Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Meestal wel ja.
hytorc is ook zo'n leverancier
[ Voor 69% gewijzigd door mr_petit op 15-04-2014 19:23 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Voor 100 euro (inc verzending) een ZGAN 2e hands Facom 1/2" metrisch setje gehaald.

Zelfde prijs als een nieuwe TengTools set maar iets betere kwaliteit denk ik. En de langere extension bar is ook fijn.
Alleen geen kniegewricht, maar daar geef ik minder om.
[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 15-04-2014 23:45 ]
Verwijderd
ik snap het nudeepbass909 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:19:
[afbeelding]
Ziet en huiver, zo gebruik je dit ding.
Lijkt me niet zo'n strakke deal, maar ik zoek een momentsleutel dus vraag het hier toch even. Kan geen merk vinden?

€ 34,94 (+ € 5,95 verzendkosten)
Alleen vandaag uiteraard!Professionele Momentsleutel
Chroom Vanadium topkwaliteit
Groot bereik 28-210NM
Onmisbaar bij het wisselen van autowielen
Duidelijke schaalverdeling
Draairichting verstelling
Ook geschikt voor precisie aandraaien
1-2 Inch aansluiting
3-8 Inch aansluiting
Inclusief opbergkoffer
[ Voor 4% gewijzigd door Mevius op 16-04-2014 07:46 ]
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
idd, praktisch dezelfde als bij de aldi of lidl. zag hem gisteren nog liggen bij een lidl (oude aanbieding) voor €18,99MailMan schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:12:
Gewoon wachten tot die bij de Lidl of Aldi weer in het assortiment zijn. Zelfde, maar volgens mij goedkoper.
Verwijderd
Daarvoor koop je meerdere momentsleutels.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:48:
Mij lijkt me die momentsleutel helemaal niet zo handig, ik bedoel misschien voor je wielen. Maar voor boutjes in de motor moet je soms onder de 28nm zitten en voor de aandrijfas moet je vaak boven de 210nm zitten dus het bereik is maar heel klein.
En als je ver boven de 210Nm komt, dan wordt 1/2" te slap.
Zo vaak kom je ook niet boven de 210Nm. Dat zijn eigenlijk alleen een eventuele centrale diffbout en een naafmoer van een aandrijfas. Natuurlijk wel belangrijk om zo'n sleutel te hebben, maar die sleutels zijn vaak ook behoorlijk groot en zwaar, dus daarmee wil je ook zo weinig mogelijk werken.
Ik heb daarvoor een sleutel uit aluminium (die is dus wèl lekker licht, maar onbetaalbaar (bijna 1000 euro nieuw....)), maar nog steeds maatje honkbalknuppel
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 16-04-2014 09:57 ]
Verwijderd
http://www.amtoolshop.nl/...t/product&product_id=1089
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 10:26 ]
Niet elke bout is zo goed bereikbaar als een wielbout
Heb hem zelf ook gehad.Mevius schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:36:
https://www.agroluxe.com/...anpid=1891385262601540608
Lijkt me niet zo'n strakke deal, maar ik zoek een momentsleutel dus vraag het hier toch even. Kan geen merk vinden?
[afbeelding]
€ 34,94 (+ € 5,95 verzendkosten)
[...]
Alleen vandaag uiteraard!
Vond hem moeilijk af te lezen.
Mede daarom toch een andere (duurdere) gekocht.
Worden die ook niet gebruikt om je momentsleutel te testen/ijken?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:24:
zoiets lijkt me wel gaaf
http://www.amtoolshop.nl/...t/product&product_id=1089
[ Voor 33% gewijzigd door nokiaan958GB op 16-04-2014 19:39 ]
Verwijderd
Volgens mij kun je momentsleutels niet ijken...nokiaan958GB schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:37:
[...]
Worden die ook niet gebruikt om je momentsleutel te testen/ijken?
Je moet alleen weten hoe
Verwijderd
Nu zijn er nog 3 autoonderdelen winkels in de buurt maar ik heb het stinkende vermoeden dat hun ze ook niet hebben.
Deze is niet op voorraad:
https://www.vidaxl.nl/moer-splijter-en-verwijderingsset
En deze is meer verzendkosten dan onderdeel dus zit ik niet zo op te wachten...:
http://www.mzsgereedschap.../moer-splitter/19465.html
Heeft iemand nog ideeën?
Uiteindelijk via Marktplaats ZGAN voor 100 Euries inc verzending:

Kan ik eindelijk wielmoeren losdraaien
Meestal hebben ze wel een telefoon kan je het vragen, maar met de Pasen zijn ze vast dicht.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:34:
Nu zijn er nog 3 autoonderdelen winkels in de buurt maar ik heb het stinkende vermoeden dat hun ze ook niet hebben.
Was wat enthousiastVerwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:50:
Op 15 april had je ook al zo'n setje gekocht.
Vandaag nog een huismerk (Bergen, via autogereedschap.com) compressiemeter met adapters binnen gekregen. Morgen eens kijken of het goed werkt.
Budget is ~150 euro
Dus die sluit niet aan bij je wensen.
Ook zit de pad vrij hoog, dus dat kan lastig zijn als je een verlaagde sportwagen hebt.
Die aluminium krik lijkt mij ook een handig dingetje (die staat ook al een tijdje op mijn radar voor de z4), en de prijs is ook ook nog wel aardig bij die shop.
[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 20-04-2014 23:53 ]
Verwijderd

maar je krijgt dat ding nooit fatsoenlijk om het ventiel heen want hij sluit niet goed aan. Weet iemand of er een verlengstukje voor te koop is wat wel goed werkt? Zoals je gewoon bij de benzinepomp hebt enzo?
Of gebruik je ventielverlengers?
zal ik dit morgen bij de gamma kunnen scoren of kan ik beter bij de brezan langs?
Verwijderd
ik moet een remschijf van een motorvelg halen welke vastzit met inbus 6Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:46:
Ik heb een 6mm inbus van gedore gekocht 1/2, moest ik wel voor naar een grote automaterialen zaak. En 6mm blijft toch niet heel erg sterk maar ik heb hem nog niet stuk gekregen. Waar wil je hem trouwens voor gebruiken? Je moet er vaak flink op slaan anders rond je ze af.
(en ja eerst even verwarmen ivm loctite)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Je hebt eigenlijk zo een ding nodig waar je op slaat en dat hij tegelijk draait...

Maar je red het wel lijkt mij, ik hoop niet dat je hoeft te boren dat is zeer k**
Verwijderd
Ik moet dat ding er moet geweld tegen aan drukken anders vliegt hij weer van het ventiel af of zit hij scheef en doet hij niks.AlexanderB schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:05:
Inknijpen, dr op drukken, loslaten. Bij mij werkt ie gewoon.
Een slagschroevendraaier?Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:32:
Ik dacht al dat je het daarvoor nodig had, met dat wringijzer lukt het wel ik heb zelf een gedore maar zou niet zoveel uit moeten maken. Wel zorgen dat je er eerste keihard op slaat met een oude wielmoer en een hamer anders maak je hem rond.
Verwijderd
YouTube: Removing Brake Rotor Screws That Won't Come Out - EricTheCarGuy
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 11:12 ]
Een slagschroevendraaier is in 1e instantie bedoeld voor kruiskopschroeven of platte schroeven.
Door de hamerslag wordt de druk vergroot en kan de bit zich vastgrijpen in het staal en daardoor doldraaien voorkomen. Tegelijkertijd wordt een rotatie verkregen.
Voor zeskantbouten en inbusbouten is die hamerslag richting schroef eigenlijk niet nodig. Alleen de rotatieslag.
Eentje van 45cm noemen ze lang
Past bijna in je binnenzak
Nee hoor, met een twistbeweging heb je veel meer kans dat je bout/schroef afbreekt ipv met een hamerslagmachientje [of op luchtdruk]mr_petit schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:05:
Voor bouten werkt het sowieso niet, daarvoor heb je een slagmoersleutel
Voor zeskantbouten en inbusbouten is die hamerslag richting schroef eigenlijk niet nodig. Alleen de rotatieslag.
De Nederbelg !
Ik heb die van 45 cm en doet wat die moet doen :-) voelt stevig aan en voor 2 tientjes kan je weinig fout doennokiaan958GB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:31:
[...]
Eentje van 45cm noemen ze lang![]()
Past bijna in je binnenzak
Hamerslagmachientje?!?Jellabie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:38:
[...]
Nee hoor, met een twistbeweging heb je veel meer kans dat je bout/schroef afbreekt ipv met een hamerslagmachientje [of op luchtdruk]
Da's misschien een vlaams woord?
Ik probeerde het net in het nederlandsmr_petit schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:48:
[...]
Hamerslagmachientje?!?![]()
Da's misschien een vlaams woord?
YouTube: DeWalt DC823KA 18v 3/8 Impact Tool Review -EricTheCarGuy
Zo een ding dus.
De Nederbelg !
Zo'n ding
Altijd mooi om jezelf te kunnen quotenmr_petit schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:05:
Voor bouten werkt het sowieso niet, daarvoor heb je een slagmoersleutel
En die geven dus een rotatieslag: een slag in de rotatierichting.
[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 23-04-2014 19:07 ]
De Nederbelg !
Wil je niet bangmaken maar het slechte ervaringen met inbusbouten die behoorlijk vast zitten.wd200 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:02:
[...]
ik moet een remschijf van een motorvelg halen welke vastzit met inbus 6
(en ja eerst even verwarmen ivm loctite)
Zou de boel met kruipolie lekker laten voorweken.
Heb al verschillende malen gehad dat inbusbouten doldraaien, ook dat de staaf of de inbusdopsleutel kapotgaat. Zorg iig dat je sterk en goed maatvast gereedschap gebruikt.
Succes ermee
Verwijderd
K to the KillaZ
Verwijderd
Als je er bij kunt kun je een paar rake tikken uitdelen met een hamer op die inbusbout. Dan schrikt die misschien al een beetje los.nokiaan958GB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:16:
hetb slechte ervaringen met inbusbouten die behoorlijk vast zitten.
Ze kwamen eerder in dit topic langs als meebesteller bij Conrad, daar zijn ze 4 euro plus verzendkosten, maar wel iets groter.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Morgen gelijk even kijken.
Ik heb er al 2, eentje bewaar ik bitjes in voor de accuboormachine/slagschroevendraaier, en de andere boortjes.
Met een laadstroom van 3,8A gaat het laden van een 60Ah-accu niet zo heel snel, echter werkt het ding prima verder. Hij is nu bijna 14 uur bezig en de accu is bijna 2/3 vol. Hij ging eerst in een soort "rescue" modus ofzo om hem tot de 10,5v te krijgen, dat heeft een paar uur geduurd. daarna kon je de gewone (12v autoaccu) modus kiezen.
Ik ga de lidl foldertjes eens in de gaten houden.
Verwijderd
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Goeie tip!Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 03:55:
Als je intelligente lader niet wil laden kun je even (een paar secondes) een 12V gelijkspanningsbron parallel aansluiten zodat de lader denkt dat de accu nog OK is. Die gaat dan laden en dan komt het goed. Bij mij toch!
Ja die kost 27 euro, maar hij was laatst in de aanbieding voor 20.Ik wacht ff op de volgende aanbieding denk ik.Yonni schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 09:27:
Bij de Action ligt nu ook een 'intelligente' acculader in schappen. Het ding heeft een fel gele kleur. Zelf heb ik er een van de Aldi, werkt ook goed.
Ik ben het vertrouwen in mijn mannesmann starterkrikje een beetje kwijt en ga dus ook op zoek naar iets nieuws.3p0x schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:26:
Ik ben opzoek naar een (lichte) autokrik, sleep regelmatig (nu zo'n rood knakending) mee maar vind het een onding. Max gewicht maakt niet bijzonder veel uit 1 of 2t is voldoende (ik krik hooguit de halve auto op). Nu kwam ik deze tegen. Iemand ervaringen met dit merk of ander suggesties?
Budget is ~150 euro
Voor 150 euro (zelfde budget) heb ik deze Omega gevonden.
Nou lijkt me dat persoonlijk een prima ding, maar ik ken het merk omega niet.
Verwijderd
Hoeveel garagekrikmerken kan je dan opnoemen?911GT2 schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:17:
[...]
In mijn optiek is zeker verschil tussen merken en de 1:1 chineese ripoffs.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:25:
Ik vraag me af waarom er zoveel verschillende merken zijn terwijl het apparaat altijd 1op1 hetzelfde is als andere merken of merkloze apparaten...
Met schroevendraaiers eens een setje gekocht wat op mannesmann leek. Daar draaide ik steevast alle schroevendraaies stuk op schroeven die strakker dan handvast zaten.
euh... Ik zie je punt.mr_petit schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:27:
[...]
Hoeveel garagekrikmerken kan je dan opnoemen?
[ Voor 56% gewijzigd door 911GT2 op 28-04-2014 11:31 ]
Verwijderd

Nog geen chinese rip-off van gezien trouwens maar hoeveel verschillende merken van dit ding ik wel niet heb gezien!
Die heb ik nu van mannessmann en die is langzaam de geest aan het geven.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:08:
Ja maar ken je deze nog?
[afbeelding]
Nog geen chinese rip-off van gezien trouwens maar hoeveel verschillende merken van dit ding ik wel niet heb gezien!
Verwijderd
Ferm
Gude
Einhell
Benson
Aldi
Praxis
Carpoint
Airpress JJ
1 pot nat
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 12:20 ]
Ben je dan eigenlijk niet je rotor krom aan het slaan? Ben altijd bang als je dit soort tools gebruikt je alles stuk aan het maken bent...eventuele lagers die er achter zitten e.d. krijgen ook een klap..
Verwijderd
Dude.. Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:23:
Nee dat lijkt me nogal sterk, maar je kunt er ook niet overheen aaien en vriendelijk vragen of hij zichzelf los wil draaien natuurlijk. Soms moet je gewoon een grote hamer gebruiken.
Ik snap wat je bedoeld. Als het even kan probeer ik het ook los te draaien met een zo goed mogelijke grip/tool. Heb nog geen ervaring met iets 'krom' slaan al heb ik wel het idee dat mijn radiatorfan er minder recht op zit dan BMW bedoeld heeftMr_gadget schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:21:
[...]
Ben je dan eigenlijk niet je rotor krom aan het slaan? Ben altijd bang als je dit soort tools gebruikt je alles stuk aan het maken bent...eventuele lagers die er achter zitten e.d. krijgen ook een klap..
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Spuitbus remmenreiniger van de Action is ook geniaal spul. Vieze vette smeerboel op onderdelen verdwijnt als sneeuw voor de zon. Enorm oplossend vermogenRemcoDelft schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:33:
Gezien op Motor-Forum: Action verkoopt magnetische schaaltjes voor een euro.
[..]
Is alleen niet heel goed voor je huid, en in combinatie met lassen kan het gevaarlijke gassen vormen, daar dus even mee opletten.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Verwijderd
Dat is allemaal chinees spul hoor.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:08:
Ja maar ken je deze nog?
[afbeelding]
http://www.aldi.nl/aldi_r...telset_48_5_776_8128.html
Voor dat geld wil ik het wel eens proberen.
Heb thuis al een paar jaar een ringratelsetje van de aldi (plaatje)
Deze ligt slecht in de hand maar doet z'n werk prima.
Ik vind alleen zo'n scharnierkop vaak een beetje lomp, maar het heeft natuurlijk ook zo z'n voordelen.
Ik gebruik ze heel erg vaak.
Als je deze bedoelt, die heb ik ook en dat is een topding:mace schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 01:27:
Ik heb van een collega een acculader geleend van de Lidl. Mijn auto heeft een maand of 2 stilgestaan en de accu was bijna helemaal leeg, hij wilde niet meer starten. De spanning van de accu was 9,6v
Met een laadstroom van 3,8A gaat het laden van een 60Ah-accu niet zo heel snel, echter werkt het ding prima verder. Hij is nu bijna 14 uur bezig en de accu is bijna 2/3 vol. Hij ging eerst in een soort "rescue" modus ofzo om hem tot de 10,5v te krijgen, dat heeft een paar uur geduurd. daarna kon je de gewone (12v autoaccu) modus kiezen.
Ik ga de lidl foldertjes eens in de gaten houden.
Aangesloten op mn BMW K100 en had op alle 4 de cilinders 8 bar ipv ~10,5. Begon me toen zorgen te maken over de motor, die overigens goed loopt, maar heb toen de meter ook maar op een andere motor getest. Op een Honda cb1 kwam toen 6bar bij een cilinder en iets van 4 bij een andere. Ik heb dus het idee dat deze meter waardeloos is
Kan iemand me een betrouwbare compressietester aanraden voor het budget van een hobbyist? Is b.v. het merk Sonic of Gunson kwalitief goed spul? Van die laatste heb ik twee Colortunes, maar die vielen me erg tegen qua materiaal.
dat is een perfect ding!911GT2 schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:17:
[...]
Ik ben het vertrouwen in mijn mannesmann starterkrikje een beetje kwijt en ga dus ook op zoek naar iets nieuws.
Voor 150 euro (zelfde budget) heb ik deze Omega gevonden.
heb ik vorig jaar zomer ook gekocht!
alleen wel voor minder dan wat daar staat.
eerste voordeel is dat ie best hoog kan!
je wielen 50 cm van de grond, geen probleem!
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ringratels werken inderdaad wel fijn, alhoewel een rechte kop of zo'n omdraaikop me niet altijd heel erg relaxt lijken te werken (mijne hebben een schakelaartje om de richting om te draaien en zijn daarom verder ook gevormd als normale ring-steeksleutels).Terrz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:58:
Vanaf zaterdag een ringratel-steeksleutelset voor 35 euro bij de aldi:
Maar waarom nog een tweede setje er bij?
Punctuality is the politeness of kings
Ik ben even nieuwsgierig hiernaar, omdat alle sleutels die ik heb min of meer hetzelfde hanteren qua hoe handig je er kracht mee kan zetten (ringratel-steek, ring-steek, dubbel-ring, dubbel-steek, van niveau bouwmarkt tot hazet/gedore).
De arm is wat kort, maar het is vooral omdat ze niet fijn in de hand liggen. Zoals je op het plaatje van Terzz kunt zien bestaan ze gewoon uit laagjes gestanst staal. Dat is ietwat scherp aan de rand en niet zo mooi afgerond als gereedschap van CrVa.henkie196 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:01:
Kun je er dan slecht kracht mee zetten vanwege de korte arm (ze lijken vrij kort op het plaatje), of omdat ze gewoon onplezierig in de hand liggen?
Punctuality is the politeness of kings
Zo'n soortgelijk setje heb ik of bij de Lidl of ook bij de Aldi gehaald. Werken perfect, gaat van hot naar her omdat iedereen ring-ratel sleutels fijn vindTerrz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:58:
Vanaf zaterdag een ringratel-steeksleutelset voor 35 euro bij de aldi:
Intentionally left blank.
Ze hebben inderdaad aardige werkplaatsinrichting daar, van het merk küpper.
Niet te duur, en lekker stevig. Nu maar even sparen
Natte zuiger/droge zuiger heeft veel invloed.... beetje olie op de zuiger doen dus niet droog testen. Kan ook zijn dat de kleppen te vroeg openen op die Honda en dat ie gewoon beroerd afgesteld staatMailMan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:14:
Ik heb recentelijk als cadeau een compressietester van Bergen gekregen: http://www.autogereedscha...ietester-set-pro-benzine/
Aangesloten op mn BMW K100 en had op alle 4 de cilinders 8 bar ipv ~10,5. Begon me toen zorgen te maken over de motor, die overigens goed loopt, maar heb toen de meter ook maar op een andere motor getest. Op een Honda cb1 kwam toen 6bar bij een cilinder en iets van 4 bij een andere. Ik heb dus het idee dat deze meter waardeloos is
Kan iemand me een betrouwbare compressietester aanraden voor het budget van een hobbyist? Is b.v. het merk Sonic of Gunson kwalitief goed spul? Van die laatste heb ik twee Colortunes, maar die vielen me erg tegen qua materiaal.
Verwijderd
Gesmeed mag ik hopenhenkie196 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:15:
Ah, dan wordt het inderdaad gauw pijnlijk als je kracht wilt zetten. Normaalgesproken zijn ring/steeksleutels volgens mij gewoon gegoten, dus dan heb je sowieso die scherpe randjes niet.
Als die zo vroeg opent moet hij wel heel ruk rijden niet?Aapje schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:47:
[...]
Natte zuiger/droge zuiger heeft veel invloed.... beetje olie op de zuiger doen dus niet droog testen. Kan ook zijn dat de kleppen te vroeg openen op die Honda en dat ie gewoon beroerd afgesteld staat
Dat nat of droog uit kan maken heb ik wel meer gelezen. Maar nergens staat dat je moet testen door er eerst olie in te spuiten? En bij een motor die net gereden heeft zou dat toch ook niet hoeven?
Deze heb sinds afgelopen jaar ook liggen. Hij heeft de hele winter een reserve accu op spanning gehouden. Het is geen snelheidswonder (3,8 Amp laadstroom op een 100Amp accu kost gewoon tijd), maar werkt gewoon goed.RonaldMcDonald schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:57:
[...]
Als je deze bedoelt, die heb ik ook en dat is een topding:
[afbeelding]
Ik heb die goedkopere ring-ratels ook weleens in m'n handen gehad. Ik vind het maar niks, ze zijn niet ergonomisch (scherpe randen) en hebben vaak speling op het mechaniek.henkie196 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:01:
Kun je er dan slecht kracht mee zetten vanwege de korte arm (ze lijken vrij kort op het plaatje), of omdat ze gewoon onplezierig in de hand liggen?
Ik ben even nieuwsgierig hiernaar, omdat alle sleutels die ik heb min of meer hetzelfde hanteren qua hoe handig je er kracht mee kan zetten (ringratel-steek, ring-steek, dubbel-ring, dubbel-steek, van niveau bouwmarkt tot hazet/gedore).
Ik heb zelf wat meer geld uitgegeven voor een kistje van Gedore met deze sleutels:

Deze liggen super in de hand, goede pasvorm op moeren, geen speling en zijn erg duurzaam.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Doe je de basics wel goed? Dus warme motor en de gasklep helemaal open? Als je een elektrische gasklep hebt kan deze ook niet open gaan.MailMan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:19:
[...]
Als die zo vroeg opent moet hij wel heel ruk rijden niet?blok trekt namelijk super door.
Dat nat of droog uit kan maken heb ik wel meer gelezen. Maar nergens staat dat je moet testen door er eerst olie in te spuiten? En bij een motor die net gereden heeft zou dat toch ook niet hoeven?
dot.blaat
~ James May