Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste
Acties:
  • 506.844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

mr_petit schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:50:
Aan een 1/4 set heb je niets in een auto. Ja voor het interieur en electronica, maar moet er een bout los, bijv. een wielbout of een bougie, wat toch wel primaire vereisten zijn, dan heb je minimaal 3/8 nodig. Is het niet qua maat dan wel qua kracht.
Je hebt helemaal gelijk. Daarom heb ik als hoofdset een grote Mannesmann greenline set, 218 delig met weet ik hoeveel doppen van 4mm tot 32 ofzo, bougiedoppen en nog veel meer in 1/4, 3/8 en 1/2 :P

Ik wil er een setje bij voor als ik eens wat boutjes los moet halen onder de kap van bijvoorbeeld een luchtfilterhuis, zo een kleine set leg je dan makkelijk naast je neer op het motorblok. De koffer die ik nu heb is ook niet praktisch als je in het interieur werkt, dan ben je gelijk een hele stoel kwijt. Of als je in huis eens iets in elkaar moet zetten, heb je gelijk een obstakel van 70x40cm in de weg liggen :X Ik ben van de jaren 90 Japanse auto's, daar is bijna alles waarvoor je geen groot gereedschap voor nodig heeft <14mm.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 14:38

Denko

|{ing Øf ßlitz

zo, ik heb de afgelopen weken een groot deel van mijn handgereedschap voor de auto vernieuwd. Het enige waar ik nog mee zit: hoe zijn de wera Zyklop ratels? Die kunnen 180 graden draaien. Het lijkt me een geniaal systeem, alleen wordt de kop niet te lomp? En zijn ze niet fragiel?

Het setje waar ik aan zit te denken is:
Afbeeldingslocatie: http://www.leevalley.com/US/images/item/Woodworking/Screwdrivers/24k0715s10.jpg

Kleiner dan mijn mannesmann setje, en een handig etui die ik zo kan meenemen of in de koffer kan mikken.

In principe zou het mijn 1e 1/4 setje worden, en die gebruik ik behoorlijk vaak (sleutel voor 80% aan motoren)

Ik zal van de week wel een foto maken van al het spul. Ben bijna compleet ondertussen. Momentsleutels, 3/8 setje, nieuwe 1/2 ratel, nieuwe kist voor onderweg/op circuit. Voor op circuit ben je helaas nooit uitgekocht, pff. wat een spullen waar ik uberhaupt nooit over nagedacht heb het nodig te hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Denko op 16-09-2015 13:54 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je je zorgen maakt over dat Zyklop mechanisme, zou je ook kunnen kijken naar een set met gewone ratel. Tenzij je graag het als een schroevendraaier wil gebruiken, maar daar zou ik eerder een bithouder voor halen. Verder lijken de reviews op bv. amazon.de behoorlijk positief, hooguit misschien dat de ribbelknop voor het schakelen van de richting wat stroef zou kunnen zijn, zeker voor natte / olie handen.

Zo'n 3/8" set is misschien voor JT ook wel iets (heb gelinkt zonder Zyklop, maar die is er natuurlijk ook). Ziet er ook behoorlijk compact uit, alleen is de doppen selectie wat minder volledig tussen de 8 en 14.

• JT

JT

VETAK y0

Nog steeds 100+ euro helaas.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• henkie196
  • Niet online
Ah, zat in gedachten met zo'n 55 euro voor de 1/4" set.

Ik de 3/8" set op amazon.de voor zo'n 75 euro, maar dat is neem ik aan ook nog te veel voor een secundaire set.

Anoniem: 222094

Denko schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:44:
zo, ik heb de afgelopen weken een groot deel van mijn handgereedschap voor de auto vernieuwd. Het enige waar ik nog mee zit: hoe zijn de wera Zyklop ratels? Die kunnen 180 graden draaien. Het lijkt me een geniaal systeem, alleen wordt de kop niet te lomp? En zijn ze niet fragiel?

Het setje waar ik aan zit te denken is:
[afbeelding]
Ik heb eea gelezen op garagejournal (amerikanen..) en die waren er niet heel erg te spreken over. Hoeveel kracht je erop kon zetten etc. Aan de andere kant... het zijn Amerikanen en die kopen alleen gereedschap als er een amerikaans vlaggetje op staat ;)

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

henkie196 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:26:
Als je je zorgen maakt over dat Zyklop mechanisme, zou je ook kunnen kijken naar een set met gewone ratel. Tenzij je graag het als een schroevendraaier wil gebruiken, maar daar zou ik eerder een bithouder voor halen. Verder lijken de reviews op bv. amazon.de behoorlijk positief, hooguit misschien dat de ribbelknop voor het schakelen van de richting wat stroef zou kunnen zijn, zeker voor natte / olie handen.
Ja, ik ken die gewone idd ook wel, en daar is op zich ook niks mis mee. Ik ben enorm fan van Proxxon moet ik eerlijk zijn, alleen hun 1/4 setjes zijn best groot en lomp, voor 1/4 zoek ik echt een klein setje.
Maar die swivel kop lijkt me echt geniaal, alleen ik vroeg me af of iemand er al ervaring mee had of het niet te fragiel is.
Maar als je niks erop tegen hebt dat de set zelf wat groter is:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/81i5I9NxpDL._SL1500_.jpg

geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Gebruik zelf de 3/8 variant.

@JT ik heb overigens deze, geweldig setje. alleen niet in een heel klein kistje. Metalen box zit erbij. Niet heel groot, maar wel loodzwaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Denko op 16-09-2015 16:21 ]

• JT

JT

VETAK y0

Wat is de geschatte lengte?

Ecodan warmtepomp

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik kan hem over 2 uur precies voor je meten, dan ben ik thuis ;)

• henkie196
  • Niet online
Volgens amazon is de grootte:
Produktabmessungen: 33,5 x 15 x 5 cm

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Kijk, dat scheelt weer meten ;)
Anoniem: 222094 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:55:
[...]

Ik heb eea gelezen op garagejournal (amerikanen..) en die waren er niet heel erg te spreken over. Hoeveel kracht je erop kon zetten etc. Aan de andere kant... het zijn Amerikanen en die kopen alleen gereedschap als er een amerikaans vlaggetje op staat ;)
Klopt, die amerikanen zijn een beetje apart ja. Overal specifiek bij vermelden of het wel of niet in de USA is gemaakt, en zo niet, gelijk een verklaring hoe ze hebben durven vreemdgaan. En hoeveel kracht je erop kan zetten.....jah...het blijft een 1/4 setje. Als je er enorm veel kracht op zet doe je iets niet goed naar mijn mening.

Conclusie: moeilijk moeilijk :p

[ Voor 92% gewijzigd door Denko op 16-09-2015 17:25 ]

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Denko schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:19:
[...]

Ja, ik ken die gewone idd ook wel, en daar is op zich ook niks mis mee. Ik ben enorm fan van Proxxon moet ik eerlijk zijn, alleen hun 1/4 setjes zijn best groot en lomp, voor 1/4 zoek ik echt een klein setje.
Maar die swivel kop lijkt me echt geniaal, alleen ik vroeg me af of iemand er al ervaring mee had of het niet te fragiel is.
Maar als je niks erop tegen hebt dat de set zelf wat groter is:

[afbeelding]

geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Gebruik zelf de 3/8 variant.

@JT ik heb overigens deze, geweldig setje. alleen niet in een heel klein kistje. Metalen box zit erbij. Niet heel groot, maar wel loodzwaar.
Dat systeem van Proxxon zou ik echt met klem afraden. Ik heb de 1/2 versie die was na 3x sleutelen al kapot. De volgende ratel die onder garantie kwam al na 2 keer... Ligt sindsdien een budget rateltje van Daytona in de doos die het wel prima doet.
Dat ratelsysteem is gewoon erg fragiel, hij vergrendelt niet goed (links- om rechtsom mechanisme).

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44

PauseBreak

derp!

mr_petit schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:13:
Toch maar eindelijk een goede bandenpomp besteld:

[afbeelding]
Ik neem aan dat je dit ding moet aansluiten op een compressor?

Nee, merp!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:18

mr_petit

opperprutser

Uiteraard.

"man is not truly one, but truly two,"

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

DopdeDouwer schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:02:
[...]

Dat systeem van Proxxon zou ik echt met klem afraden. Ik heb de 1/2 versie die was na 3x sleutelen al kapot. De volgende ratel die onder garantie kwam al na 2 keer... Ligt sindsdien een budget rateltje van Daytona in de doos die het wel prima doet.
Dat ratelsysteem is gewoon erg fragiel, hij vergrendelt niet goed (links- om rechtsom mechanisme).
Ok, ik had daar van tevoren niks over gelezen om eerlijk te zijn. Wel over dat de knop af en toe kan klemmen. Heb hem tot nu toe maar 1x gebruikt zeg ik ook eerlijk, toen beviel die heel erg. We gaan het zien, gelukkig 10 jaar garantie.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Een beetje pech met de auto.
Vrouwtje belde gisteravond om te vragen of ze wel door kan rijden als het oranje oliekannetje op het instrumentenpaneel van de Passat verschijnt. Dat kon wel want dat lampje brandt wel vaker als ik tussen de beurten door even moet bijvullen.

Vandaag bij daglicht de schade opgenomen.
Er lag een plas olie onder de auto wat bleek de komen doordat de olievuldop was losgekomen.
Alles op en rond de motor was lekker zwart van de olie.

Onder de motorkap een hele keukenrol gebruikt om de olie weg te halen (waar ik bij kon).
Wat gebruiken jullie om olie van BKK klinkerbestrating te verwijderen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kattengrid :o

(En als het al ingetrokken is: Diesel én een stoomcleaner, gevolgd door.... Kattengrid).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Denko schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:50:
[...]

Ok, ik had daar van tevoren niks over gelezen om eerlijk te zijn. Wel over dat de knop af en toe kan klemmen. Heb hem tot nu toe maar 1x gebruikt zeg ik ook eerlijk, toen beviel die heel erg. We gaan het zien, gelukkig 10 jaar garantie.
10? In dat geval maar weer eens omruilen. Bij Kruis konden ze maar een jaar claimen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Maakt het nog uit wat voor compressor je eraan hangt of kun je volstaan met iets van de Action bij wijze van spreken? Zoiets ben ik nog naar op zoek namelijk, want steeds minder tankstations hebben nog een fatsoenlijke luchtservice :P

Nee, merp!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

wimmel_1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:27:
Kattengrid :o

(En als het al ingetrokken is: Diesel én een stoomcleaner, gevolgd door.... Kattengrid).
Liefst die 3-in-1 kattengrit, die absorbeert (in mijn ervaring) een stuk beter.
Verzadigde/natte grit eerst in de emmer scheppen, daarna het droge grit weer over de plek heen vegen met de bezem tot de plek (vrijwel) weg is.
Evt grit aanstampen/aanlopen met de schoenen voor beter contact met het oppervlak.

Vooral de combinatie droog grit + zo veel mogelijk contact (vegen en aanstampen) trekt heel veel uit het oppervlak al.

Daarna als het echt helemaal weg moet met een oplosmiddel (ik zou zelf benzine gebruiken, of remmenreiniger voor kleinere vlekken) en dan weer kattengrit inderdaad.

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Euh, die 8 pleuro stuk schroot van de Action kreeg m'n autoband nog niet eens opgepompt, maar als je bijvoorbeeld de compressor bedoelt zoals die bijvoorbeeld vanaf vandaag bij de Lidl in de aanbieding is, yep, dat zou prima werken. :)

[edit:] dubbelpost, whoops.

[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderB op 17-09-2015 09:54 ]

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

DopdeDouwer schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:26:
[...]

10? In dat geval maar weer eens omruilen. Bij Kruis konden ze maar een jaar claimen.
Je hebt altijd in ieder geval 2 jaar mits je als consument gekocht hebt (eigenlijk bij de leverancier, maar anders zeker bij proxxon zelf)
Maar ik kijk vanavond even, want ik weet bijna zeker dat ik een sticker erin heb zien liggen met 10 jaar garantie.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

AlexanderB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:54:
Euh, die 8 pleuro stuk schroot van de Action kreeg m'n autoband nog niet eens opgepompt, maar als je bijvoorbeeld de compressor bedoelt zoals die bijvoorbeeld vanaf vandaag bij de Lidl in de aanbieding is, yep, dat zou prima werken. :)

Waar moet ik op letten bij een compressor? Ik heb echt géén benul van dat soort systemen namelijk :+

Nee, merp!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

PauseBreak schreef op donderdag 17 september 2015 @ 10:11:
[...]

Waar moet ik op letten bij een compressor? Ik heb echt géén benul van dat soort systemen namelijk :+
Als je een compressor wilt kopen omdat je te schraal bent om 50 cent te betalen voor lucht bij de benzinepomp, moet je goed vaak je banden oppompen :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tdw schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:04:
[...]

Als je een compressor wilt kopen omdat je te schraal bent om 50 cent te betalen voor lucht bij de benzinepomp, moet je goed vaak je banden oppompen :P
Dat is het punt nu net, hier in de omgeving ken ik geen tankstation die nog die service aanbiedt. Ook niet tegen €0,50.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

PauseBreak schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:47:
[...]
Maakt het nog uit wat voor compressor je eraan hangt
Je kan hiervoor eigenlijk elke compressor gebruiken.
Dus wel een normale persluchtcompressor met tankje.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 17-09-2015 12:32 ]

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04
AlexanderB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:54:

Doe je dan niet iets fout? Eens dat het troep is maar die troep gaat hier prima door tot 3 bar+.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Oke, nja, bij wijze van test m'n banden eerst bij het tankstation op druk gezet, daarna die cheapo compressor dr aan gehangen (die onmiddelijk 4 bar op de meter weergaf toen ik de stekker dr in stak) en bij wijze van test ff een paar minuten laten draaien, waarbij de naald geen milimeter hoger is gekomen. Daarna maar weer van de band af gehaald en ff zo laten draaien, dr kwam amper druk uit, kon het met m'n vinger op het gat van de slang tegenhouden. (Waarbij de naald onmiddelijk weer naar exact dezelfde 4 bar sprong, no way..)

Kortom, bouwde misschien een halve bar druk op, waarbij de meter 4 bar aangaf. Mijne was gewoon dood, ik heb m'n €8 teruggekregen, ik overweeg die van de lidl (Gezien ik nog meer spul heb of wil gaan gebruiken met luchtdruk, af en toe, en dat toch een stuk beter apparaat is, stukje duurder ook wel..)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 17-09-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25

Tacoos

i am i

mr_petit schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:13:
Toch maar eindelijk een goede bandenpomp besteld:

[afbeelding]
Geeft deze wel voldoende afleesnauwkeurigheid om tiendes van barren af te lezen?
De meeste van dit soort bandenvulpompen gaan van 0 - 10 of zelfs 12 bar, terwijl ik voor de auto niet hoger hoef dan 2.8 bar en voor de MTB hooguit ff op 4 bar om de band in de velg te laten ploppen, maar de druk waarmee ik rijd is tussen 2 en 2.5 bar.
Dat is op die dingen dus nauwelijks af te lezen, laat staan met enige nauwkeurigheid in te stellen...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik vind 'm nauwkeuriger af te lezen dan een normale analoge manometer, omdat er 2 richtstreepjes zijn zodat je altijd onder de juiste hoek naar de meter kijkt.

Digitaal is wellicht nog makkelijker, maar ik heb dit ding ook gekocht voor de degelijkheid.
Dit is echt een ding dat over 25 jaar nog goed werkt. Het gaat ook om de degelijkheid/bruikbaarheid van de ventielen, slang, ventielstaafje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik zoek voor mijn Fabia 2003 een OBD/VAGCOM module met bluetooth, zodat ik codes kan uitlezen en resetten.
Zag dat de ELM327 zo'n beetje de goedkoopste is maar kan zo snel niet vinden of hij compatibel is met mijn auto.
Iemand ervaringen/tips?

[ Voor 34% gewijzigd door DopdeDouwer op 18-09-2015 16:29 ]

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 10:16
DopdeDouwer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:12:
Ik zoek voor mijn Fabia 2003 een OBD/VAGCOM module met bluetooth, zodat ik codes kan uitlezen en resetten.
Zag dat de ELM327 zo'n beetje de goedkoopste is maar kan zo snel niet vinden of hij compatibel is met mijn auto.
Iemand ervaringen/tips?
Ik heb ook een elm327, of hij specifiek op jouw auto werkt weet ik niet maar ik heb hem al op veel auto's getest zonder problemen.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:33
als je op aliexpress zoekt naar "vag hex can" vind je een handigere kabel

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb wellicht iets gevonden toen ik vanmiddag bij de lokale auto-onderdelenzaak was :Y) Teng Tools. Het is wat duurder dan gepland (30-45 euro afhankelijk van welke set) maar ook echt HEEL compact :D En levenslange garantie. Alles heeft in ieder geval dop 8-13.

Heel klein (lees: iets groter dan pakje sigaretten)
Afbeeldingslocatie: http://www.mercuriustools.nl/gereedschap/wp-content/uploads/T1419-250x252.jpg

Middelste:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikertools.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/F/B/FB13210.jpg

Grootste binnen mijn keuze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mercuriustools.nl/gereedschap/wp-content/uploads/T1422.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geerdinkbv.nl/upload/Products/Afbeelding/4301167330109.jpg

Ik neig naar de middelste, met zo een t-stuk is het wel makkelijk draaien, ook schroeven. Je kunt er iets bij zoeken om mee te ratelen. Het is ook niet de grootste en de duurste. De kop is wat groter dus kan ws meer hebben dan die allerkleinste setjes maar de set in totaal is dan weer kleiner dan de grotere gewonere ratels.

Maar die hele kleine vind ik stiekem heel tof :9

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 19-09-2015 23:06 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

JT schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:58:
Ik heb wellicht iets gevonden toen ik vanmiddag bij de lokale auto-onderdelenzaak was :Y) Teng Tools. Het is wat duurder dan gepland (30-45 euro afhankelijk van welke set) maar ook echt HEEL compact :D En levenslange garantie. Alles heeft in ieder geval dop 8-13.

Heel klein (lees: iets groter dan pakje sigaretten)
[afbeelding]

Middelste:
[afbeelding]

Grootste binnen mijn keuze:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik neig naar de middelste, met zo een t-stuk is het wel makkelijk draaien, ook schroeven. Je kunt er iets bij zoeken om mee te ratelen. Het is ook niet de grootste en de duurste. De kop is wat groter dus kan ws meer hebben dan die allerkleinste setjes maar de set in totaal is dan weer kleiner dan de grotere gewonere ratels.

Maar die hele kleine vind ik stiekem heel tof :9
Tengtools is heel mooi spul idd, alleen als je echt 1 1/4 setje wil hebben om alles mee te doen zou ik toch die grootste kiezen. Dat kleine spul is wel prachtig idd, alleen niet echt bedoeld om een 13mm los te draaien als er kracht bij komt kijken. Zelf vind ik dit een heel mooi setje van Tengtools voor ong 35 euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.geerdinkbv.nl/upload/Products/Afbeelding/4312TENGTOOLS_RATEL_1-4_+_DOPPEN_13DLG_M1413N1.jpg

Ik heb ipv die kleine van tengtools deze genomen. Ander merk, zelfde principe:
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.volusion.com/ucbgd.syjxw/v/vspfiles/photos/WR056490-2.jpg?1408353660
DopdeDouwer schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:26:
[...]

Ik keek toch niet goed, wellicht door de war met mannesmann.
Proxxon heeft 2 jaar garantie en 25 jaar op "het materiaal" wat precies dat moet betekenen durf ik niet te zeggen. Mijn duits is niet geweldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Denko op 20-09-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Denko schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:44:
Fragiel en lomp valt mij mee. Ik heb een 1/2 ratel en vond het fijn genoeg werken dat ik
ook een wera 8100 SA Zyklop Speed 1/4 setje in een etui besteld heb, daar kan ik ook redelijk wat kracht op zetten.
Is de kracht in mijn handen niet vergelijkbaar met ervaren sleutelaars waarvan de
onderarmen twee keer zo groot zijn.

Voordelen van de 1/4 de bitjes vallen er niet uit of blijven in de schroef zitten zoals bij magnetische houders, ze zitten goed vergrendeld en van haaks naar recht zonder van houder te wisselen is wel handig.

[ Voor 15% gewijzigd door bouwfraude op 21-09-2015 09:38 . Reden: type nummer erbij ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 00:02

epic_gram

undercover moderator

21% korting bij datona met de kortingscode "mazzel"

Zojuist een mannesmann momentsleutel + doppenset gekocht. Was ooit 70 euro samen en nu is er 15 euro vanaf gegaan. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Anoniem: 93248

epic_gram schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:26:
21% korting bij datona met de kortingscode "mazzel"

Zojuist een mannesmann momentsleutel + doppenset gekocht. Was ooit 70 euro samen en nu is er 15 euro vanaf gegaan. :)
Prima ding die momentsleutel, heb em zelf ook ;)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Dacht dat MM meerder types verkocht.........................

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je teng tools zoekt, kijk dan eens bij hester bagijn:
http://www.bagijngereedschappen.nl

Die ken ik van (destijds) de vehikel beurzen. Groot aanbod en geschikte prijzen, ook als je andere merken zoekt.

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 24-09-2015 20:37 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Stel ik ben op zoek naar een setje open ringsleutels / leidingsleutels (dus voor airco, remleiding etc etc), dan heb je 2 soorten maatreeksen.
dus 8x9 op 1 sleutel, 10x11 op 1 sleutel 12x13 etc etc, dus zoals dit:
http://www.bgstechnic.com/products/detail/6103

Maar ook 8x10 op 1 sleutel, 9x11 op 1 sleutel, dan opeens 12x13 en 14x15 maar wel weer 16x18 en 17x19:
http://www.bgstechnic.com/products/detail/840

Wat is de gedachte achter de ene reeks en de andere. Het heeft natuurlijk te maken met dat bij een leidingkoppeling de ene moer een andere maat heeft dan de andere, zodat je toch de 2 sleutels uit de set kan nemen, maar welke set is het handigst/meest voorkomende combinatie?
Dus voornamelijk voor remmen en airco, dus automotive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/6tlopz.jpg
Op het werk hebben we van die leidingsleutels met aan 1 kant een steek en aan de andere kant een 6-kant open ring.
Dat vind ik zelf wel makkelijk werken.
Maar deze zijn allemaal in inch maten op het werk.
http://www.protoindustria...0-9c97-d744edf2eced_Proto®-Satin-Combination-Flare-Nut-Wrenches---6-Point/

Die liggen er al jaren, ik heb er wel eens naar gezocht maar een Europese leverancier hiervan is moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja proto is heel mooi spul (merk van snap on geloof ik) maar ver uit mijn budget. Ik ga die dingen sporadisch gebruiken.
Ook wil ik eigenlijk combisleutels, want m'n gereedschapskar puilt al heel erg uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 00:02

epic_gram

undercover moderator

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:55:
[...]

Prima ding die momentsleutel, heb em zelf ook ;)
had jij ook die 1/2" 10~210nm voor 45 euro? 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Anoniem: 93248

epic_gram schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:10:
[...]

had jij ook die 1/2" 10~210nm voor 45 euro? 8)
Die inderdaad ja, volgens mij bij Conrad in de aanbieding gehaald voor 35 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op maandag 28 september 2015 @ 05:01:
Ja proto is heel mooi spul (merk van snap on geloof ik) maar ver uit mijn budget. Ik ga die dingen sporadisch gebruiken.
Ook wil ik eigenlijk combisleutels, want m'n gereedschapskar puilt al heel erg uit.
Dat soort sleutels zoek ik eigenlijk ook nog. Sinds ik in een DHZ-werkplaats kan werken, klus ik ook aan remleidingen. Open ringsleutels begin ik nu dus echt te missen. Op het moment gaat het nog goed met alleen steeksleutels, maar er komt een moment dat een moertje net iets te vast zit.

@proxxon ratels
Ik heb de a-symmetrische ratels van Proxxon, die zijn wel goed hufterproof (ik gebruik m'n 1/2" nu inmiddels een jaar of 10). Blijkbaar zit er best verschil tussen de verschillende versies.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Niet online
Bij de Lidl is vanaf donderdag een momentsleutel in de aanbieding, http://www.lidl.nl/nl/Off...ction=showDetail&id=16975
Zoek zoiets om mijn winter/zomer banden te vervangen.

Zou het iets zijn ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 08-07 15:12
Voor het wisselen van wielen is zo'n Lidl-ding hartstikke prima. Die krik die ze ook in de aanbieding hebben kan dan ook handig zijn.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Krik is misschien handig maar niet veilig en te licht/iel/onstabiel. Beter kun je voor een paar tientjes meer een krik halen bij bv Datona online, toch veel aanbiedingen altijd en voor die paar keer meer dan prima.

Momentsleutel van de Lidl is wel een dikke prima voor gewoon wat wielbouten aan te draaien. Niet vergeten het te 'ontspannen' voor je hem weglegt, dan kun je er jaren mee doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Tsja, als je hem dagelijks wilt gebruiken voor serieus kluswerk, dan zou ik ook een andere krik verkiezen, maar om af en toe een wieltje te wisselen is dit ding hartstikke prima. Ik heb dit model 12 jaar geleden gekocht en het ding werkt nog steeds prima. Het blijft een klein ding met kleine wieltjes, dus als je op de stoep voor je huis bezig bent, staat het allemaal niet superstabiel, maar als het niet veilig zou zijn, kreeg het ding geen Tüv-keur, lijkt me.

Daarbij: hoe goed, stevig, duur en zwaar je krik ook is en hoe snel een simpel klusje ook geklaard is: als je echt zelf onder de auto moet zijn, dan gebruik je naast je krik natuurlijk altijd assteunen.

[ Voor 18% gewijzigd door dreamscape op 05-10-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb zelf al jaren zo'n krikje, en voor het wisselen van wielen voldoet zo'n ding prima.
Hetzelfde met die momentsleutel, wielen zijn niet kritisch, het is meer dat ze vast genoeg moeten zitten, maar niet te vast. Voor echt kritische onderdelen (bewegende delen in de motor bijv) zou ik deze momentsleutel niet gebruiken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja zelfs wielen wisselen voelt niet safe aan met zo een ding. :P Ik ben dan misschien verwend met mijn 3,5 tons garagekrik maar goed. :+ En uiteraard met de momentsleutelen... Liefste zelfs een gradenboog dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14

4x2

lộn xộn quá

Hangt af van het formaat van je auto, ik heb net wielen gewisseld met zo'n goedkope frotkrik van 8-9 jaar oud en dat gaat meer dan prima, staat stabiel genoeg.
Maar die mr2 van me is niet zwaar.
Pak dat ding liever dan dat ik mn lomp zware grote krik naar buiten sjouw.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toch als je een keer met een goede krik hebt gewerkt wil je niet meer terug.

Vaak veel meer hoogteslag, een betere pad (vaak rubber, dus minder beschadigingen), en vaak sneller op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14

4x2

lộn xộn quá

Ik heb ook een goede erg lage (weegt alleen 45kg 8)7 ), maar voor dit soort klusjes vind ik dat ding van 2 tientjes meer dan prima ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik heb bij mijn Aldi-krik wel een extra rubber pad gekocht. Dat standaard schoteltje is vragen om beschadigingen inderdaad. Maar goed, dan wordt het totaal dus drie tientjes. Voor die vijf keer per jaar dat ik het ding gebruik, vind ik het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Je hebt ook garagekrikken met een voetpedaal, dan kun je de eerste slagen totdat de auto daadwerkelijk de lucht in gaat met het voetpedaal doen.
Dat gaat wat sneller dan met zo,n lange hendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Gebruik hem zelf ook voor de wielmoeren. Hij is minder mooi dan een echte Gedore maar voor de twee keer per jaar wel handiger dan lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Ik ben eerdaags weer jarig, en natuurlijk is gereedschap ideaal om te vragen. Ik wil open ringsleutels erop zetten, maar weet jij wat handige maten zijn om te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik ben er zelf nog niet uit welke maten het meest handig zijn.
Wel vermoed ik dat van die om en om maten beter zijn (dus 8x10, 9x11).
De meeste sets lijken die maten aan te houden.
Op garagejournal opperde 1 persoon dat oplopende maten wellicht makkelijker zijn om de maat in te schatten (je pakt 1 sleutel en hebt de maat waarschijnlijk goed: 8 of 9mm), maar ik vermoed dus dat je kan klem kan lopen op dit soort zaken:
Afbeeldingslocatie: http://image.gmhightechperformance.com/f/27370403+w750+st0/1005gmhtp_14_o+baer_brake_toyo_proxes_budnick_wheels+brake_line.jpg
Waarbij je dus elke maat op een aparte sleutel wilt hebben.

Maar dat weet ik dus niet zeker. Iedereen aan wie ik deze vraag stel denkt dat ik wat te diep nadenk.....

Ik denk wel dat je sleuteltje 8 wilt hebben (en hoger natuurlijk)
Ik zie ook wel eens setjes zonder 9mm maar volgens mij heb ik die ooit nodig gehad....

Ik dacht zelf misschien aan zo'n setje:
http://www.ebay.de/itm/BG...gsschlussel-/281734921626

Of losse sleutels (ik heb al het nodige liggen)

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 13-10-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Jullie weten vast nog wel dat ik in de running ben voor een nieuwe garagekrik. Lang gespaard. Mijn beurs kan bijna niet meer dicht dus tijd om te investeren.
Ik twijfel nog een beetje. De Hamvraag is eigenlijk of Bahco echt goed is:

Heb de keuze tussen
http://www.ebay.co.uk/itm...oppelkolben-/390948320031
en
https://www.matthys.net/n...n-hoogte-67-mm-max-605-mm

Kan ik die 70 euro verschil beter in mijn zak houden of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ze zien er beide goed uit. Vooral die blauwe is heel laag.
Wat wil je omhoog krikken (met name minimale hoogte), want goede krikken kan je ook een stuk goedkoper krijgen. Ik heb zelf een omega, prima krik en slechts 130 euro oid, maar die heeft wel een minimale hoogte van 14cm. Dat is het enige nadeel.
En zorg ervoor dat je krik een rubberen krikpad heeft (heeft die 2e dat wel?)

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 15-10-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:19:
Ik ben er zelf nog niet uit welke maten het meest handig zijn.
Wel vermoed ik dat van die om en om maten beter zijn (dus 8x10, 9x11).
De meeste sets lijken die maten aan te houden.
Op garagejournal opperde 1 persoon dat oplopende maten wellicht makkelijker zijn om de maat in te schatten (je pakt 1 sleutel en hebt de maat waarschijnlijk goed: 8 of 9mm), maar ik vermoed dus dat je kan klem kan lopen op dit soort zaken:
[afbeelding]
Waarbij je dus elke maat op een aparte sleutel wilt hebben.

Maar dat weet ik dus niet zeker. Iedereen aan wie ik deze vraag stel denkt dat ik wat te diep nadenk.....

Ik denk wel dat je sleuteltje 8 wilt hebben (en hoger natuurlijk)
Ik zie ook wel eens setjes zonder 9mm maar volgens mij heb ik die ooit nodig gehad....

Ik dacht zelf misschien aan zo'n setje:
http://www.ebay.de/itm/BG...gsschlussel-/281734921626

Of losse sleutels (ik heb al het nodige liggen)
Mooi setje, maar die hele grote maten (>14mm) zal ik echt nooit gebruiken, vermoed ik. BGS is wel goed genoeg voor hoeveel ik het zal gebruiken, daarvoor hoef ik geen kostbare Gedore of andere A-merk sleutels te hebben.

Btw, dat setje is nog een stuk goedkoper te vinden:
http://www.ebay.de/itm/6-...%3Dpp%26sd%3D281734921626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja ik zie het, die is idd een stuk goedkoper. Maar die is dus oplopend qua maat.
Je kan natuurlijk ook sleutels los kopen. Ook van bgs.

Bij goedkope sleutels wordt maatvoering ook belangrijk. Daar heb ik bij bgs nog geen klachten over gehad (ik heb best veel van bgs). Maar als je echt goedkoop spul hebt dan kan dat wel eens anders zijn.
Zoiets als dit:
https://www.hbm-machines....utelset-voor-remleidingen

Het kan prima voldoen, maar er kan ook best wel eens een sleuteltje tussen zitten dat absoluut niet past. Of breekt. Of waar het chroom van afbladdert als je er naar kijkt.

Maar ik zou dus wel alle kleine maten nemen, dus zowel 8 als 9, 10 11mm
Die grotere maten ga je nodig hebben bij bijvoorbeeld injectiesystemen. Dus zeg nooit nooit. Een diesel bijvoorbeeld. Maar alles kan je ook later nog kopen natuurlijk.
1 ding staat vast, je kan nooit genoeg gereedschap hebben ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 16-10-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Helemaal mee eens, 40kg aan gereedschap meeslepen als ik ga klussen is nog lang niet de max :p Er is nog steeds ruimte in de kofferbak, dus er kan rustig nog wel wat bij.

Zonder gekheid, ik zit qua logistiek wel een beetje aan de max inmiddels. Als ik naar m'n DHZ-garage ga, ben ik rustig 15 minuten bezig alles uit de kofferbak te halen en klaar te leggen. Opruimen kost mij al een half uur (met vluchtig schoonmaken erbij). En dan heb ik het allemaal redelijk logisch ingepakt zitten (een koffer, tas, 2 kisten met doppen, losse tas met spuitbussen). De volgende keer zal ik eens een foto in m'n DHZ-garage maken van de uitstalling :p

Als ik een eigen garage heb, wordt dat ook serieus een risico... Ik zal gereedschap blijven kopen waarschijnlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:01:
Ze zien er beide goed uit. Vooral die blauwe is heel laag.
Wat wil je omhoog krikken (met name minimale hoogte), want goede krikken kan je ook een stuk goedkoper krijgen. Ik heb zelf een omega, prima krik en slechts 130 euro oid, maar die heeft wel een minimale hoogte van 14cm. Dat is het enige nadeel.
En zorg ervoor dat je krik een rubberen krikpad heeft (heeft die 2e dat wel?)
Ik heb toch maar de Bahco besteld.

Mijn doel was eentje die op de laagste stand niet hoger is dan 10cm en die een redelijk bereik heeft.
Voor bandjes verwisselen heb je nauwelijk bereik nodig maar als je even onder de auto moet sleutelen is 50cm+ mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Haha hier moest ik even hartelijk om lachen. Rintje Ritsma die al jáááááren fan is van Datona en wielen kan wisselen zonder smerige klauwen te krijgen. :D :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X23NZgb.jpg

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het geld is zeker op bij ritsma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Hij heeft zo te zien ook niet zoveel vertrouwen in die brug.

Of zeg ik iets doms en is het gebruikelijk om bij die tweekolommers met grote assteunen te werken? Ik heb het volgens mij nog nooit zo gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow 2 koloms is niet altijd heel stabiel zeker als je bijvoorbeeld voorin een radiator moet wisselen. Meteen simpele bandenwissel is het een beetje overdreven natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Het ziet eruit als een bandenwissel (al is het dan funest voor je rug om het ding zo hoog op te tillen), maar waarchijnlijk wilde Datona gewoon zoveel mogelijk spullen op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

dreamscape schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:38:
Hij heeft zo te zien ook niet zoveel vertrouwen in die brug.

Of zeg ik iets doms en is het gebruikelijk om bij die tweekolommers met grote assteunen te werken? Ik heb het volgens mij nog nooit zo gezien...
Je kan zo'n poot gebruiken om de vering in te drukken wat bij sommige taken wel eens handig zou kunnen zijn. 4 van die dingen tegelijk is inderdaad ietwat overdreven :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
max schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:40:
Haha hier moest ik even hartelijk om lachen. Rintje Ritsma die al jáááááren fan is van Datona en wielen kan wisselen zonder smerige klauwen te krijgen. :D :D

[afbeelding]
Ik zie in steeds meer beroepen dat mensen geen smerige klauwen meer krijgen.
Bij garages zie ik monteurs al jaren met van die handschoenen.
In de melkveehouderij ken ik al jaren stoere sterke boeren die bij het melken rubberhandschoentjes dragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nokiaan958GB schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:44:
[...]

In de melkveehouderij ken ik al jaren stoere sterke boeren die bij het melken rubberhandschoentjes dragen :+
Handschoenen worden tegenwoordig ook steeds beter. Vroeger gebruikte je die dingen (automotive) alleen maar om je handen te beschermen tegen lichamelijke beschadingen en waren 't lastige "krengen", nu gebruik je ze vooral tegen "vuil".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

nokiaan958GB schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:44:
[...]

Ik gebruik de laaste paar jaar ook netjes handschoenen. Niet alleen omdat ik de volgende dag netjes over wil komen op kantoor. Maar ik was ook alle sneetjes en verbrandingkjes zat. Heb altijd een setje in de gereedschapskist en een setje achterin de auto. Altijd handig die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik sleutel ook bij voorkeur met handschoenen, werkt gewoon fijner. Ik heb ook altijd handschoenen in de auto liggen.

Wat die dytona advertentie betreft, 4 as-steunen is wel wat overdreven, maar ik werk bijvoorbeeld ook heel vaak met grote assteunen om even druk eraf te halen of even iets te ondersteunen.

@nokiaan958GB
Dat een boer ze tegenwoordig gebruikt, heeft met hygiëne te maken. Vergis je namelijk niet in hoe steriel een modern veehouderij eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Ik zal wel niet de juiste handschoenen hebben, maar ik vind ze over het algemeen maar irritant, met handschoenen aan kan ik geen kleine boutjes of schroefjes aandraaien, want geen grip, geen gevoel en soms gewoon geen ruimte omdat ik er amper bij kan gewoon zo met m'n hand. Latexhandschoentjes werken al helemaal niet, want die scheuren, blijven haken, en laten m'n handen zweten en zijn ook glibberig als je de minste hoeveelheid vloeistof dr op krijgt..

Handschoenen zijn wel fijn voor smerige werkjes, om dingen zoals remvloeistof, bakolie, remstof van je handen af te houden, of als je met hete dingen bezig bent (lassen bijvoorbeeld, heb ik een goede set handschoenen voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@AlexanderB
Vergeet latex, die zijn veel te slap en scheuren bij het minste. Je moet nitril hebben (zijn vaak oranje of blauw).

Ik gebruik zelf twee soorten handschoenen. Mechanix voor het zware werk en simpele stoffen handschoenen met rubberlaag voor het fijnere werk. Maar als het echt fijn wordt, gaan ook de handschoenen uit. Maar voor mij is het haast noodzakelijk handschoenen te dragen, ik werk als consultant en dan zijn zwarte handen/nagels gewoon not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
een tip voor mensen die geen handschoenen gebruiken: luierdoekjes om je handen mee proper te maken. Ontdekt op een fietstochtje, toen een ketting er af vloog, ik geen handschoenen aan had. Handen onmiddelijk proper.
Geldt trouwens voor veel dingen: als je ze er niet af krijgt, probeer luierdoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Doekjes zijn wel handig. Maar gebruik de laatste tijd gewoon was middel voor in de wasmachine, werkt perfect. Met een borsteltje erbij krijg je zelfs nagels vrij makkelijk schoon. Ruikt nog lekker ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sowieso werken vettige doekjes goed. Ook babyolie werkt goed om smeer van de handen te krijgen.

Tip, komende week heeft de Lidl weer handige zaken:
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/catalogmedia/nl/article/114990/114990_01_f.jpg
Gereedschapstassen (€24,99 per stuk). Ik heb zelf de versie midden boven (maar dan van een ander merk) en werkt wel makkelijk voor kleine kistjes en losse rommel.

