Aldi PC November? MD8818: Met Vista Coupon!

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 69.639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErHa schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:03:
Nog even terugkomend op de snelheid bij het branden van DVD´s.

Ik heb zojuist op 16 X zonder problemen een DVD-R van de HEMA gebrand met de standaard aanwezige firmware.
Als je geen grootverbruiker bent, kun je die per 5 voor 8,95 eur kopen.
Helaas ben ik wel grootverbruiker, ik betaal voor 50x DVD-R 8x (Cakebox) slechts 12,50 eur. Dus ik denk niet dat ik snel bij de Hema langs ga :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CharlieFox schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:56:
Beste mensen, ben ik, lees: zijn wij (m'n schoonvader en ik) nu echt de enige die problemen hebben met deze pc op copieergebied?! Ik heb gisteren het netwerk buiten beschouwing gelaten en heb, zoals iemand in dit topic ook deed (goede tip), gecopieerd van de interne HD naar de externe HD. En wat blijkt: Heb ik potverdorie na verloop van tijd toch nog die foutmelding van "Kan filenaam.doc niet copieren. Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te voldoen". Daarbij stopt de copieerbewerking dan en ook is de netwerkverbinding weer weg, dus bij "intern" copieren zonder netwerk! Het ip-address is simpelweg verdwenen, geen adres meer zichtbaar in de status tab van de netwerkkaart eigenschappen. Ook DOS commando's zijn niet meer mogelijk, niets werkt meer.
Misschien kan je contact zoeken met die ander persoon die kopieerproblemen had, het is toch niet zo dat je systeembestanden wil kopieeren die je pc op dat moment zelf nodig heeft of iets dergelijks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volvoboy schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:54:
PS: Op de duiste medionshop site kan je accesoires bestellen voor je MD8818 die je in Nederland niet kan kopen zoals 1gb geheugen voor €150 Link.
Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.de/P23ShopImagesDE//45/45794F5614E76441E10000000A00004A.jpg
Medion AG
PC Markenspeicher, 1024 MB DDRII RAM
1024 MB DDRII- RAM PC 4200 533 MHz

Leuke tip, maar ik zou er dan wel 2 willen, nog even doorsparen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 12:42
hey,
daar ben ik weer. Als vervanging van het geheugen is dit dan miss interessant?
http://www.centralpoint.n...2-5300%2C_Ddr2_Sdram.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Mijn hemel... ben ik in een topic beland waarin mensen een 1GB DDRII@533 reepje ad EUR 150 bestempelen als een "accessoire die je in NL niet kan kopen" en "een leuke tip"???

Het is helemaal niet erg als bezitters van deze Medion niet de meest ingevoerde Tweakers zijn (zo zie ik mezelf namelijk ook niet), maar je zou toch mogen verwachten dat het intikken van DDRII 1 GB in de pricewatch een basisvaardigheid is van de bezoekers in dit topic? Of vraag ik nu te veel?
xIngmarx schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:43:
hey,
daar ben ik weer. Als vervanging van het geheugen is dit dan miss interessant?
http://www.centralpoint.n...2-5300%2C_Ddr2_Sdram.html
Ik weet vrijwel zeker dat dat een fout betreft...EUR 44 voor een 2 GB DDR2 module is eenvoudigweg onmogelijk op dit moment... Als het echter wél correct is: kopen en laat het ons weten!

[ Voor 36% gewijzigd door The_Sukkel op 10-12-2006 22:50 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef:

>rooky schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:15:
>Maar sinds 2 dagen hoor ik opeens een continue zoem .... die er eerst niet was.
>Hier baal ik wel van... want anders moet ik weer monteur laten komen etc.
>alsof een fan toch lawaai aan het maken is (voeding???)
>hebben meer mensen dit????????????/

Kan het zijn dat je de zoem van de externe HDD komt? (als je die hebt tenminste...) Koppel 'm dan even los en luister opnieuw... Ik zorg er nu voor dat de extrene disk de gelegenheid krijgt om in slaapstand te raken door geen continue acties op die schijf te laten uitvoeren (dus ook geen speedfan etc.)

Je tip over de externe HDD heb ik gelijk maar doorgegeven aan de djerique. Wel één opmerking: de adaptor betreft een USB 2.0 adaptor en geen e-sata. USB 2.0 is ook niet langzaam, maar wel langzamer dan e-sata.
De Extenrne HD is de 'HDDrive2Go ultra speed' die te bestellen is via www.medionshop.de
aan rechter zijde kun je zoeken en als je de naam intypt zie je hem voor 119 euro

Over de fan:

Nee heb Ext HD niet aangesloten. Het begint echt bij opstarten al en stopt pas als ik hem uitzet. Je hoort het dan zachtjes 'uitzoemen/uiloeien/uitdraaien'
Suggesties???

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 01:02:
[...]

De Extenrne HD is de 'HDDrive2Go ultra speed' die te bestellen is via www.medionshop.de
aan rechter zijde kun je zoeken en als je de naam intypt zie je hem voor 119 euro
Ah...ok...wel in de medionshop in Duitsland, maar nog niet in die van Nederland.
Zal wel een kwestie van tijd zijn.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
  • Laatst online: 23-04 05:56
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:04:
[...]

Misschien kan je contact zoeken met die ander persoon die kopieerproblemen had, het is toch niet zo dat je systeembestanden wil kopieeren die je pc op dat moment zelf nodig heeft of iets dergelijks :?
Ander persoon? Dat is mijn schoonvader, hij heeft exact hetzelfde probleem. En uiteraard praat ik hier alleen over "static" eigen data op de C-partitie, of de D waar dat restore spul op staat. Systeem files copieer ik uiteraard niet. Ik ben dan wel geen "tweaker" maar heb wel enige kennis van zaken. Ik copieer gewoon die hele D-content naar de externe schijf en dan gaat het soms mis, zie mijn screendumps in eerdere reacties. Netwerk is dus nu helemaal uitgesloten. Of ik pak mijn hele DATA folder die op c staat en waar nu 28 GB in zit en copieer dat naar de externe. Gaat ook soms fout. Waar zou dit nou aan kunnen liggen? PC is geheel default, ik heb namelijk een restore gedaan naar winkel settings.

Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/x/blogger/2717/2080/400/998195/onvoldoende%20systeembronnen%20disk2disk.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door CharlieFox op 11-12-2006 09:40 ]

Alvast hartelijk dank voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

over die zoem: resoneert er niet iets?

over dat kopieeren: welke chipset heeft dat moederbord?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:54

SpeedfreakR

Zoeffff.....

The_Sukkel schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:44:
Mijn hemel... ben ik in een topic beland waarin mensen een 1GB DDRII@533 reepje ad EUR 150 bestempelen als een "accessoire die je in NL niet kan kopen" en "een leuke tip"???

Het is helemaal niet erg als bezitters van deze Medion niet de meest ingevoerde Tweakers zijn (zo zie ik mezelf namelijk ook niet), maar je zou toch mogen verwachten dat het intikken van DDRII 1 GB in de pricewatch een basisvaardigheid is van de bezoekers in dit topic? Of vraag ik nu te veel?
Hiermee bedoelde ik dat hij niet te krijgen is op de Nederlandse medion shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
The_Sukkel schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:44:

[...]

Ik weet vrijwel zeker dat dat een fout betreft...EUR 44 voor een 2 GB DDR2 module is eenvoudigweg onmogelijk op dit moment... Als het echter wél correct is: kopen en laat het ons weten!
Mjah fout,, het stond wel op kieskeurig. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar dat is 8)7 . Ik ga iig die 2 gig bestelle zodra 't op voorraad komt! Dat zou volgens die site over een dag of 5 zijn 8)
Als ik het echt voor deze prijs zou krijgen dan zou k wel blij zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze PC ook gekocht. Bevalt tot dusver goed voor ons gezinsgebruik. Ik heb echter een groot probleem. Als ik mijn analoge Hi8 video wil capturen dan wordt mijn audio niet herkend en heb ik geen geluid. Ik heb de aansluitingen getest en deze werken (ik kan dus wel audio opnemen op de standaard windows geluidsrecorder).

Het probleem is dat de video bewerkings software (Nero, Windows moviemaker of WinDvd) de audio niet herkend. Wie weet raad?

Groet
HJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
Jazzper schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:34:

over dat kopieeren: welke chipset heeft dat moederbord?
Huh, waar kan je dat achterhalen? Ik ben niet echt een hardware freak, sorry. Zojuist wel zitten pluizen in systeeminfo maar niets gevonden. Wrs zal het ook ergens in dit (lange) topic staan onder specs?

Gevonden. Ik ben nu bezig het systeem te analyseren mbv SiSoft Sandra, een analysing tool.
Model VIA Technologies Inc Standard Host Bridge
Front Side Bus Speed 4x 266MHz (1064MHz data rate)

[ Voor 19% gewijzigd door CharlieFox op 11-12-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Nog een aantal vragen:
  • Kan ik in de 8818 "Kingston (KVR800D2N5K2/2G) DDR2 2048MB (2X1GB)" ingooien?
  • Met welke software kan ik het beste mijn hardware prestaties van die 3 dagen(lanparty weekend) opmeten? En daar bedoel ik software mee, waar ik niks voor hoef te doen en dat gewoon op de achtergrond draait en dat ik na 3 dagen een soort van verslag kan lezen.
  • Zijn er meer systeemkasten die een zwembadje bovenop hebben of is de 8818 de enige die dit heeft?
  • Welke fans staan standaard aan in de 8818?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:05:
Nog een aantal vragen:
  • Met welke software kan ik het beste mijn hardware prestaties van die 3 dagen(lanparty weekend) opmeten? En daar bedoel ik software mee, waar ik niks voor hoef te doen en dat gewoon op de achtergrond draait en dat ik na 3 dagen een soort van verslag kan lezen.
probeer dit eens :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lavalys.com/images/home/evues2006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:57:
Hallo,

Ik heb deze PC ook gekocht. Bevalt tot dusver goed voor ons gezinsgebruik. Ik heb echter een groot probleem. Als ik mijn analoge Hi8 video wil capturen dan wordt mijn audio niet herkend en heb ik geen geluid. Ik heb de aansluitingen getest en deze werken (ik kan dus wel audio opnemen op de standaard windows geluidsrecorder).

Het probleem is dat de video bewerkings software (Nero, Windows moviemaker of WinDvd) de audio niet herkend. Wie weet raad?

Groet
HJ
Kan zijn dat er een volumeregelaar gedempt is of op 0 staat, rechts klikken op speakertje in taakbalk (links), volumeregeling openen, opties, eigenschappen, mixerapparaat selecteren, gewoon alles aanvinken, dan weet je zeker dat je niks vergeten bent en de vinkjes bij dempen weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ziet er leuk uit, maar kan ik hier ook een verslag krijgen na 3 dagen gamen? Dus ook als ik m'n pc aan en uit heb gehad(aangezien 3 dagen naar een Lanparty ga, denk ik mijn pc +- 10x te reseten/aan-uit te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
KRG schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:51:
Djerique,

Ik wil waarschijnlijk de externe harde schijf in ieder geval terug doen. Dus die van mij is te koop voor hetzelfde bedrag als waarvoor ik hem heb gekocht. verzenden is niet handig, maar ik woon in Winsum , 15 km boven Groningen en mijn zoon gaat elke dag naar Hanze Hoogeschool Zernike.

Ik wil hem , of verkopen vlak voor de kerst, of we brengen hem dan terug naar Aldi voor geld retour.
Misschien gaat de hele PC ook wel weer retour, daar zijn we nog niet helemaal uit.
Zou ik hem deze week nog van je kunnen overkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Hey djerigue,

We willen hem opzich wel aan je verkopen, maar het probleem is dat wij de PC en de HDD tegelijk hebben gekocht en wij de bon nog nodig hebben voor het terugbrengen van de PC (ja,ja, we hebben besloten om hem terug te doen na 1 maand en dan na een poosje een betere zelf te bouwen).

Moet ik er ook wat games/apps op zetten? heb nog wle wat staan.

offtopic:
Heb jij ook gaming & simulatie gedaan? is dat leuk? Ik zit nu in het blok huisstijl, vind de opleiding opzoich wle leuk, maar die communicatietheorie erbij vind ik wat saai en al die gedachtes achter elk ontwerp. Pratley ook gehad? :) is mn slb-er, wat een verstrooid persoon zeg :). En gutman ook gehad? :r . BTW ik zie overal de opleiding Communicatie en multimediadesign tegen, is dit eigenlijk dezelfde opleiding, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
KRG schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:42:
Hey djerigue,

We willen hem opzich wel aan je verkopen, maar het probleem is dat wij de PC en de HDD tegelijk hebben gekocht en wij de bon nog nodig hebben voor het terugbrengen van de PC (ja,ja, we hebben besloten om hem terug te doen na 1 maand en dan na een poosje een betere zelf te bouwen).

Moet ik er ook wat games/apps op zetten? heb nog wle wat staan.

offtopic:
Heb jij ook gaming & simulatie gedaan? is dat leuk? Ik zit nu in het blok huisstijl, vind de opleiding opzoich wle leuk, maar die communicatietheorie erbij vind ik wat saai en al die gedachtes achter elk ontwerp. Pratley ook gehad? :) is mn slb-er, wat een verstrooid persoon zeg :). En gutman ook gehad? :r . BTW ik zie overal de opleiding Communicatie en multimediadesign tegen, is dit eigenlijk dezelfde opleiding, weet iemand dat?
Wat is je email, dan kunnen we daar ff verder praten, anders wordt het zo onoverizchtelijk hier in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

offtopic:
Wie geeft gaming en simulatie? Meutgeert? aardige vent is dat. Ik heb Brand en Design management gedaan

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
Nog een aantal vragen:
  • Kan ik in de 8818 "Kingston (KVR800D2N5K2/2G) DDR2 2048MB (2X1GB)" ingooien?
  • Zijn er meer systeemkasten die een zwembadje bovenop hebben of is de 8818 de enige die dit heeft?
Djerique, ik ben ook reuze benieuwd naar je bevindingen na de LAN party. Ik ben "helaas" noch een tweaker noch een gamer maar wel maak ik af en toe een paar vluchten met MS Flightsimulator, de huidige versie X de luxe. Die presteert echter heel mager op deze pc. Ik heb geen absolute meetwaardes maar ga puur af op mijn ervaringen tov voorgaande Flightsim versies en hardware. Op deze MD8818 zijn de prestaties heel slecht. Opstarten van een nieuwe flightsessie duurt minuten terwijl de HD dan stevig knettert. Het lijkt net alsof er een soort van pauzes ingelast worden tijdens het lezen van de HD, zoooooooo traag. Mijn maand op zicht garantie verloopt 29/12 a.s. en ik denk er hard over om die 8818 weer terug te brengen. Kennelijk moet ik wel een (en mijn schoonvader ook) een slecht serienummer hebben, want ik lees toch wel overwegend positieve berichten over deze pc in dit topic? Ik zie je metingen graag tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:34:
Het moet eigenlijk een fan zijn... gaan aan bij opstarten en je hoort hem 'uitdraaien' als je de compu uitzet. Dit was eerst niet en was hij echt stil !!!
ga hem maar eens open maken denk ik.en kijken

Ik neem aan dat ik anders die Aldi dude maar moet bellen en moet laten komen kijken?

Over de EXTERNE HDD: in het boekje van de Medion compu staat dat je hem kan bestellen via de Duitse site!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@Charliefox:
Volgens mij is er iets mis met of je harddisk of de aansluitingen.
Heb je de kast al opengemaakt en en de aansluitingen gecontroleerd (even stevig aandrukken).
Verder: heb je je harddisks stevig doorgetest?
Eerst even een "normale" checkdisk, daarna bijvoorbeeld een burn-in test met Sisoft Sandra?

Daarnaast: was jij nu ook degene die Windows opnieuw had geïnstalleerd?
Heb je daarbij zelf de harddisks opnieuw gepartitioneerd?
Vroeger moest je onder de fdisk van DOS daarna de disk opnieuw formatteren ná het opnieuw opstarten (maar onder Windows XP hoeft dat niet meer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Djerique schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:45:
[...]

Wat is je email, dan kunnen we daar ff verder praten, anders wordt het zo onoverizchtelijk hier in dit topic
mathijs_bighouse [apenstaart] [hotmail]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
The_Sukkel schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:29:
@Charliefox:
Volgens mij is er iets mis met of je harddisk of de aansluitingen.
Heb je de kast al opengemaakt en en de aansluitingen gecontroleerd (even stevig aandrukken).
Verder: heb je je harddisks stevig doorgetest?
Eerst even een "normale" checkdisk, daarna bijvoorbeeld een burn-in test met Sisoft Sandra?

Daarnaast: was jij nu ook degene die Windows opnieuw had geïnstalleerd?
Heb je daarbij zelf de harddisks opnieuw gepartitioneerd?
Vroeger moest je onder de fdisk van DOS daarna de disk opnieuw formatteren ná het opnieuw opstarten (maar onder Windows XP hoeft dat niet meer?)
Hoi The_Sukkel,
TNX voor je tips. Neen, ik was niet diegene van opnieuw installeren Windows. Vroeger natuurlijk tig keren gedaan en zou het nu ook kunnen doen, maar ik vind het te omslachtig, te veel werk. Het is als het optuigen van een kerstboom. Alles opbouwen, drivertjes, progjes, settings etc. Neen, ik ben meer iemand van de restore CD erin en in 10 min. mbv Ghost terug naar de default situatie. Dit heb ik wel al een 3-tal keren gedaan, echter de klacht blijft. Tip van openmaken kast zal ik doen en goed naar de aansluitingen kijken van de HD's. Sisoft Sandra heb ik gisterenavond geinstalleerd maar ik moet deze dagen nog ff kijken welke van de hughes hoeveelheid testen ik kan doen en belangrijker, hoe ze te interpreteren. Wat dat betreft heb ik met die burn-in test alvast een ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
arieman007 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:14:
[...]

alleen jammer altijd van de service van medion
Een vriend van mij heeft 3 jaar geleden ook zo'n medion pc aangeschaft waar een Ati 9800 (pro) of iets dergelijks in zat. Die ging kapot en ze hadde nog garantie. Kregen ze er een 9250 voor terug!!!! is dat slecht of niet? En natuurlijk de verhalen over de te warme pc's en verkeerde coolers enzo. En dat je naar enschede moet rijden om wat te laten repareren. 3 vrienden die ik ken hebben een medion en ze hebben er allemaal slechte ervaringen mee.
Mijn vorige Aldipc is als ik het goed heb 3 jaar en 1 maand oud, dus buiten de garantie en deze is spontaan overleden. Wat er stuk is is nog niet bekend. Ik heb geprobeerd of het aan de videokaart lag, maar dat was het in ieder geval niet. Nu is deze pc ook intensief gebruikt (bijna dag en nacht aan vanwege een webserver).
Nog geen Medion gebeld met of er nog iets aan te doen is. Wel een nieuwe config besteld. Deze Aldipc was dus net te vroeg of ze moeten hem nog ergens hebben staan. Zou ik nog kunnen bekijken.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
CharlieFox schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:05:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een aantal vragen:
Kan ik in de 8818 "Kingston (KVR800D2N5K2/2G) DDR2 2048MB (2X1GB)" ingooien?
Met welke software kan ik het beste mijn hardware prestaties van die 3 dagen(lanparty weekend) opmeten? En daar bedoel ik software mee, waar ik niks voor hoef te doen en dat gewoon op de achtergrond draait en dat ik na 3 dagen een soort van verslag kan lezen.
Zijn er meer systeemkasten die een zwembadje bovenop hebben of is de 8818 de enige die dit heeft?
Welke fans staan standaard aan in de 8818?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Djerique, ik ben ook reuze benieuwd naar je bevindingen na de LAN party. Ik ben "helaas" noch een tweaker noch een gamer maar wel maak ik af en toe een paar vluchten met MS Flightsimulator, de huidige versie X de luxe. Die presteert echter heel mager op deze pc. Ik heb geen absolute meetwaardes maar ga puur af op mijn ervaringen tov voorgaande Flightsim versies en hardware. Op deze MD8818 zijn de prestaties heel slecht. Opstarten van een nieuwe flightsessie duurt minuten terwijl de HD dan stevig knettert. Het lijkt net alsof er een soort van pauzes ingelast worden tijdens het lezen van de HD, zoooooooo traag. Mijn maand op zicht garantie verloopt 29/12 a.s. en ik denk er hard over om die 8818 weer terug te brengen. Kennelijk moet ik wel een (en mijn schoonvader ook) een slecht serienummer hebben, want ik lees toch wel overwegend positieve berichten over deze pc in dit topic? Ik zie je metingen graag tegemoet!
Het probleem is echter dat ik niet weet of zo'n programma(Everest) ook 3 dagen lang kan monitoren en na 3 dagen er een verslag van kan maken. Rekening houdend dat ik m'n pc wel een aantal keer opnieuw moet opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Heay, ik heb een offerte ontvangen voor dit geheugen: 2GB PC2-5300, DDR2 SDRAM (409967-001) van HP
voor maar 48 euro!!!
Ik wil dit natuurlijk zeker gaan bestellen. Maar past dit wel in mijn aldi pc?? mij zeggen die cijfertjes niet extreem veel.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Klopt die prijs wel? 48 euro voor 2 GB DDR2 ram lijkt me toch iets te goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack43
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33
Nou, dat lijkt mij ook aan de lage kant. Kan je de winkel vermelden, dan kunnen wij ook ff zoeken, ben nl wel errug geintresseerd in dat reepje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

xIngmarx schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:02:
Heay, ik heb een offerte ontvangen voor dit geheugen: 2GB PC2-5300, DDR2 SDRAM (409967-001) van HP
voor maar 48 euro!!!
Ik wil dit natuurlijk zeker gaan bestellen. Maar past dit wel in mijn aldi pc?? mij zeggen die cijfertjes niet extreem veel.
Thanks.
Het enige waar je op moet letten is of het niet een speciaal reepje is voor HP PC's.
Maar ik denk het niet...dus waarom niet gewoon bestellen en ons vertellen of die het doet.
Je kan bij internetbestellingen toch altijd binnen zoveel dagen terugsturen?
En het kost "geen drol"...

Als het echt waar is dan wil ik wel een 512 reepje vervangen door een 2 GB reepje.
Ik denk zelf echter dat ze zich vergissen en dat ze een 256MB reepje bedoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Hoe kan je je registreren op die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Geheugen reepje besteld!!!!
Ergste wat me kan overkomen is dat ze het niet leveren ofzo...
Het is pas over een paar dagen op voorraad maar ik denk wel datk t nog dit jaar binnen krijg :).
Zal jullie meer laten weten alsk ze heb!

