Het is wel een beetje off-topic...maar hier gaan we dan:Djerique schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:01:
[...]
De 8818 heeft een DVI-i uitgang op de videokaart(zoals bijna alle videokaarten). Mijn 19" breedbeeld lcd heeft een DVI-D ingang. Hoe werkt het dan met zo'n dual link DVI kabel die jij hebt besteld?
Zie Hoe werkt het: bladzijde2(pagina5)
DVI-I Kabel - Dual Link
24+4+1 male - 24+4+1 male
Deze kabel is geschikt voor digitale én analoge signalen en is ook geschikt voor hoge resoluties en hoge verversingsfrequenties.
Deze kabel kan gebruikt worden in plaats van alle andere DVI kabels.
Let wel op één ding !!
Bij deze kabel zijn ALLE pennen aanwezig (29 stuks), de connectors van de apparaten waarop deze kabel wordt aangesloten moeten dus ook voorzien zijn van alle 29 gaatjes, anders past de kabel er niet in.

DVI-D Kabel - Dual Link
24+1 male - 24+1 male
DVI-D kabels transporteren alleen digitale signalen.
Dual Link kabels zijn geschikt voor hoge resoluties en verversingsfrequenties.
Een Dual link kabel kan altijd een single link kabel vervangen, en kan hogere resoluties aan, maar moet wel in de betreffende apparatuur passen. De dual link kabel heeft namelijk meer pennen, en de apparatuur waarop de kabel wordt aangesloten moet de gaatjes in de connector hebben voor deze extra pennen. Meestal is dat wel het geval, maar altijd even controleren.

DVI-I Kabel - Single Link
18+4+1 male - 18+4+1 male
DVI-I kabels transporteren digitale én analoge signalen.
Single Link kabels zijn geschikt voor de meest gangbare resoluties, in ieder geval tot een resolutie van 1280x1024 bij 85Hz.
Raadpleeg ook de gebruiksaanwijzing van de betreffende apparaten en neem in twijfelgevallen een Dual link kabel.
Een Dual link kabel kan altijd een single link kabel vervangen, en kan hogere resoluties aan, maar moet wel in de betreffende apparatuur passen. De dual link kabel heeft namelijk meer pennen, en de apparatuur waarop de kabel wordt aangesloten moet de gaatjes in de connector hebben voor deze extra pennen. Meestal is dat wel het geval, maar altijd even controleren.

DVI-D Kabel - Single Link
18+1 male - 18+1 male
DVI-D kabels transporteren alleen digitale signalen.
Single Link kabels zijn geschikt voor de meest gangbare resoluties, in ieder geval tot een resolutie van 1280x1024 bij 85Hz.
Raadpleeg ook de gebruiksaanwijzing van de betreffende apparaten en neem in twijfelgevallen een Dual link kabel.

Nu ga ik iets bekennen: de kaart heeft een DVD-I Dual link aansluiting (dus de eerste met alle pennetjes). Alle kabels passen dus in de kaart. Echterrrrrr.... ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang is en het blijkt dat mijn monitor een DVI-D aansluiting heeft... (met 25 i.p.v. 29 gaatjes)... en je raadt het al: ik heb een DVI-I kabel besteld die wel in de kaart past maar niet in de monitor. Dus ik ga maar weer eens een DVI-D kabel bestellen.
Deze keer een simpele, want die luxe versie heeft een te dikke stekker die nét niet in de achterkant van mijn monitor past (conector zit te dicht op de achterwand).
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450