Toon posts:

Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste
Acties:
  • 388.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:36:
[...]

De bekende momentsleutel van de Lidl voldoet prima hiervoor.
Die heb ik al een jaar of 15 en werkt nog prima. Qua waardes zijn ze ook goed, iemand op motor-forum heeft zo'n ding een keer geijkt, en dat was eigenlijk prima :P

Edit: Lidl heeft m niet meer, maar 99% zeker dat deze het is:
https://www.hbm-machines....2-momentsleutel-28-210-nm
Snap alleen niet waarom de ring tot 12 loopt. Je zou toch zeggen dat hij tot 8 hoort te lopen.

• Leipo
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Snap alleen niet waarom de ring tot 12 loopt. Je zou toch zeggen dat hij tot 8 hoort te lopen.
14 per ronddraai, je ziet de schaal ook steeds 28 per kant omhoog gaan (70 naar 98 naar 126 bijvoorbeeld)
dus dat klopt wel

• RobNemoo
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:25
trabant schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:24:
@Ypuh Toolnation heeft vestigingen door het land, Toolstation is de webwinkel van Dirks Machines in Beek (L) die zijn zonen hebben opgezet. In de 'oude' winkel kun je nog altijd terecht en die keren dat ik er was stelde de vakkennis me zeker niet teleur. Alleen hadden ze toen niet het product dat ik nodig had.

Wie tegen de gunstigste webprijzen artikelen wil vergelijken, zal ze op dat web moeten bestellen, hopen dat ze gelijk geleverd worden en dan de afvallers terugsturen, zodat Amazon ze kan vernietigen...
Het is andersom; Toolnation is juist van Dirks Machines, Toolstation heeft landelijk winkels.

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18:21
deepbass909 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Ik ben zelf trouwens nog opzoek naar wat in het Engels een engine leveler wordt genoemd:
[Afbeelding]
Bij voorkeur om te huren (ik heb hem maar 2 keer nodig namelijk). Ik moet een motorblok uitbouwen en kan wel een motortakel vinden om te huren, maar zo'n leveler kan ik dus niet vinden...

Wie weet de Nederlandse naam en waar je zo'n ding kan huren of kopen?
Een evenaar. HBM heeft ze wel en ze zijn niet zo duur.

https://www.hbm-machines....-evenaar-balanceeradaptor

[Voor 6% gewijzigd door .Maarten op 19-08-2021 17:57]

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:30

mr_petit

opperprutser

Ik heb dat ding ook. (ik geloof van een andere verkoper dan hbm, maar hetzelfde ding).

Nadeel is dat ze zoveel hoogteruimte innemen.

"man is not truly one, but truly two,"

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:33

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dat ding bedoel ik. Ik dacht de collectie van HBM wel te kennen, maar blijkbaar heb ik deze altijd gemist :F

En voor €25 gooi ik hem na gebruik wel in de hoek, daarvoor ga ik de moeite van martkplaats niet eens nemen na gebruik.
mr_petit schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:14:
Ik heb dat ding ook. (ik geloof van een andere verkoper dan hbm, maar hetzelfde ding).

Nadeel is dat ze zoveel hoogteruimte innemen.
Voor mij is dat geen nadeel, de motorruimte is aan de voorzijde volledig open dus ik hoef de motor niet te tillen. Maar ik snap dat als hij over de voorste balk getild zou moeten worden, het wel een dingetje zal zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:30

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:23:

Voor mij is dat geen nadeel, de motorruimte is aan de voorzijde volledig open dus ik hoef de motor niet te tillen. Maar ik snap dat als hij over de voorste balk getild zou moeten worden, het wel een dingetje zal zijn.
Kans is dat je de motorkap eraf moet halen.

"man is not truly one, but truly two,"

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:33

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

Kans is dat je de motorkap eraf moet halen.
Die moet er sowieso vanaf in mijn geval, dus ook dat is geen bezwaar. Maar ik moet de motor inclusief versnellingsbak (6-cilinder BMW met 5-bak erachter) eruit halen en moet dus bij het eruit takelen de balans kunnen corrigeren voor het naar achteren stekende gewicht van de bak. De bak er eerst af halen is geen optie (de auto staat op assteunen met te weinig ruimte eronder om een bak te kunnen demonteren).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• trabant
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:12
De belastingteruggaaf was definitief, en 'dus' kon ik mijn verlanglijstje verchroom-vanadiummen.
Een aanzienlijk deel van de schroevendraaiers had nog oud-hollandse en 'original DDR' houten handvaten, was door mijn vader zaliger waarschijnlijk ooit bij een tombola gewonnen of was in een zwak moment bij de Aldi gekocht, en als ik daar een sterk moment op zette, brak de tip, of het harde plastic van de tombolagreep.

Nu heeft Stahlwille onlangs de zwart/groenverdeling op de handgrepen veranderd, waardoor de oude modellen EoL zijn, en ik heb daarvan nog het laatste in deze windstreken verkrijgbare setje 4696 kunnen bemachtigen. Eigenlijk had ik er twee willen hebben, zodat in elke oldtimer hetzelfde setje zat, maar nu gaat deze in de ladenkar, samen met een setje Wiha Microfinish, waarvan ik wel even moest wennen aan de forse handgrepen, maar inderdaad: wat een grip! Wat qua boordgereedschap nu wel congruent is gemaakt is een setje OpenBox13 steek/ring. Grijp ik onderweg hopelijk niet meer mis, àls er al iets zou gebeuren. 8)

Zonder handvat, maar ook een uitloopartikel, was de zeskantige halfduims krachtdop 36 van Stahlwille. Meteen maar een 32 voor de vooras erbij: Bij mijn eigen karretjes krijg ik het wel zonder lucht los, maar het zou zonde zijn als ik op andermans voertuig die collector's items van Smalcalda helemaal stuk zou beuken.
Verder nog wat kleingrut, zoals een Elektra12 in maat 13: hopelijk mopper ik dan wat minder als ik een carburateur demonteer, want met een gewone steekbek heb je bij een tweetakttrabant amper slagruimte.
Blij! *O*

KPN is een drieletterwoord

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee