkoopt).
De kwaliteit van de kar zelf is mwah... zozo, maar daar is natuurlijk de prijs ook naar.
Er zit veel spul in (sommige dingen voor een kar een beetje overbodig maar dat hou je altijd), en zoveel gereedschap van een a merk (hazet oid) ben je dik boven de 3000 kwijt, en een b merk (tengtools etc) ook snel 1500-2000.

Het beste is gewoon heel veel spul gaan vergelijken, je tijd nemen etc, dan kom je er zelf achter wat je wilt en wat je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
Grrrrr, het is uitverkocht maar ze halen het niet direct van de site precies...dus nog steeds rustig op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk opzoek naar een acculader is er iemand die mij iets kan aanraden hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

wil je een druppellader, of eentje met starthulp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een gewone lader, start hulp is niet noodzakelijk. maar is vooral voor gedemonteerde batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Dan lijkt me een CTEK druppel lader een goede keuze.

http://www.rustbuster.nl/CTEK/Acculaders.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:58

Youk

Volvo For Life

Inderdaad, een ctek is wel een degelijk apparaat. Zelf heb ik de XS7000

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

Bommes

Capo del formaggio

Let op wat voor uitvoering je koopt, de minst zware versies zijn leuk voor accu onderhoud maar niet om een lege accu op te laden.
Dan moet je toch minimaal de 10 amp uitvoering hebben en dan vind ik ze wel weer erg prijzig.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze had ik idd al gezien maar zou toch graag eentje van +- 10 amp hebben en CTek is dan vrij duur maar misschien toch wel te overwegen. Ik zoek stilletjes verder. bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
Owjeih schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:01:

AlexanderB schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:12:
buitelaar levert altijd wel goed spul.. denk dat t wel n goede deal is dus :)
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 01:06:
Lijkt me een goeie deal. Gereedschap zal zeker niet geweldig zijn, maar voor die centen lijkt 't me een redelijke set. Alleen die schroevendraaiers heb ik ervaring mee; die zijn echt kut.
Maar voor 5 tientjes heb je elders een vrij complete set Gedore + en -
Die karren zijn wel vrij laag, dus vallen voor mij af.
Tjaaa, leuk zoiets op de site zetten maar dan melden dat het uitverkocht is... ;)

Dit is nog grotere rommel zeker? :D
http://www.koopgoedkoop.n...lades-en-gereedschap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Die kar is in ieder geval een stuk minder; het is zo'n budgetkar met maar 2 laden en onderkist waar je niets aan hebt en een opzetkist.
Die dingen zijn los ook veel goedkoper en vaak minder van kwaliteit (soms geen gekogellagerde lades, dunner staal etc)
Wat bij dit soort spul van belang is, is dat je het toch even in je handen hebt, en ook is reputatie natuurlijk wel een beetje belangrijk.
Ik bedoel, als het verschil tussen een A merk gereedschap (hazet, stahlwille etc) en een B merk gereedschap (tengtools, kraftwerk) vooral het verschil is in dat van het A merk een groter assortiment bestaat, soms betere service en verkrijgbaarheid, en dat het wellicht minder snel slijt bij professioneel/intensief gebruik, dan betekend dat dat als je een B merk gereedschapset koopt, je de klussen die je voor ogen hebt gewoon succesvol kan afronden. Je zal hooguit iets eerder moeten vervangen (dopje gaat 20 jaar mee ipv 30 jaar)
Maar als je een C merk koopt, en voorts blijkt dat steeksleutels gewoon breken als je er de benodigde kracht op zet, dan is het waardeloos aangezien je de werkzaamheden niet kan uitvoeren.
Zeker omdat we hier doorgaans hobbyklussers zijn en dat het klusje wat we op zondag gepland hadden eigenlijk ook af moet omdat we diezelfde auto maandag weer nodig hebben om op ons werk te komen :P
Enige mate van betrouwbaarheid is imho dus altijd wel gewenst bij gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
Inderdaad, normaal bespaar ik zelden op kwaliteit en ook hier zal ik dat maar niet doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Owjeih op 05-12-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Iemand een idee waar ik voor een fatsoenlijk bedrag een setje openringsleutels vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Vanaf woensdag bij de Aldi: een Lasapparaat voor 60 euro:
- lasvermogen: 45-140 A
- voor laselektroden van 1.6-3.2 mm
- thermisch beveiligd tegen oververhitting
- inclusief voorgemonteerde aardklem en ventilator
- compleet met 2x 30 elektroden (2 en 2.5 mm), lasschild, lasbikhamer en borstel
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit wat?

En: is lassen iets wat zelf kan leren door gewoon wat te oefenen? En YouTube: welding lesson bijvoorbeeld te bestuderen?
Ik heb 1 keer zelf gelast, op de HTS: 2 platen aan elkaar lassen. Waarna het bij 10 ton onder de pers brak en de docent dit gebruikte als voorbeeld van een slechte las :'(
't Is niet dat ik het vaak nodig heb, maar soms is het gewoon iets wat ik mis. Bijvoorbeeld om een inwendig lager te verwijderen (lasrups erop ==> afkoelen ==> krimp ==> los!) of gewoon 2 buizen aan elkaar vast te maken. Vraag aan de experts: kan ik dit beter vergeten of gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik kan maar 1 ding zeggen, en dat is dat er gigantisch veel verschil zit tussen een el cheapo lasapparaat en een kwaliteitsapparaat. En dat wordt voornamelijk gemerkt door mensen die de kunst van het lassen niet helemaal beheersen.

Als je een lasapparaat wilt en niet teveel geld wilt uitgeven: kijk naar een gebruikte van een degelijk merk.

Lassen moet je bijna wel leren door het te doen, maar wat begeleiding/pointers van iemand die het aardig kan is heel handig. Die video die je aanhaalt is geen goede bron om lassen te leren met het betreffende aldi apparaat: in de video wordt een co2 lasser gebruikt en de aldi unit kan alleen electrodelassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

4x2

lộn xộn quá

En elektrode lassen is niet de makkelijkste vorm van lassen :P
En ik heb ook zo'n ding hier staan, het is gewoon kut.
Ik heb ook nog een goedkoop apparaatje wat alleen gasgevulde draad kan verstoken, maar dat werkt al 100x makkelijker dan dat electrodending voor een beginner.

En nog een 260A geval op 400V uit het jaar kruik waar ik tegenwoordig praktisch alles mee aan elkaar scheit :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Tnx, da's duidelijk, en een impuls-aankoop die ik maar gewoon laat schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:11
Aangemoedigd door dit topic ben ik mijn gereedschapskist ook een beetje aan het herinrichten met kwaliteitsmateriaal. Ik ben maar eens begonnen met het simpel handgereedschap dat ik het meeste gebruik: schroevendraaiers. Na enkele setjes prutmateriaal heb ik eindelijk een degelijk setje Felo's (550 serie) aangeschaft met doorlopende schacht en sleutelaanzet voor het zwaardere werk, mooi spul! :) Een beetje rondshoppen online scheelt nogal heb ik gemerkt, op amazon staan leuke dingen voor een redelijke prijs.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/zl7zhc.jpg

Overigens ben ik ook nog op zoek naar een completere set met pozidrive en torx voor de overige taakjes, ik zit te denken aan de Softgrip serie van Wiha. Iemand daar ervaring mee? Schijnt een fijn groot handvat te hebben in de meeste maten, en makkelijk uit te breiden door het grote assortiment. Knipex tangen vormen het volgende punt op m'n boodschappenlijstje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Waarom niet de rest ook van felo?
Het zijn natuurlijk allemaal goede schroevendraaiermerken: Felo, wiha, pbswiss en zo zijn er nog wel meer.

Als je naar knipex tangen gaat kijken is wellicht NWS ook een aardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ook maar even inbreken in dit topic :+ vanmiddag weer een 8mm dop kapot gedraaid, cheapass rotzooi ook :( nou was ik gisteren bij Fabory waar ze voor 599 een compleet gevulde gereedschapskast hadden met een inhoud van Bahco, zo eentje:

Afbeeldingslocatie: http://aeroclubsalland.nl/_img/nieuws/2009/gereedschapswagen.jpg

Maar daar zit waarschijnlijk best veel meuk in die ik niet ga gebruiken, dus ik heb meer aan een losse set.. Ik bedoel, ringsleutels, steeksleutels, schroevendraaiers, tangetjes, torx, ik gebruik het niet of zo weinig dat ik het niet de moeite waard vind om te kopen. En momentsleutels heb ik al, dus dat hoef ik niet een 2e keer te kopen. Bij Datona zie ik dit vervolgens staan:

http://www.datona.nl/133-...dule-ratelsleutelset.html

Zou dat wat zijn, voor dat geld? Ik wil gewoon niet meer van die el cheapo rotzooi die je 30x kan gebruiken en de 31e keer dol draait op een boutje.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Exigence
  • Laatst online: 22:21

Exigence

dnkroz

Van Bahco heb je ook wel losse sets als je dat wat lijkt. Heb zelf een tijdje met een Bahco 3/8" doppenset gewerkt en ik moet toegeven dat ik het erg mooi spul vond :) Goede doppen en een lekkere in de hand liggende ratel. Heb nu zelf een set van Tengtools en vind het vergelijkbaar :)

• RemcoDelft
Cyclonist schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:45:
Aangemoedigd door dit topic ben ik mijn gereedschapskist ook een beetje aan het herinrichten met kwaliteitsmateriaal. Ik ben maar eens begonnen met het simpel handgereedschap dat ik het meeste gebruik: schroevendraaiers. Na enkele setjes prutmateriaal heb ik eindelijk een degelijk setje Felo's (550 serie) aangeschaft met doorlopende schacht en sleutelaanzet voor het zwaardere werk, mooi spul! :) Een beetje rondshoppen online scheelt nogal heb ik gemerkt, op amazon staan leuke dingen voor een redelijke prijs.
Even nieuwsgierig zijn: wat kost zoiets?
Qua schroevendraaiers heb ik de 79 cent dingen van Action, verbazingwekkend genoeg zijn die steviger dan de bitjes in m'n 100 euro doppendoos van Louis.de! Alleen pozidrive ontbreekt aan m'n collectie.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die schroevendraaiers van de action zijn inderdaad opvallend goed.
En gezien de prijs voel ik me ook nooit schuldig om ze als centerpons, beitel of iets anders te misbruiken :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Vandaag voor een paar tientjes grotendeels geslaagd bij Van Eldik ergens in the middle of nowhere, http://www.vaneldik.com

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/dopjes.jpg
Dopjes 8/20 en inbus 3/10, allemaal van Gedore. Alleen met mn domme kop dop 15 in 1/4" gepakt ipv 3/8" :S maar dat wissel ik nog wel een keer om. Echt gereedschap voor prijzen waar je van staat te kijken, 1,50 of 2 eu per dop! Kijk, dan heb ik opeens wel geld om mn gereedschapskoffer vol te storten met Gedore :+

edit: is trouwens allemaal spul uit het leger, maar gek genoeg allemaal ongebruikt, op een krasje na misschien.

[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 30-12-2011 19:08 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Steeksleutels, ratels en momentsleutels van Snap-on hele goede ervaringen mee. En hitachi is zeer geschikt voor elektrische spul als boren, slagmoersleutel, e.t.c.. Schroevendraaiers van kraftwerk zijn prima te doen. WEl prijzig maar zeeeeeeeer robuust.

Voor een regelmatige auto hobbyist is dit echt aan te raden. Het kost wel wat, maar je sloopt je bouten en moeren niet.

Zelf sleutel ik jarenlang met snap-on en het gebeurd een enkele keer (na een jaar lang 52 weken werken) dat een steeksleutel afbreekt doordat je met een voorhamer (of een verlengstuk van één meter) erop zit te slaan omdat een moer niet loswilt.

Bovengenoemde gereedschap gebruik ik voornamelijk voor onderstaande jongens

Afbeeldingslocatie: http://www.ge.com/images/content/chapters/powering_gas_engines/Jenbach_mg_2733.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door AOC op 30-12-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:11
RemcoDelft schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:33:
[...]

Even nieuwsgierig zijn: wat kost zoiets?
Qua schroevendraaiers heb ik de 79 cent dingen van Action, verbazingwekkend genoeg zijn die steviger dan de bitjes in m'n 100 euro doppendoos van Louis.de! Alleen pozidrive ontbreekt aan m'n collectie.
Vergeten te reageren.. Ik heb 23 euro betaald voor dit setje :)

Overigens was er afgelopen twee weken een actie bij de Praxis: flinke korting op bijna het hele assortiment van Lux, Stanley en Bahco. Iemand daar nog gebruik van gemaakt? Het stond wat onopvallend in de folder, en in één vestiging was zowat alles na twee dagen volledig leeggekocht. Later ben ik nog ergens anders geweest en daar heb ik nog mooi een Bahco vijlenset en Lux VDE + precisieschroevendraaiers gekocht (= uit Felo fabriek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Widow schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:05:
Vandaag voor een paar tientjes grotendeels geslaagd bij Van Eldik ergens in the middle of nowhere, http://www.vaneldik.com

[afbeelding]
Dopjes 8/20 en inbus 3/10, allemaal van Gedore. Alleen met mn domme kop dop 15 in 1/4" gepakt ipv 3/8" :S maar dat wissel ik nog wel een keer om. Echt gereedschap voor prijzen waar je van staat te kijken, 1,50 of 2 eu per dop! Kijk, dan heb ik opeens wel geld om mn gereedschapskoffer vol te storten met Gedore :+

edit: is trouwens allemaal spul uit het leger, maar gek genoeg allemaal ongebruikt, op een krasje na misschien.
Goeie link, ga ik eens langs d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Widow schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:29:
Ook maar even inbreken in dit topic :+ vanmiddag weer een 8mm dop kapot gedraaid, cheapass rotzooi ook :( nou was ik gisteren bij Fabory waar ze voor 599 een compleet gevulde gereedschapskast hadden met een inhoud van Bahco, zo eentje:

[afbeelding]
lol! * mystic werkt bij Fabory.
idd een erg goede set. een nette kar met best degelijk gereedschap. voor dat geld kan ik er ook niets anders voor leveren. die set vind (vond, actie loopt officieel niet meer) dan ook gretig aftrek.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Met 20 km is het vanuit Gouda ook nog wel heel aantrekkelijk! Alleen wat een prut site hebben ze zeg... De helft in Engels, de helft werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mystic schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:37:
[...]

* mystic werkt bij Fabory.
ah, onze vaste leverancier voor gereedschap /boutjes en moertjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
deepbass909 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 00:25:
[...]

Met 20 km is het vanuit Gouda ook nog wel heel aantrekkelijk! Alleen wat een prut site hebben ze zeg... De helft in Engels, de helft werkt niet...
Eh, ik dacht dat ter Aar in Groningen oid lag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

shameete schreef op maandag 23 januari 2012 @ 07:39:
[...]

ah, onze vaste leverancier voor gereedschap /boutjes en moertjes d:)b
:Y)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Ga jij je schoolgeld maar eens heel rap terug vragen dan! :+

Alleen de postcode verraad al dat het zeker geen Groningen kan zijn (Groningen en Friesland zitten in de 8000 of hoger, Zuid Holland is grofweg 2000 tot 3000).

Ter Aar ligt net boven Alphen a.d. Rijn

* deepbass909 heeft in het verleden veel telefoon werk met monteurs onderweg gedaan en kent daardoor de postcode kaart redelijk uit z'n hoofd

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 23-01-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:05:

[afbeelding]

Jammer dat ik dat Gedore gereedschap niet op de site kan terugvinden. Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:11:
[...]
Ter Apel zul je wel bedoelen, al is dat eigenlijk Drenthe ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
dj1981 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:23:
[...]

die ziet er verdacht hetzelfde uit als degene die ik laatst bij de rustbuster heb gekocht. Alleen is daarvan de onderkant en de bedieningsknop metaal. Kostte 60 euro geloof ik.

Het eerste exemplaar dat ik mee had deed niks, toen omgeruild, en die werkt prima met mijn 50l compressor. Uiteraard heb je de tank redelijk snel leeg, maar de meeste bouten krijg je wel in een keer los. Je moet er ook weer niet teveel van verwachten, dingen die echt heel vast zitten krijg je niet in een keer losgedraaid (veelal roestige bouten), maar voor 30 euro lijkt het me geen slechte koop. Zo'n ding is sowieso al fijn om te hebben omdat je veel minder aan het ratelen bent. De bijbehorende slagmoerdoppen heb ik nog niet gebruikt, want die zijn in mm, terwijl ik inches nodig heb. Weet dus niet wat daar de kwaliteit van is.
ik moet nog even terugkomen op de goedkope slagmoersleutel, ding werkt niet meer, dus alsnog omgeruild voor een duurdere (150 euro ipv 60, helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:54:
[...]

Jammer dat ik dat Gedore gereedschap niet op de site kan terugvinden. Of kijk ik niet goed?
Zaterdag kwam ik er praktisch langs (vanaf Gouda is de N207 de snelste en kortste route naar A'dam en dan kom je langs Ter Aar), dus heb ik een kleine detour gemaakt en er een beetje rondgekeken.
Man, vergeet wat er op de website staat, dat is misschien 10% van wat er daadwerkelijk ligt. Alle soorten en maten aan ring- en steeksleutels, doppen, pijpsleutels, speciale sleutels, bedenk het, en het ligt er wel. Metrisch en inch-maten.
Maar daarnaast ook diverse installateurs-koffers voor heel schappelijke prijzen (betere koffers dan ik heb, voor hetzelfde of minder nieuw!), zwaar gereedschap, sets...

Ik ga daar zeker nog een keer langs met een lijstje aan spullen die ik nodig heb. Het kost ook zo weinig dat je rustig gereedschap daar kan halen om te slopen/aan te passen.
dj1981 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:59:
[...]

ik moet nog even terugkomen op de goedkope slagmoersleutel, ding werkt niet meer, dus alsnog omgeruild voor een duurdere (150 euro ipv 60, helaas).
Mijn Lidl-slagmoersleutel doet het ook niet echt, maar ik heb vooral een probleem met de luchttoevoer. Hij kan maar 1 of 2 slagen krachtig uitvoeren, daarna zakt de druk al zover in dat de sleutel geen kracht genoeg meer kan ontwikkelen.

Ik zal daarom eerste een betere compressor en dikkere slangen moeten scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:04:
[...]

Zaterdag kwam ik er praktisch langs (vanaf Gouda is de N207 de snelste en kortste route naar A'dam en dan kom je langs Ter Aar), dus heb ik een kleine detour gemaakt en er een beetje rondgekeken.
Man, vergeet wat er op de website staat, dat is misschien 10% van wat er daadwerkelijk ligt. Alle soorten en maten aan ring- en steeksleutels, doppen, pijpsleutels, speciale sleutels, bedenk het, en het ligt er wel. Metrisch en inch-maten.
Maar daarnaast ook diverse installateurs-koffers voor heel schappelijke prijzen (betere koffers dan ik heb, voor hetzelfde of minder nieuw!), zwaar gereedschap, sets...

Ik ga daar zeker nog een keer langs met een lijstje aan spullen die ik nodig heb. Het kost ook zo weinig dat je rustig gereedschap daar kan halen om te slopen/aan te passen.

[...]

Mijn Lidl-slagmoersleutel doet het ook niet echt, maar ik heb vooral een probleem met de luchttoevoer. Hij kan maar 1 of 2 slagen krachtig uitvoeren, daarna zakt de druk al zover in dat de sleutel geen kracht genoeg meer kan ontwikkelen.

Ik zal daarom eerste een betere compressor en dikkere slangen moeten scoren.
Dat klinkt als de hemel op aarde! :D
Is het gebruikt? Of allemaal nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
toevallig ook een tapset in inch voorbij zien komen daar?

(die dingen in de v.s. bestellen kost nogal wat verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Dat klinkt als de hemel op aarde! :D
Is het gebruikt? Of allemaal nieuw?
Nieuw en echt gebruikt (kwam bijv. een steeksleutel tegen die deels afgezaagd was). Maar bijv. €5,70 voor een 30-32mm steeksleutel van Gedore is niet duur.
dj1981 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:47:
toevallig ook een tapset in inch voorbij zien komen daar?

(die dingen in de v.s. bestellen kost nogal wat verzendkosten)
Niet gezien, maar ook niet op gelet. Zal er ongetwijfeld gelegen hebben. Ik had geen tijd om de hele zaak rond te lopen en heb vooral gekeken naar dingen die ik eventueel op korter termijn aan wil schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Nu bij de LIDL voor 3,49: oliefiltersleutel!
Altijd fijn om te hebben. De eerste keer heb ik er een schroevendraaier doorheengeslagen, sindsdien (na handvast aandraaien) lukt losdraaien ook met de hand, maar voor die prijs kan ik hem maar in de kast hebben liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Even een kickje van dit topic:

Ik heb dankzij mijn verjaardag wat geld te besteden aan gereedschap. Ik ben op zoek naar een doppenset. Puur voor het geval dat. Ik heb al een mooi 1/4" ratelsetje van Mannesmann, dus ik ben nu op zoek naar iets groters, zeg maar autosleutel formaat. Er zit dan nogal een prijsverschil in 3/8" en 1/2" inch sets.
Aangezien ik nu liever een goede set aanschaf vraag ik mij af wat voor mij de betere keus zou zijn.

Ik wil maximaal 80,- uitgeven en daarvoor wil ik dan een uitgebreide ratelset (dus incl. verlengstukken en cardanstukken etc.) en een uitgebreide doppenset (is 32mm nuttig?) incl. bougiedoppen.

Ik heb merken als Mannesmann, Ampro, Proxxon die wel iets lijken te bieden.
Kan iemand mij verder helpen?

(en wat is het voordeel van 12-kants boven zeskants?)

PS. op dit moment ligt mijn voorkeur bij de volgende set van Proxxon, http://www.kruis.nl/artik...utelset-1-2-29-delig.html Ziet er goed uit?

[ Voor 12% gewijzigd door bartvl op 07-04-2012 23:07 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja mooi setje dat van proxxon, goede prijs.
Ga zeker voor 1/2", aangezien je ook al 1/4 hebt (3/8 vind ik altijd een beetje een vage tussenmaat).

Zelf ben ik ook in veel situaties fan van lange doppen, maar je moet ergens mee beginnen.
Zorg dat je de stalen kisten niet teveel in het vocht laat liggen.

Ga in 1e instantie altijd voor 6 kants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bartvl schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:20:
Even een kickje van dit topic:

Ik heb dankzij mijn verjaardag wat geld te besteden aan gereedschap. Ik ben op zoek naar een doppenset. Puur voor het geval dat. Ik heb al een mooi 1/4" ratelsetje van Mannesmann, dus ik ben nu op zoek naar iets groters, zeg maar autosleutel formaat. Er zit dan nogal een prijsverschil in 3/8" en 1/2" inch sets.
Aangezien ik nu liever een goede set aanschaf vraag ik mij af wat voor mij de betere keus zou zijn.

Ik wil maximaal 80,- uitgeven en daarvoor wil ik dan een uitgebreide ratelset (dus incl. verlengstukken en cardanstukken etc.) en een uitgebreide doppenset (is 32mm nuttig?) incl. bougiedoppen.

Ik heb merken als Mannesmann, Ampro, Proxxon die wel iets lijken te bieden.
Kan iemand mij verder helpen?

(en wat is het voordeel van 12-kants boven zeskants?)

PS. op dit moment ligt mijn voorkeur bij de volgende set van Proxxon, http://www.kruis.nl/artik...utelset-1-2-29-delig.html Ziet er goed uit?
Ik heb toevallig vandaag ook zitten kijken en kan maar 1 ding zeggen

HAAL HET UIT DUITSLAND!!!!!

Heb zelf de hier vaak langskomende Mannesmann set met 215 delen, doppen steeksleutels, torx etc. gehaald voor 84 euro, het goedkoopste in Nederland bij een webshop met verschrikkelijke reputatie was 135 euro oid. In mijn geval was Amazon.de het goedkoopst. Je moet wel met creditcard bestellen geloof ik maar er zijn geen verzendkosten en je hebt het met een paar dagen.

Voorbeeld die Proxxon set:
http://www.amazon.de/PROX...F8&qid=1333840987&sr=8-26
Voor 58.50 ligt het op de mat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20
GoldenSample schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:24:
[...]

Heb zelf de hier vaak langskomende Mannesmann set met 215 delen, doppen steeksleutels, torx etc. gehaald voor 84 euro, het goedkoopste in Nederland bij een webshop met verschrikkelijke reputatie was 135 euro oid. In mijn geval was Amazon.de het goedkoopst. Je moet wel met creditcard bestellen geloof ik maar er zijn geen verzendkosten en je hebt het met een paar dagen.

goeie tip! binnenkort moet ik een volledige set hebben voor mijn motorscooters, inclusief gereedschapwagen en zat al te kijken naar die van mannesmann, maar kom eigenlijk elke keer weer uit bij rustbusters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:49
Ik gebruik hier vooral 3/8e. Heb zowel goede 1/4, 3/8 en 1/2 doppen.
Snap On gaat met 3/8 tot dop 26, wat redelijk veel is :) (facom, stahlwille en proxxon doen maximaal 24) Samen met een lange ratel krijg ik daar in princiepe alles mee los. Zelfs met de standaardratel krijg je nog bijzonder veel los.
1/2 gebruik ik eigenlijk zelden, omdat alles toch gewoon een stuk groter is en je met auto's toch lang niet overal lekker bijkan. 1/4 vind ik vooral handig voor voor de kleinere imbus en torx dopjes, die draai je toch al snel kapot op 3/8.
Wat ik dus probeer te zeggen is, let ook op de grootte van de ratel en doppen, 3/8 is toch altijd een flinke slag kleiner terwijl je echt 95% van alles op je auto er prima mee los krijgt. :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ja, en daardoor laat je me dus twijfelen! ;)
Zijn er meer met deze ervaring?

De Amazon tip is wel een goede inderdaad. Er komen geen douane kosten enz. bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

De vraag is wat je met die andere 5% dan gaat doen....
Bouten en moeren geven van te voren namelijk niet aan dat ze zeer vast zullen zitten. àls je dan aan het sleutelen bent....
Ook is natuurlijk de vraag in hoeverre je een 3/8 dop (met ratel of wringijzer) wil belasten. Ik moet toch regelmatig wel een verlengpijpje gebruiken, en of het nou verstandig is om keer op keer 150nm+ op een 3/8 dop te zetten?
Dat zal uiteraard ook afhangen van de kwaliteit van het gereedschap.
Wat idd wel een voordeel is, is dat 3/8 kleiner en vooral lichter is. Zeker als je langdurig onder een brug staat ga je dat merken.
Hangt er ook een beetje vanaf wat voor klussen je verwacht: interieur is doorgaans 1/4 geen probleem; motor+aanhangsels is 3/8 prima geschikt en vaak zelfs handiger, maar ophanging en aandrijving is iig de aanwezigheid van 1/2" wel gewenst.
Het is ook niet voor niets dat in de praktijk zo ongeveer alle momentsleutels die boven de 100nm gaan een 1/2" aansluiting hebben.
Just my 2 cents...
j0rDy schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:30:
[...]
goeie tip! binnenkort moet ik een volledige set hebben voor mijn motorscooters, inclusief gereedschapwagen en zat al te kijken naar die van mannesmann, maar kom eigenlijk elke keer weer uit bij rustbusters...
Let er op dat een beetje gereedschapskar+ inhoud meer dan 100kg weegt. Soms verzenden ze niet uit het buitenland (of kosten).
Zelf zou ik dus bij aanschaf van een hele kar altijd eerst gaan kijken en vooral voelen. Dat kan bij rustbusters goed (als je uiteraard de reis wil maken)

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 09-04-2012 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
bartvl schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:15:
De Amazon tip is wel een goede inderdaad. Er komen geen douane kosten enz. bij?
Niet als je binnen de EU besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Voor welke klussen zijn doppen 24 tot 32/34 nodig? Ook bij normale auto dingen? (ik heb geen idee van de maten in auto's...)
Zou 3/8" nog voldoen voor wielbouten/moeren en fietsenrekken op trekhaken monteren? Het is niet dat ik het volledige onderhoud van mijn (toekomstige :P) auto zal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:54
Onze fietsendrager kun je monteren met dop 30. Veel grotere doppen hebben we ook niet in onze Rahsol set (1980) dop 32 is de grootste. Zulke grote doppen gebruik je doorgaans bijna niet, of je moet al knutselen aan trekkers of vrachtwagens :P.

PS. Ook al is Rahsol het 'budgetmerk' van Gedore, we hebben de set nu al 32 jaar en hij is nog helemaal compleet en alles werkt nog perfect! Zolang je er maar geen luchtsleutels op gaat zetten ;).

edit:
@Hieronder, Daar zou ik een losse momentsleutel voor aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-04-2012 17:11 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Wielbouten/moeren moet je bij veel auto's met 120-130nm aantrekken dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Puch-Maxi schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:01:
Onze fietsendrager kun je monteren met dop 30. Veel grotere doppen hebben we ook niet in onze Rahsol set (1980) dop 32 is de grootste. Zulke grote doppen gebruik je doorgaans bijna niet, of je moet al knutselen aan trekkers of vrachtwagens :P.

PS. Ook al is Rahsol het 'budgetmerk' van Gedore, we hebben de set nu al 32 jaar en hij is nog helemaal compleet en alles werkt nog perfect! Zolang je er maar geen luchtsleutels op gaat zetten ;).
dop 32 gebruik ik anders meer dan bepaalde andere doppen uit mn set.. (maar dat is meer omdat die past op de asmoeren van mn auto, en die bij verschillende klusjes losmoeten.. (vervangen aandrijfassen, motorswap, vervangen handremkabels of remmen achter, etc..). verder gaan de meeste dingen aan mijn auto niet veel groter dan dop 19 (inclusief de wielbouten) dus ik zou t niet weten..
mr_petit schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:02:
Wielbouten/moeren moet je bij veel auto's met 120-130nm aantrekken dussss
t wisselt per auto he ;) maar inderdaad...
(mn eigen auto moeten volgens t boekje met 90, maar ik doe ze altijd met 110, voel ik me toch iets veiliger bij)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 09-04-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor gereedschap voor wat zwaarder werk (waterpomptang, zijkniptang etc) wat is dan fijner. Gegoten handvaten?
Afbeeldingslocatie: http://www.knipex.com/fileadmin/site/knipex/scripts/mediando/images/KNIPEX/Produktfotos/web/zoom/870130014k.jpg

Of plastic?
Afbeeldingslocatie: http://www.knipex.com/fileadmin/site/knipex/scripts/mediando/images/KNIPEX/Produktfotos/web/zoom/870218014k.jpg

En heeft verchroomd nog echte meerwaarde tov de standaard gepolijste vorm zoals je bij Knipex kunt kiezen? Roestvorming bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zelf vind ik (grosso modo) de wat hardere dunnere gegoten handvaten fijner.
Zachte handvaten zijn doorgaans lastig te reinigen, en ik vind het lastiger om in te schatten hoeveel kracht je zet. Ik vind het ook niet fijner in de hand liggen, in tegendeel, als je wat rankere handvaten hebt zijn ze beter in je handen manipuleerbaar. ik zou dus voor de 1e gaan.
Maar da's natuurlijk geheel persoonlijk.

Chroom of zwart... dat zwarte is ook tegen roestvorming. Chroom is alleen wellicht wat beter tegen roestvorming als het ook echt goed verchroomd is (dat zal overigens bij een premium merk als knipex natuurlijk geen punt zijn). Chroom is waarschijnlijk wel makkelijker te reinigen.
Wil je goede roestwering, dan moet je vernikkeld gereedschap nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
GoldenSample schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:24:
[...]

Fuuuuu alleen verzenden binnen Duitsland, al is mijn Duits niet zo sterk...

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 25-09 14:33
KillaZ schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 23:09:
[...]

Fuuuuu alleen verzenden binnen Duitsland, al is mijn Duits niet zo sterk...
Goeie tip, zo maar eens die 215 delige set van mannesmann bestellen, scheelt ook maar 60 euro met NL :X (gelukkig woont een kennis van me hier net over de grens }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik woon in Noord-Holland dus vind ik dit best kut.... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:49
Zojuist via het werk een set seegerringtangen van Facom besteld. Ben heel benieuwd hoe het bevalt, heb nog niks van ze. Frans merk, hopelijk maken ze beter gereedschap dan autos :P ;)
Normaal hier dus Snap On, imho echt het fijnste gereedschap. Hun leverformule is echter allemaal wel leuk en aardig, maar voor een kleine bestelling moet ik er aardig achteraan bellen.

Overigens, waarom schrijft iedereen Gedore zo hoog aan? Prijstechnisch gezien zijn ze onder de "luxe" merken gewoon een instapper. Kwalitatief is het gewoon net spul, maar ik vind ze niet echt uitblinken. Voordeel is dat je het zo'n beetje overal kan kopen, maar dat maakt het bijna weer "consumentengereedschap".

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat je het overal kan kopen is een kwestie van marketing. Hier is -zoals je zelf al zegt- snap on lastig te krijgen, maar in de states is snap-on gewoon de usa gedore :P
Trouwens facom en hazet zie je ook overal.

Gedore hazet en facom zijn imho prijstechnisch en kwalitatief vergelijkbaar voor veel van hun spullen.

Trouwens, facom is hedentendage amerikaans: het is in handen van de stanley/black&decker groep :P

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 16-04-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Nou, kogel is door de kerk. Ik zie toch af van Amazon.de. Dat tientje extra via Conrad (had kortingscouponnen) beschouw ik maar als investering in de binnenlandse economie en hopelijk een kortere levertijd.
Besteld:
Proxxon 23000 1/2" dopsleutelset
Proxxon 23800 steeksleutelset 6-22mm
Stabilo 40 cm waterpas

Damn, vanaf nu kan ik niet meer zeggen dat het aan het gereedschap ligt...

Pagina: 1 ... 9 ... 59 Laatste