Ik kan je vertellen dat ook voedingen van zo rond de 100euro niet altijd zo stil zijn als je zou verwachten. Ik heb laatst een andere fan in mijn tagan u15 voeding moeten bouwen, om het geluid een beetje te dimmen. Kan je misschien ook voor kiezen.. andere(stillere fan dr inThe_Sukkel schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:11:
[...]
Nu weer wat constructievere opmerkingen:
Nu de kast gewoon lekker draait en ik zeker weet dat alles het goed doet (ik houd 'm dus) denk ik erover om 'm iets verder te tweaken. Aangezien de kast gebouwd is op stilte wil ik daar ook wat meer werk van maken. De HDD's zijn idd in vergelijking met de rest van de kast meer hoorbaar dan wanneer ze in een stofzuiger zouden zijn ingebouwd. Ik wil daar wat aan doen door dempers te monteren (tips?). Daarnaast wil ik testen of ik met een stillere casefan ook nog wat kan winnen (ook de betere ball-bearing of fluid sleeve casefans kosten "drie keer niets"...). Tenslotte wil ik wellicht een andere voeding inbouwen, maar een echt goede stille kost al snel EUR 80-120, dus ik probeer het eerst met de "huis tuin en keuken sweex" uit mijn oude PC. Die voeding is nog maar een paar maanden oud, maar mogelijk net iets stiller dan de standaard die in de kast zit. Met een beetje tweaken zal deze kast gezien de fanloze GPU en CPU nog veel stiller te krijgen moeten zijn...
Hdd's kan je misschien in een 5,25inch HDD Silencer plaatsen. Koeler(mits goede airflow) en stiller.. Zijn alleen wel duur. Deze bijvoorbeeld: Silentmaxx HD-Silencer 2.0 - zwart