Aldi PC November? MD8818: Met Vista Coupon!

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 69.636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Het was me bij het random afspelen van muziek al een paar keer opgevallen dat er wat mij onbekende muziek op mijn 8818 stond, maar ik was er tot nu toe naïef van uitgegaan dat mijn vriendin daar wel verantwoordelijk voor zou zijn. Tot er vandaag, terwijl ze er was, weer zo'n liedje langskwam en ik er een opmerking over maakte. Ze beweerde van niets te weten.
Even gaan zoeken, bleek er een lading muziek en videobestanden op de pc te staan in mappen die volgens het systeem o.a. op 27 en 28 september 2006 aangemaakt waren. Net als iedereen had ik deze pc pas eind november in mijn bezit, dus iets hier klopt niet helemaal. Blijkbaar waren niet alle componenten even nieuw. Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Jij hebt toch net als iedereen een voorgeïnstalleerd systeem gekregen?
Dat betekent m.i. dat het volstrekt logisch is dat er reeds mappen op je HDD staan met een datum die voor jouw aankoopdatum liggen. Je denkt toch niet dat op het moment dat je bij de ALDI komt er op dat moment pas in het magazijn een ALDI medewerker snel even de PC voor je in elkaar zet?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Nu online
Nee, maar ik verwacht wel dat iemand niet op dat voorgeïnstalleerde systeem Alanis Morissette heeft neergezet. Of vind jij dat ook volstrekt normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Het gaat mij om jouw conclusie dat de componenten niet helemaal nieuw zullen zijn vanwege de eerdere datum van de mappen. Dat lijkt mij geen juiste conclusie bij een voorgeïnstalleerd systeem.

Verder weet ik niet wie er allemaal toegang tot jouw computer hebben. Behalve jouw vriending kunnen dat ook nog andere mensen zijn. Het kunnen zelfs mensen zijn die zonder dat jij het weet via een open poort een ftp-server op jouw machine hebben gezet en jouw PC als FXP-server gebruiken in de FXP-scene (lekker muziek en video delen op jouw bandbreedte).

Om je gerust te stellen: als de mappen van september 2006 zijn dan komen ze aardig overeen met de datum waarop de laatste drivers op de HDD zijn gezet. Op dat moment zal er vast iemand bij medion bij wijze van test even wat muziek en video op de HDD hebben gezet en weer vergeten is weg te halen. Je kan het ook zien als een "meevallertje". Als er nog veel oudere data-mappen op je PC staan, dan zou ik me wel enige zorgen gaan maken...

In welke directory heb je ze gevonden?
Misschien dat één van de mede MD8818 bezitters dan ook even kan kijken.
Ik heb mijn HDD direct van scratch opnieuw gepartioneerd en gevuld met schoon systeem.
Behalve van ongevraagde data ben ik ook in één klap af van ongevraagde programmatuur...

[ Voor 49% gewijzigd door The_Sukkel op 10-02-2007 00:17 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Nu online
Op het moment dat de map met naam 'Alanis Morissette' (dit is slechts een voorbeeld, er zijn vele andere mappen) op 27 september 2006 wordt aangemaakt, kan ik dat niet gedaan hebben, noch iemand anders in mijn omgeving, want ik had de pc op dat moment nog niet. Het kan wel gedaan zijn door de persoon die het systeem voorgeïnstalleerd heeft, maar dan heeft die op dat moment toch iets gedaan dat niet bij zijn taakomschrijving hoorde.

Als jij een andere verklaring hebt voor het vóór de verkoop al ontstaan van mappen met namen die niets met de voorinstallatie van deze pc te maken hebben hoor ik het graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33
Ja, had ik ook. Ik denk dat het een beetje voorbeeld bestanden zijn. Er staat ook wat klassieke muziek op en een zootje foto's, onderdeel van MCE. Wil je helemaal netjes beginnen, ff een extra partitie aanmaken en c formateren en opnieuw installeren, dan is het echt JOUW pc met JOUW bestanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
The_Sukkel schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:13:
Tsja...denk eens zelf na... je "voelt" dat er iets mis is, maar kan dat zelf niet onderbouwen met tests en checks. Verder weet ik niet wat jouw kennisniveau is van moderne harddisks. Als je nu iemand bent die regelmatig met nieuwe HDD's werkt, dan kunnen we tenminste wellicht nog enige waarde hechten aan jouw "gevoel". Maar als je iemand bent die voor het eerst sinds jaren een oude PC met een oudere 5400 rpm HDD van 40 GB hebt vervangen, dan weet ik niet of jouw "gevoel" voor gekraak nu gebaseerd is op en eerlijke vergelijking tussen vergelijkbare nieuwe HDD's of tussen appelen en peren.

Als Medion producten vervangt vanwege niet onderbouwde "gevoelskwesties", dan zou me dat hogelijk verbazen.
Eh, ik kan wel zeggen dat ik véél ervaring heb met computers en dat de schijf die hier in zit, pàkken luider en slomer is dan de schijven van: de Dells op school, de HP's van mijn vader z'n bedrijf, elke willekeurige laptopschijf, mijn voorgaande pc met 40 GB 7200 rpm schijf, ... kortom: deze schijf is luider en hangt soms langer dan alle voorgaande schijven waar ik ervaring mee heb. Alleen is het lastig zoiets subjectiefs als geluidsniveau te meten. Prestaties vallen onder synthetische benchmarks mee, maar soms omet het systeem voor eenvoudige bewerkingen wel erg lang wachten op de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anakha schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:14:
Het kan wel gedaan zijn door de persoon die het systeem voorgeïnstalleerd heeft, maar dan heeft die op dat moment toch iets gedaan dat niet bij zijn taakomschrijving hoorde.

Als jij een andere verklaring hebt voor het vóór de verkoop al ontstaan van mappen met namen die niets met de voorinstallatie van deze pc te maken hebben hoor ik het graag van je.
Misschien weet je het niet maar je hebt een Mediacentre PC gekocht, logisch dus dat er ook wat muziek, video's etc opgezet worden als voorbeeld.
Er staat dus ook een videoclipje op en wat andere filmpjes in HD kwaliteit mag ik wel zeggen.

Als je echt denkt dat je een medewerker zomaar toevallig op jou PC wat muziek heeft zitten luisteren besef je denk ik niet hoe de PC's gebruiksklaar worden gemaakt voor de klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2018
Anakha schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:14:
Op het moment dat de map met naam 'Alanis Morissette' (dit is slechts een voorbeeld, er zijn vele andere mappen) op 27 september 2006 wordt aangemaakt, kan ik dat niet gedaan hebben, noch iemand anders in mijn omgeving, want ik had de pc op dat moment nog niet. Het kan wel gedaan zijn door de persoon die het systeem voorgeïnstalleerd heeft, maar dan heeft die op dat moment toch iets gedaan dat niet bij zijn taakomschrijving hoorde.

Bij mij staan deze mappen ook, en ze zijn van dezelfde datum. Dus je mag zeker zijn dat het gewoon de voorinstallatie is.
En uiteindelijk moet ik je bedanken, nu heb ik de map gevonden waar mijn TV-opnamen staan :)
Ik had geen idee waar ik ze moest zoeken via mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Nu online
sarge maloney schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:56:
[...]

Bij mij staan deze mappen ook, en ze zijn van dezelfde datum. Dus je mag zeker zijn dat het gewoon de voorinstallatie is.
En uiteindelijk moet ik je bedanken, nu heb ik de map gevonden waar mijn TV-opnamen staan :)
Ik had geen idee waar ik ze moest zoeken via mediacenter
Kijk 's aan, weer wat geleerd. Fijn dat er ook mensen zijn die zulke dingen kunnen vertellen zonder zich zo betweterig te gedragen als sommigen hier. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
kan iedereen erbij zeggen of ze de vista premium cd hebben ontvangen, zo ja wanneer? het zou uiterst deze week op de mat liggen bij iedereen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:05:
kan iedereen erbij zeggen of ze de vista premium cd hebben ontvangen, zo ja wanneer? het zou uiterst deze week op de mat liggen bij iedereen..
Ik heb hem ook nog niet ontvangen..Maar van wie heb jij die info dat hij uiterst deze week op de mat zou liggen?? Als je hiervan een telefoonnummer hebt dan geef dat maar even door als je wilt, dan bel ik ze wel even waarom dat zolang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wig
  • Laatst online: 14-09 15:58

wig

Nog niets ontvangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
Nop, niks hier. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb ook nog niets ontvangen, maar ik ga er ook niet vanuit dat het uiterlijk deze week bij iedereen op de mat moet liggen. Volgens mij was het binnen 6 weken na het uitkomen van Vista en niet binnen 6 weken na 1 januari 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
The_Sukkel schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:13:
[...]

Ik heb ook nog niets ontvangen, maar ik ga er ook niet vanuit dat het uiterlijk deze week bij iedereen op de mat moet liggen. Volgens mij was het binnen 6 weken na het uitkomen van Vista en niet binnen 6 weken na 1 januari 2007.
op supermarktpc.net zie je dat sommige gebruikers al hem heeft ontvangen, een gebruiker heeft hem 3 weken terug besteld en nu al ontvangen, ik snap niet waarom sommige mensen veel eerder ontvangen en sommige zoals ons LATER..

en het staat echt duidelijk in de bevestiging mail, dat de vista cd´s midden januari worden verstuurd en dat ze uiterst 4 tot 6 weken op de mat liggen, en geloof we zitten nu in de laatste week, dus het zou deze week echt binnen moeten komen..het maakt mij echt niet uit dat ik hem niet op de afgesproken datum ontvang, ik erger me erom dat sommigen die veel later besteld hebben hem eerder ontvangen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 12:55
Ik vind het zo´n klets dat je persé met een creditcard moet betalen. Ik heb al contact (telefoon) met Medion opgenomen, en die zeiden dat ze bezig zijn met een oplossing.

Ik een tijdje later gemaild hoe het er allemaal mee zat, krijg ik terug dat een Creditcard de eniste manier is... Zeggen ze er ook bij dat het met PayPal mogelijk is om een creditcardtransactie te doen.. Hebben jullie daar miss ervaringen mee??

Nu lees ik hier weer dat velen van jullie de DVD nog niet eens binnen hebben, terwijl ze het meteen besteld hebben! Wat is dit nou weer voor service, zijn we niet gewend van Medion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:18:
[...]

Ow! Dat heb ik ook met dezelfde symptomen! Een D-Link DI624+ Router & Acer laptops. Ik heb mijn router al op een ander kanaal gezet zonder oplossing. Een vervelend probleem: mèt draad werkt het meestal, zonder draad meestal nièt. Het probleem deed zich voor vanaf dat de MD8818 aan mijn router gehangen werd. Het draadloze van de MD8818 is uitgeschakeld, dat gebruik ik namelijk niet!
ik ervaar net dezelde problemen , ik heb 3 routers geprobeerd , en telken +- rond 30 minuten wordt de lan verbinding verbroken en terug gemaakt.

iemand nog die problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
deze topic omhoog totdat iedereen zijn vista upgrade cd ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

SC4RF4C3 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:14:
deze topic omhoog totdat iedereen zijn vista upgrade cd ontvangt!
Ik snap je werkelijk niet...je zegt zelf dat Medion heeft aangegeven dat medio januari gestart wordt met het leveren (dat betekent dus wat ik zei: vanaf de introductie van Vista) en dat dit leveren 4-6 weken duurt (m.a.w. tot eind februari). Waarom jij nu medio februari dan gaat roepen dat Medion te laat is ontgaat mij geheel. Natuurlijk is het vervelend dat mensen die later Vista hebben aangevraagd, de boel eerder hebben gekregen, maar dat is iets anders dan te laat zijn. Persoonlijk heb ik liever dat ze een paar weken extra uittrekken voor verzamelen en meesturen van goede vista drivers van de specifieke onderdelen van onze vrij unieke PC (juiste drivers voor de TV-tuner, analoge capturer, afstandsbediening, video/scart/hdmi/component etc.). Ik weet niet of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen, maar het geeft wel aan waarom sneller niet altijd beter is.

Verder mag je natuurlijk roepen wat je wilt, maar het lijkt me een slecht idee om dit topic vanaf nu alleen maar te vullen met "deze topic omhoog totdat iedereen zijn vista upgrade cd ontvangt!"-posts.

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 16-02-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
'T is toch steeds wat met die 8818 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is blijkbaar niet alleen medion die traag is met leveren van vista
lees dit eens

nieuws: Computerfabrikanten langzaam met uitleveren Vista Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:44:
het is blijkbaar niet alleen medion die traag is met leveren van vista
lees dit eens

nieuws: Computerfabrikanten langzaam met uitleveren Vista Express
Inderdaad...
[...]
Omdat al deze OEM-fabrikanten ook de support voor het besturingssysteem moeten verzorgen zijn ze erg voorzichtig. Immers, het upgraden van een goed werkend Windows XP-systeem met bijvoorbeeld een grafische kaart zonder goede Vista-ondersteuning is vragen om problemen, zoals bezitters van bijvoorbeeld een Nvidia GeForce 8800 GTX inmiddels hebben kunnen ondervinden.
Gezien het niveau van sommige MD8818 kopers zou ik ook erg oppassen met het uitleveren, omdat bij OEM licenties het bedrijf dat de OEM licenties verkoopt verantwoordelijk is voor de Vista-ondersteuning en niet Microsoft. Gelukkig lossen sommige problemen zichzelf op (zoals de soap van de "tweaker" die dacht voor EUR 46 een reepje van 2 GB te kunnen kopen en vervolgens een Moszkovicz erop af wilde sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:52:
[...]

Inderdaad...

[...]

Gezien het niveau van sommige MD8818 kopers zou ik ook erg oppassen met het uitleveren, omdat bij OEM licenties het bedrijf dat de OEM licenties verkoopt verantwoordelijk is voor de Vista-ondersteuning en niet Microsoft. Gelukkig lossen sommige problemen zichzelf op (zoals de soap van de "tweaker" die dacht voor EUR 46 een reepje van 2 GB te kunnen kopen en vervolgens een Moszkovicz erop af wilde sturen).
Ik werk pas vanaf 1977 met computers, dus ik ben dan ook heel erg blij dat er mensen zoals jij aanwezig zijn om ons met problemen te helpen.

• wig
  • Laatst online: 14-09 15:58

wig

Zojuist een email van Buhl ontvangen met de magische woorden:

The product you ordered is now available. We collect the shipment costs in the next days. You receive your upgrade as soon as possible.

Jawel de Vista upgrade zit eraan te komen!!!!

Verwijderd

wig schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:49:
Zojuist een email van Buhl ontvangen met de magische woorden:

The product you ordered is now available. We collect the shipment costs in the next days. You receive your upgrade as soon as possible.

Jawel de Vista upgrade zit eraan te komen!!!!
intussen heb ik de OEM VISTA 64 bits derop staan ,

ik krijg een score van 4.1 van microsoft , heb enkel 2 maal 1 gig DDR2 ram gestoken.
zwakste punt was het memory.

kan ik die XP serial nummer nu nog gebruiken op een ander systeem ?

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 12:42
een 4.1?? op welke schaal? Een schaal van 10 of van 5,, maakt nogal verschil ;)

Verwijderd

xIngmarx schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:11:
een 4.1?? op welke schaal? Een schaal van 10 of van 5,, maakt nogal verschil ;)
de schaal weet ik nie meer

Verwijderd

Over die oem-windows op een andere pc, volgens mij gaat dat wel lukken anders gewoon even telefonisch activeren. Ik vind het wel erg lang duren met Vista heb m 18 december al besteld.

Wat betreft de schaal in Vista deze gaat tot 6.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 19:00 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb vandaag 2 mailtjes gekregen

De eerste is van 13:25 gericht aan mij persoonlijk (met adresgegevens)
Thank you for your order.

Please remind that we are definitely only allowed to ship the upgrade within the order time-limit of March, 31th, 2007 as per the upgrade conditions. We will be able to ship after receipt of all order informations from your side and prepayment details in time.

Thank you for your comprehension.
Freundliche Grüße aus Neunkirchen

Ihr BUHL Data Service Team
i.A. Ernst Haase
- Service Center-
De tweede is wel aan mij gericht, maar dan zonder adresgegevens (om 17:14):
Thank you for your order.

We are almost ready with the production of the Windows Vista Upgrades. Within the next few days we will start credit card deduction. As soon as we have successfully received the amount payable and the software is available for shipment we will start the shipment at once.
We will hand over a great number of packages daily to the courier service for dispatch so that you will receive your upgrade between end of February and end of April 2007.
You will receive the final dispatch confirmation – as far as we have your valid email address – as soon as we have handed over the package to the courier service.
This message contains a link with which you can observe the way of shipment.

Vielen Dank für Ihr Verständnis und Ihre Geduld./ Thanks for your kind understanding and patience.

Freundliche Grüße aus Neunkirchen/ Sincerely yours,
Your BUHL Data Service Team
Ihr BUHL Data Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem dito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook..!

Dan ligt ie binnenkort toch eindelijk op de mat..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:08:
Hier ook..!

Dan ligt ie binnenkort toch eindelijk op de mat..!
Nou, dat valt nog te bezien natuurlijk: "you will receive your upgrade between end of February and end of April 2007".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
sukkels bij medion, nu een mail gekregen dat ze ontbrekende gegevens van de creditcard hebben, terwijl ik zeker weet dat ik alles goed heb ingevuld..ik dus opnieuw bestellen op medion/vista, na invullen van gegevens zegt ie dat de COA nr en serie nr al eerder zijn gebruikt DUHHHHHHHH, dus je kunt ook niet meer opnieuw bestellen..

nogmaals: ik weet heel erg zeker dat ik de goede gegevens heb ingevuld, heb wel 10 keer gecontroleerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is wel erg vervelend idd. ach ja ik heb m 18 dec al besteld en nog steeds niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoera

ik heb mijn vista upgade gisteren 27-02-2007 ontvangen.
het is een dvd met (windows vista home premium express upgrade) erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moulin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 12:40
Hier heb ik de Upgrade DVD ook binnen. Ben benieuwd of alle drives die specifiek zijn aan de 8818 er ook op staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag 28-02-2007 binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem ook vandaag 28-02-2007 binnengekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou die serial number ook werken met bv een andere dcd van vista premium , oem of retail ? dus geen upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu ben ik wel erg benieuwd naar de upgrade verhalen. lukt dat probleemloos?
heb vandaag de dvd ontvangen, maar durf nog niet zo (m'n vrouw heeft de pc nodig ivm eigen bedrijf). weet nl. ook niet wat er gebeurt als de upgrade zou mislukken, kun je dan uit de voeten met de XP dvd's?

dus graag wat success-stories van de andere gelukkige ontvangers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alchemy123
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-03 19:41
Vista upgrade problemen:

Na de pc terrug in fabriekstoestand te plaatsen, en dan pas de vista erop te zetten, wat me dunkt, de cleanste manier is heb ik volgende problemen

* Media center TV-kaart werkt dus nie (belgie postcode 8560), wat ik bedoel....geen zenders gevonden :s:s

* Windows Vista blijkt dus een 32-bits versie te zijn, alhoewel de 8818 dus wel degelijk 64-bits ondersteund...nergens, tijdens de installatie was er een vraag of keuze ivm 32/64 bits :s :s

* Een dual-boot systeem lukt dus ook nie echt, is natuurlijk wel een upgrade, maar toch...zou mogelijk moeten zijn, mss na een complete format van de HD en de recover partitie verwijderen of extra Hd erin stoppen :s :s

Iemand ook ervaringen met deze problemen ?

Bedankt voor eventuele info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alchemy123
Heb zopas, na een upgrade naar Vista, eens terug geweest naar fabrieksinstellingen.
Dit geeft geen problemen dus, ivm eventuele verwijdering key XP enzo...

Had wel met Vista een partitie extra gemaakt op HD, wat niet kon onder XP.

Zal nu eens de Vista op die extra partitie installeren, en zien wat er gebeurt.
;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alchemy123
Ben bijna waar ik wil zijn.......
Ik heb nu een Dual-boot PC XP/VISTA(upgrade :) :) )
Dus 320gig schijf in 3 partities 1 XP BOOT 1 Vista BOOT 1 RECOVER(fabrieksinstellingen medion)

Enige blijvend probleem is dat het maar een 32-Bits versie besturingsysteem is(Vista), dit snap ik niet (mms moet ik eens geheugen upgraden(klinkt mss stom, maar dan beslist de installatie procedure mss wel dat de pc een hogere scorde dan de huidige 4.1 krijgt en daardoor mss zelf 64-Bits prefereerd bij install)

Dit waren dus mijn ervaringen/bevindingen.
Indien er nog mensen zijn met probs.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alchemy123
Silly me,

Op DVD vista upgrade van medion staat gedrukt "Dit is de 32-bits versie........"

Zou niet mogen...voel me in de zak gez

Groeten
Alchemy,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Voordat je nu jezelf helemaal doldraait met je 32 bits versus 64 bits "gedachten" loont het misschien om even nader onderzoek te doen:
http://www.vistainfo.nl/32-bits_of_64-bits/
Wat zijn de nadelen aan de 64-bits versie?

* De 64-bits versie van Windows Vista werkt alleen met speciale gecertificeerde hardwarestuurprogramma’s, en biedt geen ondersteuning voor de meeste 32-bit stuurprogramma’s. Aangezien de meeste stuurprogramma’s op dit moment nog 32-bits zijn, betekent dit dat uw keuze aan hardware componenten die u kunt gebruiken op dit moment nog zeer beperkt is. Kijk dus goed uit of de hardwareonderdelen die u aanschaft over de juiste stuurprogramma’s beschikken! Een goed idee is wellicht om door uw leverancier te laten garanderen dat al uw hardware (ook de randapparatuur) wordt ondersteund door de 64-bits versie van Windows Vista.

* De 64-bits versie van Windows Vista ondersteunt geen (oudere) 16-bits software meer. Hoewel de meeste software tegenwoordig 32-bits is, kan het zijn dat oudere 16-bits programma's die nog probleemloos werkten onder Windows XP ineens niet meer werken onder Windows Vista.

* Er is momenteel nog heel weinig software beschikbaar die geoptimaliseerd is voor de 64-bits versie van Vista, en dus kan profiteren van de extra performance van de 64-bits versie van Windows Vista.

Kortom, de 64-bits versie van Windows Vista belooft voor de toekomst veel goeds, maar het lijkt voor de meeste gebruikers op dit moment nog te vroeg om te kunnen profiteren van de voordelen die de 64-bits versie biedt. Wilt u optimaal gebruik kunnen maken van alle huidige bestaande hard- en software, dan bent u voorlopig beter uit met de standaard 32-bits versie.
En er loopt ook nog eens een heel topic hierover op GoT...
[Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie

Dit ook ter info aan andere gebruikers die anders door dit soort paniekposts ook gaan denken dat ze "in hun zak zijn gez..."

[ Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 02-03-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 23:11
Hmm probeer vista te installeren krijg ik eerst de melding dat die de update bestanden niet kan downloaden en daarna dat die niet alle installatie bestanden kan vinden :S dus ik nog een keer proberen doet die hele dvd het niet meer, in welke drive ik hem ook stop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ook het probleem dat films er erg grijs uitzien en dat in het control panel van nvidia de overlay is uitgeschakeld waardoor je de kleuren niet zelf kan instellen? Het betreft hier een md8818 met windows vista, want in xp heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Het installeren is wel gelukt na een boot vanaf de dvd, het gekke is is dat er nergens een serial of wat dan ook hoefte te worden ingevuld. Ook niet dat coa nummer wat nog nadrukkelijk vermeld werd op de verpakking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
Ik had graag met mijn upgrade DVD, vista geinstalleerd op een nieuwe partitie.(die ik eventueel maak met partion magic)
Maar VOORAL met behoud van mijn huidige XP !!!! (zonder verlies van mijn programma's) want die draait eerlijk gezegd wel goed. Ik weet dat een nieuwe installatie eens goed is voor het systeem, maar zover ben ik nog niet.
Ik zou vista graag leren kennen aan de zijkant....eens zien of het de moeite loont om stilaan over te schakelen.
Na een paar dagen opzoekwerk heb ik niet echt een bevestiging gevonden dat dit lukt zonder huidige XP¨installatie te wijzigen.(met een upgrade DVD)
Zou het mogelijk zijn dit te doen als ik op de nieuwe partitie eerst XP installeer (met de recoverCD of zal dit niet lukken op een andere drive??)
Ik heb ook nog een officiele versie van XP proffesional....maar een engelse...mischien gaat een nederlandse upgrade daar niet op lukken??

Veel vragen hé.....zijn er suggesties van de meer ervaren PC gebruikers??
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vindt het verbazingwekkend dat mensen denken de Windows XP installatie nog naast de Windows Vista te gebruiken. Je koopt een upgrade van Windows XP naar Windows Vista dit houdt in dat je Windows XP licentie komt te vervallen, het is dus de bedoeling dat je vanaf dat moment alleen nog Windows Vista gebruikt. Misschien is het technisch mogelijk om ze beiden naast elkaar te draaien, maar het hoort licentie technisch niet en de XP licentie op een ander systeem gebruiken gaat al helemaal tegen de licentie bepalingen in. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
Uit mijn standpunt vind ik dat niet zo verbazingwekkend, ik ben niet zo overtuigd dat al die heisa rond vista de moeite waard is, misschien dat mijn PC wel een pak trager draait?? Een hoop problemen met mijn bestaande programma's, misschien problemen met drivers??Als ik zo op internet eens rondkijk heb ik toch wel mijn twijfels....en zie ik me avonden besteden aan mijn upgrade voor ik alles heb zoals het moet!!
Wat toch ook niet de bedoeling is als gewone gebruiker....een upgrade betalen en stappen terug zetten??
Ik heb de 8818 gekocht voor de configuratie en niet speciaal voor vista, ik had hem evengoed gekocht zonder coupon.
maar ik zou wel idioot zijn ze niet te bestellen aan die prijs, niet?
Indien ik mijn tweede licensie (een legale, voor het geval dat dat het probleem zou zijn) kan upgraden....waar zit er dan een probleem voor Microsoft?? Ik verlies die en ik heb niet in de zakken gezeten van Microsoft ( het zijn toch al zo'n sukkelaars)
En als het zo goed is als ze beweren zal ik de eerste zijn voor reclame te maken.
Is het voor Microsoft dan geen voordeel om mensen als mijn (twijfelaars) te overhalen??

By the way; als het niet gaat...blijft vista er nog een paar jaar af...geen probleem ....en kan ik het ook niemand aanraden..(of afraden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

_Dune_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:00:
Ik vindt het verbazingwekkend dat mensen denken de Windows XP installatie nog naast de Windows Vista te gebruiken. Je koopt een upgrade van Windows XP naar Windows Vista dit houdt in dat je Windows XP licentie komt te vervallen, het is dus de bedoeling dat je vanaf dat moment alleen nog Windows Vista gebruikt. Misschien is het technisch mogelijk om ze beiden naast elkaar te draaien, maar het hoort licentie technisch niet en de XP licentie op een ander systeem gebruiken gaat al helemaal tegen de licentie bepalingen in. :)
Zolang beide OEM licenties beide op het voorbestemde systeem draaien zie ik geen enkele beletsel.
Hoe kom je erbij dat een dualboot licentietechnisch niet de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The_Sukkel schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:27:
[...]

Zolang beide OEM licenties beide op het voorbestemde systeem draaien zie ik geen enkele beletsel.
Hoe kom je erbij dat een dualboot licentietechnisch niet de bedoeling is?
Dat is het nu net, volgens mij is de Vista licentie geen oem maar nu juist een upgarde licentie.
Met een upgrade is het de bedoeling dat jij je bestaande OS upgrade naar zijn opvolger.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en denk je dan dat microsoft het dus heel erg zal vinden dat 1 persoon op 1 pc af en toe switcht tussen een nieuw OS en een verouderend OS wat hij op den duur waarschijnlijk niet meer zal gebruiken...?

maar goed, we weten nog steeds niet of we er dus een dualboot systeem van kunnen maken. wie leeft zich uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

_Dune_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:14:
[...]
Dat is het nu net, volgens mij is de Vista licentie geen oem maar nu juist een upgarde licentie.
Met een upgrade is het de bedoeling dat jij je bestaande OS upgrade naar zijn opvolger.
Met alle respect: je hebt OEM licenties en je hebt niet-OEM-licenties. Je hebt upgrade-Vista's en je hebt niet-upgrade Vista's. In alle gevallen is een dualboot op hetzelfde systeem gewoon mogelijk. Upgrade betekent gewoon dat er een XP licentie aanwezig moet zijn en niet dat je geen dualboot mag hebben.

Maar goed: hier is "het bewijs"...
Ik heb zojuist mijn systeem met volle medewerking van Microsoft dualboot gemaakt.
Het is gewoon een keuze die je tijdens de installatie kan maken:
1) Express Upgrade
of
2) Geavanceerd (keuze om Vista op een andere partitie te installeren
Wanneer je 2) kiest, dan wordt er automatisch een dualbootscreen aangemaakt bij het booten.
Ik ben nu aan het tikken vanuit Vista.

De check op de XP licentie ging overigens gewoon automatisch (zonder dat ik iets hoefde in te tikken). Waarschijnlijk omdat ik vanuit XP zelf installeerde. Is anders dan wanneer ik de boel helemaal clean zou installeren.

Wel moet ik nog de 3 volgende drivers vinden:
Het stuurprogramma voor X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant) downloaden en installeren

Dit probleem is veroorzaakt door X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant). X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant) is gemaakt door X10 Wireless Technology Inc..

Er is een oplossing voor dit probleem beschikbaar.

Het stuurprogramma voor RT73 USB Wireless LAN Card downloaden en installeren

Dit probleem is veroorzaakt door RT73 USB Wireless LAN Card. RT73 USB Wireless LAN Card is gemaakt door Ralink Technology Corporation.

Het stuurprogramma voor Creatix SAA7131, Hybrid Capture Device downloaden en installeren

Dit probleem is veroorzaakt door Creatix SAA7131, Hybrid Capture Device. Creatix SAA7131, Hybrid Capture Device is gemaakt door Creatix.

Wel een beetje jammer dat ik er naar op zoek moet gaan...en het niet binnen 1 seconde kan vinden... ("Er is een oplossing voor dit probleem beschikbaar"... geef dan ook gelijk aan wáár). Ben benieuwd of ik nog ergens de juiste drivers weet te vinden... ik houd me aanbevolen voor mensen die het al hebben gevonden.

Mediacenter ook opgestart, vreemde is dat de gewone analoge kanalen nog niet worden gevonden (logisch omdat de tuner niet is geïnstalleerd vanwege ontbrekende driver), maar dat ik wel een paar open channel ether kanalen heb gevonden (Nederland 1, 2 en 3 en TV Rijnmond en wat van die publieke radiokanalen...). Hoe kan dat nou? Hebben we een soort digitale antenne (zonder dat ik het wist) of is dat via internet gestreamd?

Zojuist ook mijn eerste potje schaak gewonnen (op beginnersniveau)... maar dat is meer om te kijken wat er zoal te vinden is in Vista... Ik moet nog erg wennen aan de look en feel...

[ Voor 23% gewijzigd door The_Sukkel op 03-03-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
The_Sukkel schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:34:
[...]

Ik heb zojuist mijn systeem met volle medewerking van Microsoft dualboot gemaakt.

Wel moet ik nog de 3 volgende drivers vinden:
Tof, ik had gehoopt dat het zo eenvoudig zou gaan....maar durfde er niet echt aan beginnen.

Heb je de partitie aangemaakt met vista zelf of had je ze al eerder aangemaakt??

En wat de drivers betreft...je zal ze waarschijnlijk al hebben.
Maar op de site van medion kan je bij de 8818 drivers downloaden die vista compatible zijn.
o.a. die van de X10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

sarge maloney schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:02:
[...]
Tof, ik had gehoopt dat het zo eenvoudig zou gaan....maar durfde er niet echt aan beginnen.

Heb je de partitie aangemaakt met vista zelf of had je ze al eerder aangemaakt??

En wat de drivers betreft...je zal ze waarschijnlijk al hebben.
Maar op de site van medion kan je bij de 8818 drivers downloaden die vista compatible zijn.
o.a. die van de X10
Partitie zelf eerder aangemaakt.

Wel een goede backup gemaakt van XP voor het geval er toch iets mis mocht gegaan.
Deze backup voor de zekerheid even getest (teruggezet via bootdisk van acronis true image) en toen alles goed ging, heb ik gewoon vanuit XP de installatie van Vista gestart. Ging eigenlijk helemaal automatisch, behalve dan dat ik bij één van de eerste schermen aangaf dat het niet een automatische express upgrade moest zijn, maar een geavanceerde waarbij je gewoon even moet aangeven op welke (andere!) partitie je Vista wilt zetten. Verder gaat alles (installatie en dualboot) helemaal automatisch... piece of cake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top! thx the_sukkel

gek genoeg staan er volgens mij verkeerde drivers vd ralink rt73 op de site van medion...

werkt je draadloze internetverbinding evenwel, zonder de juiste drivers?

hmmm... krijg erg veel zin om de upgrade dan ook te gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dit berichtje tik ik alweer vanuit XP...
Ik moet zeggen... moet nog wel erg wennen aan Vista...
Heb het gevoel dat ik de controle over mijn PC kwijt ben... een beetje alles "dumbed down" zeg maar...

Het zal wel een kwestie van wennen zijn, dus de komende tijd zal ik nog een paar keer een poging wagen voor de sport en om alles werkend te krijgen (en om alvast te wennen aan het idee dat we over een paar jaar wel moeten...), maar vooralsnog geef ik de voorkeur aan XP voor het serieuzere werk.

Edit:
Draadloos internet: heb ik nooit getest, altijd direct via LAN verbonden... kwestie van luiheid zeg maar... dus voor die vraag zal je bij iemand anders moeten wezen...(of totdat ik ineens zin heb om me erin te verdiepen)

[ Voor 27% gewijzigd door The_Sukkel op 03-03-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om eerlijk te bekennen valt mij dit 100% mee van Microsoft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
Ik snap er niets van, ik heb geboot met Vista, geavanceerde instal gedaan op een 2de partitie en ik hoefde helemaal mijn key niet in te voeren, hij is volledig geregistreerd! Ik heb dus MCE nu op C en Vista op E geinstalleerd, duurde een half uurtje. Heb nu dus een dualboot die loopt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb inmiddels alle Medion drivers gedownload en geïnstalleerd (Nvida, WLan, Realtek, Afstandsbediening en TV-tuner), maar ik krijg de TV-tuner nog niet echt aan de praat in de Vista Media Center... nog steeds alleen die paar digitenne kanalen...

edit:
Wat ik echt vreselijk irritant vind, is dat als ik in de verkenner met mijn toetsenbord werk en langs mappen "loop" in het linkervenster, de inhoud niet wordt vertoond in het rechtervenster. Dar gebeurt pas wanneer ik enter op de map in de linkerboom. M.a.w.: het kan zo zijn dat ik in de boom op map A sta, maar dat ik het rechtervenster de inhoud van map B zie. Pas als ik op enter druk zie ik de inhoud van map A. Met de muis is dit probleem er niet. 1x klikken geeft direct de inhoud (en dus geen dubbelklik als equivalent van de toetsenbord enter nodig). Waarom Microsoft hiervoor kiest of hoe dit valt op te lossen weet ik niet, maar ik vind het wel vreselijk irritant.

[ Voor 58% gewijzigd door The_Sukkel op 03-03-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vista ook draaiend.
net als de sukkel op een apart voor vista gecreerde partitie.
werkt perfect! installatie duurde een half uur.

in eerste instantie geen draadloze verbinding, was er al bang voor.
de drivers voor de ralink wlan card die op de medion site staan blijken toch de juiste (zet er dan het juiste type bij, zorgen om niets...).

zowel xp als vista werken (tot nu toe) 100%, super!

is de keuzetijd (30 sec) in het bootscreen te verkorten? zou van mij 5 seconden mogen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
Ik ook....with thanks to the_sukkel!! _/-\o_
Nu heb ik wat ik wilde!

En spijtig genoeg, zoals ik verwacht had, begint er een lange weg met testen en problemen oplossen.

De eerste drie die ik zoal (in de vlucht) tegengekomen ben;

Geen tv kanalen via mediacenter (ook geen digitale)
Geen geluid door mijn hoofdtelefoon
En de drivers van de Wlan en mijn scanner (een hp scanjet 2200) geven problemen.

Dus toch nog wel wat werk aan de winkel.
Maar ik kan het nu wel rustig aandoen want die dualboot werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffffff...

Miserie, die Vista!!

Heb m'n systeem al 2x moeten herinstalleren...
* 1e maal na de upgrade > alles pokketraag, en sloeg vast
* 2e maal recovery moeten doen, nadat ik m'n printer had geïnstalleerd..

Nu dus de WLAN nog altijd niet Ok, en gene bal kanalen via mediacenter... Herkent het signaal als antenne (dus enkel tv-vlaanderen), en dan na zoeken dus geen enkel kanaal te ontvangen! :-S

De drivers van de tv-kaart kan ik niet importeren >> "het geselecteerde inf-bestand ondersteunt deze installatiemode niet."

Kan er iemand een link doorsturen voor de drivers van medion, want als ik zoek op "MD 8818" of "8818" krijg ik geen enkele driver te zien :-S

greetz,
MDMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:30:
Pfffffff...

Miserie, die Vista!!

Heb m'n systeem al 2x moeten herinstalleren...
* 1e maal na de upgrade > alles pokketraag, en sloeg vast
* 2e maal recovery moeten doen, nadat ik m'n printer had geïnstalleerd..

Nu dus de WLAN nog altijd niet Ok, en gene bal kanalen via mediacenter... Herkent het signaal als antenne (dus enkel tv-vlaanderen), en dan na zoeken dus geen enkel kanaal te ontvangen! :-S

De drivers van de tv-kaart kan ik niet importeren >> "het geselecteerde inf-bestand ondersteunt deze installatiemode niet."

Kan er iemand een link doorsturen voor de drivers van medion, want als ik zoek op "MD 8818" of "8818" krijg ik geen enkele driver te zien :-S

greetz,
MDMA
Voor de driver van de TV-kaart kun je eventueel deze proberen.
http://www1.medion.de/dow...4&type=treiber&lang=be_be

Voor PC's moet je het serienummer invullen in het MEDS/N menu onder "stuurprogramma's en updates", bij dit model staat het geschreven op een sticker onder achterste voetjes van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
The_Sukkel schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:57:
Ik heb inmiddels alle Medion drivers gedownload en geïnstalleerd (Nvida, WLan, Realtek, Afstandsbediening en TV-tuner), maar ik krijg de TV-tuner nog niet echt aan de praat in de Vista Media Center... nog steeds alleen die paar digitenne kanalen...

edit:
Wat ik echt vreselijk irritant vind, is dat als ik in de verkenner met mijn toetsenbord werk en langs mappen "loop" in het linkervenster, de inhoud niet wordt vertoond in het rechtervenster. Dar gebeurt pas wanneer ik enter op de map in de linkerboom. M.a.w.: het kan zo zijn dat ik in de boom op map A sta, maar dat ik het rechtervenster de inhoud van map B zie. Pas als ik op enter druk zie ik de inhoud van map A. Met de muis is dit probleem er niet. 1x klikken geeft direct de inhoud (en dus geen dubbelklik als equivalent van de toetsenbord enter nodig). Waarom Microsoft hiervoor kiest of hoe dit valt op te lossen weet ik niet, maar ik vind het wel vreselijk irritant.
Als je de drivers die in het berichtje boven mij installeert, dan moet je er zeker voor zorgen dat je een MPEG2 decoder hebt (installeer PowerDVD) want anders zal het volgens mij alsnog niet lukken in Vista.

In RC2 is het mij wel niet gelukt, omdat ik dat van de decoder nog niet wist.

De 'grijsheid' van de video's is mij toen ook opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:30:

wat betreft de tv kanalen....ik had het zelfde probleem, enkel tv-vlaanderen en geen kanalen

Maar ik heb juist "home cinema" vanaf onze medion cd geinstalleerd. Meer specifiek TV enchance
heb je nodig. Deze start op bij media center. En dan heb je terug keus tussen digitale en analoge TV
waaronder kabel of antenne
Ik heb alle tv kanalen terug, en geen grijs beeld. Werkt perfect. Ik heb alleen de gids nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:58

Lifestyle71

De Jos

Doet nero7 het nog bij jullie na de upgrade ?

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx serge maloney! ;-)

Marcheert perfect nu.. Enkel nog effe checken voor de wireless driver..

greetz,
MDMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 06:55:

is de keuzetijd (30 sec) in het bootscreen te verkorten? zou van mij 5 seconden mogen zijn...
Misschien heb je het intussen al aangepast.
Maar je kan gratis VistabootPRO downloaden op www.vistabootpro.org
En hier zou je het opstartmenu volledig mee kunnen aanpassen.

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 12:42
Vraagje!!
Ik run nu een dualboot systeem, vista/XP. Maar nu moet ik ALLE programma's opnieuw installeren in vista,,, Is hier geen simpelere oplossing voor. Als ik dit zou gaan doen zou dat me wel erg veel ruimte gaan kosten!
Als ik vista gewoon als upgrade over XP had geïnstalleerd, had ik dat probleem dan niet gehad?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ik wil eigenlijk toch ook maar terug naar een dual boot, kan ik nu ik vista gerecoverd heb nog gebruik maken van de recovery optie voor MCE? Of boot de PC dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe installeer je de driver van de TV kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
xIngmarx schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:25:
Vraagje!!
Ik run nu een dualboot systeem, vista/XP. Maar nu moet ik ALLE programma's opnieuw installeren in vista,,, Is hier geen simpelere oplossing voor. Als ik dit zou gaan doen zou dat me wel erg veel ruimte gaan kosten!
Als ik vista gewoon als upgrade over XP had geïnstalleerd, had ik dat probleem dan niet gehad?

thx
Voor zover ik weet ga je alle programma's moeten herinstalleren.
Maar wat ik doe voor geheugen te besparen en aangezien ik XP nog lange tijd wil houden (al is het voor ondersteuning te geven aan familie en vrienden)
is al mijn progamma's installeren via vista maar onder de programma directory van XP.Dan staat het er uiteindelijk ook maar één keer op.
Eveneens verander ik de locatie van de mappen "mijn documenten, afbeeldingen en muziek" naar die van XP.
Dan heb ik toch alles er maar één keer opstaan en werk ik zowel vanuit XP als vista met dezelfde mappen en programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:59:
Hoe installeer je de driver van de TV kaart?
Daar was ik ook in de eerste instantie naar op zoek...maar uiteindelijk heb ik het via het configuratiescherm/.../apparaatbeheer/besturing voor geluid, video etc. het stuurprogramma toegevoegd (ik dacht door op één vd apparaten met een vraagteken te klikken en stuurprogramma bijwerken te kiezen...)

Misschien kan het wel eenvoudiger, want terwijl ik dit intik kom ik erachter dat je ook wel eens misschien heel simpel in de verkenner zou kunnen rechtsklikken op "3xHybrid.inf" en installeren zou kunnen kiezen...

Hmmmm...weer wat geleerd... :D

Overigens moet ik nog de tip van sarge maloney opvolgen om de "Home Cinema/TV enchance" van de Medion CD te installeren... anders krijg je geen analoge kanalen (ik ben echter een beetje lui, want ik ben gewoon weer in XP aan het werken...)

edit:
Installeren van programma's inderdaad altijd 2x. Data kan 1x (gewoon paden toewijzen). Heeft iemand echter al aangedurfd om een upgrade uit te voeren zonder dual boot? Volgens mij moet je programma's dan ook weer opnieuw installeren, maar zeker weten doe ik dat niet... misschien is MS in de tussentijd wel een stuk gebruikersvriendelijker geworden... Wie?

[ Voor 22% gewijzigd door The_Sukkel op 07-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Vista gisteren geinstalleerd op een geformateerde C schijf en heb XP dus niet meer op mijn systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Laatst online: 11-09 19:09
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:30:
Ik heb Vista gisteren geinstalleerd op een geformateerde C schijf en heb XP dus niet meer op mijn systeem staan.
heb je dit met het trucje gedaan,zodat je een complete schone installatie kunt doen? en wat er op de d schijf staat kan dit er nu allemaal af (recover etc) ?

mvg henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, gewoon systeem opstarten met de DVD en dan kiezen voor een nieuwe installatie de hele schijf heb ik geformateerd en opnieuw ingedeeld en eerst de belangrijke bestanden veilig gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg op geen enkele wijze mijn tv-kanalen geïnstalleerd op Vista terwijl ik op XP daar geen enkel probleem mee had. Media Center blijft maar zeggen dat ik een antenne heb en geeft geen andere opties. Dit, terwijl ik aangesloten ben op de kabel van Casema. De tip¨om "Home Cinema/TV enchance" van de (XP) Medion CD te installeren eet Vista bij mij niet. Vanzelfsprekend zijn de drivers vanaf de Medionsite ook geïnstalleerd, althans dat hoop ik maar. Ik heb Vista trouwens op een aparte partitie gezet (dual-boot).
Heeft iemand inmiddels een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:32:
Ik krijg op geen enkele wijze mijn tv-kanalen geïnstalleerd op Vista terwijl ik op XP daar geen enkel probleem mee had. Media Center blijft maar zeggen dat ik een antenne heb en geeft geen andere opties. Dit, terwijl ik aangesloten ben op de kabel van Casema. De tip¨om "Home Cinema/TV enchance" van de (XP) Medion CD te installeren eet Vista bij mij niet. Vanzelfsprekend zijn de drivers vanaf de Medionsite ook geïnstalleerd, althans dat hoop ik maar. Ik heb Vista trouwens op een aparte partitie gezet (dual-boot).
Heeft iemand inmiddels een oplossing?
Gek, want wat mij betreft..ik heb "home cinema" volledig geinstalleerd (niet enkel TV enchance) en vanaf dan werkte het prima.
Ik weet niet 100% zeker dat het "TV enchance" is dat nodig was of een ander onderdeel van home cinema.
Meer nog, ik had problemen in XP bij de originele configuratie. Er ontbraken twee kanalen (ZDF en Nat Geog.) en mijn TV gids was niet goed.
Dus had ik de frequentie van de twee kanalen manueel bijgevoegd in het register en gebruikte ik de gids gewoon niet.
Nu heb ik een herinstallatie gedaan van "home cinema" onder XP..en wat blijkt...nu werkt alles perfect!!! Zelfs de TV gids!! Onder beide systemen.
Ik heb wel manueel de driver van mijn tuner kaart gedownload van de medion site en geinstalleerd onder vista.
(ik ben aangesloten op de kabel van telenet)

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels Home Cinema vanaf de Medion (XP) CD volledig geïnstalleerd op de partitie waarop ook Vista staat. Dit werkt dus inderdaad perfect. Na het starten van Media Center in Vista volgt vanzelf een nieuwe ´Setup´ voor de TV-tuner en kan vervolgens weer gekozen worden voor analoog of digitale kabel etc. Installatie van de TV-gids en de programma´s werken bij mij weer als vanouds en dus goed. De vinding van Sarge Maloney werkt dus uitstekend voorzover ´Home Cinema´ geïnstalleerd wordt en niet louter ´TV enhance´.

Sarge, dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renshout
  • Laatst online: 30-03-2007
ik heb mijn MD8818 reeds geüpdatet met de Vista Home Premium Express (32-bit versie) en vraag me af of er reeds iemand de 2x Samsung modules van 512MB vervangen heeft door 2x 1GB modules van Kingston. Ik wil ook graag die uitbreiding doen, maar ik checkte eerst met SiSoftware Sandra de System Memory Controller waarin Maximum Installable Memory slechts op 1GB staat. Ik ben dus niet zeker of deze nieuwe modules gaan werken. Heeft er iemand reeds ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer nu al 2 dagen een partitie extra te creeren op de 8818 om Vista in dual-boot op te zetten, maar lukt blijkbaar niet met freeware of demo versies. Probeerde reeds Acronis, Partition Logic, Cute, Swissknife, Paragon, 7tools, Ranish, Fdisk, Easus.
Iemand een voorstel voor een tool die wel werkt, liefst gratis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Heel erg vreemd, maar bij mij lukt het ook niet om met partition magic de C-partitie te splitsen.

"Noodoplossing":
Ik heb vervolgens een backup gemaakt van de C (acronis true image) en zette deze terug.
Echter bij het terugzetten koos ik voor de helft van de size (25 GB i.p.v. 50 GB).
Na het terugzetten van de backup was de C partitie veranderd van 50 naar 25 GB.
Hierna kon ik de overgebleven 25 GB toewijzen en Vista erop installeren.

Wel een tip is om na het terugzetten van de backup, eerst nog eens opnieuw op te starten en de nieuwe lege partitie voor Vista eerst nog eens te formatteren en pas daarna Vista erop te zetten. Dat voorkomt m.i. vage partitie problemen.

Succes...

@renshout: geeft die melding niet slechts aan dat met de huidige geïnstalleerde 2x512MB het maximum is bereikt vanwege het ontbreken van extra sloten? Ik had van een andere gebruiker al gelezen dat er een geslaagde omruilpoging van 2x512 naar 2x1GB was gedaan. (dan zou er vast in Sisoft maximum = 2 GB staan).

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 14-03-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
The_Sukkel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:04:
Heel erg vreemd, maar bij mij lukt het ook niet om met partition magic de C-partitie te splitsen.

"
Ik heb met "partition magic 8" mijn C-partitie gesplitst en een G-partitie gemaakt van 15GB voor vista, geen probleem...goed van de eerste keer.

Tot nu toe heb ik nog geen restore hoeven te doen van mijn XP.(een beetje geluk gehad zeker :P )

En beetje bij beetje komt vista in orde.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renshout
@renshout: geeft die melding niet slechts aan dat met de huidige geïnstalleerde 2x512MB het maximum is bereikt vanwege het ontbreken van extra sloten? Ik had van een andere gebruiker al gelezen dat er een geslaagde omruilpoging van 2x512 naar 2x1GB was gedaan. (dan zou er vast in Sisoft maximum = 2 GB staan).
Ik heb het er toch op gewaagd en 2x 1GB Kingston geïnstalleerd. SiSoft blijft weliswaar 1 GB Maximum Installable Memory in System Memory Controller aanduiden, waarschijnlijk gaat het hier om het maximum per slot. Vista Home Premium Express (32-bit) draait toch niet zo snel als ik gehoopt had, meerbepaald het Media Center blijft heel traag, maar werkt wel. De rest valt wel mee. De Harddisk blijft veel lawaai maken, wat niet het geval was met Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Aha...dus de automatische shutdown van de externe harddisk (want daar heb je het toch over?) is niet actief in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renshout
The_Sukkel schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:14:
Aha...dus de automatische shutdown van de externe harddisk (want daar heb je het toch over?) is niet actief in Vista?
Ik volg even niet. (Er is geen externe harddisk aangesloten). Het is de interne harddisk die veel swap-lawaai maakt onder Vista Home Premium Express. Deze interne harddisk was bij aankoop opgesplits in 2 partities C:\bootdisk NTFS Windows XP en D:\recover FAT (20 GB). Op de C:\ staat nu Vista Home Premium Express, D:\ heb ik reeds gewijzigd naar NTFS. Heb reeds geprobeerd zonder virtual memory paging file, zonder resultaat. De page file staat terug standaard. Het kan ook zijn dat het swap-lawaai volkomen normaal is voor dit type harddisk, alleen vreemd dat de harddisk bij aanvang onder Windows XP geen swap-lawaai maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ah ok dan...ik dacht dat je het over de externe HDD had. Die maakt geluid als die actief is en wordt dan nogal warm. Als hij niet wordt gebruikt dan schakelt hij zichzelf uit en dan koelt hij ook geheel af.

Maar goed daar had je het dus niet over.
Mijn interne HDD maakt weinig tot geen geluid.
Geen problemen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renshout
The_Sukkel schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:09:
Ah ok dan...ik dacht dat je het over de externe HDD had. Die maakt geluid als die actief is en wordt dan nogal warm. Als hij niet wordt gebruikt dan schakelt hij zichzelf uit en dan koelt hij ook geheel af.

Maar goed daar had je het dus niet over.
Mijn interne HDD maakt weinig tot geen geluid.
Geen problemen daarmee.
Heb gezien dat in Vista het indexeren van de HDD onder eigenschappen standaard aanstaat. Dat heb ik nu afgevinkt, waardoor het onnodig schrijflawaai nu zo goed als verdwenen is. De zoekopdrachten blijven alsnog goed lopen. Voor mij lijkt die indexatie voor niets nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las laatst in een Tweakers Nieuwsbrief dat je 4 GB intern geheugen nodig hebt om Vista optimaal te laten draaien. Heeft iemand ervaring met Vista in combinatie met de standaard geleverde 2x 512 mb van de 8818 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers, wil graag jullie ervaringen horen m.b.t. de nvidia 7650 GS.
Ik kan via het werk een acer aanschaffen met een E6300 dual, 400 gb, 2 gig geheugen en
de mij onbekende nvidia 7659GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry bedoel dus de 7650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarge maloney
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:55:
Beste tweakers, wil graag jullie ervaringen horen m.b.t. de nvidia 7650 GS.
Ik kan via het werk een acer aanschaffen met een E6300 dual, 400 gb, 2 gig geheugen en
de mij onbekende nvidia 7659GS.
Ik ben nu wel echt niet diegene die veel ervaring heeft op gebied van videokaarten en ik ben ook niet echt een gamer.Met deze kaart heb ik"DOOM3" eens uitgespeeld, eens geproeft van "NEED FOR SPEED CARBON" en ik speel al eens een on-line game.
Loopt allemaal heel soepel...geen enkel probleem...

Maar ik gebruik mijn PC vooral als multimedia PC..om films en foto's te zien op TV.
En ook daar loopt alles heel goed.

Dus wat mij betreft, geen enkel probleem. Voor de eisen die ik stel is ze goed.

Maar ik kan dus ook geen vergelijking geven met de duurdere en beter kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rechtsbovenin is er een edit-knop...

Dat gezegd hebbende: onze 7650GS heeft een iets snellere GPU snelheid dan een standaard 7600GS. Echter door de iets langzamere geheugensnelheid preseteert het niet beter dan een 7600GS. Dus wil je prestaties van een 7650 weten, vergelijk het dan met de vele 7600GS reviews die er bestaan en je krijgt een goed beeld wat de kaart wel en niet kan.

Wat het wel kan:
Alle huidige games spelen

Wat het niet kan:
De meest veeleisende games op de allerhoogste resoluties en detailslevels spelen zonder framedrops en geschok.

M.a.w.: een aardige allround kaart, maar geen natte droom van een gamer.
Onze 7650GS heeft naast een passieve koeling, DVI en D-Sub ook nog een hdmi, scart, component, s-vhs aansluiting. Dát maakt het voor mij aantrekkelijk. Niet het feit dat het redelijk scoort in het spelen van allerlei spelletjes. Zonder al deze goodies is er geen echte reden om deze kaart te kopen. Als het jou om het gamen gaat, dan moet je gewoon een andere kaart kopen (va. 7600GT of hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik zie zojuist op de Medionsite dat op 21 maart de opvolger van de 8818 te krijgen is:
http://www.medion.de/md8822/nl/flash.html

Volgens mij is het een bijna identiek apparaat, maar dan met een E6400 i.p.v. E6300.
En uiteraard al met Windows Vista Home Premium (zonder XP MCE).
Prijs (gevonden op de Aldi site): EUR 799

Je kan dus zeggen dat voor 4 maanden PC-deflatie onze 8818 ongeveer EUR 40 (verschil tussen E6300 en E6400) in waarde is gedaald. De 8822 kost dan zeg maar EUR 40 meer voor het verschil in processor. Lijkt me nog steeds een goede prijs voor wat je allemaal krijgt, hoewel niet meer zo scherp als 4 maanden geleden... (inmiddels zijn processor, geheugen, videokaart en harddisk prijzen namelijk al weer flink verder gedaald)

Voor iedereen die nog op zoek was naar de externe HDD (HDDrive 2 GO ultra speed) die in de bay past: deze is weer te krijgen voor EUR 99.99. Ook nog steeds geen verkeerde prijs voor een externe e-sata drive, maar niet meer zo scherp als 4 maanden geleden. Het enige waarom je nog deze drive zou kopen zou zijn voor de e-sata die precies geschikt is voor onze PC (4 maanden geleden was het nog goedkoper dan wanneer je 320GB intern kocht, nu niet meer).

[ Voor 23% gewijzigd door The_Sukkel op 19-03-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renshout
The_Sukkel schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:13:
Ik zie zojuist op de Medionsite dat op 21 maart de opvolger van de 8818 te krijgen is:
http://www.medion.de/md8822/nl/flash.html

Volgens mij is het een bijna identiek apparaat, maar dan met een E6400 i.p.v. E6300.
En uiteraard al met Windows Vista Home Premium (zonder XP MCE).
Prijs (gevonden op de Aldi site): EUR 799

Je kan dus zeggen dat voor 4 maanden PC-deflatie onze 8818 ongeveer EUR 40 (verschil tussen E6300 en E6400) in waarde is gedaald. De 8822 kost dan zeg maar EUR 40 meer voor het verschil in processor. Lijkt me nog steeds een goede prijs voor wat je allemaal krijgt, hoewel niet meer zo scherp als 4 maanden geleden... (inmiddels zijn processor, geheugen, videokaart en harddisk prijzen namelijk al weer flink verder gedaald)

Voor iedereen die nog op zoek was naar de externe HDD (HDDrive 2 GO ultra speed) die in de bay past: deze is weer te krijgen voor EUR 99.99. Ook nog steeds geen verkeerde prijs voor een externe e-sata drive, maar niet meer zo scherp als 4 maanden geleden. Het enige waarom je nog deze drive zou kopen zou zijn voor de e-sata die precies geschikt is voor onze PC (4 maanden geleden was het nog goedkoper dan wanneer je 320GB intern kocht, nu niet meer).
Als die Windows Vista Home Premium een 64-bit is, vrees ik dat oude programmaatjes onder 32-bit niet meer zullen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renshout
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:40:
Ik las laatst in een Tweakers Nieuwsbrief dat je 4 GB intern geheugen nodig hebt om Vista optimaal te laten draaien. Heeft iemand ervaring met Vista in combinatie met de standaard geleverde 2x 512 mb van de 8818 ??
Ik heb het mij gewaagd van de Vista Home Premium Express (dit is een 32-bit versie) op 2 x 512 te draaien. Ik heb dit reeds veranderd naar 2 x 1GB, maar blijf nog steeds op mijn honger zitten in vergelijking met de oorspronkelijke geïnstalleerde XP-OEM, zeker wat het Media Center betreft. Ik vrees ook dat de maximum uitbreiding per geheugenslot slechts 1GB is. Voorlopig geen aanrader voor diegenen die de maximum prestaties willen behouden.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste