Aldi PC November? MD8818: Met Vista Coupon!

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 69.640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Djerique schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:01:
[...]
De 8818 heeft een DVI-i uitgang op de videokaart(zoals bijna alle videokaarten). Mijn 19" breedbeeld lcd heeft een DVI-D ingang. Hoe werkt het dan met zo'n dual link DVI kabel die jij hebt besteld?
Zie Hoe werkt het: bladzijde2(pagina5)
Het is wel een beetje off-topic...maar hier gaan we dan:

DVI-I Kabel - Dual Link
24+4+1 male - 24+4+1 male
Deze kabel is geschikt voor digitale én analoge signalen en is ook geschikt voor hoge resoluties en hoge verversingsfrequenties.
Deze kabel kan gebruikt worden in plaats van alle andere DVI kabels.
Let wel op één ding !!
Bij deze kabel zijn ALLE pennen aanwezig (29 stuks), de connectors van de apparaten waarop deze kabel wordt aangesloten moeten dus ook voorzien zijn van alle 29 gaatjes, anders past de kabel er niet in.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19209.jpg

DVI-D Kabel - Dual Link
24+1 male - 24+1 male
DVI-D kabels transporteren alleen digitale signalen.
Dual Link kabels zijn geschikt voor hoge resoluties en verversingsfrequenties.
Een Dual link kabel kan altijd een single link kabel vervangen, en kan hogere resoluties aan, maar moet wel in de betreffende apparatuur passen. De dual link kabel heeft namelijk meer pennen, en de apparatuur waarop de kabel wordt aangesloten moet de gaatjes in de connector hebben voor deze extra pennen. Meestal is dat wel het geval, maar altijd even controleren.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19185.jpg

DVI-I Kabel - Single Link
18+4+1 male - 18+4+1 male
DVI-I kabels transporteren digitale én analoge signalen.
Single Link kabels zijn geschikt voor de meest gangbare resoluties, in ieder geval tot een resolutie van 1280x1024 bij 85Hz.
Raadpleeg ook de gebruiksaanwijzing van de betreffende apparaten en neem in twijfelgevallen een Dual link kabel.
Een Dual link kabel kan altijd een single link kabel vervangen, en kan hogere resoluties aan, maar moet wel in de betreffende apparatuur passen. De dual link kabel heeft namelijk meer pennen, en de apparatuur waarop de kabel wordt aangesloten moet de gaatjes in de connector hebben voor deze extra pennen. Meestal is dat wel het geval, maar altijd even controleren.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19203.jpg

DVI-D Kabel - Single Link
18+1 male - 18+1 male
Single Link kabels zijn geschikt voor de meest gangbare resoluties, in ieder geval tot een resolutie van 1280x1024 bij 85Hz.
Raadpleeg ook de gebruiksaanwijzing van de betreffende apparaten en neem in twijfelgevallen een Dual link kabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19182.jpg

Nu ga ik iets bekennen: de kaart heeft een DVD-I Dual link aansluiting (dus de eerste met alle pennetjes). Alle kabels passen dus in de kaart. Echterrrrrr.... ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang is en het blijkt dat mijn monitor een DVI-D aansluiting heeft... (met 25 i.p.v. 29 gaatjes)... en je raadt het al: ik heb een DVI-I kabel besteld die wel in de kaart past maar niet in de monitor. Dus ik ga maar weer eens een DVI-D kabel bestellen.

Deze keer een simpele, want die luxe versie heeft een te dikke stekker die nét niet in de achterkant van mijn monitor past (conector zit te dicht op de achterwand).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ja, maar het is volgens mij een overgeklokte versie van een onbekende fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
hello_moto schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:17:
[...]

Ja, maar het is volgens mij een overgeklokte versie van een onbekende fabrikant.
Ga d'r maar vanuit dat 't een MSI is, dat is bijna altijd zo in met de onderdelen in Medion pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
_/-\o_ The_Sukkel _/-\o_

Dank je voor het uitgebreide uitleg. Ik heb ook een DVI-d ingang van mijn monitor, dus het bespaart mij nu kosten als ik hetzelfde had gedaan wat jij eerst ook had gedaan. Lullig dat het zo voor jou uitpakte, maar marktplaats is een leuke optie ;)

Ik ga vandaag nog een DVI-D Kabel - Dual Link halen met vergulde aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Is deze PC nog leverbaar bij de Aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
shorty schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:06:
Is deze PC nog leverbaar bij de Aldi?
No-one can tell you

Gaat meestal erg rap, zelf even langsgaan en dan kijken. Is per filliaal verschillend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
Op http://www.medion.com/vista/ is voor Duitsland en Engeland al het formulier online om de Vista upgrade DVD te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nu heb ik een vraagje: ik heb inmiddels de coax kabel aangesloten op de TV tuner kaart.
Daarnaast heb ik de tuner geïnstalleerd (dat denk ik althans) met het bestand "G:\Driver\TV Tuner (1.3.3.3a)\3xHybrid.inf".

Via MCE krijg ik telkens de melding dat de tuner nog niet is geïnstalleerd.
Hoe hebben jullie de TV tuner werkend gekregen?
(Voor de goede orde: ik heb dus handmatig Windows XP MCE herinstalleerd + alle drivers op de Recovery schijf)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel proberen de tv-kaart softwarematig te verwijderen en daarna zoeken naar nieuwe hardware, als het goed is herkent windows de tv-kaart en worden de drivers weer geinstalleerd, dan zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ah...ik zie al waar ik de mist inga...Ik heb de tuner proberen te installeren door die "3xHybrid.inf" met rechtermuisknop en install te kiezen. Dat blijkt geen succes.

In apparatenbeheer had ik een onbekend apparaat staan, welke ik nu heb geïnstalleerd door te verwijzen naar de map waarin die "3xHybrid.inf" staat. Nu herkent MCE de tuner wél en is de apparaat niet meer onbekend maar een Medion SAA7131 Hybrid Capture Device. Kanalen etc. allemaal geïnstalleerd en alles werkt perfect! (was een pure gok dat dat onbekende apparaat de tv tuner was...)

Nu nog mijn HDDrive2Go converteren naar NTFS om bestanden groter dan 4 GB aan te kunnen!

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 06-12-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:47:
Ah...ik zie al waar ik de mist inga...Ik heb de tuner proberen te installeren door die "3xHybrid.inf" met rechtermuisknop en install te kiezen. Dat blijkt geen succes.

In apparatenbeheer had ik een onbekend apparaat staan, welke ik nu heb geïnstalleerd door te verwijzen naar de map waarin die "3xHybrid.inf" staat. Nu herkent MCE de tuner wél en is de apparaat niet meer onbekend maar een Medion SAA7131 Hybrid Capture Device. Kanalen etc. allemaal geïnstalleerd en alles werkt perfect! (was een pure gok dat dat onbekende apparaat de tv tuner was...)

Nu nog mijn HDDrive2Go converteren naar NTFS om bestanden groter dan 4 GB aan te kunnen!
gewoon opnieuw formatteren en NTFS selecteren. Ik gebruik hiervoor acronis disk director suite echt een super makkelijk programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img125.imagevenue.com/loc454/th_10175_P4M890_Logo_H_122_454lo.jpg
hier wat info over het moederbord :)

bios

en hd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:58:
[...]
gewoon opnieuw formatteren en NTFS selecteren. Ik gebruik hiervoor acronis disk director suite echt een super makkelijk programma :)
Yes I know en ja dat gebruik ik ook, maar het is jammer dat het converteren naar NTFS niet on the fly lijkt te kunnen gaan met behoud van data. Nu ben ik alles aan het pompen naar de andere schijf om 'm daarna volledig opnieuw te formatteren naar NTFS. Wat ik ook had kunnen doen is de FAT32 partitie verkleinen en de overgebleven partitie opnieuw partitioneren als NTFS. Maar ik had geen zin in 2 driveletters voor een removable drive.

Btw: ik weet vrijwel zeker dat ons moederbord niet de VIAP4M890 is

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 06-12-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:27:
Btw: ik weet vrijwel zeker dat ons moederbord niet de VIAP4M890 is
zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://img169.imagevenue.com/loc417/th_38373_VIAP4M890nw_122_417lo.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Volgens Sisoft Sandra betreft het een MSI MS-7318 moederbord wel met een VIA chipset (o.a. VIA VT8251 South Bridge), maar zonder een onboard grafische chipset (VIA UniChrome™ Pro Integrated Graphics Processor (IGP)) die op de P4M890 zou moeten zitten... Of misschien betreft het een "verminkte" P4M890?

Uit welke analysetool komt die schermprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
The_Sukkel schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:12:
Volgens Sisoft Sandra betreft het een MSI MS-7318 moederbord wel met een VIA chipset (o.a. VIA VT8251 South Bridge), maar zonder een onboard grafische chipset (VIA UniChrome™ Pro Integrated Graphics Processor (IGP)) die op de P4M890 zou moeten zitten... Of misschien betreft het een "verminkte" P4M890?

Uit welke analysetool komt die schermprint?
Everest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dit lijkt me een betere link naar de chipset op "ons" moederbord: de VIAPT890
http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/p4-series/pt890/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Hallo,

zijn er nu nog meer mensen die de externe HD temp kunnen meten via Speedfan als de schijf een fouttest draait ?

Ik ben op maximaal 70 graden uitgekomen bij 2 maal achter elkaar gewoon deze test te laten lopen via XP.
Ik heb het idee dat er in de HD2GO Ultraspeed helemaal geen ventilator zit, ook geen kleintje voorin. terwijl je wel aan de behuizing de indruk krijgt dat er één zou moeten inzitten.

Wie heeft hier een idee over /

PS Medion heeft op mijn vraag hierover via e-mal nog niet weer gereageerd, behalve dan dat ze hopen binnen een paar werkdagen antwoord te geven. Maar het is nu al 5 dagen geleden...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik zie verschillende meningen welk moederbord het wel niet is. Ik vind het ook raar waarom medion dit er niet bij heeft gezet. Dit was ook m'n 1e vraag toen ik de 8818 in de Aldi folder zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

KRG schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:16:
Hallo,

zijn er nu nog meer mensen die de externe HD temp kunnen meten via Speedfan als de schijf een fouttest draait ?

Ik ben op maximaal 70 graden uitgekomen bij 2 maal achter elkaar gewoon deze test te laten lopen via XP.
Ik heb het idee dat er in de HD2GO Ultraspeed helemaal geen ventilator zit, ook geen kleintje voorin. terwijl je wel aan de behuizing de indruk krijgt dat er één zou moeten inzitten.

Wie heeft hier een idee over /

PS Medion heeft op mijn vraag hierover via e-mal nog niet weer gereageerd, behalve dan dat ze hopen binnen een paar werkdagen antwoord te geven. Maar het is nu al 5 dagen geleden...................
Ik heb zojuist Speedfan gedraaid: 60 graden
Maar het kan wel warmer zijn geweest, want het is al een kwartier terug dat de drive via MCE aan het pompen was (TV opnames).

Dat is inderdaad best wel heet (en zo voelt het ook aan).
Als de drive niet in gebruik is, dan wordt die weer veel koeler (zo tussen de 35-40 graden zo te voelen, maar dat ga ik morgen nog wel even nameten).

Drive heeft inderdaad geen fan, al lijkt dat roostertje er wel een beetje op.
Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want ik heb een andere externe HDD case waar wél een fan op zit en daar word je niet vrolijk van. Tenminste... als stofzuigergeluid niet je grootste hobby is. Maar ja... ik hoop maar dat de warmteafgifte via het aluminium voldoende is om dat ding niet vervroegd met pensioen te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Het lijkt me ook sterk dat die externe HD van Aldi allemaal zo warm worden dat het te gevaarlijk is voor de data. Dan zouden ze niet mogen worden verkocht.

Zit er geen fan op??? Lijkt wel zo

Ik wil een externe Medion HD van iemand overkopen hoor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Djerique op 07-12-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik ga 15 december met mijn 8818 naar een Lan-party.

In de 8818 zit standaard aan 2x512 MB geheugenbankjes erin.

Ik zit te denken om misschien 1 geheugenbankje van 512 te vervangen voor bijvoorbeeld 1024.(ik heb dan dus 1x1024 + 1x512)
- Is dit mogelijk?
- en zo ja: heeft het nut?
- En moet het van een bepaald merk zijn? Of pakt hij alleen het type dat erin zit?

FF niet op de prijs gelet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Djerique op 07-12-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:51:
Ik ga 15 december met mijn 8818 naar een Lan-party.

In de 8818 zit standaard aan 2x512 MB geheugenbankjes erin.

Ik zit te denken om misschien 1 geheugenbankje van 512 te vervangen voor bijvoorbeeld 1024.(ik heb dan dus 1x1024 + 1x512)
- Is dit mogelijk?
- en zo ja: heeft het nut?
- En moet het van een bepaald merk zijn? Of pakt hij alleen het type dat erin zit?

FF niet op de prijs gelet ;)
Ik ben geen expert maar het schijnt wel zo te zijn dat ze gelijkwaardig moeten zijn omdat je anders zelfs kans heb dat hij trager wordt ipv sneller.
Dit zijn de specs:
DIMM1: Samsung M3 78T6553CZ3-CD5
512 MB DDR2-533 DDR2 SDRAM (5-4-4-11 @ 266 Mhz) (4-4-4-11 @ 266 Mhz) (3-3-3-8 @ 200 Mhz)

En over die externe hd in het zwembadje, alleen bij de stresstest komt ie bij mij uit op plm. 55 graden, ik heb hem nu een paar dagen gevolgd met everest en hij blijft hangen (bij normaal gebruik) rond de 45 graden, wel iets warmer dan de interne want die zit rond de 37 graden. Maar ik vraag me af hoe lang moet je de drive belasten, bij normaal gebruik, zodat de temperatuur boven de 55 graden uit zou komen? Ik denk toch dat als dat gebeurd er iets niet goed is met die hd :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 02:11:
[...]

Ik ben geen expert maar het schijnt wel zo te zijn dat ze gelijkwaardig moeten zijn omdat je anders zelfs kans heb dat hij trager wordt ipv sneller.
Dit zijn de specs:
DIMM1: Samsung M3 78T6553CZ3-CD5
512 MB DDR2-533 DDR2 SDRAM (5-4-4-11 @ 266 Mhz) (4-4-4-11 @ 266 Mhz) (3-3-3-8 @ 200 Mhz)

En over die externe hd in het zwembadje, alleen bij de stresstest komt ie bij mij uit op plm. 55 graden, ik heb hem nu een paar dagen gevolgd met everest en hij blijft hangen (bij normaal gebruik) rond de 45 graden, wel iets warmer dan de interne want die zit rond de 37 graden. Maar ik vraag me af hoe lang moet je de drive belasten, bij normaal gebruik, zodat de temperatuur boven de 55 graden uit zou komen? Ik denk toch dat als dat gebeurd er iets niet goed is met die hd :?
Hmmm, ik hoor voor en tegens om die externe Medion HD in het zwembadje te zetten. Heeft iemand al kritieke probelem er mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hoe tevreden zijn jullie nou met die bak? Een vriend van mij (office, muziek, internetten en af en toe games) heeft mede op mijn aanraden die bak gehaald. Hiervoor had hij de medion Piii 900 van paar jaar terug. Ik ben nog niet langs geweest om het te aanschouwen maar zijn eerste indruk is dat hij de pc tegen vind vallen qua snelheid. Nou ken ik zijn computerkennis dus dit zou ook zomaar een 'gebruikersprobleem' kunnen zijn, maar ik was nieuwsgierig naar jullie eerste indrukken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
zie hier de 1e indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:59:
Hoe tevreden zijn jullie nou met die bak? Een vriend van mij (office, muziek, internetten en af en toe games) heeft mede op mijn aanraden die bak gehaald. Hiervoor had hij de medion Piii 900 van paar jaar terug. Ik ben nog niet langs geweest om het te aanschouwen maar zijn eerste indruk is dat hij de pc tegen vind vallen qua snelheid. Nou ken ik zijn computerkennis dus dit zou ook zomaar een 'gebruikersprobleem' kunnen zijn, maar ik was nieuwsgierig naar jullie eerste indrukken.
Ik heb nog een Aldi pc staan van een jaar of 4 geleden, met 2x 512 mb en 2,66 ghz, en op dat punt moet ik die vriend van je gelijk geven, de md8818 is naar mijn indruk niet sneller dan die bak van 4 jaar oud. Maar alleen snelheid is niet de reden dat ik hem heb aangeschaft, hij is vrij compleet en redelijk goedkoop en die oude bak was afgeschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:21:
[...]

Ik heb nog een Aldi pc staan van een jaar of 4 geleden, met 2x 512 mb en 2,66 ghz, en op dat punt moet ik die vriend van je gelijk geven, de md8818 is naar mijn indruk niet sneller dan die bak van 4 jaar oud. Maar alleen snelheid is niet de reden dat ik hem heb aangeschaft, hij is vrij compleet en redelijk goedkoop en die oude bak was afgeschreven ;)
Waar zou het aanliggen dat die niet snel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hoe komt dat dan? Zit toch een redelijke Core 2 Duo in? Die 6300 is wel niet de topper in zijn serie, maar toch. Vaaaaag

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 05:56
Ik heb deze pc ook sinds een week in bezit, gelijk 3 gehaald, voor m'n schoonpa en m'n broer. Het apparaat is (qua fan's e.d.) echt heel stil. Veel software er bij, handige restore CD welke ik al een paar keer gebruikt heb om te kijken of 't werkt en dat deed het. In 10 min. compleet terug naar aankoopsituatie, kortom: Min of meer tevreden. Echter ...

De 2 harde schijven, ik heb er ook 1 bijgekocht voor in het "zwembadje" op de pc, baren mij zorgen. Het toerental hoor je niet, geen giergeluiden etc. Echter wel schrijf/lees geluiden in de vorm van een voortdurend karakteristiek HDD geluid. Hoe zal ik het omschrijven, een soort van knetterend/krakend geluid. Je hoort het bij de geringste handeling, bijv. tijdens het simpele scrollen door het startmenu. Nog maar niet te spreken over de mislukte copieerslagen die ik de afgelopen dagen heb gehad! Heel irritant dus.

Ik wil eenvoudigweg wat data van m'n overige bakken naar die nieuwe MD8818 copieëren. Als ik een aanzienlijke hoeveelheid beetpak van circa 15GB en ik dat copieer over mijn interne 100MB netwerk (mbv kabel, mijn laptops zitten op het WLAN) gaat het vrij vaak fout! Copieerslag wordt onderbroken met een foutmelding welke ik nog zal screendumpen. Daarbij lijkt het vrij lang te duren (tijd versus hoeveelheid data zal ik nog klokken). Kleine hoeveelheden data, rond de 2 GB per keer, gaat wel goed. Ik kan de bak binnen 1 maand na aankoop terug brengen, nog 3 weken aanzien dus.

Wie weet iets meer van de harde schijven die er in de MD8818 zitten?

Alvast hartelijk dank voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CharlieFox schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:37:
Ik wil eenvoudigweg wat data van m'n overige bakken naar die nieuwe MD8818 copieëren. Als ik een aanzienlijke hoeveelheid beetpak van circa 15GB en ik dat copieer over mijn interne 100MB netwerk (mbv kabel, mijn laptops zitten op het WLAN) gaat het vrij vaak fout! Copieerslag wordt onderbroken met een foutmelding welke ik nog zal screendumpen. Daarbij lijkt het vrij lang te duren (tijd versus hoeveelheid data zal ik nog klokken). Kleine hoeveelheden data, rond de 2 GB per keer, gaat wel goed. Ik kan de bak binnen 1 maand na aankoop terug brengen, nog 3 weken aanzien dus.

Wie weet iets meer van de harde schijven die er in de MD8818 zitten?
Een tip, deze schijven zijn razendsnel in het kopiëren van data (SATA) echter de externe hd (voor in het zwembadje moet je opnieuw formatteren in NTFS. Deze is nl geformatteerd als FAT. Je zal zien dat het dan een stuk sneller gaat.
Oh ja, dat knetteren vind ik ook heel irritant, maar ik heb ooit eens ergens gelezen dat je dat in je bios kan uitschakelen, of is dat onzin? Als iemand weet of en hoe dat kan, hou ik me aanbevolen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Hallo CharlieFox en anderen,

Elders in deze Threat staat het reeds vermeld, maar het zijn allebei Seagate Schijven van 320 Gb 8 Mb cache . Ze hebben zelfs allebei hetzelfde type nummer zowel de externe als de interne schijf.

De hele inhoud van deze PC is ook al gepost inclusief typenrs en andere gegevens. Dus effe 10 pagina's doorspitten svp.

Ik zou graag meer ervaringen over de HD temp van de externe schijf willen horen. het varieert m.i. nog al.
Hoe zou dat kunnen ?

Ik heb ook nog steeds geen antwoorden van Medion sinds afgelopen vrijdag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:07:
[...]

Een tip, deze schijven zijn razendsnel in het kopiëren van data (SATA) echter de externe hd (voor in het zwembadje moet je opnieuw formatteren in NTFS. Deze is nl geformatteerd als FAT. Je zal zien dat het dan een stuk sneller gaat.
Oh ja, dat knetteren vind ik ook heel irritant, maar ik heb ooit eens ergens gelezen dat je dat in je bios kan uitschakelen, of is dat onzin? Als iemand weet of en hoe dat kan, hou ik me aanbevolen :)
Aanvulling CharlieFox:
Ik had 'm al geformateerd naar NTFS (ivm rechten zetten e.d. voor mijn kinderen). Echter, ik heb nu al door dat ik wrs al mijn data naar de interne HD overzet en de externe maar terugbreng naar de Aldi. Wellicht dat ik later ooit weer eens een andere (en dan inmiddels verbeterde?) harddisk koop.

[ Voor 12% gewijzigd door CharlieFox op 07-12-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
KRG schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:47:
Hallo CharlieFox en anderen,

Elders in deze Threat staat het reeds vermeld, maar het zijn allebei Seagate Schijven van 320 Gb 8 Mb cache . Ze hebben zelfs allebei hetzelfde type nummer zowel de externe als de interne schijf.

De hele inhoud van deze PC is ook al gepost inclusief typenrs en andere gegevens. Dus effe 10 pagina's doorspitten svp.

Ik zou graag meer ervaringen over de HD temp van de externe schijf willen horen. het varieert m.i. nog al.
Hoe zou dat kunnen ?

Ik heb ook nog steeds geen antwoorden van Medion sinds afgelopen vrijdag !
Aanvulling van CharlieFox:
Sorry KRG, met meer info bedoelde ik eigenlijk niet de specs (want die heb ik al gegoogeld en in dit topic is er idd genoeg over te vinden) maar meer de ervaringen van anderen met deze harddisks. Ik ben niet echt bekend met absolute metingen mbt temperaturen etc. Wat ik wel weet is dat als ik de copieerslag uitvoer (van circa 15GB) ik de schijf op de pc dan vrijwel niet meer aanraken kan. Althans, met de vingers lukt nog net, maar m'n hand kan ik er niet meer opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
CharlieFox schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:05:
Wellicht dat ik later ooit weer eens een andere (en dan inmiddels verbeterde?) harddisk koop.
Als je hem wilt terugbrengen, dan wil ik hem wel overkopen van je. Ik betaal gewoon de volle prijs + verzendkosten voor je. Ik heb namelijk wel belang bij die externe HD, aangezien die hier in Groningen waren uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Djerique,

Ik wil waarschijnlijk de externe harde schijf in ieder geval terug doen. Dus die van mij is te koop voor hetzelfde bedrag als waarvoor ik hem heb gekocht. verzenden is niet handig, maar ik woon in Winsum , 15 km boven Groningen en mijn zoon gaat elke dag naar Hanze Hoogeschool Zernike.

Ik wil hem , of verkopen vlak voor de kerst, of we brengen hem dan terug naar Aldi voor geld retour.
Misschien gaat de hele PC ook wel weer retour, daar zijn we nog niet helemaal uit.

Zelf vind ik de PC wel aardig, de software redelijk. , De TV kaart gebruik ik niet evenals het Media Centre deel.
De video kaart valt ons niet tegen.

Het LCD scherm van 19 inch is nog de meest gelukkige aankoop.

Het toetsenbord is Nederlands en dat is voor ons met 3 PC's heel onhandig. De muis schokkert teveel volgens mijn zoon. De snelle beweging van de muis wordt niet geheel gevolgd . Dit komt vanwege de goedkope medion spullen en daarbij de trage verversingsfrequentie van de muisbewegings opnemer. Ik heb ook ontdekt dat het Medion toetsenbord en muis gelijk en compatible is met de TRUST spullen.

Het feit dat er geen geheugen bij kan zonder eerst de huidige bankjes te verkopen vind ik jammer.
Het geluid van de interne harde schijf valt ook teveel op. Maar dat komt natuurlijk ook omdat de PC verder heel stil is. De koeling van de kaarten lijkt me wel goed. Het inwendige van de hele PC komt niet boven de 42 graden en dat lijkt me netjes .

Maar ik denk er toch over om in febr. een nieuwe PC zelf samen te stellen.

Dus als iemand de Aldi MD 8818 PC zelf voor hetzelfde geld (799) over wil nemen dan mag dat ook. Alleen dan moet de deal gesloten worden voor 27 december 2006 en de uitlevering zal dan eind januari 2007 gebeuren, als we de andere PC spullen in huis hebben.

Wie heeft daar belang bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
KRG schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:51:
Djerique,

Ik wil waarschijnlijk de externe harde schijf in ieder geval terug doen. Dus die van mij is te koop voor hetzelfde bedrag als waarvoor ik hem heb gekocht. verzenden is niet handig, maar ik woon in Winsum , 15 km boven Groningen en mijn zoon gaat elke dag naar Hanze Hoogeschool Zernike.
Ik studeer daar zelf ook en wil de externe HD zo snel mogelijk overkopen. Volgende week vrijdag heb ik die Lan party al en zou hem graag nog voor die dag willen kopen, als het kan.
Het feit dat er geen geheugen bij kan zonder eerst de huidige bankjes te verkopen vind ik jammer.
Ik zit te denken om Kingston (KVR800D2N5K2/2G) DDR2 2048MB (2X1GB) te gaan kopen en die 8818 2x512geheugenbankjes te verkopen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:21:
[...]
Hangt er dus vanaf wat je ermee doet en waarmee je 'm vergelijkt.
Een "oude helemaal afgeschreven bak" met een Pentium 4@2.66Ghz en 1GB geheugen is zo slecht nog niet als je er een filmpje mee kijkt, internet, MS Office etc. etc. Sterker nog: dan is het volstrekt normaal dat je helemaal geen noemsnwaardige snelheidsverbetering merkt.

Als je wat benchmarks draait (SiSoft Sandra bijvoorbeeld of 3-D Mark), dan blijkt de processor precies te doen waarvoor hij in de markt is gezet: de kont schoppen van de allersnelste Pentium 4 (3.7Ghz). De harddisk is precies vergelijkbaar met een Seagate van 300GB, 8MB Cache en SATA300 (!). Bewijst nogmaals dat SATA300 echt nog niets toevoegt. Alleen het geheugen is wat langzamer dan de dual channel opstellingen en ook de videokaart is niet echt de snelste (net wat langzamer dan de snelste 7600GS-en met snel geheugen).

Laat je vriend maar even wat video encoden met zijn "oude bak" en met zijn nieuwe Aldi... dan zal hij het pas echt merken wat voor een snelheidsverschil er is. Voor normaal gebruik is deze Aldi met een Core2Duo processor eenvoudigweg overkill...

Qua upgrade mogelijkheden is deze Aldi-PC heel erg beperkt, maar aan de andere kant is hij wel heel erg compleet en doet hij alles wat het moet kunnen doen en meer (SCART, video, s-vhs, component, hdmi, DVI, VGA... mijn god wat een lekkere hoeveelheid aansluitingen!!!).

Eerlijk gezegd vond ik het erg leuk om eens een keertje een ALDI-PC te hebben gekocht (iets wat ik nooit zou doen dacht ik), maar de volgende PC wordt weer eentje waarvan ik elk onderdeeltje na 100 recensies wikken en wegen zelf samenstel. Is toch leuker... (maar ook een stuk duurder en minder compleet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Pagina 1 t/m 10 samengevat(Dit bespaart doorspit werk ;) )

Afbeeldingslocatie: http://img156.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-26650/loc520/24378_binnenkant_122_520lo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img15.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-16715/loc410/26788_8818index_122_410lo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img22.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-24334/loc477/26659_aansluitingen_122_477lo.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img138.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-7554/loc565/21845_toebehoren_122_565lo.JPG

Specificaties overzicht:
Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor E6300 (1.86GHz, 2MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
Moederbord:VIAPT890
Videokaart:NVIDIA GeForce 7650 GS 256MB DDR2: HDMI & DVI-uitgang(passief gekoeld). DE prestaties van de 7650 gs liggen tussen een 7600gt en 7600gs
Geheugenbankjes: DIMM1: Samsung M3 78T6553CZ3-CD5 512 MB DDR2-533 DDR2 SDRAM (5-4-4-11 @ 266 Mhz) (4-4-4-11 @ 266 Mhz) (3-3-3-8 @ 200 Mhz)
Tv-tuner: 3-in-1 TV Tuner: DVB-T, DVB-S and analogue TV
Software:
  • Windows XP MCE
  • Medion Home Cinema Enhanced
  • Bellguard Internet security
  • Nero Essentials
  • Microsoft Works 8.5
  • Symantec Systeemherstel
  • Compuserve

Ervaringen(gebasseerd op pagina 1 t/m 10):
De Medion 8818 heeft
- een zeer goede prijs/kwailiteitsverhouding
- heeft een "zwembadje" boven in kast, waar alleen maar het type: HDDrive 2 go Ultra Speed in past
- een draadloos toetsenbord & muis set waar vrijwel niemand tevreden over is(Trust kwaliteit).
- enkel maar 2 geheugenbankjes van 512MB, die niet zijn uit te breiden, tenzij je ze verwijderd en vervangt.
- enorm veel aansluitingen (SCART, video, s-vhs, component, hdmi, DVI, VGA, etc.)
- geen dual channel mogelijkheid met geheugen
- SATAI technology en GEEN SATAII
- plaats voor een extra interne HD, die je kan aansluiten met de daar aan te treffen P2 aansluiting
- een P4 aansluiting met ouderwetse 4-pins aansluiting
- qua upgrade mogelijkheden beperking
- een eigen opgevoerde grafische kaart van Nvidia. Het is dus deze
Afbeeldingslocatie: http://www.nvision.pl/img/rec/geforce_7600/msi-nx7600gs-t2d256eh-6.jpg
Maar dan opgevoerd

Temperatuur metingen:
Externe HD:
- bij de stresstest komt ie bij mij uit op plm. 55 graden. Normaal gebruik: 45 graden (Bigdaddy)
- Ik heb zojuist Speedfan gedraaid: 60 graden (The_Sukkel), Geen gebruik: 35-40 graden
- Maximaal 70 graden bij 2 maal achter elkaar gewoon deze test te laten lopen via XP. (KRG)

Geluidsoverlast:- knetterend/krakend geluid van de HD (maar dit hebben vrijwel alles hardeschijven, maar het valt op, omdat alle andere onderdelen stil zijn)

DVI kabel uitleg:

DVI-I Kabel - Dual Link
24+4+1 male - 24+4+1 male
Deze kabel is geschikt voor digitale én analoge signalen en is ook geschikt voor hoge resoluties en hoge verversingsfrequenties.
Deze kabel kan gebruikt worden in plaats van alle andere DVI kabels.
Let wel op één ding !!
Bij deze kabel zijn ALLE pennen aanwezig (29 stuks), de connectors van de apparaten waarop deze kabel wordt aangesloten moeten dus ook voorzien zijn van alle 29 gaatjes, anders past de kabel er niet in.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19209.jpg

DVI-D Kabel - Dual Link
24+1 male - 24+1 male
Dual Link kabels zijn geschikt voor hoge resoluties en verversingsfrequenties.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19185.jpg

DVI-I Kabel - Single Link
18+4+1 male - 18+4+1 male
DVI-I kabels transporteren digitale én analoge signalen.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19203.jpg

DVI-D Kabel - Single Link
18+1 male - 18+1 male
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/19182.jpg

Binnenkant pc uitleg:
Afbeeldingslocatie: http://img137.imagevenue.com/loc483/th_47768_1PCIe_open_122_483lo.jpg
Vraag:Ik zie hier een lege PCI-express poort vrij, maar watvoor poort is die open poort daaronder?
Antwoord: PCI Express 1x, de grote cirkel is een pci poort

Afbeeldingslocatie: http://img169.imagevenue.com/loc592/th_47774_waarom_een_fan_122_592lo.jpg
Vraag: Waarom heeft de processor een fan nodig, als Medion beweert dat de processor passief gekoeld wordt?
Antwoord: Hoeft niet aan te staan, maar altijd handig mocht het onverhoopt erg warm daarbinnen worden, waar beweert medion dit ddan btw?

Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc505/th_47775_P2_P3_122_505lo.jpg
Vraag: ik zie hier 2 zwarte blokjes met P(nummer) erop. P3 is aangesloten en P2 hangt daar rond. Kan ik een 2e Sata HD kopen en die aan P2 sluiten?
Antwoord: Ja, dit is aansluiting voor de stroom van een SataHD

Afbeeldingslocatie: http://img20.imagevenue.com/loc310/th_47782_4sataaansluitingen_122_310lo.jpg
Vraag: Klopt het dat dit 4 sata aansluitingen zijn?
Antwoord: JA

Sata schijven uitleg:
Een heel verkeerde opvatting S-ATA II staat niet gelijk aan een S-ATA300 (3.0Gb/s) interface. Er is één standaard en dat is S-ATA, het S-ATA II label is voortgekomen uit een werkgroep die verschillende nieuwe features heeft bedacht/goedgekeurd voor de S-ATA standaard. Enkel van deze features zijn o.a. de S-ATA300 (3.0Gb/s) interface, NCQ en staggered spinup. Deze werkgroep droeg de naam S-ATA II, tegenwoordig heten ze S-ATA IO.

Een Hardeschijf of Controller mag het S-ATA II label dragen op het moment dat één van deze features wordt ondersteund. Om een voorbeeld te noemen zelf heb ik een aantal Maxtor Diamondmax 10 schijven welke NCQ en staggered spinup ondersteunen, daarom mogen deze schijven het S-ATA II label dragen, maar deze schijven zijn nog wel voor zien van een S-ATA150 (1.5Gb/s) interface i.p.v. een S-ATA300 (3.0Gb/s) interface.

Wat leesvoer over deze materie: www.sata-io.org

Het verschil tussen een S-ATA150 en een S-ATA300 interface is volledig te verwaarlozen. Er is nog geen enkele (singel) schijf die de maximale doorvoersnelheid van de S-ATA150 interface weet te halen. De overbekende WD Raptor schijven zijn hier nog niet toe in staat. Wanneer je meerdere schijven aan één S-ATA aansluiting gaat hangen kun je het halen, maar dit moet wel door de controller (met speciale kabels) ondersteund worden.

Tips:
- formateer de externe HDDrive2go naar NTFS(gaat stukken sneller
- Vista is te verkrijgen via deze Medion site. Momenteel kunnen alleen Duitsland & Engeland het. Meer info- De brander brandt soms op een veel lagere speed. Zorg dat je de nieuwste driver hebt voor het branden, zodat je wel op 16xspeed kan branden.
- Als je een LCD hebt: vervang je VGA kabel voor een DVI kabel
- Update je videokaart drivers ALLEEN VIA XP MCE

Fan vragen:
- Heeft de HDDRive2go wel/niet een fan?
- Waarom heeft de processor een fan, aangezien hij al passief wordt gekoeld?
- Welke fan hoor je blazen als een DVD wordt ingeladen?
- Zijn sommige fans te vervangen voor bijvoorbeeld geruisloze fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
Ja ik vind het een goeie pc, maar ik ben er niet 100% van overtuigd. Ik kan mijn pc voor 275 e verkopen, dus ik heb nog een 3 weken om ofwel een nieuwe pc te kopen, ofwel deze te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
cocico schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:51:
Ja ik vind het een goeie pc, maar ik ben er niet 100% van overtuigd. Ik kan mijn pc voor 275 e verkopen, dus ik heb nog een 3 weken om ofwel een nieuwe pc te kopen, ofwel deze te houden...
omdat er een maand omruiltermijn op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Djerique, netjes gedaan die samenvatting :) Wat natuurlijk ook leuk is aan deze aanbieding is de upgrade naar Windows Vista :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:49:
@Djerique, netjes gedaan die samenvatting :) Wat natuurlijk ook leuk is aan deze aanbieding is de upgrade naar Windows Vista :P
Dank je :Y)

Als je hem nog ff goed doorleest kan je zien dat bij Tips dat van Vista staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Djerique schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:45:
[...]
omdat er een maand omruiltermijn op zit?
Inderdaad. Dat vind ik echt héél goed aan Aldi-stuff. Weet iemand of ze de producten die mensen terugbrengen gewoon herverkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
cocico schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:04:
[...]
Inderdaad. Dat vind ik echt héél goed aan Aldi-stuff. Weet iemand of ze de producten die mensen terugbrengen gewoon herverkopen?
Dat vind ik ook wel erg tof van ze :)

Ik ben nu half tevreden met de 8818, maar volgend weekend zullen we zien als de 8818 ook voor games bedoeld is. Ik ga namelijk naar een 3daagse lanparty })

Mocht die tegenvallen bij het gamen, dan ruil ik hem zeker weer in. Dan maar een meer prijs voor een nieuwe pc, die wel beter is.

[ Voor 3% gewijzigd door Djerique op 08-12-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Tja welke games speel je en wat verwacht je?

Oblivion draait hier wel goed. In de bossen met veel gras iets minder, maar ik heb dan ook alles aanstaan op 1280*1024 (alleen AA uit, want ik koos voor HDR).

Battlefield 2 draait ook wel goed maar in het begin wat minder, dit lijkt me meer het probleem met te weinig geheugen.

NFS Carbon had ik echt heel hoog gezet met echt alles aan. Dit merkte je wel en hij liep niet echt schokkerig, maar meer dat je duidelijk merkte dat hij slomer loopt als bedoelt. Maar als je hem gewoon normaal configureert moet dit spel makkelijk draaien.

Gothic 3 draait ook wel goed, maar die heb ik nog maar kort even gespeeld. Mocht je nog mee info, dan kan je t gerust zeggen.

Welke spellen ga je op de LAN vooral spelen dan en welke spellen wil je e rop kunnen draaien?

offtopic:
Welke opleiding doe je @ Hanze? Ik doe Communicatiesystemen & Multimedia Vormgeving

[ Voor 5% gewijzigd door KRG op 08-12-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Het draait wel alle spelletjes maar het is geen typische gamers PC... dus bij veeleisende spelletjes is de framerate niet om over naar huis te schrijven.

Ik ben het daarom ook niet eens met de stelling dat de 7650GS qua snelheid tussen de 7600GS en de 7600GT inligt. De GPU is wel ietsje opgevoerd t.o.v. de 7600GS (450Ghz i.p.v. 400Ghz), maar dat effect wordt meer dan teniet gedaan door het trage videogeheugen dat erop zit. 3-D Mark geeft (bij mij althans) lagere scores dan systemen met 7600 GS.

Heel erg veel indruk zal je dus niet maken op een gamers-LAN (wat doe je jezelf aan? ;) ).

Btw: leuke samenvatting!
Ik zou alleen het stukje over de snelheid van de videokaart nuanceren (tenzij iemand anders het tegendeel aantoont, misschien heb ik wel een uitzonderlijk lage score...), verder is het niet precies dezelfde videokaart, want de aansluitingen zijn anders (geen 2x DVI, wel hdmi en VGA D-SUB), moederbord zou ik van maken MSI 7318 met een VIA PT890 chipset

[ Voor 24% gewijzigd door The_Sukkel op 08-12-2006 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KRG schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:51:
De muis schokkert teveel volgens mijn zoon. De snelle beweging van de muis wordt niet geheel gevolgd . Dit komt vanwege ....
Plaats de ontvanger voor je muis en toetsenbord voor of net vlak onder je scherm en het schok-effect verdwijnt. Het scherm houdt blijkbaar een groot deel van de RF gegevensoverdracht tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 02:36:
[...]
Plaats de ontvanger voor je muis en toetsenbord voor of net vlak onder je scherm en het schok-effect verdwijnt. Het scherm houdt blijkbaar een groot deel van de RF gegevensoverdracht tegen.
Of doe jezelf een groot plezier en koop een degelijke muis.

Dat raad ik echt iedereen aan: muis en toetsenbord z.s.m. dumpen en voor Sinterklaas (te laat?) of voor Kerst een nieuwe set kopen. Muis en toetsenbord zijn te belangrijk om over te laten aan dat standaardsetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

We hebben nu een draadloze trust keyboard met een normale indeling erop aangesloten. Werkt prima, met de ontvanger van de aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Ik heb er mijn Logitech Internet Navigator op aangesloten. Staat misschien niet mooi met mijn gelikte kast en Acer 1751 Gamers Line, maar het tiept wèl lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Tips:
De brander brandt soms op een veel lagere speed. Zorg dat je de nieuwste driver hebt voor het branden, zodat je wel op 16xspeed kan branden.
Misschien even een rare vraag tussendoor, maar hoe kom ik aan de laatste drivers voor de DVD brander?
Ik heb namelijk ook een ongelukje gehad met partition magic 8 en heb dus de bijgeleverde windows er helemaal schoon opnieuw gezet. (c: partitie opnieuw as NTFS aan moeten maken)

Als ik nu bij appartaatbeheer kijk zie ik de standaard drivers van Microsoft gedateerd van 2001.
Dit lijken mij niet bepaald de nieuwste....
Op de Medion driver site zie ik geen updates hiervoor beschikbaar.
Wie weet waar kan ik deze vandaan kan halen?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
KRG schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 01:07:
Tja welke games speel je en wat verwacht je?

Oblivion draait hier wel goed. In de bossen met veel gras iets minder, maar ik heb dan ook alles aanstaan op 1280*1024 (alleen AA uit, want ik koos voor HDR).

Battlefield 2 draait ook wel goed maar in het begin wat minder, dit lijkt me meer het probleem met te weinig geheugen.

NFS Carbon had ik echt heel hoog gezet met echt alles aan. Dit merkte je wel en hij liep niet echt schokkerig, maar meer dat je duidelijk merkte dat hij slomer loopt als bedoelt. Maar als je hem gewoon normaal configureert moet dit spel makkelijk draaien.

Gothic 3 draait ook wel goed, maar die heb ik nog maar kort even gespeeld. Mocht je nog mee info, dan kan je t gerust zeggen.

Welke spellen ga je op de LAN vooral spelen dan en welke spellen wil je e rop kunnen draaien?
Diverse games gaan we spelen, maar over het algemeen weten we nog niet welke allemaal. We zijn niet echt profs, maar meer een vriendengroep die 1x per jaar naar een lanparty gaan voor de lol en om gezamelijk games tegen elkaar te spelen.

Maar over het algemeen spelen we: Call of Duty2
offtopic:
Welke opleiding doe je @ Hanze? Ik doe Communicatiesystemen & Multimedia Vormgeving
HAAHAHAH, ik doe excact dezelfde opleiding. alleen ben nu aan het afstuderen. Dus nog een half jaartje en ik ben klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 02:31:
Het draait wel alle spelletjes maar het is geen typische gamers PC... dus bij veeleisende spelletjes is de framerate niet om over naar huis te schrijven.

Ik ben het daarom ook niet eens met de stelling dat de 7650GS qua snelheid tussen de 7600GS en de 7600GT inligt. De GPU is wel ietsje opgevoerd t.o.v. de 7600GS (450Ghz i.p.v. 400Ghz), maar dat effect wordt meer dan teniet gedaan door het trage videogeheugen dat erop zit. 3-D Mark geeft (bij mij althans) lagere scores dan systemen met 7600 GS.

Heel erg veel indruk zal je dus niet maken op een gamers-LAN (wat doe je jezelf aan? ;) ).
Ik heb de stelling dat de 7650GS qua snelheid tussen de 7600GS en de 7600GT inligt [url=de 7650GS qua snelheid tussen de 7600GS en de 7600GT inligt hier vandaan
Ik weet vrij weinig van hardware af, dus ging ik van deze bron uit.
Btw: leuke samenvatting!
Ik zou alleen het stukje over de snelheid van de videokaart nuanceren (tenzij iemand anders het tegendeel aantoont, misschien heb ik wel een uitzonderlijk lage score...), verder is het niet precies dezelfde videokaart, want de aansluitingen zijn anders (geen 2x DVI, wel hdmi en VGA D-SUB), moederbord zou ik van maken MSI 7318 met een VIA PT890 chipset
ik zie idd. dat het niet precies dezelfde videokaart is.
Weet iemand anders welke videokaart het precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ErHa schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:25:
[...]
Misschien even een rare vraag tussendoor, maar hoe kom ik aan de laatste drivers voor de DVD brander?
Ik heb namelijk ook een ongelukje gehad met partition magic 8 en heb dus de bijgeleverde windows er helemaal schoon opnieuw gezet. (c: partitie opnieuw as NTFS aan moeten maken)

Als ik nu bij appartaatbeheer kijk zie ik de standaard drivers van Microsoft gedateerd van 2001.
Dit lijken mij niet bepaald de nieuwste....
Op de Medion driver site zie ik geen updates hiervoor beschikbaar.
Wie weet waar kan ik deze vandaan kan halen?
Voor opticals heb je niet specifieke drivers. Dat de brander de eene keer sneller brand dan de andere keer kan heel goed aan de media liggen. Het kan ook zijn dat de brander de mediacode van de gebruikt DVD/CD-RW niet kent/herkent dan wordt er automatisch op een lagere snelheid gebrand welke veilig genoeg zou moeten zijn om een goed en degelijk gebrand schijfje op te leveren.

Met behulp van nieuwe firmware zouden extra mediacodes toegevoegd kunnen worden, zodat meer schijfjes juist worden herkent. Dergelijke firmware zul je bij de fabrikant moeten halen/downloaden als de fabrikant tenminste firmware updates uitgeeft.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Djerique schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:10:
[...]
HAAHAHAH, ik doe excact dezelfde opleiding. alleen ben nu aan het afstuderen. Dus nog een half jaartje en ik ben klaar :)
offtopic:
Ik ook! CSMV that is, specialisatie Brand & Designmanagement
Bijna scriptie klaar en laatste vakjes, wil in januari klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
_Dune_ schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:50:
[...]
Voor opticals heb je niet specifieke drivers. Dat de brander de eene keer sneller brand dan de andere keer kan heel goed aan de media liggen. Het kan ook zijn dat de brander de mediacode van de gebruikt DVD/CD-RW niet kent/herkent dan wordt er automatisch op een lagere snelheid gebrand welke veilig genoeg zou moeten zijn om een goed en degelijk gebrand schijfje op te leveren.

Met behulp van nieuwe firmware zouden extra mediacodes toegevoegd kunnen worden, zodat meer schijfjes juist worden herkent. Dergelijke firmware zul je bij de fabrikant moeten halen/downloaden als de fabrikant tenminste firmware updates uitgeeft.
Nieuwste firmware voor de DVD-ram (15-juni-2006) Klik op 1.01

Je hebt alleen voor deze dvd drive een driver nodig, aangezien je alleen met deze kan branden

Dit zijn de specs van de brander

[ Voor 11% gewijzigd door Djerique op 08-12-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Zijn er ook programma's die bijhouden wat de pc allemaal doet tijdens het spelen van games?
Zoals bijvoorbeeld het processor/geheugen gebruik. Ik wil namelijk dat de pc, de 3 dagen dat ik game, bijhoudt wat er allemaal gebeurde bij welke games. Zo kan ik na de 3daagse een compleet verslag plaatsen van de 8818 op dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Djerique schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:41:
[...]
Nieuwste firmware voor de DVD-ram (15-juni-2006)

Je hebt alleen voor deze dvd drive een driver nodig, aangezien je alleen met deze kan branden

Dit zijn de specs van de brander
Jij hebt het hier over firmware en geen driver :) . Firmware is een stukje software welke direct in de hardware wordt gezet. Een driver is een stukje software die er voor zorgt dat een besturingssyteem de hardware kan aansturen. In de regel heb je voor branders en/of spelers geen specifieke drivers nodig Windows XP doet dit out-of-the-box.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Djerique schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:21:
[...]
Ik heb de stelling dat de 7650GS qua snelheid tussen de 7600GS en de 7600GT inligt [url=de 7650GS qua snelheid tussen de 7600GS en de 7600GT inligt]hier vandaan[/url]
Ik weet vrij weinig van hardware af, dus ging ik van die bron uit.
[...]
ik zie idd. dat het niet precies dezelfde videokaart is.
Weet iemand anders welke videokaart het precies is?
Ik weet nu nog niet over welke bron je het hebt, want er gaat iets mis met je verwijzing naar je "bron", maar de videokaart is door MSI speciaal voor Medion gemaakt, dus weinig kans dat je daar een commercieel apart verkrijgbare versie van zal zien. De GPU is standaard door MSI met 50 Ghz overklokt (dus vandaar dat ze het 7650GS noemen i.p.v. 7600GS). Echter door het gebruiken van veel langzamer (el cheapo?) geheugen vallen de prestaties tot onder die van de 7600GS met sneller geheugen.

Tot nu toe ben ik (tot mijn teleurstelling) de enige die 3D Mark scores heeft gepost, dus zo lang er niemand anders hogere snelheden aantoont lijkt me er geen andere valide bron.

Dat gezegd hebbende: ik blijf het een fantastische videokaart vinden qua aansluitingen. Er is simpelweg geen commerciële variant vekrijgbaar met dezelfde aansluitmogelijkheden!

PS: Je link naar de firmware voor de LG GSA H20L doet het niet. De officiële firmware (versie 1.01) is te downloaden op de site van LG zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
_Dune_ schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:52:
[...]
Jij hebt het hier oevr firmware en geen driver :) . Firmware is een stukje software welke direct in de hardware wordt gezet. Een driver is een stukje software die er voor zorgt dat een besturingssyteem de hardware kan aansturen. In de regel heb je voor branders en/of spelers geen specifiekje drivers nodig Windows XP doet dit out-of-the-box.
Hierbij kan je dus zien dat ik een complete Noob ben in hardware & software :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:30:
[...]

Ik weet nu nog niet over welke bron je het hebt, want er gaat iets mis met je verwijzing naar je "bron", maar de videokaart is door MSI speciaal voor Medion gemaakt, dus weinig kans dat je daar een commercieel apart verkrijgbare versie van zal zien. De GPU is standaard door MSI met 50 Ghz overklokt (dus vandaar dat ze het 7650GS noemen i.p.v. 7600GS). Echter door het gebruiken van veel langzamer (el cheapo?) geheugen vallen de prestaties tot onder die van de 7600GS met sneller geheugen.

Tot nu toe ben ik (tot mijn teleurstelling) de enige die 3D Mark scores heeft gepost, dus zo lang er niemand anders hogere snelheden aantoont lijkt me er geen andere valide bron.

Dat gezegd hebbende: ik blijf het een fantastische videokaart vinden qua aansluitingen. Er is simpelweg geen commerciële variant vekrijgbaar met dezelfde aansluitmogelijkheden!

PS: Je link naar de firmware voor de LG GSA H20L doet het niet. De officiële firmware (versie 1.01) is te downloaden op de site van LG zelf.
Ik had vandaag mijn hoofd er waarschijnlijk niet bij. 2 verkeerd geplaatste links :+

Ze zijn nu allebei geupdated. Zie originele post of hier
Firmware voor de DVD brander
Bron van GeForce kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dan weet ik genoeg: "hear say" voordat de kaart werkelijk is uitgekomen...
Ik sluit niet uit dat een commercieel apart verkrijgbare variant tussen de 7600GS en de GT zal liggen, maar onze variant ligt net onder de 7600GS. Totdat iemand een 3D Mark score laat zien die het tegendeel bewijst... kan natuurlijk zijn dat ik "toevallig" eentje met langzaam geheugen heb en de rest met snel(ler) geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Een update van de DVD brander:
In de hardware info (#4 2006) staat dat de GSA H20L een goede middenmoter is.
Qua brandkwaliteit komt deze zelfs op de 2e plaats (na de Philips), maar qua snelheid ligt hij net onder het gemiddelde.

Er zijn 16 soorten DVD+R 16x media getest.
3 ervan branden niet sneller dan 4x: Philips 16x (INFOME R30), Plextor 16x (YUDEN000 T03) en de Traxdata 16x (RITEK R05).

Ik heb zelf zojuist de firmware geflashed van v1.00 naar v1.01.
Een Ricoh 8x gebrand op 8x (helaas niet zoals de NEC drives die deze Ricoh's met gehackte firmwares kunnen branden op 12x) in 8:20 minuten. Dat is netjes. Grafiek in DVDInfoPro ziet er ook netjes uit, dus met kwaliteit zit het wel snor. Ik heb geen 16x media, dus die kan ik niet testen.

Wel merk ik dat de brander soms opstartproblemen heeft met het herkennen dat er een schijf in het apparaat zit. Dan moet ik de schijf weer opnieuw laden. De lade is verder nogal "flimsy"... het is dus inderdaad beter om te lezen met de DVD-ROM.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Sukkel op 08-12-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is de officiële site van de brander, laatste fw is inderdaad: GSA-H20L101(EW) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nu een update over de HDDrive2Go:
Sinds ik speedfan heb aanstaan om de temperatuur te meten, stijgt de temperatuur van de drive telkens tot 60 graden. Eerst dacht ik dathet kwam doordat ik het had geformatteerd naar NTFS en dat Windows daarom om de een of andere reden de drive "wakker hield", maar dat zou erg raar zijn...

Maar ik ben er nu achter waar het aan ligt:
Speedfan had ik continu aanstaan om de temperatuur in de gaten te houden met als gevolg dat de drive nooit in slaapstand ging! Nu ik speedfan heb uitgeschakeld is de temparatuur weer net als voorheen gedaald naar veel acceptabelere waarden.

Dus @KRG: laat speedfan niet continu aanstaan, want dan blijft de drive actief en stijgen de temperaturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

Shiro

Serenity

Jazzper schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:53:
[...]

offtopic:
Ik ook! CSMV that is, specialisatie Brand & Designmanagement
Bijna scriptie klaar en laatste vakjes, wil in januari klaar zijn.
offtopic:
Zoveel van die over tweakers glibberen :D. Eerste jaars CSV1. Nog een lange tijd te gaan...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word gek. Ben vrolijk dvd'tjes aan 't branden met 8x speed, gaat lekker. Trek een nieuw pak dvd's open, zelfde merk ook 8x speed. Echter branden niet hoger dan 4x speed? Ok denk ik dan nieuwe firmware installeren. Weer branden op 8x, maar nee hoor hij gaat weer niet sneller dan 4x. Het vreemde is ook dat het merk van oud en nieuw hetzelfde is maar discid is anders 8)7
Oude dvd discid: OPTODISCR008
Nieuwe dvd discid: DAXON008S
Iemand enig idee hoe dit kan en/of oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Zoals bij elke brander is het erg belangrijk van tevoren te weten met welke mediacodes de brander goed samenwerkt en welke er op de DVD+R staat. Zeker bij de merken die niet zelf DVD+R's produceren, maar gewoon inkopen en in een eigen doos doen, is dit belangrijk. Welk merk betreft het? Of wil je dat geheim houden? ;)

Als de officiële firmware geen oplossing biedt, dan moeten je op zoek naar gehackte firmware, maar in tegenstelling tot de NEC drives is de LG volgens mij niet heel erg populair onder firmware hackers...

