Wil hem ook maar zit nog tegen de mega verzendkosten aan te hikken.
Misschien dat ik dit jaar nog eens in de buurt kom.
Misschien dat ik dit jaar nog eens in de buurt kom.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Jah diewd200 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:01:
die van 25 euro bedoel je ;-) staan hier ook maar ik snap je opmerking
[ Voor 16% gewijzigd door Aapje op 06-09-2014 22:10 ]
Ook echt van een paar millimeter?Aapje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:47:
Ik heb ze uit de grabbelbak voor 5 eur bij de lokale DIY zaak (hubo). Hele reeks met kleine tangetjes.
Ik heb deze en gebruik hem zelden dus voldoet prima. Chinese kniptangen kan ik afraden, een spaak knippen sloopt de bek al. Daarvoor heb ik nu deze.GoldenSample schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:37:
Iemand toevallig een ideetje voor een heel klein (lees 6mm diameter oid) borgveertangetje voor een knappe prijs? (lees geen 20 euro ex. verzenden) Gebruik 't toch bijna nooit.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
[ Voor 6% gewijzigd door _Ernst_ op 21-09-2014 12:49 ]
[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 22-09-2014 22:48 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dank! Overigens fluctueert de verlichting van bv dagteller ook mee. Dus een lokaal probleem met het lampje lijkt me onwaarschijnlijk.deepbass909 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:33:
Stap 1 is controleren of je niet gewoon wat oxidatie op het lampje of in het armatuur hebt. Gewoon even het lampje eruit en met een doek even goed de contactpunten schoonmaken.
Stap 2 is het meten van de accuspanning als deze onbelast is (dus even een pool lostrekken). Deze moet opgeladen ruim 12 volt zijn.
Massa meet je door tussen motor en chassis de weerstand te meten. Deze mag hooguit enkele Ohm's zijn, niet meer dan 10 Ohm. Is dat in orde, dan kan je de massa tussen binnenverlichting en chassis meten. Ook deze mag hooguit enkele Ohm's bedragen. Is één van beiden duidelijk hoger, dan moet je het massa-punt van het lampje opzoeken en tussen het massapunt en de motor meten, of als dat te ver uit elkaar ligt, tussen dat massapunt en een ander deel van de carrosserie. Is dat in orde, dan zit je probleem tussen massapunt en het lampje (draadbreukje, oxidatie op het massapunt).
Een ander punt, veel dynamo's geven maar een lage laadspanning als de motor stationair draait, omdat ze eigenlijk te langzaam draaien. Als je dynamo begint te verslijten (koolborstels op, spanningsregelaar defect), is één van de eerste symptomen dat hij bij stationair toerental niet voldoende spanning meer geeft. Dat is ook de reden waarom je met een lege accu moet gaan rijden om hem op te laden, stationair laad hij gewoon te weinig.
Overigens kunnen ook nieuwe auto's last van hebben van een licht wisselende spanning als de motor stationair draait en hoeft het nog niks te betekenen.
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 24-09-2014 21:48 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2014 07:16 ]
Will do, thanks.GoldenSample schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:08:
Is niet zo vreemd, z'n klein motortje heb je zo aan, zal wel een 44Ah accus zijn. Verder meet eens na een goed rondje rijden met de verbruikers uit.
Op de accu zelf.AlexanderB schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:04:
Gemeten op de accupolen, of op de sigarettenaansteker?
Bij mijn auto wil de spanning op de aansteker best wat verder zakken dan direct op de polen gemeten, omdat je ook de spanningsval over de (dunne) + en - draad naar de accu meet. Hoe meer verbruikers je inschakelt, hoe relevanter dat wordt.
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2014 15:19 ]
[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 04-10-2014 19:51 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Je hebt iig 5 jaar garantie.Joopieboy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:02:
Dit schijnt gewoon goed en degelijk te zijn alleen zonder dat je echt absurd veel betaald voor het merk, we gaan het dus ook zien want ik schijn ook nogal eens lomp te kunnen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 04-10-2014 21:14 ]
Bankschroef wel ja, en 150 euro ex btw is de normale prijs voor deze ja.nokiaan958GB schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:02:
Heuer is toch een topmerk bankschroef?
Tenzij je hem 2e hands of via een veiling hebt, heeft hij je minimaal 100 euro gekost................
De Heuer die ik op het oog had kostte 150 euro maar dat vond ik net iets te gortig.
[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 04-10-2014 21:14 ]
Het is een mondeo mk4 onderstel.Joopieboy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:13:
Volvo en niet logisch? Zeker zo een V70 zit echt basis in elkaar, wel degelijk.En hydraulisch? Waarom zou je dat willen? Goeie klemmen en een lang stuk draadeind ertussen is goed zat.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 04-10-2014 21:30 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb zo'n veer ooit dóór een dak naar buiten zien vliegen (plaatstalen damwand met daarop een multiplex laag met dakleer). Dak bevond zich een metertje of 8 boven de werkplaatsvloer.Aapje schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:09:
Hoe dan ook, kijk uit met dit soort veren... Staat genoeg kracht achter om je bewusteloos/dood te rammen.
[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 06-10-2014 20:50 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
[ Voor 15% gewijzigd door Aapje op 06-10-2014 21:54 ]
Anoniem: 325202
Die zullen wel zeskantige doppen hebben, of niet?ThinkPadd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:38:
[afbeelding]
Vandaag nog een Werckmann doppensetje gekocht bij Action€9,95
8 t/m 15mm
17, 19, 21mm
Kort verlengstukje
Lang verlengsuk
Kniegewricht
Allemaal 3/8"
Vast niet heel profi spul, maar voor een tientje vind ik het er goed uitzien. Voor een hobby klusser gaat het nog best lang mee denk ik
Sure, maar wilde ff checken want als het 12-kanters zijn haal ik ff een setje.Anoniem: 325202 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:11:
Alsnog een stuk beter dan van dat chromen spul.
Klopt, meer merken hebben dat. Daarom is het ook eigenlijk raar dat in een doppen- en inbussets de 7mm nooit zit.bluemoon23 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:54:
7mm inbus is niet alleen BMW, die heb ik ook nodig voor bijvoorbeeld de remklauwen van mijn Ford.
Waarom per sé 12-kants? 6-kant is vrijwel altijd beter, met een 12-kanter heb je een veel groter risico op het kapot draaien van een boutkop.mace schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:23:
[...]
Sure, maar wilde ff checken want als het 12-kanters zijn haal ik ff een setje.
Zal wel iets historisch zijn, net als die 16 en 18 doppen die vroeger weinig gebruikt werden.deepbass909 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:25:
Klopt, meer merken hebben dat. Daarom is het ook eigenlijk raar dat in een doppen- en inbussets de 7mm nooit zit.
Persoonlijk vind ik 12-kant doppen oneindig veel fijner. Met goede merkdoppen draai ik echt zeer zelden iets kapot. Flank drive en andere vergelijkbare technieken helpen hier ook goed bij natuurlijk.deepbass909 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:25:
[...]
[...]
Waarom per sé 12-kants? 6-kant is vrijwel altijd beter, met een 12-kanter heb je een veel groter risico op het kapot draaien van een boutkop.
dot.blaat
Ze hebben ook losse steek ring sleutels bij de Action voor weinig, mijn 10mm exemplaar was al een tijdje zoek. Nu is het setje weer compleet.[b]ThinkPad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:38:
Vast niet heel profi spul, maar voor een tientje vind ik het er goed uitzien. Voor een hobby klusser gaat het nog best lang mee denk ik
Het ligt natuurlijk ook niet altijd aan de dop als je iets stukdraait.Rostvertol-Mil schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 19:52:
[...]
Persoonlijk vind ik 12-kant doppen oneindig veel fijner. Met goede merkdoppen draai ik echt zeer zelden iets kapot.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Zojuist de Uni-t UT105 met de post gekomen._Ernst_ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:13:
Hmm die UT101 is wel een stuk nauwkeuriger dan die UT105 (1% vs 3%). Helaas de ut105 al besteld op dxeerst die maar eens afwachten. Thanks voor de links
Kruipolie wel vaak ja.nokiaan958GB schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:04:
In dat soort omstandigheden moet je ook standaard een bus kruipolie op zak
En misschien ook nog een brander om het op te stoken ...............
Ik heb naar aanleiding van dit topic de MST 2800B besteld. Voor een geeltje ook een perfect ding._Ernst_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:58:
[...]
Zojuist de Uni-t UT105 met de post gekomen.
Meteen even de dwell functie uitgeprobeerd en hem aan de Alto gehangen:
[afbeelding]
Meet heel stabiel 29,7 graden (op de 6-cilinder stand, alto is een 3 cilinder welke 62 graden contacthoek moet hebben), dus dat kan best eens kloppen
De meter voelt verder degelijk aan, stevige behuizing en de andere functies lijken het ook prima te doen. Valt me niks tegen voor net iets meer dan 2 tientjes
Maar ik ga offtopic haha.12.65 V 100% charge
12.45 V 75% charge
12.24 V 50% charge
12.06 V 25% charge
11.89 V 0% dead.
[ Voor 25% gewijzigd door Repeat op 20-10-2014 23:09 ]
Grappig, ik kom net terug van een gasplant (contractor), en daar tref je idd aparte zaken aan die versneld afspelen door het zeewater etc.:bluemoon23 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:13:
[...]
Kruipolie wel vaak ja.
Brander![]()
, is niet zo verstandig op een gasplant.
[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 20-10-2014 23:28 ]
Opmerkelijk. Ik weet van vrachtwagens in de VS die bij starten even dippen naar zo'n 7-8 V (vanaf 12V). (In Europa heb je dat niet, hier hebben vrachtwagens 24V boordspanning.) Maar als je een benzine hebt, zal dat allicht anders zijn.Repeat schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:02:
Dipt ook niet noemenswaardig bij het starten...
Edit: hmm blijkbaar wel. vond dit op een ander forum:
[...]
Maar ik ga offtopic haha.
Ja dat klopt, nieuwe machines en afsluiters die de normale verf / coating van de fabriek uit hebben, daar zie je binnen 2 jaar de corrosie doorkomen.mr_petit schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:26:
Grappig, ik kom net terug van een gasplant (contractor), en daar tref je idd aparte zaken aan die versneld afspelen door het zeewater etc.:
Een digitale meter heeft altijd wat vertraging en het kan zijn dat de dip niet gemeten wordt.henkie196 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 07:16:
[...]
Opmerkelijk. Ik weet van vrachtwagens in de VS die bij starten even dippen naar zo'n 7-8 V (vanaf 12V). (In Europa heb je dat niet, hier hebben vrachtwagens 24V boordspanning.) Maar als je een benzine hebt, zal dat allicht anders zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door henkie196 op 24-10-2014 09:47 ]
Volgens de geleerden is zomaar 12 volt toch niet oke.deepbass909 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:11:
[...]
Een digitale meter heeft altijd wat vertraging en het kan zijn dat de dip niet gemeten wordt.
Overigens zou ik niet teveel waarde hechten aan dat tabelletje. Zolang de spanning boven de 12 volt is, is er weinig aan de hand.
Vandaag voor m'n verjaardag wat leuke stukken gereedschap gekregen:
[afbeelding]
Een Proxxon diepe doppen set (eindelijk).
En een gereedschapstas:
[afbeelding]
Zodat ik alle losse stukken gereedschap voortaan wat beter mee kan slepen. Ik heb het nu nog in een vouwkrat, maar dat dondert altijd door elkaar zodra ik er ook maar 1 ding uit haal.
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
[ Voor 50% gewijzigd door deepbass909 op 26-10-2014 23:57 ]
[ Voor 14% gewijzigd door nokiaan958GB op 28-10-2014 20:37 ]
Heeft die ledlamp ook nog iets van verende klemmen zodat je 'm aan de motorkap kan klemmen?ThinkPadd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:05:
Vanaf 01-11 bij Aldi weer die lange LED-werklamp.
€29,99
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq