Aldi PC November? MD8818: Met Vista Coupon!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 69.633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-Force schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:11:
Zou ik in dit mooie topic nog nieuw leven kunnen blazen? :*)

Ik heb dit topic van begin tot eind gelezen en heb een aantal vraagjes:
  • Heeft er iemand al geheugen bij geplaatst van 1x2GB of meer? Zo ja, wat is je ervaring? Volgens Medion zou dit namelijk problemen opleveren (las ik in dit topic), terwijl de chipset VIA PT890 max. 4GB memory aan kan. :?
    Zie http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series/pt890/
    Het geheugen is momenteel wel erg goedkoop btw...
  • Is er een mogelijkheid de videokaart zonder problemen te vervangen voor een beter type met als doel betere game-prestaties? Zo ja, welk type raad je aan? Ik ga er dan in ieder geval van uit dat de voeding ook vervangen dient te worden.
Graag lees ik al jullie upgrade ervaringen hierin....

Thx alvast!
Ik heb enkele maanden terug de 7650GS vervangen voor een 8500GT tegelijk 2X1 GB, tegelijk 2x1 Gb geheugen geplaatsd.
Het gaf wat problemen met installatie, de pc crashtte en startte enkel in safemode op..
Nadat ik via safemode alle drivers verwijderd heb en de toen nieuwste forceware geinstalleerd heb liep ie als een trein.

Ik ben nu echter weer op zoek naar upgrades.
Als ik GTA IV speel is dat bijna op de laagste instellingen. De C2D is aan vervanging toe en de videoplank zal de volgende zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:10:
Zo... voeding vervangen door een Trust PW 5250 (420Watt).
Het enige waar je op moet letten is dat de e-sata voedingskabel lang genoeg is.
Ik had er eerst eentje waarvan de kabel net een paar centimeter te kort was, omdat ik inmiddels 2 HDD's erin heb zitten en dus ook de "kortste" stekker nodig heb..

Heb die andere (Trust PW 5150, 370 Watt) ingeruild voor de PW 5250 en het is nu okidoki.
Het is gelijk iets stiller (12 cm fan i.p.v. 8 cm) en er is een betere koeling van de kast.
De voeding heb ik bij Dynabyte gekocht (PW 5250 voor EUR 35 en PW 5150 voor EUR 25).

Probleem was dat dat de PC de laatste tijd een "paar keer nodig had" om op te kunnen starten (op power knop drukken, paar seconden stroom en dan opgeven), alsof het een auto is die "aangeduwd" moest worden. Die Fortron heb ik ook wel nogal hard laten werken... weken achtereen 24 uur per dag aan laten staan... en dan verslikt het ding zich als het eens een keertje een nachtje rust heeft gehad.

Nou ja... dat Fortron ding gelijk maar uit z'n lijden verlost en vervangen voor een iets degelijkere PSU (al is het "maar" van Trust).
Goeie tip 8) ben nl. op zoek naar een nieuwe voeding omdat de huidige op instorten staat |:(
Heb inmiddels Vista Ultimate geïnstalleerd (dual boot met XP MCE), 2x 1GB erin gezet en een 1TB HD erbijgezet. Nog steeds zeer tevreden. Via driver detective de laatste drivers geïnstalleerd alleen geen idee hoe ik de nieuwe tv card driver voor Vista moet installeren (magictv_vista32)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 12:55
Ben op dit moment aan mijn volgende upgrade toe. Sinds mijn monitor upgrade heeft de graka er namelijk niet zo'n zin meer in. Een film op 1920x1200 speelt hij wel gewoon af, maar slaat af en toe wel wat frames over. Als wel als maatstaaf GTA4 pakken, dan kan ik zeggen dat deze niet speelbaar is. Far Cry 2 overigens wel, maar niet bepaald hi-res en vloeiend.

Dit brengt me bij een nieuwe processor en een nieuwe graka. Vraag me alleen af of de voeding dit trekt, dus vandaar ff kijken of dit topic nog ietswat leeft :)

Mijn bedoeling is om de nVidia 7650GS te vervangen door een ATI Radeon HD4850
pricewatch: Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E

Daarnaast wil ik de Core 2 Duo E6300 @ 1,86 Ghz vervangen door een Core 2 Duo E8400. Volgens de Pricewatch draaien deze op hetzelfde wattage, namelijk 65W.
pricewatch: Intel Core 2 Duo E6300
pricewatch: Intel Core 2 Duo E8400

Vragen welke me resten zijn:
  1. Trekt de voeding het als ik deze upgrade doorvoer?
  2. Is het moederbord geen beperkende factor binnen deze upgrade?
  3. Past dit formaat kaart in het BTX design van de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Hmm,,

Zou de kaart in de kast passen?

Kaart:
http://pan8.fotovista.com/dev/8/6/00951668/l_00951668.jpg
Kast:
http://i40.tinypic.com/muucu8.jpg

En dan uiteraard ter vervanging van de bovenste kaart :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rvanlaak op 04-03-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen.

Ik heb mn bericht iets aangepast, ik was vanmorgen een beetje sjachie na een hoop tijd achter de medion te hebben gezeten.

Mijn moeder had een medion aldi pc in november 2006 gekocht.
Degene die hier in dit forum besproken wordt.

Helaas echter is de pc na ruim 2 jaar gestopt.

Het kondigde zich aan door de geluidskaart die niet meer functioneerde, ook niet meer te vinden was in het systeem.
Alles hebben we nagekeken, alsook de drivers, enz.
Ze had in januari bij een pc winkel extra geheugen er bij laten zetten.
Ook de pc winkel had er naar gekeken, en die mompelde iets over het moederbord en aldi pc's.
Na lang zoeken, niets gevonden.
het enige wat te vinden was via bv everest, was dat er geen audio hardware aanwezig was.
Ook niet met een andere geluidskaart, gewoon geen detectie.
Zowel onboard als de andere kaart werden niet herkend.

Na veel googlen..., ook op Duitse sites over de aldi medion pc met hetzelfde probleem (drivers geupdate) vermoedde ik dat het moederbord het aan het begeven was.

Vanmorgen belde ze me, hij ging niet meer aan.
Na de geluidskaart was nu kennelijk de grafische kaart uitgevallen, of misschien de voeding.
Maar ik woon niet echt in de buurt van mijn ma dus het is gissen.

Mijn vraag nu:
Weet iemand hoelang de garantie periode van deze pc was, en waarop de garantie geldig is?
Is er voor dit geval nog een ander moederbord te koop (bovenstaande pc)?

De pc is nu nog geen 2,4 jaar oud.

Ik vind de 800 € of 900 € wat de pc toen kostte veel geld, zeker als hij na 2 jaar het begeeft.
Ik heb haar gezegd de aldi hulpdesk te bellen en hoop dat ze nog recht heeft op garantie.

bedankt voor de reacties tot nu toe.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:53
Je hebt nog geen gebruikt gemaakt van de garantie en je zegt al dat de garantie slecht is geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Medion heeft een goede garantie. PC wordt opgehaald en gerepareerd teruggebracht.

Verder deel ik jouw ervaring niet. Heb er verschillende uitstaan bij kennissen die al jaren zonder een enkel probleem functioneren.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xminator schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:20:
Je hebt nog geen gebruikt gemaakt van de garantie en je zegt al dat de garantie slecht is geregeld?
Er zaten destijds speakertjes en een toetsenbord bij, die beiden al gelijk niet werkten, ze kreeg geen vervangende speakers en keyboard.
Dus pc gekocht, aansluiten en gelijk al 2 dingen die het niet deden, en vergoed werden.
Ze kreeg een vaag verhaal dat op de randapparatuur geen garantie zat.
Maar ik heb haar al doorgegeven toch even aldi/medion te bellen, om nogmaals te vragen of ze nog garantie ergens op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:31:
[...]

Medion heeft een goede garantie. PC wordt opgehaald en gerepareerd teruggebracht.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Na 2 jaar?

Verder deel ik jouw ervaring niet. Heb er verschillende uitstaan bij kennissen die al jaren zonder een enkel probleem functioneren.\

Dan hebben jouw kennissen mazzel, maar ik ken persoonlijk niemand met medion behalve mn moeder en zus.
En wat me dan opvalt is dat de levensduur van dat merk erg kort is.
En zij gebruiken de pc 'licht'.
Geen games, geen video bewerkingen, mijn moeder alleen fotootjes bewerken met adobe elements, mn zus alleen tekstverwerking.
Het is ook niet zo dat ze slordig zijn, met het gebruik van de pc.
Van de harde schijf was slechts 5 % gebruikt -zag ik toen hij nog deed.
Volgens mij staat ook in de garantie dat wanneer er iets aan het systeem gedaan is door een ander dan medion, de garantie vervalt.
Ze heeft dus geheugen erbij laten zetten, in januari dit jaar ( op aanraden van haar leraar cursus elements omdat hij zo traag was).
Ik ben bang voor haar dat daardoor dat de garantie is vervallen.
Wellicht is dit systeem nooit optimaal geweest, alleen dat valt niet te bewijzen.
Ik zit niet iedere maand bij mn ma.
Maar als jij een goede tip hebt mbt de communicatie met medion, PM me dan even.
Ik wil haar graag helpen, ze is de jongste niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Garantie mag in Europa niet vervallen als je er geheugen bijplaatst oid. Je mag de kast ook open maken.
Trek desnoods het geheugen eruit voor de zekerheid. Overigens gebruikt Medion alleen maar a-merk onderdelen, msi moederborden en Fortron voedingen, een van de beste die er zijn. Er ik dacht dat er 3 jaar garantie op de hardware zit, dus gewoon garantie klemen!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mooi dat je "bellen" hebt geadviseerd.

Gewoon bellen en netjes/vriendelijk blijven. De mensen die je telefonisch helpen zijn geen enge bosmonsters die er op uit zijn je te verjagen. Anders zou jij even voor je moeder kunnen bellen (wel alle gegevens van de PC bij de hand houden).

Misschien direct of wat later krijg je nogmaals een telefoontje van de koerier wanneer die de kapotte spullen komt ophalen óf er belt iemand die langskomt en ter plekke de PC repareert. Beide is nl. mogelijk.

Nogmaals, in principe is er weinig mis met de Aldi/Lidl Medion PC's. De gebruikte onderdelen zijn van goede bekende merken zoals MSI of ASUS e.d.

De meeste problemen komen helaas voor uit een brakke assemblage van de PC of de wat ondoordachte layout van de kast, met name de luchtcirculatie. Het warmteprobleem in Medionkasten is vaak de oorzaak van alles. Regelmatig schoonmaken helpt daarbij goed.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Het niet meer aangaan kan ook komen door de voeding die aan vervanging toe is.
Zie ook mijn vorige post.

De tip koop nooit een Medion PC vind ik een beetje te kort door de bocht.
Ik ben zelf iemand die altijd eigen PC's heeft geassembleerd.
Deze Medion vond ik echter te compleet om over te slaan: ik moest het wel een keertje proberen!
Nergens kon je een PC kopen met SCART/S-VHS/Component/Composiet/HDMI aansluitingen.
Nu nog steeds niet!

Dus dat ding staat nog steeds bij mij naar volle tevredenheid te draaien, meestal 24 uur per dag en eens in de paar weken zet ik het een keertje uit. Geen klachten...

Echter: als je het koopt terwijl je al die extra MCE-functionaliteiten helemaal niet gebruikt, dan is dat een beetje vreemd. Dus als je geen TV met dit ding kijkt of het niet gebruikt om beeldmateriaal via de HDMI naar TV te streamen, dan is het echt overkill... dan moet je gewoon een veel goedkoper standaard PC-tje kopen of een simpele laptop...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update!

De medion pc is afgelopen vrijdag terug gebracht : zwaar beschadigd!!!!
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/4407/p1020240kopie.th.jpg
Het was NIET gratis, ze kreeg een rekening van 65 €, zonder enig rapport wat er aan gedaan was.
In één woord schandalig!!
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/5756/medion.th.jpg
Ze heeft inmiddels een nieuwe pc gekocht, een laptop van MEDION (helaas).
Maar goed het is haar keus.
Mijn vraag hier:
Is het normaal dat je een pc zwaar beschadigd terug krijgt?
Is het normaal dat je 65 € moet betalen , terwijl de PC nog steeds in de garantie en kapot is?
Ik snap al die positieve berichten niet, hier :

Iemand een goed advies voor mn ma?

Alvast bedankt.
Hopelijk leest medion zelf mee hier, zodat ze met spoed een passende oplossing vinden.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Er zit een garantie op van drie jaar. Bij de Medion die bij ons beneden staat zijn ze al 2x langs geweest, service is gewoon goed geregeld. Zelf heb ik nog compleet geen problemen met de pc gehad. Vind dus ook niet echt dat je meteen kan aanbevelen om geen Medion te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvullend bij mijn laatste bericht:

Het enige wat er aan gedaan kan zijn, is dat het bijgezette geheugen er uit gehaald was.
Die zat er los bij.
Verder was de voorkant beschadigd.
Nu doet het geluid het wel, maar omdat ze iets aan de videokaart hebben gedaan kennelijk, heeft ze geen beeldsignal meer!
De stekker zit er scheef in vanwege verkeerde montage van de videokaart!.
Ik heb netjes gewacht met een verder negatief oordeel, maar ik ben bang dat ik mn mening over Medion terecht heb gevormd.
Een PC die je moet mijden.
Alle toeters en bellen functioneren half vanwege goedkope onderdelen.
Ja , ik weet dat MSI een goede naam heeft, maar er klopt gewoon niets van dit systeem en ik zou niet weten waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmm wel vreemd als de boel kapot wordt teruggeleverd.
Dat zou ik toch wel melden bij hun servicedesk en een klacht indienen.

Ook wel vreemd dat je ons aanraadt om geen Medions te kopen, maar dat je mams zich daar niets van aantrekt...

[ Voor 30% gewijzigd door The_Sukkel op 30-03-2009 01:13 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:45
Is het frontpanel niet gewoon los geschoten? Ik kan me pc's herinneren waarbij de voorkant ingeklemd zit en ook zo los kan. Maar dat terzijde.

Het bedrag dat medion in rekening heeft gebracht is natuurlijk vreemd. Helemaal zonder iets te melden op de factuur (tip: haal de gegevens qua naam adres en bankrekeningnummer etc. van het plaatje)

gewoon medion even bellen en vragen hoe het zit, want normaal zijn alle reparaties gewoon gratis.

*mijn medion mp3 speler is gewoon vervangen na 2 jaar zonder problemen en vragen.

Overigens ben ik normaal ook meer van het zelf assembleren van systemen, maar ik typ dit ook op een 12'' medion die uitstekend bevalt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Martensupport op 30-03-2009 01:49 . Reden: mp2 spelers bestaan niet/meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:37:
Een PC die je moet mijden.
Alle toeters en bellen functioneren half vanwege goedkope onderdelen.
Alle toeters en bellen functioneren hier al ruim 2 jaar zonder probleem. Eén keer leek er iets mis te zijn met de videokaart, maar één keer aandrukken bleek voldoende te zijn. Verder heb ik de kast nooit opengehad (dus die zat ook goed vol stof etc.), maar draait het desondanks allemaal nog als een zonnetje.

Je conclusies over een heel merk op basis van één pc met problemen lijken me dus minimaal sterk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kast was brandschoon vanbinnen, mijn moeder is meer dan netjes op haar spullen.
Zero stof dus, ze heeft medion gebeld, maar nogmaals ik krijg geen duidelijkheid over wat die behandelkosten zijn.
Het verhaal was dat het bijgezette geheugen funest voor de PC was, wat ik me best voor kan stellen.
Dit was gedaan door de computerwinkel uit haar woonplaats.
Ze had dit laten doen vanwege traagheid van het systeem .
Er zat bij de pc inderdaad een los geheugenbankje, maar geen verklaring of bon van iets wat nieuw geplaatst was:
zie:
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2268/p1020247i.th.jpg
Mijn vraag aan Medion is dan weer:
is dit het foutieve geheugen wat volgens medion conflicten heeft veroorzaakt of heeft men er een nieuw geheugen ingeplaatst?
Als ik bij alternate een kapot onderdeel moet vervangen krijg ik nl altijd de lege verpakking erbij, en een specificatie van wat er aan gedaan is!
Ze heeft 65 € behandelkosten moeten betalen en weet nog steeds niet waarvoor.
Ook niet na het gesprek met iemand van de technische dienst van medion.
Deze PC heeft haar momenteel al meer dan 1000 € gekost, een beetje duur voor een niet goed functionerend systeem wat vanaf het begin al niet optimaal was.
vandaar mijn conclusie.

@Martensupport
bedankt voor de tip van de bon, ik heb het veranderd!

@ thesukkel (leuke naam;-)
Stel:
je woont in een gemeente die erg klein is, waar maar één pcwinkel is die veel te duur is, en waar gekloot wordt..en het geld brandt in je zak....
Dan is Aldi niet zo gek met al die aantrekkelijke aanbiedingen op PC gebied.
Daarom is haar keuze dus aldi.

Als je wat toe te voegen hebt en je bent nog steeds de laatste poster in het topic; wijzig dan het laatste bericht en voeg daar wat toe i.p.v. drie maal achter elkaar te reageren ;). (en daarmee het topic omhoog te schoppen en onder attentie te brengen. Dit mag pas na >24 uur).

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 30-03-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:55:
Deze kast was brandschoon vanbinnen, mijn moeder is meer dan netjes op haar spullen.
Zero stof dus, ze heeft medion gebeld, maar nogmaals ik krijg geen duidelijkheid over wat die behandelkosten zijn.
Het verhaal was dat het bijgezette geheugen funest voor de PC was, wat ik me best voor kan stellen.
Dit was gedaan door de computerwinkel uit haar woonplaats.
Ze had dit laten doen vanwege traagheid van het systeem .
Er zat bij de pc inderdaad een los geheugenbankje, maar geen verklaring of bon van iets wat nieuw geplaatst was:
zie:
[afbeelding]
Mijn vraag aan Medion is dan weer:
is dit het foutieve geheugen wat volgens medion conflicten heeft veroorzaakt of heeft men er een nieuw geheugen ingeplaatst?
Als ik bij alternate een kapot onderdeel moet vervangen krijg ik nl altijd de lege verpakking erbij, en een specificatie van wat er aan gedaan is!
Ze heeft 65 € behandelkosten moeten betalen en weet nog steeds niet waarvoor.
Ook niet na het gesprek met iemand van de technische dienst van medion.
Deze PC heeft haar momenteel al meer dan 1000 € gekost, een beetje duur voor een niet goed functionerend systeem wat vanaf het begin al niet optimaal was.
vandaar mijn conclusie.
Ik denk dat ik al weet waar het mis is gegaan.

Zonet heb ik even op internet gesurfd en daar kwam ik tegen dat Medion €65,- behandelingskosten in rekening brengt vanwege dit: ''Eventuele defecten door eigen toedoen vallen niet onder de garantievoorwaarden. Vanwege de onderzoeks- en behandelkosten wordt hier minimaal €65,- voor in rekening gebracht.''

Het feit is dat jij de computer hebt opgestuurd/ingeleverd met een onderdeel erin dat er officieel niet in zat. (Het extra geheugen plankje) Waarschijnlijk was dit de oorzaak van het probleem. Doordat het probleem dus niet veroorzaakt is door een fout in het systeem van medion zijn zij van mening dat ze €65,- in rekening mogen brengen. Ze hebben immers het probleem verholpen waar ze zelf geen schuld aan hadden.

Deze gang van zaken vind ik echter niet correct van Medion. Bijna iedereen kan tegenwoordig wat extra geheugen bijplaatsen dus om dit te bestempelen als een defect door eigen toedoen vind ik een beetje flauw.

Hopelijk is Medion zo coulant om de onderzoekskosten terug te storten want even een geheugenreepje eruit halen lijkt mij geen €65,- te kosten. Bovendien klinkt het me vreemd in de oren dat het geheugen de veroorzaker was van het probleem met de geluidskaart.

Wel een leer voor de volgende keer: Lever het product in zoals je het hebt gekregen, dus met de originele specs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op zich best wel raar dat geheugenbankje oorzaak kan zijn van een niet functionerende geluidskaart...
Je zou bijna denken dat het in de instellingen lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Die kast heb ik ook wel eens in mijn handen gehad meen me inderdaad dat deze vrij makkelijk loschoot en dit kan dus heel goed bij transport zijn gebeurd.

Van de 65 euro ja het is niet netjes maar ze hebben het geformuleerd. Bel ze hierover en leg uit hoe het gebeurd is je hebt kans dat ze het kwijtschelden.

heb hier een Medion staan die zijn werk prima doet. Is nog een met AGP videokaart etc (P3,2 Ghz en 2GB RAM). De harde schijven (2x 160GB) beginnen nu wel iets op te worden volgens mij maar hij staat ook vaak aan en er word gewoon mee getekend in Solid Edge. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ha,

Afgelopen week heb ik bij 4Launch de Ati HD4850 GPU en de Intel E8400 CPU besteld. Gister binnen gekregen, en meteen mee aan de slag gegaan! De CPU heeft eenzelfde energieverbruik, dus zou icm het huidige koelblok netjes moeten werken. Echter kwam ik er achter dat de koelpasta op de koeler zit, ipv dat deze los meegeleverd is. Dat moest dus even wachten.

Heb gister succesvol de GPU upgrade uitgevoerd, naar de Asus HD4850/1GB wel te verstaan. De upgrade verliep soepel, en na het installeren van de meegeleverde drivers draaide de kaart netjes. Moet wel zeggen dat de stilte in de kast verdwenen is, deze kaart maakt meer dan genoeg geluid ;)

Dan nu, vandaag koelpasta gehaald en met de CPU aan de slag gegaan. Nadat ik deze netjes vervangen had, en de kast weer aansloot op de stroom, merkte ik dat de pc meteen begon te booten. Dit terwijl ik deze nog niet zelf aangezet had. De pc maakte alle geluiden welke hij gewoonlijk ook maakt (en in hetzelfde ritme), behalve de piep. Het scherm schoot niet meer aan, en ook het overstappen van HDMI naar DVI mocht niet baten. :(
Heb op een andere pc toen wat gegoogled, en kwam erachter dat ik het Bios wellicht moest updaten. Ik bedacht me idd dat Medion sinds maart 2008 een nieuwe bios-flash beschikbaar had, dus heb deze gedownload van hun site. (Kon bij MSI namelijk niets vinden :S ). De E8400 heb ik weer uit m'n pc gehaald, en na het terugplaatsen van de E6300 bootte deze weer als vanouds.
Nougoed, ik was weer terug bij af. Maar nu met de weet dat ik het bios moest flashen. Bedacht mezelf dat DOS enkel om kan gaan met FAT, dus heb toen een nieuwe partitie aangemaakt om mezelf tijd te besparen. Het flashen van de bios ging zeer makkelijk, en idd was het bios bootscherm anders.
Na de succesvolle flashpoging heb ik de E8400 weer in de kast gedaan, maar nog steeds start de pc niet op. Er branden overigens geen rode lampjes op het mobo, en ook de batterij-truuk wil niet werken :'(

Zijn er nog andere opties? Of kan het mobo de E8400 niet aan? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Kwam nu net het volgende topic tegen:

http://www.tomshardware.c...248066_10_0.html#t1787415

Het mobo heeft overduidelijk socket 775, maar schijnbaar is er meer voor nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Rvanlaak schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:02:
Ha,

Afgelopen week heb ik bij 4Launch de Ati HD4850 GPU en de Intel E8400 CPU besteld. Gister binnen gekregen, en meteen mee aan de slag gegaan! De CPU heeft eenzelfde energieverbruik, dus zou icm het huidige koelblok netjes moeten werken. Echter kwam ik er achter dat de koelpasta op de koeler zit, ipv dat deze los meegeleverd is. Dat moest dus even wachten.

Heb gister succesvol de GPU upgrade uitgevoerd, naar de Asus HD4850/1GB wel te verstaan. De upgrade verliep soepel, en na het installeren van de meegeleverde drivers draaide de kaart netjes. Moet wel zeggen dat de stilte in de kast verdwenen is, deze kaart maakt meer dan genoeg geluid ;)

Dan nu, vandaag koelpasta gehaald en met de CPU aan de slag gegaan. Nadat ik deze netjes vervangen had, en de kast weer aansloot op de stroom, merkte ik dat de pc meteen begon te booten. Dit terwijl ik deze nog niet zelf aangezet had. De pc maakte alle geluiden welke hij gewoonlijk ook maakt (en in hetzelfde ritme), behalve de piep. Het scherm schoot niet meer aan, en ook het overstappen van HDMI naar DVI mocht niet baten. :(
Heb op een andere pc toen wat gegoogled, en kwam erachter dat ik het Bios wellicht moest updaten. Ik bedacht me idd dat Medion sinds maart 2008 een nieuwe bios-flash beschikbaar had, dus heb deze gedownload van hun site. (Kon bij MSI namelijk niets vinden :S ). De E8400 heb ik weer uit m'n pc gehaald, en na het terugplaatsen van de E6300 bootte deze weer als vanouds.
Nougoed, ik was weer terug bij af. Maar nu met de weet dat ik het bios moest flashen. Bedacht mezelf dat DOS enkel om kan gaan met FAT, dus heb toen een nieuwe partitie aangemaakt om mezelf tijd te besparen. Het flashen van de bios ging zeer makkelijk, en idd was het bios bootscherm anders.
Na de succesvolle flashpoging heb ik de E8400 weer in de kast gedaan, maar nog steeds start de pc niet op. Er branden overigens geen rode lampjes op het mobo, en ook de batterij-truuk wil niet werken :'(

Zijn er nog andere opties? Of kan het mobo de E8400 niet aan? :O
Waarom bekijk je dan niet voordat je een nieuwe processor aanschaft?

zowiezo laat je al de indruk achter dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
lasharor schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:11:
[...]

Waarom bekijk je dan niet voordat je een nieuwe processor aanschaft?

zowiezo laat je al de indruk achter dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent.
Nouja,, bekijk? Zo extreem goed staat alles bij Medion nou niet echt gedocumenteerd. Kwam er dus na lang zoeken achter dat max fsb van het mobo 1066 MHz is, terwijl de E8400 1333 MHz nodig heeft.

De pc is bijna 2 jaar oud, en de E8400 kwam een jaar geleden uit. Mij lijkt het dan redelijk aanneembaar dat deze upgrade wel zou kunnen.

Heeft iemand 'n userguide beschikbaar van het mobo van deze bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rvanlaak schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:04:
[...]
Nouja,, bekijk? Zo extreem goed staat alles bij Medion nou niet echt gedocumenteerd. Kwam er dus na lang zoeken achter dat max fsb van het mobo 1066 MHz is, terwijl de E8400 1333 MHz nodig heeft.

De pc is bijna 2 jaar oud, en de E8400 kwam een jaar geleden uit. Mij lijkt het dan redelijk aanneembaar dat deze upgrade wel zou kunnen.

Heeft iemand 'n userguide beschikbaar van het mobo van deze bak?
Beste Rvanlaak, trek je aub helemaal niets aan van die Lassiehol oid, want jij bent degene die hier in dit topic al vaker heeft gepost en vaak imho interessant en informatief. Als er al iemand is die niet weet waar die mee bezig is, dan is dat wel de pot die de ketel verwijt dat die zwart ziet.

Ga vooral door met het posten van je ervaringen, want daar hebben alle MD8818 gebruikers iets aan! :)

edit:
Sterker nog...je bent de topicstarter! Had dat eventjes niet door... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 03-04-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Topicstarter: true... :P Alhoewel ik het hier een tijdje rustig heb gehouden

Het verhaal wordt overigens nog erger, want heb net een E7300 @ 2,66 GHz in de kast geplaatst. Deze werkt wel op een fsb van 1066, zou je zeggen...

Nougoed, het bizarre is dat de pc hiermee ook niet boot! Volgens mij hebben we te maken met een bios lock! (?) Heb overigens in het gehele topic nog nergens gelezen dat iemand z'n cpu van deze bak heeft geupgrade, dus dat is het bizarre... :O

Ik heb de E7300 uit de Aldi pc van mn broertje, en heb de E8400 daar in geplaatst. Het mobo van die kast werkt namelijk wel op een 1333 fsb. Het bizarre is dat de E7300 een 4x266, ofwel 1066 MHz bus nodig heeft.

Wat is nu eigenlijk het probleem, en welke CPU zou er wel in deze kast passen?

Links:
pricewatch: Intel Core 2 Duo E6300
pricewatch: Intel Core 2 Duo E7300

[ Voor 14% gewijzigd door Rvanlaak op 04-04-2009 13:09 . Reden: links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af, als je nog niets aan de computer veranderd hebt buiten een geforce 8600 GT toegevoegd te hebben, kan je dan erop 64bit vista draaien? of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Hmm,,

Ik ben er nog steeds niet uit waarom de E7300 niet op het mobo van deze pc past. Het is duidelijk waarom de E8400 niet past. Kan de hoge multiplier van de E7300 ermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

De E7300 is gebakken op 45nm procedé waar de oudere processoren 65nm waren. Naast de transitie van 65nm naar 45nm heeft Intel ook een aantal kleine aanpassingen gemaakt om prestaties te verbeteren, foutjes te verhelpen en de processor zuiniger te maken. Het is dus niet alleen de FSB waar je naar moet kijken of een CPU supported is of niet :).

In jouw geval lijkt het mij overigens een kwestie van een verouderd BIOS. Een BIOS die niet over de juiste microcode voor de E7300 beschikt. Je bent wat dat betreft volledig afhankelijk van Medion of er moet iemand zijn die zelf een BIOS aangepast heeft (hoogst onwaarschijnlijk). Een andere optie zou een BIOS van een ander, 100% vergelijkbaar, moederbord zijn. De kans dat je die gaat vinden is ook vrij gering.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Mmm,, microcode.. weer iets bij geleerd. In hoeveel van de gevallen gaat een CPU upgrade wel goed dan?

Er is naast de bios update ook nog een Busmasterdriver update beschikbaar voor de VIA Hyperion Pro. Hierbij staat het volgende vermeld :
VIA Technologies
Busmasterdriver-update / Bus Principal VIA chpvia_HyperionPro.exe
5.09A
Win 2000/Win 98/Win 98SE/Win ME/Win NT/Win XP/Win XP Media Center
Uitgegeven op 24.11.2006
Aantal downloads 109957

Busmasterdriver-update VIA Hyperion Pro.
PAS OP! Patch is alleen voor motherboards met VIA-chipset.

* Version # 5.09A
o Inf: 2.70B
o AGP: 4.50E
o V-RAID Software Package: 5.30C
o RAID Tools: 5.30
o PATA/SATA IDE Driver: 1.40A
Zou dit zoden aan de dijk zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Rvanlaak schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:58:
Mmm,, microcode.. weer iets bij geleerd. In hoeveel van de gevallen gaat een CPU upgrade wel goed dan?
Hangt een beetje af van de soort processor. Als een bepaalde, niet ondersteunde processor, veel lijkt op een processor die wel ondersteunt wordt dan is de kans een stuk groter dat het gaat werken. Zijn er echter wat meer veranderingen aangebracht dan weet het BIOS er geen raad mee en zal het niet, of niet goed werken.

Ik heb hier één van de eerste Pentium 4 'Northwood' engineering samples liggen. Als ik die processor in één of ander HP/Compaq systeem installeer krijg ik de melding dat de microcode onbekend is en ik mijn BIOS moet upgraden. Echter werkt het systeem feilloos omdat de processor genoeg op de 'echte' Northwood lijkt :). Een andere CPU is een onbekende 90nm 3,73GHz Xeon CPU die niet over een geldige VID (of anders zwaar unsupported) beschikt en daarom in de meeste moederborden niet eens opstart. Slechts een enkeling kan er mee overweg mits in het BIOS de 'Virtualization Technology' uitgezet wordt. De processor an sich werkt wel alleen zijn er weinig moederborden die er raad mee weten. Zo zit dat bij jouw systeem met die E7300 ongetwijfeld ook alleen werkt het dan simpelweg helemaal niet.
Er is naast de bios update ook nog een Busmasterdriver update beschikbaar voor de VIA Hyperion Pro. Hierbij staat het volgende vermeld :

[...]

Zou dit zoden aan de dijk zetten? ;)
Niet voor de processor support. Dit is slechts een driver die gebruikt wordt in het besturingssysteem. Vanaf dat moment heeft de processor dus al lang en breed berekeningen uit zitten voeren en moet 'ie vanzelfsprekend dus al werken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Er is een nieuwe E6300 processor uit!

Volgens het artikel zelfde FSB, zelfde cache, maar op 45nm gebakken ipv 65. 2,8Ghz tgo 1,86. Zou deze processor zondermeer werken dan? Daar het BIOS 'm kan herkennen als E6300, de FSB & cache gelijk zijn? Dit zou dan toch een mooie upgrade worden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Zelf ben ik in het bezit van een Medion MD-8822, de broer van de 8818. Ik heb sinds kort de 7650GS vervangen met een 9600GT, en mijn zusjes pc voorzien van de 7650GS (eerst had die computer een 6200GS:))

Rond het begin van 2008 was ik erg veel bezig met het proberen te overclocken van de processor van deze computer. Helaas lukte de processor niet. De videokaart kon ik gelukkig wel een beetje overclocken.

Ik vroeg mij af of er al manieren zijn om de E6400 van deze pc net even een tikje harder te laten draaien.
Het is inderdaad niet de snelste computer, maar toch kan ik na de vernieuwing van de videokaart toch redelijk wat games op hoog spelen. Ik kan confirmen dat er 3 jaar garantie op mijn pc zit.

Laatst had ik een aantal problemen met het moederbord. Gelukkig bleken het wat losse stekkertjes te zijn, die na het aandrukken de problemen verholpen. Daarom heb ik nog geen gebruik gemaakt van de garantie van medion. Ik ben het absoluut eens met DaOverclocker, gewoon garantie blijven claimen. Zolang je nog in het bezit ben van het aankoopsbewijs heb je wel degelijk recht op garantie.

Mijn hoofdvraag is dus, zijn er al manieren om de processor over te clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hebben Medion pc's niet "zeer basic" moederbordjes?

Vraag me af of je op die dingen uberhaupt kan overclocken?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Force
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Rvanlaak schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:02:
Ben wel benieuwd hoe het nu is afgelopen met de upgrade? Lijkt mij dat je de voeding ook hebt moeten vervangen? Ben je tevreden over de prestaties?

Ik zit namelijk ook aan een upgrade te denken, te beginnen met de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik kan iedereen aanbevelen om de nieuwe Windows 7 build (7127) te downloaden en te installeren! De RC weigerde bij mij alle dienst door een conflict met de grafische kaart. Dat is in de nieuwe build opgelost.

7 werkt ècht out of the box goed! Ik heb geen drivers moeten zoeken, zelfs Media Center werkt feilloos! Het draait soepel en voelt (zoals velen ook aangeven) sneller aan dan Vista. Ik heb wel 2 GB RAM dus dat helpt ook wel.

Ik keer vooralsnog niet terug naar Vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ook het geluid via hdmi doet het goed?

Onder XP wél, maar onder Vista bleef het geluid over hdmi "doofstom".
Vandaar de vraag...

[ Voor 55% gewijzigd door The_Sukkel op 20-05-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb geen HDMI dus ik kan het jammergenoeg niet weten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Jammer...
Hoe lang blijft die Windows 7 build 7127 geldig?
Loopt het na een tijdje af zodat je gedwongen weer iets anders moet installeren of blijft het werken als dank voor de beta-testers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 23:51
Tot maart 2010 kan je hem geloof ik zonder problemen blijven gebruiken. Ik wilde vandaag eigenlijk Vista opnieuw gaan installeren en heb er toen maar meteen Windows 7 opgezet. Het werkt inderdaad super goed, bedankt voor de tip!

Enige wat ik nog niet aan de gang heb is de afstandbediening. Hebben jullie deze wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
cocico schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:51:
Er is een nieuwe E6300 processor uit!

Volgens het artikel zelfde FSB, zelfde cache, maar op 45nm gebakken ipv 65. 2,8Ghz tgo 1,86. Zou deze processor zondermeer werken dan? Daar het BIOS 'm kan herkennen als E6300, de FSB & cache gelijk zijn? Dit zou dan toch een mooie upgrade worden, niet?
Mijn upgrade is uiteindelijk voor enkel de GPU succesvol afgelopen. Ik heb er nu een Asus HD4850 1gb in zitten, moet qua stroomverbruik net kunnen. Ook onder belasting loopt het beeld gewoon soepel. Weet overigens niet wat een normale temperatuur voor de GPU is, maar hier draait ie idle stabiel op 53 graden.

De processoren willen niet werken, zelfs de E7x00 series niet. Voorzover ik begrijp is het probleem dat het mobo de microcode van de nieuwere processoren niet kent. MSI en Medion geven hier gewoon geen ondersteuning op :S

Maare, over Win7 gesproken. Ik draai nu sinds maanden build 7057. Deze draait beter dan RC1, zoals ik uit bovenstaande ervaringen ookal las. De RC klapt er bij de meest simpele handeling al uit.

Dat geluid via HDMI werkt hier onder build 7057 overigens wel. Kan er nog steeds niet tegen dat de Realtek HD Audio Manager het geluidssignaal over beide kanalen kan sturen, maargoed. Nu switch ik tussen HDMI en onboard via ´Sound > Playback' in het config panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rvanlaak schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:27:
[...]
Mijn upgrade is uiteindelijk voor enkel de GPU succesvol afgelopen. Ik heb er nu een Asus HD4850 1gb in zitten, moet qua stroomverbruik net kunnen. Ook onder belasting loopt het beeld gewoon soepel. Weet overigens niet wat een normale temperatuur voor de GPU is, maar hier draait ie idle stabiel op 53 graden.

De processoren willen niet werken, zelfs de E7x00 series niet. Voorzover ik begrijp is het probleem dat het mobo de microcode van de nieuwere processoren niet kent. MSI en Medion geven hier gewoon geen ondersteuning op :S

Maare, over Win7 gesproken. Ik draai nu sinds maanden build 7057. Deze draait beter dan RC1, zoals ik uit bovenstaande ervaringen ookal las. De RC klapt er bij de meest simpele handeling al uit.

Dat geluid via HDMI werkt hier onder build 7057 overigens wel. Kan er nog steeds niet tegen dat de Realtek HD Audio Manager het geluidssignaal over beide kanalen kan sturen, maargoed. Nu switch ik tussen HDMI en onboard via ´Sound > Playback' in het config panel.
Ik zou de HD 4770 hebben gekozen: energiezuiniger, goedkoper, kleiner, maar toch vergelijkbare prestaties.

Bedankt voor de update over het geluid over HDMI onder Windows 7.
Wellicht dat ik zelf gewoon de boel onder Vista nog niet goed heb geconfigureerd.
Iemand anders die onder Vista ook kan bevestigen dat er geen geluid over HDMI is?
Mogelijk ga ik mijn dualbootsysteem (XP/Vista) dan veranderen in een XP/Windows 7 systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
The_Sukkel schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:45:
[...]
Ik zou de HD 4770 hebben gekozen: energiezuiniger, goedkoper, kleiner, maar toch vergelijkbare prestaties.
Heb je zeker gelijk in, maar die is dual-slot. Aangezien het een BTX moederboard betreft, en het PCIx slot bovenin zit kan deze dus niet in je kast. De 4850 is dus de beste single-slot kaart op dit moment. :P
Mogelijk ga ik mijn dualbootsysteem (XP/Vista) dan veranderen in een XP/Windows 7 systeem...
Ik zou gaan voor de Vista/Win7 combo. In Win7 zit namelijk de XP Mode, welke geniaal werkt om programma's virtueel onder XP te draaien.

Daarnaast trouwens, ik heb de upgrade van Win7 RC naar Win7 post-RC build 7127 succesvol doorgevoerd. Bij mij liep kreeg ik ook de nodige bsod's, wat me toen deed beslissen build 7057 te blijven gebruiken. Het mooie is dat ik de installatie heb doorgevoerd vanaf een 10 gig grote FAT32 partitie. Ik heb de ISO uitgepakt op de root, en vanuit daar de installatie gestart. Heb gekozen voor upgrade, en na 3 kwartier was de upgrade compleet. Er waren 4 restarts, maar heb dus compleet geen DVD hoeven branden. :D Geweldig!

[ Voor 27% gewijzigd door Rvanlaak op 23-05-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Rvanlaak schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:55:
[...]
Heb je zeker gelijk in, maar die is dual-slot. Aangezien het een BTX moederboard betreft, en het PCIx slot bovenin zit kan deze dus niet in je kast. De 4850 is dus de beste single-slot kaart op dit moment. :P
[...]
Ach ... al helemaal vergeten dat het een BTX-systeem betreft...
Kunnen we er niet door kanteling oid toch een ATX MB inzetten?
Toch wel zonder, als dat niet kan, omdat het zo'n mooie kast is.

Was van plan binnekort eens te kijken naar een upgrade van MB+proc, maar dat zal nu moeilijk gaan...
Ik zou gaan voor de Vista/Win7 combo. In Win7 zit namelijk de XP Mode, welke geniaal werkt om programma's virtueel onder XP te draaien.

Daarnaast trouwens, ik heb de upgrade van Win7 RC naar Win7 post-RC build 7127 succesvol doorgevoerd. Bij mij liep kreeg ik ook de nodige bsod's, wat me toen deed beslissen build 7057 te blijven gebruiken. Het mooie is dat ik de installatie heb doorgevoerd vanaf een 10 gig grote FAT32 partitie. Ik heb de ISO uitgepakt op de root, en vanuit daar de installatie gestart. Heb gekozen voor upgrade, en na 3 kwartier was de upgrade compleet. Er waren 4 restarts, maar heb dus compleet geen DVD hoeven branden. :D Geweldig!
Ik zou XP/Windows 7 combo gebruiken, omdat Vista te veel overlap met W7 kent en eigenlijk een "mislukte" voorganger van W7 is... naar mijn mening...

Maar goed... in de tussentijd doe ik nog niets, want het systeem zoals die nu is, voldoet nog steeds aan al mijn eisen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb de kast nog eens opengemaakt (en gelijk maar weer eens schoongezogen ;) ) en het gaat niet lukken: een ATX moederbord gaat hier niet inpassen.

Dat is toch wel jammer, want terwijl de kast openlag heb ik toch wel weer even kunnen genieten van de mooie design. Het is een (inmiddels ouderwetse) BTX-kast met BTX-moederbord. De airflow is dus echt wel goed verzorgd. Maar goed BTX is dus dood en een nieuwe ATX-MB + proc zal dus gepaard moeten gaan met een nieuwe kast. Daarbij blijft de radiografische afstandsbediening echt een fantastisch ding, net als de frontpanel met alle inputs die je je maar kan wensen. Echter: overzetten daarvan naar een nieuwe ATX-MB zal niet zomaar gaan, want alle kabels leiden naar het moederbord en niet naar een PCI-insteekkaartje. Dus het is dan de vraag of dat zomaar zal gaan bij een nieuw ATX-MB.

De ATI 4770 heeft de hoogte nodig van een dualslot insteekkaart, maar vereist niet een dubbele insteekslot, omdat het alleen de fan is die nogal fors is.
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/msi_radeon_hd_4770.jpg
De kaart heb ik bij mijn neefje gezien en is heel erg mooi stil. Ik weet alleen niet of de kaart past, omdat het blokje voor de USB aansluitingen aan de achterkant mogelijk net in de weg zou kunnen zitten...

Daarnaast zit je dan gelijk met het probleem hoe je de audio van de MB naar de HDMI van deze kaart zou moeten doorlussen (als het sowieso al kan). De HDMI is ook nog eens met een verloopstekker op de DVI-out... wat ik ook al minder mooi vind. Het is in ieder geval goed om te weten dat het bij jou (RvanLaak) wél is gelukt bij de 4850, dus dat geeft hoop voor als ik deze kaart erin zou willen zetten.

