Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste
Acties:
  • 214.826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Marbo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:31:
Helaas moet ik iedere keer bij de info-avonden 's avonds werken, maar ik heb 2 vragen die ik nog belangrijk vind om te stellen voor ik mijn provider keuze maak (hoogstwaarschijnlijk internlnet):

1) Hoe lang blijft het televisie aanbod analoog? Ik wil ivm meerdere toestellen eigenlijk geen digitale televisie (ik moet die UPC settop box alweer weigeren aan de deur deze week). Tenzij het aanbod natuurlijk zodanig interessant wordt om wel de overstap te maken (goede iptv, zonder verplichte recorder, veel individuele keuzemogelijkheden).
Altijd. Er zal uiteindelijk een digitaal pakket bij komen, maar de mogelijkheid om analoge televisie af te nemen zal altijd blijven bestaan. Het komt op een apparte fiber binnen dus het heeft ook geen invloed op de andere diensten. Tevens is het zo dat, ondanks alle mooie beloften, dtv als dienst eigenlijk nog niet volwassen is. Er zullen altijd mensen blijven die meerdere tv's op hun signaal aan willen sluiten en STB's die geschikt zijn voor meerdere tv's zijn gewoon peperduur. (los van het feit dat de oplossingen om te "zappen" via een STB die in een andere kamer staat gewoon erg omslachtig zijn)
2) Nog steeds vraag ik me af hoe het zit met de aansluiting naar mijn flat op de 6e verdieping (KNSM-laan) terwijl de glasvezelkabel volgens mijn weten nu tot aan de meterkast ligt in de kelders van het gebouw. Is er niet enorm verlies aan kwaliteit, betrouwbaarheid en snelheid als dat via UTP zes verdiepingen schuin omhoog getrokken moet worden? Of wordt dat ook glasvezel?
Dat zal ook glasvezel zijn. Iedereen die een aansluiting neemt krijgt de fiber gemonteerd tot aan het aansluitpunt in zijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Gaan de tweakers nu massaal aan tweakfiber?

De newsserver erbij lijkt me wel wat maar € 2518,75 per 2 jaar voor 100Mbit is wel veel geld.

Geen BBC dus toch nog UPC erbij.

Vaste telefoon gebruik ik toch niet, ik heb een knappe GSM.

Misschien toch maar beter InterNLnet met hun 6 maanden gratis en 3 maanden proberen.
€ 1849,05 voor 2 jaar € 669,70 goedkoper dan tweakfiber.

24 keer € 14,95 (Tweaknews) is nog maar € 358,80...

Terwijl eweka dat voor € 180,00 kan.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaannO schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:37:
[...]
Reactie: Weinig torrent-servers die deze snelheid aankunnen. Dus in praktijk heb ik hier nog erg weinig aan.
Torrents? Ik had het over diensten. Meer en meer toepassingen gebruiken tegenwoordig de upstream. Je moet niet vergeten dat glasvezel (en het hele symmetrische verhaal) redelijk nieuw is dus er zullen ook meer en meer toepassingen gemaakt worden die gebruik maken van de hoge upstream. (highquality videoconferencing/medische toepassingen/je eigen bewakingscam-server/etcetcetc). Torrents zijn maar een heel beperkt deel, al kan ik je wel vertellen dat wat dat betreft het dataverbruik in het XMS-netwerk aardig stijgt t.o.v. onze ADSL-ADSL2+ netwerken.
Reactie: Voor mij niet van toepassing en ik denk voor veel zakelijke klanten ook niet. Die gamen ook niet zo veel namelijk.
Games zijn slechts een voorbeeld. Hoe snel wil je dat je citrix client reageert als je op de achtergrond 1gb aan documenten aan het downloaden/uploaden bent?
Reactie: Waarom zou ik dit product dan niet in de toekomst nemen, misschien zijn de prijzen dan zelfs wel lager, want nu heb ik nog weinig aan en het kost me alleen maar geld.
Als de bovenstaande voorbeelden je niet kunnen overtuigen dan niet. Het staat iedereen vrij om te nemen wat hij/zij wil. Bvb: Als wij klanten zouden kunnen bevelen om toch echt die porsche te kopen IPV die 2e hands Lada dan zou InterNLnet een stuk groter zijn ;)
Natuurlijk speelt ook mee dat alle providers nu graag klanten willen trekken dus stunten ze enorm met openingsaanbiedingen. Die zullen straks vast komen te vervallen.
Dat is natuurlijk onzin. Je moet marktwerking juist toe juichen ipv het te gaan afkatten. Providers doen goed hun best om mensen te trainen en zo goed mogelijk klanten te woord te staan en hier worden ze dan ook op af gerekend. Kijk bijv naar XS4All. Die staat bij iedereen bekend als kwalitatief uitstekend en de klantenservice is ook goed. En zo duur zijn ze niet.

Ik ben van mening dat jou verhaal niet opgaat. :)
Het ligt ook iets genuanceerder, XS4all is niet duur, maar ook geen prijsvechter. (scarlet/tele2). Persoonlijk ben ik ook van mening dat prijsvechters niet altijd goed zijn voor de markt. Het is voor de klanten in het begin wel leuk als een financierings/investeringsmaatschappij een paar miljard pompt in het onder de kostprijs leveren van een produkt, maar op den duur zal de klant hier toch echt voor moeten gaan betalen.
(Helaas zit de wereld niet zo in elkaar dat een bedrijf dat eerst alle andere bedrijven uit de markt geconcureerd heeft het beste met al haar klanten voor heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Speedster schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:10:
Misschien toch maar beter InterNLnet met hun 6 maanden gratis en 3 maanden proberen.
€ 1849,05 voor 2 jaar € 669,70 goedkoper dan tweakfiber.
Dat kan ik alleen maar aanmoedigen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 14-12-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is natuurlijk onzin. Je moet marktwerking juist toe juichen ipv het te gaan afkatten. Providers doen goed hun best om mensen te trainen en zo goed mogelijk klanten te woord te staan en hier worden ze dan ook op af gerekend. Kijk bijv naar XS4All. Die staat bij iedereen bekend als kwalitatief uitstekend en de klantenservice is ook goed. En zo duur zijn ze niet.

Ik ben van mening dat jou verhaal niet opgaat. :)
Right. Dus bedrijven moeten maar verlies lijden in het kader van marktwerking? Wat een bullshit. Volgens mij heb je helemaal niets begrepen van de lappen tekst die ik hier geschreven heb.
Reactie: Waarom zou ik dit product dan niet in de toekomst nemen, misschien zijn de prijzen dan zelfs wel lager, want nu heb ik nog weinig aan en het kost me alleen maar geld.
Als je de voordelen van het produkt toch niet ziet, dan neem je het toch niet? Jij vraagt om voordelen, die worden opgenoemd (lang niet allemaal, maar lees daarvoor gewoon eens het hele topic door ipv te wachten tot iemand het je op een presenteerblaadje voorschotelt), en dan kom je met een verhaal over dat dit voor jou niet opgaat. So what? Moet het perse voor jou goed genoeg zijn?

Op dit moment (en wat ik al meerdere keren gezegd heb: hopelijk voor een hele lange tijd) is glasvezel niet een produkt dat voor prijsvechters interessant is om te verkopen. Als jij iemand bent die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten (al ben ik van mening dat je met het Orange produkt niet echt op de eerste rang zit, al lijkt dat qua snelheid misschien zo), dan doe je dat toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
denan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:07:
[...]
Altijd.
[...]
Dat zal ook glasvezel zijn. Iedereen die een aansluiting neemt krijgt de fiber gemonteerd tot aan het aansluitpunt in zijn woning.
Duidelijk, mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh.
Ik sta er elke keer weer van te kijken hoeveel emotie er rond het product connectiviteit hangt ;-).
Zoals meneer Odlyzko in 2000 schreef "Content is NOT king": we geven veel meer uit aan communicatie (en geven veel meer om communicatie) dan aan content, tweeweg-communicatie domineert in alle statistieken alles. Dus daarom vinden we het allemaal blijkbaar erg belangrijk....

In Japan is e.e.a. laatst gemeten bij 5 mio fibergebruikers: evenveel upload als download, vanaf het begin. Heel veel gebruikers die de maximum snelheid gebruikten, weliswaar af en toe. Waarom? Onmiddelijke reactie als je wat wilt, meerdere diensten tegelijk, zenden en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:31:
Goh.
Ik sta er elke keer weer van te kijken hoeveel emotie er rond het product connectiviteit hangt ;-).
Voor XMS heb ik een week of 2 geleden een nieuwe thread geopend omdat de oude al 56 pagina's telde (vaak ook vol met emotie ;))... Nu staat de teller al weer op 8 pagina's.
Zoals meneer Odlyzko in 2000 schreef "Content is NOT king": we geven veel meer uit aan communicatie (en geven veel meer om communicatie) dan aan content, tweeweg-communicatie domineert in alle statistieken alles. Dus daarom vinden we het allemaal blijkbaar erg belangrijk....

In Japan is e.e.a. laatst gemeten bij 5 mio fibergebruikers: evenveel upload als download, vanaf het begin. Heel veel gebruikers die de maximum snelheid gebruikten, weliswaar af en toe. Waarom? Onmiddelijke reactie als je wat wilt, meerdere diensten tegelijk, zenden en ontvangen.
Klopt helemaal. Dat merken wij ook op onze netwerken. Als mensen eenmaal de bandbreedte hebben, gebruiken ze het ook. Welliswaar meestal in piekmomenten, maar dan nog.

Opeens worden dingen zoals 'even mijn harddisk naar mijn server op het werk backupen' zaken die slechts een paar minuten duren ipv een hele nacht. En waarom zou je filmpjes of presentaties gaan recoden in een format met een lagere kwaliteit als de fullquality versie binnen anderhalve minuut naar alle je collega's verstuurd is.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 14-12-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:26:
[...]

Right. Dus bedrijven moeten maar verlies lijden in het kader van marktwerking? Wat een bullshit. Volgens mij heb je helemaal niets begrepen van de lappen tekst die ik hier geschreven heb.

[...]

Als je de voordelen van het produkt toch niet ziet, dan neem je het toch niet? Jij vraagt om voordelen, die worden opgenoemd (lang niet allemaal, maar lees daarvoor gewoon eens het hele topic door ipv te wachten tot iemand het je op een presenteerblaadje voorschotelt), en dan kom je met een verhaal over dat dit voor jou niet opgaat. So what? Moet het perse voor jou goed genoeg zijn?

Op dit moment (en wat ik al meerdere keren gezegd heb: hopelijk voor een hele lange tijd) is glasvezel niet een produkt dat voor prijsvechters interessant is om te verkopen. Als jij iemand bent die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten (al ben ik van mening dat je met het Orange produkt niet echt op de eerste rang zit, al lijkt dat qua snelheid misschien zo), dan doe je dat toch?
Oke, laten we het is over een andere boeg gooien.

Ik werk in de telecom sector. Ik moet producten van Orange en KPN en Hetnet verkopen. Allemaal ADSL. Nou wil de consumenten, ik dus ook even in dit geval, graag de laagste prijs voor zo veel mogelijk snelheid. Deze trent is inderdaad ontstaan door de prijsvechters.

Het gebied waarin dit product wordt geintorduceerd is niet rijk, maar ook niet dermate arm dat iedereen wakker ligt van een cent. (echter leeft hier alsnog een groot gedeelte van de voedselbank, maar dat is wat anders.) Ze willen dus hier allemaal wel zo min mogelijk betalen voor hun internet verbinding omdat ze het niet breed hebben.

Nu komen ze in mijn winkel en vragen ze waarom zou ik dat moeten nemen. Noem nou eens een voordeel waardoor ik gelijk overstag ga en mijn oude product de deur uit doe. Ik heb namelijk nog geen een argument gehoord die je de gewone consument kan voorschotelen. En de kwaliteit zal dan wel beter zijn, maar dat hebben we met KPN ook gezien -> de helft gaat naar tele2 voor de prijs. :)
Martijn Sanders

- InterNLnet -(http://www.internl.net/citynet)-
Er was je vriendelijke gevraagd om hiermee op te houden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 13-12-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaannO schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:50:
[...]
Nu komen ze in mijn winkel en vragen ze waarom zou ik dat moeten nemen. Noem nou eens een voordeel waardoor ik gelijk overstag ga en mijn oude product de deur uit doe. Ik heb namelijk nog geen een argument gehoord die je de gewone consument kan voorschotelen. En de kwaliteit zal dan wel beter zijn, maar dat hebben we met KPN ook gezien -> de helft gaat naar tele2 voor de prijs. :)
De kwaliteit.. de opties.. de service.. de diensten die mogelijk zijn.. etcetcetc.

Nogmaals: Als mensen geen geld hebben voor de dienst, of het nut van het netwerk niet inzien dan moeten ze het niet nemen. Wij, noch de andere providers of GlasvezelAmsterdam verplichten de inwoners van Amsterdam tot het nemen van een aansluiting!
Waarom zou iemand die geen geld heeft dan wel een abonement bij ons moeten nemen? Waarom neemt iemand die van de voedselbank leeft zelfs een ADSL aansluiting?? Dat geld is toch beter uit te geven aan zaken die WEL belangrijk zijn (kleding/voedsel)? Persoonlijk zou ik zulk soort klanten afraden/weigeren om een ADSL/glasvezelabonnement te nemen. Indien ze toch willen internetten is er vast wel een openbare bibliotheek in de buurt waar het gratis kan.
Er was je vriendelijke gevraagd om hiermee op te houden. :)
Klopt, maar ik ga niet mijn avatar of website links aanpassen omdat ik toevallig ook hier post. Om toch mensen van antwoorden te kunnen voorzien plaats ik dat er wel onder. Nogal verwarrend als men voor Citynet/Glasvezelamsterdam bij XMS uitkomt namelijk.

Laten we het er maar op houden dat ik eerlijk de kleuren van mijn vlag laat zien en zodoende niet voor verwarring/gekleurde posts zorg. (het is niet zo dat ik een nieuw account aanmaak en alleen maar positieve berichten over InterNLnet loop te posten bijvoorbeeld :))

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 14-12-2006 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
denan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:58:
[...]

De kwaliteit.. de opties.. de service.. de diensten die mogelijk zijn.. etcetcetc.

Nogmaals: Als mensen geen geld hebben voor de dienst, of het nut van het netwerk niet inzien dan moeten ze het niet nemen. Wij, noch de andere providers of GlasvezelAmsterdam verplichten de inwoners van Amsterdam tot het nemen van een aansluiting!
Waarom zou iemand die geen geld heeft dan wel een abonement bij ons moeten nemen? Waarom neemt iemand die van de voedselbank leeft zelfs een ADSL aansluiting?? Dat geld is toch beter uit te geven aan zaken die WEL belangrijk zijn (kleding/voedsel)? Persoonlijk zou ik zulk soort klanten afraden/weigeren om een ADSL/glasvezelabonnement bij te nemen. Indien ze toch willen internetten is er vast wel een openbare bibliotheek in de buurt waar het gratis kan.
Oke mn boodschap komt niet over.

De kwaliteit is algemeen bekend. Daar zijn we het allemaal mee eens etc etc etc.
Maar waarom zou ik dus voor glas gaan terwijl ik nu een product heb dat het zelfde levert tegen een lagere prijs. En dan heb ik het niet over de kwaliteit. Daar hebben de meeste geen boodschap aan.

Dus waarom voor glas gaan bij deze prijzen. :? (aub niet met kwaliteit verhaal komen ;) )
Martijn Sanders

Zou je aub mee willen ophouden. Het begint echt irri te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaannO schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:02:
[...]

De kwaliteit is algemeen bekend. Daar zijn we het allemaal mee eens etc etc etc.
Maar waarom zou ik dus voor glas gaan terwijl ik nu een product heb dat het zelfde levert tegen een lagere prijs. En dan heb ik het niet over de kwaliteit. Daar hebben de meeste geen boodschap aan.

Dus waarom voor glas gaan. :? (aub niet met kwaliteit verhaal komen ;) )
Omdat je niet hetzelfde product krijgt! (probeer aub eens goed de reacties te lezen)
Toon mij 1 ADSL leverancier die een symmetrische lijn levert op 10/10 tot 100/100Mbit.
Toon mij 1 ADSL leverancier die ook tv kan leveren waarbij je NIET opeens 4-8Mbit van je lijnsnelheid kwijt bent.
Toon mij 1 ADSL leverancier waarbij de responstijd van je lijn goed blijft ondanks zwaar gebruik.
etcetcetc

Als je het niet ziet (of wilt zien) dan ga ik je echt niet proberen te overtuigen.
Feit blijft wel dat een 'hmppf.. nieuwerwetse glasvezel onzin.. dat is allemaal niet nodig want ik heb al internet!'-instelling hetzelfde is als de 'Hmmppf.. nieuwerwetse kleurentv onzin.. mijn 8 inch zwartwit buizentv geeft ook beeld!'-instelling.

Prima als je zo'n instelling hebt (en voor sommige puristen zelfs te prefereren) maar ga dan niet beteuterd lopen kijken als de buren een 1080p HDTV LCD scherm van 2 meter aanschaffen terwijl je zelf met je kruk voor je 8"zwartwit buizentv hangt :)
Zou je aub mee willen ophouden. Het begint echt irri te worden. ;)
Nee, de onderbouwing staat hier boven.

probeer het te zien als een signature.. andere mensen hebben ook links in hun signature staan dus het lijkt me zeker niet verwarrend. Het is niet bedoeld als spam en om dit als spam te zien vraagt ook duidelijk een bepaalde mindset van de lezer :)
(De emails verzonden van mijn werkaccount hebben bijvoorbeeld een soortgelijke layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wellicht wel het grootste verkoopargument:

De huidige netwerken zijn gewoon niet geschikt voor de throughput die nieuwe diensten nodig hebben.

Voorbeeld:
FullHDTV 1080p met dolby digital heeft ergens tussen de 15 en 30Mbit per seconde nodig (afhankelijk van de source). Hoe wil je dat over je ADSL lijn gaan trekken? Of over je kabelverbinding? :)

In theorie kan het vast wel.. maar dan moet je niet willen internetten tijdens het tv kijken..

In de praktijk komt het erop neer dat ondanks de mooie beloften de meeste digitale TV diensten gewoon in 480 uitzenden of 720. Geen full-hd dus, of met zo'n enorme compressie dat je liever je oude analoge signaal terug had :)

Als alleen een passieve dienst als TV kijken al zoveel bandbreedte nodig heeft, wat verwacht je dan van de diensten die de komende tijd gaan verschijnen? De mogelijkheden zijn met glasvezel welhaast onbeperkt door de capaciteit van het netwerk. 100Mbit te weinig?-> Dan upgraden we toch een paar core-routers en geven wij klanten gigabit capaciteit!

Probeer het anders te vergelijken met de uitrol van "dat andere landelijke netwerk" een flink aantal jaren terug... Coax.. Iedereen klaagde in het begin steen en been over het opbreken van de weg.. waar was dat toch allemaal voor nodig.. iedereen had toch een antenne op het dak staan? (informeer anders eens bij je ouders, de mijne wisten het ook nog :)).. Tegenwoordig is coax al niet meer weg te denken en zijn er tientallen nieuwe diensten ontwikkeld op basis van dit netwerk.

De uitrol van het glasvezelnetwerk moet je eigenlijk als hetzelfde zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:02:

Dus waarom voor glas gaan bij deze prijzen. :? (aub niet met kwaliteit verhaal komen ;) )
Dude, seriously. De upstream is een enorm voordeel, maar dat boeit jou niet, dus dat mag niet genoemd worden. De latency is een enorm voordeel, maar dat boeit jou niet, dus dat mag niet genoemd worden. De kwaliteit is een enorm voordeel, maar dat boeit jou niet, dus dat mag niet genoemd worden. Wat wil je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:25:
[...]

Dude, seriously. De upstream is een enorm voordeel, maar dat boeit jou niet, dus dat mag niet genoemd worden. De latency is een enorm voordeel, maar dat boeit jou niet, dus dat mag niet genoemd worden. De kwaliteit is een enorm voordeel, maar dat boeit jou niet, dus dat mag niet genoemd worden. Wat wil je nou?
Dude, het gaat er niet om wat mij boeit. Het gaat er om wat de doorsnee consument boeit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaannO schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:49:
[...]

Dude, het gaat er niet om wat mij boeit. Het gaat er om wat de doorsnee consument boeit..
Volg de skoda rijder was het toch? ;)

(note: een skoda rijder zou glasvezel aanschaffen! :))

[ Voor 30% gewijzigd door denan op 14-12-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
denan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:57:
[...]

Volg de skoda rijder was het toch? ;)
Je verhaal over HD beeld is inderdaad erg intressant. Maar als ik het aan iemand zou verkopen dan moet ik het echt op kwaliteit gooien en met geen woord over het geld beginnen. Ik vind dat dat aspect een beetje onderbelicht is. Maar blijkbaar zou dat ten koste gaan van de kwaliteit. Ik moet dat nog zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:13:
[...]

Nee, de onderbouwing staat hier boven.

probeer het te zien als een signature.. andere mensen hebben ook links in hun signature staan dus het lijkt me zeker niet verwarrend. Het is niet bedoeld als spam en om dit als spam te zien vraagt ook duidelijk een bepaalde mindset van de lezer :)
(De emails verzonden van mijn werkaccount hebben bijvoorbeeld een soortgelijke layout)

Martijn Sanders

Heel leuk al die spam info, maar je moet je net zoals iedereen gewoon aan de regels houden. De regelementen zeggen het volgende:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Dat geldt ook voor jou amigo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:49:
Echt waar, ik ben snel geirriteerd, dat weet ik, maar jij bent echt behoorlijk irritant zeg. Nou is het weer wat de consument boeit, eerst was het nog wat jou boeit... Nou, gaan we WEER. Latency: dat boeit de consument wel. TV over een high-latency netwerk = wachten bij het zappen. Gamen is irritant met een hoge latency, VoIP is kwalitatief veel beter met een lage latency, en zelfs gewoon surfen is al veel prettiger met een lage latency. Kwaliteit (ja, istieweer) vertaalt zich bijvoorbeeld in de uptime van je verbinding - en mits juist geimplementeerd is glasvezel vele malen betrouwbaarder qua uptime dan ADSL. En nee, dat is niet alleen voor nerds die iedere seconde willen internetten, maar ook voor VoIP, TV, downloaden, uploaden, en alle andere dingen waar je waarde aan hecht dat ze niet zomaar wegvallen. En met je upstream exact hetzelfde. Nooit meer het dichtslibben van je upstream waardoor je asymmetrische lijn allemaal kuren vertoont met downloaden, VoIP, of andere zaken die je aan het doen bent.

Ik zou normaliter de moeite nemen om je inconsistente opmerkingen onder elkaar te quoten, maar ik heb geen zin om die tijd aan je te besteden. Je wilt gewoon dwars doen, dat is het volgens mij.

Trouwens, wie is de grootste ADSL provider van Nederland? KPN. En wie is de grootste ISP waarlangs KPN haar diensten verkoopt? Planet. Vergelijk de 32,95 van $onbekende_fiber_ISP voor 20 / 20 Mbit/sec eens met een Planet abonnement van dezelfde prijs:

ADSL Standard

Snelheid

Downstream 3 Mb/s
Upstream 512 Kb/s

Abonnementskosten

Via KPN nota € 19,95 p/mnd
Planet Internet deel € 14,95 p/mnd
Totaal € 34,90 p/mnd

Dus wat denk je dat "de consument" zegt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 23:26 ]

Verwijderd

Als je met 50mbit kan downloaden van nieuwsgroepen en andere snelle servers vliegen de GB er doorheen. een provider die een beetje redelijk is gaat niet zeiken over 200GB per maand, maar met 50mbit is bijvoorbeeld het downloaden van 1080i filmpjes niet echt meer een issue en als je al een grootverbruiker bent...
Ben benieuwd wanneer provider vinden dat je teveel bandbreedte verbruikt met een 50mbit lijn.

is er trouwens een soort van nieuwsbrief zodat ik op de hoogte kan worden gehouden wanneer het bijvoorbeeld ook in mijn buurt zal worden aangelegd.

Verwijderd

yep: http://www.glasvezelamste...?Over_glasvezel:Interesse
maar idd m'n ouders zijn nu braaf bijna 4 jaar gebruiker vanm adsl standaard, en op het gemak van dezelfde mailadressen behouden en extra services na, zou ik adviseren over te stappen *rouke gaat glaskabel van 60m stelen en zelf leggen voor glasmogelijkheden* 8)7
ga vandaag maar n's de abo's bekijken..

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:17:
[...]

Dat geldt ook voor jou amigo.
Zo beter?

Note: het is best lastig om een balans te vinden tussen duidelijk VS irritant, vooral als je fora gewend bent waar de regels anders zijn. Ik heb iig mijn oude posts opgeruimd aangezien alles nu in mijn sig past. Vooral de disclaimer was belangrijk nl.
Ik kan ook wel eens mijn dag niet hebben of met een slaperige kop dingen posten die niet kloppen en zonder die disclaimer zou mijn baas het zeker niet ok vinden dat ik hier post. :)

[ Voor 56% gewijzigd door denan op 14-12-2006 10:03 ]

• DaannO
denan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:06:
[...]

Zo beter?

Note: het is best lastig om een balans te vinden tussen duidelijk VS irritant, vooral als je fora gewend bent waar de regels anders zijn. Ik heb iig mijn oude posts opgeruimd aangezien alles nu in mijn sig past. Vooral de disclaimer was belangrijk nl.
Ik kan ook wel eens mijn dag niet hebben of met een slaperige kop dingen posten die niet kloppen en zonder die disclaimer zou mijn baas het zeker niet ok vinden dat ik hier post. :)
De meeste van ons posten dan ook niet uit de naam van een bedrijf of hun baas. Hierdoor raakt je partijdigheid in het geding. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:19:
[...]

Echt waar, ik ben snel geirriteerd, dat weet ik, maar jij bent echt behoorlijk irritant zeg. Nou is het weer wat de consument boeit, eerst was het nog wat jou boeit... Nou, gaan we WEER. Latency: dat boeit de consument wel. TV over een high-latency netwerk = wachten bij het zappen. Gamen is irritant met een hoge latency, VoIP is kwalitatief veel beter met een lage latency, en zelfs gewoon surfen is al veel prettiger met een lage latency. Kwaliteit (ja, istieweer) vertaalt zich bijvoorbeeld in de uptime van je verbinding - en mits juist geimplementeerd is glasvezel vele malen betrouwbaarder qua uptime dan ADSL. En nee, dat is niet alleen voor nerds die iedere seconde willen internetten, maar ook voor VoIP, TV, downloaden, uploaden, en alle andere dingen waar je waarde aan hecht dat ze niet zomaar wegvallen. En met je upstream exact hetzelfde. Nooit meer het dichtslibben van je upstream waardoor je asymmetrische lijn allemaal kuren vertoont met downloaden, VoIP, of andere zaken die je aan het doen bent.

Ik zou normaliter de moeite nemen om je inconsistente opmerkingen onder elkaar te quoten, maar ik heb geen zin om die tijd aan je te besteden. Je wilt gewoon dwars doen, dat is het volgens mij.

Trouwens, wie is de grootste ADSL provider van Nederland? KPN. En wie is de grootste ISP waarlangs KPN haar diensten verkoopt? Planet. Vergelijk de 32,95 van $onbekende_fiber_ISP voor 20 / 20 Mbit/sec eens met een Planet abonnement van dezelfde prijs:

ADSL Standard

Snelheid

Downstream 3 Mb/s
Upstream 512 Kb/s

Abonnementskosten

Via KPN nota € 19,95 p/mnd
Planet Internet deel € 14,95 p/mnd
Totaal € 34,90 p/mnd

Dus wat denk je dat "de consument" zegt?
Jammer genoeg wordt het gezien als dwarsliggen, dit terwijl ik een legitieme vraag stel waar blijkbaar erg hard op wordt gereageerd.

Echter haal je nu KPN aan en ik heb juist aangegeven dat de meeste KPN en Planet in de wind hebben geslagen voor Tele2, domweg om de prijs.

Maar ik zie nog steeds niet in hoe ik een klant kan overtuigen (en mij) om voor glas te gaan ipv voor bijv Orange. Ik zou het dan op de kwaliteit moeten gooien en op de voordelen (waar de doorsnee consument nog weinig aan heeft) en als ik dan over de prijs begin dan zijn ze gelijk van mening veranderd en gaan ze toch voor de goedkope. :)

• denan
DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:36:
[...]
De meeste van ons posten dan ook niet uit de naam van een bedrijf of hun baas. Hierdoor raakt je partijdigheid in het geding. ;)
En juist daarom vind ik het belangrijk om te vermelden waar ik voor werk :)
(Ik doe dit niet om reclame te maken of in opdracht van mijn werk, maar puur omdat ik het leuk vind.. en forums zijn de ideale manier om die verloren minuten elk uur mee te vullen ;))
Jammer genoeg wordt het gezien als dwarsliggen, dit terwijl ik een legitieme vraag stel waar blijkbaar erg hard op wordt gereageerd.

Echter haal je nu KPN aan en ik heb juist aangegeven dat de meeste KPN en Planet in de wind hebben geslagen voor Tele2, domweg om de prijs.

Maar ik zie nog steeds niet in hoe ik een klant kan overtuigen (en mij) om voor glas te gaan ipv voor bijv Orange. Ik zou het dan op de kwaliteit moeten gooien en op de voordelen (waar de doorsnee consument nog weinig aan heeft) en als ik dan over de prijs begin dan zijn ze gelijk van mening veranderd en gaan ze toch voor de goedkope. :)
Dit soort discussies kunnen altijd erg emotioneel worden en totaal uit de hand lopen. Het belangrijkste is dan om het gesprek weer tot de basis terug te brengen.

Jij ziet geen groter voordeel voor consumenten voor glasvezel? Dan is dat jouw keuze, maar ik denk niet dat het slim is om daarmee alle consumenten over één kam te scheren. Natuurlijk was er een enorme aanwas van scarlet klanten na de mooie "boing" reclames met Beau, maar na alle negatieve ervaringen van klanten en de aandacht in de media kozen klanten toch voor een kwaliteitsprovider.

Als je denkt dat je het product glasvezel niet kunt verkopen? Dat zal dan in ieder geval ook niet je zorg zijn, maar de zorg van de eerste groep providers op het glasvezelamsterdam netwerk.

Er zullen altijd mensen zijn die de goedkope variant van iets prefereren boven de duurdere, kwalitatief betere variant met meer opties. Net zoals er altijd mensen zullen zijn die graag een paar euro meer uitgeven, al is het alleen maar omdat men gratis (tegenover 60 euroct/minuut bij sommige providers) naar een servicedesk kan bellen waar de medewerkers geen callscripts gebruiken maar verstand van zaken hebben.

De geinformeerde consument zal de voordelen van glasvezel wel zien, voor een lijst van voordelen verwijs ik je graag naar de website van glasvezelamsterdam. Daar staan bergen productspecificaties van de verschillende providers.

add: en volgens mij is glasvezelamsterdam prima bezig om d.m.v. hun informatieavonden de potentiele klanten te informeren.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 14-12-2006 12:12 ]

• DaannO
denan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:04:
[...]

En juist daarom vind ik het belangrijk om te vermelden waar ik voor werk :)
(Ik doe dit niet om reclame te maken of in opdracht van mijn werk, maar puur omdat ik het leuk vind.. en forums zijn de ideale manier om die verloren minuten elk uur mee te vullen ;))

[...]

Dit soort discussies kunnen altijd erg emotioneel worden en totaal uit de hand lopen. Het belangrijkste is dan om het gesprek weer tot de basis terug te brengen.

Jij ziet geen groter voordeel voor consumenten voor glasvezel? Dan is dat jouw keuze, maar ik denk niet dat het slim is om daarmee alle consumenten over één kam te scheren. Natuurlijk was er een enorme aanwas van scarlet klanten na de mooie "boing" reclames met Beau, maar na alle negatieve ervaringen van klanten en de aandacht in de media kozen klanten toch voor een kwaliteitsprovider.

Als je denkt dat je het product glasvezel niet kunt verkopen? Dat zal dan in ieder geval ook niet je zorg zijn, maar de zorg van de eerste groep providers op het glasvezelamsterdam netwerk.

Er zullen altijd mensen zijn die de goedkope variant van iets prefereren boven de duurdere, kwalitatief betere variant met meer opties. Net zoals er altijd mensen zullen zijn die graag een paar euro meer uitgeven, al is het alleen maar omdat men gratis (tegenover 60 euroct/minuut bij sommige providers) naar een servicedesk kan bellen waar de medewerkers geen callscripts gebruiken maar verstand van zaken hebben.

De geinformeerde consument zal de voordelen van glasvezel wel zien, voor een lijst van voordelen verwijs ik je graag naar de website van glasvezelamsterdam. Daar staan bergen productspecificaties van de verschillende providers.
Ik scheer niet alle consumenten over 1 kam. Dat lijkt mij ook niet rieeel. Echter heb ik redelijk wat ervaring in die sector en ik meen te weten wat de doorsnee consument dan ook wil. Dit blijkt dan ook uit al mijn posts eerder in dit topic.

Ik kan dan ook in de loop der tijd concluderen uit mijn ervaring, dat mensen 9 van de 10 keer gaan voor de prijs ipv de kwaliteit. Nou is het allemaal wel leuk dat de kwaliteit super goed is en dat het velen voordelen bied, maar daar heeft menig mens geen boodschap aan. Immers, koopt iemand met een modaal inkomen een Mercedes S klasse met alles erop en er aan, of een Peugot 306 met als extra optie Airco? Ik meen te weten dat ze voor dat laatste gaan.
Ik heb hier inderdaad een hard hoofd in. Echter ben ik als consument nog niet overtuigd waarom ik voor jou product zou moeten gaan. En mij overtuigen is wel degelijk jou taak. Als consument zeg ik dat de prijs nog te hoog is en mijn vraag is dan ook: verwachten jullie dat die naar benden positief wordt bijgesteld. :?
De geinformeerde consument zal de voordelen van glasvezel wel zien, voor een lijst van voordelen verwijs ik je graag naar de website van glasvezelamsterdam.
Ondertussen begin ik toch te denken dat ik een goed geinformeerde consument ben. Echter zie ik nog niet alle voordelen daadwerkelijk ervan in. Ik ben dan ook niet over de streep gehaald. Maar het staat natuurlijk voor ieder persoon om hier een mening over te vormen. :)
add: en volgens mij is glasvezelamsterdam prima bezig om d.m.v. hun informatieavonden de potentiele klanten te informeren.
Lees mijn eerste post in dit topic: Ik heb nog nooit een mail mogen ontvangen met informatie. ;)

Verwijderd

@ DaannO : volgens mijn check heb je gelijk dat er (nog) niks gedaan is met de informatieverstrekking via email.
Ik weet wel dat er telkens over gesproken is om uitermate terughoudend om te gaan met emailadressen en informatie, want Spammen is een grote zonde....En andere informatiekanalen zoals gewone mailings, informatieavonden, website en zo hebben de voorkeur.
Des al niettemin: goed signaal. (Verwacht nu niet meteen een emailtje ;-))

Overigens gezien de discussies: waarom probeer je glasvezel gewoon niet? Volgens mij kun je het risicoloos doen, gezien de aanbiedingen. Ervaren is beter dan tekst. Kijk maar naar de ervaringen in andere glasprojekten, daar wil niemand meer terug die eenmaal glas ervaren heeft.
Nogmaals: ieder zijn mening, alles staat je vrij, je hoeft niks....

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:36:
Je stelt een vraag (waarom zou iemand glasvezel willen), maar stelt vervolgens allemaal beperkingen over wat een acceptabel antwoord kan zijn (kwaliteit mag niet genoemd worden, latency vind je niet boeiend, upstream is niet interessant). Vind je het gek dat daar geirriteerd op gereageerd wordt.
Jij hebt dat aangegeven, maar jij hebt het over "de consument", en de cijfers zeggen mij dat "de consument" slechts mondjesmaat is overgestapt en het overgrote deel bij KPN (Planet, HetNet of de ISP onder hun eigen naam) zit en blijft zitten. Dus je kunt dat zeggen, but that doesn't make it so.
DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:22:
Ik scheer niet alle consumenten over 1 kam. Dat lijkt mij ook niet rieeel. Echter heb ik redelijk wat ervaring in die sector en ik meen te weten wat de doorsnee consument dan ook wil. Dit blijkt dan ook uit al mijn posts eerder in dit topic.
Je bent niet de enige met ervaring in deze sector. Ik persoonlijk ben al bijna 7 jaar bezig met uitrol, support en opleveringssystemen van DSL netwerken. Dit heb ik nu bij 3 DSL telco's gedaan, dus enige kennis van breedbandprodukten is mij niet vreemd.
Ik kan dan ook in de loop der tijd concluderen uit mijn ervaring, dat mensen 9 van de 10 keer gaan voor de prijs ipv de kwaliteit. Nou is het allemaal wel leuk dat de kwaliteit super goed is en dat het velen voordelen bied, maar daar heeft menig mens geen boodschap aan. Immers, koopt iemand met een modaal inkomen een Mercedes S klasse met alles erop en er aan, of een Peugot 306 met als extra optie Airco? Ik meen te weten dat ze voor dat laatste gaan.
Negen van de tien keer? Nogmaals: het feit dat KPN met een overweldigende voorsprong de nummer 1 DSL telco is spreekt voor zich denk ik. Ze hebben > 60% (misschien zelfs meer, ik heb op dit moment niet de beschikking over actuele cijfers) marktaandeel op de consumenten-ADSL-markt. Dat jouw "gut-feeling" wat anders zegt is leuk, maar de cijfers spreken het tegen.
Ik heb hier inderdaad een hard hoofd in. Echter ben ik als consument nog niet overtuigd waarom ik voor jou product zou moeten gaan. En mij overtuigen is wel degelijk jou taak. Als consument zeg ik dat de prijs nog te hoog is en mijn vraag is dan ook: verwachten jullie dat die naar benden positief wordt bijgesteld. :?
De reden dat je niet overtuigd bent is omdat je niet overtuigd wilt worden. Dus als er goede redenen zijn dan zeg je gewoon dat die niet als redenen aangevoerd mogen worden.
Lees mijn eerste post in dit topic: Ik heb nog nooit een mail mogen ontvangen met informatie. ;)
Lees zijn tekst: hij zei dat er goed geinformeerd wordt middels informatie-avonden. Dat er geen berichten via het mail-kanaal geweest zijn wil niet zeggen dat er niet geinformeerd wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 12:59 ]

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:33:
[...]

Je stelt een vraag (waarom zou iemand glasvezel willen), maar stelt vervolgens allemaal beperkingen over wat een acceptabel antwoord kan zijn (kwaliteit mag niet genoemd worden, latency vind je niet boeiend, upstream is niet interessant). Vind je het gek dat daar geirriteerd op gereageerd wordt.

[...]

Jij hebt dat aangegeven, maar jij hebt het over "de consument", en de cijfers zeggen mij dat "de consument" slechts mondjesmaat is overgestapt en het overgrote deel bij KPN (Planet, HetNet of de ISP onder hun eigen naam) zit en blijft zitten. Dus je kunt dat zeggen, but that doesn't make it so.
Clock wise my friend. Heb je misschien cijfers waaruit blijkt dat de meeste bij KPN zijn gebleven?

Alvast mijn eerste bron: nieuws: KPN verliest kort geding over weglopende klanten
http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/211

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Het is duidelijk dat glas niks voor jou is. Alle voordelen vaag je weg met 1 argument: de prijs. Natuurlijk is glas duurder (absoluut, relatief is het goedkoper) dan koper omdat het gewoon beter is. Niet alle auto's zijn even goed. Soms moet je wat meer betalen om een betere auto te krijgen. Sommige consumenten zouden voor de minder goede auto gaan maar gelukkig zijn er ook mensen die wel voor de goede auto gaan.

Over een aantal jaar zal jij ook wel aan het glas zitten omdat het dan allemaal wat goedkoper is en er minder opstart problemen zijn.

• DaannO
Brons schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:49:
[...]

Over een aantal jaar zal jij ook wel aan het glas zitten omdat het dan allemaal wat goedkoper is en er minder opstart problemen zijn.
Helemaal mee eens. En ik denk ook dat veel mensen uit Oost de zelfde mening als ik zullen hebben. :)

• denan
Een ander punt: Je kunt ook de XMS-thread eens bekijken, dat staat vol met ervaringen (positief en negatief) met het andere glasvezelnetwerk. Het is natuurlijk geen één op één verhaal qua diensten en specificatie, maar wellicht dat je je zo een beter beeld kunt vormen. Wellicht kunnen de gebruikers die overgestapt zijn vanaf ADSL of Kabel je beter overtuigen dan wij dat kunnen :)

Wat betreft de opstartproblemen:
Wat ik zo gezien/gehoord heb zijn veel van de problemen die normaal gepaard gaan met de uitrol van een nieuw netwerk al afgevangen door glasvezelamsterdam en de achterliggende netwerkbeheerder. Persoonlijk verwacht ik bij de uitrol veel minder problemen dan je normaal zou verwachten bij de uitrol van een nieuw netwerk, en gezien de problemen die ik bij de start van XMS heb gezien denk ik daar wel een redelijk beeld van te hebben :)

Note: Die startersproblemen spelen daar ook niet meer btw 8)

[ Voor 54% gewijzigd door denan op 14-12-2006 13:08 ]

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:48:
Clock wise my friend. Heb je misschien cijfers waaruit blijkt dat de meeste bij KPN zijn gebleven?
Lees mijn edit maar even. Actuele cijfers heb ik niet, maar mijn schatting is conservatief.
Dit heeft echt helemaal niets te maken met het besproken onderwerp: dit gaat over het feit dat er overgestapt kan worden, en wijzigingen op regels hierover. Het noemt geen cijfers en het gaat niet specifiek over ADSL (nummerportering != telco migratie).

Verwijderd

Brons schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:49:
Natuurlijk is glas duurder (absoluut, relatief is het goedkoper) dan koper omdat het gewoon beter is.
Dat is niet per definitie waar natuurlijk. Glas is duurder omdat het netwerk nog aangelegd moet worden, en de investering nog terugverdiend moet gaan worden. Koper heeft zichzelf in de afgelopen 80 jaar al meerdere keren terugverdiend, ook al zijn er natuurlijk nog steeds operationele kosten.

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:54:
[...]

Helemaal mee eens. En ik denk ook dat veel mensen uit Oost de zelfde mening als mij zullen hebben. :)
Ten eerste is het DAN IK. En ten 2e ben je gewoon echt irritant bezig. Ik ben ook een gewone consument en ik word schijtziek van dat wanneer ik iets upload dat mijn download dan meteen stopt omdat die verrekte klote ADSL lijn vol zit. Het woord zegt het al ADSL Asynchronous dus upspeed is anders dan downspeed. En dat is nou net wat ik als consument wil, meer up en meer downspeed! Vooral meer upspeed, want dat is gewoon bagger met ADSL. Ik heb daar best wat extra per maand voor over. En inderdaad ben je met fiber al voorbereid op de toekomst met het oog op HD TV. En alle hd-dvds die ik straks wil gaan downloaden. Dus voordelen van fiber voor mij zijn vooral de grote snelheden(vooral up) en dat kan adsl niet bieden. En laten we het over de uptime en latency van fiber t.o.v. adsl maar niet spreken want dat is ook in het voordeel van fiber.

• DaannO
Ik denk dat ik maar de huidige discussie afkap. Iedereen heeft haar of zijn mening kunnen ventileren.
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:32:
Overigens gezien de discussies: waarom probeer je glasvezel gewoon niet? Volgens mij kun je het risicoloos doen, gezien de aanbiedingen. Ervaren is beter dan tekst. Kijk maar naar de ervaringen in andere glasprojekten, daar wil niemand meer terug die eenmaal glas ervaren heeft.
Nogmaals: ieder zijn mening, alles staat je vrij, je hoeft niks....
Dit lijkt mij inderdaad een goede optie. Maar wat zijn de haken en ogen hier aan. Ik lees het volgende:
Tijdens de eerste 3 maanden van de 6 maanden gratis periode kent Flits Thuis Glasvezelinternet een mogelijkheid om het vrijblijvend uit te proberen. Als het niet bevalt kunt u zonder verdere contractuele verplichtingen binnen drie maanden opzeggen!
Dit houd dus in dat ik 50 euro aansluitkosten moet betalen, maar de eerste 3 maanden wordt er verder niks in rekening gebracht. Hoe gaat dan de opzeg procedure, de kosten van het terug brengen van de modem en de overige kosten.

Kan iemand dit bevestigen en een duidelijk overzicht geven van de pocedures en de eisen en de maars. :?

Verwijderd

Moet je het wel goed corrigeren: "hetzelfde als ik" is correct. ;)
Het woord zegt het al ADSL Asynchronous dus upspeed is anders dan downspeed.
Asymmetric is het eigenlijk, maar goed, dat verandert de betekenis niet. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:20:
[...]

Moet je het wel goed corrigeren: "hetzelfde als ik" is correct. ;)

[...]

Asymmetric is het eigenlijk, maar goed, dat verandert de betekenis niet. ;)
dan ik kan ook. En Cisco gebruikt vaak de term Asynchronous voor de A dus vandaar.. of ben ik een beetje in de war :? komt zeker omdat ik te hard aan het leren ben voor mijn CCNP O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 13:32 ]

• denan
DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:18:
Ik denk dat ik maar de huidige discussie afkap. Iedereen heeft haar of zijn mening kunnen ventileren.

Dit houd dus in dat ik 50 euro aansluitkosten moet betalen, maar de eerste 3 maanden wordt er verder niks in rekening gebracht. Hoe gaat dan de opzeg procedure, de kosten van het terug brengen van de modem en de overige kosten.

Kan iemand dit bevestigen en een duidelijk overzicht geven van de pocedures en de eisen en de maars. :?
Rejoice! De eerste gerichte vraag! :)

- De hardware blijft volgens mij in de woning aanwezig, maar blijft eigendom van glasvezelamsterdam. Volgens mij zijn er nog geen concrete afspraken over het eventueel ophalen van de hardware, maar dat zou Herman je kunnen beantwoorden.

Op je 2e vraag:

3 maanden proberen
Tijdens de eerste 3 maanden van de 6 maanden gratis periode kent Flits Thuis Glasvezelinternet een mogelijkheid om het vrijblijvend uit te proberen. Als het niet bevalt kunt u zonder verdere contractuele verplichtingen binnen drie maanden opzeggen!

----
Geen haken.. geen ogen.. alleen de aansluitkosten zul je wel kwijt zijn, maar volgens mij spreekt de tekst voor zichzelf.

Add: Het bovenstaande gaat op voor het internlnet abonnement want daar stelde je de vraag over. Volgens mij hebben de andere providers ook dergelijke acties maar ik ben niet bekend met alle aanbiedingen van de 4 providers..

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 14-12-2006 14:24 ]

Verwijderd

Dude, dat kan niet. "Hetzelfde dan ik" is fout. Fout. FOUT! :)
En Cisco gebruikt vaak de term Asynchronous voor de A dus vandaar.. of ben ik een beetje in de war :? komt zeker omdat ik te hard aan het leren ben voor mijn CCNP O-)
Je bent niet de enige die deze fout maakt, en omdat het qua betekenis niet zoveel uitmaakt is het ook niet echt boeiend. Maar zie hier:

http://www.dslforum.org/learndsl/aboutadsl.shtml

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:47:
[...]

Dude, dat kan niet. "Hetzelfde dan ik" is fout. Fout. FOUT! :)

[...]

Je bent niet de enige die deze fout maakt, en omdat het qua betekenis niet zoveel uitmaakt is het ook niet echt boeiend. Maar zie hier:

http://www.dslforum.org/learndsl/aboutadsl.shtml
Volgens mij gebruikt Cisco die term ook (asynchronous) en ik heb iets meer vertrouwen in Cisco om eerlijk te zijn. Ik kon het zo niet in de officiele CCN* glossary vinden maar het staat er volgens mij wel in.

• DaannO
denan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:45:
[...]

Rejoice! De eerste gerichte vraag! :)

- De hardware blijft volgens mij in de woning aanwezig, maar blijft eigendom van glasvezelamsterdam. Volgens mij zijn er nog geen concrete afspraken over het eventueel ophalen van de hardware, maar dat zou Herman je kunnen beantwoorden.

Op je 2e vraag:

3 maanden proberen

----
Geen haken.. geen ogen.. alleen de aansluitkosten zul je wel kwijt zijn, maar volgens mij spreekt de tekst voor zichzelf.

Add: Het bovenstaande gaat op voor het internlnet abonnement want daar stelde je de vraag over. Volgens mij hebben de andere providers ook dergelijke acties maar ik ben niet bekend met alle aanbiedingen van de 4 providers..
Die test periode klinkt dan inderdaad goed. Stel ik meld me nu aan, krijg ik dan gelijk een mailtje met de verwachte (acuraat) levertijd of krijg ik in de loop van 2007 een brief met wanneer het opgeleverd gaat worden? Want dan kan ik me inderdaad nu inschrijven en dan zie ik het wel tegemoed. :)

Edit: Ik lees nog wel het volgende:
Indien u binnen de 3 maanden proberen periode van drie maanden opzegt, wordt u ontheven van de contractuele verplichtingen. De NTU dient dan wel conform de aanvullende voorwaarden retour te komen. Indien dit niet gebeurt incasseert InterNLnet d.m.v. automatische incasso de aansluit- en installatiekosten t.w.v. € 119,95.p
Wat is precies een NTU?

[ Voor 12% gewijzigd door DaannO op 14-12-2006 15:01 ]

• denan
DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:49:
[...]

Die test periode klinkt dan inderdaad goed. Stel ik meld me nu aan, krijg ik dan gelijk een mailtje met de verwachte (acuraat) levertijd of krijg ik in de loop van 2007 een brief met wanneer het opgeleverd gaat worden? Want dan kan ik me inderdaad nu inschrijven en dan zie ik het wel tegemoed. :)
De planning voor de verschillende regio's staat wel al op de website, maar een planning is natuurlijk nooit 100% zeker (Beeindig dus nooit zomaar contracten bij andere diensten/providers als je nog geen werkende glasvezelaansluiting hebt!).
Als je je aanmeld krijg je in ieder geval bericht over de verwachtte aansluitingsdatum, mits je in één van de regio's woont die nu al op de planningssites staan.
Edit: Ik lees nog wel het volgende:

Wat is precies een NTU?
Het kastje waarop je al je aansluitingen kunt maken, dus de overgang van fiber naar huisnetwerk/kabels.

Klik hier voor de NTU-datasheet

Note: er zitten wel 4 poorten op, maar die zijn niet alle 4 voor internet geschikt. Per poort kan een provider/dienstverlener diensten configureren en er is er standaard slechts 1 geschikt voor internet. Mensen die aangesloten zijn op het glasvezelnetwerk krijgen (nu nog) 1 ip-adres en voor het aansluiten van een netwerk/meerdere computers dient men dus een router te plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door denan op 14-12-2006 15:16 ]

• DaannO
denan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:11:
[...]

De planning voor de verschillende regio's staat wel al op de website, maar een planning is natuurlijk nooit 100% zeker (Beeindig dus nooit zomaar contracten bij andere diensten/providers als je nog geen werkende glasvezelaansluiting hebt!).
Als je je aanmeld krijg je in ieder geval bericht over de verwachtte aansluitingsdatum, mits je in één van de regio's woont die nu al op de planningssites staan.

[...]

Het kastje waarop je al je aansluitingen kunt maken, dus de overgang van fiber naar huisnetwerk/kabels.

Klik hier voor de datasheet
Top! Ik heb nog een maand op te besluiten, dus ik zal dit topic, minder actief, blijven volgen.

Bedankt voor de info :)

• denan
DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:16:
[...]

Top! Ik heb nog een maand op te besluiten, dus ik zal dit topic, minder actief, blijven volgen.

Bedankt voor de info :)
Dat scheelt dan al weer 15 reacties per dag van kryz en mij ;)

Verwijderd

@DaannO :

Als je je nu aanmeldt dan krijg je automatisch een brief (4-8 weken van te voren) wanneer e.e.a. aangesloten gaat worden en of je dan thuis kunt zijn om de monteur toe te laten die vezels en modem/NTU monteert. Natuurlijk ( ;-) ) kun je dan niet en maak je een nieuwe afspraak via ons contactcenter (komt allemaal in de brief). Als e.e.a. gemonteerd is en werkt gaat de tijd in.

Als je stopt dan willen we de electronica terug hebben (is het kastje wat op de foto staat, zie eerdere post), want die is kostbaar en herbruikbaar. De vezels worden in de bodemplaat netjes afgedekt en verzegeld.

(Oeps: reactie denan gekruisd zie ik net, nou ja, komt goed overeen zie ik ;-))

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 15:19 ]

Verwijderd

Brons schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:35:
Volgens mij gebruikt Cisco die term ook (asynchronous) en ik heb iets meer vertrouwen in Cisco om eerlijk te zijn. Ik kon het zo niet in de officiele CCN* glossary vinden maar het staat er volgens mij wel in.
Meer vertrouwen in Cisco dan in dslforum.org op het gebied van ADSL specificaties? :D Goeie! Maar okay, om het even duidelijk te maken:

http://www.dslforum.org/techwork/tr/TR-026.pdf

In onderdeel 5 wordt verwezen naar het officiele ANSI standards document dat deze technologie beschrijft, en daar staat:

"[ANSI] ANSI T1.413-1998, Network and Customer Installation Interfaces — Asymmetric
Digital Subscriber Line (ADSL) Metallic Interface."

ANSI heeft de standaard gedefinieerd, dus die zullen het wel weten denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Zo, gisteravond op de avond in de Kompaszaal geweest. Het was niet zo grootschalig, 4 aanbieders en Glasvezel Amsterdam zelf. Mijn indruk na wat gesprekken met en over de verschillende aanbieders:

1) Pilmo - betaalbaar, goede basis
2) Unet - degelijk, verder weinig van meegekregen
3) InterNLnet - technisch sterk, goede en enthousiaste support
4) Tweak - voor power users, interessante bundel aanbieding

Ik ga waarschijnlijk voor het 50 mbit pakket van Tweak - je krijgt daar een Media Center PC bij (sneller en stiller dan mijn huidige MCE PC in de woonkamer), een media player en een NAS met 320 GB. 90 Euro p/m, inclusief TV en telefoon; het is ook inclusief een uitgebreide newsserver toegang. Nadeel is alleen dat je je voor 2 jaar vastlegt, en allicht gaan er nog aanbieders bijkomen (vandaag nog zie ik op de glasvezelamsterdam.nl site weer twee nieuwe staan), dus wie weet is er over een maand wat beters en dan moet je 23 maanden wachten...

Wat ik jammer blijf vinden is het karige TV aanbod. Ik zou bereid zijn extra te betalen voor HDTV, VOD van Amerikaanse series etc, maar dit aanbod is er simpelweg nog niet, het is ongeveer hetzelfde als het basis pakket bij de kabel, in misschien net iets betere analoge kwaliteit. Wat wel interessant is dat je vier aansluitingen hebt, en zo diensten kunt stapelen, dus ook al neem ik eerst Tweak, ik kan later nog bij een aander partij TV of VOD diensten afnemen, begrijp ik.

Affijn, morgen Xs4all maar eens bellen of ik tijdig van mijn ADSL af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:17:
*knip*
Affijn, morgen Xs4all maar eens bellen of ik tijdig van mijn ADSL af kan.
Bij adsl van Xs4all kun je na 'n 1ste jaar per maand opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:48:

Alvast mijn eerste bron: nieuws: KPN verliest kort geding over weglopende klanten
http://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/211
Nou, hier dan iets mbt cijferwerk:

http://www.webwereld.nl/a...lusbellen-verbeteren.html
Het bedrijf laat weten momenteel 20.000 nieuwe aanvragen per week binnen te krijgen.
Nee, iedereen gaat weg bij KPN. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:35:
[...]

Nou, hier dan iets mbt cijferwerk:

http://www.webwereld.nl/a...lusbellen-verbeteren.html

[...]

Nee, iedereen gaat weg bij KPN. :D
Nu praat je over een dienst waar niks dan alleen maar klachten over zijn. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik er per week mee terug krijg dat ze er vanaf willen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DaannO schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:03:
[...]

Nu praat je over een dienst waar niks dan alleen maar klachten over zijn. Je wilt niet weten hoeveel mensen ik er per week mee terug krijg dat ze er vanaf willen. :S
Dus kwaliteit is best een belangrijke factor? ;)
Je zou ze allemaal naar de site van glasvezelamsterdam kunnen sturen natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over bellen gesproken.
Voor mensen met een ISDN centrale: er zijn adaptors op de markt die van 2 PSTN lijnen een ISDN interface maken, zodat je de centrale kunt behouden.
Van Auerswald. Zie de Telec website o.a.
Eens horen of er ervaring mee is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals veel mensen (denk ik) heb ik een digitale camera met flink wat megapixels. Ik stel hem altijd in op maximale kwaliteit, geheugen kost niks. En natuurlijk wekelijks een backup van alle bestanden naar een aparte schijf (in dit geval Synology netwerkschijf).
Goed geregeld dacht ik, totdat gisteren een kennis van me beteuterd vertelde dat bij een brand in zijn huis al zijn data (incl. backup schijf) verloren was gegaan. Daar gaan je foto's....
Gesleep met schijven naar een andere lokatie vind ik een crime.
Online backup naar een aparte server zou prachtig zijn. Backup services zijn er wel te vinden, maar...
10 GByte uploaden kost je 1,5 dag of meer met een normale ADSL lijn. En ik heb met de gedigitaliseerde video's heel wat meer staan. Met 100 Mbps upload praat je over zeg 20-25 minuten.
Hmm: weer een goede reden om een stevige upload capaciteit te wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P17
  • Laatst online: 24-12-2024

P17

Er wordt meer glasvezel in Amsterdam in de grond gestopt dan alleen het netwerk van Citynet. Uit de Trouw van 02-08-2006: KPN bezorgt Amsterdammers primeur met tweede glasvezelnet.
Amsterdam krijgt vanaf eind dit jaar een wereldprimeur: twee concurrerende glasvezelaansluitingen per huis. Ook KPN blijkt er momenteel namelijk glasvezels in de grond te leggen.
Weet iemand of de KPN dit netwerk al snel (2007) in gebruik zal nemen? En of we dus spoedig FTTP van KPN-dochters als XS4ALL kunnnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
P17 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 09:52:
Er wordt meer glasvezel in Amsterdam in de grond gestopt dan alleen het netwerk van Citynet. Uit de Trouw van 02-08-2006: KPN bezorgt Amsterdammers primeur met tweede glasvezelnet.

[...]

Weet iemand of de KPN dit netwerk al snel (2007) in gebruik zal nemen? En of we dus spoedig FTTP van KPN-dochters als XS4ALL kunnnen verwachten?
Ik heb inderdaad ook deze berichten gelezen. Het schijnt dat KPN ze samen met glasvezelamsterdam neer legt om kosten te besparen. Dan moet alles maar 1x open ipv 2x. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
[...]

Voor wat het waard is, ik had gister Xs4all aan de lijn om te kijken wat mijn opzegtermijn was zodat ik soepel kan overstappen op glas wat nu bij ons wordt aangelegd, en vroeg natuurlijk of zij geen plannen hadden. Nog niks over bekend, was het antwoord... Dus ik ben bang dat ze me gaan kwijtraken als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik word een beetje moe dat de plaatsen die verglaasd worden altijd dezelfde zijn. Eindhoven, Almere of A'dam (en wat kleine losse plaatsjes zoals Leiden e.o). 't Zou wel mooi zijn dat ze meer provincies gaan verglazen/services gaan aanbieden, zoals het Westland tussen Den-Haag en Rotterdam :P
In ieder geval beter dan 2 glas netwerken in één plaats -_-

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou je het wel helemaal bij? Er zijn, voor zover ik weet, al initiatieven geweest in: Amsterdam, Leiden, Rotterdam, Deventer, Haarlem, Eindhoven, Almere, Nijmegen, Nuenen, Hilversum, Naarden, Bussum, Dordrecht, Amersfoort, Soest, en vast nog wel een aantal steden die ik vergeten ben. Ik zie hier toch aardig wat namen tussen die wat mij betreft nou niet direct vallen onder "altijd dezelfde". ;)

Maar goed, misschien is dit (oude) nieuws wel interessant voor jou dan:

http://www.webwereld.nl/articles/35713/glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

KPN legt een aantal lege buizen mee in sommige sleuven. Die buizen zijn bedoeld voor de backhaul van VDSL, te gebruiken wanneer VDSL uitgerold gaat worden (timing is onbekend, gezien de status van deze lege buizen aanleg kan het nog wel een behoorlijke tijd duren).
Dus geen FTTP maar VDSL.

Waarover (VDSL) in Duitsland nogal wat heisa begint te ontstaan: kan het wel wat het belooft?
http://www.heise.de/newsticker/meldung/82647
http://www.computerwoche.de/heftarchiv/2006/50/1217143/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen11 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:33:
[...]

Voor wat het waard is, ik had gister Xs4all aan de lijn om te kijken wat mijn opzegtermijn was zodat ik soepel kan overstappen op glas wat nu bij ons wordt aangelegd, en vroeg natuurlijk of zij geen plannen hadden. Nog niks over bekend, was het antwoord... Dus ik ben bang dat ze me gaan kwijtraken als klant.
En, buurman.. heb je al een keuze kunnen maken tussen de aanbieders? Ik lees eigenlijk alleen maar dezelfde verhalen met dezelfde prijzen op glasvezelamsterdam.. Pilmo klinkt wel leuk, doet mij denken aan een show van Hans Teeuwen.

Even on-topic, zijn er glasvezelinternetverstrekkers die aangeraden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:48:
[...]

En, buurman.. heb je al een keuze kunnen maken tussen de aanbieders? Ik lees eigenlijk alleen maar dezelfde verhalen met dezelfde prijzen op glasvezelamsterdam.. Pilmo klinkt wel leuk, doet mij denken aan een show van Hans Teeuwen.

Even on-topic, zijn er glasvezelinternetverstrekkers die aangeraden worden?
De diensten die aangeboden worden verschillen per provider wel, maar het verschil zit hem denk ik meer in de aanpak van de verschillende providers. Er is wel een verschil in aanbod qua prijs/snelheid, maar de scheiding ligt duidelijk meer in de achtergrond van de providers.

Waarschijnlijk kun je het beste de websites/prijzen met elkaar vergelijken en daarna naar een van de informatieavonden komen. Ik verwacht dat de meeste klanten uiteindelijk toch kiezen voor de provider die "gevoelsmatig" het best bij hun past. (nadat natuurlijk alle prijsverschillen uitvoerig nagekeken zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:16:
[...]

De diensten die aangeboden worden verschillen per provider wel, maar het verschil zit hem denk ik meer in de aanpak van de verschillende providers. Er is wel een verschil in aanbod qua prijs/snelheid, maar de scheiding ligt duidelijk meer in de achtergrond van de providers.

Waarschijnlijk kun je het beste de websites/prijzen met elkaar vergelijken en daarna naar een van de informatieavonden komen. Ik verwacht dat de meeste klanten uiteindelijk toch kiezen voor de provider die "gevoelsmatig" het best bij hun past. (nadat natuurlijk alle prijsverschillen uitvoerig nagekeken zijn ;))
Ik was eigenlijk niet van plan de verschillende achtergronden van de providers uit te pluizen. Het is me namelijk niet duidelijk wat ik daarmee moet. Ik wil niet te veel betalen, goede kwaliteit televisie en verder geen gedonder. Op de website van glasvezel amsterdam valt daar natuurlijk niets over te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:47:
[...]

Ik was eigenlijk niet van plan de verschillende achtergronden van de providers uit te pluizen. Het is me namelijk niet duidelijk wat ik daarmee moet. Ik wil niet te veel betalen, goede kwaliteit televisie en verder geen gedonder. Op de website van glasvezel amsterdam valt daar natuurlijk niets over te vinden..
De prijzen zul je toch echt zelf moeten vergelijken, dat zullen andere mensen niet voor je gaan doen.
De analoge televisiedienst is van alle providers kwalitatief exact gelijk, de netwerkeigenaar levert deze namelijk aan, niet de individuele providers (Dat zal waarschijnlijk pas gaan gebeuren als de providers eigen digitale diensten gaan bieden).
Het enige dat ik je kan aanraden is de websites van de verschillende leveranciers te bekijken en op die informatie je keuze te maken.

Je buurman had trouwens een overzicht gemaakt van de providers op de informatieavond:

----
1) Pilmo - betaalbaar, goede basis
2) Unet - degelijk, verder weinig van meegekregen
3) InterNLnet - technisch sterk, goede en enthousiaste support
4) Tweak - voor power users, interessante bundel aanbieding
---

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 18-12-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
denan schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:18:
[...]

De analoge televisiedienst is van alle providers kwalitatief exact gelijk, de netwerkeigenaar levert deze namelijk aan, niet de individuele providers (Dat zal waarschijnlijk pas gaan gebeuren als de providers eigen digitale diensten gaan bieden).
Ik begrijp van de site van Unet dat ze alleen televisie digitaal aanbieden, met als consequentie dat je per tv en per recorder een mediabox moet hebben, hoewel het zenderaanbod exact hetzelfde is als de rest van de providers die analoge tv aanbieden.

Uit de faq van Unet over televisie: Als u op twee tv's tegelijkertijd verschillende zenders in digitale kwaliteit wilt kunnen ontvangen dan heeft u een tweede mediaplayer nodig. Ook als u een programma wilt opnemen met de videorecorder, en tegelijkertijd naar een ander programma wilt kijken heeft u aan één mediaplayer niet genoeg. U kunt overige tv's ook met een analoog tv-signaal verbinden. Hiervoor heeft u nog wel een apart abonnement nodig bij uw kabelbedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Marbo op 18-12-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Marbo.

Ik weet niet of je het aanbod van Unet juist interpreteert (maar het gaat soms sneller dan ik kan bijhouden).

In ieder geval: je hebt een van de grote verschillen in gebruiksgemak tussen analoge TV en digitale TV te pakken. Je hebt een separate mediaplayer (of SettopBox /STB zoals ze ook wel genoemd worden) nodig per apart kanaal (hoewel: er komen STB's met twee tuners op de markt), en dus per TV of recorder. En per mediaplayer/STB een eigen afstandsbediening naast die van de TV.
De een vindt dat geen probleem, de ander vindt dat en de extra kastjes en draden een verschrikking. (Mijn echtgenote behoort tot de laatste categorie ;-))

Persoonlijk vind ik het beeldverschil tussen een goed (let op !) analoog signaal op een gewone TV en een digitaal overgedragen signaal via een STB op dezelfde TV nauwelijks tot niet waar te nemen. Wat ik bij diverse mensen zie is dat het analoge signaal in de praktijk behoorlijk rottig is, veel ruis. En dan is het digitale beeld ogenschijnlijk een stuk beter.
Wat ik in diverse andere glasprojecten gezien heb aan gewone analoge TV was uitstekend, en dan is het verschil minimaal.

Soms is digitaal nodig of handig. Als er veel kanalen aangeboden moeten worden in diverse pakketten, apart te betalen omdat het premium content is (films/voetbal en zo), dan is digitaal noodzakelijk.
Als er HighDefinition TV uitgezonden wordt, dan is digitaal absoluut een voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Veel!

Ik stuit vandaag op de eerste screenshots van The Venice Project (Skype technologie omgezet naar TV/video) Beta versie. Het zingt op het net al een hele tijd rond, maar niemand (die ik ken tenminste) had zelf wat gezien. De verhalen waren wel juichend : video kijken on-demand, geintegreerd met chatten, reclame tussendoor als je zapt, fullscreen op je monitor.

Friis (Skype founder):

It’s simple, really — we are trying to bring together the best of TV with the best of the Internet. We think TV is one of the most powerful, engaging mass medias of all time. People love TV, but they also hate TV. They love the (sometimes…) amazing storytelling, the richness, the quality itself. But they hate the linearness, the lack of choice, the lack of basic things like being able to search. And wholly missing is everything that we are now accustomed to from the Internet: tagging, recommendations, choice, and so on… TV is 507 channels and nothing on and we want to help change that!"

Maar nu is er wel wat te zien, bij 6000 beta-testers. En het is uitermate intrigerend, en veelbelovend, ik kan niet wachten tot ik het live kan zien bij iemand.
Update: ik hoor van een betatester dat het inderdaad indrukwekkend is, maar dat er nu nog slechts een beperkte hoeveelheid content op zit. Past bij beta-fase

Dit is nu een van die nieuwe toepassingen waarbij je een emmer vol met bandbreedte wilt hebben om te kunnen genieten. Meer glasvezel!

http://bluxte.net/blog/2006-12/17-15-17.html : weblog van een van de ontwikkelaars
http://www.flickr.com/photos/19809584@N00/ screenshots van een van de betatesters

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Wie kan er iets zeggen over de plandatum van de oplevering. Op mijn straat en huisnummer wordt volgens de postcodecheck glasvezel op 28-02-2007 ontsloten. Wordt die datum ook echt gehaald? Voor mij tamelijk belangrijk omdat ik mijn huidige contract met de KPN IPB met ingang van maart 2007 moet opzeggen, anders zit ik er weer een jaar aanvast. En tijdelijk ADSL is erg onhandig omdat ik mijn telefoon ook in dat abonnement zit en ik weinig zin heb om voor een paar weken ADSL een modem te moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:56:
Wie kan er iets zeggen over de plandatum van de oplevering. Op mijn straat en huisnummer wordt volgens de postcodecheck glasvezel op 28-02-2007 ontsloten. Wordt die datum ook echt gehaald? Voor mij tamelijk belangrijk omdat ik mijn huidige contract met de KPN IPB met ingang van maart 2007 moet opzeggen, anders zit ik er weer een jaar aanvast. En tijdelijk ADSL is erg onhandig omdat ik mijn telefoon ook in dat abonnement zit en ik weinig zin heb om voor een paar weken ADSL een modem te moeten aanschaffen.
Ik denk dat je het beste voor 28/01 de actuele planning kunt opvragen (meestal is de opzegtermijn uiterlijk 1 maand voor het verstrijken van een jaarcontract). De planning is natuurlijk afhankelijk van een aantal externe factoren, maar de belangrijkste is natuurlijk het weer. Zit er vorst in de grond dan zal men geen vezels kunnen ingraven (gezien het huidige klimaat in Nederland schat ik die kans laag in ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Marbo: wil je je adres opsturen met de vraag nog een keer, naar info@glasvezelamsterdam.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:15:
@ Marbo: wil je je adres opsturen met de vraag nog een keer, naar info@glasvezelamsterdam.nl?
gedaan

• rolfsource
  • Laatst online: 16-05-2007
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:25:
Ik vraag mij wel af waarom de glasvezel eerst in de achterstandswijken wordt aangelegd.
Behalve de wijk Zeeburg boven de blauwe streep zijn het allemaal buurten met de nodige problemen.
De gemeente zal er wel weer een bedoeling mee hebben om juist deze stadsdelen het eerst van deze supersnelle internet verbindingen te laten proviteren.
Ook in de door Theo50 blijkbaar zo verfoeide achterstandsbuurten wonen mensen die het heel fijn vinden dat ze niet vergeten worden door de gemeente en de mogelijkheid wordt geboden om het glasvezelnet als eerste uit te proberen.
Een tevreden bewoner van de Vrolikstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolfsource schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:28:
[...]

Ook in de door Theo50 blijkbaar zo verfoeide achterstandsbuurten wonen mensen die het heel fijn vinden dat ze niet vergeten worden door de gemeente en de mogelijkheid wordt geboden om het glasvezelnet als eerste uit te proberen.
Een tevreden bewoner van de Vrolikstraat.
Theo heeft grotendeels wel gelijk, in oost zul je niet bepaald veel mensen zien overstappen op glas...
Uw straat is in tegenstelling tot een groot gedeelte van uw omliggende straten vrij "wit", en hoogopgeleid... Ik woon inmiddels in het centrum ook in 'n straat waarvan ik kan beweren dat nou niet bepaald de rijkste mensen er wonen, maar er is hier wel meer geld voor leuke glas abo's...
Nu kan ik natuurlijk niet ontkennen, dat GNA, waarvan volgens mij de gemeente de grootste invloed heeft gehad op de plaatsbepaling van de start van het project. Dat idd. dit soort wijken handig zijn voor testen: niet veel drukke verkeersaders, gemiddeld inkomen en opleidingsniveau, gemengde bevolking, en andere argumenten komen even niet boven.. enfin.
Volgens mij zijn er veel belangrijkere zaken in de omgeving van de vrolikstraat die aangepakt mogen worden..
Oud Danie Theronstraat bewoner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste wensen voor 2007 voor iedereen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmm...nog een jaar wachten nu :/ :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zijn er mensen die al een bestelling hebben geplaatst bij een van de providers? Ik ben er zelf bijna uit, maar moet helaas nog tot mei/juni wachten totdat de verbinding daadwerkelijk gerealiseerd kan worden :9. Persoonlijk ben ik voor tweak gegaan i.v.m. de usenet servers. Alleen zijn de prijsverschillen wel érg groot, daarom ben ik van plan om voor nu 30mbit te nemen.

Ik heb alleen nog wel een vraagje, wellicht weet Herman daar meer van. Het zal namelijk ongetwijfeld bij alle providers zo zijn; 'Je dient over een 220V stroompunt te beschikken binnen een 0,5 meter van het Glasvezel IS/RA punt dat normaliter in de meterkast wordt geplaatst.'

Glasvezel IS/RA punt wordt normaliter in de meterkast geplaatst, kan dit ook eventueel ergens anders geplaatst worden? Ik heb namelijk het probleem dat de meterkast buiten op de gang is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmRuTToY schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:07:

Ik heb alleen nog wel een vraagje, wellicht weet Herman daar meer van. Het zal namelijk ongetwijfeld bij alle providers zo zijn; 'Je dient over een 220V stroompunt te beschikken binnen een 0,5 meter van het Glasvezel IS/RA punt dat normaliter in de meterkast wordt geplaatst.'

Glasvezel IS/RA punt wordt normaliter in de meterkast geplaatst, kan dit ook eventueel ergens anders geplaatst worden? Ik heb namelijk het probleem dat de meterkast buiten op de gang is :X
Een goede vraag. We hebben op onze to-do lijst staan om die plaatsing en wat we daar normaliter wel en niet mee bedoelen veel preciezer uit te werken. Normaliter zie je dat de telefoon en kabelaansluiting op dezelfde plek afgewerkt zijn, dat daar de modems staan, en dat daar ook 230V aanwezig is. Dan is het makkelijk, daar komt glasvezel binnen incl. het modem. Omprikken en verder werken.
Maar dan komen de uitzonderingen, en dat is denk ik wel in 20 % van de gevallen zo, blijkt uit het schouwen van de lokaties.
We hebben gemerkt dat we duidelijkheid moeten geven over wat we standaard wel en niet doen in die uitzonderingsgevallen. Zowel aan de helpdesken van de providers als aan de monteurs in het veld.
Komt eraan, geef ons een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Het zou anders inderdaad best wel een drama kunnen worden met modems in de meterkast, en dat allemaal weer op de gang en dergelijke :P

Heb overigens inmiddels mijn bestelling geplaatst, kan niet wachten tot mei :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gekeken bij Tweak, alleen is het abonnement daar voor minimaal 24 maanden - en dat vind ik wel erg fors.InterNLnet lijkt heel wat relaxter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:29:
Ik heb ook gekeken bij Tweak, alleen is het abonnement daar voor minimaal 24 maanden - en dat vind ik wel erg fors.InterNLnet lijkt heel wat relaxter te doen.
Bij InterNLnet is de minimale contractduur ook 24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Ik geloof dat Pilmo de enige is die een contract biedt voor een jaar, mijn tante heeft daarom ook voor Pilmo gekozen. Ook bij Unet is de contractsbasis overigens 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:51:
[...]

Een goede vraag. We hebben op onze to-do lijst staan om die plaatsing en wat we daar normaliter wel en niet mee bedoelen veel preciezer uit te werken. Normaliter zie je dat de telefoon en kabelaansluiting op dezelfde plek afgewerkt zijn, dat daar de modems staan, en dat daar ook 230V aanwezig is. Dan is het makkelijk, daar komt glasvezel binnen incl. het modem. Omprikken en verder werken.
Maar dan komen de uitzonderingen, en dat is denk ik wel in 20 % van de gevallen zo, blijkt uit het schouwen van de lokaties.
We hebben gemerkt dat we duidelijkheid moeten geven over wat we standaard wel en niet doen in die uitzonderingsgevallen. Zowel aan de helpdesken van de providers als aan de monteurs in het veld.
Komt eraan, geef ons een paar weken.
Volgens mij staan in alle appartementen op het java eiland de meterkasten op de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmRuTToY schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:36:
Ik geloof dat Pilmo de enige is die een contract biedt voor een jaar, mijn tante heeft daarom ook voor Pilmo gekozen. Ook bij Unet is de contractsbasis overigens 2 jaar.
Hmm dan ga ik ook voor Pilmo. Nu nog even kiezen tussen 10/10, 30/30 of 50/50 Mbps.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:40:
[...]

Volgens mij staan in alle appartementen op het java eiland de meterkasten op de gang.
Hier in mijn gebouw (KNSM Eiland) staan ze zelfs allemaal in de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
EmRuTToY schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:07:
Zijn er mensen die al een bestelling hebben geplaatst bij een van de providers? Ik ben er zelf bijna uit, maar moet helaas nog tot mei/juni wachten totdat de verbinding daadwerkelijk gerealiseerd kan worden
Ik heb net de bestelling bij InterNLnet de deur uitgedaan (heel ouderwets per post, ik wist niet dat dat nog bestond..). Mijn straat wordt als eerste opgeleverd, per 28 februari als het goed is. Ik hoop dat alles goed gaat want mijn oude abo gaat per 7 maart aflopen, ik probeer er nog een maandje bij te krijgen voor de zekerheid, maar dat is lastig, want jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de specs van de nieuwsservers van interNLnet?

Heb tot 1-1 een inbelabonnement gehad bij interNLnet maar zou het eigenlijk geen eens weten. Waarschijnlijk brak want anders stonden ze wel in de folder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:40:
[...]

Mmm. Bij de voorlichtingsavond geweest maar de techneut van Tweak heeft dit niet genoemd. Zit er toch niet echt op te wachten om een cat5 kabel over de (gezamelijke) gang naar mijn huis te laten lopen. Die 220 kon ook nog wel eens een leuke worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Voor zover te zien is op de internl.net website hebben ze geen speciale nieuwsservers florishack. Als je echt met usenet aan de gang wil gaan kun je beter voor Tweak gaan, heb ik persoonlijk ook gedaan ;).

@Herman
Het is dus mogelijk om om te prikken via de coax kabel? Dat zou i.m.h.o. het probleem op moeten lossen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle vragenstellers: ik ben aan het bijkomen van twee extreem druk bezochte inloopavonden, nonstop dikke rijen mensen van kwart voor zeven tot na 10 uur. Daar komen ook weer een paar goede vragen en opmerkingen uit, die we ook moeten beantwoorden.
Geef me even de tijd dan kom ik erop terug.

@florishack en macondo: kabels over de gang en dat soort ellende zal niet voorkomen. We hebben de term meterkast losjes gebruikt om aan te geven dat de glasvezel naar elk apartement doorgetrokken wordt (en dus niet stopt in de kelder). En dan kom je op de grote hoeveelheid uitzonderingen in Amsterdam (pff, creatieve architecten verstoppen meterkasten op allerlei plekken blijkt). We zijn het veel verder aan het uitwerken om duidelijkheid te geven. Ga er grosso modo maar vanuit dat we in of zeer dichtbij het apartement zelf komen, bij voorkeur op dezelfde plek waar de telefoon en/of kabel-TV aansluitingen nu zitten (en waar meestal 230 V ook al is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:13:
[...]

Ik heb net de bestelling bij InterNLnet de deur uitgedaan (heel ouderwets per post, ik wist niet dat dat nog bestond..). Mijn straat wordt als eerste opgeleverd, per 28 februari als het goed is. Ik hoop dat alles goed gaat want mijn oude abo gaat per 7 maart aflopen, ik probeer er nog een maandje bij te krijgen voor de zekerheid, maar dat is lastig, want jaarcontract.
Bestellingen per post? Ja helaas, zolang digitale handtekeningen niet rechtsgeldig zijn ( wetgeving en juristen zijn niet zo snel..) moet je wel als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Nu snap ik ook waarom de wijk centrale hier (Rietlandpark) nog steeds adsl versie 1 is....
Meerdere malen gevraagd wanneer dit ADSL2 gaat worden en nooit een duidelijk antwoord gekregen van SurfsnelAdsl (Internl.net).
Nu vraag ik mij af of er voor de nu al Internl.net/Optibel klanten een leuke aanbieding komt om over te stappen op een Glasvezel abonnement, misschien dat Denan hier een antwoord op kan geven?
Verder ben ik erg benieuwd naar de versnijding op de lijnen.
Weet iemand wat voor verbinding de SDP's krijgen met het internet bijvoorbeeld? En hoeveel klanten er op een SDP worden aangesloten?
Ik heb wel gelezen dat er mooie Cisco switches en routers in de SDP's gebruikt gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11

Duinkonijn

Huh?

vraag me af wat voor soort glasverbinding je binnen krijgt.

ik heb op me werk een verbinding via unet met glas.
daar zit weleens waar een glas kabel van 0,5 meter aan.

maar kan er gewoon een SC- LC kabel van 5 meter voor gebruiken

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman, dank voor de antwoorden.

Nog wat vraagjes die bovenkomen:
- Nummerbehoud Optibel. Niet mogelijk bij KPN ADSL. Geldt voor alle ADSL abonnementen? Zo ja dan is dit iets om goed rekening mee te houden bij overstappen.
- KPN tv (Digitenne). Val je weer terug in het hoge tarief bij opzeggen ADSL + telefoon?
- Televisietarieven InterNLnet. Al iets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:34:
Nog wat vraagjes die bovenkomen:
- Nummerbehoud Optibel. Niet mogelijk bij KPN ADSL. Geldt voor alle ADSL abonnementen? Zo ja dan is dit iets om goed rekening mee te houden bij overstappen.
Ze (internlnet/optibel) hebben mij telefonisch verzekerd dat het geen probleem mag zijn. Voor zover ik begrepen heb is nummerbehoud alleen niet mogelijk als je ADSL bij KPN hebt en ook houdt en voor Telefonie naar Optibel overgaat. KPN kan je nummer niet loskoppelen van je ADSL. Maar omdat je KPN ADSL ook opzegt (je neemt immers glasvezel) is nummerbehoud wel mogelijk.
Zo heb ik het begrepen, maar helemaal zeker weten doe ik het pas natuurlijk als het mij gelukt is om mijn nummer te behouden. Ik laat het hier wel weten, moet niet lang meer duren als het goed is (28 feb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marbo schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:00:
[...]

Ze (internlnet/optibel) hebben mij telefonisch verzekerd dat het geen probleem mag zijn. Voor zover ik begrepen heb is nummerbehoud alleen niet mogelijk als je ADSL bij KPN hebt en ook houdt en voor Telefonie naar Optibel overgaat. KPN kan je nummer niet loskoppelen van je ADSL. Maar omdat je KPN ADSL ook opzegt (je neemt immers glasvezel) is nummerbehoud wel mogelijk.
Zo heb ik het begrepen, maar helemaal zeker weten doe ik het pas natuurlijk als het mij gelukt is om mijn nummer te behouden. Ik laat het hier wel weten, moet niet lang meer duren als het goed is (28 feb).
Het bovenstaande verhaal klopt 100%. Wel een tip bij het aanvragen van een nummerportering: neem EXACT de naw (naam/adres/woonplaats) gegevens van de KPN factuur over. Staat er op de KPN factuur bij naam: "dhr J. Janssen" en je vult bij de porterings aanvraag bij naam: "J. Janssen" in
dan zal de portering hoogstwaarschijnlijk geweigerd worden.

Een ander belangrijk punt: ISDN porteringen.
Standaard is het zo dat bij de portering van een hoofdnummer alle onderliggende nummers wegvallen (indien deze niet meegeporteerd worden). Bij het wegporteren van alleen het onderliggende nummer zouden alle andere ISDN nummers moeten blijven bestaan. Af en toe komt het echter voor dat de KPN medewerker die de porteringen handmatig invoert "iets" te veel zijn best doet. Bij het porteren van onderliggende nummers zullen dan ook de andere nummers wegvallen.

Voor ISDN(deel)porteringen is het altijd raadzaam om telefonisch contact op te nemen met KPN om zeker te stellen dat men daar niet teveel nummers uitzet. Als dat het geval is zullen deze namelijk voor minimaal 6 maanden uit de KPN database verdwijnen en zijn de nummers "weg". Het terugkrijgen van deze nummers is voornamelijk een proces van de KPN helpdesk keer op keer bellen in de hoop een medewerker te treffen die deze operatie uit kan voeren.

In de meeste gevallen zal het automatisch goed gaan maar ik ken een aantal schrijnende gevallen waarbij mensen al maanden bezig zijn om hun eigen nummer bij KPN los te peuteren. Voor de portering alles kortsluiten met de latende partij (meestal KPN) kan een hoop problemen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
LPiC schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:46:
Nu snap ik ook waarom de wijk centrale hier (Rietlandpark) nog steeds adsl versie 1 is....
Meerdere malen gevraagd wanneer dit ADSL2 gaat worden en nooit een duidelijk antwoord gekregen van SurfsnelAdsl (Internl.net).
Nu vraag ik mij af of er voor de nu al Internl.net/Optibel klanten een leuke aanbieding komt om over te stappen op een Glasvezel abonnement, misschien dat Denan hier een antwoord op kan geven?
Verder ben ik erg benieuwd naar de versnijding op de lijnen.
Over de overstap-mogelijkheden:
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar ik heb nu ook 2 weken vakantie :).. bel anders de servicedesk even op 024 365 365 3 of stuur ze een email op servicedesk@inter.nl.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn eerdere mail naar interNLnet (10-01):

Retentie verschilt per nieuwsgroep. Vooralsnog is de (huidige)
nieuwsserver een gratis dienst. Dat zal ook zo blijven maar denkbaar is
dat we optioneel een betaalde nieuwsdienst gaan doen met gunstiger specs.
Houdt voorlopig aan: geen binaries (!) en een retentietijd van 3-5 dagen
voor reguliere nieuwsgroepen.

De televisietarieven verwachten we binnen twee weken op de site bekend te
kunnen maken.

Hopende u voldoende te hebben ge-informeerd,

Met vriendelijke groet,

John Doe, Servicedesk medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:00:
[...]

Enige wat jammer is dat je waarschijnlijk direct geheel moet overstappen. Later optibel afsluiten wordt wat moeilijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4all heeft na 5 dagen nog niet gereageerd op mijn vraag wat hun plannen zijn mbt glasvezelnet(ten) in A'dam. Beetje slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
denan schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:08:

Het bovenstaande verhaal klopt 100%. Wel een tip bij het aanvragen van een nummerportering: neem EXACT de naw (naam/adres/woonplaats) gegevens van de KPN factuur over. Staat er op de KPN factuur bij naam: "dhr J. Janssen" en je vult bij de porterings aanvraag bij naam: "J. Janssen" in dan zal de portering hoogstwaarschijnlijk geweigerd worden.
Vanmiddag KPN IPB (Internetplusbellen) opgezegd, de helpdesk medewerkster vroeg of ik het nummer mee wilde nemen. Ze zou dat er als aantekening bijzetten, dus misschien een tip voor anderen om dat meteen aan te geven bij het opzeggen van ADSL van KPN. Zou goed moeten gaan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:11:
XS4all heeft na 5 dagen nog niet gereageerd op mijn vraag wat hun plannen zijn mbt glasvezelnet(ten) in A'dam. Beetje slordig.
Voor zover ik had geinformeerd gaat XS4ALL op korte termijn zich niet op glasvezel terrein begeven. Klantenservice reageerde ook in de trant van 'Glasvezel :/ ?' :D
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Let op:
Houd het AUB ontopic.

Ongefundeerde reacties/flames/trolls zijn NIET gewenst.