@Djerique
Registreren is makkelijk, gewoon bestellen en kan je kiezen tussen inloggen en registreren. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
De Vista upgrade DVD is nu te bestellen op http://www.medion.com/vista

Let wel dat je alleen kan betalen per credit card (Visa / Mastercard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
xIngmarx schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:02:
voor maar 48 euro!!!
Thanks.
Hij zegt nu dat het onderdeel niet besteld kan worden en laat ook geen prijs (meer?) zien.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
DikkieDick schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:47:
[...]

Hij zegt nu dat het onderdeel niet besteld kan worden en laat ook geen prijs (meer?) zien.
Ik heb hem net gewoon nog besteld via deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

vaag

goedkoopste 2GB geheugen van 5300 snelheid DDR2 dat ik kan vinden is €184,72 in de pricewatch
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

wat klopt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Als het goed is krijgen we wat we besteld hebben. Klopt het niet, dan schrijf ik met een pennetje erop: "return to sender" ;)

Ik denk dat het een fout is, waar ze pas later achterkomen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Zou je nog 1 willen bestellen? :) Als het klopt heb je wel mazzel, ik denk idd een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Hopen dat we er gebruik van kunnen maken >:) . Zou mooi zijn, zo niet... dan is het jammer.
Heeft iemand ondertussen al iets gevonden om de proc van die aldi-pc over te clocken? :9~ _/-\o_
De PLL is ICS 953002. Ik heb weinig ervaring met overclocken in windows. Of weet iemand tog nog een andere manier? Ik heb niks meer gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik vind hier:

http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL

niks van dat geheugen. ZItten jullie wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Staat er inderdaad niet bij, maar goed ik ga er vanuit dat het goed zit bij Central point, aangezien ik wel zwart op wit een offerte heb gekregen + alles staat ook nog eens in de email/postbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en de huidige voorraad is 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Heb nog 3 vragen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
- Volgens mij zijn er geen progjes die 3 dagen lang ALLES kunnen registreren van de computer en er gemiddelde van kunnen geven etc.
- Naar mijn weten niet, waarom wil je dit weten?
- De fan van de koeling en een fan die gericht staat op het koelblok van de proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
xIngmarx schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:42:
  1. Volgens mij zijn er geen progjes die 3 dagen lang ALLES kunnen registreren van de computer en er gemiddelde van kunnen geven etc.
  2. Naar mijn weten niet, waarom wil je dit weten?
  3. De fan van de koeling en een fan die gericht staat op het koelblok van de proc.
  1. Jammer :( aangezien ik na 3dagen fanatiek gamen de resultaten wou posten in dit topic.
  2. Omdat ik de 8818 waarschijnlijk ga inruilen na die lanparty en zo'n zwembadje bovenin is dan misschien wel handig voor externa HD schijven in te zetten/leggen.
  3. Waarom staat die fan van de processor aan, aangezien de processor al passief wordt gekoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

De fan zit er om de warmte van de passieve blokken weg te blazen. Als er geen luchtcirculatie is, werkt passief niet goed en wordt het alsnog te warm. Hoe bedoel je dat het zwembadje wel handig is als je de PC terug wil brengen na een lan? :) of begrijp ik iets verkeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
KRG schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:23:
De fan zit er om de warmte van de passieve blokken weg te blazen. Als er geen luchtcirculatie is, werkt passief niet goed en wordt het alsnog te warm. Hoe bedoel je dat het zwembadje wel handig is als je de PC terug wil brengen na een lan? :) of begrijp ik iets verkeerd :).
Omdat dat zwembadje wel handig is om een externe HD in te leggen tijdens die LAN.

Maar omdat die 8818 een handig opbergvakje heeft, hoeft toch niet te beteken dat ik die andere nadelen van de 8818 vergeten ben ;)

• KRG

KRG

Heb je mn mail al toegevoegd ofzo? :)

Hebben jullie ook last van de geluidskaart? Bij mij zei hij vandaag 2 keer al dat ik geen geluid kan afspelen omdat er geen geluidsapparaat zou zijn geinstalleerd. Rebooten en t is weer klaar, maar t kost je wel weer een reboot.

De webcam is zogenaamd ook al in gebruik, en ook het internet verbreekt wel eens.

Waar staat een raam? Dan gooi ik de 8818 zo naar buiten

[ Voor 21% gewijzigd door KRG op 14-12-2006 20:55 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Bij mij werkt alles nog steeds als een zonnetje.
Apparaat staat al een week non-stop aan (met non-stop p2p-verkeer).
Verschillende TV-series via MCE automatisch opgenomen.
Spelletjes spelen goed (Anno 1701, Ceasar IV).
Processor load altijd laag ook bij vele tasks tegelijkertijd.

Schitterend gewoon...

[ Voor 23% gewijzigd door The_Sukkel op 14-12-2006 21:29 ]

Verwijderd

The_Sukkel schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:25:
Bij mij werkt alles nog steeds als een zonnetje.
Apparaat staat al een week non-stop aan (met non-stop p2p-verkeer).
Verschillende TV-series via MCE automatisch opgenomen.
Spelletjes spelen goed (Anno 1701, Ceasar IV).
Processor load altijd laag ook bij vele tasks tegelijkertijd.

Schitterend gewoon...
Hier sluit ik me bij aan _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img34.imagevenue.com/loc307/th_29562_doos1_122_307lo.jpg Afbeeldingslocatie: http://img134.imagevenue.com/loc589/th_29567_doos2_122_589lo.jpg

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Hier werkt ook alles perfecto! Vraagje: ik zou graag mijn koptelefoon aansluiten aan de voorkant en dat dan het geluid van de speakers automatisch mute. Deze optie kan ik alleen niet aanvinken bij de Realtek Audio Manager en ik krijg geen geluid uit m'n koptelefoon. Iemand een idee? Tnx alvast!

• mr.medion
  • Laatst online: 25-03 08:39
Hallo Sheepdog,
Bij mij werkt ook alles als een zonnetje, als ik mijn koptelefoon inplug aan de voorzijde krijg ik gewoon geluid, mute inderdaad niet automatisch, moet dit nog nazien of dit kan.
Groeten Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.medion
  • Laatst online: 25-03 08:39
Volgens de upgrade advisor van windows vista is de RT73 USB Wireless LAN Card nog niet voorzien van de nieuwste driver geschikt voor windows vista (Before installing Windows Vista, go to the device manufacturer's website to download the latest driver for this device. After installing Windows Vista, install the saved driver.) wie weet hier meer van, zie bij medion vooralsnog geen ander driver dan degene die ik al heb??? gaat dit nog goedkomen?
Groeten Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijkij
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Goed te horen dat er gebruikers zijn die erg tevreden over de MD8818 zijn.
Zelf heb ik waarschijnlijk een maandagmorgenexemplaar, want opstarten doet ie pas na een minuut of 10 (warmte?)
Is nog niet zo erg als deze storing maar eens verholpen werd! Zit nu ruim twee weken met de brokken. En geen respons op email, geen afspraak, alleen de telefonische mededeling dat er onderdelen besteld zijn.
Denk dat ik de kartonnen dozen maar eens ga opzoeken en het hele spul (PC, monitor en externe HDD) terug ga brengen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
Ik ga de pc ook terugbrengen.

Het gebrek aan geheugenupgrademogelijkheden, Vista die niet echt heel goed draait, TV-Tuner die ik onder Vista niet aan de praat krijg en een véél te luide en véél te veel werkende harde schijf hebben me dit doen beslissen.

Jammer; want de pc is goed voorzien van aansluitingen, is ander wel stil en ziet er mooi uit. Ik ga voor een Acer E380 denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

cocico schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 02:01:

Het gebrek aan geheugenupgrademogelijkheden, Vista die niet echt heel goed draait, TV-Tuner die ik onder Vista niet aan de praat krijg en een véél te luide en véél te veel werkende harde schijf hebben me dit doen beslissen.

Jammer; want de pc is goed voorzien van aansluitingen, is ander wel stil en ziet er mooi uit. Ik ga voor een Acer E380 denk ik...
Die Acer ziet ook best wel aardig uit.
Ook ongeveer EUR 800-850.

Plupunten t.o.v. de Medion:
  • 2 GB geheugen i.p.v. 1 GB (en nog uitbreidbaar met nog 2 sloten vrij)
  • Harddisk 2x250 GB t.o.v. 320 GB
Minpunten t.o.v. Medion:
  • Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ t.o.v. de Intel Core 2 Duo E6300. In de meeste benchmarks is de E6300 sneller dan de 4200+ (en koeler en zuiniger en meer overklokbaar als je tenminste het juiste gereedschap daarvoor hebt)
  • Mini-toren: minder hoog, maar dieper (persoonlijk vind ik die torens een beetje te klein voor als je zou willen uitbreiden: qua ruimte, airflow en koeling)
  • Harddisk 2x250 GB met weinig mogelijheden tot extra HDD t.o.v. de extra 320 GB in de externe bay + ruimte om nog een extra HDD in te bouwen. Meer dan 1 extra in de medion zou ik ook niet inbouwen, maar als het moet dan kan het wel in deze kast (in tegenstelling tot die minitoren van de Acer)
  • Videokaart Ati 1600SE t.o.v. de NVidia 7650 GS: het is een beetje moeilijk vergelijken aangezien er geen vergelijkingscharts zijn van beide kaarten. Maar als ik de normale versies van beide vergelijk (ik ga ervan uit dat beiden met langzamer geheugen zijn uitgerust), dan is de 7600 GT sneller moeten zijn dan de 1600Pro.
  • Geen TV-tuner, dus geen multimediaPC (geen harddiskrecorder, TV programma's opnemen etc.)
  • Minder aansluitingen: geen HDMI, geen SCART, geen component
  • 1x DVDRW i.p.v. 1x DVD + 1x DVDRW
  • Geen e-sata aansluiting (hoewel die van de Medion proprietair is)
  • Geen upgrade naar Vista (?)
  • Geen passieve koeling van video en CPU (?)
Het is natuurlijk maar de vraag hoeveel lawaai de HDD's in zo'n minikastje maken. Het kan best wel zo zijn dat die twee HDD's qua lawaai overstemd worden door luidruchtigere Video/CPU/MB fans. Meestal moet je zo'n klein kastje namelijk met wat kleinere, maar sneller draaiende (dus luidruchtigere) fans koelen. Ik denk er zelf over om als ik Vista heb (en Vista bevalt me op deze machine) om volgend jaar zomer 1x 2 GB te kopen als de geheugenprijzen zijn gedaald. Het wordt dan in totaal dus 2.5 GB. Het is toch single channel, dus ik hoef niet persé 2x hetzelfde reepje te hebben. Dat reepje van 512 die ik dan overhoud, bewaar ik dan wel voor weet ik veel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Voor een prijsje van 900 euro kan je ze beter zelf inelkaar zetten.
just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

MintyDoerak schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:37:
Voor een prijsje van 900 euro kan je ze beter zelf inelkaar zetten.
just my 2 cents...
Stel maar samen en laat het hier zien...
Budget: EUR 799

Wie A zegt , moet ook B kunnen zeggen.
:X

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 16-12-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in dit forum dat er plaats is voor 1 extra harde schijf. Nu is het plaatsen denkelijk niet moeilijk maar ik zal ook nog wel een jumper moeten veranderen op de harddisc van de compu
Waar zitten die dan en welke

KlaasL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 800 eur bouw je echt wel een snellere pc dan die medion .. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:50:
Zelfde geldt voor jou:
Wie A zegt, moet ook B kunnen zeggen.

Bouw maar een multimedia PC voor EUR 800, met TV tuner, hdmi, scart, component, Windows MCE én upgrade naar Vista, minimaal 1 GB, 320GB, E6300 en 7600GS met 256MB.
Muis, toetsenbord en speakers krijg je van me cadeau...

Laat maar zien (liefst dit jaar nog... of gaan we over een jaartje komen met een setje?).
Of blijft het bij een beetje roepen vanaf de zijlijn?
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:44:
Ik lees in dit forum dat er plaats is voor 1 extra harde schijf. Nu is het plaatsen denkelijk niet moeilijk maar ik zal ook nog wel een jumper moeten veranderen op de harddisc van de compu
Waar zitten die dan en welke

KlaasL
Je kan sowieso in de externe bay de e-sata schijf van Medion zelf kwijt.
Als je er één wilt inbouwen dan is het simpelweg een sata-schijf aansluiten op de sata kabel en voeding en klaar is KlaasL. Er is onderin nog een plek vrij zonder dat de HDD's dan al te veel op elkaar gepropt zijn...

[ Voor 44% gewijzigd door The_Sukkel op 16-12-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Omtrent het niet lukken van het tv-tuner gebeuren in MCE: ik had in Vista (net als in mijn verse MCE 05) de MPEG2-drivers nog niet geïnstalleerd, daarom kon ik eerst noch in Vista MC of in Win XP MCE 'kabel' selecteren als bron van mijn tv. Neemt niet weg dat zelfs in XP het beeld op VRT 'één' schokt en redelijk achter loopt.

Blijf ik achter met een niet-uitbreidbaar geheugen en een HD die véél te luid en traag is. Ik twijfel weer over dat binnenbrengen...

Vraag: als ik de Windows MCE 05 aan laat staan met MC niet opgestart, neemt hij dan nog automagisch de series op die ik wil opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
The_Sukkel schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:39:
[...]

Stel maar samen en laat het hier zien...
Budget: EUR 799

Wie A zegt , moet ook B kunnen zeggen.
Hierbij dus het B-gedeelte 8)

MSI P4N Diamond, Retail (garantie: 36 maanden) € 135
A-merk moederbord met 775socket, 2x PCI Express x16(voor SLI), 6x SATA, 2x PATA, 8 kanaals audio, 54 Mbps IEEE 802.11g WLAN, 3x FireWire, 10x USB, 4x ddr2 bankjes tot wel 16GB ondersteuning.

Als je wilt overclocken en geen WLAN nodig hebt kan je beter voor de ASUS P5B gaan. Deze heeft hele goede overclockresultaten en is nog eens bijna 20 euro goedkoper. Verder natuurlijk een topproduct met ook 3 jaar garantie en de overige kenmerken.

Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 167
Zelfde processor als in de medionPC.

WD Caviar SE16 320GB € 96
Stille en snelle HD, dankzij de 16mb cache tegenover de 8mb cache van de medion HD(Seagate).

Samsung SH-W183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 33
Serial ATA, dus geen gedoe meer met IDE kabels e.d. Voor de rest is een dvd-brander een dvd-brander, niet veel verschil in kwaliteit etc.

Antec Solution SLK1650B, 350watt € 70
Mooie zwarte kwalieitskast van Antec met ook een Antec voeding van 350Watt. Die 300Watt is van de medion PC is trouwens echt te weinig als je een beetje wilt uitbreiden!!

Kingston 667MHZ 1024MB Ram € 109
Merkgeheugen met dezelfde snelheid als in de medionPC.

Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB € 105
Zelfde videokaart maar dan van Asus. Ik weet niet hoe het met de koeling zit van de medionkaart, maar deze is passiefgekoeld. Dus deze hoor je in ieder geval niet!

Hauppauge WinTV PVR 150 MCE € 57
TV Kaart met afstandbediening. Heeft misschien geen digitale tv-poort, maar in Nederland heb je daar ook niet zoveel aan omdat we daarvoor een smartcard nodig hebben. Alleen Ned. 1, 2, 3 zijn vrij te ontvangen. Dus hier heb je wel genoeg aan!

Logitech Cordless Desktop EX110, Zwart € 27
Je zei dat je het toetsenbord en muis cadeau deed, maar voor de mensen die het toch nodig hebben.. een draadloos setje van Logitech, waar je in ieder geval meer plezier meer zult hebben dan die troep van Medion waar veel mensen problemen mee hebben. Maar als je al een setje hebt kan je hier natuurlijk op bezuinigen en het besteden aan iets anders.

Totaal(pak je rek.machine en reken maar na) ;) € 799

Dit systeem heb ik samengesteld bij Azerty.nl, je moet er alleen nog de verzendkosten bij optellen. Maar je hebt dan in ieder geval wel een systeem welke veel en veel meer uitbreidingsmogelijkheden heeft, welke bestaat uit allemaal A-kwaliteitscomponenten, en welke, vooral als je de Asus P5B moederbord neemt, beter te overclocken is. Dan ben je uiteindelijk ook veel sneller dan het Medion-systeempje.

Nou mis je verder alleen wat output-mogelijkheden zoals scart en hdmi. Hiervoor kan je nog altijd de S-video uitgang van de videokaart gebruiken. En zeg nou eerlijk, wil je een systeem met meer mogelijkheden en minder zekerheid of een systeem gebouwd met kwaliteitscomponenten en dus, vanzelfsprekend, meer zekerheid.

Eigenlijk hoef ik niet veel te schrijven, veel tweakers weten al dat je in 90% van de gevallen beter af bent met zelfbouw dan een supermarktpc. Vooral als ik zo de negatieve berichten hier lees, ben ik mezelf dankbaar dat ik 2 weken geleden zelf een soortgelijk systeem inelkaar heb gezet. Hiermee heb ik tot nog toe helemaal GEEN problemen gehad. Als ik je dan ook nog eens vertel dat ik de E6300 overclockt heb van 1,86GHz naar 2.8GHz stabiel, dan mag je de rest zelf uitrekenen.

Owja, voordat ik het vergeet, de windows licentie. Nee, die ben ik niet vergeten. Het is hier op GoT verder wel verboden om het erover te hebben, maar: Vista Coupon? Ow de vista die op 31 januari uit is. Hij is anders al wel te downloaden @ the usual places. Heb hem zelf dan ook al draaien. Ik bedoel ik kan er wel schijnheilig over doen.. maar het is nou eenmaal zo. Als je het er dan toch er voor over hebt, koop je er nog een licentie bij. Heb je niet veel meer te besteden dan die € 799, dan koop je gewon een medion MD8818 met een vista coupon en een hoop gezeur. All inclusive dus >:)

Wat heb je trouwens aan vista met max 1GB aan ram geheugen. Denk je nou echt dat je dan genoeg aan 1GB hebt als je een spel wilt spelen, met Vista draaiend op de achtergrond. Misschien nog wel de komende paar maanden, maar over 6 maanden ben je min of meer verplicht om de 2x512MB weg te doen en 2x1GB te kopen.

Met dit zelfgebouwde systeem, prik je over 3-4 maanden(als de geheugenprijzen weer wat gezakt zijn), voor een eurotje of 80, 1GB erbij en kan je weer een tijdje vooruit... Nog wat later prik je er nog een videokaart erbij en heb je een SLI opstelling om de steeds zwaarder wordende spellen te kunnen spelen. Wil je anders een DX10 kaart over een jaartje? Neem een iets sterkere voeding, en je hebt lang plezier aan je systeem. Veel keuzemogelijkheden, en af een toe een uitgave en hij gaat lekker lang mee. Met de medion-pc zit je min of meer vast aan deze configuratie!

Just my TWO cents..

[ Voor 10% gewijzigd door MintyDoerak op 17-12-2006 06:26 . Reden: tiepvoudje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

cocico schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:30:
Omtrent het niet lukken van het tv-tuner gebeuren in MCE: ik had in Vista (net als in mijn verse MCE 05) de MPEG2-drivers nog niet geïnstalleerd, daarom kon ik eerst noch in Vista MC of in Win XP MCE 'kabel' selecteren als bron van mijn tv. Neemt niet weg dat zelfs in XP het beeld op VRT 'één' schokt en redelijk achter loopt.
Bedoel je de MPEG2-drivers of de TV-tuner driver? (volgens mij bedoel je de TV-Tuner driver)
Schokt het beeld alleen op VRT of op alle zenders?
Blijf ik achter met een niet-uitbreidbaar geheugen en een HD die véél te luid en traag is. Ik twijfel weer over dat binnenbrengen...
De HDD moet even traag of snel zijn als de benchmark Seagate 300 GB (SATA300) in Sisoft Sandra. Waarom draai je die niet gewoon een keertje?
Vraag: als ik de Windows MCE 05 aan laat staan met MC niet opgestart, neemt hij dan nog automagisch de series op die ik wil opnemen?
Ben ik even aan het testen...(wilde ik zelf namelijk ook weten, maar eerlijk gezegd kon je dat zelf ook wel testen)

edit:
Het antwoord is: JA ;)
Er komt een rode opnamebutton rechts in de taakbalk te staan, welke weer verdwijnt als de opname is afgelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 17-12-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

kubi, hoewel ik de tijd noch het geduld heb om jouw bak met de aldi pc te vergelijken vind ik het knap gevonden. Echter.. dan blijft een ander argument overeind: de doelgroep. Wat al eerder aangehaald werd, ik denk niet dat Aldi ons tweakers als primaire doelgroep rekent. Voor Jan met de pet heeft hij voor dat geld een compleet samengestelde bak en alles up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

MintyDoerak schreef op zondag 17 december 2006 @ 05:54:
[...]
Hierbij dus het B-gedeelte 8)
[...]
Totaal(pak je rek.machine en reken maar na) ;) € 799

Dit systeem heb ik samengesteld bij Azerty.nl, je moet er alleen nog de verzendkosten bij optellen. Maar je hebt dan in ieder geval wel een systeem welke veel en veel meer uitbreidingsmogelijkheden heeft, welke bestaat uit allemaal A-kwaliteitscomponenten, en welke, vooral als je de Asus P5B moederbord neemt, beter te overclocken is. Dan ben je uiteindelijk ook veel sneller dan het Medion-systeempje.

Nou mis je verder alleen wat output-mogelijkheden zoals scart en hdmi. Hiervoor kan je nog altijd de S-video uitgang van de videokaart gebruiken. En zeg nou eerlijk, wil je een systeem met meer mogelijkheden en minder zekerheid of een systeem gebouwd met kwaliteitscomponenten en dus, vanzelfsprekend, meer zekerheid.
[...]
Owja, voordat ik het vergeet, de windows licentie. Nee, die ben ik niet vergeten. Het is hier op GoT verder wel verboden om het erover te hebben, maar: Vista Coupon? Ow de vista die op 31 januari uit is. Hij is anders al wel te downloaden @ the usual places. Heb hem zelf dan ook al draaien. Ik bedoel ik kan er wel schijnheilig over doen.. maar het is nou eenmaal zo. Als je het er dan toch er voor over hebt, koop je er nog een licentie bij. Heb je niet veel meer te besteden dan die € 799, dan koop je gewon een medion MD8818 met een vista coupon en een hoop gezeur. All inclusive dus >:)
Knap gevonden voor precies EUR 799 (tot op de euro nauwkeurig)!
Jij pakt de handschoen tenminste goed op! _/-\o_
Verdient dus een serieuze en uitgebreide reactie:

Pluspunten van jouw systeem:
  • Uitbreidbaarheid
  • Plezier van de zelfselectie en het zelfbouwen
  • Controle over (de kwaliteit van) alle onderdelen en drivers
Minpunten t.o.v. de Medion 8818:
  • Geen HDMI, component of scart: is toch wel wat anders dan een standaard TV-uitgang voor degenen die net een prachtige LCD-TV hebben gekocht...
  • Geen legitieme Windows XP MCE + Vista Home Premium: je kan het dan wel "schijnheilig" vinden, maar ik durf toch wel te stellen dat ook de meeste Tweakers het wel aardig vinden als ze beiden "gratis" (t.o.v. jouw systeem dan) erbij krijgen. Je weet niet in hoeverre "jouw vista" bestand zal zijn tegen de alsmaar vervelender wordende maatregelen van Microsoft.
  • Koeling: onze Medion is nu dus wel een behoorlijk stil systeem... De medion videokaart is (net als die van Asus) ook passief gekoeld en dat geldt ook voor de CPU (een mooie heatpipe constructie door "dunne wafels"). Maar wat voor koeling zit er op jouw systeem/CPU?
  • Zelfbouw: hoewel sommige Tweakers niets anders willen, denk ik dat het gross het wel zo prettig vindt als in ieder geval de CPU+koeling(+pasta)+montage moederbord+connectors al kant en klaar wordt afgeleverd. Dat werk vereist een iets hoger Tweak-niveau dan het alleen inprikken van extra geheugen, een extra kaartje, een HDD etc.
  • Vergeet je die complete I/O frontpanel niet? Zo'n complete front (Geheugenkaartslots + 2x USB+Firewire+A/V input+ audio in- en output) is wel iets meer dan alleen een USB aansluiting + koptelefoonuitgang.
Eigenlijk hoef ik niet veel te schrijven, veel tweakers weten al dat je in 90% van de gevallen beter af bent met zelfbouw dan een supermarktpc. Vooral als ik zo de negatieve berichten hier lees, ben ik mezelf dankbaar dat ik 2 weken geleden zelf een soortgelijk systeem inelkaar heb gezet. Hiermee heb ik tot nog toe helemaal GEEN problemen gehad. Als ik je dan ook nog eens vertel dat ik de E6300 overclockt heb van 1,86GHz naar 2.8GHz stabiel, dan mag je de rest zelf uitrekenen.
Je hebt helemaal gelijk dat een echte Tweaker voor een zelfbouwsysteem gaat vanwege de tweakbaarheid en de uitbreidingsmogelijkheden. Ik had me zelf voorgenomen dat ik nooooooooooooooit een set-PC zou kopen (of het nu van een supermakt komt of van een of ander "computermerk"). Voor een zelfbouwsysteem zou een budget van EUR 799 dan al snel niet genoeg zijn...dan wil bijvoorbeeld toch echt minstens een E6600 hebben met een Zalman 9500LED koeler en dat soort dingen. Ik heb al enige maanden ook een zelfbouwlijst gehad. Wat ik zelf merkte is dat je dan zelfs bij een "medium-snelheidsmachine", toch al snel met een buget van > EUR 1200 komt te zitten. En dan stel je weer een maandje uit vanwege de gestegen geheugenprijzen etc. (en dan weer een maandje vanwege iets nieuwers, mooiers, snellers, stillers etc.etc.).

Deze aanbieding voor "slechts" EUR 799 heeft me ertoe doen besluiten om gewoon alvast deze kast te kopen en daarna wel weer verder te zien. Heb ik gelijk een stille en mooie multimedia-HDD-recorder (met mega veel aansluitingen) met een legitieme Windows XP MCE en upgrade naar Windows Vista Home Premium.

Over de negatieve breichten: ligt (in sommige gevallen) ook aan het niveau van de gebruiker. De gemiddelde ALDI-PC koper is toch wat minder vaardig in het zelf diagnostiseren en oplossen van problemen. Bij mij draait alles als een zonnetje.
Wat heb je trouwens aan vista met max 1GB aan ram geheugen. Denk je nou echt dat je dan genoeg aan 1GB hebt als je een spel wilt spelen, met Vista draaiend op de achtergrond. Misschien nog wel de komende paar maanden, maar over 6 maanden ben je min of meer verplicht om de 2x512MB weg te doen en 2x1GB te kopen.

Met dit zelfgebouwde systeem, prik je over 3-4 maanden(als de geheugenprijzen weer wat gezakt zijn), voor een eurotje of 80, 1GB erbij en kan je weer een tijdje vooruit... Nog wat later prik je er nog een videokaart erbij en heb je een SLI opstelling om de steeds zwaarder wordende spellen te kunnen spelen. Wil je anders een DX10 kaart over een jaartje? Neem een iets sterkere voeding, en je hebt lang plezier aan je systeem. Veel keuzemogelijkheden, en af een toe een uitgave en hij gaat lekker lang mee. Met de medion-pc zit je min of meer vast aan deze configuratie!

Just my TWO cents..
Blijft wel jammer dat er niet 4 geheugensloten inzitten. Is overigens wel een oplosbaar probleem. Als Vista bevalt en het is nodig, dan prik ik over enige maanden niet 2x1 GB erbij, maar 1x 2GB (en dan heb ik 2.5GB en niet 2GB...).

Kortom: als je deze Medion ziet als een "turbo" 320GB HDD recorder met allerlei extras, dan val je je er absoluut geen buil aan. Wil je lekker zelf tweaken, overklokken en uitbreiden dan zou ik ten eerste het budget wat meer oppompen en dan iets bijpassends kopen. Maar voor EUR 799 blijft dit het meest complete systeem dat er te vinden is. Het enige dat in de toekomst uitbreiding behoeft is een kwestie van even de portemonnee opentrekken en een 512 MB reepje vervangen voor een 2 GB reepje...

edit:
Update voor de gamers onders ons: "Doom 3 Resurrection of Evil" en "Need for Speed Carbon" draaien ook op de hoogste kwaliteit (1280x1024, 4xAA), maar dan zie je af en toe wel een frame droppen. Dit om aan te geven wat de mogelijkheden zijn van deze "budgetkaart". Ben je een fanatieke gamer en wil je de hoogste framerates halen dan zal je toch (voorspelbaar) op zoek moeten gaan naar een andere PC/videokaart, maar voor de occasional gamers onder ons ruim voldoende.

[ Voor 59% gewijzigd door The_Sukkel op 17-12-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
The_Sukkel schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:00:
[...]

Bedoel je de MPEG2-drivers of de TV-tuner driver? (volgens mij bedoel je de TV-Tuner driver)
Schokt het beeld alleen op VRT of op alle zenders?

--> Alleen bij die bepaalde zender. Ik bedoel de MPEG2-drivers. Bij Vista had ik voor de tv-tuner een aantal verschillende driverversies gebruikt, ik dacht dat het daarom was dat het tv-kijken niet wou lukken. Maar na een beetje googlen kwam ik er op uit dat je voor 'Antenne-tv' die drivers niet nodig hebt en het daardoor was dat ik 'kabel' niet kon selecteren :)

[...]

De HDD moet even traag of snel zijn als de benchmark Seagate 300 GB (SATA300) in Sisoft Sandra. Waarom draai je die niet gewoon een keertje?

--> Zal ik eens doen als ik de tijd heb (ik zit op kot en de pc zie ik maar 'in het week-end'; en nu ben ik bij mijn vriendin thuis...)
[...]

Ben ik even aan het testen...(wilde ik zelf namelijk ook weten, maar eerlijk gezegd kon je dat zelf ook wel testen)

--> True, maar zoals gezegd: lang geprobeerd om onder Vista een en ander werkend te krijgen en gisterenavond laat MCE er weer op gezet. Dient gezegd: bij mij werkte de restorefunctie niet. MCE is gewoon geïnstalleerd (zonder een key te moeten ingeven) maar nadien moest ik nog alle software en drivers zelfs installeren.
edit:
Het antwoord is: JA ;)
Er komt een rode opnamebutton rechts in de taakbalk te staan, welke weer verdwijnt als de opname is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Jazzper schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:13:
....Voor Jan met de pet heeft hij voor dat geld een compleet samengestelde bak en alles up and running.

Dat valt dus in sommige gevallen nog een vies tegen, als ik zo wat reacties hier op GoT lees.
The_Sukkel schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:54:
[...]

Knap gevonden voor precies EUR 799 (tot op de euro nauwkeurig)!
Jij pakt de handschoen tenminste goed op! _/-\o_
Verdient dus een serieuze en uitgebreide reactie:

Pluspunten van jouw systeem
• Uitbreidbaarheid
• Plezier van de zelfselectie en het zelfbouwen
• Controle over (de kwaliteit van) alle onderdelen en drivers
[/list]
Minpunten t.o.v. de Medion 8818:[list]

• Geen HDMI, component of scart: is toch wel wat anders dan een standaard TV-uitgang voor degenen die net een prachtige LCD-TV hebben gekocht...
Ik heb wel mijn twijfels over de kwaliteit van de uitgangen, aangezien ze uiteindelijk gekoppeld zijn aan de Geforce 7650GS videokaart. Zal het zoveel verschillen van de S-Video op de 7600GS?

• Geen legitieme Windows XP MCE + Vista Home Premium: je kan het dan wel "schijnheilig" vinden, maar ik durf toch wel te stellen dat ook de meeste Tweakers het wel aardig vinden als ze beiden "gratis" (t.o.v. jouw systeem dan) erbij krijgen. Je weet niet in hoeverre "jouw vista" bestand zal zijn tegen de alsmaar vervelender wordende maatregelen van Microsoft.
Het is waar je voor kiest he... :)

• Koeling: onze Medion is nu dus wel een behoorlijk stil systeem... De medion videokaart is (net als die van Asus) ook passief gekoeld en dat geldt ook voor de CPU (een mooie heatpipe constructie door "dunne wafels"). Maar wat voor koeling zit er op jouw systeem/CPU?
Dit onderwerp had ik idd even over het hoofd gezien(marjah was ook zo laat/vroeg :) ). Ikzelf zou wel een arctic freezer pro 7 erop zetten, ipv de stock koeler. Heerlijk stil en koel(18euro!!). Verder zit er 1 casefan van antec aan de achterkant. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Antec casefans zeer stil zijn, maar jah voor een bedrag van 10 euro kan je naar voorkeur zelf 1tje erin zetten.

"- Rubber grommets for hard drive mounts reduce vibration and noise
Cooling capacity:
- 1 x 120mm Low speed rear (standard)
- 1 x 80mm front (optional)"

Dus ook lekker stille hdd's :) .

Ik had trouwens gelezen over 55 graden warm wordende hdd's. let wel op dat dit ten koste gaat van je apparatuur. Hoge temperaturen zijn vijanden van elektronisch apparatuur. Dus pas wel op, liever wat meer lawaai, maar een langere levensduur(vooral de hdd's zijn hier gevoelig voor).

• Zelfbouw: hoewel sommige Tweakers niets anders willen, denk ik dat het gross het wel zo prettig vindt als in ieder geval de CPU+koeling(+pasta)+montage moederbord+connectors al kant en klaar wordt afgeleverd. Dat werk vereist een iets hoger Tweak-niveau dan het alleen inprikken van extra geheugen, een extra kaartje, een HDD etc.
Iedereen kent wel een tweaker met een hoger tweak-niveau ;) Tsjah en anders laat je het assembleren(wat natuurlijk wel de kosten weer verhoogt).

• Vergeet je die complete I/O frontpanel niet? Zo'n complete front (Geheugenkaartslots + 2x USB+Firewire+A/V input+ audio in- en output) is wel iets meer dan alleen een USB aansluiting + koptelefoonuitgang.
Yep, dat moet je dan wel gaan missen. Of je koopt een 3,5" bracket met alle mogelijke aansluitingen erop, voor een eurotje of 25? De vraag is of je het nodig hebt, en of je het er voor over hebt.

[...]

Over de negatieve breichten: ligt (in sommige gevallen) ook aan het niveau van de gebruiker. De gemiddelde ALDI-PC koper is toch wat minder vaardig in het zelf diagnostiseren en oplossen van problemen. Bij mij draait alles als een zonnetje.

Okee dan, let dus alleen wel op je temps!!

[...]

Blijft wel jammer dat er niet 4 geheugensloten inzitten. Is overigens wel een oplosbaar probleem. Als Vista bevalt en het is nodig, dan prik ik over enige maanden niet 2x1 GB erbij, maar 1x 2GB (en dan heb ik 2.5GB en niet 2GB...).

Let wel, het totale bedrag komt dan alweer uit op 1000 euro. Spaar nog een maandje door, en voor 1100 heb je een sub-topsysteem :*)

Ik koop een pc eens in de zoveel jaar, om er vervolgens weer een jaartje 3-4 mee te doen(heb een xbox360 voor games). Dan vind ik het ook niet zo erg om 100-200 euro meer uit te geven aan een vergelijkbaar systeem, alleen dan met wat meer zekerheid en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

MintyDoerak schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:09:
Ik heb wel mijn twijfels over de kwaliteit van de uitgangen, aangezien ze uiteindelijk gekoppeld zijn aan de Geforce 7650GS videokaart. Zal het zoveel verschillen van de S-Video op de 7600GS?
Ja natuurlijk!
HDMI is gewoon doorgeven van nullen en enen. S-Video is toch een vertaalslag naar analoog en dan weer terug naar digitaal als je het aansluit op een LCD-TV. Vergelijk het met D-Sub en DVI.
Het is waar je voor kiest he... :)
??Dus als je voor hetzelfde geld er een legale Windows XP MCE + Vista erbij kan krijgen, dan zou je kiezen voor een illegale versie?? Of bedoel je ervoor kiest om in je budget geen rekening te houden met het OS?
Dit onderwerp had ik idd even over het hoofd gezien(marjah was ook zo laat/vroeg :) ). Ikzelf zou wel een arctic freezer pro 7 erop zetten, ipv de stock koeler. Heerlijk stil en koel(18euro!!). Verder zit er 1 casefan van antec aan de achterkant. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Antec casefans zeer stil zijn, maar jah voor een bedrag van 10 euro kan je naar voorkeur zelf 1tje erin zetten.
Ik zie dat het inderdaad nogal laat/vroeg bij je was geworden (6 minuten voor 6 in de ochtend! :o ). Des te meer waardeer ik jouw reactie ;) Blijft zo dat ik die passieve CPU koeling in de medion bijna briljant vind...
[i]
"- Rubber grommets for hard drive mounts reduce vibration and noise
[...]
Dus ook lekker stille hdd's :) .
Ik vind dat overigens wel een goede tip voor degenen die hun HDD in vergelijking met de rest van de kast te lawaaierig vinden: rubberen dempers plaatsen.
Ik had trouwens gelezen over 55 graden warm wordende hdd's. let wel op dat dit ten koste gaat van je apparatuur. Hoge temperaturen zijn vijanden van elektronisch apparatuur. Dus pas wel op, liever wat meer lawaai, maar een langere levensduur(vooral de hdd's zijn hier gevoelig voor).
Die hoge temps zijn alleen van toepassing voor de externe e-sata HDD als die continu aan het werk wordt gezet. In de ruststand wordt die vanzelf koel. De e-sata HDD zit overigens in een aluminium behuizing, waardoor de warmteafgifte ook direct via het aluminium kastje verloopt. Voelt dus warmer aan dan een plastic kastje, maar wel beter voor de warmteafgifte. Zeker omdat het in een "zwembadje" wordt geplaatst.
Iedereen kent wel een tweaker met een hoger tweak-niveau ;) Tsjah en anders laat je het assembleren(wat natuurlijk wel de kosten weer verhoogt).
Bij Azerty mag je er direct tussen de EUR 62-85 bij gaan tellen... Is toch wel aan te raden hoor... knoeien met koelingspasta tussen CPU en cooler is niet iedereen gegeven...
Yep, dat moet je dan wel gaan missen. Of je koopt een 3,5" bracket met alle mogelijke aansluitingen erop, voor een eurotje of 25? De vraag is of je het nodig hebt, en of je het er voor over hebt.
Ik weet het niet zo hoor, want toen ik op zoek was naar zo'n volledige frontpanel kwam ik er niet zomaar eentje tegen met ook A/V ingangen (meestal toch weer een apart apparaat). Hiermee kan je bijvoorbeeld ook oude VHS-banden gaan digitaliseren. Daarom vind ik het ook zo'n multifunctioneel apparaat.
[...]
Let wel, het totale bedrag komt dan alweer uit op 1000 euro. Spaar nog een maandje door, en voor 1100 heb je een sub-topsysteem :*)

Ik koop een pc eens in de zoveel jaar, om er vervolgens weer een jaartje 3-4 mee te doen(heb een xbox360 voor games). Dan vind ik het ook niet zo erg om 100-200 euro meer uit te geven aan een vergelijkbaar systeem, alleen dan met wat meer zekerheid en stabiliteit.
Bij mij is het niet zozeer het budget een probleem, maar het feit dat ik met een PC van EUR 1200 iets zal hebben samengesteld, wat kwalitief op onderdelen beter zal zijn en ook beter uitbreidbaar, maar als geheel gewoon minder zal kunnen. Geen volledige multimediamogelijkheden, geen HDMI, geen legitieme OS etc. etc. Dus ik dacht: gewoon alvast dit ding kopen en er alles mee kunnen doen wat je maar kan verlangen van een moderne multimedia PC. En daarna zien we wel weer verder als het tegenvalt.

En tot nu toe valt het alleen maar mee. Het apparaat presteert (bij mij althans) boven verwachting.
  • Zowel als HDD-recorder: doet hij vlekkeloos
  • Als game machine: alle moderne spellen speelt hij af op de hoogste instellingen, al is het bij de meest veeleisende wel merkbaar dat de framerate achteruit loopt... Maar hij slikt het wel!
  • Als "gewone" office en internet machine: daarvoor is deze PC al ontzettend overkill...
Voor de goede orde:
Ik waardeer je input volledig, want ik heb zelf ook even erg getwijfeld wat ik zou doen en het is leuk om met iemand hierover van gedachten te wisselen, die tenminste de moeite neemt om een gedegen en onderbouwde vergelijking te maken. Sommigen blaten maar wat, maar jij duidelijk niet! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 17-12-2006 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz,

ik heb me na 2 weken toch wel eventjes bedacht. Het ding deed niets anders dan vastlopen, terwijl ik niets speciaal heb veranderd behalve wat normale software zoals games etc erbijgestoken.

Ik heb het simpel opgelost:

Een nieuw Moederbord aangeschaft:

ASUS P5N32-SLI SE Deluxe

En netjes alles uit de Medion gehaald en overgezet naar een andere doos.

Resultaat:

Mijn 2Gb DDRII draaien nu in DUAL Channel, wat na enig testen toch redelijk wat verschil maakt.
Mijn HDD draait nu op SATAII ipv SATAI en dat merk ik ook, niet zo erg veel weliswaar.
En het mooiste van al, ik kan nu perfect overclocken tot 2.3Ghz!!
Sneller gaat niet vanwege het trage geheugen (533mhz) van een ongekend merk.

Kheb wel een nieuwe cpu cooler moeten plaatsen van 20€, maar dat geeft niet. En ja, ook de Medion bak is nutteloos geworden, daar het moederbord in feite averrechts in de bak is gestoken.

Dus eigenlijk is het een mooie aankoop als je bereid bent enkele euhm tweaks :p uit te voeren, vermits ik alle onderdelen perfect heb kunnen overzetten en alles naar behoren blijft functioneren.

Wel moet je rekening houden dat je windows opnieuw ergens moet gaan halen, vermits die bij Medion hoort en je deactiveerd wegens hardware veranderingen en dat was tot nu toe mijn enigste nadeel hiervan.

Voor de rest is het lekker rushen met mijn nieuwe setup ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Voor degenen die de eerder door mij genoemde lijst van Hardware.info willen zien van (in)compatibele media voor de LG GSAH20L:
http://www.hardware.info/...K/viewproduct/LG_GSAH20L/

Complete review:
http://www.hardware.info/...test_van_11_DVDbranders/1
LG werkt voor de productie van DVD-branders samen met Hitachi en gebruikte tot op heden altijd chipsets van Renesas, een dochteronderneming van Hitachi. Om Lightscribe mogelijk te maken is ook LG overgestapt op een aansturing van Panasonic, waardoor de GSA-H20L duidelijk geen familie meer is van voorgaande LG-drives. Qua snelheid scoort de drive net wat minder dan gemiddeld: drie typen 16x DVD+R schijven worden om onduidelijke redenen slechts op 4x gebrand. De meeste DVD+R DL schijven worden gelukkig wel op maximaal 4x of zelfs 8x gevuld. Qua brandkwaliteit scoort de drive wel erg goed: met een gemiddelde score van 63,1 punten, komt LG op dit vlak op een tweede plek terecht. Alleen Philips doet het nog net even beter. Met een adviesprijs van € 49 begeeft LG zich qua prijs/prestatie-verhouding in het middensegment. Al met al een prima DVD-brander, al zou het niet onze eerste keus zijn.

Voor: Goed brandkwaliteit. Lightscribe.
Tegen: Gemiddelde snelheid onder het gemiddelde.
Conclusie: De brander valt op als betrouwbare middenmoter dankzij zijn brandkwaliteit, maar heeft verder niet genoeg in huis om het een onbetwiste aanrader te maken.
Niets mis mee dus, alleen moet je zoals altijd eerst even testen wat voor media geschikt is.

@xgportal:
Je hebt dus alleen je CPU, HDD en je videokaart behouden?
Hoeveel heeft deze grap je gekost?
In jouw geval zou het dan toch slimmer zijn geweest om de boel weer in te leveren en voor minder dan EUR 799 een CPU, HDD en videokaart te kopen?
Of zie ik nu iets over het hoofd?

Over het OS: probeer eens of je Windows XP MCE niet gewoon kan installeren op je nieuwe systeem. Ik heb het "getest" op mijn oude configuratie en de boel werkt gewoon...

[ Voor 12% gewijzigd door The_Sukkel op 18-12-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:20:

Resultaat:
Mijn HDD draait nu op SATAII ipv SATAI en dat merk ik ook, niet zo erg veel weliswaar.
Theoretisch gezien is het onmogelijk dat je, in jouw geval, snelheidverschil merkt tussen de 2 standaarden. SATA I heeft een bandbreedte van 150MB/s en SATA II 300MB/s. Aangezien een normale hdd niet eens boven de 75MB/s komt vind ik het wel knap dat je snelheidswinst merkt ;)

Het enige wat van invloed kan zijn is dat de SATA Controller wat sneller is. De P5N heeft een nforce chipset welke dus wel wat sneller kan zijn dan de chipset in de medion pc's. Maar dat heeft dus in ieder geval niets met SATA I of SATA II te maken.
The_Sukkel schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:32:
[...]

??Dus als je voor hetzelfde geld er een legale Windows XP MCE + Vista erbij kan krijgen, dan zou je kiezen voor een illegale versie?? Of bedoel je ervoor kiest om in je budget geen rekening te houden met het OS?
Legaal of illegaal maakt me niet uit. Ik bedoel dus het laatste.:)
Ik zie dat het inderdaad nogal laat/vroeg bij je was geworden (6 minuten voor 6 in de ochtend! :o ). Des te meer waardeer ik jouw reactie ;) Blijft zo dat ik die passieve CPU koeling in de medion bijna briljant vind...
Er zit misschien wel alleen een koelblok op de cpu, maar daarnaast zit er toch echt een fan die de warme lucht wegzuigt/wegblaast boven de koelblok. Dus zo passief als het er uitziet is het zeker niet!
Bij Azerty mag je er direct tussen de EUR 62-85 bij gaan tellen... Is toch wel aan te raden hoor... knoeien met koelingspasta tussen CPU en cooler is niet iedereen gegeven...
Zowel op de stock koeler, als op de Arctic Freezer die ik later heb gekocht was de koelpasta al door de fabrikant aangebracht. Dus dat als argument valt dan alweer weg.
Ik weet het niet zo hoor, want toen ik op zoek was naar zo'n volledige frontpanel kwam ik er niet zomaar eentje tegen met ook A/V ingangen (meestal toch weer een apart apparaat). Hiermee kan je bijvoorbeeld ook oude VHS-banden gaan digitaliseren. Daarom vind ik het ook zo'n multifunctioneel apparaat.
Heb je waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht. De Aerocool Coolpanel, voldoet wel aan de eisen denk ik zo. Hij ziet er ook nog eens, naar mijn mening, zeer gelikt uit.

De Aerocool CoolPanel biedt een veelvoud aan functies en dient in een 5,25" schacht ingebouwd te worden.
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2100-2117.gif
De geïntegreerde 8-in-1 card-reader is geschikt voor de volgende media:Smart Media(SM)
Secure Digital (SD)
Multi Media Card (MMC)
Memory Stick (MS)
Memory Stick Pro (MS-Pro)
Memory Stick Pro Duo (MS-Pro Duo)
Compact Flash (CF)
Micro Drive (MD)

Op de CoolPanel kunnen twee ventilatoren worden aangesloten, welke traploos in snelheid worden geregeld. Twee temperatuursensoren kunnen in het systeem worden geplaatst. De bijbehorende temperaturen / toerentallen kunnen op het blauw verlichte LCD-scherm worden afgelezen. Wanneer er sprake is van oververhitting of uitval van een ventilator zal er een akoestisch alarm klinken en de kleur van het LCD-scherm in rood veranderen.

Daarnaast beschikt de CoolPanel over de volgende aansluitingen:
2x USB
3x Audio
1x FireWire
2x SATA
1x Video
Voor de goede orde....
Voor de duidelijkheid wil ik nog even vermelden dat mijn post oorspronkelijk als reactie was bedoeld op deze post van cocico.
cocico schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 02:01:

Jij had toen geschreven dat de prijs voor dit systeem rond de 800-850euro lag. Waarop ik weer reageerde, met de vermelding dat ik voor 900euro wel een betere kon bouwen. Bij het systeem welke ik daarna ben gaan samenstellen ben ik alsnog, omdat jij dat zo graag wilde ;) ,uitgegaan van een maximum van 799euro.

Als je dus de bovenstaande multimediapanel en de cpu cooler gaat kopen, en bovendien nog een speakersetje wilt.. Kom je uiteindelijk toch weer op 900 euro(klopte mijn bewering dus toch wel!). 100 euro meer dan de Medion PC, kwa mogelijkheden misschien niet helemaal op hetzelfde niveau. Maar wat je in huis hebt kan je dan ook echt gebruiken, stabiel en zeker.

Bij het samenstellen van dat systeem moest ik bezuinigen op een aantal dingen. Het moge duidelijk zijn dat ik me ook bewust ben van het feit dat een pc met de MD8818 specs voor een dergelijk zacht prijsje nagenoeg onmogelijk is. Maar als je een aantal functies kunt missen heb je een sneller en zekerder systeem. Of je moet nog eens 100 euro overhebben, om kwa mogelijkheden tot hetzelfde niveau komt.

Keuzes, keuzes.. Je maakt ze niet vaak, tenminste niet voor een nieuwe pc:), dus ik zal er maar goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik had ongeveer eenzelfde panel op mijn lijstje (die van jou ziet er minstens even goed uit moet ik zeggen):
Afbeeldingslocatie: http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/superior_panel/images/20%20in%201%20Panel%20Info%20Model%2001A%20_r6_c6.jpg

Maar hier geldt dat de video aansluiting (net als bij die panel van jou denk ik) een video-out aansluiting betreft. Een beetje overbodig dus, want die video-out is ook al achterop te vinden. Heel erg veel voegt een video-out aan de front panel niet toe.

Die van de Medion betreft echter een heuse Video-in aansluiting. Dus als je nog wat oude VHS banden hebt, dan kan je die digitaliseren als je wilt. Is toch wel weer een leuke optie waar je normaal gesproken een extra kaart of apparaat voor moet kopen.

Blijf ik (net als jij geloof ik) dus tot de conclusie komen dat ik om een soortgelijk systeem te kopen al snel boven de EUR 1200 kom... en dan nog heb ik waarschijnlijk niet alle opties en functies van deze "turbo" Harddisk-recorder. De volgende keer ga ik "gewoon" weer voor een zelfbouw-PC, gewoon omdat ik er geld en budget voor over heb om lekker te puzzelen... tot en met het frontpaneeltje! ;)

In de tussentijd heb ik voor een "habbekrats" een overcomplete multimultimultimedia-PC staan... 8)

[ Voor 24% gewijzigd door The_Sukkel op 18-12-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
De mijne gaat ook terug!
Superhandig al die ervaringen en door sommigen ook nog gedetailleerd beschreven in dit topic, echt Top! Zie voor mijn bevindingen over de MD8818 ergens eerder in dit topic. Alhoewel ik echt niet 2 linkerhanden heb en daarom van alles al gedaan heb blijft het copieer probleem met daarop volgend "onvoldoende bronnen beschikbaar ..." aanhouden. Met van alles bedoel ik ook een simpele droge installatie van Windows met alleen de 4 in 1 drivers van de chipset en driver van VGA-kaart. En automatische Windows update. Zelfs dan nog steeds het probleem. Ik heb Medion gebeld. Ze konden pas de 27-ste ICC uit Woerden sturen die dan het moederbord zou komen vervangen. Echter, processor en geheugen zou worden overgezet naar het nieuwe moederbord. Omdat mijn "probeer" maand de 29-ste afloopt breng ik mijn pc morgen terug naar de Aldi. Het vreemde is dat ze er nog een paar hebben staan, in principe vind ik dat niet echt een goed teken. Ik ga er wel op letten dat ik een ongeopende verpakking krijg. Vervolgens heb ik dan wederom 1 maand extra en kijk of dat serienummer wel/niet problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys

Om even terug te komen op het GEZOEM wat ik 1 week na aankoop opeens opmerkte in mijn kast.
Waar hij de eerste week echt SUPER stil was, begon ik heb daarna van begin tot eind te horen.

Heb kast opengemaakt en hoor de zoem van de : HARDE SCHIJF.
dus niet het ratelen bij actie..
nee.. het stationair ronddraaien geeft nu een zoem..

lijkt mij NIET GOED?!?!?!
maakt bijna meer geluid dan mijn oudere compu ernaast (en die is zeker niet stil)

suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er hier ook zo eentje staan (werd wel tijd na die Medion 1GHz van een paar jaar geleden).

Enkel wel problemen met het selecteren van het beeldscherm. Indien er het LCD (ook de Medion), aangekoppeld via DVI eventjes is afgeweest (kabel eruit of spanning volledig af) laat hij niets meer zien. Ik moet dan ook de VGA aankoppelen aan mijn CRT shermpje en dan pas gaat het LCD ook mee aan.

Instellingen al veelvuldig verandert (LCD primair gezet, één beeldscherm gekozen,...) maar altijd hetzelfde probleem. Herkent iemand dit probleem??

Voor de rest prima PC en zeer stil :Z We zullen zien binnen een jaartje of alles het nog doet hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de NERO versie die erop staat ondersteund die MULTIPLE recorders ?

ik heb de 2 originele drives vervangen door 2 dvd-branders

maar de optie USE MULTIPLE recorders blijft grijs.

iemand info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
@ xIngmarx: Heb jij dat geheugenreepje al ontvangen?
Ik nog niet en de link naar die aanbieding werkt ook niet meer. Ik heb al wel betaald en al een offerte gekregen, Ik neem aan dat ik het geheugenreempje gewoon krijg voor mijn al betaalde geld, toch?
Zou die advertentie dan toch een foutje zijn geweest van Central Point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:52:
[afbeelding]

Maar hier geldt dat de video aansluiting (net als bij die panel van jou denk ik) een video-out aansluiting betreft. Een beetje overbodig dus, want die video-out is ook al achterop te vinden. Heel erg veel voegt een video-out aan de front panel niet toe.

Die van de Medion betreft echter een heuse Video-in aansluiting. Dus als je nog wat oude VHS banden hebt, dan kan je die digitaliseren als je wilt. Is toch wel weer een leuke optie waar je normaal gesproken een extra kaart of apparaat voor moet kopen.
Waar op dat plaatje staat die video-out aansluitiung dan? Is dat die gele?
Wat is het verschil tussen video in en video out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
@Djerique.
Ik heb hem ook nog niet,
Weet wel zeker dat die advertentie een fout was
maar aangezien ik gewoon een offerte heb ontvangen en mijn bestelling nog steeds bij mijn bestelde items staat. Neem ik aan dat zij het geheugen gewoon gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
MintyDoerak schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:37:
[...]
Heb je waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht. De Aerocool Coolpanel, voldoet wel aan de eisen denk ik zo. Hij ziet er ook nog eens, naar mijn mening, zeer gelikt uit.

[i]
De Aerocool CoolPanel biedt een veelvoud aan functies en dient in een 5,25" schacht ingebouwd te worden.
[afbeelding]
De geïntegreerde 8-in-1 card-reader is geschikt voor de volgende media:Smart Media(SM)
Secure Digital (SD)
Multi Media Card (MMC)
Memory Stick (MS)
Memory Stick Pro (MS-Pro)
Memory Stick Pro Duo (MS-Pro Duo)
Compact Flash (CF)
Micro Drive (MD)

Op de CoolPanel kunnen twee ventilatoren worden aangesloten, welke traploos in snelheid worden geregeld. Twee temperatuursensoren kunnen in het systeem worden geplaatst. De bijbehorende temperaturen / toerentallen kunnen op het blauw verlichte LCD-scherm worden afgelezen. Wanneer er sprake is van oververhitting of uitval van een ventilator zal er een akoestisch alarm klinken en de kleur van het LCD-scherm in rood veranderen.

Daarnaast beschikt de CoolPanel over de volgende aansluitingen:
2x USB
3x Audio
1x FireWire
2x SATA
1x Video
Mocht ik er 2 SATA hardeschijven aansluiten op de 2 SATA uitgangen op de frontpanel, waar haal ik de stroom(om de SATA HD's te voeden) dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
xIngmarx schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:09:
@Djerique.
Ik heb hem ook nog niet,
Weet wel zeker dat die advertentie een fout was
maar aangezien ik gewoon een offerte heb ontvangen en mijn bestelling nog steeds bij mijn bestelde items staat. Neem ik aan dat zij het geheugen gewoon gaan leveren.
Fijn dat je een reactie terugstuurt. Ik voelde me al even opgelicht :$

Ik heb precies hetzelfde:
- heb betaald
- offerte ontvangen
- bestelling staat ook bij mijn bestelde items.

Mocht Central Point hierover gaan bellen, dat het een fout is, hebben we dan alsnog recht op dat geheugenbankje voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Volgens mij hebben wij daar inderdaad recht op. Wij hebben een offerte ontvangen en zijn deze offerte(overeenkomst) aangegaan d.m.v. deze te betalen.
Het enige dat dit allemaal over de mail enzo is gegaan. Ik weet niet of dat er daar andere regels gelden.

En al komen ze er wel onderuit, dan moet je gewoon maar even wachten totdat de geheugen prijzen omlaag gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:01:
[...]

Waar op dat plaatje staat die video-out aansluitiung dan? Is dat die gele?
Wat is het verschil tussen video in en video out?
De scart aansluiting is ook alleen video out helaas. Video out is voor het aansluiten van een monitor zodat beeld vanaf de pc bekeken kan worden op die monitor. Video in is voor het aansluiten van randapparatuur, zodat beeld vanaf die randapparatuur (PS2, camcorder, videorecorder etc.) naar de pc gestuurd kan worden om te bekijken, te kopiëren naar de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:50:
Ik kwam bij een computerzaak in Groningen uit op 828 euro met een E6400, DVD-rom, DVD-rewriter, 320GB HD, 1GB mem, 7300GS videokaart, moederbord en kast + 30in1-kaartlezer. Zou vandaag gereed moeten zijn, maar komen die gasten erachter dat alles er is behalve de kast. Wordt nu een standaardkast (miditower) van 30 euro goedkoper en de bestelde harde schijf bleek nog 12,50 in prijs te zijn gedaald, dus kom ik onder de 800. Geen toetsenbord/muis (heb ik toch nog) en geen monitor.
En euh... geen OS dus. OEM-versie van MCE met upgrade naar Vista komt op 100. Haal ik dus toch niet de vereiste 800. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
xIngmarx schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:28:
Volgens mij hebben wij daar inderdaad recht op. Wij hebben een offerte ontvangen en zijn deze offerte(overeenkomst) aangegaan d.m.v. deze te betalen.
Het enige dat dit allemaal over de mail enzo is gegaan. Ik weet niet of dat er daar andere regels gelden.

En al komen ze er wel onderuit, dan moet je gewoon maar even wachten totdat de geheugen prijzen omlaag gaan :p
Het lijkst me sterk dat ze bij een betaalde offerte er onderuit komen.

Wachten tot de geheugenprijzen dalen lijkt me geen optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
DikkieDick schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:18:
[...]

Ik kwam bij een computerzaak in Groningen uit op 828 euro met een E6400, DVD-rom, DVD-rewriter, 320GB HD, 1GB mem, 7300GS videokaart, moederbord en kast + 30in1-kaartlezer. Zou vandaag gereed moeten zijn, maar komen die gasten erachter dat alles er is behalve de kast. Wordt nu een standaardkast (miditower) van 30 euro goedkoper en de bestelde harde schijf bleek nog 12,50 in prijs te zijn gedaald, dus kom ik onder de 800. Geen toetsenbord/muis (heb ik toch nog) en geen monitor.
En euh... geen OS dus. OEM-versie van MCE met upgrade naar Vista komt op 100. Haal ik dus toch niet de vereiste 800. ;-)
Ok, maar dan heb je geen tuner, een slechtere grafische kaart, minder aansluitmogelijkheden, ... Dan vraag ik me af: waarom heb je die snelheid nodig? Games kun je hier toch niet mee spelen in hoge resoluties, en voor videobewerking heb je beter meer geheugen en twee harde schijven.
Autocad en Photoshop en van die dingen zullen dan natuurlijk wel weer goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:44:De scart aansluiting is ook alleen video out helaas. Video out is voor het aansluiten van een monitor zodat beeld vanaf de pc bekeken kan worden op die monitor. Video in is voor het aansluiten van randapparatuur, zodat beeld vanaf die randapparatuur (PS2, camcorder, videorecorder etc.) naar de pc gestuurd kan worden om te bekijken, te kopiëren naar de pc :)
Ik denk dat ik voor zulke acties een mediacenter ga aanschaffen en zulke acties niet meer via de pc ga doen.

Ik ga mijn 8818 terugbrengen en met die 800€ + wat extra verjaardagsgeld alsnog de volgende pc ga samenstellen.

Daarnaast kan ik nog sparen voor een mediaventer(die dingen worden steeds goedkoper) en daar mijn video/tv/film dingen mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Djerique schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:09:
[...]
Ik denk dat ik voor zulke acties een mediacenter ga aanschaffen en zulke acties niet meer via de pc ga doen.

Ik ga mijn 8818 terugbrengen en met die 800€ + wat extra verjaardagsgeld alsnog de volgende pc ga samenstellen.

Daarnaast kan ik nog sparen voor een mediaventer(die dingen worden steeds goedkoper) en daar mijn video/tv/film dingen mee ga doen.
Je moet zelf weten wat je doet, maar wel even de volgende twee opmerkingen:
1) Deze PC is een complete multimediacenter... of bedoel je dat je een HDD-recorder gaat kopen met video in en dat video-editing daarmee beter beter kan worden uitgevoerd? :X
2) Jouw "droomconfiguratie" kost volgens jouw eigen opgave tussen de EUR 1200-1500, maar daar moet je nog wel de kosten voor een HDD-recorder bij optellen.

Dit om te voorkomen dat anderen verkeerde conclusies gaan trekken (dat je zelf achter elkaar maar verkeerde conclusies blijft en blijft trekken kan ik inmiddels ook niet meer tegenhouden).

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 19-12-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond kersverse MD8818 opgestart. De harde schijf is ingedeeld met een partitie C Boot 278 gb en D recover 19 gb.

kan je nu op een leeg stuk van C een nieuwe partitie maken en zo ja hoe doe je dit dan.

zelf al gekeken onder computerbeheer maar zie nergens hoe je een extra partitie kan aanmaken.

alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Gebruik Acronis Disk Director of Partition Magic...als je tenminste weet wat ja aan het doen bent...
Grote kans dat je daarna Windows XP MCE zelf met de hand opnieuw moet installeren (als je systeempartitie bij het herpartitioneren verloren gaat).

Als dit je allemaal niets zegt: mijn tip --> "niet doen" of door iemand latend doen die er verstand van heeft. Ik heb het in ieder geval wel gedaan en de boel opnieuw geïnstalleerd (helemaal schoon) en alles draait als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

The_Sukkel schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:52:
Ik had ongeveer eenzelfde panel op mijn lijstje (die van jou ziet er minstens even goed uit moet ik zeggen):
[afbeelding]

...
Als je de video aanlsuiting op de video in van je video kaart plaatst, heb je dus ook voorin een video-in, kwestie van de juiste gaatje inprikken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

B0MBACI schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:51:
[...]
Als je de video aanlsuiting op de video in van je video kaart plaatst, heb je dus ook voorin een video-in, kwestie van de juiste gaatje inprikken dus ;)
Sure...elke videokaart heeft een video in... juist ja ... rrright... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
Djerique schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:10:
[...]

Mocht ik er 2 SATA hardeschijven aansluiten op de 2 SATA uitgangen op de frontpanel, waar haal ik de stroom(om de SATA HD's te voeden) dan vandaan?
Daar is inderdaad niet goed over nagedacht. De Coolpanel II heeft wel een power sata aansluiting naast een normale sata aansluiting. Deze heeft echter weer minder multimedia mogelijkheden.. Bezoek freezinghardware.nl --> fancontrollers. Daar heb je veel verschillende modellen/soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

MintyDoerak schreef op woensdag 20 december 2006 @ 01:49:
[...]
Daar is inderdaad niet goed over nagedacht. De Coolpanel II heeft wel een power sata aansluiting naast een normale sata aansluiting. Deze heeft echter weer minder multimedia mogelijkheden.. Bezoek freezinghardware.nl --> fancontrollers. Daar heb je veel verschillende modellen/soorten.
Een e-sata power aansluiting is alleen van nut voor mensen die veel met kale SATA schijven werken die uit een andere PC komen (of in een andere PC terecht moeten komen etc.) en even aan jouw eigen PC gehangen moeten worden. De Coolpanel II is idd een goede tip voor mensen die dat veelvuldig willen/moeten doen (sowieso is die hele site een goede tip voor de echte tweaker ;)).

Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat Djerique veelvuldig aan de slag wil gaan met kale SATA schijven en ziet hij volgens mij gewoon over het hoofd dat een normale externe harddiskcase met SATA aansluiting zijn eigen voedingskabels heeft (gezien zijn eerder getoonde niveau van vragen/opmerkingen/te haastige conclusies etc. lijkt me dat geen al te gewaagde aanname).

Zo dat moest ik even kwijt.

Nu weer wat constructievere opmerkingen:
Nu de kast gewoon lekker draait en ik zeker weet dat alles het goed doet (ik houd 'm dus) denk ik erover om 'm iets verder te tweaken. Aangezien de kast gebouwd is op stilte wil ik daar ook wat meer werk van maken. De HDD's zijn idd in vergelijking met de rest van de kast meer hoorbaar dan wanneer ze in een stofzuiger zouden zijn ingebouwd. Ik wil daar wat aan doen door dempers te monteren (tips?). Daarnaast wil ik testen of ik met een stillere casefan ook nog wat kan winnen (ook de betere ball-bearing of fluid sleeve casefans kosten "drie keer niets"...). Tenslotte wil ik wellicht een andere voeding inbouwen, maar een echt goede stille kost al snel EUR 80-120, dus ik probeer het eerst met de "huis tuin en keuken sweex" uit mijn oude PC. Die voeding is nog maar een paar maanden oud, maar mogelijk net iets stiller dan de standaard die in de kast zit. Met een beetje tweaken zal deze kast gezien de fanloze GPU en CPU nog veel stiller te krijgen moeten zijn...

[ Voor 33% gewijzigd door The_Sukkel op 20-12-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:11:
Een e-sata power aansluiting is alleen van nut voor mensen die veel met kale SATA schijven werken die uit een andere PC komen (of in een andere PC terecht moeten komen etc.) en even aan jouw eigen PC gehangen moeten worden. De Coolpanel II is idd een goede tip voor mensen die dat veelvuldig willen/moeten doen (sowieso is die hele site een goede tip voor de echte tweaker ;)).

Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat Djerique veelvuldig aan de slag wil gaan met kale SATA schijven en ziet hij volgens mij gewoon over het hoofd dat een normale externe harddiskcase met SATA aansluiting zijn eigen voedingskabels heeft (gezien zijn eerder getoonde niveau van vragen/opmerkingen/te haastige conclusies etc. lijkt me dat geen al te gewaagde aanname).
Dank je voor de complimenten ;)

Ik weet vrij weinig van hardware, maar dat wil nog niet zeggen dat ik hier geen vragen over mag stellen. Wil namelijk zo veel mogelijk over pc's weten, aangezien ik toch wel een goede pc wil samenstellen. De 8818 viel me tegen en die ga ik ook terugbrengen.

Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat met een kale SATA schijf bedoeld wordt en wil dit toch graag weten. Daaarvoor is dit forum toch?
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste