Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Verwijderd
Ik heb deze pc ook aangeschaft in november en moet zeggen dat ie mij nog steeds uitstekend bevalt, veel opties voor weinig zullen we maar zeggen.
ik heb deze uitgerust met dual boot Vista Ultimate en Windows XP MCE. Deze laatste een clean reinstall gedaan ivm falende Partition Magic tijdens verkleinen C schijf, zoals meerdere mensen zijn overkomen. Medion allergisch voor PM ?
Anyways, ik draai Vista met de standaard 2x 512 MB en ervaar dat dit 'net' genoeg is. Zie regelmatig het geheugen gebruik op zo'n 80% staan, waardoor de pc toch meer gaat swappen en trager wordt, vooral MCE is niet zo snel als in XP.
Heb 2x 1GB bestelt , 667 MHZ, en verwacht deze morgen. Ben benieuwd naar de snelheids winst.
Heeft iemand overigens ervaringen met de 'Boost' functie van Vista dmv een usb flash disk ?
Over de MD8822, deze heeft volgens mij ook een eenvoudige tv tuner aan boord, zonder de digitale functies. En aangezien de hardware prijzen inmiddels best gedaald zijn lijkt me de prijs toch minder interessant dan ten tijde van de MD8818.
Ik zit er aan te denken om tzt deze pc uit te rusten met zo'n e6400 processor. Weet iemand of dit eenvoudig te plaatsen is, ook ivm de met wachtwoord beschermde Bios ?
Over het gemis aan tv kanalen na een Vista install, absoluut de TV Enhance installeren van HomeCinema. Hiermee kan je de tv tuner op Analoog zetten waarna de kabel kanalen binnen rollen
Cheers!
Leo G
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Verwijderd
Ja dat zou je verwachten. Nu zijn de basis settings wel benaderbaar zonder wachtwoord, maar de geavanceerde settings niet. Medion heeft dit waarschijnlijk gedaan ivm mogelijke overclock problematiek.Ganymedus schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:36:
Hoezo, wachtwoord beschermde bios? Ik mag toch aannemen dat er ergens in de documentatie het wachtwoord vernoemd? Je bent namelijk eigenaar van het product. Anders even kortsluiting maken met het juiste jumpertje... is het geheugen weer leeg. Of kan dat tegenwoordig niet meer?
Na alle bestanden klaarzetten en kopieeren gaat windows rebooten. En dan geeft hij een blauw scherm met als foutcocde 0x0000007B.
Ik heb gegoogled en dit gaat mogelijk om de harde schijf / RAID drivers....maar hoe fix ik dit?
Ik kan geen drivers toevoegen als ik vanuit windows op ´Installeer vista´ klik?
Heeft iemand anders dit ook gehad met de 8818, en hoe opgelost?
Voor de duidelijkheid. lk probeer geen dual boot te creeren, gewoon een directe opgrade.
Alvast dank voor de hulp
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Verwijderd
De bay voor de Hddrive2go werkt niet meer. Men herkent de schijf totaal niet (doet niets) als ik hem bevestig. Met de USB kabel werkt het perfect. Is er eventueel een driverupdate beschikbaar?
Ik heb ook Nero essentials moeten deinstalleren omdat anders de update niet werkte. Hoe kan ik dit pakket opnieuw bekomen? Staat dit op de CD bij de 8818 en kan het kwaad in Vista of biedt medion een upgrade?
Bedankt op voorhand als iemand hiermee kan helpen.
Verwijderd
paar keer herstart maar zelfde fout....
recovery disk ingestoken enter gedrukt wou hij terug windows instaleren ik dacht van oke dan maar.......vind hij geen C schijf....
Ik doe het paneel er ff af want ik dacht mischien een slecht contact ofzo maar alles zit goed.
de harde schijf doet echt niets meer ik hoor em ook niet meer draaien enz niks niks niks...
kheb hier een case om harde schijven in te steken ik dacht ff probere of ik hem daar aan de praat krijg maar weer niks. hij doet gewoon niets meer.
dus kheb hem maar terug in men MD8818 gestoken en maandag is bellen naar die grrr dure telefoon van medion.
harde schijf zal wel garantie zijn zekers ??
weet er iemand hoe lang dit zou kunnen duren voor ze langstkomen ?
of denkt iemand meschien dat ze toch niet kapot is ?
damn dit is men eerste probleem met de md8818..spijtig.
kmoet wel zeggen de harde schijf maakte al van in het begin wel veel lawaai.
zelfs bij het scrollen of aanklikken of bewegen hoorde ik ze lawaai maken(soort van knarsend geluid,best wel redelijk hard) maar khad al van andere md8818 owners gehoord dat dit normaal was.
doeme doeme doeme.
nu hopen dat als er een nieuw inkomt ze wel wat langer gaat meegaan..
btw;zouden die van medion het erg vinden moest ik een harde schijf (sata WD 250gb) er ff insteken,windows media center eropzetten zodat ik ff verder kan met de pc ?
mmm best ni doen denk.......
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 00:34 ]
Jij bent eigenaar van de md8818 en jij bent vrij om aan jouw computer te sleutelen.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:27:
kzette vandaag men pc op kreeg ik deze melding ->Disk boot failure,insert system disk and press enter.
paar keer herstart maar zelfde fout....
recovery disk ingestoken enter gedrukt wou hij terug windows instaleren ik dacht van oke dan maar.......vind hij geen C schijf....
Ik doe het paneel er ff af want ik dacht mischien een slecht contact ofzo maar alles zit goed.
de harde schijf doet echt niets meer ik hoor em ook niet meer draaien enz niks niks niks...
kheb hier een case om harde schijven in te steken ik dacht ff probere of ik hem daar aan de praat krijg maar weer niks. hij doet gewoon niets meer.
dus kheb hem maar terug in men MD8818 gestoken en maandag is bellen naar die grrr dure telefoon van medion.
harde schijf zal wel garantie zijn zekers ??
weet er iemand hoe lang dit zou kunnen duren voor ze langstkomen ?
of denkt iemand meschien dat ze toch niet kapot is ?
damn dit is men eerste probleem met de md8818..spijtig.
kmoet wel zeggen de harde schijf maakte al van in het begin wel veel lawaai.
zelfs bij het scrollen of aanklikken of bewegen hoorde ik ze lawaai maken(soort van knarsend geluid,best wel redelijk hard) maar khad al van andere md8818 owners gehoord dat dit normaal was.
doeme doeme doeme.
nu hopen dat als er een nieuw inkomt ze wel wat langer gaat meegaan..
btw;zouden die van medion het erg vinden moest ik een harde schijf (sata WD 250gb) er ff insteken,windows media center eropzetten zodat ik ff verder kan met de pc ?
mmm best ni doen denk.......
Toevallig vandaag een extra schijf bijgeplaatst (Maxtor DiamondMax 10, 250 GB) en hierop Vista gezet.
Werk nu in dual boot situatie.
Ik zou die WD er ff insteken, het een en ander installeren en er lekker op gaan werken.
In plaats van te bellen met Medion zou ik mailen en hen voorstellen om de defecte Seagate te ruilen.
Zij sturen een nieuwe op en jij retourneert in hun verpakking de defecte schijf.
Deze methode gebruikt WD (even hun site bezoeken).
Kan je voorlopig vooruit en kan je rustig op hun Seagate wachten.
Verwijderd
ik heb juist een mail gestuurd naar medion via hun formulier.kheb hun ook het voorstel van de omruiling gedaan..... zou idd nice zijn moest het zo gaan.beuker123 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 04:21:
[...]
Jij bent eigenaar van de md8818 en jij bent vrij om aan jouw computer te sleutelen.
Toevallig vandaag een extra schijf bijgeplaatst (Maxtor DiamondMax 10, 250 GB) en hierop Vista gezet.
Werk nu in dual boot situatie.
Ik zou die WD er ff insteken, het een en ander installeren en er lekker op gaan werken.
In plaats van te bellen met Medion zou ik mailen en hen voorstellen om de defecte Seagate te ruilen.
Zij sturen een nieuwe op en jij retourneert in hun verpakking de defecte schijf.
Deze methode gebruikt WD (even hun site bezoeken).
Kan je voorlopig vooruit en kan je rustig op hun Seagate wachten.
thanks
edit-> juist mail terug gehad met een FAQ :-)
Geachte klant,
Wij hebben vastgesteld dat enige aanvragen regelmatig bij ons binnenkomen en hebben daarom een FAQ samengesteld. Wij hopen dat uw vraag in onderstaande samenstelling van vragen en antwoorden wordt beantwoord.
Dit is een automatisch verzonden email en indien de gewenste oplossing hier niet bij staat, kunt u reageren op deze email, zodat wij uw vraag alsnog in behandeling zullen nemen.
Onderaan deze FAQ vindt u uw eigen originele email, zodat u uw vraag niet overnieuw hoeft te stellen.
ff reageren... :-)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 14:02 ]
Heb het eindelijk voor elkaar. Truc was bij mij om eerst de allernieuwste via 4n1 drivers te downloaden en te installeren onder XP.ErHa schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 22:38:
Ik heb zojuist voor de 2 x tevergeefs de upgrade geprobeerd uit te voeren (vanuit Windows XP) maar elke keer hetzelfde probleem.![]()
Na alle bestanden klaarzetten en kopieeren gaat windows rebooten. En dan geeft hij een blauw scherm met als foutcocde 0x0000007B.
Ik heb gegoogled en dit gaat mogelijk om de harde schijf / RAID drivers....maar hoe fix ik dit?
Ik kan geen drivers toevoegen als ik vanuit windows op ´Installeer vista´ klik?
Heeft iemand anders dit ook gehad met de 8818, en hoe opgelost?
Voor de duidelijkheid. lk probeer geen dual boot te creeren, gewoon een directe opgrade.
Alvast dank voor de hulp
Toen startte vista wel door bij de setup.
Nu nog wat problemen met mijn wlan, deze weigert mijn WPA key te pakken
En Nero, waar vinden jullie de licence key zodat ik deze met een nieuwe versie weer kan gebruiken die wel vista-proof is?
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Je kunt gewoon de trial van versie 7 downloaden vanaf de nero site. Tijdens het installeren hoef je alleen de naam in te vullen; de key pakt ie uit het register... et voila, je hebt weer een volledig werkende versie.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:37:
Ik heb de 8818 net voorzien van een Vista upgrade maar ik heb enkele vragen.
De bay voor de Hddrive2go werkt niet meer. Men herkent de schijf totaal niet (doet niets) als ik hem bevestig. Met de USB kabel werkt het perfect. Is er eventueel een driverupdate beschikbaar?
Ik heb ook Nero essentials moeten deinstalleren omdat anders de update niet werkte. Hoe kan ik dit pakket opnieuw bekomen? Staat dit op de CD bij de 8818 en kan het kwaad in Vista of biedt medion een upgrade?
Bedankt op voorhand als iemand hiermee kan helpen.
Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
Verwijderd
khad een kapote harde schijf (zie enkele berichten hierboven)
*khad nen mail gestuurd met men probleem naar medion via hun helpdesk...
krijg ik natuurlijk eerst een FAQ waar ik niets mee ben want men pc start nog ineens niet op(harde schijf kapot)
*ik reply op hun mail, en leg alles nog eens uit zoals in men eerste post.
krijg ik een mail terug dat ik alles moet terug zetten naar de fabrieksinstellingen. haha dit gaat dus niet natuurlijk zonder harde schijf.
*ik dacht ik zal nog een keer replyen en dan zal ik wel bellen want anders geraakt dit nooit niet opgelost...... leg ik het weer uit waarom het niet gaat enz.
*krijg ik terug een mail dat ze de retten bestanden niet kunnen opsturen en dat er een iemand moet langstkomen om dit erop te zetten en dat het me 65 euro gaat kosten...
Nu dacht ik van damn ik zal toch is moeten bellen want ze snappen niet wat er aan de hand is......ik gebeld naar medion krijg ik iemand van de technische dienst aan de lijn.....ik leg alles mooi uit......zegt hij ja weet je wat je is moet proberen steek de application cd er eens in zodat we de pc terug naar de fabrieksinstellingen kunnen zetten .........WTF ???. ik zeg hem dat ik dat al geprobeerd heb en hij een melding geeft dat er geen cchijf te vinden is....kvertel hem dat ik de schijf nimeer hoor draaien dat ik de aansluitingen heb nagekeken heb en dat ik de harde schijf die in de pc steekt in een externe case heb gestoken om te zien of hij daar werkte...de harde schijf werkte natuurlijk daar ook niet. 100 percent zeker dat de schijf kapot is....
zegt hij okay de schijf is duidelijk kapot....... het enigste wat ik kan doen is een monteur langsturen en die zal dan de pc meepakken en je zal hem binnen +-15 werkdagen terughebben.....
ik vroeg waarom de monteur hemm niet gewoon hier bij me thuis komt maken....zei hij dat dat niet zal gebeuren....(grrrrrrr)
ik vroeg hem dan of ik de harde schijf niet gewoon kon opsturen naar medion of medion een nieuwe opstuurd en ik dan in hun verpakking mijn kapotte schijf kan retouren maar dit gaat absoluut niet... hij was het voor de zekerheid nog is gaan vragen of dit wel of niet kon maar het kan dus niet....
kheb nog geen afspraak gemaakt want ik heb niet veel zin om men pc +-15 werkdagen kwijt te zijn.....
nu steekt er een harde schijf in van WD 250 GB en werkt perfect (had ik ook nog gezegt)
dus ik denk dat ik gewoon niet van de garantie ga gebruik maken......
pfffffff wat een gedoe.....
Verwijderd
Heb ik gedaan maar nu begint hij over Directx 9 terwijl er versie10 op staat.Lifestyle71 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:09:
[...]
Je kunt gewoon de trial van versie 7 downloaden vanaf de nero site. Tijdens het installeren hoef je alleen de naam in te vullen; de key pakt ie uit het register... et voila, je hebt weer een volledig werkende versie.
Ik heb onlangs ook een spel willen installeren (splinter cell - double agent) en ook daar werkte het niet, ook werd er opgemerkt dat je directx 9c of hoger moet hebben, 10 is toch nog altijd hoger dan 9
Forumlid "analog" met een defecte harddisk wordt door de helpdesk het bos ingestuurd en overweegt daarom van zijn recht op garantie af te gaan zien.
In Duitsland, in een identieke situatie, per omgaande een omruil van een defecte harddisk.
http://www.discountfan.de/forumneu/read.php?6,151742
Hallo!Hatte vor Drei Tagen (Montag)Meine Festplatte Reklamiert ,heute Morgen kam
per Eil DHL die Neue.Toller Service.Gruß Maus
Verwijderd
doeme en ik kan geen duits anders zou ik het mischien kunnen gebruiken en nog eens vragen waarom het daar wel gaat en hier niet....
thanks beuker123
Waarom neem je geen contact op met Supermarktpc.netVerwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:40:
neeeee waarom gaat het in duitsland wel ???
doeme en ik kan geen duits anders zou ik het mischien kunnen gebruiken en nog eens vragen waarom het daar wel gaat en hier niet....
thanks beuker123
De moderator verzamelt klachten met de bedoeling een dialoog met Medion (Benelux ?) aan te gaan.
Geen gekke gedachte. Eenheid maakt macht en de klanten communiceren direct hun op- en aanmerkingen met de leverancier.
De hiervoor vermelde Duitse site probeert ook goed contact met de diverse leveranciers te onderhouden, ze krijgen alleen de laatste tijd geen (gratis?) spullen meer om te testen/beoordelen voordat deze in de winkel te koop zijn.
Verwijderd
Medion mag vragen/claimen/beweren wat ze willen, maar het feit is dat de Aldi en niet de Medion de leverancier is van je produkt en dat zij dus verantwoordelijk zijn voor de garantie. Waarom schrijf je niet de Aldi een aangetekende brief, met de gang van zaken, en dat je hebt gericht tot Medion, maar dat er geen bevredigende oplossing uit is gekomen en dat je dus de Aldi aansprakelijk stelt om dit op te lossen? (misschien dat Aldi je weer terug kaatst naar Medion hoef je daar geen genoegen mee te nemen!)Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:25:
edit: Ik heb ook een defect dat mij al dan niet geld gaat kosten om te repareren aan iets waar ik niet schuldig aan ben en als ze mij daarvoor kosten in rekening gaan brengen dan stuur ik wel even een aangetekende brief naar de Aldi.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 01:51 ]
Ik snap het niet, mijn buurman had ook aanspraak op garantie gemaakt, voeding defect, monteur komt langs en vervangen. VGA kapot monteur komt langs en vervangen, HD kapot etc etc.....Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:25:
[knip]
zegt hij okay de schijf is duidelijk kapot....... het enigste wat ik kan doen is een monteur langsturen en die zal dan de pc meepakken en je zal hem binnen +-15 werkdagen terughebben.....
ik vroeg waarom de monteur hemm niet gewoon hier bij me thuis komt maken....zei hij dat dat niet zal gebeuren....(grrrrrrr)
ik vroeg hem dan of ik de harde schijf niet gewoon kon opsturen naar medion of medion een nieuwe opstuurd en ik dan in hun verpakking mijn kapotte schijf kan retouren maar dit gaat absoluut niet... hij was het voor de zekerheid nog is gaan vragen of dit wel of niet kon maar het kan dus niet....
kheb nog geen afspraak gemaakt want ik heb niet veel zin om men pc +-15 werkdagen kwijt te zijn.....
nu steekt er een harde schijf in van WD 250 GB en werkt perfect (had ik ook nog gezegt)
(dit zo'n 6 a 7 keer)
Dit gebeurde allemaal terplekke zonder alteveel problemen, er moet flink wat verandert zijn als ze dit nu niet meer doen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Mijn Pa heeft deze Aldi machine gekocht en hij heeft recentelijk (eindelijk dan! Het was onmogelijk om via de site van Bull aan het ding te komen...
Ook heeft hij er een extra interne HD bijgekocht. Wat ik graag wil doen is het volgende:
- extra HD inbouwen als C:-schijf en hier de bijgeleverde WinXP MCE op installeren.
- vervolgens daarop de Vista Upgrade uitvoeren
- de HD (320 GB) die op dit moment C:- is, installeren als D:-schijf en daarop de voorgeinstalleerde WinXP MCE verwijderen, zodat deze schijf gebruikt kan worden als 'data'-schijf.
Mijn vraag is : hoe kan ik dit alles het beste doen? (uit mijn hoofd...) : er zijn geloof ik 2 CD's bijgeleverd bij de PC : het liefst doe ik een hele cleane install, zonder de voorgeinstalleerde zooi van de Medion PC, dus hoe pak ik dat aan? Heb ik die Recover CD/partitie dan nog nodig, enz?
Thanks for any help!
Grover.
Op 2 maart 2007 bij Buhl besteld en binnen 12 uur een mail terug dat de validatie van het COA-nummer succesvol was. Op 12 maart een mail dat de uitlevering aanstaande is.Grover schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:26:
Hi,
Mijn Pa heeft deze Aldi machine gekocht en hij heeft recentelijk (eindelijk dan! Het was onmogelijk om via de site van Bull aan het ding te komen...) de Vista Upgrade op CD binnengekregen.
Ook heeft hij er een extra interne HD bijgekocht. Wat ik graag wil doen is het volgende:
- extra HD inbouwen als C:-schijf en hier de bijgeleverde WinXP MCE op installeren.
- de HD (320 GB) die op dit moment C:- is, installeren als D:-schijf en daarop de voorgeinstalleerde WinXP MCE verwijderen, zodat deze schijf gebruikt kan worden als 'data'-schijf.
Mijn vraag is : hoe kan ik dit alles het beste doen? (uit mijn hoofd...) : er zijn geloof ik 2 CD's bijgeleverd bij de PC : het liefst doe ik een hele cleane install, zonder de voorgeinstalleerde zooi van de Medion PC, dus hoe pak ik dat aan? Heb ik die Recover CD/partitie dan nog nodig, enz?
Thanks for any help!
Grover.
Na ontvangst van de Vista-DVD eerst de MD8818 opengemaakt en een 2e harddisk geplaatst.
Het systeem is niet luidruchtiger geworden, alleen de temperatuur van de harde schijven ligt zo'n 3 graden hoger dan voorheen.
De bijgeplaatste (2e) harddisk (Maxtor DiamondMax10) had ik over uit een ander systeem, waar hij de bootable C-schijf was, waarop Windows XP Professional was ge-installeerd.
Ik heb Vista eerst (als test) als update op deze 2e harddisk geplaatst. Binnen 30 minuten was Vista in de lucht en kon ik de, op de 2e harddisk, nog aanwezige bestanden benaderen.
Een middagje ge-experimenteerd.
Daarna deze 2e harddisk geformatteerd vanuit WinXP MCE.
Vervolgens Vista op deze geformatteerde 2e harddisk ge-installeerd, dit vergde iets meer dan 20 minuten. Dus je kunt de Vista-DVD gebruiken om te upgraden of om te installeren. Ook kan je aangeven op welke schijfletter je Vista wilt installeren c.q upgraden.
In beide processen wordt geen code gevraagd, jouw Medion moederbord zorgt hier voor.
Momenteel werk ik in een dual boot situatie:
- keuze 1 is naar WinXP MCE,
- keuze 2 is naar Vista Premium.
Zowel in XP als Vista de nieuwste drivers ge-installeerd. De bestanden kan je zowel vanuit XP als Vista benaderen.
Ooit draai ik de situatie om: ik plug de sata-aansluiting van 1 naar 2 en andersom, Vista wordt dan keuze 1 en waarschijnlijk verwijder ik WinXP MCE.
Wil je dual boot wijzigen in single boot dan moet je in het (verborgen) boot.ini bestand een stukje van de laatste regel verwijderen via het klembord, dit gaat net zo eenvoudig als het weghalen van een stukje tekst in een brief (schijf 0 laat je staan en schijf 1 poets je weg). Doe je dit verkeerd dan kan je aardig in de problemen geraken !
De Medion Recovery Disk bevat WinXP MCE.
De Medion Application & Support-Disc bevat de drivers.
Toen ik de MD8818 net had heb ik als test C geformatteerd en een schone installatie vanaf de Recovery Disk gedaan, ook toen werd niet om een code gevraagd.
Ik heb C verkleind met Partition Magic en als test een recovery gedaan, alleen de info op C gaat dan verloren, de data-partitie J blijft intact. De recovery gaat op zoek naar een C en pompt in nog geen 4 minuten D naar C.
Op de originele harddisk staat partitie D. Dit is een Fat32- in plaats van de standaard NTSF-bestandsindeling. Ik heb D op een DVD gebrand en tot nu toe D intact gelaten.
Mijn systeem eindigt momenteel bij de letter L.
C t/m J zijn de oude 8818, K en L zijn Vista. Uiteraard kan je zowel A t/m L vanuit XP of vanuit Vista benaderen, bij het opstarten bepaal je welk OS je wilt gebruiken. Je kunt niet switchen tussen de 2 OS zonder te (re-)starten
Verwijderd
Na dat mijn laptop een paar dagen bij de buren heeft gestaan heb ik hem dus weer binnen. Aardig snel dus en kosteloos gerepareerd!Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 01:48:
[...]
edit: Ik heb ook een defect dat mij al dan niet geld gaat kosten om te repareren aan iets waar ik niet schuldig aan ben en als ze mij daarvoor kosten in rekening gaan brengen dan stuur ik wel even een aangetekende brief naar de Aldi.
Heeft er iemand al deze pc voorzien van 2 GB geheugen icm Windows Vista? Is het de moeite waard of niet?
ben er nog niet bij geweest maar hoop niet voor hem dat zijn geheugen of hdd gaar is.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb zonet de Medion Helpdesk gebeld (Marco) en hem mijn vraag voorgelegd:
Zijn antwoord was:Grover schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:26:
Hi,
Mijn Pa heeft deze Aldi machine gekocht en hij heeft recentelijk (eindelijk dan! Het was onmogelijk om via de site van Bull aan het ding te komen...) de Vista Upgrade op CD binnengekregen.
Thanks for any help!
Grover.
Je hebt 2 opties, A en B:
-------------------------------------------------------
A : Schone Vista Installatie
Stap 1 : Je bouwt de nieuwe HD in als C:\ , de huidige schijf wordt dan D: . Vervolgens installeer je vanaf de Vista Upgrade DVD Vista op je C:\schijf.
Stap 2: Daarna installeer je de Vista drivers die je vind op de medion site. Je hebt dus de Medion Recovery Disk en De Medion Application & Support-Disc NIET nodig.
B : Upgrade naar Vista via XP MCE
Stap 1 : Je bouwt de nieuwe HD in als C:\ , de huidige schijf wordt dan E: . Je zorgt ervoor dat de nieuwe C: exact dezelfde partitie-indeling (dus C: voor OS en D: voor Recovery) krijgt als de oude C:-schijf. Vervolgens kopieer je de Recover-partitie van de oude C:- naar de nieuwe C:-.
Stap 2: Daarna installeer je m.b.v de Medion Application & Support-Disc Windows XP MCE op de nieuwe C:-schijf. Daarna draai je de Vista Upgrade.
NB : het is mij nu ook duidelijk geworden wat de Recovery Disk en die Medion Application & Support-Disc nu inhouden. Volgens de Medion Helpdesk was de naamgeving daarvan inderdaad verwarrend, aangezien je de Medion Application & Support-Disc nodig hebt om Win XP MCE in de oorspronkelijke staat (lees: recovery) terug te zetten en NIET de Recovery Disk! Op de recovery disk staat de kale Windows XP MCE.
Welnu, ik ga optie A uiteraard eerst maar eens proberen!
Vraagje : heeft iemand ervaring met optie A?
Verwijderd
alchemy123 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:48:
Ben bijna waar ik wil zijn.......
Ik heb nu een Dual-boot PC XP/VISTA(upgrade![]()
)
Dus 320gig schijf in 3 partities 1 XP BOOT 1 Vista BOOT 1 RECOVER(fabrieksinstellingen medion)
Enige blijvend probleem is dat het maar een 32-Bits versie besturingsysteem is(Vista), dit snap ik niet (mms moet ik eens geheugen upgraden(klinkt mss stom, maar dan beslist de installatie procedure mss wel dat de pc een hogere scorde dan de huidige 4.1 krijgt en daardoor mss zelf 64-Bits prefereerd bij install)
Dit waren dus mijn ervaringen/bevindingen.
Indien er nog mensen zijn met probs.........
Volgens 2 personen bij de Medion Helpdesk kun je het bovenstaande dus gewoon uitvoeren en daarbij de product key van de Medion Winx XP MCE gebruiken. Apart, hier had ik nog niet eerder van gehoord... een schone installatie (dus géén upgrade) naar Vista en dan gebruik maken van een XP product-key.Grover schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:25:
A : Schone Vista Installatie
Stap 1 : Je bouwt de nieuwe HD in als C:\ , de huidige schijf wordt dan D: . Vervolgens installeer je vanaf de Vista Upgrade DVD Vista op je C:\schijf.
Stap 2: Daarna installeer je de Vista drivers die je vind op de medion site. Je hebt dus de Medion Recovery Disk en De Medion Application & Support-Disc NIET nodig.
Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Waar heb je die 2e harddisc geplaatst, want ik zie niet echt een vaste positie in de kast waar ik hem kan plaatsen, of kan ik hem gewoon naast de 1e plaatsen??beuker123 schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:35:
[...]
De bijgeplaatste (2e) harddisk (Maxtor DiamondMax10) had ik over uit een ander systeem, waar hij de bootable C-schijf was, waarop Windows XP Professional was ge-installeerd.
Verwijderd
Ben benieuwd naar je ervaringenVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:33:
Hallo Mede MD8818 users
Heb 2x 1GB bestelt , 667 MHZ, en verwacht deze morgen. Ben benieuwd naar de snelheids winst.
Heeft iemand overigens ervaringen met de 'Boost' functie van Vista dmv een usb flash disk ?
Leo G
Zoals je al zelf aangaf: naast de 1e.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:59:
[...]
Waar heb je die 2e harddisc geplaatst, want ik zie niet echt een vaste positie in de kast waar ik hem kan plaatsen, of kan ik hem gewoon naast de 1e plaatsen??
Je verwijdert 2 kunststof plugjes in de wand, in de vrijkomende gaten komen de schroeven, waar je de 2e harddisk mee bevestigt. Aan de andere zijde wordt deze harddisk geklemd (net zoals de 1e). De 2 harddisken staan ruggelings naar elkaar toe.
Je moet een beetje goochelen met de kabels van de voeding en de sata.
Ik heb de voedingsstekker verplaatst van 1 naar 2 en de vrije stekker op 1 geklikt, dan vloeit alles mooi en dan heb je geen draaiing en knikken.
De 1e harddisk is voorzien van een satakabel met een haakse aansluiting.
Ik heb alleen satakabels met een rechte aansluiting, die heb ik gebruikt, de dan te maken bocht is net aan, maar het kan door de beugel. Een satakabel mag niet worden geknikt of een hoek van 90 graden maken, met een beetje beleid dus werken.
De nieuwe satakabel heb ik halverwege met een tierap vastgemaakt aan de oude, vlak voordat ze een ruime bocht naar de sataaansluiting op het moederbord maken.
Heb vorige week woensdag 2 reepjes van 1GB elk besteld, ook 667 MHz, voor weinig, misschien dezelfde leverancier ? Deze zouden binnen 5 werkdagen worden geleverd.
Op een Duitse site beweerde een forumlid, die nogal testgek is, dat het bijplaatsen tot 1.5 GB een merkbare prestatieverbetering gaf. Meer bijplaatsen was niet rendabel. Dit geldt voor de normale Vista gebruiker en niet voor de power user.
Ik heb daarom gedubt of ik 1 reepje zou bestellen of 2. Omdat ik ook video bewerk heb ik zekerheidshalve maar voor 2 gekozen.
[ Voor 3% gewijzigd door beuker123 op 16-04-2007 01:12 ]
't Zal dan ook wel iBood zijn van jullie neem ik aanbeuker123 schreef op maandag 16 april 2007 @ 01:07:
[...]
Heb vorige week woensdag 2 reepjes van 1GB elk besteld, ook 667 MHz, voor weinig, misschien dezelfde leverancier ? Deze zouden binnen 5 werkdagen worden geleverd.
Op een Duitse site beweerde een forumlid, die nogal testgek is, dat het bijplaatsen tot 1.5 GB een merkbare prestatieverbetering gaf. Meer bijplaatsen was niet rendabel. Dit geldt voor de normale Vista gebruiker en niet voor de power user.
Ik heb daarom gedubt of ik 1 reepje zou bestellen of 2. Omdat ik ook video bewerk heb ik zekerheidshalve maar voor 2 gekozen.
Maandag komt onze Sony KDL-40X2000 binnen...en dan kan ik de Aldi PC eindelijk eens proberen waarvoor hij eigenlijk helemaal gebouwd is: de ultieme HTPC met HDMI en component (ok...ook SCART, composiet, VGA etc. maar dat is minder van belang bij een Full HD 1080p input capable scherm).
Heeft er iemand de HDMI uitgang geprobeerd en 1080p signalen op een 1080p beeldscherm ermee gepompt?
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Gewone beelden (bijvoorbeeld van 640x272 XviD filmpjes) worden echter lelijker. Via de composiet zien ze er vloeiender uit doordat de Bravia EX engine van deze TV de beelden opblaast met 4-voudige interpolatie, terwijl de beelden door de HDMI kabel ongeïnterpoleerd worden opgeblazen tot 1080p met kartelranden en vierkantjes tot gevolg. Ook de beeldverhouding is standaard beeldvullend 1920x1080 waardoor de juiste beeldformaten zoek raken. Ik moet nog onderzoeken hoe dit verbeterd kan worden.
Edit:
Hmmm... Ik heb even tussen de verschillende (dualview)modi geschakeld en het effect is nu verdwenen en ook de gewone beelden zien er nu beter uit op HDMI. Op de TV heb ik de stand gezet op "wide" en beeldformaat op volledig.
[ Voor 15% gewijzigd door The_Sukkel op 15-05-2007 23:34 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
net een nieuwe harde sata-harde schijf bijgeplaatst ! ...
draai nu dual-boot xp / vista ultimate ( thx to paradox
eerste opmerking die maxtor schijf draait net iets stiller dan de seagate !...
tweede opmerking heb ook geupgrade van 1 gig naar 2gig ..
vista score ging van 4.0 naar 4.1 ,had net iets beter verwacht !
blijft toch een zalig pc'tje voor zijn geld ... (thx Medion) ...
heb een nieuwe S-ATA kabel gebruikt ...
Let er trouwens op dat de aansluiting onder 90° staat !!! ...
een rechte aansluiting past echt niet in de kast ! ...
Enjoy ...
Okay,
Ik heb een nieuwe Western Digital HD erbij gezet (van 120 GB) en daar heb ik Vista opgezet. De HD die al in het systeem aanwezig was gebruik ik nu als 2e schijf. Het probleem wat ik nu sinds een tijdje ondervind is dat de harde schijf (ik neem aan de schijf waar nu Vista opstaat, want het is moeilijk te zien van welke schijf nu gelezen wordt...) na het opstarten van Vista steeds maar blijft ratelen en ratelen en ratelen. Soms een stilte-pauze, maar daarna gaat hij weer door met het geratel, terwijl je NIETS met de PC doet....
Ik heb al meer ervaringen gelezen op internet van mensen die met Vista problemen hebben met het geratel van harde schijven, maar ik kan geen oplossing vinden. Zijn er meer mensen die hun medion PC hebben voorzien van Vista en aanlopen tegen het geratel van schijven?!
Ik ben zeer benieuwd!

Onder Windows XP MCE viel me al op dat ik een luide schijf heb, sommigen hier trokken dat toen in twijfel
Euh, not? Anders zou het ferm overdreven zijn dat je niks meer met je pc kan doen, niet?JeroenG schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:17:
Ach geratel van je schijf zal wel een defragmenteer of indexeer functie zijn voor de zoekfunctie bijvoorbeeld. Die gaat JUIS lopen als je niets doet met je pc.
edit: bij het verlaten van deze pagina om naar een andere site te surfen, begon hij weer te ratelen (terwijl ik niks extra open deed!). Je kan er geen reden voor opgeven wanneer het ratelen begint...
[ Voor 22% gewijzigd door cocico op 22-05-2007 21:54 ]
Geen ratelende schijf hier ...
Maar wel probleem zo lijkt met de videokaart !!!...
na een paar uurtjes onder vista valt plots de taakbalk weg ... krijg je een blanko venster ...enz ...
gebruik de vista driver van de medion site' ...
iemand raad ?
THX ...
De nieuwste NVidia drivers werken anders ook heel goedpobox_pc schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:22:
REA .. Problemen met ratelen van HD onder Vista ...
Geen ratelende schijf hier ...
Maar wel probleem zo lijkt met de videokaart !!!...
na een paar uurtjes onder vista valt plots de taakbalk weg ... krijg je een blanko venster ...enz ...
gebruik de vista driver van de medion site' ...
iemand raad ?
THX ...
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:28:
Kan mij iemand nu eens verklappen welk geheugen ik kan gebruiken voor die Aldi PC. Is het mogelijk om er 2 maal 2 Gig bij te prikken, of houdt het bij 2 maal 1 al op? En is het merk belangrijk of maakt het niets uit.
Er zit nu 2 x 512 in. Wat is nu verstandig om te doen? :
Deze 2 x 512 vervangen door 2 x 1GB? Of dat je 2 x 512 vervangt door 2 x 1 GB?
Of 1 x 512 laten zitten en die andere 512 vervangen door 1 x 2 GB, zodat je 2,5 overhoudt? Als je 1 x 2 Gb erbij koopt is dus misschien handiger om later een 2e reepje van 2 GB erbij te kunnen kopen?
En inderdaad ben ik ook benieuwd of het uitmaakt welk merk/snelheid/type je nodig hebt van die 1 x 2 Gb als die bij die 1 x 512 wilt zetten.
Ik heb in het verleden beweerd dat het beter is 1x2GB erbij te prikken.Grover schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:02:
[...]
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.
Er zit nu 2 x 512 in. Wat is nu verstandig om te doen? :
Deze 2 x 512 vervangen door 2 x 1GB? Of dat je 2 x 512 vervangt door 2 x 1 GB?
Of 1 x 512 laten zitten en die andere 512 vervangen door 1 x 2 GB, zodat je 2,5 overhoudt? Als je 1 x 2 Gb erbij koopt is dus misschien handiger om later een 2e reepje van 2 GB erbij te kunnen kopen?
En inderdaad ben ik ook benieuwd of het uitmaakt welk merk/snelheid/type je nodig hebt van die 1 x 2 Gb als die bij die 1 x 512 wilt zetten.
Maar ik neem gezien de lage prijzen voor 2x1GB mijn woorden terug.
Het is mogelijk om 2x1GB te kopen voor minder dan EUR 70 terwijl 2GB modules nog veel en veel duurder zijn. Dus ik zou nu gewoon 2x 1GB kopen en die 2x512GB bewaren voor iemand anders of een andere PC...
De laatste keer dat ik had gekeken betrof het 2 Samsung DDR2 reepjes op 533 Mhz (PC2-4200).JeroenG schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:16:
Kan ik het geheugen dat uit deze pc komt (PC2700) ook in mijn andere pc drukken met pc2700 geheugen? Of is dat niet backwards compatible?
Dus ik weet niet precies wat je bedoelt met PC2700 bedoelt, maar als je andere PC ook DDR2 gebruikt, dan is er niets aan de hand zou ik zeggen...

Okay, dus in de medion zitten nu 2 x 512 DDR2 533 MHZ (PC2-4200) modules? Als ik nu 2x 1 GB erbij koop zoals jij adviseert, dan moet dit ook DDR2 533 MHZ (PC2-4200) zijn?The_Sukkel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:48:
[...]
De laatste keer dat ik had gekeken betrof het 2 Samsung DDR2 reepjes op 533 Mhz (PC2-4200).
Dus ik weet niet precies wat je bedoelt met PC2700 bedoelt, maar als je andere PC ook DDR2 gebruikt, dan is er niets aan de hand zou ik zeggen...
Thanks for your advise!
Gezien de prijzen op dit moment zou ik 667 MHz (PC5300-,PC5400-modules, fabrikanten ronden verschillend af) nemen. Voor € 26,00 heb ja al een reep 1 GB DDR2-667 van het merk Transcend met levenslange garantie, Kingston (A1 merk) vanaf € 31,00, kijk even bij de Pricewatch voor de actuele prijs.Grover schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:26:
[...]
Okay, dus in de medion zitten nu 2 x 512 DDR2 533 MHZ (PC2-4200) modules? Als ik nu 2x 1 GB erbij koop zoals jij adviseert, dan moet dit ook DDR2 533 MHZ (PC2-4200) zijn?
Thanks for your advise!
Momenteel is 667 MHz nog (even) de mainstream.
Bij een MD8818 is het moederbord (chipset) de beperkende factor, de snelheid blijft beperkt tot 533 MHz, maar beter een snellere reep dan een te trage. De SPD op de reep stelt automatisch de juiste waarde in uit de timings table, in jouw geval 533 MHz.
Bij geheugen met verschillende snelheden bepaalt de snelheid van de traagste reep reep de snelheid van het geheel.
Wil je meer inzicht download dan even het gratis programma CPU-Z.
2 GB intern geheugen is voor XP nogal overdone en voor Vista ruim voldoende.
Het geheugen is niet de flessehals in Vista, maar het werkgeheugen van de grafische kaart. Vista gebruikt niet langer bitmaps voor afbeeldingen maar schaalbare vectoren. Vectoren moeten worden berekend, wat veel vergt van het werkgeheugen van de grafische kaart. Een grafische kaart van 256 MB is een minimum.
De volgende flessehals in de MD8818 is dus de beperkte grafische kaart.
De MD8818 is een allrounder voor algemeen gebruik, maar zeker geen high-end gamer machine.
Kijk even bij de best buy guides van tweakers hoe deze wereld er uitziet.
heb jij inmiddels ervaringen met 4 Gb ?Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:40:
Ik las laatst in een Tweakers Nieuwsbrief dat je 4 GB intern geheugen nodig hebt om Vista optimaal te laten draaien. Heeft iemand ervaring met Vista in combinatie met de standaard geleverde 2x 512 mb van de 8818 ??
m'n schhonpa heeft ook zo'n ding, en wil ook naar 4 Gb, maar ik had hier en daar ook over trammelantjes met Sound gelezen ?
is ie ook Dual Channel ? ook hier veel onduidelijkheden.....
Medion wil de héle pc hebben, terwijl ik mooi kon verderwerken met een andere schijf en ik vroeg of het mogelijk was de HD alleen op te sturen.. Dat kon dus niet. 'Meneer, als u al met een andere schijf hebt geprobeerd, is uw garantie eigenlijk al vervallen want u mag zelf niet aan het toestel werken. Maar goed, ik ben de kwaadste niet, en ik heb dat niet gehoord.'

Dus ze kunnen ook garantie weigeren omdat ik mijn geheugen heb geupgrade? Er zit nu dus 2 GB in. Laten zitten of de moeite doen om de originele reepjes uit de pc van mijn vader te gaan halen en weer om te wisselen?
Desondanks heb ik onlangs toch weer even Vista gestart en heb daarbij gelijk maar een hele lading automatische updates geïnstalleerd.
Ik merkte vervolgens dat er op mijn via HDMI aangesloten TV geen geluid kwam.
Ik weet zeker dat het niet aan de HDMI kabel ligt, want onder XP komt er wel geluid uit.
Heeft er iemand onder Vista een TV op de HDMI aangesloten en het geluid wél werkend gekregen?
The_Sukkel schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:15:
[...]
Ik heb in het verleden beweerd dat het beter is 1x2GB erbij te prikken.
Maar ik neem gezien de lage prijzen voor 2x1GB mijn woorden terug.
Het is mogelijk om 2x1GB te kopen voor minder dan EUR 70 terwijl 2GB modules nog veel en veel duurder zijn. Dus ik zou nu gewoon 2x 1GB kopen en die 2x512GB bewaren voor iemand anders of een andere PC...
Ik heb nog een vraagje omtrent een geheugen-uitbreiding van de MD8818.beuker123 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:51:
[...]
Gezien de prijzen op dit moment zou ik 667 MHz (PC5300-,PC5400-modules, fabrikanten ronden verschillend af) nemen. Voor € 26,00 heb ja al een reep 1 GB DDR2-667 van het merk Transcend met levenslange garantie, Kingston (A1 merk) vanaf € 31,00, kijk even bij de Pricewatch voor de actuele prijs.
Momenteel is 667 MHz nog (even) de mainstream.
Bij een MD8818 is het moederbord (chipset) de beperkende factor, de snelheid blijft beperkt tot 533 MHz, maar beter een snellere reep dan een te trage. De SPD op de reep stelt automatisch de juiste waarde in uit de timings table, in jouw geval 533 MHz.
Bij geheugen met verschillende snelheden bepaalt de snelheid van de traagste reep reep de snelheid van het geheel.
Wil je meer inzicht download dan even het gratis programma CPU-Z.
2 GB intern geheugen is voor XP nogal overdone en voor Vista ruim voldoende.
Het geheugen is niet de flessehals in Vista, maar het werkgeheugen van de grafische kaart. Vista gebruikt niet langer bitmaps voor afbeeldingen maar schaalbare vectoren. Vectoren moeten worden berekend, wat veel vergt van het werkgeheugen van de grafische kaart. Een grafische kaart van 256 MB is een minimum.
De volgende flessehals in de MD8818 is dus de beperkte grafische kaart.
De MD8818 is een allrounder voor algemeen gebruik, maar zeker geen high-end gamer machine.
Kijk even bij de best buy guides van tweakers hoe deze wereld er uitziet.
Wat ik gedaan heb is zonet de Medion Helpdesk (Technische Dienst) gebeld en hun advies gevraagd hoe ik het beste de MD8818 kan uitbreiden met intern geheugen.
De technische dienste medewerker vertelde mij het volgende: ze hadden testen gedaan met 667Mhz geheugen en dat bleek problemen op te leveren (ik weet niet of dit was in combinatie met het 533 Mhz geheugen wat al in de Medion aanwezig is, of dat het met het moederbord te maken heeft?). Dus werd de werking van de Medion PC niet meer gegarandeerd volgens hem als je geheugen zou kopen wat afweek van 533Mhz.
Naast de snelheid vroeg ik hem of het mogelijk was dat ik 1 reepje van 512 (in de Medion zitten 2 reepjes van 512) kon vervangen door eentje van 2 GB, zodat ik 2GB + 512 zou hebben, maar ook dit raadde hij dus af.
Het gaat om de PC van m'n pa, dus ik wil wel op veilig spelen in dit geval. Heeft er iemand ervaring met het uitbreiden van de MD8818 (bijv 1x 2GB reep en 1x 512 reep) en werkt dat goed, of kan ik inderdaad beter het advies van Medion opvolgen en de 2x 512 compleet vervangen door 2 x 1 GB van 533 Mhz?
Thanks for any advice!
Grover.
Ik werk overigens nog steeds op XP... geen zin om alle problemen onder Vista op te lossen...zeker omdat ik de verkenner van Vista... HAAT...
[ Voor 33% gewijzigd door The_Sukkel op 06-11-2007 20:14 ]
Verwijderd
Ik ben van plan mijn C-schijf te verkleinen met Partition Magix 8.0 . Met Windows 98 heb ik er destijds geen problemen mee gehad. Maar verschillende keren heb ik op dit forum gelezen dat het het gebruik van Partion Magic op een 8818 wel tot problemen leidde; herinstallatie was dan de enige oplossing. Kan dat te maken hebben met het aantal programma's dat op je schijf staat of is er een andere mogelijke oorzaak?beuker123 schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:35:
[...]
De Medion Recovery Disk bevat WinXP MCE.
De Medion Application & Support-Disc bevat de drivers.
Toen ik de MD8818 net had heb ik als test C geformatteerd en een schone installatie vanaf de Recovery Disk gedaan, ook toen werd niet om een code gevraagd.
Ik heb C verkleind met Partition Magic en als test een recovery gedaan, alleen de info op C gaat dan verloren, de data-partitie J blijft intact. De recovery gaat op zoek naar een C en pompt in nog geen 4 minuten D naar C.
Hoe is het met The_Sukkel?

Ik lees dat je ook geen vista voorstander bent. Dan zijn we het daar dan wel over eens.
Ik zit dus eventjesch te kijken he. Ik wil dus drie onderdelen gaan upgraden, namelijk:
- SyncMaster 203b wordt SyncMaster 226BW
- Extra Samsung Spinpoint T166 van 500 gig
- Geheugen upgrade naar 2 of 2,5 gig
Echter raadt de helpdesk van Medion een upgrade naar 2,5 gig af! Wat gaat er fout of kan er fout gaan als ik er 2x1GB geheugen in stop? Of is 1x2GB ook haalbaar?Ik heb een tijdje geleden een Twinmos DDR2 1 GB PC2-6400 800MHz erbij geprikt (een 512 MB reep eruit gehaald). Doet het perfect op 533MHz...
Ik werk overigens nog steeds op XP... geen zin om alle problemen onder Vista op te lossen...zeker omdat ik de verkenner van Vista... HAAT...
[ Voor 19% gewijzigd door Rvanlaak op 21-01-2008 19:21 . Reden: SODIMM zal er niet inpassen ]
Als een sound-test doe (tekst spreken en dat terughoren) in Skype, dan hoor ik wel de eerste paar seconden, maar daarna valt mijn stem steeds meer weg. Iemand ervaring hiermee en wat kan ik eraan doen om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank!
Grover.
Verwijderd
Daarom wil ik de schijf eens even helemaal schoon raggen, en die domme recovery partitie eruit gooien.
Maar nu is dus mijn vraag, kan ik gewoon booten met mijn BootDVD, die disk helemaal uitkleden en weer opbouwen met Partitionmagic, en dan gewoon booten met een WinXP DVD? Of krijg ik dan een boel gezeur met SATA drivers? Ik herinner me nog van mijn oude Asus P4PE P4 3ghz computer dat ik een floppydrive moest installeren om die dommigheid aan de praat te krijgen met een driver floppy... en ik heb geen een floppydisks meer!
Verwijderd
Verwijderd
Et probleem is dat sommige moederborden gaan liggen zeuren om SATA drivers als je er winXP op probeert te zetten. Zal deze dat ook doen, en zoja, hoe voer ik em de drivers? Volgens mij heeft dit moederbord nieteens een floppy poort.
Gewoon proberen, geen gezeur met sata-drivers...
Verwijderd
Ik moet wel zeker weten dattie het zal doen als ik ALLES van die computer veeg (ook die recovery partitie) en em daarna met mijn eigen WinXP DVD weer installeer.
Bij mijn oude Asus P4PE met P4 processor was dat namenlijk wel een probleem kwa SATA disks. Die moest perse een floppy met drivers voor ik verder kon met de winXP installatie.
Test het gewoon eerst, boot vanaf de Windows XP CD laat de setup doorlopen totdat hij de hardeschijf moet detecteren en je de hardeschijf kunt indelen. Wanneer er in dit scherm geen hardeschijf getoond wordt, dan heb je een diskette nodig. (pas als je na dit scherm verder gaat met het setup proces wordt de hardeschijf geformateerd of wordt Windows XP op nieuw geinstalleerd)Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:01:
Gewoon proberen is makkelijk l*llen.
Ik moet wel zeker weten dattie het zal doen als ik ALLES van die computer veeg (ook die recovery partitie) en em daarna met mijn eigen WinXP DVD weer installeer.
Bij mijn oude Asus P4PE met P4 processor was dat namenlijk wel een probleem kwa SATA disks. Die moest perse een floppy met drivers voor ik verder kon met de winXP installatie.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Ik dacht dat et niet kon zonder al vanalles te moeten formatteren enzo.
Bedankt!
Verwijderd
Ik wil een nieuwe PC aanschaffen. Ik heb een complete PC gevonden:
Specificaties:
Moederbord Asus M3A AM2+
Processor AMD Phenom Quad Q9750 2,50GHz
Videokaart Asus Nvidia 8800GTS 384MB PCI-e
Geheugen 2GB (2x1024MB) DDR2 6400 800MHz
Harde schijf Samsung 750GB 7200/32MB Sata-II
Optische drive Samsung SH-S202 20x DVDRW DL +/-
Cardreader All in One Front
Audio 8-Channel 7.1 HD Onboard
Netwerk 10/100/1000 mbps Onboard
USB 2.0 4 x Achterzijde, 3 x Voorzijde
Geluidsaansluiting 7.1 HD Achterzijde, Line in+out Voorzijde
OS Niet meegeleverd
Prijs: 699 euro
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor internetten, downloaden, gamen(geen zware gamer maar vind het wel leuk om de meeste games te kunnen spelen). Is deze pc goed ervoor en zoniet wat kan ik dan er bij aanpassen. Dat is namelijk mogelijk. Ik wil er sowieso 4 GB geheugen in hebben. Daarnaast weet ik niet of de procesor en Videokaart wel goed genoeg zijn. Verder wil ik er extra hardeschijf ruimte in plaatsen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hij is bang dat als hij een topic aanmaakt dat deze gesloten wordt. Dus stel je het in een ander topic die ze niet zomaar kunnen sluiten. Grotere kans dat hij dan toch stiekem antwoord krijgt op z'n vraag. Gewoon negeren dus.Anakha schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:13:
Taoufik, wat heeft dat met de Aldi PC MD8818 van november 2006 te maken?
Verwijderd
Als je suggesties hebt waar ik mij vraag kan plaatsen dan hoor ik het graag.
Ik ben bewust van het feit dat Vista meer taken op de achtergrond uitvoert ed waar schijf-activiteit voor nodig is. Ik kan me niet herinneren dat toen ik XP draaide het ding ook zo'n herrie maakte... maar goed.
Los van Vista, heeft het feit dat de schijven verticaal onderin de PC geplaatst zijn wellicht ook invloed op dit geratel? Zou het helpen als ik de schijven op de een of andere wijze anders plaats in de machine, dat dat een positief effect heeft op het irritante geratel?
Advice from the experts please
Als het echt de behuizing is zou je kunnen kijken bij een pc toko oid voor rubberen ringetjesGrover schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:12:
Zoals vele kopers van de MD8818 kamp ik ook met een ratelende schijf. Sterker nog, ik heb een 2e schijf (WD) erbij gekocht en daarop Vista geïnstalleerd. De oorspronkelijke C:-schijf fungeert nu als D:\.... en ook die WD ratelt net zo hard.![]()
Ik ben bewust van het feit dat Vista meer taken op de achtergrond uitvoert ed waar schijf-activiteit voor nodig is. Ik kan me niet herinneren dat toen ik XP draaide het ding ook zo'n herrie maakte... maar goed.
Los van Vista, heeft het feit dat de schijven verticaal onderin de PC geplaatst zijn wellicht ook invloed op dit geratel? Zou het helpen als ik de schijven op de een of andere wijze anders plaats in de machine, dat dat een positief effect heeft op het irritante geratel?
Advice from the experts please,
één is geen, twee is één
Wat moet ik doen om hier eens een einde aan te maken?
Thanks for any help!
Grover.
één is geen, twee is één
Ik heb dit topic van begin tot eind gelezen en heb een aantal vraagjes:
- Heeft er iemand al geheugen bij geplaatst van 1x2GB of meer? Zo ja, wat is je ervaring? Volgens Medion zou dit namelijk problemen opleveren (las ik in dit topic), terwijl de chipset VIA PT890 max. 4GB memory aan kan.
Zie http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series/pt890/
Het geheugen is momenteel wel erg goedkoop btw... - Is er een mogelijkheid de videokaart zonder problemen te vervangen voor een beter type met als doel betere game-prestaties? Zo ja, welk type raad je aan? Ik ga er dan in ieder geval van uit dat de voeding ook vervangen dient te worden.
Thx alvast!
Verwijderd
Het (zeer grote) toeval wil dat ik een een uurtje geleden 2 latjes van 2GB elk (Kingston ValueRAM DDR2 aan 667Mhz) gaan halen ben voor mijn medion MD8818.J-Force schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:11:
<knip>
[list]
• Heeft er iemand al geheugen bij geplaatst van 1x2GB of meer? Zo ja, wat is je ervaring?
<knip>
Het feit dat ik na wat zoeken in deze draad terecht gekomen ben beloofd natuurlijk niet veel goeds
Ik kan in elk geval bevestigen dat bij gebruik van 1 lat alles perfect werkt en je beschikt over 2gb werkgeheugen.
Maar als ik beide latten installeer beschik ik (bizar genoeg) blijkbaar over 3GB werkgeheugen
Hier iemand enig idee hoe dit kan komen of hoe ik toch ook toegang krijg tot mijn 4e GB?
PS: J-Force: wilde je die lat van 2gb in combinatie met 1 van de oorspronkelijke latten van 512mb gebruiken? Indien dat je bedoeling was wil ik wel even testen welk resultaat dat geeft...
zo ja dan ligt het aan je besturings systeem.
windows 32bit kan geen 4gb adresseren.
Je hebt dus een 64bits versie nodig. (zit er btw een 64bits proccesor in dat ding?)
Of je moet windows server 2003 enterprise installeren.
Dat gebruikt een vieze truck op het toch te kunnen (met bijbehorende bugs)
Bedankt voor je reactie LogicA.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:38:
[...]
Het (zeer grote) toeval wil dat ik een een uurtje geleden 2 latjes van 2GB elk (Kingston ValueRAM DDR2 aan 667Mhz) gaan halen ben voor mijn medion MD8818.
Het feit dat ik na wat zoeken in deze draad terecht gekomen ben beloofd natuurlijk niet veel goeds.
Ik kan in elk geval bevestigen dat bij gebruik van 1 lat alles perfect werkt en je beschikt over 2gb werkgeheugen.
Maar als ik beide latten installeer beschik ik (bizar genoeg) blijkbaar over 3GB werkgeheugen![]()
Hier iemand enig idee hoe dit kan komen of hoe ik toch ook toegang krijg tot mijn 4e GB?
PS: J-Force: wilde je die lat van 2gb in combinatie met 1 van de oorspronkelijke latten van 512mb gebruiken? Indien dat je bedoeling was wil ik wel even testen welk resultaat dat geeft...
Graag zou ik wel het resultaat willen weten of jouw 2GB in combinatie met de 512MB van Medion werkt en het totaal dus op 2,5GB uit komt.
Is dit het werkgeheugen dat je hebt gekocht ->http://interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=32590 ?
[ Voor 3% gewijzigd door J-Force op 07-10-2008 19:11 ]
Verwijderd
Dat is inderdaad exact wat ik gekocht heb.J-Force schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:10[/message]:
Graag zou ik wel het resultaat willen weten of jouw 2GB in combinatie met de 512MB van Medion werkt en het totaal dus op 2,5GB uit komt.
Is dit het werkgeheugen dat je hebt gekocht ->http://interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=32590 ?
Heb even getest, en de combinatie lijkt te werken. Het systeem monitor tooltje dat ik gebruik zegt mij dat ik (om precies te zijn) 2558 MB werkgeheugen zitten heb. Het verschil in grootte en kloksnelheid van de ram latten lijkt niet uit te maken. Ik heb natuurlijk niet veel meer gedaan dan opgestart, wat rondgekeken in het systeem, browser geopend en dit bericht geschreven. Geen uitgebreide stresstesten ofzo.
@ itarix: Natuurlijk! Verdorie, dat ik daar niet aan gedacht heb, de lessen computerarchitectuur van in mijn studentenjaren zitten blijkbaar verder weg dan ik dacht. Ik roep als excuus in dat ik onbewust dacht dat de vooruitgang dit inmiddels al opgelost had
Ik wist nog dat er een grens was, maar dacht dat die op 4GB lag, niet op 3.
Anyway, bedankt om me hier aan te herinneren.
En neen er zit geen 64bit processor in, denk dus dat ik het op 3 GB ga houden. In theorie kan ik wel een 64 bit versie installeren dacht ik, maar dat zal dan ook wel performance en andere problemen opleveren zonder optimale cpu hiervoor.
Echter heb ik nog recentelijker een monitor upgrade ondergaan. Heb nu een Full HD monitor op HDMI, maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid via HDMI naar de monitor te krijgen. De monitor is een iiyama Prolite E2607WS-B1, icm de bij deze pc horende videokaart met HDMI.
Hebben jullie hier enige ervaring mee?
Ik heb pas geleden 1x2GB in geplaatst en het werkt bij mij perfect. In totaal heb ik nu dus 2,5GB erin zitten. Vreemd dat bij jou CPU-Z een maximum van 1GB per slot aangeeft...Rvanlaak schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:51:
Met CPU-Z kun je testen wat de max grootte per geheugen slot is. Bij deze pc is dat helaas maar 1 gig. Heb dan ook recentelijk er 2x1GB in gestopt ter vervanging van de 2x512MB. Werkt goed en stabiel!
Echter heb ik nog recentelijker een monitor upgrade ondergaan. Heb nu een Full HD monitor op HDMI, maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid via HDMI naar de monitor te krijgen. De monitor is een iiyama Prolite E2607WS-B1, icm de bij deze pc horende videokaart met HDMI.
Hebben jullie hier enige ervaring mee?
Het geluid via HDMI werkte direct vanaf het begin bij mij, geen problemen mee gehad. Kwestie van aansluiten op de HDMI-1 poort van mijn LCD TV en via NView switchen naar HDMI.
Zitten er trouwens nog bepaalde geluidsinstellingen op de iiyama Prolite E2607WS-B1?
http://www.nvidia.com/object/feature_nview.html
Ik heb uiteraard wel het nVidia control panel, maar daar is totaal niets te vinden over het geluid. Vreemd is overigens dat er wel een ruis uit de monitorspeakers komt als ik het scherm via HDMI aansluit. Dit geluid heb ik niet als ik DVI gebruik. Het moet dus waarschijnlijk een softwarematig probleem zijn. Heb de nieuwste versie van nVidia control panel en Realtek HD Audio geinstalleerd, maar dat bood geen soelaas!
Betreft die RAM-reep: volgens mij had ik toen geen zin het risico te nemen dattie het niet zou doen, had ik het maar wel gedaan. In dit topic is dat overigens al meerdere malen terug gekomen.
[ Voor 24% gewijzigd door Rvanlaak op 18-10-2008 19:48 ]
Verwijderd
heb me al rot gezocht op dit topic en kan het niet vinden (en gegoogled op 713x BDA )
Heeft er al iamand de TV tuner aan de praat gekregen?
Het lukt me wél als ik er de kabel op aansluit.
Nu heb ik er een DVB-t antenne op aangesloten en kan niks ontvangen, zowel analoog als digitaal.
Gebruikte proggies zijn : de MediCenter, ChrisTV en ProgDVB.
Het werkt wel als ik de composiet aansluit voor bv de xbox.
Moet ik er nu een DVB decoder tussenplaatsen? Of is enkel de antenne genoeg, aangezien de handleiding zegt dat de Medion8818 met DVB overweg kan.
Graag reactie.
Thx
Ik dacht dat het moederbord en kastindeling BTX was i.p.v. ATX.
Ik vroeg me af of dat nog gevolgen heeft voor de PSU als je die wil vervangen.
ATX PSU's kunnen toch ook in BTX kasten?
edit:
Laat maar zitten...
The_Sukkel van 2 jaar geleden geeft antwoord op The_Sukkel van nuThe_Sukkel schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:37:
[...]
Ik denk erover om de vrij nieuwe voeding die ik in mijn oude PC heb zitten over te plaatsen naar deze, want die van de ALDI ("Fortron") is 300W en de oude is 350W en lijkt stiller en betrouwbaarder...(hoewel het ook "gewoon" eentje van Sweex is)

[ Voor 48% gewijzigd door The_Sukkel op 07-12-2008 13:29 ]
Het enige waar je op moet letten is dat de e-sata voedingskabel lang genoeg is.
Ik had er eerst eentje waarvan de kabel net een paar centimeter te kort was, omdat ik inmiddels 2 HDD's erin heb zitten en dus ook de "kortste" stekker nodig heb..
Heb die andere (Trust PW 5150, 370 Watt) ingeruild voor de PW 5250 en het is nu okidoki.
Het is gelijk iets stiller (12 cm fan i.p.v. 8 cm) en er is een betere koeling van de kast.
De voeding heb ik bij Dynabyte gekocht (PW 5250 voor EUR 35 en PW 5150 voor EUR 25).
Probleem was dat dat de PC de laatste tijd een "paar keer nodig had" om op te kunnen starten (op power knop drukken, paar seconden stroom en dan opgeven), alsof het een auto is die "aangeduwd" moest worden. Die Fortron heb ik ook wel nogal hard laten werken... weken achtereen 24 uur per dag aan laten staan... en dan verslikt het ding zich als het eens een keertje een nachtje rust heeft gehad.
Nou ja... dat Fortron ding gelijk maar uit z'n lijden verlost en vervangen voor een iets degelijkere PSU (al is het "maar" van Trust).
[ Voor 9% gewijzigd door The_Sukkel op 07-12-2008 18:42 ]
Verwijderd
Ik heb enkele maanden terug de 7650GS vervangen voor een 8500GT tegelijk 2X1 GB, tegelijk 2x1 Gb geheugen geplaatsd.J-Force schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:11:
Zou ik in dit mooie topic nog nieuw leven kunnen blazen?![]()
Ik heb dit topic van begin tot eind gelezen en heb een aantal vraagjes:Graag lees ik al jullie upgrade ervaringen hierin....
- Heeft er iemand al geheugen bij geplaatst van 1x2GB of meer? Zo ja, wat is je ervaring? Volgens Medion zou dit namelijk problemen opleveren (las ik in dit topic), terwijl de chipset VIA PT890 max. 4GB memory aan kan.
![]()
Zie http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series/pt890/
Het geheugen is momenteel wel erg goedkoop btw...- Is er een mogelijkheid de videokaart zonder problemen te vervangen voor een beter type met als doel betere game-prestaties? Zo ja, welk type raad je aan? Ik ga er dan in ieder geval van uit dat de voeding ook vervangen dient te worden.
Thx alvast!
Het gaf wat problemen met installatie, de pc crashtte en startte enkel in safemode op..
Nadat ik via safemode alle drivers verwijderd heb en de toen nieuwste forceware geinstalleerd heb liep ie als een trein.
Ik ben nu echter weer op zoek naar upgrades.
Als ik GTA IV speel is dat bijna op de laagste instellingen. De C2D is aan vervanging toe en de videoplank zal de volgende zijn denk ik.
Verwijderd
Goeie tipThe_Sukkel schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:10:
Zo... voeding vervangen door een Trust PW 5250 (420Watt).
Het enige waar je op moet letten is dat de e-sata voedingskabel lang genoeg is.
Ik had er eerst eentje waarvan de kabel net een paar centimeter te kort was, omdat ik inmiddels 2 HDD's erin heb zitten en dus ook de "kortste" stekker nodig heb..
Heb die andere (Trust PW 5150, 370 Watt) ingeruild voor de PW 5250 en het is nu okidoki.
Het is gelijk iets stiller (12 cm fan i.p.v. 8 cm) en er is een betere koeling van de kast.
De voeding heb ik bij Dynabyte gekocht (PW 5250 voor EUR 35 en PW 5150 voor EUR 25).
Probleem was dat dat de PC de laatste tijd een "paar keer nodig had" om op te kunnen starten (op power knop drukken, paar seconden stroom en dan opgeven), alsof het een auto is die "aangeduwd" moest worden. Die Fortron heb ik ook wel nogal hard laten werken... weken achtereen 24 uur per dag aan laten staan... en dan verslikt het ding zich als het eens een keertje een nachtje rust heeft gehad.
Nou ja... dat Fortron ding gelijk maar uit z'n lijden verlost en vervangen voor een iets degelijkere PSU (al is het "maar" van Trust).

Heb inmiddels Vista Ultimate geïnstalleerd (dual boot met XP MCE), 2x 1GB erin gezet en een 1TB HD erbijgezet. Nog steeds zeer tevreden. Via driver detective de laatste drivers geïnstalleerd alleen geen idee hoe ik de nieuwe tv card driver voor Vista moet installeren (magictv_vista32)...
Dit brengt me bij een nieuwe processor en een nieuwe graka. Vraag me alleen af of de voeding dit trekt, dus vandaar ff kijken of dit topic nog ietswat leeft
Mijn bedoeling is om de nVidia 7650GS te vervangen door een ATI Radeon HD4850
pricewatch: Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
Daarnaast wil ik de Core 2 Duo E6300 @ 1,86 Ghz vervangen door een Core 2 Duo E8400. Volgens de Pricewatch draaien deze op hetzelfde wattage, namelijk 65W.
pricewatch: Intel Core 2 Duo E6300
pricewatch: Intel Core 2 Duo E8400
Vragen welke me resten zijn:
- Trekt de voeding het als ik deze upgrade doorvoer?
- Is het moederbord geen beperkende factor binnen deze upgrade?
- Past dit formaat kaart in het BTX design van de kast?
Zou de kaart in de kast passen?
Kaart:
http://pan8.fotovista.com/dev/8/6/00951668/l_00951668.jpg
Kast:
http://i40.tinypic.com/muucu8.jpg
En dan uiteraard ter vervanging van de bovenste kaart
[ Voor 16% gewijzigd door Rvanlaak op 04-03-2009 22:15 ]
Verwijderd
Ik heb mn bericht iets aangepast, ik was vanmorgen een beetje sjachie na een hoop tijd achter de medion te hebben gezeten.
Mijn moeder had een medion aldi pc in november 2006 gekocht.
Degene die hier in dit forum besproken wordt.
Helaas echter is de pc na ruim 2 jaar gestopt.
Het kondigde zich aan door de geluidskaart die niet meer functioneerde, ook niet meer te vinden was in het systeem.
Alles hebben we nagekeken, alsook de drivers, enz.
Ze had in januari bij een pc winkel extra geheugen er bij laten zetten.
Ook de pc winkel had er naar gekeken, en die mompelde iets over het moederbord en aldi pc's.
Na lang zoeken, niets gevonden.
het enige wat te vinden was via bv everest, was dat er geen audio hardware aanwezig was.
Ook niet met een andere geluidskaart, gewoon geen detectie.
Zowel onboard als de andere kaart werden niet herkend.
Na veel googlen..., ook op Duitse sites over de aldi medion pc met hetzelfde probleem (drivers geupdate) vermoedde ik dat het moederbord het aan het begeven was.
Vanmorgen belde ze me, hij ging niet meer aan.
Na de geluidskaart was nu kennelijk de grafische kaart uitgevallen, of misschien de voeding.
Maar ik woon niet echt in de buurt van mijn ma dus het is gissen.
Mijn vraag nu:
Weet iemand hoelang de garantie periode van deze pc was, en waarop de garantie geldig is?
Is er voor dit geval nog een ander moederbord te koop (bovenstaande pc)?
De pc is nu nog geen 2,4 jaar oud.
Ik vind de 800 € of 900 € wat de pc toen kostte veel geld, zeker als hij na 2 jaar het begeeft.
Ik heb haar gezegd de aldi hulpdesk te bellen en hoop dat ze nog recht heeft op garantie.
bedankt voor de reacties tot nu toe.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 21:19 ]
Medion heeft een goede garantie. PC wordt opgehaald en gerepareerd teruggebracht.
Verder deel ik jouw ervaring niet. Heb er verschillende uitstaan bij kennissen die al jaren zonder een enkel probleem functioneren.
ARME AOW’er
Verwijderd
Er zaten destijds speakertjes en een toetsenbord bij, die beiden al gelijk niet werkten, ze kreeg geen vervangende speakers en keyboard.xminator schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:20:
Je hebt nog geen gebruikt gemaakt van de garantie en je zegt al dat de garantie slecht is geregeld?
Dus pc gekocht, aansluiten en gelijk al 2 dingen die het niet deden, en vergoed werden.
Ze kreeg een vaag verhaal dat op de randapparatuur geen garantie zat.
Maar ik heb haar al doorgegeven toch even aldi/medion te bellen, om nogmaals te vragen of ze nog garantie ergens op heeft.
Verwijderd
Volgens mij staat ook in de garantie dat wanneer er iets aan het systeem gedaan is door een ander dan medion, de garantie vervalt.Guardian Angel schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:31:
[...]
Medion heeft een goede garantie. PC wordt opgehaald en gerepareerd teruggebracht.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Na 2 jaar?
Verder deel ik jouw ervaring niet. Heb er verschillende uitstaan bij kennissen die al jaren zonder een enkel probleem functioneren.\
Dan hebben jouw kennissen mazzel, maar ik ken persoonlijk niemand met medion behalve mn moeder en zus.
En wat me dan opvalt is dat de levensduur van dat merk erg kort is.
En zij gebruiken de pc 'licht'.
Geen games, geen video bewerkingen, mijn moeder alleen fotootjes bewerken met adobe elements, mn zus alleen tekstverwerking.
Het is ook niet zo dat ze slordig zijn, met het gebruik van de pc.
Van de harde schijf was slechts 5 % gebruikt -zag ik toen hij nog deed.
Ze heeft dus geheugen erbij laten zetten, in januari dit jaar ( op aanraden van haar leraar cursus elements omdat hij zo traag was).
Ik ben bang voor haar dat daardoor dat de garantie is vervallen.
Wellicht is dit systeem nooit optimaal geweest, alleen dat valt niet te bewijzen.
Ik zit niet iedere maand bij mn ma.
Maar als jij een goede tip hebt mbt de communicatie met medion, PM me dan even.
Ik wil haar graag helpen, ze is de jongste niet meer.