Je stelt een vraag (waarom zou iemand glasvezel willen), maar stelt vervolgens allemaal beperkingen over wat een acceptabel antwoord kan zijn (kwaliteit mag niet genoemd worden, latency vind je niet boeiend, upstream is niet interessant). Vind je het gek dat daar geirriteerd op gereageerd wordt.
Echter haal je nu KPN aan en ik heb juist aangegeven dat de meeste KPN en Planet in de wind hebben geslagen voor Tele2, domweg om de prijs.
Jij hebt dat aangegeven, maar jij hebt het over "de consument", en de cijfers zeggen mij dat "de consument" slechts mondjesmaat is overgestapt en het overgrote deel bij KPN (Planet, HetNet of de ISP onder hun eigen naam) zit en blijft zitten. Dus je kunt dat zeggen, but that doesn't make it so.
DaannO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:22:
Ik scheer niet alle consumenten over 1 kam. Dat lijkt mij ook niet rieeel. Echter heb ik redelijk wat ervaring in die sector en ik meen te weten wat de doorsnee consument dan ook wil. Dit blijkt dan ook uit al mijn posts eerder in dit topic.
Je bent niet de enige met ervaring in deze sector. Ik persoonlijk ben al bijna 7 jaar bezig met uitrol, support en opleveringssystemen van DSL netwerken. Dit heb ik nu bij 3 DSL telco's gedaan, dus enige kennis van breedbandprodukten is mij niet vreemd.
Ik kan dan ook in de loop der tijd concluderen uit mijn ervaring, dat mensen 9 van de 10 keer gaan voor de prijs ipv de kwaliteit. Nou is het allemaal wel leuk dat de kwaliteit super goed is en dat het velen voordelen bied, maar daar heeft menig mens geen boodschap aan. Immers, koopt iemand met een modaal inkomen een Mercedes S klasse met alles erop en er aan, of een Peugot 306 met als extra optie Airco? Ik meen te weten dat ze voor dat laatste gaan.
Negen van de tien keer? Nogmaals: het feit dat KPN met een overweldigende voorsprong de nummer 1 DSL telco is spreekt voor zich denk ik. Ze hebben > 60% (misschien zelfs meer, ik heb op dit moment niet de beschikking over actuele cijfers) marktaandeel op de consumenten-ADSL-markt. Dat jouw "gut-feeling" wat anders zegt is leuk, maar de cijfers spreken het tegen.
Ik heb hier inderdaad een hard hoofd in. Echter ben ik als consument nog niet overtuigd waarom ik voor jou product zou moeten gaan. En mij overtuigen is wel degelijk jou taak. Als consument zeg ik dat de prijs nog te hoog is en mijn vraag is dan ook: verwachten jullie dat die naar benden positief wordt bijgesteld.

De reden dat je niet overtuigd bent is omdat je niet overtuigd wilt worden. Dus als er goede redenen zijn dan zeg je gewoon dat die niet als redenen aangevoerd mogen worden.
Lees mijn eerste post in dit topic: Ik heb nog nooit een mail mogen ontvangen met informatie.

Lees zijn tekst: hij zei dat er goed geinformeerd wordt middels informatie-avonden. Dat er geen berichten via het mail-kanaal geweest zijn wil niet zeggen dat er niet geinformeerd wordt.
[
Voor 53% gewijzigd door
Verwijderd op 14-12-2006 12:59
]