Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.401 views sinds 30-01-2008

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
theodouma schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:15:
Met een 7600 GT in je systeem zal hij nog niet eens 200 watt nodig hebben en zal de 12 volt lijn 12-13 amperers moeten leveren met een piek van 15 amperres. Je voeindg zal dus makkelijk je pc van stroom kunnen voorzien. Enige eis is wel dat het geen 300 watt voeindg is van Sweex, Qtec, Trust of "no-name". Mocht dit wel het geval zijn dan moet je de voeindg weggooien en een echte voeindg halen, deze vier merken zijn namelijk niet pcwaardig en behoren thuis in de vuilnisbak.
Laat het nou net een Qtec zijn :P

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Omdat m'n systeem net niet helemaal stabiel op 3.6Ghz wil lopen en ik toch ooit een keer SLI wil gaan draaien zat ik te kijken naar een mogelijkheid om dit qua powersupply beter te regelen.

Via zoeken vond ik dit:
Thermaltake Purepower Power Express 250W
Dit is een extra voeding die je naast je pc voeding zet. Het ding past in een 5.25 bay.

In mijn geval zou deze dus naast een Coolermaster 430 voeding komen te lopen.

Heeft er iemand ervaring met dit apparaat en zou dit voor een stabieler overklokt systeem kunnen zorgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Leader98 op 22-02-2007 11:33 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Bomin schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:31:
Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik zag dat mijn beoogde nieuwe moederbord echter maar 1 IDE-kanaal heeft dus gaat de DVD-brander er alleen maar in om even Windows te installen en daarna gooi ik hem eruit voor die tweede HDD, dat geeft geloof ik weer wat meer ruimte op de 12 Volts :) Daarna nog een extra HDD erin zie ik sowieso niet snel gebeuren, heb nu nog geeneens de 80 gig helemaal vol staan.

Dan had ik toch nog 1 laatste prangende vraag, die had ik mijn post in ge-edit toen je al bezig was met antwoorden en die is dus niet meegenomen ;)

[...]

Edit: Ah ik heb de desbetreffende stukjes uit de FAQ gevonden:

[...]

Nou gebruik ik ook lang niet alle molex connectors (totaal 12, verdeeld over 3 of 4 bundels), het niet in gebruik hebben van sommige van deze, vangen die dan de extra lijnen naar het mobo op die een 20->24pins verloopstuk creeert?
Het lijkt allemaal wat moeite, maar als het even kan zou het heel fijn zijn als deze PSU deze upgrade ronde nog kan overleven ^^
Zo'n verloopstekker werk makkelijk voor je systeem. Die 24 pins stekker geeft alleen een voordeel voor systemen die gewoon echt veel stroom nodig hebben op het moederbord (denk aan alle geheuigenbanken vol met actief gekoeld geheugen, alle pci sloten vol met kaarten zonder stroomaansluiitng maar wel met een klein koelertje (raidkaart, phisicskaart)). Jouw moederbord heeft niet zo heel veel stroom nodig op het moederbord (moboi/mem/pcikaarten, geen cpu en geen videokaarten met eigen stroomaansluiting), dus dat moet makkelijk gaan met een verloopstekkertje.
Anoniem: 149193 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:48:
Je systeem zal ongeveer 200 watt nodig hebben (dit is zonder enige overklok). De 12 volt lijn zal hierbij ongeveer 13 amperres moeten leveren. Je voeindg is dus zwaar genoeg voor je systeem.
Is de pc overgeklokt dan zal dit ervoor zorgen dat de voeding 240 watt en 16 amperres moet leveren, en dat is wel erg zwaar voor je voeindg.

Dus als je zonder overklok last heb van vastlopers dan kun je de voeindg uitsluiten. Misschien kun je eens kijken of de cpu en gpu coolers correct gemonteerd zijn (juiste hoeveelheid koelpasta, juiste blaasrichting fan, geen stof op de coolers enz) want je probleem lijkt een beetje op oververhitting van de cpu of gpu..

theodouma,

bedankt voor je reactie. Mijn systeem is niet overgeklokt. Ben ik voorlopig nog niet van plan. Ook ik ben nog vergeten te melden dat mijn oude Psu een 20 pins connector heeft, die heb ik dus met de bekende verloopstekker nu op de 24 pins connector aangesloten. In de vele posts omtrent deze verloopstekkers begrijp ik dat dit mogelijk niet de juist manier is om een modern moederbord van stroom te voorzien?
Ik heb geen zin om twee keer exact hetzelfde te tikken, dus wat ik hiwer wilde neertikken staat ook ietsje hoger in deze post :)
Buffalo schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:25:
[...]

Laat het nou net een Qtec zijn :P
Dan moet je echt een andere voeidng halen. Het nadeel van een Qtec (en ook van een Sweex, Trust of "No-Name" is dat ze absoluut niet kunnen leveren wat ze beweren. Jouw voeidng kan 15 amperres leveren op de 12 volt staat op de voeindg. Deze 15 amperres is als piekstroom, niet wat de voeindg echt kan leveren, dit ligt echt veel lager.
Om je even te wijzen hoe slecht je voeindg is lees deze review eens door. Hier wordt een Qtec 550 waqtt voeindg getest. Deze 550 watt voeding kan maar 15 amperres echt leveren, en dat is alleen als de rest van de voeindg helemaal niets hoeft te doen. Kijk oko ens hier in de pricewatch Hier staan een paar meningen van medetweakers over de rommel van Qtec, en niemand is positief over deze voeingen.

Jij heb voor je systeem een voeding nodig die continu 15 amperres kan geven, en ik kan je nu al garanderen dat jouw Qtec dat niet kan. Als een 550 watt Qtec maar 15 amperres kan leveren dan kan je zelf ook verzinnen dat jouw 350 watt qtec dat al helemaal niet kan.

Een goede voeidng is de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeidng kost 40 euro bij Computerland en kan continu 29 amperres op de 12 volt leveren, dat is dus twee keer zoveel als wat de Qtec 550 watt kan....

Behalve dat de Coolermaster veel meer kan leveren als je Qtec is de Coolermaster beveiligd tegen kortsluiting, overbelasting, under en overvoltage, iets dat je Qtec helaas niet is. En als laatste is de Coolermaster stiller en efficenter :)

7400 Wp op het dak

• Buffalo
theodouma schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:28:
Dan moet je echt een andere voeidng halen. Het nadeel van een Qtec (en ook van een Sweex, Trust of "No-Name" is dat ze absoluut niet kunnen leveren wat ze beweren. Jouw voeidng kan 15 amperres leveren op de 12 volt staat op de voeindg. Deze 15 amperres is als piekstroom, niet wat de voeindg echt kan leveren, dit ligt echt veel lager.
Om je even te wijzen hoe slecht je voeindg is lees deze review eens door. Hier wordt een Qtec 550 waqtt voeindg getest. Deze 550 watt voeding kan maar 15 amperres echt leveren, en dat is alleen als de rest van de voeindg helemaal niets hoeft te doen. Kijk oko ens hier in de pricewatch Hier staan een paar meningen van medetweakers over de rommel van Qtec, en niemand is positief over deze voeingen.

Jij heb voor je systeem een voeding nodig die continu 15 amperres kan geven, en ik kan je nu al garanderen dat jouw Qtec dat niet kan. Als een 550 watt Qtec maar 15 amperres kan leveren dan kan je zelf ook verzinnen dat jouw 350 watt qtec dat al helemaal niet kan.

Een goede voeidng is de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeidng kost 40 euro bij Computerland en kan continu 29 amperres op de 12 volt leveren, dat is dus twee keer zoveel als wat de Qtec 550 watt kan....

Behalve dat de Coolermaster veel meer kan leveren als je Qtec is de Coolermaster beveiligd tegen kortsluiting, overbelasting, under en overvoltage, iets dat je Qtec helaas niet is. En als laatste is de Coolermaster stiller en efficenter :)
Ja, voor die Coolermaster heb ik ook gekeken, maar daar heb ik niks aan omdat die aansluiting 24 pins is. Ik moet 20 pins hebben. Dat was ook steeds het probleem waar ik op stukliep. Ik heb nu een Spire Powersupply SP-ATX-400W. Dat leek me wel een geschikte voeding. Ik had trouwens wel een andere van Coolermaster gezien, maar die werd bijna nergens meer geleverd. Als er tips zijn over een goede voeding met 20 pins hoor ik het graag nog, dan anuleer ik de boven genoemde nog.

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 20:19
Buffalo schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:07:
[...]

Ja, voor die Coolermaster heb ik ook gekeken, maar daar heb ik niks aan omdat die aansluiting 24 pins is. Ik moet 20 pins hebben. Dat was ook steeds het probleem waar ik op stukliep. Ik heb nu een Spire Powersupply SP-ATX-400W. Dat leek me wel een geschikte voeding. Ik had trouwens wel een andere van Coolermaster gezien, maar die werd bijna nergens meer geleverd. Als er tips zijn over een goede voeding met 20 pins hoor ik het graag nog, dan anuleer ik de boven genoemde nog.
24 pins kan gewoon op 20 pins aangesloten worden, tevens is het gewon een 20pins+4pins die je er alshetware op kan klikken. Hadden ze je dit niet bij de computerboer kunnen vertellen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.info-mods.com/medias/albums/album06/Silverstone_ST56ZF_17.sized.jpg

• Buffalo
yori1989 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:14:
[...]

24 pins kan gewoon op 20 pins aangesloten worden, tevens is het gewon een 20pins+4pins die je er alshetware op kan klikken. Hadden ze je dit niet bij de computerboer kunnen vertellen ?

[afbeelding]
Mja, ik heb hem via intenet besteld omdat ik dacht dat bijvoorbeeld die coolermaster neit geschikt zou zijn. Maar als je ook bijvoorbeeld deze afbeelding ziet:Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/56b857e38e2867ff60a2149145198095.jpg

Dat is toch echt 1 stuk.

Zou iemand kunnen bevestigen of de Spire RockeTeer ATX-400W een goede keuze is, er is erg weinig info over te vinden. BvD

[ Voor 8% gewijzigd door Buffalo op 22-02-2007 18:07 ]

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Buffalo schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:38:
[...]

Mja, ik heb hem via intenet besteld omdat ik dacht dat bijvoorbeeld die coolermaster neit geschikt zou zijn. Maar als je ook bijvoorbeeld deze afbeelding ziet:[afbeelding]

Dat is toch echt 1 stuk.

Zou iemand kunnen bevestigen of de Spire RockeTeer ATX-400W een goede keuze is, er is erg weinig info over te vinden. BvD
Zelfs als de connector 24 pins is dan kun je gewoon zonder enig risico een 24-20 pins converter gebruiken.Deze dingen kosten max 5 euro. 24-20 pins converters kunnen helemaal nooit kwaad, andersom (van 20 naar 24 pins) zou eventueel misschien wel voor problemen kunnen zorgen..

7400 Wp op het dak

• Buffalo
theodouma schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:12:
[...]

Zelfs als de connector 24 pins is dan kun je gewoon zonder enig risico een 24-20 pins converter gebruiken.Deze dingen kosten max 5 euro. 24-20 pins converters kunnen helemaal nooit kwaad, andersom (van 20 naar 24 pins) zou eventueel misschien wel voor problemen kunnen zorgen..
Ik heb uit een review begrepen dat je bij de CoolerMaster Extreme Power 430 W, de 4 pins stekker los kunt koppelen van de 24 pins stekker zodat het een 20 pins stekker wordt. Morgen even deze voeding ophalen dus. Die andere stuur ik retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hygaradon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik ga dit systeem kopen en vroeg mij af of het verstandiger is om:

- voor 20 euro van een huisgenoot een 400 Watt sweex over te kopen (+/- 1 weekje gebruikt)
of
- voor 109 euro een Thermaltake Toughpower (ATX2, EPS) 600 Watt nieuw erbij te stoppen
(ik geloof dat 600 watt beetje overkill is maar liever te veel als te weinig)

Basis
1x 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)
1x EN8800GTX/HTDP (768 MB GDDR3)
1x Barracuda 7200.10 (320 GB)
1x Cordless Laser Mouse G7 (USB)
1x Media Keyboard (PS/2)
1x P5B-E Plus (Intel® P965)
1x Core™ 2 Duo E6600 (2400 MHz)

Koelers & case
1x cpu koeler - Ruby Orb (754, 775, 939, AM2)
2x System Fan S80 (80 x 80 x 25 mm)
1x case - Rebel 9 Value Edition (9x 5,25") (bevat 120 & 250 mm fan in case met optionele 2x 80 mm die ik er ook bij heb gedaan)

Voeding
1x Toughpower (ATX2, EPS) 600 Watt

Ik zelf heb voorkeur bij deze thermlake, of zeggen jullie ach joh, bespaar jezelf 80 euro en neem sweex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die sweex zal niet afdoende zijn. Ik denk niet dat je 109 euro hoeft uit te geven aan een PSU, er zijn ook wel a-merken met iets minder vermogen die afdoende zijn. Doe anders even de PSU calculator om een indicatie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Hygaradon schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:52:
Ik ga dit systeem kopen en vroeg mij af of het verstandiger is om:

- voor 20 euro van een huisgenoot een 400 Watt sweex over te kopen (+/- 1 weekje gebruikt)
of
- voor 109 euro een Thermaltake Toughpower (ATX2, EPS) 600 Watt nieuw erbij te stoppen
(ik geloof dat 600 watt beetje overkill is maar liever te veel als te weinig)

Basis
1x 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB)
1x EN8800GTX/HTDP (768 MB GDDR3)
1x Barracuda 7200.10 (320 GB)
1x Cordless Laser Mouse G7 (USB)
1x Media Keyboard (PS/2)
1x P5B-E Plus (Intel® P965)
1x Core™ 2 Duo E6600 (2400 MHz)

Koelers & case
1x cpu koeler - Ruby Orb (754, 775, 939, AM2)
2x System Fan S80 (80 x 80 x 25 mm)
1x case - Rebel 9 Value Edition (9x 5,25") (bevat 120 & 250 mm fan in case met optionele 2x 80 mm die ik er ook bij heb gedaan)

Voeding
1x Toughpower (ATX2, EPS) 600 Watt
Een tweedehands sweex 400 watt voeding voor 20 euro vind ik afzetterij, die dingen kun je voor 15 euro nieuw kopen en voor een tientje tweedehands. pricewatch

Maar dan je systeem, ddeze heeft ongeveer 350 watt nodig en de 12 volt lijn moet hierbij 22-23 amperres leveren, dit is als je de cpu 25% herb overgeklokt. Als je ook de videokaart een beetje voerklok kom je totaal uit op 380 watt en 25 amperres. Je heb dus ene voeding nodig van minimaal 430 watt met minimaal 28 amperres.
Hiermee valt gelijk de troep van sweex al af (sweex voedingen behoren niet in een pc, maar in een vuilnisbak, naast de troep van Qtec, trust en "no-name") ook omdat de sweexvoeidng niet 400 watt continu kan leveren maar heel even als piek. Continu mag je blij zijn met 200 watt. Kijk anders maar eens naar deze test van de voeindg, hij kan maximaal 235 watt leveren als iedere lijn apart getest wordt.

Een 600 watt voeding kan makkelijk in je systeem, al vind ik het wat een beetje zonde; niet van de voeindg maar van je geld. De thermlake kost 109 euro, en de bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower 430 watt (29 amperres) kost maar 40 euro (computerland) en is ook goed voor je systeem.
Ik zelf heb voorkeur bij deze thermlake, of zeggen jullie ach joh, bespaar jezelf 80 euro en neem sweex
Neem nooit sweex, deze voeingen zijn zo bagger en instabiel dat je gegarandeerd problemen gat krijgen met je pc. Ook is er een zeer reeele kans dat de sweexvoeding je hardware sloopt (je moet niet raar opkijken als sweex 14 volt op de 12 volt kan zetten).
Je heb dus de mogelijkheid, neem de sweex voor 20 euro en je krijgt er gegaranderd problemen mee met kans op 800 euro schade (cpu en gpu) of je betaald ietsje meer voor een echte voeindg....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209805

Vraagje, heeft er iemand ervaring met LCpower voedingen, zo ja zijn deze positief ?
Verder heb ik al eens gezocht naar meer info maar ik kwam enkel op duitse sites terecht en mijn duits suckt nogal.Wel dacht ik te kunnen opmaken, da ge waar voor u geld kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 209805 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:38:
Vraagje, heeft er iemand ervaring met LCpower voedingen, zo ja zijn deze positief ?
Verder heb ik al eens gezocht naar meer info maar ik kwam enkel op duitse sites terecht en mijn duits suckt nogal.Wel dacht ik te kunnen opmaken, da ge waar voor u geld kreeg.
Niet echt.

