Goed (auto)sleutelgereedschap

Pagina: 1 ... 22 ... 59 Laatste
Acties:
  • 513.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de meeste doppensetten totaal incompleet. Heb nu wel alles verzameld door de jaren heen qua 1/2 1/4 3/8 3/4 lange doppen, korte doppen etc etc.

Maar deze set kocht ik in 2007 toen ik alles zelf wilde gaan doen en die neem ik nog steeds altijd mee als ik bij iemand moet gaan klussen. Was toen dr tijd bij de Lidl in de aanbieding voor 49 euro.

Afbeeldingslocatie: http://src.discounto.de/pics/Angebote/2010-09/82898/106685_Lidl-Shop-POWERFIX-Steckschluesselsatz-216-teilig_xxl.jpg

Allerlei torx en losse bits en ook dikkere torx bits om autostoelen los te maken. Gewoon compleet om de meeste werkzaamheden uit te voeren.

Ik zie de set ook weleens in een groene koffer, is dan niet van t merk Powerfix, maar zelfde Duitse fabriek en dan kost die 149 euro. Maar deze blauwe koffer heb ik al een tijdje niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Rostvertol-Mil schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:52:
[...]

Doe je de basics wel goed? Dus warme motor en de gasklep helemaal open? Als je een elektrische gasklep hebt kan deze ook niet open gaan.
Yep gas open en warm blok. Blok was misschien niet bloedheet meer, maar je hebt natuurlijk altijd een tijd nodig om bougies eruit te krijgen etc...

Zijn geen elektrische gaskleppen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:23:
Ik zie de set ook weleens in een groene koffer, is dan niet van t merk Powerfix, maar zelfde Duitse fabriek en dan kost die 149 euro. Maar deze blauwe koffer heb ik al een tijdje niet meer gezien.
De blauwe koffer heeft mindere kwaliteit onderdelen dan de groene koffer, vandaar het prijsverschil.

Overigens heb ik laatst die doppendoos van Amazon besteld voor 90 euro, maar weer teruggestuurd was omdat dat een blauwe doos in groen omhulsel was :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:31:
Ik heb die goedkopere ring-ratels ook weleens in m'n handen gehad. Ik vind het maar niks, ze zijn niet ergonomisch (scherpe randen) en hebben vaak speling op het mechaniek.

Ik heb zelf wat meer geld uitgegeven voor een kistje van Gedore met deze sleutels:
[afbeelding]

Deze liggen super in de hand, goede pasvorm op moeren, geen speling en zijn erg duurzaam.
Ik heb een (minder volledig) setje van Hazet, samen met nog een volledige set aan Gedore ring-steeksleutels. Regelmatig heb ik toch twee sleutels nodig, eentje om de bout aan/los te draaien, en een ander om de moer vast te houden. Eentje dus met de ratel, de ander met de gewone sleutel.

Over het algemeen vind ik dat de wat betere merken fijner werken door minder spelingen e.d. Goed merkbaar met dit soort sleutels, maar ook met hex bitjes en bithouders. Het past allemaal net wat beter en netter.

Ik merk dit het duidelijkst met de hex bitjes, die heb ik van een setje uit de Aldi, maar nu ook van Wiha en Hazet, en die van de Aldi hebben meer speling in de bijbehorende bithouder (waardoor het bitje zichzelf vast zet in de bithouder) en ook in de schroeven/bouten. Met de Wiha en Hazet bithouders en bitjes zit het allemaal veel strakker op z'n plek, vooral goed merkbaar aan de speling tussen de bits en de houders.
Ik vind de meeste doppensetten totaal incompleet. Heb nu wel alles verzameld door de jaren heen qua 1/2 1/4 3/8 3/4 lange doppen, korte doppen etc etc.

Maar deze set kocht ik in 2007 toen ik alles zelf wilde gaan doen en die neem ik nog steeds altijd mee als ik bij iemand moet gaan klussen. Was toen dr tijd bij de Lidl in de aanbieding voor 49 euro.

[afbeelding]

Allerlei torx en losse bits en ook dikkere torx bits om autostoelen los te maken. Gewoon compleet om de meeste werkzaamheden uit te voeren.
Er is ook inderdaad wel iets voor te zeggen om een grote box met alles erin te halen. Heb je in ieder geval altijd iets passends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
tdw schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:28:
[...]

De blauwe koffer heeft mindere kwaliteit onderdelen dan de groene koffer, vandaar het prijsverschil.

Overigens heb ik laatst die doppendoos van Amazon besteld voor 90 euro, maar weer teruggestuurd was omdat dat een blauwe doos in groen omhulsel was :+
Je merkt dit verschil vooral als je beide vast hebt, blauwe is een stuk lichter.

Ook zijn de ratels voorzien van een grovere klik, de groene heeft een fijne klik (Slag minder groot dus).

Voor huis/tuin gebruik is zo'n blauw set prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Aapje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:14:
[...]

Je merkt dit verschil vooral als je beide vast hebt, blauwe is een stuk lichter.

Ook zijn de ratels voorzien van een grovere klik, de groene heeft een fijne klik (Slag minder groot dus).

Voor huis/tuin gebruik is zo'n blauw set prima :)
Klopt inderdaad, dat is waar ik het aan merkte. De blauwe versie heeft eern 24-tands ratel en de groene een 36-tands. Binnenkort bestel ik dus gewoon op autogereedschap.com, weet ik iig zeker dat het goed zit :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

henkie196 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Ik heb een (minder volledig) setje van Hazet, samen met nog een volledige set aan Gedore ring-steeksleutels. Regelmatig heb ik toch twee sleutels nodig, eentje om de bout aan/los te draaien, en een ander om de moer vast te houden. Eentje dus met de ratel, de ander met de gewone sleutel.
Naast die ringratel-sleutels heb ik natuurlijk ook nog een volledige set van normale steeksleutels en gebogen ringsleutels. Met alleen een setje ringratels kom je niet weg.

BMW is overigens erg vriendelijk geweest op dit punt, zo'n beetje alle moer-bout combinaties bestaan uit twee maten, waardoor je nooit in de knoei komt met dat je twee keer een maatje 13 oid nodig hebt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik ben op zoek naar een kwalitatief hoogwaardig banden oppompapparaat, het liefst met analoge meter.
Heeft iemand ervaring met een pcl mk3 of iets wat op dat model lijkt?

Zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.pclairtechnology.com/MEDIA/Images/CC_002/39280640_ALG3.gif

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek zo een opzetstukje voor mijn houdige goedkope ding. Die op die foto ziet er wel goed uit.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:57:
[...]

Als je deze bedoelt, die heb ik ook en dat is een topding:

[afbeelding]
Ik zag deze vandaag bij de Lidl (Groningen) liggen, ze hebben ze dus (weer?nog?). Tip voor iedereen die een goedkope maar goede lader zoekt lijkt me, ik heb de mijne deze winter gebruikt om mijn motor en auto weer tot leven te brengen, ben voor het geld absoluut tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
mr_petit schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:41:
Ik ben op zoek naar een kwalitatief hoogwaardig banden oppompapparaat, het liefst met analoge meter.
Heeft iemand ervaring met een pcl mk3 of iets wat op dat model lijkt?

Zoiets als dit dus:

[afbeelding]
Bij de bandenboer zie ik vaak deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tyre-equipment.co.uk/acatalog/C6_R-1821-Z_gauge.jpg
Lijkt daadwerkelijk van Schrader te zijn :) pdfje
Gebruik hem zelf ook wel eens, komt mooi veel lucht door ook :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Over het algemeen vind ik dat de wat betere merken fijner werken door minder spelingen e.d. Goed merkbaar met dit soort sleutels, maar ook met hex bitjes en bithouders. Het past allemaal net wat beter en netter.

Ik merk dit het duidelijkst met de hex bitjes, die heb ik van een setje uit de Aldi, maar nu ook van Wiha en Hazet, en die van de Aldi hebben meer speling in de bijbehorende bithouder (waardoor het bitje zichzelf vast zet in de bithouder) en ook in de schroeven/bouten. Met de Wiha en Hazet bithouders en bitjes zit het allemaal veel strakker op z'n plek, vooral goed merkbaar aan de speling tussen de bits en de houders.

[...]

Er is ook inderdaad wel iets voor te zeggen om een grote box met alles erin te halen. Heb je in ieder geval altijd iets passends.
Om die reden gebruik ik geen bitjes. Je kunt veel beter de doppen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:28:
[...]

heb beide ratels gebruikt, volledig identiek. geen verschil in kwaliteit. alleen de prijs. ook niet qua tikjes die je hoort tijdens t ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

-tom-562

Oliesjeik

Dan was het geen Mannesmann set (de groene). Er zit echt wel kwaliteitsverschil tussen die setjes. Hoe ik dat weet? M'n huisgenoot heeft de blauwe koffer, en ik de groene van Mannesmann ;) De inhoud is hetzelfde (lees: er zitten dezelfde soort doppen/ratels in), maar in kwaliteit verschilt het behoorlijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:59:
[...]

Bij de bandenboer zie ik vaak deze:
[afbeelding]
Lijkt daadwerkelijk van Schrader te zijn :) pdfje
Gebruik hem zelf ook wel eens, komt mooi veel lucht door ook :)
Dat is gewoon een rotding, je kunt onmogelijk die nippel recht op het ventiel houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ja maar dat hangt ook een beetje van je velg/ventiel af.
Ik neem sowieso eentje met zo'n stokje (ik heb er ff geen ander woord voor :7 ), maar die kan je natuurlijk op elke slang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op maandag 05 mei 2014 @ 06:41:
Ja maar dat hangt ook een beetje van je velg/ventiel af.
Ik neem sowieso eentje met zo'n stokje (ik heb er ff geen ander woord voor :7 ), maar die kan je natuurlijk op elke slang zetten.
waar vind je zo een stokje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Op je oude vulapparaat :+

Maar je kan ze ook wel los op ebay krijgen, en bij de betere bandenvullers kan je kiezen wat voor nozzle je wilt hebben (dan weet je gelijk dat je de goede krijgt, want er bestaan verschillende stokjes met terugslagventielen erin), en soms ook de slanglengte.
Zo'n stokje is ook geschikt voor trucks, maar ik vind het vooral handig dat je dat ding alleen maar tegen het ventiel moet aandrukken. soms is het een priegelwerk (hangt van de velg af) om zo'n klem erop te zetten.
Ik denk dat het voor een motorfiets ook handiger is al heb je daar ook speciale stukjes voor.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 05-05-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:42:
Om die reden gebruik ik geen bitjes. Je kunt veel beter de doppen kopen.
Je kunt nog beter L-sleutels of schroevendraaiers kopen. Maar ja, dan heb je weer zoveel losse stukken liggen. Doppen heeft qua aansluiting op de ratel een voordeel, maar is ook weer een stuk lomper om mee op moeilijk bereikbare plekken te komen. En met goede bits is die aansluiting ook geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik ben niet zo van bitjes in een bitjeshouder. Die heb ik bij m'n 3/8" Teng Tools, maar gebruik het nooit. Is toch lastig, ratelen voor iets wat ook met een schroevendraaier kan? In mijn ogen heb je een kleinere kans op het kapotdraaien van een schroefkop met een goede schroevendraaier dan met een ratel. Je kan vaak beter kracht zetten en hebt meer gevoel met een schroevendraaier.

Ben zelf tevreden met deze Facom schroevendraaiers:

Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Facom/Large/Schroevendraaier_Protwist_ANW.J10PB.jpg

Als het om inbus losdraaien gaat dan kan ik dit echt aanraden:

Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Beta/Large/Beta_951_S6_009510687.jpg

Voordeel t.o.v. van andere merken is dat deze set van Beta een verschuifbaar handvat heeft en behoorlijk smal is. Ik heb best vaak dat een normale L of T-sleutel net niet past.

Enige nadeel is denk ik dat een 3/8" of 1/2" doppenset met inbus wat sterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik wil graag twee verschillende dingen gaan testen:

1. Of m'n compressormeter goed werkt

2. Of m'n cilinder lucht lekt

Wat ik zoek is een manier om m'n compressor aan te sluiten op een compressiemeter. Deze meter heeft o.a. 4 schroefdraad verloopjes om hem aan te sluiten op verschillende bougiegaten (o.a. M10, M12). Nou dacht ik makkelijk een Orion koppeling te kunnen vinden met aan de ene kant een male Orion, en aan de andere kant b.v. M12 schroefdraad

zoiets dus:

https://shop.berner.eu/be...52E?conversationContext=1

Maar, dat is gasdraad in inchmaten? Ik ga er even vanuit dat G1/4 net niet overeenkomt met 12mm?

Tenslotte heb ik vrijwel exact dezelfde koppeling nodig om de compressor aan te sluiten op het bougiegat (ik wil gewoon luisteren waar er lucht vandaan lekt) en daarvoor heb ik ook een Orion koppeling nodig maar met schroefdraad aan de buitenkant:

b.v. die linker

Afbeeldingslocatie: http://www.fermonline.nl/files/8180/editor/images/l%20orion%20r%20din.jpg

Ik kan alleen geen plek vinden waar ze het in Metrisch schroefdraad hebben?

Of is een andere optie om gewoon een stukje slang te pakken en die met klemmen vast te maken om een koppeling? Houdt dat 8 bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een slang van een fietspomp voor de racefiets houdt makkelijk tien bar, een tuinslang waarschijnlijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door henkie196 op 13-05-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
Je wilt een leakdown tester, dan kun je een stuk meer zien!
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/14/Leak_down_tester.GIF
Is ook makkelijk zelf te maken. Gewoon druk op de cilinder zetten heeft wat mij betreft weinig zin, waar wou je gaan luisteren? Ook zal een cilinder niet echt lang druk houden zodra je de perslucht eraf haalt, vandaar dat je beter kan meten hoeveel er weglekt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 13-05-2014 15:07 ]

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Die video van ETCG was de reden dat ik wilde proberen om m'n compressor om m'n motor aan te sluiten en gewoon te horen of hij ergens lekt.

Ik heb namelijk een compressormeter waarmee ik te lage waardes krijg. Namelijk max 8 bar (wat 10,5 moet zijn), en soms zelfs een stuk minder. Daarnaast duurt het lang (7-10 slagen) voordat ik de maximale druk krijg. Het metertje zelf heb ik al vervangen, maar dat brengt geen soelaas.

Ik wil dus uitsluiten of het niet ergens aan de adapters of slangen ligt door er een compressor op aan te sluiten en zo te horen of de compressormeter ergens lekt. Daarvoor heb ik een M12 (of M10/M14/M18) adapter nodig.

Daarnaast wil ik ook graag checken of het toch niet m'n motorblok is door de compressor op het blok aan te sluiten zoals in de ETCG video. Maar dan moet ik dus wederom een M12 adapter hebben die ik op de compressor aan kan sluiten.

@Rostvertol-Mil

Je kan als het goed is gewoon druk op de cilinder zetten en luisteren:
- Gesis uit de uitlaat: Lekt het bij uitgaande kleppen
- Gesis bij de inlaat: Lekt bij ingaande kleppen
- Gesis uit de carter: Lekke keerringen
- Gesis uit de kop/koeling: Lekke koppakking

[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 13-05-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dit pokkeding echt nergens vinden in Nederland:
http://www.ebay.co.uk/itm...ools-Garage-/350685750154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Heb je de verkoper al gecontacteerd? Dat er staat dat ie niet naar NL shipped betekent niet dat ie het ook daadwerkelijk niet doet

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Kijk es an:

http://www.garagetools.nl/pcl-banden-vulnippel-nl.html
http://www.vixers.nl/groep/bandenvulnippels

Ook diverse van andere makelij en andere prijs:
http://www.mzsgereedschap...edschap/banden/11347.html

En ik ben er zeker van dat er nog wel meer te vinden is ;)

Maar ik zou gewoon aan de engelse ebayer vragen of ie ook naar NL verzend :)

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 14-05-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste leek me wel mooi maar 23 euro inclusief verzendkosten is wel duur aangezien ik dan ook nog een stukje slang en wat koppelingen nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

en zoiets als dit:
http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item4ac2f4cd4a

of dit:
http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item25625aafc8 (moet een slangkoppeling op).

Geen idee of bovenstaanden ook een ingebouwd ventiel hebben (met ventiel is eigenlijk niet geschikt voor een vulapparaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kijken bij brezan, even vragen en voor niet te veel geld ga je zo'n ding hebben.
Dit aapje heeft dat kunstje al eens gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

[afbeelding]

Bij de lidl zag ik laatst de zwarte koffer weer liggen. Die heb ik ook gehad, maar helaas ben ik die kwijtgeraakt. Ik heb toen de groene mannesmann gekocht op amazon.de.
Het is dat het €80,- kost anders had ik m graag weer gekocht, die zwarte koffer was veel compacter en steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn nieuwe liefde. *;

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/zw19gi.jpg

Het duurt even voordat ik het gevonden had, maar het was het waard. Binnenkort nog meer bestellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Ziet er mooi uit, afwerking lijkt me hoogstaand.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heel mooi spul idd! Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wil ook wel wat nieuws maar mijn tangen willen maar niet kapot gaan :(

Heb wel wat dingen op mijn lijstje staan, nog maar even de kat uit de boom kijken: :+
- goeie krik
- goeie doppendoos
- ledverlichting voor mijn klusruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Krik heb ik van Marktplaats gehaald, 2e hands voor €50. Hij gaat 41 cm de lucht in, dat was voor mij doorslaggevend. Die "starterskrikjes" van de Lidl en alle rebadged versies daarvan gaan maar 30-ish cm. Als je een keer écht onder je auto wilt liggen zijn die extra centimeters een genot.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:43

Wokschotel

Op 6 wielen

tdw schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:03:
Krik heb ik van Marktplaats gehaald, 2e hands voor €50. Hij gaat 41 cm de lucht in, dat was voor mij doorslaggevend. Die "starterskrikjes" van de Lidl en alle rebadged versies daarvan gaan maar 30-ish cm. Als je een keer écht onder je auto wilt liggen zijn die extra centimeters een genot.
Onder je auto liggen op een krik? 8)7

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Yonni schreef op zondag 18 mei 2014 @ 23:14:
Ziet er mooi uit, afwerking lijkt me hoogstaand.
NWS is zo ongeveer de beste tangenfabrikant die er is. Niet zo bekend als knipex, maar minstens net zo goed en doordacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:00:
Nee, je moet natuurlijk niet op je krik gaan liggen maar op een matje. ;)
En de auto op bokken.
Gisteren lag ik onder een auto; de achterkant op oprijbokken en de voorkant op blokken hout. Ik hoefde de auto alleen er op te rijden, da's ook wel makkelijk. Uiteraard de automaat op "P" en de handrem aangetrokken.
Afbeeldingslocatie: https://www.bva-auctions.com/static/auctions/8003/lots/115x500/560.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Wokschotel schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:00:
[...]
8)7

Hier is hoe dat werkt: Je zoekt een geschikte plek om je krik op te zetten. Die krik je dan maximaal omhoog. Vervolgens zet je de auto op assteunen. Daarna heb ik 11cm meer werkruimte dan met een Lidl (of consorten)-krik, omdat die van mij hoger kan.

Daarna pak je een stuk karton of een yoga-matje, dat leg je onder de auto en vervolgens kun je er aan werken. Voor wielenwissels pak ik niet de assteunen, omdat ik dan toch niet onder de auto kom, maar voor al het andere wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:09:
[...]
Nee, je moet natuurlijk niet op je krik gaan liggen maar op een matje. ;)
En de auto op bokken.
Gisteren lag ik onder een auto; de achterkant op oprijbokken en de voorkant op blokken hout. Ik hoefde de auto alleen er op te rijden, da's ook wel makkelijk. Uiteraard de automaat op "P" en de handrem aangetrokken.
[afbeelding]
Ben persoonlijk geen heel erg grote fan van die oprijbokken. De hoogte die je wint is meestal niet groot, en het lijkt mij persoonlijk een onwijze "sta in de weg" als je onder je auto bezig bent en in de schuur.. En onder een verlaagde auto lijken ze me ook niet bijzonder prettig werken

[ Voor 38% gewijzigd door tdw op 20-05-2014 14:12 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:03:
Hij gaat 41 cm de lucht in...
Aha. Dus als je krikpunt op17cm hoogte zit krijg je een hoogtewinst van 24cm.
Mijn oprijbokken zijn ook 24cm dus ik begrijp niet wat je bedoelt met "De hoogte die je wint is meestal niet groot".
Evenveel als met jouw "hoge" krik! (Als je krikpunt op 17cm zit)

Uiteraard moest ik nu mijn garagekrik ook even meten. Deze gaat tot 50cm. Het is een Compac 1,5T-2, voor €90 gekocht op een veilingsite. Ik wou per sé een hoge krik voor mijn bus, waar alles een stuk hoger zit.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:00:
[...]

NWS is zo ongeveer de beste tangenfabrikant die er is. Niet zo bekend als knipex, maar minstens net zo goed en doordacht.
Vind ik ook. Op de waterpomptang zit bijvoorbeeld een stuk minder speling dan op een Cobra van Knipex.
Joopieboy schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:44:
Heel mooi spul idd! Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?
Conrad verkoopt het. Ik heb het via Amazon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:33:
[...]
Aha. Dus als je krikpunt op17cm hoogte zit krijg je een hoogtewinst van 24cm.
Mijn oprijbokken zijn ook 24cm dus ik begrijp niet wat je bedoelt met "De hoogte die je wint is meestal niet groot".
Evenveel als met jouw "hoge" krik! (Als je krikpunt op 17cm zit)

Uiteraard moest ik nu mijn garagekrik ook even meten. Deze gaat tot 50cm. Het is een Compac 1,5T-2, voor €90 gekocht op een veilingsite. Ik wou per sé een hoge krik voor mijn bus, waar alles een stuk hoger zit.
;)
Whatever floats your boat uiteraard :) Als jij dat het lekker vindt werken werken: helemaal goed natuurlijk, maar mij lijkt het niet prettig ;)

De reden dat ik de hoogte van de krik aangeef is meer om de rest stof tot denken te geven. Je kunt wel denken "30 euro?! KOOPJE!" terwijl je daarna zit van "hmm.. nu kan ik nog X niet doen". Als je een klein beetje meer uit geeft heb je al veel meer flexibiliteit.

Afbeeldingslocatie: http://img.thijsdewert.com/albums/userpics/10001/normal_2019f1a80f212fd8b06d197f848abae8.JPG
Werkt dus prima voor mijn doeleinden :)

[ Voor 6% gewijzigd door tdw op 21-05-2014 12:47 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:04:
[...]

Vind ik ook. Op de waterpomptang zit bijvoorbeeld een stuk minder speling dan op een Cobra van Knipex.

[...]

Conrad verkoopt het. Ik heb het via Amazon besteld.
Die waterpomptangen zijn ook bocht, iedere keer ruzie mee. :P En dank voor de tip. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik gebruik waterpomptangen alleen voor het grove werk. Voor mij is speling geen issue

Als ik een mooie badkraan moet monteren gebruik ik een steeksleutel of een bahco :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Waterpomptangen zijn ook niet voor het subtiele werk inderdaad. Vooral de grip die de bek biedt is belangrijk.

Gisteren een stukje gereedschap besteld voor binnenkort:
Afbeeldingslocatie: http://www.vroemparts.nl/shop/product_images/d/934/471-gr__65026_zoom.jpg
Een speciale tang voor Clic-R slangklemmen (een BMW zit daar vol mee)

Afbeeldingslocatie: http://www.vroemparts.nl/shop/product_images/h/929/1772-gr__78473_zoom.jpg
Speciale steeksleutel voor de visco-koppeling van de ventilator, eindelijk geen gedoe meer met een onhandige bahco

Afbeeldingslocatie: http://www.vroemparts.nl/shop/product_images/f/725/461-gr__95720_zoom.jpg
Een eenvoudige waterpomptang voor het subtielere sloopwerk :p

Afbeeldingslocatie: http://www.vroemparts.nl/shop/product_images/n/347/454-gr__63647_zoom.jpg
Een simpele borgringen tang. Niet de beste, I know, maar voor de enkele keer dat ik het nodig heb, goed genoeg.

En dat allemaal voor nog geen €55 inc. verzending.

Wat betreft de krik, daar wil ik nog een keer naar kijken. Ik heb zo'n standaard Lidl ding, prima voor wielen wisselen of een snel klusje, maar niet geschikt om de auto hoog genoeg te krijgen zodat ik er ook ander kan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
55 euries is inderdaad niet veel. Gereedschapland.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kijkende waar de plaatjes gehost staan:

http://www.vroemparts.nl/shop/

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
nokiaan958GB schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:59:
Als ik een mooie badkraan moet monteren gebruik ik een steeksleutel of een bahco :Y)
Voor badkamer kranen of andere onderdelen die niet mogen beschadigen, gebruik ik zoiets.
http://www.ijzerhandel.nl/knipex-sleuteltang-27-mm-1.html
Geen tandjes, en de bekken blijven altijd parallel.
Afbeeldingslocatie: http://i1104.photobucket.com/albums/h333/blaauw23/7e062aeb-af24-45e0-a986-2b99124296ad_zps3555e426.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Mooi ding!
Ben wel benieuwd waar deze voor bedoeld is.

Als je deze hebt, gebruik je waarschijnlijk je bahco nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

vroemparts inderdaad. Gereedschapland heeft geen clic-r tangen, dat was de belangrijkste reden om bij vroemparts te bestellen.

Ik hoop alleen dat de prijs niet teveel over de kwaliteit zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Waar koop je een beetje fatsoenlijke tie-rips? Van Gamma e.d. trek je vaak zo kapot als je ze goed strak aantrekt.

Ik zit er aan te denken om binnenkort kleine beurt zelf te doen.
Als ik kijk wat de garage doet dan ben ik eigenlijk gek dat ik het niet zelf doe. Veel meer dan olie + oliefilter is het eigenlijk niet. En olie vragen ze vaak een kapitaal voor per liter. Als ik bij Winparts m'n winkelmandje volgooi met oliefilter, 4x bougies, luchtfilter, interieurfilter, multiriem etc. dan ben ik iets van 80 euro klaar. Daarmee ben ik goedkoper uit dan de garage waarschijnlijk, en heb ik nog extra werkzaamheden gedaan ook :P Olie haal ik dan uit Duitsland, of ergens via een webshop een fles Kroon olie ofzo, schijnt ook prima te zijn.

Om het een beetje eenvoudig te houden, en zonder er een smeerboel van te maken zat ik er aan te denken om zo'n Pela pomp te kopen, en via de peilstokbuis de oude olie (na halfuurtje rijden zodat het goed warm is) eruit te zuigen. Prima idee toch?
Iemand ervaring met zo'n ding? Lijkt mij erg gemakkelijk om thuis je olie te vervangen, nooit meer onder de auto kruipen (nouja voor oliefilter misschien) en olievlekken e.d.

[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ook wel eens naar gekeken. Ik vraag me af of dat goed werkt. Als jij nou zo'n ding aanschaft en je ervaringen hier deelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:56

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb thuis zo een ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.draaijers.nl/images/Olieopvangbak%20met%20tuit%202.jpg

Dat is toch veel handiger dan alles uit je pijlstok te zuigen?
Olie laten opvangen in die bak, olie eruit -> stop er terug in, bak onder de oliefilter zetten, oliefilter los draaien en laat daar het laatste restje in lopen.

Ik mors nooit olie op deze manier :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb zelf ook zo'n bak, werkt redelijk goed. Alleen heb ik die voor noodgevallen, ik vind het persoonlijk teveel gedoe om op straat de olie te verversen en het dan af te moeten voeren. Bij een DHZ-garage trek je gewoon de vangbak eronder en laat je het lopen en verder geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 07:23:
Waar koop je een beetje fatsoenlijke tie-rips? Van Gamma e.d. trek je vaak zo kapot als je ze goed strak aantrekt.

Ik zit er aan te denken om binnenkort kleine beurt zelf te doen.
Als ik kijk wat de garage doet dan ben ik eigenlijk gek dat ik het niet zelf doe. Veel meer dan olie + oliefilter is het eigenlijk niet. En olie vragen ze vaak een kapitaal voor per liter. Als ik bij Winparts m'n winkelmandje volgooi met oliefilter, 4x bougies, luchtfilter, interieurfilter, multiriem etc. dan ben ik iets van 80 euro klaar. Daarmee ben ik goedkoper uit dan de garage waarschijnlijk, en heb ik nog extra werkzaamheden gedaan ook :P Olie haal ik dan uit Duitsland, of ergens via een webshop een fles Kroon olie ofzo, schijnt ook prima te zijn.

Om het een beetje eenvoudig te houden, en zonder er een smeerboel van te maken zat ik er aan te denken om zo'n Pela pomp te kopen, en via de peilstokbuis de oude olie (na halfuurtje rijden zodat het goed warm is) eruit te zuigen. Prima idee toch?
Iemand ervaring met zo'n ding? Lijkt mij erg gemakkelijk om thuis je olie te vervangen, nooit meer onder de auto kruipen (nouja voor oliefilter misschien) en olievlekken e.d.
tieraps koop ik altijd op conrad.nl erg veel keus

olie koop ik de volgende keer op ebay of remmenset.nl
heb je longlife kwaliteit voor minder dan 8 euro per liter

Pela heb ik ook. Bevalt mij prima. Alleen het onbevredigende gevoel dat er nog een paar druppels olie/vuil achterblijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Olie wisselen op straat ga ik echt niet aan beginnen, gezien je hier al milieuboetes krijgt zonder dat dr een druppel olie aan te pas komt.. :X

Ik rij lekker naar de DHZ garage, en rol zo'n unit onder de auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.hap-automaterialen.nl/pictures/producten/50_40_28.jpg
En dan ben ik 30 minuten en €8 later weer klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Voor mijn motoren gebruik ik dit ding altijd:

Afbeeldingslocatie: http://www.japparts.nl/images/rmcp/ecotanica.jpg

10L en afsluitbaar.

Alleen, ik dacht dus dat ik dat (de inhoud) gewoon bij het milieupunt kon brengen maar dan moet je dus de jerrycan achterlaten.... Er zal vast een reden/regel voor zijn, maar ik vind het vanuit milieutechnisch oogpunt en klantvriendelijkheid een domme regel. Kan je weer een andere jerrycan gaan kopen of ergens het spul gaan overgieten en dat gaat natuurlijk zo nu en dan niet foutloos.

[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 26-05-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 14:03
Als je nieuwe olie in je blok gooit, dan heb je daarna toch een lege jerrycan over? Zeker als je een ander opvangding gebruikt als buffer, zoals die tank of mijn oude braadpan. Ik zie het probleem niet zo.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik heb een mooie opvangbak voor olie. Ik wil dan niet nog een keer weer die liters om moeten gaan gieten in b.v. meerdere 1 liter vaatjes. Dat gaat gewoon een keer fout en dan heb je ergens een liter olie waar je het niet wil hebben.

Het is geen ramp, maar wel vervelend. En ik ben van mening dat je alles zo makkelijk mogelijk moet maken als het om afval dumpen gaat, anders doen mensen het niet bij een milieupunt maar in de sloot.

[ Voor 30% gewijzigd door MailMan op 26-05-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
dreamscape schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:24:
Als je nieuwe olie in je blok gooit, dan heb je daarna toch een lege jerrycan over? Zeker als je een ander opvangding gebruikt als buffer, zoals die tank of mijn oude braadpan. Ik zie het probleem niet zo.
Ik doe 't al jaren zo dus :)

Goede trechter pakken, bak eronder dat je 't daarin opvangt. En alles wat je morst effe opruimen met wat oude doeken.

Ik gebruik gewoon een afwasteiltje om de olie af te tappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 15:24
Ja maar in die blokkies van jou gaat max 2 liter..... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
KillaZ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:12:
Ja maar in die blokkies van jou gaat max 2 liter..... :+
Was mij een feest, dan ververst ik de olie van m'n groene auto elke week zowat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

dreamscape schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:24:
Meeste auto's hebben iets van een 3,5L olie. Als je dan een bus van 5L koopt heb je geen lege bus over...

In mijn bak moet 6L, maar op het werk hebben wij regelmatig 10L bussen over die ik dan meeneem en achterlaat in de milieustraat :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 14:03
En daarom moet je gewoon één keer zo' 5-liter tank van je ruitensproeiervloeistof bewaren. Dan lost dat probleem zichzelf op.

Mijn auto wil 3,75 liter olie, dus ik flikker gewoon zo'n tank van 4 liter erin. Dat amsterdammertje olie lekt 'ie snel genoeg weg... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb het vermoeden dat mijn bandenvulmeter stuk is.
Er stroomt namelijk geen lucht uit als deze aangesloten zit op een ventiel, zonder aangesloten te zitten wel.
De meter komt wel op druk, maar de lucht stroomt niet verder.

Ik vermoed dat het probleem in de pompnippel zit, maar ik zou graag jullie mening horen. Het gaat om de volgende meter:
Afbeeldingslocatie: http://www.sybshop.nl/webshop/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/0/9088a1b37760cdd1c62c8832e2092962_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aapje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:09:
[...]

Ik doe 't al jaren zo dus :)

Goede trechter pakken, bak eronder dat je 't daarin opvangt. En alles wat je morst effe opruimen met wat oude doeken.

Ik gebruik gewoon een afwasteiltje om de olie af te tappen :P
* GoldenSample Meld zich
Deze beun gebruikt ook moeders oude afwasteiltje :+

En lege Jerrycans had ik zat toen de oude cilinderkop er nog op zat. Toen reed ik op mengsmering 1:1.500 bij laagvliegen over de Autobahn :+ :X En nu 1 op 15.000 geloof ik :p

Overgieten doe ik idd met een trechter en als ik wat mors dep ik het op met een doek en zet ik de gasbrander op de vloer als de vlek opvallend blijft. :P

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 28-05-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik die zwarte bak die Jellabie liet zien een paar posts hierboven. Die heeft een aangegoten trechter en overtreft moeders afwasteil (had ik eerst ook) volkomen.
Gekocht op de oldtimerbeurs in Essen een paar jaar geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

GoldenSample schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:40:
[...]

* GoldenSample Meld zich
Deze beun gebruikt ook moeders oude afwasteiltje :+
Hier ook, overgieten doe ik niet aan. Ik doe een vuilniszak in het teiltje blijft het teiltje nog mooi schoon ook. En de vuilniszak kan zo de container in... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wat ik trouwens wel doe, ook al staat er een opvangbak onder de auto, is altijd boven zo'n bak werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/installatiemateriaal/sanitair/wasmachines/accessoires/sencys-lekbak-wasmachine/_img/scale.rb?img=images/82/8798292377630.jpg&w=384&h=384

Dit is een opvangbak voor wasmachines en is lekker groot (ruim 1x1 meter). Knappe jongen als je daar nog naast weet te morsen :p

Ik heb dat ding bijvoorbeeld gebruikt bij het loshalen van m'n oliefilterhuis, iets wat onmogelijk lukt zonder olie te lekken.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-lF0xky2wWNY/UWHUEqk85bI/AAAAAAAADU4/LaavIofLW7M/w766-h575-no/2013-04-07+15.00.11.jpg
Naderhand een paar papieren doeken erdoor en de bak was weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Eindelijk afgelopen week besloten dat ik voor spul van Kraftwerk ga, met name de Completo serie. Sluit uitstekend aan bij wat ik zoek. Mooie eventueel modulaire gereedschapslijnen geschikt van hobbyist tot de professional met onvoorwaardelijke levenslange garantie.

Het blijkt dat omdat Kraftwerk 35 jaar bestaat er een promotie gedraaid wordt met hoge kortingen (ex btw) op heel veel producten. Helaas kan ik maar weinig shops vinden die deze promotie overnemen. Ik heb even geïnformeerd bij enkelen. :)
http://www.kraftwerk.eu/2...o_2014-1_KWEXPORT_LOW.pdf
http://www.kraftwerk.eu/2...e_2014-1_KWEXPORT_LOW.pdf

Gereedschap heeft voorrang. In de toekomst dan eventueel een mooie kar erbij of tasje (maar die zijn vrij prijzig).

Afbeeldingslocatie: http://www.buy-direct.de/WebRoot/Store16/Shops/62573502/4D44/4EF9/F487/89B7/FD2F/C0A8/28BD/A256/4900T_mit_Schalen.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 28-05-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik heb een hele kar van kraftwerk (al een jaar of 7 denk ik).
Die heb ik destijds bij rustbuster gekocht. Die deed veel met kraftwerk.
Die hadden destijds een speciaal samengestelde kar die ik wel aardig vond.

Let erop dat die prijzen in die folders ex btw zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 28-05-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Persoonlijk zou ik - als je de ruimte er voor hebt - alleen voor modules gaan in combinatie met een wagen.
Daar zijn ze voor bedoeld en spaart ook nog eens je rug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Modules zijn idd alleen goed voor een wagen.
Een wagen is geweldig (alles makkelijk pakken, en gelijk een werktafel als je auto op de brug staat of als je vanuit de motorkap werkt), en modules geven je daarbij een goed overzicht (en gereedschap is makkelijk en snel op te bergen).
Als je voor een kist of een tas gaat kan je veel beter los gereedschap kopen. Zo kan je zelf alles samenstellen, het is vaak goedkoper (modules zijn duur, daar zit meer winst op) en je bent niet merkgebonden. Misschien kan je ook wel meer zooi kwijt.
Dus je kan op ebay tangen kopen van NWS, schroevendraaiers van PB Swiss etc etc etc.
Mooi spul om van te kwijlen ;)

Ik denk dat je met zo'n tas met 4 modules snel te weinig gereedschap hebt (dus dat je tas veel te snel vol zit).
De modules die ik in m'n kar heb:
1 module 1/4" (zat in het pakket)
1 module 1/2" (zat in het pakket)
1 module pijpsleutels (los gekocht)
1 module steek/ring (zat in het pakket)
1 module grote steek/ring (zat in het pakket)
1 module ringratels (los gekocht)
1 module schroevendraaiers (zat in het pakket)
1 module torx schroevendraaiers/kleine schroevendraaiers (zat in het pakket)
1 module inbus T wrench (zat in het pakket)
1 module seegerringtangen (los gekocht)
1 module normale tangen (zat in het pakket)
1 module aparte tangen (zat in het pakket)
1 module vijlen (zat in het pakket)
1 module zaag/snijgereedschap (zat in het pakket)
1 module hamer/beitel/doorslagen (zat in het pakket)
1 module engelse maten steek/ring (los bijgekocht)

En de rest van de kar zit vol met losse trekkers, momentsleutels, staalborstels, extra grote torxen/inverse torx, interieurgereedschap etc etc etc.

Ook een kar zit zo vol helaas....
Dit is dus het gereedschap wat ik veel gebruik.

Ik heb ook nog een kast met gereedschap (ook met ringsleutels, steeksleutels, 1/2" doppenset maar dan 12 punts etc etc etc....
En nog een grote kast vol met speciaalgereedschap (verenspanners, nokkenasstelgereedschap, koelafpersset, bussentrekset, remmenstelset, speciale trekkers, pneumatisch gereedschap etc etc etc).

Je kan nooit teveel gereedschap hebben. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je liever een gebogen sleuteltje wilt, en daarna weer een rechte.... of een 12pt dop ipv een 6pt.
Dat komt met name voor bij klusjes waar je nauwelijks bijkomt.

Als mobiel setje (voor op vakantie oid) heb ik dan weer een parat koffer met allerlei los spul. Daar heb ik een doppenset in gebouwd die ook inverse torx doet en engelse maten (en grote maten inbus etc)
Dat is wel weer lastig aan een koffer., om dat soort dingen stevig en passend te krijgen omdat zulke setjes doorgaans in hun eigen koffer komen en dat vaak net niet in een paratkoffer past.

Wat ook een nadeel is van veel standaardkoffers (dus al samengesteld) is dat ze niet compleet zijn. Dus dat ze een uitgedund steek/ringsleutelsetje hebben. Dan mist bijv. sleutel 16 (15 en 17 wel aanwezig). Dat wil je gewoon niet hebben als je een auto van na 1997 hebt 8)7 . Die zitten vol met 16mm moeren en bouten......
Je bent dan dus aangewezen op de bahco of het doppenset. Maar moet die filosofie kan je de steek/ringsleutels wel helemaal achterwege laten.
Net zoals grote inbussen (bitjes oid) (voor een carterplug bijv), of een bougiedop. Dat zijn dingen die je móet hebben als je aan auto's sleutelt.
Dit dopsleutelsetje heb ik dus onderin m'n koffer gebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/gereedschap/koffer/koffer1.jpg
Die zat normaal in een losse koffer (van bgs), maar de inlay past onderin. De inlay is van onderen met pur opgevuld voor de stevigheid, en van bovenaf komt er een hardboardplaatje overheen voordat een gereedschapblad van de koffer 'm vastklemt met een drukknoopje. Alles blijft er netjes inliggen zolang je de koffer niet op de grond laat stuiteren.. En aan de zijkant bewaar ik wat los spul. Een obd2 lezertje bijvoorbeeld. Onmisbaar onderweg ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 29-05-2014 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet helemaal get juiste topic, maar moet even een frustratie kwijt over een stuk gereedschap.
Heb drie jaar geleden een makita accuboor gekocht met li-ion accu's.
Ben geen bouwvakker, dus zoveel heb ik hem niet gebruikt. Wat schetst mijn verbazing: afgelopen week zijn in korte tijd beide accu's ermee gekapt. Volgens de lokale bouwmarkt een bekend probleem omdat makita geen onderspsnningsbeveiliging heef ingebouwd. Zit je dan met een praktisch nieuwe boor en een kostenpost van 200 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik ben niet iemand die z'n hele auto uit elkaar haalt en weer in elkaar zet, en ben van mening dat als ik gereedschap op vakantie nodig heb voor de auto, dat het dan tijd is voor een nieuwe auto ;) Daarom heb ik gewoon Parat koffertje met wat los gekochte spulletjes voor de klusjes aan de fiets en in en om het huis (en af en toe ook aan de auto). De 1/2" en 1/4" ratel setjes die ik heb passen daar ook netjes in, alhoewel als ik wat meer spulletjes aanschaf (je kan inderdaad nooit te veel gereedschap hebben), zal het wat anders moeten. Hopelijk heb ik tegen die tijd een keer een garage zodat ik wat meer ruimte heb.

Als de fietsen meegaan op vakantie neem ik de 1/4" ratel set mee, inclusief nog wat extra spulletjes (10 en 15mm ring-steeksleutels komen altijd goed van pas).

@MikeyMan, als je iets nieuws wilt kopen, blijf dan weg van de deWalt accuboorders. Eén accu daarvan is bij mij ook al overleden, plus dat de boorkop eiert als een gek. Daar boor je alleen maar lompe gaten mee en te dunne schroeven breken gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
MikeyMan schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:09:
Niet helemaal get juiste topic, maar moet even een frustratie kwijt over een stuk gereedschap.
Heb drie jaar geleden een makita accuboor gekocht met li-ion accu's.
Ben geen bouwvakker, dus zoveel heb ik hem niet gebruikt. Wat schetst mijn verbazing: afgelopen week zijn in korte tijd beide accu's ermee gekapt. Volgens de lokale bouwmarkt een bekend probleem omdat makita geen onderspsnningsbeveiliging heef ingebouwd. Zit je dan met een praktisch nieuwe boor en een kostenpost van 200 euro :|
Jup, helaas. Heb hetzelfde meegemaakt: ThinkPadd in "\[Doe-Het-Zelf] Het klussende Tweaker Q&A en verzamel topique"

Snap dat niet hoor, heb je een A-merk boormachine, en zit zoiets simpels er niet eens in! Mijn Black & Decker li-ion machientje van 5 tientjes heeft dat zelfs...

Je zou kunnen proberen een berichtje naar ze te sturen op Twitter: https://twitter.com/MakitaNederland
Vaak word je door die webcare teams van bedrijven op Twitter uitstekend geholpen (mijn ervaring iig, bij telecom/internet providers/webshops e.d.)

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 29-05-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga dat inderdaad maar eens proberen.
Makita is wel flink van zijn voetstuk gevallen bij me. Heb echt alle electrisch gereedschap van Makita, en nooit ontevreden geweest.
Maar zelfs nieuwe accu's gaan hier natuurlijk maar beperkt in helpen, aangezien je amper merkt dat ze te ver ontladen zijn.

Ga maar eens sparen voor wat Festool of Milwaukee spul... :X

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De goedkope boormachines hebben NiCd-accu's (een van de EU-uitzonderingen voor het nog steeds toestaan van cadmium). Die zijn bij uitstek geschikt voor diep ontladen.
Li-ion gaat optimaal mee als je maar een klein deel van de capaciteit benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik wilde juist een moderne accu omdat die naar mijn idee sneller op te laden zijn en langer meegaan, naar dat schiet dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

nokiaan958GB schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:30:
Persoonlijk zou ik - als je de ruimte er voor hebt - alleen voor modules gaan in combinatie met een wagen.
Daar zijn ze voor bedoeld en spaart ook nog eens je rug :)
Huh? Heb je de foto van de tas hierboven niet gezien? De modules van Kraftwerk zijn ontworpen voor portabiliteit en flexibiliteit. Ze zijn niet alleen bedoeld voor een kar. Als het niet uit de kar komt hebben ze daar gewoon inlays voor. En portabiliteit is voor mij een eis. Mooi niet dat ik aan ga rommelen met losse sets. Been there, done that, lost most.

Losse koffers.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.carpimoto.com/Images/Products/Micro/kr_4900K_M.jpg

Tas.
Afbeeldingslocatie: http://www.kraftwerk.eu/2010/images/corpimages/download/video/4900T.jpg

Wagen.
Afbeeldingslocatie: http://www.productpilot.com/findImages/320x260/userdata/bata/1393/5044665ece074.jpg

Zelfs trolleys.
Afbeeldingslocatie: http://www.alltools.co.il/media/items/xl/2995-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Kan je dan alles wat je bij je wilt hebben kwijt in die tas?
Dat lijkt mij het belangrijkste. Als portabiliteit voor je een vereiste is dan weet je dus ook wat je mee moet/wilt nemen.
Dus kan je een combi van modules maken waarbij je al het gereedschap hebt voor je doel?
Dat is iets wat ik het lastigste vond voor een portable set.
Als je 1 hamer, 1 vijl en 1 zaag bij je wilt hebben, zijn dat bij kraftwerk al 3 modules. Er is namelijk niet 1 module waarin die 3 zitten terwijl dat qua ruimte natuurlijk wel zou passen.
Als je dus bijv. 5 modules mee kan nemen (ik weet niet hoeveel er in die tas passen), dan kan je bijv. een 1/2" set meenemen, een 1/4" set, een schroevendraaier inlay, en een volledige steek/ring inlay (2 modules). Dan zit het vol. Een hamer, wat tangen, en wat ander noodzakelijk (imho) spul (bahco, bougiedop, pincet, magneetje, lampje) heb je dan niet.
Een module mag dan wel 'ontworpen zijn voor flexibiliteit', maar in essentie is het natuurlijk helemaal niet flexibel. Het is een (1) module. In een module met doppen kan je niet wat doppen uithalen en daar een bahco inleggen. Je moet het doen met die module, en dan een vast aantal wat je mee kan nemen. Je kan bij kraftwerk niet je eigen module samenstellen.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 29-05-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Beetje een vreemde discussie. Van mij part kieper je al die modules leeg in je kofferbak. Of net zoals met losse sets los in een tas. Dat de mogelijkheid wordt geboden modulair te gaan betekent niet dat je verplicht bent. Denken dat je beperkt wordt terwijl er vrijblijvend een extra mogelijkheid wordt geboden, begrijp ik niet helemaal.

:~
Afbeeldingslocatie: http://www.buy-direct.de/WebRoot/Store16/Shops/62573502/4DBC/30B7/7420/CB9C/300F/C0A8/28BC/499C/4900-49K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19

Tomatoman

Fulltime prutser

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZSZ3BQSfmR2jkMtrtqaejIW9/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CN9V7tyVYwlOtDnclJ8dV0zr/full.jpg

Zo kan het ook. Koop een paar tweedehands archiefkasten, bouw de hangmapbakken om tot lades en knutsel er je eigen vakindeling in. Veeeel goedkoper dan kant en klare modules voor in een gereedschapswagen en op maat te maken voor de spullen die je al hebt. Minder geschikt om aan een auto te sleutelen, maar verder valt er weinig op aan te merken.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomatoman op 29-05-2014 19:58 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MikeyMan schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:38:
Ga dat inderdaad maar eens proberen.
Makita is wel flink van zijn voetstuk gevallen bij me. Heb echt alle electrisch gereedschap van Makita, en nooit ontevreden geweest.
Maar zelfs nieuwe accu's gaan hier natuurlijk maar beperkt in helpen, aangezien je amper merkt dat ze te ver ontladen zijn.

Ga maar eens sparen voor wat Festool of Milwaukee spul... :X
Jep hier ook, ga dan toch maar voor een wat lichtere bosch blauw voor 't zelfde geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
@Oyster
Enig idee wat zo'n volle koffer weegt?

Boos worden hoeft niet.
Ik geef mijn persoonlijke mening over mijn visie op de ideale ergonomie op de werkplek.
En wie kan nou ontkennen dat het lekkerder werkt met een gereedsschapswagen en niet steeds diep hoeven te bukken om iets te pakken. Je rolt je hele hebben en houen gewoon naar je werkplek.

Als je echt portable moet zijn is een gereedschapswagen lastig tenzij je over een bus of overdekte aanhanger beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Tomatoman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:27:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo kan het ook. Koop een paar tweedehands archiefkasten, bouw de hangmapbakken om tot lades en knutsel er je eigen vakindeling in. Veeeel goedkoper dan kant en klare modules voor in een gereedschapswagen en op maat te maken voor de spullen die je al hebt. Minder geschikt om aan een auto te sleutelen, maar verder valt er weinig op aan te merken.
Mij veeeeeeel te netjes :P Zoiets blijft nog geen dag sleutelen zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Tomatoman
Ziet er goed uit,

jammer genoeg heb ik er zelf geen ruimte voor... Op dit moment heb ik alles juist zo liggen dat ik het makkelijk kan transporteren. Zo bleek een blauwe AH klapkrat exact de goede binnen maat te hebben voor een Proxon kunststof kist van een doppenset. De twee kisten zitten er heel mooi pas in. De overgebleven ruimte wordt opgevuld met een kistje extra doppen (inbus en torx), ringratels, soldeerboutje, spuitbussen, etc. Los gereedschap (schroevendraaiers, sleutels, tangen, etc) zit in stevige koffer.

Maar dit is meer noodzaak dan dat ik het zo zou willen. Het liefst zou ik het opbergen op een vaste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Oyster schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:46:
Denken dat je beperkt wordt terwijl er vrijblijvend een extra mogelijkheid wordt geboden, begrijp ik niet helemaal.
Dat komt omdat je eerst die tas laat zien imho alleen geschikt voor complete modules, en daarna ook nog een zegt:
Mooi niet dat ik aan ga rommelen met losse sets. Been there, done that, lost most.
Dat laat mij/ons geloven dat je alleen maar met modules op pad gaat.

Mij hoef je niet te overtuigen dat modules handig zijn (ik heb er 16, van kraftwerk).
Maar voor een 'veldkoffer' ben je niet flexibel en nemen modules vaak veel meer ruimte in.
Maar je kan idd dan je modules half leeghalen en in een koffer met gereedschapsbladen stoppen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Tomatoman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:27:
. Veeeel goedkoper dan kant en klare modules voor in een gereedschapswagen en op maat te maken voor de spullen die je al hebt.
Nu zie ik op jouw plaatjes wel een compleet ander arrangement van gereedschappen dan dat je doorgaans in een kar hebt.
Een kar gebruik je 99% voor het handgereedschap.
Jouw verzameling is meer een 'dhz' toepassing, terwijl je een kar natuurlijk voornamelijk gebruikt voor sleutelwerk (auto's, motoren etc). En dat zijn echt 2 compleet verschillende toepassingen.
(ik bewaar boor- zaag- en schuurmachines ook gewoon in een kast)

Als je niet sleutelt op een vaste plek, maar meer een klusser bent (de ene keer op zolder een boekenplankje ophangen, de andere keer in de keuken een sifon repareren), dan heb je helemaal niets aan een kar. (sterker nog, dan is die kar meer een sta in de weg).

Maar goed, dit is een topic over (auto)sleutelgereedschap.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 30-05-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bij mij grotendeels alles in een geisoleerde en vorstvrije ruimte grenzend aan mijn carport=sleutelplek :Y)
Normale gereedschap onder en boven de werkbank.
Aan de werkbank heb ik vastgemaakt: bankschroef, slijpmachine (fijn+grof) en kolomboormachine.
Veel elektrisch gereedschap in koffers op de archiefkasten (boormachine, accuboormachine, cirkelzaag, tijgerzaag, dremel, decoupeerzaag, boorhamer, draadsnijset en exentrische schuurmachine).
Prullaria en verbruiksartikelen (schroeven, bouten, moeren, ringetjes, remmenreiniger, kruipolie, vasseline, siliconespray, tectyl, wasbenzine, lagervet, schuifmaat, bitjes, stofkapjes, gehoorbescherming, boortjes, lijm etc etc) in kunststof afsluitbare kasten.
Grof/groot gereedschap (pela, krik, assteunen en oprijbokjes in hok). O-)
Een redelijk gedeelte van de door mij verzamelde spullen is bestemd voor houtbewerking. Moet er niet aan denken in een flatje te wonen :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Zou 't wat zijn? zag 't toevallig voorbij komen op de marktplaats FP:

http://aanbieding.marktpl...86-delige-gereedschapsset

Kon er verder niet heel veel over vinden, maar ziet er redelijk compleet uit voor wat standaard dingetjes. Ringsleutelsetje is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Volgens mij hetzelfde als deze (die nog goedkoper is):
http://link.marktplaats.nl/a1001573824

En met normale steek/ring nog goedkoper:
http://link.marktplaats.nl/a1006098238

Maar het ziet er wel uit als goedkoop gereedschap.
Wellicht leuk als je weinig doet en nog niet veel hebt, dan heb je een leuk setje wat netjes in een koffer zit.

Toch zou ik dan wellicht voor zoiets gaan:
http://www.redcoon.nl/B45...7QphkV1dtJMHFB14eIC_D_BwE
Vrijwel vergelijkbaar, zelfde prijs, van mannesmann.

Maar beide sets zijn met een uitgedunde steek/ringsleutelset (dus geen sleuteltje 16), dus daar zou ik nooit voor kiezen. Sleutel 16 is onmisbaar voor sleutelen aan auto's imho.
Die 3-4 sleuteltjes die je mist kan je natuurlijk los kopen, maar dat past dan niet fatsoenlijk in de koffer....

[ Voor 49% gewijzigd door mr_petit op 01-06-2014 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mannesmann 211 delig van amazon.de halen, dat zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

thijszor schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:56:
Zou 't wat zijn? zag 't toevallig voorbij komen op de marktplaats FP:

http://aanbieding.marktpl...86-delige-gereedschapsset

Kon er verder niet heel veel over vinden, maar ziet er redelijk compleet uit voor wat standaard dingetjes. Ringsleutelsetje is ook wel leuk.
Zelfde setjes zoals ze op de "zwarte markt" in Tessenderlo verkopen. Heb het een paar keer vast gehad, echt 10 keer niets imo.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Tussen mijn dagelijke nieuwsbrieven vond ik deze aanbieding.
Afbeeldingslocatie: https://gereedschappelijk.cdn.exxtra.net/media/catalog/product/cache/1/image/350x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/5/95000396-1.jpg
Hele doos voor 144 euro.
Iemand ervaring met Hitachi om te sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
nokiaan958GB schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:17:
Tussen mijn dagelijke nieuwsbrieven vond ik deze aanbieding.
[afbeelding]
Hele doos voor 144 euro.
Iemand ervaring met Hitachi om te sleutelen?
Ja hoor :)

op mijn werk zijn wij Dealer van Hitachi, naast Fein / Festool / deWalt / Makita etc etc etc etc.
Hitachi zit kwa ervaring / kwaliteit op Makita alleen altijd iets goedkoper.

Ze maken veel meer Semi-Pro spullen ook dan bv Makita die juist met hun 2e merk Maktec dat weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Kijk, daar heb ik wat aan. Dus zeg maar niet de Audi maar de VW onder de gereedschappen :+

Weet je misschien hoe het met garantie zit?
Proxxon (vergelijkbaar prijsniveau, goede recencies) bijvoorbeeld deze set: http://www.24toolz.nl/pro...ls-1-4-en-1-2-65-dlg.html maar aanzienlijk goedkoper geeft een hele goede garantie.

[ Voor 24% gewijzigd door nokiaan958GB op 01-06-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Let er op dat die hitachiset geen reguliere set is.
Naast dat ik 3 ratels zie, is het een set waarbij je feitelijk een ringratel hebt die een insert krijgt, waarop je weer een dop monteert. Dat is een systeem waarbij je dus meer speling hebt.
Ook zijn het òf 12 punts doppen, òf een gecombineerd systeem (gearlock oid, die dus ook inch doet en inverse torx), maar iig geen 6 punts (wat het sterkste is en waarbij een boutkop ook de minste kans op beschadiging heeft)

En ik zie er geen (lange) verlengstukken inzitten, geen kniekoppeling en geen T stuk. Dat zijn dingen die je eigenlijk toch wel wilt hebben. Er zitten wel 2 bougiedoppen bij, maar dat heeft de proxxon ook.
Wat die proxxon ook heeft is een 'schroevendraaierhandvat' voor de 1/4" doppen. Dat is iets wat ik echt heel veel gebruik

En hij zit in een oud type systainer koffer. Die zijn al een tijdje uit het programma, en het is dus lastig om daar uitbreidingen voor te krijgen. Het zijn wel fijne koffers in het gebruik (ik gebruik ze zelf veelvuldig voor mijn werk), maar er is nu dus een nieuwer systeem van systainer wat niet uitwisselbaar is.

Wat ik altijd graag zie is als er ook nog wat lange doppen bij zitten. Die kan je natuurlijk los kopen, maar je hebt ook sets die die erbij hebben. Niet een volledige vereiste, maar soms echt handig.
zoiets als dit zeg maar:
http://www.rustbuster.nl/...31-doppendoos-1-4-en-1-2-

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 01-06-2014 18:12 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 59 Laatste