Misschien dat ik nog een HD-DVD/Blu-Ray speler erin stop:
Afbeeldingslocatie: http://shop.unas.hu/shop_ordered/2388/shop_pic/pcd_560920.jpg
Maar dan houdt het wel een beetje op qua uitbreiding... ;)
Ik heb al een extra HDD erin gestopt, de voeding vervangen en het geheugen uitgebreid van 1 GB naar 1.5 GB.

Hoogstens zou ik nog de 1.5GB uitbreiden naar 2 GB en de oorspronkelijke 320GB HDD vervangen door een 1TB, maar waarschijnlijk ga ik dan toch liever weer een nieuw apparaat kopen. Geef ik deze wel weer door aan mijn mams...

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 23-05-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
The_Sukkel schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:18:
Ik zou XP/Windows 7 combo gebruiken, omdat Vista te veel overlap met W7 kent en eigenlijk een "mislukte" voorganger van W7 is... naar mijn mening...
Heb je helemaal gelijk in. Alleen gebruik je twee besturingssystemen naast elkaar, of heb je er enkel 1 als backup? Kan me voorstellen dat als 1 vd systemen alle dagelijks gebruikte programma's heeft, dat het dan geen zin heeft om 'terug' te stappen naar XP. Dat heef MS namelijk proberen te voorkomen door XP Mode te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Tsja...ik heb nu XP en Vista als dualboot en gebruik in de dagelijkse praktijk XP.
Vista vind ik namelijk echt helemaal klote...

Ik zou dan weer voor XP gaan, maar dan W7 er als extra voor erbij om af en toe ook even in W7 te kijken voor nieuwigheden waar ik iets over lees en meer over wil weten. Als W7 dan écht bevalt dan zou ik W7 als dagelijks te gebruiken systeem nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
The_Sukkel schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:59:
Als W7 dan écht bevalt dan zou ik W7 als dagelijks te gebruiken systeem nemen.
Ghehe,, en daarom draai ik nu dus ook W7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Heeft er toevallig iemand onderzoek gedaan naar 'n nieuw moederbord in deze PC? Heb het idee dat m'n HD4850 niet geheel tot z'n recht komt omdat het moederbord aan de trage kant is.

Kan namelijk niet eens GTA IV draaien om onbekende reden...

Heb daarnaast dus ook nog de Intel E8400 liggen, dus die kan ik dan ook mooi gebruiken. Prefereer overigens wel 'n mobo met 4 ram slots, zodat ik kan upgraden naar 4 gig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ja ik heb gekeken, maar een ATX er gedraaid inzetten gaat echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ah,,

Niet gekeken naar een ander mobo dan toevallig? En wat voor iets zou je anders aanbevelen?

Kan het echt zo zijn dat m'n mobo de gpu niet kan bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn 8818: hij valt spontaan min of meer 'uit'. De pc staat nog aan, maar de output naar het scherm verdwijnt en de pc reageert nergens meer op. Alleen een harde reset (aan/uit-knop lang inhouden) helpt nog. Dit probleem treedt naar mijn idee volstrekt willekeurig op: soms al voor of tijdens het opstarten van Windows, soms pas nadat het ding al tijden 24/7 aanstaat. Soms terwijl ik druk bezig ben, soms terwijl ik al in geen uren niets meer heb gedaan en er geen enkel programma draait. Soms bij kou, soms bij warmte. Ik zie geen enkel patroon, dus dat maakt het lastig om te bepalen wat nu precies het probleem is.

Dit weekend zijn de problemen in een stroomversnelling geraakt: hij valt opeens veel vaker uit, en ik heb zowaar een BIOS-biepjes-foutcode gekregen, 1x lang en 3x kort. Het probleem daarmee is, dat het om een AwardBIOS gaat, en de foutcodes daarvan per fabrikant kunnen verschillen. En in de gebruikershandleiding van de 8818 wordt helaas met geen woord over BIOS post codes gerept. Bij andere BIOSsen schijnt 1x lang 3x kort zowel op een probleem met het geheugen als met de grafische kaart te kunnen wijzen. Ik heb daarom memtest86+ gedraaid: die vindt niets.

Helaas heb ik geen andere grafische kaarten in de buurt om die te verwisselen en bovendien treedt het probleem dus soms ook gewoon dagen niet op, voorafgaand aan dit weekend zelfs bijna twee weken niet. Als ik een andere graka plaats en hij valt dan een tijdje niet meer uit, weet ik dus eigenlijk nog steeds niet zeker of het probleem weg is. Het is hooguit zo, dat als ik een andere graka plaats en hij valt WEL uit, dat ik dan een mogelijke oorzaak heb geëlimineerd. Maar goed, zoals gezegd: ik heb helaas geen andere kaart om te gebruiken. Ik heb wel nog even de nieuwste Nvidia-drivers geïnstalleerd, maar dat mocht helaas niet baten.

Iets anders dat me verbaasde: enkele keren werkte het (usb-)toetsenbord vandaag niet, bij het keuzemenu of je Windows in veilige modus wilt opstarten of niet. Als Windows dan eenmaal is opgestart werkt hij wel weer, maar er is dan soms dus even een moment zonder usb-support, lijkt het. Maar ook hierbij: niet iedere keer.

Aan jullie de vraag: heeft iemand een overzicht van de betekenis van de BIOS post codes voor de 8818? Of andere tips die me kunnen helpen het probleem te lokaliseren en/of op te lossen?

De klantenservice van Medion heb ik al geprobeerd; die is dramatisch. Ze blijven maar herhalen dat het vermoedelijk een software-probleem betreft, en ik de pc dus maar eerst terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen. Als ik dan vraag hoe het een software-probleem kan zijn als het al optreedt voordat Windows begint met opstarten, krijg ik er een standaard-antwoord overheen dat het vermoedelijk een software-probleem betreft en ik de pc dus maar eerst terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen. *Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Anakha schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:38:
De klantenservice van Medion heb ik al geprobeerd; die is dramatisch. Ze blijven maar herhalen dat het vermoedelijk een software-probleem betreft, en ik de pc dus maar eerst terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen. Als ik dan vraag hoe het een software-probleem kan zijn als het al optreedt voordat Windows begint met opstarten, krijg ik er een standaard-antwoord overheen dat het vermoedelijk een software-probleem betreft en ik de pc dus maar eerst terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen. *Zucht*
Wat ik zou doen is even een andere HD erin zetten en dan de restore dvd laten draaien.
Vervolgens weer de klantenservice benaderen en zeggen dat je het keurig gedaan hebt maar het probleem blijft.

Dan mag je hem waarschijnlijk opsturen en vervangen hun het defecte onderdeel.
Vervolgens zet je jouw HD weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
jimbo123 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:00:
[...]

Wat ik zou doen is even een andere HD erin zetten en dan de restore dvd laten draaien.
Vervolgens weer de klantenservice benaderen en zeggen dat je het keurig gedaan hebt maar het probleem blijft.

Dan mag je hem waarschijnlijk opsturen en vervangen hun het defecte onderdeel.
Vervolgens zet je jouw HD weer terug.
Goede tip, dank je! Inmiddels hebben ze (na nóg een mail waarin ze geen antwoord gaven, maar alleen zeiden dat ik de restore dvd moest uitvoeren) eindelijk een overzicht gestuurd van de akoestische foutmeldingen bij dit BIOS. Voor het geval anderen nog eens met zoiets te maken krijgen, plaats ik hem hier even:
  • Geen toon: Stroomvoorziening is uitgevallen
  • Aanhoudende toon: Stroomvoorziening is defect
  • Korte tonen (aanhoudend): Defect moederbord
  • 1xlang: Uitgevallen memory
  • 1xlang 1xkort: Defect moederbord
  • 1xlang 2xkort: VGA-kaart fout
  • 1xlang 3xkort: EGA-kaart fout
  • 2xlang 1xkort: Beeldsynchronisatie fout
  • 2xkort: Memorytest fout
  • 3xkort: Fout in 1e 64 Kbit RAM
Conclusie: mijn GeForce 7650 heeft er niet zoveel zin meer in. Nu is de vraag: ga ik de truc van jimbo met de andere harde schijf uitvoeren, de kast opsturen naar Medion, en zo de kas van TNT spekken met zo'n € 13,- (geloof ik) en de pc weken kwijt zijn? Of zoek ik voor een paar tientjes een nieuwe kaart uit die al ruim beter is dan die 7650, en laat ik het verder zitten?

Mocht ik voor dat laatste kiezen, heeft iemand dan nog een tip van een kaart die in deze kast past, en niet meer dan zo'n € 50 tot € 70 kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik zou gewoon een nieuwe kaart proberen, als je tenminste geen gebruik maakt van de SCART- en componentuitgangen. Mocht je HDMI willen gebruiken dan hebben de meeste nieuwe kaarten wel een HDMI uitgang of -verloopstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
The_Sukkel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:30:
Ik zou gewoon een nieuwe kaart proberen, als je tenminste geen gebruik maakt van de SCART- en componentuitgangen. Mocht je HDMI willen gebruiken dan hebben de meeste nieuwe kaarten wel een HDMI uitgang of -verloopstekker.
TheSukkel, jij had het een aantal weken geleden over een HD4770, maar je wist niet of die zou passen. Heb je daar al meer info over gevonden? Ik vind het lastig te bepalen welke videokaart wel of niet zou passen en/of werken.

Zo lees ik hier dat deze chipset, VIA P4M890, PCIe 1.0a ondersteunt, en dat het juist bij VIA-chipsets problemen kan opleveren wanneer je een PCIe 2.0 kaart gebruikt. Daarentegen was er in deze draad al iemand die geloof ik een HD4850 heeft geplaatst zonder problemen.

Verder kan dat USB-blokje in de weg zitten bij hoge kaarten, kan de heatsink in de weg zitten bij lange kaarten, en levert de voeding misschien niet structureel genoeg power voor energieslurpende kaarten.

Vandaar dat ik niet zo maar op goed geluk een kaart wil kopen, zonder de fysieke afmetingen te kennen (maar waar vind je die?) en liefst wat meer bevestiging dat PCIe 2.0-kaarten bij deze chipset geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 23:51
Edit: probleem lag niet bij computer, maar bij windows 7, nevermind!

[ Voor 90% gewijzigd door sheepdog op 13-07-2009 22:41 . Reden: solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

Probleem met Windows Update XP KB973768
Bij mij sloopte dit het MediaCenter (TVkaart driver?)

Ik meld het hier omdat deze update tegelijk met 34 andere updates aangeboden werd, en het me een dag gekost heeft om erachter te komen welke van de updates de fout veroorzaakte
(waarschijnlijk kunnen ervaren gebruikers dit sneller via de logs, maar daar dacht ik niet aan en heb er weinig verstand van)
In elk geval, toen ik er eenmaal achter was wat het probleem was kon ik vrij eenvoudig de oplossing vnden:

Oplossing:
Is bedoelt voor MCE 2005, *niet* voor MCE 2002 (8818): de update verbergen mij Microsoft Update.

http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/ms09-037.mspx
http://74.125.77.132/sear...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk
http://www.microsoft.com/...2f-43d7-a646-e93b032664e2
Referring to MS09-037: Description of the security update for Microsoft HtmlInput Object ActiveX Control in Windows XP Media Center Edition, Windows Vista, and Windows Server 2008: August 11, 2009, in the "Applies To"
section (near the bottom of the page), update applies only to XP
systems with MCE 2005 installed--not those with MCE 2002 (as my system has).

I'm guessing that the Windows Update checker is at fault, and is prescribing
this update based on invalid criteria (e.g., looking only for an MCE
installation, but not checking for MCE version).

Based on the above, if you have MCE 2002 installed, you could safely tell
Windows Update to ignore this particular update. To confirm this, right-click
on "My Computer" and select "Properties"--the dialog box will display your
Windows and MCE version.
PS: Misschien dat ik de enige met het probleem ben, maar ik volg dit topic al vrij lang, en dit is de eerste keer dat ik het idee heb een zinnige bijdrage te kunnen leveren, en het was een probleem dat me veel tijd kostte.

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorhout
  • Laatst online: 10-09 16:38
Als ik extra geheugen installeer, wordt mijn geluidskaart niet meer herkend.

Ik heb een Medion MD 8818 (Core 2 Duo E6300, MSI moederbord). Daar zit 2 Gb op. Als ik dat vervang door 4 Gb, wordt de Realtek onboard geluidskaart niet meer herkend, zowel niet door Windows Vista als door Windows 7. Er is geen nieuwere bios. Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Dorhout schreef op maandag 16 november 2009 @ 07:17:
Als ik extra geheugen installeer, wordt mijn geluidskaart niet meer herkend.

Ik heb een Medion MD 8818 (Core 2 Duo E6300, MSI moederbord). Daar zit 2 Gb op.
Oorspronkelijk zat er 1GB op. Blijkbaar is er dus al eerder geheugen bijgeplaatst?

In principe ondersteunt het moederbord geen modules van 2GB. Bij veel mensen werken die desondanks wel, maar het zou zomaar kunnen, dat jij geheugen hebt dat niet compatibel is met het moederbord. Zou je daarom verder wat meer informatie kunnen geven? Om wat voor geheugen gaat het? Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd?

Ik neem aan dat het om 2 reepjes van 2GB gaat (want er zijn maar 2 geheugenbanken), en dat je er dus nu 1 nieuw reepje hebt bijgeplaatst? Treedt het probleem ook op als je alleen het nieuwe geheugen plaatst, zonder het oude? Treedt het probleem ook op als je i.p.v. 2GB extra er maar 1GB of (een oorspronkelijk reepje van) 512MB bijplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een paar keer iets over geluid via HDMI voorbij zien komen, maar meestal ging dat over aansluiting bij een tv volgens mij.
Heb dus een probleem, ik heb sinds kort een monitor met HDMI aansluiting en 2 ingebouwde speakers, wil dus het geluid van de speakers via HDMI, kan dat überhaupt wel?
Realtek gaat over de geluidskaart en de HDMI aansluiting zit in de videokaart (NVidia 7650 GS).

Tot nu toe het niet voor elkaar gekregen het geluid werkend te krijgen, niet onder XP en niet onder Vista.

Kan ook nergens een optie vinden om het geluid over HDMI te sturen.

Omdat ik eigenlijk alleen maar met XP werkt zou ik het liefst het geluid daar werkend willen krijgen.

Als ik de speakers van de monitor met de pc verbind dmv. een tulpstekker (groene aansluiting) werkt het geluid ook niet.
Alleen via de koptelefoon krijg ik geluid.
De aansluiting voor koptelefoon aan de voorzijde werkt ook niet, maar deze is volgens mij defect en staat los van het HDMI geluids probleem.

Edit, wat ik zoal geprobeerd heb:
1. Heb al iets gelezen over het verbinden van je videokaart naar je moederbord, maar hoe dat werkt?
2. In je Bios iets aanpassen, niets kunnen vinden.
3. (recente)Drivers opnieuw installeren, inmiddels gedaan, geen succes.
4. Hier is iemand met dezelfde config die het voor elkaar gekregen heeft onder W7 met beta drivers van NVidia, heb ik inmiddels ook geïnstalleerd (XP beta drivers), ook geen resultaat.
Edit2:
Ik weet niet wat ik had gedaan, maar ineens had ik geluid _/-\o_ het stond echter te hard en zodra ik het volume regelde via mijn toetsenbord was het geluid weer weg en niet meer terug te krijgen 8)7
Dit nog een paar keer gehad maar kan niet echt reproduceren hoe dit veroorzaakt wordt...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb

mbb

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:29:
....Als ik de speakers van de monitor met de pc verbind dmv. een tulpstekker (groene aansluiting) werkt het geluid ook niet.
Alleen via de koptelefoon krijg ik geluid.
De aansluiting voor koptelefoon aan de voorzijde werkt ook niet, maar deze is volgens mij defect en staat los van het HDMI geluids probleem.
Nu je het ter sprake brengt, bij mij deden de Mini-jack plugs (groen&oranje) aan de voorzijde het niet meer nadat ik de audiodrivers had geprobeert te updaten. Na een rollback deden ze het overigens weer.
(tulpstekkers zijn de rood/wit (/geel), die ik overigens niet gebruik.)
Waarschijnlijk ondersteund de driver update de Medion frontpanal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb

mbb

Anakha schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:05:
[...]
Oorspronkelijk zat er 1GB op. Blijkbaar is er dus al eerder geheugen bijgeplaatst?

In principe ondersteunt het moederbord geen modules van 2GB. Bij veel mensen werken die desondanks wel, maar het zou zomaar kunnen, dat jij geheugen hebt dat niet compatibel is met het moederbord. Zou je daarom verder wat meer informatie kunnen geven? Om wat voor geheugen gaat het? Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd?
Bedankt voor het melden. Ik stond op het punt om het geheugen voor mijn Medion te upgraden, en dacht dat alleen 2 GB geaccepteerd werd. (kwam er toen alleen achter dat er verschillende soorten en typen geheugen bestaan waar ik niet echt uit kwam)
Maar als ik 4 GB in kan zetten is dat waarschijnlijk de moeite waard, zeker als de 8818 64 bit kan draaien.

Is er ergens te vinden voor welk(e) geheugen(s) dit geld? En vereist het verder nog tweaken van de bios, of wordt het gewoon toevallig wel of niet herkend?

(Ik dacht dat dit specifieke topic doorzoekbaar was, maar kan het zoekveld niet meer vinden ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbb schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:08:
[...](Ik dacht dat dit specifieke topic doorzoekbaar was, maar kan het zoekveld niet meer vinden ;( )
rechts bovenin, in de zwarte balk onder "mijn TNET"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
mbb schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:08:
[...]
Is er ergens te vinden voor welk(e) geheugen(s) dit geld? En vereist het verder nog tweaken van de bios, of wordt het gewoon toevallig wel of niet herkend?
Ik heb er één reepje Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G ingedaan, dat werkt prima. Was toen trouwens wel een stuk goedkoper dan nu, zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik zou graag m'n systeem formatteren. Weten jullie of het mogelijk is om een Windows Vista Home Premium SP2 OEM image te downloaden en de serial die we kregen bij de upgrade te gebruiken? Anders moet je alsnog de SP2 over de oorspronkelijke Vista installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb Windows 7 Ultimate 64bit draaien. Installatie duurde een half uurtje, dan nog een half uurtje voor automatische update van drivers edm. Ik heb geen enkele driver zelf moeten installeren en alles werkt! Het is echt merkbaar responsiever dan Vista SP2! Een tevreden gebruiker dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Met je huidige Vista-serial?

[ Voor 71% gewijzigd door The_Sukkel op 08-02-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Wel leuk om te lezen dat er nog 8818-gebruikers zijn hiero.
De mijne draait inmiddels op Win7 Ultimate (32) en doet dat verbazingwekkend soepel
met de 1GB aan ram-geheugen. Nou moet ik zeggen dat ik absoluut geen PC-gamer
ben, en buiten internet/mce weinig met de 8818 doe.

Misschien moet ik er wel wat meer geheugen in prikken, straks maar eens kijken wat er allemaal inpast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb er een tijdje geleden de 2x 512 gewisseld voor 2 x 1 GB. gekocht via de medionshop. Draait nu prima met Win 7 home premium 32 bits.

Heb voor de standaard hardware ook geen aparte drivers hoeven installeren.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Iemand hier ervaring met 2x 2GB reepjes? Mijn photoshop PC is een beetje aan het
overlijden volgens mij, en dan zou het perfect zijn als ik verder zou kunnen op de 8818.
(nu weet ik dat dat ook wel kan zoals hij is, maar het werkt toch iets soepeler met meer ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Willen degenen die Win 7 hebben geinstalleerd op hun systeem vertellen of de Mediacenter het nog goed doet?
1) afstandsbediening driver werkt goed?
2) geluid via HDMI werkt goed?

Ik heb Vista (die van de update) geprobeerd, maar vanwege haperende afstandsbediening en geen geluid via HDMI (naar TV toe) heb ik het tot nu toe gehouden op XP (naast het feit dat ik een gruwelijke hekel heb aan Vista...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ik heb er al sinds de eerste beta van Win7 uit kwam deze erop gezet. Draai nu dual boot van Windows 7 Professional icm Vista Ultimate, beide 32 bit.

Overigens heb ik m'n gra-ka een jaar geleden ingewisseld voor een pricewatch: Asus EAH4850/HTDI/1G (let niet op die foto, das de 4870) en hierop werkt geluid via HDMI vlekkenloos. Via de Realtek software wil het geluid niet, dus ik moet daarvoor het standaard afspeel apparaat switchen via de Windows 'Geluids instellingen'. Jammerlijk genoeg kun je dus niet geluid zowel via scherm als boxen laten afspelen.

@Opa_vertelt: Wat betreft dat RAM; ik heb er sinds twee jaar 2x1GB in zitten. Durfde toendertijd de gok niet aan om voor 2x2GB of 1x2GB met 1x(originele)512MB te gaan. De Medion servicedesk gaf toen ook geen garantie dat het zou werken.

@cocico: Je bedoelt neem ik aan idd de Vista serial van de coupon? Volgens mij is dat een OEM serial, dus daar heb je die specifieke OEM dvd voor nodig.

@The_sukkel: Zie hierboven voor m'n geluid. De afstandsbediening heb ik tot op heden nog niet werkend. Eigenlijk best vreemd, want Windows herkent 'm wel bij installatie. Bij de drivers die je van de Medion site kan halen zit ook zo'n test tool, en die ontvangt alle events correct :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:58:
Willen degenen die Win 7 hebben geinstalleerd op hun systeem vertellen of de Mediacenter het nog goed doet?
1) afstandsbediening driver werkt goed?
2) geluid via HDMI werkt goed?

Ik heb Vista (die van de update) geprobeerd, maar vanwege haperende afstandsbediening en geen geluid via HDMI (naar TV toe) heb ik het tot nu toe gehouden op XP (naast het feit dat ik een gruwelijke hekel heb aan Vista...)
Ik heb inmiddels W7 Ultimate erop gezet (had al 2x 1GB erin zitten). Had al ervaring met W7 op een aantal laptops en ik moet zeggen echt een verademing t.o.v. Vista. Draait perfect en ik kan hierbij tevens bevestigen dat deze pc ook geschikt is voor virtual XP. Heb deze dus ook onder W7 draaien.
Over MC en de AB kan ik helaas niet veel zeggen, gebruik ik niet, vandaar.

Heb helaas nog steeds het probleem met de front koptelefoon aansluiting waaruit geen geluid meer komt, iemand misschien een oplossing, las wel iets over de oude drivers terugzetten?

Mijn specs:
2x 1GB
2x 1TB HardDrive 32MB cache, 7200RPM
2x DVD Drive
1x 1,5TB Drive in de bak bovenop, komt deze week binnen.
Medion 25,5 inch LCD Monitor
Logitech Gaming mouse
Logitech illuminated keyboard

Heb nog een nieuwe voeding liggen omdat ik dacht de originele was overleden, maar hij doet het nog steeds.

Wil er nu nog een BD drive inzetten en tevens de videokaart upgraden en dan kan die weer een tijdje mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ook hier geen werkende afstandsbediening en frontkoptelefoon werkende. Maar ja, 't weegt niet op tegen de voordelen van W7 (snelheid!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb

mbb

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:51:
[...]
Ik heb inmiddels W7 Ultimate erop gezet [...]
Heb helaas nog steeds het probleem met de front koptelefoon aansluiting waaruit geen geluid meer komt, iemand misschien een oplossing, las wel iets over de oude drivers terugzetten?
Die verdwenen bij mij ook toe ik mijn (XP 32) audio drivers update. Dus ik denk dat de nieuwe drivers die front-bay cardreader van Medion niet kennen, en dus maar 5.1 ondersteunen.

Als het mogelijk is XPdrivers te emuleren denk ik dat het met die van de originele DVD zou moeten werken.
[...]
Mijn specs:
2x 1TB HardDrive 32MB cache, 7200RPM [...]
Bedankt voor deze info, SATA drives doen het dus. ik zat te twijfelen of ik er ook een HD bij zou zetten omdat mijn externe seagate sata+USB drive steeds bluescreens veroorzaaks als ik hem aan de sata-poort hang, maar dat ligt dus aan de schijf. (was al mijn vermoeden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb

mbb

Rvanlaak schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:34:
@The_sukkel: Zie hierboven voor m'n geluid. De afstandsbediening heb ik tot op heden nog niet werkend. Eigenlijk best vreemd, want Windows herkent 'm wel bij installatie. Bij de drivers die je van de Medion site kan halen zit ook zo'n test tool, en die ontvangt alle events correct :S
Draait de service wel? (X10 device>opnieuw starten)
Bij mij (wel originele XP) valt die namelijk nogal eens uit als eerst Mediacenter gebruik, en dan weer afsluit en ik de afstandsbedening een poos niet gebruik. (soort mislukte powersaving???)

Ik kwam erachter dat hij na de slaapstand het echter weer wel deed, dus toen probeerde ik de volgende keer de service handmatig (opnieuw) te starten, en dat lijkt te werken.
Misschien dat ie bij Seven helemaal niet opstart ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb

mbb

Anakha schreef op zondag 10 januari 2010 @ 09:51:
[...]
Ik heb er één reepje Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G ingedaan, dat werkt prima. Was toen trouwens wel een stuk goedkoper dan nu, zie ik.
Bedankt, ik heb deze nu ook besteld. (zag nu ook dat dezelfde op p32 door LogicA besproken werd, en blijkbaar in combinatie met 1 oude 512 erbij kan werken)

Wat ik niet helemaal begrijp, volgens de Pricewatch specs werkt deze op 667 MHz "PC2-5300 (DDR2-667)" terwijl volgens CPU-Z het huidige geheugen maximaal op 266 draait. [Memory - DRAM frquency, SPD]

Misschien een noob vraag, maar wordt dit automatisch naar beneden bijgesteld, of moet dit in de BIOS aangepast worden? (BIOS reset jumper=clear bios password IIRC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Heb de oplossing gevonden voor het afstandsbediening probleem. Er is een Windows 7 driver uitgekomen, deze is te downloaden via http://www.x10.com/support/support_soft1.htm bij het kopje "X10 USB Wireless Remote Drivers"

Dan had ik nog wat anders; sinds kort is de E5500 met een FSB van 800 uit gekomen. Ik heb een jaar geleden de E8300 geprobeerd, maar het moederbord had daar niet zo'n zin in. Zou de E5500 wel werken in deze pc?

pricewatch: Intel Pentium E5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Even melden dat mijn PC (denk ik) overleden is :/

Loopt zonder aanwijsbare reden vast, zelfs als ik alle HDD's, USB-verbindingen, DVD lezer, latje RAM, ... er uit laat en met minimale hardware de Ubuntu Live CD wil opstarten. Mijn gokje is dat er iets gaar is met het moederbord... Iemand die weet waar ik een vervangend MB kan kopen? De snelheid en features van deze PC zijn voor mij nog altijd ruim voldoende: ik doe nu al een week onderzoek naar een vervang PC maar eigenlijk nog niks gevonden dat me prijs/kwaliteit tevreden stemt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
cocico schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:44:
Even melden dat mijn PC (denk ik) overleden is :/
Ik snap wat je bedoelt. Vind het uiteindelijk ook wel echt een nadeel dat er een BTX moederbord in zit, hiervan staan er op dit moment ook niet echt veel van in de pricewatch. http://twk.rs/C4r.4s

Een tijdje geleden wou ik een grote upgrade uitvoeren, door er een E8300 processor in te zetten. Deze was uiteindelijk niet compatibel met het mobo omdat hij een FSB van 1066 nodig had.

Zou denk je de nieuwe E5500 er in passen? pricewatch: Intel Pentium E5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Wat betreft die nieuwe Pentium: ik vrees dat niemand je dat zal kunnen zeggen. Het zou wel eens heel goed kunnen dat Medion dat mobo zodanig geprogrammeerd heeft dat alleen de standaard processor geaccepteerd wordt. En als we 't de Medion helpdesk zouden vragen zouden ze ook geen antwoord weten...

Jammer van het 'overlijden', ik vond 't een hele goeie PC en hij kon zeker nog een tweetal jaar mee. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Ik heb inderdaad niet het idee dat in dit topic al eens iemand besproken heeft dat hij succesvol zijn processor heeft vervangen.

Wel jammer eigenlijk, want dat zou de levensduur van deze pc flink ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbb schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:52:
[...]

Die verdwenen bij mij ook toe ik mijn (XP 32) audio drivers update. Dus ik denk dat de nieuwe drivers die front-bay cardreader van Medion niet kennen, en dus maar 5.1 ondersteunen.
...

[...]
...
Heb de audio drivers vanaf de originele cd erop gezet en de front koptelefoon doet het inderdaad weer :)
Met de drivers van de Medionsite doet het niet.

Heb inmiddels wel de voeding moeten vervangen want de originele was overleden...
Draai hem nog steeds dualboot en gebruik Win7 zelden, meestal XP.

Zag ook nog dat er een update van de bios was, heb ik er ook maar gelijk op gezet
Beperkte changelog via een forum:
"...A couple of changes I have found so far with the new bios is an improvement in sound quality with music, definately does something to the on-board sound chip, also the sytem appears to be slight quicker..."

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:55:
[...]

Heb de audio drivers vanaf de originele cd erop gezet en de front koptelefoon doet het inderdaad weer :)
Met de drivers van de Medionsite doet het niet.

Heb inmiddels wel de voeding moeten vervangen want de originele was overleden...
Draai hem nog steeds dualboot en gebruik Win7 zelden, meestal XP.

Zag ook nog dat er een update van de bios was, heb ik er ook maar gelijk op gezet
Beperkte changelog via een forum:

[...]
Bij mij (bijna) precies hetzelfde verhaal ;)
Dual boot vista/XP, maar vrijwel altijd alleen werkend op XP.
Voeding inmiddels vervangen (PC staat bijna non-stop aan).

Maar ik heb nog geen nieuwe bios.
Heb je een link voor me?

Verwijderd

Gewoon van de Medion service site; stuurprogramma's en updates hier en dan dit nummer ingeven:
14475010070035

Het enige probleem waar ik tegen aanliep is dat ik geen FAT partitie meer had op mijn HD.
Heb toen even snel met een partitiemanager een kleine (128MB) FAT16 partitie gemaakt.
De instructie van Medion klopt overigens ook niet helemaal, de .bat file moet je aanroepen met: f.bat

De complete instructie wordt dan:
Microstar - Bios Update - 1.14 - DOS - Uitgegeven op 01.04.2010 - Aantal downloads 56153
Bios update voor het MS 7318 Moederbord.

+++ Installatiehandleiding +++
Let op:
Eventuele zelf gemaakte bios instellingen kunnen door deze procedure veranderd worden. Noteer deze instellingen voordat u deze procedure volgt, en wijzig deze eventueel nadat u stap 8 uitgevoerd heeft.

Volg deze stappen om de bios update uit te voeren:

1.Pak het gedownloade bestand uit in een nieuwe map op de laatste partitie van uw harde schijf. (FAT partitie D:) De drie bestanden moeten in ieder geval op een FAT partitie staan!
2. Start uw PC op met de “Medion Application & Support CD/DVD” in een van beide DVD/CD spelers.
3. Kies “start van CD-ROM” in het Windows CD-Rom Opstartmenu, druk op Enter en meteen (binnen 1 seconde) op de F5 toets.
4. Type nu: C: en druk op de Enter toets. Open de dir waar het f.bat bestand staat.
5. Type: f.bat en druk op de Enter toets. De bios update wordt nu uitgevoerd. Als deze klaar is afsluiten volgens de instructie op het scherm.
6. Als de update klaar is dient U de PC opnieuw op te starten.
7. Bij het opnieuw opstarten van de PC druk op de DEL toets om in het bios te komen. Selecteer hier “Load Optimized Defaults”, druk op Enter en dan de Y toets om te bevestigen.
8. Druk nu op F10 en op de Y toets om het bios te verlaten.

Belangrijke Informatie:
De PC mag tijdens deze procedure NIET zonder stroom komen te staan! Gebeurt dit wel dan mislukt de update, en is het moederbord onherstelbaar beschadigd. Voor eventuele fouten, eventuele schade of het verliezen van data, veroorzaakt door het uitvoeren van deze update, accepteren wij geen verantwoordelijkheid. De klant gaat akkoord met deze voorwaarden bij het uitvoeren van deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:06:
Gewoon van de Medion service site; stuurprogramma's en updates hier en dan dit nummer ingeven:
14475010070035

Het enige probleem waar ik tegen aanliep is dat ik geen FAT partitie meer had op mijn HD.
Heb toen even snel met een partitiemanager een kleine (128MB) FAT16 partitie gemaakt.
De instructie van Medion klopt overigens ook niet helemaal, de .bat file moet je aanroepen met: f.bat

De complete instructie wordt dan:

[...]
Dank voor de toelichting!
Wat zijn jouw ervaringen met de nieuwe bios tot nu toe?

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb ook indertijd de 8818 gekocht in aldi, en heb nooit problemen gehad tot nu dan.
Sinds vorige week heb ik over het hele scherm blauwe stipjes (ik probeer er een afbeelding bij te zetten)

http://img219.imageshack.us/img219/9085/blauwestippen2.jpg

Ik heb andere pc aan monitor gehangen en monitor is ok.
Ik heb dan andere videokaart geprobeerd ( ASUS EN8400GS SILENT/P/512M DDR2,DVI-I,PCIe) maar dan startte de pc niet op, ik weet niet meer welke biepjes hij gaf.
Ik heb de kaart teruggebracht en de winkelier heeft meteen andere kaart geprobeerd (zelfde type) met hetzelfde resultaat. Daarna andere type kaart ( http://www.paradisio-onli...ter_artikel.php?ID=407268 ) met hetzelfde resultaat.

Ik heb de originele kaart nog niet kunnen testen op een ander systeem.

Mijn bios heb ik intussen upgedate, geen resultaat.
Ik kan in veilige modus werken.
Als ik gewoon opstart dan kan het zijn dat pc bevriest, soms in moz. firefox en zeker bij het spelen van een filmpje (youtube ofzo)

Ik gebruik nog steeds de originele windows xp 32 bit.

Iemand een idee?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:17:
[...]
Ik heb dan andere videokaart geprobeerd ( ASUS EN8400GS SILENT/P/512M DDR2,DVI-I,PCIe) maar dan startte de pc niet op, ik weet niet meer welke biepjes hij gaf.
Ik heb de kaart teruggebracht en de winkelier heeft meteen andere kaart geprobeerd (zelfde type) met hetzelfde resultaat. Daarna andere type kaart ( http://www.paradisio-onli...ter_artikel.php?ID=407268 ) met hetzelfde resultaat.

Mijn bios heb ik intussen upgedate, geen resultaat.
Ik kan in veilige modus werken.
Als ik gewoon opstart dan kan het zijn dat pc bevriest, soms in moz. firefox en zeker bij het spelen van een filmpje (youtube ofzo)

Ik gebruik nog steeds de originele windows xp 32 bit.
[...]
Wat bedoel je met "hetzelfde resultaat"?
Startte de PC bij die andere kaart ook niet op of startte die toen wel op, maar kreeg je ook weer die blauwe stipjes?

Stel dat het het tweede is, dan vraag ik me af of je naast het updaten van je bios ook geprobeerd hebt om je windows opnieuw te installeren. Want bedoel je met "Ik kan in veilige modus werken" dat je in de veilige modus geen blauwe stipjes hebt? Dat gecombineerd met het bevriezen, zou me al snel richting een complete herinstallatie gaan denken... wellicht helpt dat (voor zover je dat niet al hebt gedaan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was niet heel duidelijk zie ik nu, sr
zelfde resultaat, daarmee bedoelde ik dat hij gewoon niet opstartte.
Ik heb die blauwe stippen ook in veilige modus, alleen bevriest hij dan niet.
Nee, nog geen herinstallatie gedaan van windows.
ik ga eerst die kaart eens in een ander systeem plaatsen, dat kan ik dan ook al uitsluiten.

ik laat het resultaat wel weten hier

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De MD8818 is inmiddels toch alweer bijna 5 jaar oud en het wordt langzamerhand tijd om aan een vervanging te denken (ook al doet die van mij het nog steeds prima!).

Het vervelende is dat er geen vervanger is te vinden!
Ik bedoel dan dat er geen Medion PC meer is met die handige radiografische handzame afstandsbediening.
Aangezien de ontvanger van de MD8818 volgens mij is ingebouwd op het moederbord is het ook nogal lastig om het mee te nemen naar een nieuwe PC.

Ik heb Medion al een mail gestuurd om te (her)overwegen de RF AB weer terug op te nemen in hun assortiment. Maar voorlopig ziet het er niet goed uit... voor de liefhebber van dit specifieke onderdeel van de MD8818 bedoel ik dan ;)

Wie weet een volwaardig alternatief?
Ik heb "heel internet" afgezocht, maar ik kan het niet vinden... Infrarood valt af en bovendien zien de meeste AB's er vreselijk lomp uit in vergelijking met die van de MD8818.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb exact 't zelfde probleem... Alleen is de mijne kapot gegaan ;) Als je de jouwe verkoopt hou ik me aanbevolen.
Ik heb ook méér dan een jaar gezocht naar een vervanger voor deze supercomplete PC maar nooit iets gevonden dat het àllemaal had wat ik zocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb

mbb

The_Sukkel schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:58:
De MD8818 is inmiddels toch alweer bijna 5 jaar oud en het wordt langzamerhand tijd om aan een vervanging te denken (ook al doet die van mij het nog steeds prima!).

Het vervelende is dat er geen vervanger is te vinden!
Ik bedoel dan dat er geen Medion PC meer is met die handige radiografische handzame afstandsbediening.
Aangezien de ontvanger van de MD8818 volgens mij is ingebouwd op het moederbord is het ook nogal lastig om het mee te nemen naar een nieuwe PC. ..
Niet op moederbord, maar op het frontpanel aangesloten.
Het is dat zilveren doosje dat boven je harde schijven aan de voorkant boven je harde schijven. (Er staat ook op: 'RF receiver made by X10 China' )
Ik heb niet echt verstand van dat soort connectors, maar misschien dat het een moederbord-USB connector is? De frontpanel is ten slotte een soort USB hub.

Vervangers staan wel hier en daar op internet, maar zijn fors duurder vergeleken met wat het aldiding gekost moet hebbben. Die marmiteks uit de prijswatch lijken inderdaad uitverkocht.
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=RF+X10

-------

Over connectors gesproken, weet iemand wat er anders is aan de zwart gemarkeerde SATA-poort, itt de 3 oranje poorten?
Ik had daar namelijk een tweede SATA-drive (derde totaal) op aangesloten, en vervolgens vielen na een (steeds kortere tijd) alleen de twee SATA drives uit. De oorsrponkelijke semi-IDE drive (die van 300 GB) bleef wel gewoon draaien.
(Toen ik er eindelijk achter kwam herinnerde ik er al eerder problemen met en E-sata drive op te hebben gehad, maar die drive creerde ook op andere connectors bluescreens dus altijd via USB eraan gehangen. )

[ Voor 8% gewijzigd door mbb op 11-05-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVDLA
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Wou gewoon melden dat het flashen van mijn bios naar versie 1.14 dé oplossing was om een 'nieuwe' grafische kaart te installeren. De oude met analoge scart uitgang had dus de geest gegeven. Had een goedkope ASUS NE210 (zonder SCART natuurlijk, niet meer te vinden zoiets) gevonden ter vervanging maar telkens windows XP de drivers wou installeren, wou mijn PC niet meer opstarten. Een flash naar versie 1.14 was de oplossing.

Merci forum voor de tips.

P.S. Indien iemand geinteresseerd is in een niet meer werkende originele grafische kaart, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
Mijn oude beestje heeft vanaf vandaag z'n pensioen gekregen! Hij heeft 6 jaar, een hoop upgrades (en pogingen) en 4 Windows-versies doorstaan. Leuk om een korte recap van te maken
  1. Al snel was de schijfruimte niet voldoende. Heb er na 2 jaar een Samsung Spinpoint F1 750GB bij geplaatst
  2. Een grotere, 26-inch monitor had als gevolg dat de standaard 1GB RAM niet toereikend was. Na research bleek 2GB het maximum te zijn, dus beide geheugenbankjes werden vervangen
  3. De passieve grafische kaart voldeed niet meer aan de toenmalige games. Heb er een Asus HD4850 1GB in geplaatst
  4. Na veel onderzoek een poging gedaan om een Intel E8400 cpu te plaatsen, dit bleek helaas niet te werken door een niet ondersteunde FSB
  5. Een klein half jaar geleden van nu eindelijk besloten dat de prijs per gigabyte van de Samsung 840 128GB SSD prima was. Schijf gekocht, en als derde schijf erbij gehangen.
Afgelopen jaar heb ik al meerdere malen een poging gedaan om Windows 8 te draaien. Voordat ik de SSD geplaatst had heb ik deze in Virtualbox gedraaid, dit was natuurlijk niet te doen. Toen de SSD erin zat heb ik Win8 gepoogd als boot-OS, maar ook dat bleek niet helemaal vlekkeloos te lopen op deze nestor. Terug naar Win7 dus.

Nu ik mijn nieuwe PC een aantal weken in gebruik heb merk ik pas hoe bizar veel warmte m'n oude PC eigenlijk produceerde. Waar de kasttemperatuur in m'n oude PC boven de 50 graden lag, komt dat bij m'n nieuwe PC niet boven de 30 graden uit! Dat wordt de verwarming weer aan zetten deze winter dus ;)

Zijn pensioen gaat hij uitzitten bij m'n start-up, daar kan hij meer dan prima dienst doen als PC voor onze communicatie-dame :) Een jaar of 3 moet hij nog zeker mee gaan, Adobe CS6 draait hij nog uiterst soepel...

[ Voor 10% gewijzigd door Rvanlaak op 21-10-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb

mbb

Leuk om te horen dat hij nog steeds gebruikt wordt.
Heb je er ook ooit 2TB drives in gehad?
Bij mij werkte hij namelijk goed totdat ik daarmee uitbreidde - de drives vallen na een poosje uit.*
Dacht eerst dat het de drive was, maar daarna zelfde probleem met ander merk drive, bang dat de SATA controller gaar was. Maar de originele drive heeft niet het probleem, dus vraag me nu af of het een hardwarematige beperking kan zijn? (die met een insteekkaartje opgelost kan worden)

* leuk effect op Win7: draait door in RAM terwijl de HD is uitgevallen, totdat ie een leesbewerking moet don, dan pas crashte :-P )

- edit: spellcheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmmm ... het wordt misschien dan toch tijd om over mijn weerzin tegen Windows 8 te stappen en een nieuwe PC te kopen, want sinds vandaag (gisteren deed die het nog) is het geluid via HDMI naar mijn TV uitgevallen. Het ligt in ieder geval niet aan de kabel, want via dezelfde kabel maar dan met een ander apparaat eraan en in dezelfde HDMI poort van de TV werkt het geluid gewoon.

Eerst maar eens kijken of het (her)installeren van de Nvidia drivers helpt... zoeken op de Medion site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Chips... niets helpt.
Nieuwste drivers zitten erop (vreemde was dat de oude Nvidia drivers op de een of andere manier verdwenen waren of niet meer geïnstalleerd zo leek het), maar geluid via HDMI nog steeds foetsie.
Gisteravond nog geluid via HDMI en vandaag niet meer.

Onder windows 7 kan je bij de geluidseigenschappen kiezen voor via welk kanaal het geluid primair moet gaan (kan je bijv. kiezen voor HDMI), maar onder XP zie ik het niet....

Iemand anders dit probleem ooit gehad?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste