Gaat inderdaad prima, ik heb nooit last gehad van de leesbaarheid van mijn 1/2" momentsleutel die ik van Hazet heb (het grotere broertje van de versie die nu onderweg is). Het enige wat je erop aan zou kunnen merken, is dat tussen de streepjes moeilijk in te schatten is, maar in alle eerlijkheid is dat niet echt een issue. Er zit genoeg marge op aanhaalmomenten om die onnauwkeurigheid op te vangen. En dit is gewoon lekker hufterproof
Bovendien is het maar een schijnnauwkeurigheid als je tussen de aangegeven stappen gaat zitten. De sleutel heeft zelf doorgaans al 4% afwijking (in het geval van de Hazet 5000-serie), en met de afleesfout erbij, wordt de onnauwkeurigheid gewoon te groot. Ik kom ook maar zelden aanhaalmoment tegen die niet op tientallen zijn afgerond als het om 30Nm of meer gaat. Daaronder wel, maar daarom heeft de 5110 ook stappen van 5Nm:
En, zoals je ziet, is dit prima af te lezen.
Ik heb hem 2 jaar terug gekocht, en er zitten kunststof haken aan de uiteinden waarmee je hem op kan hangen. Magneten heeft hij ook, maar dat werkt vrijwel nooit. In mijn geval gooit bijvoorbeeld de geluidsisolatie van de motorkap al roet in het eten.
En hij geeft prima licht:

Ik klus zo wel vaker 's avonds en heb in de motorruimte dan meer dan genoeg licht.
En ook overdag, als het wat donker weer is, werkt het prima:
Ik heb er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad dat ik hem heb gekocht.
Ik heb gisteren m'n gereedschapstas gevuld die ik voor m'n verjaardag had gekregen. Ik zit nu al weer aan 15kg

Samen met nog wat grotere spullen die niet passen (m'n doppensets e.d.), en m'n koffer die ook al 15kg weegt, sleep ik dus blijkbaar elke keer zo'n 35 tot 40 kg aan gereedschap mee als ik ga klussen.
Het wordt hoog tijd voor een eigen garage waar alles gewoon aan de muur kan hangen.
[
Voor 10% gewijzigd door
deepbass909 op 29-10-2014 13:34
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier