Al een paar keer iets over geluid via HDMI voorbij zien komen, maar meestal ging dat over aansluiting bij een tv volgens mij.
Heb dus een probleem, ik heb sinds kort een monitor met HDMI aansluiting en 2 ingebouwde speakers, wil dus het geluid van de speakers via HDMI, kan dat überhaupt wel?
Realtek gaat over de geluidskaart en de HDMI aansluiting zit in de videokaart (NVidia 7650 GS).
Tot nu toe het niet voor elkaar gekregen het geluid werkend te krijgen, niet onder XP en niet onder Vista.
Kan ook nergens een optie vinden om het geluid over HDMI te sturen.
Omdat ik eigenlijk alleen maar met XP werkt zou ik het liefst het geluid daar werkend willen krijgen.
Als ik de speakers van de monitor met de pc verbind dmv. een tulpstekker (groene aansluiting) werkt het geluid ook niet.
Alleen via de koptelefoon krijg ik geluid.
De aansluiting voor koptelefoon aan de voorzijde werkt ook niet, maar deze is volgens mij defect en staat los van het HDMI geluids probleem.
Edit, wat ik zoal geprobeerd heb:
1. Heb al iets gelezen over het verbinden van je videokaart naar je moederbord, maar hoe dat werkt?
2. In je Bios iets aanpassen, niets kunnen vinden.
3. (recente)Drivers opnieuw installeren, inmiddels gedaan, geen succes.
4.
Hier is iemand met dezelfde config die het voor elkaar gekregen heeft onder W7 met beta drivers van NVidia, heb ik inmiddels ook geïnstalleerd (XP beta drivers), ook geen resultaat.
Edit2:
Ik weet niet wat ik had gedaan, maar ineens had ik geluid

het stond echter te hard en zodra ik het volume regelde via mijn toetsenbord was het geluid weer weg en niet meer terug te krijgen
Dit nog een paar keer gehad maar kan niet echt reproduceren hoe dit veroorzaakt wordt...
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 27-12-2009 11:25
]