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 08-12-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze zijn het; Platinum DVD-R 8x :'( Speed. Nog nooit problemen mee gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Hier ook nog steeds na de 1.01 update op 4xspeed met "een jaar geleden al gekochte" Philips+R 16speed. :'(

Kent iemand gehackte LG firmware die wel op normale snelheid wil branden?

[ Voor 5% gewijzigd door Djerique op 08-12-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:44:
Nu een update over de HDDrive2Go:
Sinds ik speedfan heb aanstaan om de temperatuur te meten, stijgt de temperatuur van de drive telkens tot 60 graden. Eerst dacht ik dathet kwam doordat ik het had geformatteerd naar NTFS en dat Windows daarom om de een of andere reden de drive "wakker hield", maar dat zou erg raar zijn...

Maar ik ben er nu achter waar het aan ligt:
Speedfan had ik continu aanstaan om de temperatuur in de gaten te houden met als gevolg dat de drive nooit in slaapstand ging! Nu ik speedfan heb uitgeschakeld is de temparatuur weer net als voorheen gedaald naar veel acceptabelere waarden.

Dus @KRG: laat speedfan niet continu aanstaan, want dan blijft de drive actief en stijgen de temperaturen!
Waar in de systeemkast zit de speedfan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip (off-topic) kijk eerst hier voordat je schijfjes koopt, Philips komt er niet zo goed vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Djerique schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:48:
Hier ook nog steeds na de 1.01 update op 4xspeed met "een jaar geleden al gekochte" Philips+R 16speed. :'(

Kent iemand gehackte LG firmware die wel op normale snelheid wil branden?
Inderdaad...wat hardwareinfo ook al zag gebeuren:
The_Sukkel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:36:
[...]
Er zijn 16 soorten DVD+R 16x media getest.
3 ervan branden niet sneller dan 4x: Philips 16x (INFOME R30), Plextor 16x (YUDEN000 T03) en de Traxdata 16x (RITEK R05).
[...]
Djerique schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:50:
[...]
Waar in de systeemkast zit de speedfan? :+
Speedfan is een programma:
http://www.almico.com/speedfan.php
Of bedoelde je het grappig?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:01:
Een tip (off-topic) kijk eerst hier voordat je schijfjes koopt, Philips komt er niet zo goed vanaf ;)
Nee...met alle respect: geen goed tip...
Belangrijker is in de gaten houden welke mediacodes samenwerken met deze brander.
Zoals ik al had gemeld: de als "1st Class Media" geclassificeerde "YUDEN000 T03" (getest met een Plextor 16x label) komt niet verder dan 4x.

[ Voor 33% gewijzigd door The_Sukkel op 08-12-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:02:
Belangrijker is in de gaten houden welke mediacodes samenwerken met deze brander.
Zoals ik al had gemeld: de als "1st Class Media" geclassificeerde "YUDEN000 T03" (getest met een Plextor 16x label) komt niet verder dan 4x.
Dat wist ik dus niet |:( hmm.. ik heb nog een 8speed AOpen brander liggen, misschien dat ik die er dan maar inzet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Nu alweer de DVD brander die slecht is :|

De 8818 heeft: hoe meer Tweaker ervaringen, hoe meer nadelen. :'(
  1. Er past maar 1 type in het zwembadje bovenin
  2. een draadloos toetsenbord & muis set waar vrijwel niemand tevreden over is
  3. enkel maar 2 geheugenbankjes van 512MB, die niet zijn uit te breiden, tenzij je ze verwijderd en vervangt.
  4. geen dual channel mogelijkheid met geheugen
  5. SATAI technology en GEEN SATAII
  6. qua upgrade mogelijkheden beperkt
  7. een eigen opgevoerde grafische kaart van Medion, waar je dus alleen met drivers van Medion kan werken.
  8. en nu een brander die maar weinig merken op de volledige snelheid kan branden
De enig voordelen die ik kan bedenken zijn:
  1. Goedkoop prijsje
  2. Core2duo processor zorgt voor meerdere dingen te gelijk kunnen doen
  3. veel aansluitmogelijkheden wat betreft multimedia
Zit misschien te denken om hem na de LAN-party terug te brengen en toch voor m'n eerste samengestelde model ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Pfff...ik vind dat je wel erg snel de (verkeerde) conclusies trekt...
Zoals ik al zei: de brander is niet slecht, maar elke brander kent wel mediacodes waar het niet lekker mee samenwerkt.

Voor een kort overzicht op Hardwareinfo:
http://www.hardware.info/...K/viewproduct/LG_GSAH20L/
Zat mediacodes waar het apparaat wél op volle snelheid mee brandt...

Dit apparaat heeft de volgende voordelen:
  • lage prijs
  • Intel Core 2 Duo (al is het de langzaamste: het is nog altijd sneller en energiezuiniger dan de snelste P4@3.7Ghz)
  • stil door passieve video en CPU koeling (alleen fan voorin kast en voedingsfan)
  • XP MCE met upgrade naar Vista
  • e-sata bay inclusief voedingsconnector
  • erg veel TV aansluitingen (hdmi/s-video/cinch/component/scart)
  • leuke afstandsbdiening (leuker dan de originele MCE afstandsbediening)
  • ziet er aardig uit ("pianolak" zwart met blauw LED driehoekje)
  • lekker complete I/O (Tuner/Wifi/LAN/video-in/memorycardslots/Firewire)
Er zijn wel nadelen, maar daar moet je niet te dramatisch over doen (zo lang je er maar rekening mee houdt dat de set die je wilde kopen wel net ietsje beter is maar ook twee keer zo duur is en minder compleet is...):
  • Er past maar 1 type in het zwembadje bovenin: veel computers hebben niet eens een e-sata aansluiting, laat staan een zwembad bovenin...
  • Slecht toetsenbord & muis: dat geldt voor vrijwel elke set-muis/toetsenbord. Daarom altijd geldt mijn tip --> koop zelf een kwaliteitsmuis en toetsenbord die bij jou zelf past. "Kleine" investering (met groot plezier) welke je altijd kan meenemen naar de volgende PC upgrade.
  • enkel maar 2 geheugenbankjes van 512MB: ja dat is jammer, maar 1 GB is voor XP MCE genoeg. Voor Vista is het even afwachten. Misschien dat ik na de upgrade naar Vista volgend jaar wel 2x1GB erin stop (ook even wachten op een naar verwachting gedaalde geheugenprijs).
  • geen dual channel mogelijkheid met geheugen: voordeel ervan niet te zwaar overdrijven in een systeem waarin andere onderdelen de bottleneck vormen...
  • SATAI technology en GEEN SATAII: zoals al eerder gemeld (ook door anderen): maakt geen bal uit met de huidig generatie HDD's... Draai toch een keertje Sisoft Sandra en je ziet dat onze "slome" SATA1 (150) Seagate 320 GB HDD precies even langzaam of snel is als de SATAII (300) Seagate 300 GB.
  • qua upgrade mogelijkheden beperkt: ja dat is waar, maar aan de andere kant is de PC zo compleet dat ik weinig kan verzinnen om te upgraden. Er kan nog een interne HDD bij (qua SATA aansluitingen zelfs nog 3, maar dan moet je denk ik toch wel even nadenken of je dit met dezelfde voeding wilt doen) en er is nog een PCI slot vrij. Wat zou nog daarin moeten? Bijna alle soorten aansluitingen die er te verzinnen zijn, zijn al aanwezig...
  • een eigen opgevoerde grafische kaart van Medion, waar je dus alleen met drivers van Medion kan werken: is dat zo? Heb je dat al getest?
  • een brander die maar weinig merken op de volledige snelheid kan branden: onzin! In de test blijkt dat je bij de meeste branders moet opletten welke mediacodes goed samenwerken met de brander. Helaas kent de brander vooralsnog nog geen gehackte firmware zoals bij de NEC. Meestal bestaat zo'n gehackte firmware gewoon een uitbreiding van het lijstje van mediacodes die met een bepaalde brandstrategie kunnen worden gebrand. Wat je altijd nog kan doen is een NEC drive erin stoppen (i.p.v. deze LG) voor EUR 30 als je al te veel "verkeerde" mediacodes hebt ...

[ Voor 90% gewijzigd door The_Sukkel op 09-12-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:09:
Pfff...ik vind dat je wel erg snel de (verkeerde) conclusies trekt...
Kan jij meer voordelen opnoemen van de 8818? En dan bedoel ik dan ook echte voordelen.
Zoals ik al zei: de brander is niet slecht, maar elke brander kent wel mediacodes waar het niet lekker mee samenwerkt.

Voor een kort overzicht op Hardwareinfo:
http://www.hardware.info/...K/viewproduct/LG_GSAH20L/
Zat mediacodes waar het apparaat wél op volle snelheid mee brandt...
De branders van NEC kunnen vrijwel alle merken en types dvd's branden. Zo niet, dan is er wel gehackte software die het mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Laatst online: 14-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:41:
deze zijn het; Platinum DVD-R 8x :'( Speed. Nog nooit problemen mee gehad :?
Platinums heb ik ook een spindel van 8x gehad die zich maar op 4x lieten branden, veel van mijn vrienden hadden dit ook. Het ligt dus niet aan je brander, maar aan de schijfjes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
Beste forumers, zie mijn eerder geposte reactie over deze MD8818. Het vertrouwen in deze machine daalt bij mij tot het 0-punt. Nog steeds grote problemen met simpel copieeren! Heb inmiddels de 2de disk apart genomen (uit het zwembadje gehaald) en gebruik alleen de interne. Dat gaat iets "sneller". Telkens storingen tijdens copieren over mijn interne netwerk (100MB kabel). Indicatie: software files, 27000 stuks, grootte 5.8GB doet 't systeem 43 min. over! Lijkt mij vrij lang, meetwaardes e.d. ken ik niet. Maar erger: Soms foutmeldingen (zie screendumps) waardoor de hele copieeractie onderbroken wordt en ook niet meer verder kan. Op de een of andere duistere manier raak ik daarbij spontaan m'n ip-address kwijt! Ik ken deze storing totaal niet, nooit eerder gehad. Is ook niet meer terug te halen, noch mbv een ipconfig /release en dan renew (pingen werkt uberhaupt niet meer, geen enkele commando meer in DOS) en ook een "herstel" op de netwerk card doet niets meer (zie screendump). Enige optie is rebooten!!!!! Wat een drama. Ik heb er al vele uren in zitten om het probleem uit te zoeken, met alle respect voor jullie - tweakers - ik ben meer van het type pc gebruiker. Iemand enig idee? BTW: Het kan geen toeval zijn, want mijn schoonvader heeft hetzelfde probleem, mijn broer weet ik niet want die gebruikt 'm nog niet zoveel.

Iemand enig idee of tips?

Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/x/blogger/2717/2080/400/792183/onvoldoende%20systeembronnen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/x/blogger/2717/2080/400/687996/ip-address%20weg.jpg

Edit 22:26 uur:
En weer een zelfde storing, kon alleen nog maar rebooten, copieerslag gestopt, ik weet natuurlijk niet meer wat wel en wat niet gecopieerd is. Ik stop er ff mee, ben het een beetje zat ...

Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/x/blogger/2717/2080/400/275631/onvoldoende%20systeembronnen2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door CharlieFox op 08-12-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Kan iemand bevestistigen dat, als ik een nieuwe install die van Vista RC2 (upgrade gaat niet wegens verschillende taal) dat ik dan mbv bijgeleverde cd de installatie kan terugzetten zoals origineel (ik weet nl. nog niet of ik 'm ga houden, ik wil 'm eerst eens uitgebreid testen op Vista!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het kopiëren van data, ik heb de externe hd aangesloten via usb en zo o.a. 4 partities in totaal plm 200GB overgezet, zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Even een update m.b.t. de videokaart en de beeldkwaliteit:
Vandaag is de nieuwe DVI-D Dual Link kabel aangekomen. Na het aansluiten op de monitor ben ik helemaal happy! Het beeld is nu helemaal superscherp en ook de kleuren ogen briljanter. Overigens is dit een "budget-kabel" van EUR 9.50. Zo zie je maar: de stelling dat je voor het doorgeven van nullen en enen geen gold plated/supershielded gedoe nodig hebt is weer eens onderbouwd met dit voorbeeld.

Zometeen 3D-Mark weer even laten testen.
Kijken of dat wellicht wat uitmaakt nu de digitaal naar analoog conversie kan worden overgeslagen. Ik denk dat het niets uitmaakt, maar wie weet...

Edit:
3D-Mark05: 3746 (vorige keer 3696)
3D-Mark06: 2178

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 09-12-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:27:
Even een update m.b.t. de videokaart en de beeldkwaliteit:
Vandaag is de nieuwe DVI-D Dual Link kabel aangekomen. Na het aansluiten op de monitor ben ik helemaal happy! Het beeld is nu helemaal superscherp en ook de kleuren ogen briljanter. Overigens is dit een "budget-kabel" van EUR 9.50. Zo zie je maar: de stelling dat je voor het doorgeven van nullen en enen geen gold plated/supershielded gedoe nodig hebt is weer eens onderbouwd met dit voorbeeld.

Zometeen 3D-Mark weer even laten testen.
Kijken of dat wellicht wat uitmaakt nu de digitaal naar analoog conversie kan worden overgeslagen. Ik denk dat het niets uitmaakt, maar wie weet...

Edit:
3D-Mark05: 3746 (vorige keer 3696)
3D-Mark06: 2178
Ik krijg maandag ook een DVD-D Dual Link kabel en ben ook erg benieuwd.
Die scores zeggen me niks.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik zou de volgende voordelen willen weerleggen
The_Sukkel schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:09:
Dit apparaat heeft de volgende voordelen:
  1. e-sata bay inclusief voedingsconnector
  2. erg veel TV aansluitingen (hdmi/s-video/cinch/component/scart)
  3. leuke afstandsbdiening (leuker dan de originele MCE afstandsbediening)
  4. ziet er aardig uit ("pianolak" zwart met blauw LED driehoekje)
  5. lekker complete I/O (Tuner/Wifi/LAN/video-in/memorycardslots/Firewire)
  1. Die externe-satabay heeft tot nu toe alleen maar voor ontevreden reacties gezorgd, zoals lawaai & warmte. Bovendien ruimte verspilling, als je geen externe HD hebt (zoals ik, omdat ze in heel NL zijn uitverkocht)
  2. Dat setje tv-aansluitingen kosten niet zo veel in de aanschaf
  3. Afstandbediening en reciever zijn voor minder al 45€ te koop
  4. "The Look" is een kwestie van smaak. Zo vind ik bijvoorbeeld die pianolak te gek, maar dan zouden ze gelijk alles van pianolak moeten voorzien i.p.v. alleen voor voorzijde. Dit is niet alleen mijn mening, maar ook van een aantal Tweakers, heb ik kunnen lezen.
  5. De I/O kosten zelf ook niet zo veel en zijn vaak standaard bij een pc
Over het algemeen zie ik dat je het voornamelijk hebt over dat de 8818 zo kompleet is. Hier ben ik met je eens, maar als die complete dingen zoals afstandbedieninkjes & aansluitingen bekijkt, dan zie je al gauw dat ze niet zo duur zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Djerique op 09-12-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

Gebruik nu compu half-regelmatig deze week en ben geen tweaker of gamer.
Ben tevreden met volledigheid.
met name gezien zijn STILHEID.

Maar sinds 2 dagen hoor ik opeens een continue zoem .... die er eerst niet was.
Hier baal ik wel van... want anders moet ik weer monteur laten komen etc.
alsof een fan toch lawaai aan het maken is (voeding???)
hebben meer mensen dit????????????/

groet

ps1: VOOR DEGENE DIE EXTERNE HD willen
behuizing is te bestellen bij medion. Dus dan kun je er je eigen SATA schijf inleggen en is ie lekker snel.
ps2: videokaart had qua kracht beter gekund hoor ik...
en eerder werd genoemd dat het merk HYN was (????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het supermarktpcnet forum beweerde iemand dat de recovery niet werkt als je de schijf anders hebt gepartiotioneerd...

ik heb met PM8 het volgende gedaan:

c: (XP, programma's en documenten) verkleind; nu ca. 265 gb

d: (recover) ongewijzigd; ca. 20 gb

v: (tbv dual systeem met vista zodra uit) gecreerd; ca. 20 gb

een clean install via de installatie cd moet dan toch kunnen?

(er komt op supermarktpcnet geen reactie, vandaar mijn poging hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Laatst online: 10-11-2022
Voor al degenen die het standaardtoetsenbord van de MD8818 gebruiken, hier een tip om de ontbrekende ledjes van Caps lock, Scroll lock en Numlock te simuleren in je taakbalk:

Start setup.exe in de map: D:\Driver\Keyboard and Mouse\Keyboard, waarbij D staat voor de RECOVER schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:41:
op het supermarktpcnet forum beweerde iemand dat de recovery niet werkt als je de schijf anders hebt gepartitioneerd...
[...]
een clean install via de installatie cd moet dan toch kunnen?
[...]
Ja, dat kan. Heb ik ook gedaan m.b.v. die MCE CD.
Daarna alle drivers opnieuw installeren van die recovery disk.
Djerique schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:58:
Ik zou de volgende voordelen willen weerleggen
[...]
  1. Die externe-satabay heeft tot nu toe alleen maar voor ontevreden reacties gezorgd, zoals lawaai & warmte. Bovendien ruimte verspilling, als je geen externe HD hebt (zoals ik, omdat ze in heel NL zijn uitverkocht)
Alleen maar ontevreden reacties? Telt die tevreden reactie van mij dan niet mee?
Verder: kijk eens bij de medionshop bij randapparatuur/externe harde schijven/
http://www.medion.com/nl/
MD 81215 Externe harde schijf 320 GB + adapter
320 GB, 8 MB Cache, 7200 RPM, USB 2.0, door gebruik te maken van de adapter kunt u deze harde schijf ook voor de uitsparing van de MD 8818 PC gebruiken.
* HDDrive 2 Go
* Hoogwaardige aluminium behuizing
* 320 GB opslagruimte
* 8 MB cache
* Snelle gegevensoverdracht via USB 2.0 aansluiting
* 7.200 RPM
  • Dat setje tv-aansluitingen kosten niet zo veel in de aanschaf
  • Afstandbediening en reciever zijn voor minder al 45€ te koop
  • "The Look" is een kwestie van smaak. Zo vind ik bijvoorbeeld die pianolak te gek, maar dan zouden ze gelijk alles van pianolak moeten voorzien i.p.v. alleen voor voorzijde. Dit is niet alleen mijn mening, maar ook van een aantal Tweakers, heb ik kunnen lezen.
  • De I/O kosten zelf ook niet zo veel en zijn vaak standaard bij een pc
Over het algemeen zie ik dat je het voornamelijk hebt over dat de 8818 zo kompleet is. Hier ben ik met je eens, maar als die complete dingen zoals afstandbedieninkjes & aansluitingen bekijkt, dan zie je al gauw dat ze niet zo duur zijn.
Allemaal leuk en aardig... stel jij ook even een PC samen voor EUR 799 met al deze kenmerken?
Zorg dan ook gelijk voor een SCART, component, HDMI, cinch en s-video aansluiting voor die prijs...

Deze PC is geschikt voor mensen die:
  • geen kennis van zaken hebben en een snelle, stille, leuke en complete PC voor relatief weinig geld willen hebben
  • tweakers die weten wat de ins en outs zijn van deze PC en prima kunnen leven met de beperkingen, gezien de prima prijs/kwaliteit verhouding
  • een HDD recorder wilden kopen voor hun nieuwe LCD TV, maar in plaats daarvan nu een complete multimedia/hometheater PC in huis hebben
Deze PC is niet geschikt voor mensen die:
  • weinig verstand van zaken hebben en voor EUR 799 denken een PC te krijgen die te vergelijken is met een PC van EUR 1500
  • verstand van zaken hebben en veeleisende games vlot willen kunnen draaien. Deze mensen weten bij voorbaat dat dit niet de ultimieme gamers PC is. Een NVidia 8800 GTX videokaart, een overklokbaar moederbord met SLI mode, veel sneller DDR2 geheugen en een WD Raptor is voor deze mensen veel belangrijker dan gebep over een externe HDD, DVD+R mediacodes, etc.
Ga bij jezelf na tot welke categorie je behoort...
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:15:
[...]
Maar sinds 2 dagen hoor ik opeens een continue zoem .... die er eerst niet was.
Hier baal ik wel van... want anders moet ik weer monteur laten komen etc.
alsof een fan toch lawaai aan het maken is (voeding???)
hebben meer mensen dit????????????/
Kan het zijn dat je de zoem van de externe HDD komt? (als je die hebt tenminste...) Koppel 'm dan even los en luister opnieuw... Ik zorg er nu voor dat de extrene disk de gelegenheid krijgt om in slaapstand te raken door geen continue acties op die schijf te laten uitvoeren (dus ook geen speedfan etc.)
[...]
ps1: VOOR DEGENE DIE EXTERNE HD willen
behuizing is te bestellen bij medion. Dus dan kun je er je eigen SATA schijf inleggen en is ie lekker snel.
Je tip heb ik gelijk maar doorgegeven aan de djerique. Wel één opmerking: de adaptor betreft een USB 2.0 adaptor en geen e-sata. USB 2.0 is ook niet langzaam, maar wel langzamer dan e-sata.
ps2: videokaart had qua kracht beter gekund hoor ik...
en eerder werd genoemd dat het merk HYN was (????)
Volgens mij is het een door MSI gebouwde versie van hun 7600GS kaart, maar dan met extreem veel extra aansluitingen erbij, iets sneller geklokte GPU (450 Mhz i.p.v. 400 Mhz), maar helaas ook goedkoper en dus langzamer DDR2 geheugen (350 Mhz). Het is een mooie middenklasse kaart met ultieme multimedia aansluitmogelijkheden geworden, maar niet de natte droom van een gamer zeg maar...

[ Voor 119% gewijzigd door The_Sukkel op 09-12-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, laat een ding zeker zijn!!

Ik "had" en van de vorige Medion edities, de MD8800 denk ik, met een Pentium 4 640, weliswaar met een paar upgrades.

Ik heb er namelijk een XFX Geforce 6800 Ultra bijgestoken en het geheugen geupgrade naar 2Gb.

Wel enkel 2Gb DDR 1 en niet DDR II!!

Ik heb net deze 8818 gekocht en het enige wat ik heb gedaan is hetgeheugen geupgrade naar 2Gb DDR II, 1Gb was me net iets te traag!!

Maar ik kan nu wel alle games zoals Doom III, Prey, etc op volle toeren draaien, dus als je mij vraagt, is die SATAII en Dual Channel niet echt van belang!!

overclock etc is idd niet mogelijk, ook niet via softusb en moet je ook niet proberen, want hij loopt vast, maar dat is dan ook niet nodig!! Ik draai nu de finale versie van Vista en zo en draait ook prima, met FSX op en zo en heb niks van problemen!!

de 7650 GS is idd niet een van de topkaarten, maar wel een stap voor op de 6 serie en dat merk ik zelf met mijn 6800 ultra, die kan bv Doom III niet op ultra draaien, terwijl deze wel.

dus die DDR2 ipv ddr3 maakt niet zo erg veel uit als je mij vraagt.

de "thikheads" zullen wel weer beweren van niet maar ik spreek van ervaring en benchmarks zijn trul, weet je, het gaat hem niet om die extra puntjes, maar wel om de realiteit en die zegt me dat ik met deze setup redelijk wat kan doen!!

Cheers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:57:
Ik heb net deze 8818 gekocht en het enige wat ik heb gedaan is hetgeheugen geupgrade naar 2Gb DDR II, 1Gb was me net iets te traag!!
Welk merk geheugen heb je gekozen? Moet het ook een specifiek typenummer zijn? Heel misschien dat ik de 8818 niet terugbreng, maar het geheugen ga vervangen.
Kan ik er bijvoorbeeld "Kingston (KVR800D2N5K2/2G) DDR2 2048MB (2X1GB)" ingooien?
Maar ik kan nu wel alle games zoals Doom III, Prey, etc op volle toeren draaien, dus als je mij vraagt, is die SATAII en Dual Channel niet echt van belang!!
SATAII maakt niks uit, omdat die snelheid nog niet kan worden behaald.
(SATA1 (150)Seagate 320 GB HDD draait precies even langzaam of snel, als de SATAII (300) Seagate 300 GB.)
Waarom is Dual Channel niet van belang?
de 7650 GS is idd niet een van de topkaarten, maar wel een stap voor op de 6 serie en dat merk ik zelf met mijn 6800 ultra, die kan bv Doom III niet op ultra draaien, terwijl deze wel.
fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
  • Laatst online: 22-06 12:42
HoiHoi
Ik volg al een hele tijd dit topic en heb nu ook maaris zelf een account aangemaakt.
Ik heb de aldi pc een weekje of 2 geleden gekocht en ben tevreden.

MAAR. Hoe de **** clock ik de CPU van dit beestje over.
Bios is volledig gelockt wat betreft overclocken en de PLL(ICS 953002) is in geen van de overclock progjes terug te vinden.
Video kaart is al overgeclockt en presteert redelijk.
Kan iemand mij hier misschien mee helpen. toch een manier vinden om die E6300 een beetje op te schroeven, zou erg leuk zijn :)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

xIngmarx schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:18:
HoiHoi
Ik volg al een hele tijd dit topic en heb nu ook maaris zelf een account aangemaakt.
Ik heb de aldi pc een weekje of 2 geleden gekocht en ben tevreden.

MAAR. Hoe de **** clock ik de CPU van dit beestje over.
Bios is volledig gelockt wat betreft overclocken en de PLL(ICS 953002) is in geen van de overclock progjes terug te vinden.
Video kaart is al overgeclockt en presteert redelijk.
Kan iemand mij hier misschien mee helpen. toch een manier vinden om die E6300 een beetje op te schroeven, zou erg leuk zijn :)

thx
Niet doen...voor een goede overklokpoging zal je toch een andere moederbord moeten hebben, sneller geheugen, actieve koeling en een voeding die daar mee om kan gaan.

Dit apparaat is gewoon geschikt voor wat het is: een complete stille passief gekoelde multimedia PC. Het is echter geen overklokkersdroom, niet doen dus ...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 10-12-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
Het gaat mij er niet om of het verstandig is of niet. Al boek ik er helemaal geen prestatie winst mee.
Het is meer een tijdverdrijf :). Mn Cpu draait nu @ 42 graden, dus ik denk dat ik er nog wel wat meer uit kan halen(ookal is dit moederbord er absoluut niet geschikt voor). Dus als iemand een manier weet om hier een OC bios op te zetten of via windows te clocken. plz post 't :)

Heb ik verder nog een vraagje,, zou je(miss over een jaartj ofzo) een ander moederbord+kast kunnen kopen en de rest van de componenten uit deze pc over kunnen zetten? En is dat het waard? thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Nog even terugkomend op de snelheid bij het branden van DVD´s.

Ik heb zojuist op 16 X zonder problemen een DVD-R van de HEMA gebrand met de standaard aanwezige firmware.
Als je geen grootverbruiker bent, kun je die per 5 voor 8,95 eur kopen.

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

xIngmarx schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:19:
Het gaat mij er niet om of het verstandig is of niet. Al boek ik er helemaal geen prestatie winst mee.
Het is meer een tijdverdrijf :). Mn Cpu draait nu @ 42 graden, dus ik denk dat ik er nog wel wat meer uit kan halen(ookal is dit moederbord er absoluut niet geschikt voor). Dus als iemand een manier weet om hier een OC bios op te zetten of via windows te clocken. plz post 't :)

Heb ik verder nog een vraagje,, zou je(miss over een jaartj ofzo) een ander moederbord+kast kunnen kopen en de rest van de componenten uit deze pc over kunnen zetten? En is dat het waard? thx :)
Nou ja...je moet natuurlijk zelf weten... houd ons in ieder geval op de hoogte v.w.b. je overclockpogingen, we zitten natuurlijk niet voor niets op GoT ;)

Kast hoef je niet zonodig te upgraden lijkt me (wat is er mis mee?), maar je zou een ander moederbord kunnen aanschaffen welke meer geheugenslots heeft en beter overklokbaar is. Echter: zeer waarschijnlijk zal je XP MCE niet op dat nieuwe MB werken (OEM Medion versie die waarschijnlijk verbonden is aan het moederbord bij deze Medion). Ik weet echter niet in hoeverre de Vista upgrade ook nog steeds is verbonden aan het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xIngmarx
aaah, merci. Daar hebk wat aan :D
Moet ik daar dan tegen die tijd ff research naar doen.
En dat ik de kast miss wil veranderen is omdat ik bang ben dat hier miss geen andere mobo in past omdat het natuurlijk allemaal aldi spul is wat bij elkaar hoort als 't ware.

Nu nog een progje vinden(of bios) waarmee ik deze CPU kan overclocken.
Als iemand daar nog tips voor heeft laat het weten. Als ik uberhaubt resultaat boek laat ik 't ook weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

xIngmarx schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:39:
aaah, merci. Daar hebk wat aan :D
Moet ik daar dan tegen die tijd ff research naar doen.
En dat ik de kast miss wil veranderen is omdat ik bang ben dat hier miss geen andere mobo in past omdat het natuurlijk allemaal aldi spul is wat bij elkaar hoort als 't ware.

Nu nog een progje vinden(of bios) waarmee ik deze CPU kan overclocken.
Als iemand daar nog tips voor heeft laat het weten. Als ik uberhaubt resultaat boek laat ik 't ook weten :)
Ja...inderdaad...over het hoofd gezien: kast heeft een BTX indeling, dus een ATX moederbord zal hier volgens mij niet inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:54

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Hallo mensen, me vader heeft ook een MD8818gekocht. Ik wist past sinds kort dat dit topic bestond :+ .
Maar ik ben zeer te spreken over deze computer, ik heb wel wat aanpassingen gedaan die als volgt zijn.
1.Ik heb een eigen OEM versie liggen van MCE2005 en heb deze op de computer geinstalleerd met de product-code van de medion en werkt perfect ook met activeren, heb trouwens eerst de hele hardeschijf geformateerd en kreeg zo toch weer een paar GB's cadeau 8) daarna alle drivers van de cd gehaald en draaien maar :*) (dus heb geen recovery partitie meer).

2.Heb het toetsenbord en muis gelijk weggedaan(me pa kon niet over weg dat de tekens anders stonden aangegeven) en heb een Logitech EX 110 gekocht voor 30 euro is veel beter ;).

Ben ook te spreken over de videokaart, speel (niet al te zware)spellen zonder moeite op hoogste kwaliteit zonder schokken of stoten.

Heb nog wel een vraagje en een probleempje.
Ik heb de computer met draadloos internet verbonden aan met router (linksys WRT54G) maar sinds dien valt af en toe (niet altijd) me internet/netwerk weg na resetten router doet alles het weer. Is dit toeval of komt het echt door de computer?
En hoe is bij jullie de kwaliteit van de tv kaart? ik heb een beetje ruis door het beeld (computer is de eerste in lijn met kabel krijgen in het huis) dan ligt het aan de tv kaart toch? is hier wat aan te doen? nieuwe tv kaart of zo laten?

Dit is een beetje mijn review als jullie nog vragen hebben stel ze maar :)

PS: Op de duiste medionshop site kan je accesoires bestellen voor je MD8818 die je in Nederland niet kan kopen zoals 1gb geheugen voor €150 Link.

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedfreakR op 10-12-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieFox
Beste mensen, ben ik, lees: zijn wij (m'n schoonvader en ik) nu echt de enige die problemen hebben met deze pc op copieergebied?! Ik heb gisteren het netwerk buiten beschouwing gelaten en heb, zoals iemand in dit topic ook deed (goede tip), gecopieerd van de interne HD naar de externe HD. En wat blijkt: Heb ik potverdorie na verloop van tijd toch nog die foutmelding van "Kan filenaam.doc niet copieren. Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te voldoen". Daarbij stopt de copieerbewerking dan en ook is de netwerkverbinding weer weg, dus bij "intern" copieren zonder netwerk! Het ip-address is simpelweg verdwenen, geen adres meer zichtbaar in de status tab van de netwerkkaart eigenschappen. Ook DOS commando's zijn niet meer mogelijk, niets werkt meer. Alleen door het start menu scrollen lukt nog, programma's openen geeft dezelfde foutmelding. Alleen een reboot helpt dan nog. Voor 29 december moeten wij deze pc's terugbrengen naar de Aldi willen we ons geld terug kunnen krijgen. Dat gaan we dus wrs ook doen. Tenzij iemand denkt dat het ergens anders aan kan liggen, ik zou het echt niet meer weten.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste