Die truc van @DaWaN vergeet ik altijd...
Imal is net al genoemd: Nederlands product dat zijn naam waar maakt, het kan wel grafietachtige vlekken geven, dus vang de druppels op. Vóór de Corona heb ik op een loterij een bus Caramba gewonnen: die mag ook blijven.
Toen ik een paar jaar geleden toch weer een busje Transyl wilde hebben, heb ik vrij lang moeten zoeken. Kwam het uiteindelijk bij een botentoko tegen, met navenante luxe-jacht prijzen...
Verder zal WD40 best wel een goede kruipolie in het gamma hebben, maar de inkopers van de meeste winkels komen niet verder dan het schoonmaakmiddel voor fietskettingen.
Jazeker, dat ritje gaat niet lonen.JT schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:26:
[...]
Klopt de plek in je profiel nog? Dat zou wel wat ver weg zijn ja
Zo vaak is een luchtratel niet nodig: ik geef je goede kansen op de tweedehandsmarkt.Kan wel eens kijken of die dingen hier te huur zijn ofzo.
Dit soort luchtgereedschap heeft doorgaans een werkdruk van 6 à 7 bar. Dat kleine tankje zal eerder het knelpunt zijn. Maar zijn die luchtratels niet ook elektrisch te krijgen? (zie de slagmoersleuteldiscussie op de vorige bladzij)Denk dat een 8 bar compressortje met een tankje van 0,5l net genoeg kracht kan zetten om een Ikeameubeltje mee in elkaar te zetten?
Ik leg altijd een plaat karton over de olievlekken, zodat mijn overall schoon blijft...[...]
... Transyl wordt hem voor mij niet; ik klus op de oprit en die wil ik graag netjes houden,
Reactor -het wordt verkocht als kruipolieversneller- spuit ik tegenwoordig ook met een bril op. Het spul stinkt nogal, je moet er van houden.Ik ga eens op zoek naar goede kruipolie aangezien ik lees dat Reactor op zich geen kruipolie is maar vooral een roestoplosser. En roest heb ik op die bout en het schroefdraad niet. Maar ziet er wel uit als een erg interessant product; ik ga nog een Bilstein-setje onder de auto knallen, ik kan mij zo voorstellen dat Reactor in combinatie met een wringijzer erg van pas gaat komen!
Imal is net al genoemd: Nederlands product dat zijn naam waar maakt, het kan wel grafietachtige vlekken geven, dus vang de druppels op. Vóór de Corona heb ik op een loterij een bus Caramba gewonnen: die mag ook blijven.
Toen ik een paar jaar geleden toch weer een busje Transyl wilde hebben, heb ik vrij lang moeten zoeken. Kwam het uiteindelijk bij een botentoko tegen, met navenante luxe-jacht prijzen...
Verder zal WD40 best wel een goede kruipolie in het gamma hebben, maar de inkopers van de meeste winkels komen niet verder dan het schoonmaakmiddel voor fietskettingen.
[ Voor 6% gewijzigd door trabant op 12-07-2021 16:26 ]
KPN is een drieletterwoord