Het is niet zó'n slecht merk als Sweex, maar ook niet geweldig.
Ik zsou het er een beetje tussenin plaatsen. Maar als je een nieuwe voeding wilt, ga dan maar niet voor dit merk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138548

Ey guys,

Ik heb nu in huis staan:

Asus P5P800SE mobo
Intel P 4 3.0 ghz processor
2x 256 mb DDR2-400 (pc3200)
2x 1024 mb DDR2-400 (pc3200)
AGP XFX 6800GS video
SATA 400 GB HD
IDE 30 GB HD 7200 rpm
IDE 80 GB HD 7200 rpm
IDE AOpen DVD +R
IDE Liteon CD+R
400 GB HD USB
Logitech G5 USB

Dit alles hangt aan een AOpen 350W voeding.

twee puntjes:

1) Wat vinden de experts hier van de voeding?

2) Ik ben niet zo tevreden meer over de prestaties van m'n videokaart. Ik ben een BF2142 junk en ik kan als het goed gaat alles spelen op medium. Maar ik heb een prachtig Acer AL1951 scherm voor m'n snuffert en niets is mooier als ik daar alles op 'excellent' zou kunnen spelen!

Echter ga ik geen nieuwe AGP kaart kopen. Ik denk er dus serieus over na om een nieuwe set aan te schaffen met de volgende specs:

ASUS P5N- E SLI
Kingston 2x 1024 mb DDR2-800 (pc6400)
Asus PCIe 8800 GTX videokaart

uit de ouwe bak:

Intel P4 3.0 ghz processor (socket 775)
SATA 400 GB HD
IDE 30 GB HD 7200 rpm
IDE 80 GB HD 7200 rpm
IDE AOpen DVD +R
IDE Liteon CD+R
400 GB HD USB
Logitech G5 USB

Let op! Ik wil in de toekomst (vandaar deze mobo) SLI kunnen draaien! Daar moet dan ook qua voeding rekening mee gehouden worden.

Graag uw advies qua Watt en eventueel merk? En suggesties met betrekking tot de aanschaf van de nieuwe mobo, geheugen en videokaart zijn uiteraard ook welkom :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 138548 op 24-02-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:44
Ik was van plan onderstaande systeem te kopen.

Intel Core 2 Duo 6300 of 6400
Spire Processor Koeler Lunar II
Kingston 2x512MB PC53200
2 x Seagate 80GB sata, ST380811AS
Asus P5M2-M i3000 MCH

Nu heb ik liever een wat goedkopere kast aangezien het moederbord al 100 euro duurder was geworden dan in eerste instantie de bedoeling. Maar ik vraag mij af of de voeding daarin voldoende is:
512L-260 (260 Watt voeding)
of anders deze:
Chieftec Rackmount UNC-110S-B (300 Watt, zwart)

Ook weet ik niet zeker of deze de juiste aansluitingen hebben voor de 2xsata schijven, en de het moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door Scorpion1984 op 24-02-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dus je koopt een PC zonder videokaart? Hmmm server blijkbaar...

[ Voor 29% gewijzigd door Saturnus op 24-02-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:44
Saturnus schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:59:
Dus je koopt een PC zonder videokaart? Hmmm server blijkbaar...
Ja het is een server, inclusief onboard videokaartje voor eventuele problemen, als zelfs ssh het niet meer doet(tja, en installeren, en bios instellen gaat ook wat handiger met een videokaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Scorpion1984 op 24-02-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207800

Ik wil binnenkort het volgende systeem kopen:
Asus P5B Deluxe
C2D E6600
Asus 8800gts 320mb
2x 1gb DDR2 PC6400
2x 320 GB Seagate Barracuda (raid 0)
1x 120 GB Seagate Barracuda
2x DVDrom drives sata
en dan stuk of 12 fans en 2 baybussen die ik al heb

Nu heb ik al besloten dat ik een 600w voeding wil hebben, van een A merk is zat ruim genoeg.
Nu zit ik alleen te twijfelen omdat ik veel verschillende dingen heb gehoord:
Deze 2 zijn namelijk wel erg mooi met die modulaire aansluitingen:
Hiper Type R Modular 4K580
Super Flower Aurora - 600 Watt

Of de Zalman ZM600-HP aangezien ik daar ook wel goede dingen over heb gehoord ivm met stilte want ik ga behalve prestaties ook voor stilte anders is mn watercooling voor niks :P

Ik zit alleen te twijfelen omdat er mensen zijn die dingen zeggen als zalman maakt zn eigen voedingen niet en zijn dus slecht etc etc.
Mn vraag is dus of het niet verstandiger is om gewoon voor een seasonic ofzo te gaan of gewoon 1 van de 3 bovenstaande te nemen (ervaringen daarover ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 09:48
Aangezien mn Coolermaster na een goeie 2 maanden het voor gezien gehouden heeft vraag ik me af of dit de juiste voeding geweest is voor mijn setup. Ik heb nu een Coolermaster Extreme Power RS430 voeding in het volgende systeem hangen:

- AMD Athlon 64 X2 4200+ (2.2 ghz)
- 2x Dane-Elec 1GB DIMM PC3200
- 2x WD sata hd (160gb en 320gb)
- XFX GF6600GT
- Asus A8N-E moederbord
- Zalman CNPS9500AM2 CPU Cooler
- Zalman chipset cooler
- BenQ dvd brander
- Philips cd brander
- 2 12cm casefans

Ik heb de specs van mn huidige voeding even opgezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/519d5202fda2de3a2b317392955c19e8.jpg
Las her en der dat de 14A op 12V niet genoeg zou zijn. Is het aan te raden om een andere (zwaardere) voeding te halen of heb ik een maandagmorgen model te pakken?

Toepassing van pc;

- internet/officework
- sporadisch spelletje (gta vc)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
blacktarantulaX schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:05:
[...]

Niet echt.

Het is niet zó'n slecht merk als Sweex, maar ook niet geweldig.
Ik zsou het er een beetje tussenin plaatsen. Maar als je een nieuwe voeding wilt, ga dan maar niet voor dit merk..
Wat een onzin :S Heb je er ervaring mee of revieuws gelezen?
Ik kan alvast wel zeggen LC POWER is beter als Huntkey (jammer genoeg) en helemaal niet vergelijkbaar met soms zelfs duurdere rommel (die merken zijn bekend :P).

Ik zou het plaatsen net iets onder de topvoedingen. Ze hebben ong dezelfde features, alleen veel goedkoper en een niet instelbare fan. Ik zou altijd een lc power nemen boven een oude topvoeding (zonder vga aansluiting, 85%+ efficientie etc).
Ligt eraan wat je nodig hebt. Meer power zou ik de lc nemen en anders kan je ook met die 430w coolermaster vooruit. Ze zijn in elk geval zeer stabiel, eigen ervaring met meerdere pc´s (4), met zowel de lw6550 v2 en de 6550GP. Binnenkort zal ik een degelijke revieuw maken van beide voedingen, en zorgen dat LC POWER hier ook in het A.merk rijtje komt.
Zo ben weer ff klaar met mijn LC vertegenwoordiging (bijna 8) )
want deze is gwoon stoer _/-\o_

http://www.lc-power.com/h...2&h_id=1&u_id=31&a_id=130

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Kwam dit tegen in een ander topic En dacht dat het hier ook wel handig zou zijn
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/bench_efficiency.png

Blijkt maar weer dat goedkoop (Qtec) duurkoop is :X

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Mja, wel handig, maar in dat lijstje kom ik meer onbekende dan bekende voedingen tegen..

Mijn lieve OCZ GameXStream met een efficiëntie van ongeveer 85% dacht ik staat er niet bij..

EDIT: ik zie net de post van enofandere gast genaamd Powrskin..
Ietsje minder flamen mag ook wel, dankje :)
  • Over Huntkey praat ik helemaal niet :/
  • "en helemaal niet vergelijkbaar met soms zelfs duurdere rommel (die merken zijn bekend :P). "
    Die zin snap ik niet helemaal.
  • "Ik zou het plaatsen net iets onder de topvoedingen." Dat doe ik toch ook ongeveer in mijn post?
    In mijn bericht staat dat ik het er een beetje er tussenin zou plaatsen. Waar tussenin is niet
    helemaal duidelijk zie ik nu, maar ik bedoelde tussen cheap-ass (Sweex) en A-merk in.
  • "Meer power zou ik de lc nemen"
    Dan zou ik juist een échte A-merk voeding nemen. Of jij nou komt eisen dat ik LC-Power onder
    A-merken moet plaatsen of niet, ik doe het toch niet.
  • Wij praten hier Algemeen Beschaafd Nederlands en volgens die taal is het 'gewoon en niet
    'gwoon'. Dat terzijde, het ging mij om het zinnetje: "want deze is gewoon stoer"
    Die kan wel stoer zijn, maar dan is mijn OCZ GameXStream vele malen stoerder.
Zo. Ik hoop dat dat duidelijk genoeg was. Jammer dat de mensen hier zoveel flamen...

[ Voor 75% gewijzigd door Evano op 24-02-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik ben nu een nas aan het bouwen in een cm-stacker stc01
er zit een hpx4000 workstation config in, met crappy non atx mobo
dual xeon 1.7ghz
matrox g450
4x512mb pc800 RIMM
2x36gb u160 scsi
2x18gb u160 scsi
3x 200gb pata
2x 250gb pata
2x 200gb sata
2x 250gb sata

nu zat er standaard bij de hp kast een 465 watt voeding, beer van een ding en trok alles behalve de sata disks (die pasten niet in kast en daarom nu cm stacker)

nu heb ik nog een sweex 650watt gold unit crap ding liggen, ik zat eraan te denken om die 14/15 pin mod te doen en met dual psu te werken in de kast, is er voor gemaakt en er zit geloof ik zelfs een verloop stekkertje bij.

Is dit aan te raden? het is enkel voor 4 sata schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Scorpion1984 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:57:

Kingston 2x512MB PC53200
Asus P5M2-M i3000 MCH

Nu heb ik liever een wat goedkopere kast aangezien het moederbord al 100 euro duurder was geworden dan in eerste instantie de bedoeling. Maar ik vraag mij af of de voeding daarin voldoende is:
of anders deze:

Ook weet ik niet zeker of deze de juiste aansluitingen hebben voor de 2xsata schijven, en de het moederbord.
ik heb zelf een chieftec unc b01 met 300watt voeding en hierin zit
intel 3000ah server mobo
intel c2d e6600
2x kingston pc5400 cl5
2x 80gb sata
cm 1u cooler unit geval
nog wat extra 40mm fans

m.a.w. het kan makkelijk met die chieftec, mijne draait al lange tijd stabiel met helft van de dag volledige load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Anoniem: 138548 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:09:
Ey guys,

Ik heb nu in huis staan:

Asus P5P800SE mobo
Intel P 4 3.0 ghz processor
2x 256 mb DDR2-400 (pc3200)
2x 1024 mb DDR2-400 (pc3200)
AGP XFX 6800GS video
SATA 400 GB HD
IDE 30 GB HD 7200 rpm
IDE 80 GB HD 7200 rpm
IDE AOpen DVD +R
IDE Liteon CD+R
400 GB HD USB
Logitech G5 USB

Dit alles hangt aan een AOpen 350W voeding.

twee puntjes:

1) Wat vinden de experts hier van de voeding?

2) Ik ben niet zo tevreden meer over de prestaties van m'n videokaart. Ik ben een BF2142 junk en ik kan als het goed gaat alles spelen op medium. Maar ik heb een prachtig Acer AL1951 scherm voor m'n snuffert en niets is mooier als ik daar alles op 'excellent' zou kunnen spelen!

Echter ga ik geen nieuwe AGP kaart kopen. Ik denk er dus serieus over na om een nieuwe set aan te schaffen met de volgende specs:

ASUS P5N- E SLI
Kingston 2x 1024 mb DDR2-800 (pc6400)
Asus PCIe 8800 GTX videokaart

uit de ouwe bak:

Intel P4 3.0 ghz processor (socket 775)
SATA 400 GB HD
IDE 30 GB HD 7200 rpm
IDE 80 GB HD 7200 rpm
IDE AOpen DVD +R
IDE Liteon CD+R
400 GB HD USB
Logitech G5 USB

Let op! Ik wil in de toekomst (vandaar deze mobo) SLI kunnen draaien! Daar moet dan ook qua voeding rekening mee gehouden worden.

Graag uw advies qua Watt en eventueel merk? En suggesties met betrekking tot de aanschaf van de nieuwe mobo, geheugen en videokaart zijn uiteraard ook welkom :P
Je nieuwe systeem zal zonder overklok en met één GTX ongeveer 360 watt verbruiken waarbij er ongeveer 25 amperres van de 12 volt lijn gaat komen. Klok je de pc over (cpu 25% en gpu 20%) dan zal er totaal 410 watt nodig zijn waarvan ongeveer 29 amperres van de 12 volt moet komen,

Ik mag aannemen dat als je er een tweede GTX bijplaatst dat je dan ok de cpu vervangt voor een Core 2 Duo (E6600 is echt het minimum), je cpu is nu al de bottleneck, en als je zo twee GTX'en in je systeem heb zitten dan lopen deze uit hun virturele neus te eten terwijl de cpu het bijna niet meer bij kan houden, en dat is echt doodzonde als je meer dan duizend euro aan videkaarten heb...
Als je twee (niet overgeklokte) GTX'en en een overgeklokte E6600 in je systeem heb zitten dan zal er totaal 590 watt uit je voeidng moeten komen warrvan er 43 amperres van de 12 volt komen. Wil je dan ook nog de videokaarten overklokken (weer 20%) dan zal er totaal 660 watt en 49 amperres nodig zijn. Om dit veilig van stroom te voorzien is een voeidng van minimaal 750 watt met 55 amperres nodig.

Dan je huidige systeem; deze heeft maar 260 watt nodig en 17 amperres. Aangezien je pc stabiel draait op de voeindg mag je aannemen dat de voeindg dit allemaal kan leveren :)
Scorpion1984 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:57:

Kingston 2x512MB PC53200
Asus P5M2-M i3000 MCH

of anders deze:

Ik ga er vanuit dat je de pc niet gaat overklokken. De server zal max 160 watt nodig hebben en nog geen 10 amperres op de 12 volt. Tijdens het opstarten is er echter wel een stroompiek van 11 amperres (12 amperres als je ook een dvd of cdrom speler aangesloten heb). Voor je systeem is daarom een 200 watt voeding met 13 amperres voldoende.
De voeding die Supermicro in zijn rack heeft zitten kan 18 amperres leveren en is daarmee ruim geschikt voor je server. Hoeveel de Chieftec kan leveren durf ik niet te zeggen, maar je mag er vanuit gaan dat dit minimaal 15 amperres is.

Dan de aansluitingen. Je moederbord heeft een 24 en 4 pins aansluiting nodig, en deze heeft je voeindg allebei. Of je voeding ook sata HD's gaat ondersteuen durf ik niet te zeggen. Ik weet ook niet of er in een 1U rack eventueel ruimte is om een molex-sata verloopje te gebruiken.
Anoniem: 207800 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:11:
Ik wil binnenkort het volgende systeem kopen:
Asus P5B Deluxe
C2D E6600
Asus 8800gts 320mb
2x 1gb DDR2 PC6400
2x 320 GB Seagate Barracuda (raid 0)
1x 120 GB Seagate Barracuda
2x DVDrom drives sata
en dan stuk of 12 fans en 2 baybussen die ik al heb

Nu heb ik al besloten dat ik een 600w voeding wil hebben, van een A merk is zat ruim genoeg.
Nu zit ik alleen te twijfelen omdat ik veel verschillende dingen heb gehoord:
Deze 2 zijn namelijk wel erg mooi met die modulaire aansluitingen:
Hiper Type R Modular 4K580
Super Flower Aurora - 600 Watt

Of de Zalman ZM600-HP aangezien ik daar ook wel goede dingen over heb gehoord ivm met stilte want ik ga behalve prestaties ook voor stilte anders is mn watercooling voor niks :P

Ik zit alleen te twijfelen omdat er mensen zijn die dingen zeggen als zalman maakt zn eigen voedingen niet en zijn dus slecht etc etc.
Mn vraag is dus of het niet verstandiger is om gewoon voor een seasonic ofzo te gaan of gewoon 1 van de 3 bovenstaande te nemen (ervaringen daarover ?)
Persoonlijk vind ik 600 watt nogal overdreven. Je systeem zal met overklok nog niet eens de 390 watt halen Ook is SLI niet mogelijk (965 chipset ondersteunt geen SLI, alleen CF) Een voeidng die 450 watt kan leveren moet dus ook voldoende zijn voor je systeem.
Zalman maakt geen eigen voedinge, ze verkopen andrsmans voeingen onder eigen naam. Dat maakt, vind ik, Zalman voeidngen vaak onnodig duur(der). Voor hetzelfde geld ben je een betere voeindg of je heb een soortgelijke voeidng voor minder geld.
De Hiper is een leuke voeding, en met 37 dB is hij redelijk stil te noemen. Het rendement van 68% bij maximale belasting van jouw systeem niet echt geweldig Dit betekend dat de voeidng zelf 150 watt aan warmte staat te genereren als de pc maximaal belast wordt.(bron
De Super Flower is met 44 dB niet echt stil te noemen.

Een goede voeding voor jou (of eigelijk voor je systeem, voor jou is een goede voeindg veel groente en fruit :p )is de Antec NeoHE 500 watt. Deze 500 watt voeidng is modulair en met 32 dB is hij erg stil. Ook heeft hij een rendement van ongeveer 77% wat betekend dat de voeidng 50 watt minder aan warmte produceert dan de Hiper.
Als je toch meer vermogen wilt hebben kun je ook de 550 watt versie overwegen, deze is ene tientje duurder en net zo goed.
marccom schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:06:
Aangezien mn Coolermaster na een goeie 2 maanden het voor gezien gehouden heeft vraag ik me af of dit de juiste voeding geweest is voor mijn setup. Ik heb nu een Coolermaster Extreme Power RS430 voeding in het volgende systeem hangen:

- AMD Athlon 64 X2 4200+ (2.2 ghz)
- 2x Dane-Elec 1GB DIMM PC3200
- 2x WD sata hd (160gb en 320gb)
- XFX GF6600GT
- Asus A8N-E moederbord
- Zalman CNPS9500AM2 CPU Cooler
- Zalman chipset cooler
- BenQ dvd brander
- Philips cd brander
- 2 12cm casefans

Ik heb de specs van mn huidige voeding even opgezocht:
[afbeelding]
Las her en der dat de 14A op 12V niet genoeg zou zijn. Is het aan te raden om een andere (zwaardere) voeding te halen of heb ik een maandagmorgen model te pakken?

Toepassing van pc;

- internet/officework
- sporadisch spelletje (gta vc)
Je systeem heeft nog geen 230 watt nodig en zal maximaal 15 amperres van de 12 volt vragen. Je voeidng kan dit allemaal makkelijk aan en is absoluut niet stuk gegaan door overbelasting.

Voor jouw systeem is 14 amperres inderdaad niet voldoende. Gelukkig heeft de eXtremepower daarom twee 12 volts voeidingslijnen, één die 14 en één die 15 amperres kan leveren. Totaal kan je voeindg dus 29 amperres leveren, en dat is zeer royaal voor je systeem.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Copycat schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:53:
Kwam dit tegen in een ander topic En dacht dat het hier ook wel handig zou zijn
[afbeelding]

Blijkt maar weer dat goedkoop (Qtec) duurkoop is :X
Qtec is altijd duurkoop :p

Heb je trouwens ook wat meer informatie over deze grafiek? Wat voor vermogen wordt er afgenomen? (50 of 350 watt, alleen 12 volt, of gezamelijk van alle lijnen; of is dit het rendement bij het maximale opgegeven vermogen van iedere voeding?)) De Qtec voeidng heeft in dit schema een rendement van 35%. Volgens deze test heeft de Qtec een rendement van 72%, dat is dus meer dan het dubbele.
IRCfreAk schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 22:15:
ik ben nu een nas aan het bouwen in een cm-stacker stc01
er zit een hpx4000 workstation config in, met crappy non atx mobo
dual xeon 1.7ghz
matrox g450
4x512mb pc800 RIMM
2x36gb u160 scsi
2x18gb u160 scsi
3x 200gb pata
2x 250gb pata
2x 200gb sata
2x 250gb sata

nu zat er standaard bij de hp kast een 465 watt voeding, beer van een ding en trok alles behalve de sata disks (die pasten niet in kast en daarom nu cm stacker)

nu heb ik nog een sweex 650watt gold unit crap ding liggen, ik zat eraan te denken om die 14/15 pin mod te doen en met dual psu te werken in de kast, is er voor gemaakt en er zit geloof ik zelfs een verloop stekkertje bij.

Is dit aan te raden? het is enkel voor 4 sata schijven.
Het is niet aan te raden. Als je mijn reacties in dit topic doolees over sweex (en qtec, trust en "no-name") voedingen dan zul je zien dat ik niemand deze voeidgnen aanraad omdat ze erg onstabiel zijn. Op zich moet een 650 watt Sweex best 4 HD's aankunnen, alleen zal ik dat niet doen. De Sweex heeft geen enkele vorm van beveiliging aan boord. Dit betekend dat als de voeindg stuk gaat er makkelijk veel te veel volt op de voeindgslijnen kan komen waardoor de voeding de 4 HD's fysiek stuk maakt. Ook is een Sweex niet echt bepaald stil te noemen. nog ene extra nadeel van een Sweex voeindg is dat je deze op alle lijnen moet belasten. Als je alleen een paar HD's aansluit wordt de 3.3 volt lijn helemaal niet belast. Dit kan weer nadelige gevolgen hebben voor de 5 volts lijn en de algehele stabiliteit van de voeding.
Je kan daarom veel beter bijvoorbeeld een Coolermaster eXtremepower 430 watt of een Antec Basiq 350 watt bijplaatsen (beide zijn nog geen vier tientjes) . Het is voor zowel je huidige voeindg als voor de nieuwe beter als de nieuwe voeindg meer krijgt dan alleen 4 HD's. Ik denk dat als je aan de nieuwe voeindg minimaal de helft van je schijven aansluit dat beide voeingen daardoor correct en "prettig" werken. Je belast anders je huidige voeindg zeer zwaar en de extra voeding hoeft bijna niets te doen.

Waarom zoek je eigelijk nog een extra voeindg voor deze pc? Je heb hem toch deze week verkocht? ;)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
theodouma schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:34:
[...]

Heb je trouwens ook wat meer informatie over deze grafiek? Wat voor vermogen wordt er afgenomen? (50 of 350 watt, alleen 12 volt, of gezamelijk van alle lijnen; of is dit het rendement bij het maximale opgegeven vermogen van iedere voeding?)) De Qtec voeidng heeft in dit schema een rendement van 35%. Volgens deze test heeft de Qtec een rendement van 72%, dat is dus meer dan het dubbele.

[...]

Het is niet aan te raden. Als je mijn reacties in dit topic doolees over sweex (en qtec, trust en "no-name") voedingen dan zul je zien dat ik niemand deze voeidgnen aanraad omdat ze erg onstabiel zijn. Op zich moet een 650 watt Sweex best 4 HD's aankunnen, alleen zal ik dat niet doen. De Sweex heeft geen enkele vorm van beveiliging aan boord. Dit betekend dat als de voeindg stuk gaat er makkelijk veel te veel volt op de voeindgslijnen kan komen waardoor de voeding de 4 HD's fysiek stuk maakt. Ook is een Sweex niet echt bepaald stil te noemen. nog ene extra nadeel van een Sweex voeindg is dat je deze op alle lijnen moet belasten. Als je alleen een paar HD's aansluit wordt de 3.3 volt lijn helemaal niet belast. Dit kan weer nadelige gevolgen hebben voor de 5 volts lijn en de algehele stabiliteit van de voeding.
Je kan daarom veel beter bijvoorbeeld een Coolermaster eXtremepower 430 watt of een Antec Basiq 350 watt bijplaatsen (beide zijn nog geen vier tientjes) . Het is voor zowel je huidige voeindg als voor de nieuwe beter als de nieuwe voeindg meer krijgt dan alleen 4 HD's. Ik denk dat als je aan de nieuwe voeindg minimaal de helft van je schijven aansluit dat beide voeingen daardoor correct en "prettig" werken. Je belast anders je huidige voeindg zeer zwaar en de extra voeding hoeft bijna niets te doen.

Waarom zoek je eigelijk nog een extra voeindg voor deze pc? Je heb hem toch deze week verkocht? ;)
hehe wie zegt dat ik er 1 had? ;) link is uit 2006 overigens, wel even nu in 2007:P
de sweex was al een keer overleden, gelukkig geen schade aan de betreffende pc, na rma een nieuwe gekregen maar ik denk dat ie maar in de sloot moet belanden dan. Stil was ie overigens wel met een 120mm fan erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

IRCfreAk schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:49:
[...]

hehe wie zegt dat ik er 1 had? ;)
de sweex was al een keer overleden, gelukkig geen schade aan de betreffende pc, na rma een nieuwe gekregen maar ik denk dat ie maar in de sloot moet belanden dan. Stil was ie overigens wel met een 120mm fan erin.
Zo'n voeindg gelijk weggooien is wel zonde. Je kan hem altijd nog op marktplaats zetten (ik heb vorig jaar ook een 350 watt sweex voor 20 euro weten te verkopen 8)7 )of er een externe 5 / 12 volts voeindg (labvoeindg) van maken

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138548

theodouma schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:03:
[...]

Je nieuwe systeem zal zonder overklok en met één GTX ongeveer 360 watt verbruiken waarbij er ongeveer 25 amperres van de 12 volt lijn gaat komen. Klok je de pc over (cpu 25% en gpu 20%) dan zal er totaal 410 watt nodig zijn waarvan ongeveer 29 amperres van de 12 volt moet komen,

Ik mag aannemen dat als je er een tweede GTX bijplaatst dat je dan ok de cpu vervangt voor een Core 2 Duo (E6600 is echt het minimum), je cpu is nu al de bottleneck, en als je zo twee GTX'en in je systeem heb zitten dan lopen deze uit hun virturele neus te eten terwijl de cpu het bijna niet meer bij kan houden, en dat is echt doodzonde als je meer dan duizend euro aan videkaarten heb...
Als je twee (niet overgeklokte) GTX'en en een overgeklokte E6600 in je systeem heb zitten dan zal er totaal 590 watt uit je voeidng moeten komen warrvan er 43 amperres van de 12 volt komen. Wil je dan ook nog de videokaarten overklokken (weer 20%) dan zal er totaal 660 watt en 49 amperres nodig zijn. Om dit veilig van stroom te voorzien is een voeidng van minimaal 750 watt met 55 amperres nodig.

Dan je huidige systeem; deze heeft maar 260 watt nodig en 17 amperres. Aangezien je pc stabiel draait op de voeindg mag je aannemen dat de voeindg dit allemaal kan leveren :)

[
Hey, goed advies, Ik dank je! _/-\o_ Je brengt mij met je advies ook bij een gedachte die nog niet bij mij op was gekomen; dat m'n CPU geen 2 GTX-en bij kan houden. Maar ik denk dat ik de upgrade dan maar beter in 2 stappen kan doen. Eerst 1 GTX met m'n oude CPU en bij de 2e GTX moet ik dus m'n CPU ook vervangen. Dat houdt dus wel in dat wel bij de eerste upgrade al een blok van 750 Watt en 55 amperes moet hebben! Iemand misschien een linkje waar ik meer info kan vinden over SLI GPU's en de relatie met je CPU?

Mijn vraag wat jullie van m'n huidige blok vinden kwam niet uit de lucht vallen. De prestaties van m'n huidige XFX 6800 GS vallen nogal tegen. Bij de 3DFuturemark05 test kwam d'r een score van 3419 punten uit. Das zo'n 900 punten lager als het gemiddelde als ik de reacties zo zag. Ik vroeg mij dan ook af of de huidige AOpen voeding het wel bij kon benen. Te meer omdat op het XFX forum bij de specs van deze kaart staat dat ik mimimaal 400 Watt voor deze kaart nodig had.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 138548 op 25-02-2007 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Anoniem: 138548 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:22:
[...]

Hey, goed advies, Ik dank je! _/-\o_ Je brengt mij met je advies ook bij een gedachte die nog niet bij mij op was gekomen; dat m'n CPU geen 2 GTX-en bij kan houden. Maar ik denk dat ik de upgrade dan maar beter in 2 stappen kan doen. Eerst 1 GTX met m'n oude CPU en bij de 2e GTX moet ik dus m'n CPU ook vervangen. Dat houdt dus wel in dat wel bij de eerste upgrade al een blok van 750 Watt en 55 amperes moet hebben! Iemand misschien een linkje waar ik meer info kan vinden over SLI GPU's en de relatie met je CPU?

Mijn vraag wat jullie van m'n huidige blok vinden kwam niet uit de lucht vallen. De prestaties van m'n huidige XFX 6800 GS vallen nogal tegen. Bij de 3DFuturemark05 test kwam d'r een score van 3419 punten uit. Das zo'n 900 punten lager als het gemiddelde als ik de reacties zo zag. Ik vroeg mij dan ook af of de huidige AOpen voeding het wel bij kon benen. Te meer omdat op het XFX forum bij de specs van deze kaart staat dat ik mimimaal 400 Watt voor deze kaart nodig had.
Ik denk beter je pc op een andere manier kan upgraden. Als je een jaar geleden een high end gamesysteem had samengesteld met daarin een 7800 GTX dan plaats je nu natuurlijk geen tweede 7800 bij om SLI te draaien. JE verkoopt dan je 7800 en je koopt er een 8800 GTX voor terug. Je bent in zo'n situatie net zoveel (of misschien wel minder) geld kwijt erwijl je er in preformace meer op vooruit gaat. Ik denk dat dit ook voor jou gaat gelden. Als je nu een 8800 GTX koopt en over een jaartje koop je een tweede kaart dan kost het je veel geld. Verkoop je echter je 8800 GTX en je koopt dan een nieuwe high end videokaart terug dan kost het je veel minder geld terwijl je er in preformance veel meer op vooruit gaat. SLI is eigelijk alleen leuk als je er direct gebruik van wilt maken, niet als je over een jaar wilt upgraden door een tweede (dan oude) videokaart bij te plaatsen, je zit dan met twee erg dure oude videokaarten in je systeem....

Om dit topic een beetje overzichtelijk te houden is het misschien een tip om in CLS (completen systemen en laptops) een topic te openen over je pc, wat je het beste kun nemen en wat niet.

En dan nog iets, een P4 is een leuke cpu, alleen is hij wel "oud" en kun je er minder mee gamen dan met een AMD cpu. Ik denk dat met je huidige systeem je cpu ook al de bottleneck is, een singlecore P4 3.0 Ghz is namelijk ook weer niet zo snel, dit kan mischien ook wel je lage 3d05 score verklaren

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 09:48
theodouma schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:03:
...

Je systeem heeft nog geen 230 watt nodig en zal maximaal 15 amperres van de 12 volt vragen. Je voeidng kan dit allemaal makkelijk aan en is absoluut niet stuk gegaan door overbelasting.

Voor jouw systeem is 14 amperres inderdaad niet voldoende. Gelukkig heeft de eXtremepower daarom twee 12 volts voeidingslijnen, één die 14 en één die 15 amperres kan leveren. Totaal kan je voeindg dus 29 amperres leveren, en dat is zeer royaal voor je systeem.
Dankjewel :) Ga morgen gewoon terug met het ding dan mogen ze het daar verder uitzoeken. Neem aan dat ik gewoon een nieuwe mee krijg. Voeding op zich was prima, lekker stil en past mooi in de kast. Had net alle kabeltjes weggewerkt mgoed...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210239

Ik wil mn systeem gaan upgraden naar het volgende:

Intel Core 2 Duo E6600
Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3
2x 1 GB ddr2 pc6400 (800 mhz)
Asus P5B-VM, G965
WD 160 gb HD 7200 rpm
creative live! 5.1 soundcard
1x dvd reader
1x cd/rw writer
1x dvd/rw writer
netwerkkaart
desktop keyboard (usb)
Laser mouse (usb)
1x system fan

Nu is mijn vraag welke voeding ik nodig heb, ik heb nu een 350 watt voeding van Aopen (uit de standaar mycom kast), kan die voldoen als ik bijvoorbeeld een cd drive eruit haal of nog iets of moet ik met deze configuratie echt aan een sterkere voeding? Alsvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
@Blacktaratulax
Hm idd was msschien een beetje hard, maar klopt dus wel dat je geen revieuws enz. gelezen hebt, en dus een ongefundeerde uitspraak deed (anders had je dit vast wel gepost).

De huntkey had ik erbij genomen omdat de specs erg lijken op die van LC power, maar daarentegen er maar een slap aftreksel van is. (ziet er goedkoop uit, geen powerkabel, geen duelcore ondersteuning). En ik die wel bij de A-merken heb zien staan in dit forum.

"en helemaal niet vergelijkbaar met soms zelfs duurdere rommel (die merken zijn bekend :P). "
raar dat je dat niet snapt, maar msschien komt het omdat OCZ zo duur is :9, neej bedoel natuurlijk vegelijking met de sweex en qtec's, die ook gwoon nog vaak duurder zijn.

"Ik zou het plaatsen net iets onder de topvoedingen."
Jij was wel iets negatiever, maar maakt mij niet uit hoor waar je de voeding plaatst :P
Maar meer power tja ik draai er een 8800 en een flinke overklokte athlon duelcore op, denk niet dat veel mensen meer power nodig hebben.

"ABN" tja dat ken ik wel, maar we zitten hier niet op school en het leek me "goed leesbaar.
"want deze is gewoon stoer" De 850w is wel 60E duurder, dat vind ik minder stoer.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Anoniem: 210239 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:14:
Ik wil mn systeem gaan upgraden naar het volgende:

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5B-VM, G965
WD 160 gb HD 7200 rpm
1x dvd reader
1x cd/rw writer
1x dvd/rw writer
netwerkkaart
desktop keyboard (usb)
Laser mouse (usb)
1x system fan

Nu is mijn vraag welke voeding ik nodig heb, ik heb nu een 350 watt voeding van Aopen (uit de standaar mycom kast), kan die voldoen als ik bijvoorbeeld een cd drive eruit haal of nog iets of moet ik met deze configuratie echt aan een sterkere voeding? Alsvast bedankt!
Gezien je geheugen ga ik er vanuit dat de cpu overgeklokt gaat worden.
Je pc zal maximaal 330 watt moeten leveren waarvan er maximaal 22 amperres van de 12 volt lijn moet komen. Als je ook de videokaart wat overklokt (20%) dan zal totaal de pc 350 watt en 24 amperres nodig hebben. Je heb dus een voeindg nodig van minimaal 400 watt met minimaal 27 amperres.
Je huidige voeding valt daarmee eigelijk af. Als deze op de 12 volt lijn 25 amperres kan leveren dan zal je deze wel kunne gebruiken zonder dat de videklaart overgeklokt is, alleen raad ik je dat niet helemaal aan omdat je de voeding dan behoorlijk zwaar belast.
Een paar voeindgen die goed zijn voor je systeem zijn en ook niet al te duur kosten zijn bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower 430 watt (29 amperres 40 euro bij Computerland) of de Antec Basiq 500 watt (36 amperres, 55 euro, Azerty)
Powrskin schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:15:
@Blacktaratulax.
.....
De huntkey had ik erbij genomen omdat de specs erg lijken op die van LC power, maar daarentegen er maar een slap aftreksel van is. (ziet er goedkoop uit, geen powerkabel, geen duelcore ondersteuning). En ik die wel bij de A-merken heb zien staan in dit forum.
........
Voor een voeindg maakt het helemaal niet uit wat de specificaties van het te voeden systeem is. Dat een voeindg dus geen dual core ondersteunt is echt totale onzin.

[ Voor 15% gewijzigd door Theo op 25-02-2007 20:23 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37597

Onderstaande configuratie geeft random blauwe schermen, zonder concrete oorzaakmelding :(
Harddisk, Geheugen en mobo zijn niet de oorzaak. Ook met zekerheid geen softwareprobleem.
Het probleem doet zich ongeveer 1 keer per 5 dagen voor, De fout lijkt op te treden als de PC opstart, of als deze even 'stressed' is (aantal progjes tegelijk aant werk).

Er zit een standaard (goedkope) 300W voeding in (€30 incl behuizing). Kan de voeding de boosdoener zijn? Moet er bijv. een zwaardere voeding in?

ASUS M2N-E
AMD 64-bit 4200+ dual core
2x512mb 667mhz
250gb sata-300 harddisk
1xNEC dvd
1xIomega REV35GB tapestreamer
Simpel ATI 256mb dual DVI videokaartje
Er hangen 2 monitoren aan, maar ik betwijfel of dit invloed heeft op het powergebruik van de videokaart...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37597 op 25-02-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Anoniem: 37597 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:44:
Onderstaande configuratie geeft random blauwe schermen, zonder concrete oorzaakmelding :(
Harddisk, Geheugen en mobo zijn niet de oorzaak. Ook met zekerheid geen softwareprobleem.
Het probleem doet zich ongeveer 1 keer per 5 dagen voor, De fout lijkt op te treden als de PC opstart, of als deze even 'stressed' is (aantal progjes tegelijk aant werk).

Er zit een standaard (goedkope) 300W voeding in (€30 incl behuizing). Kan de voeding de boosdoener zijn? Moet er bijv. een zwaardere voeding in?

ASUS M2N-E
AMD 64-bit 4200+ dual core
2x512mb 667mhz
250gb sata-300 harddisk
1xNEC dvd
1xIomega REV35GB tapestreamer
Simpel ATI 256mb dual DVI videokaartje
Er hangen 2 monitoren aan, maar ik betwijfel of dit invloed heeft op het powergebruik van de videokaart...
De voeindg die in je systeem zit is een "no-name" voeding en is van zo'n slechte kwaliteit dat het eigelijk alleen thuis hoort in een vuilnisbak, niet in een pc. Deze voeindgen zijn namelijk niet erg stabiel en hij kan lang geen 300 watt leveren ondanks dat er "300 watt" opstaat. Je systeem zal toch een 200 watt nodig hebben, en dit is voor jouw voeidng toch best een zware opgave. Tijdens het opstarten hebben je HD en je dvd even erg veel stroom nodig. Je oeindg kan dit niet (altijd) aan waardor je systeem niet (volledig) op kan starten.
Ik adviseer je daarom ook echt om je huidge voeindg uit de kast te halen en weg te gooien (of op marktplaats ze zetten, maar gebruik heb nooit meer) en er een éénvoudige goede voeindg voor terug te halen. Een 250 watt voedinfg met 15 amperres op de 12 volt van een A merk is al voldoende voor je systeem.
Als je een goede en goedkope voeindg zoekt kun je voor 30 euro de Coolermaster eXtremepower 380 watt overwegen. Deze veoeding kost 30 euro bij Paradigit en zal redelijk hoorbaar zijn. Voor een tientje meer heb je bij Computerland de 430 watt versie van de eXtremepower. (dit tientje is zeker de moeite waard) Deze voeding is veel stiller dan de 380 watt versie en is ook vele krachtiger (380 watt kan maar 15 amperres leveren en heeft een 80 mm fan, de 430 watt versie heeft een 120 mm fan en kan 29 amperres leveren).

Conclusie: er is een zeer grote kans dat je voeidng de boosdoener is. Ook als je probleem ergens anders vandaan kom raad ik je zeer aan om je voeidng te vervangen voor één die wel goed is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
@Pwrskin:
Sorry ik bied dan m'n excuus aan. Ik kon er gewoon niet tegen dat er zo enorm tegen elkaar geflamed wordt hier, zelfs de mods hebben er een handje van..

Maar als jouw LC-Power een 8800 kan trekken is er geen reden voor mij om negatief te doen, dan is het gewoon een A-merk voeding ;)

En tja, OCZ duur? Voor €99,- is mijn versie te krijgen bij Sallandautomatisering.. maar da's 'slechts'
600 W. De 850 W versie is idd duur, maar volgens mij zijn alle 850 + voedingen dat allemaal wel..
(Behalve de Arkangel =P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Laatst online: 17-08-2019
Even een vraagje, ik heb op dit moment de volgende spullen liggen waarvan ik mijn systeem ga bouwen:

asus m2n-e SLI
amd am2 4000+ 2.6 ghz (62W) boxed
2x512mb corsair cl4 pc5400
xfx 7950gt xxx (610mhz/1600mhz)
audigy soundkaartje
160 gb IDE schijf
dvdrom
dvd brander

ik heb hiervoor een coolermaster iGreen 500W in huis gehaald, en twijfel er natuurlijk niet aan dat dit voorlopig genoeg is. Maar als ik nu in de toekomst een SLI setup wil gaan draaien (nog een 7950gt xxx erbij), heb ik dan nog steeds voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210239

theodouma schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:20:
[...]

Gezien je geheugen ga ik er vanuit dat de cpu overgeklokt gaat worden.
Nou nee, overklokken lag niet echt in de planning eigenlijk. valt er veel op het geheugen te besparen (in geld) als ik niet zou gaan overklokken dan, en wat voor geheugen zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Anoniem: 210239 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:16:
[...]

Nou nee, overklokken lag niet echt in de planning eigenlijk. valt er veel op het geheugen te besparen (in geld) als ik niet zou gaan overklokken dan, en wat voor geheugen zou je dan aanraden?
DDR 667 is al snel zat... DDR533 ookal wel mits uiteraard in dualchannel.. en Daarme kán je zelfs nog mee overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

dbm_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:11:
Even een vraagje, ik heb op dit moment de volgende spullen liggen waarvan ik mijn systeem ga bouwen:

asus m2n-e SLI
amd am2 4000+ 2.6 ghz (62W) boxed
2x512mb corsair cl4 pc5400
xfx 7950gt xxx (610mhz/1600mhz)
audigy soundkaartje
160 gb IDE schijf
dvdrom
dvd brander

ik heb hiervoor een coolermaster iGreen 500W in huis gehaald, en twijfel er natuurlijk niet aan dat dit voorlopig genoeg is. Maar als ik nu in de toekomst een SLI setup wil gaan draaien (nog een 7950gt xxx erbij), heb ik dan nog steeds voldoende?
Je systeem zal nu ongeveer 200 wat nodig hebben en er zal ongeveer 11 amperres vanbde 12 volt lijn moeten komen. Als je SLI wilt gaan draaien dan zal je systeem totaal 250 watt nodig hebben en ongeveer 15 amperres.
Je voeindg kan 500 watt en 33 amperres leveren. Dit is zelfs voldoende om twee van je SLI systemen te voeden :)
Anoniem: 210239 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:16:
[...]

Je kan voor minder geld ook pc5300 of pc4200 geheugen kopen. Omdat jij niet gaat overklokken merk je het verschil toch niet. Aangezien er bijna geen prijsverschil zit tussen pc4200 en pc5300 geheugen (misschien 1-3%) is pc5300 geheugen helemaal geen slechte keuze. Met dit geheugen heb je altijd de mogelijkheid om over te klokken of om de cpu te vervangen voor één met een hogere fsb. Ook denk/schat ik dan over een (paar) jaar pc5300 geheugen een hogere waarde heeft dan pc4200 waardoor je pc5300 geheugen makkelijker kan verkopen voor een hogere prijs als voor pc4200 geheugen.

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5B-VM, G965
WD 160 gb HD 7200 rpm
1x dvd reader
1x cd/rw writer
1x dvd/rw writer
netwerkkaart
desktop keyboard (usb)
Laser mouse (usb)
1x system fan

Je systeem zal nu zonder overklok ongeveer 270 watt nodig hebben en er moet ongeveer 17 amperres van de 12 volt komen. Als je Aopen voeindg 19 amperres kan leveren dan hoef je deze voeindg niet te vervangen. Hoeveel de voeindg kan leveren staat op de voeding, vaak in een tabel.

Ik had eigelijk nog een opmerking over je systeem, namelijk over de koeling. Ik denk dat je aan één casefan niet echt voldoende gaat hebben. Je pc verstookt 270 watt plus 70 watt in de voeidng. Totaal wordt er dus 340 watt aan warmte gemaakt, en deze moet de kast uit. Ik denk dat één casefan niet voldoende is. Het beste kun je ervoor zorgen dat er onderaan voorin bij je kast (waarschijnlijk bij je HD) een fan zit die lucht de kast in blaast en een fan onder je voeidng zit die lucht naar buiten blaast. Totaal heb je dan twee casefans plus de fan in de voeindg, en dat is qua cooling echt vel beter dan één casefan plus de voeindg.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Ik heb ondervonden dat mijn 8800 overklokt tot idiote waardes maar 5w meer gebruikt als op normaal, is het dan niet logisch te concluderen dat er ook niet meer van de voeding gevraagt wordt? ivm met aanbeveling tot sterkere voeding mits vga overklokt (dit geld natuurlijk wel voor andere types vooral voor de ati 1800/1900 overvolt series :P). Zal wel iets te doen hebben met het hoge transistor gehalte in de kaarten, waardoor ze helaas in idle ook een kernreactor nodig hebben :'(

@blacktarantulax ok thanx excuus was niet nodig hoor, ik zal ook proberen mij beter te formuleren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Powrskin op 26-02-2007 17:50 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189947

Zit met een beetje een probleem. Mijn PC met nieuwe hardware loopt tegenwoordig regelmatig vast. Dwz, het beeld bevriest. En op het moment dat ik herstart kan hij mijn 2 hdd's (sata, in raid0 draaiend btw) niet meer vinden (tijdens de POST). Wel mijn dvdrw en (ide) hdd.
Het vreemde aan dit alles is dat dit soms een week niet heb, en soms keer op keer achter elkaar.

Nu heb ik het vermoeden dat het aan mijn voeding ligt. Kan iemand hier iets over zeggen? Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
En als dat zo is, de hamvraag, welke voeding heb ik nodig? :) Ik ben geen overklokker (weet niet of dat relevant is), maar zou wel graag meerdere hdd's willen aansluiten. Is deze wat: Cooler Master RS-430?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

theodouma schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:34:
[...]

Nou dat wordt wel weer even zoeken wat ik nog wel zo weet was dat in elk geval bij een hoger vermogen want die 260W bij Hardware.info is natuurlijk niks meer tegenwoordig.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 08:32
Hallo allemaal,

Sinds kort draai ik SLI (dual Asus 7900 GT TOP), en sindsdien heb ik artifacts tijdens het gamen en het draaien van 3Dmark. Op dit moment zit er een 400 Watt Asus voeding in, en ik vermoet dat die mijn systeem gewoon niet trekt
Ik zit nu te twijfelen tussen de Hiper Type R Modular 4K580 en de Zalman ZM600-HP.

Mijn systeem:

Asus A8N SLI Premium
AMD Athlon X2 3800+ @ 2500 Mhz op 1.4 V, maar ga/wil nog verder overclocken
2 x 512 MB PC3200 Dane-Elec DDR geheugen
2 x Asus 7900 GT TOP
250 GB Maxtor HDD
3 120 MM LED casefans
1 80 MM LED casefan
2 x 30 cm CCLF balkjes

Verder heb ik geen USB apparaten, die stroom aftappen van me pc. Op me CPU en GPU`s komen nog andere koelers, maar ik weet niet of dit veel zou gaan uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen797 op 27-02-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024

earithramir84

Programming for life

je hebt het volgende aan power nodig:
proc: 110watt
vgas": 84watt *2
cpu-cooler 3watt
mobo: 25watt
ddr: 10watt*2
lighted fan 120mm: 6watt
lighted fan 80mm: 3watt
hdd: 15watt
cclf: 3 watt *2
keyboard/muis: 10watt
elk usb apparaat zonder voeding: 5watt
dvd-rw: 25watt

dus dan zal je uitkomen op een wattage verbruik van:110+84+84+3+25+10+10+6+3+15+3+3+10+25 (als ik reken met 1dvdrw) 391watt
391 / 0.7 (gemiddelde eff.) = 558.6watt dus ze zijn bijden voldoende..

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ben op zoek naar een passieve of bijna fluisterstille voeding voor in deze kast:

Afbeeldingslocatie: http://www.vtr-hardware.com/media/images/news/1/8352.jpg

Hardware die erin komt:

AMD64 x2 5200+
2 tot 8GB DDR2 667
mAtx mobo, waarschijnlijk een Asus AM2 bordje
4-6 hdd's
Sata controller
7800GT of onboard, ben daar nog niet uit

Het is de bedoeling dat het een server wordt, en wil 'm snachts aan laten staan zonder dat het stoort. Kleine kans dat het lukt, maar wil 't in de buurt laten komen van laptop geluid, bijna onhoorbaar dus.

Ik heb naar de Zalman ZM600-HP gekeken, en er wordt beweerd dat hij "fluisterstil" is, en op sommige momenten zelfs zijn 120mm fan uitschakeld als de temperatuur dit toestaat. Heeft iemand ervaring met deze psu? Deze voeding is dus niet écht passief: zijn er voedingen tussen 350 en 500W die écht stil zijn, en tevens van goede kwaliteit zijn? Dus hoog rendement etc, A merk.

Heeft iemand anders een idee voor een andere voeding?

Edit: nog even verder gekeken, en deze Zalman is ook interessant: de ZM460(B)-APS.

Veel reviews gelezen, maar nergens een duidelijke vergelijking tussen deze twee.. welke is nou stiller? En zo'n beetje bij alle producten van Zalman staat "ultra quiet", lekker duidelijk.. :+

[ Voor 15% gewijzigd door KhaZ op 28-02-2007 09:21 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Laatst online: 21-07-2024
ik ben op zoek naar een goede sterke voeding

eisen:

zo stil mogelijk
modulaire kabels zodat ik geen wirwar van kabels heb
moet samen gaan met crossfire dus 2x aparte aansluiting er voor
wil straks ook 8 harde schijven er in hebben van 750 GB

kan iemand mij een goede voeding aan bevelen
en is het verstandig om videokaarten en harde schijven aan 1 voeding te doen
of aan 2 ???

heb een cmstacker big tower

heb dus ruimte genoeg
iemand een suggestie ??

al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 01:07:
Ik ben op zoek naar een passieve of bijna fluisterstille voeding voor in deze kast:

verhaal
De Antec Phantom is ook erg interessant:

Link naar Antec

In een review staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/phantom500/test-bench.jpg
The extra length of the Phantom 500 is obvious; it doesn't fit properly on our test bench.

Heb gekeken naar de psu bay van de Lian Li PC-V300, en als het goed is past hij hier precies in. Ik zal dan alleen wel de optische drive bay (waar toch hdd's in komen) moeten dremelen om de kabels uit de PSU te laten komen, dit past dus niet. Op zich geen probleem, ware het niet dat de voeding niet modulair is. Ik zit dan met iets van 5 molex connecters en 2 floppy connectors die ik niet gebruik. Dat neemt echt véél ruimte in, in zo'n kleine kast.

Wat raden jullie aan, de Zalman ZM600-HP of de Antec Phantom 500 (te lang, niet modulair, minder wattage, wel 100% stil)?. Veel andere mogelijkheden zie ik zo niet. Wel een paar andere voedingen gevonden zoals Silentmaxx 400W etc, maar prijzig, en niet modulair.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
heb is ff gekeken

720W - OCZ720EVOSLI
http://www.ocztechnology....cz_evostream_power_supply

dit een beetje goede voeding voor crossfire ( 2 kaarten)
en 8 hdd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Laatst online: 04-06 14:43
Processor:
Core™ 2 Duo E6600

Moederborden:
Asus P5W DH Deluxe of Asus P5B Deluxe

Geheugen:
G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12

Videokaart:
Club3D 8800 GTS 320 MB

Hardeschijf:
2x Western Digital Caviar SE16 250GB (S-ATA2)`(2x 500MB)

DVD Drive/Brander:
LG GSA-H30N (zwart)

Voeding:??

Dat is dus mijn vraag hoeveel ik ongeveer nodig zou moeten hebben. Ik ben niet echt van plan om te gaan overclocken etc. Maar wil wel toekomst ready zijn dus niet als ik over een tijdje wer nieuwe videokaart koop dak dan meteen nieuwe voeding moet kopen :9
Zou 500watt voldoen...??

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024

earithramir84

Programming for life

enkele passive voedingen
SilentMaxx SM-420W ATX 420 Watt PassivePFC +/- 75.00 euro
SilentMaxx SM-580W ATX 580 Watt PassivePFC +/- 85.00 euro
Sirtec Xtreme Silencer 410 Watt PassivePFC +/- 65.00 euro

silentmaxx moeten goede voedingen zijn veel goede recenties.. sirtect heb ik wijnig over gehoord zelf..

@Tijgertje84:
ik heb een volledige lijst met kloppende waardes over alle voltages van computer componementen en processoren e.d. wat deze verbruiken in wattage gemaakt deze heb ik op het forum van mijn site staan.
kijk maar eens op de link hier onder
http://www.klen.nl/index.php?goto=view.php?topicID=105
deel het wattage wat je berekend door 0.7 en dan zie je wat voor een voeding je gemiddeld nodig zult hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door earithramir84 op 28-02-2007 21:46 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 11-06 20:04
Mijn specs:

MSI PT880 Neo-LSR
P4 3Ghz 800FSB met HT
2X 512 MB in dualchannel PC400 (Dane Elec)
2X 250 GB Sata hdd's in raid 0 (Maxtor)
1X 300 GB hdd ATA (Volgens mij ook maxtor, maar zou ook seagate kunnen zijn)
Geforce 7800GS AGP
Xfi Geluidskaart

Deze word nu nog gevoed door een Qtec 550Watt, maar dit beestje heeft al meer dan 5 jaar zijn werk gewoon goed gedaan, maar begint nu toch echt wel kuren te vertonen (Spontane restarts als ik mijn systeem zwaar belast, UT2k4 blijft hij gewoon spelen, maar bij HL2/HDR levels dan herstart mijn comp)

Ik zat zelf aan deze te denken, maar ik wilde toch even jullie mening weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
earithramir84 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:32:
@Tijgertje84:
ik heb een volledige lijst met kloppende waardes over alle voltages van computer componementen en processoren e.d. wat deze verbruiken in wattage gemaakt deze heb ik op het forum van mijn site staan.
kijk maar eens op de link hier onder
http://www.klen.nl/index.php?goto=view.php?topicID=105
deel het wattage wat je berekend door 0.7 en dan zie je wat voor een voeding je gemiddeld nodig zult hebben.
ey lekker handig!!!! bedankt !! ;)

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Anoniem: 189947 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:57:
Zit met een beetje een probleem. Mijn PC met nieuwe hardware loopt tegenwoordig regelmatig vast. Dwz, het beeld bevriest. En op het moment dat ik herstart kan hij mijn 2 hdd's (sata, in raid0 draaiend btw) niet meer vinden (tijdens de POST). Wel mijn dvdrw en (ide) hdd.
Het vreemde aan dit alles is dat dit soms een week niet heb, en soms keer op keer achter elkaar.

Nu heb ik het vermoeden dat het aan mijn voeding ligt. Kan iemand hier iets over zeggen? Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
En als dat zo is, de hamvraag, welke voeding heb ik nodig? :) Ik ben geen overklokker (weet niet of dat relevant is), maar zou wel graag meerdere hdd's willen aansluiten. Is deze wat: Cooler Master RS-430?
Dat je HD's niet worden herkend met opstarten kan aan meerdere redenen hebben. Of het je voeidng is kan ik niet zeggenomdat ik niet weet wat voor voeidng je heb en wat de voeidng moet voeden :)
Jeroen797 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:10:
Hallo allemaal,

Sinds kort draai ik SLI (dual Asus 7900 GT TOP), en sindsdien heb ik artifacts tijdens het gamen en het draaien van 3Dmark. Op dit moment zit er een 400 Watt Asus voeding in, en ik vermoet dat die mijn systeem gewoon niet trekt
Ik zit nu te twijfelen tussen de Hiper Type R Modular 4K580 en de Zalman ZM600-HP.

Mijn systeem:

Asus A8N SLI Premium
AMD Athlon X2 3800+ @ 2500 Mhz op 1.4 V, maar ga/wil nog verder overclocken
2 x 512 MB PC3200 Dane-Elec DDR geheugen
2 x Asus 7900 GT TOP
250 GB Maxtor HDD
3 120 MM LED casefans
1 80 MM LED casefan
2 x 30 cm CCLF balkjes

Verder heb ik geen USB apparaten, die stroom aftappen van me pc. Op me CPU en GPU`s komen nog andere koelers, maar ik weet niet of dit veel zou gaan uitmaken.
Je systeem heeft ongeveer 310 watt nodig en 20 amperres op de 12 volt. Een voeding welke minimaal 330 watt en 22 amperres kan leveren is dus wel een minimum. Als jouw huidige voeidng dus 22 amperres of meer kan leveren dan zie ik niet in waarom jouw voeindg niet goed is voor je systeem.
Mocht je voeidng te licht zijn dan zou je ook de Coolermaster eXtremepower 430 watt (29 amperres 40 euro (computerland)) of de Antec SmartPower 400 watt (25 amperers, 54 euro (salland)) kunnen overwegen. Dit zijn beide voedingen die stil zijn en genoeg zijn voor je systeem.
earithramir84 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:05:
je hebt het volgende aan power nodig:
proc: 110watt
vgas": 84watt *2
cpu-cooler 3watt
mobo: 25watt
ddr: 10watt*2
lighted fan 120mm: 6watt
lighted fan 80mm: 3watt
hdd: 15watt
cclf: 3 watt *2
keyboard/muis: 10watt
elk usb apparaat zonder voeding: 5watt
dvd-rw: 25watt

dus dan zal je uitkomen op een wattage verbruik van:110+84+84+3+25+10+10+6+3+15+3+3+10+25 (als ik reken met 1dvdrw) 391watt
391 / 0.7 (gemiddelde eff.) = 558.6watt dus ze zijn bijden voldoende..
Je bent redelijk correct, alleen heb je nu berekend wat de voeidng aan vermogen uit het stopcontact haalt. Een 400 watt voeindg kan 400 watt leveren aan de hardware, hij kan niet maximaal 400 watt uit het stopcontact halen, dit kan veel meer zijn.
Het redenment maakt eigelijk niets uit voor een advies. Als een systeem 390 watt nodig heeft dan moet er in de pc een voeindg van minimasal 430 watt (10-15% meer dan wat het systeem maximaal nodig heeft). Als de voeindg een rendement heeft van maar 50% dan heeft het systeem nog steeds genoeg aan een 430 watt voeindg, ondanks dat deze 780 watt (2 x 390) uit het stopcontact trekt..

Verder vind ik 84 watt voor een 7900 GT nogal veel, dit is volgens mij eerder 48 watt. Dit compenseert wel weer met het moederbord dat eerder 50 watt nodig gaat hebben dan 25 watt :)
KhaZ schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 01:07:

[afbeelding]

Hardware die erin komt:

AMD64 x2 5200+
2 tot 8GB DDR2 667
mAtx mobo, waarschijnlijk een Asus AM2 bordje
4-6 hdd's
Sata controller
7800GT of onboard, ben daar nog niet uit

Het is de bedoeling dat het een server wordt, en wil 'm snachts aan laten staan zonder dat het stoort. Kleine kans dat het lukt, maar wil 't in de buurt laten komen van laptop geluid, bijna onhoorbaar dus.

Ik heb naar de Zalman ZM600-HP gekeken, en er wordt beweerd dat hij "fluisterstil" is, en op sommige momenten zelfs zijn 120mm fan uitschakeld als de temperatuur dit toestaat. Heeft iemand ervaring met deze psu? Deze voeding is dus niet écht passief: zijn er voedingen tussen 350 en 500W die écht stil zijn, en tevens van goede kwaliteit zijn? Dus hoog rendement etc, A merk.

Heeft iemand anders een idee voor een andere voeding?

Edit: nog even verder gekeken, en deze Zalman is ook interessant: de ZM460(B)-APS.

Veel reviews gelezen, maar nergens een duidelijke vergelijking tussen deze twee.. welke is nou stiller? En zo'n beetje bij alle producten van Zalman staat "ultra quiet", lekker duidelijk.. :+
trouwens wel een strakke kast 8)

Je systeem zal maar 310 watt maximaal nodig hebben (met de 7800) en zal max 20 amperres nodig hebben. Als je op je raidkaart een HD boot delay kan instellen (halve seconde per schijf is genoeg) dan is de piekstroom met opstarten maar 19 amperres ipv 25 amperres. Voor je systeem is daarom een 350 watt voeidng met minimaal 23 amperres op 12 volt voldoende.

Als je echt op zoek ben naar een ultrastille voeindg dan is de Atec NeoHE 430 watt wel iets. Dit is één van de stilste voedingen zoals uit deze grafiek blijkt. De voeidng kan totaal 430 watt en 32 amperres leveren welke best rotyaal zijn voor je systeem. De voeding kost ongeveer 75 euro. Als je echt een stille voeindg wilt hebben met een enorm hoog rendement dan is de SilentMaxx Fanless 400W voeidng wel iets. Deze voeindg is passief gekoeld (fan gaat alleen aan in noodgevallen), kan 29 amperres leveren en hefet een rendement van minimaal 80%, en dat is echt absurd hoog. Klein nadeel is wel dat deze voeding je dik 150 euro armer maakt.
Tijgertje84 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:19:
Processor:
Core™ 2 Duo E6600

Moederborden:
Asus P5W DH Deluxe of Asus P5B Deluxe

Geheugen:
G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12

Videokaart:
Club3D 8800 GTS 320 MB

Hardeschijf:
2x Western Digital Caviar SE16 250GB (S-ATA2)`(2x 500MB)

DVD Drive/Brander:
LG GSA-H30N (zwart)

Voeding:??

Dat is dus mijn vraag hoeveel ik ongeveer nodig zou moeten hebben. Ik ben niet echt van plan om te gaan overclocken etc. Maar wil wel toekomst ready zijn dus niet als ik over een tijdje wer nieuwe videokaart koop dak dan meteen nieuwe voeding moet kopen :9
Zou 500watt voldoen...??
Je systeem heeft nu nog geen 260 watt nodig. Ook heeft de pc ongeveer 19 amperres nodig op de 12 volt lijn. Als je een voeidng heb van minimaal 300 watt met minimaal 22 amperres dan zit je al goed. Wil je ook wat voorbereid zijn op eventuele upgrades dan is een 400 - 450 watt voeidng met minimaal 30 amperres helemaal geen slechte keuze
Vuikie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:57:
Mijn specs:

MSI PT880 Neo-LSR
P4 3Ghz 800FSB met HT
2X 512 MB in dualchannel PC400 (Dane Elec)
2X 250 GB Sata hdd's in raid 0 (Maxtor)
1X 300 GB hdd ATA (Volgens mij ook maxtor, maar zou ook seagate kunnen zijn)
Geforce 7800GS AGP
Xfi Geluidskaart

Deze word nu nog gevoed door een Qtec 550Watt, maar dit beestje heeft al meer dan 5 jaar zijn werk gewoon goed gedaan, maar begint nu toch echt wel kuren te vertonen (Spontane restarts als ik mijn systeem zwaar belast, UT2k4 blijft hij gewoon spelen, maar bij HL2/HDR levels dan herstart mijn comp)

Ik zat zelf aan deze te denken, maar ik wilde toch even jullie mening weten.
Zonder overklok heeft je systeem maar 250 watt nodig en ongeveer 15 amperres op de 12 volt. Een voeindg welke 500 watt kan leveren en 32 amperres moet dan wel genoeg zijn voor je systeem. Echter is 100 euro best veel geld, helemaal als je dat gaat uitgeven aan een voeindg die je niet helemaal gaat belasten. De Antec Earthwatt 380 kan 380 watt leveren en 30 amperres. Deze voeindg is helaas niet modulair maar wel 50 euro goedkoper en ook nog steeds zeer ruim voor je systeem. Als je nog goedkoper uit wilt zijn dan kun je ook naar de Antec Basiq 350 watt (40 euro + verzend kosten) of naar de Coolermaster eXtremepower 430 watt kijken (40 euro computerland, geen verzendkosten)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Product
ProcessorIntel Core 2 Duo E6600
MoederbordAsus P5N32-E SLI, nForce 680i
KoelerScythe Infinity
GeheugenKingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
VideokaartEVGA GeForce 8800 GTS 640MB DDR3
GeluidskaartCreative X-Fi XtremeMusic
Hardeschijf 1Western Digital Raptor X WD1500AHFD 150GB
Hardeschijf 22 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Dvd-branderNEC AD-7170S 18x
Dvd-branderNEC 16x48x, DV-5800D
DiskettestationNEC Diskette Drive 1,44MB
BehuizingLian Li PC-A10B
MonitorDell Ultrasharp 2407WFP
ToetsenbordLogitech G15 Gaming Keyboard
Muis/padRazer Copperhead + Exactmat (al in bezit)
BesturingssysteemXP Pro/Vista Ultimate

Dit is het systeem dat ik momenteel heb samen gesteld, alleen ben ik er nog niet uit welke voeding.
Hoeveel watt A-merk voeding heb ik hier voor nodig?

Ik heb dus in elk geval 6 sata aansluitingen nodig:
2x Seagate 320GB
2x Raptor (in de toekomst een tweede)
1x Maxtor 120GB (die ik nog heb liggen hier)
1x Sata NEC dvd brander
Verder dus nog 1x floppy + dvd speler IDE?

Ik had eerst de volgende voedingen in gedachten omdat ik daar goede verhalen over las, maar volgens mij heb ik dan niet genoeg sata aansluiting en/of is er misschien niet genoeg power.
EnerMax Liberty 500W
Antec NeoHE 550W
Zalman ZM600-HP 600W

Ik heb dus nog mijn twijfels, dus welke voeding adviseren jullie mij. Ik wil in elk geval wel een degelijk A-merk die ook stil is(120mm fan?) en bij voorkeur modulair. Budget in de richting van 100-120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
zelf maar ff weg gehaalt

[ Voor 83% gewijzigd door puddinkie op 01-03-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
even bladzijde terug en daar had ik dit gepost dus ben zelf degelijk op onderzoek uit geweest

eisen:

zo stil mogelijk

of aan 2 ???

heb dus ruimte genoeg
iemand een suggestie ??

al vast bedankt

heb is ff gekeken

720W - OCZ720EVOSLI

is dit een beetje goede voeding voor crossfire ( 2 kaarten)
en 8 hdd????

en wat bedoelen jullie met over kill ???
dat hij dan te veel op zn kloten krijgt ??

[ Voor 5% gewijzigd door puddinkie op 01-03-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:34:
ja stelletje "stumpers" ik zeg net dat ik in dit topic niet werd geholpen dus ik maakte een apart topic aan

kan ik er wat aan doen als jullie het niet begrijpen
Ik denk dat het tijd is om uit te gaan loggen voor jou... Ik heb je reacties hier gelezen, het geheel komt niet echt over als.. Zo, die jongen doet er wat voor!

Als je niet normaal kan communiceren dan hoor je hier niet thuis, meestal duurt het wel een tijdje voordat Theo reageert. Leef ermee. Dus loop aub niet te zeiken en wees dankbaar dát Theo dit doet. Excuus zal op zijn plaats zijn.

EDITL

Puddingding... ga het topic eens lezen. Of iniedergeval de OP |:(

[ Voor 5% gewijzigd door yori1989 op 01-03-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
als je ff weer na leest en ff refresh had gedaan had je gezien dat ik het er al weer weg heb gehaalt

maar vind t beetje krom ik zeg net in ander topic dat men hier er niet op reageerde
en dat ik het via dat topic maar deed
en krijg je weer een krom antwoord van ja ga maar weer naar dit topic
ik vraag wat simpels maar krijgt een krom antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
oke mijn excuses en na wat gelezen te hebben
merk ik dat ik aan 600watt ook wel genoeg heb :)

in iedergeval bedankt :) en nogmaals mijn excuses maar werd er gewoon beetje lam van

maar goed nu is mijn vraag is de 600watt http://www.ocztechnology....cz_evostream_power_supply

van ocz een goede keus ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 20-06 09:59
Even tussen door, ik merk dat er steeds meer mensen hier hun systeem specs opnoemen en dan afsluiten met "welke voeding heb ik nodig". Lekker makkelijk!
Daar zijn PSU calculators voor, een beetje meer moeite is heus niet erg.

Ook de vraag, "ik ben van plan voeding X te kopen, is dat een goede keus?" Serieus, waar slaat dat op, doe het juist omgekeerd, koop dat ding, en vermeld vervolgens je bevindingen hier. En voordat je tot die aankoop overgaat, google die voeding eerst op, met "review" of "test" erachter ofzo.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
ja kan er weinig over vinden en ben niet helemaal 100% thuis in electro

ben meer thuis in polyesteren dus vandaar dat ik niet helemaal precies weet hoe en wat ik moet posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:41:
ja kan er weinig over vinden en ben niet helemaal 100% thuis in electro

ben meer thuis in polyesteren dus vandaar dat ik niet helemaal precies weet hoe en wat ik moet posten
Die link die je opstuurt, daar kun je ook een half dozijn reviews terug vinden over deze voeding, heb je die allemaal al doorgenomen?
Om maar iets te noemen:
TechPowerUp
"In my opinion the EvoStream is the right power supply to get if you are a hardcore overclocker and want great voltage stability and noise is not so much of a concern to you."

Herken je jezelf hierin, dan is dit wellicht een prima voeding voor jou. Maar leest nou maar eerst die reviews rustig door.
Reviews hoeven uiteraard niet altijd te kloppen, maar als 7 verschillende websites melden dat het een luidruchtige voeding is, dan kun met een redelijke mate van zekerheid aannemen dat het idd een luidruchtige voeding is, om maar iets te noemen. In het geval van deze voeding, er zit een 80mm fan op, dat zou ik al verdacht vinden omdat die over het algemeen meer lawaai maken, dus daar zou ik dan vooral op letten bij het lezen van de reviews. Verder is de stabiliteit natuurlijk van groot belang, efficiente wellicht ook wel iets om in de gaten te houden.
Ik hoef niet te vragen of je idd zo'n sterke voeding nodig hebt, ik neem gemakshalve maar aan dat je wat dat betreft je huiswerk al hebt gedaan en dat je echt een 600W nodig hebt...

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
damm waarom heb ik die niet gevonden ? :S

maar goed hij is dus luidruchtig :( :(

hmmz word maar ff verder zoeken

ben eigelijk op zoek naar 600 watt ongeveer misschien iets meer
en moet redelijk tot stil
maar goed zal wel ff verder zoeken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Rutger Mulder schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:06:
Product
ProcessorIntel Core 2 Duo E6600
MoederbordAsus P5N32-E SLI, nForce 680i
KoelerScythe Infinity
GeheugenKingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
VideokaartEVGA GeForce 8800 GTS 640MB DDR3
GeluidskaartCreative X-Fi XtremeMusic
Hardeschijf 1Western Digital Raptor X WD1500AHFD 150GB
Hardeschijf 22 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Dvd-branderNEC AD-7170S 18x
Dvd-branderNEC 16x48x, DV-5800D
DiskettestationNEC Diskette Drive 1,44MB
BehuizingLian Li PC-A10B
MonitorDell Ultrasharp 2407WFP
ToetsenbordLogitech G15 Gaming Keyboard
Muis/padRazer Copperhead + Exactmat (al in bezit)
BesturingssysteemXP Pro/Vista Ultimate

Dit is het systeem dat ik momenteel heb samen gesteld, alleen ben ik er nog niet uit welke voeding.
Hoeveel watt A-merk voeding heb ik hier voor nodig?

Ik heb dus in elk geval 6 sata aansluitingen nodig:
2x Seagate 320GB
2x Raptor (in de toekomst een tweede)
1x Maxtor 120GB (die ik nog heb liggen hier)
1x Sata NEC dvd brander
Verder dus nog 1x floppy + dvd speler IDE?

Ik had eerst de volgende voedingen in gedachten omdat ik daar goede verhalen over las, maar volgens mij heb ik dan niet genoeg sata aansluiting en/of is er misschien niet genoeg power.
EnerMax Liberty 500W
Antec NeoHE 550W
Zalman ZM600-HP 600W

Ik heb dus nog mijn twijfels, dus welke voeding adviseren jullie mij. Ik wil in elk geval wel een degelijk A-merk die ook stil is(120mm fan?) en bij voorkeur modulair. Budget in de richting van 100-120 euro.
Je systeem zal ongeveer 420 watt nodig hebben als je de cpu wat overklokt en je 6 HD's in je systeem heb zitten. Van deze 420 watt moet er ongeveer 29-30 amperres van de 12 volt lijn komen met een piek van 31 amperres tijdens het opstarten. Een 480+ watt voeindg m,et minimaal 34 amperers is dus aan te raden.
Wil je zeer stil en modulair dan is de Antec NeoHE 500 watt een goede keuze. Deze voeindg is zeer stil en modulair. Met de 38 amperres die hij kan leveren is hij ook krachtig genoeg voor je systeem.
puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:35:
even bladzijde terug en daar had ik dit gepost dus ben zelf degelijk op onderzoek uit geweest

eisen:

zo stil mogelijk

of aan 2 ???

heb dus ruimte genoeg
iemand een suggestie ??

al vast bedankt

heb is ff gekeken

720W - OCZ720EVOSLI

is dit een beetje goede voeding voor crossfire ( 2 kaarten)
en 8 hdd????

en wat bedoelen jullie met over kill ???
dat hij dan te veel op zn kloten krijgt ??
De Antec NeoHE serie is zeer stil ne modulair. Welke versie je daarvan nodig heb kan ik niet zeggen omdat je geen specs opgeeft. Alleen dat je CF kgaat draaien met 8 HD's is wel erg karig, dit kunnen ook twee kaarten van 60 watt zijn met een onovergeklokte E6600 (180 watt totaal). Misschien heb je wel twee X1900XTX en een overgeklote E6600 (360 watt totaal), dus ik kan echt helemaal niet zeggen welke versie je moet hebben van de NeoHE serie.

Met overkil bedoel ik dat je een voeidng heb van bijvoorbeeld 500 watt terwijl je systeem maar 350 watt nodig heeft. Je heb dan extra geld betaald voor een 500 watt voeindg (terwijl de goedkopere 400 watt variant ook voldoende was) terwijl je deze extra power niet gebruikt, ondanks dat je er wel (extra) voor bertaald heb.
Illidan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:38:
Even tussen door, ik merk dat er steeds meer mensen hier hun systeem specs opnoemen en dan afsluiten met "welke voeding heb ik nodig". Lekker makkelijk!
Daar zijn PSU calculators voor, een beetje meer moeite is heus niet erg.

Ook de vraag, "ik ben van plan voeding X te kopen, is dat een goede keus?" Serieus, waar slaat dat op, doe het juist omgekeerd, koop dat ding, en vermeld vervolgens je bevindingen hier. En voordat je tot die aankoop overgaat, google die voeding eerst op, met "review" of "test" erachter ofzo.
Ik sluit mij daar helemaal bij aan _/-\o_

Al moet ik wel zeggen dat sommigee psu calculatoren er soms echt heel erg naast zitten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
heb nog is gezocht en kon eigelijk alleen deze 2 maar vinden

http://www.spirecoolers.com/PSU.asp?ProdID=11

http://www.thermaltake.co...oughPower/W0106/w0106.asp

welke van de 2 zouden jullie mij aan raden zijn allebei redelijk tot stil
( dat heb ik tenminste gelezen in de reviews )

sorry 2 x x1950XTX erin :D
8hdd van 750 gb is eigelijk mijn doel :)

[ Voor 11% gewijzigd door puddinkie op 01-03-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

theodouma schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:23:
[...]
trouwens wel een strakke kast 8)

Je systeem zal maar 310 watt maximaal nodig hebben (met de 7800) en zal max 20 amperres nodig hebben. Als je op je raidkaart een HD boot delay kan instellen (halve seconde per schijf is genoeg) dan is de piekstroom met opstarten maar 19 amperres ipv 25 amperres. Voor je systeem is daarom een 350 watt voeidng met minimaal 23 amperres op 12 volt voldoende.

Als je echt op zoek ben naar een ultrastille voeindg dan is de Atec NeoHE 430 watt wel iets. Dit is één van de stilste voedingen zoals uit deze grafiek blijkt. De voeidng kan totaal 430 watt en 32 amperres leveren welke best rotyaal zijn voor je systeem. De voeding kost ongeveer 75 euro. Als je echt een stille voeindg wilt hebben met een enorm hoog rendement dan is de SilentMaxx Fanless 400W voeidng wel iets. Deze voeindg is passief gekoeld (fan gaat alleen aan in noodgevallen), kan 29 amperres leveren en hefet een rendement van minimaal 80%, en dat is echt absurd hoog. Klein nadeel is wel dat deze voeding je dik 150 euro armer maakt.
Bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik voor de SilentMaxx 400W ga, stilte is me de €60 extra tov reguliere voeding wel waard. Ik vind 'm er niet mooi uit zien met dat blauwe, misschien spuit ik 'm zilver/metallic, zie wel. Wat erg belangrijk is, dat ik met die tabelletjes die je me gaf zie dat hij een ontzettend hoog rendement heeft (al is de tabel volgens mij wel al minstens 6 maanden niet geupdate). Ook de stilte vind ik belangrijk. Die Antec kan wel stil zijn, hij maakt toch 30-32db(A). Wel prettig is dat deze SilentMaxx niet zo lang is als bv de Antec Phantom (die is zo'n 3-4-5cm langer). Wel jammer dat je dan €160 betaald, maar hij niet modulair is. Ik ga me even verdiepen in het inkorten van voedingskabels denk ik, dan kan ik de helft van de kabels inkorten tot 3cm denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:19:
heb nog is gezocht en kon eigelijk alleen deze 2 maar vinden

http://www.spirecoolers.com/PSU.asp?ProdID=11

welke van de 2 zouden jullie mij aan raden zijn allebei redelijk tot stil
( dat heb ik tenminste gelezen in de reviews )

sorry 2 x x1950XTX erin :D
8hdd van 750 gb is eigelijk mijn doel :)
hier vind je veel reviews en vergelijkingen van voedingen. Ik kan niet zeggen of typeX voeidng goed genog is voor jouw omdat jij een paar eisen heb. Wat jij goed/mooi vind dat vindt iemand anders weer niet. Of één van deze voeingen dus de beste keuze is durf ik echt niet te zeggen.

En welke in jou zou aanraden?? Dat staat in mijn vorige post. Als jij even een rijtje met de volledig specs paatst zoals velen in dit topic dat doen dan kan ik je zeggen welke versie je het beste kunt nemen van een bepaalde voeindg (400 watt, 600 watt of misschien wel 2.000 watt voeidng)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

KhaZ schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:30:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik voor de SilentMaxx 400W ga, stilte is me de €60 extra tov reguliere voeding wel waard. Ik vind 'm er niet mooi uit zien met dat blauwe, misschien spuit ik 'm zilver/metallic, zie wel. Wat erg belangrijk is, dat ik met die tabelletjes die je me gaf zie dat hij een ontzettend hoog rendement heeft (al is de tabel volgens mij wel al minstens 6 maanden niet geupdate). Ook de stilte vind ik belangrijk. Die Antec kan wel stil zijn, hij maakt toch 30-32db(A). Wel prettig is dat deze SilentMaxx niet zo lang is als bv de Antec Phantom (die is zo'n 3-4-5cm langer). Wel jammer dat je dan €160 betaald, maar hij niet modulair is. Ik ga me even verdiepen in het inkorten van voedingskabels denk ik, dan kan ik de helft van de kabels inkorten tot 3cm denk ik :+
@ Theo: ik quote mezelf nog even, ik denk dat ik nog even nadenk over m'n beslissing. De Zalman ZM600-HP is toch wel erg interessant, hij is modulair en er zit een heatsink in. Nu heb ik een review gelezen, en daar bleek dat de fan officieel 38 Db(A) produceert. Hoe luid is dit vergeleken met het geluid wat een notebook-fan maakt? Ik heb gezocht naar passieve, en tevens modulaire voedingen, maar die lijken niet te bestaan. Weet jij hier iets vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
theodouma schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:23:
[...]
Je systeem heeft nu nog geen 260 watt nodig. Ook heeft de pc ongeveer 19 amperres nodig op de 12 volt lijn. Als je een voeidng heb van minimaal 300 watt met minimaal 22 amperres dan zit je al goed. Wil je ook wat voorbereid zijn op eventuele upgrades dan is een 400 - 450 watt voeidng met minimaal 30 amperres helemaal geen slechte keuze
hmm volgens die ene link die iemadn gaf in paar posts terug moest ik alles optellen en dan door 0.7 delen kom ik toch wel iets hoger uit.... gemiddel 400 * 0.7 = 280
uitgaande van toekosmtige upgrades en wellicht enige koelers denk ik wel dat ik dan zo rond de 300 zou komen..
in dat geval denk ik inderdaad dat de 500 watt enigzins hoog is misschien dan toch maar de 400 of 450 pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
als ik zeg maar 1 voeding van 700watt er op zet kan ik later dan ook een 2de voeding er bij opzetten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:50:
als ik zeg maar 1 voeding van 700watt er op zet kan ik later dan ook een 2de voeding er bij opzetten ???
Dat kan zeker. Je hebt een Stacker he? Daar zit zo'n mooi verloopje bij om een 2e voeding aan te sluiten. Staat in de startpost van dit topic, bijna onderaan geloof ik, je zult even moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
haha daar is dat kabeltje dus voor :P:P vroeg me in het begin al af waar voor die diende

maar kan ik zomaar 2 verschillende voedingen op elkaar aansluiten ???

zeg maar een 700watt en een 450 watt? ??

en nog ff de specificaties van de 2 voedingen

Model w0106
Maximum Power 700 Watts
Color Black
OUTPUT
Voltage +3.3V +5V +12V1 +12V2 +12V3 +12V4 -12V +5VSB
Max.
Load 30A 28A 18A 18A 18A 18A 0.8A 3A
Min
Load 0.5A 2.0A 1.0A 1.0A 1.0A 1.0A 0A 0A
Peak
Load -- -- -- -- -- -- -- 3.5A
Load
Reg. +3,-3% +3,-3% +3,-3% +3,-3% +3,-3% +3,-3% +9,-5% +5,-3%
Ripple
V(p-p) 50 mV 50 mV 120 mV 120 mV 120 mV 120 mV 120 mV 50 mV

Switches ATX Logic on-off additional power rocker switch
PFC (Power Factor Correction) Active PFC
Cooling System 14 cm Fan
SPEED: 1900 RPM (±10%)
DIMENSION: 140 X 140 X 25 mm
BEARING TYPE: Two ball-bearing
AIR FLOW: 82 CFM
TEMP. AUTO CONTROL
Noise 16dB at 1300RPM
P. G. Signal 100-500 ms
Over Voltage Protection Recycle AC to Reset +5V 7.0 Vmax
+3.3V 4.5 Vmax
+12V 15.6 Vmax
Dimensions 16cm(L)x15cm(W)x8.5cm(H)
Net Weight 2 kg
Input Voltage 100 VAC~240 VAC
Input Frequency Range 47 ~ 63 Hz
Input Current 115VAC / 10A max.
230VAC / 5A max.
Hold-up Time 16ms
Efficiency up to 85%

http://www.spirecoolers.com/psu.asp?ProdID=11

SP-600W RocKeteer VI - SLI Series
Application: Intel BTX 1.0a, ATX 2.01
ATX 12V Power Supply Design Guide Ver. 1.3
Voltage: 200~240 Vac / 100~120 Vac
(Europe=Active PFC / USA=Select Switch)
Frequency: 47Hz ~ 63Hz
Current: 10.0A for 100VAC / 6.0A for 240VAC
Output: +3.3V@28A; +5V@45A; +12V@26A; -12V@1.0A; -5V@0.8A; +5VSB@2.5A
Hold-up Time: 16 ms
Nom. Power: 600W
Max. Power: 650W
P.G. Signal: 100 ~ 500 ms
Voltage Protection: Two (2) +12V trip point 13.4V - 15.6V | +5V trip point 5.74V - 7.0V | +3.3V trip point 3.76V - 4.3V
Protection Features: Short Circuit, Over Voltage, Over Temperature & Over Power Protection
Cooling: One Blue LED 80x80x25mm Ball Bearing Fan
One Blue LED 120x120x25mm Ball Bearing Fan
Noise Level: 10.0 ~ 19.0 dBA Max.
Dimensions: 160mm (L) x 150mm (W) x 85mm (H)
Case: Aluminum, Titanium mirror finish
Connectors: 20+4-pin BTX (Motherboard) x1 | 4-pin 12V (Motherboard) x1 | 6Pin PCI express VGA x2 |Multi-use x6 | SATA x4
Additional Connectors: 3-pin Fan Connector, Two PCI Express 6-pin Graphics Card Connector
Cables: BTX to ATX adapter x1 | 6Pin PCI express VGA x2| 4-pin (3IDE) / (1 Floppy) x2 | 6-pin (HDD/VGA) x2 |4-pin (3 IDE Multi-use) x6 | 15-pin (2 SATA) x4
Wiring: Copper shielded & UV Nylon Sleeved
MTBF: 400.000 hours
Warranty: 3 Year Limited Warranty
Safety Approvals: UL, FCC, CE, CSA, TUV

[ Voor 93% gewijzigd door puddinkie op 01-03-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206784

Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen waar het volgende in zit:

Processor: Intel Core 2 Duo E6400
Moederbord: Asus P5L 1394
Geheugen: Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit
Videokaart: Club3D X1650 PRO ATI
Hardeschijf: Samsung SpinPoint P120 IDE 1x
DVD(brander): LG GSA-H22N

Ik kwam met de Extreme PSU-calculator op 315 watt uit. Zou dit ook kloppen? Ik heb wel alvast wat gezocht op 350 watt voedingen en kwam uit op de Sharkoon SHA350-8P. Is deze voeding goed voor dit systeem ( ik heb hier niet zoveel verstand van 8)7 ) of kan ik beter een andere nemen. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Anoniem: 206784 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 16:58:
Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen waar het volgende in zit:

Processor: Intel Core 2 Duo E6400
Moederbord: Asus P5L 1394
Geheugen: Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit
Videokaart: Club3D X1650 PRO ATI
Hardeschijf: Samsung SpinPoint P120 IDE 1x
DVD(brander): LG GSA-H22N

Ik kwam met de Extreme PSU-calculator op 315 watt uit. Zou dit ook kloppen? Ik heb wel alvast wat gezocht op 350 watt voedingen en kwam uit op de Sharkoon SHA350-8P. Is deze voeding goed voor dit systeem ( ik heb hier niet zoveel verstand van 8)7 ) of kan ik beter een andere nemen. Alvast bedankt! _/-\o_
Hallo,

Ik kom uit op 200 watt, daarbij zal je voeding 17(16.7) ampaires nodig hebben op de 12v Hij heeft ongeveer 19 ampaires nodig om op te starten.
Ik kan zo snel geen specs vinden over je voeding. Maar ik zie dat er een 80mm fan in zit, deze zal vele lawaai maken onder volle belasting.
Ik denk dat je het beste voor de Coolermaster Extremepower 380watt kan gaan, deze is ongeveer even duur máár heeft een 120mm fan die een héél stuk stiller is. Deze heeft ook een PCI-E connector.

De coolermaster Extremepower 380 kan je systeem iniedergeval makkelijk aan, want deze kan 25 ampaires leveren op de 12v.

(ik zit er volgens mij nog wel een 'béétje' naast :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
iemadn ervaring met de Chieftec CFT-500A ?? link
of kan iemand een betere aanraden... ???
ik zag ook deze die is iets goedkoper: CoolerMaster iGreen Power 500W link
ook ik heb weinig verstand van voedingen...:P
en wat betekend: Efficiëntie 80 % ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellacirith
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 21:48
Hoi allemaal,

Ook ik heb een vraagje.

Momenteel heb ik het volgende systeem

Asus P5N-E Sli
E6600 @ 2,4 (op het moment iig )
2Gb Corsair XMS2Twin 2048 C5 (800 mhz)
EVGA 8800GTS 640 MB (niet OC)
2x 120 Gb ide
1x 320 Gb Sata
1x DVD-rom (ide)
1x DVD-bander (ide)
Coolermaster igreen Power 500W

Na het googlen en het doorspitten van dit forum weet ik dat de voeding zeker toereikend is voor mijn systeem. Ik zit echter met 1 probleem/vraag

Volgens de specs van de 8800GTS heb ik 26A nodig.
Echter als ik naar specs van mijn voeding kijk dan is dit (op de 12V rails)

+12V1 , +12V2, +12V3
14A , 13A , 9A (allen continu)

Nu zijn alle aansluitingen (molex connectoren en sata connectoren) verbonden met +12V1 (ook de 24Pins connector haalt de 12V van rail 1 af).
Op +12V2 zitten alleen de nieuwere +12V 8 pins aansluiting en de standaard 4 Pins aansluiting welke naar het moederbord gaat.
Tevens is de 1e PCI-e (6 pins) aansluiting verbonden met rail 1
De 2e PCI-e (6 pins) connector zit gekoppeld aan rail 3

Ik lees dat de EVGA 8800GTS 640 Mb ongeveer 26A nodig heeft.
De standaard verloop (2x Molex naar 1x Pci-e) kan ik niet gebruiken aangezien ik dan nog steeds op dezelfde 12V1 rails zit.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen.
Kan ik de kaart gewoon bijprikken via de 6 pins aansluiting?
Is rail3 ook een optie ? (dit is een dedicated PCI-e aansluiting maar echter 9A)

Of moet ik op zoek naar verloopstekkers. (als deze er zijn).

Ik heb al heel wat ge-googled, maar ik kom er niet aan uit.
Alvast bedankt

AMD Ryzen 7 1700X @3923, 2x 8Gb Corsair Vengeange @3192, Asus ROG Crosshair VI Hero, coolermaster masterliquid 240, Creative Titanium HD, Sennheiser G4ME PC-360, Philips Gioco 278G4DHSD, Steelseries 6Gv2, Logitech G502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

KhaZ schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:09:
[...]

@ Theo: ik quote mezelf nog even, ik denk dat ik nog even nadenk over m'n beslissing. De Zalman ZM600-HP is toch wel erg interessant, hij is modulair en er zit een heatsink in. Nu heb ik een review gelezen, en daar bleek dat de fan officieel 38 Db(A) produceert. Hoe luid is dit vergeleken met het geluid wat een notebook-fan maakt? Ik heb gezocht naar passieve, en tevens modulaire voedingen, maar die lijken niet te bestaan. Weet jij hier iets vanaf?
Naar mijn wten zijn er ook geen passiieve modulaire voedingen. Ik denk dat als ze wel (veel) zouden bestaan dat ze zeer dsuur zullen zijn.
DAn het geluid. Ik vind 38 dB niet echt stil te noemen, er zijn zat stillere voeidngen. Als je ook in de link kijk die ik je had gegeven dan zie je dat er zat voeindgen zijn die minder dan 38 dB produceren.

Alle moderne voeindingen hebben een heatsing, soms wel meerdere. Ik denk dat je een heatpipe bedoel, want daar is Zalman wel één van de eerste mee.
Tijgertje84 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:47:
[...]

hmm volgens die ene link die iemadn gaf in paar posts terug moest ik alles optellen en dan door 0.7 delen kom ik toch wel iets hoger uit.... gemiddel 400 * 0.7 = 280
uitgaande van toekosmtige upgrades en wellicht enige koelers denk ik wel dat ik dan zo rond de 300 zou komen..
in dat geval denk ik inderdaad dat de 500 watt enigzins hoog is misschien dan toch maar de 400 of 450 pakken :)
Als ik eerlijk mag zijn vind ik die factor 0.7 een beetje onzin en niet van toepassing binnen een pc. Die 0.7 is wel nodig als je wilt weten hoeveel watt een pc uit het stopcontact haalt. Dit is echter totaal wat anders dan wat een pc nodig heeft.
puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:50:
Sorry dat ik het zeg, maar wat wil je eigelijk? Ik snap niet wat jij bedoel met je posts. Je vraagt om advies voor en systeem, maar je geeft het systeem niet. Je vraagt of twee voeidngen goed zijn en welke er beter is maar zonder enige argumentatie. Waarom wil je eigelijk 700 watt gebruiken?? Weet je wel hoeveel Watt dat is? En waarom wil je eigelijk twee voedingen gaan gebruiken, heb je zo'n apart systeem dat je gewoon niet uit de voeten kan met één voeding??

Wat ik duidelijk wil maken; wees eens duidelijk! Schrijf in één post wat je systeem is (geen ellenlange copy/paste lijst, maar gewoon een lijste wat iedereen hier maakt) en wat je wilt, want ik snap er zo langzamerhand echt helemaal niets van. Het topic wordt er ook niet duidelijker op..
yori1989 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:15:
[...]

Hallo,

Ik kom uit op 200 watt, daarbij zal je voeding 17(16.7) ampaires nodig hebben op de 12v Hij heeft ongeveer 19 ampaires nodig om op te starten.
Ik kan zo snel geen specs vinden over je voeding. Maar ik zie dat er een 80mm fan in zit, deze zal vele lawaai maken onder volle belasting.
Ik denk dat je het beste voor de Coolermaster Extremepower 380watt kan gaan, deze is ongeveer even duur máár heeft een 120mm fan die een héél stuk stiller is. Deze heeft ook een PCI-E connector.

De coolermaster Extremepower 380 kan je systeem iniedergeval makkelijk aan, want deze kan 25 ampaires leveren op de 12v.

(ik zit er volgens mij nog wel een 'béétje' naast :P )
*zucht* Yori, het is amperres, geen ampaires :p

Verder klopt je wattage wel, ik kom ook uit op 200 watt, alleen dan wel als de cpu een beetje overgeklokt is. Met ampaires ( :p ) zit je wel een beetje hoog, 17 A op 12 V is al meer dan 200 watt. Ik kom uit op 13 amperres.
Tijgertje84 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:41:
iemadn ervaring met de Chieftec CFT-500A ?? link
of kan iemand een betere aanraden... ???
ik zag ook deze die is iets goedkoper: CoolerMaster iGreen Power 500W link
ook ik heb weinig verstand van voedingen...:P
en wat betekend: Efficiëntie 80 % ? :S
Ik heb in het verleden wel een paar verhalen gehoord over Chieftec, het zijn niet de beste voeingen, maar zeker ook niet de slechtste. De iGreen is een leuke voeindg, al kun je ook de Antec NeoHE 500 watt eens overwegen. Dit is één van de stilste voedingen met fan, is modulair en is beter dan de iGreen of de Chieftec. Voeindg kost ongeveer 80 euro.

De Efficiëntie ( of het rendement) betekent niets meer hoe efficent de voeindg omgaat met stroom. Een voeidng heeft zelf ook stroom nodig om van 230 volt een nette 12 volt te maken. Als de voeindg bijvoorbeeld 300 watt moet leveren dan zal de voeindg meer dan 300 wat tuit het stopcontact halen. Het rendement van de voeindg is dan een factor hoe zuinig de voeindg is. Bij een voeidng met ene rendement van 80% wordt 80% van het vermogen dat een voeidng uit het stopcontact haalt omgezet in spanningen voor de computer. De overige 20% is verlies.
Misschien zie je nu ook in dat een hoger rendement betekend dat de voeidng minder vermogen uit het stopcontact moet halen. Een voeindg met een rendement van 80% haalt bijvoorbeeld 200 wat uit het stopcontact en geeft daarvan 160 watt aan de computer. En voeindg met een lager rendement, bijv 65%, heeft om 140 watt te kunnen leveren meer stroom nodig, namelijk 215 watt. Dit betekent niet alleen dat een voeindg met een hoog rendement zuiniger is dan één met een laag erndement. Bijkomend voordeel is dat een voeindg met een hoog rendement minder warm wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Theo op 01-03-2007 19:00 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
mobo: Asus A8r32 mvp deluxe
cpu: Amd 4600+ dualcore @ 2.4ghz
cpukoeler: AC freezer 64 pro
ram: 4x 1gb van ocz
graka: x1950XTX 2x club 3D
hdd: 5x750GB sata 4x750 ide
dvddrives: 1x sata
op het moment een coolermaster 450 watt

vraag: hoeveel watt moet ik hebben

[ Voor 5% gewijzigd door puddinkie op 01-03-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
8)7 Oh maak ik alweer de fout.. Amperes. Wacht even erin stampen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:01:
mobo: Asus A8r32 mvp deluxe
cpu: Amd 4600+ dualcore @ 2.4ghz
ram: 4x 1gb van ocz
graka: x1950XTX 2x club 3D
hdd: 5x750GB sata 4x750 ide
dvddrives: 1x sata
op het moment een coolermaster 450 watt

vraag: hoeveel watt moet ik hebben
Je systeem zal ongeveer 570 watt nodig gaan hebben en ongeveer 40 amperres. Voor je systeem is daarom een voeidng van 650 watt met minimaal 45 amperres wel aan te raden.
Wil je ook gaan overklokken (cpu 30% en gpu's 20%) dan betekent dit dat je systeem 80 watt extra nodig heeft en 7 extra amperres. Dus als je wilt overklokken dan is 750 watt met 53 amperres aan te raden.

Ik snap alleen niet dat je dit systeem koopt. Het is een enorm duur systeem, je bent alleen al minimaal 1500 euro kwijt voor cpu/mobo/gpu's/mem. Ik denk dat je met twee maal een 8800 GTS, een C2D E6600 en 2 GB pc6400 geheugen niet alleen goedkoper uitben maar ook (veel) meer preformance heb (DX10 ondersteuning, en er zijn maar weinig cpu's sneller dan een overgeklokte E6600). Dit systeem zal qua stroomverbruik wel iets zuiniger, dus mocht je voor het systeem gaan wat ik voorstelde heb je nog steeds een 650 watt voeidng met 45 amperres nodig, ook als je de cpu goed zwaar gaat overklokken.

De Thermaltake ToughPower 700 watt die je een paar posts geleden voorstele is dus gweschikt voor je systeem. Deze voeindg kan 48 amperres totaal leveren (combined power is niet de max van iedere lijn bij elkaar opgeteld, dit is (bijna) altijd minder) en is dus geschikt voor je pc. :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
heb dit systeem al gekocht :)
moet nog 4 x een hdd er in kopen
en nog 1 graka

maar dus aan 700 watt heb ik wel genoeg :D:D oke dan zal ik die bestellen :D
thanx en nogmaals mijn excuses voor mn gedrag eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
heb toch maar 750 watt bestelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:01:
en nog 1 graka

maar dus aan 700 watt heb ik wel genoeg :D:D oke dan zal ik die bestellen :D
thanx en nogmaals mijn excuses voor mn gedrag eerder
Hartstikke mooi dat je zo blij bent, ik kan me het wel voorstellen.. maar op GoT verwachten we dat je een beetje geduld hebt :)

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
hahaa heb t gemerkt ja :P :P ben soms nogal een ongeduldig persoon :P

hoop dat ik zaterdag de 750watt binnen heb :) scheelt 5 euro tussen de 700 en 750 watt
dus ja wat let het me dan om die 750 te kopen :P

zal mn pa blij mee zijn :P:P van 450 watt naar 750watt straal kachel te gaan :P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Topicstarter
puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:11:
zal mn pa blij mee zijn :P:P van 450 watt naar 750watt straal kachel te gaan :P:P:P
Je voeding gebruikt niet continu 750W. Hij gebruikt enkel wat er op het moment zelf benodigd is voor het systeem te voeden. Als je systeem dus staat te idlen zal er niet veel verbruikt worden. (hoewel met jouw specs het verbruik toch een pak hoger zal liggen als een gemiddelde pc ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
puddinkie schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:01:
en nog 1 graka
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat moet je met zoveel opslagruimte?? 4x750GB + nog wat erbij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159876

Ik ben van plan om dit systeem samen te stellen:

- GigaByte 965P-DS3
- Intel Core 2 Duo E6600
- 4x512MB - KHX6400D2LLK2/1G, 800MHz PC2-6400 DDR2 Non-ECC Low-Latency CL4 (4-4-4-12) DIMM
- Asus GeForce 7900GT (PCI-E)
óf
Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e)
- NEC AD5170A, DVD±ReWriter Dual Layer
- 1x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB, S-ATA2 (7200rpm)
- 1x Western Digital, 160GB, IDE (7200rpm)
- Arctic Cooling Freezer 7 Pro
- 3x 80mm Coolermaster fans
- 6-tal USB apparaten (muis, keyboard, cardreader, stuurwiel, digitale camera, memorystick) -- niet allemaal tegelijk aan ;-)

Zou je kunnen vertellen wat voor voeding geschikt is, ik denk erover om de CPU en Videokaart te gaan overclocken. Zou een 480WATT voeding al voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Anoniem: 159876 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:16:
Ik ben van plan om dit systeem samen te stellen:

- GigaByte 965P-DS3
- Intel Core 2 Duo E6600
- 2x512MB - KHX6400D2LLK2/1G, 800MHz PC2-6400 DDR2 Non-ECC Low-Latency CL4 (4-4-4-12) DIMM
- Asus GeForce 7900GT (PCI-E)
óf
Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e)
- NEC AD5170A, DVD±ReWriter Dual Layer
- 1x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB, S-ATA2 (7200rpm)
- 1x Western Digital, 160GB, IDE (7200rpm)
- Arctic Cooling Freezer 7 Pro
- 3x 80mm Coolermaster fans
- 6-tal USB apparaten (muis, keyboard, cardreader, stuurwiel, digitale camera, memorystick) -- niet allemaal tegelijk aan ;-)

Zou je kunnen vertellen wat voor voeding geschikt is, ik denk erover om de CPU en Videokaart te gaan overclocken. Zou een 480WATT voeding al voldoende zijn?
Zonder (overgeklokte) videokaart zal je systeem (met oc) ongeveer 210 watt nodig hebben en ongeveer 13 amperres op de 12 volt. Je 7900 videokaart heeft met overklok ongeveer 60 watt nodig (5 amperre). Totaal kom je dan uit op 270 watt en 18 amperres. Met de 7900 is een 330 watt voeding met minimaal 20 amperres dus aan te raden.
Ga je echter toch voor de 8800 GTS dan zal je systeem ongeveer 150 watt extra lusten (13 amperres). Met de 8800 kom je dus uit op 360 watt en 26 amperres. Een 400+ watt voeding met miinimaal 29 amperres is dan aan te raden.
Er zijn een heleboel voedingen die je systeem aankunnen. Voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeding kan 29 amperrs leveren en kost 40 euro bij Computerland.
Als je zelf op zoek gaat naar een voeding moet je met drien dignen rekening houden:
1 minimaal 400 watt (of 330 als je een 7900 neem)
2 minimaal 29 amperres (of 20 als je een 7900 neem)
3 Geen voeding van Sweex, Qtec, Trust of "no-name", deze voedingen zijn extreem slecht en kunnen je systeem niet aan, ook al zouden ze 550 watt kunnnen leveren..

Dan nog iets. Je heb zo een leuke game pc met een snelle cpu en gpu. Ik snap eigelijk niet waarom je maar 1 GB aab geheugen gebruik. Voor 70 euro meer heb je al 2 x 1 GB pc6400. In games zul je veel verschil merken tussen 1 en 2 GB geheugen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
Amperes, ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159876

Thanx voor de enorm snelle reactie en goede tips!!!!!

Ik zag dat ik idd 1gb had neergezet, ik was een beetje snel met typen, het moest 2GB zijn ;-)
theodouma schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:54:
[...]

Zonder (overgeklokte) videokaart zal je systeem (met oc) ongeveer 210 watt nodig hebben en ongeveer 13 amperres op de 12 volt. Je 7900 videokaart heeft met overklok ongeveer 60 watt nodig (5 amperre). Totaal kom je dan uit op 270 watt en 18 amperres. Met de 7900 is een 330 watt voeding met minimaal 20 amperres dus aan te raden.
Ga je echter toch voor de 8800 GTS dan zal je systeem ongeveer 150 watt extra lusten (13 amperres). Met de 8800 kom je dus uit op 360 watt en 26 amperres. Een 400+ watt voeding met miinimaal 29 amperres is dan aan te raden.
Er zijn een heleboel voedingen die je systeem aankunnen. Voorbeeld is de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeding kan 29 amperrs leveren en kost 40 euro bij Computerland.
Als je zelf op zoek gaat naar een voeding moet je met drien dignen rekening houden:
1 minimaal 400 watt (of 330 als je een 7900 neem)
2 minimaal 29 amperres (of 20 als je een 7900 neem)
3 Geen voeding van Sweex, Qtec, Trust of "no-name", deze voedingen zijn extreem slecht en kunnen je systeem niet aan, ook al zouden ze 550 watt kunnnen leveren..

Dan nog iets. Je heb zo een leuke game pc met een snelle cpu en gpu. Ik snap eigelijk niet waarom je maar 1 GB aab geheugen gebruik. Voor 70 euro meer heb je al 2 x 1 GB pc6400. In games zul je veel verschil merken tussen 1 en 2 GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
Illidan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:49:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat moet je met zoveel opslagruimte?? 4x750GB + nog wat erbij??
ik ben nogal download verslaafd :P:P en ga af en toe wel is naar lanparty's en daar kun je beter te veel schijf ruimte hebben dan te weinig ;)
en ik wil eigelijk elke schijf aparte zetten 1: muziek en foto's 2: films 3: spellen 4: programma's etc etc..

vandaar zoveel ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

puddinkie schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:27:
[...]

ik ben nogal download verslaafd :P:P en ga af en toe wel is naar lanparty's en daar kun je beter te veel schijf ruimte hebben dan te weinig ;)
en ik wil eigelijk elke schijf aparte zetten 1: muziek en foto's 2: films 3: spellen 4: programma's etc etc..

vandaar zoveel ruimte ;)
Beter is dan een RAID 0 config met 4 partities.

En nu heb ik ook een vraag; want mijn voeding is d00d. Ik had een spire rocketeer VI maar die is doorgebrand, daarvoor had ik een ASUS A-45GA maar die was te licht.

Mijn systeem bestaat uit de volgende componenten:

ASUStek A8N-Sli Premium (24+4 pin)
AMD Athlon 64 X2 4400+ @ 2500Mhz (stock volt) (Zalman CNPS7700AlCu)
2GB (2x1GB) OCZ PC4000 @ 500Mhz 3-3-2-8 (stock volt)
2x DVD branders
2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB in RAID 0
Hauppauge Wintv PVR-500MCE
Creative Soundblaster X-Fi Elite Pro met break out (floppy plug nodig)
nVidia GeForce 6800GT 256MB (PCI-e plug nodig) (Zalman VF900Cu)

dit alles in een Coolermaster kast met 7x 120mm case fans op dit moment, aan een Zalman fancontroller.

aan USB:
Logitech G15
Microsoft draadloze muis
Sweex webcam

Ik wil graag een modulaire voeding, die er een beetje knap uit ziet, en stabiele lijntjes heeft.

Zelf zat ik aan een Hiper te denken, namelijk deze: Link naar iComputers - Pricewatch link

Extreme PSU calculator gaf 594 Watts aan bij mijn systeem. Dat is inclusief de upgrade die ik ga uitvoeren (waterkoeling)

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

_AvA_ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:32:
[...]

Beter is dan een RAID 0 config met 4 partities.

En nu heb ik ook een vraag; want mijn voeding is d00d. Ik had een spire rocketeer VI maar die is doorgebrand, daarvoor had ik een ASUS A-45GA maar die was te licht.

Mijn systeem bestaat uit de volgende componenten:

ASUStek A8N-Sli Premium (24+4 pin)
AMD Athlon 64 X2 4400+ @ 2500Mhz (stock volt) (Zalman CNPS7700AlCu)
2GB (2x1GB) OCZ PC4000 @ 500Mhz 3-3-2-8 (stock volt)
2x DVD branders
2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB in RAID 0
Hauppauge Wintv PVR-500MCE
Creative Soundblaster X-Fi Elite Pro met break out (floppy plug nodig)
nVidia GeForce 6800GT 256MB (PCI-e plug nodig) (Zalman VF900Cu)

dit alles in een Coolermaster kast met 7x 120mm case fans op dit moment, aan een Zalman fancontroller.

aan USB:
Logitech G15
Microsoft draadloze muis
Sweex webcam

Ik wil graag een modulaire voeding, die er een beetje knap uit ziet, en stabiele lijntjes heeft.

Zelf zat ik aan een Hiper te denken, namelijk deze: Link naar iComputers - Pricewatch link

Extreme PSU calculator gaf 594 Watts aan bij mijn systeem. Dat is inclusief de upgrade die ik ga uitvoeren (waterkoeling)
Jouw systeem heeft zoals het er nu bij staat echt nog geen 300 watt nodig en heeft ook voldoende aan 18 amperres. Tijdens het opstarten is er even een piek van 20 amperres. Aangezien ik eigelijk niet voor kan stellen dat alleen een WC setje 300 watt nodig gaat hebben ga ik er vauit dat de calculator er (weer eens) naast zit.
De Antec NeoHE 380 watt is een zeer stille voeding die ook modulair is.De voeding kost ongeveer 65 euro en kan 28 amperres leveren. Voor 5 euro meer heb je de 430 watt variant (32 amperres). Deze voedingen zijn zeer stabiel en niet hoorbaar. Klein minpuntje is wel dat de voeindg er standard uitziet, geen neonlicht oid.

De voeidng die jij voorstel is uiteraard oko ruim geschikt voor je systeem. Nadeel is wel dat hij 580 watt is terwijl je systeem ook genoeg heeft aan een 350 watt voeidng. Je betaalt dus veel geld voor een 580 watt voeindg terwijl je dat lang niet nodig heb. je kan dan beter een voeindg nemen die minder vermogen kan leveren. Je zal er in de pc helemaal niets van merken,, je bent alleen dan goedkoper uit.

Dan nog een heel klein iets, ik denk dat je met 2 TB aan schijfruimte verdeeld over vier schijven beter geen raid 0 kan draaien. Als er één schijf stuk gaat ben je gelijk 2 TB aam data kwijt. Raid 5 zou veel beter zijn..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
maakt mij niks uit :P ik sluit alles aan en dan heb ik gewoon allemaal verschillende schijven
heb ik nu ook ( 1TB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Daar heb je gelijk in, maar hij geeft aan dat hij liever meer schijfruimte heeft als minder.
En dan is een RAID 0 configuratie het handigst.

En de voeding is toch maar een Hiper geworden, omdat ik later ook nog wil uitbreiden met SLI, waterkoeling en nog meer overbodige shit, en dan is modulair een goede optie.

Het scheelde maar 15 euro met de andere, en dat was het mij wel waard.

[ Voor 46% gewijzigd door _AvA_ op 02-03-2007 19:50 ]

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162780

Ik heb de opdracht gekregen om een nieuw goedkope pc te samenstellen voor mijn kleine broertje.

Had voor 400 euro even het volgende uitgezocht.

- 7600 GT
- AMD 3500+ (AM2)
- PC6400 DDR2 (ja ik ga het geheugen even gebruiken om te overclocken maar niet in deze pc dus met de voeding die ik voor de pc kies).
- 120GB HDD, dit is er 1 uit een oude pc.
- Asus Terminator T3-M2NC51PV << 300W voeding

Ik kwam dus op het idee om het in een barebone te stoppen, leek me wel mooi en hij kan misschien worden gebruikt als media-center. Nou is een voeding kiezen normaal niet zo'n probleem maar dit is dus een "anders soort" voeding. Ik weet dat je ze niet moet vergelijken met normale 300W voedingen dus heeft er iemand ervaring met deze 300W voeding. Levert hij dus ook echt genoeg voor het bovenstaande systeem. Bedankjes

EDIT: Die gaat het waarschijnlijk niet worden want er zitten 0 PCI aansluitingen op :/, maar kan het systeem ook op een 250W barebone voeding lopen? (Van Shuttle)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 162780 op 02-03-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Anoniem: 162780 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:56:
Ik heb de opdracht gekregen om een nieuw goedkope pc te samenstellen voor mijn kleine broertje.

Had voor 400 euro even het volgende uitgezocht.

- 7600 GT
- AMD 3500+ (AM2)
- PC6400 DDR2 (ja ik ga het geheugen even gebruiken om te overclocken maar niet in deze pc dus met de voeding die ik voor de pc kies).
- 120GB HDD, dit is er 1 uit een oude pc.
- Asus Terminator T3-M2NC51PV << 300W voeding

Ik kwam dus op het idee om het in een barebone te stoppen, leek me wel mooi en hij kan misschien worden gebruikt als media-center. Nou is een voeding kiezen normaal niet zo'n probleem maar dit is dus een "anders soort" voeding. Ik weet dat je ze niet moet vergelijken met normale 300W voedingen dus heeft er iemand ervaring met deze 300W voeding. Levert hij dus ook echt genoeg voor het bovenstaande systeem. Bedankjes

EDIT: Die gaat het waarschijnlijk niet worden want er zitten 0 PCI aansluitingen op :/, maar kan het systeem ook op een 250W barebone voeding lopen? (Van Shuttle)
Je systeem zal ongeveer 180 watt nodig hebben en iets van 11 amperres op de 12 volt. Dus als je 250 of 300 watt voeding minimaal 12 - 13 amperres kan leveren dan kan de voeindg je systeem gerust aan.
Ik ben er trouwens vanuit gegaan dat je de 65 watt versie van de AMD cpu heb, en niet de 35 watt versie. Mocht je wel deze zuiniger versie hebben dan komt het energieverbruik uit op maar 150 watt en 8.5 amperres. Als je voeding dan 10 amperres kan leveren is hij geschikt voor je systeem

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
Illidan schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:49:
[...]

als ik mn voeding binnen heb en uitgebreid heb getest zal ik ook ff een review schrijven
( word dan mn eerste )

en als ik mn freezer 64 pro binnen heb zal ik daar ook een review over geven :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.