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/catalogmedia/nl/article/113229/113229_01_f.jpg
Magnetisch gereedschap (€2,99 per stuk/set). Vooral magnetische schalen zijn haast onmisbaar als je ze eenmaal hebt. Kortom, bij mij komen er nog een paar bij. B)

En natuurlijk staat er nog veel meer in de folder, maar deze 2 vond ik toch wel de moeite van vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zo, weer een nieuwe gereedschapsscore:

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/gereedschap/1gereedschapbgs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/gereedschap/2gereedschapbgs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/gereedschap/3gereedschapbgs.jpg

Of het 'goed' gereedschap is moet natuurlijk nog blijken, het is natuurlijk weer allemaal chinees/taiwanees spul...
Maar ja, die prijzen zijn zó laag vergeleken met de topmerken dat het het altijd loont om eerst te proberen. Ook zit er veel spul tussen wat je maar enkele keren gebruikt, zoals die penmoertang.
Daar kan je natuurlijk bij hazet 500 euro voor betalen, of 50 euro voor een taiwanmodelletje.

Veel van dit spul voldoet toch altijd nog wel redelijk.

Ook zie je een remontluchter met een handvacuumpomp (pompje kan je natuurlijk ook voor veel andere zaken gebruiken, met name bij diesels). Ik ben benieuwd of dat een beetje werkt.
Bij de persluchtontluchters heb ik een slecht gevoel hoeveel remvloeistof ik uit de leiding trek. Dus qua inschatting of m'n reservoir al leeg is, of ik niet veel te veel remvloeistof verspil etc. Hier zitten kleine kannetjes van 120ml bij. (het liefst had ik dat kannetje wat groter gehad, maar hier zal ook wel een reden voor zijn.

Veel spul heb ik niet direct nodig maar is toch handig om te hebben. Het zijn allemaal dingen die ik wel eens gemist heb.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 29-10-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Da's wel leuk, zo'n remontluchter. Wat kostte die en waar?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

http://www.ebay.de/itm/Va...upplung-neu-/281842313045

Is geloof ik de goedkoopste (en zijn ook setjes die nog iets meer uitgekleed zijn)

Ik heb 'm van een wat duurdere aanbieder, maar bespaarde op verzendkosten omdat ik heel veel van die gast nodig had.

Jullie weten vast niet hoe de penmoertang(?) (ook wel spanmoersleutel(?) volgens mij) in het duits heet :+

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 29-10-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:20
Volgens mij iets van een Zweilochmutternschlüsseldreher :)
Sowieso zijn duitse namen altijd leuk: Eine Knarre

[ Voor 26% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 29-10-2015 17:13 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Die remontluchter ziet er erg interessant uit en lekker betaalbaar ook! Ik ben hele benieuwd hoe die bevalt, want op dit moment heb ik alleen een easybleed, maar dat werkt toch niet helemaal lekker (vooral omdat ik dan m'n reserveband uit de kofferbak moet halen, heel veel lucht eruit moet laten en nog steeds loop te kutten met kleine vloeistof lekjes...)

Hoe een penmoertang/spanmoersleutel in het Duits heet, zou ik niet weten. Google kent zelfs de naam penmoertang niet... 8)7 Maar in het Engels wordt het een pin spanner genoemd, en als ik daar dan op zoek, kom ik bij ZAPFENSCHLÜSSEL uit.

Wat heb je trouwens op de tweede foto voor meter/pompje in het blauwe kistje? En waarvoor gebruik je die kraaienpoot sleutels eigenlijk? Ik ben die wel vaker tegengekomen, maar heb het nu nog niet echt kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
tdw schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:42:
Da's wel leuk, zo'n remontluchter. Wat kostte die en waar?
En is dat zowel op mountainbike, motor en auto te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Geen idee betreffende mountainbike etc.
Rostvertol-Mil schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:12:
Volgens mij iets van een Zweilochmutternschlüsseldreher :)
ja zweilochmutternschlüssel zou kunnen maar het is een 'Stirnlochschlüssel'
deepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:18:

Wat heb je trouwens op de tweede foto voor meter/pompje in het blauwe kistje? En waarvoor gebruik je die kraaienpoot sleutels eigenlijk? Ik ben die wel vaker tegengekomen, maar heb het nu nog niet echt kunnen ontdekken.
Metertje in het blauwe kistje is een compressietester (benzine)

Ik heb ooit een keer bij een citroen geloof ik gedacht dat een kraaiepoot makkelijk zou zijn. Ik geloof iets onderin de motorruimte.
Ook voor leidingaansluitingen die op een lichaam bevestigd zijn kan het handig voor zijn. Je hebt dan minder ruimte nodig dan met een steek of leidingsleutel.
Maar echt vaak heb je het idd niet nodig, Maar dat geldt natuurlijk voor heel veel gereedschap.
En daarom is het fijn dat chinees niet alleen goedkoop bunkeren is maar ook goedkoop sleutelen.
De grootste kraaiepoot in dat setje kost bij stahlwille oid net zoveel als dat hele setje ;)
Wil je alle maten van hazet of stahlwille, dan ga je denk ik richting 1000 euro...

Een andere vraag:
Heeft iemand enig idee voor goede gereedschapskasten?
Ik ben op zoek naar betaalbare stalen kasten. Met 2 normale draaideuren (geen roldeur) en het liefst 1m of meer breed en 50-60cm diep.
En dan met 5 planken oid.
Gebruikte kantoorkasten zijn eigenlijk te klein/ondiep en hebben ook nog eens hedentendage meestal roldeuren.
Top gereedschapskasten in ruime maten zijn duur (600 euro plus oid). Ik wil het liefst iets van 150 euro max per kast uitgeven (3 nodig)

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 29-10-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mr_petit
Ik had inmiddels ook wat Youtube filmpjes gevonden waarin de kraaienpoten werden uitgelegd. Het is inderdaad typisch zo iets wat je weinig gebruikt, maar soms niet de redding kan zijn. Ik zou bij die goedkope dingen alleen wat huiverig zijn over de kracht die ze aan kunnen.

En goede compressie tester kan ik eigenlijk ook nog wel gebruiken, al is dat ook weer zo iets wat je amper gebruikt.

Wat betreft die kasten, heeft de Hornbach niet iets? Deze is net iets meer dan €300, deze is van kunststof en kost maar €100. Sowieso vind ik de Hornbach wel goede werkplaatsinrichting heeft. Als ik de mogelijkheid/ruimte zou hebben, had er wel een werkbank gestaan uit hun collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Overtoom (Manutan) heeft werkplaatskasten maar ook 379 euro voor een 50 cm diepe kast x 120 breed.
Met kasten heb ik wel het idee dat ze vroeger steviger waren.
Overal wordt een beetje beknibbeld op de dikte van het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik herhaal even mijn vraag. Die onluchter die hier gisteren stond (dat setje uit taiwan/hongkongistan) zou dat ook werken op schijfremmen van een mountainbike en mijn remmen van mijn motor? Of is het echt enkel specifiek auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:34:

Wat betreft die kasten, heeft de Hornbach niet iets? Deze is net iets meer dan €300, deze is van kunststof en kost maar €100. Sowieso vind ik de Hornbach wel goede werkplaatsinrichting heeft. Als ik de mogelijkheid/ruimte zou hebben, had er wel een werkbank gestaan uit hun collectie.
Kunststofkasten heb ik nu ook (welliswaar kleiner dan die van de hornbach), maar dat is toch niet je van het.
Die stalen kast is klein en duur.
Ik heb wel deze gezien
http://link.marktplaats.nl/m980276387
Groot en ruim, de maat die ik zoek, maar ja, wel weer 375 ex btw.voor een kast met schade nota bene.
Nieuw is zo'n kast nog veel duurder.

Dit is bijv. een goedkope kast
http://link.marktplaats.nl/m980757039
Maar een stuk kleiner en ik vermoed ook vrij slap.

Overtoom en dat soort toko's zijn ook heel duur.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 30-10-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
maartend schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:18:
Ik herhaal even mijn vraag. Die onluchter die hier gisteren stond (dat setje uit taiwan/hongkongistan) zou dat ook werken op schijfremmen van een mountainbike en mijn remmen van mijn motor? Of is het echt enkel specifiek auto?
Als t slangetje over de ontluchtingsnippel past dan werkt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dirk33 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:14:
[...]

Als t slangetje over de ontluchtingsnippel past dan werkt t.
Thnx, dat is altijd passend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1xyKZJFXXXXXSXVXXq6xXFXXXr/4pc-spoor-stuurkogel-stuurhuis-knokkel-verwijderaar-installatiepakket.jpg_350x350.jpg

Ik heb deze set gekocht op ebay duitsland een paar maanden terug om de binnenste stuurkogels te demonteren. Liep meteen bij de eerste auto vast om ze te demonteren. Geen randen om er een sleutel op te zetten. Was volledig rond.

Sindsdien nog 3 auto's mogen doen met standen van meer dan 4 ton. Was het toch wel bij nodig, buitenste kogels worden altijd netjes gedaan, maar die binnenste vergeet men of geen zin in, of ze verangen maar 1 kant ook gezien. Als je speling voelt in je stuurt, eerst deze verdenken voor t stuurhuis wordt vervangen.

Zijn 3 maten, en de lange staafgranaat (tenminste daar lijkt t op haha) schuif je dan over de stang die aan de kogel vast zit en naar de buitenste stuurkogel gaat. En dan normale ratel erop en losdraaien en de wieltjes in die randen dingen pakken vast in de stuurkogel en je draait ze zo los van t stuurhuis. Je hebt ook een model met stang eraan vast. Maar dan kun je niet nog onder een beetje van een hoek werken wat wel fijn is. Nu heb je namelijk 2 losse delen.

Wel even uitlijnen uiteraard, maar dat is logisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319464 op 30-10-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jeej, ik heb m'n set aan magnetische schalen. Ik heb er maar 3 Lidl's voor hoeven bezoeken :p
De score:
1 grote ronde (15cm), die ik ook al had
2 kleine ronde (10cm)
2 kleine, langwerpige schalen

Waarom zoveel? Als ik dan weer met bijv. de uitlaat of ophanging bezig ben, kan ik alle bouten/moeren/schroeven op de plek houden waar ik ze los heb gehaald.

Wat de tassen betreft, die heb ik nu kunnen bekijken en zien er goed uit. De kleinste tas is nagenoeg gelijk aan de tas die ik vorig jaar van m'n vriendin heb gehad. Die lijkt erg stevig en praktisch te zijn en erg geschikt voor wat kleinere kistjes met doppen e.d.
De grote tas die afgesloten kan worden, heeft wel een interessante feature. Er zit een dubbele bodem in, waarbij het onderste vak een steekvak is dat met een klepje aan de zijkant geopend wordt. Daar passen lange wringijzers, koevoeten, momentsleutels, etc in, zonder dat ze in de weg liggen in het grote vak. Het is dat ik op het moment ruim voorzien ben in opslagmogelijkheden (en in huis geen ruimte meer heb :X), anders had ik ook de grote tas nog wel aan m'n collectie toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
deepbass909 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:57:
Jeej, ik heb m'n set aan magnetische schalen. Ik heb er maar 3 Lidl's voor hoeven bezoeken :p
Ik gebruik zo`n bakje om mijn bitjes in te bewaren voor de accuboormachine, alles ligt er los in.
Die bit assortimentdoosjes ben ik allang kwijt ;)
mr_petit schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:00:
Dit is bijv. een goedkope kast
http://link.marktplaats.nl/m980757039
Maar een stuk kleiner en ik vermoed ook vrij slap.
Die "outlet de Haar" waar ze die kast verkopen, ben ik wel eens geweest.
Ze hebben aardig wat spul staan.
Daar heb ik toen 2 van zulke gebruikte vakkenkasten gekocht http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
Er valt ook nog wel een beetje te handelen met die lui, die vakkenkasten stonden voor €75ex btw per stuk op marktplaats, ik heb er 2 gekocht voor €120 totaal incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

deepbass909 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:57:
De score:
1 grote ronde (15cm), die ik ook al had
2 kleine ronde (10cm)
2 kleine, langwerpige schalen

Waarom zoveel? Als ik dan weer met bijv. de uitlaat of ophanging bezig ben, kan ik alle bouten/moeren/schroeven op de plek houden waar ik ze los heb gehaald.

Wat de tassen betreft, die heb ik nu kunnen bekijken en zien er goed uit. De kleinste tas is nagenoeg gelijk aan de tas die ik vorig jaar van m'n vriendin heb gehad. Die lijkt erg stevig en praktisch te zijn en erg geschikt voor wat kleinere kistjes met doppen e.d.
De grote tas die afgesloten kan worden, heeft wel een interessante feature. Er zit een dubbele bodem in, waarbij het onderste vak een steekvak is dat met een klepje aan de zijkant geopend wordt. Daar passen lange wringijzers, koevoeten, momentsleutels, etc in, zonder dat ze in de weg liggen in het grote vak. Het is dat ik op het moment ruim voorzien ben in opslagmogelijkheden (en in huis geen ruimte meer heb :X), anders had ik ook de grote tas nog wel aan m'n collectie toegevoegd.
zn schaaltje hebben ze ook vaak bij de action, voldoet hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Klopt, ze verkopen ze op meer plaatsen. Deze waren lekker goedkoop (€2,99 voor 2 kleine of 1 grote).
Veel kan er ook niet fout gedaan worden aan die dingen.

Na jaren ook eindelijk zo'n ding op de kop getikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.handigewebsite.nl/wp-content/uploads/2015/05/Toolcraft-821009-300x300.jpg
Nadat er een schroef van de radio in de diepten van de Yaris van m'n vriendin is verdwenen, ben ik het een beetje zat en wil ik m'n schroevendraaier magnetisch kunnen maken.

Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste