Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.828 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Kan iemand mij vertellen of 50Mbps of zelfs 100Mbps nu al zinvol is?

De sites (Tweakers e.d.) en de servers (Eweka, Mozilla e.d.) komen naar mijn weten niet verder dan 20Mbps dus waarom 50Mbps of 100Mbps nemen?

Op de zaak in Amsterdam centrum heb ik ADSL dus ook voor de zaak kan ik geen gebruik maken van 50Mbps of 100Mbps.

Als je alleen gebruik wil maken van de internet toegang dan lijken mij dit de beste opties:

InterNLnet

20Mbps voor € 26,79 per maand
(€ 32,95 * 18 maanden = € 593,10 + € 49,95 aansluitkosten = € 643,05 / 24 maanden = € 26,79)

30Mbps voor € 39,54 per maand
(€ 49,95 * 18 maanden = € 899,10 + € 49,95 aansluitkosten = € 949,05 / 24 maanden = € 39,54)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me vorige week aangemeld bij Pilmo, maar nog steeds geen reactie van die knakkers gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij krijg je vier weken voor je wordt aangesloten een brief met daarin de aansluit plandatum.
Als je dan niet kan, kan je de afspraak verzetten door het telefoonnummer in de brief te bellen is mij verteld.
Ik denk dat alle ISP's in de tussentijd niet echt veel te vertellen hebben. Ik wacht rustig af. Ik hoorde van een vriendje die bij Pilmo werkt, dat alles nog steeds volgens plan verloopt met de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar een bevestigingsbrief is toch op zijn minst normaal? Heb je die wel ontvangen, macondo, of dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:03:
Maar een bevestigingsbrief is toch op zijn minst normaal? Heb je die wel ontvangen, macondo, of dat ook niet?
Taal noch teken, dus geen email of bevestigingsbrief. Dus ga vanmiddag maar eens bellen met ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@florishack en EmRuTToY:

Ik zou eens kijken welke ISP die eigendom is van KPN zich ergens in NL op glasvezelgebied begeeft. Dan heb je denk ik snel een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@allen die een onvangstbevestiging verwachten.

Ik snap wat je bedoelt, heb het signaal doorgegeven.

En is opgepikt zo te zien.

NB: als het goed is worden de eerste aanmelders apart gebeld binnenkort door de afsprakenplanner van ons. Zeker bij diegenen waar de opzegtermijn van de huidige abonnementen dichtbij ligt wordt dat meegenomen in de prioriteit.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@speedster:

De redenen waarom in Scandinavie en Azie (Japan : 150.000 glasvezelaansluitingen per maand erbij, andere koek, Hong Kong, Korea) men voor 100/100 Mbps (of soms zelfs 1Gbps) kiest heb ik in de afgelopen jaren onderzocht. Dat wil zeggen, via allerlei wegen navragen bij mensen die er heel dicht bij zitten waarom en hoe, onderzoeken opvragen en lezen, etc.
De algemene lijn is:
- De topsnelheid betekent gemak, instantaan respons (ik wil het nu en krijgt het nu), geen last van toevallig samenlopend gebruik (in bijvoorbeeld gezin). Vergelijk met een auto: je gemiddelde snelheid over een maand is eerder 50 dan 70 km/uur, je zit er eigenljk altijd in je eentje in, maar ondanks dat koopt niemand een 45 km auto met 1 zitplaats. In tegendeel, de topsnelheid van de gemiddelde auto is tegen of over de 200 km/uur hoewel je dat vrijwel nooit rijdt, en er kunnen 4-5 personen in.
Waarom? Gemak, snelle respons, flexibel. Als er opeens een nieuwe dienst komt die bandbreedte vraagt heb je genoeg en hoef je niet moeilijk te doen.

Dat heeft ook een technische achtergrond: Ethernet krijgt het moeilijk bij belastingen die constant boven de 60 % uit gaan. Piek is geen probleem, maar bij grote belastingen krijg je files en botsingen. Net zoiets als snelwegen, als de bezetting te hoog wordt zakt de gemiddelde snelheid als een baksteen in elkaar.

- Je ziet aan gebruik in Japan (er is eind vorig jaar voor de eerste keer in de hele wereld daar een stevig onderzoek over het echte gebruik gedaan waar een paar miljoen glasgebruikers in meegenomen werden) het volgende:
  • het dataverkeer is heel erg symmetrisch, net zoveel upload als download
  • veel mensen gebruiken af en toe (maar wel regelmatig) veel bandbreedte
  • en niet dat een paar internetverslaafden alleen maar de snelheid gebruiken zoals weleens in NL gedacht wordt :-)
  • kip-ei relatie: veel bandbreedte trekt nieuw gebruik aan
Het bijzondere in Japan is dat het aantal (V)DSL aansluitingen nu daalt (!) omdat men overgaat van (V)DSL op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:56:
@allen die een onvangstbevestiging verwachten.

Ik snap wat je bedoelt, heb het signaal doorgegeven.

En is opgepikt zo te zien.

NB: als het goed is worden de eerste aanmelders apart gebeld binnenkort door de afsprakenplanner van ons. Zeker bij diegenen waar de opzegtermijn van de huidige abonnementen dichtbij ligt wordt dat meegenomen in de prioriteit.
Vandaag bevestiging ontvangen van Pilmo. Let op, het kwam wel in mijn spam map terecht van Gmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Speedster schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:46:
Kan iemand mij vertellen of 50Mbps of zelfs 100Mbps nu al zinvol is?

De sites (Tweakers e.d.) en de servers (Eweka, Mozilla e.d.) komen naar mijn weten niet verder dan 20Mbps dus waarom 50Mbps of 100Mbps nemen?
Tweaknews is uncapped indien je dat bedoeld O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:10:
[...]

Enige wat jammer is dat je waarschijnlijk direct geheel moet overstappen. Later optibel afsluiten wordt wat moeilijk denk ik.
Nee hoor, zolang je maar een actieve KPN lijn hebt met daarop een telefoonnummer (of een andere actieve telefonie aanbieder) is het nummer te porteren naar Optibel. Het belangrijkste is dat het nummer niet "weg" is op het moment van porteren.

Het is natuurlijk altijd mogelijk om via Optibel een nieuw nummer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:09:

Hopende u voldoende te hebben ge-informeerd,

Met vriendelijke groet,

******, Servicedesk medewerker
Dat ik hier met naam en toenaam post wil niet zeggen dat iedere medewerker graag op het internet terug te vinden is. Aub geen namen posten in quotes zonder dat daarvoor eerst toestemming gevraagd is aan de desbetreffende persoon.. dat is wel zo netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik alvast zelf beginnen te graven? (Z-O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
EmRuTToY schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:54:
[...]

Tweaknews is uncapped indien je dat bedoeld O+
Nee dat bedoel ik niet. Op Tweaknews kan je lezen dat je 8 threads "krijgt" van 2,5 Mbit per stuk.
20 Mbit in totaal dus waarom dan een 50 of 100 Mbit abbo nemen?

@Herman

Tsja klaar voor de toekomst. Dan verhoog ik het abbo wel in die toekomst.
En die vergelijking met die auto is ook leuk. Het koop vee koopt allemaal een nieuw trekker voor € 30.000,00 waar ze door de week alleen maar mee in de file kunnen staan en in het weekend weer voor de supermarkt en de Ikea.
Als je een gezin hebt of een paar servers gaat neer zetten oke maar voor persoonlijk gebruik 30 Mbit max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11

Duinkonijn

Huh?

Speedster schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:31:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Op Tweaknews kan je lezen dat je 8 threads "krijgt" van 2,5 Mbit per stuk.
nha misschien als je zelf wat host, http/ftp e.d.

verders zou ik het niet weten

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
Marbo schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:07:
[...]

Ik begrijp van de site van Unet dat ze alleen televisie digitaal aanbieden, met als consequentie dat je per tv en per recorder een mediabox moet hebben, hoewel het zenderaanbod exact hetzelfde is als de rest van de providers die analoge tv aanbieden.

Uit de faq van Unet over televisie: Als u op twee tv's tegelijkertijd verschillende zenders in digitale kwaliteit wilt kunnen ontvangen dan heeft u een tweede mediaplayer nodig. Ook als u een programma wilt opnemen met de videorecorder, en tegelijkertijd naar een ander programma wilt kijken heeft u aan één mediaplayer niet genoeg. U kunt overige tv's ook met een analoog tv-signaal verbinden. Hiervoor heeft u nog wel een apart abonnement nodig bij uw kabelbedrijf.
In Amsterdam maakt UNET ook gebruik van de analoge TV. Ze leveren op dit moment geen digitale TV in Amsterdam. De analoge TV zal bij de aanbieders idd hetzelfde zijn omdat deze bij dezelfde leverancier vandaan komt.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herman

Tsja klaar voor de toekomst. Dan verhoog ik het abbo wel in die toekomst.
En die vergelijking met die auto is ook leuk. Het koop vee koopt allemaal een nieuw trekker voor € 30.000,00 waar ze door de week alleen maar mee in de file kunnen staan en in het weekend weer voor de supermarkt en de Ikea.
Als je een gezin hebt of een paar servers gaat neer zetten oke maar voor persoonlijk gebruik 30 Mbit max.
Ook mijn insteek. Daarnaast is upgraden gratis (kan altijd nog). Downgraden kost geld of mag pas na bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:40:
[...]

Dat ik hier met naam en toenaam post wil niet zeggen dat iedere medewerker graag op het internet terug te vinden is. Aub geen namen posten in quotes zonder dat daarvoor eerst toestemming gevraagd is aan de desbetreffende persoon.. dat is wel zo netjes :)
Ik heb de post aangepast al hoewel ik het persoonlijk overdreven vind. Het is maar een naam zonder verdere context (adres, woonplaats, telefoonnummer). Ik vind het eigenlijk wel prettig enige menselijkheid in communicatie met bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Speedster schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:31:
[...]
Dat is voor externe klanten inderdaad het geval, echter op de fiber pagina's kun je het volgende lezen:
'Nieuwsserver: Gratis TweakNews (50 dagen retentie uncapped)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Ik heb me aangemeld voor de 100 Mbit up and down connectie, geplanned aansluitings datum via Inter NL is 28-02-2007

Ben best wel benieuwd wat ik er voor terug krijgt, heb men wanadoo family abbo per 31-01-2007 opgezegd, omdat ik er anders weer een jaar aan vast zit, heb nooit problemen gehad met wanadoo, alleen met het bellen, dat de telefoon het vaak niet deed.

Ben benieuwd of ik die 100 Mbit ook daadwerkelijk kan halen, kosten worden vergoed door mn werk, omdat ik ook vaak thuis werk, dus dat is wel mooi meegenomen.

Had ook wel tweak news abbo willen nemen, maar toen ik me aanmelde, had ik maar de keuze uit 2 of 3 providers en de papieren enzo waren toen de deur al uit.

Ben benieuwd wat uncapped is bij tweaknews, misschien 50 Mbit?

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Grammaticaal correct gezien zou het zo snel als je verbinding moeten zijn :+

Maar ben inderdaad benieuwd wat voor snelheid je ermee kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit net aan de verkeerde kant van het Oosterpark, woon 50 meter vanaf het Alexanderplein. Dat is wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmRuTToY schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:38:
[...]

Dat is voor externe klanten inderdaad het geval, echter op de fiber pagina's kun je het volgende lezen:
denk eerlijk gezegd, dat tweaknews voor adsl2+ abonnees op 20mbit zit vast gepind omdat, dat realistisch gezien de bijna maximaal haalbare snelheid is na de km van de centrale.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
EmRuTToY schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:38:
[...]

Dus dan zou het met 100 Mbit binnen komen vliegen..... 1 DVD in x minuten
Dat gaat je dan wel € 2518,75 kosten voor 2 jaar.

BAH! Ik haat keuzes... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Vrijdag 9 februari word ik aangesloten!
Volgens de dame die me belde om een afspraak te maken ben als eerste aan de beurt. Mijn hartelijke dank voor het rekening houden met het aflopen van mijn oude abonnement, geweldig. Ben erg benieuwd hoe de aansluiting gaat plaatsvinden, het moet vanuit de kelder ergens doorgetrokken worden naar mijn woning op 6 hoog.
Ik heb voorlopig besloten voor een abo van 20 Mbps (interNLnet), upgraden kan altijd nog. Eerst eens afwachten hoe die 20 Mbps is, en hoe snel bv de verbinding gaat met het netwerk van mijn werk vanuit huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
@ Marbo,

Woon je ook in amsterdam?

Want ik heb nog niet echt een datum, zo rond de 28-02-2007 vertellen ze mij.

Heb het zelfde als jij, woon in een appartement, kabel moet ook van buiten/binnen naar 4 hoog getrokken worden.

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
NeoSoulStar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:57:
@ Marbo,

Woon je ook in amsterdam?

Want ik heb nog niet echt een datum, zo rond de 28-02-2007 vertellen ze mij.

Heb het zelfde als jij, woon in een appartement, kabel moet ook van buiten/binnen naar 4 hoog getrokken worden.
Je zal bij mij in de buurt wonen denk ik? Ik woon op de KNSM Laan. Ze had het bij mij over een test/proef aansluiting. Voor zover ik begrepen heb zitten ze nog goed op het schema van 28 februari. Ik neem aan dat je binnenkort ook bericht zult krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Jeps, woon bij jouw in de buurt, nog geen bericht gehad, zal anders ook ff bellen, wil ook wel die proef/test verbinding, want eind van de maand geen internet meer, kan wel een verbinding "lenen" van de buren. Maar toch, is allemaal niet zo snel, Heb me ook aangemeld bij InterNL, dus ben wel benieuwd allemaal hoe het zal worden, heb je alleen internet aangevraagd of ook t.v en telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
NeoSoulStar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:58:
Jeps, woon bij jouw in de buurt, nog geen bericht gehad, zal anders ook ff bellen, wil ook wel die proef/test verbinding, want eind van de maand geen internet meer, kan wel een verbinding "lenen" van de buren. Maar toch, is allemaal niet zo snel, Heb me ook aangemeld bij InterNL, dus ben wel benieuwd allemaal hoe het zal worden, heb je alleen internet aangevraagd of ook t.v en telefoon?
Ik heb ook telefoon aangevraagd, tv kon nog niet, omdat dat nog niet bekend is. Maar van InterNLnet heb ik verder nog niets gehoord. Ik ga ervan uit dat ik de spullen voor optibel en mijn e-mail gegevens enz. binnenkort krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat er een verkeerd beeld ontstaat: de proef betreft het doortrekken van de glasvezel vanuit de invoer in het pand naar de apartementen op een hogere verdieping. Dat is in elk pand weer anders, zeker op het KNSM/Java eiland en vraagt soms wat inventiviteit. De aannemer wil dat zeker in het eerste pand ruim van te voren uitproberen zodat hij niet in de knel komt. En bij de keuze van het eerste pand is gekeken naar een representatief pand, en naar een klant die graag wil.
Of op hetzelfde moment de hele keten al draait die nodig is om Internettoegang te geven (+ wat daarbij komt kijken) is voor die proefaansluiting niet 100 % zeker, omdat de aannemer hier extra vroeg wil aanleggen.
(Dit is niet standaard, maar liever safe than sorry).
Het staat al in mijn agenda om te gaan kijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Hey Herman,

Thanks voor de info, ben echt benieuwd, zit al jaren op adsl, nooit iets te klagen gehad, maar de optie naar glasvezel is toch weer een stuk intressanter.
Na je duidelijke info, hoef ik inelk geval niet meer te bellen naar InterNL.
Wacht dan geduldig af waneer mijn gebouw aan de beurt is.

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Herman(Glasvezel), kan jij mij misschien wat vertellen over de infrastructuur?
Wat voor switches (10Gbit naar de klant? Ik doel hier op wat er in de toekomst mogelijk is.) er bijvoorbeeld gebruikt worden in de SDP's en welke verbinding er is met het internet vanuit zo'n SDP?
Ik vind het trouwens super dat jullie (HermanGlasvezel en denan) zoveel van jullie vrije tijd besteden aan het beantwoorden van onze vragen! Dit maakt het voor mij en wellicht ook anderen een stuk makkelijker om een goede keuze te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door LPiC op 22-01-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LPiC : Dank, dank....

Een SDP is (redundant= dubbel uitgevoerd) verbonden met (om te beginnen 2x 1) ducts naar de grote datahotels in de stad. In de ducts worden glasvezels bijgeblazen naarmate de behoefte toeneemt, en als een duct vol is komt er een tweede naast. Maar dan heb je al heel veel capaciteit.
Die datahotels zijn weer met vele bundels glasvezel verbonden met de AMSIX en andere netwerken.

Wat je over een glasvezel kunt versturen is meer een kwestie van geld. Hier heb je ook een soort wet van Moore die je terugziet bij PC's: die worden niet goedkoper, je krijgt telkens twee keer zoveel power voor hetzelfde geld.
De geleerden zeggen dat je voor hetzelfde geld elke 18 maanden een verdubbeling van de switchcapaciteit in hoofdnetten ziet. Ik begrijp dat boven de 10 Gig je meerdere kleuren moet inzetten, totdat full-optische switches uitontwikkeld zijn. Enfin, het gaat nog steeds keihard.
De CPE kan 4 x 100/100 Mbps aan zonder upgrades (uh, ja, weet ik bijna zeker ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een weetje over KPN-lijnen en opzeggen, en administratieve barrieres.
Als iemand zijn telefonie over een KPN lijn opzegt, dan vervalt de lijn administratief.
Die weer aansluiten (voor bijv. tijdelijk ADSL) kan alleen onder de voorwaarde dat er meteen 12 maanden afgenomen wordt. En dat is dan een flink probleem als je een maandje moet overbruggen, want wie betaalt dat?
Dat probleem is er niet als het telefoonabonnement nog even doorloopt.
Dus het is voor iedereen aan te raden om het telefonie-abonnement pas als laatste op te zeggen, na de levering van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:50:
Een weetje over KPN-lijnen en opzeggen, en administratieve barrieres.
Als iemand zijn telefonie over een KPN lijn opzegt, dan vervalt de lijn administratief.
Die weer aansluiten (voor bijv. tijdelijk ADSL) kan alleen onder de voorwaarde dat er meteen 12 maanden afgenomen wordt. En dat is dan een flink probleem als je een maandje moet overbruggen, want wie betaalt dat?
Dat probleem is er niet als het telefoonabonnement nog even doorloopt.
Dus het is voor iedereen aan te raden om het telefonie-abonnement pas als laatste op te zeggen, na de levering van glasvezel.
Toevoeging voor optibel (en waarschijnlijk voor alle andere VoIP-leveranciers):
Het is af te raden om een KPN-lijn op te zeggen als er nog een nummer geporteerd moet worden.

Zoals hierbonder beschreven:-
denan in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"

Is het porteren/terugkrijgen van een nummer van een gecancelde KPN lijn bijna onmogelijk.

Zeg dus niet zelf je KPN lijn op, maar laat de lijn door de portering vervallen. (met de uitzonderingen van de gelinkde post in je achterhoofd natuurlijk)

add:
Zelfs het reactiveren van je lijn voor 12 maanden zal in de meeste gevallen je oude nummer niet terugbrengen (uitzonderingen zijn sommige zakelijke KPN abonnementen). Je zult dan in de meeste gevallen een nieuw nummer krijgen van KPN.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 23-01-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Veel gestelde vragen:

Wat gebeurt er bij een verhuizing?

Bij een verhuizing zijn er een aantal mogelijkheden-

Men verhuist naar een woning buiten het dekkingsgebied:

Indien dit het geval is zit men met de contractsduur, deze is bij de meeste providers minimaal 2 jaar. Bij een verhuizing buiten het dekkingsgebied zal men dus het contract moeten blijven doorbetalen.

Een oplossing hiervoor is natuurlijk de lijn laten overnemen door de nieuwe bewoner. Bij InterNLnet zijn wij bezig voor het opzetten van de processen voor dit soort overnames aangezien het nu nog niet waarschijnlijk is dat dit al zal voorkomen. Waarschijnlijk zullen hier wel kosten voor in rekening gebracht worden maar dat zal waarschijnlijk niet veel zijn. Het betreft tenslotte een administratieve actie.

Men verhuist naar een woning binnen het dekkingsgebied:
Bij een verhuizing binnen het dekkingsgebied zal de aansluiting mee-verhuizen. Belangrijk hierbij is dat men voor de nieuwe locatie wederom de aansluitkosten moet betalen. Wel is het zo dat eventuele aansluitingsacties die lopen rond het tijdstip van de verhuizing ook geldig zijn voor bestaande klanten die hun lijn verhuizen.

bijvoorbeeld:

Als men nu al zou verhuizen na een paar weken glasvezel te hebben kost de aansluiting op het nieuwe adres 49.95 euro (het geldende actietarief).

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 23-01-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Dank je voor je antwoord HermanGlasVezel, weet jij ook wat voor verbinding(en) er tussen de SDP's en de datahotels komen te liggen (100 mbit 1 gbit 10 gbit)?. Ik zou graag willen weten wat de versnijding is op de SDP's. Worden hier 100 klanten op aangelsoten en gaan gezamelijk met 100 mbit naar een datahotel? Of wat moet ik mij hier bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:11:
De CPE kan 4 x 100/100 Mbps aan zonder upgrades (uh, ja, weet ik bijna zeker ).
Voor de duidelijkheid, de CPE kan op alle poorten 100/100 Mbps aan, maar de fiber-poort werkt ook op 100/100 Mbps, dus het totaal van alle 4 poorten kan niet boven de 100 Mbps uitkomen. Overigens verwacht ik niet dat zelfs de gemiddelde tweaker daar voorlopig een probleem mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit 't eigenlijk met de mogelijkheid te faxen? met 'n analoog apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 02:26:
hoe zit 't eigenlijk met de mogelijkheid te faxen? met 'n analoog apparaat?
Faxen over VoIP is eigenlijk altijd gokwerk. Bij onze VoIP oplossing werkt het in 95% van de faxen prima, maar er zullen altijd faxen blijven die problemen hebben met de ruisgenerator in veel VoIP oplossingen of met "jitter".

Op de volgende pagina: http://www.soft-switch.org/foip.html staat een uitgebreider verhaal over deze problematiek, maar het is ondertussen wel verouderd. T38 ondersteunen de meeste "normale" faxen in Europa ook niet, dat is een typisch Amerikaans/bedrijfsleven model. Ook het hele 'Het werkt nooit!!' verhaal is niet meer up-to-date.

Uit praktijkervaring kunnen wij zeggen dat de meeste faxen die hun communicatiesnelheid "OnTheFly" kunnen bijstellen gewoon zullen werken (uitzonderingen daargelaten). Een goede test is natuurlijk eerst een VoIP produkt bij een van de providers afnemen en daar gewoon een fax aan hangen.. Werkt het goed dan zijn de meeste VoIP produkten met een 2e lijn uit te breiden en kun je ook het fax-nummer porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de twijfelaars onder hen die nog een provider moeten kiezen; ik heb gekozen voor Pilmo. En ik moet zeggen dat de klantenservice bizar slecht is.

Vragen over de email worden uberhaupt niet beantwoord. De modem die ik thuis gestuurd heb gekregen zal vast wel van hun afkomstig zijn. Overleg over de ingangsdatum was niet mogelijk, er werd niet gereageerd op vragen en verzoeken. Op papier heb ik niets van ze ontvangen. En heb ook niets getekend gelukkig.

Het doet mij denken aan UPC van een aantal jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de site van interNLnet:
Televisie

InterNLnet is op dit moment bezig met de ontwikkeling van de televisiedienst. De geplande introductiedatum voor de televisie waarmee u een pakket kan afnemen met daarin Internettoegang, Telefonie en Televisie is februari 2007.

http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=12460

Bekend maken prijzen tv is vertraagd. Slechte zaak. Door triple play wil ik eigenlijk in een keer overstappen van KPN naar NLNet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kreeg ik door van een kennis: de chello-gebruikers die over glas discussieren.

http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=16108.0;all

(En volgens de UPC mannen op het forum weten directeuren er niks van af en komen ze niet in contact met klanten. Tsja, het is maar wat je gewend bent ;-) ).

@florishack: ik begrijp dat het een kwestie van dagen/weken is voordat de prijs bekend gemaakt wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:12:
Van de site van interNLnet:
Televisie

InterNLnet is op dit moment bezig met de ontwikkeling van de televisiedienst. De geplande introductiedatum voor de televisie waarmee u een pakket kan afnemen met daarin Internettoegang, Telefonie en Televisie is februari 2007.

http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=12460

Bekend maken prijzen tv is vertraagd. Slechte zaak. Door triple play wil ik eigenlijk in een keer overstappen van KPN naar NLNet. :(
Er zijn wat vertragingen naar voren gekomen in het opleveringsproces van de televisiedienst, hierdoor is gekozen om de tarieven en exacte specificaties wat later te communiceren. Alles zal echter op onze websites staan voor de eerste opleveringen starten eind feb.

Het zenderoverzicht staat in ieder geval wel al online:
http://www.internl.net/cm...lier/control.cfm?ID=11640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LPiC schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:38:
Dank je voor je antwoord HermanGlasVezel, weet jij ook wat voor verbinding(en) er tussen de SDP's en de datahotels komen te liggen (100 mbit 1 gbit 10 gbit)?. Ik zou graag willen weten wat de versnijding is op de SDP's. Worden hier 100 klanten op aangelsoten en gaan gezamelijk met 100 mbit naar een datahotel? Of wat moet ik mij hier bij voorstellen?
De VLAN's tussen klant, SDP en de datacentra zijn voor de ISP's verkrijgbaar in verschillende kwaliteiten.
(Kwaliteit = zowel bandbreedte als latency als packetloss afhankelijk van belasting en dat soort kwalificaties, daarmee karakteriseer je een verbinding. Versnijding blijkt een wat te algemene term te zijn om goed te kunnen karakteriseren).

Ik weet niet wat de keuze's zijn per ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Ik lees net in een mac nieuwsgroep dat bij kennisglas in Rotterdam een windows pc vereist is om in te loggen op het glasvezelnet via surfnet. Je schijnt daar in te moeten loggen met software die alleen voor windows geschikt is. Ik mag van harte hopen dat dit een unieke situatie is en niets met de situatie in Amsterdam te maken heeft? (Heb net mijn nieuwe mac besteld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voor kennisnet wellicht wel, maar dat heeft verder niets te maken met glasvezelaansluitingen. Elke computer met een tcp/ip stack kan online komen via het glasvezelnetwerk (PC/Mac/Linux/Acorn/Amiga/etcetc)

Add: wij supporten btw bij ons OS 8 tot 10.x voor de mac, dit houd in dat wij ook een aantal test-Mac's hebben staan op de servicedesk, maar ik neem aan dat alle andere providers op het glasvezelnetwerk de Mac ook gewoon kunnen supporten.

[ Voor 40% gewijzigd door denan op 26-01-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InterNLnet aanvraag (20/20) is de deur uit. De voorwaarden ed van interNLnet vond ik helderder dan die van Tweak. Verder is de 6 maanden korting erg voordelig.

Gekozen voor alleen Internet. Prijsverschil Digitenne/KPN versus InterNLnet/Optibel is klein. Bel verder weinig en het televisiepakket via glasvezel is niet echt spannend. Voor Salto stap ik niet over. Voor CNBC had ik dit wel misschien gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren gekeken bij de eerste proefaansluitingen. In een heel groot gebouwencomplex, de eerste stap om naar het individuele apartement te komen vanuit de begane grond. En jawel, dan stuit je op een (waarschijnlijk) slecht aangelegde doorvoerbuis. Als de bouwvakkers die PVC-buis bij de bouw met een knik aanleggen of een te krappe bocht kom je er later niet meer doorheen met een trekveer. Grr..
Gelukkig wordt dit ruim van te voren uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03-2023
Tot nu valt het mij toch tegen. Wat ik zou willen is meer functionaliteit. Want tot nu toe ga ik er, afgezien van de hogere snelheid (vooral upload), er op achteruit.

Ik ga erop achteruit omdat ik nu via UPC digitale televisie krijg, met Filmnet. Dat zou ik straks niet meer hebben.
Ik heb ISDN met 2 nummers. Mijn telefooncentrale (ISDN) geeft verschillende ringtonen bij de verschillende nummers, wat erg handig is, want één telefoonnummer is bedrijfsmatig en 1 privé. Bij bellen via internet ben ik dat nog niet tegengekomen (wel 2 nummers, maar geen verschillende ringtonen).

Wat ik wel zou krijgen is 20mb/s waar ik nu via KPN ADSL lite 3mb/s heb. Dus daarmee ga ik er flink op vooruit. Maar ik download niet giga veel en heb (nog) geen servers draaien of zo. Dus veel zin heeft dat niet.

Waarom zou ik nu al naar glasvezel gaan?

Wat televisie betreft: geef mij HD televisie en ik ga gelijk over.
Wat telefoon betreft: zijn er oplossingen met internetbellen die dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevestiging interNLnet is binnen.

Erniek, waarom neem je niet alleen Internet? Heb ik ook gedaan. Ik schoot erg weinig op met bellen en televisie via Internet. Weinig extra kanalen (of je moet van Salto houden) en de kosten scheelde ook bijna niets nu met het nieuwe belpakket van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
erniek schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:26:
Tot nu valt het mij toch tegen. Wat ik zou willen is meer functionaliteit. Want tot nu toe ga ik er, afgezien van de hogere snelheid (vooral upload), er op achteruit.

Ik ga erop achteruit omdat ik nu via UPC digitale televisie krijg, met Filmnet. Dat zou ik straks niet meer hebben.
Ik heb ISDN met 2 nummers. Mijn telefooncentrale (ISDN) geeft verschillende ringtonen bij de verschillende nummers, wat erg handig is, want één telefoonnummer is bedrijfsmatig en 1 privé. Bij bellen via internet ben ik dat nog niet tegengekomen (wel 2 nummers, maar geen verschillende ringtonen).

Wat ik wel zou krijgen is 20mb/s waar ik nu via KPN ADSL lite 3mb/s heb. Dus daarmee ga ik er flink op vooruit. Maar ik download niet giga veel en heb (nog) geen servers draaien of zo. Dus veel zin heeft dat niet.

Waarom zou ik nu al naar glasvezel gaan?

Wat televisie betreft: geef mij HD televisie en ik ga gelijk over.
HDTV is in theorie heel leuk, maar in de praktijk is er nog geen content. Er zijn wel wat kanalen die in HD uitzenden, maar de meerderheid zijn toch demo-kanalen. Ik verwacht wel dat in de komende jaren meer en meer HD content beschikbaar zal komen maar verwacht niet dat de nationale zenders snel in HD zullen uitzenden. Als je kijkt hoe lang men al bezig is met de overstap naar breedbeeld houd ik mijn hart vast.
Die verschillende ringtones worden door je centrale gegenereerd, niet door het telefonie-systeem. Als je centrale ook om kan gaan met analoge telefoonlijnen zul je deze functionaliteit dus behouden.
Tevens zijn er Analoog->ISDN converters op de markt, maar deze zijn erg duur en hebben meer configuratiemogelijkheden dan onze tester lief is. Wij hebben er in ieder geval een liggen dus ik zal hier wat info posten zodra we wat meer weten.

Wat florishack ook al aangaf: Anders stap je alleen over naar het internet abonnement. De snelheden (en vooral de latency) zijn een stuk beter dan bij traditionele netwerken. Vooral de upstream is steeds belangrijker aan het worden in de nieuwe applicaties die nu op de markt komen.
Als extra voordeel mis je dan niet de bandbreedte die je digitale TV van je internet verbinding afsnoept .

Wie heeft er trouwens filmnet nodig met een 100mbit verbinding?.. volgens mij is filmnet nog steeds niet in HDTV formaat aan het uitzenden, maar de meeste shows zijn online (ja ook legaal) te krijgen in full HD *1080P*. Op mijn 32" lcd ziet dat er een stuk beter uit dan het filmnet signaal dat ik via de schotel heb. Persoonlijk moet ik ook zeggen dat ik filmnet alleen heb omdat het in mijn pakket zit, de content van de zender zelf valt me zwaar tegen. Ik kijk er dan ook bijna nooit naar.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 03-02-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniek schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:26:
Je bedoelt verschillende ringtonen als je door bepaalde mensen gebeld wordt? Of verschillende tonen om de twee lijnen te kunnen onderscheiden?

Volgens mij zijn er genoeg telefoons die de eerste mogelijkheid bieden op basis van nummerweergave/herkenning, en hebben de meeste ook verschillende ringtonen (zodat je zelfs met dezelfde toestellen het onderscheid kunt horen door de toestellen op beide lijnen verschillend in te stellen.)

(edit: beetje dubbel dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
denan schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:07:

Als extra voordeel mis je dan niet de bandbreedte die je digitale TV van je internet verbinding afsnoept .
Ik mag toch hopen dat de televisie dienst een eigen bandbreedte toegewezen krijgt en niet afgaat van de internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Ik mag toch hopen dat de televisie dienst een eigen bandbreedte toegewezen krijgt en niet afgaat van de internetverbinding?
Bij kabel/adsl triple play abbo's heb je dat wel, bij glasvezel niet. (tenzij je voor het 100Mbit internet abonnement gaat)
Analoge televisie gaat natuurlijk niet van je bandbreedte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
denan schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:07:
Die verschillende ringtones worden door je centrale gegenereerd, niet door het telefonie-systeem. Als je centrale ook om kan gaan met analoge telefoonlijnen zul je deze functionaliteit dus behouden.
Tevens zijn er Analoog->ISDN converters op de markt, maar deze zijn erg duur en hebben meer configuratiemogelijkheden dan onze tester lief is. Wij hebben er in ieder geval een liggen dus ik zal hier wat info posten zodra we wat meer weten.
Ik zal waarschijnlijk mijn ISDN-centrale weg doen. Is toch al 10 jaar oud en afgeschreven. Geeft ook geen telefoonnummers van de bellers door etc. Maar omdat ik 5 telefoons aangesloten heb, zal ik toch wel weer iets van een centrale moeten hebben. Ik las dat de aansluitfactor slechts 4 is.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:08:
[...]

Je bedoelt verschillende ringtonen als je door bepaalde mensen gebeld wordt? Of verschillende tonen om de twee lijnen te kunnen onderscheiden?
Twee verschillende tonen om de lijnen te kunnen onderscheiden.
Volgens mij zijn er genoeg telefoons die de eerste mogelijkheid bieden op basis van nummerweergave/herkenning, en hebben de meeste ook verschillende ringtonen (zodat je zelfs met dezelfde toestellen het onderscheid kunt horen door de toestellen op beide lijnen verschillend in te stellen.)
Het is een beetje off-topic waarschijnlijk, maar weet je ook welke? Want ik ben het eigenlijk nog niet eerder tegengekomen. Een telefoon die herkend welk nummer gebeld wordt en dan een andere ringtone laat horen?

Om weer on-topic te komen: wat ik bedoel is dat het huidige aanbod van glasvezeldiensten (natuurlijk) op de standaard gevallen gericht is. En ik ben geen standaard geval.
Ik denk dat ik inderdaad doe wat sommigen van jullie suggereren, namelijk alleen de internetdienst aanschaffen. Dan ga ik van 3mbit (KPN ADSL direct lite) naar 20 mbit voor hetzelfde geld.

Maar de besparingen zitten natuurlijk in het stopzetten van het KPN telefoonabonnement (alleen al 23 euro) en het UPC abonnement (ook weer 19 euro). Dat komt later dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
UNet biedt in Almere wel HD-televisie aan! Maar wel slechts 1 zender, HD1 NL. Ik zal ze eens vragen of ze ook met HD televisie in Zeeburg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo401
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik vindt de telefooniemogelijkheden ook erg beperkt (analoog) en bovendien heb ik iets tegen double en triple play deals. Leuke is juist dat je met deze bandbreedte makkelijk je eigen VOIP providers kan zoeken. Met bijv. een FritzBox heb je dan 3 analoge uitgangen en een ISDN uitgang voor ISDN apparatuur tot je beschikking met maximaal 10 nummers.

Omdat de de TV doorgifte inhoudelijk ook tegenvalt ga ik ook voor alleen internet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
denan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:09:
[...]

Bij kabel/adsl triple play abbo's heb je dat wel, bij glasvezel niet. (tenzij je voor het 100Mbit internet abonnement gaat)
Het is misschien een beetje off-topic waarschijnlijk, maar daar begrijp ik niets van. Heb je eindelijk glasvezel, kijk je 2 tv kanalen digitaal, valt je internetverbinding terug van 20 naar 12 Mbit (gemiddeld 4MB per kanaal reken ik), een daling van 40 procent. Juist met glasvezel hoeft dat niet natuurlijk. En de prijs van je internetverbinding zal waarschijnlijk niet evenredig met 40 procent dalen denk ik zomaar. Maar goed, dit is een dicussie die later nog wel gevoerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:19:
[...]

Het is misschien een beetje off-topic waarschijnlijk, maar daar begrijp ik niets van. Heb je eindelijk glasvezel, kijk je 2 tv kanalen digitaal, valt je internetverbinding terug van 20 naar 12 Mbit (gemiddeld 4MB per kanaal reken ik), een daling van 40 procent. Juist met glasvezel hoeft dat niet natuurlijk. En de prijs van je internetverbinding zal waarschijnlijk niet evenredig met 40 procent dalen denk ik zomaar. Maar goed, dit is een dicussie die later nog wel gevoerd zal worden.
Volgens mij zeg ik juist dat dat bij glasvezel dus niet het geval is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
denan schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:52:
[...]

Volgens mij zeg ik juist dat dat bij glasvezel dus niet het geval is. :)
Echt waar? Maar dan begrijp ik het wel :)
ja, nalezend zie ik waar het misverstand ontstaat...gelukkig.

[ Voor 17% gewijzigd door Marbo op 05-02-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoe je het leest, maar ik zie wel waarom je dat denkt... :) Even kleine offtopic uit-elkaar-haal-actie:
Marbo schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:16:
denan schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:09:
Dan gaat het erom wat denan bedoelt met "dat", en zoals ik het begrijp bedoelt hij met "dat": het feit dat je televisiebandbreedte afgetrokken wordt van je gehele internetbandbreedte. En dan snappen jullie elkaar ineens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem bij bandbreedte toekennen is dat je dat per dienst wilt kunnen bepalen, maar dat technisch lastig is (kan zijn).

Door de manier waarop ADSL werkt is dat daar lastiger dan bij glasvezel, maar omdat ADSL een typisch 'one operator' medium is (dwz. 1 aanbieder die alle diensten aanbiedt/beheert) is het vaak uiteindelijk geen probleem. Zo kan de operator zelf rekening houden met de bandbreedte die hij kwijt is voor internet plus (ip)tv.

Bij glasvezel is het de bedoeling dat je vanaf het begin een open netwerk biedt waarbij iedere provider die dat wil zijn diensten kan leveren. Bij ADSL is dat ook de bedoeling, maar dus technisch veel lastiger.

Zo zie je bij ADSL dat vrijwel alleen combinatieabonnementen mogelijk zijn bij 1 provider (even daargelaten dat je altijd de 'KPN lijn' nodig hebt). Dus internet+tv+telefonie via een bepaalde provider; terwijl je bij glasvezel juist internet bij 1 provider, telefonie bij een ander, en tv bij een derde kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo401
  • Laatst online: 19-12-2022
@_ep

Ik juich het principe toe, echter ik zie bij het glasvezelnetwerk in Amsterdam nog geen providers die aanbiedingen van alleen telefonie of televisie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Gisteren met InterNL gebeld, mijn straat zou ontsloten worden op 28-02-2007, maar de daadwerkelijke datum kan nog 2-3 weken later zijn, voordat de verbinding dus echt opgeleverd is.

Probleem is, dat ik eerst wanadoo had en die mijn telefoon nummer over genomen hadden van de kpn, zodat ik niet appart een kpn rekening kreeg, op zich wel handig leek mij, maar nu ik mijn abbo opgezegd had, per 31-01-2007, bleek dat ik mijn nummer ook niet meer terug kreeg, dus zodat ik dus geen tijdelijk adsl kon aanvragen bij InterNL.

Nu heb ik dus weer een telefoon lijn moeten aanvragen bij kpn en kan ik volgende week, weer tijdelijk adsl aanvragen, maar zit dan wel weer 11 maanden vast aan een bel-basis abbo van kpn van 10 euro in de maand, schiet niet echt op. Heb nu een Vodaphone Mobile internet kaartje voor in de laptop, maar daar mag je maar 1 Gig data verplaatsen.

Nu merk je eigenlijk pas hoe je internet ga missen als je het niet meer heb, toch wel makkelijk om je computer aan te zetten en gelijk het net op te kunnen of iets te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo401 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:45:
Ik juich het principe toe, echter ik zie bij het glasvezelnetwerk in Amsterdam nog geen providers die aanbiedingen van alleen telefonie of televisie hebben.
Natuurlijk blijft het de keuze aan de aanbieders om te beslissen wat en hoe ze aanbieden. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet staan te springen om (bijvoorbeeld) een telefonie abonnement voor weinig los aan te bieden omdat daar misschien weinig winst op gemaakt wordt met relatief veel werk (nummerportering e.d.) Bovendien zijn mensen die nog wel iets voor telefonie willen betalen vast moeilijker over te halen bij KPN weg te gaan.

Verder denk ik dat het ook voor de aanbieders nog wat wennen is aan de mogelijkheden en onmogelijkheden en hoe die het beste benut kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ iedereen: ik ben niet weg maar heb het nu bijzonder druk met het volgen van de eerste opleveringen. Zult me wat minder en onregelmatig zien reageren

@ NeoSoulStar : we gaan volgende week de teksten op de site vernieuwen en daar gaat meteen Let Op! op komen over dit effect van opzeggen bij KPN. Dat helpt jou niet maar hopelijk wel een hoop anderen. En ik ben het met je eens: ik heb ook zo'n kaartje om in de trein te kunnen werken maar je mist echte bandbreedte wel onmiddelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:27:
[...]

Natuurlijk blijft het de keuze aan de aanbieders om te beslissen wat en hoe ze aanbieden. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet staan te springen om (bijvoorbeeld) een telefonie abonnement voor weinig los aan te bieden omdat daar misschien weinig winst op gemaakt wordt met relatief veel werk (nummerportering e.d.) Bovendien zijn mensen die nog wel iets voor telefonie willen betalen vast moeilijker over te halen bij KPN weg te gaan.

Verder denk ik dat het ook voor de aanbieders nog wat wennen is aan de mogelijkheden en onmogelijkheden en hoe die het beste benut kunnen worden.
Voor InterNLnet valt dit op zich wel mee aangezien wij al een tijdje ervaring hebben met XMS. Het uitgangspunt van een glasvezelverbinding is in onze ogen de snelheid van de dataverbinding. Er is dus bewust gekozen voor een "basis"-abonnement dat bestaat uit een glasvezel internetverbinding.
Daarop worden dan de verschillende diensten als TV en Telefonie gestapeld totdat een klant het gewenste product heeft.

Op zich is het wel mogelijk om alleen analoge televisie(of telefonie) aan te bieden, maar de vraag is dan weer wat de meerwaarde zou zijn voor de mensen die aangesloten willen worden op het glasvezelnetwerk. Traditionele netwerken en aanbieders voldoen momenteel al prima aan deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmRuTToY schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:21:
[...]
Voor zover ik had geinformeerd gaat XS4ALL op korte termijn zich niet op glasvezel terrein begeven. Klantenservice reageerde ook in de trant van 'Glasvezel :/ ?' :D
dan heb je een heel slecht geinformeerde helpdeskmedewerker aan de lijn gehad... ik heb al in 2002 FTTH gehad in Eindhoven 10Mbit/10Mbit en dat ging via XS4all. Ik vind het ook vreemd dat zij er nu niet inspringen.

Daarnaast vind ik eerlijk gezegd de aangeboden snelheden en de tarieven daarvoor belachelijk hoog. Ik betaalde destijds 50 euro voor 10Mbit, maar dat was wel toen er nog max 3Mbit andere abo's waren. Tegenwoordig kun je vrij easy een 20Mbit lijn krijgen voor 25 euro.
In vergelijking neem je dus een marginaal snellere lijn, maar betaalt daar dan ook dik voor. Ik had verwacht dat ze juist lage prijzen, grote instroom als model zouden nemen; juist om de investeringskosten terug te winnen...

Dat is natuurlijk overigens alleen 20Mbit down en niet up, maar de meeste mensen hebben geen idee wat ze met die up-snelheid aanmoeten (odc, surfnet hub ;))

Ik wacht nog wel even met aanvragen want heb het idee dat ze nog wel flink gaan zakken in de prijs p/mnd als het toch niet zo storm loopt als verwacht.

[edit] typo's [\edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
@sqljunkie

Ik weet nog dat ik heel lang geleden Eweka 8 Mbit had, toen betaalde ik iets van rond de 100 euro, dus nu betaal strax bij Inter NL , 100 euro voor 100 Mbit, dus op zich vind ik het wel mee vallen dan.
Heb wel enigzinds het voordeel, dat mijn internet vergoed wordt door werk :*)

@Denan

Ik neem aan dat jij bij of voor Inter NL werkt?

Zou je me misschien uit kunnen leggen, hoe dat precies zit met de ontsluitings datum, want na een belletje gisteren met jullie, kon de man me met zekerheid bevestigen dat als de onsluitings datum 28-02-2007 is dat ik dan ook daadwerkelijk de volgende dag verbinding heb.
Deze vraag , omdat ik eventueel mijn telefoon nummer bij KPN nog op kan zeggen tot morgen eind van de middag, zodat ik geen jaar weer vast zit aan het bel basis abbo, en ik dus ook geen tijdelijk adsl aan ga vragen bij jullie.

De antwoorden zijn een beetje misleidend elke keer als ik bel, iedereen schijnt wat anders te zeggen.

Thx in advance.

[ Voor 18% gewijzigd door NeoSoulStar op 08-02-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:06:
Daarnaast vind ik eerlijk gezegd de aangeboden snelheden en de tarieven daarvoor belachelijk hoog. Ik betaalde destijds 50 euro voor 10Mbit, maar dat was wel toen er nog max 3Mbit andere abo's waren. Tegenwoordig kun je vrij easy een 20Mbit lijn krijgen voor 25 euro.
In vergelijking neem je dus een marginaal snellere lijn, maar betaalt daar dan ook dik voor. Ik had verwacht dat ze juist lage prijzen, grote instroom als model zouden nemen; juist om de investeringskosten terug te winnen...

Dat is natuurlijk overigens alleen 20Mbit down en niet up, maar de meeste mensen hebben geen idee wat ze met die up-snelheid aanmoeten (odc, surfnet hub ;))

Ik wacht nog wel even met aanvragen want heb het idee dat ze nog wel flink gaan zakken in de prijs p/mnd als het toch niet zo storm loopt als verwacht.
Als je een beetje terugbladert in deze thread vind je een hele, verhitte discussie over de prijs. Mijn ongezouten mening: deze prijs is goed, misschien zelfs nog wat aan de lage kant. De aanlegkosten zijn enorm, en die moeten terugverdiend worden. Bij ADSL zie je dat er zulke belachelijk kleine marges gemaakt worden dat het bijna onmogelijk is om winst te maken (alleen KPN doet het echt goed (en die zijn in verhouding ook duur), en bbned gooit zich lekker op de zakelijke markt om het geld binnen te harken). Deze markt is kapotgeconcurreerd. Ik hoop dat er nu verstandige spelers in de glasmarkt stappen die doorhebben dat je eerst eens wat geld moet verdienen voordat je met prijzen kan gaan stunten. Dat komt de kwaliteit van de verbinding, maar vooral van de service, ook ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:06:
Nog afgezien van de upload snelheid moet je er ook op letten dat je bij glas-20Mbit echt 20Mbit krijgt, en bij ADSL 'tot' 20Mbit. Voor de meeste mensen betekent dat in de praktijk 10Mbit of minder. Dan kun je zo'n abonnement als aanbieder natuurlijk ook voor minder verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:10:
[...]

Nog afgezien van de upload snelheid moet je er ook op letten dat je bij glas-20Mbit echt 20Mbit krijgt, en bij ADSL 'tot' 20Mbit. Voor de meeste mensen betekent dat in de praktijk 10Mbit of minder. Dan kun je zo'n abonnement als aanbieder natuurlijk ook voor minder verkopen :)
Ik ga bij interNLnet krap 33 euro per maand betalen voor 20/20. Twee tientjes minder dan mijn XS4all abonnement (6000/768kb). Appels met peren qua techniek. Da's 40% goedkoper, 3 maal de capaciteit.

Niet slecht wat mij betreft. Overigens ben ik geen prijszoeker. Ik heb liever dat een gezonde winst gemaakt wordt waardoor een goed prijs/kwaliteit geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
NeoSoulStar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:29:
@Denan

Ik neem aan dat jij bij of voor Inter NL werkt?

Zou je me misschien uit kunnen leggen, hoe dat precies zit met de ontsluitings datum, want na een belletje gisteren met jullie, kon de man me met zekerheid bevestigen dat als de onsluitings datum 28-02-2007 is dat ik dan ook daadwerkelijk de volgende dag verbinding heb.
Deze vraag , omdat ik eventueel mijn telefoon nummer bij KPN nog op kan zeggen tot morgen eind van de middag, zodat ik geen jaar weer vast zit aan het bel basis abbo, en ik dus ook geen tijdelijk adsl aan ga vragen bij jullie.
"De opleverdatums die op de website en in de postcodechecker worden genoemd zijn de opleverdatums waarop het glasvezelnetwerk beschikbaar komt. Er is altijd nog een termijn van 1 tot 4 weken na deze datum nodig om uw glasvezelaansluiting daadwerkelijk op uw locatie op te leveren. Pas dus op met het te krap opzeggen van uw huidige internetaansluiting."

Belangrijk hierbij is natuurlijk dat als je je telefoonnummer wilt verhuizen naar een van onze telefonieabonnementen je je KPN lijn NIET opzegt. Bij een nummerportering zal het KPN abonnement ontbonden worden op de porteringsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:10:
[...]

Dat niet alleen: Veel aanbieders gebruiken de "20Mbit voor 20 euro"-abonnementen om hun eigen 4Mbit abonnementen te verkopen. Je neemt dan het abonnement maar je krijgt dan een briefje in de bus dat het abonnement op 4Mbit staat totdat de provider de wijkcentrale heeft kunnen aanpassen. Vooral providers met een eigen adsl-netwerk deden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:54:
Dat niet alleen: Veel aanbieders gebruiken de "20Mbit voor 20 euro"-abonnementen om hun eigen 4Mbit abonnementen te verkopen. Je neemt dan het abonnement maar je krijgt dan een briefje in de bus dat het abonnement op 4Mbit staat totdat de provider de wijkcentrale heeft kunnen aanpassen. Vooral providers met een eigen adsl-netwerk deden dit.
Volgens mij is dit 1x gebeurt met het Orange ADSL netwerk, en die hebben in een maand tijd hun hele netwerk geupgrade van 4 naar 20 Mbit. Dit is dus niet een generiek verhaal, dit is een one-time incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12
het zal vast wel al gevraagd zijn maar topic is nogal groot..
is het tweak lite abonnement nou het goedkoopst als je 20mb+tel+tv wilt?
voor €45 is dat toch wel erg mooi
http://www.tweak.nl/?fram...ostcode=1092tb&number=343
heeft dat nou ook gewoon analoge tv
heeft iemand ervaring met de tweak provider?
goede service en stabiel enzo?

en wat bedoelen ze met
Nieuwsserver Gratis TweakNews (50 dagen retentie uncapped)
na 50 dagen wordt ie gecapped?
maar hoeveel gecapped 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door kadooosh op 10-02-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is dit 1x gebeurt met het Orange ADSL netwerk, en die hebben in een maand tijd hun hele netwerk geupgrade van 4 naar 20 Mbit. Dit is dus niet een generiek verhaal, dit is een one-time incident.
Ik ken mensen die bij wanadoo en tele2 hetzelfde hebben meegemaakt. Het orange verhaal kende ik nog niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
kadooosh schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:49:

en wat bedoelen ze met
Nieuwsserver Gratis TweakNews (50 dagen retentie uncapped)
na 50 dagen wordt ie gecapped?
maar hoeveel gecapped 8)7
Dat lijkt me een retentie van 50 dagen..

en uncapped toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:41:
Ik ken mensen die bij wanadoo en tele2 hetzelfde hebben meegemaakt. Het orange verhaal kende ik nog niet eens :)
Dat Tele2 verhaal is mij niet bekend, en Wanadoo = Orange. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Ik heb een vraagje over eventueel opzeggen van het nog aan te sluiten abbonnement.

Ik heb nu via InterNL 100 Mbit glasvezel aangevraag, maar nu zit ik te twijfelen of ik bij Tweak wil gaan, de reden is eigenlijk omdat er een gratis news server bij zit.

Is opzeggen nog steeds mogenlijk of zit ik nu al vast aan het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even weer nieuws van het front. De aanlegploegen van de aannemer (inpandig) beginnen op toeren te komen. Daar waar klanten het niet erg vinden, komen ze eerder dan gepland en brengen ze de glasvezel alvast naar binnen. Is er weer meer tijd over, want in maart neemt het tempo snel toe (gezien de orderstroom).
Dus als iemand daarvan hoort in de wijk: klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Spelen jullie eigenlijk in op renovaties? Bij mij aan de overkant in de Atjehstraat wordt nu een heel blok gerenoveerd: geschat 20 panden. Kan me voorstellen dat je daar de vezeltjes ook alvast legt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog wat.
We vragen van te voren toestemming aan de eigenaar of eigenaren van een gebouw. Soms is dat een zogenaamde Vereniging van Eigenaren (VvE) bij koopapartementen. In de meeste gevallen gaat dat prima en vlot. Helaas geven sommige eigenaren geen sjoege, of zijn ze heel moeilijk te vinden. Daar waar dat niet goed gaat laten we dat de klanten weten, dan kunnen ze ons helpen om de juiste personen te vinden. Dan kunnen we uitleggen dat het om hele kleine kabels gaat.
We laten foto's maken van de techniek (gootjes en kabeltjes), dan heeft men een beeld.

Op maandag 19 februari (Kastanjehof, Kastanjeplein OWGM) en op woensdag 21 februari (Loods 6, KNSM laan) organiseren we weer voorlichtingsavonden. Deze gaan expliciet alleen over het glasvezelnet en de aanleg, de providers zijn er niet bij, die komen een week later.
Voor wie nog vragen heeft: je bent welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jan-E: dank voor de tip ! Heb je de huisnummers voor ons ? info@glasvezelamsterdam.nl

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Het hoogste nummer is 1e Atjehstraat 113, het laagste nummer kan ik vanuit mijn raam niet zien ;)

Edit: En het laagste nummer is 91, dus het gaat om 22 panden. De moeite waard, lijkt me. Bij de nummers 91 t/m 99 zijn de steigers al weg en zijn ze aan de inpandige afwerking bezig, dus daar ben je aan de zeer late kant.

Het zijn trouwens panden van de Alliantie. Ik zou maar eens bij die club gaan navragen wat ze nog meer voor renovaties op de planning hebben staan. Zo lopende door de buurt zag ik ook in de Balistraat al op twee plekken steigers staan.

[ Voor 70% gewijzigd door Jan-E op 13-02-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even inhakend op het doortrekken van de vezel tot in de woning:
Donderdag 8 feb inderdaad een brief gekregen met de vraag of ik (of de VVE) toestemming wilde geven voor het doortrekken van de vezels. Had die dag geen tijd en ben van vrijdag t/m zondag weggeweest.
Toen ik zondagavond thuiskwam, bleek er als eerst een brief van InterNL.net te liggen, gedateerd vrijdag 9 feb, met de boodschap "dat ik nog steeds" geen toestemming had gegeven. Blijkbaar zit ergens iets verkeerd in de adminstratie, want in één dag kan niemand reageren.
Tegelijkertijd bleek dat de vezels al waren doorgetrokken! Er is nu een enorm lelijke grijze buis in een verder wit trappenhuis geplaatst en dat terwijl ik, of één van mijn buren nog geen toestemming had gegeven. Nou gaat de brief met toestemming morgen de deur uit, dus dat het eerder is gebeurd, is geen probleem, maar wel dat de afwerking erg lelijk is. Ik vraag me ook af hoe de vezels naar boven worden doorgetrokken? Als ik dit zo zie, lijkt het over de trap te moeten. Terwijl het natuurlijk via de meterkasten omhoog moet gaan, net zoals de andere kabels en buizen. Zal dit allemaal worden opgelost bij de volgende afspraak (deze keer hoop ik namelijk wel op een afspraak) om de vezels door te trekken naar de meterkasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen.
Ik ben Franco Verberkt en werk bij InterNLnet. Op dit moment ben ik erg druk bezig om voor InterNLnet het Citynet project voor de servicedesk te ontwikkelen.
Net als Denan zijn we beide goed op de hoogte op het gebied van Glasvezel in Amsterdam.

Ik zal proberen zo vaak mogelijk te kijken op dit forum om te zien of er vragen zijn die ik kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr_Big

In de Vrolikstraat zijn monteurs wat te enthousiast geweest hebben we gemerkt. Om directer te kunnen reageren en bijsturen: wil je (voorzover nog niet gebeurd) via info@glasvezelamsterdam.nl je adres doorgeven?

Nabrander: bedankt, ontvangen

@ Jan-E : thx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

neem aan dat de uitrol nog steeds hetzelfde is? dus insulinde weg waar ik zit nog steeds jan/feb april 2008.huidig abbo loopt af dec2007,hopen op een half jaar abbo testen ergens of tijdelijk adsl :/

[ Voor 23% gewijzigd door mrsar op 14-02-2007 14:44 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:19:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen.
Ik ben Franco Verberkt en werk bij InterNLnet. Op dit moment ben ik erg druk bezig om voor InterNLnet het Citynet project voor de servicedesk te ontwikkelen.
Net als Denan zijn we beide goed op de hoogte op het gebied van Glasvezel in Amsterdam.

Ik zal proberen zo vaak mogelijk te kijken op dit forum om te zien of er vragen zijn die ik kan beantwoorden.
Heej franco.. ik hier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
NeoSoulStar schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:06:
Ik heb een vraagje over eventueel opzeggen van het nog aan te sluiten abbonnement.

Ik heb nu via InterNL 100 Mbit glasvezel aangevraag, maar nu zit ik te twijfelen of ik bij Tweak wil gaan, de reden is eigenlijk omdat er een gratis news server bij zit.

Is opzeggen nog steeds mogenlijk of zit ik nu al vast aan het contract?
Dit soort vragen kun je beter niet op het forum stellen aangezien wij je persoonlijke gegevens nodig hebben om dit te controleren. Neem anders even contact op met de servicedesk op 024-365 365 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht exact hetzelfde, al lijkt het me sterk dat Franco uit mijn nick kan opmaken wie ik ben. ;) En Jan-E is mijn buurman... En over HermanGlasvezel heb ik met ene Hans pasgeleden nog staan roddelen. De wereld is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmm. Meer Vaio liefhebbers in de straat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:54:
[...]

Ik dacht exact hetzelfde, al lijkt het me sterk dat Franco uit mijn nick kan opmaken wie ik ben. ;) En Jan-E is mijn buurman... En over HermanGlasvezel heb ik met ene Hans pasgeleden nog staan roddelen. De wereld is klein.
Hehe.. maar franco weet wel wie ik ben.. *zwaait van achter zijn buro richting franco*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:08:
Hmm. Meer Vaio liefhebbers in de straat ;)
Zeker. En alleen bij dit soort dingen is het stoer om te zeggen: die van mij is vast kleiner dan die van jou! :P

Mkay, genoeg off-topicness voor mij.

Verwijderd

@mrsar : vraag het exact na bij de providers, maar voorzover ik het begrijp is het verstandig om je KPN telefoonlijn te houden en dan tijdelijk ADSL te nemen bij een van hen totdat glas naar binnen gerold is.

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12
weet iemand of het mogelijk als nu alvast het TweakCityNet Lite abbo aan te vragen maar dat het pas 01/07/2007 wordt geactiveerd aangezien mijn planet internet abbo op 30/06/2007 wordt beëindigt.

upc en me knp abbo kan ik gewoon per maand opzeggen maar planet dus niet dus vandaar dat ik moet wachten
wil het liever alvast aangevraagd hebben aangezien het dan hopelijk vlot over gaat (zodat ik dus niet zonder internet/telefoon/tv zit :p
dit gaat trouwens over postcode 1092tb in de Vrolikstraat... als het wat uit maakt

woooah het scheelt me gewoon de helft aan abbo kosten... betaal nu 55 voor inet 17 telefoon en 18 aan upc... =€90 en dat gaat €45 worden + van 8mb/756Kb internet naar 20mb/20mb en stak beeld voor de televisie :D
is toch belachelijk dat het gewoon de helft goedkoper kan 8)7
voel me nogal belazerd ;(

[ Voor 22% gewijzigd door kadooosh op 15-02-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
@Kadoosh

Ja, dat is wel mogenlijk, als je je registreerd via de website, krijg je de vraag waneer je je abbo wil laten in gaan, een datum of zo snel mogenlijk ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Ze zijn bij mij vandaag begonnen met aanleggen voor het pand. Volgens de jongens duurt het nog ca. 3 weken voordat het daadwerkelijk doorgetrokken wordt naar boven, ik wacht met smart :9
Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.