Aldi PC November? MD8818: Met Vista Coupon!

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 69.637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Djerique schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:44:
[...]

Ik moet toegeven dat je hiermee wel een punt hebt. Ik heb het geheugen geannuleerd en heb een 200€ duurder geheugen maar ook 2048MB ervoor teruggekocht. Verder heb ik nog de originele XP cd + ik wil tv kijken op mijn tv en neem nooit wat op via de tv, dus aan die tv/video functies had ik sowieso niet zoveel.

Mijn samengestelde pc was dan totaal iets minder als €400,- duurder dan de 8818, maar heb dan nu ook een high end systeem er voor terug die door z'n upgrade mogelijkheden wel een langer toekomstperspectief biedt dan de 8818 ;)
Sure... en dat "high end systeem" moet nog voor minimaal EUR 300 verder worden ge-upgrade om dat ding hetzelfde te kunnen laten doen als wat de MD8818 kan.

Mijn conclusie is:
1) Jouw PC kost EUR 400 meer, maar heeft veel minder toepassingsmogelijkheden (géén TV-tuner, géén HDD-recorder, géén analoge capture, geen legit Vista Home Premium etc. etc.)
2) Wil jij hetzelfde kunnen als wat wij met de MD8818 kunnen dan moet je wel upgraden en betaal je zowat het dubbele van de MD8818...

Dat laatste kan je wel doen (en dan nog denk ik niet dat je een SCART- en componentaansluiting bijelkaar zal hebben gefietst), maar dat doet jouw uitspraak "die door z'n upgrade mogelijkheden wel een langer toekomstperspectief biedt dan de 8818" wel in een iets ander daglicht staan. Immers: wij kunnen ook nog gaan upgraden voor minimaal EUR 700...

PS: betekent jouw uitspraak nu dat jouw "2GB voor EUR 46"-saga nu ten einde is? (ik zou het bijna jammer vinden... moet ik weer op zoek naar een nieuwe real life soap...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Coldcat schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:58:
Ik wil nog wel even een opmerking plaatsen. Waarschijnlijk krijg je de update naar Windows Vista gratis. Je krijgt dus Windows Home Edition bij deze pc en kunt upgraden naar, ik denk, de laagste Vista versie. Je zult dus nooit een volledig nieuwe installatie uit kunnen voeren zonder eerst Home te installeren.
Een kale installatie kan altijd met een upgrade CD van Microsoft. Zolang je maar aan de volgende eisen voldoet:

1) Op de PC staat al een Windows installatie (die kan je dan wissen tijdens installatie) OF
2) Je hebt een Windows CD.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:08:
[...]
Heb een "oude" IDE-schijf bijgestoken door middel van een SATA tot Parallel Cable (Gigabyte) (€8) en een splittertje voor de voeding (€2.50).
Ik wist wel af van de sata-power verloopstekker, niet dat die er ook een verloopstekker voor PATA naar SATA datakabels bestond. Kan er ook zo snel niet echt iets van terugvinden via google.

Misschien zoek ik niet goed, kan je misschien een linkje geven?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33
The_Sukkel schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:53:
[...]

Ik wist wel af van de sata-power verloopstekker, niet dat die er ook een verloopstekker voor PATA naar SATA datakabels bestond. Kan er ook zo snel niet echt iets van terugvinden via google.

Tja, ik heb het nog nagevraagd in 2 compwinkels en beide vertelde mij dat zon kabel dus niet bestaat en dat het zowiezo niet kan. Ik kom er ook niet uit met google, laat het ons weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack43 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:19:
[...]

Tja, ik heb het nog nagevraagd in 2 compwinkels en beide vertelde mij dat zon kabel dus niet bestaat en dat het zowiezo niet kan. Ik kom er ook niet uit met google, laat het ons weten!
Heb ook een paar keer moeten vragen.
http://www.computrade.be/ heeft het.
Gibabyte SATA to Paralell Cable.
Hieronder poging tot scan van de handleiding.
[img][URL=http://img166.imagevenue.com/img.php?image=35363_sata_to_parallel_122_360lo.jpg][img=111,160]http://img166.imagevenue.com/loc360/th_35363_sata_to_parallel_122_360lo.jpg[/img][/URL][/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Weet je wat het "probleem" is? Er moet volgens mij een controler zijn die de parallelle data achter elkaar zet om ze door een seriële data te kunnen persen. Ik heb wél een IDE to SATA converter gezien, maar dat is een opzetstukje met een printplaatje met een controler erop en een SATA connector.

Maar die verloopstekker van Gigabyte is gewoon een verloopstekker zonder controler begrijp ik(?). Werkt dat dan we goed? Uit jouw post kan ik niet goed opmaken of het echt werkt of niet...

Edit:
Hmmm... uit onderstaande scan zie ik dat het wellicht toch wél met controler is:
http://img166.imagevenue....to_parallel_122_360lo.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door The_Sukkel op 12-01-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de driveletters moeten aanpassen maar voor de rest werkt de oude schijf nu goed mee in de pc. De meeste converters die op het web staan, zijn groter en duurder dan de nog geen 8 EURO die ik heb betaald voor de Gigabyte, waar het printplaatje niet echt zichtbaar is maar achter een soort handgreep zit. Zal iets nieuw zijn zeker? Is eigenlijk bestemd voor Gibabyte-moederborden, maar zou op elk moederbord werken.

Iets anders nog: bij mij werkt TV in MMC goed, maar in de speciale multimediafunctie met knop A1 lukt het voorlopig niet. Als ik daar TV-kanalen wil scannen (in instellingen) krijg ik een zwart scherm en moet dan afsluiten. Ga nog wat proberen...

Heb ook soms last van even wegvallende internetverbinding ("één van de netwerkkabels is niet goed aangesloten") maar weet niet of het aan de Medion ligt.
Zowel de Medion (vaste verbinding) als de laptops is huis (draadloos) hebben er last van.
Kan het zijn dat ik de D-link router op een ander kanaal moet zetten omwille van omringende draadloze netwerken? Ga dat eens uitvissen met WirelessMon.

Voor de rest best tevreden met deze PC. Ik had graag nog wat hoger gemikt maar voor die prijs kon ik het mij niet laten hem aan te schaffen. Heb van Medion mail gekregen dat Vista kan besteld worden maar ga nog wat wachten en zien wat de eerste 8818-gebruikers er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:05:
Heb ook soms last van even wegvallende internetverbinding ("één van de netwerkkabels is niet goed aangesloten") maar weet niet of het aan de Medion ligt.
Zowel de Medion (vaste verbinding) als de laptops is huis (draadloos) hebben er last van.
Kan het zijn dat ik de D-link router op een ander kanaal moet zetten omwille van omringende draadloze netwerken? Ga dat eens uitvissen met WirelessMon.
Ow! Dat heb ik ook met dezelfde symptomen! Een D-Link DI624+ Router & Acer laptops. Ik heb mijn router al op een ander kanaal gezet zonder oplossing. Een vervelend probleem: mèt draad werkt het meestal, zonder draad meestal nièt. Het probleem deed zich voor vanaf dat de MD8818 aan mijn router gehangen werd. Het draadloze van de MD8818 is uitgeschakeld, dat gebruik ik namelijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kijk hier eens, keuze zat en voor € 6,50 krijg je er een uit Hong Kong:
Diverse aanbieders op Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
iemand al per post VISTA premium ontvangen??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij iemand nu eens verklappen welk geheugen ik kan gebruiken voor die Aldi PC. Is het mogelijk om er 2 maal 2 Gig bij te prikken, of houdt het bij 2 maal 1 al op? En is het merk belangrijk of maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Heeft iemand anders ook dat de draadloze muis echt batterijen zuipt?
De bijgeleverde waren na 3 dagen al leeg, toen er 2100mAh of 2600 ingedaan. En zojuist al aan het vierde paar oplaadbare begonnen.

Ik vind 4 paar batterijen waarvan 3 paar vrij sterke van 2100 of meer mAh behoorlijk veel voor een muis....

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik de mail over de upgrade voor Vista.

Na een aantal stappen doorlopen te hebben kom je bij de betalingsinformatie, daar kan je kiezen voor de Visa of Mastercard creditcard (of iets van gelijke strekking) een andere betalingsmogelijkheid is er gewoon weg niet.

Ik vind dit persoonlijk een beetje belachelijk, je kan zelfs niet vooruit per bank betalen en het gemiddelde ALDI publiek is nou niet echt het soort wat massaal een creditcard bezit (ik niet in ieder geval).

De Medion helpdesk gebeld en het komt erop neer dat als je geen creditcard bezit je de "gratis" update ook wel op je buik kan schrijven.

Beste consumentenman, wat vindt u er nou van??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
ErHa schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:42:
De bijgeleverde waren na 3 dagen al leeg, toen er 2100mAh of 2600 ingedaan. En zojuist al aan het vierde paar oplaadbare begonnen.

Ik vind 4 paar batterijen waarvan 3 paar vrij sterke van 2100 of meer mAh behoorlijk veel voor een muis....
Zoals al gezegd, koop een fatsoenlijk setje ;) Of zet het over van je andere pc, als je die hebt :) Die muis stelt imo niks voor, ik heb 'm een half uur gebruikt. De vorm & zwaarte zijn héél slecht, Logitech LX 710 setje: geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier kan je nu ook wat adapters bestellen

Of hier is iets goedkoper

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:18
mooie pc, die medions alleen een ding vind ik jammer, een andere videokaart werkt niet altijd omdat je dan je scart enzo niet meer kan aansluiten;).

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:32:
[...]
Hier kan je nu ook wat adapters bestellen
Of hier is iets goedkoper
Bedankt voor de moeite, maar het ging mij meer om de technische vraag of het sowieso mogelijk was om met een simpele verloopstekker PATA naar SATA te vertalen. Ik dacht dat er een controler voor nodig was en dat blijkt ook zo te zijn bij die gigabyte-verloopstekker en die "inkoop-actie"-dingen die jij hebt gevonden.

Mijn tip blijft om gewoon een externe case te kopen voor oude PATA schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
ErHa schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:42:

zelfde probleem, zullen we´s proberen om de helpdesk te bellen? mischien dat we met zn tweeen wat geloofwaardiger overkomen :/

heb tot nu toe al meer dan 3x2=6 baterijen gebruikt!
toetsenbord werkt perfect nog zelfde baterijen, maar die van de muis echt bagggggggger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Iemand die zijn geheugen al heeft geüpgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan mijn geheugen te upgraden wanneer ik vista heb maar dan ga ik denk ik voor een nieuwe (atx) kast + mobo + voeding + 1gb ram pc4200. Ik ben dan ongeveer 250 euro kwijt (incl proc. koeler + casefan). Anders ben je voor 2 modules van 1 gb ook al 220 euro kwijt. tevens kan ik dan later makkelijker mijn videokaart upgraden. (nu heb ik ws te weinig voeding en een kaart met dubbel slot gaat niet passen omdat btx omgekeerd in de kast zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

SC4RF4C3 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:18:
[...]

zelfde probleem, zullen we´s proberen om de helpdesk te bellen? mischien dat we met zn tweeen wat geloofwaardiger overkomen :/

heb tot nu toe al meer dan 3x2=6 baterijen gebruikt!
toetsenbord werkt perfect nog zelfde baterijen, maar die van de muis echt bagggggggger!
Ik heb zojuist via de medion site een email support verzoek ingedient met onderstaande tekst.
Heb het wat aangedikt......

~~~~~~~~~~
De draadloze muis behorende bij de Aldi PC md8818 van eind nov verbruikt ontzettend veel battarijen. De bijgeleverde waren na 3 dagen al leeg.
Toen heb ik er 2100mAh en later nog eens 2600 mAh oplaadbare ingedaan.
Zojuist ben ik al aan het vijfde paar oplaadbare begonnen.

Ik vind 5 paar batterijen waarvan 4 paar vrij sterke van 2100 of meer mAh behoorlijk veel voor een muis....

Is dit een bekend probleem of hardware storing?

Het rode lampje waarmee de muis de beweging bepaalt reageert na enkele dagen op een batterij setje soms ook niet goed meer en dan moet ik weer de muis/toetsenbord en ontvanger met elkaar in contact brengen door de "reset optie" te gebruiken.

Ik denk dat dit door de batterijen en/of een slecht contactpunt komt.

Graag uw reactie en hulp.
~~~~~~~~~~~~~~~~~°

Nu maar wachten en hopen op een vervangend setje in de VS 101 indeling van toestenbord en muis :)
(ik droom graag verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Allejezus... zo veel moeite doen voor een vervangende set baggermuizen...
Waarom niet gewoon zelf wat kwaliteitsspul kopen?
Dat je spul van een paar euro gratis erbij krijgt betekent nog niet dat je dat spul persé moet gebruiken!

Een kast oké... maar een toetsenbord, muis en toetsenbord zijn mij te belangrijk om over te laten aan Medion.

@Björn: waarom heb je in hemelsnaam deze Medion gekocht voor EUR 799... als het je alleen om maar om de processor, harddisk en videokaart lijkt te gaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa

ErHa

The_Sukkel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:24:
Dat je spul van een paar euro gratis erbij krijgt betekent nog niet dat je dat spul persé moet gebruiken!

Een kast oké... maar een toetsenbord, muis en toetsenbord zijn mij te belangrijk om over te laten aan Medion.
Nou nou nou, niet zo overdrijven he....zoveel moeite doen.
Ik verstuur weet ik het hoeveel mailtjes per dag, dan kan deze ene er ook nog wel bij à 2 min tijdbesteding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
The_Sukkel schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:24:

@Björn: waarom heb je in hemelsnaam deze Medion gekocht voor EUR 799... als het je alleen om maar om de processor, harddisk en videokaart lijkt te gaan???
je betaalt toch voor het complete systeem, als ze toch prut muizen leveren kunnen ze beter helemaal geen muizen leveren dan zou ik nog deze pc halen, maar dan weet ik tenminste dat ik wat geld ernaast moet leggen voor een betere muis. en dan verspil ik niet 6 paar batterijen voor een pruts muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ The_Sukkel: Mijn ouders hebben hem gekocht en als je er 2x 1gb geheugen in wilt gaan stoppen kun je net zo goed doen wat ik voorstelde ben je op een paar tientjes na net zo veel kwijt en heb je meer upgrade-mogelijkheden. Maar mocht het geheugen over een tijdje goedkoper worden dan koop ik natuurlijk alleen maar geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 12:42
@Bjorn1985
Als je dit uiteindelijk gaat doen. Kan je ons(mij) dan op de hoogte houden via dit forum en informatie geven over problemen die je tegenkwam, de kosten en de gebruikte onderdelen. Heb namelijk best aardig wat intresse in jou plan! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

De muis/toetsenbord set heb ik de eerste dag al in de kliko gesmeten, wat een bagger was dat zeg.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:38:
Ik ben ook van plan mijn geheugen te upgraden wanneer ik vista heb maar dan ga ik denk ik voor een nieuwe (atx) kast + mobo + voeding + 1gb ram pc4200. Ik ben dan ongeveer 250 euro kwijt (incl proc. koeler + casefan). Anders ben je voor 2 modules van 1 gb ook al 220 euro kwijt. tevens kan ik dan later makkelijker mijn videokaart upgraden. (nu heb ik ws te weinig voeding en een kaart met dubbel slot gaat niet passen omdat btx omgekeerd in de kast zit)
ik ben ook wel geintresseert in deze upgrade.Maar ik denk dat uw windows niet meer zal werken.
Ik denk dat deze windows enkel werkt op de originele mobo's van medion.Ik kan mis zijn ook.
ik had 2 jaar geleden ook een pc van de aldi gehad, en wilde windows op een andere pc installeren
maar dat kon niet.(dit is niet de originele pc voor deze windows)kwam op het scherm.laat je ons iets weten indien het wel gaat?

ik ga voorlopig 2 modules van 1 gb installeren.(zondag computerbeurs in gent,ga ze daar kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ emke: Je zou kunnen proberen de windows op een andere pc te instaleren en dan kijken of dat gaat, je krijgt dan natuurlijk wel problemen met activeren na de installatie omdat hij dan ook op de medion pc geinstalleerd is. Ik heb trouwens ook een niet oem versie van windows mc die kan ik dan gebruiken en later de productiecode wijzigen in die van de medion pc zodat deze toch legaal is. Ik heb trouwens ook nog een medion pc met een p4 3 ghz (2,5 jaar oud) en de windows die daar bij zat kan ik wel op een andere pc instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik er in de zomer deze kaart in zal stoppen.met misschien een zwaardere voeding.
deze kaart zal wel in gaan zeker.
link:

http://images.google.be/i...:2007-02,GFRC:nl%26sa%3DN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Emka: Aan zulk soort videokaart zat ik ook te denken, zeker een dx10 kaart. Max 200 euro maar dat moet wel lukken. Probeer nu windows op een andere pc te instaleren laat het weten als het gelukt is (is een dell laptop). Ga vanavond ook naar een pc beurs in eindhoven misschien dat ik daar wel voor minder geld een mobo + kast + voeding + 1gb geheugen kan kopen. Als het verschil in prijs groot is doe ik het misschien wel, anders wacht ik nog totdat er na de release van windows vista nieuwe moederborden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Sorry jongens, maar als je een kast+voeding+mobo+geheugen+videokaart nieuw gaat kopen, dan ben je zo ongeveer een nieuwe PC aan het kopen. Het enige wat je nog van deze PC overneemt is dan alleen processor+harddisk. Tegen de tijd dat je het wilt doen kan je net zo goed een compleet nieuwe set samenstellen. Dan heb je tenminste een nieuwe PC plus een oudere die je kan gebruiken als HDD-recorder.

Als jullie echter toch op korte termijn deze medion op jullie manier willen "upgraden" dan vraag ik jullie vriendelijk om eens een echte prijsopstelling te maken en hier te posten... Lijkt me wel erg interessant: EUR 799 voor de medion + de kosten voor een nieuwe kast + goede voeding (van voldoende kwaliteit en vermogen) + goede mobo + 1 GB geheugen + "8600 ultra"...

(ik weet zeker dat dat een "interessante" opstelling wordt, want jullie geven dan EUR 799 uit voor een processor + harddisk...)

offtopic:
Nu de "2 GB voor EUR 46"-soap een stille en eerloze dood lijkt te zijn gestorven, ben ik wel weer toe aan ander vermaak...

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 19-01-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the sukkel:
het enige dat zeker ga doen is het geheugen uitbreiden.
dat van die voeding en die 8600 ultra ben ik nog niet zeker.ik wacht eerst af tot de zomer, en dan zal ik zien wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Welke applicatie zorgt er nu voor dat je niet voldoende hebt aan 1 GB?
Op wat voor manier wil je het geheugen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1...ik speel nogal veel rts games. de nieuwste rts games draaien het best met veel geheugen.het is
niet echt nodig,maar ja zot zijn doet geen zeer hé.
2..gewoon 2 latten van 1 gb insteken.en die 2 van 512 mb eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Waarom zou je niet één van 2 GB erin steken en één 512 erin laten?
Kosten ongeveer gelijk en dan heb je 2.5GB i.p.v. 2 GB.

Geheugen is toch single channel, dus je hoeft helemaal niet 2 precies dezelfde reepjes erin te steken.
Ik zou dat overigens pas doen over een paar maanden als geheugenprijzen goed zijn gedaald.
Je hebt het nu toch nog niet echt nodig zeg je zelf...

[ Voor 24% gewijzigd door The_Sukkel op 20-01-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ the_Sukkel: Ik wacht nog zeker nog een tijdje met een andere mobo omdat dat nu toch nog geen zin heeft. Videokaart komt ook pas later. Nou vroeg ik me af: Hoe weet jij nou dat de geheugenmodules in prijs gaan dalen? Misschien worden ze na de release van windows vista zelfs wel duurder, er is dan immers waarschijnlijk meer vraag naar. En ik heb nog geen modules van 2gb kunnen vinden die bijna net zo duur zijn als 2 losse modules van 1gb maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik niet goed heb gekeken. Ik vergelijk het zo 1gb van kingston is rond de € 90,- dus moet die module van 2gb rond de € 180,- zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ emke: Ik heb nu een kingston module gekocht van 1gb. Dan zie ik later wel of dat ik nog een module erbij koop van 1gb of een mobo + kast. Nu doe ik het zolang met 1,5 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:38:
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:23:
@ the_Sukkel: Ik wacht nog zeker nog een tijdje met een andere mobo omdat dat nu toch nog geen zin heeft. Videokaart komt ook pas later. Nou vroeg ik me af: Hoe weet jij nou dat de geheugenmodules in prijs gaan dalen? Misschien worden ze na de release van windows vista zelfs wel duurder, er is dan immers waarschijnlijk meer vraag naar. En ik heb nog geen modules van 2gb kunnen vinden die bijna net zo duur zijn als 2 losse modules van 1gb maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik niet goed heb gekeken. Ik vergelijk het zo 1gb van kingston is rond de € 90,- dus moet die module van 2gb rond de € 180,- zijn
Prijsdaling van geheugen is alleen maar een kwestie van tijd... Je hebt pieken en dalen, maar de lange termijn trend is altijd dalend... altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Maar kijk eens...we hebben het nu al iets concreter: van je budget van EUR 250 trek je EUR 90 af voor 1 GB. Nu heb je nog EUR 160 over voor een goede kast, goede voeding en een goed moederbord... Vertel maar...

offtopic:
Er bestaat ook nog zoiets als een edit knop om je post te editten en twee van dat soort korte berichten in één post te verwerken...

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 20-01-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Weet iemand al wat meer over het effect van een nieuw moederbord samen met vista??
En verder,, wat is het voordeel van een ander mobo??? behalve dat je dan wel kan overclocken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Als de vista upgrade een Hardware gebonden OEM-licentie betreft, zul je een nieuwe vista moeten aanschaffen bij een nieuw moederbord, maar ik weet dus niet wat voor soort vista je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_04/P_OFF04.HTM

Weet iemand of hier ook vista bij komt?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Ik denk niet dat je vista krijgt bij een badmeubel :) 8)7

Weet iemand al waar de licentiecode van windows staat in welk boekje oid? En weet iemand al wat voor vista je krijgt? Ik gok zelf op een hardwaregebonden OEM licentie, wie weet meer?

[ Voor 26% gewijzigd door KRG op 22-01-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
KRG schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:31:
[...]

Weet iemand al waar de licentiecode van windows staat in welk boekje oid? En weet iemand al wat voor vista je krijgt? Ik gok zelf op een hardwaregebonden OEM licentie, wie weet meer?
je weet maar nooit, je krijgt er ook 1GB geheugen bij, en en USB kabeltje :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien beter om te wachten totdat vista uitkomt voordat je een nieuwe mobo aanschaft. die meegeleverde windows xp mc2005 is wel moeiteloos op andere pc's te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

KRG schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:31:
[...]

De code staat iig op een stickertje achter op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie wat mij het meest irriteert? Dat ik er verdomme geen GOEDE videokaart erin kan stoppen!! Een kaart zoals 8800 GTS.
De reden? Omdat deze kaarten redelijk groot zijn en als het ware 2 sloten in beslag nemen (vooral door de koeling op de kaart). En aangezien de bovenste slot in de MD8818 de videokaartaansluiting-slot is, en aangezien de moederbord is omgedraaid :? past zo´n goede kaart gewoon niet!!!
Ik ben bang dat ik kan zwaaien naar mijn 8800 GTS die ik wou kopen, of welke andere goed kaart dan ook :'( . Sja of ik kan een nieuwe mobo,kast en voeding gaan kopen. Of een redelijk goede kaart kopen die niet veel ruimte in beslag neemt,1slot. Of weet iemand een andere oplossing? Bestaat er niet gewoon een verlengsnoer ofzo, die dan tussen je slot en je videokaart zit? Dan leg ik hem desnoods buiten mijn kast haha :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Imo heeft een goeie videokaart zoals de 8800 GTS ook meer geheugen nodig. En dan kom ik tot de slotsom dat deze pc voor mensen zoals jij met heel hoge verwachtingen niet de beste koop was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Wie gaat er nu een MD8818 kopen voor EUR 799 om daarna de unieke feature (videokaart met hdmi/scart/component/s-video/composiet/vga/dvi) eruit te slopen en die te vervangen door een gamerskaart á EUR 469 ??? Dan eindig je met een set van EUR 1268 met volstrekt onevenwichtige onderdelen...Dan ben je wat mij betreft "niet helemaal superslim" bezig...

offtopic:
Maar dat geeft helemaal niet... dit topic begint intussen naam en faam te maken met alle "niet helemaal superslimme" acties... (zoals de 2 GB voor 46 EUR actie of die wilde upgrade-fantasie waarbij per saldo alleen de processor en harddisk overblijft voor EUR 799) dus voel je welkom na je eerste post en houd ons op de hoogte met je "upgrade-perikelen".

[ Voor 53% gewijzigd door The_Sukkel op 22-01-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Passen kaarten als de 8800 egt niet??
Ik wil namelijk na een jaar of 1/1,5 wel een andere/nieuwe/betere kaart erin douwe voor een schappelijk prijsje:p. Maar dan moet ik er dus rekening mee houden hoe die wordt aangesloten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 8800 past er zeker niet in.
De voeding is niet zwaar genoeg + het moederbord zit omgekeerd in de kast.

Je kunt misschien wachten tot in maart? Dan komen de nieuwe kaarten van nvidea uit.(de 8600)
die zullen er wel in passen.

nb:
Ik koop om de 2 jaar een nieuwe pc in de aldi.maar deze pc was wel mijn laatste van de aldi.
uitbreidingsmogelijkheden zijn bijna nihil.De pc van 2 jaar geleden kon je wel uitbreiden.
De volgende pc stel ik zelf samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe videokaarten van nvidia gaan er zeker niet inpassen, het zijn tegenwoordig beesten! Maar wat is tegenwoordig nou de beste kaart die ERIN PAST haha. (dus zonder die grote koeling :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:15:
Nieuwe videokaarten van nvidia gaan er zeker niet inpassen, het zijn tegenwoordig beesten! Maar wat is tegenwoordig nou de beste kaart die ERIN PAST haha. (dus zonder die grote koeling :) )
die nieuwe 8600 gaan er volgens mij wel in gaan hoor.

http://www.3dnews.ru/news...tsifikatsii_tseni-190185/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

holy macaroni, volgens mij heb je gelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de prijs zal me benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de 2 latjes van 512 eruit haal en vervang voor 2 van 1024. Ben bij de computerboer om de hoek geweest en die vroeg €100 per stuk voor die 1024 en hij geeft mij €40 per stuk terug voor die van 512. Dat is niet verkeerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Hoi again.
Ik heb komende zaterdag een feestj hier. En wil de pc beneden zetten voor de muziek.
Hoe kan ik deze pc aansluiten op een tv??? Onze tv heeft meerdere scart aansluitingen en een S-video aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:50
TV-out naar bijv S-video (met of zonder scart)

beetje googlen en je vind het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er al iemand de upgrade naar vista toegestuurd gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Inmiddels Vista draaien (niet de Medion versie die ik nog moet krijgen).
Wat een aantal keer is gebeurd is dat mijn PC spontaan opstart vanuit Hibernate. Ik heb zowel in de bios als in Vista alle wake-up mogelijkheden uitgezet toch resumed hij soms zonder aanleiding uit zich zelf.

Heeft iemand anders dit probleem ook opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

xIngmarx schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:44:
Hoi again.
Ik heb komende zaterdag een feestj hier. En wil de pc beneden zetten voor de muziek.
Hoe kan ik deze pc aansluiten op een tv??? Onze tv heeft meerdere scart aansluitingen en een S-video aansluiten.
Weet je nu echt niet dat je een unieke PC hebt met een scart- en S-videoaansluiting (en nog veel meer aansluitmogelijkheden voor op een TV)? Maak dan ook gebruik van dat ding zou ik zeggen...

offtopic:
Soms val ik van de ene in de andere verbazing in dit topic... mensen die 2 GB voor 46 EUR los proberen te procederen... complottheorieën als dat niet lukt... mensen die zich afvragen hoe ze een PC met een scart + S-videoaansluiting kunnen aansluiten aan een TV met scart/S-videoaansluiting... je kunt niet ontkennen dat dit een uiterst vermakelijke topic aan het worden is... de ene dijenkletser na de andere...

[ Voor 36% gewijzigd door The_Sukkel op 25-01-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

xIngmarx schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:44:
Hoi again.
Was deze post als grap bedoeld ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
uhm.. neeh hoezo??? Maar ik vroeg me af of die scart aansluiting op mijn pc scart out/scart in is. Heb nog nooit mn pc op een tv aangesloten, vroeg me af of k nog instellingen moest aanpassen etc.
Sry for asking :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmm...vooruit dan maar...hierbij een keine tip: let op je nview instellingen (daarin kan je kiezen voor TV/kloon/etc.). Speel er maar mee totdat je de beste instellingen hebt gevonden voor jouw TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Merci, daar heb ik miss nog wat aan. Gah het iig nu proberen

/edit.

Ging prrima,
Maarr, het was erg onscherp. De resolutie kon max op 1024x768.
Welke instellingen zou ik nog kunnen aanpassen om dit te verbeteren, ik heb al geprobeerd te kloten met "Nvidia control panel".

[ Voor 64% gewijzigd door xIngmarx op 27-01-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Erm...wat voor TV heb je?

Als het een gewone CRT-buis is, dan is het nogal logisch dat het onscherp is en dat de resolutie niet verder kan dan 1024x768. Immers: PAL heeft een lagere maximale resolutie van 720x576. Alle resoluties boven de PAL hebben dan geen zin, omdat de boel toch wordt teruggeschaald met alle onscherpte van dien.

Heb je een LCD-TV, dan moet het op 720p gewoon scherp zijn. (zal wel niet, omdat je het niet hebt over een hdmi aansluiting op je TV...of het moet een erg oude LCD zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de Vista DVD besteld en/of ontvangen?
Ik vind het vreemd dat je een creditkaart moet hebben, anders kun je de dvd niet bestellen.
Overigens begrijp ik dat het gelukkig om de Home Premium (met Windows Media) gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem wel besteld, maar nog niet ontvangen. Zijn er meer mensen die ook zoveel problemen hebben met de muis en het toetsenbord wat bij dit systeem werd geleverd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-08 17:55
Ja, wat betreft de problemen met het toetsenbord dat is bijgeleverd. Ik heb 2 dagen na aanschaf van me pjoeter een nieuw Logitech setje gekocht waar ik heeeel tevreden mee ben. Kijk eens op www.supermarktpc.net en dan het forum voor meer mensen met deze klacht.

Verder vind ik dat ze ook al laat zijn met die Vista CD (DVD) als je hem weken eerder bestelt verwacht je dat hij ook optijd bij je in de bus ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn systeem, de MD8818 verkocht op marktplaats voor 999 euro!

:D

Ik wilde het even mede delen, om te vertellen dat dit echt geweldige systemen zijn.
Op naar maart, naar het volgende systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
Iemand al Vista Home Premium cd ontvangen??? (medion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2018
Ik heb de CD ook bestelt maar nog niet ontvangen.
En ben tevreden over het klavier en de muis.(uitgezonderd de batterijen van de muis die geen lang leven hebben gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-08 17:55
Vrienden,

ik hoop datjullie me kunnen helpen. Na wat schoonheidsfoutjs in mjjn syteem (MD8818) wilde ik hem ga herinstaleren met de recovry cd die ik van Medion erbij heb gekregen. Na de setup te zijn gestart geeft hij aan dat hij win XP pro gaat instaleren. Als hij dan de instalatie files naar de harde schijf gaat kopieeren geeft hij aan dat er een file word gemist (weet f niet meer welke file dat is) en sluit hij de setup af.

Nu blijft er steeds een menutjes starten of ik win media center wil starten of verder wil gaan met de XPpro installatie. ik kan dan niets kiezen omdat mijn toetsenbord niet reageert.

Ik weet dat dat komt door iets met de USB aansluiting en moet ik een vinkje aanzetten in mijn bios. Nu zijn mijn 2 vragen.

1. Hoort hij aan te geven dat hij win xp gaat instaleren in plaats van win media center?
2. Hoe kom je in de bios om dat usb vinkje op te zetten? (Ik kan er niet opkomen hoe dat heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:55:
Heeft iemand al de Vista DVD besteld en/of ontvangen?
Ik vind het vreemd dat je een creditkaart moet hebben, anders kun je de dvd niet bestellen.
Overigens begrijp ik dat het gelukkig om de Home Premium (met Windows Media) gaat.
Ik heb hem ook besteld, meteen toen het mogelijk was.

Maar ik heb hem ook nog niet binnen, wat ik zeer vreemd vind.

Binnenkort maar ff naar de klantenservice bellen en vragen hoe lang het nog gaat duren.

Trouwens, heeft iemand die ook deze medion heeft gekocht al wel vista binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, voor alle mensen die een Vista-coupon ingestuurd hebben naar Medion;

Volgende week schijnen ze de pakketten te gaan versturen!

*telefoontje met medion maakt veel goed.
(eerst een hele tijd zeuren en die gozer er omheen draaien, toen gaf hij een soort 'hint', en toen begon ik erover verder, en toen begon hij terug te krabbelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Volgens mij was het van meet af aan duidelijk dat de verzending ergens vanaf week 6 zou beginnen (ook bij het bestellen stond dat ergens). Dus ik begrijp die "verontwaardiging" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Godver de.....%$^@#

Ik veel moeite doen om mn pa zover te krijgen dat hij zn creditcard trekt. Doet die site van medion vreemd, na het invullen van alle gegevens doet de laatste continue button niks. Meerdere mensen dit probleem gehad??
En hoe kan je vista nog meer bemachtigen, aangezien "NewYorkYankee" het over een coupon heeft. Ik dacht dat het bestellen alleen over internet ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Dat had ik ook toen ik probeerde in Firefox te bestellen, probeer IE eens. Kan iemand die Vista al heeft draaien vertellen of alles goed werkt (tv-kaart, wireless etc.)? Missen er nog drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xIngmarx schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:49:
Godver de.....%$^@#

Ik veel moeite doen om mn pa zover te krijgen dat hij zn creditcard trekt. Doet die site van medion vreemd, na het invullen van alle gegevens doet de laatste continue button niks. Meerdere mensen dit probleem gehad??
En hoe kan je vista nog meer bemachtigen, aangezien "NewYorkYankee" het over een coupon heeft. Ik dacht dat het bestellen alleen over internet ging..
Ik bedoel dat kaartje van vista wat je erbij krijgt dat je hem kan bestellen en dat je pc ready is.

Bestellen heb ik gewoon op internet gedaan.ik kreeg ook een fout bij de eerste keer, maar wees niet ongerust, gewoon weer proberen, en het lukte.

Ik zou ff een telefoontje plegen naar het service center van medion. ik denk dat hun wel wat voor je kunnen betekenen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Thx,
Was zo stom om het niet meteen in IE te doen. In IE ging het perffeect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze pc ook al een tijdje in gebruik, geen grote problemen tot nu toe..

alleen een vraagje: mijn zoon speelt nogal vaak DAOC (Dark Ages Of Camelot) en klaagt erover dat de pc soms reboot bij het uitloggen of veranderen van zone, blijkbaar zou dit een driver prob zijn van de video driver waar de GeForce kaarten vaak mee geplaagd zitten..

weet iemand een geschikt driver on dit op te lossen?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Ik zit met wat vraagies, aldus:

- Ik wil een oude IDE harddisk uit mijn oude PC inbouwen in de Medion PC. Kan dit?
(edit: oops ik zie net deze behulpzame post van The Sukkel).

- Ik heb van Medion begrepen dat er op de S-ATA 320GB Hard Disk 2 partities aanwezig zijn : 1 recover-partitie en 1 normale partitie waar XP opstaat. Kan ik deze recover-partitie zonder problemen verwijderen, aangezien die Recover-data ookal op de bijgeleverde CD staat?

- Ik zit te twijfelen wat ik nu het beste met die S-ATA 320GB Hard Disk kan doen: zal ik hem zélf opnieuw onderverdelen in 2 partities (een kleine partitie voor XP/Vista en applicaties en een grote voor data) óf kan ik beter een 2e extra harddisk kopen? Ik wilde dan een kleine harddisk kopen voor het OS en applicaties en die 320 GB gebruiken voor data. Wat is de beste optie? 1 Harddisk met 2 partities of 2 fysieke harddisken? En hoeveel ruimte heeft Vista nodig : maw hoe groot moet de 1e kleine partitie (of kleine extra HD) zijn zodat er genoeg ruimte is voor Vista en applicaties?

- Stel ik kies voor optie 1 : huidige HD opnieuw partitioneren, hoe kan ik dan een partitie-actie uitvoeren als het OS op dezelfde en enige HD draait die ik nu juist wil partitioneren? Kan een partitioneer-programma een schijf partitioneren waar het OS op staat?

- Stel ik kies optie 2: extra kleinere HD erin en daarop XP MCE (vanaf de recover CD) installeren en de S-ATA 320GB Hard Disk als 2e (data)-schijf gebruiken : kan ik dan zonder problemen daar XP MCE op installeren en dit upgraden naar Vista? Of werkt dat niet als ik een extra HD heb toegevoegd aan mijn oorspronkelijke configuratie?

- Wordt er bij een nieuwe SATA schijf die ik koop in de winkel een SATA kabel bijgeleverd? Zonee, kan ik dan die SATA kabel die naar boven loopt voor de externe HD in de Aldi gebruiken voor 22n 2e interne HD aan te sluiten?

Thanks for any help,

[ Voor 33% gewijzigd door Grover op 05-02-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2018
nemol schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:57:
Vrienden,

Nu blijft er steeds een menutjes starten of ik win media center wil starten of verder wil gaan met de XPpro installatie. ik kan dan niets kiezen omdat mijn toetsenbord niet reageert.

Ik weet dat dat komt door iets met de USB aansluiting en moet ik een vinkje aanzetten in mijn bios. Nu zijn mijn 2 vragen.

1. Hoort hij aan te geven dat hij win xp gaat instaleren in plaats van win media center?
2. Hoe kom je in de bios om dat usb vinkje op te zetten? (Ik kan er niet opkomen hoe dat heet)
Ik ben geen specialist, maar als ik een installatie doe, sluit ik voor alle gemak een toetsenbord aan op de PS/2 port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
nemol schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:57:
Daar zijn standaard een paar opties voor. Na het opstarten van je computer moet je of de F1, F2, F8 of de ESC ingedrukt houden. 1 van de toetsen zou de truuk moeten doen.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen,
wanneer ik games speel op deze pc heb ik echt scherp beeld,echter wanneer ik een dvd afspeel of via media center naar tv kijk heb ik echter blokvorm op het scherm,en ook niet echt goede kwaliteit van de tv. het scherm dat aangesloten is is een LG 19 inch type L194WT en is aangesloten via DVI.
Kan dit verholpen worden met een instelling aan de videokaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:21:
Kan iemand mij helpen,
wanneer ik games speel op deze pc heb ik echt scherp beeld,echter wanneer ik een dvd afspeel of via media center naar tv kijk heb ik echter blokvorm op het scherm,en ook niet echt goede kwaliteit van de tv. het scherm dat aangesloten is is een LG 19 inch type L194WT en is aangesloten via DVI.
Kan dit verholpen worden met een instelling aan de videokaart??
De beeldkwaliteit van mediacenter is gewoon bar slecht, installeer maar eens christvlite of dscaler (gratis freeware), en zie het verschil, heeft niets te maken met de kwaliteit van de videokaart want die is uitstekend. Ben er nog niet achter of en hoe de kwaliteit van mediacenter te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:05:
[...]

De beeldkwaliteit van mediacenter is gewoon bar slecht, installeer maar eens christvlite of dscaler (gratis freeware), en zie het verschil, heeft niets te maken met de kwaliteit van de videokaart want die is uitstekend. Ben er nog niet achter of en hoe de kwaliteit van mediacenter te verbeteren.
ja maar ik heb het ook met power dvd , en mijn letters van internet en mail vertonen overal op het scherm wat roodachtig of soms groenachtig,ik weet echt niet wat het is,heb al met de kleuren zitten spelen en contrast en zo,maar ik krijg het met niks weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Hey jongens, lang niet gezien. Ik dacht ook maar ff te reageren.
Misschien tijd voor een 2e deel voor de 8818 niet waar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Djerique schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:21:
Hey jongens, lang niet gezien. Ik dacht ook maar ff te reageren.
Misschien tijd voor een 2e deel voor de 8818 niet waar? ;)
WB :)

Goed idee, hij is het waard! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Specs van de nieuwe pc MD 8820 voor 599EUR:
  • Authentieke Windows Vista™ Home Premium
  • Optimale prestaties - Intel® Pentium® D Processor 915
  • Gigantische opslagcapaciteit op de harde schijf - 250 GB SATA
  • Enorm werkgeheugen - 1024 MB DDR2 SDRAM
  • Videokaart NVIDIA® GeForce™ 7300SE
  • De hele TV-wereld - TV-tuner voor analoge TV
Niet zo fout! Grote voordeel: één slot vrij voor geheugen :) PS: voor onze MD 8818 en deze MD 8820 NU op iBood een latje 1 GB-geheugen voor 60EUR (oké, het is géen 2GB voor 49EUR...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

cocico schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:34:
Specs van de nieuwe pc MD 8820 voor 599EUR:
  • Authentieke Windows Vista™ Home Premium
  • Optimale prestaties - Intel® Pentium® D Processor 915
  • Gigantische opslagcapaciteit op de harde schijf - 250 GB SATA
  • Enorm werkgeheugen - 1024 MB DDR2 SDRAM
  • Videokaart NVIDIA® GeForce™ 7300SE
  • De hele TV-wereld - TV-tuner voor analoge TV
Niet zo fout! Grote voordeel: én slot vrij voor geheugen :) PS: voor onze MD 8818 en deze MD 8820 NU op iBood een latje 1 GB-geheugen voor 60EUR (oké, het is géen 2GB voor 49EUR...)
Wat mij betreft wél zo fout...
Zwaar inferieure processor (behalve als je van slome processoren die als straalkachel kunnen dienen houdt), kleinere harde schijf, inferieure videokaart (naast de snelheid: zit er hdmi, scart component etc op?). Daarnaast: hoe weet je dat er een geheugenslot vrij is? O.b.v. jouw staatje lees ik dat niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
The_Sukkel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 01:17:
[...]

Wat mij betreft wél zo fout...
Zwaar inferieure processor (behalve als je van slome processoren die als straalkachel kunnen dienen houdt), kleinere harde schijf, inferieure videokaart (naast de snelheid: zit er hdmi, scart component etc op?). Daarnaast: hoe weet je dat er een geheugenslot vrij is? O.b.v. jouw staatje lees ik dat niet af.
Dat staat op de Aldi site ergens vermeld :) Tuurlijk is-ie inferieur: hij kost 200 knaken minder. Maar best nog een vlotte pc me dunkt :)

Vraagje: mijn harde schijf maakt zoals jullie weten ongelooflijk veel lawaai, 'kraakt' constant, maar is bij synthetische tests niet abnormaal traag. Maar ik 'voel' gewoon dat er iets mis mee is, terwijl SMART-tooltjes niks laten blijken. Als ik aanspraak maak op de garantie, en ik vermeld dat er iets is met de harde schijf, komen ze die dan ter plekke vervangen? Of nemen ze men pc dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Als rechtgeaarde Tweaker kan ik je verzekeren dat voor 599 wél een vergelijkbare PC is samen te stellen met minimaal deze of betere specs (of een bijna willekeurige andere set-PC van 599).

Voor 799 is de MD 8818 echter zelfs na 3 maanden nog steeds uniek te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:41:
Als rechtgeaarde Tweaker kan ik je verzekeren dat voor 599 wél een vergelijkbare PC is samen te stellen met minimaal deze of betere specs (of een bijna willekeurige andere set-PC van 599).

Voor 799 is de MD 8818 echter zelfs na 3 maanden nog steeds uniek te noemen.
Mensen bieden op marktplaats nogsteeds de nieuwprijs van dat ding, omdat het gewoon zo'n goede prijs was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
cocico schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:14:
[...]

Vraagje: mijn harde schijf maakt zoals jullie weten ongelooflijk veel lawaai, 'kraakt' constant, maar is bij synthetische tests niet abnormaal traag. Maar ik 'voel' gewoon dat er iets mis mee is, terwijl SMART-tooltjes niks laten blijken. Als ik aanspraak maak op de garantie, en ik vermeld dat er iets is met de harde schijf, komen ze die dan ter plekke vervangen? Of nemen ze men pc dan mee?
Kunnen jullie hier iets over zeggen? Wat als je de garantie aanspreekt en zij vinden niet dat het vervangen moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Tsja...denk eens zelf na... je "voelt" dat er iets mis is, maar kan dat zelf niet onderbouwen met tests en checks. Verder weet ik niet wat jouw kennisniveau is van moderne harddisks. Als je nu iemand bent die regelmatig met nieuwe HDD's werkt, dan kunnen we tenminste wellicht nog enige waarde hechten aan jouw "gevoel". Maar als je iemand bent die voor het eerst sinds jaren een oude PC met een oudere 5400 rpm HDD van 40 GB hebt vervangen, dan weet ik niet of jouw "gevoel" voor gekraak nu gebaseerd is op en eerlijke vergelijking tussen vergelijkbare nieuwe HDD's of tussen appelen en peren.

Als Medion producten vervangt vanwege niet onderbouwde "gevoelskwesties", dan zou me dat hogelijk verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
cocico schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:14:
[...]

Heb je de VIA Hyperion drivers al eens geupdate? Toen ik op de medion de Java documentatie installeerde (een ZIP bestand met vele kleine HTML files erin), duurde dit enorm lang (ik weet het niet meer precies, maar het zal zeker meer dan een uur geweest zijn) terwijl het op mijn oude athlon met een oude IDE schijf maar enkele minuten in beslag nam. Met andere software is me zoiets nooit opgevallen; ook ik heb toen wat benchmark programma's geprobeerd maar daarin leek er niks ongewoons aan de hand te zijn.

Ik heb inmiddels alle drivers geupdate en toen ik vorige week de Java documentatie verving door een nieuwere versie, was dit nu ook binnen enkele minuten klaar. Als je nog iets kent dat nu merkbaar traag is, vervang dan eens je via hyperion driver en probeer het nog eens opnieuw; ik ben zelf erg benieuwd naar het resultaat bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
ik heb meteen VISTA premium upgrade besteld toen het mogelijk was via de medion site, heb ook een bevestiging ontvangen. in de mail stond dat ze midden januari zouden beginnen met versturen, en dat het uiterst 4 tot 6 weken zou duren, nou we zitten al dus al in midden februarie dat is dan bijna 5 weken nadat het is verstuurd..ik heb zelf nog niets ontvangen.. maar iemand anders op supermarktpc.net die 3 weken terug de vista upgrade heeeft besteld, heeft het wel ONTVANGEN

"hoi hoi

heb 3 weken geleden bij iemand een nieuwe medion 8818 gekocht in dichte doos en al helemaal nieuw.
heb op de medion site alle gegevens ingevuld en vanochtend lag daar mijn nieuwe vista premium upgrade op de mat

tnx medion
"

ik heb em 2 maanden terug besteld, midden december en heb nog niets ontvangen, maar iemand anders die hem 3 weken terug heeft besteld heeft hem wel ontvangen, NETJES VAN MEDION!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:55:
ik heb deze pc ook al een tijdje in gebruik, geen grote problemen tot nu toe..

alleen een vraagje: mijn zoon speelt nogal vaak DAOC (Dark Ages Of Camelot) en klaagt erover dat de pc soms reboot bij het uitloggen of veranderen van zone, blijkbaar zou dit een driver prob zijn van de video driver waar de GeForce kaarten vaak mee geplaagd zitten..

weet iemand een geschikt driver on dit op te lossen?

groetjes
Beetje offtopic, maar kijk eens op http://forums.freddyshouse.com/forumdisplay.php?f=17
Het is wel engels, maar dat zijn zo'n beetje de onofficiële officiële forums :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:33:
ik heb meteen VISTA premium upgrade besteld toen het mogelijk was via de medion site, heb ook een bevestiging ontvangen. in de mail stond dat ze midden januari zouden beginnen met versturen, en dat het uiterst 4 tot 6 weken zou duren, nou we zitten al dus al in midden februarie dat is dan bijna 5 weken nadat het is verstuurd..ik heb zelf nog niets ontvangen.. maar iemand anders op supermarktpc.net die 3 weken terug de vista upgrade heeeft besteld, heeft het wel ONTVANGEN

"hoi hoi

heb 3 weken geleden bij iemand een nieuwe medion 8818 gekocht in dichte doos en al helemaal nieuw.
heb op de medion site alle gegevens ingevuld en vanochtend lag daar mijn nieuwe vista premium upgrade op de mat

tnx medion
"

ik heb em 2 maanden terug besteld, midden december en heb nog niets ontvangen, maar iemand anders die hem 3 weken terug heeft besteld heeft hem wel ontvangen, NETJES VAN MEDION!! :(
Ik bedenk me precies hetzelfde als jou. Belde ze vorige week op. Toen zei men dat het deze week op de mat zou liggen. Maarja, de week is bijna voorbij, en verwacht niet dat dat ding morgen af komt zetten.

Binnenkort nog maar eens een telefoontje naar medion plegen. :(
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste