Aldi PC November? MD8818: Met Vista Coupon!

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 69.641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

Mening:
-Heb een VGA flatscreen aangesloten op VGA en op DVI
Zie eigenlijk geen verschil en vind het beeld helemaal niet slecht.
Maar misschien is mijn oude videokaart (Gforce2 32mb) ook niet zo geweldig.
-Verder is hij ECHT stil en met externe schijf heel makkelijk te gebruiken.

Nadeel:
-dat toetsenbord is echt so flut, vooral qua indeling (NL ipv VS)
-erg stom dat ze niet een geheugenbank hebben vrijgelaten -> niet meegedacht voor de toekomst voor computerliefhebber.
TV-tuner is wat traag en minder dan mijn oude Pinnacle PCTV Rave (al 4 jr oud)

Vraag:
-Moet hem nog open maken. Kan ik mijn oude IDE HD's nog wel aansluiten? want die heb ik WEL NODIG!!!!
-Kan ik hem met 'recover' terugzetten naar alleen windows installatie zonder geinstalleerde programma's?

Ben zo na half avondje wel tevreden!

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karelhuis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-01-2022
Ik heb de Medion nu een paar dagen thuis maar word helemaal dol van de blauwe schermen.
Hij kwam, uit de doos, bulgard aan, internet er op, bulgard update, toen de XP update en thats it.
PLOEF blauw scherm. eeuh help? heb ik dat gedaan? De error zou op bad ram kunnen duiden.
we draaien memtest en we wachten in spanning af. Tot nu toe klopt het. De deze link heb ik wat screenshots staan.
Denk dat de medion weer naar de Aldi gaat. Zal eerst Medion zelf nog even bellen. (ja heb inmiddels ook alle updates van hun site er op gezet, maakt niks uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

arieman007 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:14:
[...]
alleen jammer altijd van de service van medion
Een vriend van mij heeft 3 jaar geleden ook zo'n medion pc aangeschaft waar een Ati 9800 (pro) of iets dergelijks in zat. Die ging kapot en ze hadde nog garantie. Kregen ze er een 9250 voor terug!!!! is dat slecht of niet? En natuurlijk de verhalen over de te warme pc's en verkeerde coolers enzo. En dat je naar enschede moet rijden om wat te laten repareren. 3 vrienden die ik ken hebben een medion en ze hebben er allemaal slechte ervaringen mee.
Ten eerste een ATI Radeon 9800 inleveren en een 9250 terug krijgen kan en mag niet, wanneer er nog garantie is dan dient het produkt vervangen te worden door een vergelijkbaar produkt. Wanneer het produkt niet meer leverbaar is dan dient mijn eerder een beter produkt aan te bieden (misschien met een geringe bijbetaling) , maar men mag nooit een veel minder produkt aanbieden/terug zenden.

Verder heb ik alleen maar goede dingen gehoord over de service van Medion. Bij problemen pichup and return garantie (tenminste zover ik weet) of je moet de Pc langs een Aldi vestiging brengen. Dat je daar speciaal voor naar Enschede moet heb ik nog nooit van gehoord.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
moulin schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:05:
[...]

Grover, ik heb hier de 8818 met DVI in gebruik. Prima beeld. Kortom, kun je hem digitaal aansluiten; zeker doen!
Thanks Moulin,

Ik ga het proberen! Ikzelf ben zeer kritisch als het aankomt op de scherpte van de fonts en ik ben dan ook Matrox kaarten gewend die bekend staan om hun uitstekende 2D kwaliteit. Echter, thuis heb ik zelf een ATI Radeon kaart en op mijn werk hebben we allemaal Dell computers waar ook (simpele) ATI kaarten inzitten die ook allemaal een erg goed scherp beeld geven op onze Dell 1704FPV TFT monitoren. Ik heb nog geen enkele ervaring met Geforce kaarten. Ik las ooit op forums dat de ATI qua beeldkwaliteit tussen de Geforce en Matrox inzit en dat als de beeldkwaliteit belangrijk voor je is, je dus geen Geforce zou moeten halen. Ik weet niet of dit klopt, maar mijn ervaringen met de VGA aansluiting van de Geforce op de Aldi PC bevestigen wél dat beeld. Echter, mensen geven hier in deze discussie ook aan dat hun eigen oude Geforce MX nogwat zelfs een béter beeld geeft dan deze HYN Geforce uit de Aldi machine... dus aan het feit dat het een Geforce is zal het zo te horen niet liggen. Eerder aan het merk 'HYN'....

Ik kan me voorstellen dat als je niet zo'n hoge eisen stelt als ikzelf dat je met de beeldkwaliteit van de VGA aansluiting van de Aldi kan leven. Ik vind het echter voor deze configuratie een enorme misser.

[ Voor 3% gewijzigd door Grover op 01-12-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moulin schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:08:
[...]

Je kunt door middel van een opzet stukje op de DVI uitgang VGA maken. Op die manier heb je twee VGA uitgangen. Ik heb dit vaak bij andere pc´s gedaan maar nog niet bij deze. Dus kijk eens naar een DVI naar VGA plug. DVI heeft namelijk zowel een digitaal als een analoog signaal. Zo te zien aan de plug op de 8818 stuurt hij ook analoog mee. Maar nogmaals, niet zelf kunnen testen. Ik ben voor de rest wel tevreden over de scherpte met DVI.
Voordat ik zelf aan de slag ga. Heeft iemand al ervaring met het aansluiten van de VGA monitor op de DVI uitgang? Verder ben ik benieuwd hoe de kwaliteit is als er naast de VGA monitor op de DVI uitgang een VGA monitor draait op de normale VGA uitgang. Heeft iemand dat al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:51:
[...]
Nadeel:
-dat toetsenbord is echt so flut, vooral qua indeling (NL ipv VS)
-erg stom dat ze niet een geheugenbank hebben vrijgelaten -> niet meegedacht voor de toekomst voor computerliefhebber.
TV-tuner is wat traag en minder dan mijn oude Pinnacle PCTV Rave (al 4 jr oud)
Ik heb gewoon mijn huidige toetsenbord en muis in gebruik gehouden (kwaliteitsspul van Logitech).
Ik laat dat nieuwe toetsenbord en muis wel door vrouw en kinderen gebruiken met de oude PC :P
Vraag:
-Moet hem nog open maken. Kan ik mijn oude IDE HD's nog wel aansluiten? want die heb ik WEL NODIG!!!!
-Kan ik hem met 'recover' terugzetten naar alleen windows installatie zonder geinstalleerde programma's?
Er zijn 2 IDE aansluitingen die beiden in gebruik zijn (DVDspeler en DVD-brander). Je kan er natuurlijk één loskoppelen of een HD case kopen.

Ik heb Windows XP MCE m.b.v. die "Medion Recovery Disc" met Windows XP MCE erop opnieuw geïnstalleerd (na het opnieuw partitioneren, waarbij er iets mis ging en er niet meer geboot kon worden). Alle drivers daarna handmatig teruggezet die op de "Recovery" partitie stonden. Geluk bij ongeluk dus, want nu heeft de PC een helemaal schone installatie en staat er alleen dat op wat ik zelf wil. Je bent dus niet afhankelijk van die "Application&Support disc" welke alles weer terugzet naar de kooptoestand (waarschijnlijk zet die gewoon de Norton Ghost bestanden, ook op die Recovery partitie, weer terug).

De 3DMark06 score na deze operatie is bij mij nu 2204.
Ik weet niet hoe die in de "kooptoestand" was geweest.
Iemand die 3DMark06 kan draaien met de PC nog in de "kooptoestand"?

Ik denk erover om de vrij nieuwe voeding die ik in mijn oude PC heb zitten over te plaatsen naar deze, want die van de ALDI ("Fortron") is 300W en de oude is 350W en lijkt stiller en betrouwbaarder...(hoewel het ook "gewoon" eentje van Sweex is)

[ Voor 83% gewijzigd door The_Sukkel op 01-12-2006 11:41 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

We hebben de PC nu een paar dagen in gebruik. Heb hem al opengeschroefd en foto's gemaakt van de binnenkant. Ziet er verder wel aardig uit. Heb de stresstest van Sisoft Sandra gebruikt. Temp van de PC en de aux temp blijft beneden de 45 graden bij maximale belasting. De harde schijf komt niet boven de 36 graden uit. Wel voelt het koelblok van de videokaart erg warm aan. je kunt je vingers er niet op houden.

Wat me wel tegenviel is de warmte bij belasting van de externe harde schijf in het "zwembadje ". Bij volle belasting via Sandra geeft deze meer als 61 graden temperatuur aan gemeten via SpeedFan.

Daarom zal ik, denk ik, de externe schijf in ieder geval terugbrengen en er later een interne extra harde schijf inzetten.
De externe HD2GO Ultra harde schijf is trouwens van hetzelfde type als de interne harde schijf. Allebij 320 GB Seagate met (16 ?) mb cache. Alleen het revisie level is bij de ene AAC en bij de andere AAX.

Ook balen we van het toetsenbord, dat is inderdaad een misser. En de optische muis heeft teveel speling ahw volgens mijn zoon. We hebben nu een vaste muis aangesloten.

Ik vind verder de PC wel aardig compleet en ben er nog niet uit of we deze PC houden of toch zelf een nieuwe samenstellen. Het scheelt violgens mij wel een boel geld en de 3 jaar garantie is wel een borg voor als er zwakke componenten in zitten. Ze komen er dan wel uit binnen de 3 jaar.

Zie ook onze topic Een PC voor 1300 euro van KRG

KRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:11
Mijn vader heeft ook een computer van de Aldi. Welk type nummer weet ik niet zeker. Maar iig ook 3 jaar garantie. Het is juist top service van Aldi! De harddisk van me vader was stuk dus hij belde en de volgende dag stond al een monteur op de stoep. Deze haalde de ouwe hd eruit en deed er een grotere in. Me vader vond ook nog dat de computer veel lawaai maakte met opstarten. Toen heeft de monteur ook nog eens een andere koeler erin gezet. Dit allemaal voor 0 euro.

De meningen verschillen hier nog al maar ik vind het echt top service!

Even over de MD8818. Je hebt toch wel waar voor je geld, een leuk systeem voor weinig geld. Op allerlei sites gezocht maar je hebt voor 800€ nooit zo'n systeem bij elkaar. Ikzelf had deze pc ook graag gehad maar helaas kon ik die 800€ niet eens opbrengen. :X

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Force
  • Laatst online: 29-11-2021
Heeft er al iemand de Medion pc op de VGA aansluiting van een LCD-TV aangesloten zonder refresh-rate en/of resolutie problemen?
Ik krijg namelijk een zwart beeld na het zien van het windows startup logo.
In de veilige modus (1024x768, 60 Hz) heb ik wel beeld, maar ik kan verder als admin niet iets zinvols veranderen in de beeldscherm instellingen.

Volgens het boekje staat standaard de resolutie op 1024x768 en de refresh-rate op 75 Hz (in de niet-veilige modus dus :) ) en mijn LCD-TV ondersteunt alleen 60 Hz. Ik dien dus de refresh-rate op een of andere manier te veranderen.

Via scart heb ik wel gewoon beeld en als ik de kloon-instellingen (Nview) bekijk (met VGA als secundair beeld) staan deze gewoon goed, dus op 1024x768, 60 Hz 8)7. Als ik VGA als primair beeld instel en vervolgens op mijn LCD-TV switch van EXT-1 (Scart) naar PC (VGA) krijg nog steeds een zwart beeld te zien, ook na het opnieuw opstarten.

Vanavond ga ik hier weer mee aan de gang, misschien dat de Nvidia drivers de oorzaak zijn en een herinstallatie of update dit verhelpt. Het ligt niet aan mijn LCD-TV, want mijn laptop sluit ik altijd zonder problemen aan en krijg altijd keurig beeld op 1024x768, 60 Hz.

Iemand tips om me hier verder mee te helpen?

ps. ik heb geen monitor of TFT om te testen

Tips zijn niet meer nodig, het probleem heb ik al verholpen
8)

[ Voor 8% gewijzigd door J-Force op 04-12-2006 12:08 . Reden: probleem verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moulin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 12:40
Het geluid van de tv-kaart is echt niet om te doen.... ben ik de enige met dit probleem? Het geluid staat veel te hard. Dit kan ik nergens goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Grover schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:10:
[...]

Thanks Moulin,

Ik ga het proberen!
Welnu, ik heb dus vandaag geprobeerd. Ik had nog een DVI kabel liggen en hiermee de Samsung 940MW aangesloten op de DVI aansluiting van de grafische kaart van de Aldi PC. Resultaat : een geweldig scherp beeld! 8) :*) Wat een énorm verschil met de VGA-aansluiting! Ik ben hier erg blij mee, want dit betekent dat mijn Pa hoogstwaarschijnlijk (ik ga hem de komende 3 weken uittesten) de PC gewoon houdt. Die VGA aansluiting heeft tie toch niet nodig.

Als je dus die VGA niet gaat gebruiken, dan is er géén issue. Blijft voor mij alleen het toetsenbord over (hier in deze discussie al veelvuldig aangegeven) : wát een misser! Kwalitatief vind ik hem erg fijn tikken, maar de indeling van de toetsen is dus ANDERS dan je gewend bent en aldus is dit ook een misser van de Aldi. Maar goed, mijn pa blijft gewoon zijn Logitech keyboard en muis gebruiken, dus ook hier weer : geen issue.

Jawel, ik word steeds enthousiaster. Nu kijken of dit zo blijft de komende 3 weken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb de PC verder getest. de voeding is een FOXTRON FSP 300 - 60 GTM. Een ouder zusje van deze voeding is getest in 2004 door TOM 's Hardware. Hij kwam er goed uit de test. Ik heb zelf een aantal uren met SiSoft Sandra Pro op 100 % burntest gedaan en gekeken naar de spanningen met Speedfan (weer zo'n handig progje !). De spanningen blijven keurig konstant onder de diverse belastingen.

Ik heb ontdekt dat het toetsenbord van Medion gelijk is aan een draadloos exemplaar van trust , die we nog in huis hadden. Deze was VS internationaal en werkt prima op de Medion ontvanger.
Inderdaad is de aanslag van het toetsenbord wel goed. eigenlijk zou Medion op verzoek het NL keyboard moeten willen omruilen voor VS internationaal. dan zouden de klanten die het willen nog tevredener zijn !

Wat ik alleen nog wil weten is of de VIA Chipset nu wel of niet dual chanel aankan. Opd e website van VIA wordt gezegd dat deze set dat niet ondersteund. Toch heeft Medion in NL nu 2 bankjes van 512 Mb memory erin gedaan ipv 1 bankje van 1 Gb . waarom? heeft het toch met wel ondersteunen van dual channel te maken ?
Wie vraagt dat na of weet het antwoord ?

En als het single channel is wat merk ik daar in de praktijk van alledag van ?

Ik weet ook niet of ik meteen voor april 2007 al over zou gaan op Vista . Misschien blijf ik weleen paar jaar draaien op XP Pro. En is het dan nodig om 2 Gb memory erin te hebben ?

Graag jullie meedenken

m vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik ben inmiddels ook in het trotse bezit van de 8818. Alleen heb ik niet echt veel verstand van hardware, vandaar dat ik wat vragen heb.
Voor zover ik kan zien zit er alleen een fan in van de voeding (welke gelijk het meeste lawaai maakt). Op en om de processor heen kan ik geen fan ontdekken. De processor wordt alleen passief gekoeld m.b.v. heatpipes door een vierkant blok van flinterdunne koelvinnen.
Kan de fan in de voeding niet worden vervangen door een stille fan? Of moet je dan de complete koeling vervangen?
Ik heb ook de e-sata schijf gekocht. Jammer genoeg wordt dat ding behoorlijk heet en is het behoorlijk lawaaierig.
[b]Ik las al een aantal reacties van mensen die dit hadden. Kan ik een ander soort externe sata erop aansluiten die deze nadelen niet hebben?[b]

Tevens wou ik vandaag de externe sata schijf erbij kopen, maar was volgens de filiaalhouder van Aldi overal uitverkocht, misschien dus wel een gelukje ;)
Ik ben er verder in geslaagd om bij het partitioneren de boel volledig in het honderd te laten lopen. M.b.v. Acronis disk director lukte het maar niet om de C-partitie te verkleinen en wat aparte data partities aan te maken.
Waarom zou je de c: schijf willen verkleinen?
Na een aantal keer proberen met de bijgeloverde XP CD heb ik nu XP opnieuw kunnen installeren. Voordeel is dat het een volledig schone install is helemaal naar mijn keuze.
Heb excact hetzelfde gedaan, alleen nu met een grote C: schijf, omdat ik de recovery disk weg heb gehaald, omdat ik deze niet nodig vind.
De videokaart geeft een minder scherp beeld via de analoge uitgang naar mijn 17" LCD Philips (170C4) dan mijn oude Geforce 2 MX. Binnenkort sowieso een 19" of 20" met DVI kopen...wellicht dat dat weer scheelt. De HDMI, SCART, component etc. uitgangen schoppen natuurlijk wel heel erg kont...
Momenteel heb ik m'n monitor met een standaard analoge aansluiting, dat terwijl de monitor en de 8818 een DVI mogelijkheid hebben. Is het aan te raden om mijn monitor via een DVI aansluiting aan te sluiten? En hoe zit het met HDMI? De LIDL heeft een gouden HDMI aansluiting in de aanbieding.

En hoe zit het met een scart aansluiting? Het lijkt me wel grappig om mijn tv op m'n computer aan te sluiten. Ook hier weer een aanbieding van de LIDL gouden scartaansluitingen in de aanbieding heeft.
Toch heeft Medion in NL nu 2 bankjes van 512 Mb memory erin gedaan ipv 1 bankje van 1 Gb . waarom? heeft het toch met wel ondersteunen van dual channel te maken ?
Ik hoor van veel mensen dat dual channel niet wordt ondersteunt, dat lijkt me wel sterk als er 2 geheugenbankjes inzitten. 8)7 Heeft iemand dit al getest?

[ Voor 10% gewijzigd door Djerique op 01-12-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Djerique schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:50:
Ik ben inmiddels ook in het trotse bezit van de 8818. Alleen heb ik niet echt veel verstand van hardware, vandaar dat ik wat vragen heb.

Simpel. De meeste tweakers vinden het handig om besturingssysteem+progjes apart te hebben van persoonlijke data+downloads (e.d.).
Door de c-schijf te verkleinen, krijg je ruimte voor die 2e partitie.

Als je een 2 harde schijf hebt, wordt het nut wat kleiner (al kies ik voor het overzicht altijd voor een aantal partities, maar das persoonlijk)
Momenteel heb ik m'n monitor met een standaard analoge aansluiting, dat terwijl de monitor en de 8818 een DVI mogelijkheid hebben. [b]Is het aan te raden om mijn monitor via een DVI aansluiting aan te sluiten?
Zie ergens hierboven: De kwaliteit is niet te vergelijken. DVI is veel beter. (bij die persoon althans)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Djerique schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:50:
[...]
Kan de fan in de voeding niet worden vervangen door een stille fan? Of moet je dan de complete koeling vervangen?
Kan, maar dan moet je geen twee linkerhanden hebben...
[...]
Ik las al een aantal reacties van mensen die dit hadden. [b]Kan ik een ander soort externe sata erop aansluiten die deze nadelen niet hebben?
Nee helaas, de e-sata aansluiting is volgens mij geinverteerd. Of er moet zo'n verloopstukje op geplaatst worden (maar of die bestaat?). Overigens wordt de schijf vanzelf stil als hij niet wordt gebruikt. Wel blijft hij dan behoorlijk warm.
[...]
[...]
Om data en programma's te kunnen scheiden. Is handig als je een image van je systeemschijf maakt en die wilt terugzetten als het systeem vervuilt raakt. Dan raak je niet al je data kwijt.[...]
Ik hoor van veel mensen dat dual channel niet wordt ondersteunt, dat lijkt me wel sterk als er 2 geheugenbankjes inzitten.
Dat er twee geheugenbankjes inzitten wil nog niet zeggen dat hij dual channel aankan.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:23
Mijn opa is van plan deze PC te halen, maar is die VGA kaart (en de rest van de PC) wel goed genoeg voor Aero? Vista moet soepel kunnen draaien inclusief alle leuke extraatjes!

En wat voor 19" TFT monitor is dat? Is die via DVI aan te sluiten? Alvast bedankt!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
_Brake_ schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:11:
Mijn opa is van plan deze PC te halen, maar is die VGA kaart (en de rest van de PC) wel goed genoeg voor Aero? Vista moet soepel kunnen draaien inclusief alle leuke extraatjes!

En wat voor 19" TFT monitor is dat? Is die via DVI aan te sluiten? Alvast bedankt!
is hij niet wat laat?
Meestal kan je een dag later al geen pc meer krijgen bij de aldi, althans dat is mijn ervating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Komt de Lidl ook met een nieuwe pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
hello_moto schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:24:
Komt de Lidl ook met een nieuwe pc?
De Lidl concurrent was eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
Deze middag mijn exemplaar gehaald (ter info: in Aldi Oostende - Torhoutsesteenweg staan er nu nog 5!) en ik ben niet ontevreden.

Enige wat me stoort is het geluid van de HD. Mijn Seagate Barracuda IV 40GB is fluisterstil, maar ik wen er wel aan!

MediaCenter is héél cool, is mijn eerste ervaring ermee.

Als ik mijn oude pc (Athlon XP 1600+ * 1GB RAM * 200 GB HD * ATi Radeon 500 LE * Philips 107T) voor 300e kan verkopen, dan houd ik deze Aldi PC!

Vraagje: ik zou graag eens testen of Vista RC2 hier vlotjes op draait. Kan ik daarna nog door die cd's naar de situatie zoals hij was toen hij nog in de doos zat (mbt het terugbrengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
cocico schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:40:
Deze middag mijn exemplaar gehaald (ter info: in Aldi Oostende - Torhoutsesteenweg staan er nu nog 5!) en ik ben niet ontevreden.

Enige wat me stoort is het geluid van de HD. Mijn Seagate Barracuda IV 40GB is fluisterstil, maar ik wen er wel aan!

MediaCenter is héél cool, is mijn eerste ervaring ermee.

Als ik mijn oude pc (Athlon XP 1600+ * 1GB RAM * 200 GB HD * ATi Radeon 500 LE * Philips 107T) voor 300e kan verkopen, dan houd ik deze Aldi PC!

Vraagje: ik zou graag eens testen of Vista RC2 hier vlotjes op draait. Kan ik daarna nog door die cd's naar de situatie zoals hij was toen hij nog in de doos zat (mbt het terugbrengen).
voor 300 euro kan ik zo'n beetje een nieuwe pc samenstellen. Sterker nog: dat lukt makkelijk.
Dan tel ik t scherm even niet mee.
300 euro vind ik dus bijna oplichting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Oplichting is het niet hé, er zit een legale Windows XP Professional bij ook... En je moet het scherm er wel bij tellen. En die 1 GB geheugen is nieuw, alsook de Dual Layer DVD-brander en de kast. Logitech Internet Keyboard en Logitech optische draadloze muis meegeleverd, is die 300e geen diefstal imo...

Maar kan ik met een gerust hart mijn Vista RC 2 proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
cocico schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:12:
Oplichting is het niet hé, er zit een legale Windows XP Professional bij ook... En je moet het scherm er wel bij tellen. En die 1 GB geheugen is nieuw, alsook de Dual Layer DVD-brander en de kast. Logitech Internet Keyboard en Logitech optische draadloze muis meegeleverd, is die 300e geen diefstal imo...

Maar kan ik met een gerust hart mijn Vista RC 2 proberen?
17i-crt kan ik gratis van mn werk meenemen ;)
Maar oke, die XP scheelt wel natuurlijk.
Ik zou zelf toch kiezen voor 100-200 euro meer en gewoon iets nieuws kopen.. Dus ik ben benieuwd of je t voor elkaar gaat krijgen. (maar goed laten we stoppen met offtopic..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
cocico schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:40:
Ik hoor de HD alleen maar kraken bij het laden, maar dat is toch bij elke HD zo?

Hoe zit het trouwens met het lawaai bij de dvd-drives? Bij het inladen van een dvd maakt de drive enorm veel lawaai. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, behalve bij deze 8818. Het lijkt zelfs wel alsof er een soort fan aangaat. Dit geldt voor beide dvd-drives.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Djerique schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:57:
[...]
Ik hoor de HD alleen maar kraken bij het laden, maar dat is toch bij elke HD zo?

Hoe zit het trouwens met het lawaai bij de dvd-drives? Bij het inladen van een dvd maakt de drive enorm veel lawaai. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, behalve bij deze 8818. Het lijkt zelfs wel alsof er een soort fan aangaat. Dit geldt voor beide dvd-drives.
8)7
Bij mijn Seagate hoor ik de drive NIET. Een heel verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
cocico schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:10:
[...]
Bij mijn Seagate hoor ik de drive NIET. Een heel verschil :)
Maakt je dvd-drive ook geen lawaai? In de 8818 maken beide drives enorm lawaai :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Djerique schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:01:
[...]

Maakt je dvd-drive ook geen lawaai? In de 8818 maken beide drives enorm lawaai :S
Mijn DVD-drive maakt niet echt veel lawaai...

Ander probleem, onhandigheidje: als je via MediaCenter tv kijkt, kan je niet tegelijkertijd iets opnemen en op een ander kanaal iets bekijken. Komt natuurlijk omdat er maar één tuner in zit, maar kan ik dat oplossen door een goedkope tweede tunerkaart te installeren? Is daar ook de plaats voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@Cicico: is het wel helemaal fair om een moderne 7200rpm schijf te vergelijken met een (oude?) schijf van 40 GB? Oude schijven hebben een lager geluidsniveau mede door de lagere rpm.

Over de TV-tuner: er is nog 1 vrij PCI slot over. Je zou natuurlijk ook een USB tuner kunnen aanschaffen.

@ Djerique: met alle respect, maar wat is de meest recente DVD-ROM drive die je hebt? Alle recente drives maken een luid spin-off geluid zodra er een schijf in wordt geladen. Vergeleken met hele oude drives met een lagere snelheid is dat inderdaad lawaaierig, maar behoorlijk normaal voor een "moderne" drive. De externe HDD is inmiddels lekker koel en stil. Ik had er een LaCie bovenop gezet...dat was niet bevorderlijk voor de warmteafgifte. Nu ik de LaCie ergens anders heb gezet is de externe schijf best wel koel... én stil, want ik heb er nu data op gezet waar ik niet de hele tijd naar lees en schrijf (foto's, backups etc.). M.a.w.: ik ben er dik tevreden over en houd 'm gewoon ;)

Ik heb er een nieuwe bijpassende monitor bij gekocht:
De Philips 190X6 (voor EUR 279 bij de MM):
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/19/190X6FB_00_webImageFullSize.jpg
Heeft ook een zwarte pianolak look en bovendien een mooie gadget in de vorm van touch-knoppen voor de power en enkele "lightframe" instellingen (om met 1 "aai" op de "knop" de kleur en helderheid aan te passen voor foto's, film, internet of normaal).

Daarnaast een mooie Logitech MX Revolution muis gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/12901.jpg

Tezamen met mijn huidige zwart+titanium I-trigue 3300 luidsprekers van Creative:
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod139_hdr_1_6_1.jpg

En de zwart-zilveren ultra flat toetsenbord van Logitech:
Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.pl/artykuly/rzut_okiem/logitech_UltraX_Flat/zdjecie-1s.jpg

En de dual link DVI kabel die ik bij electronica onine heb besteld (voorlopig dus de monitor nog de standaard D-Sub VGA kabel aangesloten, maar het ziet er toch al best goed uit):
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/22227.jpg

Maakt dit een mooi kwalititatief goed aanvoelend setje! 8)

Ik kan iedereen aanraden om dat toetsenbord, muis en speakers z.s.m. aan Sinterklaas mee te geven naar Spanje toe, want die benadrukken alleen het "ALDI-gevoel" dat het een goedkoop systeempje betreft. Door kwalitatief hoogwaardig materiaal erbij te kopen maak je het een "soort luxebak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgt er iemand de videokaart ingesteld op 16/9 of 16/10 resolutie ?

bij mijn weigerd hij resoluut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:11:

Gisteren heb ik Vista (Business versie, via het werk) geinstalleerd.
Alle hardware, met uitzondering van de TV-kaart, wordt herkend en geinstalleerd.
De videokaart kan prima overweg met "Aero", ziet er echt gelikt uit !

Het systeem krijgt een rating van 4.1 (op een schaal van 5), dit is gebasseerd op het langzaamste / minst complete "onderdeel" en dat is het geheugen.. (misschien dat het beter wordt met 2 GB).

Maar tot nu toe ben ik SUPER tevreden met het systeem.... :)

Iemand toevallig de 19" TFT gekocht ? Wat is daar de ervaring van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de monitor van ALDI de 19 inch DVI aangesloten perfect plaatje, let op de 17 inch is niet voor zien van DVI verder is met toetsenbord eigenlijk niets mis, omdat wij het amerikaans toetsenbord gebruiken zodoende jammer maar helaas, ben verder goed tevreden over mijn ALDI aankoop. Dit is mijn vierde Aldi Computer, en wel eens de garantie nodig gehad, en was perfect geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit systeem ook aangeschaft. De 19" lcd aangesloten met dvi kabel, geeft een perfect beeld, heb er nog een oude (4 jaar) lcd naast staan dus kan goed vergelijken. Alleen jammer dat ie alleen in het saaie grijs geleverd werd, en geen glimmend zwart zoals de pc voorzijde, had mooier geweest, en het is geen breedbeeld, maar ja de prijs is er ook naar denk ik. Voor wat betreft de pc beetje tegenvaller dat er geen radiotuner opzit (pc wordt tenslotte min of meer als multimedia pc verkocht met XP mediacenter). En binnenin de kast weinig ruimte over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die vista update, er zat wel een flyer in de doos maar verder weinig info daarover :?
Ik las ergens dat dat bekend wordt gemaakt op de site van medion, klopt dat ?
Wat voor interne SATA schijf kan er extra aangesloten worden, SATAII of gewoon SATA?
Ik las iets verder terug dat er 2 aansluitingen waren voor extra interne hd, heb er echter maar 1 gevonden, plus geen ruimte voor 2 extra hd´s, iemand anders ditzelfde?
Kan je wel een aparte radiotuner inbouwen?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 06:42:
krijgt er iemand de videokaart ingesteld op 16/9 of 16/10 resolutie ?

bij mijn weigerd hij resoluut
De GeForce videokaart van de 8818 kan gewoon een 16:10 resolutie aan bij mij. Ik heb hier een 19" breedbeeld monitor die ik op 1440*900 draai.

Heb je wel de nieuwste nvidia drivers van XP MCE gedownload?
Je moet wel de XP/MCE versie downloaden i.p.v. de XP/2000 versie.

Link voor XP MCE Nvidia drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Laatst online: 02-01 23:36
Heb het systeem inmiddels ook helemaal draaien, maar ben op sommige punten niet echt tevreden en eigenlijk voel ik me een beetje in de mailing genomen!!

De computer wordt verkocht als multimedia computer of media center computer, er wordt vertelt dat je analoog tv kunt kijken met de tv-kaart.
Dit is dus echt niet mogelijk je kan alleen maar digitale ontvangers kiezen in MCE. Digitenne en KPN
hij komt niet met een kabelmaatschappij, dit komt gewoon omdat er geen tv-tuner op de tv kaart zit aangesloten.

Ik vind dit een groot minpunt, heb de computer al meerdere malen opnieuw moeten installeren, door het partitioneren met partition magic, schijnbaar is daar niet bestand voor. Heb al gelezen dat meerdere mensen dit hebben.
Het voordeel hier van is dat ik door nieuwe installatie alles zelf kon bepalen.

Over de monitor ben ik zeer tevreden, lekker scherp beeld met de dvi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:18:
Dit is dus echt niet mogelijk je kan alleen maar digitale ontvangers kiezen in MCE. Digitenne en KPN
hij komt niet met een kabelmaatschappij, dit komt gewoon omdat er geen tv-tuner op de tv kaart zit aangesloten.

Ik vind dit een groot minpunt, heb de computer al meerdere malen opnieuw moeten installeren, door het partitioneren met partition magic, schijnbaar is daar niet bestand voor. Heb al gelezen dat meerdere mensen dit hebben.
Aanaloge tv geen probleem, coax kabel achterop de pc aansluiten en op de kabeltv aansluiting en alle kanalen kunnen geinstalleerd worden.

Partities gemaakt met acronis disk director suite, zonder problemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:55:
Alleen jammer dat ie alleen in het saaie grijs geleverd werd, en geen glimmend zwart zoals de pc voorzijde, had mooier geweest
Zwarte glans spuitbus gebruiken op het zilver gedeelte + afdekken van de voorzijde = je gewenste resultaat. Anders zijn er vast wel case gedeeltes te koop in de jouw gewenste kleur ;)
en het is geen breedbeeld
Jawel hoor :Y , zie mijn reactie hierboven hoe je breedbeeld kan instellen.
Voor wat betreft de pc beetje tegenvaller dat er geen radiotuner opzit (pc wordt tenslotte min of meer als multimedia pc verkocht met XP mediacenter)
radiotuner-kaart kost tegenwoordig niks meer. Waarom trouwens een radiotuner, aangezien vrijwel alle radio's in streamformaat zijn op het internet. Ik luister vaak internetradio en ik kan zowel elke Nederlandse als buitenlandse radiostation beluisteren.[/quote]
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die vista update, er zat wel een flyer in de doos maar verder weinig info daarover
Zie hier
Wat voor interne SATA schijf kan er extra aangesloten worden, SATAII of gewoon SATA?
Ik las iets verder terug dat er 2 aansluitingen waren voor extra interne hd, heb er echter maar 1 gevonden, plus geen ruimte voor 2 extra hd´s, iemand anders ditzelfde?
Ben ik ook heel erg benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
cocico schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:22:
[...]
Mijn DVD-drive maakt niet echt veel lawaai...

Ander probleem, onhandigheidje: als je via MediaCenter tv kijkt, kan je niet tegelijkertijd iets opnemen en op een ander kanaal iets bekijken. Komt natuurlijk omdat er maar één tuner in zit, maar kan ik dat oplossen door een goedkope tweede tunerkaart te installeren? Is daar ook de plaats voor?
De meeste mensen hebben meerdere tv's in huis ;) (ik zal vanmiddag even wat foto's maken van de binnenkant

Zijn er andere mensen die last hebben van de dvd-drives op de 8818 die lawaai maken zodra ze een cd/dvd inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Djerique, thanx voor de links naar nvidia en vista update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er andere mensen die last hebben van de dvd-drives op de 8818 die lawaai maken zodra ze een cd/dvd inlezen?
drives lopen beide stil bij inlezen en draaien van dvd, vindt alleen de lades beetje slap, lijken vrij kwetsbaar. Wat is eigenlijk het nut van die twee drives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op maandag 04 december 2006 @ 01:10:
@ Djerique: met alle respect, maar wat is de meest recente DVD-ROM drive die je hebt? Alle recente drives maken een luid spin-off geluid zodra er een schijf in wordt geladen. Vergeleken met hele oude drives met een lagere snelheid is dat inderdaad lawaaierig, maar behoorlijk normaal voor een "moderne" drive.
Ik heb gelijk bij de aankoop van de 8818 alles geformateerd en Win XP/MCE die ik erbij heb gekregen geinstalleerd. Zijn de DVD-drive drivers er automatisch vanaf dan?
De externe HDD is inmiddels lekker koel en stil. Ik had er een LaCie bovenop gezet...dat was niet bevorderlijk voor de warmteafgifte.
Wat is een LaCie?
En de dual link DVI kabel die ik bij electronica onine heb besteld (voorlopig dus de monitor nog de standaard D-Sub VGA kabel aangesloten, maar het ziet er toch al best goed uit):
[afbeelding]
Kan je me meer vertellen over die dual DVI kabels. Ik ben namelijk een complete Noob met DVI kabels. Ik hoorde dat er verschillende standaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een leuk tooltje van microsoft om clear type van je lcd scherm in te stellen, wordt geinstalleerd in je configuratiescherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Geen dank :)
Ik ben al zo vaak geholpen door Tweakers, dus ik dacht:"Nu kan ik eindelijk een steentje bijdragen". aangezien ik van deze 2 dingen wel iets wist. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaCie is een merk net als bv. Medion, in dit geval dus een LaCie harddisc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:49:
LaCie is een merk net als bv. Medion, in dit geval dus een LaCie harddisc :)
Ook bedankt :)
Dus je kan dus wel andere merken in Basisstation2 doen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:24:
[...]

Aanaloge tv geen probleem, coax kabel achterop de pc aansluiten en op de kabeltv aansluiting en alle kanalen kunnen geinstalleerd worden.

Partities gemaakt met acronis disk director suite, zonder problemen 8)
Dan mag jij mij vertellen hoe? heb je mce guider gebruikt?

Ik kan echt alleen maar uit digitale aanbieders kiezen?

Ik kies dus instellingen / tv signaal instellen. Dan kies je mijn gebied. Nederland en dan geeft MCE al aan dat mijn kaart alleen antenne geschikt is, dus niet analoog. Welke tv-kaart heb jij hier inzitten?
Misschien drivers of codecs al geinstalleerd? Dat heb ik nog nie gedaan!!

[ Voor 23% gewijzigd door zedzed1 op 04-12-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan er alleen een aldi hd in het bassistation ivm de aansluitingen. Overigens kan je de medion externe harddisc voor het basisstation beter opnieuw formatteren, hij is nl als FAT32 geformatteerd ipv NTFS. Pluspuntje voor die SATA drives is wel de enorme snelheid waarmee data (vele gigibytes) heen en weer gekopieerd kan worden, boven verwachting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:12:
[...]

Dan mag jij mij vertellen hoe? heb je mce guider gebruikt?

Ik kan echt alleen maar uit digitale aanbieders kiezen?
MediaCenter opstarten, kies instellingen, kies TV, kies TV signaal instellen, doorloop de wizard. Althans dat werkte bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:17:
[...]

MediaCenter opstarten, kies instellingen, kies TV, kies TV signaal instellen, doorloop de wizard. Althans dat werkte bij mij :)
Zie nog een keer mijn bericht heb wijzigingen aangebracht heb natuurlijk ook de computer helemaal opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit bij mij de standaard kaart in zoals die bij de pc geleverd is, maar heb je er wel een coax aansluiting achterin zitten, zo ja dan moet ie volgens mij geschikt zijn voor analoog :? Anders misschien de drivers nogmaals installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:35:
Er zit bij mij de standaard kaart in zoals die bij de pc geleverd is, maar heb je er wel een coax aansluiting achterin zitten, zo ja dan moet ie volgens mij geschikt zijn voor analoog :? Anders misschien de drivers nogmaals installeren :?
Ja heb de coax er in zitten weet je niet welk type kaart je hebt?

Ik heb een medion SAA7131 er in zitten, nu kom ik allemaal drivers tegen die ik ook heb geinstalleerd maar volgens mij niet MCE compatible, de geinstalleerde driver staat op de recover partitie en is versie 1.3.3.3a deze is vista/xp/2000 geschikt
1.3..3.2. is media center geschikt deze staat niet op de recover drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:12:
Volgens mij kan er alleen een aldi hd in het bassistation ivm de aansluitingen.
Volgens The_sukkel niet: "Ik had er een LaCie bovenop gezet".
Ik neem aan dat er met "er bovenop zetten" wordt bedoeld dat er gebruik wordt gemaakt van bassistation2, aangezien die bovenop zit. Zie plaatje linksonder
Overigens kan je de medion externe harddisc voor het basisstation beter opnieuw formatteren, hij is nl als FAT32 geformatteerd ipv NTFS. Pluspuntje voor die SATA drives is wel de enorme snelheid waarmee data (vele gigibytes) heen en weer gekopieerd kan worden, boven verwachting :)
Watvoor sata HD schijf zit in de 8818 en watvoor in die externe HDDrive2go?
Ik heb gehoord dat er verschillende snelheden van sata hardeschijven bestaan(ik doel hier niet op het merk, maar puur op de snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:43:
Ik heb een medion SAA7131 er in zitten, nu kom ik allemaal drivers tegen die ik ook heb geinstalleerd maar volgens mij niet MCE compatible, de geinstalleerde driver staat op de recover partitie en is versie 1.3.3.3a deze is vista/xp/2000 geschikt
1.3..3.2. is media center geschikt deze staat niet op de recover drive
Ik heb dezelfde kaart, in de map driver op de E partitie staan de drivers (heb jij waarschijnlijk niet meer] voor de tv tunerkaart is dit: TV Tuner (1.3.3.3a) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:25:
[...]

Ik heb dezelfde kaart, in de map driver op de E partitie staan de drivers (heb jij waarschijnlijk niet meer] voor de tv tunerkaart is dit: TV Tuner (1.3.3.3a) :)
Deze heb ik nog wel, heb je toevallig al een aantal codec geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:47:
[...]

Volgens The_sukkel niet: "Ik had er een LaCie bovenop gezet".
Ik neem aan dat er met "er bovenop zetten" wordt bedoeld dat er gebruik wordt gemaakt van bassistation2, aangezien die bovenop zit. Zie plaatje linksonder
Volgens mij moet de schijf ook qua vorm voldoen aan de medion schijf anders past hij niet in de uitsparing bovenop, dus ik denk niet dat er een ander merk op dezelfde wijze aangesloten kan worden.

Snelheid weet ik ook niet precies hoe dat zit SATA is sneller dan IDE. Maar is SATAII compatable met deze pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:33:
[...]

Deze heb ik nog wel, heb je toevallig al een aantal codec geinstalleerd?
Verder nog geen codec geinstalleerd maar wel quicktime en real alternative en windows mediaplayer 11 (misschien dat die codecs mee installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:34:
[...]
Volgens mij moet de schijf ook qua vorm voldoen aan de medion schijf anders past hij niet in de uitsparing bovenop, dus ik denk niet dat er een ander merk op dezelfde wijze aangesloten kan worden.
Ik hoop dat The_Sukkel hierop zou kunnen reageren :)
Snelheid weet ik ook niet precies hoe dat zit SATA is sneller dan IDE. Maar is SATAII compatable met deze pc.
Dat SATA sneller is dan IDE weten de meeste mensen wel ;) Maar er zijn verschillende Sata types

Weet je zeker dat de 8818 compatible is met SATAII? En zo ook die externe HD voor er bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:51:
[...]

[...]
Dat SATA sneller is dan IDE weten de meeste mensen wel ;) Maar er zijn verschillende Sata types

Weet je zeker dat de 8818 compatible is met SATAII? En zo ook die externe HD voor er bovenop?
nee ik bedoel dat ik ook niet weet of SATA II op deze pc werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goksell
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 14:07
Ik wil me graag ook even mengen in deze topic. Ook ik heb de md 8818 gekocht. Ik heb het volgende: als ik een dvd brand, dan kan hij dat max 4x terwijl op de de doos gewoon 16x keer staat vermeld. Zijn er meer mensen met deze probleem? ik gebruik nu wel dvd-r, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goksell schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:16:
Ik wil me graag ook even mengen in deze topic. Ook ik heb de md 8818 gekocht. Ik heb het volgende: als ik een dvd brand, dan kan hij dat max 4x terwijl op de de doos gewoon 16x keer staat vermeld. Zijn er meer mensen met deze probleem? ik gebruik nu wel dvd-r, ik weet niet of dat wat uitmaakt.
Kan je lege dvd wel 16x branden, sommige dvd's kunnen max 4x branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goksell
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 14:07
nee ik kan lege dvd's niet branden met 16 x, max 4x. Dvd's die ik heb zijn van het merk arrita met 16x snelheid. op mijn oude pc kan ik dezelfde schijfjes wel met 16x branden. raar toch.
Zou er een branden in zitten met max snelheid van 4x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:55:
De 19" lcd aangesloten met dvi kabel, geeft een perfect beeld, heb er nog een oude (4 jaar) lcd naast staan dus kan goed vergelijken.
Staat die oude LCD aangesloten op de VGA aansluiting? Zo ja geeft die dan ook een redelijk beeld? Zijn de schermen onafhankelijk van elkaar te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goksell schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:31:
nee ik kan lege dvd's niet branden met 16 x, max 4x. Dvd's die ik heb zijn van het merk arrita met 16x snelheid. op mijn oude pc kan ik dezelfde schijfjes wel met 16x branden. raar toch.
Ter info, ik heb net even een dvd´tje gebrand met 8x (was ook een 8x dvd), dus werkt goed wat ie max aan kan weet ik echter (nog) niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:59:
[...]

Staat die oude LCD aangesloten op de VGA aansluiting? Zo ja geeft die dan ook een redelijk beeld? Zijn de schermen onafhankelijk van elkaar te bedienen?
Ik heb twee pc´s naast elkaar staan, wat jij bedoeld ga ik nog uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
goksell schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:31:
Grappig dat vandaag mij net hetzelfde is overkomen.

Ik heb 16xspeed Philips dvd's, maar de dvd-brander schrijft hem ook maar met 4xspeed.
Dit probleem kende ik al een tijdje en het ligt aan de nieuwste drivers voor de dvd-brander.
Heel soms komt het voor dat de dvd's nog te nieuw zijn voor de branders, maar ga er maar vanuit dat het aan de drivers ligt. Deze 16xspeed dvd's heb ik alweer bijna een jaar in m'n bezit en ze hebben op meerdere pc's al geschreven met 16xspeed. aan de'lege dvd schijfjes ligt het waarschijnlijk niet, maar puur aan de drivers van de brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik heb vanmiddag voor de liefhebber ff een aantal foto's gemaakt van de binnenkant van de 8818.
Afbeeldingslocatie: http://img120.imagevenue.com/loc483/th_47757_De_kast_van_een_afstandje_122_483lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img137.imagevenue.com/loc483/th_47768_1PCIe_open_122_483lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img169.imagevenue.com/loc592/th_47774_waarom_een_fan_122_592lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc505/th_47775_P2_P3_122_505lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img20.imagevenue.com/loc310/th_47782_4sataaansluitingen_122_310lo.jpg

Mijn vragen luiden:
- (foto2) Ik zie hier een lege PCI-express poort vrij, maar watvoor poort is die open poort daaronder?
- (foto3) Waarom heeft de processor een fan nodig, als Medion beweert dat de processor passief gekoeld wordt?
- (foto4) ik zie hier 2 zwarte blokjes met P(nummer) erop. P3 is aangesloten en P2 hangt daar rond. Kan ik een 2e Sata HD kopen en die aan P2 sluiten?
- (foto5) Klopt het dat dit 4 sata aansluitingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strakke foto´s hoor, ik denk dat een specialist hier even naar moet kijken, ik heb nog gezocht want op mijn vorige aldi pc stond netjes een manual van het moederbord. Heb ik bij deze niet kunnen vinden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorry, maar de meeste vragen die je nu stelt zijn echt makkelijk zelf te beantwoorden na wat onderzoek en net echt op het niveau van GoT. Probeer zelf eerst even de manual door te nemen van je moederbord, als je die erbij hebt gekregen, zoek anders b.v. eens naar meer informatie van SATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:38:
[...]

Ik heb twee pc´s naast elkaar staan, wat jij bedoeld ga ik nog uitproberen :)
Geef ff een berichtje wat het resultaat is. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Hallo allemaal,

Ik heb al eerder aangegeven dat de beide HD 's ( dus de interne HD en de HD2GO Ultra) in principe hetzelfde type zijn. Alleen het revisie nr is verschillend.

Wat ik graag zou willen of iemand met bv Sisoft sandra oid een HD burnin test wil doen en dan kijken met bv speedfan oid wat de HD temp is volgens de intrne HD sensor. Bij mij was de interne disk niet warmer te rkijgen als 36 graden en de extrene HD in de Bay werd zelfs 61 graden bij dezelfde burnin test.

Ik vind het zelf extreem hoog , die 60 graden en vraag me af wat dat betekent voor de levensduur. Maw is dit wel een goed systeem , een externe disk zonder fannetje ?

Graag reakties.

Ook vind ik de laatjes van de DVD 's erg slap, maar ze draaien vrij stil !

Wat vinden jullie ervan dat in Duitsland er 1 bankje van 1 GB in zit en bij ons blijkbaar 2 van 512 MB zodat je geen geheugen kunt bijplaatsen . Graag jullie mening ook.

Meer ervaringen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KRG schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:11:
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder aangegeven dat de beide HD 's ( dus de interne HD en de HD2GO Ultra) in principe hetzelfde type zijn. Alleen het revisie nr is verschillend.

Wat ik graag zou willen of iemand met bv Sisoft sandra oid een HD burnin test wil doen en dan kijken met bv speedfan oid wat de HD temp is volgens de intrne HD sensor. Bij mij was de interne disk niet warmer te rkijgen als 36 graden en de extrene HD in de Bay werd zelfs 61 graden bij dezelfde burnin test.

Ik vind het zelf extreem hoog , die 60 graden en vraag me af wat dat betekent voor de levensduur. Maw is dit wel een goed systeem , een externe disk zonder fannetje ?

Graag reakties.

Wat vinden jullie ervan dat in Duitsland er 1 bankje van 1 GB in zit en bij ons blijkbaar 2 van 512 MB zodat je geen geheugen kunt bijplaatsen . Graag jullie mening ook.

2 bankjes bezet is inderdaad niet goed, de duitse versie was volgens mij ook op andere punten verschillend. Misschien dat iemand die gegevens nog heeft. Je kan geheugen natuurlijk wel uitbreiden alleen heb je dan 1x of 2x 512 mb over :) Ik ben nu even een test aan het doen laat de results zo weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik een plaatje als bijlage toevoegen?

Hier is een link naar info over de duitse MD8818

Test resultaten in graden celsius:
Interne HD: 42
Externe HD: 55
Moederbord: 44
CPU: 28

:)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Hallo allemaal,

Graag reakties.

Volgens mij is 55graden zo een beetje het maximum voor een hdd. Hogere temperaturen betekent natuurlijk een kortere levensduur voor je hdd. Zekersteweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

:
- (foto2) Ik zie hier een lege PCI-express poort vrij, maar watvoor poort is die open poort daaronder?
PCI Express 1x, de grote cirkel is een pci poort
- (foto3) Waarom heeft de processor een fan nodig, als Medion beweert dat de processor passief gekoeld wordt?
Hoeft niet aan te staan, maar altijd handig mocht het onverhoopt erg warm daarbinnen worden, waar beweert medion dit ddan btw?
- (foto4) ik zie hier 2 zwarte blokjes met P(nummer) erop. P3 is aangesloten en P2 hangt daar rond. Kan ik een 2e Sata HD kopen en die aan P2 sluiten?
Ja, dit is aansluiting voor de stroom van een SataHD.
ja

[ Voor 15% gewijzigd door Spice op 04-12-2006 20:56 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:34:
[...]
Djerique schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:51:
[...]
Sorry voor de verwarring... met "ik heb een LaCie erbovenop gezet" bedoel ik letterlijk dat ik een andere externe harddisk bovenop de Medion HDDrive2Go had gezet (dus niet dat ik die heb aangesloten op de bayconnectors). Dit belette een goede warmte afvoer van de HDDrive2Go waardoor deze behoorlijk warm werd. Inmiddels heb ik mijn LaCie een ander plekje gegeven (op mijn bureau) en zijn temperaturen van de HDDrive2Go weer veel normaler.
[...]

Een SATAII schijf is backwards compatibel met SATAI. Dus je kan wel een SATAII schijf erin stoppen, maar dan zal deze als een SATAI schijf werken (eventueel jumper verzetten).

En die 4 SATA aansluitingen op het Moederbord: ja dat klopt, maar je voeding heeft echter nog maar 1 SATA connector over (voor zover ik heb kunnen zien...maar eerlijk gezegd had ik die ventilator achter die koelribben ook al gemist...)
[...]
[...]
Daar baal ik wel een beetje van... ik vond het niet zo erg dat het single channel i.p.v. dual channel was (zo heel erg veel scheelt het nu ook weer niet)... SATAI i.p.v. SATAII vond ik ook niet heel erg (in de praktijk wordt de 150MB/s van SATAI ook al amper gehaald met de huidige schijven). Maar ik had er niet op gerekend dat alle geheugenslots vol zouden zitten. Geheugen was het enige dat ik wel uit zou willen breiden als ik overga naar Vista. Voor XP is 1 GB ruim zat (ook voor de normale games... dit is toch geen gamers-beest-bak), maar voor Vista schijnt 2 GB gweoon wat lekkerder te werken. Maar goed...eerst maar even aankijken. De eerste ervaringen met Vista en 1 GB zijn wel ok begrijp ik?

Wat ik me afvroeg: als je alternatieve NVidia drivers gaat gebruiken, werken die scart/hdmi/component etc. aansluitingen dan nog wel?
Nog een vraag: ik heb de TV-out aangesloten, maar is het mogelijk om op de TV-out een lagere (TV-)resolutie te kiezen dan de native resolutie van 1280x1024 van de monitor? Met behoud van de 1280x1024 op de monitor zelf bedoel ik dan...

[ Voor 29% gewijzigd door The_Sukkel op 04-12-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Nieuwste update van mijn metingen van de temperatuur van de externe HD2GO Ultraspeed disk in de bay:
Bij 2 maal gewoon de harde schijf controleren op fouten via Windows XP Deze computer , extra en dan de harde schijf controle levert op een drive temperatuur gemeten met SpeedFan (die de SMART waardes uitleest): van 68 graden Celcius !!!

Dit lijkt me echt veel te warm, zijn er meer mensen die dit na kunnen bootsen met de MD 8818 en de waardes kunnen aangeven. Als dit zo blijft gaat in ieder geval de schijf retour Aldi !!

Ik baal er ook van dat er geen extra geheugen in kan zonder de huidige bankjes af te schrijven !

Voor het overige loopt de PC wel goed, maar ik overweeg toch steeds meer om zelf éen te gaan bouwen. Zie ook andere topic van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
The_Sukkel schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:57:
Sorry voor de verwarring... met "ik heb een LaCie erbovenop gezet" bedoel ik letterlijk dat ik een andere externe harddisk bovenop de Medion HDDrive2Go had gezet (dus niet dat ik die heb aangesloten op de bayconnectors). Dit belette een goede warmte afvoer van de HDDrive2Go waardoor deze behoorlijk warm werd. Inmiddels heb ik mijn LaCie een ander plekje gegeven (op mijn bureau) en zijn temperaturen van de HDDrive2Go weer veel normaler.
Ahaaaaa, kijk nu is het al een stuk duidelijker.
Conclusie: je kan dus alleen een externe HD van Medion zelf op basisstation2 zetten. :'(

Een SATAII schijf is backwards compatibel met SATAI. Dus je kan wel een SATAII schijf erin stoppen, maar dan zal deze als een SATAI schijf werken (eventueel jumper verzetten).
Aha, dit wist ik dus niet :)
Ik wil een 2e SATA schijf kopen(dan wel niet die externe HDDrive2go) omdat ik meer HD ruimte wil hebben. Dus als ik kan kiezen voor een SATAI en SATAII(als ze even duur zijn), dan kies ik toch voor SATA||, aangezien ik die in de toekomst wel kan gebruiken voor moederborden die wel SATAII ondersteunen 8)

En die 4 SATA aansluitingen op het Moederbord: ja dat klopt, maar je voeding heeft echter nog maar 1 SATA connector over (voor zover ik heb kunnen zien...maar eerlijk gezegd had ik die ventilator achter die koelribben ook al gemist...)
Voor de zekerheid heb ik even een Afbeeldingslocatie: http://img107.imagevenue.com/loc478/th_15990_close_up_voeding_122_478lo.JPGclose-up foto gemaakt van de voeding.

Daar baal ik wel een beetje van... ik vond het niet zo erg dat het single channel i.p.v. dual channel was (zo heel erg veel scheelt het nu ook weer niet)
Hoeveel scheelt het dan wel? :+
... SATAI i.p.v. SATAII vond ik ook niet heel erg (in de praktijk wordt de 150MB/s van SATAI ook al amper gehaald met de huidige schijven).
en hoeveel scheelt dit? :P

Maar ik had er niet op gerekend dat alle geheugenslots vol zouden zitten. Geheugen was het enige dat ik wel uit zou willen breiden als ik overga naar Vista. Voor XP is 1 GB ruim zat (ook voor de normale games... dit is toch geen gamers-beest-bak), maar voor Vista schijnt 2 GB gweoon wat lekkerder te werken. Maar goed...eerst maar even aankijken. De eerste ervaringen met Vista en 1 GB zijn wel ok begrijp ik?
Anders verkoop je toch die 2x 512MB en koop je 1x2048MB voor Vista dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Spice schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:51:
Afbeeldingslocatie: http://img120.imagevenue.com/loc483/th_47757_De_kast_van_een_afstandje_122_483lo.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img137.imagevenue.com/loc483/th_47768_1PCIe_open_122_483lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img169.imagevenue.com/loc592/th_47774_waarom_een_fan_122_592lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc505/th_47775_P2_P3_122_505lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img20.imagevenue.com/loc310/th_47782_4sataaansluitingen_122_310lo.jpg

PCI Express 1x, de grote cirkel is een pci poort

Hoeft niet aan te staan, maar altijd handig mocht het onverhoopt erg warm daarbinnen worden, waar beweert medion dit ddan btw?

Ja, dit is aansluiting voor de stroom van een SataHD.

ja
@ Spice: Bedankt voor het helpen voor het benoemen&uitleggen van m'n foto's d:)b
Ik kan niet zo 1,2,3 vinden waar Medion dat heeft beweerd, maar ik meende dat de Core2duo processor alleen passief werd gekoeld en dat daar geen fan meer voor nodig was. Hier heb ik nog nadrukkelijk opgelet, aangezien de fans vaak lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Djerique, ben benieuwd waar die P4 aansluiting voor is, ik heb hem nl ook open gemaakt, maar ik zie weinig ruimte om er iets bij te zetten? En als je een aanbieding ziet van een SATA schijf laat het even weten, ik ben er ook naar op zoek, liefst 500 gb, maar ze zijn nog behoorlijk duur t.o.v. 320 gb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
KRG schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:29:
Nieuwste update van mijn metingen van de temperatuur van de externe HD2GO Ultraspeed disk in de bay:
Bij 2 maal gewoon de harde schijf controleren op fouten via Windows XP Deze computer , extra en dan de harde schijf controle levert op een drive temperatuur gemeten met SpeedFan (die de SMART waardes uitleest): van 68 graden Celcius !!!

Dit lijkt me echt veel te warm, zijn er meer mensen die dit na kunnen bootsen met de MD 8818 en de waardes kunnen aangeven. Als dit zo blijft gaat in ieder geval de schijf retour Aldi !!

Ik baal er ook van dat er geen extra geheugen in kan zonder de huidige bankjes af te schrijven !
Dus met andere woorden raad je die externe HDDrive2go niet aan vanwege de extreme warmte?

Die bankjes kan je toch gewoon op makrtplaats verkopen en dan bijvoorbeel 1x2048 geheugen te kopen? (Als je dan ff niet op het geld let ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:13:
@Djerique, ben benieuwd waar die P4 aansluiting voor is, ik heb hem nl ook open gemaakt, maar ik zie weinig ruimte om er iets bij te zetten? En als je een aanbieding ziet van een SATA schijf laat het even weten, ik ben er ook naar op zoek, liefst 500 gb, maar ze zijn nog behoorlijk duur t.o.v. 320 gb ;(
Ik zie bij die 4e foto toch ruimte voor 2 extra HD's. Het jammere er van is, dat er maar 1 connector(P2) is voor een HD. Dit betekent dus dat er maar een extra kan worden aangesloten i.p.v. 2(waarvoor wel de ruimte is)

Waar die P4 aansluiting voor is, zou ik ook niet weten :+

Hoe zit dat met het aantal GB van SATA HD's? Hoe meer GB, hoe trager? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

quote:
... SATAI i.p.v. SATAII vond ik ook niet heel erg (in de praktijk wordt de 150MB/s van SATAI ook al amper gehaald met de huidige schijven).

en hoeveel scheelt dit?
Een heel verkeerde opvatting S-ATA II staat niet gelijk aan een S-ATA300 (3.0Gb/s) interface. Er is één standaard en dat is S-ATA, het S-ATA II label is voortgekomen uit een werkgroep die verschillende nieuwe features heeft bedacht/goedgekeurd voor de S-ATA standaard. Enkel van deze features zijn o.a. de S-ATA300 (3.0Gb/s) interface, NCQ en staggered spinup. Deze werkgroep droeg de naam S-ATA II, tegenwoordig heten ze S-ATA IO.

Een Hardeschijf of Controller mag het S-ATA II label dragen op het moment dat één van deze features wordt ondersteund. Om een voorbeeld te noemen zelf heb ik een aantal Maxtor Diamondmax 10 schijven welke NCQ en staggered spinup ondersteunen, daarom mogen deze schijven het S-ATA II label dragen, maar deze schijven zijn nog wel voor zien van een S-ATA150 (1.5Gb/s) interface i.p.v. een S-ATA300 (3.0Gb/s) interface.

Wat leesvoer over deze materie: www.sata-io.org

Het verschil tussen een S-ATA150 en een S-ATA300 interface is volledig te verwaarlozen. Er is nog geen enkele (singel) schijf die de maximale doorvoersnelheid van de S-ATA150 interface weet te halen. De overbekende WD Raptor schijven zijn hier nog niet toe in staat. Wanneer je meerdere schijven aan één S-ATA aansluiting gaat hangen kun je het halen, maar dit moet wel door de controller (met speciale kabels) ondersteund worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Dune, bedankt voor deze waardevolle informatie _/-\o_
Ik kan al een stukje verder komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtheun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
zedzed1 schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:18:
Heb het systeem inmiddels ook helemaal draaien, maar ben op sommige punten niet echt tevreden en eigenlijk voel ik me een beetje in de mailing genomen!!

De computer wordt verkocht als multimedia computer of media center computer, er wordt vertelt dat je analoog tv kunt kijken met de tv-kaart.

Het voordeel hier van is dat ik door nieuwe installatie alles zelf kon bepalen.

Over de monitor ben ik zeer tevreden, lekker scherp beeld met de dvi aansluiting.
Kan kloppen wat je zegt. Had hetzelfde euvel nadat ik Vista Home Premium had geinstalleerd( wat verder trouwens als een zonnetje draait.) Bij het scannen van zenders in Media Center kreeg ik alleen de keuze's van digitenne voor mijn kiezen.
Had Media Center ook al een keer geconfigureerd toen de pc nog standaard was en daar kon ik gewoon kiezen voor UPC. Denk toch dat het misschien iets te maken heeft met een bepaalde update of codec??? Wie kan wellicht het verlossende antwoord geven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
@Cicico: is het wel helemaal fair om een moderne 7200rpm schijf te vergelijken met een (oude?) schijf van 40 GB? Oude schijven hebben een lager geluidsniveau mede door de lagere rpm.

Over de TV-tuner: er is nog 1 vrij PCI slot over. Je zou natuurlijk ook een USB tuner kunnen aanschaffen.
Tja, ik vind dat als een oude 7200 rpm schijf van Seagate *geen*geluid maakt, had ik graag gezien dat een nieuwe dat ook niet doet. Zeker omdat dat zowat het enige geluid is dat uit de bak komt :)

En wbt de tuner: kan ik eender welke tvtuner op PCI kopen en die dan in mijn bak plooien. Zal ik geen problemen krijgen met MediaCenter?

En: weet iemand waar juist de verschillen zitten tussen MediaCenter XP 2005 & MC Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De TV tuner zou gewoon het volgende moeten ondersteunen:

• A world of television
3-in-1 TV Tuner, DVB-T, DVB-S and analogue TV

Dus je zou gewoon je COAX kabel moeten kunnen aansluiten om vervolgens met de software naar zenders te scannen. Dit zou volgens mij gewoon moeten werken. Kabel providers zijn vaak nog gewoon analoog = analogue TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Sorry, in mijn originele post was de vraag of het gewoon zou moeten werken om een tweede tuner in de bak te plaatsen, om zo tv op te nemen van een kanaal waar je op dat moment niet naar aan het kijken bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

cocico schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:28:
Sorry, in mijn originele post was de vraag of het gewoon zou moeten werken om een tweede tuner in de bak te plaatsen, om zo tv op te nemen van een kanaal waar je op dat moment niet naar aan het kijken bent :)
Volgens mij is er nog een PCI en een PCI-e 1x of 2x PCI vrij, dus ja dat zou prima moeten kunnen. ;) Je zou dan wel een kaartje moeten nemen die natuurlijk volledig door MCE wordt ondersteund.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 05-12-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas het lukt niet

[ Voor 244% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:51:
hierbij een plaatje van de stress test
Waar? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke keer problemen om een plaatje rechtstreeks in het topic te plaatsen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

cocico schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:59:
[...]
Tja, ik vind dat als een oude 7200 rpm schijf van Seagate *geen*geluid maakt, had ik graag gezien dat een nieuwe dat ook niet doet. Zeker omdat dat zowat het enige geluid is dat uit de bak komt :)
ah ok... ik dacht dat je het over zo'n oude een 5400rpm 40 GB schijf had... Wellicht kan je nog wat rubberen dempers gebruiken. Let op dat het HDD-geuid nu meer opvalt omdat de rest behoorlijk stil is.
En wbt de tuner: kan ik eender welke tvtuner op PCI kopen en die dan in mijn bak plooien. Zal ik geen problemen krijgen met MediaCenter?
[...]
Zoek voor de zekerheid wel even op of MCE de tuner ondersteunt. Niet elk model wordt ondersteund!

@Dune:
Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Ik had SATA-II inderdaad al gelijkgesteld aan SATA-300, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je ook een SATA-II schijf kan hebben die "nog maar" SATA-150 is. Anyway: voor de performance maakt het met de huidige schijven bar weinig uit of je een SATA-I of SATA-II schijf hebt. Correct?

@Djerique: single channel versus dual channel maakt afhankelijk van de applicatie niets tot een paar procent uit. In ieder geval geval niet "het dubbele" zoals de verkeerde conclusie zou kunnen zijn.

Ik herhaal de stelling dat de meest zinnige upgrade een degelijke muis en toetsenbord is (voor degenen die met de meegeleverde set werken).

[ Voor 30% gewijzigd door The_Sukkel op 05-12-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Djerique schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:21:
[...]

Ik zie bij die 4e foto toch ruimte voor 2 extra HD's. Het jammere er van is, dat er maar 1 connector(P2) is voor een HD. Dit betekent dus dat er maar een extra kan worden aangesloten i.p.v. 2(waarvoor wel de ruimte is)
[afbeelding]

Waar die P4 aansluiting voor is, zou ik ook niet weten :+

Hoe zit dat met het aantal GB van SATA HD's? Hoe meer GB, hoe trager? :?
p4 is voor meer stabiliteit op bepaalde moboos zowel intel als amd, is nu vervangen door een 8-pins connector.
Je kan connector (p2) makkelijk splitsen voor 2 sata HD's d.m.v. -> Afbeeldingslocatie: http://photo.c-h.nl/600,EK319.jpg op p4 boven in, en aan de connector die je overhoudt hang je -> Afbeeldingslocatie: http://photo.c-h.nl/600,K5380.016.jpg hier bestaan ook dubbele van, het gemakelijkste is een voor p2 een Sata naar 2x Sata maar die heb ik (nog) niet gezien).
Die p4 kun je gemakkelijk gebruiken omdat deze alleen een beetje stroom geeft aan een info-schermpje op deze pc, is er die? (ik doe dit uit mijn hoofd zonder dit artikel gelezen te hebben :))

Hoe zit dat met het aantal GB van SATA HD's? Hoe meer GB, hoe trager? :? -> noop complete onzin

ps: de meeste sata's hebben ook nog de ouderwetse 4-pins aansluiting zoals die op p4

[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 05-12-2006 22:10 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de grafische kaart in staat om DUAL screen te gebruiken (niet CLONEN)

dus DVI uitgang + VGA uitgang telkens ander beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The_Sukkel schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:39:
@Dune:
Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Ik had SATA-II inderdaad al gelijkgesteld aan SATA-300, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je ook een SATA-II schijf kan hebben die "nog maar" SATA-150 is. Anyway: voor de performance maakt het met de huidige schijven bar weinig uit of je een SATA-I of SATA-II schijf hebt. Correct?
Klopt inderdaad, alleen kan de optie NCQ bij de S-ATA II gelabelde schijven in bepaalde situaties voor extra performance zorgen. Als je op NCQ gaat zoeken moet genoeg leesvoer kunnen vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
cocico schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:59:
[...]

En: weet iemand waar juist de verschillen zitten tussen MediaCenter XP 2005 & MC Vista?
Misschien een leuke link voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Spice schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:08:
[...]
p4 is voor meer stabiliteit op bepaalde moboos zowel intel als amd, is nu vervangen door een 8-pins connector.

Je kan connector (p2) makkelijk splitsen voor 2 sata HD's d.m.v. -> [afbeelding] op p4 boven in, en aan de connector die je overhoudt hang je -> [afbeelding]

hier bestaan ook dubbele van, het gemakelijkste is een voor p2 een Sata naar 2x Sata maar die heb ik (nog) niet gezien).
Die p4 kun je gemakkelijk gebruiken omdat deze alleen een beetje stroom geeft aan een info-schermpje op deze pc, is er die? (ik doe dit uit mijn hoofd zonder dit artikel gelezen te hebben :))
Er zit geen infoschermpje ingebouwd in de 8818,
maar zo'n schermpje bedoel je?
Hoe zit dat met het aantal GB van SATA HD's? Hoe meer GB, hoe trager? :? -> noop complete onzin
Ik meende dat bij de oude IDE schijven wel na een aantal GB's betekende: hoe groter aantal GB's --> trager de HD.
ps: de meeste sata's hebben ook nog de ouderwetse 4-pins aansluiting zoals die op p4
Maakt die 4 pins aansluiting veel uit voor de snelheid, als je het vergelijkt met een normale SATA aansluiting, die op het moederbord zit? Er zijn namelijk nog 2 SATA aansluitingen op het moederbrod ongebruikt en die gebruik ik liever dan die P4. of ben ik nu in de war met de voedingskabels voor SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het niet zeker, maar is dit de grafische kaart die er in zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
[afbeelding]
De 8818 heeft een DVI-i uitgang op de videokaart(zoals bijna alle videokaarten). Mijn 19" breedbeeld lcd heeft een DVI-D ingang. Hoe werkt het dan met zo'n dual link DVI kabel die jij hebt besteld?
Zie Hoe werkt het: bladzijde2(pagina5)

[ Voor 9% gewijzigd door Djerique op 06-12-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin het te snappen geloof ik

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 20:59 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste