_Dune_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:14:
[...]
Dat is het nu net, volgens mij is de Vista licentie geen oem maar nu juist een
upgarde licentie.
Met een upgrade is het de bedoeling dat jij je bestaande OS upgrade naar zijn opvolger.
Met alle respect: je hebt OEM licenties en je hebt niet-OEM-licenties. Je hebt upgrade-Vista's en je hebt niet-upgrade Vista's. In alle gevallen is een dualboot op hetzelfde systeem gewoon mogelijk. Upgrade betekent gewoon dat er een XP licentie aanwezig moet zijn en niet dat je geen dualboot mag hebben.
Maar goed: hier is "het bewijs"...
Ik heb zojuist mijn systeem met volle medewerking van Microsoft dualboot gemaakt.
Het is gewoon een keuze die je tijdens de installatie kan maken:
1) Express Upgrade
of
2) Geavanceerd (keuze om Vista op een andere partitie te installeren
Wanneer je 2) kiest, dan wordt er automatisch een dualbootscreen aangemaakt bij het booten.
Ik ben nu aan het tikken vanuit Vista.
De check op de XP licentie ging overigens gewoon automatisch (zonder dat ik iets hoefde in te tikken). Waarschijnlijk omdat ik vanuit XP zelf installeerde. Is anders dan wanneer ik de boel helemaal clean zou installeren.
Wel moet ik nog de 3 volgende drivers vinden:
Het stuurprogramma voor X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant) downloaden en installeren
Dit probleem is veroorzaakt door X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant). X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant) is gemaakt door X10 Wireless Technology Inc..
Er is een oplossing voor dit probleem beschikbaar.
Het stuurprogramma voor RT73 USB Wireless LAN Card downloaden en installeren
Dit probleem is veroorzaakt door RT73 USB Wireless LAN Card. RT73 USB Wireless LAN Card is gemaakt door Ralink Technology Corporation.
Het stuurprogramma voor Creatix SAA7131, Hybrid Capture Device downloaden en installeren
Dit probleem is veroorzaakt door Creatix SAA7131, Hybrid Capture Device. Creatix SAA7131, Hybrid Capture Device is gemaakt door Creatix.
Wel een beetje jammer dat ik er naar op zoek moet gaan...en het niet binnen 1 seconde kan vinden... ("Er is een oplossing voor dit probleem beschikbaar"... geef dan ook gelijk aan wáár). Ben benieuwd of ik nog ergens de juiste drivers weet te vinden... ik houd me aanbevolen voor mensen die het al hebben gevonden.
Mediacenter ook opgestart, vreemde is dat de gewone analoge kanalen nog niet worden gevonden (logisch omdat de tuner niet is geïnstalleerd vanwege ontbrekende driver), maar dat ik wel een paar open channel ether kanalen heb gevonden (Nederland 1, 2 en 3 en TV Rijnmond en wat van die publieke radiokanalen...). Hoe kan dat nou? Hebben we een soort digitale antenne (zonder dat ik het wist) of is dat via internet gestreamd?
Zojuist ook mijn eerste potje schaak gewonnen (op beginnersniveau)... maar dat is meer om te kijken wat er zoal te vinden is in Vista... Ik moet nog erg wennen aan de look en feel...
[
Voor 23% gewijzigd door
The_Sukkel op 03-03-2007 16:45
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450