!null schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:24:
[...]
Maar goed, als we het over een auto hebben die moet presteren (
en die niet 30 jaar oud is o.i.d.) en je gaat kijken voor beter presteren de remmen, dan zet je daar natuurlijk een big brake kit op.
Pa op dat de tijd je niet gaat inhalen

Met 30 jaar oud, praat je tegenwoordig al over een vroege BMW E30, een model waar volop mee geraced wordt en waar tig big-brakes voor te krijgen zijn

Ik betrap me er ook op, ik kom steeds vaker mensen tegen die jonger zijn dan het auto-model waar ik in rij (gelukkig nog niet jonger dan de auto zelf), terwijl voor mijn gevoel de E36 helemaal nog niet zo oud is... Mijn auto is uit het jaar dat ik ging studeren, iets wat ik me nog al te goed kan herinneren, maar inmiddels wel 15 jaar geleden

[...]
Het oppervlak wat bij trommelremmen wordt gebruikt om daadwerkelijk te remmen is een stuk groter dan bij schijven, maar je hebt wel gelijk, uiteindelijk zijn de schijven groter + ze hangen in de buitenlucht. Koelt inderdaad beter.
Trommels worden inderdaad wel verwaarloosd. Toen ik ze bij mijn vorige auto eraf haalde (noodzakelijk, want de steekas moest los), was dat volgens mij de allereerste keer ooit sinds afleveren van de auto. Die was toen al 15 jaar oud

Gelijk toen van de mogelijkheid gebruik gemaakt om alles even goed schoon te maken, na te kijken en de trommels zwart te spuiten.
[...]
Je moet eigenlijk nooit onder een auto gaan liggen als deze alleen op een krik staat, wat voor krik dan ook (potkrikje, hi-lift jack, of hydraulisch iets). Maar als je hem eenmaal op assteunen hebt kun je er toch wel onder gaan liggen zonder dat er iemand bij is?
Ook met as-steunen of minibruggen (die dingen waar je oprijdt) ga ik er liever niet onder liggen zonder dat er iemand in de buurt is. Het staat op zich stevig genoeg, maar er zou maar een lasnaad o.i.d. scheuren... Of je zet kracht om een bout los te trekken, en je trekt de auto onbedoeld zijwaarts, waardoor hij eraf glijdt.
Er hoeft niet van mij iemand continu in de buurt van de auto te zijn, maar wel bij huis en waarvan ik weet dat die af en toe even komt kijken hoe het gaat of je kan horen als je roept.
Als een auto naar beneden dondert, hoeft dat nog niet direct dodelijk te zijn. Bij beknellingen is het vaak juist de factor tijd die maakt hoe groot de schade uiteindelijk is.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier